Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:30
Gisteren Pfizer gehad, nu graadje verhoging. Ergo, het doet iets.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:16

Pierre

Van nature lui!

Mijn vriendin heeft gisteren Janssen gehad, vandaag overal spierpijn en overgeven.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:37
Pierre schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:34:
Mijn vriendin heeft gisteren Janssen gehad, vandaag overal spierpijn en overgeven.
Oeh dat is vervelend..... of........ gefeliciteerd? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

roffeltjes schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:02:
[...]

Oeh dat is vervelend..... of........ gefeliciteerd? :+
Haha nee niet dat :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Vanmorgen afspraak gemaakt maar nog steeds geen email/sms wat zijn jullie ervaringen hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Meer mensen die een behoorlijke duizeligheid hebben ervaren na 't Janssen vaccin?

Zo'n 8 uur geleden geprikt. Merk dat ik steeds duizeliger/dizzy word.

Verder misselijk, maar dat is een mogelijke bijwerking bij zo'n beetje alle varianten vaccins geloof ik. Maak ik me niet zo druk om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:32
Artwido schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 19:59:
[...]

Ik werd er de volgende dag pas ziek van.
Week lang tot 40 graden koorts.
Dus niet te vroeg juichen. ;)
Weet je zeker dat je dan niet “gewoon” Corona hebt opgelopen? Een week 40 graden is een uitzonderlijk heftige bijwerking.
downtime schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:54:
[...]

Moderna hoeft niet persé in het ziekenhuis. Een vriend van me heeft Moderna gekregen en dat was niet in een ziekenhuis.
Klopt. Ik heb vandaag bij de GGD Rijswijk Moderna gekregen.

[ Voor 30% gewijzigd door blissard op 30-05-2021 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Laatst online: 13-09 19:32
_Bailey_ schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:47:
Meer mensen die een behoorlijke duizeligheid hebben ervaren na 't Janssen vaccin?

Verder misselijk, maar dat is een mogelijke bijwerking bij zo'n beetje alle varianten vaccins geloof ik. Maak ik me niet zo druk om
Mijn vrouw was ook behoorlijk duizelig (ook Janssen), maar al direct na de prik. Dus ik schat in dat dat meer spanning was dan een effect van het vaccin. Paar uurtjes dutten en het was over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
Ben net ook weer even een uurtje gaan pitten, en voel me al weer stukje beter. Net nog even voor in de tuin gehobby'ed met mn lieve vrouw. Alle zooi die mensen op de stoep gooien weggeruimd (verpakkingszooitjes, sigarettenpeuken (veel)). Rokers zijn echt ranzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:02
@blissard corona had ik paar maanden ervoor al gehad. Waarschijnlijk reageerde ik daarom heftig op de vaccinatie aldus mijn huisarts en het rivm waarmee ik contact had gezocht hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50

Nee, alleen koppijn, rillingen en warm in de eerste 24u, dus slecht geslapen. En nog beetje gevoelige boven arm. Denk morgen dat ook weg. Griep vaccins merk ik niets van. Dit lijkt op een Hepatitis B vaccinatie die ik ooit bij de GGD kreeg. Dus eigenlijk niets abnormaals.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
TrailBlazer schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:21:
Vanmorgen afspraak gemaakt maar nog steeds geen email/sms wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Duurt meestal half uur voordat de mail komt, SMS nog iets later.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

franssie

Save the albatross

TrailBlazer schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:21:
Vriendin van mij heeft hetzelfde - komt wel goed.
Ik had het binnen twee uur maar ja u zondag en er zal vast een script vastgelopen zijn oid. Komt goed, die afspraak zal vast gemaakt zijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
loekf2 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 23:48:
[...]

Nee, alleen koppijn, rillingen en warm in de eerste 24u, dus slecht geslapen. En nog beetje gevoelige boven arm. Denk morgen dat ook weg. Griep vaccins merk ik niets van. Dit lijkt op een Hepatitis B vaccinatie die ik ooit bij de GGD kreeg. Dus eigenlijk niets abnormaals.
thanks!

ben vandaag thuisgebleven van werk.
Ben echt (nog) te dizzy/duizelig en misselijk om werk te verrichten. Ook sinds vannacht een vieze smaak in m'n mond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Laatst online: 13-08 14:11
Inmiddels zijn de bijwerkingen hier van 2e Pfizer voorbij. Ik had 1 dag langer wat spierpijn in de bovenarm. Bij de 1e prik was het dezelfde dag en nu was het ook zaterdag nog wat als je je arm in bepaalde hoek draaide. Sinds zondag geen last meer. Verder geen klachten tot op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Kan iemand hier me even aan het telefoonnummer helpen wat in de uitnodigingsbrief staat? De GGD probeerde ons te bellen, maar kan ze niet terugbellen zonder nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

SkiFan schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:32:
Kan iemand hier me even aan het telefoonnummer helpen wat in de uitnodigingsbrief staat? De GGD probeerde ons te bellen, maar kan ze niet terugbellen zonder nummer.
088-767 4080

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:39
Dat is de medische informatielijn volgens mij. De afspraken lijn is 0800-7070.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gisteren om 19 uur geprikt met Janssen. Vannacht prima geslapen en nu en beetje brak alsof je een lichte griep hebt maar verder niets ernstigs. Arm alsof ik een milde blauwe plek heb.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

franssie schreef op maandag 31 mei 2021 @ 00:10:
[...]

Vriendin van mij heeft hetzelfde - komt wel goed.
Ik had het binnen twee uur maar ja u zondag en er zal vast een script vastgelopen zijn oid. Komt goed, die afspraak zal vast gemaakt zijn.
Nee was dus niet gemaakt. Kansloos stukje software zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nocalimero
  • Nu online

Ik heb afgelopen vrijdag mijn Janssen vaccinatie gehad.
Het ging allemaal super snel, zonder overbodige wachtrijen etc.

Ik weet eigenlijk alleen doordat er een beetje bloed op het pleistertje zat dat er ook echt geprikt is. Ik heb echt helemaal geen bijwerkingen gehad. Geen duizeligheid, geen hoofdpijn en zelfs geen gevoelige arm.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:29
Zaterdag Moderna gehad. Gisteren geen klachten behoudens de beurse plek waar is geprikt. Vanochtend wakker geworden met een licht hoofdpijn, maar geen idee of dat iets te maken heeft met de prik. Niets bijzonders verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

Shiro

Serenity

autje schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:24:
Zaterdag Moderna gehad. Gisteren geen klachten behoudens de beurse plek waar is geprikt. Vanochtend wakker geworden met een licht hoofdpijn, maar geen idee of dat iets te maken heeft met de prik. Niets bijzonders verder.
Ik kreeg donderdag mijn eerste Moderna prik. Ongeveer anderhalf dag hoofdpijn van gehad.. en plek van injectie was idd best wel gevoelig, spierpijn/blauwe plek gevoel.

Valt dus best wel mee overall... zondag had ik eigenlijk al nergens last van.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
Gister vroeg in de ochtend Pfizer ontvangen. Aan het einde van de dag flinke spierpijn in de arm en vermoeid, al kan dat laatste ook met een hele middag zon te maken hebben gehad.

Vandaag nog beetje 'lui' gevoel in het lichaam en nog lichte spierpijn. Verder niets bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt (79), maar tot nu toe geen bevestigingsmail ontvangen en ook geen SMS. Meer die dit hebben? Bellen gaat niet, nr is overbelast..

Afspraak is op 7 Juni. mocht er geen mail komen, dan heb ik enkel een uitnodigingsbrief en screenshot van de afspraak die ik snel ff maakte.. Zal dat genoeg zijn.. O-)

[ Voor 34% gewijzigd door Wilde op 31-05-2021 18:57 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Wilde schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:52:
Ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt (79), maar tot nu toe geen bevestigingsmail ontvangen en ook geen SMS. Meer die dit hebben? Bellen gaat niet, nr is overbelast..

Afspraak is op 7 Juni. mocht er geen mail komen, dan heb ik enkel een uitnodigingsbrief en screenshot van de afspraak die ik snel ff maakte.. Zal dat genoeg zijn.. O-)
Login op zelfde site met digid en kijk of het er echt staat,anders even bellen.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mijn vader (van 1946), tweede Pfizer prik gehad. Bij prikken zelf, wel meer last dan de eerste keer, want ze pakten precies dezelfde plek, wat kennelijk nog gevoelig was. Verder tot nu toe geen bijwerkingen, net als de eerste keer.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Afgelopen maandagochtend de Janssen prik gekregen.
Geen bijwerkingen, behalve een wat beurse prik plek. Niets bijzonders verder en klaar.

Geoliede machine op de priklokatie van de GGD. Alle complimenten.
Echt een mega operatie als je dit zo meemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
nocalimero schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:53:
[...]

Ik heb afgelopen vrijdag mijn Janssen vaccinatie gehad.
Het ging allemaal super snel, zonder overbodige wachtrijen etc.

Ik weet eigenlijk alleen doordat er een beetje bloed op het pleistertje zat dat er ook echt geprikt is. Ik heb echt helemaal geen bijwerkingen gehad. Geen duizeligheid, geen hoofdpijn en zelfs geen gevoelige arm.
Misschien zit jij in de placebo groep? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Dinsdagmiddag geprikt met Janssen.

Eind van de avond / 's nachts kreeg ik een wat koortserig gevoel wat toch gisterenavond aanbleef. Thuiswerken ging prima maar ik liep een rondje buiten en merkte toch goed dat ik erg futloos was.

Vanaf vanmorgen is het weer weg, alleen nog een beetje gevoelige bovenarm.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Een kennis is maandag met Jansen geprikt. Die werd ook duizelig en mocht even 3 kwartiertjes blijven. Nu krijgt die al stress wanneer ze ook maar denkt aan willekeurig welke injectienaald, of het nu is om er wat in te spuiten of om er bloed uit te halen, dus het kan ook daarvan zijn.

Verder beetje pijnlijke arm en twee dagen later heel erg moe maar verder geen klachten. Klachten waren ongeveer hetzelfde als bij mijn Pfizer vaccinatie.

Ik heb ook wel gehoord dat er mensen koorts hebben gekregen van Janssen maar dat heb ik ook gehoord van Pfizer en Moderna maar ik ken niemand persoonlijk waarbij dat is gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Wilde schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:52:

Als de uitnodiging via de portal te zien is, dan zou ik het er wel op wagen. Eventueel gezondheidsverklaring wel alvast uitprinten.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zal mijn ervaring ook maar even delen.. gisteren tijdens de lunch geprikt met Janssen (1976) in Ehv. Goed georganiseerd, wel redelijk druk. Bij buitenkomst een pushbericht van nu.nl over het stoppen met Janssen. Ik blij dat ik hem nog wel had kunnen krijgen. Anyway, totaal geen bijwerkingen, ook geen pijnlijke arm ofzo. Vandaag mijn beste workout tot heden gehad in de gym, dus misschien dat ze er wat dianabol ofzo bijgegooid hebben 😉.
Op mijn rivm zie ik nog niet dat ik gevaccineerd ben, ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Apache4u van de mijn RIVM site
Het kan enkele dagen duren voordat uw vaccinatie in het overzicht staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik las net dat mensen van 1982 aan de beurt zijn. :) Dat wordt Pfizer/BioNTech/Moderna. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 18:47

Punkrocker

Mostly harmless

Vandaag gevaccineerd met Pfizer in Goes.
Het is dat je een kwartiertje moet wachten na afloop anders had ik na een een kwartier alweer thuis geweest.
Intake + prik was nog geen vijf minuten werk. Liep als een trein, vriendelijk mensen allemaal.
Er waren acht prikrijen geopend en nog een aantal gesloten. Tempo kan daar dus nog omhoog moet het nodig zijn.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:16

codex

Geen OpenAI agent :)

xabre16v schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:34:
Ik las net dat mensen van 1982 aan de beurt zijn. :) Dat wordt Pfizer/BioNTech/Moderna. Ik ben benieuwd.
Alles is mRNA vanaf heden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 08:21

Standeman

Prutser 1e klasse

Gisteren mijn eerste prik gehad *O*

Maar vandaag voel ik me best belabberd zeg. Niet echt ziek, maar meer het gevoel dat de halve nacht heb zitten zuipen met vrienden. Gelukkig is het voor een goed doel :p

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:08
Prikafspraken gemaakt voor eind juni en begin augustus. Een gekke vraag wellicht, maar weet iemand of er de mogelijkheid is om liggend geprikt te worden? Vanwege mijn prikangst wil ik direct na een prik nog wel eens flauwvallen of dreigen flauw te vallen. De meest recente prikken zijn goed gegaan, maar in het verleden behaalde resultaten ... ;)

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
loekf2 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 23:48:
[...]

Ja, dezelfde ervaring als die van mijn vrouw (Janssen prik)

- 11 uur na prik bij het naar bed gaan was ze warm (inschatting lichte koorts/verhoging)
- Na een uur in bed had ze het steenkoud en maakte ze een kruik (inschatting koorts, maar ze brandde ook weer niet op).
- 3 uur midden in de nacht brak de koorts weer en had ze het snikheet :+
- Vanmorgen hoofdpijn (missschien ook door de slechte nachtrust) en temperatuurschommelingen (af en toe wat warm, dan zakt het weer wat.

Niks ergs, zeker niet doodziek of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

voske schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:22:
Prikafspraken gemaakt voor eind juni en begin augustus. Een gekke vraag wellicht, maar weet iemand of er de mogelijkheid is om liggend geprikt te worden? Vanwege mijn prikangst wil ik direct na een prik nog wel eens flauwvallen of dreigen flauw te vallen. De meest recente prikken zijn goed gegaan, maar in het verleden behaalde resultaten ... ;)
Oei durf ik niet te zeggen, je kan misschien aangeven dat je prikangst hebt, er lopen meer dan voldoende mensen van de GGD rond die je eventueel in de gaten houden en bij je blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Standeman schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:15:
Maar vandaag voel ik me best belabberd zeg. Niet echt ziek, maar meer het gevoel dat de halve nacht heb zitten zuipen met vrienden.
Mijn vrouw moest lachen toen ik je post voorlas. Haar reactie "Ja, was blijkbaar een leuk feest, jammer dat ik me er niets van kan herinneren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Is zitten dan niet beter? Of val je direct weg?

Ik heb het ook een keer gehad, (beetje teveel stress), maar dat was bij het opstaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 08:21

Standeman

Prutser 1e klasse

Vraag acht van de medische verklaring vraagt of je wel eens bent flauwgevallen. Daar ja invullen en dan krijg je automatisch een gesprek met de GGD(arts?) over hoe en wat. Daar kan je het gewoon aangeven natuurlijk en er zullen vast wel faciliteiten voor zijn om alles veilig te laten verlopen.

Overigens voelde ik bijna niks van de vaccinatie, bloedprikken is een stuk vervelender.

[ Voor 5% gewijzigd door Standeman op 04-06-2021 12:46 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:08
Standeman schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:44:
[...]

Vraag acht van de medische verklaring vraagt of je wel eens bent flauwgevallen. Daar ja invullen en dan krijg je automatisch een gesprek met de GGD(arts?) over hoe en wat. Daar kan je het gewoon aangeven natuurlijk en er zullen vast wel faciliteiten voor zijn om alles veilig te laten verlopen.
Dank, dan moet het goed komen.
roffeltjes schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:37:
[...]

Is zitten dan niet beter? Of val je direct weg?
Direct, meteen op het moment dat de naald weer uit me is.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:29
In eerste instantie had ik mijn bedenkingen bij de vele collegae die de dag ná de tweede Moderna vaccinatie zich ziek melden/zich niet goed voelden. Deze gezonde, sportieve vent zal daar vast geen last van krijgen? Toch?!

Nu dan, na de tweede vaccinatie op een dinsdag rond 15:30 uur (woensdag is mijn vrije dag, dus goed uitgekiend achteraf) had ik inderdaad het gevoel van een enorme kater, bonkende hoofdpijn die niet reageerde op paracetamol in combinatie met een NSAID. Koorts en echt een gat in de dag geslapen alsof ik een halve marathon erop had zitten. Aan begin van de avond, zo rond 18:00 uur, trokken alle klachten net zo snel weg als ze gekomen waren.

Herken het inderdaad niet van andere vaccinaties; maar heb dit er graag voor over gehad!

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:39
Liggend geprikt worden kan. Gewoon even aangeven. Weet dat het wel vaker gebeurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@voske gisteren was ik in Naarden voor mijn eerste prik en daar had ten minste één prik kamer gordijnen en een soort van bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 15:25
Mijn vrouw heeft zodra haar leeftijd aan de beurt was online een afspraak gemaakt. Met wat geluk kon ze snel terecht, namelijk morgen.
Maar ze heeft nog geen uitnodigingsbrief ontvangen. Volgens de afspraakbevestiging moet ze die brief meenemen inclusief het ingevulde gezondheidsformulier, maar die hebben we dus nog niet en hoogstwaarschijnlijk morgen ook niet - vandaag is de post al geweest en morgen is de afspraak voor de post komt.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit vaker voorkomt en dus wel goed komt, maar heeft iemand daar ervaring mee? Een korte google zoektocht gaf geen uitsluitsel.

Edit: intussen is de brief vandaag toch nog op de mat gevallen; maar dit kan natuurlijk nog wel voor andere mensen relevant zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Lapa op 04-06-2021 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Vreemd, in mijn bevestigingsmail staat dat ik dit moet meenemen:

Mondkapje
Uw paspoort, rijbewijs of identiteitsbewijs
Deze afspraakbevestiging
Een ingevulde gezondheidsverklaring.

Dus niet een brief. Maar volgens mij (als je dit topic even doorneemt) is het over het algemeen geen probleem.

Ik heb inmiddels zelfs twee uitnodigingsbrieven gekregen, dus ze kunnen bij mij eventueel kiezen welke ze willen zien :)

[ Voor 17% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 04-06-2021 14:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Lapa schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:11:
Mijn vrouw heeft zodra haar leeftijd aan de beurt was online een afspraak gemaakt. Met wat geluk kon ze snel terecht, namelijk morgen.
Maar ze heeft nog geen uitnodigingsbrief ontvangen. Volgens de afspraakbevestiging moet ze die brief meenemen inclusief het ingevulde gezondheidsformulier, maar die hebben we dus nog niet en hoogstwaarschijnlijk morgen ook niet - vandaag is de post al geweest en morgen is de afspraak voor de post komt.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit vaker voorkomt en dus wel goed komt, maar heeft iemand daar ervaring mee? Een korte google zoektocht gaf geen uitsluitsel.
Brief is niet nodig, e-mailbevestiging van de afspraak laten zien is genoeg (kan ook op telefoon). In de mail staat als het goed is een linkje naar een pdf van de gezondheidsverklaring. Als je een printer hebt kun je die het beste thuis uitprinten en ingevuld meenemen.

Bij geen printer hebben ze eventueel de verklaringen ook bij de ingang van de locatie nog liggen.
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:38:
Vreemd, in mijn bevestigingsmail staat dat ik dit moet meenemen:

Mondkapje
Uw paspoort, rijbewijs of identiteitsbewijs
Deze afspraakbevestiging
Een ingevulde gezondheidsverklaring.

Dus niet een brief. Maar volgens mij (als je dit topic even doorneemt) is het over het algemeen geen probleem.

Ik heb inmiddels zelfs twee uitnodigingsbrieven gekregen, dus ze kunnen bij mij eventueel kiezen welke ze willen zien :)
Bij mij stond het wel in de mail:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oMlUvDP.png
Maar is inderdaad niet perse nodig dus.

[ Voor 24% gewijzigd door Tourniquet op 04-06-2021 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 11-09 09:14
Tourniquet schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:58:
[...]

Brief is niet nodig, e-mailbevestiging van de afspraak laten zien is genoeg (kan ook op telefoon). In de mail staat als het goed is een linkje naar een pdf van de gezondheidsverklaring. Als je een printer hebt kun je die het beste thuis uitprinten en ingevuld meenemen.

Bij geen printer hebben ze eventueel de verklaringen ook bij de ingang van de locatie nog liggen.

[...]

Bij mij stond het wel in de mail:
[Afbeelding]
Maar is inderdaad niet perse nodig dus.
Maar misschien had jij de afspraak gepland op basis van medische indicatie ipv leeftijd?

[ Voor 198% gewijzigd door marteltor op 04-06-2021 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
Tourniquet schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:58:
[...]

Bedankt! De brief is bij ons intussen toch op de mat gevallen, maar voor anderen kan dit nog wel relevante info zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
marteltor schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:59:
[...]
Maar misschien had jij de afspraak gepland op basis van medische indicatie ipv leeftijd?
Wij hadden beide in de bevestigingsmail de tekst staan dat je de brief moet meenemen. We zijn aan de beurt op basis van leeftijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Geen duizeligheid, wel lichte hoofdpijn, licht misselijk, moe en tot de middag had ik het redelijk warm. Nu heb ik het koud, maar straks thuis ff paracetamolletje erin, even slapen en dan zal het vast beter zijn. Bijwerkingen zijn ook redelijk conform wat er bekend is, dus geen rare situatie.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

marteltor schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:59:
[...]
Nee hoor, afgelopen zaterdag de afspraak ingepland op basis van leeftijd. Woensdag had ik de papieren uitnodiging in de bus, maar ben de dag daarvoor al geprikt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

thunder8 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:31:
[...]

Geen duizeligheid, wel lichte hoofdpijn, licht misselijk, moe en tot de middag had ik het redelijk warm. Nu heb ik het koud, maar straks thuis ff paracetamolletje erin, even slapen en dan zal het vast beter zijn. Bijwerkingen zijn ook redelijk conform wat er bekend is, dus geen rare situatie.
Nu is het natuurlijk aannemelijk dat deze symptomen door het vaccin komen, maar moet je bij symptomen sowieso niet thuis blijven, conform de regels/maatregelen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:46:
[...]

Nu is het natuurlijk aannemelijk dat deze symptomen door het vaccin komen, maar moet je bij symptomen sowieso niet thuis blijven, conform de regels/maatregelen? ;)
Nee, want op het werk lopen we met mondkapjes en houden we afstand en thuis ben ik alleen. Dus kans dat ik Corona oploop was sowieso al miniem. ;) En ja de symptomen zijn puur de vaccinatie die gisteren gezet is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

https://dl.coronatest.nl/Gezondheidsverklaring.pdf

Voor hen die de brief niet hebben ontvangen, was al eens voorbij gekomen dacht ik maar dubbel genaaid houdt beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

thunder8 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:53:
[...]

Nee, want op het werk lopen we met mondkapjes en houden we afstand en thuis ben ik alleen. Dus kans dat ik Corona oploop was sowieso al miniem. ;) En ja de symptomen zijn puur de vaccinatie die gisteren gezet is.
Het is niet aan jou om te beoordelen of de regels voor jou gelden of niet ;) maar je get my point wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:00:
[...]

Het is niet aan jou om te beoordelen of de regels voor jou gelden of niet ;) maar je get my point wel denk ik.
Ach mijn chef en zijn plaatsvervanger waren er vandaag toch niet. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:30

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ben bijna aan de beurt om een afspraak te maken (bouwjaar 86, komt er rap aan).

Nu is vandaag in het nieuws dat mensen met een coronabesmetting in het verleden, nog maar één vaccinatie nodig hebben mits dit een mRNA-vaccin is: Pfizer of Moderna dus.

Nu heb ik niet bewust corona gehad. Als in: vorig jaar na carnaval wel ziek geweest, maar toen was van testen nog geen sprake, en ik heb ook niet de specifieke corona symptomen gehad.
Maar, de GGD's in Limburg hebben een vrijwillig antistoffenonderzoek gedaan bij 10.000 mensen in Limburg. Hieraan heb ik deelgenomen, en de uitslag was dat ik positief testte op antistoffen.

Vragen die dan bij mij op komen: is deze test voldoende om met één vaccinatie te kunnen volstaan? Hoe registreert de GGD dit; moet ik hier dan iets voor doen?
Dus ik bel naar de GGD informatielijn.

1) Dat zijn maar geruchten, maar is nog helemaal niet waar meneer. (eh... de site van de Rijksoverheid zegt wat anders? Maar goed, dat staat er nu pas een uurtje op, dus wie weet.)
2) alleen een PCR test is voldoende. Niet een of andere vage test. (letterlijke woorden, die 'vage test' is hun eigen onderzoek geweest :+ )

Ach ja, ik vraag het nog wel eens na als ik daadwerkelijk de afspraak mag maken. En anders maar gewoon 2 spuitjes. Echt wakker kan ik er ook niet van liggen. Maar ik vond de reactie van de informatiemevrouw wel frappant.
Mocht er nog een ontwikkeling hierover zijn, dan meld ik me weer. Om de simpele reden dat er dan wat mensen in het grensgebied van Limburg misschien net wat eerder volledig gevaccineerd kunnen zijn. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Ik heb een vaccinatieafspraak staan voor as Zondag. Het is een stuk rijden en nou ben ik morgen toevallig in de buurt. Wat vinden jullie, is het asociaal om langs te gaan en te vragen of ik al kan? Ik twijfel een beetje, maar het zou me een dubbele rit van 60km heen en weer schelen als ik zondag niet weer die kant op hoef 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 11-09 09:14
Wilde schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 23:46:
Ik heb een vaccinatieafspraak staan voor as Zondag. Het is een stuk rijden en nou ben ik morgen toevallig in de buurt. Wat vinden jullie, is het asociaal om langs te gaan en te vragen of ik al kan? Ik twijfel een beetje, maar het zou me een dubbele rit van 60km heen en weer schelen als ik zondag niet weer die kant op hoef 😬
Waarom zou je het niet proberen? Er gaat heus niet iemand einde dag teleurgesteld worden omdat jij die dag bent geweest. ...mocht het überhaupt al lukken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:49

gws24

Thinking is hard!

Wat dacht je van gewoon niet doen want ja het is asociaal en het gaat je sowieso niet lukken. Je krijgt niet voor niets een afspraak op een bepaald tijdstip op een bepaalde datum. Dat heeft te maken met het aantal vaccins op locatie die dag en de logistiek er van, spreiding mensen over de dag om grote drukte te voorkomen en bv genoeg ruimte voor mensen om 15 minuten te zitten en dan zou jij wel even een dag eerder zo maar tussendoor kunnen fietsen? Ik denk dat de mensen van de prikstraten wel wat anders te doen hebben dan dit soort akkefietjes af te handelen.

PS Er wordt gewoon gecontroleerd bij de registratiehokjes of je afspraak voor die dag rond dat tijdstip is dus je hebt gewoon 0% kans en neemt alleen maar tijd in beslag van de medewerkers daar.

[ Voor 10% gewijzigd door gws24 op 05-06-2021 00:57 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:00

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik zou het gewoon proberen, er wordt wel op datum gecontroleerd maar niet op tijd. Ben zelf ook 8 uur eerder geprikt dan dat ik de afspraak had. Was geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Totaalgeflipt schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 06:00:
[...]

Ik zou het gewoon proberen, er wordt wel op datum gecontroleerd maar niet op tijd. Ben zelf ook 8 uur eerder geprikt dan dat ik de afspraak had. Was geen enkel probleem.
De post is van vrijdag, dus vermoed dat een andere dag bedoeld wordt. :)

Andere dag komen lijkt me idd niet aan te raden, omdat alles per dag geprepareerd wordt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eergisteren 2e Pfizer. Eigenlijk totaal niets gemerkt, zelfs geen pijnlijke arm. De eerste was 2 dagen een pijnlijke arm, en vreemd/onrustig dromen, maar verder niets.
De sporthal in Almere haven is vrij leeg. Ik was 5 minuten te vroeg, en voor de aangegeven tijd zat ik al in de auto terug. Ik had eerlijk gezegd geen zin om een kwartier doelloos te wachten.
Vanmorgen om 07:00 de afspraak voor mijn vrouw gemaakt. Zij had AstraZeneca geweigerd, en kan zich nu, gelukkig, met Pfizer laten vaccineren. Het kost je een maandje onzekerheid, maar gelukkig is ook het ministerie tot inkeer gekomen. Aangezien ze juist AZ weigerde vanwege gezondheidsproblemen ben ik er uiteraard erg blij me dat ook zij met 2 weken de 1e prik krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het gewoon proberen. Niets asociaals aan. Als het op jouw priklocatie net zo druk is als in Almere Haven, zou het me verbazen (alhoewel .. bureaucraten) als je niet gewoon geholpen wordt. Wie niet waagt ....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dat Rutte ook Jansen kreeg, maar dat is hij vermoedelijk al vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
codex schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:39:
[...]

Alles is mRNA vanaf heden :)
Ik zie het net staan dat het bij mijn groep inderdaad veranderd is. Weet je waarom dit is? Ik ben er wel blij mee, ik was namelijk aan het overwegen om Jansen en AstraZenica te weigeren :S

&

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:16

codex

Geen OpenAI agent :)

Weltschmerz schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:43:
[...]

Ik zie het net staan dat het bij mijn groep inderdaad veranderd is. Weet je waarom dit is? Ik ben er wel blij mee, ik was namelijk aan het overwegen om Jansen en AstraZenica te weigeren :S
Afgelopen week in het nieuws geweest, advies van de Gezondheidsraad. Er is met name genoeg Pfizer om het risico van de kans op zeldzame bijwerkingen bij Janssen niet te nemen, daarnaast zijn de leveringen niet betrouwbaar genoeg om te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 19:51

Rzaan

Altijd zoekende

Zojuist mijn 2de vaccinatie Pfizer gekregen in Middenmeer.

Gele boekje meegenomen, en inderdaad kon ik vandaag al een stempel krijgen.
Ben blij met de stempels, maar het is wel een beetje een wassen neus.
De medewerkster keek niet of mijn naam in het boekje stond.

Ze zet er 2 stempels in:
"GGD Hollands Noorden"
"Covid 19 Vaccinatie"

Ze schrijft met pen 2 data erbij :
1-5-2021
5-6-2021

Ook met pen de 2 Batchnummers.

Meer niet.
De stempels zijn van een enorme eenvoud.

Als landen dit gaan gebruiken... ik vind het prima.
Maar laten we nou niet doen alsof dit ook maar iets doet om mensen tegen te houden die ondanks het niet hebben van een vaccinatie toch willen reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Laatst online: 13-08 14:11
Rzaan schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:49:

Gele boekje meegenomen, en inderdaad kon ik vandaag al een stempel krijgen.
Ben blij met de stempels, maar het is wel een beetje een wassen neus.
De medewerkster keek niet of mijn naam in het boekje stond.
Totdat de app c.q. print met QR-code er is, is gele boekje juist middel om tot die de tijd de grens over te kunnen.

Mijn moeder heeft als laatste donderdag de 2e gehad (Pfizer). Ze had gisteren last van zware benen en mindere eetlust. Vandaag weer volledig in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
roffeltjes schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:25:
[...]

Ja, dezelfde ervaring als die van mijn vrouw (Janssen prik)

- 11 uur na prik bij het naar bed gaan was ze warm (inschatting lichte koorts/verhoging)
- Na een uur in bed had ze het steenkoud en maakte ze een kruik (inschatting koorts, maar ze brandde ook weer niet op).
- 3 uur midden in de nacht brak de koorts weer en had ze het snikheet :+
- Vanmorgen hoofdpijn (missschien ook door de slechte nachtrust) en temperatuurschommelingen (af en toe wat warm, dan zakt het weer wat.

Niks ergs, zeker niet doodziek of zo.
FWIW (Janssen dus niet meer zo relevant) vanmorgen (dus 36 uur later) is ze weer okay en ze knapt eigenlijk met het uur op. Ze zal straks wel erg moe zijn (is op stap met de kids), maar meer verwacht ik niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 07:56:
[...]

Ik zou het gewoon proberen. Niets asociaals aan. Als het op jouw priklocatie net zo druk is als in Almere Haven, zou het me verbazen (alhoewel .. bureaucraten) als je niet gewoon geholpen wordt. Wie niet waagt ....
Vanmiddag bij de vaccinatielocatie langsgereden en vriendelijk uitgelegd dat het me een ritje zou schelen.. Was geen probleem gelukkig, het was ook niet zo druk. Ik meld het nog maar even :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Officieel vanwege de kans op bijwerkingen bij jongere mensen.

Onofficieel spelen ook andere zaken een rol. Jansen moest onlangs melden dat ze minder kunnen leveren aan de EU, hierdoor laat Jansen zich moelijker plannen in het programma omdat het niet zeker is hoeveel er binnen zal komen. Pfizer en Moderna hadden begin dit jaar hun productie al opgeschaald en leveren nu eerder en meer vaccins, dit maakt het makkelijker plannen.

Je kan ook zeggen dat vaccins met 94%/95% werking wenselijker zijn bij mobiele en contactrijke groepen. Kans op verspreiding kan je op die manier effectiever de kop in drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 20:20
CMD-Snake schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:16:
[...]

Officieel vanwege de kans op bijwerkingen bij jongere mensen.

Onofficieel spelen ook andere zaken een rol. Jansen moest onlangs melden dat ze minder kunnen leveren aan de EU, hierdoor laat Jansen zich moelijker plannen in het programma omdat het niet zeker is hoeveel er binnen zal komen. Pfizer en Moderna hadden begin dit jaar hun productie al opgeschaald en leveren nu eerder en meer vaccins, dit maakt het makkelijker plannen.

Je kan ook zeggen dat vaccins met 94%/95% werking wenselijker zijn bij mobiele en contactrijke groepen. Kans op verspreiding kan je op die manier effectiever de kop in drukken.
Dit fabeltje moet eens stoppen. De werking van de vaccins valt niet met elkaar te vergelijken, dat is al meermaals uitgelegd.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Devian schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:45:
De werking van de vaccins valt niet met elkaar te vergelijken, dat is al meermaals uitgelegd.
Pfizer en Moderna beschermen het meeste tegen het oplopen van corona. Als je een groep hebt die mobiel is met veel sociale contacten zullen die een beter remmende werking hebben. Voor veel onder de 40 was ziekenhuisopname toch al geen groot gevaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Devian schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:45:
[...]
Dit fabeltje moet eens stoppen. De werking van de vaccins valt niet met elkaar te vergelijken, dat is al meermaals uitgelegd.
Dit is van beide kanten te kort door de bocht. Ondanks dat we appels en peren vergelijken zie je bijvoorbeeld dat Israel (ondanks een groot reservoir ongeprikte palestijnse arbeiders) het beter onder controle heeft dan Engeland (wat natuurlijk een veel groter cosmopolitisch land is). Dus ondanks A-Z versus Pfizer niet zomaar 65/95% te vergelijken is, lijkt mRNA het toch wel beter te doen. Maar het is zeker niet bewezen.

We kunnen het niet met zekerheid stellen, maar ik begrijp helemaal waarom de regering de luxepositie aangrijpt en vol op mRNA inzet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 20:20
CMD-Snake schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:48:
[...]

Pfizer en Moderna beschermen het meeste tegen het oplopen van corona. Als je een groep hebt die mobiel is met veel sociale contacten zullen die een beter remmende werking hebben. Voor veel onder de 40 was ziekenhuisopname toch al geen groot gevaar.
Waarom denk je dat?

Jansen hun testgroep was in India, met de Indische variant, tijdens een hoogtepunt van Corona.

Pfizer zn testgroep was in Amerika tijdens afgelopen zomer, terwijl Corona op het laagtepunt zat.

Die 70% en 95% zijn dus absoluut niet vergelijkbaar

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

roffeltjes schreef op zondag 6 juni 2021 @ 14:43:
[...]
Dit is van beide kanten te kort door de bocht. Ondanks dat we appels en peren vergelijken zie je bijvoorbeeld dat Israel (ondanks een groot reservoir ongeprikte palestijnse arbeiders) het beter onder controle heeft dan Engeland (wat natuurlijk een veel groter cosmopolitisch land is). Dus ondanks A-Z versus Pfizer niet zomaar 65/95% te vergelijken is, lijkt mRNA het toch wel beter te doen. Maar het is zeker niet bewezen.

We kunnen het niet met zekerheid stellen, maar ik begrijp helemaal waarom de regering de luxepositie aangrijpt en vol op mRNA inzet.
Aangezien India geen kolonie was van Israël, is het logisch dat er weinig import is van de Indiase variant.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 11:31
Zo eerste prik zit er in, ging allemaal heel soepetjes en keurig geregeld. Zou na 6 weken een tweede prik krijgen (geen eerdere plek).

Echter vanmorgen toch nog een keer gebeld en nu kan ik toch eerder wat heel goed uit komt kwa timing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
YakuzA schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:47:
[...]

Aangezien India geen kolonie was van Israël, is het logisch dat er weinig import is van de Indiase variant.
Absoluut waar, ook daarom is het nog vroeg om daar conclusies aan te verbinden.

Maar links-of-rechtsom, als regering zou ik voor mRNA kiezen. Dat is niet zomaar gevoel, maar voorzichtige blik op de cijfers en bijwerkingen.... en vooral de betrouwbaarheid van de leveringen.

Aangezien we in een luxepositie zitten snap ik dus die keuze wel.

[ Voor 3% gewijzigd door roffeltjes op 06-06-2021 16:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

roffeltjes schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:54:
[...]

Absoluut waar, ook daarom is het nog vroeg om daar conclusies aan te verbinden.

Maar links-of-rechtsom, als regering zou ik voor mRNA kiezen. Dat is niet zomaar gevoel, maar voorzichtige blik op de cijfers en bijwerkingen.... en vooral de betrouwbaarheid van de leveringen.

Aangezien we in een luxepositie zitten snap ik dus die keuze wel.
Aan de andere kant is het ook wijs om niet op 1 paard te wedden.
Monoculturen hebben keer op keer bewezen dat ze heel kwetsbaar zijn.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
YakuzA schreef op zondag 6 juni 2021 @ 17:57:
[...]

Aan de andere kant is het ook wijs om niet op 1 paard te wedden.
Monoculturen hebben keer op keer bewezen dat ze heel kwetsbaar zijn.
Kweenie of je dat zo over vaccins kan stellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

roffeltjes schreef op zondag 6 juni 2021 @ 17:58:
[...]

Kweenie of je dat zo over vaccins kan stellen :+
Ik ook niet, maar het klinkt wel plausibel. :+

Misschien dat er in de toekomst een variant is waar de Janssen/AZ veel betere antistoffen tegen creëerde dan de Pfizer/Moderna.

Monoculturen hebben in het verleden bewezen dat ze veel vatbaarder zijn voor een verandering dan een gemixte cultuur.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Aanstaande dinsdag mag ik mijn 2e prik halen, even op de fiets richting de SS Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 19:51

Rzaan

Altijd zoekende

Gisterenochtend in alle vroegte de 2de Pfizer prik gekregen.
Gedurende de dag beetje moe. Misschien zelfs heel licht grieperig.
Maar dat kan net zo goed mijn sikkeneurige karakter geweest zijn.

Zowel bij de 1ste als de 2de prik wat pijn op de plek.
Ook de schouder in zijn geheel. Vooral als je er op gaat liggen.

Bij de 2de prik had ik een icepack meegenomen en die er op laten zitten een uurtje.
En constant mijn arm en schouder bewogen en oefeningen gedaan.
Had de indruk dat ik daardoor minder last had van mijn arm dan bij de 1ste prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
Ik mag donderdag de 17e , op 10 minuten rij afstand. Één prik, moderna of pfeizer, omdat we een kleine twee maand geleden Corona hebben gehad.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
Iemand een idee hoe snel naar je eerste prik je een vermelding daarvan op mijn RIVM zou moeten kunnen zien? Ik heb hem afgelopen woensdag gehad, maar zie nog niks staan. Duurt dit gewoon even, of gaat hier iets mis? Heb zeker weten gekozen voor het delen met het RIVM (en de huisarts), dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Jorizzz schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:11:
Iemand een idee hoe snel naar je eerste prik je een vermelding daarvan op mijn RIVM zou moeten kunnen zien? Ik heb hem afgelopen woensdag gehad, maar zie nog niks staan. Duurt dit gewoon even, of gaat hier iets mis? Heb zeker weten gekozen voor het delen met het RIVM (en de huisarts), dus daar ligt het niet aan.
Kan per GGD verschillen denk ik maar mijn vaccinatie van afgelopen donderdag staat er nu in (niet eerder gekeken want het boeit me niet zo).

Overigens was dat Pfizer en nul nada bijwerkingen, geeneens een stijve arm of pijnlijke prikplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 11:31
Dracula schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:57:
Zo eerste prik zit er in, ging allemaal heel soepetjes en keurig geregeld. Zou na 6 weken een tweede prik krijgen (geen eerdere plek).

Echter vanmorgen toch nog een keer gebeld en nu kan ik toch eerder wat heel goed uit komt kwa timing.
Zo de volgende dag: Arm is een beetje gevoelig van binnen maar heb er gewoon op kunnen slapen.

Wel het idee dat ik vannacht misschien wat koortsig was, had het erg heet en dan weer koud. Maar goed de slaapkamer was ook aardig opgewarmd dus dat zou het ook zomaar kunnen zijn.

Ik heb direct ma de prik (15 minuten wachten tijd) continue mijn arm bewogen en spieren aangespannen en daarna ook de rest van de avond zoveel mogelijk mijn arm bewogen. Misschien dat dat hielp, mijn vrouw heeft dat niet gedaan (maar af en toe) en die had de 2 dagen erna erg veel arm pijn. Kon er zeker niet op slapen en zelfs het alleen al oprollen van haar T-shirt was al erg pijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:30

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zou hier nog op terug komen:
Vraag: ik heb aan een vrijwillig bloedonderzoek van de GGD meegedaan, en daarbij testte ik positief op antistoffen. Is dit voldoende bewijs om in aanmerking te komen voor één enkele prik?
Het antwoord is nee. Alleen een officiële test is geldig. Dit losse onderzoek van de GGD is geen officiële test geweest.
Daarbij, de resultaten zijn geanonimiseerd dus de GGD weet zelf niet eens meer wie positief getest heeft. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

thunder8 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:31:
[...]

De bijwerkingen waren bij mij alleen de 1ste dag na de vaccinatie. 2de en derde dag was dit alweer verdwenen. Niets bijzonders dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 07:53:
Eergisteren 2e Pfizer. Eigenlijk totaal niets gemerkt, zelfs geen pijnlijke arm. De eerste was 2 dagen een pijnlijke arm, en vreemd/onrustig dromen, maar verder niets.
De sporthal in Almere haven is vrij leeg. Ik was 5 minuten te vroeg, en voor de aangegeven tijd zat ik al in de auto terug. Ik had eerlijk gezegd geen zin om een kwartier doelloos te wachten.
Vanmorgen om 07:00 de afspraak voor mijn vrouw gemaakt. Zij had AstraZeneca geweigerd, en kan zich nu, gelukkig, met Pfizer laten vaccineren. Het kost je een maandje onzekerheid, maar gelukkig is ook het ministerie tot inkeer gekomen. Aangezien ze juist AZ weigerde vanwege gezondheidsproblemen ben ik er uiteraard erg blij me dat ook zij met 2 weken de 1e prik krijgt.
Ik heb wel eens gehoord dat je een pijnlijke arm kunt voorkomen als je de injectie traag laat inspuiten. Hoe is dit bij jou gegaan?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Minuut geleden moderna gekregen in Amsterdam-osdorp, in paar minuten er doorheen,viel allemaal erg mee,nu afwachten of ik ergens last van krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
weg

[ Voor 99% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

In vergelijking met andere prikken die ik ooit gehad heb (voor reizen etc) werd deze relatief traag ingespoten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Net Pfizer gehaald in de lokale schaatsbaan :)

Dat ging echt heel efficient allemaal. Waar ik nogal eens loop te klagen over het gezwalk tijdens de planning gaat de uitvoering echt met een bijna militaire precisie. Chapeau daarvoor :)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste