Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:52
JeroenV_ schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:01:
Ben ook geen held als het om prikken aan komt, maar van de prik zelf heb ik niets gevoeld.
Daarna ging alles goed, totdat ik na 5 minuten zitten toch wel erg begon te zweten en sterretjes begon te zien. Werd in een rolstoel gezet en naar een apart hokje gebracht waar ik kon liggen, bloeddruk werd gemeten en ik water en een dextro kreeg.

Ben niet out gegaan, maar voor de 2e kruis ik wel aan dat ik ben flauwgevallen. Dit was ook wat ze me adviseerden, zodat ik waarschijnlijk gelijk mag gaan liggen cq in de gaten wordt gehouden.
Nou als het in de gaten houden net zo gaat als in de RAI vorige week… daar zaten aan de ene kant de mensen die 15 minuten wachten en aan de andere kant mensen met een medische indicatie die 30 minuten wachten.

Echter de mensen die oplette of alles wel goed ging met de geprikte zaten met hun rug naar de 30 minuten mensen 😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 12:45
Dracula schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:13:
[...]

Nou als het in de gaten houden net zo gaat als in de RAI vorige week… daar zaten aan de ene kant de mensen die 15 minuten wachten en aan de andere kant mensen met een medische indicatie die 30 minuten wachten.

Echter de mensen die oplette of alles wel goed ging met de geprikte zaten met hun rug naar de 30 minuten mensen 😱
Ok dan, nou ik zal het wel mee gaan maken.
En als ik toch out ga, kunnen ze me van de grond rapen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

m0nk

16-09-2003 15.15

Vanmiddag mijn 2e Moderna shot opgehaald, zit denk ik extra slaapmiddel in.. Denk dat ik zo maar ga slapen.. :P

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Possible schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:56:
Ik heb vandaag ook m'n 2e Pfizer prik gehad. De prik stond gepland voor volgende week. Ik was met mn moeder mee en had gevraagd: Kan ik die 2e prik nu ook niet krijgen?

Ja hoor loop maar door. Het is rustig..
Zondag heb ik gebeld met de GGD om mijn prik een week naar voren te halen, maar moet minimaal 5 weken tussen zitten volgens huidige RIVM richtlijnen.

Biotech/Phizer zegt minimaal 3 weken is veilig/oke.

Zijn hier al mensen die het voor elkaar hebben gekregen om de 2e prik eerder te krijgen? Evt tips?

Zou hem echt graag 14 dagen voor me vakantie willen hebben.

Ik kan natuurlijk wel eigenlijk gewoon een week eerder gaan en doen alsof ik me vergist hebt (in de hoop gewoon door te mogen lopen), maar het moet toch ook gewoon netjes kunnen hoop ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:13
Dracula schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:13:
[...]

Ik had 30 minuten een Rode Kruis meneer en een BHV-er naast mij staan. :+
Mja, dat was niet in de RAI.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
user_tweakers schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:18:
[...]

Zondag heb ik gebeld met de GGD om mijn prik een week naar voren te halen, maar moet minimaal 5 weken tussen zitten volgens huidige RIVM richtlijnen.

Zijn hier al mensen die het voor elkaar hebben gekregen om de 2e prik eerder te krijgen? Evt tips?

Ik kan natuurlijk wel eigenlijk gewoon een week eerder gaan en doen alsof ik me vergist hebt (in de hoop gewoon door te mogen lopen), maar het moet toch ook gewoon netjes kunnen hoop ik.
Bij mij zat er vier weken tussen.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:52
Dracula schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:05:
Nou nummer twee zit er ook in.

Voelde wel een stuk minder prettig als de eerste. Was best beetje vervelend en wat pijnlijk.

Arm was ook wat doof eerst half uur. Nu valt het een uur later wel weer mee.

Heb lekker mijn arm veel bewogen (niet masseren) tijdens wachten en terug fietsen.

We gaan zien hoe het de komende dagen gaat.

Ow en voor de volledigheid; Pfizer
Nou dag twee na prik twee, alles gaat prima. Alleen wat pijn in mijn arm als of er een blauwe plek zit / stom gehad heb.

Of dit nou positief of negatief is weet ik dan weer niet. Doet mijn immuunsysteem wel wat of heb ik gewoon geluk.

Of komt de "hel" nog de komende dagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:36
user_tweakers schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:18:
[...]

Aardig vaak geprobeerd maar onmogelijk helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
TweakerVincent schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:32:
[...]

Begin volgende week zou er meer bekend moeten worden over het inkorten van de tijd tussen de eerste en tweede prik:
https://www.nu.nl/binnenl...spraak-te-vervroegen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

TweakerVincent schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:32:
[...]

Een vriend van me had het ook al geprobeerd, maar ook helaas. Dat terwijl een andere vriend in verband met een eerdere coronabesmetting slechts één prik nodig had en exact drie weken later 's ochtends gebeld had dat hij toch wel een tweede prik wilde, hij kon meteen 's middags al terecht. Dus exact drie weken na de eerste prik.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Metalfreak schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:52:
[...]

Een vriend van me had het ook al geprobeerd, maar ook helaas. Dat terwijl een andere vriend in verband met een eerdere coronabesmetting slechts één prik nodig had en exact drie weken later 's ochtends gebeld had dat hij toch wel een tweede prik wilde, hij kon meteen 's middags al terecht. Dus exact drie weken na de eerste prik.
Mij werd verteld dat het strikte orders van. bovenaf waren. Beleid dus. 1e prik kon ik wil super makkelijk vervroegen. 2e prik locatie wijzigen was ook onmogelijk, wel logisch mss gezien risico verkeerde prik oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
https://nos.nl/liveblog/2...woedend-over-motie-simons
3 UUR GELEDEN
25 dagen tussen coronaprikken
De periode tussen de eerste en de tweede coronaprik wordt verkort van ca. 35 naar 25 dagen, heeft minister De Jonge bekendgemaakt in de Tweede Kamer. "We gaan dus van bijna vijf weken naar een ruime drie weken."

Vorige week schreef hij al in een Kamerbrief dat hij de wachtperiode wilde inkorten, maar nog niet met hoeveel dagen. Vanaf maandag zullen de GGD's dit nieuwe 'prikinterval' aanhouden, zei De Jonge.

Hij zei verder zei ook dat nog gekeken wordt of mensen die al een afspraak hebben gemaakt, hun tweede prik naar voren kunnen halen. Hij riep mensen wel op niet nu al te bellen. Dat gebeurt wel, en daardoor wordt het bij de GGD "een zooitje", aldus de minister.

Vanaf vrijdag kunnen ook 60- tot 64-jarigen die alleen hun eerste prik van AstraZeneca hebben gehad de GGD bellen voor een afspraak om de tweede prik met het vaccin van Pfizer te laten zetten, als zij dat willen.
Morgen denk maar weer eens bellen, hopelijk kunnen ze hem al aanpassen naar +- 25 dagen vanaf eerste prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gisteren de tweede shot Pfizer gehad… Van de eerste had ik een beetje pijnlijke arm en ik was een avondje moe. De tweede shot kwam wat harder aan. Vannacht de hele nacht met koorts in bed gelegen. De koorts is redelijk over. Ik heb nu alleen waanzinnige pijn in mijn rug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

user_tweakers schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 23:06:
https://nos.nl/liveblog/2...woedend-over-motie-simons
[...]
Morgen denk maar weer eens bellen, hopelijk kunnen ze hem al aanpassen naar +- 25 dagen vanaf eerste prik.
Er staat letterlijk dat het geen zin heeft om voor maandag te bellen en om vooral niet nu te bellen?
Omdat ze dit pas vanaf volgende maandag gaan doen. En dan post je er droog onder dat je morgen al wil gaan bellen... :+

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 14-07-2021 23:20 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
YakuzA schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 23:16:
[...]

Er staat letterlijk dat het geen zin heeft om voor maandag te bellen en om vooral niet nu te bellen?
Omdat ze dit pas vanaf volgende maandag gaan doen. En dan post je er droog onder dat je morgen al wil gaan bellen... :+
Hmm beetje verkeerd geïnterpreteerd misschien. Ik dacht vanaf maandag wordt de 25 dagen aangehouden tussen prik 1 en 2 bij het maken van een afspraak.

Het verplaatsen lijkt mij dan ook al eerder te kunnen zolang dag 25 maar niet voor maandag valt...

Maandag bellen is misschien het meest logisch, misschien morgen maar even een tweet naar GGD voor wat meer duidelijkheid zonder ze teveel te belasten.

[ Voor 7% gewijzigd door user_tweakers op 14-07-2021 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

user_tweakers schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 23:38:
[...]
Hmm beetje verkeerd geïnterpreteerd misschien. Ik dacht vanaf maandag wordt de 25 dagen aangehouden tussen prik 1 en 2 bij het maken van een afspraak.

Het verplaatsen lijkt mij dan ook al eerder te kunnen zolang dag 25 maar niet voor maandag valt...

Maandag bellen is misschien het meest logisch, misschien morgen maar even een tweet naar GGD voor wat meer duidelijkheid zonder ze teveel te belasten.
Het zal inderdaad afhangen van wat er letterlijk gezegd is, maar voor zover ik deze tekst begrijp is dat het vanaf maandag mogelijk is om de 25 dagen te hanteren voor nieuwe afspraken en voor het eventueel verplaatsen van bestaande afspraken weten ze nog niet wanneer en of ze dat gaan doen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:47

Dazzler2120

FP ProMod
Ik hoop persoonlijk wel dat de 2de prik straks naar voren gehaald kan worden... Al is het puur voor de egoïstische reden dat mijn 2de prik net te laat komt voor de vakantie :+
We gaan het zien

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tweede prik met Pfizer is inmiddels 40 uur geleden en ik ben nog steeds klachtenvrij. Niks gevoeld wat niet gewoon inbeelding kan zijn. Alleen de linkerarm is dit keer wat gevoeliger dan de vorige keer maar verder niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Laatst online: 01:44
Mijn vrouw heeft gisteren haar tweede vacinatie gehad. Pfizer gehad. Ze voelde zich een beetje duizelig en erg moe. Maar is vanochtend naar het werk gegaan.

Haar gele boekje Vacinatieboekjes is 2 keer ingevuld.

Ik krijg op woensdag 21 juli mijn tweede vacinatie met Pfizer

[ Voor 13% gewijzigd door Van der Berg op 15-07-2021 10:37 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

YakuzA schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 23:46:
[...]

Het zal inderdaad afhangen van wat er letterlijk gezegd is, maar voor zover ik deze tekst begrijp is dat het vanaf maandag mogelijk is om de 25 dagen te hanteren voor nieuwe afspraken en voor het eventueel verplaatsen van bestaande afspraken weten ze nog niet wanneer en of ze dat gaan doen.
Denk dat ze daarmee wachten totdat iedereen toch al is ingepland met die 25 dagen tot de tweede prik :P

Ik heb ook woensdag de 21e de tweede prik, ik houd er rekening mee dat ik de volgende dag op het werk kan uitvallen. Kan het alleen maar meevallen ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

eergisteren 2e shot moderna gehad, die dag verder geen last, gisteren wel spierpijn en wat vermoeid maar ging verder wel.
geen koorts verder oid

vandaag weer helemaal fit

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
m0nk schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:59:
Vanmiddag mijn 2e Moderna shot opgehaald, zit denk ik extra slaapmiddel in.. Denk dat ik zo maar ga slapen.. :P
Ik was die maandag/dinsdag na mijn prik (op zondag) inderdaad ook wat moeiig. Maar zoals eerder gezegd lastig om te pinpointen of het van de prik is of van het weekend 8)
Ook had ik het wat warm die dagen.
Dinsdag gewoon weer gaan sporten en ondanks dat de plek zelf wat beurs voelde weinig last van qua kracht. Woensdag dito.
Als ik nu op de plek druk voel ik nog steeds wel wat maar is verder niet stijf. Ook totaal geen last gehad van koorts, verkoudheid of weet ik veel wat.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Laatst online: 14-09 13:21
Ahhhh bah. Kinderen vandaag thuis vanwege een dubbele besmetting in de (zomer) begeleiding van hun sportclub (niemand weet of en hoeveel contact kinderen hebben gehad met deze personen) en ik moet straks een prik halen.

Kansje dat ik straks extra veel antilichamen heb :+ :X

Ik ga gewoon, niemand in huis klachten en om nu uit te stellen, te testen en dan nog nieuwe afspraak maken heb ik geen zin in.

Los van de vaccinatie en quarantaine* richtlijn die zegt dat ik mag opdraven, ook betreft risico voor anderen zit ik volgens mij goed kinderen hebben maandag en dinsdag (misschien!) met die mensen gewerkt, dus zouden vandaag mij kunnen aansteken (incubatie 72 uur), ik zou dan zelf nog niet besmettelijk zijn voor anderen.

Wat een klote zooi.

* Ik heb zelf natuurlijk geen contact gehad met die begeleiders, dus ik zit achterin de mogelijke keten en ben volgens de Quarantaine factsheet op dit moment geen partij.

[ Voor 39% gewijzigd door roffeltjes op 15-07-2021 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

m0nk

16-09-2003 15.15

thewizard2006 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:07:
[...]

Ik was die maandag/dinsdag na mijn prik (op zondag) inderdaad ook wat moeiig. Maar zoals eerder gezegd lastig om te pinpointen of het van de prik is of van het weekend 8)
Ook had ik het wat warm die dagen.
Dinsdag gewoon weer gaan sporten en ondanks dat de plek zelf wat beurs voelde weinig last van qua kracht. Woensdag dito.
Als ik nu op de plek druk voel ik nog steeds wel wat maar is verder niet stijf. Ook totaal geen last gehad van koorts, verkoudheid of weet ik veel wat.
Ik ben op tijd naar bed gegaan, gisteren kreeg ik last van hoofd/nekpijn en werd ik smiddags rillerig. Uiteindelijk gisteravond half 9 bed in gegaan en tot vanochtend 7 uur geslapen. Daarna nergens last meer van.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Heeft er vandaag al iemand gebeld om te vragen of het mogelijk is de 2e prik te verplaatsen naar een datum binnen 35 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59
Gisteren 15.00 Moderna prik 2. Vannacht ijskoud in bed en nu overal spierpijn en koorts (38.5). Hopelijk morgen weer voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:37
pposthoorn schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:22:
Heeft er vandaag al iemand gebeld om te vragen of het mogelijk is de 2e prik te verplaatsen naar een datum binnen 35 dagen?
ja en mij werd gezegd dat verplaatsen uberhaupt niet mogelijk is. Maar ik ga vanavond nog een keer bellen, want deze persoon leek mij niet al te snugger...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Er werd toch gisteren duidelijk gezegd om nu nog niet te bellen? Dus heel gek is het niet, dat antwoord.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 00:24
Sammy_tukker schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:15:
[...]

ja en mij werd gezegd dat verplaatsen uberhaupt niet mogelijk is. Maar ik ga vanavond nog een keer bellen, want deze persoon leek mij niet al te snugger...
Als je het nieuws had gevolgd zie je dat het niet aan de persoon ligt.. Totdat er iets duidelijk wordt voorlopig nog niet bellen om je prik te vervroegen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Laatst online: 01:44
Mijn vrouw heeft de vacinatie van gisteren koorts en een beetje warm. Ze slaapt nu.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:45
Sammy_tukker schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:15:
[...]

Omdat deze niet deed wat jij wilde maar wat deed wat haar was opgedragen ?
Pff zeg

Er is duidelijk aangegeven pas vanaf maandag te bellen.
Als je nu toch gaat bellen is je conclusie over de GGD medewerker misschien meer op jou van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Tweede prik was interressant vergelijkingsmateriaal:

- Eerste prik was supersnel en vrijwel pijnloos. Wel meteen een beurse arm.
- Tweede prik werd rustiger gezet en deed iets meer pijn (mag geen naam hebben). Arm niet beurs.

Ik ben nu 4.5 uur verder en ik merk (net als de eerste keer) helemaal niks. Mijn vrouw had met Janssen al na twee uur een wisselende thermostaat, dus ik neig ernaar om te denken dat ik net als de eerste keer in de placebo groep ben gezet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:30

Nox

Noxiuz

Mijn zus heeft het Janssen vaccin getest, die lag drie kwartier bij de tandarts op de stoel die dus positief was getest daags erna. Vandaag is ze zelf negatief getest, die shit werkt dus prima :+ Da's mooi want dan hoef ik ook niet in quarantaine want ik heb haar even naar de testlocatie gebracht vanmorgen.

[ Voor 22% gewijzigd door Nox op 15-07-2021 23:23 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:50
Een goede kennis van ons haar dochter ligt in het ziekenhuis met twee blauwe trombose benen. Best wel een hele ernstige situatie. Ze geeft een week geleden haar Janssen prik gehaald. Klachten begonnen gisteren.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 13:59

Player1S

Probably out in the dark

Pfizer 2 zit er in hier! *O*

prik ging wel "anders" dan de eerste. Weet niet of het deels aan de prikker lag of dat ze de methode aan hebben gepast.

Eerste keer was erin, spuiten, eruit in paar tellen gebeurd. Nu stopte ze hem er rustiger in en spoten ze de vloeistof heel langzaam erin.

Volgens de medewerker zou dat minder stijvere arm opleveren omdat je niet in 1 keer de spier vol spuit.

Hoe dan ook, ik heb 5G en ben traceerbaar :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Cobb schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 00:06:
Een goede kennis van ons haar dochter ligt in het ziekenhuis met twee blauwe trombose benen. Best wel een hele ernstige situatie. Ze geeft een week geleden haar Janssen prik gehaald. Klachten begonnen gisteren.
Ai, is het al zeker dat dit door het vaccin komt?

Sterkte!!

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:27
Player1S schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:18:
Pfizer 2 zit er in hier! *O*

prik ging wel "anders" dan de eerste. Weet niet of het deels aan de prikker lag of dat ze de methode aan hebben gepast.

Eerste keer was erin, spuiten, eruit in paar tellen gebeurd. Nu stopte ze hem er rustiger in en spoten ze de vloeistof heel langzaam erin.

Volgens de medewerker zou dat minder stijvere arm opleveren omdat je niet in 1 keer de spier vol spuit.

Hoe dan ook, ik heb 5G en ben traceerbaar :+
Al getest of een koelkastmagneetje blijft zitten op de geprikte plek? Als ie niet blijft zitten dan heb je een placebo gekregen ;)

On topic: tweede Moderna zit er hier in. Alleen wat 'spierpijn'.op de plek van de vaccinatie. En hoofdpijn, maar dat kan ook door de wijn van gisteravond komen.

[ Voor 10% gewijzigd door rclahsen op 16-07-2021 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Player1S schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:18:

Zelfde bij mij.

Prikken ging aanzienlijk trager en deed daardoor ietsje meer pijn (stelde natuurlijk niets voor). Het is inderdaad beter voor je spier als ze langzamer prikken.

Ik denk dat het aan de prikker ligt (eerste dame deed het ook prima hoor, geen klacht of zo). Ik heb minder last van een blauwe plek dan de vorige keer, maar dat was ook prima te doen. Net als de eerste prik verder geen bijwerkingen.

Ik ga wel een weekje niet sporten, risico is uiterst miniem, maar waarom zou je het wagen.

Maandagochtend mijn zoon van 12. Ben trots op dat ventje, hij is er zo doordacht over. 8)

[ Voor 9% gewijzigd door roffeltjes op 16-07-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:50
spartacusNLD schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:26:
[...]

Ai, is het al zeker dat dit door het vaccin komt?

Sterkte!!
Nee niks is zeker, maar het is een sportieve meid van 18.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:58

ultimateharry

Team Slayer:-)

Afgelopen woensdag mijn 2e Pfizer gekregen.

De eerste Pfizer shot leverde naast een pijnlijke arm voor een paar dagen, ook een dag erg slap en beetje koortsig gevoel op.

Ik had gelezen dat relatief veel mensen bij Pfizer juist bij de 2e meer bijwerkingen ervaren.
Maar so far so good, geen pijnlijke arm, ook geen andere bijwerkingen.

Was overigens weer uitstekend geregeld: geen rijen, gewoon doorlopen langs een paar loketten, spuit er in, en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:18
GGD is flexibel. Ik had de afspraak verkeerd in mijn Agenda gezet. Zou pas de 19e aan de beurt zijn, maar had hem voor vandaag in de agenda gezet. Oeps. Maar het was rustig in Amersfoort dus kon vandaag alsnog geprikt worden. Dank GGD voor de flexibiliteit!

Was overigens erg rustig in Amersfoort. Geen rij, niets. Kon zo doorlopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Robkazoe op 16-07-2021 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 13:59

Player1S

Probably out in the dark

rclahsen schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:24:
[...]

Al getest of een koelkastmagneetje blijft zitten op de geprikte plek? Als ie niet blijft zitten dan heb je een placebo gekregen ;)
vorige keer bleef een plastic winkelwagen muntje van de AH al plakken :(
Ben dus echt superduper magnetisch. Zelfs plastic blijft plakken. Kan het helaas momenteel niet reproduceren. Lijkt alleen te werken als het warmer is gek genoeg.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Laatst online: 20:01

codex

Geen OpenAI agent :)

ultimateharry schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:08:
Afgelopen woensdag mijn 2e Pfizer gekregen.

De eerste Pfizer shot leverde naast een pijnlijke arm voor een paar dagen, ook een dag erg slap en beetje koortsig gevoel op.

Ik had gelezen dat relatief veel mensen bij Pfizer juist bij de 2e meer bijwerkingen ervaren.
Maar so far so good, geen pijnlijke arm, ook geen andere bijwerkingen.

Was overigens weer uitstekend geregeld: geen rijen, gewoon doorlopen langs een paar loketten, spuit er in, en klaar.
Ik moet dinsdag, ik had van de eerst wel wat last. Hopelijk is dat met de tweede dan helemaal niks 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:51
Vanmiddag 2e AZ prik gehad... Net als de eerste voelde ik van het prikken niks... Wederom geen pleister gekregen :-\. Beter nog, net als de eerste keer kan ik die hele prikplek niet terugvinden... Dus ik kan ook genept zijn...

Nu even afwachten hoe mijn lijf erop reageert... De eerste had ik vrijwel geen reactie.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

Tweede portie biontech/pfizer gehad gisteren. Net als bij de eerste, beetje een beurs gevoel, verder geen nare-geit.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 09:15
Is het nu mogelijk om vanaf maandag te bellen voor een vervroeging van je afspraak? In het bericht wat ik op nu.nl las staat er dat er vanaf maandag 'dit nieuwe prikinterval wordt aangehouden'. Over afspraken vervroegen lees ik alleen maar ' bel nu nog niet'. Iemand ervaring? Ik kan nog geen officieel bericht vinden op de RIVM website. :)

ps. Ik heb begin van de week al een keer gebeld om te vragen of mijn prik enkele dagen naar voren kon, dat kon toen echt nog niet (zat precies op de 5 weken). Ik heb dus geen zin om weer te bellen om de beste mensen te storen. Als er intern vanaf maandag dus een nieuw beleid is bel ik wel, maar dat word mij nergens echt duidelijk verteld.

[ Voor 33% gewijzigd door Joel22 op 17-07-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Pfizer #2 lijkt mee te vallen. Er blijft soms een winkelwagentje achter mij aanrijden, maar naast de lichte koorts (halve dag; even een paar uur slapen en het is weg) en spierpijn is het weer prima te doen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Joel22 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:38:
Is het nu mogelijk om vanaf maandag te bellen voor een vervroeging van je afspraak? In het bericht wat ik op nu.nl las staat er dat er vanaf maandag 'dit nieuwe prikinterval wordt aangehouden'. Over afspraken vervroegen lees ik alleen maar ' bel nu nog niet'. Iemand ervaring? Ik kan nog geen officieel bericht vinden op de RIVM website. :)
Is nog niet bekend of het voor bestaande afspraken ook gaat gebeuren vziw.

Het enige wat ze hebben laten weten is dat nieuwe afspraken vanaf maandag met die 3 weken tussentijd ingepland kunnen worden.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mijn ervaringen even delen. 1e Pfizer ging goed, drie a vier dagen pijn op de plek van prikken, en de tweede dag wat vermoeid.

Afgelopen week de 2e Pfizer gehad. Mijn immuunsysteem vond het nu wel mooi geweest, en ging de temperatuur maar verhogen naar 37,8 (normaal is bij mij 36,2 - 36,4). Dus met wat paracetamol een middagje liggen rillen in bed helaas. Daarnaast spierpijn en hoofdpijn (note: ik heb anders nooit hoofdpijn). De prikplek deed wel veel minder zeer, die pijn was na een goed etmaal nagenoeg helemaal weg.

Na een goed nachtje is het meeste wel over. Nu nog een lichte verhoging maar ik voel me alweer een stuk beter.

Leeftijd bovenste helft 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Net de 2de Pfizer gehad, helemaal niks gevoeld en ik had niet eens door dat hij al gezet was. 1e prik was iets gevoeliger, daarbij was mijn arm wel een beetje stijfjes.

Tot nu toe helemaal nergens last van, hopelijk blijft dat zo.

Ik had me vergist in de datum van de 1e prik, ik dacht dat ik die de 26e had gehad maar dat was dus de 27e.. 1 dag te vroeg. Gelukkig wilden ze hem na wat overleg wel zetten, alleen de bijwerkingen kunnen wat steviger zijn. Bij Rai Amsterdam kun je nu zonder afspraak terecht(ik weet niet voor hoelang), origineel zou ik pas 1-8 aan de beurt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Lees nu dat ik maar 7 dagen geprikt hoef te zijn(Pfizer/Moderna/Astra) om Frankrijk in te mogen. Zou toch echt zeggen dat er eerst 14 dagen stond. 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
Joel22 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:15:
Lees nu dat ik maar 7 dagen geprikt hoef te zijn(Pfizer/Moderna/Astra) om Frankrijk in te mogen. Zou toch echt zeggen dat er eerst 14 dagen stond. 😀
Dat is ook pas vandaag aangepast.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
RocketKoen schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:19:
[...]

Dat is ook pas vandaag aangepast.
Nice dat scheelt weer een belletje naar de GGD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:41
Gisteren mijn tweede prik (Pfizer) gekregen. Een uur eerder dan m'n afspraak, want ik was toch in de buurt, locatie Schiphol. Inclusief 15 minuten wachten zat ik nog geen 20 minuten later alweer in de auto. :)

Ik weet niet wat m'n hersenen aan het doen zijn, maar m'n rechterarm was wat stijfjes direct na de prik terwijl ik de prik in m'n linkerarm heb gekregen. Na enkele uren verdween dat gevoel in m'n rechterarm en heb ik links best wel last van wat stijfheid. Voelt aan als een flinke blauwe plek, meer dan de eerste keer.

Positief getest in oktober trouwens, en heb daar best lange tijd last van gehad (vermoeidheid, hoofdpijn etc). Na de eerste prik heb ik gedurende enkele dagen last gehad van stijfheid in m'n linkerarm, evenals algehele lichamelijke vermoeidheid. Tot nu toe valt het reuze mee, collega's en schoonzus voelden zich na de tweede prik best kwalitatief uitermate teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:09

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb donderdag mijn 2e Moderna prik gehad. Ik heb een stuk minder last van mijn arm gehad dan bij de eerste prik, eigenlijk had ik er alleen vrijdag last van. Bij de eerste prik had ik dagen last van mijn arm.

Daar staat tegenover dat ik bij de eerste prik verder nergens last van had, dat was nu anders. Vooral vrijdagochtend was ik behoorlijk brak. Voelde een beetje als een kater, inclusief hoofdpijn. Dat klaarde in de loop van de dag overigens alweer op en gister had ik al nergens last meer van.

10 dagen na de eerste prik heb ik overigens een dag fikse spierpijn gehad. Dat heb ik normaal eigenlijk nooit. Maar ik durf ook niet zomaar te relateren (10 dagen is lang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:51
Devian schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 18:32:
Vanmiddag 2e AZ prik gehad... Net als de eerste voelde ik van het prikken niks... Wederom geen pleister gekregen :-\. Beter nog, net als de eerste keer kan ik die hele prikplek niet terugvinden... Dus ik kan ook genept zijn...

Nu even afwachten hoe mijn lijf erop reageert... De eerste had ik vrijwel geen reactie.
2 dagen verder... Het is alsof ik die 2e AZ prik helemaal niet heb gehad. Geen reactie, geen spierpijn, geen pijn op de plek van de prik en voel me nog steeds helemaal fit.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Tweede prik Pfizer donderdag gehad, nu zondag nog last van.. lichte verhoging, pijn op prikplaats, en opgezette lympheklieren in oksel van de prikarm.. maar van wat ik begrijp is dat nog wel binnen de normale bijwerkingen..

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vrijdag mijn tweede prik van moderna gehad. Na de eerste prik had ik wat pijn in mijn arm en nergens verder last van. Na veel verhalen te lezen had ik verwacht nu wel last te krijgen. Maar wederom(tot nu toe) nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
Twee Pfizer 1 juli gehad, paar dagen gammel, sindsdien doodsmoe en concentratieproblemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Net terug van mijn tweede Pfizer. Het was iets drukker dan vorige keer, al liep het nog steeds lekker door. De gemiddelde leeftijd was volgens mij ook wat lager, de eerste keer voelde ik me heel erg jong, nu veel leeftijdsgenoten. Stickertje meegekregen voor in het gele boekje dat ik niet bij me had, dat vond ik wel bijzonder.
Volle bak WiFi, 5g ontvangst op mijn 4g telefoon, en zelfs koperen muntjes blijven aan me plakken. Het lijkt er op dat het een geslaagde operatie was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:03
Pfizer 1: geen klachten, zelfs even getwijfeld of ik wel geprikt was.

Pfizer 2 : geen klachten, gevoelig plekje op de arm, verder niks. Gewoon verder gesport. Had er wel rekening mee gehouden dat de 2e shot wat meer klachten zou kunnen geven en de dag vrij gehouden. Maar dat bleek gelukkig niet zo te zijn.

Vriendin:
Pfizer 1 : gevoelige arm, verder ok.
Pfizer 2 : gevoelige arm en volgende dag wat gammel.

Al met al dus prima verlopen.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 09:42

Onbekend

...

Van de eerste prik Moderna had ik nauwelijks last. Ja, een paar dagen een stijvere arm maar voor de rest niets.
Vanmorgen de tweede prik Moderna gehad, en na een minuut al meteen flinke pijn in mijn arm. Dit lijkt het gevolg van de prik zelf en niet van de vloeistof. Ik hoop dat het in de loop van de dag wel weer afzakt. :(

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Onbekend schreef op zondag 18 juli 2021 @ 13:36:
Van de eerste prik Moderna had ik nauwelijks last. Ja, een paar dagen een stijvere arm maar voor de rest niets.
Vanmorgen de tweede prik Moderna gehad, en na een minuut al meteen flinke pijn in mijn arm. Dit lijkt het gevolg van de prik zelf en niet van de vloeistof. Ik hoop dat het in de loop van de dag wel weer afzakt. :(
Blijven bewegen, flex je vingers, anders wordt het alleen maar erger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, net terug, mijn 2e Pfizer-prikje zit er in.

Los van een veel betere 5G-ontvangst merk ik nu nog helemaal geen bijwerkingen. Mogelijk wel morgen een stijve arm, net als de 1e keer :)

Hoorde overigens wel dat dit de laatste zondag is dat ze vaccineren, vanaf nu is het alleen nog maandag t/m zaterdag. Dit was in Goes in de Zeelandhallen, maar ik begreep dat dit ook voor de overige prik-lokaties van GGD Zeeland geldt (Zierikzee, Middelburg en Terneuzen).

[ Voor 42% gewijzigd door wildhagen op 18-07-2021 18:14 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Dinsdagavond 2e Pfizer gehad.
Bij de 1e was het na een paar uur een beetje pijnlijke blauwe plek gevoel en daarna een week een beetje meh..
Na de 2e dacht ik slim te zijn door wat te gaan bewegen, dus heb 's avonds even de auto gewassen en daarna nog ff gedeeltelijk in de poets gezet. Ook nu begon het na een uur of 6 wat pijnlijk te worden en kon 2 nachten niet lekker liggen.
Flink bewegen maakt dus geen snars uit in mijn ervaring.
Prikje zelf voelde ik beide keren niks van.

Vreemdgenoeg is de 2e prik meer in mijn schouder dan bovenarm gegaan maar was mijn hele linker bovenarm pijnlijker dan de vorige keer, ook knap gaar en beroerd geweest na die 2e, flink moe en veel geslapen.
Dusdanig dat ik zaterdag de F1 maar opgenomen heb omdat ik te brak was om live te kijken, dat zegt opzich wel wat in mijn geval. Inmiddels voel ik me wel weer redelijk maar nog zeker niet topfit.
Pijnlijke arm is al wel weer weggetrokken en de algehele malaise loopt ook op zijn einde.

Wat ik rond mij hoor van mensen die covid gehad hebben is de ene er nogal beroerd van geweest (maargoed die weegt ook 2x zoveel als ik) en de ander heeft 2 dagen een snottertje gehad.
Mijn 2e prik zat daar een beetje tussenin al verwacht ik van de vaccinatie minder restverschijnselen te hebben dan van een daadwerkelijke corona besmetting dus al met al toch grotere blij met de vaccinatie dan met een besmetting maar ben er voorlopig wel ff klaar mee.

Laten ze eerst de rest van het land maar min of meer gedwongen vaccineren voordat er bij mij een mogelijk 3e booster in gaat, anders kunnen ze die zelf lekker op een plek steken waar de zon niet schijnt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PalingDrone schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:50:

Laten ze eerst de rest van het land maar min of meer gedwongen vaccineren voordat er bij mij een mogelijk 3e booster in gaat, anders kunnen ze die lekker op een plek steken waar de zon niet schijnt.
Volgens mij is een vaccinatie op die specifieke plek niet heel erg effectief.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:52:
[...]

Volgens mij is een vaccinatie op die plek niet heel erg effectief.
Kringspier is ook een spier ;)
Maar ik vind 2x wel genoeg met deze bijwerkingen.

[ Voor 14% gewijzigd door PalingDrone op 18-07-2021 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vanochtend 2e Pfizer gehad, deze keer een compleet doorbloede pleister, waar ik bij de eerste prik geeneens een pleistertje nodig had :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:59:
[...]

Vanochtend 2e Pfizer gehad, deze keer een compleet doorbloede pleister, waar ik bij de eerste prik geeneens een pleistertje nodig had :+
Hebben ze jouw 2e ook hoger gezet dan de 1e?
Scheelde bij mij zo'n 10 cm, de laatste zat echt in de schouder 1e meer bovenarm.
Zit de angel er nog in bij jou? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bij mij waren beide prikken op grofweg dezelfde plek: een centimeter of 10-12 onder de schouder, op de linker bovenarm.

Bloeden bij prikken doe ik zelden. Vorige keer helemaal niet, dit keer zat er één druppel op de pleister ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PalingDrone schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:02:
[...]

Hebben ze jouw 2e ook hoger gezet dan de 1e?
Scheelde bij mij zo'n 10 cm, de laatste zat echt in de schouder 1e meer bovenarm.
Zit de angel er nog in bij jou? :S
Eerlijk gezegd weet ik het niet.
De 1e prik heb ik niks gevoeld, dus weet niet waar die exact gegaan is.

Maar moet zeggen, bij 2e minder spierpijn in de schouder.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 18-07-2021 19:39 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Tweede Pfizer afgelopen week gehaald, nu maar één dag spierpijn dus minder last van. Hardlopen ging dit keer ook prima zonder verminderde prestaties.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Laatst online: 20:01

codex

Geen OpenAI agent :)

Gonadan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:14:
Tweede Pfizer afgelopen week gehaald, nu maar één dag spierpijn dus minder last van. Hardlopen ging dit keer ook prima zonder verminderde prestaties.
Eerste wel last? Had ik namelijk ook, moet dinsdag voor mijn tweede. Zie er best tegenop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
codex schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:27:
[...]

Eerste wel last? Had ik namelijk ook, moet dinsdag voor mijn tweede. Zie er best tegenop.
Toen het ik wat langer spierpijn en ging hardlopen niet echt lekker, al was dat mede door de warmte. Toen moest ik m'n lichaam even ontzien, de tweede keer niets noemenswaardigs gemerkt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

codex schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:27:
[...]

Van wat ik om me heen hoor en zie en zelf merk tot nu toe (even afkloppen) is dat de 2e Pfizer minder bijwerkingen heeft als de eerste.
Minder spierpijn etc.

(2e moderna lijkt iets meer de bijwerking koorts op te leveren daarentegen)

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 18-07-2021 22:40 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 09:42

Onbekend

...

roffeltjes schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:48:
[...]

Blijven bewegen, flex je vingers, anders wordt het alleen maar erger
Ik ben vandaag gewoon verder gegaan met wat ik normaal doe op een zondag.
De stijve arm-bijwerking die ik heb is vrijwel gelijk aan die van de eerste prik. Maar nu heb ik nog steeds diezelfde erge pijn in mijn arm op de prikplek. (Die tweede prik is zo'n 5 cm hoger gezet dan mijn de eerste prik, en mogelijk is dat de oorzaak van het probleem.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Onbekend schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:52:
[...]

Ik ben vandaag gewoon verder gegaan met wat ik normaal doe op een zondag.
De stijve arm-bijwerking die ik heb is vrijwel gelijk aan die van de eerste prik. Maar nu heb ik nog steeds diezelfde erge pijn in mijn arm op de prikplek. (Die tweede prik is zo'n 5 cm hoger gezet dan mijn de eerste prik, en mogelijk is dat de oorzaak van het probleem.)
Prikken is geen exacte wetenschap, ik denk dat er ook een flinke hoeveelheid "geluk" is, naast natuurlijk prikvaardigheid.

Ik had mazzel. Eerste prik was ook een niemendalletje, maar de tweede keer was er behalve bij het prikken zelf helemaal geen pijntje.

Ook nul bijwerkingen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Vanmorgen 2e Pfizer gehad.
Aangegeven dat ik bij de 1e bijna van mn stokkie ging, dus mocht nu gelijk gaan liggen.
Prik erin, beetje ouwehoeren met de medewerkers en op een gegeven moment omhoog en alles bleef prima gaan. Nu 2 uur later nog niets te merken.

Van de 1e heb ik overigens ook alleen maar een beetje beurse arm gehad na een paar uur, verder geen bijwerkingen.

[ Voor 18% gewijzigd door JeroenV_ op 19-07-2021 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Vanmiddag 2e prik weer een stapje verder naar normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:04:
Zo, net terug, mijn 2e Pfizer-prikje zit er in.

Los van een veel betere 5G-ontvangst merk ik nu nog helemaal geen bijwerkingen. Mogelijk wel morgen een stijve arm, net als de 1e keer :)
Update, tot nu toe totaal géén bijwerkingen van de 2e prik. Bij de 1e prik had ik de dag erna wat lichte spierpijn, nu dat zelfs niet eens dus.

Mij hoor je niet klagen :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Laatst online: 12-09 16:21

Cliffie

Trompetslet

De 2e zit er in! Tot nu geen klachten, maar goed, pas een uur geleden :)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 13:55
Ook de 2de gehad (1988); tot nu toe ook totaal geen klachten. Wat mij opviel is dat er enorm veel babyboomers en ouderen nog waren. Wat doen die mensen daar nog 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door xzaz op 19-07-2021 12:35 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
  • Laatst online: 17:00
YakuzA schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:30:
[...]

Van wat ik om me heen hoor en zie en zelf merk tot nu toe (even afkloppen) is dat de 2e Pfizer minder bijwerkingen heeft als de eerste.
Minder spierpijn etc.

(2e moderna lijkt iets meer de bijwerking koorts op te leveren daarentegen)
Grappig om te lezen dat het zo erg kan verschillen per persoon. Ik heb afgelopen vrijdag de 2e Pfizer gehad. Bij de eerste geen enkele bijwerking gehad en nu heb ik de hele zaterdag in bed gelegen met koorts. Gisteren was het alweer een stuk beter en nu ben ik bijna weer de oude.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

xzaz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:35:
Ook de 2de gehad (1988); tot nu toe ook totaal geen klachten. Wat mij opviel is dat er enorm veel babyboomers en ouderen nog waren. Wat doen die mensen daar nog 8)7
Ik ben van eerste helft jaren '70. Ik heb direct toen het kon, een afspraak ingepland en kon na 10 dagen terecht voor prik nummer 1 (Pfizer). Ik heb vlak voor afgelopen weekend dus prik nummer 2 gehad. Je kunt je beter afvragen hoe je als iemand van 1988 nu 'al' aan de beurt bent voor de 2e ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 15:30
Ik ben ook van 1988 en heb net mijn tweede gehad.

Een belletje zorgde ervoor dat je veel sneller aan de beurt kon zijn, als ik gekozen had uit de opties die ik online voorgeschoteld kreeg had ik pas over een paar weken die tweede prik kunnen krijgen. En per regio zat er ook aardig wat verschil in volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Arrne schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:16:
Ik ben ook van 1988 en heb net mijn tweede gehad.

Een belletje zorgde ervoor dat je veel sneller aan de beurt kon zijn, als ik gekozen had uit de opties die ik online voorgeschoteld kreeg had ik pas over een paar weken die tweede prik kunnen krijgen. En per regio zat er ook aardig wat verschil in volgens mij.
Ik heb uiteraard gebeld. Maar binnen ca 1u rijden was er nergens sneller plek helaas. Alleen in Friesland kon het heel snel, maar dat is 3u rijden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Wat dacht je van mensen die de 1e keer AZ gehad hebben en een eeuwigheid moesten wachten op de 2e en nu de keuze hebben gemaakt voor Pfizer?
Dan heb je er nog een lading bij die met de veegronde van de huisartsen in de kwetsbare categorie meegegaan zijn, er ging nogal wat mis destijds waardoor de 1e prik makkelijk pas 5 weken geleden gezet kan zijn.
Dat hele idee om de boel maar open te gooien "omdat alle kwetsbaren nu inmiddels volgens planning wel zo'n beetje gevaccineerd zullen zijn" zat nogal ver van de realiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Newjersey
  • Laatst online: 14-09 16:26
Zijn er mensen die al covid hebben gehad en last hadden van heftige bijwerkingen.? Ik heb in maart covid gehad en nog geen afspraak gemaakt voor de vaccinatie. Ik ben wat huiverig voor alle bijwerkingen. En heb een angst voor naalden. M'n covid klachten vielen al met al prima mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:24
Newjersey schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:59:
Zijn er mensen die al covid hebben gehad en last hadden van heftige bijwerkingen.? Ik heb in maart covid gehad en nog geen afspraak gemaakt voor de vaccinatie. Ik ben wat huiverig voor alle bijwerkingen. En heb een angst voor naalden. M'n covid klachten vielen al met al prima mee.
Heb je al teruggekeken in het topic? Beetje bladeren en je vind meerdere gevallen. Via de zoekfunctie kan je er ook wel wat vinden als je bijvoorbeeld op 1 prik zoekt. Overigens is het lastig te zeggen, je kan heftiger reageren, maar dat hoeft niet. Zelf zou ik ze gewoon halen gezien je waarschijnlijk geen antistoffen hebt voor de Deltavariant en die heeft een beetje lak aan eerdere besmettingen met bijvoorbeeld alfa. Er zijn er meerdere met prikangst in dit topic, maar de uiteindelijk prik valt iedereen volgens mij redelijk mee. Gewoon aangeven en ze letten/zorgen extra voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Newjersey schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:59:
Ja, zie mijn eerdere posts. Ik was daarom ook huiverig om de tweede prik te halen gezien de shitload aan bijwerkingen bij de eerste keer. Gesprek met een arts bij de priklocatie leerde dat het best vaak voorkomt bij mensen die corona gehad hebben en zeker bij de longcovid-figuren (zoals ik dus). Moest na telefonisch overleg met de GGD-arts (had daar eerder voor gebeld i.v.m. allergische reacties) bij de tweede prik ook wegens de allergische reactie (huiduitslag: galbulten her en der maar niet heel veel) ook een half uur blijven in plaats van een kwartier wat standaard voorgeschreven wordt. Al was ik de vorige keer ook langer dan een kwartier gebleven wegens de kans op nabloedingen bij me (ik heb een soort-van Willebrand waar nog geen naam of diagnose voor is omdat ik het allereerste geval in Nederland ben met een hele specifieke genafwijking en het 37e geval wereldwijd behalve dat er bij mij wél een bloedingsneiging is en bij die andere 36 niet).

Tweede prik afgelopen donderdag gehad en dat was feest: heel snel beetje huiduitslag aan de kant waar ik geprikt was en ze hadden per ongeluk ook 'n zenuw geraakt dus na de prik viel gevoel in m'n hand weg. :/ Na 'n tip van de verpleegkundige daar is dat wel terug nu: op de prikplek "tokkelen" (want wrijven mocht echt absoluut niet) en toen ging 't snel 'n stuk beter gelukkig. 's Avonds geen koppijn (vorige keer wel), wel sneller een pijnlijke arm, maar dat ligt wellicht ook aan bovenstaand verhaal. Pijn in de arm is overigens nog niet weg daardoor.

Vrijdag: zo gaar als een banaan, extreem moe, gigantische koppijn, gare spieren en het idee hebben dat je griep hebt maar dan zonder koorts. Heel veel geslapen. Zaterdag ging het echt stukken beter maar laat in de avond leek het net alsof m'n spieren in de fik stonden en gloeide het behoorlijk bij de prikplek. Dat heeft gisteren wel de heel de dag zo aangehouden en vanochtend werd ik wakker met pijn in mijn onderbeen (aan de zijkant van m'n scheen richting kuit) en dat wil maar niet weg. :/ Been is niet opgezet ofzo, maar echt lekker voelt het niet. :X

Benieuwd hoe het komende dagen zich ontwikkelt. Eigenlijk is het wel een stukje milder dan de 1e prik en beter behapbaar (heb het idee dat 't lichaam nu "gerichter" aan het werk is), alleen dat van m'n onderbeen vertrouw ik nog niet helemaal. :X

[ Voor 13% gewijzigd door Bart-Willem op 19-07-2021 19:37 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Vandaag mijn 2e pfizer gehad so far nergens last van. Hij staat al wel in de corona check app dus dat is ook prima in orde allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
BeQuietAndDrive schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:18:
[...]

Ik heb uiteraard gebeld. Maar binnen ca 1u rijden was er nergens sneller plek helaas. Alleen in Friesland kon het heel snel, maar dat is 3u rijden...
Hebben jullie een bestaande afspraak kunnen verzetten? Dat doet de GGD toch niet?

Ik sta wel op een wachtlijst voor een prullenbak vaccin, maar afspraak verzetten zou makkelijker zijn (ivm vakantie).

Gezien alle media berichten heb ik de GGD nog maar niet belast met mijn vraag om de afspraak te verzetten. Dit zou ook niet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Update na de 2e prik gisteren: stuk minder last dan van de 1e.
Na de 1e heb ik eigenlijk wel 2 dagen last van een beurse arm gehad, nu voelde ik dat gisteravond wel iets opkomen maar bij lange niet zo erg als de 1e keer. Als dit zo blijft ben ik happy.

Vaccinatie staat inmiddels ook al in de check app, dus dat is ook lekker snel.

[ Voor 13% gewijzigd door JeroenV_ op 20-07-2021 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:37
Gisterenavond voor de tweede keer gevaccineerd: op de bonnefooi naar de vaccinatie gereden eigenlijk was ik pas volgende week aan de beurt maar ik had geluk er was een vaccin over: ze waren eigenlijk wel blij met me, nu hoefden ze dat niet weg te gooien, en ik weet zeker dat ik in Frankrijk het terras op mag :) vooralsnog weinig last er van, ik denk als ik me meet dat ik iets hogere temperatuur heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
zacht schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:54:
Net terug van mijn tweede Pfizer. Het was iets drukker dan vorige keer, al liep het nog steeds lekker door. De gemiddelde leeftijd was volgens mij ook wat lager, de eerste keer voelde ik me heel erg jong, nu veel leeftijdsgenoten. Stickertje meegekregen voor in het gele boekje dat ik niet bij me had, dat vond ik wel bijzonder.
Volle bak WiFi, 5g ontvangst op mijn 4g telefoon, en zelfs koperen muntjes blijven aan me plakken. Het lijkt er op dat het een geslaagde operatie was.
Update: zondagochtend dus tweede Pfizer gekregen. Zondagavond 'niet helemaal fit', het voelde alsof ik een beetje verhoging had, vroeg naar bed gegaan. Maandag een beetje brak opgestaan, maar daar heb ik wel vaker last van ;) .
Sindsdien nergens last van, behalve dat ik de vaccinatie-plek af en toe voel, alsof er een blauwe plek zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:59

Spotmatic

Ken sent me

De tweede Pfizer prik, vorige week dinsdag, leek mij niks te doen (afgezien dan van de bekende pijn op de prik-plek). Afgelopen zaterdag wilde ik 50 km mountainbiken (doe ik wel vaker rond die afstand) maar de koek was na 20 kilometer helaas al op. Ook leek ik elke avond vermoeider te zijn (val dan makkelijk voor de TV in slaap).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Nog even weekje niet te wild intervallen (hartslag niet naar de ma rammen). Risico is klein, maar makkelijk te vermijden.

Mijn zoon is net zo bijwerking proof als ik... nergens last van. De fitste//sterkste/stoerste van de familie (mijn vrouw) was wel een paar dagen beroerd van Janssen, het is dus best random.

[ Voor 20% gewijzigd door roffeltjes op 20-07-2021 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

BIj mij was de tweede ook minder, de spierpijn kwam wel sneller, s'avonds al, bij het eerste spuitje was het de dag erna. Maar het spuitje hadden ze hoger gezet waardoor ik mijn arm moeilijk hoog kon optillen. Dus dingen uit de bovenste keukenkastjes pakken enzo was even lastig.

Maar mijn zus en ouders hebben ook Phizer gehad en die zeiden dat ze van de tweede prik helemaal geen spierpijn hadden. Misschien maakt het echt uit waar ze hem zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 20-07-2021 10:14 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Laatst online: 12-09 16:21

Cliffie

Trompetslet

Hier ook wat later dan gemiddeld. Ik ben van 1976 en had eerst ingepland voor Jansen, begin juni. Toen kwam er de mogelijkheid om deze om te laten zetten naar 2x Pfizer, maar goed, in de tussentijd waren er al weer 5 jaargangen extra toegevoegd en kon ik een beetje achteraansluiten qua prikdatum.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:41
Mawlana schreef op zondag 18 juli 2021 @ 07:59:
Gisteren mijn tweede prik (Pfizer) gekregen. Een uur eerder dan m'n afspraak, want ik was toch in de buurt, locatie Schiphol. Inclusief 15 minuten wachten zat ik nog geen 20 minuten later alweer in de auto. :)

Ik weet niet wat m'n hersenen aan het doen zijn, maar m'n rechterarm was wat stijfjes direct na de prik terwijl ik de prik in m'n linkerarm heb gekregen. Na enkele uren verdween dat gevoel in m'n rechterarm en heb ik links best wel last van wat stijfheid. Voelt aan als een flinke blauwe plek, meer dan de eerste keer.

Positief getest in oktober trouwens, en heb daar best lange tijd last van gehad (vermoeidheid, hoofdpijn etc). Na de eerste prik heb ik gedurende enkele dagen last gehad van stijfheid in m'n linkerarm, evenals algehele lichamelijke vermoeidheid. Tot nu toe valt het reuze mee, collega's en schoonzus voelden zich na de tweede prik best kwalitatief uitermate teleurstellend.
Afgelopen zondag had ik enorme hoofdpijn, niet tof. Gisteren alweer een stuk minder en nu eigenlijk zo goed als over. Het enige waar ik nu nog last van heb ik spierpijn/schouderpijn - ik kan niet met twee handen typen omdat m'n linkerbovenarm/linkerschouder pijn doet wanneer ik m'n linkerhand gebruik. Het typen van deze reactie was dan ook pijnlijk. :X
Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste