Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
@downtime: volgens mij is het rijksvaccinatieprogramma in 1957 van start gegaan. Die mensen zijn nu 64.

Sowieso moet je maar eens vragen naar een pokkenvaccinatie. Daar zijn de oudere generaties wel mee bekend....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
MikeyMan schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:06:
Gek genoeg gisteren een blauwe plek op m'n bovenarm ontdekt. Eerder niet gezien. Apart wel, prik is anderhalve week geleden.
Ik wil niks uitsluiten, maar voor iedere bijwerking geldt natuurlijk wel dat er ook een andere uitleg mogelijk is. Er is niet per se een causaal verband :Y)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

downtime schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:09:
[...]

Waarom zouden dertigers daar meer last van hebben? Ik ken de percentages niet maar ik vermoed dat een groot deel van de groep vijftigers en ouder, in tegenstelling tot de dertigers, nog nooit gevaccineerd is. Ik weet van mezelf niet of ik ooit gevaccineerd ben, want ik ben net geboren in de tijd dat het vaccinatieprogramma startte, dus ik kan nog net gevaccineerd zijn of het net gemist hebben. Mijn ouders kan ik het niet meer vragen en centrale registratie van die vaccinaties was er toen ook nog niet.
Dat vermoeden klopt niet. Gevaccineerd wordt er al sinds de jaren 60. Zelf heb ook ik als 51 jarige prikjes gehad in mijn kindertijd.

En vergeet de militaire dienstplicht niet. Ook daar kreeg je inentingen. En dat zijn heel veel mensen geweest.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Waarom worden eigenlijk member tags gebruikt hier...?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:47
Omdat dit forum openbaar te lezen is en mensen toch persoonlijke info kunnen posten.

[ Voor 38% gewijzigd door EDIT op 27-06-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Vorige week dinsdag eerste Pfizer prik gehad vroeg in de ochtend.

Arm waarin ik was geprikt voelde een beetje beurs. Later op de avond een wat gammel gevoel en lichte spierpijn overal.
Uurtje eerder naar bed gegaan, dag erna nog steeds die beurse arm maar verder geen last meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:45
downtime schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:09:
[...]

Waarom zouden dertigers daar meer last van hebben? Ik ken de percentages niet maar ik vermoed dat een groot deel van de groep vijftigers en ouder, in tegenstelling tot de dertigers, nog nooit gevaccineerd is. Ik weet van mezelf niet of ik ooit gevaccineerd ben, want ik ben net geboren in de tijd dat het vaccinatieprogramma startte, dus ik kan nog net gevaccineerd zijn of het net gemist hebben. Mijn ouders kan ik het niet meer vragen en centrale registratie van die vaccinaties was er toen ook nog niet.
In 1957 is in Nederland gestart met het Rijksvaccinatieprogramma voor jongeren dus de 50+ heeft deze normaal gesproken ook allemaal gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Helixes schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:11:
[...]

Ik wil niks uitsluiten, maar voor iedere bijwerking geldt natuurlijk wel dat er ook een andere uitleg mogelijk is. Er is niet per se een causaal verband :Y)
Nouja, er is verder niks gebeurd. Vind het verder ook wel prima. Denk dat ze een diep adertje hebben geraakt. Bloedde ook eventjes bij het uithalen van de naald.

Ik denk dat we het gaan overleven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

psy schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:18:
Waarom worden eigenlijk member tags gebruikt hier...?
Die worden gebruikt om te zorgen dat je persoonlijke verhaal niet zo via Google te vinden is later.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:09
Mythling schreef op zondag 27 juni 2021 @ 08:22:
Mijn Janssen prik van vrijdagochtend heeft me wel even goed te pakken gehad. Na 12 uur begon de koorts en de volgende ochtend veel spierpijn in mn rug en armen. Ongeveer 27 uur na de prik was de koorts weg en ging het steady beter. Nu alleen nog een pijnlijke arm, zoals meer mensen aangeven alsof iemand er op geslagen heeft.

Ik ben vrijwel nooit ziek (heb nog geen PCR nodig gehad) dus dit was wel even heftig, maar het was 't allemaal waard als dit bijdraagt aan het einde van al dit gezeik.
Mijn vriendin heeft hetzelfde. Na 12 uur zware pijn in het lichaam en koorts. 24 uur laten alleen hoofdpijn en vermoeid. De prik zelf deed ook pijn, bij Pfizer voelde ik daar niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Inmiddels een dag verder en de klachten zijn vrijwel volledig verdwenen. Gisteren van moe naar koorts naar knallende koppijn. Ben dus een dagje uit de running geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
MikeyMan schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:19:
[...]

Nouja, er is verder niks gebeurd. Vind het verder ook wel prima. Denk dat ze een diep adertje hebben geraakt. Bloedde ook eventjes bij het uithalen van de naald.

Ik denk dat we het gaan overleven ;)
:Y)

Amputatie op voorhand (lol) niet uitgesloten natuurlijk....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

@Helixes @psy @TR1969

Waarschijnlijk heb ik wat zaken en jaartallen door elkaar gehaald. Mogelijk is de start van de introductie van een bepaalde vaccinatie in mijn geheugen blijven hangen als "toen begonnen ze met zuigelingenvaccinaties". Maar dat lijkt inderdaad niet juist te zijn.

Wat betreft de dienstplicht: Alle vrouwen en heel wat mannen hebben nooit de dienstplicht vervuld. Ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

downtime schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:49:
@Helixes @psy @TR1969

Waarschijnlijk heb ik wat zaken en jaartallen door elkaar gehaald. Mogelijk is de start van de introductie van een bepaalde vaccinatie in mijn geheugen blijven hangen als "toen begonnen ze met zuigelingenvaccinaties". Maar dat lijkt inderdaad niet juist te zijn.

Wat betreft de dienstplicht: Alle vrouwen en heel wat mannen hebben nooit de dienstplicht vervuld. Ik ook niet.
Van 1950 tot 1997 werden meer dan anderhalf miljoen Nederlanders opgeroepen voor militaire dienst.

:X
Toch best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

YakuzA schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:25:
[...]

Die worden gebruikt om te zorgen dat je persoonlijke verhaal niet zo via Google te vinden is later.
Ja ok maar ik zie niet echt echte namen hier, vandaar dat ik het toch gek vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
downtime schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:49:
@Helixes @psy @TR1969

Ja, zou kunnen. Ik weet van mijn vader dat er redelijk hard werd gevaccineerd bij de oproep.

Maar. Dit is wat Wikipedia zegt over het rijksvaccinatieprogramma.
Vanaf 1953 werd door het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) voor kinderen een gratis vaccin ter beschikking gesteld tegen difterie, kinkhoest, roodvonk en tuberculose. Charlotte Hannik organiseerde in 1957 de Nederlandse vaccinatiecampagne tegen poliomyelitis. Sindsdien is er sprake van een Rijksvaccinatieprogramma.
Vergeet niet dat er geweigerd kan en mag worden vanaf dag één - en daar is zeker op de Biblebelt ook gretig gebruik van gemaakt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:39

gws24

Thinking is hard!

psy schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:54:
[...]

Ja ok maar ik zie niet echt echte namen hier, vandaar dat ik het toch gek vind.
Begint een beetje offtopic te worden maar bv Mikeyman een paar posts hierboven heeft zijn gewone naam in zijn profiel staan en meerdere mensen hebben dat. Ook kan je heel vaak aan de hand van andere posts achterhalen wie het is of woonplaats etc. Laatst nog had iemand even de nick van iemand door google gehaald en je wist precies wie het was ;)

En gefeliciteerd met je verjaardag.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:27

M-ThijZ

Riding on Rails

Pfizer prik +48 uur. Nog steeds spierpijn in schouder, maar nu ook algeheel griepgevoel en “sloerig in 'n rakkert”. Vanochtend nog even gezwommen, maar kwam vrij verkleumd en verstijfd uit het zwembad.
Gelukkig staan alleen nog F1 en EK voor vandaag op programma. 😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
CR2032 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 23:15:
[...]

Je merkt duidelijk dat dit allemaal [mbr]*knip*[/]zijn. De volgende generatie vaccins zullen vast veel verfijnder werken dat deze huidige paardenmiddelen. Maar beter dit dan niets.

[mbr]Dergelijke beweringen vragen ook om een gedegen onderbouwing. Zie Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid [/]
Mijn vorige post nu met bronvermelding erbij als onderbouwing.
Relatief veel bijwerkingen door tijdsdruk
Bij de huidige vaccins is vanwege de enorme tijdsdruk tijdens de ontwikkeling vol ingezet op effectiviteit, waarbij de producenten het risico op de koop toenamen dat er wat meer bijwerkingen zouden optreden dan bij andere vaccins. Dit blijkt ook uit de voorlopige rapportages van onder meer het bijwerkingencentrum Lareb.

Een volgende generatie zou mogelijk iets 'vriendelijker' zijn, doordat er meer tijd genomen is om de optimale balans tussen effectiviteit en bijwerkingen te vinden.
https://nos.nl/nieuwsuur/...-veranderende-coronavirus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-09 09:23

Amphiebietje

In de blubber

Gisteren mijn eerste prik gehad (Pfizer), bij ADO Den Haag. Volgens mij ben ik nog nooit zo dicht bij een voetbalstadion geweest... :D De organisatie was heel goed. Het grappige was dat ik mijn prikbewijs kreeg voordat ik werd geprikt.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 5% gewijzigd door Amphiebietje op 27-06-2021 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:13
Op 23/06 m'n eerste (Pfizer) prik gehad.

Sinds 25/06 wat moeite met ademhalen, sporadische loopneuzen, droge hoest buien en een ietswat verdikte huig.
Geen koorts, nauwelijks spierpijn.

Volgens nhg zou dat kunnen duiden op een ernstige respiratoir contra-indicatie. Morgenochtend maar eens bellen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb zaterdag 26-6 mijn eerste Pfizer prik gekregen. 10 minuten na de prik wat tintelingen in mijn gezicht die vrij snel verdwenen.

Nu een 1.5 dag verder en eigenlijk alleen maar een wat zeurderig gevoel op de plek van de prik en wat spierpijn in de linkerarm. Verder nergens last van, wat hopelijk zo blijft natuurlijk. Ik had mij ingesteld op een grieperig gevoel binnen een dag na de prik, maar dat blijft uit.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Vanmiddag 13:30 mijn Janssen prik gehad. ‘k Heb op een wat beurs gevoel in m’n arm na vooralsnog nergens last van. Hopen dat het zo blijft!

[ Voor 4% gewijzigd door Gitarist op 27-06-2021 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amphiebietje schreef op zondag 27 juni 2021 @ 18:52:
Gisteren mijn eerste prik gehad (Pfizer), bij ADO Den Haag. Volgens mij ben ik nog nooit zo dicht bij een voetbalstadion geweest... :D De organisatie was heel goed. Het grappige was dat ik mijn prikbewijs kreeg voordat ik werd geprikt.
Dat is overal zo. Verpleegkundige deed ook alleen een snelle naam + geboortedatum check en geen verdere registratie. Geen idee of ze het zouden merken als je door het prikhokje gelijk naar buiten zou lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
Raymond P schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:05:
Op 23/06 m'n eerste (Pfizer) prik gehad.

Sinds 25/06 wat moeite met ademhalen, sporadische loopneuzen, droge hoest buien en een ietswat verdikte huig.
Geen koorts, nauwelijks spierpijn.

Volgens nhg zou dat kunnen duiden op een ernstige respiratoir contra-indicatie. Morgenochtend maar eens bellen.
Mij vertelden ze (ook Pfizer): symptomen na 48h kunnen in principe niet door de vaccinatie komen, dus indien toch laat je dan sowieso even testen op covid (de PCR test wordt niet getriggerd door de inenting).

Moeite met ademhaling door de inenting klinkt sowieso niet lekker dus zou zeker even bellen (je huisarts, en de GGD voor een test). Sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Wilke COPD en een waslijst aan allergieën. ;)
Wat ik nu ervaar komt wel overeen met een allergische reactie, en dat kan normaal gesproken prima een flink aantal dagen doorzetten.

Maar inderdaad morgen even checken of mijn huisarts daar hetzelfde over denkt en hoe om te gaan met de tweede dosis.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52
Gisteren 1e prik Pfizer gekregen en dat heeft alleen een stijve arm opgeleverd. Toen ik binnenkwam was er een lange rij maar dat was voor Janssen. Af en toe liepen GGD-medewerkers langs de rij om te vragen wie Pfizer wou, want dan kon je uit de rij en was je meteen aan de beurt. Al met al goed georganiseerd en prettige GGD-medewerkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zaterdag tweede moderna prik gehad. Had wat verhalen gehoord dat de tweede prik heftigere bijwerkingen zou kunnen hebben. Maar eigenlijk hetzelfde gehad als na de eerste prik. Pijnlijke bovenarm, zelfs wat minder dan de eerste keer.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 14:13
Gistermorgen Janssen gekregen.
Hele dag weinig last gehad op vermoeidheid en lichte spierpijn na.
Vandaag gaat ook redelijk, lichte hoofdpijn, licht koortsig gevoel. Paracetamol en Ibuprofen en we zien wel hoe het vandaag gaat op het werk.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Gitarist schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:46:
Vanmiddag 13:30 mijn Janssen prik gehad. ‘k Heb op een wat beurs gevoel in m’n arm na vooralsnog nergens last van. Hopen dat het zo blijft!
Update: vannacht niet op m'n linkerarm kunnen slapen, maar dat heeft volgens mij iedereen ongeacht welk vaccin. Ook een soort mini-koortsaanval gehad, waarbij ik het heel warm kreeg en paar minuten later heel koud. Verder brak geslapen, maar ik voel me nu eigenlijk weer prima (op de moeheid na) en de koorts is weg. M'n arm doet nog wel beetje zeer, maar ik kan hem prima bewegen.

Dit in tegenstelling tot mijn vrouw, die nog een paar dagen na haar Pfizer shot haar arm nauwelijks omhoog kon doen (leek haast op een frozen shoulder).

Wel bijzonder om hier iedereens' ervaringen te lezen, heeft toch bij iedereen weer net een andere uitwerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
Gitarist schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:49:
[...]

Update: vannacht niet op m'n linkerarm kunnen slapen, maar dat heeft volgens mij iedereen ongeacht welk vaccin.
...schijnt ook af te hangen van in welke arm de prik gezet wordt. ;)

Ik nam zelf aan dat iedereen die rechtshandig is, in z'n linkerarm de prik krijgt maar degene die bij mij de prik zette zei dat veel rechtshandige mensen alsnog liever rechts de prik krijgen omdat ze op hun linkerzij slapen. Tja. Niet bij stilgestaan dat dat ook iets is om over na te denken.
Ook een soort mini-koortsaanval gehad, waarbij ik het heel warm kreeg en paar minuten later heel koud. Verder brak geslapen, maar ik voel me nu eigenlijk weer prima (op de moeheid na) en de koorts is weg. M'n arm doet nog wel beetje zeer, maar ik kan hem prima bewegen.

Dit in tegenstelling tot mijn vrouw, die nog een paar dagen na haar Pfizer shot haar arm nauwelijks omhoog kon doen (leek haast op een frozen shoulder).

Wel bijzonder om hier iedereens' ervaringen te lezen, heeft toch bij iedereen weer net een andere uitwerking.
Waarschijnlijk krijg je ook hier voornamelijk de heftigere ervaringen te lezen. Hier, na de eerste prik: 's-avonds een wat lichtpijnlijke bovenarm, 's-nachts goed geslapen, volgende ochtend nog een pijnlijke bovenarm en verder geen last meer van gehad. Beetje vergelijkbaar met destijds de reisvaccinaties toen ik naar Mexico ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:24
Update: vannacht niet op m'n linkerarm kunnen slapen, maar dat heeft volgens mij iedereen ongeacht welk vaccin.
Ik kon nog prima op de arm slapen die gepikt was. Kon er weinig kracht mee zetten maar er op liggen ging prima. Ik wou dat een pijnlijke arm het enige was geweest qua bijwerkingen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik had ook totaal geen problemen met op de prikarm slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:08

The.Terminator

Un boer met bier

2 maal Pfizer gehad (afgelopen zaterdag de 2e).
Eigenlijk weinig gemerkt, beetje blauwe plek gevoel bij de prikplek. Bij de 1e vaccinatie s'avonds beetje moe, maar dat kan allerlei redenen hebben gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08 18:57
Vorige week zondag mijn eerste Pfizer gehad. Organisatie was prima geregeld. Bijwerkingen waren moeheid de dag erna (stortte echt in om 20.00 en heb toen 10 uur geslapen, ipv de normale 6 a 7 uur) en pijn op de prikplek (e.g. elleboog kon niet boven de schouder getild worden, kon er ook één nacht niet op slapen).

Niks ernstigs of onverwachts dus, kijk uit naar mijn tweede.

Heb nog getwijfeld of ik mijn afspraak zou afzeggen om voor Janssen te gaan (dat telefoonummer zou 3 dagen na mijn eerste afspraak open gaan). Uiteindelijk niet gedaan, met de kennis van nu had ik mijn afspraak afgezegd en voor Janssen gegaan zodat ik er sneller vanaf zou zijn geweest. Nu nog 6 weken testen-voor-toegang gezeur, blegh :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Nope. Ik kon (met Pfizer) wel voelen waar de naald had gezeten maar kon prima op die arm slapen.
vanaalten schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:58:
Ik nam zelf aan dat iedereen die rechtshandig is, in z'n linkerarm de prik krijgt maar degene die bij mij de prik zette zei dat veel rechtshandige mensen alsnog liever rechts de prik krijgen omdat ze op hun linkerzij slapen. Tja. Niet bij stilgestaan dat dat ook iets is om over na te denken.
Ik ben niet gevraagd welke arm de voorkeur had. De opstelling van de stoelen was zo dat iedereen standaard met z’n linkerzij naar de prikker zat. Dus wie wat anders wilde moest er zelf om vragen. Maar het maakte mij niet echt uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

OK, ik begrijp dat niet 'iedereen' niet op z'n prikarm kon slapen ;) Maar ik lees het wel bij veel mensen iig.

Ook bij de priklocatie waar ik naartoe ging (Almere-Haven) was de opstelling gewoon zo dat je links geprikt werd (was misschien wel te wisselen als je er specifiek om vroeg).
Op zich maakte het mij niet uit in welke arm er geprikt werd.

De hele logistiek van het aanmelden, in de rij staan jouw kleur aanhouden (groen voor Janssen, geel voor Pfizer of Moderna (denk ik?)), je gegevens doornemen met een medewerker, het prikken, het wachten na de prik en het invullen van het gele boekje was allemaal prima geregeld.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 16:07
wel even mijn complimenten uit delen aan de vaccinatie straat

mijn zoon moest gisteren voor de eerste vaccinatie door zijn achterstand en autisme was die al zenuwachtig en gespannen en dat kwam er wel uit toen we er waren

we werden goed opgevangen in een aparte ruimte waar die weer tot zich zelf kwam was top wou het ff kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

link_mario

Ofwa?

Afgelopen week (donderdag) mijn eerste vitame P ( :Y) ) gehad in de prikstraat in Veghel.

Logistiek goed geregeld, ging allemaal heel snel. Prik zelf was echt easy, zoals verwacht. Bijwerkingen: was ~24h tot ~28h na het shot wat moe en daarna ging het rap beter.
In de eerste nacht wat rare spierpijn, waar ik wakker van werd omdat ik op blijkbaar wat lomp op die schouder ging liggen.

Verder nergens last van.

Wel viel het me op hoe gespannen sommige mensen zijn. In de 15 min die ik er zat:
2 man naar een bed verplaatst vanaf de stoelen, waarvan 1 nadat ie omviel.
1 persoon viel flauw op de prikstoel (met doffe klap tegen het wandje tot gevolg).

Verder leek het een scene uit One flew over Coocook's nest. Allemaal op een stoeltje zitten wachten tot er een of meerdere mental gaan... :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:21
link_mario schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:40:

Wel viel het me op hoe gespannen sommige mensen zijn. In de 15 min die ik er zat:
2 man naar een bed verplaatst vanaf de stoelen, waarvan 1 nadat ie omviel.
1 persoon viel flauw op de prikstoel (met doffe klap tegen het wandje tot gevolg).
Tsja, het is ook gewoon een superspannende, ongewone tijd. Ik had echt een springveer in mijn stap toen ik eenmaal de prik had en ik durf te wedden dat dat voor een heleboel mensen geldt... iedereen is wel op meer of mindere maten gespannen over de hele situatie en dat dat zich juist op dit moment uit vind ik helemaal niet verrassend.

Ik heb er ook echt op gelet dat ik rustig bleef, heb gewoon wat gelezen op het stoeltje en ben na een minuut of 17 kalm weggelopen. (dus ook niet naar de klok staren zoals sommigen doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Raymond P schreef op maandag 28 juni 2021 @ 00:19:
@Wilke COPD en een waslijst aan allergieën. ;)
Wat ik nu ervaar komt wel overeen met een allergische reactie, en dat kan normaal gesproken prima een flink aantal dagen doorzetten.

Maar inderdaad morgen even checken of mijn huisarts daar hetzelfde over denkt en hoe om te gaan met de tweede dosis.
Ben je al wat wijzer geworden?

Ik zit nog steeds wat te sukkelen met de nasleep (zie Bart-Willem in "Ervaringen met betrekking tot de coronavaccinaties" maar ik ben dan ook een long covid-ganger, zie Bart-Willem in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 6") maar eigenlijk vooral omdat ik conditioneel compleet terug te lijken gezet na de vaccinatie. Ik kan bij de fysio nu weer net zoveel (of weinig eigenlijk) als toen ik begon bij de fysio met de corona-revalidatie. :X M'n hartslag vliegt bij het minste of geringste weer omhoog en mijn benen lijken in vloeibaar beton te zitten. :/ Het is eigenlijk net alsof ik opnieuw corona heb gehad maar dan zonder de luchtwegenklachten. :/

Volvotips.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Bart-Willem schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:04:
[...]

Ik zit nog steeds wat te sukkelen met de nasleep (zie Bart-Willem in "Ervaringen met betrekking tot de coronavaccinaties" maar ik ben dan ook een long covid-ganger, zie Bart-Willem in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 6") maar eigenlijk vooral omdat ik conditioneel compleet terug te lijken gezet na de vaccinatie. Ik kan bij de fysio nu weer net zoveel (of weinig eigenlijk) als toen ik begon bij de fysio met de corona-revalidatie. :X M'n hartslag vliegt bij het minste of geringste weer omhoog en mijn benen lijken in vloeibaar beton te zitten. :/ Het is eigenlijk net alsof ik opnieuw corona heb gehad maar dan zonder de luchtwegenklachten. :/
Jij hebt het niet getroffen zeg... beterschap en sterkte er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:36
Members only:

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
Gisteren even voor 19:00 mijn eerste 5G nano Bill Gates funded microchip van Pfizer toegediend gekregen. Sarcasm much maar het was toch een dingetje voor mij. Niet omdat ik tegen vaccineren ben maar omdat deze hele pandemie en vaccinatiecampagne mijn relatie heeft verwoest. Mijn ex zou de eerste zin uit dit bericht namelijk als de echte waarheid beschouwen.

Ikke gelukkig niet maar eenmaal op de stoel en daarna in de observatieruimte vlogen er wel wat emoties door mijn hoofd. Het liep allemaal gesmeerd verder, echt een geoliede machine. Erg aardige mensen ook. De vele leeftijdsgenoten die rond mij heen zaten in de observatieruimte gaven mij veel rust en het gevoel dat ik niet de enige was die nog helder na kan denken na deze lange vreemde periode.

Een paar uur na de prik werd mijn bovenarm stijf en dat is hij nu nog steeds. Geen last van gehad met slapen want ik slaap meestal op mijn rug. Verder geen klachten so far. Ik ga maar eens aan het werk. :)

3 augustus staat de tweede prik gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

@Mandera dat moet echt waardeloos zijn als je relatie in zo’n rabbithole verdwijnt sterkte!

[ Voor 3% gewijzigd door TrailBlazer op 29-06-2021 08:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:21
TrailBlazer schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:08:
@Mandera dat moet echt waardeloos zijn als je relatie in zo’n rabbithole verdwijnt sterkte!
Beter eerder dan later. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Bart-Willem schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:04:
[...]

Same old, mogelijk allergische reactie. Het kan ook een hyperreactie op pollen zijn. Als ik over een aantal dagen nog last heb kan ik terug bellen.

En dat ga ik niet doen, want ik wil die tweede prik gewoon. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mijn vrouw heeft drie weken geleden Pfizer gekregen, eerste vaccin. De persoon die prikte, merkte op dat er wat bloed mee terug vloeide. Verder geen aandacht aan besteed, afgeplakt en weggestuurd.

Nu las ik in een ander topic hier, iemand die iets vergelijkbaars was overkomen. En die kreeg ter plekke een tweede prik, om te voorkomen dat er geen, of te weinig vaccin was ingebracht.

Nu is er dus toch twijfel, hoe kunnen we nu weten dat dat eerste vaccin er goed in zit? Vertrouwen op het oordeel van de GGD medewerker ter plekke? Mijn vrouw had wel drie tot vier dagen blauwe-plek gevoel en stijve schouder. Geen idee of dat alleen door een prik kan komen, maar dat zou er op kunnen wijzen dat er wel enig vaccin inzit, toch?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hier ook gisterenavond de eerste Pfizer gehad. Ging vlot, alleen bij het prikhokje ontstond een rijtje omdat er voor ons een vrouw zeker 10 minuten op de stoel zat te praten met de prikker, paniekaanval denk ik. Kan gebeuren.

Ik hoorde zodoende een edge case van het stel (buitenlandse afkomst) achter me, de man had geen (precieze, bekende) geboortedatum. Je maakt vast van alles mee als GGD'er :)

De prik zelf ging snel: zitten, mouw opstropen, arm ontspannen laten hangen, klaar. Gisterenavond nog nergens last van. Nu voel ik m'n arm bij bewegen en iets rillerig, maar geen koorts.
Mandera schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 07:48:
Mijn ex zou de eerste zin uit dit bericht namelijk als de echte waarheid beschouwen.
Heftig voor je. Niet te vergelijken met jouw situatie maar ik heb ook zo'n soort type in de familie: alles wat de overheid doet is slecht, vaccinatie alleen goed voor ouderen en kwetsbaren, heel trots op het niet vaccineren (maar mist normaal nooit een prik), etc. Zelf ben ik heel blij met de prik, voelde echt als een mijlpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:16

-tom-562

Oliesjeik

Stomme vraag misschien, maar ik kan nergens echt duidelijk een antwoord vinden, ik ben mijn uitnodigingsbrief kwijt. De vragenlijst heb ik nog wel, en natuurlijk de digitale afspraak in mijn mail/SMS.
Moet geen probleem zijn toch? Vanavond krijg ik mijn eerste 5G prik van Billie

[ Voor 9% gewijzigd door -tom-562 op 29-06-2021 09:15 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
-tom-562 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:15:
Stomme vraag misschien, maar ik kan nergens echt duidelijk een antwoord vinden, ik ben mijn uitnodigingsbrief kwijt. De vragenlijst heb ik nog wel, en natuurlijk de digitale afspraak in mijn mail/SMS.
Geen enkel probleem, bij mij was de brief nog niet eens binnen. Als je de digitale afspraak + vragenlijst meeneemt is dat voldoende. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mandera schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 07:48:
Gisteren even voor 19:00 mijn eerste 5G nano Bill Gates funded microchip van Pfizer toegediend gekregen. Sarcasm much maar het was toch een dingetje voor mij. Niet omdat ik tegen vaccineren ben maar omdat deze hele pandemie en vaccinatiecampagne mijn relatie heeft verwoest. Mijn ex zou de eerste zin uit dit bericht namelijk als de echte waarheid beschouwen.
Hoe ben je daar mee omgegaan? Heb je nog wel wat geprobeerd of geprobeerd het te negeren? Ik ken ook dergelijke mensen en ben al blij dat Trump geen president en dagelijks nieuws meer is (want die was een enorme catalisator omdat die continu in het nieuws en dus ook gespreksonderwerp was)

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 29-06-2021 09:22 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
Marzman schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:21:
[...]

Hoe ben je daar mee omgegaan? Heb je nog wel wat geprobeerd of geprobeerd het te negeren? Ik ken ook dergelijke mensen en ben al blij dat Trump geen president en dagelijks nieuws meer is (want die was een enorme catalisator omdat die continu in het nieuws en dus ook gespreksonderwerp was)
Weet niet of dit de juiste plek is om daarover te praten maar de mods weten wel raad indien nodig. :)

Het was zwaar en vooral enorm frustrerend. In het begin heb ik het proberen negeren, gewoon langs praten etc. maar dat bleek geen oplossing. Ben bewust nooit de inhoudelijke discussie aangegaan want die win ik toch niet. Agree to disagree was ook geen optie. Het werd letterlijk door mijn strot geramd.

Mentaal heb ik wel een paar tikken gehad aangezien ik het afgelopen jaar veelvuldig voor ziekenhuizen, veiligheidsregio's en overheid die aan de frontlinie stonden heb gewerkt en dan in mijn vrije tijd op een gegeven moment enkel nog geleuter van Willem Engel, Thierry Baudet, Van Haga en weet ik veel wat voor Youtube figuren voorgeschoteld kreeg.

De stekker er uit trekken was de enige manier om weer wat rust te krijgen maar ik weet ook dat ik iemand achterlaat die daardoor alleen maar dieper in de fabeltjesfuik wordt gezogen. Zware kost. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:28

Mfpower

In dubio

Mfpower schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:10:
OK, mijn ervaring.

Kleine voorgeschiedenis: ik heb in maart 2020 vermoedelijk Corona gehad. Mijn vrouw was heel ziek, ik had slechts milde klachten. Maar die klachten bleven wel 7 maanden aan... met name spierpijnen, druk op de borst en hartslag van 130 in rust bij vlagen. Ik heb toen geen test gehad dus helemaal zeker ben ik niet.
In december weer Corona gekregen (exact dezelfde klachten, bevestigde wel mijn ervaring in maart 2020) nu wel PCR positief. Weer 2 maanden met pijn op de borst + hoge hartslag gelopen. Ik heb zowel na de eerste infectie als na de tweede antistoffen laten bepalen: negatief. Daarom hoop ik dat een vaccinatie eindelijk voor de gewenste antistoffen zou zorgen.

Gisteren eerste Moderna gehad. Prik niet gevoeld; maar na ongeveer 8 uur begon die hoge hartslag weer... zo irritant. Was inmiddels maanden weg! Maar vanmorgen was het gelukkig ook weer weg, en dus nu weer rustig. Stond goed op. Maar een uurtje geleden kwam de man met de hamer. Voel me niet ziek maar wel echt heel erg moe terwijl ik toch goed geslapen heb. Kan zo m'n bed wel induiken, zo voelt het ;) Ik zag dat vermoeidheid een van de bijwerkingen is, hopelijk trekt het snel voorbij.
Ik quote mezelf gewoon even. De eerste Moderna prik was prima te doen, 24 uur een beetje moe geweest en een lamme arm.

Gisteravond prik 2 gehad. Vannacht werd ik wakker omdat ik het zo koud had. Vanmorgen >38 graden koorts. Al m'n lymfeknopen opgezet. Nog even dagstarten gehad op m'n werk maar was bijna niet te doen. Heb me echt werkelijk in lange tijd niet zo bagger gevoeld, als ik me inspan word ik misselijk en heb knallende koppijn. Hopelijk trekt het snel weg.

Overigens geen verhoogde hartslag dit keer, wat toch steeds een terugkerend symptoom was. Dat is wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Zo, 50 minuutjes terug mijn 1e prik gehad, Pfizer. Prik zat er zo in, de prik zelf merk je nauwelijk iets van. Nu eens kijken hoe het verder gaat, ik hoop niet dat ik wat bijwerkingen krijg want ik wil gewoon lekker doorwerken.

Was ook er in en er uit. Was zo aan de beurt en stempel halen voor het gele boekje was nog geen minuut werk. :P

Maar goed... ik ga nu even tanken en daarna rijd ik door naar mijn eerste klant. De werkdag wordt zo wel wat korter, na de 1e klant is het meteen pauze. :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mfpower schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:57:
[...]

Ik quote mezelf gewoon even. De eerste Moderna prik was prima te doen, 24 uur een beetje moe geweest en een lamme arm.

Gisteravond prik 2 gehad. Vannacht werd ik wakker omdat ik het zo koud had. Vanmorgen >38 graden koorts. Al m'n lymfeknopen opgezet. Nog even dagstarten gehad op m'n werk maar was bijna niet te doen. Heb me echt werkelijk in lange tijd niet zo bagger gevoeld, als ik me inspan word ik misselijk en heb knallende koppijn. Hopelijk trekt het snel weg.

Overigens geen verhoogde hartslag dit keer, wat toch steeds een terugkerend symptoom was. Dat is wel prettig.
Gefeliciteerd, je hebt een zeer actief immuunsysteem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik heb gisteravond m'n eerste prik gehad met Pfizer. Nu een pijnlijke arm en wat vermoeid, dat is het. Doe veel aan koude training (in de winter buiten zwemmen, elke dag koud douchen etc). Alleen dat de afgelopen dagen niet gedaan, omdat het vaccin anders onvoldoende effectief zou zijn. Ben benieuwd naar de komende dagen, tot nu toe valt 't me ontzettend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40

Quad

Doof

Zondagochtend m'n 1e Pfizer prik gehad. Geen pijntjes, wel een zwelling binnen 24u die nu iets minder wordt, maar sinds gister een rode plek rond de priklocatie. Die groter wordt.

Morgen eens zien of het wat minder wordt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

NMH schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:33:
[...]

Jij hebt het niet getroffen zeg... beterschap en sterkte er mee.
Dank! Ik begin een voorgevoel te krijgen dat mijn immuunsysteem/lichaam gewoon helemaal niets kan met corona: zowel met het virus niet als met de vaccinatie niet. :X Om die reden laat ik over een aantal weken na mijn tweede vaccinatie (waar ik overigens wel twijfels over heb gezien de flinke terugval en klachtenverergering) een antistoffentest doen. Als ik helemaal geen antistoffen blijk te hebben dan is mijn vermoeden bevestigd. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01

codex

Geen OpenAI agent :)

Bart-Willem schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:23:
[...]

Dank! Ik begin een voorgevoel te krijgen dat mijn immuunsysteem/lichaam gewoon helemaal niets kan met corona: zowel met het virus niet als met de vaccinatie niet. :X Om die reden laat ik over een aantal weken na mijn tweede vaccinatie (waar ik overigens wel twijfels over heb gezien de flinke terugval en klachtenverergering) een antistoffentest doen. Als ik helemaal geen antistoffen blijk te hebben dan is mijn vermoeden bevestigd. :/
Is er iets te vinden? Afwijkende bloedwaarden, longschade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:16:
Zo, 50 minuutjes terug mijn 1e prik gehad, Pfizer. Prik zat er zo in, de prik zelf merk je nauwelijk iets van. Nu eens kijken hoe het verder gaat, ik hoop niet dat ik wat bijwerkingen krijg want ik wil gewoon lekker doorwerken.

Was ook er in en er uit. Was zo aan de beurt en stempel halen voor het gele boekje was nog geen minuut werk. :P

Maar goed... ik ga nu even tanken en daarna rijd ik door naar mijn eerste klant. De werkdag wordt zo wel wat korter, na de 1e klant is het meteen pauze. :)
Vanochtend geprik, enige merkbare effect tot nu toe is het gevoel alsof iemand me op mijn bovenarm heeft gestompt, bij bewegen doe het een beetje pijn. Nou ja, pijn, meer een wat ongemakkelijk gevoel.

Als het daarbij blijft, daar teken ik voor. Maar eerst maar eens kijken wat mijn lichaam na een nachtje slapen heeft gedaan met die arm. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:55

Rmg

-tom-562 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:15:
Het enige wat echt nodig is een ID, vragenlijsten hebben ze kan je te plekke doen, afspraak boeit ze niet echt/checken adh van je bsn. Mondkapjes hebben ze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Vanochtend Janssen laten zetten. Vooralsnog geen enkele bijwerking, behalve een wat gevoelige plek op mijn arm ( duh) . Wellicht morgen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:16

-tom-562

Oliesjeik

Rmg schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:26:
[...]

Het enige wat echt nodig is een ID, vragenlijsten hebben ze kan je te plekke doen, afspraak boeit ze niet echt/checken adh van je bsn. Mondkapjes hebben ze ook.
Idd, er werd net alleen naar mijn ID en vragenlijst gekeken. Prik is gezet, tot nu toe geen last, af en toe een steekje in m'n bovenarm. Het was allemaal prima geregeld hier (Lichtenvoorde)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-08 10:03
Gisterenochtend Pfizer gehad, nu bijna 36 uur verder nog geen bijwerkingen te melden

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:58
Gisteren Pfizer gekregen. Verliep allemaal soepel, doorgestuurd naar de arts omdat ik op de medische verklaring een “ja” had ingevuld op de vraag of ik na een eerdere vaccinatie wel eens ben flauw gevallen. Het gesprekje met de arts was uitermate kort: na de mededeling dat ik door m’n prikangst wel eens flauwval na een prik werd “liggend prikken” aangekruist op een briefje. Daarna was het enkel even wachten tot het bed beschikbaar was. Prik voelde ik eigenlijk niet en na de mededeling dat de prik was gezet viel ik niet flauw dus dat was winst :) Nu 30 uur later alleen nog wat spierpijn in m’n arm.

Enige gekke was het gele boekje. Men wilde daar niets inzetten maar zei dat ik het registratiebewijs na de tweede prik er maar in moest plakken. Ik wist niet dat dat nu de handelswijze is.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

voske schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:07:

[..]

Enige gekke was het gele boekje. Men wilde daar niets inzetten maar zei dat ik het registratiebewijs na de tweede prik er maar in moest plakken. Ik wist niet dat dat nu de handelswijze is.
Dat is raar. Bij mij werd (vanochtend) mijn eerste prik er gewoon bijgeschreven met een sticker van het vaccin in kwestie en bij de uitgang kon ik het laten stempelen. Geen gedoe, geen gezeur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

codex schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:32:
[...]

Is er iets te vinden? Afwijkende bloedwaarden, longschade?
Bloedwaarden waren een tijdje terug prima, wel een sterk verlaagde vitamine D (flink tekort dus) maar of dat het gevolg is van corona weet men niet. Longschade: sowieso heb ik "ineens" een soort-van post-virale astma (bleek uit de provocatietest), een duidelijk meetbare inspanningsintolerantie (maar valt officieel niet onder longschade) en m'n diffusie is 85% (wat nog binnen de normen valt maar het was pre-corona ongetwijfeld vele malen hoger en waarschijnlijk gewoon 100%).

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:31
Koehandelaar schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:38:
Ik heb gisteravond m'n eerste prik gehad met Pfizer. Nu een pijnlijke arm en wat vermoeid, dat is het. Doe veel aan koude training (in de winter buiten zwemmen, elke dag koud douchen etc). Alleen dat de afgelopen dagen niet gedaan, omdat het vaccin anders onvoldoende effectief zou zijn. Ben benieuwd naar de komende dagen, tot nu toe valt 't me ontzettend mee.
Ik ben heel benieuwd waar je dat vandaan hebt.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
sig69 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 00:46:
[...]

Ik ben heel benieuwd waar je dat vandaan hebt.
Van een arts die zelf ook veel aan koudetraining doet. Die heeft ons dit in de groepsapp gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Gitarist schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:46:
Bijna drie volle dagen later nu. Ik heb in de tweede helft van afgelopen nacht weer op m'n arm kunnen slapen. Wel nog steeds klein beetje pijnlijk, maar verder geen last.
En verder heb ik sinds gisteren een koortslip :|

Je kan de klok er haast op gelijk zetten dat op momenten waarop m'n weerstand even wat minder is, ik een koortslip krijg. Dat virus heb ik kennelijk ooit opgelopen en draag ik m'n leven lang bij me. Het 'zoekt' een weg naar buiten op het moment dat m'n weerstand wat lager is. Dat uit zich in een koorts'lip' en kan zich (ondanks de naam) manifesteren rond de mond of neus. Bij mij meestal tussen bovenlip en neus. Gelukkig heb je er verder geen last van, maar is het gewoon vervelend omdat je het kan zien en het 1-2 weken duurt voordat het weer weg is.
Maar hieruit blijkt dus ook wel dat het vaccin echt iets met je weerstand doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:11
Gisterochtend eerste Pfizer-vaccinatie gehad. Tot nu toe alleen last van een stijve arm. Al lijkt zelfs dat alweer af te nemen.

Vanmiddag ondervinden we wat alcohol daags na de vaccinatie met je doet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 15:52

Fixer

FP ProMod
Straks ook mijn 1e BioNTech/Pfizer vaccinatie halen. Hopelijk niet teveel last van bijwerkingen....

Edit:

Eerste 2 dagen lichte spierpijn in de schouder, daarna geen last gehad.
Eerste 3 dagen na de vaccinatie ook niet meer gesport (behalve lichte wandeling van 30 min. per dag) om mijn lichaam de mogelijkheid te bieden om te herstellen.

[ Voor 54% gewijzigd door Fixer op 05-07-2021 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-09 14:06
Gisteravond mijn eerste Pfizer prik gehad.
Daarna beetje drukkend gevoel op de prik locatie maar vannacht heb ik daar gewoon op geslapen. Nu deze morgen nog steeds beetje drukkend gevoel bij bewegen. Benieuwd of het hierbij blijft.

Ook nog een vraag aan iedereen.
Ga/Heb je de tweede prik in dezelfde arm doen/gedaan of de andere?

Aangezien de tweede prik gevoeliger lijkt weet ik niet of switchen iets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Zelfde arm. Heb liever een pijnlijke linkerarm dan mijn dominante rechter.
Tweede prik (moderna) was bij mij vergelijkbaar met de eerste, zelfs een klein beetje minder pijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:13
Gister einde middag 2e prik van Moderna gekregen.
Zelfde gevoel als de eerste prik, flink spierpijn maar dat is ook alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Ashundi schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 06:55:
Ook nog een vraag aan iedereen.
Ga/Heb je de tweede prik in dezelfde arm doen/gedaan of de andere?

Aangezien de tweede prik gevoeliger lijkt weet ik niet of switchen iets helpt.
In dezelfde arm. Bij de 2e prik had ik 1 dag langer wat spierpijn in die bovenarm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01

codex

Geen OpenAI agent :)

Goed nieuws, toch met een offset van 3 dagen na de prik ruim een week klachten gehad, nu als sneeuw voor de zon verdwenen. Opgezette lymfeklier is ook weg.

Mijn immuunsysteem was er blijkbaar niet echt van gediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
Ik heb vrijdag rond 14 uur Moderna gehad.

Zaterdag stijve bovenarm, niet te erg

Maandag en dinsdag grieperig en futloos gevoel, woensdag weer oke. Ik moet wel zeggen dat ik snel grieperig ben, lig zeker 2-3x per jaar met griep plat

[ Voor 21% gewijzigd door 418O2 op 01-07-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Members only:

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:36
Ik heb 3.5 wk geleden Pfizer gehad en ben deze week erg moe. Ik lees nergens op internet dat zo laat een bijwerking kan plaatsvinden maar lijkt mij wel logisch. Kan natuurlijk ook van werk komen maar voel mij niet optimaal. Aan de andere kant 1.5 week 5 dagen ziek geweest dus lastig peilen.

Iemand iets soortgelijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

TweakerVincent schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:10:
Ik heb 3.5 wk geleden Pfizer gehad en ben deze week erg moe. Ik lees nergens op internet dat zo laat een bijwerking kan plaatsvinden maar lijkt mij wel logisch. Kan natuurlijk ook van werk komen maar voel mij niet optimaal. Aan de andere kant 1.5 week 5 dagen ziek geweest dus lastig peilen.

Iemand iets soortgelijks?
Na 3,5 week zo’n vage moeheid klacht eraan relateren lijkt me eerder niet logisch.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:47

Shiro

Serenity

Gisteren mijn 2e prik Moderna gekregen. Ging slapen met een beetje pijnlijke gevoel in de arm en lichte pijn in gewrichten.

Werd vanochtend om 6 uur al wakker en kon met geen mogelijkheid een fatsoenlijke positie vinden om in verder te slapen zonder pijn. Voelt echt als een griepje, pijn in mijn rug, gewrichten en hoofdpijn, af en toe koud en warm, maar geen koorts.

Net maar een paracetamol ingenomen, hopelijk kan ik straks nog wat slaap mee pakken, of in ieder geval nog bijdragen aan het huishouden.

Ofwel, de 2e prik valt mij wel dat zwaarder dan de eerste, waar ik alleen maar 2 dagen lichte hoofdpijn had.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Shiro schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 08:49:
Gisteren mijn 2e prik Moderna gekregen. Ging slapen met een beetje pijnlijke gevoel in de arm en lichte pijn in gewrichten.

Werd vanochtend om 6 uur al wakker en kon met geen mogelijkheid een fatsoenlijke positie vinden om in verder te slapen zonder pijn. Voelt echt als een griepje, pijn in mijn rug, gewrichten en hoofdpijn, af en toe koud en warm, maar geen koorts.

Net maar een paracetamol ingenomen, hopelijk kan ik straks nog wat slaap mee pakken, of in ieder geval nog bijdragen aan het huishouden.

Ofwel, de 2e prik valt mij wel dat zwaarder dan de eerste, waar ik alleen maar 2 dagen lichte hoofdpijn had.
Exact hetzelfde hier. Ook gisteren moderna ronde 2 en vandaag behoorlijk sloom en een beetje grieperig, maar zeker geen 'echte' griep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Hier Pfizer, welliswaar in Cyprus ontvangen. Ben hier tijdelijk ivm partner, maar kon toch zo binnenlopen [was even bij de naburige huisarts voor iets] zonder afspraak of zelfs maar bewijs van inschrijving oid :>

Heb afgezien van blauwe plek gevoel op dag 2 er niets van gemerkt, heb me eigenlijk in een half jaar niet zo goed gevoelt daarna. Misschien een stukje stress minder, het had nogal wat voeten in de aarde om een vaccin te regelen hier (eigenlijk alleen AZ voor niet-lokalen).

Enfin, volgende week de 2de prik en verwacht weinig problemen - m'n 67 jarige moeder heeft beide gehad en 0,0 issues, zelfs vrijwel geen pijn op de prikplek. Taai vrouwke :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:05
Koehandelaar schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:54:
[...]

Van een arts die zelf ook veel aan koudetraining doet. Die heeft ons dit in de groepsapp gestuurd.
Die man verzint dan verhaaltjes wat opzich te verwachten is bijeen trainer van koudetraining. Vaccins zijn niet afhankelijk van een koude douche.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:05
Ik moet toch zeggen dat ik vorig weekend echt wel last begon te krijgen van spierpijn, lichte gewrichtspijn en moeheid (die moeheid was zelfs twee dagen zodanig dat ik er niet van heb kunnen werken). De spier- en gewrichtspijn zit voornamelijk in mijn armen. Dat was ongeveer een week na m'n eerste Pfizer. Heb nu nog steeds wel last. Of ik het kan toewijzen aan het vaccin weet ik natuurlijk niet, maar ik heb verder geen gekke dingen gedaan. Als ik kijk bij Lareb, behoort het tot de mogelijkheden, maar daarmee is natuurlijk ook alles gezegd.

Hopelijk trekt het snel weg, ongeacht de oorzaak :)

Edit: ik heb het overigens bij Lareb gemeld, leek me wel zo netjes. Je kunt daar gewoon aangeven na hoeveel dagen iets is ontstaan en hoe het nu gaat, dus ik neem aan dat ze dat meenemen in hun beoordeling of het gerelateerd is of niet :)

[ Voor 32% gewijzigd door vickypollard op 04-07-2021 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 19:45
Afgelopen vrijdag Pfizer gekregen. Eigenlijk zou ik zaterdag pas de prik krijgen maar ik was mee met mijn vriendin en kon ook meteen een prik krijgen.

Het leuke was nog dat ik op een andere locatie mijn afspraak had. Mijn vriendin ook trouwens kwamen we na de vaccinatie achter. We zitten op dit moment in een vervelende periode en waren gewoon op de automatische piloot naar de dichtstbijzijnde locatie gereden. Blijkbaar wordt daar niet op gecontroleerd.

Qua bijwerkingen heb ik alleen last gehad van een pijnlijke arm op dag 1, vandaag is dit bijna over. Mijn vriendin heeft een pijnlijke blauw/rode verdikking op de plek van de prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
giantgiantus schreef op zondag 4 juli 2021 @ 07:05:
[...]

Die man verzint dan verhaaltjes wat opzich te verwachten is bijeen trainer van koudetraining. Vaccins zijn niet afhankelijk van een koude douche.
Oké, bedankt voor je uitgebreide en onderbouwde antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
Koehandelaar schreef op zondag 4 juli 2021 @ 12:52:
[...]

Oké, bedankt voor je uitgebreide en onderbouwde antwoord.
De bewering over de effectiviteit is toch net zo min onderbouwd? Als iemand iets beweert, dient dat onderbouwd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:42
De tweede prik Moderna bevalt me niet. Algehele griepverschijnselen. Paar daagjes uitzieken dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Heb nu een maandje geleden Janssen gehad. Wat me opvalt is dat ik sindsdien met sporten een veel hogere hartslag heb. Waar ik voor de prik rond de 150-160 zat met hardlopen gaat hij nu naar de 200.. en gaat hij alleen omlaag wanneer ik naar wandel tempo ga.

Meer mensen die dit herkennen?

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
worldfastest schreef op zondag 4 juli 2021 @ 18:23:
Heb nu een maandje geleden Janssen gehad. Wat me opvalt is dat ik sindsdien met sporten een veel hogere hartslag heb. Waar ik voor de prik rond de 150-160 zat met hardlopen gaat hij nu naar de 200.. en gaat hij alleen omlaag wanneer ik naar wandel tempo ga.

Meer mensen die dit herkennen?
Ik zou ermee naar de dokter gaan.
What Myocarditis/Pericarditis Symptoms Should I Be on the Lookout for after mRNA COVID-19 Vaccination?
Be on the lookout for any of the following symptoms:

Chest pain
Shortness of breath
Feelings of having a fast-beating, fluttering, or pounding heart
https://www.cdc.gov/coron...s/safety/myocarditis.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
Janssen is geen mRNA. Kan alsnog geen kwaad het even te checken overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Tip die ik kreeg voor Moderna is de dag ervoor al met Paracetamol beginnen (1 of 2*500mg) op de dag zelf 3*500mg of 4*500mg en daarna weer afbouwen naar 0 aan de hand van je gevoel. Dit ook gedaan en als enige (n=6) geen effect anders dan een pijnlijke bovenarm. Wel op de dag erna een moe gevoel. Dat trok gelukkig snel weer weg (avond). Prima kunnen slapen ook. Aspirine zou iets beter helpen, maar dat hadden we niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:55
xAn52 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 18:36:
Wel op de dag erna een moe gevoel.
Komt dit niet van de hoeveelheid para? Ik kan mij enkel herinneren dat ik met kiespijn zo veel para heb genomen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

xzaz schreef op zondag 4 juli 2021 @ 18:43:
Komt dit niet van de hoeveelheid para? Ik kan mij enkel herinneren dat ik met kiespijn zo veel para heb genomen.
Ik denk het niet, collega's die ook Moderna hadden gekregen, voelden zich helemaal niet tof en konden ook niet verder werken (werk in een ziekenhuis, vandaar dat we allen Moderna hebben gekregen). Maar als je al weet dat je er moe/slaperig van word... Het geld trouwens met name voor de 2e prik. Als je van de eerste prik al last heb gehad, zul je van de 2e waarschijnlijk iets meer last hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
xAn52 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 18:36:
Tip die ik kreeg voor Moderna is de dag ervoor al met Paracetamol beginnen (1 of 2*500mg) op de dag zelf 3*500mg of 4*500mg en daarna weer afbouwen naar 0 aan de hand van je gevoel.
WHO en het Amerikaanse CDC raden dit af omdat het niet zeker is of het vaccin even effectief is. Het kan zijn dat het helemaal prima is, maar tot daar uitsluiting over is zou ik er voorzichtig mee zijn.
It is not recommended you take over-the-counter medicine – such as ibuprofen, aspirin, or acetaminophen – before vaccination for the purpose of trying to prevent vaccine-related side effects. It is not known how these medications might affect how well the vaccine works. However, if you take these medications regularly for other reasons, you should keep taking them before you get vaccinated. It is also not recommended to take antihistamines before getting a COVID-19 vaccine to try to prevent allergic reactions.
But in a statement to Euronews, the WHO repeated that citizens are not advised to take painkillers before a jab as it might impact the efficacy of the vaccine.

"Taking painkillers such as paracetamol before receiving the COVID-19 vaccine to prevent side effects is not recommended," said a spokesperson.

"This is because it is not known how painkillers may affect how well the vaccine works."

"However, you may take paracetamol or other painkillers if you do develop side effects such as pain, fever, headache, or muscle aches after vaccination."
Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste