PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Maar het Rode Boekje van Mao was van binnen ook niet rood.
Op een stijve arm na verder geen klachten.
Mijn gele boekje wilden ze niet invullen. Ze vertelden mij dat ik een klein kaartje bij de 2e afspraak maar moest uitprinten en erin moest plakken

Maar goed, we gaan het zien
[ Voor 9% gewijzigd door Totaalgeflipt op 19-05-2021 16:28 ]
Alleen heb ik vanaf maandag hoofdpijn wat ineens op komt en zo weer weg is verder geen koorts of verhoging. Verder functioneer ik goed.
Vandaag thuis gebleven van mij werk. De huisarts gebeld het kan een bijwerking zijn omdat mij afweer systeem aan het werk is.
Ik hoop dat dit snel over gaat merk nu wel dat het beter gaat.
Meer mensen hier last van.
[ Voor 3% gewijzigd door Evertt op 19-05-2021 16:53 ]
Ja, Ervaringen met betrekking tot de coronavaccinaties. Beetje het idee van het topicEvertt schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:48:
Heb afgelopen donderdag mij eerste vaccinatie gekregen. Heb Pfizer gekregen.
Alleen heb ik vanaf maandag hoofdpijn wat ineens op komt en zo weer weg is verder geen koorts of verhoging. Verder functioneer ik goed.
Vandaag thuis gebleven van mij werk. De huisarts gebeld het kan een bijwerking zijn omdat mij afweer systeem aan het werk is.
Ik hoop dat dit snel over gaat merk nu wel dat het beter gaat.
Meer mensen hier last van.
Gevoelige arm (voelt als een forse blauwe plek), wat lichte zwelling. Dat is na 48 uur duidelijk aan het afnemen
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Op de priklocatie was alles strak georganiseerd. Zij had een ja aangekruist (ooit een allergische reactie gehad met een medicijn), dat werd serieus besproken en goed op doorgevraagd.
Werkelijk niets op aan te merken, zo.
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of het nog gelukt is?OverSoft schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:12:
[...]
We doen het voornamelijk omdat onze overbuurman zo ook gevaccineerd is. Hij ging met zijn vrouw mee en mocht gewoon mee naar binnen.
We zien het vanavond wel.
Nee, helaas niet. Ze zeiden dat het wel eens voorkwam echt helemaal aan het eind van de dag (op deze locatie 20:00), maar om 18:00 was het nog niet mogelijk.Empathy schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:45:
[...]
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of het nog gelukt is?
Wachten was ook niet mogelijk. Het gaat overigens in de meeste gevallen om slechts enkele prikken, soms zelfs geen.
Overigens heb ik ook gevraagd wat er zou gebeuren mocht het nou wel gekund hebben, wat er nou met de afspraak van de 2e prik gebeurd: die wordt dan direct gemaakt zodat er niet te lang tussen zit.
/edit:
Overigens is het bij mij Moderna geworden.
Bijwerkingen:
"Spierpijn" arm, kon er niet op slapen.
Lichte hoofdpijn, recht achter mijn ogen.
Al met al niet al te spannend.
Gele boekje wilden ze ook niet invullen.
Het ging wel heel vlot, kon gelijk gaan zitten en de prik ontvangen, geen wachtrij, niets.
(Locatie Veghel)
[ Voor 20% gewijzigd door OverSoft op 20-05-2021 11:00 ]
Stress of emotie kan een rol spelen... ik ben ook een keer omgevallen na een bloedprik omdat ik me nogal zorgen maakte over een knobbeltje (was helemaal niks). Ene moment sta je, andere moment lig je opeens naar de voeten van je vrouw te kijkenBeQuietAndDrive schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:22:
[...]
Eerlijk gezegd weet ik niet wat de diagnose uiteindelijk was, misschien een allergie of zo.
Alleen is de hoofdpijn nog niet helemaal weg het goed de goede kant op.
De prik is nu een week geleden met pfizer.
Die medewerkers vrijwilligers zijn niet geprikt dus vandaar. In principe mondmasker af, al is het niet verplicht natuurlijk. Je ziet vooral aan gelaat of iemand niet lekker is dus vandaar. Zuurstof direct zichtbaar? Wakker het nog even aanHackus schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:56:
[...]
Iedereen had mondmasker op, zo ook de twee medewerkers van Rode Kruis ter plekke die constant rondliepen. waterflesjes en zuurstof was daar direct zichtbaar aanwezig op en naast de tafel
(Misschien omdat het een grote hoge ruimte was, met goede beluchting)
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Vaak is het wel zo als ze vaccinatie over hebben worden die eerst aan de GGD personeel gegeven op de prik locatie.Nox schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:38:
[...]
Die medewerkers vrijwilligers zijn niet geprikt dus vandaar. In principe mondmasker af, al is het niet verplicht natuurlijk. Je ziet vooral aan gelaat of iemand niet lekker is dus vandaar. Zuurstof direct zichtbaar? Wakker het nog even aanmeeste onwelwordingen zitten 'tussen de oren' zeg maar
Ik heb daar geen problemen mee hun zijn net als alle zorgmedewerkers helden.
Dank, maar het gaat om de 15 minuten ná vaccinatieEvertt schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:48:
[...]
Vaak is het wel zo als ze vaccinatie over hebben worden die eerst aan de GGD personeel gegeven op de prik locatie.
Ik heb daar geen problemen mee hun zijn net als alle zorgmedewerkers helden.
Er zitten toch 6 weken tussen de 1e en 2e prik bij Pfizer? Vanaf afgelopen dinsdag is dat 29 juni. Medio juni (rond de 15e?) zou iets van 4 weken zijn, hebben ze de tijdsspanne teruggebracht? Of kon je hier zelf iets in kiezen?ZieMaar! schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:23:
Mijn vriendin (die de griepprik krijgt) heeft afgelopen zaterdag de uitnodiging gehad. Online een afspraak gemaakt, dinsdag de eerste prik Pfizer gehad. Beetje beurs gevoel, verder helemaal niets van klachten oid. Half juni 2e prik, dus gaat allemaal heel vlot en goed. Dat beurse gevoel heeft ze met alle vaccins tot nu toe.
Op de priklocatie was alles strak georganiseerd. Zij had een ja aangekruist (ooit een allergische reactie gehad met een medicijn), dat werd serieus besproken en goed op doorgevraagd.
Werkelijk niets op aan te merken, zo.
Nee, je kon niets kiezen. Misschien heb ik me iets vergist in de datum, maar het is sowieso voor de 26e, dus minder dan 6 weken. We hebben de afspraak online gemaakt en in de keuzes stonden elke keer de 1e en de 2e prik vast.Cocytus schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:11:
[...]
Er zitten toch 6 weken tussen de 1e en 2e prik bij Pfizer? Vanaf afgelopen dinsdag is dat 29 juni. Medio juni (rond de 15e?) zou iets van 4 weken zijn, hebben ze de tijdsspanne teruggebracht? Of kon je hier zelf iets in kiezen?
Over vier weken de volgende.
Ik hoop dat meer dit gaan doen.
Hoop niet dat mensen geen vaccinatie nemen nadat ze alle bijwerkingen hebben gelezen in deze topic of ergens anders.
Helaas heb ik wat bijwerking wat na een week nog niet echt over.
Maar dit is beter dan Covid-19 krijgen en daardoor ziek zijn en misschien komen te liggen in het ziekenhuis.
Ik deel mijn ervaring, hoor om mij heen niets anders van gevaccineerden. Daar gaat dit topic over, ervaringen delen. niet of iets wel of niet hoort, of hoe het volgens 'landelijke' regels moet. Of de medewerkers al ingeënt zijn weet ik net zo min als jijNox schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:38:
[...]
Die medewerkers vrijwilligers zijn niet geprikt dus vandaar. In principe mondmasker af, al is het niet verplicht natuurlijk. Je ziet vooral aan gelaat of iemand niet lekker is dus vandaar. Zuurstof direct zichtbaar? Wakker het nog even aanmeeste onwelwordingen zitten 'tussen de oren' zeg maar
Ook al ben je geënt, blijven de 'maat' regels nog steeds van toepassing. -1.5M en mondkapje- er stond een groot bord met de maatregels, dat het nog steeds geldt na vaccinatie.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Hij kreeg de uitnodiging omdat hij tot een risicogroep behoort.
Hij heeft nergens last van.
Mijn vrouw is twee weken geleden gevaccineerd met Pfizer omdat ze zorgverlener voor onze zoon is. Zij had wel wat last van opvliegers gevoel. Dat duurde een paar dagen.
Die medewerkers daar zijn echt wel allemaal geprikt hoor. Ik ken een meid van 19, die is er net begonnen en is binnen 2 weken na begin werkzaamheden gevaccineerd...Nox schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:38:
[...]
Dit is niet van horen zeggen maar uit 1e hand.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat dat afhangt van de bereidheid tot vaccineren. Niet iedereen wil. Wie wel wil kan op de lijst komen maar er is geen garantie. In-house ggd personeel gaat voor, mensen voor de 2e gaan voor en soms worden er mensen van de volgende dag naar voren gehaald.Hackus schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:15:
[...]
Ik deel mijn ervaring, hoor om mij heen niets anders van gevaccineerden. Daar gaat dit topic over, ervaringen delen. niet of iets wel of niet hoort, of hoe het volgens 'landelijke' regels moet. Of de medewerkers al ingeënt zijn weet ik net zo min als jij![]()
Ook al ben je geënt, blijven de 'maat' regels nog steeds van toepassing. -1.5M en mondkapje- er stond een groot bord met de maatregels, dat het nog steeds geldt na vaccinatie.
De meesten die willen en al een tijdje meelopen wel, maar zoals hierboven: je kan het niet hard maken. Ik heb mijn vaccinaties ook zo gekregen, maar ook die liever niet willen en gewoon hun werk doen.marteltor schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:57:
[...]
Die medewerkers daar zijn echt wel allemaal geprikt hoor. Ik ken een meid van 19, die is er net begonnen en is binnen 2 weken na begin werkzaamheden gevaccineerd...
Dit is niet van horen zeggen maar uit 1e hand.
Zo'n type is het niet, maar ik zal het toch eens navragen. Ben eigenlijk wel benieuwd wat er precies gebeurt is.roffeltjes schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:57:
[...]
Stress of emotie kan een rol spelen... ik ben ook een keer omgevallen na een bloedprik omdat ik me nogal zorgen maakte over een knobbeltje (was helemaal niks). Ene moment sta je, andere moment lig je opeens naar de voeten van je vrouw te kijken
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik was er wel een beetje zenuwachtig over omdat ik in januari met corona een week in het ziekenhuis aan het zuurstof heb gelegen. Ook zijn mijn bloedplaatjes iets verlaagd (al jaren). Gelukkig is dat allemaal goed afgelopen, en heb ik vorige week voor het eerst weer 8 km hardgelopen. In januari kon ik nog geen 200 meter wandelen
Hoef ook geen tweede prik, dus dat scheelt. Mijn vrouw heeft Astra gehad en die is toch nog 3 dagen goed ziek geweest.
:strip_exif()/f/image/pQuqvMczHfSpHeN76oA6JpDd.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb een paar minuten in de wachtrij gestaan. Ging vlot allemaal.
Na het vaccineren werd ik wit. Dit heb ik vaker dus gevraagd of ik buiten mocht zitten. Iemand van de ggd erbij om mij in de gaten te houden. Na paar minuten ging het weer de goede kant op en kreeg ik een glaasje water. Uiteindelijk na ongeveer 40min besloten om richting huis te gaan.
Bijwerkingen:
Spierpijn in arm. Vooral vrijdag op het werk last van. Ik werk in de machinebouw, in de loop van de dag werd het beter door de beweging. Ik kon er met slapen nog niet op liggen.
Lichte hoofdpijn.
Zaterdag avond kreeg ik rode uitslag op mijn armen, buik en rug. Vandaag in de gaten houden, heb er verder weinig last van.
dat komt van de straling van de 5g chipFlupke123 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:53:
Zaterdag avond kreeg ik rode uitslag op mijn armen, buik en rug. Vandaag in de gaten houden, heb er verder weinig last van.
Half uurtje of zo?
Ligt aan de drukte. Als het rustig is ben je na 20 minuten weer buiten.charrel schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:51:
Ik mag morgen om 12:55 in Beverwijk, ben benieuwd of het pfizer of moderna wordt. Hoef er gelukkig maar 1, corona gehad 9 weken terug. Hoe lang duurt het ongeveer voordat je erdoor bent? 3
Half uurtje of zo?
Ik stond 2 min in de rij. Toen werd mijn vragenlijst gecontroleerd. Ik kon meteen door. Bij devolgende balie stond geen rij. Nogmaals een check en werd gezegd welk vaccin. Bij het prikken was er 1 man voor mij. Binnen 1 minuutje aan de beurt. Was er om 13.50 had voor 14.00 mijn prik.charrel schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:51:
Ik mag morgen om 12:55 in Beverwijk, ben benieuwd of het pfizer of moderna wordt. Hoef er gelukkig maar 1, corona gehad 9 weken terug. Hoe lang duurt het ongeveer voordat je erdoor bent? 3
Half uurtje of zo?
Het was totaal niet druk en ze konden nog veel meer personen aan. Schijnbaar was het opkomstpercentage heel laag. Op de woensdag ervoor hadden ze ong 1500 prikken gezet. Op de dag dat ik er was ongeveer 2500. Geen idee wat ze maximaal kunnen.
Dit omdat je eventueel een allergische reactie kunt krijgen.
Een beetje een erg brede vraag zo. In het uitrol topic is het nodige te lezen en natuurlijk ook op rivm en overheids sites over groepen op leeft ijd en nog van alles:sderooij schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:41:
Hoe zijn jullie aan de beurt gekomen trouwens? Per uitnodiging of de huisarts gebeld?
Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Ging soepel.
Wel nog geen bevestiging per mail of sms gekregen.
Toch maar even gebeld, maar de afspraken staan er gewoon in.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Ja dat viel me hier ook al op... Als je na de aanmelding was doorgelopen had niemand het door en had je wellicht een bewijs van vaccinatie gehad zonder daadwerkelijk de prik in je arm...Fisico schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:22:
Tot op heden een pijnlijke bovenarm en omdat er wat hoog is geprikt ook wat moeite met omhoog doen van de arm. Maar verder geen klachten sinds gisteren 12.00. In Utrecht zat een jongen met stempels en stickers dus het gele boekje toch maar laten invullen. Wel bijzonder dat je het papier als vaccinatiebewijs voor de vaccinatie krijgt, dus eigenlijk hoef je de prik niet te halen
Maar dan heb je geen bewijs van welke batch je vaccinatie afkomstig is, toch?Deezers schreef op zondag 23 mei 2021 @ 22:09:
[...]
Ja dat viel me hier ook al op... Als je na de aanmelding was doorgelopen had niemand het door en had je wellicht een bewijs van vaccinatie gehad zonder daadwerkelijk de prik in je arm...
Het kaartje met sticker zelf krijg je na je prik maar vooraf moet je je hier melden en wordt er een vinkje gezet bij je naam maar bij het prikken zelf hoef je je niet meer te legitimeren dus weet degene die je prikt niet wie je bent en moet je achteraf zelf je gegevens invullen op het kaartje die je meekrijgt. Je kan dan feitelijk in de database staan als gevaccineerd (aanwezig geweest) zonder de prik te krijgen en bij Janssen is dat dus al genoeg. Maar goed, dat is theoretisch. In de praktijk zou je dan geen spuit hebben gehad en dus ook minder beschermd.. maar ik bedoel maar er zijn altijd manieren om alsnog in het register te staan zonder daadwerkelijk je te laten gevaccineerd hebben. Maar mogelijk verschilt dit per locatie, hier is dus vooraf de registratie en controle.Rzaan schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:02:
[...]
Maar dan heb je geen bewijs van welke batch je vaccinatie afkomstig is, toch?
Zelf ben ik wel gewoon gevaccineerd maar ik hoor al signalen van mensen in mijn omgeving die een oproep hebben gekregen maar deze bewust negeren, die wachten simpelweg totdat de prikgraad hoog genoeg is om de dans te ontlopen als de samenleving weer opengaat zonder prik/testbewijs straks... De enige reden voor je laten vaccineren is dus om het voor jezelf te doen of ze moeten nog jarenlang een bewijs van vaccinatie vragen bij internationaal reizen en evenementen.
Zijn daar inmiddels statistieken van, hoevaak dat gebeurt in de praktijk? We prikken al een tijdje inmiddels, dus er zou voldoende data moeten zijn.Artwido schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:35:
Je moet na het prikken nog een kwartier blijven.
Dit omdat je eventueel een allergische reactie kunt krijgen.
Precies en ik was er nu toch al en de angst viel dit keer mee. Al had het van mijn niet gehoeven dat je de hokjes in kon kijken. Ik ga er een beetje vanuit dat het of gevaccineerd of getest zijn wordt de komende periode bij reizen en evenementen. Dus vooral vanwege het gedoe heb ik voor gevaccineerd gekozen. En je moet als land, werelddeel of wereld toch ergens je massa vandaan halen. Dat speelde ook wel mee.Deezers schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:36:
De enige reden voor je laten vaccineren is dus om het voor jezelf te doen of ze moeten nog jarenlang een bewijs van vaccinatie vragen bij internationaal reizen en evenementen.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Was dat ook beleid, dat je dan niet mocht komen werken? Als je weet dat het geen griep of corona is, maar alleen een bijwerking van het vaccin, dan ben je ook niet besmettelijk neem ik aan? Of wilden ze dat risico niet lopen?ijdod schreef op zondag 23 mei 2021 @ 22:30:
Bij mijn vrouw zijn vrijdag voor de hele afdeling de 2e set Moderna gezet. Laten we het er op houden dat dit niet het beste plan was (maar geen keuze); veel uitval door griep-achtige symptomen, ook bij mensen bij wie het eerste shot vrijwel probleemloos was. De bezetting over het weekeinde was spannend.
Sowieso moet je niet willen/moeten werken als je ziek bent; of dat nu het gevolg is van corona of niet.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Daarna door in het hokje waar je geprikt wordt een computer storing, dat waren nog 10 minuten extra wachten..
Nou ja, ik heb hem gehad en hoef er gelukkig maar eentje.
Kleine voorgeschiedenis: ik heb in maart 2020 vermoedelijk Corona gehad. Mijn vrouw was heel ziek, ik had slechts milde klachten. Maar die klachten bleven wel 7 maanden aan... met name spierpijnen, druk op de borst en hartslag van 130 in rust bij vlagen. Ik heb toen geen test gehad dus helemaal zeker ben ik niet.
In december weer Corona gekregen (exact dezelfde klachten, bevestigde wel mijn ervaring in maart 2020) nu wel PCR positief. Weer 2 maanden met pijn op de borst + hoge hartslag gelopen. Ik heb zowel na de eerste infectie als na de tweede antistoffen laten bepalen: negatief. Daarom hoop ik dat een vaccinatie eindelijk voor de gewenste antistoffen zou zorgen.
Gisteren eerste Moderna gehad. Prik niet gevoeld; maar na ongeveer 8 uur begon die hoge hartslag weer... zo irritant. Was inmiddels maanden weg! Maar vanmorgen was het gelukkig ook weer weg, en dus nu weer rustig. Stond goed op. Maar een uurtje geleden kwam de man met de hamer. Voel me niet ziek maar wel echt heel erg moe terwijl ik toch goed geslapen heb. Kan zo m'n bed wel induiken, zo voelt het
Ik ben ook een paar uur moe geweest na pfizer (soortgelijk vaccin). Daarna iets verminderde eetlust een paar dagen. Ook twee keer een soort wegval moment van een paar seconden.Mfpower schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:10:
OK, mijn ervaring.
Kleine voorgeschiedenis: ik heb in maart 2020 vermoedelijk Corona gehad. Mijn vrouw was heel ziek, ik had slechts milde klachten. Maar die klachten bleven wel 7 maanden aan... met name spierpijnen, druk op de borst en hartslag van 130 in rust bij vlagen. Ik heb toen geen test gehad dus helemaal zeker ben ik niet.
In december weer Corona gekregen (exact dezelfde klachten, bevestigde wel mijn ervaring in maart 2020) nu wel PCR positief. Weer 2 maanden met pijn op de borst + hoge hartslag gelopen. Ik heb zowel na de eerste infectie als na de tweede antistoffen laten bepalen: negatief. Daarom hoop ik dat een vaccinatie eindelijk voor de gewenste antistoffen zou zorgen.
Gisteren eerste Moderna gehad. Prik niet gevoeld; maar na ongeveer 8 uur begon die hoge hartslag weer... zo irritant. Was inmiddels maanden weg! Maar vanmorgen was het gelukkig ook weer weg, en dus nu weer rustig. Stond goed op. Maar een uurtje geleden kwam de man met de hamer. Voel me niet ziek maar wel echt heel erg moe terwijl ik toch goed geslapen heb. Kan zo m'n bed wel induiken, zo voelt hetIk zag dat vermoeidheid een van de bijwerkingen is, hopelijk trekt het snel voorbij.
"Ouwe knarren" hoor ik hier niet over klagen maar veel "ouwe jongeren" wel. Het doet toch iets van binnen.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
GGD locatie was niet rustig, maar ook niet mega druk. Minuut of 10 na aankomst zat de prik erin. Het ging vrij vlot. Ik denk dat het steeds vlotter gaat naarmate leeftijden omlaag gaan. Ze hebben meer tijd nodig voor ouderen die een arts nodig hebben of simpelweg niet alles goed verstaan.
Ik heb een paar dagen spierpijn gehad op de prikplek maar dit was zaterdag al helemaal weg. Verder nergens last van (gehad).
Klinkt prima toch?charrel schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:07:
Zo, net een pfizer chip in de arm toegediend gekregen.... De huisarts was me vergeten door te geven dus had volgens het artikel via de his een brief uitgeprint en de afspraak gemaakt. Kom ik daar bij het hokje voor de controle....eerst 1 er bij om te kijken, toen de 2e, toen de 3e en vervolgens de leidinggevende ook nog even. "Deze brief kennen we niet, we moeten alles extra controleren, hij lijkt wel echt...." Kansloze actie, vervolgens 25 minuten voor staan wachten voordat het goedgekeurd werd.
Daarna door in het hokje waar je geprikt wordt een computer storing, dat waren nog 10 minuten extra wachten..
Nou ja, ik heb hem gehad en hoef er gelukkig maar eentje.
Met een geprinte pagina die niet van de GGD/RIVM komt kom je er dus niet makkelijk tussen?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nou, het kostte wat moeite om de echtheid te bepalen voor zeYakuzA schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:29:
[...]
Klinkt prima toch?
Met een geprinte pagina die niet van de GGD/RIVM komt kom je er dus niet makkelijk tussen?
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Stond je op een reservelijst? Of hoe kom je anders aan de prik?Rannasha schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:31:
Gisteren heb ik (35, geen gezondheidsproblemen) mijn eerste Moderna prik gehad en de bijwerkingen zijn toch best goed te merken. Prik was om 18:00 en toen ik naar bed ging had ik enkel wat spierpijn in m'n arm. Maar sinds vanochtend toch erg moe geworden en een licht grieperig gevoel gekregen. 's Middags maar ziek gemeld op werk en een dutje gaan doen.
Ik ben geprikt in Geneve, daar zijn ze sinds kort begonnen met de categorie "overig".marteltor schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:28:
[...]
Stond je op een reservelijst? Of hoe kom je anders aan de prik?
Ze gebruiken daar wel een stuk handiger systeem dan wat NL gebruikt. Iedereen kon zich vanaf het begin van het jaar al inschrijven voor een prik en zodra jouw leeftijdsgroep aan de beurt bent krijg je een SMS met een tijd en locatie (en een link naar een website om het om te boeken als het niet uit komt), waarbij de afspraken op volgorde van aanmelding worden uitgedeeld (na inachtneming van prioriteitsgroepen).
Geen gedoe met het in de gaten houden van tweets over wanneer welke geboortejaar aan bod is en dus ook geen run op beschikbare plekken wanneer een nieuwe groep aan de beurt komt. Gewoon een keertje aanmelden en dan gewoon afwachten.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Inschrijven is handiger dan niets hoeven te doen en gewoon uitgenodigd worden?Rannasha schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:48:
[...]
Ik ben geprikt in Geneve, daar zijn ze sinds kort begonnen met de categorie "overig".
Ze gebruiken daar wel een stuk handiger systeem dan wat NL gebruikt. Iedereen kon zich vanaf het begin van het jaar al inschrijven voor een prik en zodra jouw leeftijdsgroep aan de beurt bent krijg je een SMS met een tijd en locatie (en een link naar een website om het om te boeken als het niet uit komt), waarbij de afspraken op volgorde van aanmelding worden uitgedeeld (na inachtneming van prioriteitsgroepen).
Geen gedoe met het in de gaten houden van tweets over wanneer welke geboortejaar aan bod is en dus ook geen run op beschikbare plekken wanneer een nieuwe groep aan de beurt komt. Gewoon een keertje aanmelden en dan gewoon afwachten.
Tweets in de gaten houden is nergens voor nodig tenzij je asap na vrijgave van je jaar een afspraak wil maken. Hou je tweets, het nieuws of wat dan ook niet in de gaten ligt de uitnodiging gewoon een paar dagen later in de brievenbus zonder je ooit maar ergens te hoeven inschrijven.
Ervaringen met betrekking tot de coronavaccinatiesSkybullet schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:54:
Morgen gaat bij mij janssen de arm in. Ben wel benieuwd naar ervaringen hier, meeste is nu natuurlijk andere vaccins. Alle militairen komen ( niet verplicht overigens) komende weken aan de beurt. Allemaal janssen (tenzij je vanwege leeftijd of andere factoren al via ggd een prik of afspraak hebt staan dan krijg je wat ze daar geven)
Er staan wel wat ervaringen hier in het topic. Wat ik zo zie niets ernstigs. EDIT die link is dit topic met een zoekfunctie op janssen - dat wordt niet goed weergegeven door de titel generator. Maar je kan er dus op klikken.
[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 27-05-2021 22:58 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Behalve goede spierpijn nergens gelukkig last van. Nu rustig afwachten tot de 2e prik om te zien of die ook zo meevalt.
Ik kreeg zoveel verschillende antwoorden, dat ik er vooralsnog geen patroon in kon ontdekken.
[ Voor 98% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:39 ]
Oke... even een update.Stroopwafels schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:33:
Vandaag heb ik (27) in Amerika mijn 2e Moderna shot gekregen. Het is nu ongeveer 8 uur later en op het moment heb ik alleen beetje spierpijn maar ik merk wel dat ik een beetje zwak begin te worden. Hopelijk gaat het niet al te erg worden.
09:30 de 2e shot gekregen
11:30 arm begint een beetje zeer te doen
19:00 begin zwak/moe te worden
23:00 koorts, hoofdpijn, zweten, koud
01:30 niet meer zo erg, alleen lichte koorts en hoofdpijn
09:00 nog een beetje zwak, maar voel mij wel stukken beter
Tip: zorg ervoor dat je een hoop water naast je bed hebt want ik had enorme dorst... echt niet normaal.
Los van pijn op het plekje waar ze gepikt was, had ze nergens last van.
Ik zeg niet dat het werkt, maar proberen kan altijd.
Maar eens zien hoe het nu gaat
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Die vrouw heeft me wel 3x op het hart gedrukt dat ik vandaag toch echt niet meer intensief moest gaan sporten ( fitness reservering van vanavond dus maar afgezegd
Benieuwd hoe ik me morgen voel.
Het is heel logisch, meteen bewegen is altijd goed.Rzaan schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:21:
Mijn vrouw, die erg van de fitness is, ging al in de 15 minuten wachttijd haar arm bewegen. Ook gedurende de uren daarna.
Skybullet schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:46:
Hier zit Janssen nu sinds 3 uurtjes in mijn arm
.....
Benieuwd hoe ik me morgen voel.
:fill(white):strip_exif()/f/image/fV2SbTbe4yW3aABdnCQzTPbZ.png?f=user_large)
Hier is vannacht het immuunsysteem iig aan gegaan. Lig onder 3 dekens met kleren aan en heb het nogsteeds koud
Verder enkel zeurende arm.
Mijn instructie was: niet over wrijven maar gewoon je normale dingen blijven doen.Rzaan schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:21:
Mijn vrouw, die erg van de fitness is, ging al in de 15 minuten wachttijd haar arm bewegen. Ook gedurende de uren daarna.
Ja, dat is een hele goede tip, vooral je geprikte arm blijven bewegen zodat hij niet stram wordt!Rzaan schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:21:
Ik denk alleen niet dat het tegen de andere bijwerkingen helpt
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
[ Voor 97% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:39 ]
AstraZeneka, merk er tot nu toe (uur terug) nog niks van. Super blij mee!
https://wren.co/join/Devian
Wel vreemd gevoel, ben echt in 10 jaar niet zo ziek geweest (ben niet heel ziek, maar het gevoel is nogal heftig als je het niet gewend bent).
Ik werd er de volgende dag pas ziek van.Devian schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:44:
Vandaag zowel ik als mijn vriendin via prullenbakvaccin.nl gevaccineerd!
AstraZeneka, merk er tot nu toe (uur terug) nog niks van. Super blij mee!
Week lang tot 40 graden koorts.
Dus niet te vroeg juichen.
Ik heb op de https://coronavaccinatie.nl. website geprobeerd een afspraak te maken. Ik wist dat mijn leeftijdsgroep bijna aan de beurt was. Dus op dag 1 dat het voor mij mogelijk was, een afspraak geplanned. De dag erop kreeg ik de uitnodiging via de post om een afspraak te maken..sderooij schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:41:
Hoe zijn jullie aan de beurt gekomen trouwens? Per uitnodiging of de huisarts gebeld?
Afgelopen dinsdag m'n eerste vaccinatie Pfizer gekregen. Eind juni de 2e.
Ik had alleen de volgende dag een beetje last van mijn bovenarm. Donderdag was dit helemaal weg en verder helemaal geen bijwerkingen.
[ Voor 5% gewijzigd door michielRB op 29-05-2021 20:16 ]
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
In de e-mail staat dat ik deze wel moet meenemen, iemand ervaring met snel online en afspraak maken zonder brief?
(Uiteraard is het mijn beurt).
Je krijgt toch een email als bevestiging dan neem je die mee.Fly-guy schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:38:
Inmiddels via de site voor morgen een afspraak gemaakt, maar de fysieke uitnodigingsbrief nog niet binnen.
In de e-mail staat dat ik deze wel moet meenemen, iemand ervaring met snel online en afspraak maken zonder brief?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Is het je beurt vanwege je leeftijd?Fly-guy schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:38:
Inmiddels via de site voor morgen een afspraak gemaakt, maar de fysieke uitnodigingsbrief nog niet binnen.
Dan lijkt me een uitnodiging niet nodig.
Inderdaad, vanwege mijn geboortejaar die sinds vandaag aan de beurt is.Rzaan schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:42:
[...]
Is het je beurt vanwege je leeftijd?
Dan lijkt me een uitnodiging niet nodig.
Mij lijkt het ook niet nodig, ware het niet dat het wel specifiek in de email gemeld wordt.
In dit e-mail staat dat ik zowel de e-mail als de brief mee moet nemen. En gezien de verhalen over voordringen e.d. lijkt me een iets striktere controle niet heel onlogisch.Pierre schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:39:
[...]
Je krijgt toch een email als bevestiging dan neem je die mee.
Ben direct na de vaccinatie doorgelopen, in de auto plaatsgenomen en rustig weggereden. Ben nu paar uur verder, en so far nergens last van. Heb vanmiddag nog wat inkopen gedaan, een auto gepoetst, de GPS antenne opnieuw bevestigd en boodschappen gedaan. Eens kijken of we morgen nog zo dapper zijn.Rzaan schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:21:
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Er zijn ook mensen (waaronder mijn vrouw) die hebben niet eens ooit een email gekregen.Fly-guy schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:46:
[...]
Inderdaad, vanwege mijn geboortejaar die sinds vandaag aan de beurt is.
Mij lijkt het ook niet nodig, ware het niet dat het wel specifiek in de email gemeld wordt.
[...]
In dit e-mail staat dat ik zowel de e-mail als de brief mee moet nemen. En gezien de verhalen over voordringen e.d. lijkt me een iets striktere controle niet heel onlogisch.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Niet de brief, maar de ingevulde gezondheidsverklaring. Als je deze nog niet via de post hebt gehad, er staat een link in de mail om hem zelf uit te printen.Fly-guy schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:38:
Tot nu toe amper last van mijn AZ prik. Kom er dus goed mee weg!Artwido schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 19:59:
[...]
Ik werd er de volgende dag pas ziek van.
Week lang tot 40 graden koorts.
Dus niet te vroeg juichen.
Ook mijn vriendin heeft amper klachten, beetje hoofdpijn vanochtend maar dat heeft ze ook wel vaker dus hoeft niet gerelateerd te zijn.
https://wren.co/join/Devian
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
2 afspraken is dus geen Janssen. Hoogstwaarschijnlijk dus BioNTech/Pfizer of héél misschien Moderna als ze in het ziekenhuis wordt geprikt.Van der Berg schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:07:
Mijn vrouw heeft zojuist afspraak gemaakt 1978. Ik kom dichtbij 1983. Welke vaccinatie kan ze verwachten? Meteen ook tweede afspraak
Deze vraag is beter op zijn plaats in een ander topic, dat over de uitrol gaat.Van der Berg schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:07:
Mijn vrouw heeft zojuist afspraak gemaakt 1978. Ik kom dichtbij 1983. Welke vaccinatie kan ze verwachten? Meteen ook tweede afspraak
Moderna hoeft niet persé in het ziekenhuis. Een vriend van me heeft Moderna gekregen en dat was niet in een ziekenhuis.HarmoniousVibe schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:25:
[...]
Hoogstwaarschijnlijk dus BioNTech/Pfizer of héél misschien Moderna als ze in het ziekenhuis wordt geprikt.
Klopt, mijn ex schoonouders zijn bij een GGD locatie geprikt met Moderna.downtime schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:54:
[...]
Moderna hoeft niet persé in het ziekenhuis. Een vriend van me heeft Moderna gekregen en dat was niet in een ziekenhuis.