Meer met het oogpunt op dat het bij elk ander vaccin wel werd gedaan. Maar het zal verder weinig uitmaken, helemaal icm de app straks.downtime schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:02:
[...]
Waarom zou je het batchnummer in het gele boekje zetten? Dat heeft voor het gele boekje geen enkele functie.
idd, ik had me er niet in verdiept maar voor 7 euro pak je dat toch even mee.LordSinclair schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:06:
[...]
Je kan je NAW gegevens voorin schrijven
Maar daarom ziet Den Haag het ook niet als officieel bewijs. Echter een aantal andere landen wel.
Zeker omdat op het moment van vaccineren de discussie over vaccinatie bewijzen nog gaande was,
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Bij mij is de covid van Pfizer de enige met een sticker, al mijn gele koorts hepatitis dtp etc zijn alleen maar stempels en handtekeningen.AMARONE schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:36:
Hoe zit het nou met het baychnummer in het gele boekje? Bij rijswijk krijg je een stempel en krabbel maar niet het plakkertje zoals bij alle andere vaccins die ik heb. (1e Pfizer pas)
Gele koorts heeft dan weer wel een geschreven batchnr idd.
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 22-06-2021 21:14 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Bij mij vandaag ook een kerel nabij mij outgegaan in de wachtruimte. Kermde ook en toen ging die out. Wat gebeurt er dan? Leek erger dan flauwvallen maar ik weet het niet. Ik werd zelf natuurlijk ook helemaal naar hiervan en hypochrondisch. Vond die massaalheid niet zo chill op het moment dat er zoiets gebeurt.Deathchant schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:50:
Ik heb gistermorgen om 09:30 mijn eerste Pfizer prik gehad. Ik heb werkelijk helemaal niks gevoeld. Ik dacht al "is er uberhaupt een prik geweest" want het ging zo rap...
4 uur later pijn aan de arm, dus bewijs dat er wel geprikt isKep nu nog steeds last van de arm, wel een stuk minder, maar ik heb vannacht niet erop kunnen liggen. Verder nog geen koorts of hoofdpijn gehad. Wel rond 17u-18u moe.
Het gele boekje (ook pas binnen gekregen) afgestempeld én ook een stikker geplakt met daarop het batchnummer en expiry date van het comirnaty (=pfizer) vaccin.
Ik vond het echt een geoliede machine:
1) je afspraak+ID+vragenlijst afgeven en dan uitgeprinte registratiebrief (geen bewijs!!) gekregen
2) doorschuiven naar het vaccinatiehokje en laten zien
3) naar de recovery zaal een kwartiertje uitzitten met koffie/water/thee
4) langs een "ik ben gevaccineerd"-bord wandelen om een selfie te maken
Alles was zo afgezet dat het allemaal éénrichting was qua aanrijden/parkeren en lopen. Best efficient.
Dus ik vond eigenlijk best dat aan veel gedacht was process-wise. Wat ik dan wel minder vond is dat het verder een vrij "koud" proces is: prik erin en wegwezen. Er zijn ook mensen die bang/nerveus zijn die geruststelling nodig hebben. Daar lijkt 0 ruimte voor, althans daar waar ik ben gevaccineerd (Rodahal, Kerkrade). Er was een vrouw tegen de vlakte gegaan, en was echt lang out, zeker 4 minuten ofzo en er was geen arts, alleen EHBO personeel.
Ik had ze ook bij de eerste prik. Een dag of twee. Geen antihistamines genomen.Bart-Willem schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:52:
[...]
Die huiduitslag heb ik ook, komt kennelijk vaker voor bij Pfizer en zijn galbulten. De behandeling is inderdaad anti-histamine. Maar ze is lang niet de eerste die er last van heeft.
Zaterdag de tweede. Als ik eerlijk ben kijk ik meer tegen de spierpijn op dan de galbulten. 😅.
Mwah - zolang die NWA overeenkomen met je paspoort.LordSinclair schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:06:
[...]
Je kan je NAW gegevens voorin schrijven
Maar daarom ziet Den Haag het ook niet als officieel bewijs. Echter een aantal andere landen wel.
Maar daar ging dit topic niet over toch?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Mijn vrouw voelde zich beetje slap na de eerste prik (Moderna) , daarna kwam er een bult/zwelling op de prikplek en breidde zich uit, na de 2e dag is hij weer aan het slinken. Alleen nog jeuk op die plek.
Ik heb ook mijn eerste prik Moderna gehad, geen bijwerkingen gehad.. Alleen je voelt dat ze in die spier hebben gezeten, dat is het enige gelukkig.. Even afkloppen.
Ik heb ook mijn eerste prik Moderna gehad, geen bijwerkingen gehad.. Alleen je voelt dat ze in die spier hebben gezeten, dat is het enige gelukkig.. Even afkloppen.

Ik ben benieuwd of je die dingen nu weer krijgt, want je moet dat wel aangeven op de gezondheidsverklaring toch? Dan zal je er sowieso een arts of verpleegkundige over spreken komende zaterdag.Naj_Geetsrev schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:28:
[...]
Ik had ze ook bij de eerste prik. Een dag of twee. Geen antihistamines genomen.
Zaterdag de tweede. Als ik eerlijk ben kijk ik meer tegen de spierpijn op dan de galbulten. 😅.
Bij mij staat hij er wel in hoor, waarom niet?downtime schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:02:
[...]
Waarom zou je het batchnummer in het gele boekje zetten? Dat heeft voor het gele boekje geen enkele functie.
* mystic heeft gistermiddag zijn eerste Pfizer prik gehad.
Vannacht werd ik wakker met een wat beurse plek op mn arm maar dat is alweer weg. Verder echt nergens last van
beetje een anticlimax na alle verhalen in mijn omgeving van mensen die 2 dagen een pijnlijke arm hadden.
Vannacht werd ik wakker met een wat beurse plek op mn arm maar dat is alweer weg. Verder echt nergens last van
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Dat was mijn ervaring ook. Bij mij is Pfizer nu twee weken geleden. Dat plekje op mijn arm, waar de naald in gegaan is, was een paar dagen wat gevoelig maar meer niet.mystic schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:19:
* mystic heeft gistermiddag zijn eerste Pfizer prik gehad.
Vannacht werd ik wakker met een wat beurse plek op mn arm maar dat is alweer weg. Verder echt nergens last vanbeetje een anticlimax na alle verhalen in mijn omgeving van mensen die 2 dagen een pijnlijke arm hadden.
Hier ook gistermiddag Pfizer, voel m'n arm nog wel, met name als ik hem omhoog doe. Mag verder geen naam hebben maar het is ook niet zo dat ik niks voel.
Prik zat er zo in, gelukkig geen praatjes vooraf, zelf al tshirt omhoog gedaan, andere kant op gekeken en de prikker snapte de hint.
Wel na 5 minuten op gestaan omdat ik me niet op mijn gemak voelde in de massale ruimte (Veghel, oud distributie centrum van de Jumbo https://www.omroepbrabant...navaccin-wordt-toegediend)
Overigens waren er meerdere artsen posten bezet, ik las namelijk hier dat op andere locaties geen artsen waren. In de wachtruimte liep alleen EHBO
Prik zat er zo in, gelukkig geen praatjes vooraf, zelf al tshirt omhoog gedaan, andere kant op gekeken en de prikker snapte de hint.
Wel na 5 minuten op gestaan omdat ik me niet op mijn gemak voelde in de massale ruimte (Veghel, oud distributie centrum van de Jumbo https://www.omroepbrabant...navaccin-wordt-toegediend)
Overigens waren er meerdere artsen posten bezet, ik las namelijk hier dat op andere locaties geen artsen waren. In de wachtruimte liep alleen EHBO
[ Voor 71% gewijzigd door GrooV op 23-06-2021 12:02 ]
downtime schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:48:
[...]
Dat was mijn ervaring ook. Bij mij is Pfizer nu twee weken geleden. Dat plekje op mijn arm, waar de naald in gegaan is, was een paar dagen wat gevoelig maar meer niet.
Net met het opvouwen van de was had ik hetzelfde als wat GrooV omschrijft. Maar ook echt alleen dan. wat gevoelig/beurs en misschien iets stram. Maar het mag geen naam hebben.GrooV schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:53:
Hier ook gistermiddag Pfizer, voel m'n arm nog wel, met name als ik hem omhoog doe. Mag verder geen naam hebben maar het is ook niet zo dat ik niks voel.
Prikpost in Naarden vond ik echt wel prettig moet ik zeggen. goed georganiseerd.
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Het kan zijn dat die mensen wat gespannen waren of angst hebben voor prikken. Het is een vrij normaal verschijnsel, kijk maar onder oorzaken in dit artikel:brambello schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:21:
[...]
Bij mij vandaag ook een kerel nabij mij outgegaan in de wachtruimte. Kermde ook en toen ging die out. Wat gebeurt er dan? Leek erger dan flauwvallen maar ik weet het niet. Ik werd zelf natuurlijk ook helemaal naar hiervan en hypochrondisch. Vond die massaalheid niet zo chill op het moment dat er zoiets gebeurt.
https://www.diakonessenhu...vallen-vasovagale-syncope
En hier ook wat informatie van Lareb:
https://www.lareb.nl/vacc...wvallen%20en%20vaccinatie
[ Voor 12% gewijzigd door Blauwschaap op 23-06-2021 14:48 ]
Flauwvallen na een prik heeft vrijwel zeker te maken met stress/shock. Het is geen aanstellerij, je gaat gewoon echt van je stokje. Het komt vrij vaak voor.brambello schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:21:
[...]
Bij mij vandaag ook een kerel nabij mij outgegaan in de wachtruimte. Kermde ook en toen ging die out. Wat gebeurt er dan? Leek erger dan flauwvallen maar ik weet het niet. Ik werd zelf natuurlijk ook helemaal naar hiervan en hypochrondisch. Vond die massaalheid niet zo chill op het moment dat er zoiets gebeurt.
Dat het lang duurt klopt, ze laten je gewoon rustig liggen (koekje/suikerklontje+water/thee). Verder schijnt een aanzienlijk aandeel zichzelf te bezeren (o.a. aan het hoofd).
Ze laten je daarom ook 15 minuten zitten, omdat het vaak ergens tussen de 5-10 minuten duurt voordat je de klap rijgt. Fun fact: ook als je denkt dat je compleet rustig bent kan je lichaam besluiten dat er iets geks aan de hand is en de stekker eruit trekken.
Als toetje: Het is mij ook een keer gebeurd. Bloed test ivm een knobbel op een eng plekje (was uiteindelijk een compleet onschuldige cyste...), voel me eigenlijk prima (wel gespannen), sta op, loop naar buiten... en kijk opeens omhoog naar mijn vrouw.. lag ik op de straatstenen

https://www.medicalnewsto...-anxiety-related-reaction
https://www.cdc.gov/vaccinesafety/concerns/fainting.html
Gister geprikt voelde toen niks maar merk wel dat ik vandaag in de middag best wel enorm moe ben en moeite heb met concentreren :’) grappig hoe dat werkt
Nogmaals bedankt, scheelde me heel veel stress. Vandaag de eerste gekregen en had de brief en de uitnodiging uiteindelijk niet nodig (laatste wel bij me). Vragenlijst wel mee maar zag dat die op die locatie ook aanwezig waren. Alles was goed geregeld. Heb de spuit liggend gekregen omdat ik regelmatig out ga bij prikken, bloedafnamen of andere naald gerelateerde dingen. Na 10 min gelegen te hebben (toen het weer goed ging) bij de rest van de mensen gaan zitten zodat ze de ligtafel weer in konden zetten. Top geregeld allemaal.gws24 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 14:02:
[...]
Staat (of stond bij mij in ieder geval) in de bevestigings email maar is niet nodig. Kreeg de brief zelf pas thuis een dag nadat ik de eerste prik kreeg. Wel moet je de ingevulde gezondheidsverklaring en de bevestigings email (op telefoon of uitgeprint) meenemen. Oh, en je id natuurlijk.
PS meeste locaties hebben de gezondheidsverklaring ook liggen voor mensen om in te vullen als men hem vergeet dus eigenlijk heb je alleen de mail en je id nodig.
edit: ik had het toen even via de site gevraagd:
[Afbeelding]
Bijwerkingen tot nu vallen mee, een lichte spierpijn en harder/gespannen aanvoelde spier in vergelijking met de andere kant.
[ Voor 4% gewijzigd door jdh009 op 23-06-2021 22:20 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Enkele uren geleden mijn eerste prik gehad. Tevens de eerste prik die ik mij bewust kan herinneren, dus ik wist niet dat ik een prikfobie heb. Ik denk er sterk over om de tweede prik over te slaan.
Ik vond het zeer chaotisch geregeld. Omdat ik ben flauwgevallen heb ik ook geen bewijs/factuur/bon/stempel gekregen. Alleen een klein pieletje in mijn arm duidt erop dat ik ben geprikt. Het personeel is weinig empathisch. Ik begrijp best dat ze een hele dag vervelende mensen hebben verwerkt, maar een beetje empathie tonen voor mensen die een beetje zenuwachtig zijn mag best. Ik vind dat als je als overheid zo'n actie op touw zet, dat je best rekening mag houden met de 5% die een prik wellicht eng vindt. 5% is niet veel, maar 5% op 16 miljoen mensen is wel echt heel veel en met enige arrogantie durf ik wel te zeggen dat ze daar best rekening mee mogen houden.
Voel ik iets achteraf? Nee. Spierpijn? Nee. De tweede prik? Misschien. Derde prik? Nee. Ik ga echt niet meer ieder jaar een prik halen. Laat ze maar een pil ontwikkelen of ik doe wel mee met de groepsimmuniteit. Bij Covid is toch net als bij polio ook geen 100% dekking nodig en kan de 5% met prikangst volgens mij gewoon meeliften op de groep, mits 95% maar beveiligd is? Volgens mij is een vaccinatie niet een firewall met een zwakste schakel.
Ik vond het zeer chaotisch geregeld. Omdat ik ben flauwgevallen heb ik ook geen bewijs/factuur/bon/stempel gekregen. Alleen een klein pieletje in mijn arm duidt erop dat ik ben geprikt. Het personeel is weinig empathisch. Ik begrijp best dat ze een hele dag vervelende mensen hebben verwerkt, maar een beetje empathie tonen voor mensen die een beetje zenuwachtig zijn mag best. Ik vind dat als je als overheid zo'n actie op touw zet, dat je best rekening mag houden met de 5% die een prik wellicht eng vindt. 5% is niet veel, maar 5% op 16 miljoen mensen is wel echt heel veel en met enige arrogantie durf ik wel te zeggen dat ze daar best rekening mee mogen houden.
Voel ik iets achteraf? Nee. Spierpijn? Nee. De tweede prik? Misschien. Derde prik? Nee. Ik ga echt niet meer ieder jaar een prik halen. Laat ze maar een pil ontwikkelen of ik doe wel mee met de groepsimmuniteit. Bij Covid is toch net als bij polio ook geen 100% dekking nodig en kan de 5% met prikangst volgens mij gewoon meeliften op de groep, mits 95% maar beveiligd is? Volgens mij is een vaccinatie niet een firewall met een zwakste schakel.
Ik vond het ook een ietwat kille en grimmige omgeving dat vaccinatiecentrum en ook het personeel (de dame die prikte was wel aardig trouwens). En toen die vent naast me in de wachtruimte begon te kermen en van zijn stokje viel dacht ik al helemaal "wtf heb ik mezelf mee laten inspuiten", en daardoor werd ik ook gek in mijn hoofd. Maar als het echt zo erg was hadden ze hem wel direct naar het ziekenhuis gebracht lijkt me.
De uitleg over flauwvallen nav mijn eerdere post zal kloppen, maar het was heel naar. Schermen stonden direct rechts van mij etc.
De uitleg over flauwvallen nav mijn eerdere post zal kloppen, maar het was heel naar. Schermen stonden direct rechts van mij etc.
Ik heb op de vragenlijst die je mee moest nemen aangegeven dat ik flauw kon vallen. Daarna werd ik in de rij gezet die eerst naar de arts moesten en die arts vulde op mijn formulier in dat ik liggend geprikt kon worden. Dat zou misschien voor jou voor de volgende keer ook een optie kunnen zijn. Ik mocht in theorie een half uur blijven liggen, gelukkig had ik die tijd zelf niet nodig en heb toen plaats gemaakt. Durf alleen niet te zeggen of alle locaties dat aanbieden.Trommelrem schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:12:
Enkele uren geleden mijn eerste prik gehad. Tevens de eerste prik die ik mij bewust kan herinneren, dus ik wist niet dat ik een prikfobie heb. Ik denk er sterk over om de tweede prik over te slaan.
[ Voor 4% gewijzigd door jdh009 op 23-06-2021 23:21 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
@Trommelrem
Wat een vervelende ervaring. Je kunt eventueel ook een klacht indienen als je er zo'n vervelend gevoel aan over hebt over gehouden. Op de GGD site en later RIVM kun je je bewijs halen.
De vervolgprikken zou ik niet aan twijfelen, altijd nemen. Tot er een pilletje of die neusspray beschikbaar komt is er geen alternatief. Liggend prikken kan natuurlijk ook. Covid krijgen kan een gigantische impact hebben.
Wat een vervelende ervaring. Je kunt eventueel ook een klacht indienen als je er zo'n vervelend gevoel aan over hebt over gehouden. Op de GGD site en later RIVM kun je je bewijs halen.
De vervolgprikken zou ik niet aan twijfelen, altijd nemen. Tot er een pilletje of die neusspray beschikbaar komt is er geen alternatief. Liggend prikken kan natuurlijk ook. Covid krijgen kan een gigantische impact hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door CR2032 op 23-06-2021 23:22 ]
Dat flauwvallen is niet van de 0,3ml die ze inspuitenbrambello schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:14:
Ik vond het ook een ietwat kille en grimmige omgeving dat vaccinatiecentrum en ook het personeel (de dame die prikte was wel aardig trouwens). En toen die vent naast me in de wachtruimte begon te kermen en van zijn stokje viel dacht ik al helemaal "wtf heb ik mezelf mee laten inspuiten", en daardoor werd ik ook gek in mijn hoofd. Maar als het echt zo erg was hadden ze hem wel direct naar het ziekenhuis gebracht lijkt me.
Moderna #2 zit erin. Nu maar wachten op de bijwerkingen (zere arm is er al).
Ik heb overigens ook mijn corona-certificaat binnen, de EU-DCC, en dan wel de Zwitserse versie (het stukje "EU" in "EU-DCC" is een rekbaar begrip). Deze werden gewoon op de vaccinatielocatie uitgeprint en uitgedeeld in het wacht-kwartiertje. Het papier met QR code is zo te gebruiken, of je kunt de QR code in de app inscannen en dit gebruiken.
Ik heb overigens ook mijn corona-certificaat binnen, de EU-DCC, en dan wel de Zwitserse versie (het stukje "EU" in "EU-DCC" is een rekbaar begrip). Deze werden gewoon op de vaccinatielocatie uitgeprint en uitgedeeld in het wacht-kwartiertje. Het papier met QR code is zo te gebruiken, of je kunt de QR code in de app inscannen en dit gebruiken.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ik wist het vantevoren niet. Ik begon het pas te merken toen ik mijn fiets op slot zette bij de locatie. Toen voelde het ineens niet goed. Uiteraard aangegeven dat ik toch best zenuwachtig was voordat ik bij de prikker kwam, maar daar werd vrij laconiek op gereageerd. Ik had het ook direct aan de prikker moeten aangeven, maar dat is achteraf. Op zo'n moment hebben je zenuwen de overhand en ben je simpelweg de controle over jezelf kwijt.jdh009 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:20:
[...]
Ik heb op de vragenlijst die je mee moest nemen aangegeven dat ik flauw kon vallen.
Hier hetzelfde, eerst langs 1 van de vier artsen, daarna apart prik hokje met ligbed. Even extra toezicht tijdens de prik, maar viel niet flauw, dus na minuutje netjes 15 minuten op de stoel gaan zitten. Wel vergeten gele boekje te stempelen (moest blijkbaar eerder in het proces, had 't gemist) , dan maar bij de tweede prik. Hier ca 24 uur spierpijn in de arm, vooral bij elleboog op schouderhoogte of hoger. Nu niks meer. Wel na uur of 24 paar uur hoofdpijn gekregen, toen ff pcm erin en klaar.jdh009 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:20:
[...]
Ik heb op de vragenlijst die je mee moest nemen aangegeven dat ik flauw kon vallen. Daarna werd ik in de rij gezet die eerst naar de arts moesten en die arts vulde op mijn formulier in dat ik liggend geprikt kon worden. Dat zou misschien voor jou voor de volgende keer ook een optie kunnen zijn. Ik mocht in theorie een half uur blijven liggen, gelukkig had ik die tijd zelf niet nodig en heb toen plaats gemaakt. Durf alleen niet te zeggen of alle locaties dat aanbieden.
[ Voor 3% gewijzigd door geenstijl op 24-06-2021 00:17 ]
Later vandaag tijd voor de tweede Pfizer prik. In de tussentijd heb ik een geel boekje via SDU uitgeverij maar gekocht. Denk na niet dat als je geen toestemming geeft voor uitwisseling met het RIVM je zo eenvoudig de corona check app kunt gebruiken. En met het gele boekje kom je genoeg landen ook gewoon binnen.
Ik ben weleens flauw gevallen na bloedprikken op nuchtere maag. Dus had mijn vragenformulier zo ingevuld. Werd langs een arts gestuurd en die vroeg waarom ik het had aangekruist. Denk beter safe than sorry. Maargoed vaccinatie is natuurlijk wel wat anders dan bloed prikken. Ik laat de tweede morgen wel in de andere schouder zetten. Bij mijn eerste had ik last van een beurs gevoel / spierpijn en dat was niet chill met slapen op mijn zij.
Ik ben weleens flauw gevallen na bloedprikken op nuchtere maag. Dus had mijn vragenformulier zo ingevuld. Werd langs een arts gestuurd en die vroeg waarom ik het had aangekruist. Denk beter safe than sorry. Maargoed vaccinatie is natuurlijk wel wat anders dan bloed prikken. Ik laat de tweede morgen wel in de andere schouder zetten. Bij mijn eerste had ik last van een beurs gevoel / spierpijn en dat was niet chill met slapen op mijn zij.
De app checked ook de GGD systemen dus als je bij de GGD gevaccineerd bent maakt het niks uit of je wel of niet toestemming hebt gegevenJoosie200 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 00:32:
Later vandaag tijd voor de tweede Pfizer prik. In de tussentijd heb ik een geel boekje via SDU uitgeverij maar gekocht. Denk na niet dat als je geen toestemming geeft voor uitwisseling met het RIVM je zo eenvoudig de corona check app kunt gebruiken. En met het gele boekje kom je genoeg landen ook gewoon binnen.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Het leek er even op dat je het certificaat enkel kon krijgen bij toestemming.gws24 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 00:44:
[...]
De app checked ook de GGD systemen dus als je bij de GGD gevaccineerd bent maakt het niks uit of je wel of niet toestemming hebt gegeven
Ik ben benieuwd naar de achterstanden bij de GGD en huisartsen dan. Als hun telefoonlijn dik overbelast wordt zullen ze alle gegevens invoeren vast ook vertraagd doen.
Die achterstanden bij de GGD zijn vooral het invoeren bij CIMS, het systeem van het RIVM. In hun eigen systemen sta je gewoon normaal gesproken, je registreert je bij vaccinatie en dat voeren ze (in Rijswijk tenminste) meteen in in de computer dus daar zou geen probleem moeten zitten. De huisartsen heb je wel een punt, dat schijnt niet automatisch te kunnen vanwege een aantal redenen.Joosie200 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 00:46:
[...]
Het leek er even op dat je het certificaat enkel kon krijgen bij toestemming.
Ik ben benieuwd naar de achterstanden bij de GGD en huisartsen dan. Als hun telefoonlijn dik overbelast wordt zullen ze alle gegevens invoeren vast ook vertraagd doen.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ben je naar een hele grote priklokatie gegaan? Ik vond een kleine lokatie een stuk rustiger en fijner.Trommelrem schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:12:
De rest van je betoog vind ik heel gek. Ik zou zeggen ga werken aan je fobie ipv direct toegeven. Komt nogal zwak over.
Afgelopen zondagavond eerste Pfizer gehad. Ik merk wel dat ik flink moe ben deze week, verder niet ziek van gelukkig. Hopelijk houd dit ook gauw weer op.
Vanmorgen de eerste Pfizer vaccinatie gehad. Niets bijzonders eigenlijk. Voel me een beetje moe en af en toe wat 'vaag'. Maar het mag nog geen naam hebben.
*knip* dat mag wel wat vriendelijkerTrommelrem schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:12:
[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 26-06-2021 07:32 ]
Hey, als je van de fiets toch nog doorgelopen bent tot de prikstraat, ben je al een aardige baasTrommelrem schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:32:
Ik wist het vantevoren niet. Ik begon het pas te merken toen ik mijn fiets op slot zette bij de locatie. Toen voelde het ineens niet goed. Uiteraard aangegeven dat ik toch best zenuwachtig was voordat ik bij de prikker kwam, maar daar werd vrij laconiek op gereageerd. Ik had het ook direct aan de prikker moeten aangeven, maar dat is achteraf. Op zo'n moment hebben je zenuwen de overhand en ben je simpelweg de controle over jezelf kwijt.
Als je het bij de tweede prik invult op de vragenlijst, gaan ze je ongetwijfeld goed helpen en liggend prikken

Flauwvallen is vervelend.
Je kunt er iets aan proberen te doen: veel water drinken om je bloeddruk omhoog te helpen, spieren aanspannen in je onderlichaam, zorgen dat je bloedsuiker hoog genoeg is. Er bestaat ook therapie (deconditionering).
Ook artsen in opleiding komen er soms achter dat ze hier last van hebben. Voor geïnteresseerden is dit een lang artikel: https://www.ntvg.nl/artik...or-naalden-bloed/volledig
Je kunt er iets aan proberen te doen: veel water drinken om je bloeddruk omhoog te helpen, spieren aanspannen in je onderlichaam, zorgen dat je bloedsuiker hoog genoeg is. Er bestaat ook therapie (deconditionering).
Ook artsen in opleiding komen er soms achter dat ze hier last van hebben. Voor geïnteresseerden is dit een lang artikel: https://www.ntvg.nl/artik...or-naalden-bloed/volledig
[ Voor 45% gewijzigd door AtHomer op 26-07-2021 15:02 ]
Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?
Waar ik maandag nog spierklachten had is het nu gelukkig weg. Het enige wat overblijft is iets meer moeheid en de lymfeklier bij mijn sleutelbeen die nog wat opgezwollen is. Verder voel ik mij een stuk beter dan dit weekend. Klachten begonnen dus pas 72 uur na vaccinatie en hebben een dag of 5 aangehouden.
Prik (Pfizer) zit erin sinds 17:30. Al vrij snel een beetje een stijf gevoel, maar dat zal wel meevallen. De priklocatie was ook goed ingedeeld. Het was in het oude Campina gebouw in Woerden. Toen ik daar naar binnen ging even mijn handen ontsmet, en bij de balie mijn ID-kaart en mijn bevestigingsbrief laten zien. En daarna kon ik naar de wachtrij lopen. Daar werd ik naar rij 5 wezen waar ik de eerste aan de beurt was, en moest ik nog even mijn ID-kaart en papieren inleveren. Binnen een minuut was ik aan de beurt, en mocht Willemijn, een jonge vrouw, mij prikken. Ik schrijf rechts, en haar voorkeur was de linker arm. Nou, die prik zat er snel in, en daarna kreeg ik het vaccinatiebewijs mee, en kon ik een kwartiertje wachten in de 'recoveryruimte'. Een oude technische ruimte die vroeger als klein zuivelfabriekje/laboratorium was ingericht.
Slokje water genomen, selfie genomen, en daarna weer naar de auto gelopen.
Kijken of ik morgen kan sporten, en anders wordt het maandag.
Straks maar even een blokje om, wat frisse lucht doet het altijd wel goed, ook al voel je je niet slecht.
Een beetje beweging doet vast goed.
Straks maar even een blokje om, wat frisse lucht doet het altijd wel goed, ook al voel je je niet slecht.
[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 24-06-2021 19:22 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Vanmiddag 14:00 eerste Pfizer prik gehad in de rijtuigenloods priklocatie in Amersfoort. Prima geregeld allemaal, van parkeerplaats, de hele route binnen tot aan de prik. Enige oponthoud was dat de prikken net op het moment dat ik ging zitten op waren, maar binnen 1 minuut werd er een nieuw setje de ruimte binnen geschoven via een luikje. Ik ga er vanuit dat het geen gebruikt setje was
Al met al ben ik vanaf het moment van parkeren (10 min. voor afspraak) tot naar buiten lopen een half uurtje bezig geweest. Prima 
Arm begint nu een beetje stijf te worden en voelt matig pijnlijk met optillen, maar anders dan dat nergens last van. Nu slapen en morgen zien we wel verder
Arm begint nu een beetje stijf te worden en voelt matig pijnlijk met optillen, maar anders dan dat nergens last van. Nu slapen en morgen zien we wel verder
Ik heb op woensdag 23 juni rond half 5 Pfizer gekregen. Ik vond alles goed opgezet in Eindhoven. Ik heb in P+R geparkeerd en een stukje gelopen. Volgens mij was dat achteraf niet nodig. Nauwelijks geslapen want m’n arm doet behoorlijk zeer. En ziek dat ik nu ben! Ik heb begin mei corona gehad… misschien toch niet genoeg tijd er tussen gelaten. Ik dacht 8 weken… ik heb véél meer last nu dan dat ik had van de corona zelf. Toen kon ik in huis gewoon dingen doen. Ik geloof dat ik 2 avonden rillingen en hoofdpijn had. Overdag was ik vooral verkouden, hoesten en proefde niks. Nu kan ik eigenlijk alleen maar in bed blijven en maakt de ibuprofen het draaglijk.
Heeft iemand een soortgelijke ervaring?
Ik heb afgelopen maandag mijn tweede prik Pfizer gehad. Eerste keer had ik een halve dag wat koortsig gevoel en spierpijn. Heb nu wel een goede twee dagen knallende hoofdpijn gehad, niet een voor mij bekende soort, voelde anders dan normaal. Verder wat je hier ook veel leest erg moe. Werd gisteren ochtend wakker en toen was het eigenlijk weer weg.
Daar heb ik vorige week ook mijn eerste prik gehaald. Ik was er rond 10uur. Alles wel goed geregeld. Het was helaas nog best warm in het pand na de warme zomerse dagen. Daardoor was het wachten wat minder prettig.Denman schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 00:21:
Vanmiddag 14:00 eerste Pfizer prik gehad in de rijtuigenloods priklocatie in Amersfoort. Prima geregeld allemaal, van parkeerplaats, de hele route binnen tot aan de prik. Enige oponthoud was dat de prikken net op het moment dat ik ging zitten op waren, maar binnen 1 minuut werd er een nieuw setje de ruimte binnen geschoven via een luikje. Ik ga er vanuit dat het geen gebruikt setje wasAl met al ben ik vanaf het moment van parkeren (10 min. voor afspraak) tot naar buiten lopen een half uurtje bezig geweest. Prima
De meneer achter de balie die de administratie deed was niet heel snel en moest bij elke stap het stappenplan blijkbaar nog lezen. Al met al geen last gehad van de prik. Volgende ochtend beetje stijfjes.
Ik had 's ochtends wel goed ontbeten en genoeg gedronken. Dat helpt vaak. Voor de zekerheid de paar dagen erna ook even niet gesport.
voor alle Janssen mensen; lang kon ik (en velen met mij) hun vaccinatie niet terugvinden in mijn.rivm.
Hij staat er nu (sinds gisteravond laat wel in! (geprikt op 30 mei)
dus wellicht de moeite om zelf even te checken of je vaccinatie er nu wel in staat
Hij staat er nu (sinds gisteravond laat wel in! (geprikt op 30 mei)
dus wellicht de moeite om zelf even te checken of je vaccinatie er nu wel in staat
In mijnrivm staat mijn prik niet. Maar de Corona app kon zonder probleem mijn vaccinatie ophalen bij de ggd. Dus dat is fijn.
Gisterenochtend de prik gehad (Pfeizer). De hele dag een zere arm + een wat vaag gevoel. Vannacht een aantal keren wakker geworden met knallende hoofdpijn. Na een paracetol genomen te hebben is het wel redelijk weg. Hopelijk voel ik me morgen weer oke!
Net als bij de eerste Pfizer, heb ik bij de tweede Pfizer alleen een beetje spierpijn rondom de prikplek. Na nog geen 48 uur is het al bijna weg. Iets sneller dan bij de eerste prik. Ik weet niet of snelheid van de prik zetten meespeelt, de tweede deed het wat rapper dan de eerste.
Bij deze tweede heb ik ongeveer een kwartier in de rij gestaan. Nu waren ook alle prikhokjes (17) ingezet, bij de eerste waren het er nog maar 6 ofzo.
Gele boekje werd vlak voor uitgang ingevuld met sticker en stempel, ook de eerste prik werd opgeschreven.
Online zie ik dat via coronatest.nl (GGD) beide afspraken verwerkt zijn. Bij RIVM alleen nog de eerste.
De coronacheck app haalt van beide op dus de QR code wordt al gemaakt.
Bij deze tweede heb ik ongeveer een kwartier in de rij gestaan. Nu waren ook alle prikhokjes (17) ingezet, bij de eerste waren het er nog maar 6 ofzo.
Gele boekje werd vlak voor uitgang ingevuld met sticker en stempel, ook de eerste prik werd opgeschreven.
Online zie ik dat via coronatest.nl (GGD) beide afspraken verwerkt zijn. Bij RIVM alleen nog de eerste.
De coronacheck app haalt van beide op dus de QR code wordt al gemaakt.
Afgelopen maandag geweest voor de 1e keer, Moderna.Upke dupke schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 02:36:
Ik heb op woensdag 23 juni rond half 5 Pfizer gekregen. Ik vond alles goed opgezet in Eindhoven. Ik heb in P+R geparkeerd en een stukje gelopen. Volgens mij was dat achteraf niet nodig. Nauwelijks geslapen want m’n arm doet behoorlijk zeer. En ziek dat ik nu ben! Ik heb begin mei corona gehad… misschien toch niet genoeg tijd er tussen gelaten. Ik dacht 8 weken… ik heb véél meer last nu dan dat ik had van de corona zelf. Toen kon ik in huis gewoon dingen doen. Ik geloof dat ik 2 avonden rillingen en hoofdpijn had. Overdag was ik vooral verkouden, hoesten en proefde niks. Nu kan ik eigenlijk alleen maar in bed blijven en maakt de ibuprofen het draaglijk.
-Ma/Woe: zere arm, was woensdag avond weg
-Woe/Don: flink aan het hoesten
-Don/Vrij: hoesten minder, flink verkouden en niet veel energie, oh en keelpijn is nu ook weg.
Hopelijk ben ik morgen weer vd partij, had het niet zo 'zwaar' verwacht. En als man zijnde, is het al helemaal zwaar he, de man-flu ;-)
Vorige week woensdagmiddag de 1e Pfizer gehad, mijn evaring:
- Woensdag alleen een "blauw plek gevoel" rond de prikplek, was donderdag alweer zo goed als over.
- Zaterdag t/m Dinsdag: ontzettend moe 's avonds dat echt de energie helemaal op is, ben een paar keer om 21:00 naar bed gegaan, terwijl ik normaal echt een avondmens ben en nooit vroeg kan slapen.
- Woensdag: nergens meer last van en alles voelt weer normaal.
- Woensdag alleen een "blauw plek gevoel" rond de prikplek, was donderdag alweer zo goed als over.
- Zaterdag t/m Dinsdag: ontzettend moe 's avonds dat echt de energie helemaal op is, ben een paar keer om 21:00 naar bed gegaan, terwijl ik normaal echt een avondmens ben en nooit vroeg kan slapen.
- Woensdag: nergens meer last van en alles voelt weer normaal.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
net weer een corona test gehad, werd wakker met buikpijn en koorts. 38.6
2 weken geleden Pfizer gehad, ik neem aan dat die koorts niet daar van kan zijn na 2 weken
2 weken geleden Pfizer gehad, ik neem aan dat die koorts niet daar van kan zijn na 2 weken
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Van de week ben ik op dezelfde locatie geweest voor mijn spuitje en de doorstroomsnelheid viel mij ook reuze mee. Het kwartiertje wachten vloog redelijk snel voorbij omdat ik me aan het vergapen was aan alle installaties die daar aan het 'plafond' hangenAW_Bos schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:21:
Prik (Pfizer) zit erin sinds 17:30. Al vrij snel een beetje een stijf gevoel, maar dat zal wel meevallen. De priklocatie was ook goed ingedeeld. Het was in het oude Campina gebouw in Woerden. Toen ik daar naar binnen ging even mijn handen ontsmet, en bij de balie mijn ID-kaart en mijn bevestigingsbrief laten zien. En daarna kon ik naar de wachtrij lopen. Daar werd ik naar rij 5 wezen waar ik de eerste aan de beurt was, en moest ik nog even mijn ID-kaart en papieren inleveren. Binnen een minuut was ik aan de beurt, en mocht Willemijn, een jonge vrouw, mij prikken. Ik schrijf rechts, en haar voorkeur was de linker arm. Nou, die prik zat er snel in, en daarna kreeg ik het vaccinatiebewijs mee, en kon ik een kwartiertje wachten in de 'recoveryruimte'. Een oude technische ruimte die vroeger als klein zuivelfabriekje/laboratorium was ingericht.
Bij het verlaten van de wachtruimte heb ik nog gevraagd of het mogelijk is om een stempel van de eerste prik in het gele boekje te krijgen; dit was geen enkel probleem. Mijn ervaring is dat het allemaal goed geregeld is. Ik ben zelf iig erg blij dat we na ca. een jaar van het begin van de pandemie al geprikt kunnen worden met zo'n effectief vaccin.
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Tijdens de eerste nacht koorts gekregen. Gisteren de hele dag op de bank gelegen, koortsig, moe, hoofdpijn. Vannacht een stuk beter geslapen en vandaag nog wel suf en lichte hoofdpijn (zolang ik niets doe). M'n arm is opgezwollen op de plek van de prik en voelt warm aan en doet pijn.Rannasha schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:31:
Moderna #2 zit erin. Nu maar wachten op de bijwerkingen (zere arm is er al).
10/10, would get vaccinated again
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Voor de liefhebbers die meelezen....Drumatiko schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:53:
[...]
Van de week ben ik op dezelfde locatie geweest voor mijn spuitje en de doorstroomsnelheid viel mij ook reuze mee. Het kwartiertje wachten vloog redelijk snel voorbij omdat ik me aan het vergapen was aan alle installaties die daar aan het 'plafond' hangen.
(eronder was een houten hek geplaatst om te voorkomen dat iemand zijn hoofd zou stoten.)
Hier hebben vroeger onder andere kleine pasteurs en simpele vulmachines gestaan voor boter, melkpoeders, yoghurt, melk. In de kelder van deze hal staan/stonden nog een paar kleine opslagtankjes. De trap naar boven (bij het selfiebord) leidde naar een aantal vergaderplekken.
Vroeger kwam er regelmatig een klein mobiel tankje met melk bij de boer vandaan waar de melk naar de centrale tanks werd overgepompt.
:strip_exif()/f/image/2YvPES8oUtCxSvY7qIMcxS0Y.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door AW_Bos op 25-06-2021 12:00 ]
Hier hetzelfde. 1 prik gehad van pfizer die in de coronacheck app wel wordt gevonden. In mijn RIVM is niks te zien.giantgiantus schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:32:
In mijnrivm staat mijn prik niet. Maar de Corona app kon zonder probleem mijn vaccinatie ophalen bij de ggd. Dus dat is fijn.
Omdat het nog maar 1 prik is is dat nog niet voldoende voor een groen vinkje.
Ik ben in november positief getest, 7 maanden voor de eerste prik, dus 1 vaccinatie zou voldoende moeten zijn. Ik ga waarschijnlijk echter gewoon die tweede prik ook halen. Een extra booster kan geen kwaad en dan is er ook geen discussie over een groen vinkje in de app
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Gisteren met mijn vrouw een prikje wezen halen.
We hadden allebei ongeveer dezelfde tijd gekozen (30 minuten verschil in de opties), maar konden gewoon tegelijk naar binnen en geprikt worden.
Beetje vage locatie achter/naast het dolfinarium in Harderwijk, maar wel goed geregeld allemaal.
Niet druk, en op de weg naar buiten kon de eerste prik in het gele boekje worden bijgeschreven.
Ben zelf afgelopen halfjaar gevaccineerd voor mn werk voor o.a. DTP
Vergeleken met DTP is die pfizer wel een verademing.
Met DTP kon ik mijn arm nauwelijks gebruiken de dag erna en lag ik voor pampus op de bank.
Had daarom voor pfizer gekozen voor mijn rechterarm, omdat ik die meer gebruik en daardoor minder stijf zou worden was mijn redenering. Misschien klopt het, maar behalve een licht spierpijn gevoel op de prikplek nergens last van
We hadden allebei ongeveer dezelfde tijd gekozen (30 minuten verschil in de opties), maar konden gewoon tegelijk naar binnen en geprikt worden.
Beetje vage locatie achter/naast het dolfinarium in Harderwijk, maar wel goed geregeld allemaal.
Niet druk, en op de weg naar buiten kon de eerste prik in het gele boekje worden bijgeschreven.
Ben zelf afgelopen halfjaar gevaccineerd voor mn werk voor o.a. DTP
Vergeleken met DTP is die pfizer wel een verademing.
Met DTP kon ik mijn arm nauwelijks gebruiken de dag erna en lag ik voor pampus op de bank.
Had daarom voor pfizer gekozen voor mijn rechterarm, omdat ik die meer gebruik en daardoor minder stijf zou worden was mijn redenering. Misschien klopt het, maar behalve een licht spierpijn gevoel op de prikplek nergens last van
Haal NOOIT een spookrijder in !
Woensdag Pfizer gehad (in België) Gisteren een stijve schouder, maar dat is vandaag al weg. Ik ben totaal geen held met naalden, maar ik heb er helemaal niets van gevoeld. "prikje" zei de verpleegkundige en ik bleef maar wachten en het was al klaar.
Gisteren na de vaccinatie om 17:30 een pijntje schouder bij de prikplek en een beetje stijve spieren, vandaag trok de spierpijn langzaam weg. Nu heb ik enkel nog een zeurende pijn op de plek waar ik geprikt ben. En ik voel mij een beetje hangerig met ene beetje lichte migraine. Vanmorgen met moeite (op deze vrije dag) mijn bed uitgekomen. Had echt graag door willen slapen, ook al was het al tegen 10:00 uur.
Sinds vanmorgen is mijn eerste vaccinatie in te zien bij Mijn RIVM
Vanavond nog een verjaardagsfeestje bij iemand (tot 22:00 uur, valt mee), en morgen een feestje van iemand anders. Ik hoop dat ik mij morgen wat beter voel
.
Sinds vanmorgen is mijn eerste vaccinatie in te zien bij Mijn RIVM
Vanavond nog een verjaardagsfeestje bij iemand (tot 22:00 uur, valt mee), en morgen een feestje van iemand anders. Ik hoop dat ik mij morgen wat beter voel
[ Voor 22% gewijzigd door AW_Bos op 25-06-2021 18:29 ]
Vraagje: zijn er hier mensen die langer last hebben gehad na de vaccinatie? Zoals eerder vermeld, na mijn eerste Pfizer shot had ik op een wat geïrriteerde schouder nergens last van. 3 dagen later kreeg ik flinke spierpijnen en vermoeidheid, samen met warm en houd aanvallen. Lichaamstemperatuur iets hoger dan ik gewend ben maar inmiddels normaal.
Nu zijn we een week verder, maar ik voel me op en af nog steeds grieperig. Dit uit zich met name in moeheid, stramme spieren en zware benen. Een lymfeklier op mijn sleutelbeen aan de prikkant is ook nog steeds vergroot.
Is er iets om dit proces te verspoedigen?
Alcohol heb ik al laten staan, een paar wijntjes hakte er vorige week ook zwaarder dan ik gewend ben in. Dat laat ik dus maar even achterwege. Sinds de vaccinatie heb ik ook niet gesport, of dat slim of juist niet is, geen idee.
Tips zijn welkom
Nu zijn we een week verder, maar ik voel me op en af nog steeds grieperig. Dit uit zich met name in moeheid, stramme spieren en zware benen. Een lymfeklier op mijn sleutelbeen aan de prikkant is ook nog steeds vergroot.
Alcohol heb ik al laten staan, een paar wijntjes hakte er vorige week ook zwaarder dan ik gewend ben in. Dat laat ik dus maar even achterwege. Sinds de vaccinatie heb ik ook niet gesport, of dat slim of juist niet is, geen idee.
Tips zijn welkom
Ter info voor eenieder die vanaf morgen of daarna naar een priklocatie gaat, er geldt daar expliciet gewoon een draagplicht voor mondneusmaskers:
https://ggdghor.nl/actueel-bericht/mondkapjesplicht/
(Wat mij betreft blijft de plicht voorlopig sowieso van kracht, maar dat is uiteraard meer iets voor een ander topic)
https://ggdghor.nl/actueel-bericht/mondkapjesplicht/
(Wat mij betreft blijft de plicht voorlopig sowieso van kracht, maar dat is uiteraard meer iets voor een ander topic)
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Zoals eerder gemeld heb ik ook langer last gehad en nu nog steeds wat nasleep. Sporten bij de fysio (corona-revalidatie) gaat nog steeds een stuk slechter dan voor de vaccinatie.codex schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:31:
Vraagje: zijn er hier mensen die langer last hebben gehad na de vaccinatie? Zoals eerder vermeld, na mijn eerste Pfizer shot had ik op een wat geïrriteerde schouder nergens last van. 3 dagen later kreeg ik flinke spierpijnen en vermoeidheid, samen met warm en houd aanvallen. Lichaamstemperatuur iets hoger dan ik gewend ben maar inmiddels normaal.
Tips zijn welkom

Sowieso veel rusten en veel drinken, meer kan je eigenlijk niet doen vrees ik.
Ik moet mijn (behoorlijke) lijst van bijwerkingen nog steeds melden bij 't Lareb, maar nog niet echt de puf voor gehad eigenlijk.

Op een ietwat stijve linkerarm totaal geen last gehad van bijwerkingen, sterker nog ik had een topweek.
Afgelopen zaterdag Pfizer gehad.
Afgelopen zaterdag Pfizer gehad.
Gisteren middag mijn 1e Pfizer prik gehad. In eerste instantie helemaal nergens last van. Gister avond een beetje pijnlijk op de plek van de prik en voelde me een beetje 'meh'. Nu vanochtend wel wat meer last van de pijn, moe, klein beetje ziekjes gevoel.
Hopen dat het hierbij blijft, wordt wel even een dagje rustig aan doen.
Ben zelf overigens allergisch voor een antibioticum. Daarvoor moest ik dus nog even met de arts praten, vond dat ook best prettig. Daarna mocht ik de rij skippen en was ik dus gelijk aan de beurt
.
Hopen dat het hierbij blijft, wordt wel even een dagje rustig aan doen.
Ben zelf overigens allergisch voor een antibioticum. Daarvoor moest ik dus nog even met de arts praten, vond dat ook best prettig. Daarna mocht ik de rij skippen en was ik dus gelijk aan de beurt
[ Voor 23% gewijzigd door Thomas op 26-06-2021 09:05 ]
Even uitstellen tot maandag, koorts kan plotseling komen (en gaan). Risico is miniem, maar vermijdbaar.AW_Bos schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:21:
Moet zeggen ben 22/06 gevaccineerd eerste keer maar nu zo 4 dagen later ben ik echt de hele dag enorm moe.. Nu heb ik dat sinds vorig jaar niet meer (toen was ik ook constant moe maar bleek dus dat ik eigenlijk gewoon een burnout richting op zat).. Dus me nu al 4 dagen enorm moe voelen en weinig zin hebben in dingen is wel voor mij een beetje schrikken eigenlijk
Ik heb het één keer gehad en dat was echt wel duidelijk stress. Dat zullen veel mensen met de Corona prik ook wel hebben, toch wel veel emotie als je ziet wat de laatste 18 maanden hebben gedaan en dan is dit voor het gevoel echt een enorme sprong.AtHomer schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:28:
Proberen te ontspannen, flesje water en een koekje zijn de flauwe antwoorden die er zijn. En als het gebeurt dan gebeurt het... het is vrijwel zelden iets ergs, al voelt het wel heel erg vervelend (eng).
Je hebt sporten en sporten natuurlijk. Heel intensief sporten is wel af te raden na een vaccinatie, maar bewegen blijft altijd goed om te doen. Maak een wandelingetje van een half uurtje ofzo. Dat stimuleert de doorbloeding en is gewoon belangrijk voor je lichaam.
Blokje om wandelen met je partner/kind of een vriend om je zinnen te verzetten??dglavimans schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:46:
Dus me nu al 4 dagen enorm moe voelen en weinig zin hebben in dingen is wel voor mij een beetje schrikken eigenlijk
Oh absoluut, wandelen, dingen in huis doen... beter dan op de bank zitten (al is het maar dat je arm dan geheid stijf wordt).Naafkap schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:57:
Je hebt sporten en sporten natuurlijk. Heel intensief sporten is wel af te raden na een vaccinatie, maar bewegen blijft altijd goed om te doen. Maak een wandelingetje van een half uurtje ofzo. Dat stimuleert de doorbloeding en is gewoon belangrijk voor je lichaam.
Alleen weet ik uit ervaring dat er toch mensen zijn die na een griep na een paar dagen even "rustig" gaan sporten (oftewel beesten) en dat kan dus mis gaan (wielerclub heeft zo al leden verloren).
Het kan geen kwaad om toch maar tot voorzichtigheid te manen
Gistermiddag Jansen gekregen
toen beetje spierpijn in de auto onderweg naar huis
nu nergens last meer van, ook geen spierpijn.
gaat prima
toen beetje spierpijn in de auto onderweg naar huis
nu nergens last meer van, ook geen spierpijn.
gaat prima
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Hier gistermiddag ook Janssen gehad. De rest van de dag nergens last van (zelfs geen spierpijn) maar in de nacht kreeg ik wat koorts en hoofdpijn. Momenteel nog steeds zo'n 38 graden en lichte hoofdpijn. Heb het gevoel dat het wel minder wordt dus ik gok dat het vanavond of zeker morgen gewoon over is. Top!
Ik schrik ook wel een beetje van mijn reactie tot nu toe. Zelf nooit richting een burnout gezeten, maar ik voel me slechter dan ik had verwacht nu de dag na de eerste prik. Na een lange nacht slapen voel ik me echt op, helemaal niet fijn. Nouja, aan de andere kant, echt ziek ziek voel ik me er niet van, dus dat is nog mooi meegenomen.dglavimans schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:46:
Moet zeggen ben 22/06 gevaccineerd eerste keer maar nu zo 4 dagen later ben ik echt de hele dag enorm moe.. Nu heb ik dat sinds vorig jaar niet meer (toen was ik ook constant moe maar bleek dus dat ik eigenlijk gewoon een burnout richting op zat).. Dus me nu al 4 dagen enorm moe voelen en weinig zin hebben in dingen is wel voor mij een beetje schrikken eigenlijk
Ja dat na een lange nacht slapen moe wakker worden zie ik dus tegenwoordig als een slecht tekenThomas schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:08:
[...]
Ik schrik ook wel een beetje van mijn reactie tot nu toe. Zelf nooit richting een burnout gezeten, maar ik voel me slechter dan ik had verwacht nu de dag na de eerste prik. Na een lange nacht slapen voel ik me echt op, helemaal niet fijn. Nouja, aan de andere kant, echt ziek ziek voel ik me er niet van, dus dat is nog mooi meegenomen.
Jaah normaal zou ik een beetje gaan fitnessen maar eigenlijk totaal geen zin in gehad sinds de prik (normaal 3x per week weer sinds het open is).. Boswandeling is altijd wel fijn natuurlijk.. Het is ook niet dat ik nu in stress schiet want ken me lichaam eindelijk wat beter.. Maar viel me wel vrij direct de dag na de prik op eigenlijkroffeltjes schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:57:
[...]
Blokje om wandelen met je partner/kind of een vriend om je zinnen te verzetten??
Voor de rest trouwens totaal geen bijwerkingen hier meer
Het is nu 24 uur geleden dat ik 1e Pfizer prik heb gehaald, maar ik verneem het nog wel aardig in m'n schouder. Vooral als ik iets boven mijn macht probeer te tillen.
Ik kan mij niet herinneren dat ik dat met andere vaccinaties (hepatitis A/DTP) heb gehad.
Ik kan mij niet herinneren dat ik dat met andere vaccinaties (hepatitis A/DTP) heb gehad.
Gisteren om 16.30u mijn 1e vaccinatie met pfizer gehad. Meteen een gekneusd gevoel in mijn arm op de prikplek.
Daarna wat spierpijn in mijn benen. Vannacht onrustig geslapen, en vanochtend flink verkouden en last van traan ogen. Nu wel moe maar dat kan ook aan mijn tekort aan nachtrust liggen. Mijn arm is nog wel pijnlijk alsof iemand erop heeft gebeukt.
31 juli de 2e prik, nu al zin in 😄
Daarna wat spierpijn in mijn benen. Vannacht onrustig geslapen, en vanochtend flink verkouden en last van traan ogen. Nu wel moe maar dat kan ook aan mijn tekort aan nachtrust liggen. Mijn arm is nog wel pijnlijk alsof iemand erop heeft gebeukt.
31 juli de 2e prik, nu al zin in 😄
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Apple watch ?RemyWD schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 16:20:
***members only***
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Water innemen en spieren in je onderlichaam aanspannen, kunnen volgens dat artikel wel degelijk effectief zijn in het voorkomen van verlies van bewustzijn. Ik zou dat geen "flauwe antwoorden" noemen.roffeltjes schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:56:
[...]
Ik heb het één keer gehad en dat was echt wel duidelijk stress. Dat zullen veel mensen met de Corona prik ook wel hebben, toch wel veel emotie als je ziet wat de laatste 18 maanden hebben gedaan en dan is dit voor het gevoel echt een enorme sprong.
Proberen te ontspannen, flesje water en een koekje zijn de flauwe antwoorden die er zijn. En als het gebeurt dan gebeurt het... het is vrijwel zelden iets ergs, al voelt het wel heel erg vervelend (eng).
Water drinken
Bij patiënten met autonoom falen en de daarbij passende invaliderende orthostatische hypotensie is aangetoond dat na het drinken van 200-500 ml water een verhoging van de bloeddruk optreedt met een piekeffect van 30-40 mmHg in systolische bloeddruk na 20-30 min. Hierbij verbetert de orthostatische tolerantie aanzienlijk.8 De stijging van de bloeddruk houdt ongeveer 1 h aan en berust op activatie van het sympathische zenuwstelsel. Het afferente signaal voor de sympathische activatie is nog niet goed bekend; uitrekking van de maag door de inname van water, of het induceren van hypo-osmolaliteit in het portale systeem worden gepostuleerd. Eveneens is gebleken dat het drinken van water effectief is om in acute situaties orthostatische vasovagale reacties te doen afnemen, en om abnormaal sterke vasodilatatie bij patiënten met een neiging tot vasovagale syncope te doen verminderen.9
Ook bij gezonde proefpersonen zorgt het drinken van water voor een verhoogde sympaticusactiviteit met een toename van de perifere weerstand en een verbeterde orthostatische tolerantie.10 Onderzoek bij bloeddonoren heeft aangetoond dat het drinken van 500 ml water vlak voor een bloeddonatie het aantal flauwvalreacties doet verminderen.11
Tegendrukmanoeuvres
Tegendrukmanoeuvres zijn in de acute situatie een effectief middel ter voorkóming en interruptie van zowel emotionele als orthostatisch geïnduceerde flauwvalreacties.4,5 Deze manoeuvres bestaan uit het aanspannen van de spieren in het onderlichaam. Tegendrukmanoeuvres verbeteren de orthostatische tolerantie doordat de resulterende verkleining van het veneuze vaatbed in de benen, bekken en buik het centraal bloedvolume vergroot. Voor het oefenen van deze manoeuvres kan eveneens worden verwezen naar de website van STARS, of gebruik worden gemaakt van een instructievideo (zie onder). Tegendrukmanoeuvres worden al met succes toegepast om flauwvalreacties bij bloeddonaties te voorkomen.12
Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?
Het zijn absoluut de juiste antwoorden. Ik bedoelde flauw als in "open deur"AtHomer schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:22:
[...]Ik zou dat geen "flauwe antwoorden" noemen.
Members only:
Inloggen
[ Voor 3% gewijzigd door RobinNL op 26-06-2021 18:00 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Members only:
Inloggen
Als je nou hele erge pijn hebt, mag je dan ibuprofen nemen na vaccinatie? (allergisch paracetamol).
Janssen geeft hier bij mijn vriendin veel pijn in de benen, hoofdpijn en koorts.
Janssen geeft hier bij mijn vriendin veel pijn in de benen, hoofdpijn en koorts.
Regelmatig water drinken en veel wandelen. Hier na Janssen drie weken spierpijn gehad (kuiten), dat begon gelijk na een paar dagen. Niet moe of grieperig verder geweest.codex schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:31:
Tips zijn welkom
Je merkt duidelijk dat dit allemaal *knip*zijn. De volgende generatie vaccins zullen vast veel verfijnder werken dat deze huidige paardenmiddelen. Maar beter dit dan niets.
Dergelijke beweringen vragen ook om een gedegen onderbouwing. Zie Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 27-06-2021 10:04 ]
Praat met uw arts over het gebruik van vrij verkrijgbare medicijnen, zoals ibuprofen, paracetamol, aspirine of antihistaminica, voor pijn en ongemak die u kunt ervaren na vaccinatie. U kunt deze medicijnen gebruiken om de bijwerkingen na vaccinatie te verlichten als u geen andere medische redenen heeft die u ervan weerhouden om deze medicijnen normaal te gebruiken. (bron https://www.cdc.gov/coron...accines/expect/after.html)AMARONE schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:54:
Als je nou hele erge pijn hebt, mag je dan ibuprofen nemen na vaccinatie? (allergisch paracetamol).
Bron: Nos.nl
Ik maak me werkelijk zorgen: Hoe kan dit terwijl bijna 84% al gevaccineerd is. Ervaring voor ons, werkt deze wel. Hebben de Engelsen AstraZeneca gehad?
Hoogste aantal besmettingen in Verenigd Koninkrijk sinds 5 februari
In het Verenigd Koninkrijk is het hoogste aantal coronabesmettingen op één dag vastgesteld sinds 5 februari dit jaar. Vandaag kwam het aantal positieve testuitslagen op 18.270. Het aantal sterfgevallen kwam op 23.
Door de opkomst van de deltavariant van het virus neemt het aantal vastgestelde besmettingen al een maand toe in het Verenigd Koninkrijk. Tegelijkertijd blijft het aantal dagelijkse sterfgevallen rond de 20.
Het lijkt erop dat dat een direct gevolg is van het vaccinatieprogramma. Uit data van de overheid blijkt dat inmiddels bijna 84 procent van de volwassen Britten een eerste prik heeft gehad. Daarnaast heeft ruim 61 procent ook een tweede dosis gekregen.
Ik heb inmiddels mijn eerste vacinatie gekregen met Pfizer, maar als ik dit lees wat voor zin heeft het al die vaccinaties?
Ik maak me werkelijk zorgen: Hoe kan dit terwijl bijna 84% al gevaccineerd is. Ervaring voor ons, werkt deze wel. Hebben de Engelsen AstraZeneca gehad?
Hoogste aantal besmettingen in Verenigd Koninkrijk sinds 5 februari
In het Verenigd Koninkrijk is het hoogste aantal coronabesmettingen op één dag vastgesteld sinds 5 februari dit jaar. Vandaag kwam het aantal positieve testuitslagen op 18.270. Het aantal sterfgevallen kwam op 23.
Door de opkomst van de deltavariant van het virus neemt het aantal vastgestelde besmettingen al een maand toe in het Verenigd Koninkrijk. Tegelijkertijd blijft het aantal dagelijkse sterfgevallen rond de 20.
Het lijkt erop dat dat een direct gevolg is van het vaccinatieprogramma. Uit data van de overheid blijkt dat inmiddels bijna 84 procent van de volwassen Britten een eerste prik heeft gehad. Daarnaast heeft ruim 61 procent ook een tweede dosis gekregen.
Ik heb inmiddels mijn eerste vacinatie gekregen met Pfizer, maar als ik dit lees wat voor zin heeft het al die vaccinaties?
[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 26-06-2021 23:52 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
@Van der Berg besmetting != ernstig ziek / ziekenhuisopname.
Bovendien is AZ met 1 prik minder effectief, gevolg van het 1e prik eerst beleid in de UK dat velen uit de risicogroep nog geen 2e dekkende prik hebben.
Bovendien is AZ met 1 prik minder effectief, gevolg van het 1e prik eerst beleid in de UK dat velen uit de risicogroep nog geen 2e dekkende prik hebben.
60% van de 18 plussers in de UK is volledig gevaccineerd.In NL ligt dat op 35%.CyBeRSPiN schreef op zondag 27 juni 2021 @ 00:02:
@Van der Berg besmetting != ernstig ziek / ziekenhuisopname.
Maar hoe is de verdeling qua leeftijdsgroepen met die 2e dosis in de UK? Ik kan daar geen bron voor vinden.Wolly schreef op zondag 27 juni 2021 @ 00:26:
[...]
60% van de 18 plussers in de UK is volledig gevaccineerd.In NL ligt dat op 35%.
In mijn herinnering zijn ze daar ook met de ouderen begonnen en zo naar beneden. Tweede prik na 12 weken oid dus er zijn enorm veel prikken gezet als 60% volledig gevaccineerd is.CyBeRSPiN schreef op zondag 27 juni 2021 @ 00:41:
[...]
Maar hoe is de verdeling qua leeftijdsgroepen met die 2e dosis in de UK? Ik kan daar geen bron voor vinden.
Het is raar om de situatie in de UK anders voor te stellen dan hij is, ik hoor wel meer mensen zeggen “daar zitten ze nog op de tweede prik te wachten en bij ons gaat dat sneller”. Feitelijk klopt dat dus niet.
@Wolly ah inderdaad, die inhaalslag hebben ze inmiddels al gemaakt zie ik.
Hier staat een grafiek per leeftijdsgroep: https://news.sky.com/stor...have-had-the-jab-12179220
50+ zit al boven de 80% met 2e dosis.
Hier staat een grafiek per leeftijdsgroep: https://news.sky.com/stor...have-had-the-jab-12179220
50+ zit al boven de 80% met 2e dosis.
Members only:
Inloggen
[ Voor 14% gewijzigd door spartacusNLD op 28-06-2021 08:16 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Mijn Janssen prik van vrijdagochtend heeft me wel even goed te pakken gehad. Na 12 uur begon de koorts en de volgende ochtend veel spierpijn in mn rug en armen. Ongeveer 27 uur na de prik was de koorts weg en ging het steady beter. Nu alleen nog een pijnlijke arm, zoals meer mensen aangeven alsof iemand er op geslagen heeft.
Ik ben vrijwel nooit ziek (heb nog geen PCR nodig gehad) dus dit was wel even heftig, maar het was 't allemaal waard als dit bijdraagt aan het einde van al dit gezeik.
Ik ben vrijwel nooit ziek (heb nog geen PCR nodig gehad) dus dit was wel even heftig, maar het was 't allemaal waard als dit bijdraagt aan het einde van al dit gezeik.
Ik ga proberen te sporten. Voornamelijk de spier-/gewrichtspijnen zijn vervelend, wakker worden als een bejaarde zonder energie en pijntjes is niet fijn.CR2032 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 23:15:
[...]
Regelmatig water drinken en veel wandelen. Hier na Janssen drie weken spierpijn gehad (kuiten), dat begon gelijk na een paar dagen. Niet moe of grieperig verder geweest.
Je merkt duidelijk dat dit allemaal noodvaccins zijn. De volgende generatie vaccins zullen vast veel verfijnder werken dat deze huidige paardenmiddelen. Maar beter dit dan niets.
Wat ik vermoed is dat het een combinatie is met de hooikoorts. Ik krijg altijd in de maanden juni juli heel heftige klachten, zoals jeuk, geïrriteerde keel, stramme spieren en moeheid. Nu is het een stuk heftiger dan gebruikelijk, wellicht dat die immuunsysteem trigger het nog even versterkt heeft. Afwachten maar, hoop wel dat dit niet nog weken gaat duren.
Wonen in de Nederlandse jungle is soms niet het meest prettig 😂
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Tesla M3LR '21
Waarom zouden dertigers daar meer last van hebben? Ik ken de percentages niet maar ik vermoed dat een groot deel van de groep vijftigers en ouder, in tegenstelling tot de dertigers, nog nooit gevaccineerd is. Ik weet van mezelf niet of ik ooit gevaccineerd ben, want ik ben net geboren in de tijd dat het vaccinatieprogramma startte, dus ik kan nog net gevaccineerd zijn of het net gemist hebben. Mijn ouders kan ik het niet meer vragen en centrale registratie van die vaccinaties was er toen ook nog niet.EDIT schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:00:
Wellicht toch een stukje spanning door relatieve onbekendheid met vaccinaties?
Gek genoeg gisteren een blauwe plek op m'n bovenarm ontdekt. Eerder niet gezien. Apart wel, prik is anderhalve week geleden.