Acties:
  • +5 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:01
Ankona schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:27:
[...]

Offtopic, maar dit soort opmerkingen jeuken mij teveel.

Het hebben van een auto is vrij algemeen, zelfs mensen met een minimum inkomen hebben er vaak een. Het niet hebben van een auto is dus over het algemeen een eigen keuze en geen reden tot zielig doen. (op een paar gehandicapten na misschien)
Ik doe niet zielig en het is niet eens relevant.

De beperkende factor op priksnelheid is capaciteit, niet of mensen al dan niet gaan bellen of de auto pakken.

Dit is echt een compleet waanzinnige discussie aan het worden. Of ik naar de prikstraat hinkel of een Ferrari pak maakt geen fluit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:00
dangerousp schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:30:
[...]

Inderdaad.. en ik ben benieuwd wat er staat ingepland, op welke vaccinatiegraad komen we dan al uit.
Je ziet dat de eerste prik per leeftijdscategorie steeds eerder afbuigt.. waar 55-59 dat pas boven de 80% heeft, is dat bij 45-49 al zichtbaar bij 72%.
Dat effect is begrijpelijk.

De eerste leeftijdsgroep die je prikt, heeft te maken met besmettingen die van alle kanten binnenkomen. Van leeftijdsgenoten, maar ook van andere (dan nog ongevaccineerde) groepen.

Latere groepen profiteren van toenemende vaccinatiegraad binnen de groep, maar ze liften ook mee op de effecten van vaccinatie in andere leeftijdsgroepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja dat is wel duidelijk, en dat is een vervelende conclusie. Als het nu enkel bij de huidige varianten zou blijven dan weet je waar je aan toe bent. Vaccineren met mRNA beschermt je voor 93% tegen ernstig ziek worden met de huidige varianten in omloop. Alsnog in absolute zin wordt die 7% een enorm aantal, maar iets dat je als maatschappij zou moeten kunnen accepteren en ook zou kunnen ondervangen door opschalen Corona-zorg (mits niet iedereen in dezelfde periode ziek wordt). Er zijn ook steeds betere medicijnen beschikbaar.

Ook wel benieuwd hoe het in de UK gaat de komende weken. Als de ziekenhuizen rustig blijven dan hoeven we hier ook niet al te hard in paniek te gaan bij oplopende infecties. Vind wel dat jongeren goed voorgelicht moeten worden mbt Long Covid, dat ze bewust zijn van het risico bij bezoek van clubs/discotheken. Dat "Testen voor Toegang" niet werkt is na 1 weekend al wel duidelijk geworden..
Ik zie die gozer van Koninklijke Horeca Nederland nog zo stellig bij Op1 zeggen dat de Horeca alles tot in de puntjes voor elkaar had en dat het aan hen niet zal liggen als ze weer open zouden mogen :F
(en ja dit is te generaliserend, restaurants, hotels en "normale" cafes hebben het over het algemeen vast beter geregeld).

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-07-2021 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:57

pro_6or

amateur_60r

renedr schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:20:
[...]

Ik moest sowieso bellen omdat de tweede datum midden in de vakantie viel.

Toen had ik de keuze: uitstellen tot na de vakantie en in onze woonplaats vaccineren, of voor vakantie klaar met vaccineren en een stukje reizen.

Ik heb de laatste gekozen. Kon 2 dagen later terecht.
logisch, zou ik ook gedaan hebben, maar daarom liet ik in mijn geval de telefoon met rust (voor mij maakte het iet zo veel uit). Alleen ik vind me 40ers en ook echt wel 50 ers, vroege 60 ers nog niet 2 keer geprikt het jammer om nu de besmettingen evt weet uit de hand te gaan zien lopen. Dat was meer mijn punt.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:43:
[...]

Ja dat is wel duidelijk, en dat is een vervelende conclusie. Als het nu enkel bij de huidige varianten zou blijven dan weet je waar je aan toe bent. Vaccineren met mRNA beschermt je voor 93% tegen ernstig ziek worden met de huidige varianten in omloop. Alsnog in absolute zin wordt die 7% een enorm aantal, maar iets dat je als maatschappij zou moeten kunnen accepteren en ook zou kunnen ondervangen door opschalen Corona-zorg (mits niet iedereen in dezelfde periode ziek wordt). Er zijn ook steeds betere medicijnen beschikbaar.
Het is natuurlijk niet 7% van de bevolking, maar 7% van de ziekenhuisopnames die dan "overblijft". Als je pieken van de afgelopen maanden erbij pakt, en daar dan slechts 7% van overhoudt, dan zou het (afaik) goed te doen zijn. Maar natuurlijk wel met de kanttekening dat met de delta-variant plus minder restricties het aantal besmettingen en dus opnames in de basis hoger gaat zijn dan de afgelopen tijd (zonder vaccinaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
t_captain schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:39:
[...]

Dat effect is begrijpelijk.

De eerste leeftijdsgroep die je prikt, heeft te maken met besmettingen die van alle kanten binnenkomen. Van leeftijdsgenoten, maar ook van andere (dan nog ongevaccineerde) groepen.

Latere groepen profiteren van toenemende vaccinatiegraad binnen de groep, maar ze liften ook mee op de effecten van vaccinatie in andere leeftijdsgroepen.
Nee, ik heb het over het percentage dat een eerste prik heeft gehad. Dat is toch puur de vaccinatiebereidheid per groep.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwPhV4fnmKWvBObtNIA7Dw2DOHM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/74BQTXRfrqq2uNsQMbwZvMND.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

RoD schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:47:
[...]

Het is natuurlijk niet 7% van de bevolking, maar 7% van de ziekenhuisopnames die dan "overblijft". Als je pieken van de afgelopen maanden erbij pakt, en daar dan slechts 7% van overhoudt, dan zou het (afaik) goed te doen zijn. Maar natuurlijk wel met de kanttekening dat met de delta-variant plus minder restricties het aantal besmettingen en dus opnames in de basis hoger gaat zijn dan de afgelopen tijd (zonder vaccinaties).
Nee, de afgelopen maanden was de verspreiding zoals je zelf al zegt gehinderd door alle maatregelen die van kracht zijn.
Bovendien is die 7% het percentage als 100% van de bevolking gevaccineerd zou zijn, wat ook nog niet helemaal het geval is.
Je kunt dus niet zomaar zeggen dat het dan simpelweg 7% van de laatste pieken gaat worden, maar laten we het hopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:49:
[...]

Nee, de afgelopen maanden was de verspreiding zoals je zelf al zegt gehinderd door alle maatregelen die van kracht zijn.
Bovendien is die 7% het percentage als 100% van de bevolking gevaccineerd zou zijn, wat ook nog niet helemaal het geval is.
Je kunt dus niet zomaar zeggen dat het dan simpelweg 7% van de laatste pieken gaat worden, maar laten we het hopen :)
Dat is waar, het is niet 7%, maar een factor minder op basis van de vaccinatiegraad, waarbij het natuurlijk wel zo is dat een groot deel van de risicopopulatie is gevaccineerd. Maar als die graad zo'n 50% is, dan zou het dus 7% *2 = 14% zijn. Valt dus alsnog mee. Maar ok, dan nog wel de factor "versoepelingen" meerekenen, natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:58
dangerousp schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:48:
[...]

Nee, ik heb het over het percentage dat een eerste prik heeft gehad. Dat is toch puur de vaccinatiebereidheid per groep.
[Afbeelding]
Daar kunnen ook nog andere effecten inzitten. Geen idee hoe groot de invloed is van onderstaande factoren, maar ik geloof niet dat we nu al de vaccinatiebereidheid af kunnen lezen vanaf wanneer er een afvlakking onstaat.
- Urgentie: iedereen die een prik wil neemt em direct als het code zwart is, is het code groen wil je best nog even wachten
- Vakantie: de afvlakkingen kunnen komen doordat meer mensen niet op de datum kunnen dat ze uiteindelijk voorgesteld krijgen en daarom zijn ze later dan gepland.
- Meer leeftijdsgroepen mogen prikken. Daardoor kunnen prikken sneller in een lagere leeftijd komen en moeten sommigen langer wachten. Is een beetje vergelijkbaar met punt 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:43
[...]
Dat "Testen voor Toegang" niet werkt is na 1 weekend al wel duidelijk geworden..
Ik zie die gozer van Koninklijke Horeca Nederland nog zo stellig bij Op1 zeggen dat de Horeca alles tot in de puntjes voor elkaar had en dat het aan hen niet zal liggen als ze weer open zouden mogen :F
(en ja dit is te generaliserend, restaurants, hotels en "normale" cafes hebben het over het algemeen vast beter geregeld).
Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens. Zolang het in de meeste gevallen wel goed gaat is er weinig aan de hand. Het idee is ook nooit geweest om alles tegen te houden, maar wel om het sterk af te remmen. Als dus 90% van de cafes het goed doen, heb je het doel al bereikt. En er is natuurlijk verbetering mogelijk/nodig, maar dat er wat uitbraken zijn wil niet gelijk zeggen dat het niet werkt.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:27
t_captain schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:35:
[...]

Als je kijkt naar de bescherming tegen het oplopen van corona (zeg maar het "hoogste niveau" van bescherming), dan is het verval met de delta variant sterker. We zien dat deze bescherming na twee prikken Pfizer zo'n 6% lager is (delta t.o.v. alpha), Voor 2x AZ ongeveer 10% verval en bij 1 prik zo'n 36%.
Daarom moeten mensen zich ook niet zo blind staren op die eerste prik. Twee prikken + twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

redwing schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:55:
[...]

Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens. Zolang het in de meeste gevallen wel goed gaat is er weinig aan de hand. Het idee is ook nooit geweest om alles tegen te houden, maar wel om het sterk af te remmen. Als dus 90% van de cafes het goed doen, heb je het doel al bereikt. En er is natuurlijk verbetering mogelijk/nodig, maar dat er wat uitbraken zijn wil niet gelijk zeggen dat het niet werkt.
Vinden we 90% van de cafe's uit een branche die zichzelf op de borst klopt over het handhaven veel?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:43

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
autje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:57:
[...]

Daarom moeten mensen zich ook niet zo blind staren op die eerste prik. Twee prikken + twee weken.
Op basis van data zou ik zeggen:

* Janssen + 2 weken
* AZ 2e prik + 2 weken
* mRNA 2e prik + 1 week (daar zet de werking van de 2e prik nadrukkelijk sneller in).

Wel wat moeilijk te communiceren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wat bedoel je hier mee? Want het zijn dit soort oneliners die op nogal wat verschillende manier geïnterpreteerd kunnen worden en voor verwarring zorgen (althans bij mij).

'Here to stay' en:
- een hoge prevalentie bij gemiddeld R=1?
- een lage prevalentie bij gemiddeld R=1?
- een gemiddelde R<1 en zo nu een dan verspreiding met lokaal R>1?
- een gemiddelde R>1?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Weer een forse daling na bijwerking van de weekend'lag'

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
t_captain schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:04:
[...]

* Janssen + 2 weken
* AZ 2e prik + 2 weken
* mRNA 2e prik + 1 week (daar zet de werking van de 2e prik nadrukkelijk sneller in).

Daarom hou ik het ook op + 2 weken. Dat is eenduidig, en zit aan de veilige kant. Noem het een leugentje om bestwil ;).

Dat stomme Janssen ook met z'n enkele prik :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Number10 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:04:
[...]

Wat bedoel je hier mee? Want het zijn dit soort oneliners die op nogal wat verschillende manier geïnterpreteerd kunnen worden en voor verwarring zorgen (althans bij mij).

'Here to stay' en:
- een hoge prevalentie en R=1?
- een lage prevalentie en R=1?
- een gemiddelde R>1?
Ik bedoel ermee dat ik verwacht dat we met regelmatige boostershots te maken krijgen en continu maatregelen gebaseerd op vaccinatiestatus. Dat neigt naar optie C in jouw lijstje.

Ik denk dat het 'weg' vaccineren van Covid met de huidige vaccins niet mogelijk is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:53
Number10 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:04:
[...]

'Here to stay' en:
- een hoge prevalentie bij gemiddeld R=1?
- een lage prevalentie bij gemiddeld R=1?
- een gemiddelde R>1?
Goede flowchart uit Nature:
Afbeeldingslocatie: https://media.nature.com/lw800/magazine-assets/d41586-021-00396-2/d41586-021-00396-2_18861336.png
Afbeeldingslocatie: https://media.nature.com/lw800/magazine-assets/d41586-021-00396-2/d41586-021-00396-2_18861630.png
bron: https://www.nature.com/articles/d41586-021-00396-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Wolly schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:10:
[...]

Ik bedoel ermee dat ik verwacht dat we met regelmatige boostershots te maken krijgen en continu maatregelen gebaseerd op vaccinatiestatus. Dat neigt naar optie C in jouw lijstje.

Ik denk dat het 'weg' vaccineren van Covid met de huidige vaccins niet mogelijk is.
We geven ook ieder jaar boostershots tegen de griep. Die geven we alleen 60+ (toch? Geen idee, nog nooit opgeroepen) en kwetsbaren. Uiteindelijk zal het voor corona ook die kant opgaan. Of we de eerste booster(s) aan de gehele bevolking geven, daar heeft niemand nog zicht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
dangerousp schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:48:
[...]

[Afbeelding]
Op die manier.

Ik zie in je plaatje dat er vaak nog een procentpunt of 10 bij komt na het kantelpunt. Dat zijn mensen die nog niet meteen willen prikken, of gewoon niet zoveel haast maken.

* 55-59 jaar zou rond 92% uitkomen (dashboard 55-69 jaar 95%)
* 45-49 jaar zou rond 95% uitkomen (dashboard 40-54 jaar 90%)

Dat suggereert dat de vaccinatiebereidheid met enige moeite gehaald kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:15:
[...]

We geven ook ieder jaar boostershots tegen de griep. Die geven we alleen 60+ (toch? Geen idee, nog nooit opgeroepen) en kwetsbaren. Uiteindelijk zal het voor corona ook die kant opgaan. Of we de eerste booster(s) aan de gehele bevolking geven, daar heeft niemand nog zicht op.
Als we alleen 60+-ers en kwetsbaren extra gaan beschermen met boostershots begrijp ik niet goed waarom we nu jongeren vaccineren. De reden was toch dat zij een risico zouden kunnen lopen én dat zij met vaccinatie ook de rest van de maatschappij zouden helpen? Wat heeft dat dan voor nut als de vaccins niet voldoende nuttig blijken te zijn tegen varianten en wij deze groep niet zouden voorzien van boostershots?

Is de vaccinatie van jongeren dan een soort 'De eerste klap is een daalder waard' vaccinatie en gaan we daarna finetunen wie daadwerkelijk een vaccinatie nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Wolly schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:23:
[...]

Als we alleen 60+-ers en kwetsbaren extra gaan beschermen met boostershots begrijp ik niet goed waarom we nu jongeren vaccineren. De reden was toch dat zij een risico zouden kunnen lopen én dat zij met vaccinatie ook de rest van de maatschappij zouden helpen? Wat heeft dat dan voor nut als de vaccins niet voldoende nuttig blijken te zijn tegen varianten en wij deze groep niet zouden voorzien van boostershots?

Is de vaccinatie van jongeren dan een soort 'De eerste klap is een daalder waard' vaccinatie en gaan we daarna finetunen wie daadwerkelijk een vaccinatie nodig heeft?
Ik zei dan ook 'uiteindelijk'. Dat gevoel komt meer uit de onderbuik dan uit enig wetenschappelijk inzicht, want dat is er gewoon nog niet. Maar door nu alles en iedereen te vaccineren voorkom je wel verdere grootschalige verspreiding, en dan kun je daarna inderdaad gaan finetunen. Het is geen exacte wetenschap, maar dat was het de eerste jaren na de eerste opkomst van de griep ook niet, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
MikeyMan schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:57:
[...]
Vinden we 90% van de cafe's uit een branche die zichzelf op de borst klopt over het handhaven veel?
Nee, maar dat zeg ik ook niet. Wel dat ik niet geloof dat de verwachting op 100% lag. Net als dat de verwachting er vooraf al was dat er besmettingen uit zouden volgen.
Alleen de TVT is ook nooit bedoeld geweest als een 100% controle. Dat kan ook niet omdat de testen niet 100% betrouwbaar zijn. Die TVT is er dus puur om het aantal besmettingen in te dammen. Je kunt dus ook niet bij een aantal besmettings-haarden al zeggen dat het dus niet goed gaat.

Wat niet wil zeggen dat ik dit allemaal een goed idee vind, sterker nog, ik had liever een aantal weken gewacht, (maar dat weet jij ook wel :+ )

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Wolly schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:23:
[...]

Met de huidige bijwerkingen en aantallen besmettingen is het zinvol om de jongeren ook te vaccineren. Als er straks boosters nodig zijn, wordt er gewoon weer gekeken naar de voor- en nadelen. Zijn de voordelen dan minder geworden dan de nadelen moet je het niet doen. Het lijkt er nu b.v. op dat er redelijk veel bijwerkingen zijn als jongeren covid krijgen. Als die door de eerdere vaccinatie al veel minder voorkomen, zal er ook geen booster nodig zijn.

Oftewel tegen de tijd dat die boosters nodig mochten zijn, wordt er simpelweg een nieuwe afweging gemaakt. En daar kan goed uit komen dat het alleen bij de kwetsbaren zinvol is om te vaccineren, of juist dat het slim is voor iedereen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:10:
[...]
Dat neigt naar optie C in jouw lijstje.
Maar zoals je ziet zijn die andere opties ook 'here to stay' en dat is volgens iets waar steeds discussie over ontstaat. Dat komt denk ik vooral omdat het Nederlandse beleid m.i. ook geen concreet doel heeft.

De pijlers van het beleid zijn (ik parafraseer):
- kwetsbaren beschermen
- zorg niet overbelasten
- zicht houden

Allemaal mooi, maar ook altijd waar. Of niet. Wat je maar wilt.

Als de overheid ook maar iets doet (al is het maar heel weinig) worden kwetsbaren beschermd (maar er zijn volgens het CBS en de minister wel 30.000 overledenen), is de zorg niet overbelast (maar er is wel veel uitgestelde zorg), en hebben we zicht gehad (maar slechts zelden een percentage positief van <5%).

Optie C lijkt mij ook de meest gunstige van de vier die ik noemde, maar dat moet dan wel expliciet duidelijk worden gemaakt dat we dat in Nederland willen bereiken. Want dan kan het beleid zich daar ook op richten.

Gelukkig heeft een adviesorgaan in het VK dat in april gedaan hoewel het helaas pas gisteren is gepubliceerd:
Number10 in "Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd"
(…) (…) Importance of maintaining low prevalence
Although vaccination of most vulnerable groups will have reduced the proportion of community infections that lead to hospitalisation and death, there remain many advantages from an epidemiological perspective in maintaining both low prevalence and R<1. It makes it easier to prevent a return to rapid growth in the epidemic which could lead to the NHS being overwhelmed (e.g. because it gives more time to react to increases when starting from a low baseline, it is easier to spot outbreaks in advance of them growing large, and Test Trace and Isolate (TTI) can be more effective at lower prevalence) (… (…)
Indammen dus. En niet R>1 of R=1 met een hoge prevalentie. Maar de recente berichtgeving uit het VK over het beleid lijkt erop te wijzen dat dit advies niet wordt gevolgd.
n0pe schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:10:
[...]
Goede flowchart uit Nature
Maar dat schema kwantificeert eveneens de pijlers van de overheid de uitkomsten niet. Het is dus evenals de pijlers van de Nederlandse overheid vrij vaag (hoewel iets concreter dan de pijlers) wat betreft de maatschappelijke implicaties. Het gaat overigens ook uit van dichotomie, waar het uiteraard kansen betreft.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:15
Het kabinet is meester in het afschuiven waar de 'fout' ligt bij het falen van beleid. Nu ook weer met deze uitbraken. Het ligt altijd bij de jongeren, de uitbaters of een andere groep. Natuurlijk is het jammer dat er gesjoemeld wordt door mensen en dat horeca zaken niet zo netjes ermee om gaan. Maar dat was beide toch niet geheel onverwachts, hoe jammer het ook is? Vrij naïef om dat te verwachten. Het is óók aan de politiek om ervoor te zorgen dat zo'n beleid in goede banen wordt geleid.

Op deze manier gaan dit soort massa events niet werken. Erg jammer, want ik had eindelijk weer kaartjes voor een goed festival deze zomer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

https://www.nu.nl/coronav...volledige-vaccinatie.html

Wat een goed idee zeg. Een wachttijd na volledige vaccinatie.

Gelijk erdoor duwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 22:53

gws24

Thinking is hard!

Grapperhaus over of er te vroeg versoepeld is:
De minister vindt niet dat je kunt concluderen dat er te vroeg is versoepeld. "We zijn volledig afgegaan op de adviezen van het OMT en het RIVM, die waren helder. Ik vind dat Nederlanders er recht op hebben dat we conform adviezen handelen." Hij heeft er nog enig begrip voor dat er in het eerste weekend het een en ander is misgegaan, maar inmiddels "moet je met elkaar zeggen: als we willen dat het goed gaat, moeten we ons hieraan houden".
bron: nos liveblog

In mijn herinnering heeft het OMT helemaal niet geadviseerd dat er sneller versoepeld kon worden en is ook vanuit die hoek juist kritiek gekomen daar op. Wel lekker de schuld afschuiven dus (als mijn herinnering klopt).

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
Señor Sjon schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:04:
Weer een forse daling na bijwerking van de weekend'lag'
Denk ook dat de meeste TVT testen vrijdag zaterdag en zondag binnen stromen bij de ggd.

Er vanuit gaande dat ze donderdag, vrijdag en zaterdag worden afgenomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedr
MikeyMan schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:39:

Gelijk erdoor duwen.
Bij Pfizer absoluut niet nodig.

Pfizer biedt bij 1 prik al betere bescherming dan AZ bij 2 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje

Gelijk erdoor duwen.
Wie had dat ooit kunnen bedenken?

Probleem blijft dat die mensen toch wel naar binnen willen, en dat op wat voor manier dan ook (legaal of illegaal, al dan niet per ongeluk / moedwillig geholpen door de uitbater) voor elkaar gaan krijgen. Dus ik weet niet of je hier heel veel extra besmettingen mee tegen gaat houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online

Gelijk erdoor duwen.
Van een verstandig afgewogen keuze, met DJ's die het feestweekend inluidden op vaccinatie lokaties, naar twee weken wachten.

Een goed idee (vanuit besmettings oogpunt gezien) zou zijn om het hele TvT te laten vervallen en alleen volledig gevaccineerden (+ 2 weken inwerktijd) toe te laten. Daarmee bespaar je kosten en stel je ongevaccineerden / deels gevaccineerden niet bloot aan besmettingsrisico's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:49

DevWouter

Creator of Todo2d.com

gws24 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:41:

[...]

In mijn herinnering heeft het OMT helemaal niet geadviseerd dat er sneller versoepeld kon worden en is ook vanuit die hoek juist kritiek gekomen daar op. Wel lekker de schuld afschuiven dus (als mijn herinnering klopt).
Grapperhaus vergeet dat het RIVM en het OMT verschillende organisaties zijn.
Het laatste advies van het OMT was om het toen uit te stellen. Maar het RIVM besloot anders

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:06

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wolly schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:44:
[...]

Van een verstandig afgewogen keuze, met DJ's die het feestweekend inluidden op vaccinatie lokaties, naar twee weken wachten.

Een goed idee (vanuit besmettings oogpunt gezien) zou zijn om het hele TvT te laten vervallen en alleen volledig gevaccineerden (+ 2 weken inwerktijd) toe te laten. Daarmee bespaar je kosten en stel je ongevaccineerden / deels gevaccineerden niet bloot aan besmettingsrisico's.
Moet je wel weer verder gaan om de horeca te compenseren om dat te compenseren.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
DevWouter schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:44:
[...]

Grapperhaus vergeet dat het RIVM en het OMT verschillende organisaties zijn.
Het laatste advies van het OMT was om het toen uit te stellen. Maar het RIVM besloot anders
Ik kan je op een briefje geven dat Grapperhaus dat helemaal niet vergeet maar slechts hoopt dat de journalisten dat vergeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Touchdomex schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:45:
[...]

Laat de horeca de kosten van het mislukte TvT project eerst maar eens vergoeden aan de samenleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:55
Touchdomex schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:45:
[...]

Tja, continue open en weer dicht, is ook niet echt goed denk ik. Want als dit zo op gaat lopen zou 't me niets verrassen als ze alsnog gaan strenger gaan worden, al is 't altijd een verrassing wat ze gaan doen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Het lijkt wel alsof we in een steeds vervelender wordende situatie terecht zijn gekomen waarin een uiterst twijfelachtige maatregel -waar meerdere keren tegen is gewaarschuwd door een zeer diverse groep experts- voor nóg meer verdeeldheid en negatief sentiment zorgt dan voorheen. De waarheid zal ergens in het midden liggen, maar het is evident dat we inmiddels boven het niveau van vingerwijzen dan 4Q20 zitten: "Het zijn de jongeren!" - "De overheid verpest het!" - "We moeten horeca sluiten, want dit gaat de verkeerde kant op".

Zonder te willen wijzen naar één entiteit of groep mensen begint de moed bij mij een beetje in de schoenen te zakken, op deze manier. Grapperhaus verdedigt nu (volledig naar verwachting) zijn eigen beleid terwijl een deel van de bevolking overtuigd is van het feit dat een bepaalde groep het voor een andere groep aan het verpesten is. Als we het beleidsmatig niet eens kunnen worden, is er altijd nog de verdeeldheid die ons parten gaat spelen. Vrij dystopisch.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:28

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik zit even terug te kijken, je kunt stellen naar aanleiding van de derde golf dat zo'n 3 procent van de besmette personen uiteindelijk in het ziekenhuis beland, vooraf aan de vaccinaties.

Stel, het aantal besmettingen loopt op naar 20.000 per dag in Nederland, dan praten we dus over in de normale situatie een dagelijkse instroom van 600 patiënten. Echter, per 100 patiënten die normaal gesproken in het ziekenhuis belanden praat je dan over 7 patiënten als deze groep volledig is gevaccineerd en besmet wordt met de Delta variant (bescherming Pfizer). Dat komt erop neer dat bij 20.000 besmettingen per dag er dus 42 stuks nieuwe instroom is, wat kan resulteren in (vergeleken over de eerdere periodes) in 9 nieuwe IC opnames.

Als ik kijk naar de wekelijkse groei dan is dit een scenario wat met een week of 6 mogelijk is, maar tegen die tijd heeft sowieso het grootste deel van de bevolking al twee prikken gehad en zal de groei sterk worden gedrukt.

Onder voorbehoud van geen nieuwe gevaarlijkere variant qua ziektebeeld en doorzetten van de vaccinaties zie ik de situatie zoals begin van dit jaar niet meer gebeuren. Het enige risico is vaccinweigeraars, maar dat is een keuze waar de rest van de samenleving geen rekening mee hoeft te houden(helaas het zorgpersoneel wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Wolly schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:46:
[...]

Ik kan je op een briefje geven dat Grapperhaus dat helemaal niet vergeet maar slechts hoopt dat de journalisten dat vergeten zijn.
De journalist die dat stukje heeft ingetikt plaatst de kritische noot alvast niet. Grapperhaus is niet van gisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Linkdrop:
https://www.telegraaf.nl/...esjoemel-met-toegangstest

Linkdrop:

https://www.ed.nl/binnenl...la-in-rotterdam~a632857b/

Quotes uit de 2e link:
Winkels en horecagelegenheden moeten beter letten op naleving van de resterende coronaregels, met name de 1,5 meter afstand. Doen zij dat niet, dan zullen burgemeesters strenger moeten gaan optreden.

Dat heeft demissionair justitieminister Ferd Grapperhaus gezegd na afloop van overleg met de meest bij de coronabestrijding betrokken bewindslieden
De 25 burgemeesters van het Veiligheidsberaad hebben dinsdagavond of woensdagmorgen een digitale vergadering over "de actualiteiten en de toegangstesten", aldus een woordvoerster van het beraad. Dat betekent dat de burgemeesters bespreken hoe het verder moet nu er op een aantal plaatsen in het land uitbraken van corona zijn na een bezoek aan een discotheek of een feest. Demissionair justitieminister Ferd Grapperhaus sluit aan bij de bespreking.
Naar mijn mening komt dit 1 week te laat, maar het ziet ernaar uit dat we gaan ingrijpen op de excessen rond TvT feesten. Zowel op landelijk als gemeentelijk niveau wordt er nu doorgepakt.

Om de urgentie nog maar eens te onderstrepen, een paar andere quotes uit de 2e link:
Het aantal jongeren dat in de Enschedese nachtclub Aspen Valley, tijdens de eerste openingsavond na de lockdown, het coronavirus heeft opgelopen is verder gestegen. Er zijn inmiddels 189 besmettingen geteld, dat waren er maandag 180 en zondag nog 165.
Een gala van de Rotterdamse studentenvereniging NSR blijkt een bron te zijn van veel coronabesmettingen. Na het feest van donderdag zijn inmiddels 78 van de 250 aanwezigen positief getest op het coronavirus, meldt praeses Bas Radder aan RTV Rijnmond. Het gala was op een boot.
Een stijging van het aantal besmettingen viel te verwachten bij het versoepelen van de maatregelen, aldus de viroloog [Marion Koopmans, Erasmus MC], die ook onderzoek deed naar het begin van de virusuitbraak voor de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO).

,,Maar dat het nu een stuk harder gaat dan je zou willen is helder."
Het gaat om de schaal.

Versoepelen levert altijd een stijging van de R-waarde op. Maar de vorige rondes viel dat effect erg mee, en in het licht daarvan was het geen slecht idee om op 26-6 een flinke stap te zetten. Achteraf bezien viel deze 4e ronde van versoepelingen pricies samen met het hoogtepunt van verdringingssnelheid alpha->delta, maar ook dat is natuurlijk wijsheid achteraf. De eerder beschikbare gegevens wezen op een andere curve. Bovendien had het plaatje ook in deze combinatie moeten passen met een R-waarde die niet noemenswaardig boven 1 zou komen.

Maar kennelijk zijn we in de loop van juni in een risico-ontkennende "corona is voorbij" tijdgeest terecht gekomen. In combinatie met een generatie die ook wat minder risico-awareness heeft en een zeer rommelige uitvoering van TvT is dat een explosieve coctail gebleken.

Als de R-waarde netjes zoals bij de 3e ronde van versoepelingen met 0.03 was opgelopen, dan hadden we het over 35 a 40 positieve tests per week. Nu tel ik al honderden positieve tests in een tijdbestek van midner dan 1 week en n.a.v. een handvol feestavonden. Op deze manier kunnen we niet verder, zoveel is duidelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door t_captain op 06-07-2021 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jedi_Pimp schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:48:
Het lijkt wel alsof we in een steeds vervelender wordende situatie terecht zijn gekomen waarin een uiterst twijfelachtige maatregel -waar meerdere keren tegen is gewaarschuwd door een zeer diverse groep experts- voor nóg meer verdeeldheid en negatief sentiment zorgt dan voorheen. De waarheid zal ergens in het midden liggen, maar het is evident dat we inmiddels boven het niveau van vingerwijzen dan 4Q20 zitten: "Het zijn de jongeren!" - "De overheid verpest het!" - "We moeten horeca sluiten, want dit gaat de verkeerde kant op".

Zonder te willen wijzen naar één entiteit of groep mensen begint de moed bij mij een beetje in de schoenen te zakken, op deze manier. Grapperhaus verdedigt nu (volledig naar verwachting) zijn eigen beleid terwijl een deel van de bevolking overtuigd is van het feit dat een bepaalde groep het voor een andere groep aan het verpesten is. Als we het beleidsmatig niet eens kunnen worden, is er altijd nog de verdeeldheid die ons parten gaat spelen. Vrij dystopisch.
Tsjah, evengoed kan het opportunisme zijn. Of druk vanuit verschillende branches.

Ik snap de theorie van het testen voor toegang echt wel. Maar er zitten teveel gaten in de uitvoering, handhaving en (omvang van) evenementen waar het bij toegepast wordt.
Combineer dat met een niet te houden bevolking en de fuckup met de wachttijd, en de chaos is compleet.

Of dit met kwade bedoeling is durf ik echter wel sterk te betwijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
Number10 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:36:
[...]

De pijlers van het beleid zijn (ik parafraseer):
- kwetsbaren beschermen
- zorg niet overbelasten
- zicht houden

[...]

Maar dat schema kwantificeert eveneens de pijlers van de overheid de uitkomsten niet. Het is dus evenals de pijlers van de Nederlandse overheid vrij vaag (hoewel iets concreter dan de pijlers) wat betreft de maatschappelijke implicaties. Het gaat overigens ook uit van dichotomie, waar het uiteraard kansen betreft.
Eens, vooral omdat de cijfers simpelweg heel lastig zijn om te voorspellen. De grote vraag is vooral: Hoe gaan deze besmettingscijfers zich vertalen naar ziekenhuisopnames en IC bezetting? Voorlopig lijkt dit positief uit te vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:48:

Er zit een enorme kloof tussen de beleidsmakers op het Binnenhof, de experts die al naar gelang of hun advies welgevallig is voor een beslissing serieus worden genomen en de praktijk. Onze minister van Volksgezondheid blinkt uit in stoere woorden waarbij hij grote groepen mensen wegzet en het debat verder polariseert.

Het helpt inderdaad niet tegen de uitdaging waar we voor staan, waarbij ik vooral denk dat de oorzaak ligt in te hoge verwachtingen van 'de mensen' over de beleidsmakers en experts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:55:
[...]

Het helpt inderdaad niet tegen de uitdaging waar we voor staan, waarbij ik vooral denk dat de oorzaak ligt in te hoge verwachtingen van 'de mensen' over de beleidsmakers en experts.
Dat mes snijdt aan twee kanten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001

St@m

@ Your Service

Wolly schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:44:
[...]

Prima, weer verder zodra iedereen die het wilt de 2e prik gehad kan hebben.
En wat doen we dan met de mensen die niet geprikt willen of kunnen worden? Die sluiten we gewoon buiten de maatschappij?

Maar goed, wat een farce weer.. het hek is al van dam.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:56:
[...]

Dat mes snijdt aan twee kanten ;)
Het zal een stuk luiheid zijn van mensen, 'zij zullen het wel beter weten'.

Als zij echter daadwerkelijk zouden kijken naar de mate waarin de beleidsmakers het beter zouden weten (en als de journalist dat ook opmerkt en niet klakkeloos een minister napraat) denk ik dat die hoge verwachtingen snel getemperd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
n0pe schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:53:
[...]
Eens, vooral omdat de cijfers simpelweg heel lastig zijn om te voorspellen.
Nee, signaalwaardes is niet wat ik bedoel. De 4 verschillende R scenario's die ik beschreef zijn een kwantificering van een kwalitatieve uitkomst ('here to stay'), hoewel de hoge of lage prevalentie bij R=1 in mijn voorbeeld ook niet staat gedefinieerd met een grenswaarde.

Daarom zou de strategie zich ook moeten richten op R<1 want dan is er ook weinig ziekte en dus weinig opnames, maar R<1 is evident bijna een heel jaar niet gehaald. En als ik een reactie van @Ankona veel eerder goed heb begrepen (ik kan ernaast zitten uiteraard) begreep ik dat het zelfs beleid schijnt te zijn geweest om te sturen op R=1. Is dat echt zo? Heeft iemand daarvoor een bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Wolly schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:46:
[...]

Inderdaad.
autje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:48:
[...]

De journalist die dat stukje heeft ingetikt plaatst de kritische noot alvast niet. Grapperhaus is niet van gisteren.
Nederlandse journalisten doen vaak alleen verslaggeving. Het is geen controlerende macht die een gezonde democratie nodig heeft.
Overigens denk ik dat mening journalist in de gaten heeft wat politiek Den Haag aan het doen is. Of ze het interesseert is een tweede.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:02:
[...]

Het zal een stuk luiheid zijn van mensen, 'zij zullen het wel beter weten'.

Als zij echter daadwerkelijk zouden kijken naar de mate waarin de beleidsmakers het beter zouden weten (en als de journalist dat ook opmerkt en niet klakkeloos een minister napraat) denk ik dat die hoge verwachtingen snel getemperd zijn.
Ik bedoel meer; de politiek lijkt op sommige vlakken ook wat te goed van vertrouwen te zijn in de uitvoering door handhaving/horeca/publiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
*knip* je n=1 ervaringen hoeven niet in dit topic, zie ook de topicstart. Daarvoor is de Covid Kroeg. Ik heb de afgeleide discussie ook even verwijderd.

[ Voor 135% gewijzigd door ZieMaar! op 06-07-2021 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:36
roffeltjes schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:09:
[...]
Ik zie niemand die zegt dat dat niet mag? Er is heel veel lucht tussen alle regels afschaffen en alle deuren dichtschroeven.
Nee, maar de melding dat mensen moeten isoleren moeten we dus met een korrel zout nemen.
We zitten nu met Delta en dat is een stuk minder voordelig qua 1 prik, vandaar dat je meer gaat kijken naar volledige vaccinatie.
Dat valt gelukkig mee. Tegen ziekenhuis opnames werken de vaccins nog prima
Uiteraard, maar of we over een maand dat moment nemen of nu is qua vaccinatiegraad een aanmerkelijk verschil.
Klopt, maar dat we een besluit nemen is belangrijk. Dat is nu genomen en direct wordt er aan gemorreld. ik vind over een paar weken later niet nodig, maar ook niet verschrikkelijk. ik heb wel een hekel aan gezwalk.

[ Voor 74% gewijzigd door blissard op 06-07-2021 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:08:
[...]

Ik bedoel meer; de politiek lijkt op sommige vlakken ook wat te goed van vertrouwen te zijn in de uitvoering door handhaving/horeca/publiek.
De politiek die te goed van vertrouwen is komt er bij mij niet in, op geen enkel vlak. Het is gewoon goedkoop kijken naar andere landen en die oplossingen halfbakken implementeren op instigatie van VNO en grote consultancy kantoren.

Als een aangekondige 'formidabele oplossing' vervolgens niet blijkt te werken ligt het aan iedereen behalve de politiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Weekcijfers volgens RIVM:

Verdubbeld. Ondanks verdubbeling minder mensen overleden en minder mensen in het ziekenhuis.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 19:05
Agent47 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:15:
Weekcijfers volgens RIVM:

Verdubbeld. Ondanks verdubbeling minder mensen overleden en minder mensen in het ziekenhuis.
Die laatste twee volgen over het algemeen later. Of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren is natuurlijk de vraag nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:15:
[...]

Tsja dat meisje is ook (nog) geen 18, weet niet tot in hoever dat meetelt. Ikzelf had m stiekem genomen als 17 jarige dan, maar dat ben ik. Genoeg daarover :P
Ook als 17 jarige heb je het laatste woord. Maar je moet denk ik sterk in je schoenen staan als je ouder(s) het met zulke argumenten verbiedt.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 13:43

En alweer boven de 2k...echt super idee alles open gooien, in een week tijd maanden aan daling teniet gedaan. :/

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:25
update 2021-07-06

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ouRJS5s-vA8OW0i-IDwOikUuhFE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0R8ciZ66DE2N0NPM9bBujCBc.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJMzzW2AXwnJApg_rnwVWwfxjOw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eALeDCrhZwjC3vzHw1BIkNan.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-vloWWLwDpPClh3WEMr0BD-Qim4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ako9vQt4esPGes7CbwCh18Zl.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MuWDyV1jGl90x34lYt3cnCDcfbU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iZ7zhJbvV5hBVcinyDLOmCSl.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wNvoV5Pbz3FGB8kdxBkwnrOgqw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/guAt1AiQcBD9bD24UdMvx7TB.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PRrtCjpC7JJ5zgNFJfGuxh25dA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0yHarU8ojsi2ytVdHbljuOdz.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XAY4g0iXuCQWhqLr0jXvaH0YXw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lDR0V3uTLRsNxOzNvtDB2Sko.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8JDVzJirNPmBUqqclnKyZkKyS0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kQhjVdW5bXiK8fMa3zwjkpfx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1V4XYrS9DKHOw-j9mtVhJ6CXKSs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LtcZdO8nP020PRb4ZRnaWJWw.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3ZH3W2Etr-tpXsaN8EDoW_BQO8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XDF2gstrEnFG2W6f6Z6DBv8V.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
27 juni met minder dan 500 gemelde besmettingen lijkt alweer heel lang geleden.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 23:00
Dat "Testen voor Toegang" niet werkt is na 1 weekend al wel duidelijk geworden..
Het lijk in ieder geval verstandig dat we dat experiment met de (natte)horeca niet eerder aan gegaan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Moi_in_actie schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:19:
[Twitter]
En alweer boven de 2k...echt super idee alles open gooien, in een week tijd maanden aan daling teniet gedaan. :/
Ik had ook niet verwacht dat ze alle horeca e.d. gelijk vol open gingen gooien, met festivals e.d. erbij.

5 juni was de laatste keer boven de 2k. %pos is 5,3% met alleen de positieve TvT resultaten begrijp ik? Met daar de negatieve tests van, kom je toch op een heel laag %pos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

gekkie schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:25:
[...]

Het lijk in ieder geval verstandig dat we dat experiment met de (natte)horeca niet eerder aan gegaan zijn.
Dat zeker. Maar als zelfs als TVT goed wordt toegepast er toch relatief hoge besmettingen voorkomen dam gaat er ook iets niet goed met het testen. Misschien dat bij Delta besmettelijkheid voorop loopt ren opzichte van de gevoeligheid van de testen?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:47
[Twitter]
Ow boy dus in 1,5 weken is de daling compleet de nek om gedraaid en gaan we weer hard af op de 3000 besmettingen.

Nu maar hopen dat de ziekenhuis opnames over 1,5 a 2 weken niet een zelfde beeld laten zien want als we dan weer maatregelen moeten nemen zijn we eigenlijk alweer te laat.

Gelukkig staat na delta de lamda variant alweer te wachten die nog besmettelijker is / zou zijn en een hogere mortality rate heeft / zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Señor Sjon schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:28:
[...]

Ik had ook niet verwacht dat ze alle horeca e.d. gelijk vol open gingen gooien, met festivals e.d. erbij.

5 juni was de laatste keer boven de 2k. %pos is 5,3% met alleen de positieve TvT resultaten begrijp ik? Met daar de negatieve tests van, kom je toch op een heel laag %pos?
Ja je zou denken als ze die getallen goed verwerken en in de weekenden 200k tests plaats vinden er toch een ander % uit zou moeten rollen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:38
Señor Sjon schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:28:
[...]

Ter info:

Let op. Het percentage positief bevat niet de TvT testen!

[ Voor 12% gewijzigd door DutchCommando op 06-07-2021 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
t_captain schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:50:
Linkdrop:
https://www.telegraaf.nl/...esjoemel-met-toegangstest

Linkdrop:

https://www.ed.nl/binnenl...la-in-rotterdam~a632857b/

Quotes uit de 2e link:

[...]

[...]

Naar mijn mening komt dit 1 week te laat, maar het ziet ernaar uit dat we gaan ingrijpen op de excessen rond TvT feesten. Zowel op landelijk als gemeentelijk niveau wordt er nu doorgepakt.

Om de urgentie nog maar eens te onderstrepen, een paar andere quotes uit de 2e link:

[...]

[...]

[...]

Het gaat om de schaal.

Versoepelen levert altijd een stijging van de R-waarde op. Maar de vorige rondes viel dat effect erg mee, en in het licht daarvan was het geen slecht idee om op 26-6 een flinke stap te zetten. Achteraf bezien viel deze 4e ronde van versoepelingen pricies samen met het hoogtepunt van verdringingssnelheid alpha->delta, maar ook dat is natuurlijk wijsheid achteraf. De eerder beschikbare gegevens wezen op een andere curve. Bovendien had het plaatje ook in deze combinatie moeten passen met een R-waarde die niet noemenswaardig boven 1 zou komen.

Maar kennelijk zijn we in de loop van juni in een risico-ontkennende "corona is voorbij" tijdgeest terecht gekomen. In combinatie met een generatie die ook wat minder risico-awareness heeft en een zeer rommelige uitvoering van TvT is dat een explosieve coctail gebleken.

Als de R-waarde netjes zoals bij de 3e ronde van versoepelingen met 0.03 was opgelopen, dan hadden we het over 35 a 40 positieve tests per week. Nu tel ik al honderden positieve tests in een tijdbestek van midner dan 1 week en n.a.v. een handvol feestavonden. Op deze manier kunnen we niet verder, zoveel is duidelijk.
Ik blijf erbij. Zijn dat studenten zonder klachten? Het gaat namelijk wel erg hard op zo'n feest.

Daarnaast een forse toename aan positieve testen door TVT. Je test 6 keer meer mensen in een weekend.
Die cijfers moeten gewoon erg snel boven tafel.

Al splits je de positieve testen in GGD en TVT.
Ben ook wel benieuwd hoeveel mensen er nu precies via TVT en straks ook TVJR positief testen.

Neem aan dat dit allemaal zonder symptomen is namelijk.

Ah hier dus:
Zitten daar ook nog dubbelen bij?
Of worden positief geteste mensen via TVT niet meer gevraagd een GGD test te nemen?

[ Voor 6% gewijzigd door renedr op 06-07-2021 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Robertdj schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:18:
[...]

Ook als 17 jarige heb je het laatste woord. Maar je moet denk ik sterk in je schoenen staan als je ouder(s) het met zulke argumenten verbiedt.
Het probleem zit ervoor, die kinderen (en ook heel veel volwassenen) denken wel overwogen een keuze te kunnen maken. Op de een of andere manier voelt het dom om te erkennen dat je daar de kennis niet voor hebt en beter blind kunt varen op wat de overheid/RIVM voor je adviseert. De werkelijkheid is dat er in NL maar heel weinig mensen zijn die over die kennis beschikken en die eigenlijk allemaal bij het RIVM werken of daar nauw mee verbonden zijn. (Ik durf te stellen, ook je huisarts heeft die kennis niet)

Ja, het is ondoenlijk om tegen de keuze van een puber in te gaan. Daar zijn het pubers voor. Daarvoor had je ze moeten informeren zodat ze met volle verstand meer vertrouwen in het RIVM dan in Tiktok hebben.
(Mijn zoon heeft zonder twijfel of discussie die spuit in zijn arm laten zetten)

[ Voor 4% gewijzigd door Ankona op 06-07-2021 15:35 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:38
renedr schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:31:
Zitten daar ook nog dubbelen bij?
Of worden positief geteste mensen via TVT niet meer gevraagd een GGD test te nemen?
Nee, ze worden aangemeld voor BCO maar niet nogmaals getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Overigens valt de stijging ook weer samen met kouder (onder langjarig gemiddelde), natter weer na een periode van veel droog, warm weer met veel zon. Zal ook wel weer niet helpen.

Vergelijk juni tot 20 juni en erna tot nu: https://www.knmi.nl/neder...oensoverzichten/2021/juni

[ Voor 26% gewijzigd door Señor Sjon op 06-07-2021 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedr
Señor Sjon schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:36:
Overigens valt de stijging ook weer samen met kouder (onder langjarig gemiddelde), natter weer na een periode van veel droog, warm weer met veel zon. Zal ook wel weer niet helpen.

Vergelijk juni tot 20 juni en erna tot nu: https://www.knmi.nl/neder...oensoverzichten/2021/juni
Lijkt mij sowieso wel tijd voor een lekkere zomer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Señor Sjon schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:36:

Tsja dan gaan we inderdaad weer meer binnen zitten. Aan de andere kan is het ook niet zo koud dat mensen niet ramen en deuren open hebben staan. Tenminste als ik in mijn eigen buurt kijk.

En ook aardig wat feestjes gezien vooral in tuinen etc met party tenten.

We gaan het mee maken eind van deze maand waar we staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dracula schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:29:
[...]

Ow boy dus in 1,5 weken is de daling compleet de nek om gedraaid en gaan we weer hard af op de 3000 besmettingen.

Nu maar hopen dat de ziekenhuis opnames over 1,5 a 2 weken niet een zelfde beeld laten zien want als we dan weer maatregelen moeten nemen zijn we eigenlijk alweer te laat.

Gelukkig staat na delta de lamda variant alweer te wachten die nog besmettelijker is / zou zijn en een hogere mortality rate heeft / zou hebben.
Dat over 1,5 week dit in dezelfde mate terug te zien is in de ziekenhuizen is echt heel erg onwaarschijnlijk. De besmettingen zitten voor het overgrote deel in de groep <30 die komen gewoon zelden in het ziekenhuis. Het moet van deze groep eerst naar boven worden doorgegeven. Deze groep is gelukkig al deels beschermd.
Ik zeg niet dat het positief is maar een enorme piek in het ziekenhuis is gewoon niet te verwachten binnen nu en twee weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
gws24 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:41:

[...]

Je herinnering klopt.
De Jonge ziet het risico van besmetting ook, maar stelt dat het kan, omdat de besmettingsgraad in Nederland nu laag is. Het Outbreak Management Team (OMT) is het eens met deze afweging, stelt hij.
Het OMT heeft hierover overigens niet specifiek geadviseerd, erkent de minister. ,,We doen het nu zo in de context van een lage besmettingsgraad. Dan kun je je een klein risico veroorloven. Als die besmettingsgraad stijgt, kan je je dat minder goed veroorloven.”
Wolly in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DutchCommando schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:34:
[...]

Nee, ze worden aangemeld voor BCO maar niet nogmaals getest.
Das nog wel een punt natuurlijk.

TvT is één. Maar uit het BCO dat daarop volgt komen ook nog positieven naar voren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
TrailBlazer schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:38:
[...]

Dat over 1,5 week dit in dezelfde mate terug te zien is in de ziekenhuizen is echt heel erg onwaarschijnlijk. De besmettingen zitten voor het overgrote deel in de groep <30 die komen gewoon zelden in het ziekenhuis. Het moet van deze groep eerst naar boven worden doorgegeven. Deze groep is gelukkig al deels beschermd.
Ik zeg niet dat het positief is maar een enorme piek in het ziekenhuis is gewoon niet te verwachten binnen nu en twee weken.
Ga ik ook niet vanuit, zeg alleen dat ik niet hoop dat het gebeurt en we dus allemaal ons vergissen.....

Anyway ik denk dat prikken prikken prikken nog steeds de enige uitweg is.

Ook denk ik dat het op pauze drukken van dansen met Janssen een goed idee is en eigenlijk er altijd al had moeten zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dracula schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:29:
[...]

Even een vergelijking: een land wordt geplaagd door zware overstromingen met veel doden. Vervolgens worden er dijken gebouwd die tegen het water beschermen. Het water stijgt weer tot een hoogte waarbij zonder dijken rampzalige overstromingen plaatsvonden. Ik begrijp dat jij dan ondanks dijken toch moord en brand zou blijven schreeuwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Zucht, dat wordt dus een sneltest voor m'n geplande evenement (bloemencorso :P )

Evenement op dag N, op dag N-13 Pfizer-prik-2, op dag N-49 Pfizer prik 1 gehad, dus dat wordt een best wel onzinnige testen-voor-toegang-test...

Maar ja, Hugo besluit 't in al zijn wijsheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Laatst online: 16:37
Het is toch wat dat Hugo niet speciaal voor jouw een andere regeling treft!

quote]rik86 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:48:
Zucht, dat wordt dus een sneltest voor m'n geplande evenement (bloemencorso :P )

Evenement op dag N, op dag N-13 Pfizer-prik-2, op dag N-49 Pfizer prik 1 gehad, dus dat wordt een best wel onzinnige testen-voor-toegang-test...

[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 22:40

The Legend

*Plop*

Heb jij ook percentages besmettingen naar leeftijdscategorie? Uit die grafiek lijk ik af te kunnen lezen dat dik 80% van alle besmettingen zitten in de categorie 10-29 jaar?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:27

Sorcerer8472

Mens sana?

Let op, het is weer zo ver: we zijn in een periode van ontkenning en verbijstering bij onze ministers De Jonge en Grapperhaus aangekomen: "we dachten wel dat het ging stijgen maar niet zo snel" (De Jonge), "horeca moeten goed controleren anders gaan we ze boetes geven" (Grapperhaus).

Straks zitten we in een exponentiële stijging van de Delta-variant die zo ook weer bij onbeschermde mensen aankomt (incl. een klein groepje mensen die om medische indicaties geen vaccinatie mag), en dan zullen de opnames toch weer iets gaan stijgen.

Uiteraard ligt het allemaal weer niet aan de plannen van de regering zelf (vervroegd alles open inclusief uitgaan), niet aan dat je met Janssen dezelfde avond nog mag feesten met een niet-waterdicht systeem wat makkelijk te neppen is. Hoewel dat nu ineens niet meer mag (wordt dit alsnog teruggedraaid bij mensen die eerst dus wel mochten feesten?)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• t_captain
[Twitter]
Het gaat niet om "alles open gooien". Het gaat heel specifiek over disco's, feestcafe's en dergelijke zaken. Plekken waar het publiek probeert om in enkele weekends anderhalf jaar aan beperkingen in te halen ofzo.

Wat mij betreft zouden de volgende maatregelen nodig zijn:

1. maximaal aantal bezoekers: 100 (dat voorkomt de grootste excessen zoals 200 besmettingen in een disco met 600 bezoekers. dat aantal geleidelijk verhogen als er gunstige cijfers worden geschreven. kunnen we loslaten rond september denk ik)
2. betere toegangscontrole en handhaving. Zaken waar met TVT wordt gewerkt: 1 BOA naast elke portier. (tijdelijk, maar tenminste een aantal weken)
3. anderhalve meter ook bij testen voor toegang (ik denk dat dit ongeveer 6 weken nodig zal zijn)
4. toegang met vaccinatie pas na 2 weken (blijvend, tot het moment dat er geen TvT systeem meer bestaat)
5.komend weekend geen TvT events en alle staande horeca dicht (i.v.m. te snel gestegen cijfers en vertraging tussen besmetting en cijfers zijn we het overzicht nu even kwijt. Bovendien zit er 1 week levertijd op aanpassing 4)

Met die maatregelen heb ik een redelijk vertrouwen dat de R-waarde naar normale proporties terugzakt over ongeveer 1 week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:59

Laguna

Connaisseur

gambieter schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:33:
[...]

Het probleem zit hem niet in de retraction, maar in het feit dat het gepubliceerd was. Een van de drie peer reviewers heeft dat publiekelijk gedaan, en heeft 0 expertise in epidemiologie, virologie, vaccins of iets anders relevants, het is een scheikundige. De andere twee waren anoniem en laaiend enthousiast, zonder enige kritiek. Oftewel: onzin artikel, kwaadaardige verdraaiingen van gegevens en iemand die dat al meerdere keren doet.

De uitgever MDPI staat bekend om dit soort dingen, ze hebben de publiciteit en kunnen dan schijnheilig het artikel terugtrekken.
Ik heb geen boodschap aan het louter diskwalificeren van personen. MDPI heeft ook een overeenkomst met de Bill & Melinda Gates foundation en dus geen baat bij een kritisch artikel mbt COVID-19 vaccins, oftewel het is in dat opzicht al bijzonder te noemen dat het überhaupt was gepubliceerd.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:54:
Uiteraard ligt het allemaal weer niet aan de plannen van de regering zelf (vervroegd alles open inclusief uitgaan), niet aan dat je met Janssen dezelfde avond nog mag feesten met een niet-waterdicht systeem wat makkelijk te neppen is. Hoewel dat nu ineens niet meer mag (wordt dit alsnog teruggedraaid bij mensen die eerst dus wel mochten feesten?)
En uiteraard ligt het ook niet aan de burgemeesters die niet (kunnen) handhaven. En het ligt niet aan de uitbaters die de controles verslonzen. En het ligt niet aan de bezoekers die ineens prima blijken te weten hoe je een besmetting oploopt.

Dan zijn we daar gelukkig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
renedr schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:31:
[...]

Ik blijf erbij. Zijn dat studenten zonder klachten? Het gaat namelijk wel erg hard op zo'n feest.

Daarnaast een forse toename aan positieve testen door TVT. Je test 6 keer meer mensen in een weekend.
Die cijfers moeten gewoon erg snel boven tafel.

Al splits je de positieve testen in GGD en TVT.
Ben ook wel benieuwd hoeveel mensen er nu precies via TVT en straks ook TVJR positief testen.
Ongeveer 10% van de positieve tests zijn toevallige bijvangst van TVT tests. 700 in de afgelopen week, op 7000 totaal.

Ook zonder deze sneltests is er dus sprake van een grote stijging,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
t_captain schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:58:
[...]

Het gaat niet om "alles open gooien". Het gaat heel specifiek over disco's, feestcafe's en dergelijke zaken. Plekken waar het publiek probeert om in enkele weekends anderhalf jaar aan beperkingen in te halen ofzo.

1. maximaal aantal bezoekers: 100 (dat voorkomt de grootste excessen zoals 200 besmettingen in een disco met 600 bezoekers. dat aantal geleidelijk verhogen als er gunstige cijfers worden geschreven. kunnen we loslaten rond september denk ik)
2. betere toegangscontrole en handhaving. Zaken waar met TVT wordt gewerkt: 1 BOA naast elke portier. (tijdelijk, maar tenminste een aantal weken)
3. anderhalve meter ook bij testen voor toegang (ik denk dat dit ongeveer 6 weken nodig zal zijn)
4. toegang met vaccinatie pas na 2 weken (blijvend, tot het moment dat er geen TvT systeem meer bestaat)
5.komend weekend geen TvT events en alle staande horeca dicht (i.v.m. te snel gestegen cijfers en vertraging tussen besmetting en cijfers zijn we het overzicht nu even kwijt. Bovendien zit er 1 week levertijd op aanpassing 4)

Met die maatregelen heb ik een redelijk vertrouwen dat de R-waarde naar normale proporties terugzakt over ongeveer 1 week.
Dat zouden inderdaad goede maatregelen zijn maar in dit land gaan we dat echt niet mee maken. Zoals hierboven al gerefereerd: goh het gaat wel heel snel dat zagen we echt niet aankomen....

Nee want in de rest van de wereld gedraagt delta zich keurig en is er geen explosieve stijging te zien |:(

En als ze dan toch over maatregelen gaan denken moeten we eerst polderen tot we erbij neervallen en dan zijn we al te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-09 00:37

Dutchredgaming

ICT Beheerder

NOS (link)

2253 nieuwe besmettingen gemeld, gemiddeld stijging
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 2253 nieuwe coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 728 meer dan gisteren.

Gemiddeld stijgt het aantal positieve coronatests ook: in de afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 1220 positieve tests per dag geregistreerd. Dat is 104 procent meer dan de zeven dagen daarvoor.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.nos.nl/image/2021/07/06/760547/xxl.jpg

Bij het RIVM werden één overleden coronapatiënt gemeld. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 2 doden per dag, tegen 2 doden per dag een week eerder.

Ziekenhuisbezetting gedaald
In de ziekenhuizen nam de bezetting af. In totaal liggen nu 212 covidpatiënten in het ziekenhuis, van wie 103 op de IC, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding.

Er zijn 8 nieuwe coronapatiënten op de verpleegafdelingen van ziekenhuizen opgenomen, gisteren waren het er 8. Op de IC's zijn 2 nieuwe patiënten opgenomen. Gisteren waren dat er 3.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.nos.nl/image/2021/07/06/760554/xxl.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Dutchredgaming op 06-07-2021 16:02 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
The Legend schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:51:
[...]

Heb jij ook percentages besmettingen naar leeftijdscategorie? Uit die grafiek lijk ik af te kunnen lezen dat dik 80% van alle besmettingen zitten in de categorie 10-29 jaar?
De hele stijging is te wijten aan de groei van besmettingen in de groep 18-30 jaar, met name 18-24.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-VsQJ8S9tsPPRwJ_rvvZmsdyAQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sdEDpb18KSmkHRkHggIGpb3E.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

t_captain schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:58:
[...]

Waarom zou je tvt doen als je vervolgens je nog aan maatregelen als 1.5m moet houden? Dat is toch niet houdbaar? En waar ga je de BOA'S vandaan halen? Ik denk dat er meer clubs zijn op stratumseind dan er BOA'S zijn in Eindhoven.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 12:31

link_mario

Ofwa?

Wat een dagcijfers.... De stijging begon een dag of 5 na het ingaan van de versoepelingen.

Ik denk dat het tijd is om heel rap (voor komend weekend ;) ) weer eea terug te draaien, om ons meer tijd te kopen voor volledige vaccinatie voor degene die dat wil. Blijkbaar is het Testen voor Toegang gebeuren nog niet geheel waterdicht. Daar bovenop nemen veel mensen de tijd alsof Corona voorbij is (wat ik heel, heel goed snap).

Enfin, komende 2 weken worden spannend: gaan de opnames meestijgen of valt het mee? Op dit moment zijn vooral jongere besmet. Die zijn minder vatbaar maar over het algemeen ook nog niet 2x geprikt.
Echter, die gaan ook op bezoek bij pa/ma, drinken koffie met oudere collega's, sporten misschien met oudere generaties. Kwestie van tijd tot het bij ouderen uitkomt.

Ergo: de verwachte stijging is gekomen, maar ik heb er zo zo geen zin in... :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
n0pe schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:02:
[...]

De hele stijging is te wijten aan de groei van besmettingen in de groep 18-30 jaar, met name 18-24.[Afbeelding]
Ik vraag mij dan af; allemaal getest bij de GGD of speciaal voor het uitgaan.
Gros van de 18-24 jarigen zullen nagenoeg geen (tot zeer minimale) klachten en dus geen "noodzaak" zien in testen? Of zie ik dat fout.

Want dan heb je in principe de slapers te pakken, mensen die besmet zijn, geen klachten hebben en het niet weten maar wel verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
rik86 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:48:

Het meest onzinnige is nog wel het risico op een positieve test, terwijl j gewoon gevaccineerd bent.
Ook gevaccineerden kunnen positief testen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Je kunt kroegen wel open houden. 50 man erin, 1,5 meter afstand. Discotheken en danscafe's dicht, klaar.
We zien allemaal dat het aan bovenstaande ligt. Het ligt niet aan de terrassen of de parken.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
MikeyMan schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:01:
[...]

En uiteraard ligt het ook niet aan de burgemeesters die niet (kunnen) handhaven. En het ligt niet aan de uitbaters die de controles verslonzen. En het ligt niet aan de bezoekers die ineens prima blijken te weten hoe je een besmetting oploopt.

Dan zijn we daar gelukkig uit.
Ik denk dat we nu in een andere mode moeten: emergence damage control.

De schuld toewijzen komt later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:51
[...]

* Janssen + 2 weken
* AZ 2e prik + 2 weken

Maar welke idioot had dan ook bedacht om die QR code gelijk na het eerste vaccin van Janssen te activeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
D-e-n schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:05:
[...]

Maar welke idioot had dan ook bedacht om die QR code gelijk na het eerste vaccin van Janssen te activeren?
Hugo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
[...]

* Janssen + 2 weken
* AZ 2e prik + 2 weken

Moderna is toch ook +2 weken, Pfizer is enige met +1 dacht ik

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
Dennis1812 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:02:
[...]

Waarom zou je tvt doen als je vervolgens je nog aan maatregelen als 1.5m moet houden? Dat is toch niet houdbaar? En waar ga je de BOA'S vandaan halen? Ik denk dat er meer clubs zijn op stratumseind dan er BOA'S zijn in Eindhoven.
Dan geen TvT events totdat de 1.5 meter niet meer nodig is.

Op de huidige manier loopt het enorm uit de klauwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Agent47 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:04:
Je kunt kroegen wel open houden. 50 man erin, 1,5 meter afstand. Discotheken en danscafe's dicht, klaar.
We zien allemaal dat het aan bovenstaande ligt. Het ligt niet aan de terrassen of de parken.
Och, we zien ook clusters in studentenverenigingen etc langs komen. Dus daar ben je er niet mee.

De zelf toegeeigende versoepelingen waren waarschijnlijk genoeg om de ruimte op te souperen.
Pagina: 1 ... 91 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.