namo_h schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:12:
Omdat binnenkort gestart wordt met onze aanbouw (oplevering rond bouwvak'23) hebben we het afgelopen jaar zo'n 30 keukenzaken bezocht. Hierbij hebben we (
lees: mijn vriendin) een een globaal idee gevormd over hoe onze keuken er uit zou moeten komen te zien. Uit alle bezochte keukenzaken hebben we 3 zaken uitgekozen waar we een goed gevoel bij hebben. Momenteel zitten we middenin het process van afspraken, tekeningen en offertes. Na veel meelezen nu tijd om ook onze ervaringen te delen en eventueel meningen te ontvangen
[
Afbeelding]
[
Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
***members only***
UPDATE
Inmiddels heb ik een 5-tal offertes binnen (waarvan 2 per e-mail). Om een goede en eerlijke vergelijking te krijgen hebben we zo veel mogelijk dezelfde apparatuur (incl. typenummers), accessoires, afmetingen, indelingen en materiaal aangehouden. Uiteraard zijn er hier en daar wel kleine afwijkingen n.a.v. advies door de verkopers en hier in het forum. Meestal heeft dit geen grote gevolgen voor een eerlijke vergelijking.
A.s. zaterdag ga ik bij de laatste keukenverkoper langs: Wösten in Haren (Dld). Omdat we beide een volle agenda hebben en we al veel keukenverkopers bezoeken heb ik hier (op aandringen van onze buren) eerst per e-mail een gedetailleerde offerte uitgebracht. Deze offerte is zodanig dat deze een hele goede kans maakt.
Meubelen:
Keukenwand
4 hoge kasten en een koffienis van 120 breed
Achterwand van de koffienis wordt een donkere spiegel
Frontjes Softmat Zwart
Korpuskleur: Grafiet
Greeplijsten in Matzwart
Boven de koffienis een legplank in eiken (als eiland) met spotjes
2 (*of 4) Stopcontacten in nis (is in latere offertes veranderd naar 4)
Eiland
300X100m
Frontjes Wildeiken rustiek
Korpuskleur: Sahara
Greeplijsten in Matzwart
Ledverlichting onder het blad
2 Stopcontacten in aan beide zijkanten eiland
*2 stopcontacten binnenin kastje aan koude kant
Apparatuur
Siemens compacte oven iQ700 CB974GKB1
Siemens compacte oven met magnetron iQ700 CM924G1B1
Siemens koelkast iQ500 KI81RSDE0
Siemens vaatwasser iQ300 SN63H800BE
Siemens inductiekookplaat met afzuiging (naar buiten) iQ500 ED807FQ25E
Quooker Matzwart Flex Combi+
Onderbouw spoelbak in matzwart RVS (*of Composiet)
Werkblad eiland en koffienis
Keramiek werkblad
Dikte 2cm
Kleur: Calatorao Honed (Zwart met een bruinige ader)
* in latere offertes toegevoegd n.a.v. adviezen
De offertes (chronologisch):
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Meerdere offertes opvragen loont dus zeker. Het verschil tussen de hoogste en laagste is een ruime 20% /6K
Wellicht gaan we nog voor een Liebherr koelkast en een Novy Easy Pro Dawndraft kookplaat. Maar om de offertes eerst gelijk te houden hebben we dit vooralsnog niet aangepast. Deze zullen het bedrag niet omhoog brengen. De Novy is zelfs goedkoper dan de Siemens kookplaat
De indeling is in de offertes soms nog iets anders maar zal als volgt worden:
Wand: Legkast [60] - Koffienis [120] - Ovenkast [60] - Ovenkast [60] - Koelkast [60]
Eiland warme kant: kookplaat [90] - ladenkast [90] - spoelbak [60] - vaatwasser [60]
Eiland koude kant: legkast [100] - legkast [100] - legkast [100]
Aan alle zijden van de keuken is tenminste 120cm loopruimte.
Voor tekeningen en impressie zie mijn vorige posts.
Door de vermoedelijk meevallende offertes is er mogelijk nog wat ruimte in het budget. Wat zouden jullie anders doen/toevoegen als je nog 1 á 2K te besteden hebt?