Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 121 122 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:20

Fanta

FordPerformance™️

Toke_gt schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:22:
[...]

Ze willen alle huizen hetzelfde bouwen, kopen het sanitair grootschalig in. Als jij afwijkt, door casco-oplevering of alle extra’s, krijg je weinig terug of betaal je er de hoofdprijs voor, omdat ze liever hebben dat je binnen de standaard blijft. Of ze er veel op verdienen, weet ik niet. Volgens mij verliezen ze vooral als het bouwtempo wordt doorbroken of als er fouten worden gemaakt door alle afwijkingen. (En dat gebeurt volop, kan ik je uit ervaring vertellen. Extra raam geplaatst in verkeerde hoekwoning, badkamers casco/verplaatsingen verwisseld, vloerverwarming vergeten. Allemaal in project van 30 woningen).
Nee hoor, verkoop van meerwerk levert veel meer op. Sterker nog, de sanitair groothandels kunnen hun showrooms sluiten als nieuwbouwwoningen alleen nog standaard worden opgeleverd.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:56

mphilipp

Romanes eunt domus

Fanta schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:56:
[...]
Nee hoor, verkoop van meerwerk levert veel meer op.
Ja, maar dat meerwerk maakt het allemaal weer belachelijk duur. Je hebt als koper van een nieuwbouwwoning eigenlijk geen keuze: voor casco krijg je een habbekrats terug in vergelijking met wat je betaald mét volledig standaard keuken/sanitair en als je het door hen laat doen met meerwerk, ben je de hoofdprijs kwijt.

Je zit dus in een bijna onmogelijke positie. Die hoge kortingen gelden ineens niet meer voor meerwerk, wat ik raar vindt. Voor een heel project koop je toch uiteindelijk best veel in, ook al is het niet 100x dezelfde douche. Het gaat uiteindelijk om het totale volume dat je inkoopt. Dus voor de buitenstaander lijkt het inderdaad op een verdienmodel. Je betaalt hoe dan ook teveel...

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

mphilipp schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 09:40:
[...]

Ja, maar dat meerwerk maakt het allemaal weer belachelijk duur. Je hebt als koper van een nieuwbouwwoning eigenlijk geen keuze: voor casco krijg je een habbekrats terug in vergelijking met wat je betaald mét volledig standaard keuken/sanitair en als je het door hen laat doen met meerwerk, ben je de hoofdprijs kwijt.

Je zit dus in een bijna onmogelijke positie. Die hoge kortingen gelden ineens niet meer voor meerwerk, wat ik raar vindt. Voor een heel project koop je toch uiteindelijk best veel in, ook al is het niet 100x dezelfde douche. Het gaat uiteindelijk om het totale volume dat je inkoopt. Dus voor de buitenstaander lijkt het inderdaad op een verdienmodel. Je betaalt hoe dan ook teveel...
Als je vergelijkt met X2O, Sanitairstunter, SaniDump, webshops, etc, ben je inderdaad een hoop meer kwijt. Ga je vergelijken met een nette sanitairspeciaalzaak, dan valt het allemaal wel mee denk ik. Het probleem zit er volgens mij meer in dat de consument van tegenwoordig te gewend is geraakt aan dumpprijzen en daardoor is vergeten dat die dumpprijzen niet in elke situatie haalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanhe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:33
Fanta schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 09:47:
[...]

Als je vergelijkt met X2O, Sanitairstunter, SaniDump, webshops, etc, ben je inderdaad een hoop meer kwijt. Ga je vergelijken met een nette sanitairspeciaalzaak, dan valt het allemaal wel mee denk ik. Het probleem zit er volgens mij meer in dat de consument van tegenwoordig te gewend is geraakt aan dumpprijzen en daardoor is vergeten dat die dumpprijzen niet in elke situatie haalbaar zijn.
Eens! Onze offerte in vergelijking met Maxaro spullen is erg duur, ivm een andere goede winkel met goede merken is dit incl montage duurder/ ongeveer gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Fanta schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 09:47:
[...]
Het probleem zit er volgens mij meer in dat de consument van tegenwoordig te gewend is geraakt aan dumpprijzen en daardoor is vergeten dat die dumpprijzen niet in elke situatie haalbaar zijn.
Je bedoelt niet haalbaar in een situatie waarin enkele tientallen tot honderden woningen voorzien moeten worden van keukens en sanitair? Dat klinkt heel geloofwaardig....

Sorry als ik bot klink, maar die leveranciers zijn alles behalve zielig. De zognaamde 'nette' zaken, zijn zaken die meer doen dan alleen maar spullen leveren en (hopelijk) wat deskundiger personeel hebben. Die dozenschuivers om ze zo maar even te noemen, gaan uit van volume, waar de anderen meer waarde hechten aan complete oplossingen waarin zij ook de uitvoering kunnen regelen.
Kennis heef ook een prijs, dat snap ik. Daarom is er een verschil tussen de dozenschuiver en de adviseur. Maar ik heb nog steeds geen geloofwaardige verklaring gekregen waarom ze je een poot uitdraaien met een nieuwbouwwoning. Het hoefft niet tegen afbraakprijzen, maar er is een groter verschil. Dat is volgens mij de extra marge die zij vangen omdat de mensen, door die perverse regeltjes, gewoon niet anders kunnen. Het ruikt echt alsof ze die prijzen heel zorgvuldig zo hebben bepaald dat de mensen toch maar kiezen voor de aangeboden spullen en meerwerk. Ik geloof niets van dat marge verhaal. Er wordt volume geleverd op zo'n project; het is niet één woning. Dus ze zitten naar mijn idee alsnog gewoon hun zakken te vullen.

Change my mind zou ik zeggen...maar dan moet het insider info zijn en die krijgen we toch niet :+

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

suzanhe schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:46:
[...]
Eens! Onze offerte in vergelijking met Maxaro spullen is erg duur, ivm een andere goede winkel met goede merken is dit incl montage duurder/ ongeveer gelijk
Ja, eens als het één woning betreft. Maar als er tientallen/honderden woningen worden opgeleverd, krijg je cht wel korting hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

mphilipp schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:50:
[...]

Je bedoelt niet haalbaar in een situatie waarin enkele tientallen tot honderden woningen voorzien moeten worden van keukens en sanitair? Dat klinkt heel geloofwaardig....

Sorry als ik bot klink, maar die leveranciers zijn alles behalve zielig. De zognaamde 'nette' zaken, zijn zaken die meer doen dan alleen maar spullen leveren en (hopelijk) wat deskundiger personeel hebben. Die dozenschuivers om ze zo maar even te noemen, gaan uit van volume, waar de anderen meer waarde hechten aan complete oplossingen waarin zij ook de uitvoering kunnen regelen.
Kennis heef ook een prijs, dat snap ik. Daarom is er een verschil tussen de dozenschuiver en de adviseur. Maar ik heb nog steeds geen geloofwaardige verklaring gekregen waarom ze je een poot uitdraaien met een nieuwbouwwoning. Het hoefft niet tegen afbraakprijzen, maar er is een groter verschil. Dat is volgens mij de extra marge die zij vangen omdat de mensen, door die perverse regeltjes, gewoon niet anders kunnen. Het ruikt echt alsof ze die prijzen heel zorgvuldig zo hebben bepaald dat de mensen toch maar kiezen voor de aangeboden spullen en meerwerk. Ik geloof niets van dat marge verhaal. Er wordt volume geleverd op zo'n project; het is niet één woning. Dus ze zitten naar mijn idee alsnog gewoon hun zakken te vullen.

Change my mind zou ik zeggen...maar dan moet het insider info zijn en die krijgen we toch niet :+
toon volledige bericht
Wil ik best proberen, maar iemand die zo overtuigd is, is doorgaans lastig op een andere mening te brengen. Je doet in je verhaal een aantal aannames die niet kloppen. Je denkt dat er wel even extra korting geregeld kan worden op luxe sanitair als het om meerdere woningen gaat. Dat is dus niet het geval, meerwerk is geen massa, ook niet als het om 100 woningen gaat. De ene koper kiest voor een meubel van fabrikant X, de andere voor een meubel van fabrikant Y, en weer een andere gaat voor fabrikant Z. En de douchewand, en de toiletten, etc, etc. Geen enkele sanitairofferte is identiek, en van te voren kan je op geen enkele manier een inschatting maken hoeveel er verkocht wordt van welk merk. Elke woning is als het ware maatwerk.
Er wordt volume geleverd op zo'n project; het is niet één woning.
Klopt. Bij een project van 100 woningen is het niet 100 woningen in bulk, maar 100x 1 woning. Het is geen bulk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

mphilipp schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:51:
[...]

Ja, eens als het één woning betreft. Maar als er tientallen/honderden woningen worden opgeleverd, krijg je cht wel korting hoor.
Je? Wie is 'je'?

De consument koopt geen honderden woningen, dus ik neem aan dat je de installateur bedoelt? Die koopt het spul in tegen een standaard (van te voren afgesproken) meerwerkkorting op de bruto adviesprijzen. Van extra korting is geen sprake, ook niet als hij 400 woningen moet afmonteren.

Wel als het om huurwoningen gaat, die allemaal identiek zijn. Niet in geval van koopwoningen, waarvoor de consument in een showroom sanitair uit moet zoeken. Zie eerdere uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:56

DropjesLover

Dit dus ->

7 jaar na plaatsing badkamer is onze badkraan wat aan het lekken, een druppel per 20 seconden.
Alleen, hij lekt niet bij de aansluiting op de muur, maar uit hte stukje pijp naar mengkraan deel.
En het is nogal 1 geheel, ik zie geen manier om de kap of dergelijke los te halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pfVVoVpb6ICYX8tsuv7ze6whURg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rvTaaAOdmZofy4qkfdD0H2jG.png?f=user_large

Is begonnen met lekken een half jaartje nadat we een waterontharder geplaatst hebben (dus 6,5 jaar lang 2x per week hard water er door).

Het is een BWS waterval douchkraan, afgaande op plaatjes lijkt het een BWS1700.29.

Iemand een idee hoe/wat ik daar mee kan?
Fanta schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 12:17:
[...]

Lekt het dus tussen de moer en de badkraan? Je zou hem even van de muur kunnen halen en naar de ingangen van de kraan kunnen kijken, bij sommige kranen kan je aan de binnenkant van de moer met een inbussleutel de koppeling waar de moer op draait wat vaster zetten. Daar zou ook een o-ring kunnen zitten die wellicht vervangen kan worden. Weet je zeker dat het niet achter het rozet vandaan komt? Want dan zou het ook iets simpels als een fiberring kunnen zijn.
Plaatje toegevoegd waar de druppels vandaan komen.
Ik zie ook niet hoe de rozet los kan.
Moet ook even kijken hoe ik het warm water afsluit uit het SWW buffervat als ik hem er af moet pakken...

[ Voor 46% gewijzigd door DropjesLover op 02-05-2025 12:27 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

DropjesLover schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 12:10:
7 jaar na plaatsing badkamer is onze badkraan wat aan het lekken, een druppel per 20 seconden.
Alleen, hij lekt niet bij de aansluiting op de muur, maar uit hte stukje pijp naar mengkraan deel.
En het is nogal 1 geheel, ik zie geen manier om de kap of dergelijke los te halen.

Is begonnen met lekken een half jaartje nadat we een waterontharder geplaatst hebben (dus 6,5 jaar lang 2x per week hard water er door).

Het is een BWS waterval douchkraan, afgaande op plaatjes lijkt het een BWS1700.29.

Iemand een idee hoe/wat ik daar mee kan?
Lekt het dus tussen de moer en de badkraan? Je zou hem even van de muur kunnen halen en naar de ingangen van de kraan kunnen kijken, bij sommige kranen kan je aan de binnenkant van de moer met een inbussleutel de koppeling waar de moer op draait wat vaster zetten. Daar zou ook een o-ring kunnen zitten die wellicht vervangen kan worden. Weet je zeker dat het niet achter het rozet vandaan komt? Want dan zou het ook iets simpels als een fiberring kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:31
mphilipp schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:50:
[...] Het ruikt echt alsof ze die prijzen heel zorgvuldig zo hebben bepaald dat de mensen toch maar kiezen voor de aangeboden spullen en meerwerk.
Vergeet niet dat de meeste mensen het liefst de badkamer klaar hebben bij oplevering. Kies je niet voor de standaard (al dan niet met meerwerk), dan heb je bij oplevering een kale ruimte. Dat schrikt mensen af, dus dan toch maar de standaard en het dure meewerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Fanta schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 12:06:
[...]
De consument koopt geen honderden woningen, dus ik neem aan dat je de installateur bedoelt? Die koopt het spul in tegen een standaard (van te voren afgesproken) meerwerkkorting op de bruto adviesprijzen. Van extra korting is geen sprake, ook niet als hij 400 woningen moet afmonteren.

Wel als het om huurwoningen gaat, die allemaal identiek zijn. Niet in geval van koopwoningen, waarvoor de consument in een showroom sanitair uit moet zoeken. Zie eerdere uitleg.
Korting kan gaan over 100 identieke artikelen, maar ook over een omzet. Als ik 250 woningen bouw en daarvoor sanitair moet regelen, denk ik dat ik best wel wat korting krijg als ik dat bij één leverancier doe. Of is dat een hele gekke gedachte.

Zo werken kortingen. Soms krijgt een bedrijf ook achteraf nog een soort bonus omdat over het gehele jaar een bepaalde omzet is gehaald. Dat is ook aan te merken als een korting. Het is achteraf en het is geen percentage van de artikelprijs, maar je krijgt geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Toke_gt schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:14:
[...]
Vergeet niet dat de meeste mensen het liefst de badkamer klaar hebben bij oplevering. Kies je niet voor de standaard (al dan niet met meerwerk), dan heb je bij oplevering een kale ruimte. Dat schrikt mensen af, dus dan toch maar de standaard en het dure meewerk.
Logisch. Maar dat verandert niets aan de korting die er gegeven wordt aan de lieden die het inkopen en installeren. Waarvoor de klant de hoofdprijs betaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Fanta schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 12:02:
[...]
Wil ik best proberen, maar iemand die zo overtuigd is, is doorgaans lastig op een andere mening te brengen.
Inderdaad. Ik wil echt bewijs zien, want jij hoort aannames, maar ik ook. Ik hoor geen concrete getallen. Laat maar eens wat zien, dan geloof ik het pas.

En zoals ik in mijn andere reply ook aangeef: je kunt ook korting krijgen op een bepaalde omzet. Als ik €100.000 omzet jouw kant op schuif, is jou dat dan helemaal niets waard? Hard to believe... Korting gaat echt niet alleen maar over 100x hetzelfde ding. Ook op omzet en je gaat mij echt niet wijsmaken dat men zo niet werkt. Dan zit er echt iemand te slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

mphilipp schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:10:
[...]

Inderdaad. Ik wil echt bewijs zien, want jij hoort aannames, maar ik ook. Ik hoor geen concrete getallen. Laat maar eens wat zien, dan geloof ik het pas.

En zoals ik in mijn andere reply ook aangeef: je kunt ook korting krijgen op een bepaalde omzet. Als ik €100.000 omzet jouw kant op schuif, is jou dat dan helemaal niets waard? Hard to believe... Korting gaat echt niet alleen maar over 100x hetzelfde ding. Ook op omzet en je gaat mij echt niet wijsmaken dat men zo niet werkt. Dan zit er echt iemand te slapen.
Ik snap dat je je best doet om het te begrijpen, maar door je gebrek aan kennis over dit stukje handel blijf je verkeerde conclusies trekken. Je zou er ook voor kunnen kiezen om te accepteren dat je het niet begrijpt en misschien er op te vertrouwen dat jou geen poot wordt uitgedraaid, dat komt in ieder geval vriendelijker over dan maar te blijven roepen dat je het beter weet.. ;)

Wat betreft jouw voorbeeld: Als je als installateur een bepaalde omzet bij een groothandel haalt, kan daar een bonus tegenover staan die jaarlijks uitgekeerd wordt. Vaak is het een staffel, dus bij een bepaalde omzet hoort een bepaald percentage bonus. Dit zou je kunnen vertalen naar extra inkoopkorting, maar ik hoop dat je begrijpt dat een installateur niet op voorhand deze bonus al inzet om de eindgebruiker (koper van een nieuwbouwwoning) extra korting te kunnen geven. Dit kan ook helemaal niet, want de koper van de woning rekent niet af met de installateur (die de materialen inkoopt bij de groothandel) maar met de aannemer (die weer verrekent met de installateur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Fanta schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:22:
[...]
Ik snap dat je je best doet om het te begrijpen, maar door je gebrek aan kennis over dit stukje handel blijf je verkeerde conclusies trekken. Je zou er ook voor kunnen kiezen om te accepteren dat je het niet begrijpt en misschien er op te vertrouwen dat jou geen poot wordt uitgedraaid, dat komt in ieder geval vriendelijker over dan maar te blijven roepen dat je het beter weet.. ;)
Trust me, I'm your doctor... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Fanta schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:22:
[...]
Dit zou je kunnen vertalen naar extra inkoopkorting, maar ik hoop dat je begrijpt dat een installateur niet op voorhand deze bonus al inzet om de eindgebruiker (koper van een nieuwbouwwoning) extra korting te kunnen geven. Dit kan ook helemaal niet, want de koper van de woning rekent niet af met de installateur (die de materialen inkoopt bij de groothandel) maar met de aannemer (die weer verrekent met de installateur).
Dus er wordt wel degelijk verdiend? Eerst wilde je mij laten geloven dat de marges zó dun zijn, dat ze er niet aan verdienen. Het is misschien anders geconstrueerd, maar er wordt wel degelijk geld verdiend. Dat mag, maar de marges zijn niet flinterdun. Dat geloof ik niet, anders zit er gewoon iemand te slapen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

mphilipp schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:17:
[...]

Dus er wordt wel degelijk verdiend? Eerst wilde je mij laten geloven dat de marges zó dun zijn, dat ze er niet aan verdienen. Het is misschien anders geconstrueerd, maar er wordt wel degelijk geld verdiend. Dat mag, maar de marges zijn niet flinterdun. Dat geloof ik niet, anders zit er gewoon iemand te slapen.
Ga eerst nog maar eens goed terug lezen, want je trekt wederom een verkeerde conclusie. De dunne marges waarover ik het had waren over standaard sanitair, de bulk dus.

En als het allemaal op zo'n flauwe toon moet, dan stop ik de discussie hier liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:33
Ook wij zijn vandaag bij een badkamer zaak geweest (Sani4all).

We werden prima geholpen. Het betreft een badkamer van 3,5x2m2. De totaalprijs komt uit op zo’n 16k. Dit is inclusief montage. Sloopwerk moeten we wel zelf doen. Ook komt er geen bad meer in.

Sanitair is van het huismerk blaaauw. Nu gaf de verkoopster aan dat dit prima kwaliteit is.
Komt ook een houten meubel van 120x46 met twee witte kommen.

Op de offerte staan helaas geen specifieke bedragen vermeld. Is dit normaal tegenwoordig? Dit met transparantie van de prijzen.

Bij de werkzaamheden zit dan ook:

Plaatsen van een wandje met een nis
De drain is van easydrain compact ook in de kleur koper.

Graag hoor ik of dit een beetje oké is?

Foto van huidige badkamer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahgJCc5XkrH-RNye2Flp0x-TFZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kxIuXQB9zlEg1yMUPK2jvymK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkg6szcBRCZlp1WyO4OheG_i4ow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pWFsjbHnJZgYHhXpe81cycqb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxfuN-LhVcvhIxvK1iIp_WjkVIQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdnBE2yBmjWmDqQyXcsvY6l6.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n2sHR1FbpiUoyZTO7oIenjc-NNo=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fOpAqu0Pl6qOwyUdYeCkV0mV.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 58% gewijzigd door Possible op 03-05-2025 16:05 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:51
emot schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:33:
Zijn er mensen met ervaring met massief (eiken) badkamermeubels van Tikamoon?

https://www.tikamoon.nl/cat-badkamermeubels-329.htm

Hebben daar een mooi meubel gezien, maar aangezien alle winkels in Frankrijk liggen ga je niet zomaar even kijken.
Ik heb een badkamermeubel (model Jonak) en tv meubel van Tikamoon. Heel mooi spul en goed afgewerkt. Absoluut geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:20
Is het gebruikelijk bij x2o om nog wat de prijs af te krijgen ?

Ben geïnteresseerd in dit meubel.
Of iemand een mooi adresje voor iets vergelijkbaars?

https://www.x2o.nl/balman...-notenhout-2-lades-201702

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:54
eelco74 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:28:
Aanvullend, wij hadden inderdaad het zelfde dilemma.

Of 6000 euro retour en de badkamer casco opleveren
Of via de bouw de standaard badkamer laten aanpassen.

We kregen een offerte van dik 17.000 Euro en dan nog konden niet alle wensen geleverd worden. Plus dat ze met 3 partijen aankwamen, een timmerman voor het verlaagd plafond, de leverancier van het sanitair en een andere partij voor de tegels.

Uiteindelijk dus gekozen voor casco, omdat we onder de streep goedkoper uit kwamen met een derde partij dit alles in de hand had.

Voordeel bij ons was ook dat de badkamer zonder dekcement vloer komt, dus alle leidingen in de vloer incl vloerverwarming kunnen nog verlegd worden naar de plaats waar we het willen hebben....
Ik kan helaas mijn badkamer niet casco laten opleveren (doen ze niet). Of de standaard badkamer/toilet kiezen of sanitair bij plieger en tegels bij keramiek shop... denk dat ik vies belazerd ga worden met de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-05 10:48
Goedenavond allemaal. Ik en mijn vrouw hebben een woning gekocht en de badkamer moet nog gezet worden. Nu heeft de aannemer aangegeven dat we zelf de tegels en sanitair kunnen bestellen en dat zij dan de arbeid leveren. Nu hebben we een offerte van Jan groen voor de tegels en we zijn bij X2O geweest voor de rest.

Is het gebruikelijk om bij een badkamer winkel als X2O om korting te vragen bij een bestelling van ~7,5k? Ik heb er zelf geen ervaring mee en kan er ook niks over vinden op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark K
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23:59
UltraInstinct schreef op zondag 4 mei 2025 @ 19:03:
[...]

Ik kan helaas mijn badkamer niet casco laten opleveren (doen ze niet). Of de standaard badkamer/toilet kiezen of sanitair bij plieger en tegels bij keramiek shop... denk dat ik vies belazerd ga worden met de prijzen
Ik wel maar dan krijg ik 6000 euro terug en voor dat geld kom je niet in de buurt van een totale inrichting van 2 toiletten en een badkamer. Ik heb ook de project manager gevraagd waarom de meer kosten zo overdreven hoog zijn en hij was ten minste zo eerlijk om te bevestigen dat zij ook aardig wat geld aan de extra opties voor sanitair krijgen waardoor elke wijziging dubbel zo duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:54
Mark K schreef op zondag 4 mei 2025 @ 19:26:
[...]

Ik wel maar dan krijg ik 6000 euro terug en voor dat geld kom je niet in de buurt van een totale inrichting van 2 toiletten en een badkamer. Ik heb ook de project manager gevraagd waarom de meer kosten zo overdreven hoog zijn en hij was ten minste zo eerlijk om te bevestigen dat zij ook aardig wat geld aan de extra opties voor sanitair krijgen waardoor elke wijziging dubbel zo duur is.
Ah, dus als ik A afneem bij PLIEGER zie ik de prijs niet, voorbeeld 400 euro naar de aannemer en de aannemer maakt er 600 euro van? Lekker zeg.. dan maken ze alle 'standaard' opties zo negatief dat niemand het af wilt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:12
WilliamP schreef op zondag 4 mei 2025 @ 19:26:
Goedenavond allemaal. Ik en mijn vrouw hebben een woning gekocht en de badkamer moet nog gezet worden. Nu heeft de aannemer aangegeven dat we zelf de tegels en sanitair kunnen bestellen en dat zij dan de arbeid leveren. Nu hebben we een offerte van Jan groen voor de tegels en we zijn bij X2O geweest voor de rest.

Is het gebruikelijk om bij een badkamer winkel als X2O om korting te vragen bij een bestelling van ~7,5k? Ik heb er zelf geen ervaring mee en kan er ook niks over vinden op het internet.
Wat gebruikelijk is voor de een, is dat niet voor de ander. Je kan vrijwel overal korting krijgen, als je het maar durft te vragen. Ik doe het zelf niet snel, behalve waar het er bijna bij hoort (auto, keuken, etc), maar heb familie die bij wijze van zelfs korting weten te bietsen bij de AH :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
BBBrt schreef op zondag 4 mei 2025 @ 19:53:
[...]

Wat gebruikelijk is voor de een, is dat niet voor de ander. Je kan vrijwel overal korting krijgen, als je het maar durft te vragen. Ik doe het zelf niet snel, behalve waar het er bijna bij hoort (auto, keuken, etc), maar heb familie die bij wijze van zelfs korting weten te bietsen bij de AH :)
Lees zijn vraag nog eens. Dan zie je dat je geen antwoord geeft op zijn vraag maar met algemeenheden op de proppen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Bytebandit schreef op zondag 27 april 2025 @ 19:22:
Gisteren bij sanitairwinkel in Eindhoven geweest, beetje rondgekeken en eigenlijk de badkamer zo goed als samengesteld. Ik ben nu echter het winkelmandje aan het ontleden en prijzen aan het vergelijken. Ik merk dat ik zonder al teveel moeite al bijna 15% kan besparen door diverse onderdelen elders te kopen. Als ik nog even mijn best doe met het meubel, een paar andere dingen en mijn volgende vraag dan kom ik misschien zelfs tegen de 20% of hoger aan.

Nu heb ik daar ook een Fortifura glazenwand gezien voor 519,99 die ik erg mooi vond wat volgens mij het huismerk van sanitairwinkel is. Ik kom bij tegeldepot nagenoeg dezelfde glazenwand tegen voor 329,95. De enige verschillen die ik op papier zie is dat sanitairwinkel aluminium profielen heeft en 5 jaar garantie vs messing profielen en 2 jaar garantie, maar wel bijna 200 euro goedkoper. De formaten, dikte, glaskleur en de coating zijn allemaal hetzelfde.

Is er iemand bekend met beide merken? Want als ze uit dezelfde oem fabriek komen is het wel snel verdiend namelijk..
Ik ben niet bekend met de merken (andere douchewand van de Sanitairwinkel), maar ik vind ze in de verste niet op elkaar lijken. Tegeldepot lijkt cheap en rookgas donkergrijs.
Maar wel goed om niet zomaar ineens alles bij 1 winkel te bestellen. Vorig jaar keuze gemaakt bij Maxaro en daarna alles gaan vergelijken. Deze douchewand kocht ik bij de Sanitairwinkel. Bij Maxaro waren de horizontale "latten" niet van metaal. Het leek wel zwart plakband en was nog duurder ook. Kranen ook van de Sanitairwinkel: mooier en goedkoper. Helaas moest alles snel-snel gaan. Kon niet wachten op tegels met 6 weken levertijd Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKNvnS-lor16gUD6FWQGVP-S46c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1Nw4beTOV5X0vWawGTwRcW7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:12
Workingtitle schreef op maandag 5 mei 2025 @ 00:08:
[...]

Lees zijn vraag nog eens. Dan zie je dat je geen antwoord geeft op zijn vraag maar met algemeenheden op de proppen komt.
Ik heb het hele topic voor de zekerheid nog een keer gelezen, maar volgens mij geef ik een prima antwoord.

Ik heb helaas geen Excel-sheet waarin voor elke winkel voor elk aankoopbedrag staat óf en zo ja voor hoeveel je korting zou kunnen vragen.

(En een beetje flauw, maar ik probeer tenminste nog een antwoord te geven op een vraag. Wat is jouw bijdrage precies?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Workingtitle
BBBrt schreef op maandag 5 mei 2025 @ 07:42:
[...]

Ik heb het hele topic voor de zekerheid nog een keer gelezen, maar volgens mij geef ik een prima antwoord.

Ik heb helaas geen Excel-sheet waarin voor elke winkel voor elk aankoopbedrag staat óf en zo ja voor hoeveel je korting zou kunnen vragen.

(En een beetje flauw, maar ik probeer tenminste nog een antwoord te geven op een vraag. Wat is jouw bijdrage precies?)
Ik stelde 2 berichten voor hem min of meer dezelfde vraag. Is het gebruikelijk om bij x2o over de prijs te onderhandelen? Oftewel, is het net als bij veel keukenboeren normaal dat je altijd lager moet gaan zitten, want zelfs de verkopers verwachten een onderhandeling?

Ik reageer op jou omdat je niks zegt over deze specifieke keukenboer maar, aangeeft dat er mensen in de wereld zijn die overal over onderhandelen. Het siert je dat je reageert, maar ik geef alleen aan dat je een open deur in trapt en daarmee nog steeds benieuwd ben naar het antwoord op de vraag :)

Ik zal beter mijn best doen om meer bij te dragen, want kan niet meer zonder de info op het tweakers forum :)

[ Voor 3% gewijzigd door Workingtitle op 05-05-2025 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:13
X2O geeft zelf "standaard ± 50% korting op alles. Valt naar hun eigen zeggen niet over te onderhandelen en dat onderscheidt ze van de Mandemakers die 80% van de markt in handen hebben. Wij waren destijds (2018) prima tevreden over de prijs van bad + inbouwtoilet + douche + wastafelmeubel met al het bijbehorend materiaal voor een kleine € 3500,-. Hebben daar niet over onderhandeld.

In corona-tijd nog via de webshop voor een nieuw huis een bad met alle toebehoren gekocht, ging netjes de standaard korting vanaf.

Je kunt er vast iets aan uitknijpen als je wil, maar op zich hou ik wel van de no-nonsense aanpak die ze hanteren, ook in de winkel zelf. Geen gladjakker verkopers, maar normale mensen die weten waar ze het over hebben en je (zo komt het op mij over) oprecht goed willen helpen. Nooit opdringerig geweest.

Nu ook bezig voor een badkamer, wederom bij hen aan het kijken.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:27
Tjolk schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:08:
X2O geeft zelf "standaard ± 50% korting op alles. Valt naar hun eigen zeggen niet over te onderhandelen en dat onderscheidt ze van de Mandemakers die 80% van de markt in handen hebben. Wij waren destijds (2018) prima tevreden over de prijs van bad + inbouwtoilet + douche + wastafelmeubel met al het bijbehorend materiaal voor een kleine € 3500,-. Hebben daar niet over onderhandeld.

In corona-tijd nog via de webshop voor een nieuw huis een bad met alle toebehoren gekocht, ging netjes de standaard korting vanaf.

Je kunt er vast iets aan uitknijpen als je wil, maar op zich hou ik wel van de no-nonsense aanpak die ze hanteren, ook in de winkel zelf. Geen gladjakker verkopers, maar normale mensen die weten waar ze het over hebben en je (zo komt het op mij over) oprecht goed willen helpen. Nooit opdringerig geweest.

Nu ook bezig voor een badkamer, wederom bij hen aan het kijken.
Een vaste standaard korting is natuurlijk geen echte korting maar enkel een marketing truc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:13
Tuurlijk, dat is het zeker. Vandaar ook de aanhalingstekens.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemensl10
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-05 07:47
Hoi allemaal,

We willen de badkamer gaan verbouwen. Bijgaand de fotos van hoe wij de nieuwe indeling willen en een inspiratie foto. Hoop dat ze duidelijk zijn.

Is de nieuwe indeling wel handig met een gezin van 4? Heeft iemand enige idee van de loodgieter kosten voor het verplaatsen van de wc en douche afvoer?

Alle tips zijn welkom!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtvQ078nPDhcXHsxYfgytAi1NsQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xUaBxziko0PWiWEW5iwGKb58.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I1YObKRvs0qTH93QX7lvHWYN2J0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z264Vg11o0syAnQNMdo6sYD6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HKrR_FnnY_JI9qRrMkgStyZuFV4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eyIdNqkLFOnvaSV35wZhCdix.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03:32
Dat is lastig te zeggen zonder te weten wat de huidige situatie is.
Moet de afvoer v/d toilet compleet verlegd worden en moet dit in de vloer, kan het in het plafond een etage lager, moet de vloer opgehoogd worden etc etc.
Zijn meerdere wegen naar Rome die ieder een ander prijskaartje met zich meebrengen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Guido7619 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:43:
[...]

Een vaste standaard korting is natuurlijk geen echte korting maar enkel een marketing truc.
Niet als de standaard korting gerekend is vanuit de adviesprijs van de fabrikant. Deze bruto prijzen zijn doorgaans bij elke leverancier hetzelfde, de korting maakt je onderscheidend. Wil je zeker weten dat je niet belazerd wordt, zorg dan dat je weet wat de bruto adviesprijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Goedemorgen allemaal :)

In de orientatie naar een nieuwe badkamer zijn we uitgekomen op een vijfhoekige douchecabine, zonder bak. Bijvoorbeeld deze.

https://sanitairkamer.nl/...rt-100x100cm-sk28576.html

Nu lees ik meerdere verhalen van mensen die problemen hebben met het maken van afschot in de tegelvloer in een vijfhoekige cabine.

Dit omdat ten eerste het lastig om onder verschillende hoeken afschot te maken in de zandcementvloer, ten tweede het lastig is om met 60x60 tegels een net resultaat te krijgen zonder de tegel in allerlei kleine stukken te snijden en ten derde, omdat het een heel precies werkje is omdat de douchecabine op een vlakke vloer moet staan. Het afschot moet dus precies binnen de vijf hoeken van de cabine vallen.

Normaal gesproken heb je gewoon een afschot van het ene punt naar het andere punt in een rechte lijn, maar dat past niet in een vijfhoek.

Nu zie ik ook in dit topic dat meerdere mensen voor een vijfhoekige cabine kiezen. Mijn vraag is dus: hoe hebben jullie dit opgelost met het afschot?

[ Voor 6% gewijzigd door Ethiron op 08-05-2025 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:37
Ethiron schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:59:
Goedemorgen allemaal :)

In de orientatie naar een nieuwe badkamer zijn we uitgekomen op een vijfhoekige douchecabine, zonder bak. Bijvoorbeeld deze.

https://sanitairkamer.nl/...rt-100x100cm-sk28576.html

Nu lees ik meerdere verhalen van mensen die problemen hebben met het maken van afschot in de tegelvloer in een vijfhoekige cabine.

Dit omdat ten eerste het lastig om onder verschillende hoeken afschot te maken in de zandcementvloer, ten tweede het lastig is om met 60x60 tegels een net resultaat te krijgen zonder de tegel in allerlei kleine stukken te snijden en ten derde, omdat het een heel precies werkje is omdat de douchecabine op een vlakke vloer moet staan. Het afschot moet dus precies binnen de vijf hoeken van de cabine vallen.

Normaal gesproken heb je gewoon een afschot van het ene punt naar het andere punt in een rechte lijn, maar dat past niet in een vijfhoek.

Nu zie ik ook in dit topic dat meerdere mensen voor een vijfhoekige cabine kiezen. Mijn vraag is dus: hoe hebben jullie dit opgelost met het afschot?
toon volledige bericht
Je kan t afschot gewoon een richting op maken richting een drain bij een vd 2 muren. Dat je dat afschot diagonaal laat stoppen maakt niet zoveel uit. Je zal alleen een rand krijgen waar de tegel van waterpas over gaat in t afschot.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemensl10
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-05 07:47
Flix20 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:14:
Dat is lastig te zeggen zonder te weten wat de huidige situatie is.
Moet de afvoer v/d toilet compleet verlegd worden en moet dit in de vloer, kan het in het plafond een etage lager, moet de vloer opgehoogd worden etc etc.
Zijn meerdere wegen naar Rome die ieder een ander prijskaartje met zich meebrengen.
Dit is de toestand op dit moment.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2bY5PUCbqbj1t8eh8GTAT0l16U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6mAVnWeE0H0oOkghaZbo18Oq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
Twijfelen nu nog over de kranen. Gladde knoppen of carving variant. Persoonlijk vinden we de carving variant een stuk mooier. Nu gaf men aan dat ze die variant afraden ivm kalkaanslag tussen de randjes.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Betreft in dit geval kranen van Brauer, en in ons geval 2x wastafel, 1x douche en 1x badkraan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4IElAT2_yfOqihe5PMWY4BrA3FU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NYniU5MMqHObh01NwKIvWl80.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJjORke1adTr-FM9tUTc1JRw520=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KoSigWy3rn39X11GVLr7GMFs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Workingtitle op 09-05-2025 04:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-05 19:20

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Workingtitle schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 04:08:
Twijfelen nu nog over de kranen. Gladde knoppen of carving variant. Persoonlijk vinden we de carving variant een stuk mooier. Nu gaf men aan dat ze die variant afraden ivm kalkaanslag tussen de randjes.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Betreft in dit geval kranen van Brauer, en in ons geval 2x wastafel, 1x douche en 1x badkraan.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij hebben de carving. Wel i.c.m. een waterontharder maar we merken idd dat de carving iets vuil kan vasthouden. Maar met een zachte (tanden)borstel en mild reinigingsmiddel goed schoon te houden hoor :)

Wij hebben ze van Hotbath.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Makrolon schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:00:
[...]

Je kan t afschot gewoon een richting op maken richting een drain bij een vd 2 muren. Dat je dat afschot diagonaal laat stoppen maakt niet zoveel uit. Je zal alleen een rand krijgen waar de tegel van waterpas over gaat in t afschot.
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met diagonaal stoppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Ethiron schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 18:51:
[...]

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met diagonaal stoppen?
Normaal maak je het 'afschotvak' rechthoekig. Maar nu laat je dat vak aan een kant diagonaal stoppen omdat die douchewand ook een schuine hoek heeft.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:48

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vraagje..

Ik heb morgen een afspraak bij een badkamerverkoper om een badkamer te onwerpen.

De loodgieter/installateur die het gaat plaatsen is al langs geweest van de week en heeft een indicatie gemaakt van een badkamer die de achterburen hebben. Zijn kosten voor volledige nieuwe badkamer (inclusief gipsplaten/plafond etc.) is ~€15.000.

Daar komt het bedrag van de badkamer zelf (€5000?) nog bovenop.

Is het normaal om met beide partijen te gaan onderhandelen? Of heeft dat enkel zin bij de badkamerverkoper en niet bij de installateur?

Ter info: gaat om een badkamer van ongeveer 6,6m2

Zijn er ook nog dingen waar ik rekening mee moet houden gezien bij beide partijen?

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 09-05-2025 22:03 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Angeloonie schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:03:
Vraagje..

Ik heb morgen een afspraak bij een badkamerverkoper om een badkamer te onwerpen.

De loodgieter/installateur die het gaat plaatsen is al langs geweest van de week en heeft een indicatie gemaakt van een badkamer die de achterburen hebben. Zijn kosten voor volledige nieuwe badkamer (inclusief gipsplaten/plafond etc.) is ~€15.000.

Daar komt het bedrag van de badkamer zelf (€5000?) nog bovenop.

Is het normaal om met beide partijen te gaan onderhandelen? Of heeft dat enkel zin bij de badkamerverkoper en niet bij de installateur?

Ter info: gaat om een badkamer van ongeveer 6,6m2

Zijn er ook nog dingen waar ik rekening mee moet houden gezien bij beide partijen?
Als de installateur in gaat op je onderhandelingen heeft hij weinig werk en wil hij de klus graag. Wat dat over de installateur zegt mag je zelf invullen ;)

Ik vind 15k ex sanitair en tegels echt flink aan te prijs trouwens. Of t moet een hele bijzondere badkamer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnduronDon
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21:40
Na lang meten, schuiven en tekenen meld ik me hier ook maar eens. Huis gekocht uit ~2000, momenteel een inpandige badkamer, zijn we geen fan van. Idee is om deze inpandige badkamer, die grenst aan de grote slaapkamer, als inloopkast te gebruiken en de tweede grote slaapkamer als badkamer te gaan gebruiken. In deze tweede grote slaapkamer loopt ook de standleiding in de hoek. Dit is een naar Nederlandse maatstaven ontzettend grote badkamer, groter dan nodig, maar goed, we hebben graag een badkamer met een raam en een beetje extra ruimte is wel gewenst. Afmetingen zijn (binnenmaten) 399 bij 266.

Wat zouden we graag in de badkamer hebben? Niks bijzonders eerlijk gezegd, meubel van 140 of 160 breed, inloopdouche, bad, toilet. Geen losse kolomkast, inbouw, plankjes vinden we prima. Plaatsing van deur en raam lijkt het lastig te maken tot een ideale opstelling te komen. Standleiding zit rechtsboven bij de stip. Raam begint op 110 van de grond, loop door tot aan plafond. Die 2.57 lijn is de afmeting van de originele badkamer onder de nieuwe badkamer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OSDnzV9FUpczW7BU9yNVCOjMTS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tiCpGNmPkFvQkOauiYnNEwA4.jpg?f=fotoalbum_large

Een van de ontwerpen waar we op uitkomen is de volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_caPn13sFV1Q1C9s0FFDq5M3Apk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Sq5XzqJidhjBlfccokhQG0dO.jpg?f=user_large

En nu vraag ik me af, is dit nou een ideaal gebruik van een dergelijke grote ruimte. Alles zit er in, maar is vrij rechttoe rechtaan, weinig spannends. Hebben natuurlijk nog wat varianten, maar deze blijft terugkeren. Hebben jullie betere ontwerpen in gedachten? Of zaken die ik nu over het hoofd zie natuurlijk

Toevoeging: we staan best open voor een alternatieve/spannende oplossing. Gaan hier lang wonen en hopen er lang plezier van te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door EnduronDon op 10-05-2025 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzmann
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 17-05 08:21
Hallo, ook wij staan voor de keuze welk merk kranen we moeten kiezen voor zwarte kranen.
Dit forum aandachtig doorgelezen op ervaringen en meningen. Via deze link lijkt er een objectieve vergelijking gemaakt te worden tussen Brauer, Grohe, Hotbath en Ivy: https://www.badkamerxxl.nl/blog/is-brauer-een-goed-merk
Hier wordt beweerd dat Brauer en Hotbath geen plastic onderdelen bevatten, terwijl ik in de ervaringen hier lees dat dat wel zo is. Grohe zou volgens deze site wel plastic onderdelen bevatten. Hotbath zou volledig in Europa worden geassembleerd met voornamelijk Europese onderdelen. Zijn deze 'feiten' aantoonbaar flauwe kul?
Blijft de vraag over: welk merk heeft de mat zwarte kleur nu het best voor elkaar?
Volgens 1 van de aannemers die we hebben bezocht, zou het Duitse Hansa de krasvastheid zeer goed op orde hebben, iemand bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 17:07
EnduronDon schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 09:01:
... Hebben jullie betere ontwerpen in gedachten? Of zaken die ik nu over het hoofd zie natuurlijk
Volgens mij komt de deur tegen de wastafel aan.

Waarom schuif het het wandmeubel niet een stukje omhoog en maak je een grote inloop douche over de breedte. Heb je gelijk een nis voor de wc, zou zelfs nog afgesloten kunnen worden met een aparte deur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jMi7Ohlngh6MYncgZEPRJcdNFM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PdO2Mr8EGM90hUfdtLPvBDjQ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzmann
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 17-05 08:21
Iemand ervaring met de nieuwe mat zwarte kleur Phantom Black van Grohe? Het is geen poedercoating zoals de standaard matte black en ook geen PVD, maar wat het wel precies is, kom ik niet achter. Phantom Black maakt onderdeel uit van de Grohe Professional Portfolio waar ook de kleuren obv PVD onder vallen.
De vrouw wenst echt zwart en geen gunmetal PVD, dus ik probeer uit te vogelen welke leverancier de matzwarte coating nu het best voor elkaar heeft.

Dank vast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:42
EnduronDon schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 09:01:
Na lang meten, schuiven en tekenen meld ik me hier ook maar eens. Huis gekocht uit ~2000, momenteel een inpandige badkamer, zijn we geen fan van. Idee is om deze inpandige badkamer, die grenst aan de grote slaapkamer, als inloopkast te gebruiken en de tweede grote slaapkamer als badkamer te gaan gebruiken. In deze tweede grote slaapkamer loopt ook de standleiding in de hoek. Dit is een naar Nederlandse maatstaven ontzettend grote badkamer, groter dan nodig, maar goed, we hebben graag een badkamer met een raam en een beetje extra ruimte is wel gewenst. Afmetingen zijn (binnenmaten) 399 bij 266.

Wat zouden we graag in de badkamer hebben? Niks bijzonders eerlijk gezegd, meubel van 140 of 160 breed, inloopdouche, bad, toilet. Geen losse kolomkast, inbouw, plankjes vinden we prima. Plaatsing van deur en raam lijkt het lastig te maken tot een ideale opstelling te komen. Standleiding zit rechtsboven bij de stip. Raam begint op 110 van de grond, loop door tot aan plafond. Die 2.57 lijn is de afmeting van de originele badkamer onder de nieuwe badkamer.

[Afbeelding]

Een van de ontwerpen waar we op uitkomen is de volgende:

[Afbeelding]

En nu vraag ik me af, is dit nou een ideaal gebruik van een dergelijke grote ruimte. Alles zit er in, maar is vrij rechttoe rechtaan, weinig spannends. Hebben natuurlijk nog wat varianten, maar deze blijft terugkeren. Hebben jullie betere ontwerpen in gedachten? Of zaken die ik nu over het hoofd zie natuurlijk

Toevoeging: we staan best open voor een alternatieve/spannende oplossing. Gaan hier lang wonen en hopen er lang plezier van te hebben.
toon volledige bericht
Even helemaal uit de box.. je zou zelfs kunnen overwegen een volledig vrijstaand bad schuin in de hoek te zetten, dat geeft ook een ruimtelijker gevoel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEIYQ945kQcMpXg85TanFR6JL04=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/blkCvOfY4LeQ08H3JEG3p669.jpg?f=user_large

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ik zit even te kijken naar inbouw kranen. Grohe heeft twee maten. 18.3 en 23 cm (essence serie) We gaan voor een wasmeubel van 120x46. Op dit meubel komen dan 2 waskommen van 39 cm. Als je deze dus zou centreren, zou je dus 3.5 cm aan voor en achterkant overhouden. Met de 23 cm versie zou dus de kraan +- in het midden van de waskom komen toch? Of zou het in ons geval beter zijn om voor de 18.3 cm te gaan, en dus meer aan de ''voorkant'' van de wasbak komt?

[ Voor 7% gewijzigd door Possible op 12-05-2025 12:15 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnduronDon
zeezuiper schreef op zondag 11 mei 2025 @ 20:31:
[...]

Volgens mij komt de deur tegen de wastafel aan.

Waarom schuif het het wandmeubel niet een stukje omhoog en maak je een grote inloop douche over de breedte. Heb je gelijk een nis voor de wc, zou zelfs nog afgesloten kunnen worden met een aparte deur.
[Afbeelding]
Dat heb ik niet helemaal scherp geplot, maar dat zou in principe wel moeten passen, ging meer om het concept. Interessante optie die je deelt, ga ik vanavond eens even uittekenen!
RobbieB schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:16:
[...]

Even helemaal uit de box.. je zou zelfs kunnen overwegen een volledig vrijstaand bad schuin in de hoek te zetten, dat geeft ook een ruimtelijker gevoel.

[Afbeelding]
Leuk dat jij met deze komt, die had ik namelijk zelf ook achter de hand gehouden - en deze past volgens mij nog netjes ook. Ik ga die nog eens in detail wat meer uittekenen, vind dit ook wel even wat speelser. Misschien is een helemaal vrijstaand bad ook wel een net wat frissere optie inderdaad!

Dank allen! Grappige is dat we ook een andere kamer hebben bekeken als mogelijke badkamer, omdat we dachten dat daar ook een standleiding zat. Helaas was dit op de tekening destijds een optie en is hier door de eerste bewoners geen gebruik van gemaakt. Was een kleinere kamer, maar waren we qua indeling binnen 10 tellen uit. Ach, dit wordt ook wel wat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
EnduronDon schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:57:
[...]

Dat heb ik niet helemaal scherp geplot, maar dat zou in principe wel moeten passen, ging meer om het concept. Interessante optie die je deelt, ga ik vanavond eens even uittekenen!

[...]

Leuk dat jij met deze komt, die had ik namelijk zelf ook achter de hand gehouden - en deze past volgens mij nog netjes ook. Ik ga die nog eens in detail wat meer uittekenen, vind dit ook wel even wat speelser. Misschien is een helemaal vrijstaand bad ook wel een net wat frissere optie inderdaad!

Dank allen! Grappige is dat we ook een andere kamer hebben bekeken als mogelijke badkamer, omdat we dachten dat daar ook een standleiding zat. Helaas was dit op de tekening destijds een optie en is hier door de eerste bewoners geen gebruik van gemaakt. Was een kleinere kamer, maar waren we qua indeling binnen 10 tellen uit. Ach, dit wordt ook wel wat!
toon volledige bericht
Heb je evt. ook nog de mogelijkheid voor een extra deur aan de 'onderzijde'? Want dan zou je waar ik nu het toilet heb getekend evt. ook een apart toilet kunnen maken.

Edit: Je zou dan zelfs het toilet iets kleiner kunnen maken (die zit nu op 1.33, maar dat kun je wel terug brengen naar 1.20 en dan heb je een iets ruimere douche.

[ Voor 7% gewijzigd door RobbieB op 12-05-2025 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
Twijfelen nog een beetje tussen 20 of 30cm regendouche. Is er een stelregel hoeveel bar er nodig is voor 30cm regendouche?

[ Voor 26% gewijzigd door Workingtitle op 12-05-2025 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnduronDon
RobbieB schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:33:
[...]

Heb je evt. ook nog de mogelijkheid voor een extra deur aan de 'onderzijde'? Want dan zou je waar ik nu het toilet heb getekend evt. ook een apart toilet kunnen maken.

Edit: Je zou dan zelfs het toilet iets kleiner kunnen maken (die zit nu op 1.33, maar dat kun je wel terug brengen naar 1.20 en dan heb je een iets ruimere douche.
Helaas niet! Daar zit nu de oude badkamer die als inloopkast gebruikt gaat worden. Zie daar niet echt mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:19
EnduronDon schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:57:
[...]

[...]

toon volledige bericht
Een badkamerdeur gaat altijd naar buiten open? Dus daar heb je geen last van.

De andere suggestie wordt veel te krap. Je wilt 80cm doorgang aanhouden voor de Wc en 80cm voor de douche. Dan blijft er nog maar een meter over voor je meubel. Als je twee wasbakken wil dan zou ik zeker 150 nemen.

Je kan ook rechts van de deur een muur neerzetten en dan een dubbele douche maken. Beetje zoals Zeezuiper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Zojuist weer bij een badkamer op bezoek geweest. Het lijkt wel of er helemaal geen Grohe meer verkocht wordt. Het gaat voornamelijk om Brauer, Hotbath en huismerken. Ervaren jullie dit ook?

De verkoper gaf nu aan dat het binnenwerk van Grohe bijvoorbeeld van plastic is en dat Brauer of een Hotbath kwalitatief beter binnenwerk heeft (messing). Het staat in de topic start, maar die is ook al weer 8 jaar oud.

Klopt dit?

[ Voor 8% gewijzigd door Possible op 15-05-2025 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:31
Possible schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:01:
Zojuist weer bij een badkamer op bezoek geweest. Het lijkt wel of er helemaal geen Grohe meer verkocht wordt. Het gaat voornamelijk om Brauer, Hotbath en huismerken. Ervaren jullie dit ook?

De verkoper gaf nu aan dat het binnenwerk van Grohe bijvoorbeeld van plastic is en dat Brauer of een Hotbath kwalitatief beter binnenwerk heeft (messing). Het staat in de topic start, maar die is ook al weer 8 jaar oud.

Klopt dit?
Dat verhaal hoorde ik recent ook, een ander vertelde juist weer dat Grohe prima merk is, maar minder design en minder keuze. Wat ik tegenkwam: marge op Grohe is voor NL verkopers heel klein, omdat mensen het net over de grens tot 60% goedkoper kunnen kopen. Dat verklaart waarom het soms helemaal uit het assortiment is verdwenen, maar dat zegt op zich niks over de kwaliteit.
Binnenkant is deels kunststof, maar vraag is of dat de kraan zoveel slechter maakt en of dat bij andere merken niet zo is. Geen idee. Je krijgt vijf jaar garantie bij Grohe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Toke_gt schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:20:
[...]

Dat verhaal hoorde ik recent ook, een ander vertelde juist weer dat Grohe prima merk is, maar minder design en minder keuze. Wat ik tegenkwam: marge op Grohe is voor NL verkopers heel klein, omdat mensen het net over de grens tot 60% goedkoper kunnen kopen. Dat verklaart waarom het soms helemaal uit het assortiment is verdwenen, maar dat zegt op zich niks over de kwaliteit.
Binnenkant is deels kunststof, maar vraag is of dat de kraan zoveel slechter maakt en of dat bij andere merken niet zo is. Geen idee. Je krijgt vijf jaar garantie bij Grohe.
Inderdaad, dat verhaal komt aardig overeen. Dat Grohe de plank heeft misgeslagen met designs en zich voornamelijk heeft gericht op chrome.

Verder las ik ook in de brochure van Brauer dat ze met een regendouche 6-7 liter per minuut kunnen realiseren. Schijnt 1 of andere techniek te zijn die Hans Grohe heeft bedacht.

Ik kan hier echter niks over vinden als ik op internet zoek. Op internet staat 12-15 liter per minuut. Wat veel te veel is voor ons (200 liter vat boiler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:17
Possible schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:23:
[...]

Inderdaad, dat verhaal komt aardig overeen. Dat Grohe de plank heeft misgeslagen met designs en zich voornamelijk heeft gericht op chrome.

Verder las ik ook in de brochure van Brauer dat ze met een regendouche 6-7 liter per minuut kunnen realiseren. Schijnt 1 of andere techniek te zijn die Hans Grohe heeft bedacht.

Ik kan hier echter niks over vinden als ik op internet zoek. Op internet staat 12-15 liter per minuut. Wat veel te veel is voor ons (200 liter vat boiler)
Wij hebben hier een regendouche van 1 of ander huismerk (art #1849084) die gewoon 8,6 l/min doet. Voor mijn boiler van 120 liter is dat, voor een huishouden van 2, meer dan voldoende. Hiermee kunnen we elke dag beide douchen (voor ons gevoel) zo lang we maar willen. Ook in de winter wanneer het water een stuk warmer is in de zomer.

Een "extreem" duur merk kopen is dus niet altijd voordelig :9

[ Voor 3% gewijzigd door hollandnick op 16-05-2025 09:56 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
hollandnick schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:55:
[...]

Wij hebben hier een regendouche van 1 of ander huismerk (art #1849084) die gewoon 8,6 l/min doet. Voor mijn boiler van 120 liter is dat, voor een huishouden van 2, meer dan voldoende. Hiermee kunnen we elke dag beide douchen (voor ons gevoel) zo lang we maar willen. Ook in de winter wanneer het water een stuk warmer is in de zomer.

Een "extreem" duur merk kopen is dus niet altijd voordelig :9
hoe bedoel je in de winter het water warmer?

Ik kan ruim 2 keer douchen met een boiler van 50 liter. Ook wel 3 keer douchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:17
Guido7619 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:23:
[...]

In de winter gebruik ( ik althans ) je warmer water wat betekent dat het vat sneller opgaat omdat deze meer heet water moet gebruiken om de juiste temperatuur te geven. In de zomer is de temperatuur zo laag dat je veel langer kan douchen. Of althans, zo leek het voor mij altijd :+ Maar misschien praat ik onzin

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:48

Angeloonie

Cheeseburger Addict

We zijn bij een badkamerzaak geweest en die gaven voor de aannemer een bedrag X laten we zeggen 9.500 ex BTW en bedrag Y 11.000 incl btw.

Hij hintte er op dat de aannemer het voor 9.500 kon doen. Wat mis ik hier en is het verstandig om dat te doen?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:52
Je mist hier naast moraliteit ook formele garantie aanspraken.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
peacelord schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:50:
Je mist hier naast moraliteit ook formele garantie aanspraken.
Dit hoeft natuurlijk niet, als een deel van het werk gewoon met btw op de factuur komt te staan, evenals de materialen, dan kun je gewoon aanspraak maken op garantie.

Die 1500euro is 1500/50 = 30 uur werk. Knappe aannemer die in 30 uur een hele badkamer kan plaatsen incl. betegeling. Tenzij al het leidingwerk al op de goede plek zit, de muren 100% tegelklaar zijn en het kleine tegels betreft waar niet veel aan gesneden/geslepen hoeft te worden om het allemaal passend te krijgen en je geen rare wanden/nisjes/hoekjes etc. hebt.

Ik zou gewoon even navragen wat er precies wel op de factuur komt te staan en wat niet. Want laten we eerlijk zijn, zwart werk gebeurd genoeg en als een badkamer zaak het zelf aanbiedt zou je gek zijn om er niet op in te gaan als je wel een goed vertrouwen hebt bij die partij.

Je kunt natuurlijk ook gewoon naar een andere zaak gaan, alles wit betalen en 1500e duurder uit zijn voor hetzelfde resultaat.

[ Voor 12% gewijzigd door RobbieB op 17-05-2025 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
RobbieB schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:53:
[...]

Want laten we eerlijk zijn, zwart werk gebeurd genoeg en als een badkamer zaak het zelf aanbiedt zou je gek zijn om er niet op in te gaan als je wel een goed vertrouwen hebt bij die partij.
Ik vind dat laakbaar. :(
Wat zou je er van vinden als jou werkgever je ontslaat omdat hij iemand heeft gevonden die het zwart wil doen.

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
TvanW schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 14:40:
[...]

Ik vind dat laakbaar. :(
Wat zou je er van vinden als jou werkgever je ontslaat omdat hij iemand heeft gevonden die het zwart wil doen.
Tja, de wereld is niet eerlijk. Helaas, maar waar.
Zeker in de bouwsector gebeurt er genoeg zonder factuur, het is zowat het hele bestaansrecht en business model van werkspot…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:08
Guido7619 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:23:
[...]

Sure maar jij hebt dan een elektrische boiler waar water in zit van mss wel 65-75 graden. Die andere post ging over een 200L vat dat je typisch bij een warmtepomp ziet en vaak wordt opgewarmd tot ~50-55 graden. Dat maakt heeeel veel.uit voor hoeveel water van 40C je kunt maken. Dus kun je niet zo makkelijk de ene boiler met de andere vergelijken omdat de temperaturen erg kunnen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Fr33z schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 15:22:
[...]

Sure maar jij hebt dan een elektrische boiler waar water in zit van mss wel 65-75 graden. Die andere post ging over een 200L vat dat je typisch bij een warmtepomp ziet en vaak wordt opgewarmd tot ~50-55 graden. Dat maakt heeeel veel.uit voor hoeveel water van 40C je kunt maken. Dus kun je niet zo makkelijk de ene boiler met de andere vergelijken omdat de temperaturen erg kunnen verschillen.
Ik heb inderdaad nu vanwege badkamer renovatie een electrische boiler opgehangen. Bevalt trouwens erg goed.

Het duur exact 5 seconden voordat ik warm water heb. En op dagen zoals vandaag opgewarmd met 100% zonnestroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
De beste man van de badkamer zaak gaf aan dat het om “pure air” technologie zou gaan. Ik heb de folder gekregen:

Kan iemand dit eens testen die een brauer regendouche heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dob7Saq2fliAVBFXkLezchGWW8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yblYTHiTsNUjSQsBXfMrGyOy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
RobbieB schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 14:57:
[...]

Tja, de wereld is niet eerlijk. Helaas, maar waar.
Zeker in de bouwsector gebeurt er genoeg zonder factuur, het is zowat het hele bestaansrecht en business model van werkspot…
Edit:
Laat maar. :N

[ Voor 6% gewijzigd door TvanW op 17-05-2025 19:21 ]

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Binnenkort start ik met het verbouwen van mijn badkamer. Ik wil een vlakke douchevloer plaatsen, dus heb baat bij een zo vlak mogelijke douchesifon.

Een stukje terug werd dit sifon getipt en ik heb hem zelf ook gevonden op internet. Hebben mensen ervaring met dit type?

Het bijzondere van dit sifon is dat hij geen waterslot heeft, maar de rioollucht met een membraan afsluit. Een soort keerklep maar dan voor lucht. Ik merk dat ik wat sceptisch ben over deze methode.

Wat mij verder trouwens opvalt is dat ze adverteren met een inbouwdiepte van 40mm, maar inclusief de koppeling is het al 60mm. Dat komt alweer in de buurt van andere sifons die wel een waterslot hebben.

Ben dus benieuwd naar ervaringen.

https://www.technischeunie.nl/product/prd1894004329

[ Voor 3% gewijzigd door Ethiron op 18-05-2025 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Ethiron schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:50:
Binnenkort start ik met het verbouwen van mijn badkamer. Ik wil een vlakke douchevloer plaatsen, dus heb baat bij een zo vlak mogelijke douchesifon.

Een stukje terug werd dit sifon getipt en ik heb hem zelf ook gevonden op internet. Hebben mensen ervaring met dit type?

Het bijzondere van dit sifon is dat hij geen waterslot heeft, maar de rioollucht met een membraan afsluit. Een soort keerklep maar dan voor lucht. Ik merk dat ik wat sceptisch ben over deze methode.

Wat mij verder trouwens opvalt is dat ze adverteren met een inbouwdiepte van 40mm, maar inclusief de koppeling is het al 60mm. Dat komt alweer in de buurt van andere sifons die wel een waterslot hebben.

Ben dus benieuwd naar ervaringen.

https://www.technischeunie.nl/product/prd1894004329
Waarom ga je niet gewoon voor een betegelde inloopdouche als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Makrolon schreef op zondag 18 mei 2025 @ 12:33:
[...]

Waarom ga je niet gewoon voor een betegelde inloopdouche als ik vragen mag?
Omdat ik het zelf ga doen en enorm opkijk tegen het op afschot smeren van een zandcementvloer die precies binnen de maten van de douchewanden moet passen en daarna ook nog eens die rand bij het tegelen moet afwerken met een afschotstrip.

Maar dat lijkt me inderdaad wel het mooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Ethiron schreef op zondag 18 mei 2025 @ 15:07:
[...]

Omdat ik het zelf ga doen en enorm opkijk tegen het op afschot smeren van een zandcementvloer die precies binnen de maten van de douchewanden moet passen en daarna ook nog eens die rand bij het tegelen moet afwerken met een afschotstrip.

Maar dat lijkt me inderdaad wel het mooiste.
Nou gewoon doen dan!

Die randen hoef je niet af te werken met een afschot strip, of je moet heel veel afschot maken. Anders kan die rand gewoon afgekit worden.

Je hoeft t afschot ook niet super precies te maken, gewoon heel iets groter en dan later met tegelen vul je dat randje gewoon op met lijm. (Met tegelen moet t wel precies uiteraard;)

Als je t afschot lastig vind, neem een drain met flens (ik pak zelf altijd gewoon de goedkope rvs drains die overal voor zon 100 euro te koop zijn.) reken wel op een halve centimeter extra afschot tov de flens want de tegel is iets dunner dan de rand in de drain.

En dag van te voren stel je de drain in wat zandcement netjes recht en waterpas alle richtingen op. Dan op de dag van je zandcement maak je als je t anders lastig vind een houten lat op t einde van t afschot op de goede hoogte. Dan kan je aan de ene kant de rei op de flens laten rusten en aan de andere kant op die lat. Kind kan de was doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Makrolon schreef op zondag 18 mei 2025 @ 18:47:
[...]

Nou gewoon doen dan!

Die randen hoef je niet af te werken met een afschot strip, of je moet heel veel afschot maken. Anders kan die rand gewoon afgekit worden.

Je hoeft t afschot ook niet super precies te maken, gewoon heel iets groter en dan later met tegelen vul je dat randje gewoon op met lijm. (Met tegelen moet t wel precies uiteraard;)

Als je t afschot lastig vind, neem een drain met flens (ik pak zelf altijd gewoon de goedkope rvs drains die overal voor zon 100 euro te koop zijn.) reken wel op een halve centimeter extra afschot tov de flens want de tegel is iets dunner dan de rand in de drain.

En dag van te voren stel je de drain in wat zandcement netjes recht en waterpas alle richtingen op. Dan op de dag van je zandcement maak je als je t anders lastig vind een houten lat op t einde van t afschot op de goede hoogte. Dan kan je aan de ene kant de rei op de flens laten rusten en aan de andere kant op die lat. Kind kan de was doen!
toon volledige bericht
Dank voor je uitgebreide uitleg! Geeft toch wat moed. Ik zal proberen uit te leggen waarom ik het spannend vind.

Het grote issue voor mij zit hem in de precisie die het vergt m.b.t. de afmetingen.

Ik ga een L-douchewand plaatsen van 90x120. Deze: https://www.vanrijnproduc...andaardserie/st09350.html

Die heeft een stelmaat van 87 - 89 cm en 116,5 - 121,5 cm.

De wanden moeten uiteraard op een vlakke tegelvloer staan, dus de rechthoek waarin het afschot komt moet binnen die maten vallen.

Daar begint mijn onzekerheid. Met een beetje precies meten krijg ik dat kader wel strak op de grond, maar op het moment dat ik daarmee aan de slag ga, zijn de wanden nog niet betegeld. De exacte dikte van de tegels + lijm weet ik nog niet (tegel die ik heb is 1 cm dik).

Dat maakt dat ik voor mijn gevoel niet betrouwbaar vanuit de wanden kan meten om het kader van de douche uit te zetten.

Voor de lange kant van de douche valt het risico wel mee omdat er een stelmaat in zit van 5 cm, maar de korte kant heeft maar 2 cm stelruimte. Je kan natuurlijk op safe spelen en de ‘bak’ echt een stuk naar binnen laten vallen, maar je wil de overgang natuurlijk het liefst zo strak op de glazen wand als mogelijk.

Hoop dat ik een beetje duidelijk kan maken waar het hem voor mij in zit. Heb je hier nog tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
t14wo schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 22:14:
[...]

Baking soda, drupje afwasmiddel in warm water.
Arwen. schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:19:
[...]

Precies dat. In ons hele huis gebruiken we vooral dat, een beetje schoonmaakazijn, groene zeep en verder eigenlijk niks. Of naja, onze schoonmaakster dan :+
Paar maanden verder, maar groene zeep, baking soda en afwasmiddel op zilvergrijze voegen zijn niet super ideaal. Vooral als het even niet meer bij hebt gehouden dan worden de voegen al snel licht oranje van kleur en moet ik met een zachte tandenborstel echt mijn best doen om schoon te maken.

Zijn er ook snellere alternatieven? Er bestaat wel iets als HG voegenreiniger maar schijnt nogal sterk/heftig spul te zijn. We douchen elke dag en trekken het droog na dus zo heel erg vaak hoeven we het ook niet te doen, maar het is een enorme rotklus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Ethiron schreef op zondag 18 mei 2025 @ 21:59:
[...]

Dank voor je uitgebreide uitleg! Geeft toch wat moed. Ik zal proberen uit te leggen waarom ik het spannend vind.

Het grote issue voor mij zit hem in de precisie die het vergt m.b.t. de afmetingen.

Ik ga een L-douchewand plaatsen van 90x120. Deze: https://www.vanrijnproduc...andaardserie/st09350.html

Die heeft een stelmaat van 87 - 89 cm en 116,5 - 121,5 cm.

De wanden moeten uiteraard op een vlakke tegelvloer staan, dus de rechthoek waarin het afschot komt moet binnen die maten vallen.

Daar begint mijn onzekerheid. Met een beetje precies meten krijg ik dat kader wel strak op de grond, maar op het moment dat ik daarmee aan de slag ga, zijn de wanden nog niet betegeld. De exacte dikte van de tegels + lijm weet ik nog niet (tegel die ik heb is 1 cm dik).

Dat maakt dat ik voor mijn gevoel niet betrouwbaar vanuit de wanden kan meten om het kader van de douche uit te zetten.

Voor de lange kant van de douche valt het risico wel mee omdat er een stelmaat in zit van 5 cm, maar de korte kant heeft maar 2 cm stelruimte. Je kan natuurlijk op safe spelen en de ‘bak’ echt een stuk naar binnen laten vallen, maar je wil de overgang natuurlijk het liefst zo strak op de glazen wand als mogelijk.

Hoop dat ik een beetje duidelijk kan maken waar het hem voor mij in zit. Heb je hier nog tips voor?
toon volledige bericht
Het kan zijn dat ik je niet helemaal snap hoor, maar ik tegel de vloer altijd als laatste. Dus als jij de wandtegels er in hebt zitten kan je toch heel precies uit meten tot waar je je doucheafschot wil laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Makrolon schreef op zondag 18 mei 2025 @ 22:12:
[...]

Het kan zijn dat ik je niet helemaal snap hoor, maar ik tegel de vloer altijd als laatste. Dus als jij de wandtegels er in hebt zitten kan je toch heel precies uit meten tot waar je je doucheafschot wil laten lopen?
Je smeert het afschot in je zandcement toch voordat je de wanden gaat tegelen? Of jij dus niet?

Je moet toch eerst je dekvloer af hebben, dan de wanden tegelen en dan de vloer tegelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Ethiron schreef op zondag 18 mei 2025 @ 22:17:
[...]

Je smeert het afschot in je zandcement toch voordat je de wanden gaat tegelen? Of jij dus niet?

Je moet toch eerst je dekvloer af hebben, dan de wanden tegelen en dan de vloer tegelen?
Klopt, alleen als dat vlak van het afschot in je zandcement 1 cm te groot is is dat helemaal geen probleem, dat vul je bij t tegelen van de vloer wel op met tegellijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Makrolon schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:08:
[...]

Klopt, alleen als dat vlak van het afschot in je zandcement 1 cm te groot is is dat helemaal geen probleem, dat vul je bij t tegelen van de vloer wel op met tegellijm.
Ik snap wat je bedoelt. Misschien ben ik te panisch dat het tot op de millimeter perfect moet in zandcement. Corrigeren met tegellijm had ik helemaal niet aan gedacht als mogelijke optie.

Het blijft m.i. een beetje puzzelen, maar denk dat het we goed moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-05 10:40

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Tazzmann schreef op zondag 11 mei 2025 @ 18:46:
lk merk heeft de mat zwarte kleur nu het best voor elkaar?
Volgens 1 van de aannemers die we hebben bezocht, zou het Duitse Hansa de krasvastheid zeer goed op orde hebben, iemand bekend mee?
Hier nog iets wijzer in geworden? Na 4 jaar in ons huis zijn een aantal kranen helaas weer aan vervanging toe.

Wij hebben onze badkamer gekocht bij Svea in Eindhoven en de kranen etc die zij leveren zijn van Best Design.

Dat kan ik in ieder geval iedereen afraden. In de beugel/houder van de douchekop zit een plastic inzetstukje die er na een paar maanden als steeds uitvalt. Zelfs terugplakken lijkt niet te werken. Gevolg is dat de houder krast op douchekop en die kranen er echt niet meer uitzien.
(inbouw)Thermostaatkraan maakt ook regelmatig soort van zingende geluiden en dan moet er weer een onderdeeltje vervangen worden.

Naast bovenstaand ook aan het kijken voor een andere (regen)douchekop.
In verband met een 230 liter boiler in de warmtepomp op zoek gegaan naar een waterzuinig alternatief. Uitgekomen op de Hansgrohe Pulsify Ecosmart. De douchekop zelf verbruikt inderdaad niet zoveel water, maar er komen hele klein dunne straaltjes water uit de douchekop. Deze koelen erg snel af, waardoor ik de thermostaatkraan op +- 50 graden moet zetten, zodat mijn vrouw 40cm lager (210cm -> 172cm) ongeveer 38 graden heeft.

Resultaat is dat:
1. Er ontzettend veel stoom vrijkomt bij het douchen
2. Het verbruik warmwater niet beter is geworden :F

Mocht er iemand goede tips hebben, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeman123
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-05 20:12
Hi allen,

Binnenkort wordt er gestart met onze nieuwe badkamer 8m2 groot, en ik wil graag een 150mm uitvoer buis door de wand naar buiten hebben alleen geen idee wat een goed merk afzuiging is.
Ik zie namelijk de volgende 2 voorbij komen.
Soler & Palau Silent (300CRZ)
Blauberg Sileo - Ø 150mm

Iemand goede ervaring met een van deze of misschien een hele andere 150mm verntilator die ik gemist heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Snakeman123 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:03:
Hi allen,

Binnenkort wordt er gestart met onze nieuwe badkamer 8m2 groot, en ik wil graag een 150mm uitvoer buis door de wand naar buiten hebben alleen geen idee wat een goed merk afzuiging is.
Ik zie namelijk de volgende 2 voorbij komen.
Soler & Palau Silent (300CRZ)
Blauberg Sileo - Ø 150mm

Iemand goede ervaring met een van deze of misschien een hele andere 150mm verntilator die ik gemist heb.
Ik zou koste wat het kost geen ventilator kiezen waarbij je zo overduidelijk kun zien dát het een ventilator is. Ik vind zo'n model mooier:

https://restantoutlet.nl/...r-timer-150mm-wit-silent/
https://www.ventilatiesho...lator-o150mm-timer/?gQT=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Ethiron schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:40:
[...]

Ik snap wat je bedoelt. Misschien ben ik te panisch dat het tot op de millimeter perfect moet in zandcement. Corrigeren met tegellijm had ik helemaal niet aan gedacht als mogelijke optie.

Het blijft m.i. een beetje puzzelen, maar denk dat het we goed moet komen.
Komt heus goed!

Je moet t douche afschot natuurlijk ook geen centimeters te groot gaan maken. Maar 1 a 2 cm marge kan wel. Voor tegel plus tegellijm op de wand pak ik altijd 15mm als richtlijn. Dat klopt altijd aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@Makrolon thanks! En dan met betrekking tot jouw opmerking dat je geen afschotstrip nodig hebt zat ik nog even te denken.

Afgaande van 1,2cm afschot (1cm per meter) kom je op het diepste punt toch uit op een verlaging van 1,2cm. Kit je dat dan nog af? Gevoelsmatig is dat een flinke kitnaad namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Ethiron schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:56:
@Makrolon thanks! En dan met betrekking tot jouw opmerking dat je geen afschotstrip nodig hebt zat ik nog even te denken.

Afgaande van 1,2cm afschot (1cm per meter) kom je op het diepste punt toch uit op een verlaging van 1,2cm. Kit je dat dan nog af? Gevoelsmatig is dat een flinke kitnaad namelijk..
Die kitnaad hoeft niet tot bovenkant van de naastliggende tegel te komen he, je komt een paar mm onder de naast liggende tegel uit.

Groot nadeel van een afschot strip vind ik dat je een extra smalle voeg creëert die mogelijk kan lekken als de kit of voeg net niet helemaal fijn meer is. Ik gebruik nooit afschot strippen en heb nog nooit een klacht gehad dat mensen t niet mooi vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Makrolon schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:59:
[...]

Die kitnaad hoeft niet tot bovenkant van de naastliggende tegel te komen he, je komt een paar mm onder de naast liggende tegel uit.

Groot nadeel van een afschot strip vind ik dat je een extra smalle voeg creëert die mogelijk kan lekken als de kit of voeg net niet helemaal fijn meer is. Ik gebruik nooit afschot strippen en heb nog nooit een klacht gehad dat mensen t niet mooi vonden.
Ah oké, snap het. Plaats je dan trouwens wel nog een strip tegen de naastliggende tegel aan? Anders kijk je eventueel nog tegen de onafgewerkte zijkant aan, zeker als je kitrand niet tot de bovenkant komt?

Aankomend weekend ga ik starten met verbouwen, dus ik zal jullie op de hoogte houden!

Bij deze alvast een plattegrond van de nieuwe badkamer welke ik op schaal heb gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPodD1h8QiBEPy9ijFkwEfKQKAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a3gB82X0pXe91TdMN46dZURp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Ethiron schreef op maandag 19 mei 2025 @ 22:25:
[...]

Ah oké, snap het. Plaats je dan trouwens wel nog een strip tegen de naastliggende tegel aan? Anders kijk je eventueel nog tegen de onafgewerkte zijkant aan, zeker als je kitrand niet tot de bovenkant komt?

Aankomend weekend ga ik starten met verbouwen, dus ik zal jullie op de hoogte houden!

Bij deze alvast een plattegrond van de nieuwe badkamer welke ik op schaal heb gemaakt.

[Afbeelding]
Die opening van 50cm naar de douche is wel erg klein, ik zou de deur 70 maken en de vaste wand 50. Of minimaal 60/60, want 50 is echt heel weinig. Stapel voor de grap maar eens wat dozen naast een kast ofzo met een opening van 50cm er tussen.

En 2 kranen op een wasbak van 100cm is ook niet aan te raden. Wordt nu veel verkocht (zelfs de ikea heeft zo'n wasbak), maar in de praktijk kun je nooit naast elkaar staan op 100cm. moet je voor de grap eens proberen in een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@RobbieB Thanks voor je feedback!

De 50cm deuropening is middels een schuifdeur en was ik juist blij mee, gelet op de beperkte ruimte. Overigens is dit conform de specs van de Van Rijn glaswand. Had van mij inderdaad ook 60/60 mogen zijn, maar dat is geen optie. Zie deze specs:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xT-oydcY4l7z3x3R7Hw9bj4K9Zc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zETZsLsln3w6wZRgJKQxh5XH.png?f=fotoalbum_large

https://www.vanrijnproduc...andaardserie/st09350.html

Met betrekking tot de twee kranen op een wasbak van 100cm: precies die opstelling hebben we nu ook in de huidige badkamer en eigenlijk bevalt verrassend goed. We kunnen mijns inziens prima naast elkaar staan.

Die wasbak maak ik me dus niet druk om, uit ervaring. Dat van die 50cm doorloop ga ik nog wel even testen...

[ Voor 5% gewijzigd door Ethiron op 20-05-2025 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Ethiron schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:36:
@RobbieB Thanks voor je feedback!

De 50cm deuropening is middels een schuifdeur en was ik juist blij mee, gelet op de beperkte ruimte. Overigens is dit conform de specs van de Van Rijn glaswand. Had van mij inderdaad ook 60/60 mogen zijn, maar dat is geen optie. Zie deze specs:

[Afbeelding]

https://www.vanrijnproduc...andaardserie/st09350.html

Met betrekking tot de twee kranen op een wasbak van 100cm: precies die opstelling hebben we nu ook in de huidige badkamer en eigenlijk bevalt verrassend goed. We kunnen mijns inziens prima naast elkaar staan.

Die wasbak maak ik me dus niet druk om, uit ervaring. Dat van die 50cm doorloop ga ik nog wel even testen...
Besef dat een schuifdeur nog kleiner is dan 50cm omdat een schijfdeur zelden volledig open gaat omdat er nog een handvat aan zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@RobbieB Snap ik, volgens de technische tekening inderdaad vanaf 47cm zelfs.

Probleem is dat we daar enorm mee hebben lopen klooien om een goeie te vinden. Vooral kwalitatief gezien. Heel veel cabines in L-vorm voelen heel cheap aan.

Met de vereisten dat we het liefst een schuifdeur willen of een hoekinstap, in 120x90 cm en kwalitatief hoogwaardige kwaliteit, bleven er heel weinig opties over.

Staan dus best open voor wat anders, maar is moeilijk te vinden. Deze kwam het dichtste in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

[...]

https://www.aco.nl/produc...c-standard/aco-showerstep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

De vraag is juist hoe hij het afwerkt als hij géén afschotstrip gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Ethiron schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 17:34:
[...]

De vraag is juist hoe hij het afwerkt als hij géén afschotstrip gebruikt.
Met kit, dat snap ik. Maar ik moet het in de praktijk nog zien. Ben een pietje precies, dus het hangt zometeen van de netheid van het werk af wat ik een acceptabel afwerkingsniveau vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
[...]

[Afbeelding]
Nee geen strip. dat zou je wel kunnen doen als je dat wil natuurlijk. Maar dan ook een extra kans op lekkage.

Als t even lukt met de indeling probeer ik daar met een hele tegel uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Heeft iemand inbouw kranen van brauer?

Ik zie dat de volgende muurplaat wordt meegeleverd:

https://www.tegeldepot.nl...ZOIJJAvSs9saApzqEALw_wcB#

Echter gaat de inbouw serieus met knelkoppelingen of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Possible schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:18:
Heeft iemand inbouw kranen van brauer?

Ik zie dat de volgende muurplaat wordt meegeleverd:

https://www.tegeldepot.nl...ZOIJJAvSs9saApzqEALw_wcB#

Echter gaat de inbouw serieus met knelkoppelingen of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je verkeerd, je draait er een puntstuk in van het merk buis dat je gebruikt.

Zoiets:
https://www.google.com/se...&biw=392&bih=735&dpr=2.75

[ Voor 26% gewijzigd door Makrolon op 20-05-2025 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Makrolon schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:10:
[...]

Dat zie je verkeerd, je draait er een puntstuk in van het merk buis dat je gebruikt.

Zoiets:
https://www.google.com/se...&biw=392&bih=735&dpr=2.75
Maar dan moet er alsnog teflon achtige tape worden gebruikt toch?

Ik had meer zoiets verwacht:

https://www.warmteservice...0P3rokWCjuscaAtUQEALw_wcB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
Possible schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 07:52:
[...]

Maar dan moet er alsnog teflon achtige tape worden gebruikt toch?

Ik had meer zoiets verwacht:

https://www.warmteservice...0P3rokWCjuscaAtUQEALw_wcB
Klopt inderdaad. Je moet de schroefdraad nog verpakken.

Als er persjoppelingen aan de kraan zouden zitten verplicht je iemand een bepaald merk buis te gebruiken, en als je t verkloot kan je de hele kraan weg gooien.

Verpakt schroefdraad is gewoon een betrouwbare waterdichte verbinding.

Pagina: 1 ... 121 122 Laatste