Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Patox schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:20:
[...]

Rooki vraag. Hier ook met electra plan bezig en wij hebben in iedere kamer een Cat6 aansluiting. Zijn extra AP's dan nog nuttig? Of kun je die APs ook aansluiten op een Cat6 8)7
Zeker kan dat. Let wel even op welke ap je kiest. Wel of geen POE en ingebouwde switch. Mesh met cabled uplink of stand alone ap etc

Anders even een apart aankoop advies topic aanmaken bij het netwerk subforum of elders op dit forum even goed inlezen

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 07:36
kepler schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:41:
[...]

Apart, ik heb echt nul bereik buiten, tenzij ik de deur open zet :D
Dan heb jij wellicht een coating verwerkt in je ruit, zonwerende of warmtewerende coatings zijn van metaal en houden signaal tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:16
hansgrave schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:20:
[...]

Dan heb jij wellicht een coating verwerkt in je ruit, zonwerende of warmtewerende coatings zijn van metaal en houden signaal tegen.
Klinkt als iets positiefs, behalve dus voor het wifi signaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:50

ChUcKiE

Dus........

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:34:
[Afbeelding]

Zo, 2000kg aan tegels staan binnen. Wat een klus. Alleen nu las ik achteraf ergens dat je ze beter op hun kant kan stapelen. :/ Ik heb nu het merendeel gewoon plat opgestapeld in lagen van 3 / 4 pakken, maar blijkbaar heb je dan risico dat de onderste gaan knappen. Ik heb eerlijk gezegd geen zin om weer alles te verplaatsen :+ 1 pak is 30kg.

Heeft iemand hier ze ook gewoon plat gestapeld zonder probleem?
Geen idee of het kwaad kan, maar vandaag zag ik bij ons toevallig dat ze alle tegels op z’n kant hadden staan.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
[Afbeelding]

Zo, 2000kg aan tegels staan binnen. Wat een klus. Alleen nu las ik achteraf ergens dat je ze beter op hun kant kan stapelen. :/ Ik heb nu het merendeel gewoon plat opgestapeld in lagen van 3 / 4 pakken, maar blijkbaar heb je dan risico dat de onderste gaan knappen. Ik heb eerlijk gezegd geen zin om weer alles te verplaatsen :+ 1 pak is 30kg.

Mooie tegel, die komt me erg bekend voor :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
[Afbeelding]

Neem aan dat je op voorhand even heb geveegd? Dan is er weinig aan de hand. Je moet je zorgen maken zodra het gewicht niet evenredig verdeeld kan worden door te stapelen op een pallet oid.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debuteer
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-09 09:56
Wij zijn inmiddels op het punt dat we het sanitair voor onze woning uit moeten zoeken. Hiervoor heeft de aannemer twee badkamerzaken voorgeschreven. De tegels lopen apart hiervan via voorgeschreven zaken. Ik vind het een beetje onzin en nodeloos duur om voor een paar kranen, toiletpotten, douchesetje en wasbak een badkamerzaak inschakelen en zou liever direct met de installateur overleggen welke zaken hij bij de technische unie kan bestellen. Wat is jullie ervaring hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:46
Workaholic schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 07:18:
[...]

Je zou kunnen overwegen om in wall HD accesspoints van ubiquiti te pakken. Deze hoef je niet op het plafond or dergelijke te monteren en zien er erg strak uit. Gewoon naast een stopcontact met bijkomend voordeel dat je dan ook wat extra porten hebt voor eventueel bekabelde zaken (achter tv meubel). Hierbij een voorbeeld van hoe ik het nu in mijn huidige woning heb.

[Afbeelding]

Hierbij moet je dan de twee netwerk aansluitingen hiernaast wegdenken omdat je deze niet nodig hebt. Deze accesspoint heeft al 4 aansluitingen aan de onderkant en het blauwe lampje kan ook uit. Zijn erg goed en zorgen voor super dekking omdat je ze juist kan plaatsen in de ruimte waar je het meest bent en of vaste hardware hebt. Denk aan woonkamer, kantoor, slaapkamer (die voldoende is voor de hele verdieping) en zolder.

Ze passen overigens met een kleine aanpassing ook op een dubbelraampje (dus stroom en daarnaast (of daar overheen deze)
Ziet er zeker goed uit, op de overloop heb ik 1 wandcontactdoos, dan zou ik daar een loze leiding langs moeten laten leggen. Dan kan ik een accesspoint op de wand plaatsen in de plaats op het plafon. Ik heb eigenlijk geen idee wat er beter uit gaat zien.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 10:04
Ik was het e.a. aan het lezen over warmtepompen op dit forum. Nu bedacht ik mij dat ik geen idee wat voor warmtepomp in ons huis geplaatst gaat worden.

Dit Is ook nergens te vinden in de documentatie of technische omschrijvingen. Is dat niet raar? Nu kunnen ze gewoon van alles plaatsen en bijvoorbeeld een klein buffervat. Achteraf ook wel stom wellicht om te tekenen zonder dat duidelijk te hebben.

Staat zoiets wel in de vergunning vanuit de gemeente?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

xares schreef op zondag 21 november 2021 @ 07:33:
Ik was het e.a. aan het lezen over warmtepompen op dit forum. Nu bedacht ik mij dat ik geen idee wat voor warmtepomp in ons huis geplaatst gaat worden.

Dit Is ook nergens te vinden in de documentatie of technische omschrijvingen. Is dat niet raar? Nu kunnen ze gewoon van alles plaatsen en bijvoorbeeld een klein buffervat. Achteraf ook wel stom wellicht om te tekenen zonder dat duidelijk te hebben.

Vraag de omgevingsvergunning bij je gemeente op. In de EPC berekening staat merk en model.

Je kan het ook altijd gewoon aan de aannemer vragen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
Bij de aannemer al gevraagd maar na een paar weken nog geen antwoord.

omgevingsvergunning ga ik opvragen, altijd handig om een kopietje van te hebben.

-edit-

Ik heb ook het idee dat ze zulke info achterhouden.
Dat was met de zonnepanelen ook, krijgen we zonnepanelen die alleen nog verkrijgbaar zijn bij een of andere solar outlet. Scheelt natuurlijk veel kosten voor ze. Het zal allemaal net wel voldoende zijn om de vergunning te krijgen.:)

[ Voor 49% gewijzigd door xares op 21-11-2021 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-09 15:16

Vanuit Woningborg/SWK zijn er eisen aan de installatie. De aannemer moet laten zien dat hij daaraan voldoet (laten zien aan Woningborg/SWK, niet aan jou). Een te klein buffervat zal dus niet zomaar gebeuren en als het goed is, heeft de WP ook voldoende vermogen om jouw huis te verwarmen, maar....

De aannemer hoeft daarbij niet de meest efficiente keuze te maken.

Wij hadden dit akkefietje met de CV ketel. In de TO stond een specifiek merk/type en de installateur wilde hiervan afwijken. Met behulp van Tweakers heb ik toen eens even goed de technische verschillen aangegeven aan de aannemer en hem ook een lijstje gegeven van, veel duurdere, technische gelijke of beter alternatieven. Mag jij raden waar de aannemer uiteindelijk voor gekozen heeft: We hebben de ketel doe in de TO stond.

Dat is dan ook de reden waarom veel aannemers dit liever niet in de TO zetten. Onze zonnepanelen waren ook niet gespecificeerd en achteraf zijn er panelen met iets meer vermogen gelegd dan beloofd (zelfs zonder dat de aannemer dat wist). Ze besteden dat traject gewoon in zijn geheel uit.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:42
JackBol schreef op zondag 21 november 2021 @ 07:41:
[...]

Vraag de omgevingsvergunning bij je gemeente op. In de EPC berekening staat merk en model.

Maar de aannemer mag best van dat merk afwijken, mits de berekening niet slechter uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Blihi schreef op zondag 21 november 2021 @ 08:28:
Onze zonnepanelen waren ook niet gespecificeerd en achteraf zijn er panelen met iets meer vermogen gelegd dan beloofd (zelfs zonder dat de aannemer dat wist). Ze besteden dat traject gewoon in zijn geheel uit.
In onze TO staat PV met 300Wp, en ze hebben 330Wp op het dak gelegd.
En vervolgens staan ze zich op de borst te kloppen 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 22:45
Heeft iemand ervaring met afval verwerken na het plaatsen van een dakkapel (van 4 meter breed)? De dakpannen probeer ik te schenken aan buren. Voor de rest, wat voor formaat container heb ik nodig? Of volstaat het om een paar keer heen en weer te rijden naar het grofvuil met een Boedelbak aanhangwagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roltor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:08
FastFox91 schreef op zondag 21 november 2021 @ 09:18:
Heeft iemand ervaring met afval verwerken na het plaatsen van een dakkapel (van 4 meter breed)? De dakpannen probeer ik te schenken aan buren. Voor de rest, wat voor formaat container heb ik nodig? Of volstaat het om een paar keer heen en weer te rijden naar het grofvuil met een Boedelbak aanhangwagen?
Bij mij heeft de fabrikant van de dakkapel al het afval meegenomen. Het enige wat ik overhield was een big bag met dakpannen. Die wou ik graag houden, anders hadden ze die ook meegenomen.

Viel wel mee hoeveel afval het was (mijn dakkapel is 3,4m), vooral veel isolatie en hout. Past denk ik wel in een container.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
roltor schreef op zondag 21 november 2021 @ 09:52:
[...]

Bij mij heeft de fabrikant van de dakkapel al het afval meegenomen. Het enige wat ik overhield was een big bag met dakpannen. Die wou ik graag houden, anders hadden ze die ook meegenomen.

Viel wel mee hoeveel afval het was (mijn dakkapel is 3,4m), vooral veel isolatie en hout. Past denk ik wel in een container.
Enige idee hoeveel m3 voldoende is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPFHBXUfmZS3ieBOn_1lbf1DMb0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jiZvGN0zU16kLHXzH0MxG5ez.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Toppe schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:12:
[...]

Neem aan dat je op voorhand even heb geveegd? Dan is er weinig aan de hand. Je moet je zorgen maken zodra het gewicht niet evenredig verdeeld kan worden door te stapelen op een pallet oid.
Ze brengen ze ook een pallet toch? Ik ga ervan uit dat ze het goed inpakken, met van die kartonnen hoeken eromheen zodat ze gestapeld los van elkaar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Scuderia110 schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:18:
[...]

Ze brengen ze ook een pallet toch? Ik ga ervan uit dat ze het goed inpakken, met van die kartonnen hoeken eromheen zodat ze gestapeld los van elkaar liggen.
Op een pallet staan ze rechtop, worden ze netjes tegen elkaar gestapeld, plastic rond om, 2 bandjes per laag met kartonnen hoeken die er zijkanten beschermen en dan z’n pallet krimpzak die met warmte krimpt. Gaat dan echt geen kant op :)

Hoe meer ruimte je fysiek tussen de tegels hebt zitten hoe groter de kans op breuk.

[ Voor 31% gewijzigd door Toppe op 21-11-2021 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:37
De installateur van mijn dakkapel heeft alles weer meegenomen. Maar ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken om die troep zelf te moeten afvoeren. Een heleboel losse troep dat makkelijk wegwaait, en echt niet wenselijk om zelf meerdere keren met een boedelbak te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Als je het door hun laat afvoeren dan gaat alles gewoon in bigbag’s en die hijsen ze voordat je kapel er fysiek opgaat gewoon naar beneden.

Scheelt ook weer met al die meuk dwars door het huis heen.

Wellicht even informeren wat hierin handig is, mogelijk kunnen ze hierin wel wat betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
deejeebv schreef op zondag 21 november 2021 @ 08:38:
[...]

Maar de aannemer mag best van dat merk afwijken, mits de berekening niet slechter uitpakt.
Vergelijkbaar of beter. Je zal er in elk geval nooit slechter op worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Wij hebben 200 euro betaald voor de afvoer. Voor dat geld zou ik echt niet moeilijk zelf het gaan afvoeren :D Paar dakpannen later achterhouden en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
deejeebv schreef op zondag 21 november 2021 @ 08:38:
[...]

Inderdaad, de documenten voor de omgevingsvergunning zijn geen onderdeel van de verkoopstukken en je kan er dan ook geen rechten aan ontlenen wat betreft specifieke merken, types etc.

Maar als je de TO naast die documentatie legt heb je een goed idee van wat je mag verwachten.

Zo is het model warmtepomp wat bij ons vermeld is in de berekeningen niet meer leverbaar, dus zullen ze met iets vergelijkbaars moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-Nogwat
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 22:20
JackBol schreef op zondag 21 november 2021 @ 07:41:
[...]

Documenten van de omgevingsvergunning aanvragen is zeker een goede tip, omdat het enorm veel interessante informatie oplevert. Maar zoals reeds gemeld is de aannemer niet verplicht om exact het daarin vermelde merk en type te leveren. Zolang ze maar aan alle eisen voldoen kunnen ze ook iets anders leveren dat minimaal gelijkwaardig is.

Bij mijn nieuwbouwwoning (in aanbouw) is dat in elk geval gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debuteer
Zijn er hier trouwens nog mensen die een houtkachel plaatsen in hun nieuwbouwwoning? Ik heb de sparing in ieder geval laten maken door de aannemer zodat ik later makkelijk een rookgaskanaal aan kan leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Niet online
Debuteer schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:47:
Zijn er hier trouwens nog mensen die een houtkachel plaatsen in hun nieuwbouwwoning? Ik heb de sparing in ieder geval laten maken door de aannemer zodat ik later makkelijk een rookgaskanaal aan kan leggen.
U heeft een hekel aan uw buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debuteer
Scuderia110 schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:50:
[...]

Ik woon straks buitenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 22:04
Debuteer schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:47:
Naar het dak?
Schakel je dan de WTW-ventilatie uit op het moment van stoken of zuig je liever alle stook gassen zo weer terug de woning in? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debuteer
Rouske schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:16:
[...]

Naar het dak?
Schakel je dan de WTW-ventilatie uit op het moment van stoken of zuig je liever alle stook gassen zo weer terug de woning in? 8)7
Ik heb nog een ventilatiesysteem met dauerluftung

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanzul
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-09-2024
Scuderia110 schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:50:
[...]

Hoezo dat, als je wat ruimte om je heen hebt is er toch niks mis met een houtkachel. We wonen niet allemaal in de stad. Ik heb er ook over getwijfeld, ma uiteindelijk niet besloten, maar onder de overkapping wil ik er wel nog een gaan maken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fonsz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-08 08:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZbH6Sqi4yUiUIlJyyiurOirHaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJmstLY5nceRCS0bkdVM1cc7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUsFB4vOvqxlBqHwvR41FJlSLKE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wRlmjTdt3QROMLMpqrOaaxgX.jpg?f=fotoalbum_large

Er komt eindelijk wat schot in de bouw van onze woning. Deze week is het betoncasco opgezet. Het isolatiemateriaal is in de fabriek al zoveel mogelijk aangebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Fonsz schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:35:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Er komt eindelijk wat schot in de bouw van onze woning. Deze week is het betoncasco opgezet. Het isolatiemateriaal is in de fabriek al zoveel mogelijk aangebracht.
Mooi hoor, maar waarom zit er in de hoeken geen isolatie? Of komt dat nog?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fonsz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-08 08:12
witterholt schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:47:
[...]

Mooi hoor, maar waarom zit er in de hoeken geen isolatie? Of komt dat nog?
Dat komt inderdaad nog. Ik denk dat de aannemer de hoeken nog niet van isolatie heeft voorzien omdat het anders lastiger is om de delen goed op elkaar te laten aansluiten zonder de isolatie te beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nou zwaar klote brief gehad van de aannemer...
Geachte Heer Chip.

Naar aanleiding van het bestemmingsplan hebben we een opmerking gekregen vanuit de gemeente. Daarom is de positie van de woning op het perceel van de bouwnummers 1 t/m 4 aangepast.

De rooilijn (afstand tussen erfgrens en voorgevel) is verschoven.
Zie bijlage voor de nieuwe situatie.

Vertouwende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Dit betekend dat mijn voortuin met 1.75 meter dieper wordt en mijn achtertuin -1.75m 😡. Al met al verlies ik daar door 14m2 in mijn achtertuin.

Afmeting orgineel: 12.50m * 8.00m = 100m2
Afmeting nieuw: 10.75m * 8.00m = 86m2

Heel boos en teleurgesteld. Morgen bellen omtrent wat dit betekend met de aankoopbegeleider. Wat is deze 'opmerking'? Ook bellen met de gemeente en met mijn rechtsbijstand. Ook uitzoeken wat mijn rechten zijn. Dat ze dit gewoon zo via de brief communiceren. Saillant detail, de brief dateerd van afgelopen donderdag, 18 november, terwijl ik toen gewoon nog aan de telefoon heb gehangen met de aankoopbegeleider, welke ook deze brief heeft verstuurd.

Heeft iemand zoiets meegemaakt wellicht?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-LUzpUNqRQQ_TfAvhDTNS2e-zzs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tWuNzLkidcllBzgyTZbaPW03.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Chip. op 21-11-2021 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raduf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-07 22:02
Voor ons huidige nieuwbouwproject hebben wij de mogelijkheden voor:

Vorstbestendige buitenkraan op gevel.
Vorstvrije buitenkraan op achtergevel.

Voor de achtergevel (tuin) is het logisch, maar mag ik vragen waarom ik die aan de voorgevel nodig zou hebben? Enige ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:27
raduf schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:26:

Voor de achtergevel (tuin) is het logisch, maar mag ik vragen waarom ik die aan de voorgevel nodig zou hebben? Enige ervaringen hiermee?
Als je geen achterom hebt en je auto of iets anders wilt wassen.
Of als je een grote voortuin hebt, gevel afspuiten, etc.
Waarschijnlijk krijg je ook een tap in de meterkast, daar kan je ook een slang op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wij kregen vanuit de bouw al een buitenkraan op de achtergevel en geen kraan op de voorgevel gekozen. Achteraf spijt van gekregen, want we willen nog een beregeningsinstallatie in de (voor)tuin aanleggen.
En zoals hierboven ook opgemerkt is het handig met de auto wassen. Al mag dat eigenlijk niet volgens (lokale) regelgeving als het water niet in het riool verdwijnt tenzij je biologisch afbreekbare middelen gebruikt.

Heb alle spullen al klaar liggen om zelf een buitenkraan op de voorgevel te realiseren en er ligt al een mantelbuis vanuit de kruipruimte onder de fundering door. Dus zelf aanleggen achteraf is goed te doen als je een kruipruimte krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
Patox schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:20:
[...]

Rooki vraag. Hier ook met electra plan bezig en wij hebben in iedere kamer een Cat6 aansluiting. Zijn extra AP's dan nog nuttig? Of kun je die APs ook aansluiten op een Cat6 8)7
Ik ga hier door een aantal loze leidingen ook nog Cat6 trekken, maar er komen zéker 1 of 2 AP's op de verdiepingen te hangen. Nu te vaak gekloot en geklaag over de wifi.
En gezien dit:
Afbeeldingslocatie: https://www.adipsys.com/wp-content/uploads/2019/02/Maslow-pyramid-1.jpg
...ga ik voor een goede, stabiele verbinding zonder gezeik. Overal in huis.
Alleen nog effe kijken welke aanbieder.
Grappig :D Maanden terug heb ik dit ook overwogen. Als in: het werd aangeboden voor 350 euro en ik dacht het wellicht zelf te doen. Nu heel blij dat ik het heb uitbesteed. Ze nemen de boel maar mee. Ik verwacht wel een paar bigbags.
Hooguit wil ik nog wat dakpannen apart houden (leg ik wel achter de knieschotten), just to be sure.
Chip. schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:19:

[...]

Dit betekend dat mijn voortuin met 1.75 meter dieper wordt en mijn achtertuin -1.75m 😡. Al met al verlies ik daar door 14m2 in mijn achtertuin.

Heel boos en teleurgesteld. Morgen bellen omtrent wat dit betekend met de aankoopbegeleider. Wat is deze 'opmerking'? Ook bellen met de gemeente en met mijn rechtsbijstand. Ook uitzoeken wat mijn rechten zijn. Dat ze dit gewoon zo via de brief communiceren. Saillant detail, de brief dateerd van afgelopen donderdag, 18 november, terwijl ik toen gewoon nog aan de telefoon heb gehangen met de aankoopbegeleider, welke ook deze brief heeft verstuurd.

[Afbeelding]
Oei, daar zou ik wel een punt van maken.
Ik heb gehoord van mensen hier in de buurt die door een fout van de aannemer ook zoiets hebben gehad, die zijn financieel gecompenseerd. Maar dan je nog al die jaren met je kleinere achtertuin...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Er is hier in dit topic (of deel 2) een keer een vergelijkbare situatie voorbij gekomen van een project hier vlakbij (regio Nijmegen). Al was het daar door een fout dat het huis 1.2m verkeerd op de kavel gezet was en een toch al kleine achtertuin nog kleiner werd. Wellicht kan die persoon je helpen met zijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32

Wij hebben getwijfeld en 'm toch genomen. Tijdens het klussen/stukadoren al profijt van gehad, maar sowieso wilden we geen risico lopen of misgrijpen, dat doen we bij het huidige huis namelijk wel. Zie dat veel buren 'm ook hebben genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raduf
Ik dacht ook dat het misschien handig zou zijn voor het wassen van de auto (wat normaal niet mag), maar in ons geval:
1. Het wordt een autovrije straat.
2. Er komt geen voortuin.

Dus ik denk dat het een algemene optie is die nuttig kan zijn voor andere huizen in het project. Maar als het alleen handig is voor de auto of een voortuin, dan is dat bij ons niet het geval. Ik wil gewoon geen fout maken en achteraf spijt krijgen.

[ Voor 58% gewijzigd door raduf op 22-11-2021 00:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
raduf schreef op maandag 22 november 2021 @ 00:15:
Ik wil gewoon geen fout maken en achteraf spijt krijgen.
Laat die gedachte vast los en accepteer dat je, hoe goed je er nu ook over nadenkt, achteraf altijd nog dingen extra of anders had willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler

[...]

[Afbeelding]
Balen zeg... Betekent het dat je nu je auto kan (mag?) parkeren in de voortuin?
Of misschien is de voortuin het zonnige gedeelte?

Dat zijn de enige mogelijke voordelen die ik zie, maar anders is het echt heel jammer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter

Heb je hem echt nodig? Nee. Is het makkelijk? Zeker. Makkelijk je voortuin in de zomer voorzien van water. Schoonmaken van schoenen of laarzen, schoon spuiten van de oprit etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFox91
@roltor @Blik1984 @Toppe @kepler @Pannencouque
De dakkapellenplaatser geeft ook een optie om het afval mee te nemen, maar in de eerste offerte was dit niet meegenomen of aangeboden. Ze vroegen er best veel voor en ik heb het in eerste instantie afgewezen. Nu wil ik even kijken hoeveel het kost om het zelf te regelen en dan een keuze te maken. Ze zullen het afval wel in een container plaatsen als ik de container zelf regel. De consensus is nu geloof ik wel om het uit te laten besteden. Dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09:26
FastFox91 schreef op maandag 22 november 2021 @ 07:58:
De dakkapellenplaatser geeft ook een optie om het afval mee te nemen, maar in de eerste offerte was dit niet meegenomen of aangeboden. Ze vroegen er best veel voor en ik heb het in eerste instantie afgewezen. Nu wil ik even kijken hoeveel het kost om het zelf te regelen en dan een keuze te maken. Ze zullen het afval wel in een container plaatsen als ik de container zelf regel. De consensus is nu geloof ik wel om het uit te laten besteden. Dank!
In het kader van sweating the details.. want daarvoor bestaat dit topic:
Wij hebben het dakkapel afval 'gehouden' omdat niet alles afval is (bv de tientallen dakpannen, daar kun je schuurtjes mee bedekken en insecten hotels aanleggen, een paar on de kruipruimte leggen als reserve, de rest op marktplaats zetten) en omdat we toch al een big bag hadden staan. Een big bag is €135 en past best heel veel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
kepler schreef op maandag 22 november 2021 @ 06:52:
[...]

Balen zeg... Betekent het dat je nu je auto kan (mag?) parkeren in de voortuin?
Of misschien is de voortuin het zonnige gedeelte?

Dat zijn de enige mogelijke voordelen die ik zie, maar anders is het echt heel jammer
Helaas gaat dat niet, de woning ligt namelijk aan een wade. Heel misschien met wat vlieg en kunst werk zou het voor mijn woning nog kunnen. Voor de andere niet.

Hieronder een foto met de oude en nieuwe situatie. Blauwe lijn is de staat. Groene cirkel is de wade en oranje cirkel is publieke parkeergelegenheid achter de woning.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJkBvXILqfxXtwG2g_KRoi1FyDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kc8vOKu7oXwO4QjIbn2bNFFm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Niet online
Dan maakt het idd niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raduf

Hallo Xares,
Precies dezelfde situatie is voor ons! We hebben geen idee welke warmtepomp ze gaan installeren. Zojuist kregen we te horen dat het een Itho Daalderop WTP wordt. Ik hoop dat ze het model dienovereenkomstig aanpassen, want we hebben ook een verlenging en dakkapel gekozen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kepler
Chip. schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:34:
[...]

Helaas gaat dat niet, de woning ligt namelijk aan een wade. Heel misschien met wat vlieg en kunst werk zou het voor mijn woning nog kunnen. Voor de andere niet.

Hieronder een foto met de oude en nieuwe situatie. Blauwe lijn is de staat. Groene cirkel is de wade en oranje cirkel is publieke parkeergelegenheid achter de woning.
[Afbeelding]
Dat schiet niet op dan, en de zon? Wij hebben namelijk in de voortuin net nog 2 uurtjes avondzon. Bankje erbij, wijntje erbij en zit toch wel lekker

Ik probeer alleen een positieve noot te vinden, sowieso rare actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:37
FastFox91 schreef op maandag 22 november 2021 @ 07:58:
Hoeveel rekenen ze ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Iemand ervaring met een collectieve bankgarantie via Woningborg?

Wij moeten alsnog alles betalen aan de aannemer en vallen onder een collectieve bankgarantie, die is alleen niet duidelijk hoe we aanspraak op gelden kunnen maken als dit nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Toppe schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:59:

Wij moeten alsnog alles betalen aan de aannemer en vallen onder een collectieve bankgarantie, die is alleen niet duidelijk hoe we aanspraak op gelden kunnen maken als dit nodig is.
via notaris.

Zie link paar pagina's terug:
https://www.eigenhuis.nl/...g/vijf-procent-regeling#/

2. Via een bankgarantie
Een andere optie is dat de aannemer een bankgarantie stelt. Dit houdt in dat de bank garant staat voor 5 % van de aanneemsom als de aannemer zijn verplichtingen niet nakomt. De aannemer verstrekt de bankgarantie aan de notaris. Meestal attendeert hij je erop dat hij een bankgarantie heeft gesteld. In deze situatie betaal je de volledige koop-/aanneemsom aan de aannemer.

Let op: controleer vóór de oplevering bij de notaris of de aannemer inderdaad een bankgarantie heeft gesteld. Is de bankgarantie er niet of niet goed, dan kun je alsnog 5 % in een depot storten bij de notaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares

Inmiddels van de gemeente 7 Gb aan files via Wetrransfer ontvangen :o

Buffervat is 200 Liter, het merk en type warmtepomp nog niet kunnen vinden (is dat verplicht te vermelden?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:59:

Heb hier toevallig afgelopen donderdag contact over gehad met VEH aangezien onze aannemer ook gebruikt heeft gemaakt van een collectieve bankgarantie en we inmiddels in de buurt komen van een jaar na de opleveringsdatum.

De jurist van VEH gaf aan dat het (uiteraard) mogelijk is om het bedrag (deels) terug te vorderen, maar dat kan pas als je de aannemer bij de rechter in gebreke stelt en jij uiteindelijk gelijk krijgt.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 35% gewijzigd door Farmerwood op 22-11-2021 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OnsNieuweThuis
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-10-2023
Piknikker schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:24:
[...]

Wij zijn uiteindelijk ook voor De Rooy gegaan, hele mooie showroom inderdaad. Hun productieruimte was echt heel netjes, totaal tegenovergestelde van bij Steellife.

Waar we ons echt aan stoorden was hoe de deur van Steellife nazwabbert - scharnier kon nog wel langzamer afgesteld worden - maar het nazwabberen zou altijd blijven zeiden ze. Daarnaast heb je bij De Rooy geen lasnaden en is Steellife 'maar' 15% goedkoper. Ik vond de Gewoongers deur zelfs mooier dan Steellife, alleen als je wilt customizen kom je op dezelfde prijzen als stalen deuren.

Steellife: https://streamable.com/9pm7vd
[Afbeelding]
De Rooy: https://streamable.com/5ysl7t
[Afbeelding]

offtopic:
Mooie was ook nog dat we een mail kregen van Steellife, of de offerte nog open moest blijven. Toen ik zei dat het gesloten kon worden kreeg ik als reactie dat ze mijn gegevens wel zouden doorgeven aan hun zusterbedrijf Aluxdoors, voor een offerte voor een voordeligere aluminium deur. Uiteraard gereageerd dat we elders geslaagd zijn om vervolgens alsnog de offerte te ontvangen.
@JackBol
Zijn er nog andere tweakers die wel een TAATSdeur hebben van aluxdoors of gewoongers?
Natuurlijk zou ik graag ook 1 van de Rooij willen maar de kosten lopen toch aardig op en we zullen ergens concessies moeten doen......
Ervaringen? Scharnieren? Dat doorzwabberen?? Plaatjes eventueel?
Hoor graag van jullie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
OnsNieuweThuis schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:54:
[...]

@JackBol
Zijn er nog andere tweakers die wel een TAATSdeur hebben van aluxdoors of gewoongers?
Natuurlijk zou ik graag ook 1 van de Rooij willen maar de kosten lopen toch aardig op en we zullen ergens concessies moeten doen......
Hoor graag van jullie!
Wij zijn bij GewoonGers geweest. Vond de deur niet zwabberen of iets dergelijks. Ook leuk om in de fabriek te kunnen kijken.

Verschil is wel dat dit geen echte stalen deuren zijn, maar aluminium. Veel lichter waarschijnlijk.

Wij hebben nu ook een Rooy offerte binnen en hier kunnen wij 2,5 Gers deur van kopen. :o
Wij houden het waarschijnlijk bij GG. Wellicht over enkele jaren de overstap naar iets anders, voor ons voldoet dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Ik snap niet zo goed waarom stalen deuren duurder zijn dan aluminium deuren. In alle andere sectoren is alles van aluminium duurder dan staal, gewoonweg omdat het materiaal duurder is en het bewerken moeilijker is. Ik kan eigenlijk alleen maar concluderen dat stalen deuren deur zijn, omdat VT Wonen het heeft gehyped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

OnsNieuweThuis schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:54:
[...]

@JackBol
Hoor graag van jullie!
We zijn afgelopen weekend bij Stalen deuren meesters in Obdam geweest en hebben wat meer inzicht.
Ik ben er van overtuigd dat ik Fritsjurgens scharnieren nodig heb. Ten opzichte van andere merken is dat deurgevoel is echt top. Hij zwenkt niet uit, zodat deze niet tegen zaken voorbij de 90 graden hoek aan botst.
Daarnaast valt deze heel soepel dicht en zwenkt hoog uit 2 a 3 keer voordat deze stil hangt.

Verder is Alux aluminium, dat voel je wel. En de spijlverdeling bij Alux zijn strips die op het glas geplakt zijn ipv in de deur verwerkt.

Verder moet je even kijken naar een goede installateur. Bij staalmeesters werken ze een magneet weg in je plafond, zodat de deur altijd op de zelfde stand (i.e. exact 0 graden) dicht staat.

Edit: ook hoeft je geen uitsparingen in de vloerverwarming meer te maken. Die scharnierpunten zijn 9mm diep en worden met chemische ankers vastgezet. Die komen niet eens door een normale tegel heen.

[ Voor 9% gewijzigd door JackBol op 22-11-2021 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCSmits
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 18:23
Ik sta er eerlijk gezegd een beetje van versteld dat er hier zoveel mensen zijn die bereid zijn zo ontzettend veel voor een enkele binnendeur te betalen. :9 Voor de prijzen die ik hier voor 1 deur langs zie komen hebben wij alle 11 deuren uit het huis geupgrade. En wij vinden ze prachtig. :*) :+

Een andere vraag aan de indelingsspecialisten in dit topic:

Onze woonkamer / keuken heeft een zijraam met de vensterbank op 60cm vanaf de vloer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kJnMbUD1xwkU5wKTEyPBFM_2_I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/B431rCohI4uC83wOqN2lGcYL.png?f=fotoalbum_large

Nu hebben we al een tijd zitten puzzelen met de positie van het aanrecht. Het gedeelte voorin is, door de meterkast (niet verplaatsbaar), te smal voor een eiland. Het is ook te smal om de woonkamer en de keuken te swappen. We hebben daarom nu een ontwerp liggen met een hoge kastenwand tussen de meterkast en de voorgevel en een L-vormige keuken langs de zijgevel (met het L deel van 1,20m net voor het zijraam):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u93Pulyvuq8g2hVzcsXE5i6-f0Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WyFLK6G4MAZ563mtRfonTSoI.png?f=fotoalbum_large

We hebben nog ongeveer een maand om te beslissen waar de keuken definitief komt, maar we willen zelf het koken en wonen iets meer met elkaar integreren.

Oorspronkelijk hadden we het idee om een L-keuken langs de zijgevel, iets meer in het midden van de ruimte te plaatsen. De eettafel zou dan voorin het huis komen. Echter, vanwege het lage raam kan het aanrecht niet echt verder de woonkamer in.

Hier nog iemand met een out-of-the box goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 08:04
NCSmits schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:13:

Je kan je vraag eens stellen in het grote keuken topic. Ook voor inspiratie trouwens, dit is namelijk wel zo'n beetje dé basis indeling van een gemiddelde nieuwbouwwoning. Dus je bent niet de eerste die hiermee heeft moeten puzzelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:17

vliegnerd

Nintendo fan.

xares schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:06:
[...]

Buffervat is 200 Liter, het merk en type warmtepomp nog niet kunnen vinden (is dat verplicht te vermelden?).
Je hebt waarschijnlijk ook de EPC of BENG energieberekeningen gekregen in die 7Gb.

Daar staat bij mij welke warmtepomp gebruikt wordt.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
@NCSmits wat voor deuren hebben jullie gekozen?

Ik heb ook een offerte van De Rooy binnen, € 3600,- ;(
Toch wel prijzig voor gewoon een deur, uiteindelijk wen je ook gewoon snel aan iedere willekeurige deur.

Twijfel nu om misschien gewoon voor een 'Svedex Binnendeur Nova Design | NDB901' deur te gaan. Veel minder luxe uitstraling, maar wel een paar duizend euro bespaard.

Afbeeldingslocatie: https://www.voordeeldeuren.nl/img-product/svedex-nova-design-ndb901-blank-glas-sfeer.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Strider op 22-11-2021 18:18 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCSmits
Strider schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:37:

Toch wel prijzig voor gewoon een deur, uiteindelijk wen je ook gewoon snel aan iedere willekeurige deur.

Twijfel nu om misschien gewoon voor een 'Svedex Binnendeur Nova Design | NDB901' deur te gaan. Veel minder leuze uitstraling, maar wel een paar duizend euro bespaard.
Wij hebben om die reden idd ook precies een Svedex deurenpakket gekozen ;)

Thanks voor de tip over het keukentopic. Ik ga daar eens kijken. En inderdaad: we hebben (van binnen) een standaard 13 in een dozijn nieuwbouwwoning, dus wat variatie is welkom ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

Strider schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:37:

Ik heb ook een offerte van De Rooy binnen, € 3600,- ;(

Twijfel nu om misschien gewoon voor een 'Svedex Binnendeur Nova Design | NDB901' deur te gaan. Veel minder leuze uitstraling, maar wel een paar duizend euro bespaard.

[Afbeelding]
Wij hebben ook het svedex nova pakket gekozen, in de showroom zag het er mooi en degelijk uit in ieder geval.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
vliegnerd schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:30:
[...]

Je hebt waarschijnlijk ook de EPC of BENG energieberekeningen gekregen in die 7Gb.

Daar staat bij mij welke warmtepomp gebruikt wordt.
Morgen nog eens doorlezen, bij de beng berekening staat volgens mij alleen de KWh vermeld van de pomp, COP en inhoud van van het vat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:17

EiT

@NCSmits Out of de Box: berging isoleren, tussenmuur er uit, keuken in de berging. Desnoods een muurtje er tussen om nog een minimale berging te hebben en aan bouwbesluit te voldoen.
Zal allee wel in de papieren gaan lopen.

Mocht je dat niet doen zou ik alsnog een (geïsoleerde)deur naar de berging laten plaatsen. Anders moet je altijd omlopen om er iets in te zetten.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NCSmits
EiT schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:35:
@NCSmits Out of de Box: berging isoleren, tussenmuur er uit, keuken in de berging. Desnoods een muurtje er tussen om nog een minimale berging te hebben en aan bouwbesluit te voldoen.
Zal allee wel in de papieren gaan lopen.

Mocht je dat niet doen zou ik alsnog een (geïsoleerde)deur naar de berging laten plaatsen. Anders moet je altijd omlopen om er iets in te zetten.
Wowowowow! No way! >:) Die 'berging' is het enige plekje waar ik straks zelf nog iets over te zeggen heb haha. Dat wordt m'n werkplaats!! oOo Anders moeten straks de lasernijder, lasapparaat, draaibank, CNC, etc. etc. een plekje in huis krijgen. Dat wordt weer een leuke discussie met de baas.......

[ Voor 11% gewijzigd door NCSmits op 22-11-2021 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Eethoek onderin waar nu de keuken staat, keukenblok in het midden rond dat raam en met een eiland?
Dat hebben onze achterburen gedaan en ze zijn er erg blij mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta er eerlijk gezegd een beetje van versteld dat er hier zoveel mensen zijn die bereid zijn zo ontzettend veel voor een enkele binnendeur te betalen. :9 Voor de prijzen die ik hier voor 1 deur langs zie komen hebben wij alle 11 deuren uit het huis geupgrade. En wij vinden ze prachtig. :*) :+
Tsja, de een plaatst vloerbedekking of legt zelf ikea laminaat in z'n woonkamer en schuurt en saus zelf z'n prefab betonmuren. En de ander stuct alles glad, laat alles mooi spuiten/sauzen en legt een mooie tegelvloer of gietvloer van 100 euro de vierkantemeter. Alles is smaak en alles is stijl, klasse en kwaliteit. Er zitten daar zoveel gradaties tussen. De ene persoon hecht daar gewoon wat meer waarde aan dan de ander :). Dat is met alles zo.

Ik heb bijvoorbeeld niks met auto's, maar wel met een mooi interieur waar ik elke dag in leef.

Zo'n deur is de ultieme luxe deur, daar voldoet in mijn ogen geen enkele andere svedex of aluminium deur aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2021 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCSmits
Farmerwood schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:01:
[...]

Eethoek onderin waar nu de keuken staat, keukenblok in het midden rond dat raam en met een eiland?
Dat hebben onze achterburen gedaan en ze zijn er erg blij mee.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar het klinkt wel goed. Dus koken met je rug naar t raam? Daar had ik nog niet over nagedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Hoe professioneel moet je gereedschap zijn bij het boren van inbouwdozen in beton?

Ik heb wat ouder gereedschap, elektrische breek/boorhamer (800watt) voor zeskant en een sds boor (420watt)
Verder wel nieuwe diamant dozenboor 82mm en diamantschijven van 125 en 230mm.

Zoals ik het nu zie zijn het in totaal misschien 4 gaten die ik moet boren. Of me dat 1 uur of 4 uur kost maakt me niet zoveel uit. Eigenlijk wil ik het gewoon proberen zodra de oplevering is, maar dat duurt voorlopig nog wel even en als jullie het op voorhand al sterk afraden moet ik eens kijken waar ik goed gereedschap kan huren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NCSmits
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:03:
[...] De ene persoon hecht daar gewoon wat meer waarde aan dan de ander :). Dat is met alles zo.

Ik heb bijvoorbeeld niks met auto's, maar wel met een mooi interieur waar ik elke dag in leef.

Zo'n deur is de ultieme luxe deur, daar voldoet in mijn ogen geen enkele andere svedex of aluminium deur aan.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. En iedereen moet ook lekker helemaal doen wat ie zelf wilt. Maar dat maakt t soms des te vermakelijker om lekker mee te lezen. ;) Ik lach om de deuren, maar tegelijkertijd ben ik de gek die 27k mag aftikken om een hobby werkplaatsje aan te laten bouwen. Het is precies wat je zegt: Het is maar net waar je waarde aan hecht en wat je wel of niet zo boeit. :)

[ Voor 13% gewijzigd door NCSmits op 22-11-2021 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 07:36
xares schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:06:
[...]

Nee dat is niet verplicht, je kunt in de EPC berekening ook rekenen met forfaitaire waarden. Dan rekent de software met conservatieve rendementen. Het invullen van een merk en type met kwaliteitsverklaring geeft een betere EPC score / BENG waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
NCSmits schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:11:
[...]

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. En iedereen moet ook lekker helemaal doen wat ie zelf wilt. Maar dat maakt t soms des te vermakelijker om lekker mee te lezen. ;) Ik lach om de deuren, maar tegelijkertijd ben ik de gek die 27k mag aftikken om een hobby werkplaatsje aan te laten bouwen. Het is precies wat je zegt: Het is maar net waar je waarde aan hecht en wat je wel of niet zo boeit. :)
Niet goedkoper om dat zelf achteraf te doen?
Betaal hier de helft voor een grotere garage..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
basdej schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:02:
[...]

Wij hebben ook het svedex nova pakket gekozen, in de showroom zag het er mooi en degelijk uit in ieder geval.
Wat betaalde jullie voor een luxe Svedez Nova deur?

Een Skygate taatsdeur zit op €1500,-, moet je hem alleen wel zelf plaatsen. Iemand ervaring mee? :)

----------

Voor de klussers, is het handig om een waterleiding + afvoer in de garage te laten maken? Zodat je niet altijd je klusspullen etc. in de keuken hoeft af te wassen?

[ Voor 18% gewijzigd door Strider op 22-11-2021 20:53 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NCSmits
Source90 schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:17:
[...]

Niet goedkoper om dat zelf achteraf te doen?
Betaal hier de helft voor een grotere garage..
Ja, achteraf is ongetwijfeld goedkoper. Datzelfde geldt ook vaak voor een uitbouw. Maar constructief heeft het volgens mij altijd de voorkeur om het in 1 gang mee te heien en te metselen met de woning, i.v.m. eventuele scheuren.

Een losse (prefab) garage achteraf zou me ruimte kosten, omdat de huidige maximaal gebruik maakt van de ruimte tussen ons huis en de erfgrens. En hij is dan ook mooi in stijl meegemetseld met het huis. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
NCSmits schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:05:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar het klinkt wel goed. Dus koken met je rug naar t raam? Daar had ik nog niet over nagedacht!
Grove schets, maar dit is het idee.
Onderin zou je kunnen kiezen voor een grote eettafel of juist een eethoek naar Oostenrijks voorbeeld met half ronde bank en grote tafel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aygGzNdVLxHFER0dge8kjpMojf0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VRmitGBF3mqDrktJlgJ5O8no.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

Strider schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:23:
[...]

Wat betaalde jullie voor een luxe Svedez Nova deur?

Een Skygate taatsdeur zit op €1500,-, moet je hem alleen wel zelf plaatsen. Iemand ervaring mee? :)
Totaalpakket voor alle deuren in de woning, 9 geloof ik was 2500 euro inclusief garnituur

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
NCSmits schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:27:
[...]

Ja, achteraf is ongetwijfeld goedkoper. Datzelfde geldt ook vaak voor een uitbouw. Maar constructief heeft het volgens mij altijd de voorkeur om het in 1 gang mee te heien en te metselen met de woning, i.v.m. eventuele scheuren.

Een losse (prefab) garage achteraf zou me ruimte kosten, omdat de huidige maximaal gebruik maakt van de ruimte tussen ons huis en de erfgrens. En hij is dan ook mooi in stijl meegemetseld met het huis. ;)
Ik ga die van ons inderdaad prefab laten plaatsen. Wordt daarna geïsoleerd en de muren worden opgebouwd in dezelfde steen als de woning. Komt een lessenaar dak op in dezelfde dakpan als de woning.
Ben voor 399x600 15k kwijt.
In plaats van geheel prefab neerzetten, worden de muren apart geplaatst en daarna het dak opgebouwd, waardoor er exact op maat gebouwd kan worden.

Was eerst prefab via een ander bedrijf, daar zijn wij nu vanaf, sinds die 2,99 niet kon plaatsen in één geheel vanwege beperkte ruimte ertussen.

Enfin, is wel een stukje gemak om hem mee te laten bouwen met de bouw, dat zeker.

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 22-11-2021 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCSmits
Farmerwood schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:31:
[...]

Grove schets, maar dit is het idee.
Onderin zou je kunnen kiezen voor een grote eettafel of juist een eethoek naar Oostenrijks voorbeeld met half ronde bank en grote tafel.

[Afbeelding]
Wauw, dit is wel een goed idee inderdaad! :9~ Heel vet. Dit ga ik in sketchup eens uitwerken. De baas hier in huis is bang dat er wel erg veel ruimte naar 'alleen de eettafel' gaat zo, dus eens kijken hoe dit er uit komt te zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCSmits
Source90 schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:39:
[...]

Ik ga die van ons inderdaad prefab laten plaatsen. Wordt daarna geïsoleerd en de muren worden opgebouwd in dezelfde steen als de woning. Komt een lessenaar dak op in dezelfde dakpan als de woning.
Ben voor 399x600 15k kwijt.
In plaats van geheel prefab neerzetten, worden de muren apart geplaatst en daarna het dak opgebouwd, waardoor er exact op maat gebouwd kan worden.

Was eerst prefab via een ander bedrijf, daar zijn wij nu vanaf, sinds die 2,99 niet kon plaatsen in één geheel vanwege beperkte ruimte ertussen.

Enfin, is wel een stukje gemak om hem mee te laten bouwen met de bouw, dat zeker.
Da's wel een mooie prijs inderdaad. Ik moet wel zeggen dat wij er zelf voor hebben gekozen om de garage iets kleiner (korter) te laten maken zodat deze gelijk komt met de achtergevel. Verder naar voren plaatsen was helaas niet mogelijk i.v.m. verplicht in stand houden van 2 parkeerplekken. En je weet hoe het gaat met minderwerk in de bouw: Da's echt heeeeel goedkoop. :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
NCSmits schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:52:
[...]

Wauw, dit is wel een goed idee inderdaad! :9~ Heel vet. Dit ga ik in sketchup eens uitwerken. De baas hier in huis is bang dat er wel erg veel ruimte naar 'alleen de eettafel' gaat zo, dus eens kijken hoe dit er uit komt te zien. ;)
Hangt er natuurlijk vanaf hoe je die eettafel inricht.

We zijn zelf momenteel druk bezig met de definitieve inrichting van onze eethoek in de keuken. Hele ruimte is 36 m2 en er komt eigenlijk relatief weinig in. Keukenblok, eiland en eettafel + bank. Maar doel is wel dat het een hoek wordt waar je gewoon lekker een hele middag en/of avond kunt zitten (met bezoek).
Jullie hebben daar echt een hele ruime plek voor met deze indeling om zoiets te maken.

Ter indicatie de plattegrond zoals we het willen maken en wat er momenteel (al/nog) staat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSzJqhcth3kLabKGq4zPUpKVUh8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ps9nTWx8JWxkZeZ86QMhI7Ha.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPa59CW6Qg7zUQgOP11o0upzZh8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zpW53cRRWuUvHjLsx2rhTR6M.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_e2S4gpzHc46XA5247T6gsZcizI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L8gZqFBfMPAoRqgmIwzneq4n.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 11:34
Als er geen benoeming van een anti-speculatiebeding in een koopcontract staat betekent het dan dat deze er niet is? Makelaar had het er wel over nl. dat er een 5 jaar anti-speculatie geldt, maar in het contract zie ik het nergens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Pingu007 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:41:
Als er geen benoeming van een anti-speculatiebeding in een koopcontract staat betekent het dan dat deze er niet is? Makelaar had het er wel over nl. dat er een 5 jaar anti-speculatie geldt, maar in het contract zie ik het nergens terug.
Dan moet het in een van de contractstukken staan.
Check de KAO en de leverakte van de grond eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
JackBol schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:50:
[...]

Dan moet het in een van de contractstukken staan.
Check de KAO en de leverakte van de grond eens.
Nee ook niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Dan lijkt het me niet. Tenzij je nog andere documenten hebt ondertekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
JackBol schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:56:
[...]

Dan lijkt het me niet. Tenzij je nog andere documenten hebt ondertekend?
Nee, ik denk dat de makelaar het vergeten is te vermelden in het koopcontract.
Niet dat we van plan zijn snel weer te verkopen, maar toch vid ik het niet erg dat het er niet in staat ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-09 15:16
user_tweakers schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:07:
Hoe professioneel moet je gereedschap zijn bij het boren van inbouwdozen in beton?

Ik heb wat ouder gereedschap, elektrische breek/boorhamer (800watt) voor zeskant en een sds boor (420watt)

Zoals ik het nu zie zijn het in totaal misschien 4 gaten die ik moet boren. Of me dat 1 uur of 4 uur kost maakt me niet zoveel uit. Eigenlijk wil ik het gewoon proberen zodra de oplevering is, maar dat duurt voorlopig nog wel even en als jullie het op voorhand al sterk afraden moet ik eens kijken waar ik goed gereedschap kan huren.
In beton? Dat gaat je niet lukken met dat gereedschap. Daar moet je echt een boormachine voor huren (bij Boels heet het ding 'boor van 7 kg'). Daarnaast een dozenboor voor beton (echt voor beton, daar zit veel verschil tussen. Reken op een euro of 80 voor zo'n ding).

Voor sleuven kun je en slijptol gebruiken met diamantschijf van 125mm. Gewoon in meerdere keren slijpen (niet meteen te diep) en je slijptol laten afkoelen tussendoor. Je tikt het randje er dan gewoon uit.

Oh, en zorg voor goede stofafzuiging (huur een bouwstofzuiger). Je eigen stofzuiger gaat er aan als je het daarmee probeert.

Alternatief: Boor een rondje met gewone SDS boren en zet de slijptol er in. Zo maak je 8 taartpuntjes en sla je met de beitel de stukken er uit. Dat is veel meer werk....

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Wij hebben ook een buitenkraan op de achtergevel genomen, echter is de plek achteraf niet handig. Hij komt nu in de veranda (was nog geen sprake van veranda bij tekenen opties).

Hoe kan ik deze het beste (geïsoleerd) verleggen?
Hij moet ook een stuk door het onderheid terras. Dacht zelf de waterleiding (flexibel of vast?) in een slagvaste Pvc in te storten?
Kom eigenlijk alleen maar info over nieuwe kraan tot de gevel tegen, geen info over verleggen aan de vorst/buitenzijde

[ Voor 38% gewijzigd door Source90 op 23-11-2021 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:21

OMX2000

By any means necessary...

Iemand een idee of ik een betonboorder op redelijk korte termijn kan inhuren. Ik wil 3 gaten boren door de fundering.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
OMX2000 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:40:
Iemand een idee of ik een betonboorder op redelijk korte termijn kan inhuren. Ik wil 3 gaten boren door de fundering.
Ligt eraan welke regio..
Die van mij kon op korte termijn nog ingepland worden. Welke heb je al benaderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:51
user_tweakers schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:07:

Met geduld en eventueel wat water koeling lukt het met een normale dozenboor in een normale boormachine wel hoor.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
OMX2000 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:40:
Vanuit kruipruimte door de fundering (naar buiten)?
Kijk eerst even of je er niet gewoon onderdoor kan. Was bij mij letterlijk 10 cm graven van binnen uit gezien om er onderdoor te kunnen.

Zo heb ik hier enkele mantelbuizen getrokken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKBm8LVWqB7kk_QTRKJTIgIK_oM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rqrdPPDn8ywac5AgiZqLUWs0.jpg?f=fotoalbum_large
Note: Het metaal op de foto ligt onder de fundering en is geen onderdeel van de fundering.

[ Voor 38% gewijzigd door Farmerwood op 23-11-2021 13:13 . Reden: Plaatje toegevoegd: ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:21

OMX2000

By any means necessary...

Farmerwood schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:19:
[...]

Vanuit kruipruimte door de fundering (naar buiten)?
Kijk eerst even of je er niet gewoon onderdoor kan. Was bij mij letterlijk 10 cm graven van binnen uit gezien om er onderdoor te kunnen.
Da’s een goede ja! Ik heb net kort in de kruipruimte gelegen. En gezien dat ik de onderkant van de fundering al kan zien.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Source90 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:22:
Wij hebben ook een buitenkraan op de achtergevel genomen, echter is de plek achteraf niet handig. Hij komt nu in de veranda (was nog geen sprake van veranda bij tekenen opties).

Hoe kan ik deze het beste (geïsoleerd) verleggen?
Hij moet ook een stuk door het onderheid terras. Dacht zelf de waterleiding (flexibel of vast?) in een slagvaste Pvc in te storten?
Kom eigenlijk alleen maar info over nieuwe kraan tot de gevel tegen, geen info over verleggen aan de vorst/buitenzijde
Nieuwe leiding op 60cm diepte leggen lijkt me de enige fatsoenlijke weg. Al zou je buiten langs willen verleggen dan moet je zorgen dat je altijd buiten het bereik van vorst zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam net tot de ontdekking dat ik een afvoerbuis met sifon in de meterkast heb. Deze wordt blijkbaar gebruikt voor de stadsverwarmingsunit. Mochten we ooit nog een waterontharder willen, dan komt dat goed uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Strider schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:23:
[...]
-

Voor de klussers, is het handig om een waterleiding + afvoer in de garage te laten maken? Zodat je niet altijd je klusspullen etc. in de keuken hoeft af te wassen?
Zeker! Ik heb een uitstortgootsteen daar geplaatst, super handig om verfspullen schoon te maken. In de zomer ook handig voor de kinderen om (zand/modder)handen te wassen, of je badje vullen met warm water.

Water plus afvoer op die plek kostte ons maar iets van 300 euro extra, daar hebben we gelijk voor getekend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
kepler schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:03:
[...]
Water plus afvoer op die plek kostte ons maar iets van 300 euro extra, daar hebben we gelijk voor getekend :D
Ik moest er bijna 1000 euro voor aftikken. Was wel incl kruipluik naar de berging. Ook direct voor getekend. Dat luik wilde ik sowieso om nog met elektra in de berging bezig te kunnen.

Ga zelf nog een keer warm water doortrekken indien het handig blijkt.
Pagina: 1 ... 55 ... 359 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.