Wij hebben in de breedte een soortgelijke indeling, de ruimte bij ons is 5,25. Wij hebben geen L (wand A staat er niet bij ons). Ons keukeneiland is 80cm breed en 240cm lang, bij ons is dit een spoeleiland, we koken aan wand B. Als je in het eiland wil koken dan zou ik wel voor een kookplaat met spatwand gaan.aart staart schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 17:19:
[...]
Bedankt voor je reactie! We hebben in onze huidige woning al een soortgelijke actie ondernomen waarbij we de nieuwe indeling hebben uitgezet. Hierdoor hebben we het idee dat het net aan gaat passen om een ondiep eiland te laten plaatsen.
Onze allereerste ingeving was om een L-opstelling te plaatsen alleen zijn we hierbij bang dat we teveel loze keuken ruimte krijgen rondom de eettafel en dat daardoor minder 'gezellig' wordt. We zijn op dit moment (nog) maar met zijn 2'en namelijk.
@ChiLLeR @nooberke ook bedankt voor jullie input!
Zie hieronder voor de 2 mogelijke uitwerkingen die we op dit moment voor ogen hebben. Het liefste zouden we natuurlijk overal iets meer vrije ruimte hebben maar we vinden veel aanrecht blad en gezellig kunnen koken met gasten ook erg belangrijk.
Is 1 van deze beide indelingen realistisch of houden we teveel vast aan het hebben van een eiland? We zijn beiden slank en denken dat de vaatwasser in de praktijk zo weinig open staat dat dit niet echt voor ergenissen gaat zorgen.
En dan zit in beide ontwerpen ook nog 5cm speling zie ik. Gezien we rekenen met 5400 en we 5450 in de praktijk gaan krijgen volgens de bestek tekening.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
Bedankt voor de tip! Ik sta er zeker voor open om de apparatuur op mijn gemak bij de verschillende online aanbieders te bestellen met een mooie korting. Hopelijk denkt de keukenzaak hier ook zo over.. Anders zullen we op een andere manier aan onze kasten en werkblad moeten komen. Alternatieven zijn KKFB of Ikea dan denk ik.
Tot nu toe zijn de aanbieders niet heel transparant geweest over de aangeboden apparatuur en daardoor denken we dat daar zeker nog wat te winnen valt qua prijs / kwaliteit. Ze willen allemaal het liefste dat we alle apparatuur op niveautje Bosch Serie 8 afnemen.Terwijl het voor ons juist niet van belang is om een vaatwasser met Zeolieth en een oven met groot touchscreen en app bediening te hebben...
Voor ons zijn zelfs showroom modellen en/of marktplaats een optie indien zich daar de juiste mogelijkheden aanbieden.
We hebben een ruimte van 95cm tussen de kastenwand en het kookeiland, om te werken is dat voor ons genoeg maar dat schijnt nogal persoonlijk te zijn. Enige wat ik irritant vind is dat de kastjes/lades net niet tegenover elkaar open kunnen, bij het uitruimen van de vaatwasser is dat niet handig.
De eettafel hebben we met een eetbank tegen de wand geplaatst zodat de doorgang groter wordt.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2UE1oZq7u66jxH7Q3yFuW5No.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/npOlib9MJlQkWXuNOuWoBQmI.jpg?f=user_large)
/f/image/8nBGNGyweeKm39hyHeTCdwK0.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AopcJEM1vvDKGV2iSaZ661ry.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XOirPcyZAj1cQk4hBdtLgbwZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rQWVhDXHAYn3iqtospojgbhq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pKU94iKb8Sm3wCXCKzYVMTk9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/as8OnLFjOclUCc1I5Sveypf9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7oi1dUkLtP9fEL3XD4imA8mI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tK1CzdGfPdgtlerJas87JAlL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EEfck1J5cASSMdrGWSRCGjSC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NqsbVp99xDXX3Mv7dbrYZ1yg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vX4AJGfDMdZOA9EkyEUprESV.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/iVj5VDAjSAbUFezBdSmYPraN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/n8frUSfhr1AKIkPQMTI4wwE4.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/iedGhBrTfAEGXX6Rughy2YaX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/yK0MgXrJP4FzUbFFWNLO6mZv.png?f=fotoalbum_large)