Newjersey schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:59:
Zijn er mensen die al covid hebben gehad en last hadden van heftige bijwerkingen.? Ik heb in maart covid gehad en nog geen afspraak gemaakt voor de vaccinatie. Ik ben wat huiverig voor alle bijwerkingen. En heb een angst voor naalden. M'n covid klachten vielen al met al prima mee.
Ja, zie mijn eerdere posts. Ik was daarom ook huiverig om de tweede prik te halen gezien de shitload aan bijwerkingen bij de eerste keer. Gesprek met een arts bij de priklocatie leerde dat het best vaak voorkomt bij mensen die corona gehad hebben en zeker bij de longcovid-figuren (zoals ik dus). Moest na telefonisch overleg met de GGD-arts (had daar eerder voor gebeld i.v.m. allergische reacties) bij de tweede prik ook wegens de allergische reactie (huiduitslag: galbulten her en der maar niet heel veel) ook een half uur blijven in plaats van een kwartier wat standaard voorgeschreven wordt. Al was ik de vorige keer ook langer dan een kwartier gebleven wegens de kans op nabloedingen bij me (ik heb een soort-van Willebrand waar nog geen naam of diagnose voor is omdat ik het allereerste geval in Nederland ben met een hele specifieke genafwijking en het 37e geval wereldwijd behalve dat er bij mij wél een bloedingsneiging is en bij die andere 36 niet).
Tweede prik afgelopen donderdag gehad en dat was feest: heel snel beetje huiduitslag aan de kant waar ik geprikt was en ze hadden per ongeluk ook 'n zenuw geraakt dus na de prik viel gevoel in m'n hand weg.

Na 'n tip van de verpleegkundige daar is dat wel terug nu: op de prikplek "tokkelen" (want wrijven mocht echt absoluut niet) en toen ging 't snel 'n stuk beter gelukkig. 's Avonds geen koppijn (vorige keer wel), wel sneller een pijnlijke arm, maar dat ligt wellicht ook aan bovenstaand verhaal. Pijn in de arm is overigens nog niet weg daardoor.
Vrijdag: zo gaar als een banaan, extreem moe, gigantische koppijn, gare spieren en het idee hebben dat je griep hebt maar dan zonder koorts. Heel veel geslapen. Zaterdag ging het echt stukken beter maar laat in de avond leek het net alsof m'n spieren in de fik stonden en gloeide het behoorlijk bij de prikplek. Dat heeft gisteren wel de heel de dag zo aangehouden en vanochtend werd ik wakker met pijn in mijn onderbeen (aan de zijkant van m'n scheen richting kuit) en dat wil maar niet weg.

Been is niet opgezet ofzo, maar echt lekker voelt het niet.
Benieuwd hoe het komende dagen zich ontwikkelt. Eigenlijk is het wel een stukje milder dan de 1e prik en beter behapbaar (heb het idee dat 't lichaam nu "gerichter" aan het werk is), alleen dat van m'n onderbeen vertrouw ik nog niet helemaal.
[
Voor 13% gewijzigd door
Bart-Willem op 19-07-2021 19:37
]