Jedi_Pimp schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:54:
[...]
Ik snap je, maar ik sta er gemengd in. Eens dat je vragen zou mogen stellen, maar ik kan me ook voorstellen dat je als huisarts geen zin hebt in onderzoek dat je licentie (heet dat zo?) mogelijk op het spel zet als je naar jouw inzicht te goeder trouw hebt gehandeld. Nogmaals, de beweegredenen zijn mij onbekend maar zouden doorslaggevend moeten zijn, naar mijn mening.
Ik zag laatst een item over een vrouw (risicogroep) die al een jaar binnen zit en haar dochter niet naar school laat gaan. Haar vaccinatie was al drie keer uitgesteld vanwege de toestand met de EMA. Zelf wilde ze ontzettend graag, vertelde ze huilend. Als je als huisarts dan besluit om haar toch te vaccineren, tegen de richtlijn van de EMA in, zou je dan ook onderzocht moeten worden door de inspectie? Wat mij betreft niet.
Als je ter goeder trouw hebt gehandeld, en het kan uitleggen, heb je niets te vrezen.
Ook de dame die al een jaar lang thuis zit, kan best geholpen worden.
De inspectie of welke instantie dan ook, gaat echt niet zomaar over tot een strafmaatregel of uitsluiting.
Het enige dat ik zeg is, dat de huisarts gewoon uitleg kan geven waarom hij zijn hele patientenbestand naar de GGD verwijst.
Misschien is het ook niet zo en zijn er gewoon een paar gezonde mensen doorheen geglipt.
Niks mis mee, want fouten kunnen altijd gebeuren. En we moeten dingen niet zwaarder maken dan ze zijn.
Maar stel nu even dat hij wel gewoon dacht '
De groeten. ik doe gewoon iedereen. Hoef ik niks uit te zoeken en kan ik op tijd naar huis om GTST te kijken'... dan mag daar toch wel iets van gezegd worden.
Raak je nog steeds je licentie of inschrijving of hoe het ook heet, niet kwijt. Misschien een aantekening o.i.d.