Hier hebben we ook alles laten stucen. Na een kleine twee jaar geen scheuren. Ik denk dat het ook te maken heeft met de weersomstandigheden tijdens de bouw. In ons geval was het een warme, droge periode toen de woning nog niet waterdicht was.
Wij zijn allerlei dingen aan het regelen zoals een tegelzetter, stukadoor etc. Maar is toch wel lastig regelen als je nog niet precies weet wanneer je huis opgeleverd gaat worden. Hoe doen jullie dat?
@xares bij alle partijen duidelijk aangeven dat het een nieuwbouwwoning betreft en de oplevering onzeker is. Plannen aan de hand van de opleverprognose en direct met ze in contact treden als het uitloopt.
Onze woning is uiteindelijk 3 maanden na de 1e prognose opgeleverd. De stukadoor doet een groot aantal woningen in ons project dus kon hier wel flexibel op inspelen. De vloerenleveranciers ook, die zijn ook wel gewend dat zaken uitlopen. Ze allemaal goed op de hoogte houden is het belangrijkste.
Onze woning is uiteindelijk 3 maanden na de 1e prognose opgeleverd. De stukadoor doet een groot aantal woningen in ons project dus kon hier wel flexibel op inspelen. De vloerenleveranciers ook, die zijn ook wel gewend dat zaken uitlopen. Ze allemaal goed op de hoogte houden is het belangrijkste.
Verwijderd
Overleggen en zeggen dat het nieuwbouw betreft en de datum kan schuiven. En op een gegeven moment gewoon gokkenxares schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:01:
Wij zijn allerlei dingen aan het regelen zoals een tegelzetter, stukadoor etc. Maar is toch wel lastig regelen als je nog niet precies weet wanneer je huis opgeleverd gaat worden. Hoe doen jullie dat?
Wij hadden alles wel ruim gepland, dus overal een beetje marge.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2022 14:14 ]
In aanvulling op bovenstaande zelf ook niet te krap plannen met verhuizen. Zorg dat je de verschillende partijen ook wat uitloop kunt bieden in zowel jouw als hun planning. Daarvan worden ze tevens een stuk makkelijker in de communicatie en omgang.xares schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:01:
Wij kwamen zelf uit een huurwoning met 1 maand opzegtermijn waar we met 2 kleine kinderen woonden (3 jaar en 6 maanden). We hebben de huur pas opgezegd toen de verhuisdatum zeker was. Liever een maandje extra huur betalen dan geen onderdak hebben voor je gezin. Was voor ons financieel gelukkig ook geen enkel probleem om te doen.
Marges aanhouden. Qua planning is het vaak makkelijker om (iets) naar achteren te schuiven, dan om het op het laatste moment naar voren te halen omdat de oplevering toch eerder is. Maak een schatting van de 'op z'n vroegst datum' en probeer informatie in te winnen bij de verschillende partijen betrokken bij de bouw.xares schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:01:
Zo heb ik zojuist via de project-keukenboer een prognose gekregen op basis van het weeknummer waarin zij zich 'gereed voor leveren' dienen te melden bij de aannemer. Dit mogen ze eigenlijk niet doorgeven, maar een beetje subtiel vragen + goodwill werkt soms erg goed.
Wat mag je eigenlijk verwachten van de openbare ruimte na oplevering. Het is hier een moeras, bij ons valt het nog mee, maar een paar huizen verder hebben ze plassen van 20 cm diep voor de deur. In maart gaan ze het pas netjes aanleggen als de hele fase gereed is.
Dat is verantwoordelijkheid van de gemeente. Een buurman hier maakt er een hobby van om de gemeente voor al dat soort zaken aan te schrijven met de belofte alle schoonmaakkosten op de gemeente te verhalen.Scuderia110 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:53:
Wat mag je eigenlijk verwachten van de openbare ruimte na oplevering. Het is hier een moeras, bij ons valt het nog mee, maar een paar huizen verder hebben ze plassen van 20 cm diep voor de deur. In maart gaan ze het pas netjes aanleggen als de hele fase gereed is.
Hij zal er geen vrienden mee maken, maar heeft wel resultaat. Paar weken geleden kreeg de hele straat een Intratuin-bon van 50 euro + een brief met excuses dat werkzaamheden (van bijna 2 weken) niet gemeld waren en de straat 1 grote modderbende was)
En wat is dan een beetje het moment dat je begint met aanschrijven van diverse partijen? Bij ons begint de bouw in februari en zal naar verwachting 12 maanden duren. In welke fase van de bouw heeft het nut om een stukadoor te bellen, een vloer te kopen?737freak schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:50:
[...]
Marges aanhouden. Qua planning is het vaak makkelijker om (iets) naar achteren te schuiven, dan om het op het laatste moment naar voren te halen omdat de oplevering toch eerder is. Maak een schatting van de 'op z'n vroegst datum' en probeer informatie in te winnen bij de verschillende partijen betrokken bij de bouw.
Zo heb ik zojuist via de project-keukenboer een prognose gekregen op basis van het weeknummer waarin zij zich 'gereed voor leveren' dienen te melden bij de aannemer. Dit mogen ze eigenlijk niet doorgeven, maar een beetje subtiel vragen + goodwill werkt soms erg goed.
This is absolutely ridiculous
Gewoon zodra je denkt dat je een redelijke schatting van de oplevermaand hebt, adhv alle plukjes informatie die je hebt. Wij hadden voor binnen eigenlijk alles rond/voor start bouw al rond. Alleen de vloeren voor de verdiepingen zijn we nu nog mee bezig (oplevering over ca. 9-10 mnd).
Dat is ook meteen de eerste leverancier die daar iets moeilijker over doet (i.v.m. verwachte prijsstijging materialen etc. etc.) qua afgeven offerte.
Dat is ook meteen de eerste leverancier die daar iets moeilijker over doet (i.v.m. verwachte prijsstijging materialen etc. etc.) qua afgeven offerte.
Ja, dat laatste had ik zelf al ondervonden toen we in de showroom van een vloerenzaak liepen en een medewerker naar de opleverdatum vroeg. Die zei: kom een paar maanden voor oplevering nog maar eens terug. Dus begon ik me een beetje af te vragen of dit voor alle leveranciers geldt.Greebs schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:12:
Gewoon zodra je denkt dat je een redelijke schatting van de oplevermaand hebt, adhv alle plukjes informatie die je hebt. Wij hadden voor binnen eigenlijk alles rond/voor start bouw al rond. Alleen de vloeren voor de verdiepingen zijn we nu nog mee bezig (oplevering over ca. 9-10 mnd).
Bedankt voor je reactie.
This is absolutely ridiculous
In de regel komt het binnen niet onder 0 graden, dan is isolatie dus niet nodig.cxsmike schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:32:
Beste tweakers,
Kort vraagje zo tijdens de verbouwing. Ik heb een buitenkraantje geplaatst die er nu zo van binnen uit ziet:
[Afbeelding]
Mijn vraag is of het zin heeft om dit nog even weer extra te isoleren of zal ik het gewoon zo laten?
Groet en vast bedankt!
Kwam bij toeval uit op Squid raamfolie en eens een proef pakketje besteld om te kijken of het wat is voor op de overloop.
Moet toegeven dat ik echt positief verrast ben, is mooi spul en verschillende kleuren en kwaliteit.
Het is geen plastic, maar stof!
https://www.homedesignshops.nl/squid-raamfolie
Moet toegeven dat ik echt positief verrast ben, is mooi spul en verschillende kleuren en kwaliteit.
Het is geen plastic, maar stof!
https://www.homedesignshops.nl/squid-raamfolie
:strip_exif()/f/image/WQW9NWMCKCweMX0i1W8OinWg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 38% gewijzigd door Toppe op 05-01-2022 16:16 ]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Fair enough, dankjewel.Wolly schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:59:
[...]
In de regel komt het binnen niet onder 0 graden, dan is isolatie dus niet nodig.
Wij hebben het op de onderste ramen in de badkamers (ramen tot op de grond, voor de bovenste ramen zitten Duettes) en zijn er erg tevreden over.Toppe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:15:
Kwam bij toeval uit op Squid raamfolie
Verwijderd
Wat is de marge voor hoogteverschil tussen tegels onderling volgens bouwbesluit of andere regels?
Ondanks het gebruik van levelingsclips heb ik een paar tegels gespot met <=1mm hoogteverschil.
Het komt waarschijnlijk doordat sommige tegels ook gewoon krom en heel licht getordeerd gaf de tegelzetter aan. En dat stukje waar ik ze gevonden heb was in de dekvloer ook al een hoogteverschil van een kleine centimeter over 2 meter ondanks egaliseren.
Het is alleen aan die kant van de tegel, de andere kanten liggen wel vlak met de omliggende tegel.
Is dit straks niet te merken als het gevoegd is en ben ik aan het mierenneuken?
Ondanks het gebruik van levelingsclips heb ik een paar tegels gespot met <=1mm hoogteverschil.
Het komt waarschijnlijk doordat sommige tegels ook gewoon krom en heel licht getordeerd gaf de tegelzetter aan. En dat stukje waar ik ze gevonden heb was in de dekvloer ook al een hoogteverschil van een kleine centimeter over 2 meter ondanks egaliseren.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Het is alleen aan die kant van de tegel, de andere kanten liggen wel vlak met de omliggende tegel.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2022 20:28 ]
Hoe zijn ze verlijmd? Met de butter & floating methode? Vooral oppassen dat ze wel goed verlijmd gaan worden.Verwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:26:
Wat is de marge voor hoogteverschil tussen tegels onderling volgens bouwbesluit of andere regels?
***members only***
Je zal er niet heel veel last van hebben maar van een A kwaliteit tegel hoef je dit niet te verwachten.
Levelen is leuk, maar elke oneffenheid ga je terug zien.
Verwijderd
Ja, ik denk het, lijm op de vloer en lijm op de tegel, heb ik gezien. Ze zitten dus al verlijmd. Vanaf ooghoogte zie je het ook niet, maar ik ging voelen met m'n vingers op die plek omdat ik dus wist dat de ondervloer daar omlaag liepToppe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:53:
[...]
Hoe zijn ze verlijmd? Met de butter & floating methode? Vooral oppassen dat ze wel goed verlijmd gaan worden.
Je zal er niet heel veel last van hebben maar van een A kwaliteit tegel hoef je dit niet te verwachten.
Op je sokken eens rondlopen. Als je het niet merkt lekker zo laten. Je kan er achteraf toch niets aan doen. Als het één tegel is zou je kunnen vragen of je tegelzetter die kan vervangen.Verwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:56:
[...]
Ja, ik denk het, lijm op de vloer en lijm op de tegel, heb ik gezien. Ze zitten dus al verlijmd. Vanaf ooghoogte zie je het ook niet, maar ik ging voelen met m'n vingers op die plek omdat ik dus wist dat de ondervloer daar omlaag liep
Je zou altijd nog een mail naar je leverancier kunnen sturen dat dit wel serieus teleurstellend is gezien de kosten van de vloer.
Verwijderd
Mja die zal zeggen dat het binnen de toleranties valt. Op de website van de fabrikant staan ook behoorlijke marges als je het mij vraagt.Toppe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:58:
[...]
Op je sokken eens rondlopen. Als je het niet merkt lekker zo laten. Je kan er achteraf toch niets aan doen. Als het één tegel is zou je kunnen vragen of je tegelzetter die kan vervangen.
Je zou altijd nog een mail naar je leverancier kunnen sturen dat dit wel serieus teleurstellend is gezien de kosten van de vloer.
Morgen even met sokken lopen. Maakt een voeg dit soort afwijkingen juist meer of minder zichtbaar?
Dat hangt van de kleur en voeg dikte af. Als ik het zo zie heb je een kleine voeg (1, 1.5mm?) en dan kan voeg al wat minder wegwerken dan bij een bredere voeg.Verwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:15:
[...]
Mja die zal zeggen dat het binnen de toleranties valt. Op de website van de fabrikant staan ook behoorlijke marges als je het mij vraagt.
Morgen even met sokken lopen. Maakt een voeg dit soort afwijkingen juist meer of minder zichtbaar?
Zal uiteindelijk gevalletje ‘als je het niet weet zie je het niet’ worden. Als het nu al irriteert en je hebt genoeg tegels zou ik echt kijken of je ze kan vervangen.
Ik heb stucadoors en tegelzetters in mijn boekje staan die pas over 1,5 jaar tijd hebbenRidicuul schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:00:
[...]
En wat is dan een beetje het moment dat je begint met aanschrijven van diverse partijen? Bij ons begint de bouw in februari en zal naar verwachting 12 maanden duren. In welke fase van de bouw heeft het nut om een stukadoor te bellen, een vloer te kopen?
klik pdf als ik eerlijk ben weet ik niet of het altijd van toepassing is. maar ik herken de meetmethodes op pagina 18 van geschillen uit de praktijk.Verwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:26:
***members only***
7.3 op pagina 19 is hier meer van toepassing. Kan helaas niet kopiëren maar daarin wordt de tolerantie voor het hoogte verschil tussen de lippen vermeld.twain4me schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:55:
[...]
klik pdf als ik eerlijk ben weet ik niet of het altijd van toepassing is. maar ik herken de meetmethodes op pagina 18 van geschillen uit de praktijk.
Er zijn ook veel bedrijven gecertificeerd:
/f/image/NVXxCaWUEM8LjrFSQdLwaRfx.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Toppe op 05-01-2022 22:39 ]
Als het echt in de tegel zit kan die tegelzetter er ook niet veel aan doen, een kromme tegel recht leggen lukt niet. Heb dat in m'n vorige huis ook gehad, tegelzetter heeft ze toen uitgezocht en de "kromme" tegels tegen de buitengevel gelegd en niet in het looppad, maar was niet ideaal.
Lijken in elk geval afgeronde randen te zijn, maar de tip om met je sokken eroverheen te lopen lijkt me een goede.
Lijken in elk geval afgeronde randen te zijn, maar de tip om met je sokken eroverheen te lopen lijkt me een goede.
[ Voor 17% gewijzigd door Scuderia110 op 05-01-2022 22:42 ]
Daarom altijd bij twijfel de leverancier inschakelen om een klacht in te dienen. Heb vaak zat mee gemaakt dat een vertegenwoordiger binnen 2 dagen op te stoep staat om mee te kijken. En ja, met wisselend resultaat. Soms had je pech en soms werd de hele batch omgewisseld.Scuderia110 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:41:
Als het echt in de tegel zit kan die tegelzetter er ook niet veel aan doen, een kromme tegel recht leggen lukt niet. Heb dat in m'n vorige huis ook gehad, tegelzetter heeft ze toen uitgezocht en de "kromme" tegels tegen de buitengevel gelegd en niet in het looppad, maar was niet ideaal.
Als dit het enige is dat je in zo'n vloeroppervlak kan vinden dan mag je je tegelzetter wel een flinke bonus geven. Dat had een ander niet snel beter gedaan want dit soort randjes hou je inderdaad altijd wel ergens. Al zijn je tegels nog zo duur en is je vloer nog zo vlak en glad.Verwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:26:
***members only***
Ik zou het een volgende keer ook zelf doen. Heb het laten doen door de lokale vloerenzaak en niet tevreden. Kieren zijn niet opgelost en kitranden nog steeds zichtbaar. Dit had ik zelf net zo goed gekund en dan had ik duizend euro in m'n zak gehouden.Verwijderd schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:39:
Mijn ervaring is dat je als alles is ingericht nooit meer naar je plinten kijktHet is echt een klusje van niks als je een goede zaag hebt en een beetje kunt meten.
Ik heb het in ons vorige huis ook laten doen, maar ik kan het zelf mooier vind ikEn ik doe voorzichtiger met gestucte muren
Alleen de uitwendige hoeken doe ik trouwens in verstek, en soms ook plint op plint op een lang recht stuk als dat in het zicht komt. Net iets netter.
Ik moet er niet aan denken om die dingen nog te gaan aflakken
Sterker nog, ze hebben de plint in kleur geleverd maar omdat alles gekit is moeten ze alsnog overgeschilderd worden. Dat was nog 200 euro weggegooid.
Ons huis heeft een 2e badkamer, nu hebben we niet op zitten letten en blijkt dat deze slechts voorzien is van 1 lichtpunt en wel achter de spiegel. Aangezien de badkamer betegeld is opgeleverd is het niet heel gemakkelijk om nog een lichtpunt bij te maken. Heeft iemand tips voor een goede spiegelverlichting die goed genoeg is om een hele ruimte een beetje fatsoenlijk te verlichten?
Je kan toch een lamp aan de centraaldoos hangen?Ascension schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:51:
Ons huis heeft een 2e badkamer, nu hebben we niet op zitten letten en blijkt dat deze slechts voorzien is van 1 lichtpunt en wel achter de spiegel. Aangezien de badkamer betegeld is opgeleverd is het niet heel gemakkelijk om nog een lichtpunt bij te maken. Heeft iemand tips voor een goede spiegelverlichting die goed genoeg is om een hele ruimte een beetje fatsoenlijk te verlichten?
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Tenzij die centraaldoos achter de spiegel geplaatst is...JackBol schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:57:
[...]
Je kan toch een lamp aan de centraaldoos hangen?
@Ascension, daar heeft dus ook een verkoopbegeleider heel slecht op zitten letten. En ook de badkamerleverancier.
@JackBol de centraaldoos zit achter de spiegel.
@Farmerwood de verkoopbegeleider zit er vooral voor de aannemer
Het is ons ook niet opgevallen, betreft een standaard badkamer volgens een bepaalde indeling. Zelf dus ook niet bij stil gestaan.
@Farmerwood de verkoopbegeleider zit er vooral voor de aannemer
Ah zo. Ja dat is lastig. Is de badkamer al helemaal afgewerkt?Ascension schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:04:
@JackBol de centraaldoos zit achter de spiegel.
Misschien een fotootje dat we mee kunnen denken?
@JackBol Ff geen foto beschikbaar helaas, stukadoor is momenteel druk bezig. Badkamer is al helemaal vanuit de bouw afgewerkt.
Vooral benieuwd of we met een goede spiegelverlichting zoals:

Of een verlichte badkamerspiegel een beetje acceptabel kunnen krijgen.
Er komt nog een dakraam in voor wat natuurlijk licht, verder is het een 2e badkamer dus geen halszaak. Zal eigenlijk voornamelijk als toilet gebruikt gaan worden.

Er komt nog een dakraam in voor wat natuurlijk licht, verder is het een 2e badkamer dus geen halszaak. Zal eigenlijk voornamelijk als toilet gebruikt gaan worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Ascension op 06-01-2022 09:14 ]
Er zijn uiteindelijk wel minimale eisen aan (mogelijkheden) voor licht in ruimtes en 1 centraaldoos aan het plafond is toch vrij standaard...Ascension schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:04:
@Farmerwood de verkoopbegeleider zit er vooral voor de aannemerHet is ons ook niet opgevallen, betreft een standaard badkamer volgens een bepaalde indeling. Zelf dus ook niet bij stil gestaan.
Wat je zou kunnen overwegen is een dunne kabelgoot van achter de spiegel naar het plafond trekken en daar dan nog een lamp plaatsen. Wel op letten dat je in een natte ruimte werkt met de materiaalkeuze.
[ Voor 4% gewijzigd door Farmerwood op 06-01-2022 09:19 ]
In de kleine badkamer van mijn huidige appartement heb ik deze lamp boven de spiegel hangen. Daarnaast hebben we ook nog een peertje aan het plafond, maar die hebben we zelden aan. Voor ons voldoet deze. Maar ja, N=1..Ascension schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:13:
@JackBol Ff geen foto beschikbaar helaas, stukadoor is momenteel druk bezig. Badkamer is al helemaal vanuit de bouw afgewerkt.
[Afbeelding]
De lamp die jij toont gaat toch ook niet werken in jouw situatie? Als je elektra van achter de spiegel moet halen vereist ook deze lamp weer dat je gaat frezen - of mis ik een andere oplossing?
Wij hebben vrijwel precies deze lampjes in onze badkamer. 2 stuks boven de wastafel. Prima bij het tanden poetsen, maar we hebben eigenlijk altijd ook de lamp aan het plafond aan.Ascension schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:13:
[Afbeelding]
Note: Onze badkamer is 2.1m bij 4.5m
[ Voor 3% gewijzigd door Farmerwood op 06-01-2022 09:23 ]
@Wanne-B88 de bedrading zou toch van achter de spiegel kunnen komen en de lamp vervolgens boven de spiegel?
Zo is het bij ons gedaan idd. Wij hebben een kast boven de wastafel hangen met spiegeldeuren en de lampjes op de kast. Centraaldoos zit achter de kast.Ascension schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:23:
@Wanne-B88 de bedrading zou toch van achter de spiegel kunnen komen en de lamp vervolgens boven de spiegel?
Had deze foto van net na de oplevering nog in mijn album staan zie ik:
:strip_exif()/f/image/mDgFfPe4KbgsRZ7wJFNG9s3F.jpg?f=fotoalbum_large)
Is er een aangrenzende ruimte met centraaldoos? Misschien is het vanuit daar nog mogelijk om een plafondlichtpunt en schakelaar (buiten de badkamer) er bij te krijgen. In combinatie met een verlaagd plafond zou je het dan misschien nog netjes afgewerkt kunnen krijgen.Ascension schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:51:
@hyb ja, maar dan moet ik gaten maken in gipsplaten (zijn metalstudwanden), niet heel veel zin in als het ook voldoende op te lossen is met een lichtpuntje boven de spiegel
Wij hebben zo'n spiegel met verlichting rondom de hele spiegel, een rechthoekige van Saqu. Meestal is dat de enige verlichting die we gebruiken in de badkamer. Je kan de sterkte van die verlichting ook nog aanpassen, meestal hebben we hem behoorlijk gedimd. Als bonus is hij nog verwarmd ook, geen beslagen spiegels meer.Ascension schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:51:
@SL104 thanks voor de tip, die ga ik ook eens bekijken.
Even een korte vraag, voor de mensen die hun gebruiksvergunning omgevingsvergunning hebben opgevraagd. Is het hier iemand gelukt om deze via de projectontwikkelaar / aannemer te krijgen? Of alleen maar bij de gemeente? De gemeente verwijst mij namelijk naar de projectontwikkelaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Agostino op 06-01-2022 14:48 ]
Gebruiksvergunning?Agostino schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:44:
Even een korte vraag, voor de mensen die hun gebruiksvergunning hebben opgevraagd. Is het hier iemand gelukt om deze via de projectontwikkelaar / aannemer te krijgen? Of alleen maar bij de gemeente? De gemeente verwijst mij namelijk naar de projectontwikkelaar.
De gemeente moet die gewoon kunnen verschaffen. Ook als je geen koper bent, kun je die gewoon opvragen namelijk.
Vreemd dat ze zo reageren, dat moet sowieso via de gemeente kunnen. Bij ons kreeg ik binnen een werkdag een .zip met alle bestanden erin.Agostino schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:44:
Even een korte vraag, voor de mensen die hun gebruiksvergunning omgevingsvergunning hebben opgevraagd. Is het hier iemand gelukt om deze via de projectontwikkelaar / aannemer te krijgen? Of alleen maar bij de gemeente? De gemeente verwijst mij namelijk naar de projectontwikkelaar.
ja, misschien is het meer dat ik het al opvraag tijdens de bewaarperiode? Ik kreeg eerst de vraag of ik een belanghebbende was inzake een bezwaarschrift voor de vergunning. Hierbij gaf ik aan dat ik belanghebbende ben als in één van de kopers.finsdefis schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:02:
[...]
Vreemd dat ze zo reageren, dat moet sowieso via de gemeente kunnen. Bij ons kreeg ik binnen een werkdag een .zip met alle bestanden erin.
Ik zie hierboven een mooie badkamer staan.... Welke merken sanitair zijn nu aan te raden? Geloof dat de tijd van Grohe en wel een beetje geweest is? Ik zoek namelijk wel echt degelijk materiaal.
@Agostino zou erg vreemd zijn als dat er mee te maken heeft. Hoe zou iemand anders bezwaar kunnen maken als ie de aanvraag niet in mag zien
Denk dat iemand bij jouw gemeente gewoon een beetje lui is.
Er is een badkamer topic daarvoor:Rachel24 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:32:
Ik zie hierboven een mooie badkamer staan.... Welke merken sanitair zijn nu aan te raden? Geloof dat de tijd van Grohe en wel een beetje geweest is? Ik zoek namelijk wel echt degelijk materiaal.
Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Daar staan ontzettend veel tips over sanitair.
Hotbath is wel redelijk high end volgens mij.
Iemand ervaring met passeren bij een andere notaris dan de projectnotaris? Projectnotaris gaat er voor het gemak vanuit dat alles bij hen geregeld wordt. Prijs krijg je pas een week? van te voren op de afrekening. Daarom eens gevraagd wat de hypotheekakte kost. We schrokken hier nogal van en zijn nu aan het kijken of het ergens anders ook kan. Levert dit veel extra geregel op?
Was bij ons ook stuk duurder dan een aantal andere notarissen... Maar dan doen ze natuurlijk omdat ze er van uit gaan omdat de hypotheekakte apart te regelen voor veel mensen te veel gedoe is. Zo ook bij onsVendetta_X schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:24:
Iemand ervaring met passeren bij een andere notaris dan de projectnotaris? Projectnotaris gaat er voor het gemak vanuit dat alles bij hen geregeld wordt. Prijs krijg je pas een week? van te voren op de afrekening. Daarom eens gevraagd wat de hypotheekakte kost. We schrokken hier nogal van en zijn nu aan het kijken of het ergens anders ook kan. Levert dit veel extra geregel op?
[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 06-01-2022 17:31 ]
Vaak moet je de projectnotaris extra betalen als de hypotheek niet via hem loopt, dat levert namelijk extra administratie op.SquareOne schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:30:
[...]
Was bij ons ook stuk duurder dan een aantal andere notarissen... Maar dan doen ze natuurlijk omdat ze er van uit gaan omdat de hypotheekakte apart te regelen voor veel mensen te veel gedoe is. Zo ook bij ons. De korting die de aannemer bij de projectnotaris heeft bedongen, tellen ze aan de andere kant weer gewoon door aan de consument.
Uiteindelijk bespaar je dus nauwelijks iets.
Projectnotaris was/is bij ons aanmerkelijk goedkoper dan een andere notaris.
Ja klopt, ook een redelijk absurd bedrag. Ondanks dat ben ik nog zo'n 20% (klinkt hoger dan een paar 100e) goedkoper ergens anders. Vraag is vooral of me dat meer 'gedoe' oplevert of dat ik gewoon met 1 notaris communiceer en er eigenlijk weinig van merk?deejeebv schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:31:
[...]
Vaak moet je de projectnotaris extra betalen als de hypotheek niet via hem loopt, dat levert namelijk extra administratie op.
Uiteindelijk bespaar je dus nauwelijks iets.
Wat was de prijs bij de projectnotaris?Vendetta_X schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:24:
Bij ons, inclusief overbruggingshypotheek, alle kosten en BTW €1278.jugger naut schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:24:
[...]
Wat was de prijs bij de projectnotaris?
1180 ook incl overbruggingjugger naut schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:24:
[...]
Wat was de prijs bij de projectnotaris?
Alternatief zo'n 750
Ja, wij gedaan. Bij ons vroeg de notaris een belachelijk bedrag. Makelaar toen mee geconformeerd en aangegeven, dat wij niet akkoord gingen. Wij hebben toen de toezegging gekregen dat wij een eigen notaris mochten zoeken voor de hypotheekakte, de kosten van levering + adminstratiekosten van die makelaar zouden dan betaald worden door de ontwikkelaar.Vendetta_X schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:24:
Wij moesten toen wel een toeslag + extra bank en controle betalen aan onze notaris voor het gelijktijdig passeren van de hypotheekakte en de leveringsakte, maar het liep allemaal soepel en was in ons geval 3 telefoontjes extra werk. Heeft ons toen toch nog ruim €250,00 gescheeld en het principe.
Bij ons ook. Project notaris was €325 (leveringsakte + hypotheekakte).Blik1984 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:43:
Projectnotaris was/is bij ons aanmerkelijk goedkoper dan een andere notaris.
Andere notaris €661.
[ Voor 5% gewijzigd door JackBol op 06-01-2022 22:34 ]
Bij mij was dat 450JackBol schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:33:
[...]
Bij ons ook. Project notaris was €325 (leveringsakte + hypotheekakte).
Andere notaris €661.
325 euro?? Hier was het 750 euro en ik had geen eigen keuze. Bij het ondertekenen hebben we niet eens drinken aangeboden gekregenJackBol schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:33:
[...]
Bij ons ook. Project notaris was €325 (leveringsakte + hypotheekakte).
Andere notaris €661.
Na de aankoop heb ik geringe tijd gekregen om de meerkeuzes door te geven, en nu de deadlines zijn verstreken heb ik spijt van enkele keuzes. Niet goed doordacht. De aannemer geeft aan dat ik niets meer kan wijzigen, alles is definitief, helaas pindakaas.
Was dat bij jullie ook zo strikt?
BlaBlaBla
@Strider enkele jaren terug nog een nieuwbouw huis gekocht toen na de deadline nog wat opties bijgenomen was toen alleen iets duurder.
Als ze de prijs pas last-minute laten weten zou ik uit principe al niet akkoord gaan. Een notariskantoor kan dat prima vooraf al bekend hebben, die hebben niet te maken met prijzen van grondstoffen oid. Klinkt als een methode om jou een poot uit te draaien.Vendetta_X schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:24:
Verder scheelt het vaak niet zo veel. Je moet extra betalen als notarissen onderling gegevens moeten uitwisselen. Bij ons scheelde het onder de streep misschien honderd euro, daarvoor had ik geen zin in gezeik, twee aparte afspraken etc.
Bij mij kost de hypotheekakte bij de Project notaris € 765,50. Niet verder gekeken naar andere notarissen.
Als ik een andere notaris zou kiezen zou dit €121,- zijn:
Indien de hypotheekakte niet op ons kantoor wordt ondertekend, zal een bedrag van € 121,00 (incl. BTW) aan extra kosten (i.v.m. afstemming met andere notaris en opstellen eventuele volmacht) in rekening worden gebracht.
Als ik een andere notaris zou kiezen zou dit €121,- zijn:
Indien de hypotheekakte niet op ons kantoor wordt ondertekend, zal een bedrag van € 121,00 (incl. BTW) aan extra kosten (i.v.m. afstemming met andere notaris en opstellen eventuele volmacht) in rekening worden gebracht.
Hier ook het zelfde verhaal. Je moet de project notaris ~120 Euro betalen om het spul over te dragen en ze moeten idd paar belletjes over en weer doen. Ik heb toen een aantal notarissen gebeld en ze zeiden allemaal blijf lekker bij de project notaris voor die 100 euro. Ook al kostte die van ons 1200 Euro.
Randstad prijzen denk ik zo als het ook voor 450 euro kan zoals hierboven voorbij komt..
Randstad prijzen denk ik zo als het ook voor 450 euro kan zoals hierboven voorbij komt..
Stucwerk: dunpleister of volledig stucwerk op metal-stud gipsplaat wanden?
Momenteel ben ik met een stukadoor in conclaaf voor een offerte voor mijn transformatie/nieuwbouwappartement. Deze vakman raadt aan om volledig/traditioneel te stucen i.p.v. dunpleister:
Ter info, het betreft de volgende ondergrond:
:strip_exif()/f/image/yX3m5wQChEoSQ0id9ALqpLju.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij is dunpleister afdoende, of niet?
Alvast bedankt!
Momenteel ben ik met een stukadoor in conclaaf voor een offerte voor mijn transformatie/nieuwbouwappartement. Deze vakman raadt aan om volledig/traditioneel te stucen i.p.v. dunpleister:
Klopt dit, of probeert men mij simpelweg te verleiden om 2x zo veel te gaan betalen?Je vraagt specifiek om het dunpleister stucwerk. Persoonlijk ben ik hier geen voorstander van en dan zeker niet op metalstud icm gipsplaat wanden.
Met dunpleister kunnen we een wand alleen maar gladder maken namelijk. Oneffenheden of afwijkingen in vlakheid evenals niet rechte hoeken etc is niet te corrigeren met het aanbrengen van alleen dunpleister.
Het resultaat vind ik daardoor vaak niet sausklaar waardig. Daar wil ik je wel graag op attent maken.
Ik zou je daarom adviseren het “gewoon” te stukadoren ipv alleen met dunpleister over te smeren.
:strip_exif()/f/image/yX3m5wQChEoSQ0id9ALqpLju.jpg?f=fotoalbum_large)
Alvast bedankt!
Wij hebben wel bij een andere notaris de hypotheek laten passeren, scheelde een paar honderd euro.
Je koopt VON, dus hebt geen enkele kosten aan de projectnotaris als je hem geen opdracht geeft voor extra werkzaamheden. Hij begon bij mij ook over een volmacht voor een flink bedrag. Toen heb ik aangegeven dat ik voor dat bedrag met liefde even langs fiets om mn krabbel te zetten. Toen heeft ie die volmacht toch maar kosteloos geregeld want daarmee bespaart hij zichzelf een boel tijd (namelijk jou ontvangen en netjes de akte met je doorspreken voordat er wordt getekend).
Dus het moet gewoon kunnen, maar je moet er wel even achteraan zitten, en het werk van 2 notarissen coördineren / controleren ipv 1.
Je koopt VON, dus hebt geen enkele kosten aan de projectnotaris als je hem geen opdracht geeft voor extra werkzaamheden. Hij begon bij mij ook over een volmacht voor een flink bedrag. Toen heb ik aangegeven dat ik voor dat bedrag met liefde even langs fiets om mn krabbel te zetten. Toen heeft ie die volmacht toch maar kosteloos geregeld want daarmee bespaart hij zichzelf een boel tijd (namelijk jou ontvangen en netjes de akte met je doorspreken voordat er wordt getekend).
Dus het moet gewoon kunnen, maar je moet er wel even achteraan zitten, en het werk van 2 notarissen coördineren / controleren ipv 1.
Iemand ervaring met korting op offertes van Veneta buiten kortingsacties om? We hebben net een offerte gehad, nadat iemand is langsgekomen voor kleuradvies en inmeten.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Zeggen dat je wacht op de volgende actie, of inloggen, in je winkelmand doen en wachten. Wij kregen toen vanzelf een 15% voucher gemaildOMX2000 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:01:
Iemand ervaring met korting op offertes van Veneta buiten kortingsacties om? We hebben net een offerte gehad, nadat iemand is langsgekomen voor kleuradvies en inmeten.
Onder aan de streep heeft hij gelijk.737freak schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:49:
[...]
Klopt dit, of probeert men mij simpelweg te verleiden om 2x zo veel te gaan betalen?
[Afbeelding]
Alvast bedankt!
Wat voegt stuccen nog toe boven dunpleisteren?
De wanden zijn al vlak...
Dat is wat ik mij ook afvraag.JackBol schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:54:
[...]
Mijn metal-stud gipsplaatwanden worden behangklaar opgeleverd en zijn mooi vlak. Dan zou je zeggen: 2mm dunpleisterwerk eroverheen spuiten, machinaal opschuren, voorstrijken/primen en daarna 2x sausen...
Waarom zou je het laten dunpleisteren als je zo ook latex er overheen kan rollen? Wanden zijn al vlak…JackBol schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:54:
[...]
Flauwe opmerking, ik weet het.
We zitten al tijden te dubben over een grote raampartij vol op het zuiden in een slaapkamer. We willen hier graag zonwering. Hier een foto:
:strip_exif()/f/image/BsusA9VZMFOU2u59tJ5PX196.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanwege het doorvalhek is een screen in de dag vrij lastig, we moeten dat naar voren zetten met plaatjes die dan op de gevel gemonteerd worden.
Is het wat om dit screen in het kozijn te plaatsen IPV in de dag? Komt dat wel eens voor?
:strip_exif()/f/image/BsusA9VZMFOU2u59tJ5PX196.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanwege het doorvalhek is een screen in de dag vrij lastig, we moeten dat naar voren zetten met plaatjes die dan op de gevel gemonteerd worden.
Is het wat om dit screen in het kozijn te plaatsen IPV in de dag? Komt dat wel eens voor?
Eerste vraag die bij mij opkomt: Hoe wil je die cassette vast zetten?nel!s schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:10:
We zitten al tijden te dubben over een grote raampartij vol op het zuiden in een slaapkamer. We willen hier graag zonwering. Hier een foto:
[Afbeelding]
Ik zou eens contact opnemen met z’n screen leverancier. Die hebben dit ongetwijfeld vaker mee gemaakt.
Ja flauw, en nu de echte reden aub?Toppe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:27:
[...]
Waarom zou je het laten dunpleisteren als je zo ook latex er overheen kan rollen? Wanden zijn al vlak…
Flauwe opmerking, ik weet het.
Wat is hier onjuist aan volgens jou?Oneffenheden of afwijkingen in vlakheid evenals niet rechte hoeken etc is niet te corrigeren met het aanbrengen van alleen dunpleister.
Ik ken genoeg mensen die direct over een gipsplaat heen sausen en dat ziet er prima uit, ik teken voor dat resultaat, echter wil een echte stukadoor perfectie afleveren en dat bereik je absoluut niet met alleen een beetje dunpleister.
[ Voor 28% gewijzigd door Toppe op 07-01-2022 18:26 ]
Ah daar had ik overheen gelezen. Excuus!Toppe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:22:
[...]
[...]
Wat is hier onjuist aan volgens jou?
Ik ken genoeg mensen die direct over een gipsplaat heen sausen en dat ziet er prima uit, ik teken voor dat resultaat, echter wil een echte stukadoor perfectie afleveren en dat bereik je absoluut niet met alleen een beetje dunpleister.
Doorgaans is er NIETS zo recht als gewoon het goed naden vullen van gipsplaten op metalstud. om afwijkingen te coriseren moeten die er wel eerst zijn. in de meeste gevallen maakt zelfs een hele goede stucadoor zelf meer oneffenheden.737freak schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:49:
[...]
Klopt dit, of probeert men mij simpelweg te verleiden om 2x zo veel te gaan betalen?
[Afbeelding]
Alvast bedankt!
Is het uberhaupt handig om metalstud wanden te stuccen? Als ik bij ons op zolder de deur een beetje hard dichttrek dan zie ik ze bewegen, zou bang zijn dat het hele stucwerk er in een keer afpleurt
Zijn ze echt echt echt helemaal vlak? Hier is het vlak opgeleverd, maar zie ik her en der toch nog oneffenheden die je ook door het renovlies heen ziet. Dat zal met dunpleister dan ook zijn. Ik had gezien de tijdsdruk geen zin in stucwerk en daarna nog tig keer sauzen, dus het is oké zo. Maar de volgende keer zou ik het helemaal goed doen. Dan heb je meteen nog wat kleine naden, kieren etc weggewerkt.737freak schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:49:
[...]
[Afbeelding]
Alvast bedankt!
Die situatie had ik in mijn vorige woning ook. Het hek heb ik toen naar buiten gebracht en links en rechts in het metselwerk bevestigd. Hiertoe heb ik gaten geboord door het profiel aan de zijkant en de hoekjes waarmee het hek aan het kozijn zat afgeslepen. Tussen hek en metselwerk grijze pvc buis als opvulling. De geboorde en geslepen plekken behandeld met zink spray en gelakt. Het screen kon er toen precies achter langs.nel!s schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:10:
[Afbeelding]
Ik zie het niet helemaal voor me wat je bedoelt, maar inderdaad heb ik een offerte van een bedrijf wat vier plaatjes op maat kan maken waardoor ik het hek achter de luiken vast kan maken in de bakstenen middels een chemisch anker. Maar dat is best aan de prijs, vandaar onderzoek naar andere opties.hansgrave schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:51:
[...]
Die situatie had ik in mijn vorige woning ook. Het hek heb ik toen naar buiten gebracht en links en rechts in het metselwerk bevestigd. Hiertoe heb ik gaten geboord door het profiel aan de zijkant en de hoekjes waarmee het hek aan het kozijn zat afgeslepen. Tussen hek en metselwerk grijze pvc buis als opvulling. De geboorde en geslepen plekken behandeld met zink spray en gelakt. Het screen kon er toen precies achter langs.
@Ascension het zijn dus sierluiken, ik weet het, belachelijke situatie

Henderson husky is voor binnen en je deuren ‘hangen’ aan de rollen waarbij je aan de onderkant maar één simpel stom kunststof nokje hebt. 1 goeie windvlaag en woei, daar gaat je deurnel!s schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:24:
[...]
Ik zie het niet helemaal voor me wat je bedoelt, maar inderdaad heb ik een offerte van een bedrijf wat vier plaatjes op maat kan maken waardoor ik het hek achter de luiken vast kan maken in de bakstenen middels een chemisch anker. Maar dat is best aan de prijs, vandaar onderzoek naar andere opties.
@Ascension het zijn dus sierluiken, ik weet het, belachelijke situatieIk heb wel naar een rail gekeken, Henderson husky, waarmee je die luiken sluitend kan maken. Maar ik heb dat nog nooit gezien en eigenlijk liever een screen zodat je licht binnen kan laten.
Kun je niet een geleider gebruiken met een extra lip? Dan kun je de geleider vastzetten op de muur en de geleider aan de voorkant mogelijk gelijk zetten met de luiken. Bak voor het screen komt dan op de muur boven het raam. Als voorbeeld van de mogelijk geleiders met lip, zie: https://directeenrolluik....e-types-screen-geleiders/. Ik dacht aan de ‘LHFT’ geleiders.nel!s schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:10:
We zitten al tijden te dubben over een grote raampartij vol op het zuiden in een slaapkamer. We willen hier graag zonwering.
Mijn wanden zijn ook met dunpleister behandeld, strakker ga je het niet krijgen. Is na afloop geheel geschuurd. Stucen in een nieuwbouwwoning is m.i. totale overkill.Pannencouque schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:44:
[...]
Zijn ze echt echt echt helemaal vlak? Hier is het vlak opgeleverd, maar zie ik her en der toch nog oneffenheden die je ook door het renovlies heen ziet. Dat zal met dunpleister dan ook zijn. Ik had gezien de tijdsdruk geen zin in stucwerk en daarna nog tig keer sauzen, dus het is oké zo. Maar de volgende keer zou ik het helemaal goed doen. Dan heb je meteen nog wat kleine naden, kieren etc weggewerkt.
Wel eerst oneffenheden glad geschuurd voor het plaatsen van renovlies?Pannencouque schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:44:
[...]
Zijn ze echt echt echt helemaal vlak? Hier is het vlak opgeleverd, maar zie ik her en der toch nog oneffenheden die je ook door het renovlies heen ziet. Dat zal met dunpleister dan ook zijn. Ik had gezien de tijdsdruk geen zin in stucwerk en daarna nog tig keer sauzen, dus het is oké zo. Maar de volgende keer zou ik het helemaal goed doen. Dan heb je meteen nog wat kleine naden, kieren etc weggewerkt.
Mijn woning is een paar weken geleden opgeleverd. Ik twijfelde tussen renovlies en dunpleister maar uiteindelijk superblij met m'n keuze voor renovlies. Het was de goedkoopste optie maar alle muren zijn super glad, nergens naden of bobbels of andere oneffenheden. Ze waren ook minder dan een dag bezig met het hele huis (135m2) schuren, renovlies en sauzen wel met 4 man.
Vandaag binnen gekeken bij mijn buren met stucwerk maar ik zag geen verschil.
Ik denk dat dit net zou kunnen passen, maar het geheel zal er niet fraaier uit komen te zien.. zeker met die lichte steen en de sierluiken krijg ik daar een bepaald woonwagenkamp gevoel bijJarod schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:53:
[...]
Kun je niet een geleider gebruiken met een extra lip? Dan kun je de geleider vastzetten op de muur en de geleider aan de voorkant mogelijk gelijk zetten met de luiken. Bak voor het screen komt dan op de muur boven het raam. Als voorbeeld van de mogelijk geleiders met lip, zie: https://directeenrolluik....e-types-screen-geleiders/. Ik dacht aan de ‘LHFT’ geleiders.
Screenprofielen en de bak in de kleur van je sierluiken een optie? Het hoeft niet in het wit of crème ;-). Dan vallen ze wellicht minder op. Je zou eventueel dan de bak ook nog tussen de luiken kunnen laten vallen (bovenkant gelijk).nel!s schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:45:
[...]
Ik denk dat dit net zou kunnen passen, maar het geheel zal er niet fraaier uit komen te zien.. zeker met die lichte steen en de sierluiken krijg ik daar een bepaald woonwagenkamp gevoel bij
Heb het ook in het keukentopic gevraagd, maar voor de zekerheid ook even hier. Ik moet 21 januari de finale ruwbouwlijst doorgeven, inclusief lichtpunten. In de keuken moet ik nog 1 lichtpunt verplaatsen naar een locatie boven het eiland. Hebben jullie suggesties waar ik die het beste naartoe kan verplaatsen? Ik verwacht iets van een rail te gaan installeren over het kookeiland om verschillende plekken te kunnen belichten. Wat zou dan een juiste plek zijn voor een lichtpunt?
Hoe lang hebben jullie gewacht na het plaatsen van keramische tegels met het aanzetten van de vloerverwarming? Het betreft lage temperatuur vloerverwarming.
13 weken (het was buiten warm destijds). Wanneer heb je het huis nodig? Wat zegt de tegelaar? Opstook protocol vooraf wel doorlopen? Ben hier gewoon op de actuele vloertemp begonnen als Ta en elke 24u 2-3gr omhoog tot het binnen ~15-18gr was en bleef.
Weet iemand of de Jung Multipulsdrukker 532-4EU basiselelement te combineren is met de Jung AS500 serie?
https://www.elektrobode.n...ulsdrukker-met-2x-532-4eu
Volgens de Jung site alleen met de CD en LS serie. De LS990 serie is ook mooi, maar liever kies ik voor een eenheid in mijn nieuwe woning.
Ik vind het wel een mooie oplossing i.c.m. een Shelly i4 om een centrale schakelaar in de woning te maken waarmee ik 4x12 acties mee kan uitvoeren. (dus bijv in 1x alle lampen aan of een bepaalde scene starten) Overige optie is ook nog een shelly schakelaar te gebruiken, maar dat heeft niet mijn voorkeur.
https://www.elektrobode.n...ulsdrukker-met-2x-532-4eu
Volgens de Jung site alleen met de CD en LS serie. De LS990 serie is ook mooi, maar liever kies ik voor een eenheid in mijn nieuwe woning.
Ik vind het wel een mooie oplossing i.c.m. een Shelly i4 om een centrale schakelaar in de woning te maken waarmee ik 4x12 acties mee kan uitvoeren. (dus bijv in 1x alle lampen aan of een bepaalde scene starten) Overige optie is ook nog een shelly schakelaar te gebruiken, maar dat heeft niet mijn voorkeur.
Over geluidswering...Misschien hebben jullie een idee wat te doen in onderstaande situatie.
Verhaal: standaard nieuwbouw rijtjeshuis aan een drukke weg. Bij de oplevering op 17 juni heeft Vereniging Eigen Huis geconstateerd dat de ervaren geluidsbelasting binnen mogelijk niet voldeed aan de wettelijke eisen.
Dit heb ik op 28 juni doorgezet naar de aannemer met het verzoek om de metingen en juiste cijfers te overhandigen, alsmede welke maatregelen (zoals suskasten en extra isolerend glas) daadwerkelijk genomen zijn. Geen reactie.
Op 3 augustus hebben we een herinnering gestuurd, maar weer zonder reactie.
Op 1 november heb ik wederom contact gezocht en toen werd aangegeven dat de metingen in de week van 7 november gepland stonden.
Je raadt het al: tot op heden nog steeds geen reactie. Wij willen inmiddels wel weten waar we aan toe zijn, en zijn benieuwd wat we in deze situatie kunnen doen om het toch wat dwingender te maken. We hebben verder geen rechtsbijstandsverzekering o.i.d, dus zijn benieuwd wat onze mogelijkheden zijn.
Verhaal: standaard nieuwbouw rijtjeshuis aan een drukke weg. Bij de oplevering op 17 juni heeft Vereniging Eigen Huis geconstateerd dat de ervaren geluidsbelasting binnen mogelijk niet voldeed aan de wettelijke eisen.
Dit heb ik op 28 juni doorgezet naar de aannemer met het verzoek om de metingen en juiste cijfers te overhandigen, alsmede welke maatregelen (zoals suskasten en extra isolerend glas) daadwerkelijk genomen zijn. Geen reactie.
Op 1 november heb ik wederom contact gezocht en toen werd aangegeven dat de metingen in de week van 7 november gepland stonden.
Je raadt het al: tot op heden nog steeds geen reactie. Wij willen inmiddels wel weten waar we aan toe zijn, en zijn benieuwd wat we in deze situatie kunnen doen om het toch wat dwingender te maken. We hebben verder geen rechtsbijstandsverzekering o.i.d, dus zijn benieuwd wat onze mogelijkheden zijn.
Als de VVE constateert dat het mogelijk niet voldoet, waarom onderneemt de VVE dan geen actie?goldmemberf1 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:02:
Over geluidswering...Misschien hebben jullie een idee wat te doen in onderstaande situatie.
Verhaal: standaard nieuwbouw rijtjeshuis aan een drukke weg. Bij de oplevering op 17 juni heeft VVE geconstateerd dat de ervaren geluidsbelasting binnen mogelijk niet voldeed aan de wettelijke eisen.
En waarop baseert de VVE dat het mogelijk niet klopt?
Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit
To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit
To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.