Beetje kort door de bocht. Ik weet niet hoe oud je bent, maar idd. de groep 60-65 wil AstraZeneca geregeld weigeren. Niet vanwege 'vermeende' gevaren, vanwege geregeld voorkomende, zeer ernstige gevaren.ReneK schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:25:
[...]
Bovendien weigeren veel mensen de prik te halen vanwege vermeende gevaren van de vaccins.
Na lang aarzelen heeft mijn vrouw, 63, ook AstraZeneca geweigerd. Ze is, plastisch gezegd, banger voor alle bijwerkingen dan voor Corona (daar leven we tenslotte al bijna 1 1/2 jaar mee). Ik kreeg Pfizer (68, wie dit snapt mag het zeggen) en dat nam ik wel: een besmettingsbron in haar omgeving weg.
Het weigeren van vaccinaties is dus niet aan de orde: het is weigeren van vaccin. Tenslotte heb je overal vrije keuze in: wil je BMW rijden of Toyota, Vega zijn of BBQ fanaat, geheelonthouder of stevige drinker, maar je vaccin mag je niet kiezen. Het is namelijk wel een verschil of je een vetbolletje met Covid kenmerken ingespoten krijgt of een apenverkoudheid vermomd als Covid.
Het volkomen belachelijke 'beleid' helpt ook niet: stoppen met vaccineren, opeens wel voor 60-65, dan weer opeens ook voor < 60 ... als De Jonge met zijn toverstafje zwaait, is AstraZeneca opeens een wondermiddel voor iedereen, in elke leeftijd. Gelukkig zijn er ook verstandiger landen: Denemarken, Noorwegen, maar de kans dat Nederland ooit ook mar 1 x naar een ander land kijkt is helaas non-existent.
Op dit moment kun je dus alleen afwachten, aangezien weigeren betekent dat de beurt voorbij is, en je moet afwachten op wat er gaat gebeuren. Met de dictators die nu de absolute macht hebben vrees ik het ergste.
Overigens heb ik zelf van de Pfizer prik nauwelijks iets gevoeld. De dag erna beetje pijnlijke arm. Wel de 2 nachten na de prik extreem diep geslapen en vreemd gedroomd. Daarna niets meer ondervonden.
[ Voor 7% gewijzigd door ZieMaar! op 19-05-2021 09:20 ]