Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:13

Nox

Noxiuz

Rzaan schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:49:
Zojuist mijn 2de vaccinatie Pfizer gekregen in Middenmeer.

Gele boekje meegenomen, en inderdaad kon ik vandaag al een stempel krijgen.
Ben blij met de stempels, maar het is wel een beetje een wassen neus.
De medewerkster keek niet of mijn naam in het boekje stond.

Ze zet er 2 stempels in:
"GGD Hollands Noorden"
"Covid 19 Vaccinatie"

Ze schrijft met pen 2 data erbij :
1-5-2021
5-6-2021

Ook met pen de 2 Batchnummers.

Meer niet.
De stempels zijn van een enorme eenvoud.

Als landen dit gaan gebruiken... ik vind het prima.
Maar laten we nou niet doen alsof dit ook maar iets doet om mensen tegen te houden die ondanks het niet hebben van een vaccinatie toch willen reizen.
Als het al iemand van de GGD is. Hier heeft iemand van de ehbo het boekje ingevuld. Lekker beleid weer, iemand gepakt die er uit voorzorg aanwezig is voor calamiteiten dan administratief werk laten doen. Schrijf dan niks in het gele boekje of laat hem afstempelen op een andere locatie of gebruik gewoon dat A4'tje als bewijs. Óf zorg dat er iemand is die die boekjes afstempelen als taak heeft, iets wat in de eerste instantie mij prima lijkt. Moeilijk werk zal het niet echt zijn en volgens mij zat personeel te vinden nu.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-06 16:18
Mijn vrouw heeft haar gele boekje meegenomen naar Harderwijk voor de tweede prik Pfizer. Ze zeiden dat ze dat niet deden en van niks wisten. Stond alweer een vrouw voor de deur te bleren dat ze een stempel wilde, maar mijn vrouw heeft het gelaten.

Er zal vanzelf een oplossing komen, ga ik maar vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 11:07
Gisteren mijn 1e Moderna prik in de Broodfabriek (Rijswijk, Zuid-Holland) gekregen.

Met alle dranghekken leek het wel een attractiepark maar alles was heel goed geregeld is mijn ervaring.

Prik voelde ik niet, later op de dag en nu nog steeds spierpijn (Alsof iemand een flinke stomp heeft gegeven) en branderig gevoel in mijn arm. Met de griepprik heb ik eigenlijk nooit klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47
Zojuist geprikt bij de RAI in Amsterdam. In een ander topic was er sprake van dat ze zowel Moderna als Pfizer zouden prikken maar die informatie blijkt waarschijnlijk achterhaald. In de rai wordt momenteel alleen geprikt met Pfizer of met Janssen/ AstraZeneca.

Het is trouwens echt lopende band werk, binnen 10 minuten zat de spuit al in mijn arm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93050

Strider schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:54:
[...]

Ik heb wel eens gehoord dat je een pijnlijke arm kunt voorkomen als je de injectie traag laat inspuiten. Hoe is dit bij jou gegaan?
Eerlijk gezegd niet opgelet ... maar ik was letterlijk in 2 tellen klaar. Dus ik denk dat 't erin gejast is. Maar (de 2e keer) nergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rzaan schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:49:
Zojuist mijn 2de vaccinatie Pfizer gekregen in Middenmeer.

Gele boekje meegenomen, en inderdaad kon ik vandaag al een stempel krijgen.
Ben blij met de stempels, maar het is wel een beetje een wassen neus.
De medewerkster keek niet of mijn naam in het boekje stond.

Ze zet er 2 stempels in:
"GGD Hollands Noorden"
"Covid 19 Vaccinatie"

Ze schrijft met pen 2 data erbij :
1-5-2021
5-6-2021

Ook met pen de 2 Batchnummers.

Meer niet.
De stempels zijn van een enorme eenvoud.

Als landen dit gaan gebruiken... ik vind het prima.
Maar laten we nou niet doen alsof dit ook maar iets doet om mensen tegen te houden die ondanks het niet hebben van een vaccinatie toch willen reizen.
Vast dom, maar ik snap dat hele 'gele boekje' gedoe niet. Ik heb zat gereisd, maar altijd naar landen waar vaccinaties niet verplicht waren. Bijgevolg heb ik geen geel boekje. Mijn dochter is zowat dehele wereld rond geweest, elke denkbare vaccinatie dus, maar moest 2 jaar gelden een nieuw geel boekje aanvragen, omdat de vaccinaties die er in stonden verlopen waren. Ik ben wel compleet gevaccineerd, en op de vaccinatieplaats was een tafel met wat stempels, kon je zelf (!!) stempelen in je gele boekje. Overal staat echter dat dit geen bewijs is, officieel tenminste. Heeft het kopen van zo'n boekje dus eigenlijk nut ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jorizzz schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:11:
Iemand een idee hoe snel naar je eerste prik je een vermelding daarvan op mijn RIVM zou moeten kunnen zien? Ik heb hem afgelopen woensdag gehad, maar zie nog niks staan. Duurt dit gewoon even, of gaat hier iets mis? Heb zeker weten gekozen voor het delen met het RIVM (en de huisarts), dus daar ligt het niet aan.
Toevallig NET gekeken: bij mij staan ze er beide, 29 april en 3 juni. Ik kan me voorstellen dat, als de huisarts de vaccinatie regelde, er de beroemde/beruchte vertraging is, en dat prikken bij de GGD min of meer vanzelf goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 18:46
Anoniem: 93050 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 07:46:
[...]

Toevallig NET gekeken: bij mij staan ze er beide, 29 april en 3 juni. Ik kan me voorstellen dat, als de huisarts de vaccinatie regelde, er de beroemde/beruchte vertraging is, en dat prikken bij de GGD min of meer vanzelf goed gaat.
Ik ben gewoon via de GGD geprikt (in Amersfoort), maar ik heb ook net nogmaals gekeken, en nog steeds niks. Heb geen plannen om van de zomer Nederland uit te gaan, maar voor mijn werk gaat het reizen waarschijnlijk wél weer beginnen en ik wordt héél chagrijnig als dit misgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:40
Signs schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:47:
Gisteren mijn 1e Moderna prik in de Broodfabriek (Rijswijk, Zuid-Holland) gekregen.

Met alle dranghekken leek het wel een attractiepark maar alles was heel goed geregeld is mijn ervaring.

Prik voelde ik niet, later op de dag en nu nog steeds spierpijn (Alsof iemand een flinke stomp heeft gegeven) en branderig gevoel in mijn arm. Met de griepprik heb ik eigenlijk nooit klachten.
Ik heb vorige week ook mijn eerste Moderna prik gehad. De spierpijn in de arm heeft echt wel een paar dagen geduurd bij mij, maar een branderig gevoel herken ik niet zo. Ik ben er verder gelukkig ook niet ziek van geweest.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:23

Rzaan

Altijd zoekende

Anoniem: 93050 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 07:41:
[...]

Vast dom, maar ik snap dat hele 'gele boekje' gedoe niet. Ik heb zat gereisd, maar altijd naar landen waar vaccinaties niet verplicht waren. Bijgevolg heb ik geen geel boekje. Mijn dochter is zowat dehele wereld rond geweest, elke denkbare vaccinatie dus, maar moest 2 jaar gelden een nieuw geel boekje aanvragen, omdat de vaccinaties die er in stonden verlopen waren. Ik ben wel compleet gevaccineerd, en op de vaccinatieplaats was een tafel met wat stempels, kon je zelf (!!) stempelen in je gele boekje. Overal staat echter dat dit geen bewijs is, officieel tenminste. Heeft het kopen van zo'n boekje dus eigenlijk nut ?
Zijn er landen die het accepteren? Wil je naar die landen toe... ja, dan heeft het zin.
Is het antwoord op één van de vragen 'nee', dan heeft het geen zin.

Dat het boekje op zich niet veel waarde heeft, doet eigenlijk niet ter zake.
Als de landen je zouden toelaten met 10 Albert Heyn-zegels, dan zou ik zelf die AH-zegels gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:21

Pierre

Van nature lui!

Zo en dat is prik nummer 2 in de bovenarm. Toch wel respect voor de prikkers. Het is behoorlijk warm in de tent bij de SS Rotterdam, gelukkig wordt er airconditioning aangelegd voor ze. Ben benieuwd of ik nog wat bijwerkingen ga krijgen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:25

Wokschotel

Op 6 wielen

Begin van de middag had ik mijn 1e prik, in Dordrecht. Erg goed geregeld, liep als een trein daar. Mooi om te zien. 5 minuten moeten wachten voordat ik naar binnen kon. Ik ben geprikt met Moderna, nu alleen wat last van wat spierpijn en branderig gevoel onderin de arm waarin is geprikt. Gele boekje werd gestempeld nadat je de 15 minuten wachttijd achter de rug had.

[ Voor 12% gewijzigd door Wokschotel op 08-06-2021 13:29 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:18

Spotmatic

Ken sent me

Net twee uurtjes geleden de 1e Pfizer prik gehaald. Hoop ik, want ik voelde er tijdens het prikken niks van (en nu ook nog niet). Naar binnen en 20 minuten later stond ik weer buiten. Wel met pleistertje erop; ik hoor dat dat lang niet bij iedereen gebeurt.

Een lange rij bij de uitgang voor het gele boekje, maar dat heb ik niet (wat moet ik ermee?) en dus liep ik maar gewoon naar buiten. Daarna gelijk een paar km gewandeld met de hond om dat spul maar lekker rond te laten pompen. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:19

bert pit

asdasd

Anoniem: 93050 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 07:41:
[...]

Uit de zeevaart weet ik dat zeevarenden veel vaccinaties krijgen, doorgaans 5 a 8 verschillende. Eén die eigenlijk altijd noodzakelijk is in de zeevaart is die voor gele koorts. Die moet je hebben gehad anders mag je niet aan boord voor een internationale zeereis.

Ik heb tientallen verschillende certificaten voor gele koorts gezien soms in onbegrijpelijke talen. Maar er wordt wel naar gevraagd bij aanmonstering en een kapitein ziet al snel of het een goed certificaat is.

Iets soortgelijks zal zometeen ook met de corona prik gebeuren lijkt me. Ja, je kunt er makkelijk mee frauderen door een kopietje te maken, echter een prik krijgen is doorgaans nog makkelijker (nu soms nog even niet) en slimmer dus waarom zou je.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
Mijn vrouw nu 2 keer Pfizer gehad, nul bijwerkingen. Het enige wat ze de tweede keer voelde was de prik zelf, even 2 uurtjes wat gevoelige prikplek. Verder echt helemaal niks aan klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

bert pit schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:02:
Iets soortgelijks zal zometeen ook met de corona prik gebeuren lijkt me. Ja, je kunt er makkelijk mee frauderen door een kopietje te maken, echter een prik krijgen is doorgaans nog makkelijker (nu soms nog even niet) en slimmer dus waarom zou je.
Omdat er veel anti-vaxers zijn die toch op zomervakantie naar bijvoorbeeld Kroatie willen?
(ik begreep van een bericht op dit forum dat dit land er om vraagt)

Edit:
https://www.telegraaf.nl/...ele-boekje-voor-reizigers

[ Voor 10% gewijzigd door Rzaan op 08-06-2021 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:20

gws24

Thinking is hard!

Spotmatic schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:45:
Net twee uurtjes geleden de 1e Pfizer prik gehaald. Hoop ik, want ik voelde er tijdens het prikken niks van (en nu ook nog niet). Naar binnen en 20 minuten later stond ik weer buiten. Wel met pleistertje erop; ik hoor dat dat lang niet bij iedereen gebeurt.
Ik voelde ook bijna niks van de prik maar na ongeveer 4 uur begon de prikplek toch wat stijf en gevoelig te worden dus dat kan nog komen bij jou ;) . Oh, en ik had ook geen pleister maar dat was ook niet nodig want het bloedde totaal niet.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Kan zijn dat mensen met bloedverdunners die wel krijgen. Die krijgen ook instructie mee om 2 of 10 minuten druk te houden vanwege het bloeden. Ik kreeg hem de eerste keer wel en tweede keer niet, totaal random. Pleister was nog het vervelendste van alles om die eraf te halen :D

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:18

Spotmatic

Ken sent me

gws24 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:05:
[...]

Ik voelde ook bijna niks van de prik maar na ongeveer 4 uur begon de prikplek toch wat stijf en gevoelig te worden dus dat kan nog komen bij jou ;) . Oh, en ik had ook geen pleister maar dat was ook niet nodig want het bloedde totaal niet.
Verhip, je hebt gelijk. Al valt het met de pijn natuurlijk alleszins mee, ik heb vanwege de diverse sporten die ik beoefen elke dag wel ergens een klein pijntje dus het valt niet heel erg op. :-)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
Spotmatic schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:26:
[...]

Verhip, je hebt gelijk. Al valt het met de pijn natuurlijk alleszins mee, ik heb vanwege de diverse sporten die ik beoefen elke dag wel ergens een klein pijntje dus het valt niet heel erg op. :-)
Dat heb ik dus ook, ergere pijn dan na een goede workout kan het niet zijn. Zeker na mijn corona break, ik was een paar dagen invalide.

Is er ergens een overzicht met de locaties waar Moderna wordt geprikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
Jorizzz schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:11:
Iemand een idee hoe snel naar je eerste prik je een vermelding daarvan op mijn RIVM zou moeten kunnen zien? Ik heb hem afgelopen woensdag gehad, maar zie nog niks staan. Duurt dit gewoon even, of gaat hier iets mis? Heb zeker weten gekozen voor het delen met het RIVM (en de huisarts), dus daar ligt het niet aan.
Inmiddels even contact gehad met de desbetreffende GGD, die gaven aan dat het tot vier (!) weken kan duren voor dit door het RIVM verwerkt is. Alle vinkjes uit mijn controlelijstje stonden goed, dus uiteindelijk zal het wel goedkomen, maar soepel is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:59
Jorizzz schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:54:
[...]

Inmiddels even contact gehad met de desbetreffende GGD, die gaven aan dat het tot vier (!) weken kan duren voor dit door het RIVM verwerkt is. Alle vinkjes uit mijn controlelijstje stonden goed, dus uiteindelijk zal het wel goedkomen, maar soepel is anders.
Niet te geloven dit. Bij ons was het na enkele uren steeds zichtbaar. Pfizer via GGD.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 14:17

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Miki schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:19:
Zojuist geprikt bij de RAI in Amsterdam. In een ander topic was er sprake van dat ze zowel Moderna als Pfizer zouden prikken maar die informatie blijkt waarschijnlijk achterhaald. In de rai wordt momenteel alleen geprikt met Pfizer of met Janssen/ AstraZeneca.

Het is trouwens echt lopende band werk, binnen 10 minuten zat de spuit al in mijn arm :)
Ik ben gistermiddag geweest en inderdaad, wat een soepele doorloop zeg. Hulde voor hoe ze dat hebben opgezet.. Kon overal zo doorlopen en echt rustig was het zeker niet.

Enige plek waar ik even in de rij heb moeten staan was voor de stempel in mijn gele boekje. En achteraf bleek dat veel mensen die rij aanzagen voor de rij naar de uitgang (bordjes.. lezen...), dus die was half zo lang als nodig.

Ook even een twijfel of ik wel goed was geprikt omdat ik niks voelde, maar bij het wakker worden vanmorgen toch wel een redelijk stijve arm. Verder wat duf. Netjes dit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:30
Mijn vrouw heeft 1 uur geleden haar 1ste vacinatie gehad. Het gaat goed met haar. Ze is gevaccineerd met Pfizer. Covid-19 vaccin comirnaty injvlst 0 3 ml FC3143

Ze voelt zich goed geen bijwerkingen en geen pijn.

Nog een paar vragen:

• Wanneer krijg ze een paspoort of pasje voor Corona?

• Ze heeft alleen een registratiekaart coronavaccinatie op papier gekregen. Er staat op de brief dat uw registratiekaart is geen officieel bewijs van vacinatie, maar een bevestiging van uw vaccinatie.

Volgende prik, tweede vacinatie 14 juli.

‐‐-----------------------------------------------------------------------------

Ik ben volgende week dinsdag 15 juni aan de beurt mijn eerste vacinatie

Mijn ouders zijn afgelopen zondag gevaccineerd en kregen hun tweede vacinatie Pfizer. Mijn ouders maken het goed en geen bijwerkingen. Mijn vader 74 en mijn moeder 72 jaar.

Mijn broer op 25 juni 1ste vacinatie.

Mijn vrouw heeft het goed ervaren en geen enkel probleem of last van gehad. Ze voelt er niks van

[ Voor 33% gewijzigd door Van der Berg op 09-06-2021 12:09 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:09

FreakNL

Well do ya punk?

Ook net Moderna gehad, in Ridderkerk.

Met een mooie stempel in mijn gele boekje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Van der Berg schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:51:
Mijn vrouw heeft 1 uur geleden haar 1ste vacinatie gehad. Het gaat goed met haar. Ze is gevaccineerd met Pfizer. Covid-19 vaccin comirnaty injvlst 0 3 ml FC3143

Ze voelt zich goed geen bijwerkingen en geen pijn.

Nog een paar vragen:

• Wanneer krijg ze een paspoort of pasje voor Corona?
Als de overheid er uit is over hoe of wat, duurt wel een paar maanden misschien :P
• Ze heeft alleen een registratiekaart coronavaccinatie op papier gekregen. Er staat op de brief dat uw registratiekaart is geen officieel bewijs van vacinatie, maar een bevestiging van uw vaccinatie.
Mooi.
Volgende prik, tweede vacinatie 14 juli.
Dan kan ze haar gele boekje meenemen en er een stempel in laten zetten. Meer dan dat aan 'paspoort' voor corona gaat het hem niet worden voorlopig.
‐‐-----------------------------------------------------------------------------

Ik ben volgende week dinsdag 15 juni aan de beurt mijn eerste vacinatie

Mijn ouders zijn afgelopen zondag gevaccineerd en kregen hun tweede vacinatie Pfizer. Mijn ouders maken het goed en geen bijwerkingen. Mijn vader 74 en mijn moeder 72 jaar.

Mijn broer op 25 juni 1ste vacinatie.

Mijn vrouw heeft het goed ervaren en geen enkel probleem of last van gehad. Ze voelt er niks van
Die bijwerkingen komen meestal een paar uur later en meer bij de 2e prik uit eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Nox schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:06:
[...]
Als de overheid er uit is over hoe of wat, duurt wel een paar maanden misschien :P

[...]
Mooi.

[...]
Dan kan ze haar gele boekje meenemen en er een stempel in laten zetten. Meer dan dat aan 'paspoort' voor corona gaat het hem niet worden voorlopig.

[...]

Die bijwerkingen komen meestal een paar uur later en meer bij de 2e prik uit eigen ervaring.
Wij gaan mogelijk midden/eind augustus voor bijna 4 weken naar het buitenland mogelijk. Dan hebben we al twee keer gevaccineerd. Het land dat we naar toe gaan is weer open, maar heeft als voorwaarden dat je bent gevaccineerd. Hoe kunnen we dat straks aantonen? Door deze registratiekaart coronavaccinatie? Voor uemand die twee keer is gevaccineerd, hoeven we niet meer in quarantaine volgens de voorwaarden of er staat dat je een test moet doen bij niet gevaccineerd COVID-19 negatief.

Gele boekje is oik niet officieel voor reizen?

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 09-06-2021 13:23 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 14:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

Van der Berg schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:18:
[...]

Wij gaan mogelijk midden/eind augustus voor bijna 4 weken naar het buitenland mogelijk. Dan hebben we al twee keer gevaccineerd. Het land dat we naar toe gaan is weer open, maar heeft als voorwaarden dat je bent gevaccineerd. Hoe kunnen we dat straks aantonen? Door deze registratiekaart coronavaccinatie? Voor uemand die twee keer is gevaccineerd, hoeven we niet meer in quarantaine volgens de voorwaarden of er staat dat je een test moet doen COVID-19 negatief
Dat hangt af van het land waar je heen gaat. Binnen de EU zijn landen op dit gebied Souverein en kunnen dus zelf bepalen welke eisen ze stellen aan een bewijs van vaccinatie en of vaccinatie genoeg is voor binnenkomst zonder test en/of quarantaine.

De bedoeling was om een Europese app te hebben die dat allemaal regelt maar het lijkt erop dat die nog even op zich laat wachten als het er nog van komt.

Sommige landen binnen de EU accepteren het gele vaccinatieboekje mits goed ingevuld en voorzien van stempels/stickers/batchnummers/handtekening arts etc. Andere landen eisen een PCR test of antigeen test niet ouder dan 48 en/of 72 uur, zelfs indien je al bent gevaccineerd.

Kortom, het hangt ervan af waar je heen gaat, vaccinatie an sich is niet altijd voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:21

Pierre

Van nature lui!

FreakNL schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:58:
Ook net Moderna gehad, in Ridderkerk.

Met een mooie stempel in mijn gele boekje.
Ik woon in Ridderkerk en moest naar de SS Rotterdam :) met dit weer ook geen straf trouwens (op de fiets).

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb 2 gele boekjes besteld voor mij en mijn vrouw via SDU.NL

Ik ga deze laten stempelen. Ik weet niet of het straks geldig is bij het vliegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 12:26
Vanmiddag geprikkert! *O*

Prik (Pfizer) nauwelijks gevoeld (ik denk dat ik 10 seconden) in de stoel heb gezeten, daarna 15 minuten gewacht om te kijken of mijn arm er niet af zou vallen (zit er nog aan!), Dus so far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
henkzelf schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:20:
[...]

Niet te geloven dit. Bij ons was het na enkele uren steeds zichtbaar. Pfizer via GGD.
Ik lees nu dit bij de betreffende GGD. Moet goed komen dus, of die gegevens nu wel of niet op Mijn RIVM komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
Jorizzz schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:43:
[...]

Ik lees nu dit bij de betreffende GGD. Moet goed komen dus, of die gegevens nu wel of niet op Mijn RIVM komen.
Ik vind dat een slappe hap verklaring van jouw GGD. Het akkoord-vinkje voor doorgeven aan het RIVM bestaat al vanaf 6 januari ofzo. Had toen ook niks met het digital corona passpoort te maken. Gewoon een stukje registratie en een print voor jezelf (als je die niet meekreeg zoals ik door een computerstoring.
Dat het nu wel handig is voor het DC paspoort en dat ze ook de "niet-vinkers" gaan "inlezen" neemt
a. niet weg dat jouw GGD zijn zaakjes moet regelen
b. verbaasd mij grotelijks want "nee" is toch "nee"?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
henkzelf schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:44:
[...]

Ik vind dat een slappe hap verklaring van jouw GGD. Het akkoord-vinkje voor doorgeven aan het RIVM bestaat al vanaf 6 januari ofzo. Had toen ook niks met het digital corona passpoort te maken. Gewoon een stukje registratie en een print voor jezelf (als je die niet meekreeg zoals ik door een computerstoring.
Dat het nu wel handig is voor het DC paspoort en dat ze ook de "niet-vinkers" gaan "inlezen" neemt
Eén van ons begrijpt het verhaal verkeerd. Hoe ik het interpreteer is als je zegt "Nee, deel mijn gegevens niet met het RIVM", dan gebeurt dat ook niet. Wat wel gebeurt is dat je op basis van wat bij de GGD bekend is, wél een coronapaspoort kunt krijgen. Overigens ligt het ook niet aan de GGD dat de gegevens nog niet bij Mijn RIVM worden vermeld, maar schijnt er juist bij het RIVM een vertraging te zijn in het verwerken van gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Ah ok, dan worden de GGD bestanden misschien rechtstreeks als data bron gebruikt.
Blijft staan dat die vertraging eigenlijk alleen optrad bi huisartsen en instellings (prik) gegevens want dat ging via excel en csv bestanden of zelfs per stuk invoeren (las ik eerder). GGD's waren als snel (live) gekoppeld aan het RIVM. Dat zie je ook op het dashboard waar alleen huisarts en instelling nog steeds "schattingen of berekeningen" zijn en GGD's gewoon harde getallen.

Edit: en met een printje heb je iets want het Digital ding kan iets langer duren.

[ Voor 8% gewijzigd door henkzelf op 10-06-2021 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
henkzelf schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:44:
Je hebt nee gezegd tegen het delen met RIVM en/of de huisarts, niet tegen het verwerken van je gegevens door de GGD.

Het "Coronapaspoort" vraagt jouw gegevens rechtstreeks op bij de GGD op het moment dat jij daar zelf om vraagt. Er wordt geen aparte kopie gemaakt op andere systemen buiten de GGD.

Wil je niet dat jouw gegevens door/voor het DGC verwerkt worden? Simpel, de app niet installeren/gebruiken en geen papieren GC aanvragen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:29

Dennis1812

Amateur prutser

Verkeerde topic

[ Voor 81% gewijzigd door Dennis1812 op 10-06-2021 20:18 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
henkzelf schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:17:
Ah ok, dan worden de GGD bestanden misschien rechtstreeks als data bron gebruikt.
Blijft staan dat die vertraging eigenlijk alleen optrad bi huisartsen en instellings (prik) gegevens want dat ging via excel en csv bestanden of zelfs per stuk invoeren (las ik eerder). GGD's waren als snel (live) gekoppeld aan het RIVM. Dat zie je ook op het dashboard waar alleen huisarts en instelling nog steeds "schattingen of berekeningen" zijn en GGD's gewoon harde getallen.
Klopt. De huisartsen en zorginstellingen lopen achter met het aanleveren van gegevens aan RIVM en hebben ook lang niet altijd de mogelijkheid om een automatische koppeling voor het DGC te realiseren. Er gaat (later, mogelijk na 1 juli) inderdaad wel de mogelijkheid komen voor artsen om handmatig gegevens t.b.v. het DGC te verstrekken (na toestemming van de patient, uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Nox schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:06:
[...]
Volgens de briefing aan de Tweede Kamer van deze week, is er vanaf 23 juni de mogelijkheid om een bewijs van vaccinatie voor binnenlands gebruik op te vragen (wordt ingebouwd in de CoronaCheck app) en per 1 juli kun je een Europees coronapaspoort aanvragen (ook via de CoronaCheck app of website op papier). De gegevens daarvoor komen rechtstreeks bij het RIVM vandaan, maar als je geen toestemming hebt gegeven, komen ze rechtstreeks bij de GGD vandaan. Als je elders geprikt bent, kan het iets langer duren, aangezien de gegevens dan handmatig (na jouw toestemming) in het CoronaCheck systeem moeten worden ingevoerd door een arts (of andere zorg-professional).

[ Voor 6% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 10-06-2021 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo, vandaag mijn prikkie in Helmond gehad. :P Ik ben benieuwd of het mijn langdurige klachten na mijn besmetting vorig jaar maart waar ik nog steeds mee kamp (zie Bart-Willem in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 6" ) erdoor gaan verbeteren.

In Helmond krijg je eigenlijk standaard altijd Moderna (zie ook https://www.ed.nl/helmond...locatie-helmond~ab2c8ff6/) maar die bleken vanmiddag op te zijn gegaan vlak voordat ik kwam. Dus ik heb Pfizer gekregen. :P

Tot nu toe een pijnlijke arm, een vage hoofdpijn achter de ogen die komt en gaat (maar niet heel nadrukkelijk aanwezig gelukkig), spierpijn aan m'n andere arm en het branderige/fikkende gevoel over heel mijn buik (wat ik vaker heb, maar nu nog heviger). En bij tijden voel ik me een bakplaat maar heb m'n temperatuur nog niet opgemeten.

Van de prik zelf voel je totaal niets trouwens, een mug die op je huid landt voel je meer zeg maar. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Afgelopen dinsdag ook gevaccineerd met Pfizer (eerste keer) heb iets meer als een half jaar geleden corona gehad.
Merkte vooral gisteren (woensdag) dat ik meer moe ben als normaal en gisteren brak het zweet me uit, was een beetje dizzy veel slijm en ik had 38,3c
Vandaag al een heel stuk beter en geen verhoging meer, kon duidelijk merken dat mijn afweersysteem geactiveerd was en zijn werk deed.
Mensen die nog geen corona hebben gehad merken vaak niets van de eerste vaccinatie.

14 Juli mijn 2e prik halen.

Schijnt dat mensen welke al eerder corona hebben gehad sneller antistoffen opbouwen dan de gene die dat niet hebben gehad. (daarom ook meer bijwerkingen)
2 weken na de 2e vaccinatie is de hoeveelheid antistoffen zo goed als gelijk, wat wel interessant is dat mensen welke corona hebben gehad en ingeënt zijn een veel beter cel geheugen hebben door de natuurlijk doorlopen infectie en hierdoor een nog betere/snellere afweer hebben (voordeel van het nadeel...)

Staat een mooi stuk over geschreven op (Engels) https://www.pennmedicine....nly-need-one-vaccine-dose

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Nu, ruim 3 weken na 2e prik staan mijn vaccinaties niet in het RIVM. Hoe lang moesten de meesten wachten voor deze erin stonden? Ik ben geprikt via een alternatieve route dus niet de vraag gehad 'wil je delen met rivm?'. Boeit me niet heel veel, kreeg ik de vraag was het 'ja' maar als ze er niet in staan dan niet. Moet dan alleen even zelf de gegevens bij de GGD laten halen zo te zien of mijn gele boekje af laten stempelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Hmmm zit ik dan toch in de placebo groep? :+

Ik merk helemaal niks (klein beetje beurse bovenarm, maar gok dat ik er zelfs op kan tukken)... mijn vrouw was met Janssen om deze tijd al een warm/koud knipperlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Nox schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:30:
Moet dan alleen even zelf de gegevens bij de GGD laten halen zo te zien of mijn gele boekje af laten stempelen.
Schelden helpt geloof ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Mijn GGD heeft op het hoofdkantoor een aantal tijden, gewoon ff langs gaan. Waarom zou je schelden? Om een fucking kutstempel... heb ff geduld. Er zijn nu vrijwilligers die van hun taak worden gehaald (waar er al te weinig op staan) om te stempelen :P

Als je gaat schelden om een stempel doe je gewoon niet meer mee, ik snap die lui niet.
roffeltjes schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:45:

Ik merk helemaal niks (klein beetje beurse bovenarm, maar gok dat ik er zelfs op kan tukken)... mijn vrouw was met Janssen om deze tijd al een warm/koud knipperlicht.
1e prik had ik niks, 2e prik ff beroerd. Of jouw afweersysteem doet niks met het vaccin en je hoort bij de 5% :P

[ Voor 31% gewijzigd door Nox op 10-06-2021 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Laatst online: 21:52
roffeltjes schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:45:

Ook geen last. Wel voel ik iets als ik op de plek druk. Gisteren Pfizer gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
TweakerVincent schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:58:
[...]

Ook geen last. Wel voel ik iets als ik op de plek druk. Gisteren Pfizer gehad
Ik zeg het je... ze zijn gewoon door het echte sap heen en hebben ons gewoon wat leidingwater ingespoten :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Laatst online: 21:52
roffeltjes schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:05:
[...]

Ik zeg het je... ze zijn gewoon door het echte sap heen en hebben ons gewoon wat leidingwater ingespoten :(
Precies!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
fast-server schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:31:
Afgelopen dinsdag ook gevaccineerd met Pfizer (eerste keer) heb iets meer als een half jaar geleden corona gehad.
Merkte vooral gisteren (woensdag) dat ik meer moe ben als normaal en gisteren brak het zweet me uit, was een beetje dizzy veel slijm en ik had 38,3c
Vandaag al een heel stuk beter en geen verhoging meer, kon duidelijk merken dat mijn afweersysteem geactiveerd was en zijn werk deed.
Mensen die nog geen corona hebben gehad merken vaak niets van de eerste vaccinatie.

14 Juli mijn 2e prik halen.

Schijnt dat mensen welke al eerder corona hebben gehad sneller antistoffen opbouwen dan de gene die dat niet hebben gehad. (daarom ook meer bijwerkingen)
2 weken na de 2e vaccinatie is de hoeveelheid antistoffen zo goed als gelijk, wat wel interessant is dat mensen welke corona hebben gehad en ingeënt zijn een veel beter cel geheugen hebben door de natuurlijk doorlopen infectie en hierdoor een nog betere/snellere afweer hebben (voordeel van het nadeel...)

Staat een mooi stuk over geschreven op (Engels) https://www.pennmedicine....nly-need-one-vaccine-dose
Volgens mij hoef je als je corona hebt gehad (ook langer dan een half jaar geleden) niet voor een 2e prik.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 23:31
bert pit schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:15:
[...]

Ik ben ook een paar uur moe geweest na pfizer (soortgelijk vaccin). Daarna iets verminderde eetlust een paar dagen. Ook twee keer een soort wegval moment van een paar seconden.

"Ouwe knarren" hoor ik hier niet over klagen maar veel "ouwe jongeren" wel. Het doet toch iets van binnen.
Best gek, ben 35 maar heb af en toe off momenten. Mini blackout ofzo.. verder geen symps , dit heb ik normaal nooit maar weet niet of het hier aan ligt. Heb je lang last gehad van het wegval moment?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Dat zeggen ze wel (hier in NL) maar in het buitenland hebben ze daar weinig mee te maken (ben je maar deels gevaccineerd) en kom je er zonder extra test en/of quarantaine niet in.
(Zou Hugo niet zo op zijn blauwe ogen geloven)

Zie ook Belgie https://www.nu.nl/coronav...g-ingeente-reizigers.html
Daarnaast hanteert Nederland het zelfde beleid als Belgie voor mensen buiten NL...

Ik krijg sowieso de 2e prik en misschien wel een derde (auto immuunziekte)

Sinds vandaag (dinsdag gevaccineerd met Pfizer) een rode vlek/uitslag "covid arm" rondom de injectie plaats.
Wel even aan de HA en Lareb doorgegeven aangezien dit eigenlijk alleen voorkomt bij een enkeling welke met moderna is gevaccineerd.
Gaat vanzelf weg als het goed is.
thewizard2006 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 07:59:
[...]

Volgens mij hoef je als je corona hebt gehad (ook langer dan een half jaar geleden) niet voor een 2e prik.

[ Voor 15% gewijzigd door fast-server op 11-06-2021 13:56 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:19

bert pit

asdasd

THxZ0NE schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:13:
[...]

Best gek, ben 35 maar heb af en toe off momenten. Mini blackout ofzo.. verder geen symps , dit heb ik normaal nooit maar weet niet of het hier aan ligt. Heb je lang last gehad van het wegval moment?
Ik heb het een keer of drie gehad, binnen een week of zo. Daarna was het weg. Daarvoor heb ik het ook nooit gehad.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-06 10:40
2e Pfizer zit erin. I.t.t. de eerste dosis nu helemaal geen klachten, niet eens spierpijn. Hopelijk blijft dat zo. Vorige keer direct spierpijn die een dag aanhield + een paar uurtjes koorts/slap 24u na de inenting.

Leeftijd <25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
1e Pfizer was één dag zeer lokale spierpijn en bij het hardlopen zwaardere benen dan normaal, verder eigenlijk niets gemerkt.
Morgen weer hardlopen, kijken of het dan weer soepel gaat.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-06 18:27
1e prik met Moderna , in de avond en de dag erna wat pijn in de bovenarm en wat moeheid.
Voor de rest geen bijwerkingen gevoeld.
Ik kijk al uit naar de 2e prik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Een paar uur na Pfizer begon ik een beetje "zwaar" te lopen. Alsof ik wat moeilijker vooruit kon komen. En m'n temperatuur leek omhoog te gaan.

De arm in kwestie was soepel te houden door te blijven bewegen toen het wat stijver werd.

Al met al heb ik er een halve dag "echt" last van gehad. Niets ernstigs.

Leeftijd: ik kan me de release van de NES nog herinneren. Laat ik het daar op houden.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-06 13:45
gisteren de tweede prik gehad beetje schouderpijn meer niet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:22

Amphiebietje

In de blubber

Stukfruit schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 05:23:

Leeftijd: ik kan me de release van de NES nog herinneren. Laat ik het daar op houden.
Dus ergens tussen de 41 en de 115 (uitgaande dat het klopt dat mensen zich pas sinds hun 3de iets herinneren). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:47
Ik heb 7 Juni Janssen gehad. De prik zelf voelde ik nauwelijks, dat de vloeistof een plekje zocht in mijn arm was beter te voelen, maar het stelde weinig voor.

Behalve een 'blauwe plekgevoel' op de prikplaats heb ik geen klachten gehad, ik kon dezelfde nacht gewoon op mijn linkerzij slapen zonder ongemak.

Nu 5 dagen later besef ik dat ik ook wat minder energie had de eerste 3 dagen, maar op het moment viel dat niet op.

De priklocatie in Eindhoven is goed en efficiënt opgezet in het Indoor Sportcentrum.
Toen ik aankwam stond er een lange rij na een netwerkstoring, maar toen ik 'n uur later weer buitenkwam was die rij alweer weggewerkt. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:18

steveman

Comfortabel ten onder

Gisteren 1e biontechprik gehad. Na een paar uur begon de schouder wat stijf te worden. Na een probleemloze nacht is dat al weer bijna voorbij.

Proces liep zeer gesmeerd te Barneveld, kon gelijk doorlopen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

2 uurtjes terug mijn eerste prik gehad (bouwjaar 1975), het is Pfizer geworden. Op de lokatie Goes, in de Zeelandhallen. 40 minuutjes rijden voor mij (woon in West-Brabant).

Moet zeggen dat het zéér goed geregeld is allemaal. Je komt met je auto aanrijden, moet je even melden en dan wordt er een schifting gemaakt tussen mensen die zich komen laten testen en degenen die voor vaccinatie komen.

Auto parkeren, naar binnen wandelen. Even je medische vragenlijst en identiteitsbewijs laten zien, en je wordt meteen naar de prikpost gestuurd (ze hadden er daar 12 naast elkaar). Binnen 2 minuten na het uitstappen uit de auto zat de naald al in de bovenarm.

Daarna nog ff 15 minuten wachten of er geen complicaties optreden (nope) en weer terug naar huis. Op zondag 18 juli (17:45) krijg ik prik nummer 2.

Netjes geregeld hoor, dit proces loopt inmiddels duidelijk als een geoliede en zeer efficiente machine.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gonadan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:17:
1e Pfizer was één dag zeer lokale spierpijn en bij het hardlopen zwaardere benen dan normaal, verder eigenlijk niets gemerkt.
Morgen weer hardlopen, kijken of het dan weer soepel gaat.
Bij mij ook, s'aonds gevacineerd. Niks gevoeld, de dag erna een soort pijn in mijn arm (alsof je een harde klap hebt gehad dat het blauw is). De dag daarna was het weg.

Het vacinatiecentrum was 10 minuutjes fietsen (Turnhout, Belgie), ik denk dat het voor 50 procent van de mensen op fietsafstand ligt (de rest komt uit de dorpen er omheen wat ook niet meer dan 7 km is trouwens). Toch was ik een van de weinigen op de fiets. Het leek me handiger wat te bewegen, ook al beweeg je niet direct met je arm op de fiets om klachten te voorkomen en het was heel goed weer.

[ Voor 30% gewijzigd door Marzman op 13-06-2021 07:26 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Haha, dat heb ik nu dus ook. Linker bovenarm voelt nu net alsof ik er een flinke klap op gehad heb, of ermee tegen een deurpost ben gelopen. Maar puur het gevoel, dus geen blauwe plek oid.

Niet echt spierpijn, maar meer een soort van stijve bovenarm. Goed mee te leven, en gaat vanzelf wel weer over.

Los van dat geen enkel na-effect meer gemerkt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:13
wildhagen schreef op zondag 13 juni 2021 @ 07:27:
Haha, dat heb ik nu dus ook. Linker bovenarm voelt nu net alsof ik er een flinke klap op gehad heb, of ermee tegen een deurpost ben gelopen. Maar puur het gevoel, dus geen blauwe plek oid.

Niet echt spierpijn, maar meer een soort van stijve bovenarm. Goed mee te leven, en gaat vanzelf wel weer over.

Los van dat geen enkel na-effect meer gemerkt.
Idem hier. Vrijdagavond geprikt met Pfizer, had kort daarna wat stijfheid in bovenarm. Gisteren iets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
Idem, maar dat geldt eigenlijk voor elk vaccin. Die spierpijn (vooral als ik m'n arm gestrekt naar voren hou) gaat na dag weer weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
weg

[ Voor 96% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik raak vrij snel in paniek als het op naalden aankomt. Jaarlijks moet ik bloed prikken, dat doen ze met die dunne vleugelnaalden. Dat ging de afgelopen 2 jaar niet fijn, waarbij ik in 2019 zelfs nog even kort out ben gegaan.

Afijn, vanaf vandaag mag ik ook een afspraak maken! Hoewel ik de vaccinatie graag wil halen (niet zozeer voor mijzelf, maar voor mijn omgeving / de samenleving in het geheel), twijfel ik nog enigszins wegens bovenstaande.

Heeft iemand wellicht ervaring met vleugelnaalden én een vaccinatie gehad, die enigszins de vergelijking kan maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

xPhantom schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:51:
Ik raak vrij snel in paniek als het op naalden aankomt. Jaarlijks moet ik bloed prikken, dat doen ze met die dunne vleugelnaalden. Dat ging de afgelopen 2 jaar niet fijn, waarbij ik in 2019 zelfs nog even kort out ben gegaan.

Afijn, vanaf vandaag mag ik ook een afspraak maken! Hoewel ik de vaccinatie graag wil halen (niet zozeer voor mijzelf, maar voor mijn omgeving / de samenleving in het geheel), twijfel ik nog enigszins wegens bovenstaande.

Heeft iemand wellicht ervaring met vleugelnaalden én een vaccinatie gehad, die enigszins de vergelijking kan maken?
Bloed prikken gaat bij mij ook altijd moeilijk, ik trek dan schijnbaar mijn aderen dicht waardoor ze 15 keer moeten prikken voor ze iets hebben :p Vroeger ben ik ook wel eens flauw gevallen op die momenten. Niet met vleugelnaalden trouwens, maar ik zie even niet waarom dat anders zou zijn.

Maar dit is gewoon een injectie met een klein spuitje, je voelt er niks van op het moment zelf. Gewoon even de andere kant op kijken als je het spannend vindt.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 13-06-2021 11:56 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je merkt er idd niks van, ik had niet eens in de gaten dat het ding er al in zat, omdat ik aan de praat (en dus afgeleid) werd gehouden door de prikster. De pleister werd er al opgeplakt voor ik doorhad dat ik al klaar was.

Echt, appeltje-eitje hoor wat dat betreft.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

wildhagen schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:55:
Je merkt er idd niks van, ik had niet eens in de gaten dat het ding er al in zat, omdat ik aan de praat (en dus afgeleid) werd gehouden door de prikster. De pleister werd er al opgeplakt voor ik doorhad dat ik al klaar was.

Echt, appeltje-eitje hoor wat dat betreft.
Ik voelde er idd niks van, dacht dat ik in de maling genomen werd en stiekem nog niet geprikt was.
(Ik kijk nooit naar de naalden, van kijken naar de naalden voel je je nooit beter)

En ik kreeg niet eens een pleistertje :(

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik heb diezelfde angst.
Ga niet out, maar zit daar wel als een mongool mezelf af te leiden.

Bloedprikken is (voor mij dan) heavy shizzle, maar deze vaccinatie komt niet eens in de buurt.
Ik kijk niet als ze prikken, maar het voelt net alsof iemand met een balpen een puntje op je huid zet, waar ze dan later de prik gaan zetten.
Zo licht voelt het.
Ik dacht bijna dat ze niks gedaan hadden, maar toen was ik al klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:07
Bloed prikken gaat bij mij altijd moeilijk. Na normaliter 3x misprikken in de arm, daarna vrijwel altijd zo'n vlinderding op de wreef van de hand.
Ik kijk overigens altijd, nooit problemen daarmee. Met name in de wreef wil ik altijd zien dat het goed gaat.

Prikje Pfizer niks van gevoeld. Vanmiddag nr2, hoop op geen bijwerkingen... Nr1 alleen spierpijn gehad.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Om het koor maar aan te vullen, het komt niet in de buurt van bloedprikken (ben ik ook wel een keer van omgevallen vanwege stress).

Ik ging zitten, hing mijn arm slap, voelde een muggenprikje en voordat ik me af kon vragen of dat het was kon ik weer opstaan. Als ik langer dan 15 seconden in die stoel heb gezeten ben ik verbaasd. Voelde wel meteen een borstspier twee keer lichtjes trekken. maar dat was het dan ook.

Advies wat ik je kan geven:

- Super los T-shirt of overhemd met daaronder een mouwloos hemdje. Ik moest mijn kortmouw overhemd uitdoen omdat het net iets te strak was (meteen gedaan, daarom droeg ik ook een overhemd) Lijkt me dat hoe minder gedoe je daarover hebt hoe minder stress.
- laat je arm slap hangen en kijk weg, zodat je je niet anticipeert op die prik.
- rustig praten (koetje/kalfje) met de prikker kan helpen om je af te leiden, hij/zij is in klaar voordat je je zin hebt afgemaakt. Ze krijgen wel meer nerveuze mensen :+

Daarna je arm en hand gewoon bewegen, ik ben dat kwartiertje echt een beetje wezen wiebelen met de vingers. Het wordt helaas een paar dagen wat beurs, maar een stijve arm kan je in mijn ervaring behoorlijk goed voorkomen (ben dus wel vaker geprikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 00:13
Mijn ouders hebben gisteren hun tweede Pfizer-prik ontvangen. Ze hebben de hele nacht wakker gelegen, mogelijk mede door de warmte. Qua pijn valt het reuze mee schijnbaar.

Van m'n nichtjes die de prikjes hebben ontvangen (en van wie er één ook dagelijks meerdere zetten bij patiënten) heb ik begrepen dat het masseren van de prikplek spierpijn kan verminderen. Wel zo snel mogelijk na het prikken,

[ Voor 40% gewijzigd door Mawlana op 13-06-2021 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Mawlana schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:18:
Mijn ouders hebben gisteren hun tweede Pfizer-prik ontvangen. Ze hebben de hele nacht wakker gelegen, mogelijk mede door de warmte. Qua pijn valt het reuze mee schijnbaar.

Van m'n nichtjes die de prikjes hebben ontvangen (en van wie er één ook dagelijks meerdere zetten bij patiënten) heb ik begrepen dat het masseren van de prikplek spierpijn kan verminderen. Wel zo snel mogelijk na het prikken,
En juist overal zeggen ze: niet masseren want dan wrijf je letterlijk het vaccin kapot. Is zowel tegen m'n schoonzus, broer als m'n fysio gezegd (en heb het ook van anderen gehoord). Tegen mij niet omdat ik extra lang moest aandrukken wegens vermoedelijke bloedstollingsziekte. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ik vroeg me af:
Als je geen allergische reactie had bij de 1e prik, is het dan nog wel zinnig om daar nog 15 minuten te blijven duimen draaien na je 2e prik?

Of weet je dan toch al dat je ook bij de 2e prik geen allergische reactie zal krijgen?

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 13-06-2021 15:38 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

YakuzA schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:37:
Ik vroeg me af:
Als je geen allergische reactie had bij de 1e prik, is het dan nog wel zinnig om daar nog 15 minuten te blijven duimen draaien na je 2e prik?

Of weet je dan toch al dat je ook bij de 2e prik geen allergische reactie zal krijgen?
Ze weten toch voor welke prik je komt? Ze zullen het wel zeggen. Ee waren in België ook stoelen voor mensen die 30 minuten moeten blijven zitten (ik weet niet in welke situaties dat is, ik moest gewoon 15 minuten wachten).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Bart-Willem schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:36:
[...]

En juist overal zeggen ze: niet masseren want dan wrijf je letterlijk het vaccin kapot.
Ik kan me dat eigenlijk niet goed voorstellen.... die vaccinedeeltjes zijn zo klein en zoveel druk zal je niet kunnen zetten.

Ik heb wat gegoogled en wat ik van het RIVM zie is dat ze waarschuwen tegen massage vanwege de kans op extra irritatie (maar dat is vaccinaties in het algemeen, niet deze vaccins).

Ik zou persoonlijk niet masseren omdat je spier daar schade heeft gekregen en je dan je spier nog meer schade aan doet. Die spier wordt toch ingespoten met wat druk, dus dat moet helen.

[ Voor 14% gewijzigd door roffeltjes op 13-06-2021 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
YakuzA schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:37:
Ik vroeg me af:

Nee, allergie bouw je vaak op. Gewoon rustig blijven zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:34

Onbekend

...

Mij viel ook op dat de prik zelf nauwelijks voelbaar is en het inspuiten van de vloeistof ook niet. Het is zeker niet vergelijkbaar met een verdoving bij de tandarts die je wel flink voelt. :)

Verder bij de GGD strak geregeld en goed georganiseerd, vanaf het parkeren tot aan de 15-minutenwachtkamer. Jammer dat je niet kon kiezen welke prik je kon krijgen, en ik heb dus Moderna gehad terwijl ik de voorkeur voor Pfizer had. Gezien de leveringsverhouding Pfizer/Moderna was dacht ik de kans groot dat ik Pfizer zou krijgen. Maar het bleek dat die avond zo'n 35% van de mensen maar Pfizer kregen en 65% Moderna.
Ik hoorde wel daarna wel dat mensen dat sommige mensen zelf de voorkeur hadden voor Moderna, maar Pfizer hadden gekregen en ook omgekeerd. Jammer om dat achteraf te horen (van mensen die in de zelfde wachtruimte zaten), en hopelijk zou bij een nieuwe vaccinatie wel zo'n voorkeur meegenomen kunnen worden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:12

franssie

Save the albatross

Wat ik altijd begreep dat ze het in een spier zetten IPV direct in je bloedbaan dat het rustig vrijkomt in je bloedbaan zodat je lichaam rustig kan wennen. Maar ik ben geen medicus, ik heb niets anders dan anders gedaan maar had geen last, wel pleister voor de vorm overigens omdat ze niet meer kon zien waar ze geprikt had.

[ Voor 1% gewijzigd door franssie op 13-06-2021 16:15 . Reden: auto correct ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Onbekend schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:10:
Mij viel ook op dat de prik zelf nauwelijks voelbaar is en het inspuiten van de vloeistof ook niet. Het is zeker niet vergelijkbaar met een verdoving bij de tandarts die je wel flink voelt. :)

Verder bij de GGD strak geregeld en goed georganiseerd, vanaf het parkeren tot aan de 15-minutenwachtkamer. Jammer dat je niet kon kiezen welke prik je kon krijgen, en ik heb dus Moderna gehad terwijl ik de voorkeur voor Pfizer had. Gezien de leveringsverhouding Pfizer/Moderna was dacht ik de kans groot dat ik Pfizer zou krijgen. Maar het bleek dat die avond zo'n 35% van de mensen maar Pfizer kregen en 65% Moderna.
Ik wel hoorde daarna wel dat mensen dat sommige mensen zelf de voorkeur hadden voor Moderna, maar Pfizer hadden gekregen en ook omgekeerd. Jammer om dat achteraf te horen (van mensen die in de zelfde wachtruimte zaten), en hopelijk zou bij een nieuwe vaccinatie wel zo'n voorkeur meegenomen kunnen worden.
Het verschil tussen Moderna en Pfizer is maar marginaal, waarom zou je per se het ene willen maar niet het andere?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
franssie schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:10:
Wat ik altijd begreep dat ze het in een spier zetten IPV direct in je bloedbaan dat het rustig vrijkomt in je bloedbaan zodat je lichaam rustig kan oefenen. Maar ik ben geen musicus, ik heb niets anders dan anders gedaan maar had geen last, wel pleister voor de vorm overigens omdat ze niet meer kon zien waar ze geprikt had.
Ik ben ook geen musicus, maar kan aardig googlen.

Ik dacht dat je gelijk hebt, maar het ligt gek genoeg anders. Als je het in een spier inent wordt het SNELLER opgenomen in je bloedbaan (onderstaande artikel is algemeen, maar zoiets zag ik ook over deze Vaccins, minder netjes uitgelegd).

https://www.vilans.nl/doc...aire-injectietechniek.pdf

Verder heeft he RIVM ook nog leuke info over langere naalden als mensen erg veel vet hebben, maar dat was een beetje TMI voor mij :+

[ Voor 6% gewijzigd door roffeltjes op 13-06-2021 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

roffeltjes schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:03:
[...]

Ik kan me dat eigenlijk niet goed voorstellen.... die vaccinedeeltjes zijn zo klein en zoveel druk zal je niet kunnen zetten.

Ik heb wat gegoogled en wat ik van het RIVM zie is dat ze waarschuwen tegen massage vanwege de kans op extra irritatie (maar dat is vaccinaties in het algemeen, niet deze vaccins).

Ik zou persoonlijk niet masseren omdat je spier daar schade heeft gekregen en je dan je spier nog meer schade aan doet. Die spier wordt toch ingespoten met wat druk, dus dat moet helen.
Door wrijving krijg je alles stuk, hoe klein het ook is. Mij lijkt het dat die vetbolletjes niet zo goed tegen wrijving kunnen. Maar dat spierverhaal klinkt ook logisch vind ik. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:34

Onbekend

...

wildhagen schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:11:
Het verschil tussen Moderna en Pfizer is maar marginaal, waarom zou je per se het ene willen maar niet het andere?
In vaccinatiegraad is er inderdaad weinig verschil. Pfizer biedt gemiddeld 95% bescherming, en Moderna 94%. De kans op bijwerkingen bij Moderna is wel hoger, maar dat is iets minder van belang.

Maar er zijn ook nog andere zaken die ikzelf belangrijk vindt:
Het belangrijkste punt is een bepaalde hulpstof in Moderna waar ik niet blij mee ben, die niet in Pfizer zit. (Meer info vind je hier over Pfizer en Moderna.)
Ook speelt mee dat o.a. de kans dat er na 7 weken tijdelijk geen Moderna beschikbaar is (leveringsproblemen, productiefouten e.d.) voor een 2e prik groter is dan bij Pfizer.
Daarnaast wordt er bij Moderna veel meer vloeistof ingespoten dan bij Pfizer. (Vandaar dat de pijn op de prikplek bij Moderna hoger ligt.) De kans op fouten bij het toedienen van Moderna ligt ook een stuk groter dan bij Pfizer. Zie hier voor de instructies van Pfizer en Moderna.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Onbekend schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:41:
[...]

In vaccinatiegraad is er inderdaad weinig verschil. Pfizer biedt gemiddeld 95% bescherming, en Moderna 94%. De kans op bijwerkingen bij Moderna is wel hoger, maar dat is iets minder van belang.

Maar er zijn ook nog andere zaken die ikzelf belangrijk vindt:
Het belangrijkste punt is een bepaalde hulpstof in Moderna waar ik niet blij mee ben, die niet in Pfizer zit. (Meer info vind je hier over Pfizer en Moderna.)
Ook speelt mee dat o.a. de kans dat er na 7 weken tijdelijk geen Moderna beschikbaar is (leveringsproblemen, productiefouten e.d.) voor een 2e prik groter is dan bij Pfizer.
Daarnaast wordt er bij Moderna veel meer vloeistof ingespoten dan bij Pfizer. (Vandaar dat de pijn op de prikplek bij Moderna hoger ligt.) De kans op fouten bij het toedienen van Moderna ligt ook een stuk groter dan bij Pfizer. Zie hier voor de instructies van Pfizer en Moderna.
Staat wel tegenover dat Moderna vele malen makkelijker te bewaren is, wat in heel de keten een minder grote kans op fouten veroorzaakt. :+ En zo zijn er tig andere dingen te bedenken. En wist je dat juist voor de extreem kwetsbaren juist bewust voor Moderna gekozen is? Dat heeft overigens een andere reden maar die zal ik hier niet neerzetten om je in een bepaalde waan te laten cq te sturen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-06 21:38
Onbekend schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:41:
[...]

Die 94/95% zegt eigenlijk niets. Dat AZ een stuk lager zit ook niet. Heb vorige week iets gelezen over de wijze waarop het percentage wordt berekend. Heeft ermee te maken dat een groep met het vaccin en een groep met placebo wordt gevaccineerd. Vervolgens wordt gekeken hoeveel mensen "in het wild" besmet raken of ziek worden van corona. Het verschip tussen de mensen met het vaccin en het placebo bepaalt dan het percentage. Dat is even heel gechargeerd. Met dat gegeven is AZ tijdens het hoogtepunt van de epidemie getest en Pfizer en de andere vaccins pas later. Dus was de kans op besmetting tijdens de testfase een stuk groter waardoor het percentage lager uitvalt. Uiteindelijk heeft het er dus alles mee te maken waar en wanneer een vaccin precies getest wordt, maar doet het ene vaccin mogelijk niets onder voor het andere.

Vandaag zelf overigens gevaccineerd met Pfizer. Naald zat er al in voordat ik er erg in had. Viel dus alles mee. In de loop van de dag voor mijn gevoel wel een stuk minder energie/vermoeider. Begin van de avond nog een uur heel vast liggen slapen op de bank. Iemand ook deze ervaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:47
In dit filmpje wordt erg duidelijk uitgelegd waarom de effectiviteitspercentage van de verschillende vaccins eigenlijk niet uitmaakt:

Wat @KlaasjeNL ook al zei, maar met nog uitgebreidere uitleg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:30
KlaasjeNL schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:34:
[...]
Vandaag zelf overigens gevaccineerd met Pfizer. Naald zat er al in voordat ik er erg in had. Viel dus alles mee. In de loop van de dag voor mijn gevoel wel een stuk minder energie/vermoeider. Begin van de avond nog een uur heel vast liggen slapen op de bank. Iemand ook deze ervaring?
Gister ook Pfizer gehad bij de lokale GGD vaccinatiefabriek, mijn voornaamste klacht is dat ik vooral een stijve schouder heb. Ik verwacht daardoor wel wat irritatie (werk in IT) en vermoeidheid (zijslaper, slaap op schouder) vandaag.

Vervelend, maar als het daar bij blijft, prima.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
KlaasjeNL schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:34:
[ In de loop van de dag voor mijn gevoel wel een stuk minder energie/vermoeider. Begin van de avond nog een uur heel vast liggen slapen op de bank. Iemand ook deze ervaring?
Ja hoor, zelf niet zo'n last van gehad, maar minder energie dan normaal is al een paar honderd keer genoemd in deze draad :+

Je merkt wel dat Pfizer veel minder koorts en andere bijwerkingen geeft (zie je ook wel bij Lareb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Onbekend schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:10:

Ik hoorde wel daarna wel dat mensen dat sommige mensen zelf de voorkeur hadden voor Moderna, maar Pfizer hadden gekregen en ook omgekeerd. Jammer om dat achteraf te horen (van mensen die in de zelfde wachtruimte zaten), en hopelijk zou bij een nieuwe vaccinatie wel zo'n voorkeur meegenomen kunnen worden.
Dan ben je dus niet bij dezelfde tandarts als ik :P .. 2 jaar geleden "moest" het verdoofd worden omdat (dankzij mijn vorige nalatige tandarts) er een vrij groot gat in een tand zat. Totaal niks gemerkt van de verdoving.

Mijn overbuurman is gisteren gevaccineerd met Moderna, vanochtend gaan werken maar na een paar uur was ie terug thuis. Misselijk, hoofdpijn, spierpijn enz. Zijn vrouw is vanochtend gevaccineerd (andere locatie) met Pfizer, ben benieuwd of zij bijwerkingen gaat merken. Ik mag vrijdag naar dezelfde locatie als de overbuurman, mijn broer mag er woensdag naartoe.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 17:58
Vanmiddag samen met de vrouw naar Ridderkerk voor shotje Moderna geweest en het liep daar als een trein. Nu een beetje een beurs gevoel op de plek van de prik en we zijn benieuwd wat de nacht ons brengen zal.
Wij hoeven in principe maar 1 prik want 4 weken geleden alledrie Corona gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017

Amphiebietje

In de blubber

Bart-Willem schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:36:
[...]

En juist overal zeggen ze: niet masseren want dan wrijf je letterlijk het vaccin kapot. Is zowel tegen m'n schoonzus, broer als m'n fysio gezegd (en heb het ook van anderen gehoord). Tegen mij niet omdat ik extra lang moest aandrukken wegens vermoedelijke bloedstollingsziekte. :P
Als je hard genoeg kan masseren om het vaccin stuk te drukken, druk je waarschijnlijk ook een mooi gat in het zachte weefsel van je arm...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Amphiebietje schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:53:
[...]
Als je hard genoeg kan masseren om het vaccin stuk te drukken, druk je waarschijnlijk ook een mooi gat in het zachte weefsel van je arm...
De chips gaan kapot door de statische elektriciteit die je genereert met de wrijving door het wrijven :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Amphiebietje schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:53:
[...]

Ze zeggen het niet voor niets lijkt me. :+

Hier ondertussen nog steeds wat last van de bijwerkingen na mijn Pfizer-shotje afgelopen donderdag. Maar dat had ik ergens ook wel verwacht omdat ik ook een flinke nasleep heb van corona (nog steeds). Het lijstje wat ik allemaal heb of heb gehad aan bijwerkingen:
- tintelende vingers links na de vaccinatie (was 's avonds al over dacht ik)
- pijn op de injectieplek (na paar dagen over)
- vermoeidheid (werd na 2-3 dagen duidelijk minder)
- spierpijn aan de arm waarin geïnjecteerd is (na 3 dagen weg)
- spierpijn en spierkrampen op "zwakke plekken" waar ik vaak/meestal spierpijn krijg (begint nu pas wat minder te worden)
- rare hoofdpijn met druk achter de ogen (alleen avond van vaccinatie)
- warm/verhoging (niet gemeten, wel duidelijk merkbaar, alleen avond van vaccinatie)
- pijn op de borst, waarschijnlijk m'n syndroom van Tietze dat opspeelt (nog niet over)
- hartkloppingen (alleen avond na vaccinatie)
- branderig gevoel (nog niet over, maar heb ik al meer dan een jaar sinds corona, nu wel iets heviger), het gekke is dat dit net zoals vorig jaar toen ik corona had ook op specifieke ledematen voelbaar is zoals m'n polsen.
- slijm ophoesten (maar 1 dag, iets meer "sputum", had ik destijds met corona ook)
- gewrichtspijn (wordt wel wat minder)
- sinds gisteren (misschien al eergisteren): galbulten. :( Wordt nu al minder, wordt wel steeds vaker gemeld bij Pfizer.

Waar ik nu dus nog last van heb:
- pijn op de borst, maar dat is vrijwel zeker m'n syndroom van Tietze aangezien het echt lokaal te voelen/aan te wijzen is op het midden van m'n borst op een specifieke plek
- branderig gevoel (maar dat heb ik sinds vorig jaar maart al, is nu alleen heviger maar is ook heviger als ik een terugval heb)
- die galbulten, maar die lijken al op zijn retour te zijn en zijn er ook gelukkig niet heel veel. :P

Omdat de bijwerkingen langer dan 3 dagen aanhouden heb ik maar even met de huisarts gebeld: de assistente vond het te lang duren, dus werd doorgeschakeld naar m'n huisarts zelf en die vond het dus niet lang duren. :+ Bijwerkingen kunnen gerust (meer dan) een week duren, en bij sommigen komen bijwerkingen pas op dag 6-7. Oftewel: geen zorgen maken. :P En zonlicht vermijden wegens die galbulten (kan ik eventueel anti-histaminetabletjes voor pakken mocht het nodig zijn).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 17:58
Jemig, dat is een hele lijst. Veel sterkte toegewenst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

D.deJong schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:12:
Jemig, dat is een hele lijst. Veel sterkte toegewenst
Dank, maar ik had het ergens wel verwacht gezien mijn corona-verleden en long covid. :X

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:07
Gisteren dus tweede prik Pfizer gehad.
Prik zelf veel meer last dan eerste prik.
Zit in andere spier. Daar een dag last van gehad, arm niet omhoog kunnen bewegen. Dat is inmiddels bijna over. Verder geen bijwerkingen

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:38
Ik vraag me haast af of er bij mij wel iets ingegaan is. Totaal nergens last van. Niet eens spierpijn of een beurse plek. Wel eens anders met de reisvaccinaties.

[ Voor 7% gewijzigd door giantgiantus op 14-06-2021 21:53 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste