Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 23:05
Toppe schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:25:
[...]

Als de VVE constateert dat het mogelijk niet voldoet, waarom onderneemt de VVE dan geen actie?

En waarop baseert de VVE dat het mogelijk niet klopt?
Sorry, met mijn brakke kop VVE en Vereniging Eigen Huis door elkaar gehaald. Inmiddels aangepast.

Het gaat dus om een constatering van de bouwkundige, puur op 'gehoor' om het maar even zo te zeggen. Op grond daarvan is om informatie gevraagd waaruit blijkt dat geluidswerende maatregelen genomen zijn. Tot op heden wachten wij daar op en is vanuit de aannemer aangegeven dat er een meting gedaan zal moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:29

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
goldmemberf1 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:29:
[...]

Sorry, met mijn brakke kop VVE en Vereniging Eigen Huis door elkaar gehaald. Inmiddels aangepast.

Het gaat dus om een constatering van de bouwkundige, puur op 'gehoor' om het maar even zo te zeggen. Op grond daarvan is om informatie gevraagd waaruit blijkt dat geluidswerende maatregelen genomen zijn. Tot op heden wachten wij daar op en is vanuit de aannemer aangegeven dat er een meting gedaan zal moeten worden.
Je kan toch bij de gemeente de vergunning opvragen en ook de documenten waarop ze die verstrekt hebben?

Daar zou alles in moeten staan wat betreft geluid, licht, ventilatie ed.

Nou vind ik om ‘op gehoor’ te zeggen dat het niet voldoet vrij kort door de bocht, hij baseert z’n uitspraken op z’n eigen gehoor terwijl je dat moet kunnen aantonen met geluidsmetingen. In plaats van te wachten op informatie vanuit de aannemer kan hij pro-actief handelen en bijvoorbeeld voor te stellen dat er iemand langs komt om te meten. Of was het Ingenieur Erik Roelofsen? :9

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 15% gewijzigd door Toppe op 08-01-2022 17:43 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 23:05
Toppe schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:40:
[...]

Je kan toch bij de gemeente de vergunning opvragen en ook de documenten waarop ze die verstrekt hebben?

Daar zou alles in moeten staan wat betreft geluid, licht, ventilatie ed.

Nou vind ik om ‘op gehoor’ te zeggen dat het niet voldoet vrij kort door de bocht, hij baseert z’n uitspraken op z’n eigen gehoor terwijl je dat moet kunnen aantonen met geluidsmetingen. In plaats van te wachten op informatie vanuit de aannemer kan hij pro-actief handelen en bijvoorbeeld voor te stellen dat er iemand langs komt om te meten. Of was het Ingenieur Erik Roelofsen? :9

***members only***
Daar ben ik het helemaal mee eens (met je members only opmerking). Maar we willen het hoe dan ook graag uitgezocht hebben, en 7 maanden wachten op een reactie vind ik ook niet echt chique.

Wij hebben van de aannemer inderdaad de documentatie ontvangen op grond waarvan de vergunning is verleend. Echter wordt in dat document alleen gesproken over de maatregelen die genomen zouden moeten worden. Daar heeft de bouwkundige twijfels over. Los van zijn gehoor, dacht hij niet dat de ventilatieroosters suskasten waren en het gebruikte glas voldoende dempend.

Echter hebben we van de aannemer dus tot op heden nog geen reactie hierop ontvangen. Ze zouden toch vrij eenvoudig moeten kunnen aantonen welk glas en of er inderdaad suskasten zijn gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:00
goldmemberf1 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:51:
[...]

Daar ben ik het helemaal mee eens (met je members only opmerking). Maar we willen het hoe dan ook graag uitgezocht hebben, en 7 maanden wachten op een reactie vind ik ook niet echt chique.

Wij hebben van de aannemer inderdaad de documentatie ontvangen op grond waarvan de vergunning is verleend. Echter wordt in dat document alleen gesproken over de maatregelen die genomen zouden moeten worden. Daar heeft de bouwkundige twijfels over. Los van zijn gehoor, dacht hij niet dat de ventilatieroosters suskasten waren en het gebruikte glas voldoende dempend.

Echter hebben we van de aannemer dus tot op heden nog geen reactie hierop ontvangen. Ze zouden toch vrij eenvoudig moeten kunnen aantonen welk glas en of er inderdaad suskasten zijn gebruikt.
Degene die claimt, moet aantonen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00
[...]

Maar nu de grote vraag.... is er ook echt sprake van overlast? Ervaar je geluidshinder in je woning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
[...]

Zoals @Deleon78 al zegt. Maar welke papieren zou je willen hebben van de aannemer dan?

En op een ventilatie rooster of glas staat altijd vermeld wat voor type het is, waarom heeft je VEH mannetje hier niet naar gekeken?

Als jullie twijfelen zou ik gewoon de aannemer mailen en aangeven dat je binnen 14 dagen een datum wil voor een meting en dat als ze hier niet aan voldoen jij zelf iemand inhuurt en de kosten op hun gaag verhalen zodra blijkt dat het niet wettelijk voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeMaster
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-06 19:54
bbbrumbrum schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 08:09:
13 weken (het was buiten warm destijds). Wanneer heb je het huis nodig? Wat zegt de tegelaar? Opstook protocol vooraf wel doorlopen? Ben hier gewoon op de actuele vloertemp begonnen als Ta en elke 24u 2-3gr omhoog tot het binnen ~15-18gr was en bleef.
Opstookt was al doorlopen door de aannemer. De tegelzetter zegt een maand wachten voordat de vloervert weer aan kan. We willen eigenlijk volgende week verhuizen maar dan zitten we pas op 2 weken. We gaan het advies van de tegelzetter wel volgen. Het is met deze temperaturen alleen niet heel aangenaam om in een huis te zitten zonder verwarming.

[ Voor 5% gewijzigd door MemeMaster op 08-01-2022 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 13:06
Bij ons was het advies ook meerdere weken niet de vloerverwarming aan, maar we mochten best andere heaters gebruiken. Wij hebben toen 2 van die mobiele units gebruikt, en dat ging prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
goldmemberf1 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:02:
Over geluidswering...Misschien hebben jullie een idee wat te doen in onderstaande situatie.

Verhaal: standaard nieuwbouw rijtjeshuis aan een drukke weg. Bij de oplevering op 17 juni heeft Vereniging Eigen Huis geconstateerd dat de ervaren geluidsbelasting binnen mogelijk niet voldeed aan de wettelijke eisen.

Dit heb ik op 28 juni doorgezet naar de aannemer met het verzoek om de metingen en juiste cijfers te overhandigen, alsmede welke maatregelen (zoals suskasten en extra isolerend glas) daadwerkelijk genomen zijn. Geen reactie.
Op 3 augustus hebben we een herinnering gestuurd, maar weer zonder reactie.
Op 1 november heb ik wederom contact gezocht en toen werd aangegeven dat de metingen in de week van 7 november gepland stonden.

Je raadt het al: tot op heden nog steeds geen reactie. Wij willen inmiddels wel weten waar we aan toe zijn, en zijn benieuwd wat we in deze situatie kunnen doen om het toch wat dwingender te maken. We hebben verder geen rechtsbijstandsverzekering o.i.d, dus zijn benieuwd wat onze mogelijkheden zijn.
Je verhaal klinkt vergelijkbaar met de situatie die wij hebben met de mechanische ventilatie.

Hier ook op basis van vooral gevoel het idee gehad dat de ventilatie niet in orde was. Dat idee had ik zelf al en de man van VEH was het daarmee eens.
De uitvoerder zei, op zich gerechtvaardigd, dat alles netjes berekend was en volgens tekening gebouwd. Dus voor hen geen reden om het uitgebreid uit te zoeken. Dus zelf de berekeningen naast het Bouwbesluit gelegd en zo aan kunnen tonen dat e.e.a niet klopt. Daar moest de aannemer me uiteindelijk gelijk in geven.

Een bouwkundige van VEH heeft een paar keer mee gekeken met mijn berekeningen en de correctheid kunnen bevestigen, maar meer doet VEH helaas niet. Zodra het juridisch een zaak wordt kan VEH weer wat betekenen, maar daar zijn wel kosten aan verbonden dan.

Mijn advies is dan ook:
- Zorg dat je de vergunningen krijgt incl alle berekeningen die betrekking hebben op geluid.
- Kijk zelf in het Bouwbesluit naar de gestelde eisen.
- Doe zelf metingen met een geluidsmeter om te kijken of het gevoel klopt. Dit kun je al even simpel met een app op je telefoon doen, maar probeer ook een meter te kopen/lenen die goed gecalibreerd is voor een echte meting.
- Als je hard kan maken dat het niet goed zit, dan stuur je een net rapport naar de aannemer als een oplevergebrek en zet je Woningborg/SWK op de cc voor dossieropbouw. Vraag ze netjes binnen een (redelijke) termijn te reageren. B.v een maand.
- Mocht er geen enkele reactie komen dan wordt je volgende mail iets dwingender qua datum en geef je ook aan dat je de aannemer in gebreke zult stellen als een reactie uit blijft.

Hou ook zeker de laatste 5% achter. Het hele bedrag met als argument dat de schade nog onduidelijk is door gebrek aan reactie vanuit de aannemer over gebruikte materialen.

Als je overtuigd bent van je gelijk en de aannemer moeilijk blijft doen, dan wordt het vooral een kwestie van lange adem...
Zoek dus ook zeker contact met andere kopers of daar hetzelfde aan de hand is. Samen sta je sterker en hoe groter N des te hoger is het achtergehouden bedrag van iedereen samen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-09 13:25
Het blijft toch een lastige balans tussen optimale ventilatie en geluidswering. In ons wtw systeem zit nogal wat vreemde geluidsoverdracht, bijvoorbeeld in de keuken kun je prima volgen wat er in de badkamer een verdieping hoger - en aan de andere kant van het huis - gebeurt, via het afzuig kanaal. Je kunt ook haast alles horen tussen de slaapkamers op verdieping 1 via de aanvoer kanalen. Hier kun je van die akoestisch dempende schuim stukken voor achter je ventielen zetten, maar ten eerste werkte dat maar matig, en ten tweede, toen ze eindelijk het systeem in kwamen regelen, moesten we het er weer uit halen om de juiste debieten te kunnen halen.

Het zal mij niets verbazen als, tegen de tijd dat alle huidige verstokte topicvolgers aan het volgend huis toe zijn, er nieuwe standaarden zijn voor volledig geluidsarme ventilatiekanalen en veel stillere wtw units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Farmerwood schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:49:
[...]

Hou ook zeker de laatste 5% achter. Het hele bedrag met als argument dat de schade nog onduidelijk is door gebrek aan reactie vanuit de aannemer over gebruikte materialen.
Als de oplevering in Juni is geweest dan moet alles al voldaan zijn. Wellicht heb ik er overheen gelezen maar volgens mij is er nooit geld achter gehouden.

@goldmemberf1 waarom niet op het moment dat je problemen had meteen een rechtsbijstandsverzekering afgesloten? De meeste sluiten een zaak in de eerste zes maanden uit, die termijn is verstreken en dus had je ze nu wel kunnen gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 08-01-2022 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:22
MemeMaster schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:27:
[...]

Wel eerst oneffenheden glad geschuurd voor het plaatsen van renovlies?

Mijn woning is een paar weken geleden opgeleverd. Ik twijfelde tussen renovlies en dunpleister maar uiteindelijk superblij met m'n keuze voor renovlies. Het was de goedkoopste optie maar alle muren zijn super glad, nergens naden of bobbels of andere oneffenheden. Ze waren ook minder dan een dag bezig met het hele huis (135m2) schuren, renovlies en sauzen wel met 4 man.

Vandaag binnen gekeken bij mijn buren met stucwerk maar ik zag geen verschil.
Ja, het is geschuurd, maar niet alle oneffenheden zijn weg. Er was ook nogal wat. En er is een 'budgetbehanger' gekomen, dat scheelt misschien ook. Ach ja, je ziet het alleen als je er écht met je neus bovenop staat en er naar zoekt, in het voorbijlopen lijkt het helemaal strak. Prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:07
Toppe schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:16:
[...]

Als de oplevering in Juni is geweest dan moet alles al voldaan zijn. Wellicht heb ik er overheen gelezen maar volgens mij is er nooit geld achter gehouden.

@goldmemberf1 waarom niet op het moment dat je problemen had meteen een rechtsbijstandsverzekering afgesloten? De meeste sluiten een zaak in de eerste zes maanden uit, die termijn is verstreken en dus had je ze nu wel kunnen gebruiken.
Er wordt gekeken naar datum ontstaan conflict. Als hij dit in juni al heeft gemeld, is het conflict ontstaan voor afsluiten verzekering en valt dit niet in de dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Source90 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:24:
[...]

Er wordt gekeken naar datum ontstaan conflict. Als hij dit in juni al heeft gemeld, is het conflict ontstaan voor afsluiten verzekering en valt dit niet in de dekking.
Hangt er vanaf welke verzekering je hebt. Er zijn ook verzekeringen zonder wachttijd maar daar is de premie ook naar natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Toppe schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:27:
[...]

Hangt er vanaf welke verzekering je hebt. Er zijn ook verzekeringen zonder wachttijd maar daar is de premie ook naar natuurlijk.
Niet bij de gemiddelde verzekering. Copy/paste van mijn vorige werkgever:

"Geldt er een wachttijd en hoelang is die?
Voor deze verzekering geldt geen wachttijd. Wel moeten de feiten die direct tot het conflict hebben geleid, hebben plaatsgevonden tijdens de looptijd van deze verzekering.

U krijgt alleen juridische hulp als u nog niet wist (of kon weten) dat u juridische hulp nodig zou hebben, toen u de verzekering afsloot of de dekking uitbreidde."

Verzekering zou gek zijn als ze zaken gaan vergoeden die al gebeurd zijn. Dan mag je gewoon het volle tarief betalen ipv paar tientjes per maand.

[ Voor 9% gewijzigd door Source90 op 08-01-2022 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Source90 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:06:
[...]

Niet bij de gemiddelde verzekering. Copy/paste van mijn vorige werkgever:

"Geldt er een wachttijd en hoelang is die?
Voor deze verzekering geldt geen wachttijd. Wel moeten de feiten die direct tot het conflict hebben geleid, hebben plaatsgevonden tijdens de looptijd van deze verzekering.

U krijgt alleen juridische hulp als u nog niet wist (of kon weten) dat u juridische hulp nodig zou hebben, toen u de verzekering afsloot of de dekking uitbreidde."

Verzekering zou gek zijn als ze zaken gaan vergoeden die al gebeurd zijn. Dan mag je gewoon het volle tarief betalen ipv paar tientjes per maand.
Dat je het volle tarief betaald lijkt me dan logisch. Maar ze zijn er wel.

En de vraag of je wist dat je juridische hulp nodig zou hebben is natuurlijk discutabel.

Iedereen die wilt afsluiten doet er slim aan dit voor de oplevering te doen, al is het maar om discussie te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Toppe schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:24:
[...]

Dat je het volle tarief betaald lijkt me dan logisch. Maar ze zijn er wel.

En de vraag of je wist dat je juridische hulp nodig zou hebben is natuurlijk discutabel.

Iedereen die wilt afsluiten doet er slim aan dit voor de oplevering te doen, al is het maar om discussie te voorkomen.
Voor het volle tarief (lees: uurloon) mag je natuurlijk bij elke advocaat/rechtsbijstand (zij het via Juridisch loket) aankloppen ;) . Maar dan heb je het niet meer over een tientje de maand maar duizenden euro's. Uiteraard zou je dit terug kunnen krijgen als het tot een rechtszaak komt (en gelijk krijgt), echter zal bij dergelijke conflicten als deze vrijwel altijd in der minne worden geschikt. Dan is het gewoon ieder zijn eigen (juridische) kosten dragen.

Hij heeft het probleem al gemeld, dat hij vraagtekens heeft bij de meting/berekening. Dat is mijns inziens al aanleiding genoeg om te zeggen dat dit "conflict" al begonnen/bekend is. Dat zal ook blijken als hij eerdere communicatie aanlevert.

Dat laatste kan ik zeker beamen en raad ik iedereen aan. Voor een kleine 10-15 euro/maand heb je al rechtsbijstandverzekering met meerdere subgroepen gedekt, waaronder wonen.

[ Voor 29% gewijzigd door Source90 op 09-01-2022 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

We willen eigenlijk het trappengat "kamerhoog" laten behangen, maar we hebben halverwege van deze houten platen die de verdiepingsvloeren afdekken.

Is er een manier om deze weg te halen en de muur strak af te werken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mV9TB4Sa0pDEnE8XjwiR5DyVLoI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZVdfsKJY2J33P7OZ30E0QrWL.jpg?f=fotoalbum_large

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:24
@JackBol geen spouwmuur met de buren zeker? Dan zit daar waarschijnlijk de betonnen vloer van je buren achter. Volgens mijn stukadoor is dat eigenlijk niet strak te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ascension schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:54:
@JackBol geen spouwmuur met de buren zeker? Dan zit daar waarschijnlijk de betonnen vloer van je buren achter.
Er zit inderdaad een betonnen vloer achter, maar geen buren. die rechter muur is de buitenmuur en die muur waar die plaat op zit is de verdieping tussen de keuken en de slaapkamer.
Volgens mijn stukadoor is dat eigenlijk niet strak te krijgen.
Als in "het is compleet drama" of het is behangklaar te krijgen maar daar moet je genoegen mee nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
JackBol schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:59:
[...]

Er zit inderdaad een betonnen vloer achter, maar geen buren. die rechter muur is de buitenmuur en die muur waar die plaat op zit is de verdieping tussen de keuken en de slaapkamer.

[...]

Als in "het is compleet drama" of het is behangklaar te krijgen maar daar moet je genoegen mee nemen?
Is het alleen een achterwand? Anders zou je er voor kunnen kiezen om er nog gips tegen aan te zetten om het glad te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
@JackBol wij wilden het glad stuccen dus het was in die context gezegd. Waarschijnlijk zal je het sowieso wel strak moeten stuccen eer je het gaat behangen, misschien heb je nog foto’s van tijdens de bouw zodat je weet wat er achter zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvcb
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-03 22:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DA4EnYR_IY6GPelGsSQW50BGP74=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KFmXbquh3LUZdksU5BHCaxwP.png?f=user_large

bij ons ziet dit er zo uit, nog onafgewerkt. Komt ook een houten plaat overheen en ik denk dat we die gewoon laten zitten. Zal wel weg te werken zijn met stucwerk, maar misschien is dit gevoelig voor haarscheurtjes vanwege de verschillende materialen die op elkaar aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Mvcb schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:05:
[Afbeelding]

bij ons ziet dit er zo uit, nog onafgewerkt. Komt ook een houten plaat overheen en ik denk dat we die gewoon laten zitten. Zal wel weg te werken zijn met stucwerk, maar misschien is dit gevoelig voor haarscheurtjes vanwege de verschillende materialen die op elkaar aansluiten
Ja zo zag het er bij ons ook uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Toppe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:04:
[...]

Is het alleen een achterwand? Anders zou je er voor kunnen kiezen om er nog gips tegen aan te zetten om het glad te krijgen
Ja dat is met hoekjes enz toch wel teveel werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
JackBol schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:21:
[...]

Ja dat is met hoekjes enz toch wel teveel werk...
Ah ja, dan snap ik ‘m. Die plaat is vooral decoratief. Zolang er niets uitsteekt zou je ‘m ook kunnen dicht smeren met cementgebonden gips om ‘m vlak te maken en dan gips met Gitex 100cm er overheen

[ Voor 18% gewijzigd door Toppe op 09-01-2022 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben beneden alles gestuct, en nu is er na een maandje of 2 een flinke scheur ontstaan op de plek waar ik hem al verwachtte. Het is betonprefab en de lange wand van de woonkamer bestaat uit 2 delen. Waar die samenkomen zit een scheur, ondanks wapeningsgaas. Ook het plafond is daar heel licht gescheurd.

Gelukkig niet geheel onverwacht en het valt niet zo op als je het niet weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:50:
Wij hebben beneden alles gestuct, en nu is er na een maandje of 2 een flinke scheur ontstaan op de plek waar ik hem al verwachtte. Het is betonprefab en de lange wand van de woonkamer bestaat uit 2 delen. Waar die samenkomen zit een scheur, ondanks wapeningsgaas. Ook het plafond is daar heel licht gescheurd.

Gelukkig niet geheel onverwacht en het valt niet zo op als je het niet weet :P
Zeker 90mm wapeningsgaas…?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Toppe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:25:
[...]

Ah ja, dan snap ik ‘m. Die plaat is vooral decoratief. Zolang er niets uitsteekt zou je ‘m ook kunnen dicht smeren met cementgebonden gips om ‘m vlak te maken en dan gips met Gitex 100cm er overheen
Thanks voor deze info. Ik ga dit toch wel even overwegen om te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:56:
[...]

Nee 20 cm geloof ik. Maar het is echt een rotplek. Er leunt ook een kamer met enorme garderobe kasten op de ene helft van die muur :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2022 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:16:
[...]

Nee 20 cm geloof ik. Maar het is echt een rotplek. Er leunt ook een kamer met enorme garderobe kasten op de ene helft van die muur :P
Die garderobe kast is het probleem niet, de vulling van je partner wel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:25:
[...]

Die garderobe kast is het probleem niet, de vulling van je partner wel :+
Sowieso, 90% is van haar, 10% van mij. 4x 75cm brede Pax en 2x 100cm brede Pax :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Toppe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:56:
[...]

De stukadoor hier heeft 40cm op het plafond gebruikt dacht ik, ivm grote risico scheuren V-naden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Pannencouque schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:54:
[...]
De stukadoor hier heeft 40cm op het plafond gebruikt dacht ik, ivm grote risico scheuren V-naden.
Zoals het hoort! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Hij liep wel flink te balen toen hij het plafond zag. "Shit, extra werk, breder gaas etc. Maar het moet, want anders krijg je zeker scheuren."
De buren hebben een andere stukadoor die iets minder nauwkeurig werkt. Die hadden de scheuren er al in zitten voordat ze met de verdieping klaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Pannencouque schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:02:
Hij liep wel flink te balen toen hij het plafond zag. "Shit, extra werk, breder gaas etc. Maar het moet, want anders krijg je zeker scheuren."
De buren hebben een andere stukadoor die iets minder nauwkeurig werkt. Die hadden de scheuren er al in zitten voordat ze met de verdieping klaar waren.
Een iets minder nauwkeurige stukadoor is eerder regel dan uitzondering hoor.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Pannencouque schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:02:
Ik hoor graag van je (via PM) welke stucadoor bij je aan het werk geweest is, want het klinkt idd als iemand die bovengemiddeld werk levert.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kevinvi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-01 18:35
Mvcb schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:05:
[Afbeelding]

Bij ons huis was dit ook, dit kun je vrij simpel oplossen.
Ik heb bij beide vloeren de houten platen er vanaf gehaald en gipsplaat erop gelijmd, is goed strak geworden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLVs-7-fWuyHhpyH2br27j-pidQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ge4TjKANhUIpz9g1LYREKp0f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:33
JackBol schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:21:
[...]

Ja zo zag het er bij ons ook uit...
Wij hebben de (houten) plaat die hier komt verwijderd en laten stucen. Helaas kon dit alleen bij de plaat in de lengterichting van de trap, het bleek dat de houten plaat aan de korte kant(onze trap maakt twee 90 graden bochten) de stalen balk van het trapgat bedekte. Gipsplaten had een oplossing geweest, maar dan hadden we de hele muur erboven ook moeten bedekken met gips.

Onze stucadoor zei dat van alle betonplaten in een huis, dit specifieke stuk qua nascheuren een van de gevaarlijkste plekken is. (vlak bij de trap, dragende muur, midden in het huis). Wij hebben er dik renovlies (150 g/m2) op zitten en dat was volgens hem een oplossing die wel zou werken.

Ik denk dat het het risico van scheuren waard is, het is zoveel mooier. Vanuit de bouwer gezien lossen ze al deze potentiële opleverpunten makkelijk op met een stuk hout van een tientje en daarom blijft dit nog wel even :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik wil de loze leidingen die ik naast de kozijnen aan de buitenkant heb laten maken gebruiken voor verlichting, dik 2 jaar na oplevering kwamen we eindelijk ergens mooie lantaarns tegen :).

Er komt een armatuur aan de buitenkant met 1x een hue lamp erin, qua vermogen heeft het dus bijna niks nodig maar een tweelingsnoertje naar een leiding die naar buiten gaat voelt toch niet helemaal goed. Dit moet naar 3 plekken rond het huis, in de meterkast maak ik er een stekkerblokje voor.

3 x 2,5mm in een kabel lijkt me erg lastig om daar doorheen te trekken dus ik zit te denken aan 3x1,5mm, en dan bijvoorbeeld aan zoiets als dit, waarbij ik de aanname doe dat dat 3 draden in een snoer zijn, in de beschrijving lees ik het helaas niet heel precies.

Is dat prima of zijn er betere alternatieven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris vw
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
nel!s schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:15:
Het blijft toch een lastige balans tussen optimale ventilatie en geluidswering. In ons wtw systeem zit nogal wat vreemde geluidsoverdracht, bijvoorbeeld in de keuken kun je prima volgen wat er in de badkamer een verdieping hoger - en aan de andere kant van het huis - gebeurt, via het afzuig kanaal. Je kunt ook haast alles horen tussen de slaapkamers op verdieping 1 via de aanvoer kanalen.

Het zal mij niets verbazen als, tegen de tijd dat alle huidige verstokte topicvolgers aan het volgend huis toe zijn, er nieuwe standaarden zijn voor volledig geluidsarme ventilatiekanalen en veel stillere wtw units.
Ik denk dat de installateur bij jou de flexibele geluidsdempers is vergeten, want die geluidsoverdracht hoort niet zo. Ik heb het zelf bij mij getest door mijn mobiel met muziek naast een toevoerventiel te leggen, en een kamer lager hoorde ik niks. En de afstand tussen deze ventielen is maar 1 meter ventilatiekanaal. Ik heb nergens geluidsoverdracht door de WTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 00:38
Even een vraag over het opstookprotocol. In onze nog op te leveren woning hebben we vloerverwarming icm een grondwarmtepomp. Aannemer voert vóór oplevering éénmaal opstookprotocol uit. Ze raden wel aan om de vloerenlegger een vochtmeting te laten doen.

Hoe moet ik dit nu gaan plannen? Stel de vloerenlegger komt langs en het blijkt nog niet droog genoeg te zijn? Dan loopt mijn hele planning in de war.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
funk-e schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:47:
Even een vraag over het opstookprotocol. In onze nog op te leveren woning hebben we vloerverwarming icm een grondwarmtepomp. Aannemer voert vóór oplevering éénmaal opstookprotocol uit. Ze raden wel aan om de vloerenlegger een vochtmeting te laten doen.

Hoe moet ik dit nu gaan plannen? Stel de vloerenlegger komt langs en het blijkt nog niet droog genoeg te zijn? Dan loopt mijn hele planning in de war.
Ik snap de vraag niet helemaal. Als de vloer niet droog is, kan je niet vloer leggen en zal dit naar achter schuiven.
Er zijn vuistregels voor hoe snel een vloer droogt. Wat krijg je als je die toepast?
Heb je een vochtmeter? Dan kan je het zelf jn se gaten houden (en extrapoleren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke dekvloer zit er in? Wanneer is die erin gelegd.
Meestal is een dekvloer wel droog bij oplevering. En helemaal als de aannemer een opstookprotocol doorlopen heeft.

Maar ik kan er naast zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Grrr!

Keuken besteld voor week 12. Zijn ze vergeten een vinkje aan te zetten en nu is het week 16 geworden :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wat is de huidige planning en kan de vloerenlegger misschien eerder een keer langskomen om te meten? Persoonlijk ken ik iemand die de vloeren doet en die komt het liefst altijd als laatste omdat anders ieder over "zijn" vloer moet lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:26
Toppe schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:28:
Grrr!

Keuken besteld voor week 12. Zijn ze vergeten een vinkje aan te zetten en nu is het week 16 geworden :(
Balen zeg! :'(

Positieve nieuws hiervan is dat er meer kans is dat je apparatuur op tijd binnen is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:02:
[...]

Welke dekvloer zit er in? Wanneer is die erin gelegd.
Meestal is een dekvloer wel droog bij oplevering. En helemaal als de aannemer een opstookprotocol doorlopen heeft.

Maar ik kan er naast zitten ;)
Ik kan dat niet terugvinden in de technische omschrijving. Enige wat er staat is
De gehele woning wordt voorzien van een dekvloer (dikte 70 mm)
Dekvloer ligt er sinds eind november in.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Deleon78 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:53:
[...]

Ik snap de vraag niet helemaal. Als de vloer niet droog is, kan je niet vloer leggen en zal dit naar achter schuiven.
Er zijn vuistregels voor hoe snel een vloer droogt. Wat krijg je als je die toepast?
Heb je een vochtmeter? Dan kan je het zelf jn se gaten houden (en extrapoleren).
De vraag is: hoe moet ik hier rekening houden met de planning. Moet ik alles 1 week naar achteren verplaatsen zodat ik in dat geval zelf het opstookprotocol kan doorlopen? Ik denk dat de schilder/behanger niet in het huis wil werken als het 25+ graden is?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Deveon schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:30:
[...]

Wat is de huidige planning en kan de vloerenlegger misschien eerder een keer langskomen om te meten? Persoonlijk ken ik iemand die de vloeren doet en die komt het liefst altijd als laatste omdat anders ieder over "zijn" vloer moet lopen.
Huidige planning is oplevering week 8 (kan vrijdag zijn)
Renovlies week 9
Vloeren week 10

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-09 13:25
chris vw schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:39:
[...]

Ik denk dat de installateur bij jou de flexibele geluidsdempers is vergeten, want die geluidsoverdracht hoort niet zo. Ik heb het zelf bij mij getest door mijn mobiel met muziek naast een toevoerventiel te leggen, en een kamer lager hoorde ik niks. En de afstand tussen deze ventielen is maar 1 meter ventilatiekanaal. Ik heb nergens geluidsoverdracht door de WTW.
Bij ons zitten die alleen aan de wtw unit en niet in de kanaal platen. Bij jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
funk-e schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:57:
[...]

De vraag is: hoe moet ik hier rekening houden met de planning. Moet ik alles 1 week naar achteren verplaatsen zodat ik in dat geval zelf het opstookprotocol kan doorlopen? Ik denk dat de schilder/behanger niet in het huis wil werken als het 25+ graden is?
Ik heb een aantal opties gegeven hoe je een inschatting kan maken en daarmee je planning kan afstemmen.
Het opstookprotocol is niet bedoeld om je vloer te drogen. Tevens gaat het over de aanvoertemperatuur van het water in de ltvv en niet over de temperatuur in huis.

Ter info: bij ons kwam de vloerenlegger iets van te voren de vochtigheid meten en een schatting maken, aan de hand waarvan zijn planning opschoof. De impact op de rest van je planning kunnen ze echter weinig mee.

Als de vloer het laatste is wat er moet gebeuren, is de planning sowieso niet zo’n probleem?

[ Voor 5% gewijzigd door Deleon78 op 10-01-2022 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
funk-e schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:58:
[...]

Renovlies week 9
Vloeren week 10
Strakke planning.. Ik wist niet dat aannemers zo lang van te voren de oplevering inplande. Hopelijk verloopt de (voor)oplevering wel voorspoedig want er zit weinig ruimte in je planning. Hoe flexibel zijn je leveranciers als het een weekje later wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:16
funk-e schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:58:
[...]

Renovlies week 9
Vloeren week 10
Dan direct de vloeren legger langs laten komen voor een vochtmeting. Dan kan hij je direct aangeven of het goed genoeg is.

Bij ons vorige huis hebben we parket laten verlijmen, maar de vloer was niet droog genoeg. Paar weken zonder vloer moeten leven :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
SquareOne schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:30:
[...]

Balen zeg! :'(

Positieve nieuws hiervan is dat er meer kans is dat je apparatuur op tijd binnen is :+
Op de apparatuur hadden we 3 maanden geleden al akkoord op gegeven… dat zou dan ook op tijd moeten zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:20:
[...]
Op de apparatuur hadden we 3 maanden geleden al akkoord op gegeven… dat zou dan ook op tijd moeten zijn :+
Wij hadden onze apparatuur in oktober 2020 besteld en de laatste oven werd begin april 2021 geleverd.. (keuken half maart 2021 geplaatst)
Gelukkig hebben we ons hele leven slechts 1 oven gehad, dus dat de 2de iets later kwam was te overzien. :+

[ Voor 1% gewijzigd door Farmerwood op 10-01-2022 16:08 . Reden: Typo gefixed ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Farmerwood schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Wij hadden onze apparatuur in oktober 2020 besteld en de laatste oven werd begin april 2021 geleverd.. (keuken half maart 2021 geplaatst)
Gelukkig hebben we ons hele leven slechts 1 oven gehad, dus dat de 2de iets later kwam was te overzien. :+
Wel irritant als je 2 DrOetker pizza's tegelijk wil klaarmaken..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
mierenfokker schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:18:
[...]

Pizza moet je of bestellen (New York pizza, Domino’s) of zelf maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bora PUXU 28 juli besteld, keuken komt morgen, geen bora en geen koelkast :(

Die komen in week 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:22:
[...]

Die komen in week 4.
Hm. Spannend, toen ik er naar vroeg was de levertijd van de PUXU ook 12 weken…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ascension
Toppe schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:20:
[...]

Bij een echte Italiaan bedoel je... (tip voor @Farmerwood, Il pizzaiolo die wekelijks in Lent en Oosterhout bij de supermarkt staat). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:16
Ik kan dit natuurlijk op internet opzoeken, maar hoor het liever uit praktijkervaringen. Met welke m2-prijs moet je rekening houden voor renovlies? Kan ik hiervoor in mijn budgettering uitgaan van ongeveer €15 per m2 all-in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Blik1984 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:38:
Ik kan dit natuurlijk op internet opzoeken, maar hoor het liever uit praktijkervaringen. Met welke m2-prijs moet je rekening houden voor renovlies? Kan ik hiervoor in mijn budgettering uitgaan van ongeveer €15 per m2 all-in?
Bedoel je hiermee in of excl. sauzen?

Excl. sauzen dan is €15 voldoende (regio Nijmegen / Arnhem).
Incl. sauzen zou ik €20 aanhouden

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mierenfokker schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:18:
[...]

Dat kan prima met 1 oven.

Afbeeldingslocatie: https://www.pankopen.nl/wp-content/uploads/2020/12/meerdere-pizza-bakplaat-300x191.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris vw
  • Niet online
nel!s schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:05:
[...]

Bij ons zitten die alleen aan de wtw unit en niet in de kanaal platen. Bij jou wel?
Niet in de kanaalplaten maar wel achter de knieschotten op zolder en diverse koven. Zijn er zeker stuk of 6 extra. Bij de wtw box ook overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
SquareOne schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:40:
[...]

Ik ga dan even uit van excl. sauzen, willen niet teveel wit gebruiken in huis dus dat zal later toch nog door een schilder moeten gebeuren (of via de renovliespartij, als dat voor een zacht prijsje kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwabber_
  • Laatst online: 25-08 20:38
SquareOne schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:40:
[...]

Als je nog tips hebt voor een goede renovliezer in de regio Arnhem/Nijmegen, hou ik me aanbevolen. Mag ook via pm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Zwabber_ schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:54:
[...]

Als je nog tips hebt voor een goede renovliezer in de regio Arnhem/Nijmegen, hou ik me aanbevolen. Mag ook via pm ;)
Ik heb iemand geregeld, maar het is nog niet geplaatst. Dus nog even huiverig met referenties. Stuur me maar een PM als je meer wilt weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
[...]

Wij hadden in april 2021 akkoord gegeven, augustus geplaatst en morgen komt de vaatwasser eindelijk :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
kepler schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:05:
[...]

Wij hadden in april 2021 akkoord gegeven, augustus geplaatst en morgen komt de vaatwasser eindelijk :')
Net nog gemaild, hij beloofd dat de apparaten geleverd worden op ‘t zelfde moment.

Edit dikke kans dat het niet zo is, maar dan kunnen we in elk geval praten over korting :+

[ Voor 13% gewijzigd door Toppe op 10-01-2022 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
Toppe schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:09:
[...]

Net nog gemaild, hij beloofd dat de apparaten geleverd worden op ‘t zelfde moment.

Edit dikke kans dat het niet zo is, maar dan kunnen we in elk geval praten over korting :+
Ze beroepen zich gewoon op overmacht natuurlijk :D

Bij ons kwamen ze wel met een alternatief, maar dat was een heel ander model (en zonder wifi) dus die hebben we geweigerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 10:55
We hebben een draairichting van onze bergingdeur gekozen, maar ben benieuwd of hoe andere tweakers de draairichting van deze deur hebben en of dat wel of niet bevalt. We hebben links van de berging nog 1,5m ruimte. Daarnaast zit een volgende kavel. We denken vooral aan de linkerzijde met de fiets aan te komen, en hebben de deur daarom zo geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFbkdgvFDqlPbRzb7dZiXmUoXGU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ss8H9wtfqi9QW2hA8T2Q1LKp.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
kepler schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:30:
[...]

Ze beroepen zich gewoon op overmacht natuurlijk :D

Bij ons kwamen ze wel met een alternatief, maar dat was een heel ander model (en zonder wifi) dus die hebben we geweigerd :P
Ja de alternatieven zijn meestal in hun voordeel :+

Ze moeten straks 4 uur heen en weer om die keuken te plaatsen, daarom wil de verkoper het liefst dat ze met z’n drieën komen. Dan wil je ook niet later terug om een oven te plaatsen ivm kosten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
praliwi schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:53:
We hebben een draairichting van onze bergingdeur gekozen, maar ben benieuwd of hoe andere tweakers de draairichting van deze deur hebben en of dat wel of niet bevalt. We hebben links van de berging nog 1,5m ruimte. Daarnaast zit een volgende kavel. We denken vooral aan de linkerzijde met de fiets aan te komen, en hebben de deur daarom zo geplaatst.

[Afbeelding]
Qua aankomen en betreden van je woning inderdaad logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
Toppe schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:53:
[...]

Ja de alternatieven zijn meestal in hun voordeel :+

Ze moeten straks 4 uur heen en weer om die keuken te plaatsen, daarom wil de verkoper het liefst dat ze met z’n drieën komen. Dan wil je ook niet later terug om een oven te plaatsen ivm kosten
Hier komen ze voor de derde keer weer terug, waren meer dingen niet geleverd :D Het is dan wel maar 20min rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-09 09:02
[...]

Zo'n beetje ons hele project (Lent) gebruikt dezelfde partij, Max de behanger. Zelf heb ik geen directe ervaringen, maar anderen uit ons project wel. Volgens mij betalen wij 13,50 euro per m2 inclusief sauzen - maar ik begreep dat ze nu een euro meer vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Wanne-B88 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:11:
[...]

Zo'n beetje ons hele project (Lent) gebruikt dezelfde partij, Max de behanger. Zelf heb ik geen directe ervaringen, maar anderen uit ons project wel. Volgens mij betalen wij 13,50 euro per m2 inclusief sauzen - maar ik begreep dat ze nu een euro meer vragen.
Deze hebben wij ook :) idd eurotje meer p/m2 inmiddels.
Sauzen in standaard wit. Meerprijs voor 'lichte kleuren' is ca 5 euro p/m2 bij hele kamers. Losse wanden wellicht wat duurder ivm extra werk afplakken en minder volume voordeel inkoop verf.

Heb het idee dat bepaalde partijen hun business model op Tweakers kunnen bouwen. De gemiddelde Tweakers is best kritisch op prijs / kwaliteit verhouding. Dus als je een goede referentie hier krijgt levert dat vrij eenvoudig een hoop nieuwe klanten op :).

[ Voor 16% gewijzigd door SquareOne op 10-01-2022 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ik ben weer aan de knutsel. Dit keer in de tuin. Binnenkort komen ze de bestrating achter het huis realiseren. Maar voor het zover is wil ik een extra vuilwater afvoer (40mm/50mm) in de bestaande rioolafvoer maken. De afgecapte buis die er momenteel zit is een 75mm SN4 buis die op het riool is aangesloten tbv. een schrobput. (Het is dus geen HWA, dat is die zinken pijp erachter).
Ik wil in de toekomst een kleine buitenkeuken met een spoelbak maken, en aangezien er een betonnen terras gestort gaat worden, is dit de laatste keer dat ik erbij kan ;)

De uitdaging die ik heb is dat de rechte buis nog niet gelijmd is, maar dat de twee onderste bochten al verlijmd zijn. Het heeft dus mijn voorkeur om dat te laten zitten, tenzij het niet anders kan. Ook komt er een schrobput van 19cm op, dus ik heb niet onbeperkt de ruimte.

Ik heb een beetje gemeten en ik heb zo'n 13cm van onderkant schrobput tot onderkant mof. Incl ongeveer 5 cm ruimte in de mof van de schrobput is dat dus 18cm.

Ik ben dus op zoek naar een T-stuk 75x75x40 met 2x spie op de 75 en de 40 met een mof, welke maximaal 18 cm hoog is. Uiteraard is deze niet te vinden (althans niet door mij).
Maar wellicht zijn er nog andere opties die ik niet zie, zonder dat ik de verlijmde stukken los hoeft te halen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-rHMFhd9RauiG0oKv9HuEb-N6s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MTEq8ZReajNJddnUgFkzblum.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:59
JackBol schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:09:
Ik ben weer aan de knutsel. Dit keer in de tuin. Binnenkort komen ze de bestrating achter het huis realiseren. Maar voor het zover is wil ik een extra vuilwater afvoer (40mm/50mm) in de bestaande rioolafvoer maken. De afgecapte buis die er momenteel zit is een 75mm SN4 buis die op het riool is aangesloten tbv. een schrobput. (Het is dus geen HWA, dat is die zinken pijp erachter).
Ik wil in de toekomst een kleine buitenkeuken met een spoelbak maken, en aangezien er een betonnen terras gestort gaat worden, is dit de laatste keer dat ik erbij kan ;)

De uitdaging die ik heb is dat de rechte buis nog niet gelijmd is, maar dat de twee onderste bochten al verlijmd zijn. Het heeft dus mijn voorkeur om dat te laten zitten, tenzij het niet anders kan. Ook komt er een schrobput van 19cm op, dus ik heb niet onbeperkt de ruimte.

Ik heb een beetje gemeten en ik heb zo'n 13cm van onderkant schrobput tot onderkant mof. Incl ongeveer 5 cm ruimte in de mof van de schrobput is dat dus 18cm.

Ik ben dus op zoek naar een T-stuk 75x75x40 met 2x spie op de 75 en de 40 met een mof, welke maximaal 18 cm hoog is. Uiteraard is deze niet te vinden (althans niet door mij).
Maar wellicht zijn er nog andere opties die ik niet zie, zonder dat ik de verlijmde stukken los hoeft te halen?

[Afbeelding]
Kun je niet gewoon een t-stuk 75 nemen (spie), en dan een sok met een verloop 75-40 erin? Dan ben je er volgens mij ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
JackBol schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:09:

[Afbeelding]
Ik kan het niet helemaal opmaken uit je bericht maar ga je de keuken nog voorzien van een aparte afvoer of laat je die uitkomen op je schrobput?

Uitkomen op je schrobput zou ik niet doen. Heb dat in het vorige huis ook gedaan en werd er niet gelukkig van.

Als je een aparte afvoerbuis voor je keuken maakt heb ik niets gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Blik1984 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:38:
Wij laten het doen vanuit de bouw voor €18 per vierkante meter. Betalen voor een andere lichte kleur niets extra’s en voor twee wanden leveren we eigen behang aan zonder extra kosten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ascension
[...]

Als je pleisteren overweegt kan ik https://www.strakkenieuwbouwmuren.nl uit Elst aanbevelen. Hebben mooi werk geleverd bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 10:04
Als iemand nog een goede stukadoor weet in de omgeving Breda hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Toppe schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:43:
[...]

Ik kan het niet helemaal opmaken uit je bericht maar ga je de keuken nog voorzien van een aparte afvoer of laat je die uitkomen op je schrobput?

Uitkomen op je schrobput zou ik niet doen. Heb dat in het vorige huis ook gedaan en werd er niet gelukkig van.
Het is een buitenkeuken, die eigenlijk alleen gebruikt wordt als we bbq'en.
Die afvoer van de schrobput zit op een 110 buis waar de (binnen)keuken 3 meter verderop ook op zit, dus ik denk dat verstopping wel mee valt. Of voorzie je andere problemen?
Als je een aparte afvoerbuis voor je keuken maakt heb ik niets gezegd.
Je bedoelt zelf een aftakking op de 110 buis maken voor de buitenkeuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Runner15 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:40:
[...]

Kun je niet gewoon een t-stuk 75 nemen (spie), en dan een sok met een verloop 75-40 erin? Dan ben je er volgens mij ook?
Daar heb ik ook naar gekeken, maar volgens mij zijn die T-stukken hoog en dan kan ik de bovenkant van die schrobput niet meer op peil krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

JackBol schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:43:
[...]

Die afvoer van de schrobput zit op een 110 buis waar de (binnen)keuken 3 meter verderop ook op zit
Bij het kijken naar dit plaatje zag ik dat ik ook nog een andere optie heb, die wel wat graaf- en zaagwerk behelst, maar volgens mij wel 'correcter' is.

In die 110 pijp een Tstuk zetten met een 50mm op 45 graden eruit. Daar kan weer een hoek van 45 graden op, en dan een buis onder licht afschot richting de positie van de buitenkeuken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIezok_05jsbmk2fiDm63CDxGaE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aPVEt4udnWrstlGqRCusfsd8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
JackBol schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:43:
[...]

Het is een buitenkeuken, die eigenlijk alleen gebruikt wordt als we bbq'en.
Die afvoer van de schrobput zit op een 110 buis waar de (binnen)keuken 3 meter verderop ook op zit, dus ik denk dat verstopping wel mee valt. Of voorzie je andere problemen?

[...]

Je bedoelt zelf een aftakking op de 110 buis maken voor de buitenkeuken?
Wij hadden een gootsteen in onze buiten keuken en die afvoer liep naar de schrobput met een losse buis.

Nu maak ik netjes een T stuk er tussen en maak dan een aparte afvoer die netjes uit de vloer komt bij de gootsteen zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:20:
[...]
Zelf maken is wat we hier regelmatig doen. Kunnen 2 plaatpizza's per oven in en dat gebeurd wel eens als er bezoek is. :)
Ook erg blij met onze huidige oven, want de combi magnetron uit ons vorige (huur)huis was rampzalig hiervoor. Moest er een losse pizzasteen bij gebruiken die minimaal een uur moest opwarmen...
Ascension schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:35:
[...]
Bij een echte Italiaan bedoel je... (tip voor @Farmerwood, Il pizzaiolo die wekelijks in Lent en Oosterhout bij de supermarkt staat). :)
Afgelopen weekend nog afgehaald! :Y)
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:22:
[...]
Ben benieuwd naar je ervaringen met Klomp en met name de aansluiting van jou kookplaat. Maar dat zal vandaag nog niet zijn zo te zien. :)
[...]
Hier heeft Max ook de halve wijk gedaan. Ook bij ons. Goedkoop en voor ons voldoende kwaliteit, maar niet het beste wat mogelijk is. Bij ons werd verwacht dat de muur behangklaar was en achteraf moesten we zelf nog 100 mesjes opruimen van de vloer.

Members only:
Ascension schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:22:
[...]
Als je pleisteren overweegt kan ik https://www.strakkenieuwbouwmuren.nl uit Elst aanbevelen. Hebben mooi werk geleverd bij mij.
Deze partij heeft bij ons het plafond gestuct. Ook erg tevreden over al hebben we inmiddels een paar kleine scheuren, maar dat komt waarschijnlijk vooral door heiwerkzaamheden voor de deur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Toppe schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:50:
[...]

Wij laten het doen vanuit de bouw voor €18 per vierkante meter. Betalen voor een andere lichte kleur niets extra’s en voor twee wanden leveren we eigen behang aan zonder extra kosten.
Heb je ook een website of naam voor me? Mag via DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Farmerwood schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:38:
[...]

Zelf maken is wat we hier regelmatig doen. Kunnen 2 plaatpizza's per oven in en dat gebeurd wel eens als er bezoek is. :)
Ook erg blij met onze huidige oven, want de combi magnetron uit ons vorige (huur)huis was rampzalig hiervoor. Moest er een losse pizzasteen bij gebruiken die minimaal een uur moest opwarmen...
Zelf gemaakte pizza’s bak ik buiten op de Kamado Joe met de DoJoe, 3/4 minuutjes per pizza! Kan geen oven tegen op :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Blik1984 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:40:
[...]

Heb je ook een website of naam voor me? Mag via DM :)
Bij ons gebeurt het vanuit de bouw = aannemer...

Toevallig vanochtend nog een gesprek met de schilder/behanger gehad over hoe het allemaal liep. Eerst was hij niet zo spraakzaam maar na een minuut of 10 ging hij los:

Week 2:
- Voegen buiten gevel
- Weghalen steiger
- Weersafhankelijk schilderen buiten

Week 3:
- Dicht smeren alle gaten, plaatsen hoekstrips
- Plaatsen boeidelen
- Aansluiten warmtepomp

Week 4:
- Dicht zetten van carport
- Plaatsen elektra
- Plaatsen sanitair

Week 5:
- Spackspuit voor plafonds

Week 6:
- Behangen
- Schilderen

Week 7:
- Afhangen deuren

Week 8:
- Sleutel? :+

[ Voor 55% gewijzigd door Toppe op 11-01-2022 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:59
JackBol schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:57:
[...]

Bij het kijken naar dit plaatje zag ik dat ik ook nog een andere optie heb, die wel wat graaf- en zaagwerk behelst, maar volgens mij wel 'correcter' is.

In die 110 pijp een Tstuk zetten met een 50mm op 45 graden eruit. Daar kan weer een hoek van 45 graden op, en dan een buis onder licht afschot richting de positie van de buitenkeuken.

[Afbeelding]
Iets meer werk inderdaad, maar zo krijg je wel (voor langere termijn) een beter resultaat. Ik zou hier voor kiezen. Voor de kosten van het materiaal hoef je het niet te laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Toppe schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:06:
[...]

Bij ons gebeurt het vanuit de bouw = aannemer...
Dan heb je geluk met een dergelijke prijs. Als ik mijn hele huis vanuit de aannemer zou willen stucen voor wand en plafonds dan ben ik rond de 45k kwijt... Als ik het achteraf laat doen door een stucadoor dan kom ik op minder dan de helft uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwabber_
  • Laatst online: 25-08 20:38
[...]

SquareOne schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:14:
[...]

Deze hebben wij ook :) idd eurotje meer p/m2 inmiddels.
Sauzen in standaard wit. Meerprijs voor 'lichte kleuren' is ca 5 euro p/m2 bij hele kamers. Losse wanden wellicht wat duurder ivm extra werk afplakken en minder volume voordeel inkoop verf.
Bedankt voor de tips! Ons project wordt pas over een krap jaartje opgeleverd, maar zijn nu vast een beetje aan het rondkijken. Voordat alle mannetjes straks weer vol zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeMaster
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-06 19:54
Ik wil graag zo'n industriële deur met glas in een witte kleur. Maar ik zie alleen overal levertijden van minimaal 12 weken. Weet iemand een plek waar ze sneller leveren? GewoonGers is te duur.

Eentje van een bouwmarkt zoals deze van CanDo is prima.
https://www.praxis.nl/bad...nZVJNpm11r4gaAuijEALw_wcB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
MemeMaster schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:09:
Ik wil graag zo'n industriële deur met glas in een witte kleur. Maar ik zie alleen overal levertijden van minimaal 12 weken. Weet iemand een plek waar ze sneller leveren? GewoonGers is te duur.

Eentje van een bouwmarkt zoals deze van CanDo is prima.
https://www.praxis.nl/bad...nZVJNpm11r4gaAuijEALw_wcB
Het is gekkenhuis in deuren land. Geef je weinig kans aangezien de fabrieken gewoon niet sneller kunnen.

Zelf een deur op het oog met een levertijd van 24/28 weken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Toppe schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:28:
Grrr!

Al met al kan je toch kijken op een strak proces. Mijn keuken komt week 13 e ben al een stukje langer bezig met de aankoop van m’n nieuwe huis.

Ik lees trouwens dat je hoopt in week 8 de sleutel te krijgen. Was week 12 dan sowieso niet te krap geweest voor je keuken ?

[ Voor 14% gewijzigd door siemenz op 11-01-2022 18:31 ]

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
siemenz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:30:
[...]

Al met al kan je toch kijken op een strak proces. Mijn keuken komt week 13 e ben al een stukje langer bezig met de aankoop van m’n nieuwe huis.

Ik lees trouwens dat je hoopt in week 8 de sleutel te krijgen. Was week 12 dan sowieso niet te krap geweest voor je keuken ?
Zeker niet te krap. Eerder te ruim. Beneden is het een kwestie van plinten plaatsen en klaar… als ik daar vier weken over doe dan geef ik mezelf op voor help m’n man is klusser… ;)

En wij zijn een jaar bezig geweest met de keuken, 3 keer een offerte getekend en 4 keer de keuken helemaal om gegooid, verkoper deed echt nergens moeilijk om. We betalen dan waarschijnlijk wat meer dan bij een zaak van DMG maar de service is 1000x beter.

[ Voor 18% gewijzigd door Toppe op 11-01-2022 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Toppe schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:07:
[...]

Zeker niet te krap. Eerder te ruim. Beneden is het een kwestie van plinten plaatsen en klaar… als ik daar vier weken over doe dan geef ik mezelf op voor help m’n man is klusser… ;)

En wij zijn een jaar bezig geweest met de keuken, 3 keer een offerte getekend en 4 keer de keuken helemaal om gegooid, verkoper deed echt nergens moeilijk om. We betalen dan waarschijnlijk wat meer dan bij een zaak van DMG maar de service is 1000x beter.
Ik zie idd dat je woning al geverfd en behangen wordt opgeleverd.. wij houden wel rekening met nog 2 maanden klussen. De vloerenman doet er a een goede week over namelijk.

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
[...]

Die is hier in de buurt ook veel geweest. Inderdaad nu iets duurder. Het is wel echt een aparte man vind ik, kwaliteit is niet top maar we kunnen er prima mee leven en al helemaal voor die prijs (al helemaal als je wat cash zou willen aftikken).
Pagina: 1 ... 71 ... 359 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.