Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ReneK schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:25:
[...]

Bovendien weigeren veel mensen de prik te halen vanwege vermeende gevaren van de vaccins.
Beetje kort door de bocht. Ik weet niet hoe oud je bent, maar idd. de groep 60-65 wil AstraZeneca geregeld weigeren. Niet vanwege 'vermeende' gevaren, vanwege geregeld voorkomende, zeer ernstige gevaren.
Na lang aarzelen heeft mijn vrouw, 63, ook AstraZeneca geweigerd. Ze is, plastisch gezegd, banger voor alle bijwerkingen dan voor Corona (daar leven we tenslotte al bijna 1 1/2 jaar mee). Ik kreeg Pfizer (68, wie dit snapt mag het zeggen) en dat nam ik wel: een besmettingsbron in haar omgeving weg.
Het weigeren van vaccinaties is dus niet aan de orde: het is weigeren van vaccin. Tenslotte heb je overal vrije keuze in: wil je BMW rijden of Toyota, Vega zijn of BBQ fanaat, geheelonthouder of stevige drinker, maar je vaccin mag je niet kiezen. Het is namelijk wel een verschil of je een vetbolletje met Covid kenmerken ingespoten krijgt of een apenverkoudheid vermomd als Covid.

Het volkomen belachelijke 'beleid' helpt ook niet: stoppen met vaccineren, opeens wel voor 60-65, dan weer opeens ook voor < 60 ... als De Jonge met zijn toverstafje zwaait, is AstraZeneca opeens een wondermiddel voor iedereen, in elke leeftijd. Gelukkig zijn er ook verstandiger landen: Denemarken, Noorwegen, maar de kans dat Nederland ooit ook mar 1 x naar een ander land kijkt is helaas non-existent.

Op dit moment kun je dus alleen afwachten, aangezien weigeren betekent dat de beurt voorbij is, en je moet afwachten op wat er gaat gebeuren. Met de dictators die nu de absolute macht hebben vrees ik het ergste.

Overigens heb ik zelf van de Pfizer prik nauwelijks iets gevoeld. De dag erna beetje pijnlijke arm. Wel de 2 nachten na de prik extreem diep geslapen en vreemd gedroomd. Daarna niets meer ondervonden.

Modbreak:Afgesplitst van Ervaringen met betrekking tot de coronavaccinaties

[ Voor 7% gewijzigd door ZieMaar! op 19-05-2021 09:20 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 21:36
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2021 @ 07:19:
[...]
Beetje kort door de bocht.
Met deze zin wilde ik aangeven dat snaggyheadshot zich niet zo bezwaard hoeft te voelen als hij
in gaat op de uitnodiging van zijn huisarts en het vaccin accepteert: er blijven immers vaccins over bij
huisartsen.

Maar je valt waarschijnlijk over de term "vermeende gevaren van de vaccins" in mijn zin.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar idd. de groep 60-65 wil AstraZeneca geregeld weigeren. Niet vanwege 'vermeende' gevaren, vanwege geregeld voorkomende, zeer ernstige gevaren.
Na lang aarzelen heeft mijn vrouw, 63, ook AstraZeneca geweigerd. Ze is, plastisch gezegd, banger voor alle bijwerkingen dan voor Corona (daar leven we tenslotte al bijna 1 1/2 jaar mee).
Mijn vrouw en ik zijn allebei begin 60, en vallen dus in deze categorie. Toen wij begin april de uitnodiging van
de huisarts kregen om AstraZenica vaccinaties te krijgen hebben we geen moment geaarzeld.
In onze omveging hebben wij drie ernstige gevallen gezien van Corona. Eén daarvan is overleden. Een ander een is vrouw van 50 die opgenomen is in het ziekenhuis en nu nog steeds last heeft van de naweeën. Een derde een vrouw van rond de 25 die op IC heeft gelegen, en daarna een half jaar moest herstellen in een revalidatiecentrum, en nog steeds niet de oude is. Waarschijnlijk heeft ze blijvende longschade.

Mijn vrouw en ik zien dan ook veel meer gevaar in Corona, dan in een vaccinatie, ook al is dat AZ.
Ja, er zijn gevallen van trombose geweest met AZ, maar als je Corona oploopt is de kans op trombose groter.
Wij zijn allebei kerngezond, leven gezond en hebben geen onderliggende aandoeningen. Wel hebben we ongeveer één etmaal last gehad van de bijwerkingen, daarna was het over. Dit heb ik beschreven in mijn post van 12 april.
Het volkomen belachelijke 'beleid' helpt ook niet: stoppen met vaccineren, opeens wel voor 60-65, dan weer opeens ook voor < 60 ... als De Jonge met zijn toverstafje zwaait, is AstraZeneca opeens een wondermiddel voor iedereen, in elke leeftijd. Gelukkig zijn er ook verstandiger landen: Denemarken, Noorwegen, maar de kans dat Nederland ooit ook mar 1 x naar een ander land kijkt is helaas non-existent.
Ben het met je eens dat het zwabberbeleid van Rutte en De Jonge geen schoonheidprijs verdient. De manier waarop de overheid met de burgers communiceert evenmin. Het gezwabber creëert ook veel onrust en mensen verliezen daardoor hun vertrouwen in de overheid en de vaccins.

Maar een land als Denemarken kan het zich ook permitteren "verstandig" te zijn. Het ging in Denemarken relatief goed met de besmettingen. Nederland deed het maandenlang in vergelijking tot omringende landen ontzettend slecht qua besmettimgen, en had m.i. de keuze niet om AZ (en Jansen) dan maar te weigeren.
Met de dictators die nu de absolute macht hebben vrees ik het ergste.
Kan je de term "dictators" nader toelichten? Ik ben absoluut geen fan van Rutte en de Jonge, en zal mijn stem nooit aan de VVD of het CDA geven. Maar ik zal nooit spreken van dictators.
Ja, er zijn strenge maatregelen genomen, maar er was geen andere keus. Maatregelen die vooral nodig waren omdat een deel van de bevolking zich niet aan de regels hield en de lockdown langer heeft geduurd dan nodig was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ze is, plastisch gezegd, banger voor alle bijwerkingen dan voor Corona (daar leven we tenslotte al bijna 1 1/2 jaar mee)
En dat is een beetje ook het probleem dus. Mensen hebben echt geen idee waar ze het over hebben. Zo ook je vrouw dus niet. En ik snap de terughoudendheid wel hoor. Door alle horrorverhalen die de wereld in geholpen zijn (van de vaccins...). En de bagatalisatie van het virus (het is maar een griepje en de hele FvD riedel over sterftecijfers (die ze uit hun duim zuigen maar toch).
Geloof me, je kan beter dus ff een weekje goed ziek zijn van het vaccin. Dan is het ook klaar. Covid kan lange gevolgen hebben (niet voor iedereen). Mensen zijn maanden vermoeid. Geur en reuk is weg. Klachten kunnen maanden later ineens omhoog komen weer. Zelf is mijn geur dus bijv al bijna een half jaar weg en het is de vraag of dat nog terug komt.
Je kan echt beter ff ziek worden van een prikje dan de kans dat Corona een grote impact op je heeft. Er zijn nog vrij weinig mensen bijv op het IC beland van een prikje ;)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

[...]

In de wachtruimte na het prikken hangen posters met een qr-link naar een enquete waarin de vraag werd gesteld of en waarom je getwijfeld had over de vaccinatie. Ik heb voor mij en mijn ouders ja ingevuld met als reden: getwijfeld vanwege gestuntel van Hugo de jonge.
Mijn vader had ook de vaccinatie (Astra) eerst geweigerd. Pas toen mijn moeder veilig en wel was gevaccineerd wilt hij ook wel met de nodige tegenzin prikken ( beiden hebben Pfizer nu gekregen

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:39
[...]

Beetje kort door de bocht. Ik weet niet hoe oud je bent, maar idd. de groep 60-65 wil AstraZeneca geregeld weigeren. Niet vanwege 'vermeende' gevaren, vanwege geregeld voorkomende, zeer ernstige gevaren.
Er zijn inderdaad een paar gevallen bekent met zeer ernstige bijwerkingen. Maar dit zijn echt statistisch gezien hele lage aantallen. Dat kan je absoluut geen geregeld voorkomende gevaren noemen in de groepen waar we nu AZ gebruiken. Ik snap dat het nieuws omtrent het vaccin niet veel vertrouwen heeft gewekt, maar jou reactie mist enige nuance.

Overigens treffen we ook bij de mRNA vaccins in sommige gevallen bijvoorbeeld trombose aan.
Na lang aarzelen heeft mijn vrouw, 63, ook AstraZeneca geweigerd. Ze is, plastisch gezegd, banger voor alle bijwerkingen dan voor Corona (daar leven we tenslotte al bijna 1 1/2 jaar mee). Ik kreeg Pfizer (68, wie dit snapt mag het zeggen) en dat nam ik wel: een besmettingsbron in haar omgeving weg.
Het weigeren van vaccinaties is dus niet aan de orde: het is weigeren van vaccin. Tenslotte heb je overal vrije keuze in: wil je BMW rijden of Toyota, Vega zijn of BBQ fanaat, geheelonthouder of stevige drinker, maar je vaccin mag je niet kiezen. Het is namelijk wel een verschil of je een vetbolletje met Covid kenmerken ingespoten krijgt of een apenverkoudheid vermomd als Covid.
Deze brief toevallig gezien? Ik zou het mij nog een keer afvragen of ik echt zo zeker ben van mijn eigenwijsheid. Je hebt in een pandemie nou eenmaal niet zoveel keuze als zonder een crisis. Het is alsof je staat te discussiëren over de kleur van de brandweerwagen van het dorp, terwijl je dat ding gewoon nodig hebt voor een mogelijke brand. Daar maak je in zo'n situatie toch geen meer maanden project van?

Overigens is de werking van AZ andersom, maar de wetenschap erachter lijkt niet zo heel leidend in je betoog. Je kreeg Pfizer door de op dat moment beschikbare vaccins, die voorraad en leveringen kan je gewoon opzoeken.
7(8)7 Je weet dat het hele besluit is genomen omdat we naar andere landen keken? Daar werd gestopt en toen zijn wij uit voorzorg (je weet wel, veiligheid) ook gestopt. Toen is er vastgesteld dat boven de 60 het sowieso verantwoord is om door te gaan door het ontbreken van cases. Hierin zijn we zelfs extra voorzichtig gezien de EMA adviseert dat er niet eens een beperking nodig is. Dat is geen toverstaf, dat is het constant monitoren van de situatie en onderzoek doen. Vind ik persoonlijk een betere basis dan sentiment.
Met de dictators die nu de absolute macht hebben vrees ik het ergste.
Tja....als je met vrees ik het ergste bedoeld dat je vrouw zal moeten wachten tot ze bij genoeg voorraad zelf mag kiezen, dan doe ik met je mee. Daar gaat inderdaad (terecht) weinig aan veranderen. De illusie dat Hugo als een dictator op zijn troon alles in zijn eentje bepaald is gewoon complete onzin. Als je het nieuws een beetje volgt kan je dat zelf ook wel opmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thewizard2006 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 09:24:
[...]

En dat is een beetje ook het probleem dus. Mensen hebben echt geen idee waar ze het over hebben. Zo ook je vrouw dus niet. En ik snap de terughoudendheid wel hoor. Door alle horrorverhalen die de wereld in geholpen zijn (van de vaccins...). En de bagatalisatie van het virus (het is maar een griepje en de hele FvD riedel over sterftecijfers (die ze uit hun duim zuigen maar toch).
Geloof me, je kan beter dus ff een weekje goed ziek zijn van het vaccin. Dan is het ook klaar. Covid kan lange gevolgen hebben (niet voor iedereen). Mensen zijn maanden vermoeid. Geur en reuk is weg. Klachten kunnen maanden later ineens omhoog komen weer. Zelf is mijn geur dus bijv al bijna een half jaar weg en het is de vraag of dat nog terug komt.
Je kan echt beter ff ziek worden van een prikje dan de kans dat Corona een grote impact op je heeft. Er zijn nog vrij weinig mensen bijv op het IC beland van een prikje ;)
Het gaat niet om een paar dagen ziek van het vaccin, het gaat om dood/verlamd door trombose:
iets anders dus dan "Er zijn nog vrij weinig mensen bijv op het IC beland van een prikje".
EN .. het feit dat je, als je AZ weigert, geen enkele andere optie hebt. Je wordt dan over 1 kam geschoren met laag geletterden, virus ontkenners, vaccinatie weigeraars en dergelijke, terwijl wij prima opgeleide mensen zijn, die zeer goed kunnen lezen, en alles (maar dan ook ALLES) goed overdenken. FvD heeft hier niets mee te maken, dat is dus een van de irritante en domme vooroordelen.
Gelukkig zijn er nu enkele zeer goede artikelen in kranten verschenen over AZ weigeraars. En dat zijn dus GEEN vaccinatie weigeraars.

En ik vrees dat jij je vergist dat 'AZ omgekeerd werkt': AZ is een apenvirus, Pfizer is een vetbolletje, dat weet ik wel, maar ook jij denkt bij een vaccin weigeraar meteen aan domme mensen, terwijl die mogelijk juist heel goed nadenken.

En "dictators" : ik lees dat De Jonge zegt: vreten wat de pot schaft qua vaccinatie .. dat lijkt me duidelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2021 07:52 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:20
Je weet het wel heel dramatisch te verwoorden allemaal.

Memento mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:08:
[...]

Het gaat niet om een paar dagen ziek van het vaccin, het gaat om dood/verlamd door trombose:
iets anders dus dan "Er zijn nog vrij weinig mensen bijv op het IC beland van een prikje".
EN .. het feit dat je, als je AZ weigert, geen enkele andere optie hebt. Je wordt dan over 1 kam geschoren met laag geletterden, virus ontkenners, vaccinatie weigeraars en dergelijke, terwijl wij prima opgeleide mensen zijn, die zeer goed kunnen lezen, en alles (maar dan ook ALLES) goed overdenken. FvD heeft hier niets mee te maken, dat is dus een van de irritante en domme vooroordelen.
Gelukkig zijn er nu enkele zeer goede artikelen in kranten verschenen over AZ weigeraars. En dat zijn dus GEEN vaccinatie weigeraars.

En ik vrees dat jij je vergist dat 'AZ omgekeerd werkt': AZ is een apenvirus, Pfizer is een vetbolletje, dat weet ik wel, maar ook jij denkt bij een vaccin weigeraar meteen aan domme mensen, terwijl die mogelijk juist heel goed nadenken.

En "dictators" : ik lees dat De Jonge zegt: vreten wat de pot schaft qua vaccinatie .. dat lijkt me duidelijk.
Je lijkt mijn post redelijk verkeerd te interpreteren. Ik zeg juist dat door bepaalde berichtgeving een angstig beeld wordt geschets. FvD is hier een van de aanstichters van bijv. Dat maakt zeker niet iedereen die hier in meegaat automatisch een FvD :)

Kan je eens wat van dat soort onderzoeken delen. Ik heb namelijk altijd begrepen dat het aantal mensen dat overlijd aan AZ vaccinatie alsnog vele malen lager is dan mensen die aan Corona overlijden. Hier zitten natuurlijk de nodige haken en ogen aan maar het komt bij mij wat over als iemand die zegt "ik stap niet in een vliegtuig want dat vind ik te gevaarlijk, ik ga wel met de auto op vakantie (terwijl vliegen veiliger is).

En je laatste stukje. Is dat aan mij gericht? Ik heb het nergens over een apenvirus gehad. Idem mbt dictators (al vind ik het dan wel een zwaktebod om De Jonge/Rutte als dictators weg te zetten inderdaad)

Ik weet niet of je hier ook meeleest Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins maar daar kan je wellicht wat deskundigere feedback krijgen mbt AZ en de werking etc

[ Voor 4% gewijzigd door thewizard2006 op 18-05-2021 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bob-B190 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:17:
[...]

Je weet het wel heel dramatisch te verwoorden allemaal.
Reactie op alle himmelhoch jauchzende verhalen.. that's all. En helaas wordt je als AZ weigeraar vaak weggezet als laaggeletterd, dom, antivaxxer, FVD er... terwijl er een prima reden is om AZ te weigeren, ten faveure van Pfizer

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 18:55

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:54:
[...]

Reactie op alle himmelhoch jauchzende verhalen.. that's all. En helaas wordt je als AZ weigeraar vaak weggezet als laaggeletterd, dom, antivaxxer, FVD er... terwijl er een prima reden is om AZ te weigeren, ten faveure van Pfizer
Dat is juist het punt, er is geen prima reden om AZ te weigeren. Dat wordt puur op emotie gedaan en niet op onderbouwde argumenten. Niet dat het direct een probleem vormt en het is uiteraard je eigen keuze!

Die emotie is precies wat de anti-vaxxer/FVD ook gebruikt. Die hebben namelijk ook geen onderbouwde argumenten. Vandaar dat die vergelijking vaak getrokken wordt.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Prima dat mensen AZ weigeren, des te eerder komt er AZ vrij om mensen die wel willen in te enten. Ik kan niet wachten :Y)

Mijn vrouw is gister ingeënt met Pfizer omdat ze een foutieve medische indicatie had, die trekken ze niet terug omdat dat teveel gedoe oplevert. Lot uit de loterij dus, lucky bastard dat ze is }:|

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:51

Rzaan

Altijd zoekende

Het lijkt me geen goede zaak dat mensen vaccins weigeren.
Om wat voor reden dan ook.
De snelheid moet erin gehouden worden en er moet een hoog percentage inwoners gevaccineerd worden.
Des te eerder kan alles meer open.
Des te minder kans op mutaties die een kans krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:39
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:08:
[...]

Volgens mij probeer je hier op mij te reageren. Je blaast een beetje hard van de toren. Ik geef enkel aan dat AZ andersom werkt, jij zei namelijk:
een apenverkoudheid vermomd als Covid
Dat is andersom. Ze gebruiken namelijk een adenovirus om een covid spike in te vermommen. Nergens noem ik je gelijk dom of laag geletterd of wat dan ook. Wel ben ik van mening lezen niet alles is, zonder juiste achtergrond is het gewoon lastig om alle informatie inhoudelijk op waarde te schatten. Iemand kan een extreem goede wetenschapper zijn, maar als hij moeite heeft met statistiek zal hij er toch iemand bij moeten vragen om juiste conclusies te kunnen trekken. Hetzelfde gebeurt nu, we kijken naar het aantal cases en weten hoeveel prikken er gezet zijn. Op basis hiervan is het beleid aangepast en is het risico teruggebracht naar een acceptabel niveau voor de doelgroep. Je zal het even moeten nakijken, maar als ik het mij goed herinner is het risico van Pfizer en AZ op 63 jarige leeftijd vrijwel gelijk.

Verder heb je niet echt een inhoudelijke reactie gegeven op mijn eerdere reactie, dus lijkt het mij niet echt zinvol om in herhaling te vallen. Je wil graag het 'beste' vaccin voor je vrouw, wat te begrijpen is, maar we moeten helaas roeien met de riemen die we hebben. Dat betekend even niet het lekkerste ijsje, of de beste auto omdat de rest van het land ook heel graag wat zou willen hebben. Eisen dat je het wel krijgt lijkt haast meer op dictator gedrag...of een klein kind. Maar goed, we gaan redelijk offtopic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Je hebt in de medische zorg meestal geen keuze. Je krijgt wat de dokter voorschrijft. Tenzij je er zelf voor wil betalen en zelfs dan is keuze niet vanzelfsprekend.

Wat de vaccins betreft: De logistiek is ingewikkeld genoeg zonder iedereen naar z’n persoonlijke voorkeur te vragen. Op dit moment eet je wat de pot schaft. Vind je dat niet goed genoeg dan sluit je maar weer achter in de rij aan. Misschien dat er in het najaar genoeg vaccins zijn om de kieskeurige mensen te geven wat ze willen maar nu heb je gewoon pech.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:51

Rzaan

Altijd zoekende

downtime schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:43:
Misschien dat er in het najaar genoeg vaccins zijn om de kieskeurige mensen te geven wat ze willen maar nu heb je gewoon pech.
Ik wil hier een nuance aanbrengen: Je hebt niet 'gewoon pech'. Je hebt een ietsie-pietsie minder geluk!

Het is een prestatie van formaat om zo snel vaccins te ontwikkelen en een programma op te tuigen waar inmiddels alleen in Nederland al meer dan 7 miljoen prikken zijn gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rzaan schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:01:
Het lijkt me geen goede zaak dat mensen vaccins weigeren.
Om wat voor reden dan ook.
De snelheid moet erin gehouden worden en er moet een hoog percentage inwoners gevaccineerd worden.
Des te eerder kan alles meer open.
Des te minder kans op mutaties die een kans krijgen.
100% mee eens .. maar geef mensen dan een keuze. Als je nou ECHT geen AZ wil .. maar wel een vaccinatie. Heel wat anders dan de antivaxxers. Het dogmatisch drammen dat 60-65 maar AZ moet nemen verstoort nu duidelijk het tempo: heel wat weigeraars. Hoe simpel kan het zijn, als je geen drammende politicus bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Standeman schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:00:
[...]

Dat is juist het punt, er is geen prima reden om AZ te weigeren. Dat wordt puur op emotie gedaan en niet op onderbouwde argumenten. Niet dat het direct een probleem vormt en het is uiteraard je eigen keuze!

Die emotie is precies wat de anti-vaxxer/FVD ook gebruikt. Die hebben namelijk ook geen onderbouwde argumenten. Vandaar dat die vergelijking vaak getrokken wordt.
En emotie mag niet ? En dus een maand (volgens Dhr Gommers ..) je bij elke hoofdpijn e.d. zorgen maken ? En, wederom volgens Dhr Gommers, bij hoofdpijn of andere vage klachten meteen 'je specialist' (sorry . .we werken niet allemaal in een ziekenhuis) raadplegen (waardoor de zorg nog overbelaster wordt. en dat kan allemaal voorkomen worden door een doodnormale keuze: kies je eigen vaccin. Je maakt mij niet wijs dat Pfizer NIET werkt bij 60-65.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thewizard2006
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:09:
[...]

100% mee eens .. maar geef mensen dan een keuze. Als je nou ECHT geen AZ wil .. maar wel een vaccinatie. Heel wat anders dan de antivaxxers. Het dogmatisch drammen dat 60-65 maar AZ moet nemen verstoort nu duidelijk het tempo: heel wat weigeraars. Hoe simpel kan het zijn, als je geen drammende politicus bent
Dus nu mag je al weer eerder dan de rest van Nederland (die al een jaar lang voor de oudere mensen opgesloten zitten) en dan is het nog niet goed en voel jij je blijkbaar (of je vrouw) te goed voor AZ. Laat dat maar over voor de plebs.... 8) Dus ja, als je nu zou weigeren kom je wmb achter aan de rij. Dat is wel zo netjes lijkt me.

[ Voor 30% gewijzigd door thewizard2006 op 19-05-2021 07:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 18:55

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:13:
[...]

En emotie mag niet ? En dus een maand (volgens Dhr Gommers ..) je bij elke hoofdpijn e.d. zorgen maken ? En, wederom volgens Dhr Gommers, bij hoofdpijn of andere vage klachten meteen 'je specialist' (sorry . .we werken niet allemaal in een ziekenhuis) raadplegen (waardoor de zorg nog overbelaster wordt. en dat kan allemaal voorkomen worden door een doodnormale keuze: kies je eigen vaccin. Je maakt mij niet wijs dat Pfizer NIET werkt bij 60-65.
Natuurlijk mag dat wel en het is zeker ook te begrijpen, maar emotie is een verdraaid slechte raadgever. Soms moet je emotie aan de kant zetten. Je wilt ook niet dat een auto-monteur je wielen op je auto zet op emotie (om maar een slechte vergelijking te maken).
Bij het bestrijden van een pandemie is emotie ook geen goede raadgever, net zoals vrij keuze voor een vaccin dat door de EMA goedgekeurd is.
Je eigen vaccin kiezen is op dit moment gewoon niet mogelijk omdat we haast moeten maken zodat we de samenleving zo snel mogelijk kunnen openen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fr33z
  • Laatst online: 22:39
[...]

joh, het is duidelijk dat jullie een beslissing hebben genomen die goed voelt. De feiten onderbouwen die beslissing niet, maar dat is niet meer om te draaien / recht te zetten.

Helaas hebben we nu niet de luxe-positie waarin iedereen gewoon zelf een vaccin kan kiezen dat hij/zij het liefste wil hebben. Zou fijn zijn maar dat is er gewoon (nog) even niet voorlopig.

Dus is de keuze eenvoudig:
of je gaat in op de oproep om je te laten vaccineren, maakt een afspraak en haalt die prik
of je doet dat niet omdat je het eng vindt (begrijpelijk, emotie is belangrijk) en moet nog een tijd langer wachten (helaas weet niemand hoe lang)

1 ding: ga aub niet aan anderen in je omgeving verder met deze twijfel zaaien waardoor er weer andere mensen AZ niet willen en er nog meer vertraging ontstaat. De feiten onderbouwen je keuze gewoon niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]
Niet vanwege 'vermeende' gevaren, vanwege geregeld voorkomende, zeer ernstige gevaren.
Echt de enige zin die je typt waar ik op wil reageren: "geregeld voorkomende" is met de huidige meetdata letterlijk even vaak als wanneer je het vaccin niet zou nemen. Er is nog steeds geen causaal verband tussen het vaccin en welke vorm van trombose dan ook aangetoond. Vooral de gevreesde trombosevariant komt op een populatie van miljoenen (!) inentingen slechts een handvol keren voor. De kans dat je morgen in je huis wordt overreden door een auto terwijl je door de bliksem wordt geraakt is bijna groter.

Je aanname is een typische FvD-mening, waarbij de complete statistiek, kansberekening en eigenlijk elke basale vorm van wetenschap wordt weggewuifd tegen een gevoel.

[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 19-05-2021 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik zou zeggen verdiep je eens in de vaccins, de werking, de ontwikkeling en de betekenis van efficacy:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins

En stap even af van alle vooroordelen en aannames die je nu eigenlijk al gedaan hebt af.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 19-05-2021 09:54 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03
Standeman schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:26:

Je eigen vaccin kiezen is op dit moment gewoon niet mogelijk omdat we haast moeten maken zodat we de samenleving zo snel mogelijk kunnen openen.
Tevens ondermijnt vrije keuze nu het vaccinatiebeleid. Immers wil iedereen dan 'het beste' met als gevolg dat de snelheid vaccineren omlaag gaat en mogelijk ongebruikte vaccins.

Het achteraan zetten van vaccinweigeraars / voorkeurvaccin-individuen koppelt voor het individu een kost aan de vermeende baat: een extra periode waar risico gelopen wordt om COVID19 op te lopen. Ondertussen wordt de vaccinatiestrategie niet verstoord want er zijn anderen die een andere afweging maken.

Het is dus essentieel dat er aan weigeren ook een nadeel zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:46

vliegnerd

Nintendo fan.

Achteraan sluiten is de enige optie die ervoor zorgt dat wij als maatschappij zo snel mogelijk een hoge vaccinatiegraad halen.

Maar daarna is de kans flink aanwezig dat je als 60+ alsnog AZ aangeboden krijgt. Want je moet wat met die vaccins en 60- mag het niet krijgen.

Toch denk ik dat het verstandig is (vanwege de vaccinatiegraad) om alternatieven aan te bieden als dat helpt om de vaccinatiegraad te verhogen.

Maar dan wel nadat iedereen aan de beurt is geweest. En wat mij betreft ook nadat de 12-18 jarigen Pfizer/Moderna hebben gehad. (Of Janssen als dat tegen die tijd ook voor 12-16 is toegelaten)

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
vliegnerd schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:11:
Maar daarna is de kans flink aanwezig dat je als 60+ alsnog AZ aangeboden krijgt. Want je moet wat met die vaccins en 60- mag het niet krijgen.
Als je op de reservelijst van de GGD staat voor een prullenbakprik, dan krijg je als 60- gewoon AZ.
Toch denk ik dat het verstandig is (vanwege de vaccinatiegraad) om alternatieven aan te bieden als dat helpt om de vaccinatiegraad te verhogen.
Mijn stiefmoeder had haar eerste prik AZ, wilde geen tweede (wat ikzelf gek vind want de ernstige bijwerkingen van AZ zijn alleen na de eerste prik (en op haar leeftijd, 60+ is het risico heel klein), maarja, zoals je ook bij de TS ziet is er een onnodige angst voor AZ ontstaan bij veel mensen, ik heb het er ook niet uit kunnen praten).
Daar deden ze helemaal niet moeilijk over en die is nu ingeroosterd voor twee Pfizer-afspraken. Opvallend ook, want ik dacht dat eentje erachteraan genoeg zou zijn(?).

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 19-05-2021 10:31 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:26
anandus schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:29:
[...]
Als je op de reservelijst van de GGD staat voor een prullenbakprik, dan krijg je als 60- gewoon AZ.

[...]
Mijn stiefmoeder had haar eerste prik AZ, wilde geen tweede (wat ikzelf gek vind want de ernstige bijwerkingen van AZ zijn alleen na de eerste prik (en op haar leeftijd, 60+ is het risico heel klein), maarja, zoals je ook bij de TS ziet is er een onnodige angst voor AZ ontstaan bij veel mensen, ik heb het er ook niet uit kunnen praten).
Daar deden ze helemaal niet moeilijk over en die is nu ingeroosterd voor twee Pfizer-afspraken. Opvallend ook, want ik dacht dat eentje erachteraan genoeg zou zijn(?).
komt dat dan door de angst voor de bijwerkingen? In de UK kwam juist naar voren dat de bijwerkingen bij het mixen van Vaccins heviger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:57
anandus schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:29:
[...]

[...]
Prullenbakvaccin via die website is via huisartsen inderdaad astrazeneca.

Ggds prikken niet meer met astra zeneca. Dus als je op een spillagelijst staat dan krijg je nu geen astra zeneca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
tritimee schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:32:
[...]

komt dat dan door de angst voor de bijwerkingen? In de UK kwam juist naar voren dat de bijwerkingen bij het mixen van Vaccins heviger zijn.
Klopt, maar ze had al gekozen voordat dat in het nieuws was. Ik weet niet of ze het nu nog gaat terugveranderen :P
daveytje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:33:
[...]

Prullenbakvaccin via die website is via huisartsen inderdaad astrazeneca.

Ggds prikken niet meer met astra zeneca. Dus als je op een spillagelijst staat dan krijg je nu geen astra zeneca.
Afgelopen vrijdag in ieder geval nog wel (ik stond via mijn huisarts op de spillagelijst van de GGD, niet via die website). Of mijn huisarts had zijn spillage gestuurd naar het vaccinatiecentrum van de GGD? (lijkt me niet)
Hoe dan ook, ik was bij het vaccinatiecentrum van de GGD en kreeg AZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:57
anandus schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:43:
[...]
Klopt, maar ze had al gekozen voordat dat in het nieuws was. Ik weet niet of ze het nu nog gaat terugveranderen :P
[...]
Afgelopen vrijdag in ieder geval nog wel (ik stond via mijn huisarts op de spillagelijst van de GGD, niet via die website). Of mijn huisarts had zijn spillage gestuurd naar het vaccinatiecentrum van de GGD? (lijkt me niet)
Hmm bijzonder. Al is nu de tijd dat er een groep hun 2e prik krijgen. De groep die astra zeneca krijgen die worden door de huisarts geprikt sinds het beleid 60+ is. Ggd zouden enkel nog de 2e prik zetten bij de groep 60- die de 1e prik gehad hebben.

Weet jij hoe je je 2e prik gaat krijgen over 12 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 09:00
Als je bij een GGD geprikt wordt kan je je keuze wel sturen. Want meestal prikt een bepaalde locatie maar met 1 type vaccin. Dan moet je dus een afspraak maken bij een locatie met het gewenste vaccin.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
daveytje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:47:
[...]

Hmm bijzonder. Al is nu de tijd dat er een groep hun 2e prik krijgen. De groep die astra zeneca krijgen die worden door de huisarts geprikt sinds het beleid 60+ is. Ggd zouden enkel nog de 2e prik zetten bij de groep 60- die de 1e prik gehad hebben.

Weet jij hoe je je 2e prik gaat krijgen over 12 weken?
De datum is 15 juli en volgens mij gewoon AZ, maar dat weet ik niet zeker, ik heb er niet naar gevraagd verder (I just assumed).
edit:
Even de papieren erbij gepakt, de datum is 15 juli 1912 _o-
Volgens mij was degene die het opschreef een beetje moe, het was ook al na tienen 's avonds

Ik denk ook dat het van de lichting tweede prik is, want ik had ook gelezen dat de GGD er verder niet mee prikte. Sterker nog, bij het hokje waar ik geprikt werd hing een grote banner met "Pfizer/BioNtech", dus ik was in de war en ben even teruggegaan en heb gevraagd waar ik mee geprikt was, maar dat was weldegelijk Astrazeneca.
Stoney3K schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:55:
[...]
Nu kun je je inschrijven voor prullenbakvaccin via de huisarts (alleen AZ), of kun je op de spillagelijst komen als je bij een GGD werkt. Wil je een ander vaccin via de spillagelijst, dan vis je achter het net.
Ik zat via mijn huisarts op de spillagelijst van de GGD.

[ Voor 45% gewijzigd door anandus op 19-05-2021 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

anandus schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:43:
[...]
[...]
Een openbare spillagelijst waar je je voor kan inschrijven en je je voorkeursvaccin kan aangeven zou wel een uitkomst zijn. Op een gegeven moment zijn de armen waar volgens de planning Pfizer in zou gaan ook gewoon op, dan blijft er van dat vaccin ineens heel veel over.

Nu kun je je inschrijven voor prullenbakvaccin via de huisarts (alleen AZ), of kun je op de spillagelijst komen als je bij een GGD werkt. Wil je een ander vaccin via de spillagelijst, dan vis je achter het net.

Zelf zou ik een enorme voorkeur hebben voor Pfizer omdat ik dan nagenoeg nul kans heb om het virus nog aan iemand anders door te geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 19-05-2021 10:56 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Standeman schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:26:
[...]

Natuurlijk mag dat wel en het is zeker ook te begrijpen, maar emotie is een verdraaid slechte raadgever. Soms moet je emotie aan de kant zetten. Je wilt ook niet dat een auto-monteur je wielen op je auto zet op emotie (om maar een slechte vergelijking te maken).
Bij het bestrijden van een pandemie is emotie ook geen goede raadgever, net zoals vrij keuze voor een vaccin dat door de EMA goedgekeurd is.
Even voor de goede orde: Softenon en DES waren ook goedgekeurd. Okay .. dat zijn uitzonderingen, maar om nu domweg aan te nemen dat een goedgekeurd middel veilig is ... Deze beide hebben ontzettnd veel ellende veroorzaakt.

Sowieso is bij AZ de officiële opinie dat de voordelen opwegen tegen de nadelen. D.w.z.: er gaan meer mensen dood aan Corona dan aan AZ: als we dat (autisme/nerd mode aan) doortrekken is dat waar bij 1 dode minder bij gebruik AZ ... weinig hoopgevend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:56:
[...]
Even voor de goede orde: Softenon en DES waren ook goedgekeurd. Okay .. dat zijn uitzonderingen, maar om nu domweg aan te nemen dat een goedgekeurd middel veilig is ... Deze beide hebben ontzettnd veel ellende veroorzaakt.
Je hebt het over middelen die 60+ jaar geleden geïntroduceerd zijn. Vind je dat zelf een eerlijke vergelijking? Denk je dat de goedkeuringsprocessen nog hetzelfde zijn als in, pak 'm beet, 1955?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:56:
[...]

Sowieso is bij AZ de officiële opinie dat de voordelen opwegen tegen de nadelen. D.w.z.: er gaan meer mensen dood aan Corona dan aan AZ: als we dat (autisme/nerd mode aan) doortrekken is dat waar bij 1 dode minder bij gebruik AZ ... weinig hoopgevend.
Net als dat het bij 100.000 tegen 1 zeer hoopgevend is. Fictieve getallen gebruiken is rekenen met niks.
Tot nu toe heb ik nog geen enkel echt argument gelezen, slechts onderbuik gevoelens en alles in het meest negatieve trekken.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thewizard2006 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:46:
[...]

Dus nu mag je al weer eerder dan de rest van Nederland (die al een jaar lang voor de oudere mensen opgesloten zitten) en dan is het nog niet goed en voel jij je blijkbaar (of je vrouw) te goed voor AZ. Laat dat maar over voor de plebs.... 8) Dus ja, als je nu zou weigeren kom je wmb achter aan de rij. Dat is wel zo netjes lijkt me.
Ouderen .. wij zijn 68 en 63, en dus gewoon aan de beurt. En ook niet 'te goed' voor AZ: Denemarken en Noorwegen hebben het niet voor niets in de ban gedaan. Ga je ook zeggen dat een vegetariër zich te goed voelt om vlees te eten ? Ik ben van mening dat eigenlijk niemand AZ zou moeten krijgen, maar er zijn ook 65+ die Pfizer zouden kunnen krijgen, maar AZ nemen omdat ze dat (het is vaak over) een weekje eerder kunnen krijgen .. zoveel mensen, zoveel meningen. Maar je kunt dus WEL AZ krijgen als je eigenlijk Pfizer zou krijgen, maar niet omgekeerd .. wie is er nu gek ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

downtime schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:43:
[...]

Je hebt in de medische zorg meestal geen keuze. Je krijgt wat de dokter voorschrijft. Tenzij je er zelf voor wil betalen en zelfs dan is keuze niet vanzelfsprekend.
Ik denk dat dit wel aardig de lading dekt. Kan me de reserveringen van TS voorstellen en dat maakt hem niet meteen een complotwappie, maar zoals ze in de UK altijd mooi zeggen: "beggars can't be choosers". Je krijgt van de overheid een vaccin aangeboden dat door dezelfde overheid (en vele andere instanties) is beoordeeld als 'voldoende veilig'. Wil je dat niet? Geen probleem, weigeren is een optie. Wil je iets anders? Ook dat is mogelijk, er zullen vast commerciële initiatieven zijn waarbij je een vaccin naar keuze kan uitzoeken.

Het is alsof je een voedselpakket krijgt aangeboden van een hulporganisatie, maar dat je dat weigert omdat er niet voldoende producten van A-merken inzitten. Prima, het staat je vrij om zelf naar de supermarkt te gaan.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pagani schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:43:
[...]

Echt de enige zin die je typt waar ik op wil reageren: "geregeld voorkomende" is met de huidige meetdata letterlijk even vaak als wanneer je het vaccin niet zou nemen. Er is nog steeds geen causaal verband tussen het vaccin en welke vorm van trombose dan ook aangetoond. Vooral de gevreesde trombosevariant komt op een populatie van miljoenen (!) inentingen slechts een handvol keren voor. De kans dat je morgen in je huis wordt overreden door een auto terwijl je door de bliksem wordt geraakt is bijna groter.

Je aanname is een typische FvD-mening, waarbij de complete statistiek, kansberekening en eigenlijk elke basale vorm van wetenschap wordt weggewuifd tegen een gevoel.
Weer FvD opmerkingen. Zoooo dom: . hier reageer ik niet op. En voor de goede orde, ik woon niet in een achterstandswijk, ben niet laaggeletterd, spreek prima Nederlands (en Engels, en Duits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 14:13
thewizard2006 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 09:24:
[...]

Alhoewel ik nog lang niet aan de beurt ben (midden 30) snap ik bepaalde redenaties wel.
Ik heb zelf ook Covid gehad, april 2020. Alhoewel ik en overgewicht heb, en rook en een slechte conditie, was ik er gelukkig maar 1 dag een klein beetje ziek van.
Mensen, zoals ik, kunnen redeneren, ik heb al Covid gehad, de kans dat je het een 2e keer krijgt is bijna nihil, waarom zou ik het (kleine) risico dan nemen met het Astra vaccin en niet afwachten totdat ik Pfizer/Moderna kan krijgen?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:01:
[...]

Ouderen .. wij zijn 68 en 63, en dus gewoon aan de beurt. En ook niet 'te goed' voor AZ: Denemarken en Noorwegen hebben het niet voor niets in de ban gedaan. Ga je ook zeggen dat een vegetariër zich te goed voelt om vlees te eten ? Ik ben van mening dat eigenlijk niemand AZ zou moeten krijgen, maar er zijn ook 65+ die Pfizer zouden kunnen krijgen, maar AZ nemen omdat ze dat (het is vaak over) een weekje eerder kunnen krijgen .. zoveel mensen, zoveel meningen. Maar je kunt dus WEL AZ krijgen als je eigenlijk Pfizer zou krijgen, maar niet omgekeerd .. wie is er nu gek ?
Denemarken kon AZ afschaffen omdat ze een enorm aantal bestellingen gedaan hadden. Ze hadden het dus niet nodig. Dat zegt niks over de gevaren van het vaccin. Als Nederland 50 miljoen phizer vaccins had gehad had iedereen rustig AZ mogen weigeren, ongeacht of het vaccin beter of slechter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ora et Labora schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:04:
[...]

Alhoewel ik nog lang niet aan de beurt ben (midden 30) snap ik bepaalde redenaties wel.
Ik heb zelf ook Covid gehad, april 2020. Alhoewel ik en overgewicht heb, en rook en een slechte conditie, was ik er gelukkig maar 1 dag een klein beetje ziek van.
Daarom is de risicoafweging voor mensen onder de 60 ook anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ArthurMorgan schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:04:
[...]

Denemarken kon AZ afschaffen omdat ze een enorm aantal bestellingen gedaan hadden. Ze hadden het dus niet nodig. Dat zegt niks over de gevaren van het vaccin. Als Nederland 50 miljoen phizer vaccins had gehad had iedereen rustig AZ mogen weigeren, ongeacht of het vaccin beter of slechter is.
Vziw eet Denemarken ook gewoon uit dezelfde EU allocatie als elk ander EU land.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ora et Labora schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:04:
[...]

Mensen, zoals ik, kunnen redeneren, ik heb al Covid gehad, de kans dat je het een 2e keer krijgt is bijna nihil, waarom zou ik het (kleine) risico dan nemen met het Astra vaccin en niet afwachten totdat ik Pfizer/Moderna kan krijgen?
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben (en als dit als whataboutisme wordt gezien en niet is toegestaan, haal het dan gerust weg)- waarom je als roker bewust kiest voor een aanzienlijk kans op longkanker en hart- en vaatziekten, maar dat je je wel zorgen maakt over een risico van een specifiek vaccin, dat vele malen kleiner is dan de kans op longkanker door roken. Geen waardeoordeel verder hoor, sterker nog: ik heb zelf ook jaren gerookt.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:15
[...]

Als je iedereen een keuze gaat geven gaat het vaccinatietempo ook achteruit. Bovendien is de gemiddelde Nederlander minder bevoegt om die keuze te maken dan de politiek die rechtstreeks geadviseerd word door deskundigen.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:05
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:03:
[...]

Weer FvD opmerkingen. Zoooo dom: . hier reageer ik niet op. En voor de goede orde, ik woon niet in een achterstandswijk, ben niet laaggeletterd, spreek prima Nederlands (en Engels, en Duits)
Ik snap het probleem niet zo. Je mag toch gewoon weigeren, en zodra iedereen een kans op een vaccinatie heeft gehad ben je alsnog aan de beurt voor een ander.

Het probleem is vooral dat mensen (niet alleen jij, maar in principe iedereen) extreem slecht in risico's inschatten zijn, zeker als er emotie bij komt kijken. Dit veroorzaakt dit soort gedrag, en mensen kopieren elkaars gedrag graag. Dus als de buurvrouw het weigert zal jij het zelf ook sneller doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Bartske op 19-05-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
[...]

Waarom zouden alle FvDers dom en achterlijk zijn? Dat is jouw interpretatie. Het gaat niet om of ze slim of dom zijn. Het gaat om hun gebruik van statistische gegevens.

Baudet is gepromoveerd aan de universiteit. Toch is hij het die deze redenaties volgt. Dus dom is hij niet, maar hij zit wel fout als hij het over deze materie heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 14:13
Tsjipmanz schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:08:
[...]

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben (en als dit als whataboutisme wordt gezien en niet is toegestaan, haal het dan gerust weg)- waarom je als roker bewust kiest voor een aanzienlijk kans op longkanker en hart- en vaatziekten, maar dat je je wel zorgen maakt over een risico van een specifiek vaccin, dat vele malen kleiner is dan de kans op longkanker door roken. Geen waardeoordeel verder hoor, sterker nog: ik heb zelf ook jaren gerookt.
Dat mag je gerust zeggen en stellen hoor want dat is gewoon een feit.
Ik heb al eens eerder stoppogingen gedaan wat flinke depressies veroorzaakte. Zelfs m'n vrouw vond dat ik weer moest gaan roken.
We zijn nu bezig met een plan, eerst goed op gewicht komen (daar ben ik nu mee bezig) en daarna onder begeleiding stoppen met roken. :)

Overigens maak ik mij (nog) geen zorgen over het risico van AZ omdat ik er nog niet mee te maken heb, maar ik kan mij de redenatie wel voorstellen.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ora et Labora schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:12:
[...]

Dat mag je gerust zeggen en stellen hoor want dat is gewoon een feit.
Ik heb al eens eerder stoppogingen gedaan wat flinke depressies veroorzaakte. Zelfs m'n vrouw vond dat ik weer moest gaan roken.
We zijn nu bezig met een plan, eerst goed op gewicht komen (daar ben ik nu mee bezig) en daarna onder begeleiding stoppen met roken. :)

Overigens maak ik mij (nog) geen zorgen over het risico van AZ omdat ik er nog niet mee te maken heb, maar ik kan mij de redenatie wel voorstellen.
Offtopic: Fair enough! Succes

- Soulseek rulez -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 09:00
[...]

Ik heb je eigenlijk in het hele topic nog nergens inhoudelijk op zien reageren, behalve hetgeen wat je makkelijk weg kan zetten. Ik ben van mening dat je vrouw dat vaccin lekker had moeten nemen. Als het had gekund had ik deze al lang genomen*knip*

[ Voor 5% gewijzigd door Standeman op 19-05-2021 12:20 . Reden: Dat is nergens voor nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
[...]

als 60+er ben je inderdaad een risicogroep. Dus dan val je inderdaad onder de "ouderen". Niets mis mee hoor maar dat zijn gewoon de meest kwetsbare.

Vergelijking met vegetariër gaat op heel punten mank. Laten we niet proberen om allerlei scheve analogieën erbij te betrekken.

Denemarken en Noorwegen hebben blijkbaar voldoende alternatieven. Daarnaast hebben alle andere landen (wat er veel meer zijn) AZ niet verbannen. Dus met die opmerking kan je ook niet zoveel.

Er zijn daarnaast niet evenveel vaccins van alle vaccins beschikbaar. Dus moeten er bepaalde keuzes gemaakt worden. Er is veel AZ en weinig Pfizer.

Niemand inenten met AZ zou betekenen dat er veel minder mensen worden gevaccineerd. Wat een veel grotere impact heeft (stergevallen, IC bezetting, besmettingen) dan die enkeling die wellicht misschien iets eventueel zou kunnen oplopen.
Het zijn angst statistieken. Kijk naar bijv Terrorisme. Daar gaan bijv in de VS honderden miljarden heen de laatste jaren terwijl er een handjevol mensen om zijn gekomen door Terrorisme. Maar bijv aan Kanker waar vele vele vele duizenden mensen door sterven heeft een veel kleiner budget.
En om de parallel dan te trekken. Het niet inenten met AZ heeft tot gevolg dat er zeg 3000 extra doden bij komen en 100000 extra besmettingen tov wel inenten en 1-5 doden als gevolg (wat nog niet is vastgesteld trouwens) door de bijwerkingen van het vaccin.

En over wie er gek is zullen we maar voor het gemak in het midden laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Laatst online: 22:39
[...]

Nee nee en weer nee. Natuurlijk gaan we jou en je vrouw niet overtuigen maar dit is echt een moeilijk slecht argument. En elke keer als je het herhaalt verspreid de emotie / ongefundeerde mening zich en is er misschien weer iemand die zich niet met een bepaald vaccin wil laten inenten.

Jouw mening dat eigenlijk niemand AZ zou mogen krijgen is prima, maar het is niet meer dan een mening. Na talloze studies, experts, gezondsheidsraden etc. is de overweldigende conclusie dat het AZ-vaccin aanzienlijk meer voordelen dan nadelen heeft (het belangrijkste nadeel is een hele kleine kans op trombose. Dit is voor de mensen die het treft een hele serieuze uitkomst, maar corona krijgen is statistisch gezien echt veel erger/gevaarlijker).

Dat andere landen een beslissing gemaakt hebben zegt niks, zou jij van de brug springen als Denemarken en Noorwegen dat ook doen ? (/dooddoener-modus aan ^^)

---------------------------------
Ontopic:
Het antwoord op de vraag is simpel: Nee, je kunt (nu) niet je eigen vaccin kiezen. Ons systeem is nu zo ingericht dat mensen worden opgeroepen en dan kun je het vaccin krijgen dat wordt aangeboden.

Topic af }:O }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Dan laat ik FvD achterwege, het gaat mij om de denkwijze. Waarom negeer jij (en jouw vrouw) persoonlijk de simpele statistiek en basale wetenschap? Pfizer heeft praktisch dezelfde cijfers m.b.t trombose, evenals de controlegroepen (die dus een placebo krijgen). Mocht je vrouw de pil hebben geslikt heeft ze honderden keren meer risico gelopen. Heeft een van jullie gerookt dan heb je duizenden keren meer risico gelopen.

[ Voor 21% gewijzigd door pagani op 19-05-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:16

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik wil zelf ook geen AstraZeneca, niet eens vanwege het tromboserisico. Ik hoor om mij heen en via mijn vrouw haar werk veel mensen die echt wekenlang beroerd zijn door AZ. Voor mij zal het wel niet uitmaken, want ik zal toch wel Pfizer krijgen zoals het er nu uit ziet. Daar hoor ik eigenlijk alleen maar positieve verhalen over, mijn vrouw is zelf ook met Pfizer geprikt en heeft er echt helemaal niks van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42

Yucon

*broem*

Ik zie een zekere ironie in dit topic. Toen de vaccins net op de markt kwamen was de emotie eerder andersom, waarbij de mRNA vaccins als riskant en experimenteel gezien werden terwijl de vectorvaccins eerder een zweem van een klassiek vaccin opriepen.

Het kan snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03
Yucon schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:44:
Ik zie een zekere ironie in dit topic. Toen de vaccins net op de markt kwamen was de emotie eerder andersom, waarbij de mRNA vaccins als riskant en experimenteel gezien werden terwijl de vectorvaccins eerder een zweem van een klassiek vaccin opriepen.

Het kan snel gaan.
Daar zit geen ironie in, maar een grotere beschikbaarheid van informatie en empirische bevindingen.

De meeste mensen staan open voor zulk voortschrijdend inzicht. De groep van topicstarter doet dat wat selectief.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:15
Helemaal prima dat jij en je vrouw de keuze maken om AZ niet te accepteren. Dat recht heb je.

Maar hou op met dit een rationele keuze te noemen. Het is puur op de onderbuik. Je gooit hier tal van drogredenen in de lucht ("Denemarken en Noorwegen niet voor niks..." etc.), vervolgens ga je ook nog even verkondigen hoe hoogopgeleid en doordacht alles is wat jij en je vrouw doen. Newsflash: AZ weigeren is irrationeel.

Maar dan komt het: nu wil je ook nog de keuze hebben. Bah. Zo ontzettend irritant verwend, sorry ik kan er niks anders van maken. Ik sta te springen om een vaccin, geef dat AZ maar hier. Nu. Linkerarm, rechterarm, ga je gang. We moeten uit deze ellende.

En dan ook nog even de regering dictators noemen. Het is door onderbuikgevoel wat hier tentoongespreid wordt dat de regering mee moet bewegen. Dat ze bang zijn voor elk beetje risico. Ruggegraatloos van de regering, helemaal mee eens, maar kijk ook eens in de spiegel aub.

[/rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
codex schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:58:
[...] mijn vrouw is zelf ook met Pfizer geprikt en heeft er echt helemaal niks van gemerkt.
Dat is behoorlijk anekdotisch, hè? :P
Ik heb AZ gehad en er niets van gemerkt. Tja.

Op de miljoenen prikken die er zijn gezet zijn er enkele (tien)duizenden meldingen van bijwerkingen van zowel AZ als Pfizer. Relatief gezien zijn de meeste meldingen voor Jansen zo te zien.
Pfizer heeft relatief wél de minste meldingen (17k op 4 miljoen prikken, tov 26k van AZ)

(en mogelijk is er ook nog een media-effect waardoor mensen AZ sneller melden, maar zoiets is moeilijk te meten)

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 19-05-2021 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Emgeebee schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:09:
Helemaal prima dat jij en je vrouw de keuze maken om AZ niet te accepteren. Dat recht heb je.

Maar hou op met dit een rationele keuze te noemen. Het is puur op de onderbuik. Je gooit hier tal van drogredenen in de lucht ("Denemarken en Noorwegen niet voor niks..." etc.), vervolgens ga je ook nog even verkondigen hoe hoogopgeleid en doordacht alles is wat jij en je vrouw doen. Newsflash: AZ weigeren is irrationeel.

Maar dan komt het: nu wil je ook nog de keuze hebben. Bah. Zo ontzettend irritant verwend, sorry ik kan er niks anders van maken. Ik sta te springen om een vaccin, geef dat AZ maar hier. Nu. Linkerarm, rechterarm, ga je gang. We moeten uit deze ellende.

En dan ook nog even de regering dictators noemen. Het is door onderbuikgevoel wat hier tentoongespreid wordt dat de regering mee moet bewegen. Dat ze bang zijn voor elk beetje risico. Ruggegraatloos van de regering, helemaal mee eens, maar kijk ook eens in de spiegel aub.

[/rant]
Gelukkig weet jij het erg goed, alleen lezen is niet je sterkste punt .. als dat wel deed: ik heb Pfizer gehad ... En een eigen keuze willen is dus verwend ... hahahahahahahaha succes met je leven. Je gaat nog veel, HEEL veel meemaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pagani schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:53:
[...]

Dan laat ik FvD achterwege, het gaat mij om de denkwijze. Waarom negeer jij (en jouw vrouw) persoonlijk de simpele statistiek en basale wetenschap? Pfizer heeft praktisch dezelfde cijfers m.b.t trombose, evenals de controlegroepen (die dus een placebo krijgen). Mocht je vrouw de pil hebben geslikt heeft ze honderden keren meer risico gelopen. Heeft een van jullie gerookt dan heb je duizenden keren meer risico gelopen.
Okay .. je geeft een redelijk argument, in tegenstelling tot veel blaters. Maar wat is er mis met emotie. Je koopt een auto voor 80% op emotie: kleur, merk etc. Als je het echt 'uitrationeert' (ik weet niet of dit woord bestaat), dan zou je vaak geen auto kopen. Huis, kleding, TV .. is er nou ECHT verschil tussen Samsung en LG .. kortom emotie beheerst je leven. En ja .. ook de keuze van je vaccin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:45:
[...]

Gelukkig weet jij het erg goed, alleen lezen is niet je sterkste punt .. als dat wel deed: ik heb Pfizer gehad ... En een eigen keuze willen is dus verwend ... hahahahahahahaha succes met je leven. Je gaat nog veel, HEEL veel meemaken
Het heeft niet zo veel zin om op deze manier te reageren als je serieus in gesprek wil over het weigeren van en het vervolgens kunnen kiezen van een bepaald vaccin. Als je er niet serieus over in gesprek wil, ook prima, maar dan kun je beter vragen of er een slotje op het topic mag denk ik. Zo komen we nergens.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:29

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Op deze manier heeft het inderdaad geen zin meer om verder te discussiëren. De keus is er niet en de verdere herhaling van argumenten lijkt op deze manier geen zin te hebben.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.