Na lang meten, schuiven en tekenen meld ik me hier ook maar eens. Huis gekocht uit ~2000, momenteel een inpandige badkamer, zijn we geen fan van. Idee is om deze inpandige badkamer, die grenst aan de grote slaapkamer, als inloopkast te gebruiken en de tweede grote slaapkamer als badkamer te gaan gebruiken. In deze tweede grote slaapkamer loopt ook de standleiding in de hoek. Dit is een naar Nederlandse maatstaven ontzettend grote badkamer, groter dan nodig, maar goed, we hebben graag een badkamer met een raam en een beetje extra ruimte is wel gewenst. Afmetingen zijn (binnenmaten) 399 bij 266.
Wat zouden we graag in de badkamer hebben? Niks bijzonders eerlijk gezegd, meubel van 140 of 160 breed, inloopdouche, bad, toilet. Geen losse kolomkast, inbouw, plankjes vinden we prima. Plaatsing van deur en raam lijkt het lastig te maken tot een ideale opstelling te komen. Standleiding zit rechtsboven bij de stip. Raam begint op 110 van de grond, loop door tot aan plafond. Die 2.57 lijn is de afmeting van de originele badkamer onder de nieuwe badkamer.
Een van de ontwerpen waar we op uitkomen is de volgende:
En nu vraag ik me af, is dit nou een ideaal gebruik van een dergelijke grote ruimte. Alles zit er in, maar is vrij rechttoe rechtaan, weinig spannends. Hebben natuurlijk nog wat varianten, maar deze blijft terugkeren. Hebben jullie betere ontwerpen in gedachten? Of zaken die ik nu over het hoofd zie natuurlijk
Toevoeging: we staan best open voor een alternatieve/spannende oplossing. Gaan hier lang wonen en hopen er lang plezier van te hebben.
[
Voor 3% gewijzigd door
EnduronDon op 10-05-2025 09:25
]