Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
roffeltjes schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:02:
Nog even weekje niet te wild intervallen (hartslag niet naar de ma rammen). Risico is klein, maar makkelijk te vermijden.
Laat het los, ieder maakt zijn eigen keuzes.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:09
Gonadan schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:31:
[...]

Laat het los, ieder maakt zijn eigen keuzes.
Het is een vriendelijk advies, meer niet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

roffeltjes schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:41:
Het is een vriendelijk advies, meer niet. ;)
Herhalend advies als een hangende LP, zowel in meerdere posts als DM. Ik weet niet of je dat bij andere users ook doet maar op die wijze je advies opdringen ervaar ik als uitermate storend.

Ik snap dat je zelf het één en ander van dichtbij meegemaakt hebt, maar laat anderen hun keuzes maken. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
roffeltjes schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:02:
[...]

Nog even weekje niet te wild intervallen (hartslag niet naar de ma rammen). Risico is klein, maar makkelijk te vermijden.

Mijn zoon is net zo bijwerking proof als ik... nergens last van. De fitste//sterkste/stoerste van de familie (mijn vrouw) was wel een paar dagen beroerd van Janssen, het is dus best random.
Op zich is er best wat mogelijk. Ik ben vaak erg "onfit", maar heb 2 dagen na de tweede prik m'n record optrekken (11x met volledig uithangen en kin boven de stang uit) verbroken nadat ik jarenlang niets aan krachttraining heb gedaan :9

Natuurlijk ben ik wel twee maanden bezig geweest om uberhaupt die kant op te gaan. Zo goed zijn die vaccins ook weer niet :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Gonadan schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:49:
[...]

Herhalend advies als een hangende LP, zowel in meerdere posts als DM. Ik weet niet of je dat bij andere users ook doet maar op die wijze je advies opdringen ervaar ik als uitermate storend.
offtopic:
Is het niet raar dat een mod in iemand's DM zit te neuzen? Ik denk dat Roffeltjes dat wellicht ook als storend zal ervaren. :P

M'n Tietze is trouwens flink aan het opspelen (alweer), dat was de vorige keer ook al. :( Of het is misschien wel iets meer dan dat. :/ En die last in m'n onderbeen wordt ook niet bepaald minder, misschien morgen toch maar even langs de huisarts. :/ Voor de rest is het beter behapbaar dan de vorige keer gelukkig.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:57
Newjersey schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:59:
Zijn er mensen die al covid hebben gehad en last hadden van heftige bijwerkingen.? Ik heb in maart covid gehad en nog geen afspraak gemaakt voor de vaccinatie. Ik ben wat huiverig voor alle bijwerkingen. En heb een angst voor naalden. M'n covid klachten vielen al met al prima mee.
Maart 2020 en April 2021 Corona gehad. Half juni 1 prik Phizer gehad. Niets van gemerkt.

@Bart-Willem bij vlagen nog een naar gevoel op mijn borst. Al lange tijd geen steken meer gehad. Ik fitness al weer lange tijd op mijn oude niveau. Sporadisch nog een fysio geboekt als de ribbenkast echt niet meer fijn voelt. Moet ook bij jou goed komen!

[ Voor 21% gewijzigd door Cobb op 20-07-2021 18:54 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
xzaz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:35:
Ook de 2de gehad (1988); tot nu toe ook totaal geen klachten. Wat mij opviel is dat er enorm veel babyboomers en ouderen nog waren. Wat doen die mensen daar nog 8)7
1970 hier, afgelopen zondag mijn tweede Pfizer gehad. Ik vond de gemiddelde leeftijd lager dan bij de eerste prik. Bij de eerste voelde ik me jong, nu vooral veel leeftijdsgenoten. Iedereen in mijn omgeving van ongeveer mijn leeftijd krijgt nu zijn/haar tweede prik. Regio zuid-oost-Brabant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Cobb schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:52:
[...]

Maart 2020 en April 2021 Corona gehad. Half juni 1 prik Phizer gehad. Niets van gemerkt.

@Bart-Willem bij vlagen nog een naar gevoel op mijn borst. Al lange tijd geen steken meer gehad. Ik fitness al weer lange tijd op mijn oude niveau. Sporadisch nog een fysio geboekt als de ribbenkast echt niet meer fijn voelt. Moet ook bij jou goed komen!
Ik hoop het, ik loop sinds maart 2020 te tobben en er komt maar amper tot geen verbetering in. :X Door de eerste vaccinatie zelfs een gigantische terugval. :/ Loop nog steeds bij de fysio (revalidatiefysio is dus een tijdje terug verlengd met nog eens 50 behandelingen), maar het blijft maar ellende. :X Ik heb het idee dat m'n lichaam zowel met het virus als met het vaccin totaal geen raad weet. In overleg met de huisarts is het daarom voor de hand liggend dat ik over een paar weken een antistoffentest doe of ik dit keer wél antistoffen heb aangemaakt (dat vraag ik me af), al is je immuunsysteem natuurlijk wel wat meer dan "eerste antistoffen".

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:57
Bart-Willem schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:02:
[...]

Ik hoop het, ik loop sinds maart 2020 te tobben en er komt maar amper tot geen verbetering in. :X Door de eerste vaccinatie zelfs een gigantische terugval. :/ Loop nog steeds bij de fysio (revalidatiefysio is dus een tijdje terug verlengd met nog eens 50 behandelingen), maar het blijft maar ellende. :X Ik heb het idee dat m'n lichaam zowel met het virus als met het vaccin totaal geen raad weet. In overleg met de huisarts is het daarom voor de hand liggend dat ik over een paar weken een antistoffentest doe of ik dit keer wél antistoffen heb aangemaakt (dat vraag ik me af), al is je immuunsysteem natuurlijk wel wat meer dan "eerste antistoffen".
Ben je hyper mobiel misschien? Ik ben in sommige gewrichten behoorlijk mobiel en dan ben je ook gevoeliger voor dit soort ontstekingen .

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Cobb schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:05:
[...]

Ben je hyper mobiel misschien? Ik ben in sommige gewrichten behoorlijk mobiel en dan ben je ook gevoeliger voor dit soort ontstekingen .
Nope. :P Tenminste: niet voor zover ik weet. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Bart-Willem schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:51:
[...]

offtopic:
Is het niet raar dat een mod in iemand's DM zit te neuzen? Ik denk dat Roffeltjes dat wellicht ook als storend zal ervaren. :P
offtopic:
Als je niet wilt dat ik ze lees moet je ze niet naar mijn persoonlijk sturen. :+
M'n Tietze is trouwens flink aan het opspelen (alweer), dat was de vorige keer ook al. :( Of het is misschien wel iets meer dan dat. :/ En die last in m'n onderbeen wordt ook niet bepaald minder, misschien morgen toch maar even langs de huisarts. :/ Voor de rest is het beter behapbaar dan de vorige keer gelukkig.
Dat klinkt niet echt lekker. Eventuele boosters zal jij dan wel twee keer over nadenken gok ik?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 16:29

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

user_tweakers schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:09:
[...]

Hebben jullie een bestaande afspraak kunnen verzetten? Dat doet de GGD toch niet?

Ik sta wel op een wachtlijst voor een prullenbak vaccin, maar afspraak verzetten zou makkelijker zijn (ivm vakantie).

Gezien alle media berichten heb ik de GGD nog maar niet belast met mijn vraag om de afspraak te verzetten. Dit zou ook niet mogelijk zijn.
Nee, na het bellen met de GGD hebben we gewoon de via digid gemaakte afspraak laten staan. Ik weet ook niet zeker of je op mij wilde reageren, lees de posts even terug.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-06 13:12
Zojuist mijn tweede vacinatie gekregen met Pfizer. Dit keer mijn linkerarm, bij de eerste was het rechterarm.

Ik heb niks gevoeld moest mijn arm hangen

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpWwwvYpCfiglAu6Fg3hSZeFo3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gBwA2eKjA9b0VZh2DYJXPedh.jpg?f=fotoalbum_large

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Gonadan schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:36:
[...]

offtopic:
Als je niet wilt dat ik ze lees moet je ze niet naar mijn persoonlijk sturen. :+

[...]

Dat klinkt niet echt lekker. Eventuele boosters zal jij dan wel twee keer over nadenken gok ik?
offtopic:
Oh dat is wel anders dan ja. :P

Die boosters stoppen ze maar bij henzelf in een plek waar de zon niet schijnt, maar ik pas ervoor. :P Tenzij er echt een uiterst dodelijke enge mutatie in komt dat je wel moet, maar ik ben er wel klaar mee eigenlijk. :X Sowieso is het maar de vraag hoe ver je wil gaan uiteindelijk: we hebben quarantaines gehad, lockdowns, nu het vaccineren, op een gegeven moment is het wel klaar lijkt me en moet je maar voor lief nemen dat die ellende gewoon niet meer weggaat. :X :/

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Net tweede prik gehad. Bij het nazitten moest de mondkap af zodat de arts aan je gezicht kon aflezen of er wat met je mis ging. Vroeg er naar omdat ik iedereen met eentje op zag. Maar hij moest ie echt op. Vreemd dat verschil.

Eens met @Bart-Willem na de tweede vind ik het ook wel goed zo.

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 21-07-2021 13:39 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb nog geen bijwerkingen gehad tot nu toe. Alles is voelt normaal aan. Hoeveel procent geeft nu bescherming tegen Corona? 94%? en tegen deltavariant? Ik heb gehoord dat we mogelijk een 3e vaccinatie nodig gaan hebben? Pfizer boost dat nog efficiënter is

[ Voor 55% gewijzigd door Van der Berg op 21-07-2021 13:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tweede zit er hier ook in. Voelde hem wel meer dan de eerste. Maar die voelde ik helemaal niet. Beetje beurs nog ofzo.

Stuk rustiger wel in Zoetermeer. Vandaag 1600 prikken IPV 2700 toen ik de eerste haalde.

Maargoed, nog twee weken en dan party met comirnaty!

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 21-07-2021 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-06 03:45
Afgelopen zondag mijn tweede Pfizer prik gehad. Was een beetje bang voor stevige bijwerkingen omdat ik in november ook positief getest ben geweest (met nauwelijks klachten, vandaar dus toch gewoon de tweede prik ook gehaald)

Bijwerkingen eerste prik:
- D+1 beurse arm
- D+2 wat moe
- D+2-10 Koortslip (immuunsysteem had duidelijk even andere prioriteiten)

Bijwerkingen tweede prik
- D+1 beurse arm
- D+2 wat moe (maar nog wel 45km gefietst)

Meevaller dus...

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:55

Metalfreak

Hoije woh!

Vanmiddag ook de 2e Pfizer gehad in Venlo. Het was me even niet duidelijk dat ik een mondkapje nodig had, maar gelukkig deelden ze die uit bij de ingang. Tot nu toe geen verschil met de eerste, maar ik zal het even afwachten.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Laatst online: 22:25
Afgelopen donderdag m'n tweede Pfizer prik gehad. Eerste prik was een nachtje wat warmer en hogere hartslag. Tweede prik lichte koorts, misselijkheid en flinke hoofdpijn voor een dag of twee, nu nog vermoeid en sinds vandaag licht duizelig.

Achja, je moet er wat voor over hebben om bij de club te horen :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

En het feestje erna is met moderna? :+

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DutchCommando schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:53:
Afgelopen donderdag m'n tweede Pfizer prik gehad. Eerste prik was een nachtje wat warmer en hogere hartslag. Tweede prik lichte koorts, misselijkheid en flinke hoofdpijn voor een dag of twee, nu nog vermoeid en sinds vandaag licht duizelig.

Achja, je moet er wat voor over hebben om bij de club te horen :+.
Jaja... Het weekend hoofdpijn en misselijk... Klinkt als weekend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Laatst online: 22:25
MikeyMan schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:33:
[...]

Jaja... Het weekend hoofdpijn en misselijk... Klinkt als weekend :+
Dansen met BioNTech :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Gistermiddag de 2e prik Moderna gekregen. Van de 1e had ik nergens last, behalve een beetje beurse arm waar de prik werd gezet, zoals volgens mij bij 90% van de mensen.

De 2e prik spoten ze wat langzamer in waardoor het minder snel gevoelig wordt, dat hielp wel. 's Avonds naar het voetbal geweest en ergens in de 2e helft werden de oogleden een beetje zwaar. Vannacht werd ik rond 02.00u wakker met rillingen. Normaliter zweet ik snel maar nu trok ik een dik dekbed over me heen en nog had ik het koud, vreemde gewaarwording.

Nu ik wakker ben voel ik me ongeveer zo:

Hopelijk knap ik ook net zo snel weer op later vandaag :+

[ Voor 3% gewijzigd door kazuka op 22-07-2021 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:16
Tweede prik gehad gister. Voorlopig nergens last van, net als bij de eerste. Ook al Covid gehad. Pleister eraf halen nog het meest pijnlijk, die plakken goed en trekken de haren eruit. Respect voor iedereen die zich laat harsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49

ZieMaar!

Moderator General Chat
__fred__ schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 06:58:
Tweede prik gehad gister. Voorlopig nergens last van, net als bij de eerste. Ook al Covid gehad. Pleister eraf halen nog het meest pijnlijk, die plakken goed en trekken de haren eruit. Respect voor iedereen die zich laat harsen ;)
Deze post roept veel vragen op. Hoezo kreeg jij een pleister? En hoezo heb je behaarde schouders ;)?

J/k: ik heb dinsdag mijn tweede gehad en hoewel mijn arm gister echt wel stijver was dan de vorige keer, is dat meeste nu wel weg. Verder helemaal nergens last van (en dat blijft hopelijk zo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:09
Gonadan schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:49:
[...]

Ik snap dat je zelf het één en ander van dichtbij meegemaakt hebt, maar laat anderen hun keuzes maken. :)
Sorry, als mede-sporter zie ik er niet het vervelende in, vind het een interessant onderwerp, excuses dat ik dat niet goed inschatte . Jammer dat ik geen sentbox heb (dan had ik wellicht gezien dat ik je eerder had bericht) ik heb namelijk niet het idee dat ik mensen spam en wat ik kan zien aan mijn inbox klopt dat zelfbeeld heel behoorlijk :+

Dus excuses dat ik dat je abusievelijk twee(meer???) keer iets van dezelfde strekking mailde.

[ Voor 21% gewijzigd door roffeltjes op 22-07-2021 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Beetje licht in m'n hoofd na de tweede vaccinatie. dacht dat het met een goede nachtrust (geen alcohol genuttigd) beter zou gaan maar nog niet echt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Gisterenavond en nacht pijn in mijn bovenarm waar is geprikt. Ik heb wel heerlijk geslapen en nog af en toe pijn maar is als over.. verder geen bijwerkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Maandag mijn tweede pfizer gehad initieel nergens last van. Nu heb ik het idee dat ik wat vermoeider ben maar dat kan ook komen door de vakantie stress omdat we morgen naar Frankrijk vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 10:56

Stoney3K

Flatsehats!

kazuka schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 06:44:
Gistermiddag de 2e prik Moderna gekregen. Van de 1e had ik nergens last, behalve een beetje beurse arm waar de prik werd gezet, zoals volgens mij bij 90% van de mensen.

De 2e prik spoten ze wat langzamer in waardoor het minder snel gevoelig wordt, dat hielp wel. 's Avonds naar het voetbal geweest en ergens in de 2e helft werden de oogleden een beetje zwaar. Vannacht werd ik rond 02.00u wakker met rillingen. Normaliter zweet ik snel maar nu trok ik een dik dekbed over me heen en nog had ik het koud, vreemde gewaarwording.

Nu ik wakker ben voel ik me ongeveer zo:

[YouTube: Wall-E Morning]

Hopelijk knap ik ook net zo snel weer op later vandaag :+
Ik heb ook gisteren de tweede Moderna gehad, en op tijd mijn bed in gekropen, maar weinig geslapen omdat ik last had van koorts. De prik zelf is niet om over naar huis te schrijven.

Vanmorgen nog vrij brak, nu weer een beetje bij mijn positieven aan het komen afgezien van nog wat hoofdpijn.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Woensdag geprikt voor de 2e Pfizer, de prikplek heeft wel langer pijn gedaan dan bij de eerste keer, maar verder merk ik eigenlijk tot nu toe 0,0 ervan.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:52
Stoney3K schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:30:
[...]

Ik heb ook gisteren de tweede Moderna gehad, en op tijd mijn bed in gekropen, maar weinig geslapen omdat ik last had van koorts. De prik zelf is niet om over naar huis te schrijven.

Vanmorgen nog vrij brak, nu weer een beetje bij mijn positieven aan het komen afgezien van nog wat hoofdpijn.
Hier exact hetzelfde, 2e Moderna, slecht geslapen, maar de tweede dag was het zo'n beetje wel over.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 06:40
Gisteren mijn tweede Pfizer gehad. Werd vannacht wakker met koorts en ben vanochtend opgestaan alsof ik een paar keer overreden was en mijn hoofd een blok beton was geworden. Ik heb vandaag dan ook simpelweg niks gedaan gekregen en me ziek gemeld. Het gaat nu heel ietsje beter dan vanochtend, maar ik ben toch wel geveld door die tweede prik. Hopelijk morgen weer de oude :)

[ Voor 10% gewijzigd door vickypollard op 23-07-2021 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:15
2e prik gehad, pfizer. Had aangegeven dat ik niet lekker ga na prikken dus nu met de arts apart zittend geprikt waarna ik meteen kon liggen. Prima geregeld verder.

Stijve arm en wat licht in het hoofd, benieuwd of het morgen meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:14

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

2x Sinopharm gehad aangezien ik aan de andere kant van de wereld woon. Beide keren nergens last van gehad muv van een pijnlijke arm 1 nachtje. Het is nog wel onduidelijk hoe dit straks gaat met een EU vaccinatie paspoort of reizen. De WHO erkent het vaccin maar EU niet. Weinig zin om nog eens 2 spuiten Pfizer of Moderna te laten zetten.

Wellicht heb ik begin 2020 al eens Corona opgelopen maar ik kan dat hier niet laten testen. Iig heb ik na die tijd (meer?) last van mijn geheugen. Even snel iets op moeten tellen of beantwoorden en het is blanco in mijn hoofd. Een tijdje later geen probleem. Nee ik ben nog niet bejaard :p

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
sh4d0wman schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 05:54:
2x Sinopharm gehad aangezien ik aan de andere kant van de wereld woon. Beide keren nergens last van gehad muv van een pijnlijke arm 1 nachtje. Het is nog wel onduidelijk hoe dit straks gaat met een EU vaccinatie paspoort of reizen. De WHO erkent het vaccin maar EU niet. Weinig zin om nog eens 2 spuiten Pfizer of Moderna te laten zetten.

Wellicht heb ik begin 2020 al eens Corona opgelopen maar ik kan dat hier niet laten testen. Iig heb ik na die tijd (meer?) last van mijn geheugen. Even snel iets op moeten tellen of beantwoorden en het is blanco in mijn hoofd. Een tijdje later geen probleem. Nee ik ben nog niet bejaard :p
Ik dacht dat Thailand ook over was naar AZ nu lijkt dat Sinovac (of is dat een andere dan Sinopharm?) niet opgewassen is tegen de delta variant:
Thailand has changed its vaccine policy to mix China's Sinovac with the AstraZeneca vaccine in a bid to boost protection.

The decision comes after hundreds of medical workers caught Covid despite being fully vaccinated with Sinovac.

Instead of two Sinovac shots, people will now receive the AstraZeneca vaccine after their first Sinovac shot.

Health workers already fully vaccinated with Sinovac will also receive a third booster from a different vaccine.
[...]
There are concerns that the spike in cases in many South East Asian countries is due to the spread of the more infectious Delta variant, first discovered in India.
https://www.bbc.com/news/world-asia-57801251

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:14

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Verwijderd1 ik zit bij de buren (Cambodja) en die hebben alleen Sinopharm en Sinovac. Die zijn inderdaad minder opgewassen tegen Delta maar hier is niks anders te krijgen. Hopelijk blijft ziekenhuisopname achterwege door vaccinatie. Het aantal ventilators is hier op 1 hand te tellen.

In Thailand moet vaccinatie nog van de grond komen. De regering daar moddert maar wat aan. Phnom Penh waar ik verblijf is bijna geheel gevaccineerd.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
sh4d0wman schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 06:42:
@Verwijderd1 ik zit bij de buren (Cambodja) en die hebben alleen Sinopharm en Sinovac. Die zijn inderdaad minder opgewassen tegen Delta maar hier is niks anders te krijgen. Hopelijk blijft ziekenhuisopname achterwege door vaccinatie. Het aantal ventilators is hier op 1 hand te tellen.

In Thailand moet vaccinatie nog van de grond komen. De regering daar moddert maar wat aan. Phnom Penh waar ik verblijf is bijna geheel gevaccineerd.
Ah cool. Ik las dat sommige provincieziekenhuizen, ambassades en een paar locaties in Bangkok al wel gingen vaccineren. Die laatste alleen voor hoogbejaarden volgens mij. Volgens mij zijn ze nog wat aan het onderhandelen maar de druk lijkt men niet echt te voelen, de onderhandelaars zullen hun vaccinatie al wel hebben (en niet de Chinese). :') Je zou denken dat het nu wel dringend genoeg is om een exportverbod in te stellen (2/3 van lokale productie gaat naar het buitenland) maar van zo'n stap heb ik nog niet gehoord. Zal inderdaad nog wel een hoop moddervechten worden, hopelijk niet met een nieuwe variant aan het eind van het jaar... :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 06:40
Nou, the day after the day after voel ik me weer helemaal prima. Gisteren voelde ik me alsof ik doodging, vandaag niks aan de hand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-06 08:04
Twee prikken Moderna gehad. Afgezien van een prikmiep die bij de eerste vaccinatie wat enthousiast de naald in een gespannen bovenarm joeg, met een flinke zwelling tot gevolg, had ik beide keren nergens last van. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:27

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Donderdag prik 2 Pfizer gehad. Vandaag voel ik mij wat matig. Beetje onbestemd gevoel. Ook wat warm, denk beetje verhoging.

Wat ik ook merk is wat steken in m'n borst (links), beetje drukkend gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41
Woensdag 2e prik pfizer gehad. In tegenstelling tot de 1ste nu wel wat bijwerkingen gehad. Donderdag amper mijn arm kunnen optillen, en in de middag een wat rillerig gevoel over me heen. (Geen temperatuur genomen verder) vrijdag alweer een stuk beter, alleen smiddags een loopneus voor een paar uur. Nu nergens meer last van, i survived ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05:50
1.5 week geleden mijn 2e moderna prik gehad. Nergens last van, tot gister.

Ik loop op halve kracht zo lijkt het, energie peil is mega laag. En een kater gevoel.
Heb een zelf testje gedaan, negatief. Het lijkt niet erger te worden voor nu.

Kan dit na 1.5 week nog gerelateerd zijn aan de 2e prik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ppeterr schreef op zondag 25 juli 2021 @ 12:28:
1.5 week geleden mijn 2e moderna prik gehad. Nergens last van, tot gister.

Ik loop op halve kracht zo lijkt het, energie peil is mega laag. En een kater gevoel.
Heb een zelf testje gedaan, negatief. Het lijkt niet erger te worden voor nu.

Kan dit na 1.5 week nog gerelateerd zijn aan de 2e prik ?
2 weken na de tweede prik worden mensen pas beschouwd als "volledig gevaccineerd". Dus het lijkt me zeker mogelijk.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05:50
AtHomer schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:50:
[...]

2 weken na de tweede prik worden mensen pas beschouwd als "volledig gevaccineerd". Dus het lijkt me zeker mogelijk.
Oke, wellicht een late reactie van het lichaam. Moeilijk om te beoordelen, ik hoor wel her en der dat
mensen vlak na de 2e prik last kregen. Maar goed, ieder mens is toch echt anders.

Maar even rustig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01:01

NMH

Moderator General Chat
Afgelopen dinsdag de tweede Pfizer gekregen. Kreeg eerst op maandag (de dag ervoor dus) nog een onaangename verrassing dat mijn afspraak gecanceld was omdat de openingstijden van mijn locatie aangepast werden. Gelukkig kon ik een nieuwe afspraak maken op een ander tijdstip op dezelfde dag, maar ik vond het een vrij lompe actie. Ik heb het geluk dat mijn werk op vergaderingen en dergerlijke na niet tijdgebonden is, dus ik kon zonder problemen op een ander moment er even tussenuit om de prik te halen, maar als je werkdag bijvoorbeeld uit afspraken met klanten bestaat gaat dat niet zo makkelijk. Man aan de telefoon was trouwens wel heel correct en bood zijn excuses aan.

Vaccinatie zelf ging verder prima, voelde de prik zelfs minder dan de eerste keer. Wellicht een prikker met meer ervaring. Bijwerkingen vielen net als de eerste keer mee; spierpijn en een "blauwe plek gevoel". Spierpijn was milder dan de eerste keer, maar blauwe plek gevoel hield wat langer aan. Ook was ik de dag na de vaccinatie moe en had moeite me te concentreren, maar dat duurde maar een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:30
Gisteren de tweede prik Pfizer gehad. Toeval wil dat ik door dezelfde dame als de eerste keer geprikt ben.

Het klachtenpatroon volgt voorlopig ook nog dezelfde route;

Eind van de ochtend geprikt. Tegen de avond beginnende stijfheid en gevoeligheid van de bovenarm, welke met de tijd toeneemt. Zeer onrustige en warme nacht. Bij elke beweging wakker worden door zere bovenarm. Rond uur of 3 toch maar paracetamol genomen en om 4 uur rustig in slaap gevallen. Helaas nu alweer op moeten staan.

Verwacht vervolg; duf, brak en moeite met concentreren de rest van de dag. Vanaf morgenochtend afnemende klachten van de arm, welke in de avond volledig verdwenen zullen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door LA-384 op 26-07-2021 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:28

-ET-

Phone Home

Gisteren 2de prik Moderna gehad. Prik zelf minder last van dan de eerste. Maar ik kom vanochtend uit bed en koortsig, overal spierpijn beetje trillerig. Volledig brak dus. Gelukkig nog vakantie en rustig aan doen. Hopelijk morgen weer de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

LA-384 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 06:22:
Gisteren de tweede prik Pfizer gehad. Toeval wil dat ik door dezelfde dame als de eerste keer geprikt ben.

Eind van de ochtend geprikt. Tegen de avond beginnende stijfheid en gevoeligheid van de bovenarm, welke met de tijd toeneemt. Zeer onrustige en warme nacht. Bij elke beweging wakker worden door zere bovenarm. Rond uur of 3 toch maar paracetamol genomen en om 4 uur rustig in slaap gevallen. Helaas nu alweer op moeten staan.

Verwacht vervolg; duf, brak en moeite met concentreren de rest van de dag. Vanaf morgenochtend afnemende klachten van de arm, welke in de avond volledig verdwenen zullen zijn.
Bij mij was het niet hetzelfde, de eerste prik was de spierpijn heftiger en bij de tweede prik kon ik mijn arm niet meer boven mijn schouders optillen zonder pijn. Maar de tweede prik was ook hoger gezet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Ik ben nog steeds niet hersteld van de bijwerkingen.

Eerste prik 13 juni, 2e prik 19 juli
De mega hoofdpijn en gewrichtspijnen zijn weg.
Ik zie daarentegen wazig en heb weinig energie.

De doktoren schijnen het ook niet te weten, morgen voor de 3e bloed prikken en ze gaan longen en lever scannen.

Totaal 2 weken thuis gezeten en 1 week halve dagen gewerkt.

Verder nooit ziek geweest de afgelopen 15 jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Denkt de dokter ook dat het door de vacinaties komt of alleen jij? Mijn vrouw verzint ook vanalles wat allemaal komt door de vacinaties. Maar je kan natuurlijk gewoon klachten hebben die toevallig paralel lopen.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
De dokter weet het niet. Eerst dacht ze Pfeifer en nu gaan ze op Hepatitis onderzoeken.
Want het bloed geeft aanwijzingen dat er iets met de lever zou kunnen zijn (??)

https://www.newscientist....wat-je-erover-moet-weten/

Als ik de reacties zo lees ben ik niet de enige met deze klachten.
En dit zijn geen wappies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

1x prik (AstraZeneca) gehad morgen de tweede
Na de eerste prik de volgende dat een beetje wollig in het hoofd

btw Ik hoorde vanochtend een opmerkelijk clipje van een woordvoerder in New South Wales (Australië)
btw Ze zitten daar al 6 maanden ih lockdown!

141 patiënten met corona in het ziekenhuis waarvan 43 op de IC en 18 aan de beademing
140 van die 141 waren volledig gevaccineerd en één die nog geen tweede prik had gekregen

correctie: de woordvoerder had zich vergist!!
42 van de 43 IC patiënten waren niet gevaccineerd

Zie Dr Jeremy McAnulty misspoke earlier in the press conference

[ Voor 28% gewijzigd door Carbon op 26-07-2021 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-06 06:00
Ik zou maar eens gaan kijken of je geen betere bronnen kunt gebruiken in de toekomst.

Zelfs als vaccins totaal niets doen zijn die statistieken enorm onwaarschijnlijk. En ze zitten daar helemaal niet zo lang in lockdown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Carbon schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:36:
141 patiënten met corona in het ziekenhuis waarvan 43 op de IC en 18 aan de beademing
140 van die 141 waren volledig gevaccineerd en één die nog geen tweede prik had gekregen
Hij heeft dat verkeerd gezegd. Werd later gecorrigeerd na een vraag erover (open tweet voor het fragment):

Dit verhaal gaat nu ook rond in anti-vax kringen :/

[ Voor 3% gewijzigd door user109731 op 26-07-2021 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
pvdplanet schreef op maandag 26 juli 2021 @ 08:53:

Heb dit eigenlijk ook wel, maar niet dagelijks. Wel erg lastig en vermoeiend met mijn beroep als mondhygiënist. De hele dag het gevoel dat wanneer je even je ogen dicht doet, je meteen in slaap zou vallen.

Zaterdags lag ik eigenlijk de hele dag op de bank, maar ik denk ook dat ik door het niets doen juist lui werd. Ik ben daarom sinds vorige week begonnen met 30-60 minuten wandelen/fietsen en merk dat ik daarna weer energie heb.

Door m'n werk zit ik de hele dag binnen in een ruimte zonder fatsoenlijk daglicht en beweeg ook te weinig. Daarnaast ben ik weer een kop koffie per dag gaan drinken, dat doet ook veel goeds voor de concentratie.

[ Voor 5% gewijzigd door LA-384 op 26-07-2021 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pvdplanet schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:17:
De dokter weet het niet. Eerst dacht ze Pfeifer en nu gaan ze op Hepatitis onderzoeken.
Want het bloed geeft aanwijzingen dat er iets met de lever zou kunnen zijn (??)

https://www.newscientist....wat-je-erover-moet-weten/

Als ik de reacties zo lees ben ik niet de enige met deze klachten.
En dit zijn geen wappies.
Er zijn altijd wel mensen die ziek worden en de gehele bevolking wordt gevacineerd. Het zou vreemd zijn als die mensen dan niet ziek zouden worden.

Dat maakt het ook lastig met die trombones enzo. Mensen krijgen wel eens een trombone, komt dat door het vaccin? Misschien wel, misschien niet. Als de kans heel klein is er op dan is dat lastig te zeggen.

/▌

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:21
Afbeeldingslocatie: https://cdn.music-privilege.fr/media/catalog/product/cache/3/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/c/ac420bo/music-privilege.fr-courtois-ac420bo-legend-trombone-complet-avec-etui-softpack-31.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:56:
[...]

Er zijn altijd wel mensen die ziek worden en de gehele bevolking wordt gevacineerd. Het zou vreemd zijn als die mensen dan niet ziek zouden worden.

Dat maakt het ook lastig met die trombones enzo. Mensen krijgen wel eens een trombone, komt dat door het vaccin? Misschien wel, misschien niet. Als de kans heel klein is er op dan is dat lastig te zeggen.
Had zelf liever een blauwe Pfizer tablet gehad, schijnt dat je daar een leuke sax van krijgt ;) maar neem aan dat je trombose ipv trombone bedoelt, wat jij schrijft is zo'n schuiftrompet.

Ik vond de bijwerkingen na de 2e injectie ook wat tegenvallen, bij de 1e prik had ik voor links gekozen, mede omdat die schouder al niet zo best was en ik dan iig 1 bruikbare rechterarm over zou houden.
Die bovenarm prikplekklachten gingen de 1e keer ook vrij vlot over, max 2 dagen, nouja vooral nachten dat het wat hinderlijk was.

Die 2e hebben ze ongeveer 10 cm hoger geprikt en die zat dus veel dichter bij die toch al fckdup schouder.
Dat was echt geen bovenarm prik meer zoals de 1e, misschien dat dat de klachten wat verergerd heeft maar ben er toch wel ff beroerd van geweest beginnende ongeveer 6 uur na de prik, meer vermoeidheid en halve griepklachten, ook bleef het wat langer pijnlijk de 2e keer.
Geen idee of die prik dichter bij het gewricht die extra klachten gegeven heeft of dat mijn immuunsysteem wat heftiger reageerde de 2e keer, was op het moment van de 2e ook wat minder fit dan toen ik de 1e liet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
Zaterdag m'n 2 Pfizer vaccinatie laten zetten. De prik an sich was duidelijk relaxter dan de 1e, ik voelde 'm niet eens en de naald was er ook sneller uit. Qua "bijwerkingen" , als je daar al van mag spreken, zijn indentiek als na de 1e. Gevoelig/ beetje stijf rond de plek van de prik gedurende een dagdeel en nacht. Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

user109731 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:51:
[...]

Hij heeft dat verkeerd gezegd. Werd later gecorrigeerd na een vraag erover (open tweet voor het fragment):
[Twitter]
Al met al een knullige vertoning, zeker gezien de discussie over vaccinatie!
Dit verhaal gaat nu ook rond in anti-vax kringen :/
En die correctie gaat dat niet stoppen want er is nog steeds spake van 98 volledig gevaccineerde patiënten die zijn opgenomen in het ziekenhuis, maw genoeg voer voor de anti-vaxxers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:09
LA-384 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:52:
[...]

Heb dit eigenlijk ook wel, maar niet dagelijks. Wel erg lastig en vermoeiend met mijn beroep als mondhygiënist. De hele dag het gevoel dat wanneer je even je ogen dicht doet, je meteen in slaap zou vallen.

Zaterdags lag ik eigenlijk de hele dag op de bank, maar ik denk ook dat ik door het niets doen juist lui werd. Ik ben daarom sinds vorige week begonnen met 30-60 minuten wandelen/fietsen en merk dat ik daarna weer energie heb.

Door m'n werk zit ik de hele dag binnen in een ruimte zonder fatsoenlijk daglicht en beweeg ook te weinig. Daarnaast ben ik weer een kop koffie per dag gaan drinken, dat doet ook veel goeds voor de concentratie.
Ik herken dit dus ook, maar had dit afgelopen najaar al. Voor een vaccin, dus.
Ik heb zelf geen covid gehad (althans, nooit klachten gehad (en als astmapatient had ik die waarschijnlijk wel moeten hebben, als ik covid had gehad)).

Uiteindelijk toen bloed laten prikken. Ik had een licht tekort aan vitamine D en men adviseerde om supplementen bij te slikken. Dat werkt wel een beetje heb ik het idee.

Maar ik heb het ook nu af en toe nog, al heb ik nu ook geen supplementen meer.
Heb soms zo'n enorme inkakker, dan zou ik midden op de dag zo een half uurtje kunnen slapen. Waar het aan ligt? Geen idee. Denk eerder aan een slecht slaapritme waar het thuiswerken hier ook geen positief effect op heeft. En inderdaad: (te) weinig lichaamsbeweging.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-06 16:18
pvdplanet schreef op maandag 26 juli 2021 @ 08:53:

Eerste prik 13 juni, 2e prik 19 juli
De mega hoofdpijn en gewrichtspijnen zijn weg.

De doktoren schijnen het ook niet te weten, morgen voor de 3e bloed prikken en ze gaan longen en lever scannen.

Totaal 2 weken thuis gezeten en 1 week halve dagen gewerkt.

Verder nooit ziek geweest de afgelopen 15 jaar.
Kreeg je dan na de eerste prik klachten? 2 weken zelf last gehad van de eerste, aanstaande vrijdag de tweede (tweede moeten uitstellen vanwege verkoudheidsklachten). Ik hoor om mij heen wel meer mensen die last van zware vermoeidheid hebben na de eerste prik, maar gelukkig wel met een aantal weken weg getrokken.

Denk dus dat het niet vreemd is om een aantal weken vermoeidheid te voelen, al wordt er weinig over gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:33

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Belindo schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:58:
[...]

Voor de 2e wordt ik liggend geprikt. Dat liep vandaag een beetje raar. Ik moest langs de arts, waar ik had uitgelegd hoe het vroeger wel eens ging. Die zette iets op mijn brief en gaf aan dat ik dan liggend werd geprikt. Toen ik verder ging naar het volgende punt keek de persoon op de brief en zette mij voor een hokje neer. Toen ik in het hokje kwam stond er alleen een stoel. Omdat ik niet graag iemand tot last ben heb ik niets gezegd (stom). En het uurtje was omdat het vandaag voor het eerst twee keer gebeurde. Normaal trek ik snel weer bij, maar nu helaas niet :(

[...]

Oh god, ik zie nu echt een garderobe voor me met een baby daarin met een nummertje aan z'n rompertje :P
En vandaag de 2e gehad. Zelfde locatie. Dit keer zelf ook duidelijk aangegeven dat ik liggend geprikt wilde worden. Eerst langs een normaal hokje voor de administratie, daarna in een apart kamertje al liggend geprikt. Kreeg na een kwartiertje een bekertje limo en een dextrose tablet. Na een minuut of 5 begonnen met rechtop zitten, daarna staan en even druk doen/springen enzo. Ging prima. Na ongeveer een half uur was ik klaar. In de auto nog even gezeten om er zeker van te zijn dat het goed ging, en toen weer naar huis gereden.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 13:50
Zaterdagochtend tweede Moderna gehad. Aangegeven dat ik niet bepaald op m'n gemak ben rond naalden, waarna de prikster zei dat ze 'm extra snel zou zetten. Wegkijken, ontspannen, klaar. Later die dag behoorlijk wat pijn in m'n arm (wss door het snelle zetten), genoeg om ook een gamecontroller niet comfortabel vast te kunnen houden. Die avond erg moe en de ochtend erna moeite met opstaan, maar toen waren alle klachten opeens als sneeuw voor de zon verdwenen. 9/10 ervaring. Ook met prikangst is 't echt prima te doen :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik wacht nu op de 3e vaccinatie met Pfizer de booster. Deze is nu in ontwikkeling heb ik begrepen en is nog effectiever dan de eerste twee vaccinaties. Het zou zelfs nog beter bescherming bieden tegen de deltavariant.

Ze zeggen hoe meer jou lichaam antistoffen aanmaakt des te beter.

Ik ben inmiddels al twee keer gevaccineerd met Pfizer.

Sommige landen zijn al begonnen met het inenten van een 3e vaccinatie

[ Voor 18% gewijzigd door Van der Berg op 26-07-2021 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-06 16:10
Van der Berg schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:24:
Ik wacht nu op de 3e vaccinatie met Pfizer de booster. Deze is nu in ontwikkeling heb ik begrepen en is nog effectiever dan de eerste twee vaccinaties. Het zou zelfs nog beter bescherming bieden tegen de deltavariant.

Ze zeggen hoe meer jou lichaam antistoffen aanmaakt des te beter.

Ik ben inmiddels al twee keer gevaccineerd met Pfizer.

Sommige landen zijn al begonnen met het inenten van een 3e vaccinatie
Hoezo zijn landen al begonnen als die nog in ontwikkeling is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Plenkske schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:14:
[...]

Israël geeft al een 3e vaccinatie en Engeland gaat vanaf september beginnen aan 3e dosis vaccinaties. De booster die gaat komen can Pfizer en Moderna wordt zoals ik heb begrepen december.

[ Voor 13% gewijzigd door Van der Berg op 26-07-2021 14:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01:01

NMH

Moderator General Chat
Plenkske schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:14:
Israel biedt hem al aan aan mensen met een verzwakt immuunsysteem: https://nos.nl/liveblog/2...-9400-nieuwe-besmettingen

Ik vind het persoonlijk erg dubbel. Aan de ene kant gun je iedereen uiteraard een goede bescherming, maar moeten we echt met derde prikken beginnen als er elders in de wereld mensen nog op hun eerste wachten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LA-384
Eigenlijk vind ik dat ergens wat onbeschoft. Er zijn genoeg landen die door gebrek aan fatsoenlijke vaccins nog helemaal geen bescherming hebben. Terwijl wij hier ons 110% willen beschermen tegen enig symptoom van de delta-variant, is daar de omega variant* in ontwikkeling, die weer immuun is voor pfizer/moderna.

* Fictieve naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
NMH schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:34:
[...]

Israel biedt hem al aan aan mensen met een verzwakt immuunsysteem: https://nos.nl/liveblog/2...-9400-nieuwe-besmettingen

Ik vind het persoonlijk erg dubbel. Aan de ene kant gun je iedereen uiteraard een goede bescherming, maar moeten we echt met derde prikken beginnen als er elders in de wereld mensen nog op hun eerste wachten?
Ze zeggen des te meer je antistoffen opbouwt in je lichaam hoe beter een bescherming kan bieden.

Als ze een 3e vaccinatie inzetten ben ik wel voorstander van en met de booster van Pfizer en Moderna waarbij de booster nog effectiever gaat zijn en meer bescherming biedt tegen de deltavariant, zou dit al een mooie stap zijn.

Ik hoop in de toekomst naar vaccinatie graat te kunnen waarbij wij zonder zorgen en voor langere tijd bescherming krijgen. Het is mogelijk onmogelijk, maar een middel of vacinatie die het virus definitief niet meer in ons lichaam kan voorkomen.

Ik sluit mij ook aan bij jullie, we moeten de vaccinatie goed verdelen willen we de wereld van dit virus een halt toeroepen

[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 26-07-2021 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Richh schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:57:
Ik herken dit dus ook, maar had dit afgelopen najaar al. Voor een vaccin, dus.
Ik heb zelf geen covid gehad (althans, nooit klachten gehad (en als astmapatient had ik die waarschijnlijk wel moeten hebben, als ik covid had gehad)).

Uiteindelijk toen bloed laten prikken. Ik had een licht tekort aan vitamine D en men adviseerde om supplementen bij te slikken. Dat werkt wel een beetje heb ik het idee.

Maar ik heb het ook nu af en toe nog, al heb ik nu ook geen supplementen meer.
Heb soms zo'n enorme inkakker, dan zou ik midden op de dag zo een half uurtje kunnen slapen. Waar het aan ligt? Geen idee. Denk eerder aan een slecht slaapritme waar het thuiswerken hier ook geen positief effect op heeft. En inderdaad: (te) weinig lichaamsbeweging.
Dat vitamine D tekort heb ik waarschijnlijk ook wel in de wintermaanden (ooit eens op een congres laten testen met zo'n vingerprik en dat was toen zorgwekkend laag, geen idee hoe betrouwbaar, maar "winterdip" was my middle name). Dan zijn er dagen bij dat ik compleet geen zonlicht zie. Ik heb in die periode voortaan supplementen en daar heb ik zeker profijt van. Echter de vermoeidheid die ik zonder supplementen in de winter had, staat in geen verhouding met de vermoeidheid van afgelopen weken.

Sinds ik dus elke avond even 30-60 minuten beweeg, heb ik er veel minder last van. Het is nog even afwachten of dit toeval is, of zo blijft. In de vakantie ga ik de koffie ook weer achterwege laten.
LA-384 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 06:22:

Geheel tegen verwachting in, had ik na het opstaan al snel veel minder last van m'n arm. Heb vanavond zelfs weer kunnen sporten. Ook qua dufheid eigenlijk geen klachten vandaag. Zal het misschien toch de alcohol geweest zijn de vorige keer. :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-06 18:15
Gisteren mijn tweede pfizer prik gehad, duidelijk een andere prikker dan de eerste. Deze prikte langzaam en was niet bepaald comfortabel...

Nu wat lichte pijn in mijn arm en een beetje hoofdpijn. Valt alleszins mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:07
Gister mijn 2de prik Pfizer gehad. Geen last van de plek waar ik geprikt ben terwijl dat bij de eerste prik wel het geval was. Toen had ik 2 dagen spierpijn in die arm en verder niks.

Vanochtend stond ik fris en fruitig op. Ik dacht nog “mooi dat er geen bijwerkingen zijn”.

Na een uur of 5 werken merkte ik dat ik me wat slapjes voelde. De werkdag nog wel kunnen overleven (gelukkig nog steeds thuiswerken) maar daarna was er ook echt geen puf meer. De rest van de avond maar plat op de bank gelegen.

Ik ben benieuwd hoe ik me voel als ik morgen opsta ….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49

ZieMaar!

Moderator General Chat
*knip* ik heb net aantal onvriendelijke (grappige bedoelde?) reacties verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 09:40
Gister 2de pfizer.
Bij de eerste heb ik 5 dagen lang een stijve/vervelende arm gehad en lichte koorts, "klikken" met de muis was pijnlijk. Oplossing muizen met de andere arm :+

Gisteren na de tweede prik, koorts, pijn in de pols van de arm waar de prik was gezet, branderig gevoel bij de inenting.
Vanochtend "redelijk ok" wakker geworden, koorts is gezakt nu op het niveau "slecht geslapen maar warm/uitgeput" voelen. Kijken hoe lang het aanhoudt, als het net als de eerste prik terugzakt naar alleen een stijve arm + last van pols zou fijn zijn.

Al met al wat ik al een beetje had verwacht (had soortgelijke effecten met andere vaccinaties zoals buiktyfus).

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Nou, we zijn nu bijna een week verder na de 2e prik en het enige dat ik wel merk is dat ik nu al een paar dagen vanaf 's middags pijn krijg aan de lymfeklier rechtsachter mijn kaak/in de hals, deze is dan ook opgezet. Het stoorde me zo dat ik er Ibuprofen voor heb genomen, dan is de pijn ook weg. Verder wel gewoon nog genoeg energie, in tegenstelling tot bij de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:41
Afgelopen maandagavond de 2e moderna mogen krijgen, gister even goed ziek (39 graden koorts en algehele 'man flu' verschijnselen) maar vandaag weer helemaal de man! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20

Wom

Gisteren mijn tweede prik met Pzifer gekregen. Vandaag een beetje katerig gevoel, merk dat ik wat minder scherp ben. Mijn arm is stijver dan bij de eerste prik. Maar verder geen gekke symptonen.

Vriendin is op zelfde moment geprikt voor haar tweede, die heeft nergens last van.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-06 14:56
Ik heb helaas door mijn Janssen vaccinatie een hartritme stoornis overgehouden :( . Het is zoals het lijkt een "goedaardige" stoornis waarvan de artsen hopen dat het vanzelf weer weg gaat.

Volgende stap is om mijn arts het te laten vastleggen op papier (nu nog alleen mondeling gedaan) om vervolg stappen te nemen naar de fabrikant.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-06 21:35

Deathchant

Don't intend. Do!

Metalfreak schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:23:
Nou, we zijn nu bijna een week verder na de 2e prik en het enige dat ik wel merk is dat ik nu al een paar dagen vanaf 's middags pijn krijg aan de lymfeklier rechtsachter mijn kaak/in de hals, deze is dan ook opgezet. Het stoorde me zo dat ik er Ibuprofen voor heb genomen, dan is de pijn ook weg. Verder wel gewoon nog genoeg energie, in tegenstelling tot bij de eerste.
Wij (vrouw en ik) hebben afgelopen maandag de 2e prik gehad. Buiten pijn op de prikplek (van maandag op dinsdag) heb ik hier en daar wat "opvliegers" gehad. Voor de rest niks.

Maar ik ben met mijn vrouw toch maar even naar de huisarts gegaan. Die had gistermiddag ineens een pijnlijk knobbeltje in de hals bij het begin van het sleutelbeen en vlak ernaast een grote vochtophoping. Bij knobbeltjes altijd meteen actie ondernemen. Een uur na het ontdekken van dat knobbeltje voelde ze zich ook grieperig en 38,2c verhoging. Maar de huisarts gaf aan dat het knobbeltje goed soepel en beweeglijk was en dat het dus een opgezwollen lymfeklier was. Het zou volgens de huisarts niks engs zijn omdat bij kanker het vaak een onregelmatige structuur heeft, veel harder en gespannen is en bijna niet beweeglijk. Dat was niet het geval gelukkig. De vochtbult zou zijn omdat die lymfeklier dan tijdelijk zijn vocht niet goed kwijt kon omdat die vol aan de bak is met de vaccinatie.
Nu na de 2e nacht is haar grieperigheid weg, maar de lymfeklier is nog steeds voelbaar gezwollen. Ook de vochtbult is er nog. Maar ja, zal wel weggaan in een paar dagen hoop ik. Het is in ieder geval niet erger geworden.
Het staat ook op lareb.nl dat je lymfeklieren gezwollen kunnen zijn (meestal in de oksel van de prik-kant). De huisarts zei al dat er zelfs mensen zijn die klieren gezwollen hebben aan de andere kant dan de prik-kant.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

worldfastest schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:05:
Ik heb helaas door mijn Janssen vaccinatie een hartritme stoornis overgehouden :( . Het is zoals het lijkt een "goedaardige" stoornis waarvan de artsen hopen dat het vanzelf weer weg gaat.

Volgende stap is om mijn arts het te laten vastleggen op papier (nu nog alleen mondeling gedaan) om vervolg stappen te nemen naar de fabrikant.
Dat is niet fijn. Ik hoop dat het inderdaad tijdelijk is. Sterkte!

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Deathchant schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:46:
[...]

Wij (vrouw en ik) hebben afgelopen maandag de 2e prik gehad. Buiten pijn op de prikplek (van maandag op dinsdag) heb ik hier en daar wat "opvliegers" gehad. Voor de rest niks.

Maar ik ben met mijn vrouw toch maar even naar de huisarts gegaan. Die had gistermiddag ineens een pijnlijk knobbeltje in de hals bij het begin van het sleutelbeen en vlak ernaast een grote vochtophoping. Bij knobbeltjes altijd meteen actie ondernemen. Een uur na het ontdekken van dat knobbeltje voelde ze zich ook grieperig en 38,2c verhoging. Maar de huisarts gaf aan dat het knobbeltje goed soepel en beweeglijk was en dat het dus een opgezwollen lymfeklier was. Het zou volgens de huisarts niks engs zijn omdat bij kanker het vaak een onregelmatige structuur heeft, veel harder en gespannen is en bijna niet beweeglijk. Dat was niet het geval gelukkig. De vochtbult zou zijn omdat die lymfeklier dan tijdelijk zijn vocht niet goed kwijt kon omdat die vol aan de bak is met de vaccinatie.
Nu na de 2e nacht is haar grieperigheid weg, maar de lymfeklier is nog steeds voelbaar gezwollen. Ook de vochtbult is er nog. Maar ja, zal wel weggaan in een paar dagen hoop ik. Het is in ieder geval niet erger geworden.
Het staat ook op lareb.nl dat je lymfeklieren gezwollen kunnen zijn (meestal in de oksel van de prik-kant). De huisarts zei al dat er zelfs mensen zijn die klieren gezwollen hebben aan de andere kant dan de prik-kant.
Ik ben ook links geprikt, maar heb last van de klier aan de rechterkant. Ach ja, het lichaam is niet altijd even voorspelbaar. Ik ga er vanuit dat dit met een paar dagen gewoon weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Laatst online: 21:34
Hier vorige week de tweede pfizer ontvangen. Eerste prik had ik los van een stijve arm eigenlijk nergens last van.

Tweede prik voelde wel anders. Eerste voelde ik de vloeistof naar mijn hand lopen. Heel raar gevoel. Bij de tweede, welke 5 cm hoger gezet was dit gevoel niet.

De avond na 2e prik eigenlijk alleen laat van stijve arm en gevoelige schouder. Prik was vrij hoog gezet. Maar dag na prik een grieperig gevoel. Pijn in de spieren, maar niet echt ziek. Maar ook niet helemaal fit. Pijn in schouder/arm was wel heftiger. Kon arm amper omhoog tillen. Tweede dag waren de klachten zo goed als verdwenen. Ook veel minder moe dan na eerste prik. Gelukkig waren de klachten snel verdwenen. Ook pijn in arm/schouder was wel heviger dan bij eerste prik, maar wel veel sneller weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
Ik kreeg die opgezwollen lymfeklier 3 dagen na vaccinatie (bij sleutelbeen prikzijde), een flinke zwellig die soms een beetje pijnlijk was. Heeft 2 weken aangehouden, daarna nam het af en na 3 weken was het helemaal verdwenen.

Kan dus even duren, ik zou me er niet veel zorgen om maken. Morgen mijn tweede, gezien de eerste niet geweldig viel zie ik er wel een beetje tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

codex schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:09:
Ik kreeg die opgezwollen lymfeklier 3 dagen na vaccinatie (bij sleutelbeen prikzijde), een flinke zwellig die soms een beetje pijnlijk was. Heeft 2 weken aangehouden, daarna nam het af en na 3 weken was het helemaal verdwenen.

Kan dus even duren, ik zou me er niet veel zorgen om maken. Morgen mijn tweede, gezien de eerste niet geweldig viel zie ik er wel een beetje tegenop.
Ben je dan ook 2 weken ziek/grieperig geweest, want mijn vrouw is nu niet grieperig meer. Nou ja, idd, het heeft toch geen zin om me daar nu zorgen over te maken. Gewoon afwachten. Het is meer dat ze ook al jaren bij de internist komt, maar we niet kunnen vinden hoe het komt dat ze al jaren zo vreselijk vermoeid is. Schildklier is net op het randje van de toegestane waarde van te langzaam, maar dat zou niet zo'n vermoeidheid moeten veroorzaken. Haar bijschildklier werkt soms ietsje te snel maar met haar calcium is niks aan de hand, dus dat verklaart ook haar extreme vermoeidheid niet.
Ze heeft allerlei allergien, huisstofmijt, honden en katten, boom- en graspollen, noem het maar op, dus veel hoesten ook daardoor. Bloedwaardes al sinds 2016 gewoon in orde, geen vitamine of mineralen tekorten, niks. Ze is bijna nooit ziek, longfoto was in orde, hart was in orde. Dus toen we dat lymfekliertje zagen en dan vooral bij lymfeklierkanker de symptomen lazen van hoesten, vermoeidheid e.d., wilden we toch even naar de huisarts gaan. Maar die zei al dat vermoeidheid bij lymfeklierkanker altijd gepaard zou gaan met regelmatig lymfeklier issues, maar dat heeft ze ook niet. Vandaar dat we dus eventjes wilde checken ;)

Maar wel bedankt voor de geruststelling in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
Deathchant schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:23:
[...]

Ben je dan ook 2 weken ziek/grieperig geweest, want mijn vrouw is nu niet grieperig meer. Nou ja, idd, het heeft toch geen zin om me daar nu zorgen over te maken. Gewoon afwachten. Het is meer dat ze ook al jaren bij de internist komt, maar we niet kunnen vinden hoe het komt dat ze al jaren zo vreselijk vermoeid is. Schildklier is net op het randje van de toegestane waarde van te langzaam, maar dat zou niet zo'n vermoeidheid moeten veroorzaken. Haar bijschildklier werkt soms ietsje te snel maar met haar calcium is niks aan de hand, dus dat verklaart ook haar extreme vermoeidheid niet.
Ze heeft allerlei allergien, huisstofmijt, honden en katten, boom- en graspollen, noem het maar op, dus veel hoesten ook daardoor. Bloedwaardes al sinds 2016 gewoon in orde, geen vitamine of mineralen tekorten, niks. Ze is bijna nooit ziek, longfoto was in orde, hart was in orde. Dus toen we dat lymfekliertje zagen en dan vooral bij lymfeklierkanker de symptomen lazen van hoesten, vermoeidheid e.d., wilden we toch even naar de huisarts gaan. Maar die zei al dat vermoeidheid bij lymfeklierkanker altijd gepaard zou gaan met regelmatig lymfeklier issues, maar dat heeft ze ook niet. Vandaar dat we dus eventjes wilde checken ;)

Maar wel bedankt voor de geruststelling in ieder geval.
Ik was moe, uitgeput, spierpijnen. Lopen was zelfs onprettig, voelde mij net een bejaarde. Ineens na twee weken helemaal weg, eigenlijk van de ene op de andere dag. Mijn immuunsysteem was blijkbaar nogal triggered.

Nadien nergens meer last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

codex schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:28:
[...]

Ik was moe, uitgeput, spierpijnen. Lopen was zelfs onprettig, voelde mij net een bejaarde. Ineens na twee weken helemaal weg, eigenlijk van de ene op de andere dag. Mijn immuunsysteem was blijkbaar nogal triggered.

Nadien nergens meer last van gehad.
Heftig zeg. Voelt dan ergens wel soms klote dat uitgerekend jij dan een "uitzondering op de regel" lijkt te zijn, terwijl er verder niks aan de hand is.
Ik hoop dat je de 2e vaccinatie minder lastig valt.

Dat over die lymfeklieren staat wel hier: https://www.lareb.nl/pages/update-van-bijwerkingen
"soms ook in de hals en sleutelbeen". "soms".....je voelt je toch "rustiger" als je bijwerkingen hebt die iedereen heeft, en die niet in de "soms"-categorie vallen. Maar zoals je al zei: iedereen reageert anders op vaccinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Gistermiddag mijn tweede Pfizer shot gehad. Vannacht wakker geworden vanwege een pijnlijke bovenarm, maar dat is inmiddels ook weer aardig weg.

Verder eigenlijk geen bijwerkingen tot nu toe. Wat duf, maar dat kan ook prima zijn van het veel minder slapen vannacht. dus eh? prima vooralsnog?

De eerste prik stond een dag later al op mijn RIVM. Deze nog niet, zonde.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:03

Laguna

Connaisseur

worldfastest schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:05:

Erg naar voor je en hopelijk gaat het inderdaad vanzelf weer weg.

Stappen ondernemen richting de farmaceut zal helaas niet eenvoudig zijn, gezien de contracten die zijn opgesteld:
Johnson & Johnson is ongetwijfeld bevreesd voor schadeclaims, al blijft onduidelijk in hoeverre het daar in Europa ook daadwerkelijk door geraakt kan worden: in sommige contracten met farmaceuten heeft de EU de fabrikanten gevrijwaard van schadeclaims omdat ze in een veel hoger tempo dan normaal vaccins hebben ontwikkeld en het niet eerlijk zou zijn als zij ook de risico’s zouden moeten dragen van ernstige bijwerkingen die pas (veel) later aan het licht komen. Dit geldt in elk geval voor AstraZeneca. Het contract met Johnson & Johnson is niet openbaar gemaakt. (NRC)
Vermoedelijk zal je dan stappen moeten ondernemen tegen de Rijksoverheid, zoals ook bij de Mexicaanse griep was gebeurd. Destijds heeft het wel 10 jaar geduurd eer er geld werd vrijgemaakt voor de schikkingen.

Bijwerkingen over vijf jaar bij coronavaccin? Dan betaalt Nederland mee aan schadeclaims

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
Laguna schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:11:
[...]

Erg naar voor je en hopelijk gaat het inderdaad vanzelf weer weg.

Stappen ondernemen richting de farmaceut zal helaas niet eenvoudig zijn, gezien de contracten die zijn opgesteld:

[...]

Vermoedelijk zal je dan stappen moeten ondernemen tegen de Rijksoverheid, zoals ook bij de Mexicaanse griep was gebeurd. Destijds heeft het wel 10 jaar geduurd eer er geld werd vrijgemaakt voor de schikkingen.

Bijwerkingen over vijf jaar bij coronavaccin? Dan betaalt Nederland mee aan schadeclaims
Bedankt. Of de overheid inderdaad. meest vervelende is dat ik geen keuze had en janssen moest kiezen. Wat later is terug gedraaid maar toen had ik de spuit al in mijn arm gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 17:34
@worldfastest Vervelend inderdaad. Hoe is door je arts nu vastgesteld dat het door de vaccinatie komt? In de bijsluiter staat het (nog) niet als mogelijke bijwerking genoemd en bij lareb zie ik maar 3 meldingen van hartritmestoornissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
Tom-Z schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:45:
@worldfastest Vervelend inderdaad. Hoe is door je arts nu vastgesteld dat het door de vaccinatie komt? In de bijsluiter staat het (nog) niet als mogelijke bijwerking genoemd en bij lareb zie ik maar 3 meldingen van hartritmestoornissen.
Ik doe veel aan hardlopen. 2 dagen voor de vaccinatie niks aan de hand.. 4 dagen na de vaccinatie heb ik bij het hardlopen ineens een hartslag van 200. Wat ik daar voor nooit zo hoog heb gehad. Hoge hartslag komt door de hartstoornis. 1+1 = 2 dus vaccinatie is de oorzaak.

Doe bijna elk jaar een inspanningstest (inclusief hart filmpje) en er is nooit iets afwijkends gevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door worldfastest op 28-07-2021 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
worldfastest schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:52:
[...]

Ik doe veel aan hardlopen. 2 dagen voor de vaccinatie niks aan de hand.. 4 dagen na de vaccinatie heb ik bij het hardlopen ineens een hartslag van 200. Wat ik daar voor nooit zo hoog heb gehad. Hoge hartslag komt door de hartstoornis. 1+1 = 2 dus vaccinatie is de oorzaak.

Doe bijna elk jaar een inspanningstest (inclusief hart filmpje) en er is nooit iets afwijkends gevonden.
Verhoogde hartslag is wel vaak gemeld hoor! Ik zie dit wel veel, en ook weer verdwijnen. Ik ga zelf een aantal dagen na de vaccinatie rust nemen, net zoals ik met griep zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
codex schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:09:
[...]

Verhoogde hartslag is wel vaak gemeld hoor! Ik zie dit wel veel, en ook weer verdwijnen. Ik ga zelf een aantal dagen na de vaccinatie rust nemen, net zoals ik met griep zou doen.
Hartritme stoornis en verhoogde hartslag zijn verschillende dingen. Vaccinatie is al 2 maanden geleden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

worldfastest schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:52:
[...]

Als dat je hele onderzoek en bewijs is, zou ik iets meer doen voor je dossier :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
worldfastest schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:31:
[...]

Hartritme stoornis en verhoogde hartslag zijn verschillende dingen. Vaccinatie is al 2 maanden geleden..
Niet fijn, maar aan de andere kant...was er dan niet hoe dan ook iets met je hart al en dan juist fijn om er extra controle te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
AMARONE schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:46:
[...]

Niet fijn, maar aan de andere kant...was er dan niet hoe dan ook iets met je hart al en dan juist fijn om er extra controle te hebben?
Sorry, maar wat is dit voor een stomme opmerking. Zoals ik al zei, elk jaar heb ik controle en nog nooit iets gehad. En hoe bedoel je extra controle? Zit in dit hele traject omdat ik ineens na de vaccinatie hart problemen heb....

Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste