Hier mogelijk wat advies en tips inwinnen voor onze nieuwe (projectbouw) badkamer
Standaard is de badkamer al best wel compleet met 60x60 tegels met kleurkeuze, 120cm badmeubel met twee kranen, 25cm regendouche, douchedrain en een back2wall hoekbad.
Sanitair is white label van groothandel Salano, wat na research precies dezelfde kranen blijken te zijn als Wolfsburg van Q1Sanitair.
Zelfde gaat op voor bad, toilet, badmeubel, deze worden ook allemaal onder eigen label bij Q1 Sanitair verkocht. Zo is het badmeubel Elena Esta, wat best een prima meubel is zo te lezen hier. We zijn al bij Q1 Sanitair geweest en de kranen voelen vrij degelijk aan. Ik kan op Internet vooralsnog weinig slechte ervaringen vinden, maar realiseer me dat het geen grohe, brauer etc. is.
Van de andere kant: 8 jaar geleden kozen we op advies van onze loodgieter voor Hotbath kranen voor veel geld en die kwaliteit is / bleek dramatisch.
We hebben garantie dus neigen om het standaardpakket af te nemen. We kunnen zelfs nog uit alle kleuren kiezen voor alle kranen en bijv. ook het profiel van de douchewand. Neigen nu naar een lichte tegel met de koperen kleuren. We upgraden dan het badmeubel naar 140cm en willen wellicht een accentkleur op een wand.
Nog recente ervaringen hier met Q1Sanitair op het gebied van kranen, spiegels, douchewanden? Tot nu toe lees ik in dit topic weinig (negatieve) praktijkervaring.
Dan nog benieuwd of we nog goede tips kunnen krijgen over de indeling. Het is best een ruimte badkamer maar door de geringe diepte (193cm excl tegelwerk) en het raam zijn we best beperkt als we e.e.a. om willen gooien.
Opties zijn om het bad gedraaid tegen de korte wanden te plaatsen, echter dat gaat ten koste van het badmeubel (willen 140cm ipv 120cm) als we de badkamer niet vergroten. Argument om dit wel te doen is dat de doorloop tussen meubel en bad slechts 70cm is. Nu denk ik dat dat genoeg is gezien de geringe afmetingen en de aflopende vorm van het bad á 170x75x60cm.
Waar de meeste twijfel zit zijn de evt. mogelijkheden om de douche optisch wat mooier te maken. Door de kraan op de lange wand te plaatsen ipv het koofje creeer je denk ik een mooier effect. De vraag is echter of dat goed gaat met spatwater. De douchewand krijgt als het goed is een extra hoekprofiel:
Dit zou er dan zo uit komen te zien:
De afstand naar einde van doucheprofiel blijft echter nog steeds maar 45cm. Het is wel 'zijwaarts' spatwater wat volgens de vrienden van AI minder last zou moeten geven dan water wat vooruit komt. We hebben nu een douchewand van 150cm in de diepte en dat is net aan.
Benieuwd naar jullie mening / ervaring.