Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Eerste dag niets aan de hand. De dag erna wakker geworden alsof iemand mij een stompie op mijn schouderspier heeft gegeven. Zo’n kutgeintje die je vroeger op het schoolplein uithaalde met je klasgenoten, zo voelde het. Vervolgens derde dag niets en vierde dag een enorme vermoeidheid. Alsof ik een marathon had gelopen, hangerig en concentratie problemen. Ik begreep er in eerste instantie niets van maar toen kwam het eureka momentje dat dat één van de bijwerkingen is.
De dagen erna geen bijwerkingen meer die me zijn bijgebleven.
Al met al was het goed te doen maar sterkte voor degene die er echt last van hebben
Ik heb eind vorig jaar covid gehad, en ben eigenlijk pas sinds kort redelijk klaar met de physio.Bart-Willem schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:41:
[...]
Dank, maar ik had het ergens wel verwacht gezien mijn corona-verleden en long covid.
De klachten met de spieren, vingers zijn dat bijwerkingen nu of die je ook had na covid?
[ Voor 13% gewijzigd door Bossie op 14-06-2021 22:29 ]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Nou zag ik ergens in deze thread gesuggereerd worden dat dat pas na de 2de prik wordt doorgegeven, maar dat was een beetje vaag geformuleerd en ik zie dat ook nergens anders terug. Iemand anders die weet hoe dit zit?
(en voor de volledigheid: qua bijwerkingen hadden we beide enkele dagen een minimaal gevoel van spierpijn in de geprikte schouder, dat is alles; zij met Pfizer ik met Moderna)
Nadien had ik 2 dagen een beetje pijnlijke arm, alsof je ‘m gestoten had. De eerste avond voelde ik me wat ‘plodderig’ (zeggen we hier in de Achterhoek). Gewoon een beetje moe en zwaar. Na een nachtje slapen was dat over.
De vingers wijzen kennelijk vaak op een lage(re) saturatie is me verteld bij de longarts. Dat had ik dus wel eens sporadisch (maar vooral bij inspanning en zeker bij de longtests in het ziekenhuis). De spierklachten had ik tijdens/na covid.Bossie schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:25:
[...]
Ik heb eind vorig jaar covid gehad, en ben eigenlijk pas sinds kort redelijk klaar met de physio.
De klachten met de spieren, vingers zijn dat bijwerkingen nu of die je ook had na covid?
Klinkt bekend, saturatie is volgens mij niet iets wat ik me herinner van de huisarts maar wel van de gesprekken bij de physio.Bart-Willem schreef op maandag 14 juni 2021 @ 23:20:
[...]
De vingers wijzen kennelijk vaak op een lage(re) saturatie is me verteld bij de longarts. Dat had ik dus wel eens sporadisch (maar vooral bij inspanning en zeker bij de longtests in het ziekenhuis). De spierklachten had ik tijdens/na covid.
Hoe zijn de spierklachten uiteindelijk opgelost?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Mijn eerste prik stond er na een paar dagen in.Lapa schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:33:
Mijn partner en ik hebben beide ongeveer een week geleden (ik exact een week, zij 9 dagen geleden) onze eerste prik gehad, op verschillende GGD locaties. Beide hebben we bij het online afspraak maken aangegeven dat de gegevens met het RIVM gedeeld mogen worden, maar we zien nog niks als we inloggen op https://www.rivm.nl/mijnrivm-vaccinaties
Nou zag ik ergens in deze thread gesuggereerd worden dat dat pas na de 2de prik wordt doorgegeven, maar dat was een beetje vaag geformuleerd en ik zie dat ook nergens anders terug. Iemand anders die weet hoe dit zit?
(en voor de volledigheid: qua bijwerkingen hadden we beide enkele dagen een minimaal gevoel van spierpijn in de geprikte schouder, dat is alles; zij met Pfizer ik met Moderna)
Prik van gisteren staat er ook al in
Zal wel aan de ggd locatie liggen
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Sinds zondag ook last van spierpijn (vooral m'n kuiten) en vermoeidheid. Aanvankelijk dacht ik dat de vermoeidheid gewoon kwam door de drukke week, maar heb daar nu wel m'n twijfels over... Ondanks acht uurtjes nachtrust vermoeid opstaan heb kan ik zelf niet relateren aan een drukke week. Doet me eerder denken aan corona (ik heb 2-3 maanden last gehad van vermoeidheid in oktober 2020) of slaapapneu. Volgens m'n vrouw is het snurken niet toegenomen, dus slaapapneu kan ik ook vrijwel uitsluiten.Mawlana schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:53:
[...]
Idem hier. Vrijdagavond geprikt met Pfizer, had kort daarna wat stijfheid in bovenarm. Gisteren iets meer.
Ben benieuwd hoe lang dit aanhoudt.

Minder bezig zijn met het vaccin. Meestal verdwijnen de wat vagere klachten als sneeuw voor de zon.Mawlana schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:11:
[...]
Sinds zondag ook last van spierpijn (vooral m'n kuiten) en vermoeidheid. Aanvankelijk dacht ik dat de vermoeidheid gewoon kwam door de drukke week, maar heb daar nu wel m'n twijfels over... Ondanks acht uurtjes nachtrust vermoeid opstaan heb kan ik zelf niet relateren aan een drukke week. Doet me eerder denken aan corona (ik heb 2-3 maanden last gehad van vermoeidheid in oktober 2020) of slaapapneu. Volgens m'n vrouw is het snurken niet toegenomen, dus slaapapneu kan ik ook vrijwel uitsluiten.
Ben benieuwd hoe lang dit aanhoudt.
Geloof me, ik ben totaal niet bezig met het vaccin. Anders had ik zondag al lopen klagen over deze klachten.giantgiantus schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:23:
[...]
Minder bezig zijn met het vaccin. Meestal verdwijnen de wat vagere klachten als sneeuw voor de zon.
Maar goed, ik ga de huisarts niet eens lastigvallen met deze klacht.

Ja bedoelde het niet vervelend hoor. Succes!Mawlana schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:30:
[...]
Geloof me, ik ben totaal niet bezig met het vaccin. Anders had ik zondag al lopen klagen over deze klachten.![]()
Maar goed, ik ga de huisarts niet eens lastigvallen met deze klacht.Gewoon even afwachten.
Wat ik dus wel heel vreemd en verdacht vind is het volgende: Al een paar dagen hadden we last van problemen met onze WiFi thuis. Na mijn vaccinatie eigenlijk nergens meer last van. Zouden de wappies dan toch gelijk hebben? Of zou het er wellicht mee te maken hebben dat ik bij thuiskomst na de vaccinatie contact heb gehad met Ziggo en ik vervolgens een coax kabel heb vervangen? Nee zal wel door de vaccinatie komen..
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Komt uiteraard door de vaccinatie. Ik snap echt niet dat mensen überhaupt kunnen denken dat zoiets op een andere manier te verklaren zou zijn, zeker niet door zoiets vergezochts als een vervangen kabel. All hail our supreme overlords George Soros, Elon Musk en Bill Gates!miicker schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:13:
Gister gevaccineerd. Nu nog een beetje het blauweplek gevoel. Verder prima geslapen.
Wat ik dus wel heel vreemd en verdacht vind is het volgende: Al een paar dagen hadden we last van problemen met onze WiFi thuis. Na mijn vaccinatie eigenlijk nergens meer last van. Zouden de wappies dan toch gelijk hebben? Of zou het er wellicht mee te maken hebben dat ik bij thuiskomst na de vaccinatie contact heb gehad met Ziggo en ik vervolgens een coax kabel heb vervangen? Nee zal wel door de vaccinatie komen..
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Ik ga wel even bellen, zoals de site zelf ook al aangeeft, maar ik vind het toch raar. Heeft iemand anders ook die ervaring?
Nu druk bezig met het loskoppelen van mijn 4G buitengebied, lijkt mij nu overbodig.
Dat heb ik ook zo ondervonden (en velen met mij) zie ook deze tweet. Je kunt vaak veel sneller terecht op vaccinatie locaties verder van huis. Toch heeft familie van mij het wel voor elkaar gekregen om eerder geprikt te worden op een locatie dichter bij huis door ofwel andere postcode intikken (hoe vaag) ofwel te bellen. Ik heb uiteindelijk via site vastgelegd en moet 30 minuten rijden met de auto terwijl er ook bij mij in de randstad al minimaal 3 andere locaties op 10-15 minuten bij mij vandaan zitten. Ik ben echter blij dat beide prikken voor mijn (buitenlandse) zomervakantie zijn gezet en ik daarmee ook voldoe aan 2 weken tijd na 2e prik voordat ik in het buitenland ben.TheVivaldi schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:49:
Ik probeer al een paar dagen een afspraak te maken via de online-planner op coronatest.nl, maar na mijn postcode te hebben ingevuld krijg ik telkens alleen maar locaties ver uit de buurt te zien, terwijl er hier toch een vaccinatielocatie in mijn stad zit en in een paar omliggende dorpen ook.
Ik ga wel even bellen, zoals de site zelf ook al aangeeft, maar ik vind het toch raar. Heeft iemand anders ook die ervaring?
Met een systeem waar continu slots gecancelled worden door mensen of bijgezet omdat ze capaciteit/leveringen schuiven tussen locaties is het inderdaad niet raar dat mensen die op een later moment toch nog eerder geprikt kunnen worden etc.funrider schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:31:
[...]
Dat heb ik ook zo ondervonden (en velen met mij) zie ook deze tweet. Je kunt vaak veel sneller terecht op vaccinatie locaties verder van huis. Toch heeft familie van mij het wel voor elkaar gekregen om eerder geprikt te worden op een locatie dichter bij huis door ofwel andere postcode intikken (hoe vaag) ofwel te bellen. Ik heb uiteindelijk via site vastgelegd en moet 30 minuten rijden terwijl er ook bij mij in de randstad al minimaal 3 andere locaties op 10-15 minuten bij mij vandaan zitten. Ik ben echter blij dat beide prikken voor mijn (buitenlandse) zomervakantie zijn gezet en ik ook voldoen aan 2 weken tijd na 2e prik voordat ik in het buitenland ben.
PSN
Mijn eerste vacinatie. Ik hoefde geen verlof te vragen ik mocht gewoon op mijn baas kosten.
Ik ben gevaccineerd met Pfizer
Ik moet nog een kwartier hier wachten.
Ik voelde niks van de vacinatie en geen pijn.
Gele boekje nog niet binnen helaas. Dus de volgende keer krijg ik 2 keer een stempel erin.
[ Voor 15% gewijzigd door Van der Berg op 15-06-2021 16:25 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Zgn pijn/beurs gevoel komt pas later. Wat lichte schouderoefeningen doet wonderenVan der Berg schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:07:
Ik ben zojuist gevaccineerd tegen Covid-19
Mijn eerste vacinatie. Ik hoefde geen verlof te vragen ik mocht gewoon op mijn baas kosten.
Ik ben gevaccineerd met Pfizer
Ik moet nog een kwartier hier wachten.
Ik voelde niks van de vacinatie en geen pijn.
Gele boekje nog niet binnen helaas. Dus de volgende keer krijg ik 2 keer een stempel erin.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik heb er niet eens in bij stil gestaan om verlof te nemen..,. ik heb het doorgegeven dat ik geprikt moest worden en ben gegaan. Ik heb wel een dag erna preventief opgenomen.Van der Berg schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:07:
Ik weet dat de centen van de baas niet van blik zijn, maar ik zou als werkgever toch vooral blij zijn dat mensen zich laten prikkeren.
Nog steeds niet, ik loop nog steeds met flinke spierklachten rond.Bossie schreef op maandag 14 juni 2021 @ 23:28:
[...]
Klinkt bekend, saturatie is volgens mij niet iets wat ik me herinner van de huisarts maar wel van de gesprekken bij de physio.
Hoe zijn de spierklachten uiteindelijk opgelost?

Het is hier al ontzettend verminderd, maar ben ook een 1-1.5 uur dag bezig met oefeningen van de physio.Bart-Willem schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:01:
[...]
Nog steeds niet, ik loop nog steeds met flinke spierklachten rond.
Op werk heb ik heletijd geen last gehad van de plek waar ik ben ingespoten in mijn arm.. het is echt pas sinds kort begonnen.
Ik had verlof ingediend maar is door mijn leidinggevende ingetrokken, want hij vertelde je hoeft helemaal geen verlof op te nemen voor het spuitje.
Op 21 juli mijn tweede spuitje Pfizer. Mijn vrouw op 14 juli haar tweede spuitje Pfizer.
[ Voor 32% gewijzigd door Van der Berg op 16-06-2021 01:27 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Bijwerkingen:
- Zondag op maandag nacht een stijve arm. Maandag overdag trok dit weer weg
- Dinsdag wat moe
- Dinsdag: opkomende koortslip. Normaal krijg ik die als mijn weerstand wat lager is, bijvoorbeeld na een nacht (of meerdere) doorzakken (na een festival bijvoorbeeld). Ik denk dus een teken dat mijn immuunsysteem even prioriteit geeft aan het bestrijden van het door het vaccin aangemaakte spike eiwit boven het in toom houden van het herpes simplex virus in mijn bovenlip.
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
De resultaten van locaties die beschikbaar zijn worden 'live' weergegeven, dus op een later moment opnieuw inloggen krijg je andere locaties te zien. Je moet dan mogelijk wel weer de hele vragenlijst door maar dan kom je uiteindelijk wel op een andere locatie dichtbij.TheVivaldi schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:49:
Ik probeer al een paar dagen een afspraak te maken via de online-planner op coronatest.nl, maar na mijn postcode te hebben ingevuld krijg ik telkens alleen maar locaties ver uit de buurt te zien, terwijl er hier toch een vaccinatielocatie in mijn stad zit en in een paar omliggende dorpen ook.
De prioriteit staat op een zo snel mogelijke prik, niet op een dichtstbijzijnde locatie. Mogelijk is bellen dan ook handiger.
[ Voor 7% gewijzigd door dutchgio op 16-06-2021 08:48 ]
Thanks. En ja, ook de vermoeidheid is inmiddels weg.giantgiantus schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:31:
[...]
Ja bedoelde het niet vervelend hoor. Succes!
[ Voor 16% gewijzigd door Van der Berg op 16-06-2021 10:00 ]
Samenvattend: tot ongeveer 2 dagen na vaccinatie spierpijn in de bovenarm waarin geprikt is. De dag na de vaccinatie een "flinke kater".
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ik heb het al meerdere malen geprobeerd, maar ik krijg toch echt alleen maar locaties ver weg te zien, dus echt lekker werkt het niet. Vandaag ff bellendutchgio schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:47:
[...]
De resultaten van locaties die beschikbaar zijn worden 'live' weergegeven, dus op een later moment opnieuw inloggen krijg je andere locaties te zien. Je moet dan mogelijk wel weer de hele vragenlijst door maar dan kom je uiteindelijk wel op een andere locatie dichtbij.
De prioriteit staat op een zo snel mogelijke prik, niet op een dichtstbijzijnde locatie. Mogelijk is bellen dan ook handiger.
Maar ik vind toch wel een beetje falend, hoor. Wil de overheid dat we alles digitaal gaan doen, moet ik alsnog bellen om een afspraak in mijn eigen stad te kunnen krijgen

[ Voor 11% gewijzigd door TheVivaldi op 16-06-2021 10:37 ]
Gisterenavond uit eten geweest, 4 glazen wijn gedronken, die voelde ik meer dan normaal. Niet echt de beste combi waarschijnlijk, maar voelde me verder prima.
Al met al niks boeiends, het is dat je weet dat je gevaccineerd bent en dus meer op symptomen let. Als je niet zou weten dat je bent geprikt zou het niet eens opgevallen zijn.
Je hebt gewoon geen geluk dat op het moment dat jij inlogt er een plek vrij is in jouw stad. Iemand anders die 5 minuten later inlogt kan dat geluk wel hebben omdat dan net een slot vrij is gekomen.TheVivaldi schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:36:
[...]
Ik heb het al meerdere malen geprobeerd, maar ik krijg toch echt alleen maar locaties ver weg te zien, dus echt lekker werkt het niet. Vandaag ff bellen
Maar ik vind toch wel een beetje falend, hoor. Wil de overheid dat we alles digitaal gaan doen, moet ik alsnog bellen om een afspraak in mijn eigen stad te kunnen krijgen
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Zo lang? Wat voor oefeningen heb je meegekregen dan?Bossie schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:11:
[...]
Het is hier al ontzettend verminderd, maar ben ook een 1-1.5 uur dag bezig met oefeningen van de physio.
Verbaas me er wel over dat ik alleen een stempel voor het gele boekje mocht halen na de tweede vaccinatie, terwijl m'n zusje vanmorgen in delft gewoon bij de eerste al een stempel kreeg... Hoe moeilijk is het nou om hier consequent in te zijn?
Verbaasde me er overigens ook wel over dat de wel locatie vol hing met ubiquiti accesspoints. Voor publiek wifi o.a. heb er zo een stuk of 20 geteld.
Arm/schouder, ademhaling, benen. Arm/schouder zou ik kunnen stoppen, maar die kunnen prima tussendoor tijdens het werk.Bart-Willem schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:11:
[...]
Zo lang? Wat voor oefeningen heb je meegekregen dan?
ghe ghe tweaker - takes one to know one. Maar als ik het mij herinner hingen die dingen ook in Naarden, heb ze zelf ook overigens. Prima spul dat gewoon werkt.MikeyMan schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:52:
<>
Verbaasde me er overigens ook wel over dat de wel locatie vol hing met ubiquiti accesspoints. Voor publiek wifi o.a. heb er zo een stuk of 20 geteld.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Nouja, mijn eerste gedachte was eigenlijk 'hoezo geven ze geld uit aan een guest netwerk'.franssie schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:14:
[...]
ghe ghe tweaker - takes one to know one. Maar als ik het mij herinner hingen die dingen ook in Naarden, heb ze zelf ook overigens. Prima spul dat gewoon werkt.
Maargoed, alle systemen zullen er wel op draaien.
Ubiquiti heeft iig goede zaken gedaan met de verkoop.
Tot zover zijn de enige bijwerkingen overigens een pijnlijke arm en trek in bier.
[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 16-06-2021 22:21 ]
Ik denk dat UTP trkken duurder en storingsgevoeliger is in die tenten - dat prikgedoe is best pragmatisch opgezet en schaalbaar.MikeyMan schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:20:
[...]
Nouja, mijn eerste gedachte was eigenlijk 'hoezo geven ze geld uit aan een guest netwerk'.
Maargoed, alle systemen zullen er wel op draaien.
Ubiquiti heeft iig goede zaken gedaan met de verkoop.
Tot zover zijn de enige bijwerkingen overigens een pijnlijke arm en trek in bier.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Na een half uurtje een enigszins stijve schouder en wat spierpijn bij bewegen.
Gisteren zelfde verhaal en nu op woensdag zo goed als over.
Op onze locaties waar ik ben geweest niets gezien, veelal alles UTP. Veel goedkoper en minder storingsgevoeligerfranssie schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:25:
[...]
Ik denk dat UTP trkken duurder en storingsgevoeliger is in die tenten - dat prikgedoe is best pragmatisch opgezet en schaalbaar.
Enige plekken waar je data nodig hebt is in het prikgedeelte van de tent en de kantoortjes. De wachtruimtes voor/na vaccineren en kantine heb je niks nodig. Hier hebben ze dat efficient ingericht. Als je een netwerkprinter heb die z'n wifiverbinding de hele tijd verliest heb je er toch een kutklus aan om dat te fixen.
Net boekje even laten afstempelen, waar ik misschien heen wil/moet is dat voldoende. Maar damn da's een hele geoliede machine geworden hier op het kantoor van de ggd.
Enig nadeel: de batchnummers staan er niet in en er mist een handtekening van de medewerker. Ik heb gehad:
- datum geschreven
- stempel van pfizer
- stempel van ggd
Verder is er niks ingevuld. Lekker makkelijk vervalsen, maarja, hopelijk is het niet nodig

[ Voor 15% gewijzigd door Nox op 17-06-2021 00:16 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
De dagen daarna nog wat vermoeid, vandaag voor het eerst 'fit'.
Edit: plus een klein hoofdpijntje op zondag en maandag.
[ Voor 5% gewijzigd door zacht op 17-06-2021 10:36 ]
Prikken ging easy peasy, zere arm erna maar ging goed.
Op zondagavond vermoeid.
Maandag vermoeid, spierpijn, zelfs grieperig... beetje zoals covid maar zonder het hoesten / keelpijn.
Dag erop ook, dus dinsdag, met zo'n flinke waas in m'n hoofd die maar bleef. Af en toe liggen tukken en in de avond helderde het op. op de woensdag was alles voorbij behalve de zere arm.
Maar inderdaad, het was echt een dag weer flashbacks naar covid maar veel korter en minder erg op de longen. Ben in ieder geval blij dat het achter de rug is. Misschien dat vanwege internationaal reizen ik er nog een moet krijgen, maar dan weet ik in ieder geval dat ik een paar dagen moet vrijboeken.
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Ik heb er ook niks van gevoeld. Ik beb er ook vrij weinig van gemerkt. Met Pfizer. Mij is verteld dat ik nog niet ben beschermd en nog steeds moet oppassen totdat ik mijn tweede spuitje Pfizer krijg op 21 juli en dan ben ik volledige beschermdTincahunter schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:11:
Ik heb dinsdag pfizer gehad. De prik zelf voelde ik niet eens. Woensdag had ik alleen een gevoelige plek een soort van trekkend gevoel op de spuit plek. Vandaag donderdag nog een beetje gevoel als ik op de plek druk. Ik ben er verder nog niet ziek van geweest. Ik voel me fit zoals anders dus ik hoop wel dat ik nu wat afweer heb opgebouwd tegen Corona.
Ik heb in mijn hoofd ook een blokkade betreft injecties, dus die Corona prik wilde ik niet.
Na lang twijfelen en discussies met de zusjes en ouders toch maar een afspraak gemaakt voor een prik. Afzeggen of niet opdagen kan altijd

Toch maar naar de vaccinate locatie in Veghel gereden. Parkeren was een ramp en helemaal achter op het terrein. Mondkapje vergeten dus nog een keer terug naar de auto met de gedachte om in de auto te stappen en weg te rijden. Uit eindelijkgedachten op 0 en naar binnen gelopen.
Bij binnenkomst vriendelijk begroet en de vraag of ik de vragenlijst had ingevuld. En mocht door lopen via het doolhof naar de volgende dames. De 2e dame was minder vrolijk. Maar een brief met Moderna en mocht door lopen naar de achterkant. Wel zenuwachtig maar wel met de gedachte "nu ik ga ik dit maar doorzetten dan".
Na de incheck mocht ik bijna direct doorlopen naar Els. Els is een wat oudere dame met een echte zorg uitstraling, dat heeft ook rust gegeven. Maar ik zag de spuiten al liggen in het bakje.
"Els, ik ga niet kijken hoor. Ik kan echt niet tegen spuiten". Het antwoord van Els "Bijna niemand vind een spuit leuk en de helft kijkt niet"
Els is een goede prikker. Ik voelde wat scherpe druk op de huid maar een paar seconde later zat de pleister al op de arm. En de mededeling "dat was het al".
In de wachtruimte wat tinteling in de arm. Kan ook de ontlading van de spanning zijn geweest. 's Avonds wat druk in het hoofd. Maar dat kan ook de warmte en niet genoeg water zijn geweest.
Vandaag alleen klein beetje spierpijn en de prikplek is gevoelig als ik op mij zij lig.
Maar van een twijfelaar naar iemand die blij is dat hij een vaccinatie heeft gehaald.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
* Stoney3K hoopte er zo op dat ie eindelijk een gratis 5G abonnement erbij kon krijgen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ohja, die bijwerking heb ik ook, een onbedwingbare zin om weer ergens op 2 meter van een band tegen een stage-barrier aan te kunnen springen.MikeyMan schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:20:
[...]
En 2 meter van de band lijkt me prima uiteraard. Half metertje dichterbij mag nog zelfs
In Helmond werd er toch meer geprikt met Moderna dan met Pfizer, de rij voor Moderna was vrij lang en voor Pfizer stond er maar een handjevol mensen.MikeyMan schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:30:
@Stoney3K Huh? Moderna? Die zie je niet vaak langs komen. Wel bij de GGD?
En 2 meter van de band lijkt me prima uiteraard. Half metertje dichterbij mag nog zelfs
Misschien ben je in de war met Janssen.
ik denk dat het om logistieke redenen regionaal wordt verdeeld/bepaald. In Naarden was er alleen Pfizer en Janssen, geen Moderna. Maar dat kan nu na twee weken natuurlijk ook daar weer anders zijn.Stoney3K schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:32:
[...]
In Helmond werd er toch meer geprikt met Moderna dan met Pfizer, de rij voor Moderna was vrij lang en voor Pfizer stond er maar een handjevol mensen.
In Herten (bij Roermond in de buurt) gebruiken ze ook Moderna (en Pfizer). Overbuurman heeft hem zondag gehad, mijn broer dinsdag en ik mag morgen maar weet dus nog niet wat ik ga krijgen.MikeyMan schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:30:
@Stoney3K Huh? Moderna? Die zie je niet vaak langs komen. Wel bij de GGD?
Mijn overbuurman is de dag erna flink misselijk geweest en had spier- en hoofdpijn. Mijn broer had weer totaal geen bijwerkingen (behalve de bekende enigszins pijnlijke arm).
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Mijn vrouw is vanmiddag ook in Helmond gevaccineerd met Moderna (was rond 13.nogiets, weet niet hoe laat jij er was?). Helmond prikt voornamelijk Moderna, zie ook https://www.ed.nl/helmond...locatie-helmond~ab2c8ff6/Stoney3K schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:32:
[...]
In Helmond werd er toch meer geprikt met Moderna dan met Pfizer, de rij voor Moderna was vrij lang en voor Pfizer stond er maar een handjevol mensen.
Toen ik vorige week donderdag in Helmond mijn prikkie kreeg was Moderna nét op en kreeg ik dus Pfizer. Halverwege juli mijn tweede en dat zal dus ook Pfizer zijn. Pfizer is doorgaans in Helmond vooral voor de herprikkers, het gros is dus Moderna.
[ Voor 18% gewijzigd door vickypollard op 17-06-2021 22:07 ]
Tot nu toe alle twee geen bijwerkingen afgezien van een beurse schouder.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Wel even gevraagd om de inhoud met beleid in te spuiten om een (potentiële) bult in mijn bovenarm te voorkomen. Dit was geen probleem, verder geen bijzonderheden bij het kwartiertje wachten afgezien dat een ander persoon helemaal wegviel en met een rolstoel weggevoerd moest worden door mensen van het Rode Kruis en een bezoekje kreeg van 2 artsen die ter plaatse waren.
's Avonds kreeg ik wat rode irritatie waar ik geprikt was (volgende dag niet meer te zien) en zondag een klein beetje last van van een gevoelige bovenarm (spierpijn achtige klachten). Maandag nergens last meer van.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ik ben wel benieuwd wat voor (grote) bult je had verwacht te kunnen krijgen door 0,3 mlnwagenaar schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:32:
Op 12-6 mijn 1e prik met Pfizer gehad in GGD locatie Heerde;
Wel even gevraagd om de inhoud met beleid in te spuiten om een (potentiële) bult in mijn bovenarm te voorkomen. Dit was geen probleem, verder geen bijzonderheden bij het kwartiertje wachten afgezien dat een ander persoon helemaal wegviel en met een rolstoel weggevoerd moest worden door mensen van het Rode Kruis en een bezoekje kreeg van 2 artsen die ter plaatse waren.
's Avonds kreeg ik wat rode irritatie waar ik geprikt was (volgende dag niet meer te zien) en zondag een klein beetje last van van een gevoelige bovenarm (spierpijn achtige klachten). Maandag nergens last meer van.
Dat leek mij een dusdanig kleine hoeveelheid dat ik daar niet eens over zou nadenken (ook gezien ook veel van mijn andere reisvaccinaties blijkbaar al 1 ml waren)
PSN
Stempel in het boekje gehad, bij de 2e krijg je ook de sticker zelf erbij?
Haha. Wellicht dacht hij een popeye te worden 🤣🤣🤣. Hilarisch wat mensen allemaal bedenken bij een prikje. Moet toch ook echt vermakelijk zijn voor het personeel aldaar. Ook best een kunst om je lachen in te houden lijkt me.YakuzA schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:01:
[...]
Ik ben wel benieuwd wat voor (grote) bult je had verwacht te kunnen krijgen door 0,3 ml
Dat leek mij een dusdanig kleine hoeveelheid dat ik daar niet eens over zou nadenken (ook gezien ook veel van mijn andere reisvaccinaties blijkbaar al 1 ml waren)
[ Voor 9% gewijzigd door giantgiantus op 18-06-2021 12:44 ]
Is het niet 0,3ml werkzame stof? Met extra vloeistof erbij?YakuzA schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:01:
[...]
Ik ben wel benieuwd wat voor (grote) bult je had verwacht te kunnen krijgen door 0,3 ml
Heb niet gekeken, maar leek me een iets grotere inhoud dan 0,3 mm
Heb er zat gezien hoor, mocht je even bij de ambu chillen?AMARONE schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:38:
Ggd locatie Rijswijk. Gaat als een machine daar. Qua organisatie heel prima. Ik ging zelf toch maar even liggen na de prik (kan er gewoon mentaal niet tegen)
Stempel in het boekje gehad, bij de 2e krijg je ook de sticker zelf erbij?
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Eén injectieflacon (0,45 ml) bevat na verdunning 6 doses van 0,3 ml.MikeyMan schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:44:
[...]
Is het niet 0,3ml werkzame stof? Met extra vloeistof erbij?
Heb niet gekeken, maar leek me een iets grotere inhoud dan 0,3 mm
1 dosis (0,3 ml) bevat 30 microgram COVID-19-mRNA-vaccin (ingebed in lipidenanodeeltjes).
Bron: https://www.ema.europa.eu...roduct-information_nl.pdf
[ Voor 7% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 18-06-2021 13:04 ]
Ik zat eerst in de wachtkamer, maar het begon te draaien en het zweet brak mij uit. Toen toch net op tijd maar naar voren gelopen (zat achterin de zaalNox schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:46:
[...]
Heb er zat gezien hoor, mocht je even bij de ambu chillen?
Gewoon in zon kamertje met iemand anders en iemand van de GGD, was best gezellig
Ging er naast mij ook eentje uitgebreid zitten kotsen...Nox schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:46:
[...]
Heb er zat gezien hoor, mocht je even bij de ambu chillen?
Nu ben ik al geen fan van prikken, maar ik ben ook nog eens een hele sociale kotser. Ging net goed

Oh damn. Maar er zijn op iedere locatie wel 2 of 3 ruimtes waar je dat ongezien kunt doen zeg maar. Meestal pik je ze er zo tussenuit die niet lekker worden of ze geven het zelf aan. Maar dan gewoon wachten en alles over de vloer uitstorten...MikeyMan schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:08:
[...]
Ging er naast mij ook eentje uitgebreid zitten kotsen...
Nu ben ik al geen fan van prikken, maar ik ben ook nog eens een hele sociale kotser. Ging net goed
Ach, je komt echt alle soorten mensen tegen
[ Voor 11% gewijzigd door Nox op 18-06-2021 13:13 ]
Oh, nee dat gelukkig niet. Dan was ik hopeloos verloren geweest.Nox schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:12:
[...]
Oh damn. Maar er zijn op iedere locatie wel 2 of 3 ruimtes waar je dat ongezien kunt doen zeg maar. Meestal pik je ze er zo tussenuit die niet lekker worden of ze geven het zelf aan. Maar dan gewoon wachten en alles over de vloer uitstorten...
Hij had inmiddels wel een bakje gekregen, en ze waren een rolstoel aan het halen.
Ah, ik maakte dat op uit 'naast me'. Heb je mazzel meeMikeyMan schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:13:
[...]
Oh, nee dat gelukkig niet. Dan was ik hopeloos verloren geweest.
Hij had inmiddels wel een bakje gekregen, en ze waren een rolstoel aan het halen.
Daarna zat ze naast me na de prik en ging ze aan mij vragen of ze echt 15 minuten moest wachten. Alsof mij dat iets uit maakt.
Hier ook de 1e prik Moderna gehad. Nergens last van behalve een wat gevoelige bovenarm, iets wat volgens mij de meesten hebben als symptoom. Dag later gewoon in de hitte nog een rondje wezen hardlopen, living on the edge! Maar echt nergens last van.
Ben wel benieuwd of dit nu ook echt een indicatie is hoe gevoelig je voor Covid-19 zou zijn geweest als je besmet zou zijn geraakt.
[ Voor 86% gewijzigd door PatrickC op 18-06-2021 19:21 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ja logisch toch? En je kan gewoon een pcr restje doen. Binnen uur of 3 heb je uitslag.PatrickC schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:20:
Dus om naar het buitenland te mogen zonder PCR test moet je 2e vaccinatie 14 dagen geleden zijn? Lekker dan voor de zomervakantie!
Geeft je toch een lekker gevoelig dat je klaar bent.
In de wachtruimte mocht ik mij mondkapje afzetten. En dat heb ik ook gedaan.
Helaas was er iets niet goed gegaan bij de registratie ze konden mij niet in het systeem vinden. En komt mij bewijs via de post.
Eh nee, je bent nog niet klaar. Er is nog ~2 weken nodig voor de bescherming op zijn max is. Dus doe verstandigEvertt schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:34:
(zelfs na die 2 weken)
[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 18-06-2021 23:31 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Al was het maar uit solidariteit met nog niet gevaccineerden.gambieter schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 23:31:
[...]
Eh nee, je bent nog niet klaar. Er is nog ~2 weken nodig voor de bescherming op zijn max is. Dus doe verstandig
(zelfs na die 2 weken)
Mij bekruipt overigens het gevoel dat die ‘14 dagen na het 2e shot’ een beetje een eigen leven is gaan leiden. Niet dat het in absolute zin niet klopt, meer dat je tegen de tijd van het 2e shot al tegen de 90% lijkt te zitten, in elk geval coor de mRNA vaccins. Het gelijktrekken van 6-7 weken (2 shots + 2 weken) deze vaccins met 2 weken van Janssen is opmerkelijk, in de context van toegangsvoorwaarden.(bron, bron).
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ik ben 36 en heb mij meteen aangemeld. De eerste optie was 25 juni. Heb het idee dat daar een foutje is gemaakt en dat 36-jarigen al eerder een eerste prik moeten hebben. Vriendin is 34 jaar en zij mocht dit weekend de eerste prik op dezelfde locatie halen...
Maakt verder niet uit, ga niks verzetten.
Zo is het.Gitarist schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 08:21:
Ik ben van ‘84 en kon ook niet eerder dan 25 juni terecht bij mij in de wijde omgeving, @Playa del C.. Idd klein beetje het gevoel van oneerlijkheid dat er jongere mensen zijn die hun eerste prik al 2,5 week geleden konden halen (op andere, kennelijk veel rustiger) locaties. Maar het is niet anders en ben iig blij dat mijn afspraak nu in het zicht komt.
Bij ons dus iemand die drie jaar jonger is, maar vijf dagen eerder mag prikken op dezelfde locatie. Werk zelf in het onderwijs en vriendin bij een tandarts (dus in 'de zorg'). Zou dat het verschil verklaren?
Uiteindelijk moet iedereen gevaccineerd worden, dus die paar weken maken dan toch ook niet meer uit?Gitarist schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 08:21:
Ik ben van ‘84 en kon ook niet eerder dan 25 juni terecht bij mij in de wijde omgeving, @Playa del C.. Idd klein beetje het gevoel van oneerlijkheid dat er jongere mensen zijn die hun eerste prik al 2,5 week geleden konden halen (op andere, kennelijk veel rustiger) locaties. Maar het is niet anders en ben iig blij dat mijn afspraak nu in het zicht komt.
Ik maak me eerder kwaad om diegene die constant laten zien dat ze die afspraak brief weggooien en het hele zaakje ontkennen.
Ik ben uit '92 en op 8 juli aan de beurt. Tweede prik op 15 augustus.
$ alias cd='rm -rf'
Mooi dat je de vaccinaties binnen hebt, maar helemaal klaar ben je nog niet, zoals anderen ook al hebben aangegeven.Evertt schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:34:
Vanmiddag mij 2de prik Pfizer gehad.
Je wordt gevraagd om je masker af te zetten, zodat ze in de gaten kunnen houden of je een allergische reactie hebt op het vaccin. Het is geen toestemming om je masker verder achterwege te laten.(zo snel werkt het vaccin namelijk niet).In de wachtruimte mocht ik mij mondkapje afzetten. En dat heb ik ook gedaan.
Wat je ook krijgt, het is geen bewijs. Waarschijnlijk gaat het om je registratiekaart, die niet als bewijs dient. Vanaf 23 juni kun je via CoronaCheck.nl of de CoronaCheck app een vaccinatiebewijs downloaden (als de GGD je gegevens dan tenminste weer heeft gevonden).Helaas was er iets niet goed gegaan bij de registratie ze konden mij niet in het systeem vinden. En komt mij bewijs via de post.
[ Voor 3% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 19-06-2021 08:48 ]
Zit ik dus bij die prik-mevrouwen en til ik de mouw van mijn t-shirt op, heb ik daar nog 2 Albert Heijn tatoeages. En je kon gewoon merken dat ze er op vrijdag bijna klaar mee waren, want ze moesten toch lachen. Mijn vrouw die al in zo'n wacht-hokje zat dacht al dat het uit mijn hokje kwam (ik word een beetje awkward-praterig als ik wat zenuwachtig ben
Dus die dames hebben met de tranen in de ogen even de prik gezet. Om eerlijk te zijn voelde ik er wel wat van, maar nu (volgende dag), is het vooral een beurse arm.
Er worden continu afspraken verzet en dosissen geschoven tussen locaties.Playa del C. schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 08:30:
[...]
Zo is het.
Bij ons dus iemand die drie jaar jonger is, maar vijf dagen eerder mag prikken op dezelfde locatie. Werk zelf in het onderwijs en vriendin bij een tandarts (dus in 'de zorg'). Zou dat het verschil verklaren?
Het idee dat je beroep (wat ze niet weten) uitmaakte is niet erg realistisch
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 19-06-2021 09:12 ]
PSN
Als je valt onder de groep van zorgverleners die voorrang kreeg, kon je werkgever tot 12 juni een uitnodiging voor je aanvragen. Volgens mij vielen tandartsen daar niet onder, maar ik kan me vergissen. Beroep kan dus wel degelijk uitmaken.YakuzA schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:10:
[...]
Er worden continu afspraken verzet en dosissen geschoven tussen locaties.
De illusie dat je beroep (wat ze niet weten) uitmaakte is wat raar.
Maar waarschijnlijk heb je gelijk en gaat het simpelweg om mazzel met het vinden van een gaatje in de agenda vanwege een verzette of geannuleerde afspraak.
Ahum, wij moesten de werksector invullen bij de online aanvraag. Resp. onderwijs en zorg. Het specifieke beroep weten ze dan inderdaad niet, maar verder heb ik ook geen idee waarom ze in die aanvraag dat gegeven over ons wilden weten.YakuzA schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:10:
[...]
Er worden continu afspraken verzet en dosissen geschoven tussen locaties.
Het idee dat je beroep (wat ze niet weten) uitmaakte is niet erg realistisch
Maar het zal verder vast een toevalligheid zijn, door dingen zoals @Herko_ter_Horst beschrijft.
Ik had meer het idee dat die vraag voor het vaccin type zou uitmaken, de laatste mensen uit de zorg werden namelijk nog met Janssen geprikt.Playa del C. schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:25:
[...]
Ahum, wij moesten de werksector invullen bij de online aanvraag. Resp. onderwijs en zorg. Het specifieke beroep weten ze dan inderdaad niet, maar verder heb ik ook geen idee waarom ze in die aanvraag dat gegeven over ons wilden weten.
Maar het zal verder vast een toevalligheid zijn, door dingen zoals @Herko_ter_Horst beschrijft.
Maar klopt idd, er zat een vraag tussen of je in een van die specifieke beroepen waar 1,5 meter houden niet werkt zit.
PSN
Gisteravond wat last van mijn bovenarm (zoals vrijwel iedereen
Ging allemaal lekker snel, er naar toe gereden, prik gehad, 15min wachten en weer terug naar huis in amper 50min (enkele reis 15min). Bij het wachten kreeg iedereen nog een flesje water en qua temperatuur was het ook goed te doen.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Is dit iets wat anderen ook ervaren?
Je moet even stukje over werking vaccin lezen. In het begin worden cellen in je schouder gestimuleerd ‘spikes’ te maken. Dat duurt even. Dan pas gaat je lichaam los. ‘Pfizer’ heb ik het overcodex schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:56:
Afgelopen maandag met Pfizer gevaccineerd, sinds gisteren vreemd genoeg spierklachten en last van zweten(niet gerelateerd aan weer, gewoon in de airco), mijn temperatuur is ook hoger dan gebruikelijk. Ik was in de veronderstelling dat dit meteen na het prikken zou komen en niet een aantal dagen later.
Is dit iets wat anderen ook ervaren?
Thanks, Pfizer inderdaad. Ik zat er net over te lezen, kan inderdaad een paar dagen duren voordat er daadwerkelijk spike eiwit wordt aangemaakt en je immuunsysteem de aanval opent.TweakerVincent schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:51:
[...]
Je moet even stukje over werking vaccin lezen. In het begin worden cellen in je schouder gestimuleerd ‘spikes’ te maken. Dat duurt even. Dan pas gaat je lichaam los. ‘Pfizer’ heb ik het over
Verklaart een hoop, mijn immuunsysteem reageert vaker heftig op ontstekingen, met griep zit ik helemaal onder de vlekken maar ben ook nooit langer dan 2 dagen beroerd.
Of je hebt al een keer Covid gehad. Dan is de reactie ook vaak heftiger, net zoals bij een 2e prik vaker een heftigere reactie gezien wordt.codex schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:08:
[...]
Thanks, Pfizer inderdaad. Ik zat er net over te lezen, kan inderdaad een paar dagen duren voordat er daadwerkelijk spike eiwit wordt aangemaakt en je immuunsysteem de aanval opent.
Verklaart een hoop, mijn immuunsysteem reageert vaker heftig op ontstekingen, met griep zit ik helemaal onder de vlekken maar ben ook nooit langer dan 2 dagen beroerd.
PSN
Dan is hij niet opgevallen in elk geval. Het is niet bijzonder hoor, maar ik voel dat ik niet helemaal fit ben.YakuzA schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:44:
[...]
Of je hebt al een keer Covid gehad. Dan is de reactie ook vaak heftiger, net zoals bij een 2e prik vaker een heftigere reactie gezien wordt.