Dan hier ook maar even onze badkamer in wording. Dit is niet bepaald de eerste badkamer, de vorige 2 heb ik zelf gezet, maar dit keer laat ik het een professional doen. De badkamer komt in ons nieuwbouwhuis, we konden dit ook bij de.aannemer/bouwer afnemen. Maar die partij moet zo ongeveer voor alles (oh u wilt een verlaagd plafond met spotjes ?) een ander laten komen.
We hebben er dus voor gekozen de badkamer casco af te nemen, die 3500 Euro in onze zak te steken en met de Bouwhof Zoetermeer en een van hun aannemers in zee te gaan. De aannemer doet ook gelijk het stucen en schilderen van het hele huis.
We hebben een redelijke ruime badkamer, we hebben er voor gekozen om een klein stukje van de kamer ernaast erbij te betrekken.
We hebben inmiddels wel de ruime ervaring wat er heel blijft en wat in de praktijk mindere kwaliteit is. Dus we hebben qua materiaal heel bewuste keuzes gemaakt.
Uitgangspunten waren
Een bad (gebruiken we veel)
Een inloopdouche met regendouche en een gewone douche (we douchen nu in bad)
Een dubbele wastafel met ruime ladenkast
Een spiegelkast met opbergruimte
Een toilet
Een elektrische radiator voor wat bijverwarming met ophangmogelijkheid voor handdoeken
Veder viel het niet mee om wat neutraals te vinden. In onze huidige badkamer waren we toen heel hip, met de laatste trends mee, maar we merkten dat het heel snel “over de datum” was. Dus dit keer wat rustiger.
De keuze is gevallen op:
V&B subway 3.0 toilet en geberit 320
V&B oberon bad 180
V&B solid tones light stone gerectificeerd vloertegels en accent op de wand
V&B soft white wandtegel
Ink greeploos asymetrisch meubel (2x60) met dubbele porcelein wasbak aspekt
Grohe smartcontrol regendouche en badkraan
Grohe Lsize essence wastafelkraan
HSK douchescherm
De aannemer is inmiddels bezig, hierbij alvast de renders, ik zal deze post later nog even bijwerken.
1 december
Zo is de badkamer casco gestart
En aan het eind van de dag zat de dekcementvloer er in
5 december was de ruwbouw gereed
Donderdag de 11e was al het tegelwerk klaar.
Helaas komen we vloertegels te kort, ondanks het inzetten van de vloertegels van het toilet.
Dus afmontage volgt en dan is het wachten tot de extra bestelde vloertegels binnen zijn
[
Voor 37% gewijzigd door
eelco74 op 16-12-2025 22:24
]