Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Blonde Tux schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:51:
Over 4 weken meer! Voor de symmetrie natuurlijk dan m'n andere schouder. Loop ik weer in balans
Haha ik zat daar vandaag over na te denken. Puur voor gevoel wil ik liever ook in de andere arm, weet niet eens waarom eigenlijk. Kwam er na kort rekenwerk achter dat de 2e vaccinatie sowieso in de andere arm moet, omdat de arm waarin nu het vaccin is gezet dan niet gebruikt kan worden ivm sensoren. Maar dan zou ik, als ik een een linkse “cubicle” ingedeeld zou worden, dus omgedraaid moeten gaan zitten omdat het perse in de rechterarm moet. :P Heb ik maling aan verder hoor, wat moet dat moet. Maar vond het een grappig idee dat dat misschien noodzakelijk is, zit je daar zo stom… Afijn. :)

Ik zei trouwens gister dat de stijfheid in m’n arm snel verdwenen was. Dat was iets te vroeg gejuicht, want die kwam later terug en niet te zuinig ook. :P Spierpijn in m’n arm alsof ik zwaar gesport had. (Een gevoel dat ik alweer een tijdje vergeten was! :+) Gelukkig is het nu een stuk beter, dus al met al zo’n 24 uur last van gehad. :) Niets schokkends dus.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Morgen ben ik aan de beurt, maak mij toch wel zorgen (hypochondrie, al is dat in de loop der jaren wat gezakt).

Hopelijk vallen de bijwerkingen mee, al ga ik ook beginnen bij mijn nieuwe werkgever maandag, die ik wel alvast op de hoogte heb gebracht. Met de griepprik was ik daarna ook altijd niet lekker.

Hebben jullie tips om er met minder angst erna toe te gaan morgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:08

charrel

Cortisol4life..

Ik ben 43, sinds 2 jaar en auto immuun ziekte en de afgelopen 2 jaar ook de griepprik gehad via mijn werkgever. Nu begin dit jaar uiteraard de huisarts op de hoogte gebracht dat ik al 2 jaar de griepprik heb gehad, "ik ben op de lijst gezet" volgens de huisarts maar nog niks gehoord. 8 weken terug corona gehad, ivm de koorts en mijn ziekte van Addison net opname in het ziekenhuis kunnen voorkomen. Maar nog geen oproep gehad, vandaag er nog maar is even achteraan bij de huisarts....
Heb geen zin om dat proces van 8 weken geleden nog een keer te gaan herhalen.
Hebben meer vrienden die al jaren geen klachten meer hebben die wel op oproep gekregen hebben, eentje met reuma is van de week geprikt. Die gebruikt verder niks voor zijn reuma, andere vriend die 1x hartritmestoornis gehad heeft ivm zijn cafeïne gebruik en die heeft gister de eerste prik gehad :F

[ Voor 21% gewijzigd door charrel op 14-05-2021 07:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:20
charrel schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 07:03:
Ik ben 43, sinds 2 jaar en auto immuun ziekte en de afgelopen 2 jaar ook de griepprik gehad via mijn werkgever. Nu begin dit jaar uiteraard de huisarts op de hoogte gebracht dat ik al 2 jaar de griepprik heb gehad, "ik ben op de lijst gezet" volgens de huisarts maar nog niks gehoord. 8 weken terug corona gehad, ivm de koorts en mijn ziekte van Addison net opname in het ziekenhuis kunnen voorkomen. Maar nog geen oproep gehad, vandaag er nog maar is even achteraan bij de huisarts....
Heb geen zin om dat proces van 8 weken geleden nog een keer te gaan herhalen.
Vanaf vandaag kan de huisarts (als het goed is) zelf de brief printen uit zijn systeem en je die meegeven. Kan je afspraak maken.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Bob-B190 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 07:05:
[...]

Vanaf vandaag kan de huisarts (als het goed is) zelf de brief printen uit zijn systeem en je die meegeven. Kan je afspraak maken.
Ik ga zo gelijk is even bellen, is kijken wat er mogelijk is.

[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 14-05-2021 07:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
charrel schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 07:07:
[...]

https://www.rivm.nl/docum...ctie-medische-risicogroep zie stukje verzending via andere route.

Memento mori

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:57
HollowGamer schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 05:11:
Morgen ben ik aan de beurt, maak mij toch wel zorgen (hypochondrie, al is dat in de loop der jaren wat gezakt).

Hopelijk vallen de bijwerkingen mee, al ga ik ook beginnen bij mijn nieuwe werkgever maandag, die ik wel alvast op de hoogte heb gebracht. Met de griepprik was ik daarna ook altijd niet lekker.

Ja, geloof me, je voelt dat mega dunne naaldje echt niet. Ik keek bij beide prikken de andere kant op om die aardige prikster, ondanks het mondkapje, niet in het gezicht te blazen.
En beide keren zat ik te wachten en te wachten en beide keren zei ze: het is klaar hoor. :)
En daarna drukte ze er nog een pleistertje op.
Bijwerkingen? 24 uur een beetje dof gevoel in de prikplek maar ik had er dan ook op geslapen.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 15:36

Blijft lastig om je daarvoor tips te geven. Maar je kunt echt aannemen dat je er niets van merkt.
Prik voel je niet en als je hem wel zou voelen dan is een steek van een mug 100x erger ;)

Zou het wel aangeven voor de zekerheid. Ze kunnen je ook liggend prikken als je dat prettiger vindt schijnt het.

Verder proberen zoveel mogelijk te ontspannen en tel tot 10 als ze beginnen. Bij 1 is het namelijk al gebeurt zo snel gaat het.

Ik wens je veel succes en zie het als een overwinning dat je ondanks je angst hem wel gaat halen.
Dat is stap 1 om je angst te lijf te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Nou, m'n eerste Pfizer zit erin.
Was eigenlijk vandaag aan de beurt, maar m'n vriendin mocht gisteren al. Ben meegegaan met m'n papieren en gevraagd of ik misschien een dag eerder mocht, scheelt weer een tripje. Geen probleem, werd ter plekke in orde gemaakt !!
Prik stelt inderdaad niks voor en alleen een gevoelig plekje in bovenarm als ik m'n arm optil of zwaai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:30
Dinsdag eerste vaccinatie gehad met Moderna. Ik zit niet in een risicogroep maar ik werk in een ziekenhuis (niet in een zorgfunctie), vandaar dat ik al een vaccin kreeg aangeboden. Ik ben 45 jaar, dus anders had ik nog wel even een paar weken moeten wachten.

Prikje zelf voelde ik absoluut niks van, zoals hierboven ook gemeld wilde ik vragen wanneer de naald erin ging en toen was het al gedaan.

Verder die dag zelf nergens last van, klein beetje spierpijn maar dan heel erg lokaal, alleen de plek zelf en een paar centimeter er omheen. Plek wel gevoelig/pijnlijk voor aanraking. De dagen erna, en ook nu nog, echter wel moe, totaal geen energie of zin om dingen te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 10:44

bert pit

asdasd

Net zoals het bij vliegangst helpt om op de flightradar24 te kijken en je te realiseren hoeveel mensen er vliegen, stel je voor hoeveel mensen er worden gevaccineerd en dat jij daar als individu eigenlijk maar een heel klein deel van uitmaakt. Ofwel maak het kleiner niet groter. Een klein beetje spanning is natuurlijk prima.

Bijwerkingen: anders dan bij de griepprik. Daar krijg je een beetje besmetting ingespoten waardoor je een beetje ziek kunt worden.

De prik zelf: de naald is zeer dun, ontspan en kijk weg. Oefen even met ontspannen van de bovenarm/schouder. Een beet van een lieveheersbeestje doet meer pijn. Vraag wel of ze de vloeistof langzaam willen vaccineren, dat geeft minder napijn.

Succes morgen!

[ Voor 3% gewijzigd door bert pit op 14-05-2021 10:54 ]

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 15:05

Blonde Tux

<advertisement>

Tot nu toe vallen de bijwerkingen wel mee.
Beetje gevoelige arm, beurs op de plek van de prik en spierpijn in de gehele arm.

Heb iets minder energie dan normaal, maar dat kan ook komen omdat ik al dagen slecht slaap.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
weg

[ Voor 96% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 11:07
Gister om 1930 Pfizer gekregen. Tot aan nu een stijve arm en heb het gevoel dat mn lichaam wat warmer aanvoelt en dus bezig is. Heb het niet kunnen meten aangezien ik op werk zit (was vergeten dat het een vrije dag is :+ ). Voor de rest viel het wel mee.

Mag over een maand weer langskomen.

[ Voor 19% gewijzigd door PakoeDIEP op 14-05-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:43
Gisteren geprikt met Pfizer. De plek is gevoelig maar dat is bij alle prikken het geval.
Wel een beetje spierpijn maar dit is vrij normaal.

De prik viel mee. Alleen deed de ggp personeel naar mij idee best lang over met de vloeistof in te spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zie diverse video’s voorbijkomen over dat de plek op de arm magnetisch zou zijn geworden na vaccinatie. Ik ben daar zelf zeer sceptisch over maar toch wil ik hier vragen (als dat mag) of je dit misschien zou willen testen? Ik ben namelijk benieuwd naar de ervaring van een Tweaker!

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• henkzelf
Zakkenwasser schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:13:
Ik zie diverse video’s voorbijkomen over dat de plek op de arm magnetisch zou zijn geworden na vaccinatie. Ik ben daar zelf zeer sceptisch over maar toch wil ik hier vragen (als dat mag) of je dit misschien zou willen testen? Ik ben namelijk benieuwd naar de ervaring van een Tweaker!
Magnetisch niet maar tijdens het wandelen vandaag vlogen er wel weer veel helikopters over ;)

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Blijft een lepel nu ook aan je voorhoofd plakken?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:01
Mijn huisarts heeft zijn gehele klantenbestand opgegeven als risicogroep. Ik heb dus een uitnodiging ontvangen, maar ik wil hier niet op in gaan omdat ik het onethisch vind als jong en vitaal persoon zonder medische problemen om voor te kruipen bij mensen die extra risico lopen. Weet iemand of ik gewoon nog een uitnodiging krijg als mijn leeftijdsgroep aan de beurt is?

[ Voor 8% gewijzigd door snaggyheadshot op 14-05-2021 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46
YakuzA schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:48:
[...]

Blijft een lepel nu ook aan je voorhoofd plakken?
Ben vanmiddag geprikt, en ontving ineens Yuri Geller filmpjes in mijn mail :+

Hoe dan ook, keurig geregeld en geprikt in Groningen vanmiddag. Vlot door de rijen heen, en de vaccinatie zelf was inderdaad amper voelbaar, ging uit van een bloedprikscenario, maar dat laatste merk je echt veel meer.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
weg

[ Voor 99% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:51

Rzaan

Altijd zoekende

snaggyheadshot schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:15:
Mijn huisarts heeft zijn gehele klantenbestand opgegeven als risicogroep. Ik heb dus een uitnodiging ontvangen, maar ik wil hier niet op in gaan omdat ik het onethisch vind als jong en vitaal persoon zonder medische problemen om voor te kruipen bij mensen die extra risico lopen. Weet iemand of ik gewoon nog een uitnodiging krijg als mijn leeftijdsgroep aan de beurt is?
Dan is je huisarts ook best wel een beetje een hufter, als dit werkelijk zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Rzaan schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:24:
[...]

Dan is je huisarts ook best wel een beetje een hufter, als dit werkelijk zo is.
Ben ik met je eens. Ik dacht eerst dat het een administratieve fout maar na rondvraag heeft letterlijk elke patient die bij die betreffende arts ingeschreven staat de oproep gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

snaggyheadshot schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:55:
[...]

Ben ik met je eens. Ik dacht eerst dat het een administratieve fout maar na rondvraag heeft letterlijk elke patient die bij die betreffende arts ingeschreven staat de oproep gehad.
Ben niet zo van het verraden, maar dit lijkt me toch wel iets voor de Inspectie Gezondheidszorg.
Door zijn handelen blijven mensen die het wellicht eerder nodig hebben, theoretisch langer in gevaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
Rzaan schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:12:
[...]

Ben niet zo van het verraden, maar dit lijkt me toch wel iets voor de Inspectie Gezondheidszorg.
Door zijn handelen blijven mensen die het wellicht eerder nodig hebben, theoretisch langer in gevaar.
Welke regel heeft hij/zij precies overtreden?

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Er zal toch wel een regel zijn dat je niet zomaar je hele klantenbestand aan mag melden voor een prik?
De Rijksoverheid zal toch wel richtlijnen gesteld hebben?

Je kunt ook een klacht indienen als iemand handelt in strijd met de geest van de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
weg

[ Voor 98% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Dan kan hij die toch uitleggen aan de Inspectie Gezondheidszorg?

Ik zeg ook niet dat hij een boete moet krijgen, maar zo'n besluit vraagt op zijn minst om uitleg.

[ Voor 44% gewijzigd door Rzaan op 14-05-2021 19:45 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Nou die zit.. sta nog te trillen van de spanning. Het prikje voelde ik helemaal niet eens, was echt verbaasd, ook dat het zo snel ging. Staan in rij met allemaal mensen om mij heen en de controles vond ik veel moeilijker (sociale angst).

Nu hopen op geen tot milde klachten, maandag begin ik namelijk bij nieuwe werkgever.

Fijn dat jullie mij hebben gesteund om toch te gaan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 21:36
snaggyheadshot schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:15:
Ik zou in dit geval zeker niet roomser dan de paus zijn. Gewoon op de uitnodiging in gaan en de prik halen.
Iedere prik in Nederland is er één meer, en draagt bij aan het terugdringen van het virus.
Bovendien weigeren veel mensen de prik te halen vanwege vermeende gevaren van de vaccins.

De huisartsen hebben het momenteel toch al heel erg druk met de administratieve rompslomp rond he vaccineren, alsof ze niet al voldoende ander werk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Ik heb een uitnodiging gekregen van de GGD ivm Medische indicatie. Zover ik weet heb ik geen medische indicatie. Ik ben 44 maar wil wel gewoon graag de prik halen ook al heb ik vorig jaar in de eerste golf al corona gehad. Hoe kan dit dan eigenlijk, iemand soort gelijk gehad? Ik neem aan dat ik Pfizer prik krijg? Maargoed, ik heb gewoon een afspraak gemaakt, dat was online verder gewoon mogelijk.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Rudios schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:07:
Ik heb een uitnodiging gekregen van de GGD ivm Medische indicatie. Zover ik weet heb ik geen medische indicatie. Ik ben 44 maar wil wel gewoon graag de prik halen ook al heb ik vorig jaar in de eerste golf al corona gehad. Hoe kan dit dan eigenlijk, iemand soort gelijk gehad? Ik neem aan dat ik Pfizer prik krijg? Maargoed, ik heb gewoon een afspraak gemaakt, dat was online verder gewoon mogelijk.
De huisdokter heeft een bestand verzonden naar de GGD. Naast ernstige gevallen zitten daar ook mensen tussen die hooikoorts hebben of huisdier allergie. Ik denk dat de huisdokter in alle frustratie gewoon de knop heeft ingedrukt, zo van "hier heb je ze, zijn wij van het gezeur af".

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ja dat klopt. Dat is van de microchips die ze inbrengen. Zijn de vergeten statisch te ontladen...

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Gisteren me eerste Pfizer gehad.

Beetje spierpijn op de prikplek en s'avonds wat loom/lusteloos maar vandaag nergens meer last van.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
weg

[ Voor 95% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Rudios schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:07:
Heb je ook niet een jaarlijkse oproep voor de griepprik? Ik verwachtte de oproep ook niet zo vroeg, al heb ik wel een verleden met mijn longen en kleine hartafwijking. Vaak zijn dit soort dingen waarom je dan een oproep krijgt, al denk ik dat de jaarlijkse griepprik lijst bij mij de doorslag gaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Vandaag ook net Pfizer gekregen. Met de uitnodiging had ik eigenlijk een afspraak op woensdag, maar ik moest met mijn vader mee. Dus gevraagd of ik gelijk geprikt kan worden. Ipv dat ik meerdere keren moet gaan. Kon gewoon “maar alleen omdat ik woensdag al een afspraak had en het nu niet druk is”. qua drukte viel het wel mee. Gemiddeld Eftelingrij tijdens de dalperiode is langer wachten

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gisteravond een 'prullenbakprik' met AZ gekregen *O*

Geen last verder gehad, gelukkig.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Laatst online: 22:02
Omdat ik in binnen een half jaar voor mijn vaccinatie corona heb gehad zou ik geen tweede keer gevaccineerd hoeven worden.
Ik zou daar officieel bericht van krijgen.
Iemand hier ook van op hoogte?
Ik ga maandag maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

franssie

Save the albatross

Artwido schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:13:
Omdat ik in binnen een half jaar voor mijn vaccinatie corona heb gehad zou ik geen tweede keer gevaccineerd hoeven worden.
voor zo ver ik weet is dat nog onderdeel van een studie. Dus je kan wachten of de prik gewoon nemen (zou ik doen, dubbel genaaid houdt beter) maar als je je tweede prik beschikbaar wil maken voor een ander is dat ook nobel.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:20
https://www.rijksoverheid...halfjaar-corona-heb-gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

franssie

Save the albatross

wel weer apart. communiceren blijft een probleem bij de overheid.
Toch 2 vaccinaties ondanks corona

Als u dat wil mag u wel 2 vaccinaties ondanks dat u minder dan 6 maanden geleden corona hebt gehad. Dit is niet bezwaarlijk.
Corona gehad met positieve testuitslag
<>

Corona gehad maar al afspraak voor 2e prik

Als u corona hebt gehad maar al een afspraak hebt voor een 2e prik, dan moet u deze afspraak zo snel mogelijk afzeggen. Iemand anders kan dan het vaccin krijgen.
@Artwido werkelijk geen touw aan vast te knopen wederom. Dus lekker eigen plan trekken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 14:09
Bij het maken van een afspraak vragen ze ernaar (zowel online als telefonisch). Als je aangeeft dat je recent Corona hebt gehad krijg je maar 1 prik.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
  • Laatst online: 22:02
@franssie dan ga ik niet voor de tweede prik.
Ik ben behoorlijk ziek geweest van mijn Astrazeneca spuit. Week lang hoge koorts tot 40 graden gehad. Daarna twee weken lang maar halve dagen kunnen werken door vermoeidheid.
In December had ik Corona, dat was minder heftig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Rzaan schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:12:
[...]

Je weet neem ik aan wat de beweegredenen zijn van de huisarts in kwestie?

Nee dus. Wellicht liggen er vaccins die beperkt houdbaar zijn. Wellicht zijn alle patiënten van deze huisarts die zich in een risicogroep gegeven, reeds gevaccineerd en wil hij of zij het complete bestand zo snel mogelijk aan een vaccinatie helpen. Zo kan ik nog wel wat scenario's bedenken.

No offense, maar het meteen overwegen om de inspectie erbij te halen komt nogal ondoordacht en kortzichtig over. Heel Nederland is al wekenlang aan het mopperen over het vaccinatiebeleid (en grotendeels terecht) maar als een huisarts zijn of haar discretionaire bevoegdheid ter harte neemt en je niet zeker weet wat de beweegredenen zijn, is het weer niet goed? Ik neem aan dat je dan ook tegen de huisarts bent die het initiatief PrullenbakVaccin begonnen is.

Effectief en snel vaccineren gaat niet hand in hand met bureaucratie en vage regelgeving. Laat huisartsen doen wat ze denken dat verstandig is, de overgrote meerderheid is immers ter goeder trouw.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
Het staat al op AD dus we hoeven ons er hier niet meer druk over te maken ;) https://www.ad.nl/binnenl...mensen-uit-1963~ae67aa75/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Jedi_Pimp schreef op zondag 16 mei 2021 @ 09:26:
[...]

Je weet neem ik aan wat de beweegredenen zijn van de huisarts in kwestie?

Nee dus. Wellicht liggen er vaccins die beperkt houdbaar zijn. Wellicht zijn alle patiënten van deze huisarts die zich in een risicogroep gegeven, reeds gevaccineerd en wil hij of zij het complete bestand zo snel mogelijk aan een vaccinatie helpen. Zo kan ik nog wel wat scenario's bedenken.

No offense, maar het meteen overwegen om de inspectie erbij te halen komt nogal ondoordacht en kortzichtig over. Heel Nederland is al wekenlang aan het mopperen over het vaccinatiebeleid (en grotendeels terecht) maar als een huisarts zijn of haar discretionaire bevoegdheid ter harte neemt en je niet zeker weet wat de beweegredenen zijn, is het weer niet goed? Ik neem aan dat je dan ook tegen de huisarts bent die het initiatief PrullenbakVaccin begonnen is.

Effectief en snel vaccineren gaat niet hand in hand met bureaucratie en vage regelgeving. Laat huisartsen doen wat ze denken dat verstandig is, de overgrote meerderheid is immers ter goeder trouw.
Je moet eerst goed lezen.
Het gaat niet om wat een huisarts in zijn eigen praktijk doet. Of wie hij AZ geeft.

Hier stuurt de betreffende huisarts klaarblijkelijk zijn hele klantenbestand richting de GGD.
Dus hoezo vaccins die beperkt houdbaar zijn? De huisarts weet toch niet welke vaccins bij de GGD houdbaar zijn of niet?

De overheid besluit dat mensen met een medische aandoening voorrang moeten krijgen.
Daartoe worden huisartsen opgeroepen om deze mensen aan te melden zodat ze een prik kunnen krijgen bij de GGD.
Dan geeft het geen pas dat een huisarts gewoon zijn hele bestand van patienten aanmeldt (als dit zo is)
Hij kijkt niet - zoals het zich laat aanzien - of er wel een medische noodzaak is.

Ik ben ook niet tegen het PrullenbakVaccin, maar dat doet in deze discussie niet ter zake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:39
anandus schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:41:
Gisteravond een 'prullenbakprik' met AZ gekregen *O*

Geen last verder gehad, gelukkig.
Hoe zit het dan met je 2e prik? Moet je daarvoor ook weer opzoek naar een prullenbakprik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Rzaan schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:26:
[...]

Je moet eerst goed lezen.
Het gaat niet om wat een huisarts in zijn eigen praktijk doet. Of wie hij AZ geeft.

Hier stuurt de betreffende huisarts klaarblijkelijk zijn hele klantenbestand richting de GGD.
Dus hoezo vaccins die beperkt houdbaar zijn? De huisarts weet toch niet welke vaccins bij de GGD houdbaar zijn of niet?

De overheid besluit dat mensen met een medische aandoening voorrang moeten krijgen.
Daartoe worden huisartsen opgeroepen om deze mensen aan te melden zodat ze een prik kunnen krijgen bij de GGD.
Dan geeft het geen pas dat een huisarts gewoon zijn hele bestand van patienten aanmeldt (als dit zo is)
Hij kijkt niet - zoals het zich laat aanzien - of er wel een medische noodzaak is.

Ik ben ook niet tegen het PrullenbakVaccin, maar dat doet in deze discussie niet ter zake.
Zie de post met bronvermelding naar het AD. Aangenomen dat dit de praktijk in kwestie betreft, bevestigt dit bericht de strekking van mijn post. Je weet niet wat er gaande is en speculeren over een inspectie is dus veel te snel.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Jedi_Pimp schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:46:
[...]

Zie de post met bronvermelding naar het AD. Aangenomen dat dit de praktijk in kwestie betreft, bevestigt dit bericht de strekking van mijn post. Je weet niet wat er gaande is en speculeren over een inspectie is dus veel te snel.
Ik heb het helemaal niet over het artikel in het AD.

Er is een poster hier (@snaggyheadshot )en die zegt dat het zich laat aanzien dat zijn specifieke huisarts al zijn patiënten naar de GGD stuurt. Dus iedereen die in zijn bestand staat.
Dat roept toch op zijn minst vragen op die een antwoord verdienen.

Dit is de post: Mijn huisarts heeft zijn gehele klantenbestand opgegeven als risicogroep. Ik heb dus een uitnodiging ontvangen, maar ik wil hier niet op in gaan omdat ik het onethisch vind als jong en vitaal persoon zonder medische problemen om voor te kruipen bij mensen die extra risico lopen.

[ Voor 53% gewijzigd door Rzaan op 16-05-2021 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zuaro schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:34:
[...]

Hoe zit het dan met je 2e prik? Moet je daarvoor ook weer opzoek naar een prullenbakprik?
Nee, je maakt gelijk een tweede afspraak.
Het gaat via de GGD en is wat dat betreft allemaal een doodnormale vaccinatie.
Het enige verschil is dat het om 10 uur 's avonds is :P

In alle haast (Ik moest binnen tien minuten komen) was ik wel mijn vaccinatieboekje vergeten, dat vond ik wel jammer. Bij de tweede prik even vragen of zowel de tweede als de eerste erin gezet kan worden

Edit:
Even ter verduidelijking, het is dus niet via de website prullenbakvaccin.nl, maar gewoon via mijn huisarts die me op de reservelijst bij de GGD heeft gezet.
Ik heb dus een restant gekregen wat bij het vaccinatiecentrum over was.

[ Voor 66% gewijzigd door anandus op 16-05-2021 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Rzaan schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:50:
[...]

Ik heb het helemaal niet over het artikel in het AD.

Er is een poster hier (@snaggyheadshot )en die zegt dat het zich laat aanzien dat zijn specifieke huisarts al zijn patiënten naar de GGD stuurt. Dus iedereen die in zijn bestand staat.
Dat roept toch op zijn minst vragen op die een antwoord verdienen.

Dit is de post: Mijn huisarts heeft zijn gehele klantenbestand opgegeven als risicogroep. Ik heb dus een uitnodiging ontvangen, maar ik wil hier niet op in gaan omdat ik het onethisch vind als jong en vitaal persoon zonder medische problemen om voor te kruipen bij mensen die extra risico lopen.
Hoe weet je zeker dat dit bij de huisarts in kwestie niet door een technisch mankement is ontstaan? Daar zegt een navraag onder andere patiënten toch helemaal niks over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
weg

[ Voor 98% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Jedi_Pimp schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:28:
[...]

Hoe weet je zeker dat dit bij de huisarts in kwestie niet door een technisch mankement is ontstaan? Daar zegt een navraag onder andere patiënten toch helemaal niks over?
Je haalt een aantal zaken door de war.
Ik zeg niet dat hij een dikke boete moet krijgen of aan de hoogste boom moet.
Maar als - als - het zo is dat hij zijn hele klantenbestand aan heeft gemeld, dan kan op zijn minst een instantie hier naar kijken.
Dat wil nog niet zeggen dat hij ook iets onethisch of fout heeft gedaan.
Maar wel wat vragen te beantwoorden.

Misschien is er wel niks aan de hand.
Maar we doen in het leven toch wel vaker navraag als we denken dat er iets gebeurt is, dat niet in de haak lijkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Rzaan schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:36:
[...]

Als hij ook gewoon gezonde mensen heeft aangemeld zou ik dat toch wel onethisch vinden.
Het is niet alsof er oneindig aantal vaccins zijn en voor elk gezond persoon dat nu al een prik krijgt is er mogelijk iemand uit een risicogroep die moet wachten op een prik (met alle risico's van dien).

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 16-05-2021 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Rzaan schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:36:
[...]

Je haalt een aantal zaken door de war.
Ik zeg niet dat hij een dikke boete moet krijgen of aan de hoogste boom moet.
Maar als - als - het zo is dat hij zijn hele klantenbestand aan heeft gemeld, dan kan op zijn minst een instantie hier naar kijken.
Maar wel wat vragen te beantwoorden.

Misschien is er wel niks aan de hand.
Maar we doen in het leven toch wel vaker navraag als we denken dat er iets gebeurt is, dat niet in de haak lijkt?
Ik snap je, maar ik sta er gemengd in. Eens dat je vragen zou mogen stellen, maar ik kan me ook voorstellen dat je als huisarts geen zin hebt in onderzoek dat je licentie (heet dat zo?) mogelijk op het spel zet als je naar jouw inzicht te goeder trouw hebt gehandeld. Nogmaals, de beweegredenen zijn mij onbekend maar zouden doorslaggevend moeten zijn, naar mijn mening.

Ik zag laatst een item over een vrouw (risicogroep) die al een jaar binnen zit en haar dochter niet naar school laat gaan. Haar vaccinatie was al drie keer uitgesteld vanwege de toestand met de EMA. Zelf wilde ze ontzettend graag, vertelde ze huilend. Als je als huisarts dan besluit om haar toch te vaccineren, tegen de richtlijn van de EMA in, zou je dan ook onderzocht moeten worden door de inspectie? Wat mij betreft niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Jedi_Pimp schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:54:
[...]

Ik snap je, maar ik sta er gemengd in. Eens dat je vragen zou mogen stellen, maar ik kan me ook voorstellen dat je als huisarts geen zin hebt in onderzoek dat je licentie (heet dat zo?) mogelijk op het spel zet als je naar jouw inzicht te goeder trouw hebt gehandeld. Nogmaals, de beweegredenen zijn mij onbekend maar zouden doorslaggevend moeten zijn, naar mijn mening.

Ik zag laatst een item over een vrouw (risicogroep) die al een jaar binnen zit en haar dochter niet naar school laat gaan. Haar vaccinatie was al drie keer uitgesteld vanwege de toestand met de EMA. Zelf wilde ze ontzettend graag, vertelde ze huilend. Als je als huisarts dan besluit om haar toch te vaccineren, tegen de richtlijn van de EMA in, zou je dan ook onderzocht moeten worden door de inspectie? Wat mij betreft niet.
Als je ter goeder trouw hebt gehandeld, en het kan uitleggen, heb je niets te vrezen.
Ook de dame die al een jaar lang thuis zit, kan best geholpen worden.
De inspectie of welke instantie dan ook, gaat echt niet zomaar over tot een strafmaatregel of uitsluiting.

Het enige dat ik zeg is, dat de huisarts gewoon uitleg kan geven waarom hij zijn hele patientenbestand naar de GGD verwijst.
Misschien is het ook niet zo en zijn er gewoon een paar gezonde mensen doorheen geglipt.
Niks mis mee, want fouten kunnen altijd gebeuren. En we moeten dingen niet zwaarder maken dan ze zijn.

Maar stel nu even dat hij wel gewoon dacht 'De groeten. ik doe gewoon iedereen. Hoef ik niks uit te zoeken en kan ik op tijd naar huis om GTST te kijken'... dan mag daar toch wel iets van gezegd worden.
Raak je nog steeds je licentie of inschrijving of hoe het ook heet, niet kwijt. Misschien een aantekening o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:34
Vraagje: doen jullie in de periode tot aan de maximale effectiviteit ook dingen die goed zijn voor de weerstand, zoals geen alcohol drinken?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
weg

[ Voor 98% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Bananenplant schreef op maandag 17 mei 2021 @ 08:38:
Vraagje: doen jullie in de periode tot aan de maximale effectiviteit ook dingen die goed zijn voor de weerstand, zoals geen alcohol drinken?
Alcohol drinken kan ook goed zijn voor je weerstand, want genieten = gelukshormonen creëren en ontstressen ;) Nou moet je dat uiteraard wel met mate doen en niet elke dag uiteraard.

Even serieus: ik merk wel in mijn eigen omgeving dat een aantal mensen bewuster zijn gaan leven, bijvoorbeeld vaker een wandeling maken en wat meer gezond eten. Maar wellicht komt dat ook gewoon door het vele thuis zijn en je simpelweg minder feestjes hebt.

Sinds een jaar of 2 ben ik zelf wel gezonder gaan leven. Dus 2 stukken fruit per dag, water ipv frisdrank, op tijd ontbijt / lunch / avond eten, geen 20 bakken koffie maar hooguit 4 op een dag etc. Los van corona merk ik wel dat ik sindsdien veel minder vaak ziek ben. En even afkloppen; ik heb nog geen corona gehad. Althans, niet bewust gemerkt in ieder geval. Mijn vrouw idem dito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
thewizard2006 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:04:
Het staat al op AD dus we hoeven ons er hier niet meer druk over te maken ;) https://www.ad.nl/binnenl...mensen-uit-1963~ae67aa75/
Grappig, daar woon ik geeneens. Op die manier vind ik het niet raar dat het RIVM niet zóveel mensen had verwacht :P
ReneK schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:25:
[...]

Ik zou in dit geval zeker niet roomser dan de paus zijn. Gewoon op de uitnodiging in gaan en de prik halen.
Iedere prik in Nederland is er één meer, en draagt bij aan het terugdringen van het virus.
Bovendien weigeren veel mensen de prik te halen vanwege vermeende gevaren van de vaccins.
Naja het was/is meer een privé principe kwestie. Mijn ouders met (ernstig) ziekte verleden hebben dus voor wat voor reden dan ook geen medische indicatie en ik vind het gewoon belachelijk dat ik eerder zou mogen dan hen (zij hebben een andere huisarts).

Inmiddels is een van hen gelukkig wel al geprikt :)

Overigens zou ik het Pfizer/Moderna vaccin krijgen dus ik denk dat mijn beoogde prikje mooi naar iemand anders is gegaan die het hopelijk beter kan gebruiker :Y Vakantie-technisch was het vast handig geweest (dan zou ik immers als een van de weinige 20ers voor de zomer al volledig geprikt zijn), maar hopelijk krijg ik het Janssen vaccin tegen de zomer waardoor ik alsnog volledig gevaccineerd de zomer in kan :P Alhoewel ik daar ook het gevoel bij heb dat ze er mee gaan stoppen naarmate er meer mee geprikt wordt i.v.m. de trombose bijwerking. Daar is vreemd genoeg vrij weinig ophef over.

[ Voor 53% gewijzigd door snaggyheadshot op 17-05-2021 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10

Nox

Noxiuz

Ik slikte nog vitamine D door toen, maar dat was eind april. Sinds een week/anderhalf mee gestopt vanwege meer daglicht maar met dit kutweer... en een extra stuk fruit gegeten :9

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
Nox schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:18:
[...]

Ik slikte nog vitamine D door toen, maar dat was eind april. Sinds een week/anderhalf mee gestopt vanwege meer daglicht maar met dit kutweer... en een extra stuk fruit gegeten :9
Volgens mij is er nog geen direct verband tussen een hoop van dit soort supplementen etc. Het kan geen kwaad uiteraard (waarschijnlijk). Maar of het echt actief bijdraagt is maar de vraag. Maar een gezonde levensstijl zal gemiddeld gezien met een hoop (andere) zaken helpen. Minder alcohol drinken is altijd een goed idee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

charrel schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 07:07:
[...]

Nou, foutje van de huisarts dus :X Net gebeld en de brief opgehaald, volgende week maandag kan ik op voor de vaccinatie. Wat een gedoe zo weer, had hem liever al gehad. Hoef er wel maar 1 gelukkig, 9 weken terug al corona gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 23:10

Nox

Noxiuz

thewizard2006 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:30:
[...]

Volgens mij is er nog geen direct verband tussen een hoop van dit soort supplementen etc. Het kan geen kwaad uiteraard (waarschijnlijk). Maar of het echt actief bijdraagt is maar de vraag. Maar een gezonde levensstijl zal gemiddeld gezien met een hoop (andere) zaken helpen. Minder alcohol drinken is altijd een goed idee ;)
Vitamine D is voor velen een probleem in de winter. Vanwege vele thuiswerken en winter pak je te weinig daglicht. Voorheen kwam ik vaak wel buiten in de winter, nu minder.

Tikkeltje offtopic:
Ouderen maken sowieso al te weinig vitamine D aan want oude huid, die kunnen het hele jaar door slikken. Zie wel dat mijn potje een massive hoeveelheid vitamine D bevat, dat snap ik dan weer niet. Tijdje terug opgezocht, de EU stelt als richtlijn 100 eenheden, de NL overheid stelt als max toegestaan 25 eenheden. Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid was daar nog eens fors minder van, 1 of 5 eenheden ofzo (weet de cijfers uit mijn hoofd niet meer). Ik snap niet dat die supplementen niet gewoon 1 of 2 keer de dagelijkse hoeveelheid bevatten, dafuq is er mis met die fabrikanten? Het is geen murica waar meer=beter geldt voor alles...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Vitamine D: 20mg per dag. Dit krijg je met eten niet binnen en maak je pas aan als de zon voldoende kracht heeft om je huid enigszins te verbranden. Er zou een verband zijn tussen gebrek aan vitamine D en longziekten. In zon-arme landen zoals Scandinavie zit het in voeding verwerkt. In NL ook in margarine maar dat eet ik niet.

Een blonde met zeer blanke huid maakt in een half uur even veel vitamine D aan als een donkere huid in 3 uur. Vandaar dat mensen met een donkere huid dit moeten bij slikken om de waarden op niveau te brengen. Er is overigens controverse over vitamine D, de ene dokter vind het onzin en de ander vind het noodzaak. Dus ja...

Ik heb er diverse artikelen over gelezen en denk dat ik er voortaan mee door ga.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 14:31

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Ik zit voor werk ik de USA, kan je dus gewoon een vaccin krijgen bij de Walmarkt.

Dus ik ben nu dus gevaccineerd met het Johnson en Johnson vaccin. :D. Lekker maar 1 prikje en klaar.

Heb zelfs een bewijs gekregen, had wel beetje spierpijn van de prik maar voor de niks aan het handje. Mag ik ten minste weer knuffelen en feesten als ik in NL ben :p

Ben 33 en heb het maar gewoon gedaan. Als ik op reis ga krijg je ook een prik, dus ja zal wel goed komen.

[ Voor 17% gewijzigd door Aight! op 18-05-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Aight! schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:51:
Heb zelfs een bewijs gekregen, had wel beetje spierpijn van de prik maar voor de niks aan het handje.
Hoe ga je dat laten erkennen in Nederland dan?
Mag ik ten minste weer knuffelen en feesten als ik in NL ben :p
Hmmm nog niet. Zie 1. Hierboven. en dan 2. eerst wachten op dat (europese) vaccinatiepaspoort.

gevaccineerden hebben momenteel geen aparte status in nederland om even je bubble te bursten. als je naar artis wil moet je nog steeds getest worden.

was het maar zo simpel.

[ Voor 41% gewijzigd door RodeStabilo op 18-05-2021 11:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik, als gezonde jongen heb gewoon AZ gepland, dus dank voor het zaaien van angst zodat ik mag voordringen :+

Anyway: Mijn huisarts heeft een stempel gemaakt voor gevallen zoals de mijne. Doordat ik Covid had heb ik dus maar 1 spuit nodig, maar de kaartjes gaan eigenlijk altijd uit van 2. Daarom staat op de stempel netjes de datum van Covid infectie met huisarts gegevens. Die staat op de plek van Vaccinatie 2. Dan heb je tenminste een verhaal bij de grens mocht er nog niets geregeld zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ach ja wat is voordringen. M"n vrouw kreeg van haar werkgever (rijksoverheid) een J&J prik aangeboden ondanks dat ze kantoorwerk doet. Wat had ze moeten doen. Weigeren? :) In het begin van het jaar had ik dat anders gezien (zoals dat van Van Rossem destijds) maar er komen ook gewoon zoveel verhalen inmiddels van mensen die zonder het zelf te weten in een risicogroep vallen.

Elke prik is er eentje. En dooorrr....

Toevallig heeft de Twitter-feed van Daniel Verlaan van vandaag een hele boel tweets over zijn poging om met een vervalste uitnodiging een vaccin te krijgen, wat ook lukte dus.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:35
Geloven jullie erg in de onderlinge verschillen van de vaccins? Ik kan Janssen krijgen maar heb liever Pfizer vanwege de verhoogde effectiviteit 95% tov 67%. Maar geen idee of ik, als ik nu oversla, over een tijdje Pfizer krijg aangeboden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Deezers schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:22:
Geloven jullie erg in de onderlinge verschillen van de vaccins? Ik kan Janssen krijgen maar heb liever Pfizer vanwege de verhoogde effectiviteit 95% tov 67%. Maar geen idee of ik, als ik nu oversla, over een tijdje Pfizer krijg aangeboden?
Neuh vaccin is vaccin en het zorgt er vooral voor dat ik niet dood ga. Als ik er minder heftig ziek van wordt dan is het alleen maar mooi meegenomen

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fr33z
  • Laatst online: 22:39
Deezers schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:22:
Nee, alle vaccins zijn tot nu toe rond de 100% effectief in het voorkomen van erge ziekte en/of overlijden vanaf circa 6 tot 7 weken na de eerste vaccinatie. Ze remmen dus allemaal ontzettend goed het ontwikkelen van echt erge ziekteverschijnselen.

Het verschil in effectiviteit heeft te maken met hoeveel % van de mensen in de testgroepen alsnog besmet is geraakt met corona en hoeveel bescherming het vaccin daartegen biedt. Daar zit dus wel wat verschil tussen de 2 types vaccins in.

Maar puur rationeel is het verstandig zo snel mogelijk EEN vaccin te krijgen, zodat je beschermd bent tegen de erg vervelende uitkomsten van zwaar corona krijgen. Dat is veel belangrijker dan het verschil tussen 67% effectief en 95% effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:29

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic gaat over (persoonlijke ) ervaringen met de vaccins en niet over het beleid, de werking en de eventuele keuze van een vaccin. Daar zijn andere topics voor.

Kan ik mijn eigen vaccin kiezen? voor de verplaatste discussie over het kiezen van vaccins.

[ Voor 24% gewijzigd door ZieMaar! op 19-05-2021 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

*knip* zie de modbreak, de verschillen tussen de vaccins kunnen in andere topics besproken worden

[ Voor 86% gewijzigd door ZieMaar! op 19-05-2021 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
weg

[ Voor 97% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Ik krijg vanmiddag (18:00) mijn eerste (griepprik groep). Mijn vrouw gaat mee en neemt ook een ingevulde lijst en ID mee en dan gaan we hopen dat ze er tussen gepropt kan worden (ze heeft geen medische indicatie), eventueel ivm vaccin resten oid.

Hoeveel kans hebben we dat zij ook een prik kan krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 11-09 09:14
OverSoft schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:15:
Ik krijg vanmiddag (18:00) mijn eerste (griepprik groep). Mijn vrouw gaat mee en neemt ook een ingevulde lijst en ID mee en dan gaan we hopen dat ze er tussen gepropt kan worden (ze heeft geen medische indicatie), eventueel ivm vaccin resten oid.

Op die manier lukte mij in ieder geval niet (zelfs einde middag), ook al zat degene waar ik mee kwam in een rolstoel en was ik de begeleider. Maar goed, het ligt er net aan wie je treft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
@marteltor Niet geschoten is altijd mis. We gaan er van uit dat het niet gaat lukken, maar we kunnen het natuurlijk altijd proberen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

OverSoft schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:33:
@marteltor Niet geschoten is altijd mis. We gaan er van uit dat het niet gaat lukken, maar we kunnen het natuurlijk altijd proberen.
Waarom niet nog even geduld hebben? Als iedereen op deze manier gaat voordringen komt de rest in de knel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Empathy schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:37:
[...]

Waarom niet nog even geduld hebben? Als iedereen op deze manier gaat voordringen komt de rest in de knel.
Mijn vrouw is best angstig v.w.b. Corona. Ze durft eigenlijk niet zo goed buiten te komen (onder de mensen iig) en alles ligt nu een beetje stil. Het zou haar een hele hoop helpen als ze al gevaccineerd zou zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
OverSoft schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:45:
[...]

Mijn vrouw is best angstig v.w.b. Corona. Ze durft eigenlijk niet zo goed buiten te komen (onder de mensen iig) en alles ligt nu een beetje stil. Het zou haar een hele hoop helpen als ze al gevaccineerd zou zijn.
Dat hebben er wel meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OverSoft
418O2 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:54:
[...]

Dat hebben er wel meer
Dat kan. Toch gaan we het proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Laatst online: 21-08 13:43
OverSoft schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:15:

Waarschijnlijk komt je vrouw niet eens binnen, hier in Venlo werd er aan de deur gecontroleerd op afspraak en stond er een groot matrix bord op de parkeerplaats dat begeleiders in de auto moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Magicw00b schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:10:
[...]

Waarschijnlijk komt je vrouw niet eens binnen, hier in Venlo werd er aan de deur gecontroleerd op afspraak en stond er een groot matrix bord op de parkeerplaats dat begeleiders in de auto moeten wachten.
We doen het voornamelijk omdat onze overbuurman zo ook gevaccineerd is. Hij ging met zijn vrouw mee en mocht gewoon mee naar binnen.

We zien het vanavond wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:48
OverSoft schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:12:
[...]

We doen het voornamelijk omdat onze overbuurman zo ook gevaccineerd is. Hij ging met zijn vrouw mee en mocht gewoon mee naar binnen.

We zien het vanavond wel.
Je kan geluk hebben. En hoewel ik het zelf niet zou doen begrijp ik hem en oordeel ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:57
Magicw00b schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:10:
[...]

Op de locatie waar ik geweest ben (Alkmaar) werd naar de uitnodiging, ID en medische verklaring gekeken. Er werd verder niet gekeken of ik een afspraak had qua tijd of iets, was druk dus liep uit.
In het prikhokje werden mijn gegevens ingevoerd (of nagekeken) in de computer, kreeg ik een vaccinatie en een uitdraai van welk vaccin etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mrjraider schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:01:
Per locatie is het heel verschillend, in Apeldoorn moest ik mijn brief laten zien in Arnhem niet.
In Apeldoorn liepen er meerdere artsen/verpleegkundigen rond op de plek waar je een kwartier moet zitten wachten zonder mondneusmasker, in Arnhem was dat niet het geval.
Ondanks één GGD is het per locatie totaal anders geregeld.
Dat zijn 2 verschillende GGD's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mrjraider schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:11:
[...]

Nou ja GGD Noord-Oost Gelderland dan :+
Alsnog één GGD
Arnhem is gelderland midden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vandaag 2e vaccinatie gekregen. BioNTec/Pfizer (mRNA) (comirnaty op de registratiekaart)

Lekker op de fiets heen en weer, zo heb je goede doorbloeding. en frisse buitenlucht.

1: Ontvangen door GGD/RodeKruis medewerker. uitnodiging laten zien en vraag of ik ergens ja had ingevuld.
2: Doorlopen naar GGD/Vaccinatieopzichter. alle papierwerk ingezien
3: Door naar medewerker die alle papierwerk inneemt en via PC controle en registratie doet.
4: door naar Arts voor vaccinatie
5: Met constant mondneusmasker op 15 minuten wachten in grote ruimte
6: Op de fiets weer weg.

Tip bij stijf gevoel:

Strek je armen uit en ga met uitgestrekte arm kleine rondjes cirkelen.
Doe een zgn triceps back ext. zonder gewichten.
Zo blijft je arm en schouder in beweging en heb je minder last van de prik qua stijfheid etc.

Beide kun je paar keer per dag doen. 25-30 reps

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:34
Als het je nu lukt om voor te dringen, hoe ga je er dan voor zorgen dat het met je tweede prik ook lukt?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hackus schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:32:
Vandaag 2e vaccinatie gekregen. BioNTec/Pfizer (mRNA) (comirnaty op de registratiekaart)

Lekker op de fiets heen en weer, zo heb je goede doorbloeding. en frisse buitenlucht.

1: Ontvangen door GGD/RodeKruis medewerker. uitnodiging laten zien en vraag of ik ergens ja had ingevuld.
2: Doorlopen naar GGD/Vaccinatieopzichter. alle papierwerk ingezien
3: Door naar medewerker die alle papierwerk inneemt en via PC controle en registratie doet.
4: door naar Arts voor vaccinatie
5: Met constant mondneusmasker op 15 minuten wachten in grote ruimte
6: Op de fiets weer weg.

Tip bij stijf gevoel:

Strek je armen uit en ga met uitgestrekte arm kleine rondjes cirkelen.
Doe een zgn triceps back ext. zonder gewichten.
Zo blijft je arm en schouder in beweging en heb je minder last van de prik qua stijfheid etc.

Beide kun je paar keer per dag doen. 25-30 reps
Die 15 minuten wachten moet toch juist zonder masker? Zodat ze kunnen zien of je om gaat vallen. Althans, zo was het bij mijn beide ouders wel (verschillende locaties).

Kennis van mijn moeder (70+) was trouwens flink onwel geworden. Arnhem op zondagavond (ca een maand geleden). Pfizer. Begon weg te vallen en die hebben ze een nachtje naar het ziekenhuis gebracht. Volgende dag ging het weer beter. Eerlijk gezegd weet ik niet wat de diagnose uiteindelijk was, misschien een allergie of zo.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:07
iemand ook last van de gewrichten door Pfizer zit nou bijna op 2 weken na de eerste prik maar mijn enkels en knieën zijn erg pijnlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het topic mag dicht hoor. Ik heb mijn vaccinatie :p Inclusief het gele boekje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aLIebaRDULP_Ir01VBsSXwEawWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EAxg2cgWH6FiT3KLoGsxTNJ8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:22:
[...]

Die 15 minuten wachten moet toch juist zonder masker? Zodat ze kunnen zien of je om gaat vallen. Althans, zo was het bij mijn beide ouders wel (verschillende locaties).

Kennis van mijn moeder (70+) was trouwens flink onwel geworden. Arnhem op zondagavond (ca een maand geleden). Pfizer. Begon weg te vallen en die hebben ze een nachtje naar het ziekenhuis gebracht. Volgende dag ging het weer beter. Eerlijk gezegd weet ik niet wat de diagnose uiteindelijk was, misschien een allergie of zo.
Masker af , dat was dus bij ons ook beide keren zo. Met uitleg: dan kunnen we u beter controleren (op bijverschijnselen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:22:
[...]

Iedereen had mondmasker op, zo ook de twee medewerkers van Rode Kruis ter plekke die constant rondliepen. waterflesjes en zuurstof was daar direct zichtbaar aanwezig op en naast de tafel

(Misschien omdat het een grote hoge ruimte was, met goede beluchting)

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 19-05-2021 14:58 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

PWM schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:22:
Het topic mag dicht hoor. Ik heb mijn vaccinatie :p Inclusief het gele boekje:

[Afbeelding]
Dat stickertje ziet er heel anders uit dan dat van Pfizer.
Dus hoe ze dan willen gaan controleren aan de grenzen met het Gele Boekje...?
Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste