Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zo, ik heb de Janssen ontvangen *O*

Wel een wat pijnlijke arm nu, na de prik. Maar als het hierbij blijft teken ik ervoor. Maargoed, het is nog maar tien minuten geleden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:05
Tot nu toe heeft iedereen waarvan ik weet dat ze Janssen hebben gehad (stuk of 5), zeker een dag griepachtige bijwerkingen gehad. Dus koorts, misselijkheid, etc. Succes ;)

[ Voor 3% gewijzigd door vickypollard op 04-07-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

vickypollard schreef op zondag 4 juli 2021 @ 20:19:
Tot nu toe heeft iedereen waarvan ik weet dat ze Janssen hebben gehad (stuk of 5), zeker een dag griepachtige bijwerkingen gehad. Dus koorts, misselijkheid, etc. Succes ;)
En bedankt :(

Laat ik dan de statistische uitzondering zijn binnen jouw cohort O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

peer

oeps

Ik heb vorige week Janssen gehad en op een gevoelige plek waar ik geprikt ben nergens last van gehad

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:05
Ik denk dat @RoD blij zal zijn met je ervaring :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
Ik heb gisteren Pfizer ontvangen.
Gisteren viel het mee hoeveel last ik ervan had, behalve spierpijn.

Wel heb ik vannacht zo lekker geslapen. Ik heb nogal moeite om in slaap te komen, maar gisteren had mijn hoofd mijn kussen aangeraakt en ik was weg!
Nog steeds wel heel duf trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-09 22:59
Afgelopen donderdag (19:15) Pfizer prik gehad, een pijnlijke arm 2 dagen gehad en nu nog is de plek een klein beetje rood en warm (al sinds de prik eigenlijk wat warmer ter grootte van een plakbandrol) Verder geen bijwerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

RoD schreef op zondag 4 juli 2021 @ 20:17:
Zo, ik heb de Janssen ontvangen *O*

Wel een wat pijnlijke arm nu, na de prik. Maar als het hierbij blijft teken ik ervoor. Maargoed, het is nog maar tien minuten geleden. :P
Ik heb zelf m'n Janssenprik vorige week zondag gehad. Ik had alleen de nacht van zondag op maandag een kleine koortsaanval, maar verder op een pijnlijke arm nergens last van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gitarist schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:14:
[...]

Ik heb zelf m'n Janssenprik vorige week zondag gehad. Ik had alleen de nacht van zondag op maandag een kleine koortsaanval, maar verder op een pijnlijke arm nergens last van gehad.
Ik heb mijn zondagnacht in ieder geval goed overleefd :) Nergens last van, beetje moe. Maar ik vermoed dat dat komt omdat het maandagochtend is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:55
Gisterenmiddag tweede Pfizer prik gehad. In vergelijking met de eerste doet mijn arm nu een heel stuk meer pijn. S’avonds op de bank in slaap gevallen met lichte hoofdpijn, was eveneens zo met prik 1. Uiteindelijk soort van stoned wakker geworden, naar bed gegaan, twee uurtjes geslapen en daarna de hele nacht wakker van de rillingen en misselijkheid.

Dagje thuisblijven vandaag en hopelijk haal ik zo nog wat slaap in.

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:47
Shiro schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 08:49:
Gisteren mijn 2e prik Moderna gekregen. Ging slapen met een beetje pijnlijke gevoel in de arm en lichte pijn in gewrichten.

Werd vanochtend om 6 uur al wakker en kon met geen mogelijkheid een fatsoenlijke positie vinden om in verder te slapen zonder pijn. Voelt echt als een griepje, pijn in mijn rug, gewrichten en hoofdpijn, af en toe koud en warm, maar geen koorts.

Net maar een paracetamol ingenomen, hopelijk kan ik straks nog wat slaap mee pakken, of in ieder geval nog bijdragen aan het huishouden.

Ofwel, de 2e prik valt mij wel dat zwaarder dan de eerste, waar ik alleen maar 2 dagen lichte hoofdpijn had.
Hier idem, daarnaast ook heel erg misselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

autje schreef op zondag 4 juli 2021 @ 18:12:
De tweede prik Moderna bevalt me niet. Algehele griepverschijnselen. Paar daagjes uitzieken dan maar.
Soortgelijke ervaring hier met Moderna. 1e prik weinig klachten behalve een gare arm. Bij 2e prik (afgelopen woensdag) op de dag zelf nog redelijk wat gedaan, rondgefietst, gewinkeld enzo maar de volgende dag was ik echt niet lekker. Verhoging, spierpijn, koude rillingen... Nu voel ik me wel redelijk maar wel een dag of 2-3 last gehad.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:47

Shiro

Serenity

headhunter1985 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:38:
[...]

Hier idem, daarnaast ook heel erg misselijk.
Misselijkheid had ik bij vlagen, ook een stuk minder gegeten dan normaal, kon het gelukkig wel binnen houden, maar er waren momenten dat ik dacht dat het misschien verstandig zou zijn geweest om een emmer naast mijn bed neer te zetten, maar gelukkig niet nodig gehad dus.

Inmiddels is het maandag, ff update hoe het nu is.

Zaterdag inderdaad werkelijk alle mogelijke bijwerkingen die genoemd zijn gehad op koorts na. Mijn smartwatch gaf ook aan dat mijn hartslag die dag gemiddeld rond de 100 was, normaliter rond de 75.

Zondag was het al wel wat lager als in van rond de 85. Had die dag ook alleen nog maar hoofdpijn en erg weinig energie.

Vandaag(maandag) bijna weer helemaal beter nog wel af en toe vlagen van vermoeidheid/misselijkheid, maar ben in staat om mijn kantoorbaantje te vervullen, merk wel dat mijn hartslag nog steeds hoger is dan normaal en zelfs hoger is dan zondag, maar ik voel me al wel een stuk beter en verwacht dat ik morgen wel weer helemaal de oude zal zijn.

De tweede prik viel mij dus wel een stuk zwaarder dan de eerste. Enige dat meeviel was dat ik nu al geen pijn meer heb aan mijn arm, terwijl het bij de eerste keer een week lang gevoelig was.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ben vanochtend voor het eerst gepfizerd. Ik ben geen fan van naalden en kan me nog behoorlijk pijnlijke vaccinaties in mijn kindertijd herinneren, dus ik had er niet heel veel zin in. In lijn met andere ervaringen in dit topic kan ik gelukkig zeggen dat ik er vrijwel niks van gevoeld heb!

Wel begint nu (vier uur later) het spierpijn/blauweplekgevoel in mijn arm te komen, is mijn concentratie tot een nieuw dieptepunt gedaalt en voelt het alsof ik een gat in mijn bureau zou kunnen slapen van vermoeidheid. Niet verwacht dat dat zo snel zou gaan, de meeste mensen hier noemen moeheid pas de volgende dag. Ben benieuwd :P

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
AlxRoelofs schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:15:
Gister vroeg in de ochtend Pfizer ontvangen. Aan het einde van de dag flinke spierpijn in de arm en vermoeid, al kan dat laatste ook met een hele middag zon te maken hebben gehad.

Vandaag nog beetje 'lui' gevoel in het lichaam en nog lichte spierpijn. Verder niets bijzonders.
Prik 2 inmiddels ook ontvangen gisteren ochtend. Loop van de dag goed vermoeid, spierpijn en wat hoofdpijn. Vandaag nergens last meer van.

Voor mij zit het er op! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:19
Net de tweede Pfizer gehaald in Naarden. Was wat rustiger dan bij de eerste vaccinatie op 1 juni, het invoeren/controleren van een en ander duurde langer dan het prikken zelf. Bij de prik hokjes werd ik letterlijk opgewacht en kon meteen naar binnen.
Bij de uitgang zat een vrolijke/joviale dame om de gele boekjes in te vullen maar daar was weinig interesse voor.
Qua controle / kwartiertje wachten was het net als de vorige keer, kies een vrije stoel en let zelf op de klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

RoD schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:34:
[...]

Ik heb mijn zondagnacht in ieder geval goed overleefd :) Nergens last van, beetje moe. Maar ik vermoed dat dat komt omdat het maandagochtend is :+
Goed, gisteren toch wel redelijk moe geweest de hele dag. Maar vanochtend voelde ik me alweer best prima. Lijkt er dus op dat ik er met een dagje vermoeidheid vanaf kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Paar weken terug Pfizer, niks van gemerkt buiten een zere arm. :) Ow nee ik lieg, ik ben een half uur eerder naar bed gedaan die dag, misschien toch beetje vermoeit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:35
Dat kan ook anders hoor:
Ik heb eind mei mijn Janssen vaccin gehad. Ik heb echt helemaal geen last gehad, zelfs geen spierpijn. Sterker nog, omdat ik de andere kant op keek tijdens de prik, weet ik alleen dat ik echt een prik heb gehad doordat er een druppeltje bloed op de pleister zat...

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
Hebben meerdere mensen gewrichtspijnen na Pfizer?

12 juni Pfizer gekregen, verder eerste dagen geen last.

Maar nu al een paar weken last van pols en vingers.
Niet continu aanwezig, maar het komt en gaat. Zeurderig gevoel, geen heftige pijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Jep, maar ik ben dan ook een geval apart. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
Bart-Willem schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:28:
Jep, maar ik ben dan ook een geval apart. :+
Nou ik dan ook, het begon zo’n dag of 4/5 na de eerste prik.

En heb er nu al weken last van.

17 Juli tweede prik 🧐
Moet ik dit nu ergens melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
renedr schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:08:
Hebben meerdere mensen gewrichtspijnen na Pfizer?

12 juni Pfizer gekregen, verder eerste dagen geen last.

Maar nu al een paar weken last van pols en vingers.
Niet continu aanwezig, maar het komt en gaat. Zeurderig gevoel, geen heftige pijn
Mijn vriendin had dat bij beide prikken ook. Zij heeft wel reuma, wat goed onder controle is, maar door de immuunrespons leek dat heel even iets uit balans te zijn, waardoor het even (iets) opspeelde. Niets heftigs, maar 't viel wel 2 keer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
ZieMaar! schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:58:
[...]

Mijn vriendin had dat bij beide prikken ook. Zij heeft wel reuma, wat goed onder controle is, maar door de immuunrespons leek dat heel even iets uit balans te zijn, waardoor het even (iets) opspeelde. Niets heftigs, maar 't viel wel 2 keer op.
Trok het bij haar snel weer weg?
Dit is de derde week, eigenlijk geen zin om de huisarts te bellen om een "molen" in te gaan van onderzoek.

Het is prima leefbaar op deze manier, gewoon vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
renedr schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:21:
[...]

Trok het bij haar snel weer weg?
Dit is de derde week, eigenlijk geen zin om de huisarts te bellen om een "molen" in te gaan van onderzoek.

Het is prima leefbaar op deze manier, gewoon vervelend.
Ja, paar dagen. Maar bij enige twijfel, gewoon de huisarts bellen toch? Al is het maar om dan gerustgesteld te worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

renedr schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:41:
[...]

Nou ik dan ook, het begon zo’n dag of 4/5 na de eerste prik.

En heb er nu al weken last van.

17 Juli tweede prik 🧐
Moet ik dit nu ergens melden?
https://www.lareb.nl/image-widget/bijwerkingen-coronavaccins Bijwerkingen melden bij het Lareb kan nooit kwaad natuurlijk. :)

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
Vanmorgen mijn tweede shot Pfizer gehad! *O*

Vorige keer, op een licht beurse plek na, eigenlijk helemaal geen bijwerkingen gehad, hopen dat het nu weer zo soepel verloopt allemaal. Wel een héél fijn gevoel dat de vaccinatie achter de rug is! Tuurlijk, pas over een week of twee is de bescherming optimaal, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jorizzz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:55:

Vorige keer, op een licht beurse plek na, eigenlijk helemaal geen bijwerkingen gehad, hopen dat het nu weer zo soepel verloopt allemaal. Wel een héél fijn gevoel dat de vaccinatie achter de rug is! Tuurlijk, pas over een week of twee is de bescherming optimaal, maar toch...
Nog niet te vroeg juichen. Bijwerkingen na de tweede prik zijn vaak wat heftiger (maar niks om je zorgen over te maken) en komen vaak pas 24-48 uur na de tweede prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
downtime schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:58:
[...]

Nog niet te vroeg juichen. Bijwerkingen na de tweede prik zijn vaak wat heftiger (maar niks om je zorgen over te maken) en komen vaak pas 24-48 uur na de tweede prik.
Dat is grappig dat je dat zegt, de prikster gaf ook al aan dat er bij Pfizer na de tweede prik vaker/zwaardere bijwerkingen zijn, maar als ik kijk bij Lareb, dan lijkt het tegengestelde juist waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jorizzz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:07:
[...]

Dat is grappig dat je dat zegt, de prikster gaf ook al aan dat er bij Pfizer na de tweede prik vaker/zwaardere bijwerkingen zijn, maar als ik kijk bij Lareb, dan lijkt het tegengestelde juist waar.
Vergeet niet dat veel mensen hun tweede prik nog niet hebben gehad dus mogelijk dat er daarom nog minder bijwerkingen na de tweede prik gemeld zijn.

Ik kan me ook voorstellen dat mensen die na de eerste prik bijwerkingen hebben gemeld dat na de tweede prik niet opnieuw doen (voor dezelfde of vergelijkbare bijwerkingen).

[ Voor 3% gewijzigd door downtime op 07-07-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
downtime schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:14:
[...]

Vergeet niet dat veel mensen hun tweede prik nog niet hebben gehad dus mogelijk dat er daarom nog minder bijwerkingen na de tweede prik gemeld zijn.

Ik kan me ook voorstellen dat mensen die na de eerste prik bijwerkingen hebben gemeld dat na de tweede prik niet opnieuw doen (voor dezelfde of vergelijkbare bijwerkingen).
Ja dat klinkt logisch inderdaad. Nou ja, we gaan het meemaken. Heb er best wat ongemak voor over om beschermd te zijn tegen mogelijk veel groter ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jorizzz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:16:
[...]

Ja dat klinkt logisch inderdaad. Nou ja, we gaan het meemaken. Heb er best wat ongemak voor over om beschermd te zijn tegen mogelijk veel groter ongemak.
Dat zeker. Ik mag volgende week de tweede prik halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:40
Gisterochtend eerste shot Moderna gekregen, behalve prikangst (liggend genomen en blikje cola gedronken van de blonde uiterst behulpzame eerste hulp dame toen ik duizelig werd) inmiddels toch flink zere arm en 's avonds rillend en aardig beroerd onder een dekentje gekropen tijdens voetbal.

Ik heb sinds de lockdown april 2020 geen alcohol meer gedronken maar voel me aardig katerig vandaag. Opvallend aangezien eerste shot juist mild zou zijn.
Mijn moeder had vergelijkbare verschijnselen met Astra Zenica dus immuunsysteem geërfd zo te zien.

Dat belooft wat voor de tweede shot in augustus wat een heftigere reactie schijnt te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Aangezien na 20 min in de wacht ( ;( ) de verbinding werd verbroken vraag ik het hier maar: ik ben de uitnodigingsbrief kwijt. Is dat een probleem bij de eerste afspraak? Op de website staat dit niet als verplicht mee te nemen maar in de afspraak bevestiging ineens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Aghanim schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:49:
Aangezien na 20 min in de wacht ( ;( ) de verbinding werd verbroken vraag ik het hier maar: ik ben de uitnodigingsbrief kwijt. Is dat een probleem bij de eerste afspraak? Op de website staat dit niet als verplicht mee te nemen maar in de afspraak bevestiging ineens wel.
Nee, gewoon online met digid of telefonisch met je bsn nummer bellen.

Bij prikafspraak alleen gezondheid check formulier en id kaart mee. Als je geen gezondheidszorg formulier hebt krijg je daar er 1. Je moet wel je eigen pen meenemen.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dutchredgaming schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:53:
[...]

Nee, gewoon online met digid of telefonisch met je bsn nummer bellen.

Bij prikafspraak alleen gezondheid check formulier en id kaart mee. Als je geen gezondheidszorg formulier hebt krijg je daar er 1. Je moet wel je eigen pen meenemen.
Heb de afspraak al gemaakt alleen zag toen dat ik de brief kwijt was. Maar zou dan goed moeten komen zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Liggen er op die vaccinatie locaties van die formulieren voor gezondheidsverklaring? Ik kan niet printen en heb geen brief gehad. Kan dit letterlijk nergens vinden..

Nevermind, hierboven staat het.

[ Voor 9% gewijzigd door Jackson6 op 07-07-2021 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Vorige week Janssen in m'n arm gekregen in de ochtend. Diezelfde avond beetje spierpijn overal. Dag erna werd ik als een wrak wakker. Enorm moe en lichte koorts. Dag erna voelde ik mij bijna weer de oude, maar nog steeds een vermoeid gevoel. 3e dag volledig "hersteld".

Hoor het van vrijwel iedereen om me heen die met Janssen geprikt zijn soortgelijke ervaringen hebben gehad.

[ Voor 16% gewijzigd door Ruffzz op 07-07-2021 22:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Aghanim schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:55:
[...]

Heb de afspraak al gemaakt alleen zag toen dat ik de brief kwijt was. Maar zou dan goed moeten komen zo te lezen.
Ze controleren alleen de brief als je op basis van je leeftijd nog niet aan de beurt zou moeten zijn.

Momenteel niet meer heel relevant of nodig dus :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:06

Standeman

Prutser 1e klasse

Vandaag de sofware update voor mijn 5G pfizer-chip halen *O*

Ik zat me wel af te vragen hoe punctueel ze zijn qua afspraken. Officieel moet ik om 16:00 de prik halen, maar logistiek gezien zal 14:30 veel handiger zijn. Iemand daar ervaring mee?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 14:09
Standeman schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:20:
Vandaag de sofware update voor 5G pfizer-chip halen *O*

Ik zat me wel af te vragen hoe punctueel ze zijn qua afspraken. Officieel moet ik om 16:00 de prik halen, maar logistiek gezien zal 14:30 veel handiger zijn. Iemand daar ervaring mee?
Maakt hier niets uit, ken ook mensen die in de ochtend zijn geweest terwijl ze eigenlijk aan het eind van de middag een afspraak hadden.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Standeman schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:20:
Vandaag de sofware update voor mijn 5G pfizer-chip halen *O*

Zolang het dezelfde dag is, vinden ze het wel prima zijn de signalen die ik om me heen hoor.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 16:06

Standeman

Prutser 1e klasse

Ah, dan moet het wel goed komen :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Helaas reageert mijn afweersysteem op een buitengewoon vervelende wijze op de vaccinatie.

13 juni eerste Pfizer prik
20 juni 1 dag spontane zweetaanvallen.
27 juni beginnende hoofdpijn en spierpijn net boven de knieën

De hoofdpijn werd elke dag steeds erger en vrijdag 2 juli huisarts gebeld. Afgelopen weekend niet geslapen door de helse doffe en stekende hoofdpijn. Paracetamol, Ibuprofen, Naproxen niets werkte.

Na weekend met recept voor slaapmiddel icm Aleve een beetje kunnen slapen (wel elke 3 uur wakker want pijnstiller uitgewerkt.

Gisteren bloed afgenomen. Hopelijk komt daar iets uit.

Zit nu al een week thuis met een vergaan hoofd en stekende knieën hopend op beterschap.

Ben nooit ziek, was al 20 jaar niet bij een dokter geweest. Die 2e prik mogen ze aan niemand anders geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Hier Moderna gehad.

Eerste prik zo'n 2 maanden geleden, paar dagen spierpijn in m'n arm.
Tweede prik 2 weken geleden, goed 2-3 dagen griep van gehad :P Enorme temperatuurschommelingen, misselijk, veel slapen.

En nu magnetisch :+ nee, na die 3 dagen voelde ik me weer oke en verder niks bijzonders.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Laatst online: 14-09 13:21
Ruffzz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:16:
Vorige week Janssen in m'n arm gekregen in de ochtend. Diezelfde avond beetje spierpijn overal. Dag erna werd ik als een wrak wakker. Enorm moe en lichte koorts. Dag erna voelde ik mij bijna weer de oude, maar nog steeds een vermoeid gevoel. 3e dag volledig "hersteld".

Hoor het van vrijwel iedereen om me heen die met Janssen geprikt zijn soortgelijke ervaringen hebben gehad.
Ja, komt redelijk overeen met wat mijn vrouw had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Laatst online: 14-09 13:21
pvdplanet schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:40:
Helaas reageert mijn afweersysteem op een buitengewoon vervelende wijze op de vaccinatie.

13 juni eerste Pfizer prik
20 juni 1 dag spontane zweetaanvallen.
27 juni beginnende hoofdpijn en spierpijn net boven de knieën
.
Weet je zeker dat dat de vaccinatie is? Je lichaam reageert eigenlijk direct op de adjuvants (stofjes die je immuunsysteem prikkelen), bij jou zit er een week tussen.

Sterkte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
Jorizzz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:55:

downtime schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:58:
[...]

Toch ietsje te vroeg gejuicht inderdaad. Wat meer last van mijn arm en gisteravond een licht grieperig gevoel. Vandaag vooral wat vermoeider, minder fit. Niks ernstigs verder, maar wel duidelijk meer aan de hand dan bij de eerste prik. Mijn immuunsysteem is druk aan de slag, denk ik dan maar. Prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
roffeltjes schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:58:
[...]

Weet je zeker dat dat de vaccinatie is? Je lichaam reageert eigenlijk direct op de adjuvants (stofjes die je immuunsysteem prikkelen), bij jou zit er een week tussen.

Sterkte!
100%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

roffeltjes schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:58:
[...]

Sterkte!
De huisarts zei tegen mij dat een week na vaccineren bijwerkingen krijgen niet abnormaal is. Dus dat er een week tussen zit is dus kennelijk niet gek.

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01

codex

Geen OpenAI agent :)

Is niet zo gek hoor, hoor wel meer mensen die later klachten krijgen (ik ook pas na 4 dagen, piek was 8 dagen later).

Mensen lijken te vergeten dat Pfizer waarschijnlijk zo goed werkt door de onstekingsreactie gecombineerd met het immuunrespons. Die ontstekingsreactie kan best heftig zijn.

Bij mij was het na 2 weken ineens weg, ik ga ook wel gewoon de tweede prik halen. Ik vind alleen dat er wel te makkelijk over wordt gedacht en bijwerkingen iets te makkelijk als onzin of "niet gelieerd aan" worden weggemoffeld. Elk lichaam reageert anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:39

gws24

Thinking is hard!

Mijn ervaring met de 2e Moderna prik is hetzelfde wat een aantal andere posters hierboven ook al aangeven. Waar bij de eerste prik de enige bijwerking wat spierpijn in de arm was is het deze keer iets heftiger. Symptomen ontstonden zo'n 12 uur na de prik en gaat vooral om koude rillingen, moe zijn en lusteloosheid.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:52
Gisteren eindelijk mijn eerste Pfizer-prik gekregen.

Ik had eventjes pijn op de plek van de prik maar voor de rest (gelukkig) geen bijzonderheden.
Wel werd ik even slaperig zo'n 6 uur na de vaccinatie, maar na een suikerboost had ik weer genoeg energie. Ook vandaag heb ik geen last van de prik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:45:
Net de tweede Pfizer gehaald in Naarden. Was wat rustiger dan bij de eerste vaccinatie op 1 juni, het invoeren/controleren van een en ander duurde langer dan het prikken zelf. Bij de prik hokjes werd ik letterlijk opgewacht en kon meteen naar binnen.
Bij de uitgang zat een vrolijke/joviale dame om de gele boekjes in te vullen maar daar was weinig interesse voor.
Qua controle / kwartiertje wachten was het net als de vorige keer, kies een vrije stoel en let zelf op de klok.
Vandaag prik II gehad en nu zaten er twee dames de boekjes in te vullen, was best animo voor. Grappig dat het zo kan verschillen. Waren maar 5 loketten en prikhokjes open (minder dan 6 weken geleden).

Tot nu toe net als de vorige prik nul last maar dat kan nog veranderen natuurlijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009

NSG

Je weet niks!

23-6 mijn 1e doses Comirnaty mogen ontvangen. De eerste 11 dagen geen enkele bijwerking ervaring, vol energiek gesport etc.

Maar nu ben ik al de hele week moe, futloos, gebrek aan concentratie, nergens zin in (behalve ongezond eten..) :/

Kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben gezien de tijd die tussen de vaccinatie zit, maar ik kan mij niet herinneren mij ooit langer dan een dag zo te hebben gevoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

NSG schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:43:
23-6 mijn 1e doses Comirnaty mogen ontvangen. De eerste 11 dagen geen enkele bijwerking ervaring, vol energiek gesport etc.

Maar nu ben ik al de hele week moe, futloos, gebrek aan concentratie, nergens zin in (behalve ongezond eten..) :/

Kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben gezien de tijd die tussen de vaccinatie zit, maar ik kan mij niet herinneren mij ooit langer dan een dag zo te hebben gevoeld.
Heb je wel smaak of kan je nog ruiken?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59
NSG schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:43:

Hier ook pas 1.5 week na de 1e prik Moderna enorme bijwerkingen. Buikpijn, darmen van slag, futloos en moe. Hoor meer mensen die pas veel later klachten krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009

NSG

Je weet niks!

Dutchredgaming schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:48:
[...]

Heb je wel smaak of kan je nog ruiken?
Yes, geen last van smaak- en/of reuk verlies. Ook geen andere COVID-19 symptomen, zelftest van zojuist is ook negatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:59

Spotmatic

Ken sent me

Niets dan lof over de GGD. Maar ik zou bij het online inplannen van een afspraak wat meer keuzemogelijkheden willen en niet meteen hoeven te bellen. Dat is hopeloos inefficiënt en in mijn geval ook lastig omdat ik doof ben. Daar zijn natuurlijk oplossingen voor als een schrijftolk, maar het is een heel geregel.

Case in point: ik zie de plaatselijke vaccinatie-locatie gewoon vanuit het raam in mijn werkkamer thuis. Maar als ik voor mijn dochter een afspraak wil inplannen dan komt het systeem alleen met locaties die 12 tot 25 kilometer verderop zijn, blijkbaar omdat die het eerst beschikbaar zijn. Het online systeem gaat er dus van uit dat je zo snel mogelijk een afspraak wilt, terwijl de afstand zeker ook een belangrijke keuzefactor is!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
codex schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:22:
[...]

Is niet zo gek hoor, hoor wel meer mensen die later klachten krijgen (ik ook pas na 4 dagen, piek was 8 dagen later).

Mensen lijken te vergeten dat Pfizer waarschijnlijk zo goed werkt door de onstekingsreactie gecombineerd met het immuunrespons. Die ontstekingsreactie kan best heftig zijn.

Bij mij was het na 2 weken ineens weg, ik ga ook wel gewoon de tweede prik halen. Ik vind alleen dat er wel te makkelijk over wordt gedacht en bijwerkingen iets te makkelijk als onzin of "niet gelieerd aan" worden weggemoffeld. Elk lichaam reageert anders.
Inderdaad.

Ben net weer bij de dokter geweest, verhoogte onstekingswaarden in het bloed. Tevens veels te hoge bloeddruk. Waarschijnlijk voorhoofdholteontsteking, zonder de normaal daarbij behorende dichte neus, groen snot etc.

Sinds begin van Corona sowieso niet verkouden geweest en nu uit het niets een ontsteking terwijl het seizoen daar ook geen aanleiding voor geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

pvdplanet schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:29:
[...]

Inderdaad.

Ben net weer bij de dokter geweest, verhoogte onstekingswaarden in het bloed. Tevens veels te hoge bloeddruk. Waarschijnlijk voorhoofdholteontsteking, zonder de normaal daarbij behorende dichte neus, groen snot etc.

Sinds begin van Corona sowieso niet verkouden geweest en nu uit het niets een ontsteking terwijl het seizoen daar ook geen aanleiding voor geeft.
Ik ben ook langs geweest omdat ik er zo'n last van had, maar geen verhoogde ontstekingswaarden en bloeddruk laag als altijd. Maar mijn immuunsysteem reageert altijd heftig, ik ben net ook getatoeëerd en heb nu iets verhoging.

Overigens wel meer kennissen die na de vaccinatie vage klachten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ik heb iets raars, 2 weken geleden in mexico afspraken voor vaccinatie gemaakt. om 11:20. Maar blijkbaar pakt de website de lokale tijd op het device en stuurt de afspraakbevestiging om 18:20 uit. In mijn agenda staat de tijd dan ook op -5 uur. Inplaatst van gmt+2. Maar waarom pakt het uitnodigingsysteem de lokale tijd van mijn telefoon en niet die van NL?

Ik heb dus gewoon voor 11:20 gekozen. Staat ook zo voordat je je keus bevestigd. Alles daarna staat in de toen lokale tijd. Behalve dus als ik de geïmporteerde agenda afspraak van tijdzone veranderd naar onze tijd klopt het dus wel.

Kunnen ze hier moeilijk over doen, of zou dit wel juist aan hun kant staan?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Spotmatic schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:09:
Niets dan lof over de GGD. Maar ik zou bij het online inplannen van een afspraak wat meer keuzemogelijkheden willen en niet meteen hoeven te bellen. Dat is hopeloos inefficiënt en in mijn geval ook lastig omdat ik doof ben. Daar zijn natuurlijk oplossingen voor als een schrijftolk, maar het is een heel geregel.

Case in point: ik zie de plaatselijke vaccinatie-locatie gewoon vanuit het raam in mijn werkkamer thuis. Maar als ik voor mijn dochter een afspraak wil inplannen dan komt het systeem alleen met locaties die 12 tot 25 kilometer verderop zijn, blijkbaar omdat die het eerst beschikbaar zijn. Het online systeem gaat er dus van uit dat je zo snel mogelijk een afspraak wilt, terwijl de afstand zeker ook een belangrijke keuzefactor is!
De gouden tip is: beetje freubelen met je postcode etc. :P Dat geintje werkt trouwens alleen op een Windows-desktop/laptop, dus niet op je mobiel. :) Ik kreeg in eerste instantie namelijk priklocaties op minstens 75km afstand (Venlo, Maastricht en Kerkrade) terwijl ik in Eindhoven-Noord woon. :')

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bensimpel schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:33:
Ik heb iets raars, 2 weken geleden in mexico afspraken voor vaccinatie gemaakt. om 11:20. Maar blijkbaar pakt de website de lokale tijd op het device en stuurt de afspraakbevestiging om 18:20 uit. In mijn agenda staat de tijd dan ook op -5 uur. Inplaatst van gmt+2. Maar waarom pakt het uitnodigingsysteem de lokale tijd van mijn telefoon en niet die van NL?

Ik heb dus gewoon voor 11:20 gekozen. Staat ook zo voordat je je keus bevestigd. Alles daarna staat in de toen lokale tijd. Behalve dus als ik de geïmporteerde agenda afspraak van tijdzone veranderd naar onze tijd klopt het dus wel.

Aangezien het ze niks kan schelen hoe laat je komt, zolang je maar op de juiste dag komt, denk ik dat jij de enige bent die er moeilijk over doet?
:)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:24
Bensimpel schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:33:

Dat kan je zelf even bekijken via de website: https://coronatest.nl/ (ja de URL blijft idioot). Anders inderdaad even bellen. Overigens letten ze (helaas) niet zo op de tijd, ook al geven ze dat wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

BlackMonkey schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:17:
[...]

Dat kan je zelf even bekijken via de website: https://coronatest.nl/ (ja de URL blijft idioot). Anders inderdaad even bellen. Overigens letten ze (helaas) niet zo op de tijd, ook al geven ze dat wel aan.
Inmiddels al de eerste prik gehad vandaag, blijft raar dat ze de lokale tijd van het device meesturen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 00:24
Shit, komende dinsdag zou ik mijn tweede prik krijgen, maar mijn zoon heeft corona opgelopen op school (tripje Walibi) en nu ben ik ook aan de beurt. Een enkele prik was bij mij niet genoeg helaas.

Zolang zo voorzichtig gedaan en vlak voor de finish toch nog ingehaald.

Hoe zit het eigenlijk met de tweede prik in dit soort gevallen?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:24
M@cer schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:50:
Shit, komende dinsdag zou ik mijn tweede prik krijgen, maar mijn zoon heeft corona opgelopen op school (tripje Walibi) en nu ben ik ook aan de beurt. Een enkele prik was bij mij niet genoeg helaas.

Balen. Die 2e afspraak zeg je af. Je kan hem ook niet afzeggen, maar dan pikken ze je er bij de controle van de gezondheidsverklaring wel uit. Daar moet je immers verklaren de afgelopen 8 weken niet positief getest te zijn. Zoals je als het goed is hebt aangegeven bij het maken van de afspraak en bij je eerste prik. Het staat ook als het goed is in de afspraak bevestiging. Overigens laat een snelle zoekopdracht bijvoorbeeld al de site van de GGD Amsterdam zien waar ze dit ook benoemen: https://www.ggd.amsterdam.../vragen-coronavaccinatie/
k ben positief getest voor COVID-19. Kan ik nu gevaccineerd worden?Uitgeklapt
Als u positief bent getest op het coronavirus, moet u 8 weken wachten voordat u een coronavaccinatie kunt halen. Het maakt hierbij niet uit of u wel of geen klachten heeft (gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Ik weet niet wat nu de richtlijn is, maar die tweede prik lijkt mij sowieso dan zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
codex schreef op zondag 11 juli 2021 @ 00:52:
[...]

Ik weet niet wat nu de richtlijn is, maar die tweede prik lijkt mij sowieso dan zinloos.
Hoeft niet. Ze zijn nu ook aan het kijken of een 3e prik niet toch een goed idee is. In principe wordt 1 prik + corona gehad hebben gezien als genoeg dekking, maar nog een 2e prik zal die dekking van ~95% (bij Pfizer) alleen maar vergroten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Hahn schreef op zondag 11 juli 2021 @ 00:55:
[...]

Hoeft niet. Ze zijn nu ook aan het kijken of een 3e prik niet toch een goed idee is. In principe wordt 1 prik + corona gehad hebben gezien als genoeg dekking, maar nog een 2e prik zal die dekking van ~95% (bij Pfizer) alleen maar vergroten.
Ja, alleen zijn de bijwerkingen bij zo'n geval vaak behoorlijk. Ik zou het zelf niet doen, besmet zijn met haar alle waarschijnlijkheid de Delta variant en hier antilichamen tegen krijgen + 1 prik lijkt mij meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:09
Kan je na 3 weken(Pfizer) nog bijwerkingen krijgen van de eerste prik of is het dan wat anders?

Zit nu al enkele dagen flink aan de diarree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:16
AMARONE schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:39:
Kan je na 3 weken(Pfizer) nog bijwerkingen krijgen van de eerste prik of is het dan wat anders?

Zit nu al enkele dagen flink aan de diarree.
Het is natuurlijk moeilijk om met 100% zekerheid te zeggen, maar ik zou denken dat het ongerelateerd is.

Eerlijk gezegd denk ik dat het heel vaak voorkomt dat mensen toevallige klachten voor bijwerkingen aanzien. Er worden ruim 150.000 mensen per dag geprikt, statistisch krijgen gewoon een aantal daarvan de volgende dag diarree of whatever.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat bijwerkingen onzin zijn of niet na enige tijd pas kunnen optreden. Drie weken later lijkt de kans dat het nog een bijwerking is echter bijzonder klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 10:39
Twijfel of dit het juiste topic is, maar ik stel de vraag toch maar even. Zelf zou ik wellicht het Janssen vaccin halen, echter op dit moment is de voornaamste reden wat mij tegenhoudt prikangst. Ben absoluut niet kleinzerig, maar alleen al bij het idee van een vaccinatie breekt het zweet me aan alle kanten uit. Kan me niet voorstellen dat hier geen mensen zijn die die hier ook last van hebben. Hebben jullie tips of misschien wat opbeurende praat om me hier overheen te zetten.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Daacuso schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:10:
Ben absoluut niet kleinzerig, maar alleen al bij het idee van een vaccinatie breekt het zweet me aan alle kanten uit. Kan me niet voorstellen dat hier geen mensen zijn die die hier ook last van hebben. Hebben jullie tips of misschien wat opbeurende praat om me hier overheen te zetten.
Veel mensen hebben dit, gewoon even aangeven en de GGD medewerkers weten hoe ze er mee om moeten gaan want ze maken dit elke dag mee. De prik zelf voel je (bijna) niet, het zit er in voor je er erg in hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:30
Twijfel of dit het juiste topic is, maar ik stel de vraag toch maar even. Zelf zou ik wellicht het Janssen vaccin halen, echter op dit moment is de voornaamste reden wat mij tegenhoudt prikangst. Ben absoluut niet kleinzerig, maar alleen al bij het idee van een vaccinatie breekt het zweet me aan alle kanten uit. Kan me niet voorstellen dat hier geen mensen zijn die die hier ook last van hebben. Hebben jullie tips of misschien wat opbeurende praat om me hier overheen te zetten.
Het stelt echt niks voor. Een splinter is 10 keer vervelender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 14:09
Je kunt dit aangeven, of op het gezondheidsformulier invullen dat je een keer bent flauwgevallen. Je mag dan gaan liggen tijdens de prik. De prik voel je weinig van maar dat is meestal ook niet het probleem met prikangst, rationeel weet je zelf ook wel dat het geen fluit voorsteld.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-09 16:05

Jeroen87

Bier Connaisseur

Kunt bij je dokter vragen om een kalmeringsmiddel vooraf (bijv. Oxazepam). Werkt heel goed om goed met de prik om te kunnen gaan. Je lichaam reageert dan niet/minder op de angst van het prikken.

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Kan je aangeven en dan zijn ze extra lief voor je :)
Gister mijn pfizer prik gehaald. Aangezien ik zelf in december Corona heb gehad zou dit de enige zijn. Ik wacht het even 2 weken af en dan kijk ik wel of ik alsnog voor een 2e prik ga. Zou niet nodig hoeven zijn.

Het was vrij druk op locatie maar alles verliep soepel. Was netjes overal aangegeven met pijlen en alle medewerkers waren erg vriendelijk en behulpzaam. Goede uitleg over alles. Ook waar je je gele boekje kan stempelen :)

De prik zelf stelt niets voor en is in 1 sec voorbij. Daarna kan je ff blijven zitten maar na 10min vond ik het wel prima.
Thuis was ik wel ff een paar uurtjes moe en kreeg ik wat hoofdpijn maar dat kan ook komen van zaterdag avond 8)
Verder een stijve arm. Beetje beurs gevoel op de prikplek. Niet heel goed geslapen maar ook dat hoeft niet perse aan de prik te liggen. Heb nu wel een klein kuchje maar verder geen last.
Naast die stijve arm hoeven de rest van de symptomen niet perse aan de vaccinatie te liggen natuurlijk.

Benieuwd of ik later nog ergere symptomen ga krijgen. Je hoort zoveel verschillende verhalen. Ieder mens is weer anders blijkt. Who knew :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Net mijn 5G abo even verlengd. Nummer 2 (Pfizer) zit er in.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:16

bert pit

asdasd

Net zoals het bij vliegangst helpt om op de flightradar24 te kijken en je te realiseren hoeveel mensen er vliegen, stel je voor hoeveel mensen er worden gevaccineerd en dat jij daar als individu eigenlijk maar een heel klein deel van uitmaakt. Ofwel maak het kleiner niet groter. Een beetje spanning is natuurlijk prima.

De prik zelf: Zeg dat je prikangst hebt, daar wordt rekening mee gehouden. De naald is zeer dun, ontspan en kijk weg. Bij mij voelde het al een beet van een lieveheersbeestje. Oefen even met ontspannen van de bovenarm/schouder dan is het tijdens de prik meer een routine.

Succes

[ Voor 3% gewijzigd door bert pit op 12-07-2021 12:33 ]

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17

Join the club (ook via school). Net mijn 2e Pfizer voor woensdag afgezegd. Als het goed is vragen ze de reden zodat de infectie telt voor het Coronapaspoort. Over 8 weken kan je dan je boostershot krijgen (over ca 5 werken afspraak maken). Geen idee waar ik dat terug kan zien trouwens.

Bijwerkingen van Corona zijn ook niet leuk. Mijn hoofd barst zonder paracetamol uit elkaar.

2e Pfizer die samenvalt met infectie is nog erger. Mrs. Rukapul was er doodziek van met hevige hoofdpijn, trillen over het hele lichaam, moe, en koortaanvallen. Schreven we toe aan vaccinbijwerkingen tot de positieve test.

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 12-07-2021 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 10:39
Thx allemaal. Ik weet ook inderdaad dat het in mijn hoofd zit en dat het natuurlijk achteraf niets voorstelt. Even nog wat moed verzamelen dus.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 14-09 00:24
Daacuso schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:48:
Thx allemaal. Ik weet ook inderdaad dat het in mijn hoofd zit en dat het natuurlijk achteraf niets voorstelt. Even nog wat moed verzamelen dus.
Ga, ik heb nu al gemerkt dat Corana zelf echt veel erger is dan die prik.. Ben nu al 2 dagen behoorlijk beroerd, al gaat het langzaam weer de goede kant op.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:59

Spotmatic

Ken sent me

Spotmatic schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:09:

Helaas. Ik kan sinds vorige week ook een afspraak maken voor onze kids, maar hoe jonger hoe verder de aangeboden priklocaties lijkt het wel. De meest dichtstbijzijnde die je online kunt kiezen is 45km verderop en 3 kwartier reistijd (met de auto). Dat slaat toch nergens op terwijl ik de priklocatie in mijn woonplaats gewoon vanuit het raam kan zien (ik hoef maar 1 straat over te steken en ik ben er...) :(

OK, dan maar een tolk regelen en telefonisch een afspraak maken, maar blij word ik er niet van. :(

Spelen met de postcode heeft geen zin: voor een naburige gemeente krijg ik zelfs priklocaties in Friesland en Drente voorgeschoteld (zit zelf in de buurt van Zwolle).

[ Voor 5% gewijzigd door Spotmatic op 12-07-2021 13:26 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiCk
  • Laatst online: 13-09 15:10
Hier iemand die hetzelfde heeft! :+

Ik heb er inmiddels 1 gehad. Easy.
Je mag inderdaad gaan liggen en ik heb de dame gezegd: niet praten, geen aankondiging zetten en klaar.
En dat deed ze.

Einde van dit verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:24

NMH

Moderator General Chat
Hangt er ook een beetje van af waar je bang voor bent. Als je bang bent voor bijwerkingen kun je je vasthouden aan de gedachte dat die kans weliswaar niet nul is, maar heel erg klein. En de kans dat je vervelende gevolgen overhoudt aan een corona-besmetting is veel groter dan de kans op serieuze bijwerkingen, dus vaccineren is ook in dat opzicht de veiligere keuze. Eventueel zou je ook nog voor een mRNA vaccin kunnen gaan, daar is de kans op bijwerkingen geloof ik wat kleiner dan bij Janssen. Nadeel is dan wel dat je twee keer moet, wat waarschijnlijk voor jouw juist geen aantrekkelijke gedachte is. :)

Mocht je bang zijn voor het prikken zelf dan is dat niet iets om je voor te schamen; zelfs geneeskundestudenten kunnen flauwvallen als er naalden tevoorschijn komen. Als je dat aangeeft houden ze er rekening mee, bijvoorbeeld door je liggend te prikken. En wellicht mag je iemand meenemen als je je daar prettig bij voelt. Qua pijn valt het heel erg mee; bij mij voelde het alsof iemand even mijn vel tussen de nagels nam en het was met twee seconden weer voorbij. Andere mensen voelen zelfs helemaal niets; mijn moeder vroeg zich af wanneer de prik ging komen terwijl die al geweest was. :)

Dus schaam je niet, de angst is wellicht irrationeel maar heel menselijk en je bent zeker niet de enige. Succes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Geen idee of dit eerder was gepost, maar mensen kunnen hun bijwerkingen melden bij het lareb, (misschien ook handig voor in de TS?). Hoe meer informatie ze ontvangen, hoe meer ze kunnen leren van bijwerkingen?
https://www.lareb.nl/coronameldingen

Zelfs lichte bijwerkingen kunnen gemeld worden.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
Emla pleister (apotheek), uur van te voren er op en die wordt er dan afgehaald daar. Dan doet het geen pijn, als je het al voelt. En je hebt speicale hokjes waar ze meer tijd voor je nemen, even vragen bij binnenkomst.

https://www.emlapleisters.nl/

[ Voor 5% gewijzigd door iamcj op 12-07-2021 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bensimpel schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:24:
Geen idee of dit eerder was gepost, maar mensen kunnen hun bijwerkingen melden bij het lareb, (misschien ook handig voor in de TS?). Hoe meer informatie ze ontvangen, hoe meer ze kunnen leren van bijwerkingen?
https://www.lareb.nl/coronameldingen

Zelfs lichte bijwerkingen kunnen gemeld worden.
In de "Zoek in het Forum" bovenaan dit draadje geeft wel een aantal hits :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Ik heb vandaag ook m'n 2e Pfizer prik gehad. De prik stond gepland voor volgende week. Ik was met mn moeder mee en had gevraagd: Kan ik die 2e prik nu ook niet krijgen?

Ja hoor loop maar door. Het is rustig..

[ Voor 6% gewijzigd door Possible op 12-07-2021 22:56 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:44
Werkt mijn corona check app ook buiten de EU? Waar mee je kan aantonen dat je gevaccineerd bent. Ik heb daarnaast gele boekje Vacinatieboekje en op papier bevestiging dat ik gevaccineerd bent. Is dat voldoende voor buiten de EU?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Van der Berg schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:26:
Werkt mijn corona check app ook buiten de EU? Waar mee je kan aantonen dat je gevaccineerd bent. Ik heb daarnaast gele boekje Vacinatieboekje en op papier bevestiging dat ik gevaccineerd bent. Is dat voldoende voor buiten de EU?
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen
Land intikken > zoek
Scroll down naar ' Coronavirus'

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Van der Berg schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:26:
De Coronacheck app en/of QR-code werkt in principe alleen binnen de EU + een paar extra landen binnen Europa die niet tot de EU behoren (IJsland, Liechtenstein, Noorwegen, San Marino, Zwitserland en Vaticaanstad).

Zie: https://ec.europa.eu/info...ital-covid-certificate_nl

Wat "voldoende" is, bepaalt elk land zelf (ook binnen de EU), dus kijk daarvoor inderdaad op Nederland Wereldwijd (of beter nog: op de website van de overheid van het land zelf, als die informatie aanbiedt in een taal die je kan lezen).

[ Voor 18% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 13-07-2021 13:44 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:57

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Allereerst bang zijn is normaal en om je over die angst heen te zetten heb je moed nodig. Hoe groter je angst, hoe meer moed je nodig hebt om het alsnog te doen.

Los van het advies van NMH in "Ervaringen met betrekking tot de coronav..." wil ik daar nog iets aan toevoegen.

Wat voor mij werkt is dat angst vaak irrationeel is. Want rationeel weet je dat er miljoenen jouw voor zijn gegaan, jij bent niet de eerste die prik krijgt, et cetera. Maar waarschijnlijk heb je die rationele argumenten ook al besproken.

Dus laten we de irrationele aanpak toepassen: Er zijn mensen op deze wereld die banger zijn voor een prik dan jij. Maar die hebben toch de keuze gemaakt om het te doen. Sommige zijn met trillende handen gegaan. Sommige zijn flauwgevallen en sommige moesten een halfuur ingepraat worden door de artst waarbij ze voor enige aanraking al schreeuwde dat het pijn deed.

Het grote verschil tussen jouw en hun? Ze zijn gegaan. Waarom? Geen idee, moed kan namelijk net zo irrationeel zijn.

Overigens kan je ook bellen en aangeven dat je een gigantisch prikangst hebt maar dat je toch graag geprikt wilt worden. Dan krijg je de VIP behandeling en een specialist die jou helpt met je prikangst.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Daacuso schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:48:
Ben benieuwd hoe het gaat! Misschien is samen gaan met iemand ook wel prettig. Ik zag ook wel enigszins op tegen de prik (nu moet ik zeggen dat ik niet zozeer prikangst heb, al zijn er fijnere dingen dan iets laten inspuiten of bloed laten afnemen) maar dat hele circus keek ik toch best tegenop. Viel bij mij erg mee. Invullen dat je een keer flauw bent gevallen kan inderdaad best. Ik moest zelf vanwege een allergie op gesprek komen bij de arts en vond dat ergens ook wel prettig, ik mocht daarna gelijk door naar de prik zonder in de rij te staan. Prik zelf was zo gezet, eventjes op een stoel zitten en weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Laatst online: 14-09 12:45
Ben ook geen held als het om prikken aan komt, maar van de prik zelf heb ik niets gevoeld.
Daarna ging alles goed, totdat ik na 5 minuten zitten toch wel erg begon te zweten en sterretjes begon te zien. Werd in een rolstoel gezet en naar een apart hokje gebracht waar ik kon liggen, bloeddruk werd gemeten en ik water en een dextro kreeg.

Ben niet out gegaan, maar voor de 2e kruis ik wel aan dat ik ben flauwgevallen. Dit was ook wat ze me adviseerden, zodat ik waarschijnlijk gelijk mag gaan liggen cq in de gaten wordt gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:52
Nou nummer twee zit er ook in.

Voelde wel een stuk minder prettig als de eerste. Was best beetje vervelend en wat pijnlijk.

Arm was ook wat doof eerst half uur. Nu valt het een uur later wel weer mee.

Heb lekker mijn arm veel bewogen (niet masseren) tijdens wachten en terug fietsen.

We gaan zien hoe het de komende dagen gaat.

Ow en voor de volledigheid; Pfizer
Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste