Weinig kleurkeuze bij Kvik maakt voor jou niet uit toch? Een witte keuken hebben ze overal welEva-Luna74 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:33:
[...]
Goede vraag. Als het merk inderdaad de hoogte van de offerte verklaart dan toch maar eens verder kijken naar keukenzaken met andere merken (Superkeukens bijvoorbeeld). De keukens van Kvik spreken me ook erg aan. Maar weinig keuze in kleur helaas.
[...]
Ik dacht gelezen te hebben dat Bora de stilste is. Maar misschien laat ik me wel te veel beinvloeden door keukenadviseurs die allemaal lyrisch zijn over de BoraZal me eens verdiepen in andere kookplaten.
Spoelbak en kookplaat zitten recht tegenover elkaar. Dat wordt botsen.Eva-Luna74 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:16:
Wij willen een naar ons idee prijstechnisch niet heel spannende keuken, want maar 1 oven, geen wijnklimaatkast, geen stoomoven, koffiecorner of ander luxere wensen. De lokale keukenboer spreekt ons aan en het is natuurlijk wel handig om de hoek, want een keuken uitzoeken kost wel enkele bezoeken. Nu hebben we een offerte die ons toch aan de dure kant lijkt. Zeker als ik zie wat anderen in dit topic voor zo'n 20.000 aan keuken krijgen.
De keuken bestaat uit een wand met twee hoge en 4 lage kasten. En een klein eiland van 1.60 m (nou ja, met zijwanden 1.64 m) met op dit moment aan de voorzijde 40-80-40 en de achterzijde geen kasten maar twee planken.
Aanpassingen die we willen doen op het voorstel van de adviseur:
- geen smetplint - dit zit nu nog in de offerte
- geen afval systeem - dit zit nu nog in de offerte
- kookplaat Bora Pure ipv de AEG van 70 cm uit de offerte
- planken achterzijde eiland vervangen door een paar ondiepe kasten
- laden voorzijde eiland 40-8-40 vervangen door 80-80.
Willen jullie eens meekijken? Merk is Ballerina.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat kunnen ze zeker.Wikken schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 07:02:
[...]
@Tweak_ers Heb inmiddels ook foto's van jullie keuken gevonden op het forum. Ziet er heel mooi uit!
En ik las ook dat jullie ook bij Keukenstudio Voorschoten zijn geweest. Wij ook. Daar wel een mooie keuken gezien, maar ben nog niet helemaal blij. Niet met de prijs en niet met idee.
Gaan toch ook contact opnemen met Berg & Smidt.
Beetje domme vraag misschien, maar kunnen zij ook tekening van opstelling in 3D maken? Of heb jij hen het ontwerp gegeven dat bij andere keukenwinkel was gemaakt?
Was bij ons niet nodig. Wij hadden immers al een zoektocht van 1,5 jaar achter de rug 🤣
Tekeningen genoeg, plaatsing wisten we allemaal al. Ging om details.
Mijn zwager had wel 3d tekeningen, die keuken wordt nu -as we speak- geplaatst.
Zal als het klaar is ook wel wat foto’s delen.
Afgeronde kasten en kunststof.
Maar ze hebben dus geen keukenshowroom, ze hebben verschillende stalen liggen en het zijn echt vakmannen. Alles moet gewoon netjes van ze.
Bij hun vore business (sleutel krijgen van een huis en volledig onder handen nemen) hebben ze wel redelijk veel vrijheid.
[ Voor 12% gewijzigd door Tweak_ers op 11-03-2026 12:34 ]
[quote]Tweak_ers schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:27:
[...]
Dat kunnen ze zeker.
Was bij ons niet nodig. Wij hadden immers al een zoektocht van 1,5 jaar achter de rug 🤣
@Tweak_ers, Dank! Wij hebben ook wel wat tekeningen, maar we hopen dat een paar dingen anders kunnen.
[...]
Dat kunnen ze zeker.
@Tweak_ers, Dank! Wij hebben ook wel wat tekeningen, maar we hopen dat een paar dingen anders kunnen.
Krijg net foto’s door in de familie app, ze zijn hem nu aan het plaatsen bij hen.Wikken schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:51:
[...]
Dat kunnen ze zeker.
Weer compleet anders dan bij ons zeg 🤣
Zijn nu allemaal foto’s dat ze bezig zijn, hoop vanavond wat te delen. Als het klaar is uiteraard.
Alleen het nadeel is wel dat het alleen op de 60cm ovens kan.Ojjorz schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 19:51:
[...]
Mooie feature van die Neff's blijft de Slide&Hide deur die onder het apparaat verdwijnt. Dan kan je gewoon beter in de oven kijken en reiken.
Maar bediening is toch wel iets waar je nog veel vaker plezier of last van hebt.
Wij zaten o.a. hierom ook naar de Neff te kijken. Maar omdat Neff geen 60cm combimagnetron heeft, waren we naar 60 + 45 oven (gestapeld,) geswitcht ipv 60 + 60 (naast elkaar). Helaas heeft de 45 cm variant dan weer geen slide & hide, terwijl juist als bovenste apparaat dat het meeste toegevoegde waarde heeft...
Grap is dat we uiteindelijk bij de ATAG zijn geëindigd, die weer wel elke combinatie (inclusief magnetron) in 60 cm configuratie heeft, maar inmiddels waren we erg enthousiast geraakt van het idee om de "vrijgekomen" hoge kast als (lade) voorraadkast neer te zetten.
Nu dus een 60cm CS series 8 aeg oven, met daarboven een 45cm CSX series 8 oven. (En een ATAG celsius cooking inductie kookplaat, die ook één van de beste sensor toestellen bleek).
(Wij hebben uiteindelijk BSH (Bosch, Siemens, Neff, Gaggenau), met Hisense (Etna, Pelgrim, ATAG, ASKO) en AEG allemaal vergeleken; daarbij stond Neff, Gaggenau, Siemens, AEG eerst op de shortlist en is ATAG daar later pas bijgekomen)
Wij willen geen wit. Maar omdat we nog niet weten welke kleur wel is de opstelling eerst wit gemaaktMaatjewerkt schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:04:
[...]
Weinig kleurkeuze bij Kvik maakt voor jou niet uit toch? Een witte keuken hebben ze overal wel
Zoals beloofd:Wikken schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:51:
[...]
Dat kunnen ze zeker.
Uiteindelijk zijn de verschillen tussen bepaalde merken kasten (pronorm, ballerina, nobilia, hacker etc) ook vooral om de opties in kleur en stijl/uitstraling (en een deel kwaliteit). En dat kan ook aardig wat prijsverschil opleveren.Eva-Luna74 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:53:
[...]
Wij willen geen wit. Maar omdat we nog niet weten welke kleur wel is de opstelling eerst wit gemaakt
Indien een kleur/stijl ook bij de wat goedkopere kasten zitten, zou ik daar zeker ook een offerte voor vragen.
[ Voor 3% gewijzigd door geenflauwidee91 op 12-03-2026 11:25 ]
Ja, niet mijn smaak, maar goed, ik zou die kleur ook niet kiezen.
En zij vinden onze zwarte keuken weer te donker en het hout niet handig met kinderen.
Wij hebben de eerste tekening ontvangen voor onze nieuwe keuken. We zijn nu aan het bedenken wat we evt anders willen. Mochten er suggesties zijn dan hoor ik dat graag.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Hele mooie keuken, maar ik zou inderdaad geen kastjes nemen in de nis. Oogt rommelig zo en je hebt waarschijnlijk genoeg kastruimte. Als je die plank doortrekt, heb je een veel luchtiger geheel.MikaX schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 22:24:
Wij hebben de eerste tekening ontvangen voor onze nieuwe keuken. We zijn nu aan het bedenken wat we evt anders willen. Mochten er suggesties zijn dan hoor ik dat graag.
***members only***
Over de zitplekken aan het eiland twijfel ik. Je zit niet vaak naast elkaar op zo'n barkruk, want dan zit je continu gedraaid. Je moet dus eigenlijk altijd meer plekken hebben dan je denkt te gebruiken. Ik zou dus niet zomaar snijden in het aantal plekken en de twee aan de lange kant zijn waarschijnlijk straks de beste plekken omdat je makkelijker contact hebt met de mensen in de keuken zelf.
Kwestie van smaak en gebruiksgemak obv hoe jullie het gebruiken, maar is koken en spoelen op het eiland een optie?MikaX schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 22:24:
***members only***
Je zou dan 6 hoge kasten kunnen doen tegen de wand, spoelbak naar je eiland, niet meer van die bovenkasten (eventueel een plankje met spotjes) en een achterwand.
Met die hoge kast krijg je wat extra ruimte. Die zou je eventueel kunnen gebruiken om je bar (eiland) te vergroten door wat kasten weg te laten?
Dat hebben we zeker overwogen. We hebben ruimte voor 9 kasten, maar 6 met een nis voor koffieapparaat en tostiapparaat is ook ruim zat. We vrezen alleen dat het een rommeltje wordt op het eiland. Zijn we echt netjes genoeg. Daarom hebben we nu toch gekozen voor spoelen tegen de muur. Maar we twijfelen daar wel echt nog steeds over. Water is ook in het eiland aangelegd, dus het is een optie.geenflauwidee91 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 22:54:
[...]
Kwestie van smaak en gebruiksgemak obv hoe jullie het gebruiken, maar is koken en spoelen op het eiland een optie?
Je zou dan 6 hoge kasten kunnen doen tegen de wand, spoelbak naar je eiland, niet meer van die bovenkasten (eventueel een plankje met spotjes) en een achterwand.
Met die hoge kast krijg je wat extra ruimte. Die zou je eventueel kunnen gebruiken om je bar (eiland) te vergroten door wat kasten weg te laten?
Daar had ik dus nog niet aan gedacht. Ik dacht 3 kinderen, dus 3 plekken is genoeg. Om even snel een boterham te eten bijv.Ojjorz schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 22:30:
[...]
Hele mooie keuken, maar ik zou inderdaad geen kastjes nemen in de nis. Oogt rommelig zo en je hebt waarschijnlijk genoeg kastruimte. Als je die plank doortrekt, heb je een veel luchtiger geheel.
Over de zitplekken aan het eiland twijfel ik. Je zit niet vaak naast elkaar op zo'n barkruk, want dan zit je continu gedraaid. Je moet dus eigenlijk altijd meer plekken hebben dan je denkt te gebruiken. Ik zou dus niet zomaar snijden in het aantal plekken en de twee aan de lange kant zijn waarschijnlijk straks de beste plekken omdat je makkelijker contact hebt met de mensen in de keuken zelf.
Hier ook een aantal keukenzaken bezocht en wat inspiratie op gedaan hier. Zit alleen erg in twijfel wat te doen met onze keuken. Heb bij 3 zaken tekeningen laten maken (Kvik, superkeukens en Altis). Kvik valt al af (kunnen geen greeploze keuken naar mijn smaak aanbieden), maar die van superkeukens en Altis staan met wel aan.
Altis wel een stuk duurder maar zet me vooral aan het denken wat ik nu wil qua indeling. Enerzijds vind ik een vrijstaand eiland wel mooi, maar zoals bij superkeukens een schier eiland kun je een nog groter eiland kwijt (ook wel chique). Wat denken jullie? Ik snap dat het voor een groot deel een kwestie van persoonlijke voorkeur is maar wellicht dat iemand me kan overtuigen waarom voor de een wel of juist niet te gaan. Ik snap dat je bij een schiereiland er altijd omheen moet lopen, maar hoe storend is dat denken jullie op lange termijn?
bij superkeukens (foto 1) is het eiland 3,1m, bij Altis 2,7m (wat eigenlijk in de showroom toch ook al best groot leek)
Superkeukens is een Schüller keuken en Altis Pronorm. Denk dat het kwalitatief verder om het even is. Superkeukens is met AEG apparatuur, AEG matte kookplaat en quooker incl montage 23.9k en Altis met Bosch apparatuur, Bora en quooker incl montage 28k.
:strip_exif()/f/image/4zPl7reUJ7qjkYSNNClLKtZH.jpg?f=fotoalbum_large)
Altis wel een stuk duurder maar zet me vooral aan het denken wat ik nu wil qua indeling. Enerzijds vind ik een vrijstaand eiland wel mooi, maar zoals bij superkeukens een schier eiland kun je een nog groter eiland kwijt (ook wel chique). Wat denken jullie? Ik snap dat het voor een groot deel een kwestie van persoonlijke voorkeur is maar wellicht dat iemand me kan overtuigen waarom voor de een wel of juist niet te gaan. Ik snap dat je bij een schiereiland er altijd omheen moet lopen, maar hoe storend is dat denken jullie op lange termijn?
bij superkeukens (foto 1) is het eiland 3,1m, bij Altis 2,7m (wat eigenlijk in de showroom toch ook al best groot leek)
Superkeukens is een Schüller keuken en Altis Pronorm. Denk dat het kwalitatief verder om het even is. Superkeukens is met AEG apparatuur, AEG matte kookplaat en quooker incl montage 23.9k en Altis met Bosch apparatuur, Bora en quooker incl montage 28k.
:strip_exif()/f/image/4zPl7reUJ7qjkYSNNClLKtZH.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door rtownz251 op 13-03-2026 20:03 ]
Wij hebben een grotendeels vergelijkbare opstelling zoals in je eerste ontwerp, onze keuken is misschien iets smaller. Maar wij hebben heel bewust voor een schiereiland gekozen. Zolang de doorgang voor jullie gevoel breed genoeg is, zou ik daar eerder voor kiezen, in plaats van een kookeiland met 2 smallere doorgangen.rtownz251 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 19:56:
Hier ook een aantal keukenzaken bezocht en wat inspiratie op gedaan hier. Zit alleen erg in twijfel wat te doen met onze keuken. Heb bij 3 zaken tekeningen laten maken (Kvik, superkeukens en Altis). Kvik valt al af (kunnen geen greeploze keuken naar mijn smaak aanbieden), maar die van superkeukens en Altis staan met wel aan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wij hebben de keuken nu een maand of 2 staan en wij lopen regelmatig langs elkaar door de opening zonder dat het ons hindert.
:strip_exif()/f/image/inYvxiF3L6vTMMHXL3YiXcFO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ReMnsup7QUAwGKR966EuUK0T.jpg?f=fotoalbum_large)
We zouden in principe 1,4m als doorgang tussen de hoge kast en het eiland houden dus dat is ruim voldoende. Altis gaf alleen aan dat elke keer eromheen als je wat nodig hebt kan gaan storen als je er 10x op een avond omheen moet. Het is maar een klein “leed” maar hoop niet dat het op termijn een kleine ergernis word. Bij los eiland zou je dus 1,8 meter te verdelen hebben waarbij we de doorgang naar de garage het meest breed zouden houden (zeg 1 meter en dan 0,8 aan de andere zijde). Totale ruimte is 5,1m breed.eelco74 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 08:45:
[...]
Wij hebben een grotendeels vergelijkbare opstelling zoals in je eerste ontwerp, onze keuken is misschien iets smaller. Maar wij hebben heel bewust voor een schiereiland gekozen. Zolang de doorgang voor jullie gevoel breed genoeg is, zou ik daar eerder voor kiezen, in plaats van een kookeiland met 2 smallere doorgangen.
Wij hebben de keuken nu een maand of 2 staan en wij lopen regelmatig langs elkaar door de opening zonder dat het ons hindert.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
We willen de bijkeuken bij de gewone keuken betrekken en zo een leefkeuken creëren. Andere optie is het eiland in de lengte richting plaatsen. Maar denk dat het eiland dan teveel richting de woonkamer komt
Aangezien wij recent een huis hebben gekocht mag ik gaan kijken voor een nieuwe keuken. Vanmorgen heb ik een bezoek gebracht aan Home Center in Wolvega en ik ben echt geschrokken van de prijzen van de showroommodellen (Next125, Nolte, Keller en hun eigen merk HomeMatic). 3 jaar geleden hebben we een nieuwe keuken uitgezocht voor de huidige woning. Zijn de prijzen zo enorm omhoog gegaan in die korte tijd?
Wij willen een opstelling met 7 hoge kasten, 10 lage kasten en een kookeiland van 5,5 meter, waarvan 3 m voor het koken en 2,5 m bar/tafel.
Als budget in het bouwdepot heb ik 40k voor de keuken opgegeven maar dat ga ik met die merken niet halen ben ik bang... Ik vind de prijs in verhouding tot wat je er voor krijgt echt hoog, terwijl je wel tegen de beperkingen van de standaard maten aanloopt.
Bij het doorlezen van dit topic zag ik Berg & Smidt voorbijkomen. Nu ben aan het bedenken of we beter voor maatwerk kunnen gaan als we toch zoveel geld uit gaan geven aan een keuken. Nou zit dat bedrijf voor ons wel een eind uit de richting.
Zijn hier ervaringen met interieurbouwers in noord Nederland? Waar moeten we wel, of juist niet naar toe?
Wij willen een opstelling met 7 hoge kasten, 10 lage kasten en een kookeiland van 5,5 meter, waarvan 3 m voor het koken en 2,5 m bar/tafel.
Als budget in het bouwdepot heb ik 40k voor de keuken opgegeven maar dat ga ik met die merken niet halen ben ik bang... Ik vind de prijs in verhouding tot wat je er voor krijgt echt hoog, terwijl je wel tegen de beperkingen van de standaard maten aanloopt.
Bij het doorlezen van dit topic zag ik Berg & Smidt voorbijkomen. Nu ben aan het bedenken of we beter voor maatwerk kunnen gaan als we toch zoveel geld uit gaan geven aan een keuken. Nou zit dat bedrijf voor ons wel een eind uit de richting.
Zijn hier ervaringen met interieurbouwers in noord Nederland? Waar moeten we wel, of juist niet naar toe?
Westra heeft wel toffe dingen gemaakt, ook voor een project dat ik in het echt ken. Daarnaast heeft die man mijn sympathie (wat een klein wonder mag heten, aangezien ze actief zijn op social media en ik daar een beetje allergisch voor ben).MizzMontana schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:28:
Aangezien wij recent een huis hebben gekocht mag ik gaan kijken voor een nieuwe keuken. Vanmorgen heb ik een bezoek gebracht aan Home Center in Wolvega en ik ben echt geschrokken van de prijzen van de showroommodellen (Next125, Nolte, Keller en hun eigen merk HomeMatic). 3 jaar geleden hebben we een nieuwe keuken uitgezocht voor de huidige woning. Zijn de prijzen zo enorm omhoog gegaan in die korte tijd?
Ik zou alleen niet weten in welk prijssegment ze zitten voor keukens,daar heb ik geen ervaring mee. Keukenprijzen zijn in ieder geval echt de pan uit gerezen. Loop maar eens door een IKEA, daar staan ook weinig bijzondere eilandjes met wat achterkasten voor meer dan €20k.
[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 14-03-2026 21:04 ]
Als je in Wolvega hebt gekeken, dan is Leeuwarden ook voor jou te doen.
Daar kan je o.a. terecht bij Kvik, Bakker Postma, Keukensale, Keukenkampioen, Keukenconcurrent, Brugman,etc.
Maak er een leuk (mid)dagje uit van.
Daar kan je o.a. terecht bij Kvik, Bakker Postma, Keukensale, Keukenkampioen, Keukenconcurrent, Brugman,etc.
Maak er een leuk (mid)dagje uit van.
Bedankt voor de tips alvast. Dat is wat leuk uitzoekwerk. Ik denk inderdaad dat het goed is om ook wat meer keukenzaken binnen te lopen. Kijken wat er tegenwoordig allemaal te krijgen is en welke nieuwe trends en gadgets er zijn. Leeuwarden is voor ons prima te doen.
Westra ziet er wel goed uit. Wij willen graag houten fronten (massief of fineer maakt mij niet zo veel uit). De moderne keuken die hij op de site heeft staan is wel in de richting van wat wij zoeken. Zelfde materiaal werkblad en hoge fronten uit 1 stuk, zonder naad er in.
Westra ziet er wel goed uit. Wij willen graag houten fronten (massief of fineer maakt mij niet zo veel uit). De moderne keuken die hij op de site heeft staan is wel in de richting van wat wij zoeken. Zelfde materiaal werkblad en hoge fronten uit 1 stuk, zonder naad er in.
Zijn er mensen die de Bosch PVQ711H26E of de Bosch PVQ795H26E hebben of ermee gewerkt hebben?
Dit zijn inductiekookplaten met recirculatie van 71 cm waarbij de eerste geen rand heeft en de tweede wel.
Ik lees over een aantal andere Bosch-tyoes dat ze ze veel lawaai maken en dat de kookplaat heel heet wordt tussen de kookzones. Ik hoor graag of dat voor deze twee ook geldt.
Of weet iemand een goed alternatieve kookplaat van dezelfde breedte? AEG heeft ook een kookplaat van ca 71 cm breed. Iemand ervaring hiermee?
Wat is trouwens handig? Een kookplaat met of zonder rand?
Dit zijn inductiekookplaten met recirculatie van 71 cm waarbij de eerste geen rand heeft en de tweede wel.
Ik lees over een aantal andere Bosch-tyoes dat ze ze veel lawaai maken en dat de kookplaat heel heet wordt tussen de kookzones. Ik hoor graag of dat voor deze twee ook geldt.
Of weet iemand een goed alternatieve kookplaat van dezelfde breedte? AEG heeft ook een kookplaat van ca 71 cm breed. Iemand ervaring hiermee?
We hadden een AEG zonder rand, en nu een Bosch met. Maakt niks uit. Of je moet de rand sjiek vinden.Eva-Luna74 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 21:34:
En misschien in sommige gevallen is een rand net een beetje stootbescherming voor de rand van het glas.
AEG zijn fijne kookplaten, met het afzuigdeel geen ervaring
Mooie combinatie, ook met de vloer. Hoe groot is het eiland?eelco74 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 08:45:
[...]
Wij hebben een grotendeels vergelijkbare opstelling zoals in je eerste ontwerp, onze keuken is misschien iets smaller. Maar wij hebben heel bewust voor een schiereiland gekozen. Zolang de doorgang voor jullie gevoel breed genoeg is, zou ik daar eerder voor kiezen, in plaats van een kookeiland met 2 smallere doorgangen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi, ben zelf ook zoiets soortgelijks (qua kleur) aan het zoeken. Heb nu een shortlist tussen een frontje van Schuller en Ballerina.MikaX schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 22:24:
***members only***
Is dat toevallig de Schuller K068 Bergamo Noten front?
Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Voor de verbouwing van mijn woning ben ik ook op keukenjacht.
Nu heb ik voor nu twee offertes van vergelijkbare opstellingen:
Wat is jullie idee hierbij? Is het kwaliteitsverschil groot tussen deze twee merken, dat dit het prijsverschil verklaart.
En zijn er op het ontwerp algemeen nog tips?
Ik heb geen haast met beslissen, maar gezien de rest van de verbouwing ook het nodige kost is een (nog wat) lagere prijs zeer wenselijk zonder te veel consessies aan het ontwerp.
Een winkel een tussen Zwolle en Heerenveen die ik nog (moet/kan) bezoeken?
Members only:
Bij de tweede is er vast nog wat ruimte in de prijs, de Keller zit al wel op de uiteindelijke prijs (geen ruimte meer).
Inloggen
Wat is jullie idee hierbij? Is het kwaliteitsverschil groot tussen deze twee merken, dat dit het prijsverschil verklaart.
Ik heb geen haast met beslissen, maar gezien de rest van de verbouwing ook het nodige kost is een (nog wat) lagere prijs zeer wenselijk zonder te veel consessies aan het ontwerp.
[ Voor 3% gewijzigd door RobertowNL op 15-03-2026 13:40 ]
Over het algemeen zijn de kookplaten met rvs rand bedoeld voor opbouwpauldaytona schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:47:
[...]
We hadden een AEG zonder rand, en nu een Bosch met. Maakt niks uit. Of je moet de rand sjiek vinden.
En misschien in sommige gevallen is een rand net een beetje stootbescherming voor de rand van het glas.
AEG zijn fijne kookplaten, met het afzuigdeel geen ervaring
en die zonder voor verdiepte inbouw/vlakinbouw.
De rvs rand is inderdaad bedoeld als bescherming tegen stoten, bij opbouw.
AEG heeft van elke kookplaat 3 versies: met rvs rand, voor verdiepte inbouw of zonder rand opliggend. De zijkant loopt dan wat schuin op.eelco74 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 14:59:
[...]
Over het algemeen zijn de kookplaten met rvs rand bedoeld voor opbouw
en die zonder voor verdiepte inbouw/vlakinbouw.
De rvs rand is inderdaad bedoeld als bescherming tegen stoten, bij opbouw.
De keukenzaak waar ik verder wel tevreden over ben rekent hele slechte prijzen voor de apparatuur. Die ga ik nu dus waarschijnlijk los bestellen. Nog zaken waar ik dan specifiek op moet letten?
Het eiland is 170x120 cm. Naast de kookplaat is precies genoeg ruimte om nog een groot bakblik uit de oven te even neer te zetten,Eva-Luna74 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:52:
[...]
Mooie combinatie, ook met de vloer. Hoe groot is het eiland?
We hadden eerst in het ontwerp een 190 breed eiland, maar vonden daarmee de doorloop toch te smal.
**knip**
[ Voor 109% gewijzigd door jh0t op 17-03-2026 13:51 ]
Ga je dit dan zelf monteren? Ik zou goed kijken of je dan dat ook eraf haalt van de prijs en als winst rekent. Deze keukenzaak geeft een veel beter gevoel? Hoe zaten andere qua prijs?Ojjorz schreef op zondag 15 maart 2026 @ 16:09:
De keukenzaak waar ik verder wel tevreden over ben rekent hele slechte prijzen voor de apparatuur. Die ga ik nu dus waarschijnlijk los bestellen. Nog zaken waar ik dan specifiek op moet letten?
Niet verkeerd bedoeld, maar wat als je nu als antwoord krijgt dat het goedkoper zou kunnen? Ga je dan nog onder de koop uit? Ik heb het zelf ook gedaan in het verleden...jh0t schreef op zondag 15 maart 2026 @ 19:27:
Vandaag hebben we getekend voor onze nieuwe keuken. Redelijk wat voorwerk gedaan maar man man man, wat een informatie allemaal.. We zijn begonnen met een eerste tekening bij Superkeukens en hierna vandaag bij Keukenloods in Utrecht geweest. Fijn gesprek, goede en naar mijn inziens eerlijke verkoper die goed meedacht. Wel 1 detail vergeten bij het blad, deze willen we nog een beetje op de muur laten doorgaan, dus als een soort plint (weet de naam even niet). Dit moeten we er nog bij tekenen en vragen.
De keuken loopt iets door tot in de opening van de eetkamer om toch een soort 'eilandgevoel' te krijgen. Aan de kant van de eetkamer zit nog een smalle kast (zonder grepen zodat het niet opvalt) om nog wat spullen in op te bergen.
De spoelbak wordt onder het blad gemonteerd, vonden we een veel strakkere look geven. De kookplaat wordt ook in het blad verwerkt zodat dit gelijke hoogte is.
***members only***
Wat vinden jullie van de prijs en de keuken?
Anyway, lijkt me niet een hele slechte prijs, maar ergens denk ik ook wel dat je op een andere dag, bij een andere winkel of dezelfde net wat minder had kunnen betalen. Of net wat meer. Geniet van die keuken!
Members only: Levering verplaatst
Inloggen
Persoonlijk niet bekend met Hornbach keukens. Maar ik vermoed dat dit echt wel lager moet kunnen. Er missen aardig wat specificaties in je offerte. Ben daar wel benieuwd naar. Check je PMNewbie123666 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 18:43:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik en mijn vriend zijn bij de hornbach geweest voor een bauformat keuken. Eigenlijk zijn we wel blij en willen we akkoord gaan met de offerte.
Echter vragen we ons af of de prijs niet te hoog is voor wat we willen?
Heeft iemand enig idee?
Wat zijn jullie ervaringen met regenereren met een stoomoven? Wij gebruiken nu de magnetron heel regelmatig (zeg maar 1 of 2 keer per dag) en natuurlijk is na het opnieuw opwarmen de smaak van het eten een stuk minder dus lijkt een stoomoven met deze functie mij wel wat.
Hoe lang duurt het zoal om een maaltijd op te warmen? Moet je deze na elke stoom beurt schoonmaken? Kost dit veel tijd? Ik warm voor mijn maaltijd altijd de kliekjes van de vorige maaltijd en meestal zijn dat 1 tot 3 gerechten en volgens mij is een bijkomende voordeel van de stoomoven dat je prima alle 3 gerechten tegelijk in de stoomoven kan doen en dan komt het kwa tijd op hetzelfde nee (3x3 minuten of 1x10)
Ik vraag mij af of dit een hype is of echt een gamechanger. Heb je èèn met een aparte water aanvoer/afvoer? Ik heb dat in mijn technische tekening niet meegenomen maar zou eventueel de water toevoer van de kraan en de afvoer van de spoelbak kunnen splitten?
Hoe lang duurt het zoal om een maaltijd op te warmen? Moet je deze na elke stoom beurt schoonmaken? Kost dit veel tijd? Ik warm voor mijn maaltijd altijd de kliekjes van de vorige maaltijd en meestal zijn dat 1 tot 3 gerechten en volgens mij is een bijkomende voordeel van de stoomoven dat je prima alle 3 gerechten tegelijk in de stoomoven kan doen en dan komt het kwa tijd op hetzelfde nee (3x3 minuten of 1x10)
Ik vraag mij af of dit een hype is of echt een gamechanger. Heb je èèn met een aparte water aanvoer/afvoer? Ik heb dat in mijn technische tekening niet meegenomen maar zou eventueel de water toevoer van de kraan en de afvoer van de spoelbak kunnen splitten?
[ Voor 18% gewijzigd door Mark K op 15-03-2026 23:03 ]
Nog een keukenloods in die buurt? Gewoon langsgaan en kijken wat ze aanbieden. Ik vermoed dat als je je apparaten upgrade met vergelijkbare kasten, dat dat ook een 'winst' is. Lijkt mij wel mogelijk als ik naar die prijzen kijk.RobertowNL schreef op zondag 15 maart 2026 @ 13:36:
Voor de verbouwing van mijn woning ben ik ook op keukenjacht.
***members only***
Bij de tweede is er vast nog wat ruimte in de prijs, de Keller zit al wel op de uiteindelijke prijs (geen ruimte meer).
Ik heb geen haast met beslissen, maar gezien de rest van de verbouwing ook het nodige kost is een (nog wat) lagere prijs zeer wenselijk zonder te veel consessies aan het ontwerp.![]()
Nog geen dagdagelijkse ervaring mee. Maar als je de tijd hebt en zelf wil ervaren, raadt ik het BSH experience center in Hoofddorp aan.Mark K schreef op zondag 15 maart 2026 @ 22:59:
Wat zijn jullie ervaringen met regenereren met een stoomoven? Wij gebruiken nu de magnetron heel regelmatig (zeg maar 1 of 2 keer per dag) en natuurlijk is na het opnieuw opwarmen de smaak van het eten een stuk minder dus lijkt een stoomoven met deze functie mij wel wat.
Beste medetweakers!
Na lang en veel lezen op dit forum, is nou echt de tijd gekomen om zelf feedback van jullie te vragen op ons keukenontwerp! Het is nogal een apart geval, en we zijn ons er van bewust dat dit echt een luxe keuken is met bijbehorende prijs - dat we dit kunnen overwegen is echt een combinatie van privilege en lang sparen. Het is nogal een offerte, dus een samenvatting:
- Offerte is van Janssen Totaal Wonen, maar we hebben vergelijkbare offerte gekregen van Verdonk Keukens.
- Totaalprijs (nu: 35-36k) is excl. werkblad, omdat we een speciaal terrazzo werkblad willen laten maken bij Terrazzo Ruesink in Aalten. Deze wordt wit met groene en rode steentjes.
-Werkblad zit relatief laag, maar omdat ik vrij klein ben kan het werkblad ook echt niet hoger dan 90 cm. Blad wordt 5 cm dik.
-Kasten zijn van Schüller, omdat wij heel graag ronde hoekkastjes wilden met een kaderdeur en dit merk het enige lijkt te zijn wat dat kan leveren zonder maatwerk. Frontjes Casa (lak met nerf) in bosgroen, bronskleurige greepjes, luxere dichte lades.
-Het is een grotere hoekkeuken, met keukeneiland, afgeronde hoeken. Ik wil graag een "leeg" werkblad op het keukeneiland, zodat daar mijn KitchenAid kan en ik daar ruimte heb om te bakken en pasta te maken. Ik heb veel keukenspullen, dus de opbergruimte ook echt wel nodig!
-Huis is een stadse bovenwoning van honderd jaar oud, dus we willen graag een "moderne" keuken die wel goed past bij een huis met paneeldeuren en een ensuite, dus een wat klassiekere look.
-Apparatuur is A-merk, voornamelijk Neff (oven, stoomoven, inductieplaat, afzuiging, vaatwasser, grote vriezer) en een grote Miele koelkast en Quooker Combi+.
-De kastjes zijn heel hoog (plafond 270), en er is een kroonlijst
Vragen aan jullie:
- Volgens Janssen kan er geen uittrekbaar afvalsysteem naast de Quooker onder de spoelbank, alleen een afvalbakje wat je dan los uit moet trekken. Dat willen we liever niet, en we zijn ook aan het zoeken naar een andere locatie voor een reguliere vuilnisbak. Wie heeft een tip?
-Zijn de offertes met een prijs van 35-36k reëel?
-Hebben jullie nog tips qua bovenkastjes? Is dit verschil in diepte leuk of zouden jullie alles ondiep (35cm) doen?
-Andere tips qua indeling? Of voor tegels op de achterwand?
We zijn heel benieuwd wat jullie vinden!
Groet!
:strip_exif()/f/image/TG0WHQKHkCPZpf817byydfl8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/V6fsa12pQWtvXtjXPL7HurSA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/06YQN4zDWSAZnL10Qzi1dkVL.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ihDLkCezAKv3GX2wWNgg9iCA.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/V2sKnGI3iRo8BmQKXjTsVde3.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ba6KJXdTmge9vGt0pnEP2Ts8.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MDiQcdxqVAO0lvpZkICRa0zS.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sCsVYAKjMCZKEjAnOQFEATA5.jpg?f=user_large)
Na lang en veel lezen op dit forum, is nou echt de tijd gekomen om zelf feedback van jullie te vragen op ons keukenontwerp! Het is nogal een apart geval, en we zijn ons er van bewust dat dit echt een luxe keuken is met bijbehorende prijs - dat we dit kunnen overwegen is echt een combinatie van privilege en lang sparen. Het is nogal een offerte, dus een samenvatting:
- Offerte is van Janssen Totaal Wonen, maar we hebben vergelijkbare offerte gekregen van Verdonk Keukens.
- Totaalprijs (nu: 35-36k) is excl. werkblad, omdat we een speciaal terrazzo werkblad willen laten maken bij Terrazzo Ruesink in Aalten. Deze wordt wit met groene en rode steentjes.
-Werkblad zit relatief laag, maar omdat ik vrij klein ben kan het werkblad ook echt niet hoger dan 90 cm. Blad wordt 5 cm dik.
-Kasten zijn van Schüller, omdat wij heel graag ronde hoekkastjes wilden met een kaderdeur en dit merk het enige lijkt te zijn wat dat kan leveren zonder maatwerk. Frontjes Casa (lak met nerf) in bosgroen, bronskleurige greepjes, luxere dichte lades.
-Het is een grotere hoekkeuken, met keukeneiland, afgeronde hoeken. Ik wil graag een "leeg" werkblad op het keukeneiland, zodat daar mijn KitchenAid kan en ik daar ruimte heb om te bakken en pasta te maken. Ik heb veel keukenspullen, dus de opbergruimte ook echt wel nodig!
-Huis is een stadse bovenwoning van honderd jaar oud, dus we willen graag een "moderne" keuken die wel goed past bij een huis met paneeldeuren en een ensuite, dus een wat klassiekere look.
-Apparatuur is A-merk, voornamelijk Neff (oven, stoomoven, inductieplaat, afzuiging, vaatwasser, grote vriezer) en een grote Miele koelkast en Quooker Combi+.
Vragen aan jullie:
- Volgens Janssen kan er geen uittrekbaar afvalsysteem naast de Quooker onder de spoelbank, alleen een afvalbakje wat je dan los uit moet trekken. Dat willen we liever niet, en we zijn ook aan het zoeken naar een andere locatie voor een reguliere vuilnisbak. Wie heeft een tip?
-Hebben jullie nog tips qua bovenkastjes? Is dit verschil in diepte leuk of zouden jullie alles ondiep (35cm) doen?
Groet!
:strip_exif()/f/image/TG0WHQKHkCPZpf817byydfl8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/V6fsa12pQWtvXtjXPL7HurSA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/06YQN4zDWSAZnL10Qzi1dkVL.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ihDLkCezAKv3GX2wWNgg9iCA.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/V2sKnGI3iRo8BmQKXjTsVde3.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ba6KJXdTmge9vGt0pnEP2Ts8.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MDiQcdxqVAO0lvpZkICRa0zS.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sCsVYAKjMCZKEjAnOQFEATA5.jpg?f=user_large)
Je zegt dat je aan het kijken bent. Via rechtsbijstand oid? Lijkt me de juiste weg. Voor zover ik weet, is een vertraging niet direct een reden voor vergoeding. Als jij daardoor echter 'schade' lijdt, dan zou je dat wel kunnen aanhalen. Het zou dan ook wel via de formele weg moeten: ingebrekestelling. Daarnaast gaat het om de vraag wat een redelijke termijn zou zijn. 6 weken zonder keuken klinkt wel veel.Sjrd83 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 22:44:
***members only***
Verder zou ik het nu niet weten.
Ja klopt, de Bergamo inderdaad. Ik zou er alleen heel graag een hele keuken mee zien ipv alleen een plankje. Lineo donker is mogelijk ook nog een optie.Yellowneck schreef op zondag 15 maart 2026 @ 13:04:
[...]
Mooi, ben zelf ook zoiets soortgelijks (qua kleur) aan het zoeken. Heb nu een shortlist tussen een frontje van Schuller en Ballerina.
Is dat toevallig de Schuller K068 Bergamot Noten front?
Toen onze huidige keuken werd geleverd bleek er vlak voor installatie een fout in het blad te zitten en is dat teruggestuurd naar de natuursteenleverancier. Ze zijn gewoon de keuken komen installeren en hebben een tijdelijk werkblad met tijdelijke spoelbak gemaakt. Zo hadden we toch een keuken. Twee weken later is toen het echte blad erin gezet.Sjrd83 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 22:44:
***members only***
Je kunt een groter afvalsysteem nemen, maar dat kost je dan wel een kastje. Hij wordt dan in een apart 60 cm kastje geplaatst. Wij hebben dat bij Schüller laten opnemen.Veerle_vW schreef op zondag 15 maart 2026 @ 23:27:
Beste medetweakers!
Vragen aan jullie:
Groet!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zou je dat eiland niet wat verder naar voren kunnen plaatsen? Het lijkt wat krap en dan valt het misschien wat mooier om de muur. Evt zou je dan kunnen overwegen om aan dat korte stukje muur ook nog aanrecht te maken, dus dan een u met het eiland.
Verder zou ik die bovenkastjes allemaal 35 cm doen.
En wat me opviel is dat er een groot passtuk links zit. Kun je niet alles naar links schuiven, dan heb je meer aanrecht.
De leverancier van de apparaten kan het monteren en dan nog scheelt het 4k. Vandaag eens kijken wat de keukenzaak er van zegt; ik wil dan wel dat ze de technische tekening leveren.geenflauwidee91 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 22:37:
[...]
Ga je dit dan zelf monteren? Ik zou goed kijken of je dan dat ook eraf haalt van de prijs en als winst rekent. Deze keukenzaak geeft een veel beter gevoel? Hoe zaten andere qua prijs?
Stoomoven regenereren is lekkerder, maar duurt ook veel langer. Denk eerder aan 15-20 minuten. Dus als je 2x per dag de magnetron gebruikt denk ik dat je er snel klaar mee bent.Mark K schreef op zondag 15 maart 2026 @ 22:59:
Als je een koopt zonder vaste wateraansluiting moet je water bijvullen en afvoer weggooien (sommige ovens laten een plas water in de ovenruimte achter ipv afvoerbak).
Zou dus alleen een stoomoven kopen als je van plan bent om ook te stomen. Ik zou altijd voor een vaste wateraansluiting kiezen als dat in je budget zit. Want minder handelingen betekent dat je het apparaat vaker gaat gebruiken.
-> Dank! We hebben alleen geen 60 cm kastjes "over", direct naast de spoelbak zit de vaatwasser (enige locatie waar die past) en aan de andere kant de hoekkast.MikaX schreef op maandag 16 maart 2026 @ 02:51:
[...]
Je kunt een groter afvalsysteem nemen, maar dat kost je dan wel een kastje. Hij wordt dan in een apart 60 cm kastje geplaatst. Wij hebben dat bij Schüller laten opnemen.
Zou je dat eiland niet wat verder naar voren kunnen plaatsen? Het lijkt wat krap en dan valt het misschien wat mooier om de muur. Evt zou je dan kunnen overwegen om aan dat korte stukje muur ook nog aanrecht te maken, dus dan een u met het eiland.
Verder zou ik die bovenkastjes allemaal 35 cm doen.
En wat me opviel is dat er een groot passtuk links zit. Kun je niet alles naar links schuiven, dan heb je meer aanrecht.
-> Eiland kan helaas niet verplaatst, dat komt omdat er aan beide kanten een raam en balkondeur zit en een kozijn. Dus dit is de maximale grootte. Anders eens
-> Bovenkastjes allemaal 35 boven het aanrecht is zeker een twijfelpunt voor ons, we twijfelen ook of dat dan twee rijen (dus gelijk met bovendeurtjes boven koelkast/vriezer) of een rij kastjes met grotere deuren moet worden
-> Dit passtuk is omdat er nu een koof zit met leidingen voor luchtafvoer van de onderbuurman, we hopen inderdaad dat dit ook achter de vriezer past maar voor de zekerheid hem nu even zo ingepast.
Dank voor het meedenken vast!
Inderdaad, vroeg de keukenboer ook om fotos en die liet me toen een foto op haar mobiel zien van tijdens een beurs.MikaX schreef op maandag 16 maart 2026 @ 02:37:
[...]
Ja klopt, de Bergamo inderdaad. Ik zou er alleen heel graag een hele keuken mee zien ipv alleen een plankje. Lineo donker is mogelijk ook nog een optie.
Online vind ik dit frontje nog niet in een keukenopstelling terug. Wel op een dressoir en garderobekast. Vind de kleur mooi, maar het patroon ben ik niet nog niet helemaal over uit of ik em te onrustig vind:
![]() | ![]() |
Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Ik vind de kleur te donker omdat het een kleine smalle keuken is, komt m.i.erg op je af straks. Heb je wel eens aan een interieurbouwer gedacht? Elke cm benut en in zelfde prijsklasse. Wij hebben al drie keuken zo laten maken op maat bij Rijksen in Maurik. Weet niet of dat bij jullie in de buurt is, maar het is echt de moeite waard om daar eens te gaan praten.Veerle_vW schreef op zondag 15 maart 2026 @ 23:27:
Beste medetweakers!
Vragen aan jullie:
Groet!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dank! We zijn inderdaad wel langs maatwerk (Schoonhoven Keukens) geweest, maar dat ging echt wel richting de 50k, dus dat maakte echt wel uit. Vooral ronde kastjes is moeilijk te vinden elders, maar dank voor de tip!Pimirene schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:38:
[...]
Ik vind de kleur te donker omdat het een kleine smalle keuken is, komt m.i.erg op je af straks. Heb je wel eens aan een interieurbouwer gedacht? Elke cm benut en in zelfde prijsklasse. Wij hebben al drie keuken zo laten maken op maat bij Rijksen in Maurik. Weet niet of dat bij jullie in de buurt is, maar het is echt de moeite waard om daar eens te gaan praten.
Op de plaatjes ljikt de keuken inderdaad heel donker, maar het is best een "groene" groen in het echt en er is straks veel licht. Het is ook niet per se een kleine smalle keuken als je het mij vraagt - hij is straks open met de eetkamer en toch echt wel ruim 4 meter met ook een ruime meter doorloop. Daar twijfel ik dus niet zo aan
Gebruik het nu al een jaar of 5 en voor ons heeft het de magnetron, op enkele zaken na, volledig overbodig gemaakt.Mark K schreef op zondag 15 maart 2026 @ 22:59:
Het standaard programma is 10 min en goed voor 80-90% van alles wat je wilt opwarmen.
Wat dichtere maaltijden als een lasagne wil je richting de 15-20 min doen om goed door en door op te warmen.
Als het al een wat dunnere saus is, bijvoorbeeld een curry, doe je de temp op 140 (ipv de standaard 120) dan verdampt het water ook weer (boven de 140 verdampt water tot een gas) en krijg je dus ook geen waterige bedoeling.
Voor soepen of sausen pak ik meestal een pan op de kookplaat of bij hoge uitzondering de magnetron.
De kwaliteit van je eten is zo veel beter dan wanneer je die droge hap uit een magnetron trekt.
PSN: Flix20-NL
Dit is dus ook exact mijn twijfel. Of het niet te druk oogt.Yellowneck schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:13:
[...]
Inderdaad, vroeg de keukenboer ook om fotos en die liet me toen een foto op haar mobiel zien van tijdens een beurs.
Online vind ik dit frontje nog niet in een keukenopstelling terug. Wel op een dressoir en garderobekast. Vind de kleur mooi, maar het patroon ben ik niet nog niet helemaal over uit of ik em te onrustig vind:Ik kwam toen op de Ballerino Seal Oak (TOP 1681). Ik was in een showroom waar ze ik naast elkaar had en leken ze qua kleur echt nagenoeg identiek, maar had de Ballerina en wat rustiger en natuurlijker structuur/patroon. Echter, als ik online kijk en de brochures (hardcopy en online) naast elkaar leg, is de Ballerina veel geler (meer richting eik) wat ik niet zo fan van ben, waardoor ik weer twijfel aan wat ik gezien heb in de showroom. Misschien lag het aan het licht dat ze op elkaar leken:
[Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding]
We hadden eerste Next125 noten op het oog, dat was echt hout, maar er waren 2 plankjes, een echte bruine en een meer oranje Die oranje bleek dus een jaar oud en inmiddels verkleurd. Daarom zijn we naar imitatie overgestapt. Lineo, de donkere, is ook imitatie en leek me ook wel mooi, maar misschien ook onrustig. Daar kan ik ook niks van vinden. En Nebraska leek me in de winkel juist weer te donker, maar online vind ik er keukens mee die ik wel heel mooi vind.
Het Ballerina front heeft zo op het eerste gezicht minder zwarte strepen erin. Maar via de link die je plaatste vind ik zelf die frontjes ook veel te geel.
Dan zitten we in hetzelfde schuitje. Wellicht helpen deze fotos je nog een beetje. Deze zag ik bij Keukenstudio Dordrecht. Was volgens de verkoper een Nobilia Decor Noyer Milan. Heeft veel gelijkenissen met de Bergamo Noten van Schuller als ik de plaatjes uit de brochure naast elkaar zet. Zou maar zo kunnen dat het gewoon dezelfde fineerlaag is uit dezelfde fabriek. Misschien dat de Bergamo Noten nét een tintje lichter is, lastig te beoordelen. (Het staalje in de kast op de eerste foto is overigens de Ballerina Seal Oak, komt dus erg geel over hiernaast)MikaX schreef op maandag 16 maart 2026 @ 14:38:
[...]
Dit is dus ook exact mijn twijfel. Of het niet te druk oogt.
We hadden eerste Next125 noten op het oog, dat was echt hout, maar er waren 2 plankjes, een echte bruine en een meer oranje Die oranje bleek dus een jaar oud en inmiddels verkleurd. Daarom zijn we naar imitatie overgestapt. Lineo, de donkere, is ook imitatie en leek me ook wel mooi, maar misschien ook onrustig. Daar kan ik ook niks van vinden. En Nebraska leek me in de winkel juist weer te donker, maar online vind ik er keukens mee die ik wel heel mooi vind.
Het Ballerina front heeft zo op het eerste gezicht minder zwarte strepen erin. Maar via de link die je plaatste vind ik zelf die frontjes ook veel te geel.
![]() | ![]() | ![]() |
Akzent Kuchen (Rotpunkt) heeft een soortgelijke.MikaX schreef op maandag 16 maart 2026 @ 02:37:
[...]
Ja klopt, de Bergamo inderdaad. Ik zou er alleen heel graag een hele keuken mee zien ipv alleen een plankje. Lineo donker is mogelijk ook nog een optie.
De 5220 ZEROX VER FM
Joe
İn de openingspost staat dat de residentic van DB keukens een Tristar is maar lees dat Tristar sinds 1 januari 2024 onder de Madebydas als exclusieve keukens is verder gegaan.
Weet iemand wat de Residentic nu is?
Waren afgelopen weekend zonder afspraak langsgewipt bij DB Arma in Nunspeet vanwege de goede reviews en sanitair onder 1 dak. We hadden wel een goed gevoel op de manier hoe ze ondanks de drukte ons probeerden te woord te staan.
Helaas is ons meegedeeld dat ze voor de sanitaire opdrachten nu plannen voor 2027 indien men ook de installatie bij hen laat doen.
Waren afgelopen weekend zonder afspraak langsgewipt bij DB Arma in Nunspeet vanwege de goede reviews en sanitair onder 1 dak. We hadden wel een goed gevoel op de manier hoe ze ondanks de drukte ons probeerden te woord te staan.
Helaas is ons meegedeeld dat ze voor de sanitaire opdrachten nu plannen voor 2027 indien men ook de installatie bij hen laat doen.
Als je het echt heel belangrijk vind om een frontje op een volledige keuken te zien, iets wat ik ook vond, dan kan je voor Ballerina opvragen waar dat frontje in een keukenopstelling te zien is. Voor Nederland kan Mima, de importeur, je wel helpen. En als het niet in NL te vinden is en je hebt het er voor over, dan kan je de Ballerina fabriek vragen, stuur een emailtje, voor opstellingen in Duitsland.MikaX schreef op maandag 16 maart 2026 @ 14:38:
[...]
Bedankt @Flix20 en @Z___Z !Flix20 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 14:28:
[...]
Gebruik het nu al een jaar of 5 en voor ons heeft het de magnetron, op enkele zaken na, volledig overbodig gemaakt.
Het standaard programma is 10 min en goed voor 80-90% van alles wat je wilt opwarmen.
Wat dichtere maaltijden als een lasagne wil je richting de 15-20 min doen om goed door en door op te warmen.
Als het al een wat dunnere saus is, bijvoorbeeld een curry, doe je de temp op 140 (ipv de standaard 120) dan verdampt het water ook weer (boven de 140 verdampt water tot een gas) en krijg je dus ook geen waterige bedoeling.
Voor soepen of sausen pak ik meestal een pan op de kookplaat of bij hoge uitzondering de magnetron.
De kwaliteit van je eten is zo veel beter dan wanneer je die droge hap uit een magnetron trekt.
Is het op een water aanvoer makkelijker? Jazeker.Mark K schreef op maandag 16 maart 2026 @ 21:26:
[...]
Bedankt @Flix20 en @Z___Z !Klinkt toch wel interessant, helemaal bij het opwarmen van meerdere gerechten tegelijkertijd al zou ik dan wel een oven moeten kopen die aangesloten kan worden op de watertoevoer/afvoer.
Maar het enigste verschil is dat je niet het bakje hoeft te vullen. Maar als je gaat koken ben je toch e.e.a. aan voorbereiding aan het doen, hoeveel moeite is het dan om dat bakje te vullen?
En ja, officieel moet je ná ieder gebruik dat bakje legen, maar in de praktijk doe je dat de eerste 4x e daarna loopt het wel los.
Het water komt toch als stoom de oven in, dus eventuele bacteriën worden daarmee gedood.
Nu wil ik niet zeggen dat je het er weken in moet laten zitten, maar een paar dagen doet de meeste mensen geen kwaad.
Waarschijnlijk gewoon nog steeds madebydasEskiya schreef op maandag 16 maart 2026 @ 20:15:
İn de openingspost staat dat de residentic van DB keukens een Tristar is maar lees dat Tristar sinds 1 januari 2024 onder de Madebydas als exclusieve keukens is verder gegaan.
heb je wel eens naar een Beda keuken gekeken? Wij hebben namelijk ook heel lang deze zelfde twijfel gehad. Het voordeel van een Beda keuken is dat je in principe de keuze hebt uit alle meubelpanelen die bij Decolegno worden aangeboden. Je kunt bij decolegno een afspraak met een adviseur maken en die leidt je door de honderden panelen heen. Echt een aanrader en je krijgt ook een grote staal voor mee naar huis. Beda is vaak wat duurder dan een Hacker oid maar je mag mij een DM sturen voor een adres in het noorden van het land die zeer scherp is met de prijsstelling van Beda keukens. We zijn ook bij keukenloods geweest voor een offerte van een Beda-keuken maar die konden bij lange na niet tippen aan het aanbod wat wij hadden gekregen.MikaX schreef op maandag 16 maart 2026 @ 14:38:
[...]
Deze vind ik eigenlijk beiden wel mooi. Het plankje ín de kast vind ik wel te licht.Yellowneck schreef op maandag 16 maart 2026 @ 15:43:
[...]
Dan zitten we in hetzelfde schuitje. Wellicht helpen deze fotos je nog een beetje. Deze zag ik bij Keukenstudio Dordrecht. Was volgens de verkoper een Nobilia Decor Noyer Milan. Heeft veel gelijkenissen met de Bergamo Noten van Schuller als ik de plaatjes uit de brochure naast elkaar zet. Zou maar zo kunnen dat het gewoon dezelfde fineerlaag is uit dezelfde fabriek. Misschien dat de Bergamo Noten nét een tintje lichter is, lastig te beoordelen. (Het staalje in de kast op de eerste foto is overigens de Ballerina Seal Oak, komt dus erg geel over hiernaast)Ze hadden ook nog iets vergelijkbaars staan met de Lineo donker:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is een link naar een Ballerina Seal Oak keuken. https://keukenstudiobeukh...n-met-rond-keuken-eiland/
Op Instagram en Facebook heb ik wel de Lineo donker van Schüller gevonden.
/f/image/cQGTrXwZBswf6FPG8dX5cAFG.png?f=fotoalbum_large)
en deze ook
:strip_exif()/f/image/MXPpAilHNQH0VwS5uJDyjzbf.jpg?f=fotoalbum_large)
En dit is Nebraska:
/f/image/mC4yPxdeoLM1wuGf8m73WKMm.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb ergens een lichte voorkeur voor Schüller omdat ik het eiland eigenlijk in next125 glasfronten wil en op 1 adres zowel wand als eiland wil kunnen kopen.
Dankjewel voor de tip. Hij lijkt me een beetje te rood naar mijn smaak. Maar ik denk dat ik nog maar een rondje woonboulevard Utrecht ga doen.BennieWolters schreef op maandag 16 maart 2026 @ 19:42:
[...]
Akzent Kuchen (Rotpunkt) heeft een soortgelijke.
De 5220 ZEROX VER FM
[Afbeelding]
Ik heb er niet naar gekeken, maar wel van gehoord. Ook van Decolegno. Maar ik dacht dat ik daarvoor een nier zou moeten verkopen. Waren dat niet die frontjes die doorlopen? Dus bij een kast bestaande uit meerdere delen, bijv laatjes of deurtjes, loopt de print over de gehele lengte door.Sjors81 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 11:59:
[...]
heb je wel eens naar een Beda keuken gekeken? Wij hebben namelijk ook heel lang deze zelfde twijfel gehad. Het voordeel van een Beda keuken is dat je in principe de keuze hebt uit alle meubelpanelen die bij Decolegno worden aangeboden. Je kunt bij decolegno een afspraak met een adviseur maken en die leidt je door de honderden panelen heen. Echt een aanrader en je krijgt ook een grote staal voor mee naar huis. Beda is vaak wat duurder dan een Hacker oid maar je mag mij een DM sturen voor een adres in het noorden van het land die zeer scherp is met de prijsstelling van Beda keukens. We zijn ook bij keukenloods geweest voor een offerte van een Beda-keuken maar die konden bij lange na niet tippen aan het aanbod wat wij hadden gekregen.
Goed om te weten dat dat kan. Ik probeer deze week nog even een rondje keukenzaken denk ik. Dankjewel voor de informatie.Stielenburg schreef op maandag 16 maart 2026 @ 21:21:
[...]
Als je het echt heel belangrijk vind om een frontje op een volledige keuken te zien, iets wat ik ook vond, dan kan je voor Ballerina opvragen waar dat frontje in een keukenopstelling te zien is. Voor Nederland kan Mima, de importeur, je wel helpen. En als het niet in NL te vinden is en je hebt het er voor over, dan kan je de Ballerina fabriek vragen, stuur een emailtje, voor opstellingen in Duitsland.
Dat is niet specifiek voor Decolegno. Maar kwestie van hoeveel moeite de fabrikant erin steekt om het op die manier uit te voeren.MikaX schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:00:
[...]
Ik heb er niet naar gekeken, maar wel van gehoord. Ook van Decolegno. Maar ik dacht dat ik daarvoor een nier zou moeten verkopen. Waren dat niet die frontjes die doorlopen? Dus bij een kast bestaande uit meerdere delen, bijv laatjes of deurtjes, loopt de print over de gehele lengte door.
Thanks! Ik dacht dat ik heel het internet al had uitgepluist, maar deze was ik nog niet tegengekomen. Ik moet zeggen dat ik de Seal Oak zo wel erg chique en mooi vind over komen.MikaX schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 13:44:
[...]
Deze vind ik eigenlijk beiden wel mooi. Het plankje ín de kast vind ik wel te licht.
Dit is een link naar een Ballerina Seal Oak keuken. https://keukenstudiobeukh...n-met-rond-keuken-eiland/
Kwam ook nog deze tegen van Seal Oak in de portfolio bij een dealer: https://iemms.nl/moderne-...al-eiken-en-luxe-details/.
Ik vind ze allemaal mooier op die foto's dan in de brochure van Ballerina zelf
Het lijkt wel echt een gevoelige front die nét anders kan uitpakken afhankelijk van lichtinval.
Kreeg deze nog doorgestuurd van de keukenboer, is op een beurs gefotografeerd dus wel vol licht (felle spotjes) erop, dus ze gaf aan dat het thuis donkerder uit zou vallen.
:strip_exif()/f/image/5rX1TVCeOtX0UsFrnpE1IYTq.jpg?f=fotoalbum_large)
Lineo Donker heb ik vandaag ook nog even bekeken en naast de Bergamo Noten gehouden. Die lijntjes moet je wel van houden. Ik vind het persoonlijk te druk (en te trendgevoelig).Op Instagram en Facebook heb ik wel de Lineo donker van Schüller gevonden.
[Afbeelding]
Als je toevallig nog een foto tegenkomt van de Bergamo Noten, voel je vrij om die te posten!
Edit: volgens mij heeft Superkeukens onder "Morelli" ook Bergmo Noten in de collectie.
. Alleen komt het op hun promotie foto's ook weer heel gelig over
[ Voor 11% gewijzigd door Yellowneck op 17-03-2026 17:08 ]
Wij zitten precies met hetzelfde. Het notenhout is mooi, maar deze lijkt net iets te streperig en te veel zwarte lijnen te hebben. Lijkt wel een zebraprint.Yellowneck schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:18:
[...]
Thanks! Ik dacht dat ik heel het internet al had uitgepluist, maar deze was ik nog niet tegengekomen. Ik moet zeggen dat ik de Seal Oak zo wel erg chique en mooi vind over komen.
Kwam ook nog deze tegen van Seal Oak in de portfolio bij een dealer: https://iemms.nl/moderne-...al-eiken-en-luxe-details/.
Ik vind ze allemaal mooier op die foto's dan in de brochure van Ballerina zelf![]()
Het lijkt wel echt een gevoelige front die nét anders kan uitpakken afhankelijk van lichtinval.
Kreeg deze nog doorgestuurd van de keukenboer, is op een beurs gefotografeerd dus wel vol licht (felle spotjes) erop, dus ze gaf aan dat het thuis donkerder uit zou vallen.
[Afbeelding]
[...]
Lineo Donker heb ik vandaag ook nog even bekeken en naast de Bergamo Noten gehouden. Die lijntjes moet je wel van houden. Ik vind het persoonlijk te druk (en te trendgevoelig).
Als je toevallig nog een foto tegenkomt van de Bergamo Noten, voel je vrij om die te posten!
Edit: volgens mij heeft Superkeukens onder "Morelli" ook Bergmo Noten in de collectie. [Afbeelding].
Alleen komt het op hun promotie foto's ook weer heel gelig over. Op de waaier hierboven klopt de tint wel aardig: https://www.superkeukens.nl/keukens/morelli
Joe
Ja hangt ook mss van het staaltje zelf af (uit welk stuk van het paneel die is uitgesneden. Vandaag Schuller Bergamo Noten naast de (Lineo) Rillenoptiek donker gelegd. De zwarte lijnen bij dit staaltje van de Bergamo Noten was veel subtielerBennieWolters schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 17:54:
[...]
Wij zitten precies met hetzelfde. Het notenhout is mooi, maar deze lijkt net iets te streperig en te veel zwarte lijnen te hebben. Lijkt wel een zebraprint.
Wat een verschillen zeg dat Seal Oak, het is echt heel erg afhankelijk van het licht. In mijn eigen link vind ik het mooi, die andere met die spots erboven toch minder.Yellowneck schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:18:
[...]
Thanks! Ik dacht dat ik heel het internet al had uitgepluist, maar deze was ik nog niet tegengekomen. Ik moet zeggen dat ik de Seal Oak zo wel erg chique en mooi vind over komen.
Ik vind ze allemaal mooier op die foto's dan in de brochure van Ballerina zelf![]()
[Afbeelding]
[...]
Lineo Donker heb ik vandaag ook nog even bekeken en naast de Bergamo Noten gehouden. Die lijntjes moet je wel van houden. Ik vind het persoonlijk te druk (en te trendgevoelig).
Edit: volgens mij heeft Superkeukens onder "Morelli" ook Bergmo Noten in de collectie. [Afbeelding].
Alleen komt het op hun promotie foto's ook weer heel gelig over. Op de waaier hierboven klopt de tint wel aardig: https://www.superkeukens.nl/keukens/morelli
Ik dacht dat Superkeukens ook Schüller verkocht? Ondanks dat we onze huidige keuken ergens anders gekocht hadden zijn we 2 jaar terug nog eens binnen gelopen met een kleurstaal verf om bij het frontje te houden. Dus die Bergamo van hen, is dat niet gewoon het Schüller front?
Wij zijn ook in de zoektocht naar een nieuwe keuken beland. Qua apparatuur lijkt ons een pyrolyse oven wel wat, maar vervalt daarmee dan ook de mogelijkheid op een combi oven?
Wij hebben een Siemens heteluchtoven met magnetron, pyrolyse en stoomoven functie. Dat laatste is wel heel basic met zo’n bakje er in en er uit schuiven en vullen met water. Het is een apparaat uit 2016 dus geen idee wat het model nr is. Maar ze zijn er in elk geval wel.
Ik heb een bleue vraag: we zijn niet tevreden met onze spoelbak en kraan (Franke kokend water kraan). Tijd voor wat nieuws, maar ik weet echt niet tot wat voor zaak ik me kan wenden.
Ik ben flink geblesseerd, dus ik wil het niet zelf uitvoeren.
Zoals ik het nu zie zijn er twee trajecten:
1. zelf goed meten en denken: spullen kopen bij de één of andere /keukenspoelbakwinkel.nl-achtige situatie. Via Werkspot iemand proberen te vinden die het voor me kan maken.
2. Een keukenboer.
Ik denk dat ik een Quooker wil, de spoelbak een keramieken opbouw.
Concreet vragen:
a) hoe weet ik of kosten/kwaliteit in balans zijn?
b) hoe vermijd ik Firma Beun de Haas?
c) als iemand een partij weet waar ik op kan vertrouwen die werkt in regio Haaglanden. Ik hoor het graag.
Eerlijk: ik baal van mezelf dat ik dit zo complex vindt.
1. zelf goed meten en denken: spullen kopen bij de één of andere /keukenspoelbakwinkel.nl-achtige situatie. Via Werkspot iemand proberen te vinden die het voor me kan maken.
2. Een keukenboer.
Concreet vragen:
c) als iemand een partij weet waar ik op kan vertrouwen die werkt in regio Haaglanden. Ik hoor het graag.
Volgens mij komt nagenoeg elke winkel wel zelf bij je langs om het e.e.a. op te meten. Ik lees dat je keramiek wilt. Dus dan zit je in de categorie waarop flink wat marge wordt verdient. Langskomen zullen ze dan zeker doen, aangezien ze het dan vaak ook zelf installeren. Ik heb hier verder zelf geen ervaring mee zeg ik erbij.HelloIamAldo schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:34:
Ik heb een bleue vraag: we zijn niet tevreden met onze spoelbak en kraan (Franke kokend water kraan). Tijd voor wat nieuws, maar ik weet echt niet tot wat voor zaak ik me kan wenden.
2. Een keukenboer.
Concreet vragen:
< dit stukje webruimte is te huur >
Wij hebben een combi oven van Siemens met pyrolyse in 60x60, HM776GKB1.Hegeman schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:18:
Wij zijn ook in de zoektocht naar een nieuwe keuken beland. Qua apparatuur lijkt ons een pyrolyse oven wel wat, maar vervalt daarmee dan ook de mogelijkheid op een combi oven?
Om eerlijk te zijn gebruiken we de combi-oven maar weinig, meestal alleen voor de magnetron en sporadisch voor de ovenfunctie. We hebben ook een grote oven van Siemens. De pyrolyse functie hebben we ook nog nooit gebruikt. Hij wordt zo weinig gebruikt dat hij amper vies wordt. Als het je enige apparaat wordt is hij aan te raden, de telescooprail is ook handig. Persoonlijk vind ik het wisselen tussen oven en magnetron ook niet altijd fijn, die zijrekken moeten er dan steeds in en uit, maar dat hoort natuurlijk bij een combi-apparaat.
Van Leeuwen Keukens in Wassenaar ben ik zeer tevreden over. Misschien niet de allergoedkoopste, maar wel betrouwbaar en met eigen monteurs.HelloIamAldo schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:34:
2. Een keukenboer.
Concreet vragen:
Nee hoor, die conbinaties zijn er wel, maar die zijn - naar mijn ervaring - exorbitant duur. Wij zijn uiteindelijk gegaan voor een 60 x 60 oven met pyrolyse en een losse (kleine) magnetron verstopt in een kastje. We gebruiken de magnetron maar heel erg weinig, maar willen hem niet helemaal kwijtHegeman schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:18:
Huh? Dat heb ik nog nooit gedaan. Staat dat in de handleiding?MikaX schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 01:05:
[...]
Persoonlijk vind ik het wisselen tussen oven en magnetron ook niet altijd fijn, die zijrekken moeten er dan steeds in en uit, maar dat hoort natuurlijk bij een combi-apparaat.
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een soortgelijk frontje bij Grando. Noten urban. Volgens mij is dat in de basis allemaal Pronorm.Yellowneck schreef op zondag 15 maart 2026 @ 13:04:
[...]
Mooi, ben zelf ook zoiets soortgelijks (qua kleur) aan het zoeken. Heb nu een shortlist tussen een frontje van Schuller en Ballerina.
Is dat toevallig de Schuller K068 Bergamo Noten front?
Belangrijkste is om altijd in de winkel zelf te kijken en het liefst zo groot mogelijke vlakken onder zo 'echt' mogelijk licht
Dan zou ik toch de handleiding er nog op raadplegen.MikaX schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 01:05:
[...]
Wij hebben een combi oven van Siemens met pyrolyse in 60x60, HM776GKB1.
Om eerlijk te zijn gebruiken we de combi-oven maar weinig, meestal alleen voor de magnetron en sporadisch voor de ovenfunctie. We hebben ook een grote oven van Siemens. De pyrolyse functie hebben we ook nog nooit gebruikt. Hij wordt zo weinig gebruikt dat hij amper vies wordt. Als het je enige apparaat wordt is hij aan te raden, de telescooprail is ook handig. Persoonlijk vind ik het wisselen tussen oven en magnetron ook niet altijd fijn, die zijrekken moeten er dan steeds in en uit, maar dat hoort natuurlijk bij een combi-apparaat.
Bij onze combi kunnen de telescope rail en rooster gewoon blijven zitten. Alleen de bakplaten moeten eruit.
Ja klopt, het zijn uiteindelijk allemaal ook kleine nuances. De kogel is door de kerk in ieder geval, ik ga voor de Bergamo Noten en daarmee wordt het dus een Schuller keuken.BBBrt schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 07:51:
[...]
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een soortgelijk frontje bij Grando. Noten urban. Volgens mij is dat in de basis allemaal Pronorm.
Belangrijkste is om altijd in de winkel zelf te kijken en het liefst zo groot mogelijke vlakken onder zo 'echt' mogelijk licht
Die prijzen voor LED-verlichting zijn overigens ook echt absurd. Simpele opbouwspots onder de bovenkastjes kosten 220 euro voor twee stuks (opbouw!). Een Inbouw LED greeplijst koste maar liefst 900 euro....
Zag overigens dat Nobilia een samenwerking met Hue is aangegaan. Die hebben een 'speciale' uitvoering van de Hue Linear Gradient Lightbar (opbouw) wat ik er best wel geslaagd vond uitzien
.431 euro voor een basisset van 60 cm en 156 euro voor iedere uitbreiding van 60 cm Waarschijnlijk maar even zelf wat knutselen met een LED profiel zoals meerdere al hebben gedaan hier...
[ Voor 6% gewijzigd door Yellowneck op 18-03-2026 09:10 ]
Wij halen rail er inderdaad ook niet uit als we de magnetron gebruiken.Flix20 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 08:39:
[...]
Dan zou ik toch de handleiding er nog op raadplegen.
Bij onze combi kunnen de telescope rail en rooster gewoon blijven zitten. Alleen de bakplaten moeten eruit.
Daarnaast hebben we bakplaten die geschikt zijn voor pyrolyse. Dus die blijven er dan in. Als je de pyrolyse start wordt je door alle stappen heen geloodst wat er uit moet. Bij ons is dat het bakje voor stoomwater en het rooster.
Als je heel veel gebruik maakt van de oven vind ik die pyrolyse wel echt een gemak. Wij gebruiken de oven bijna dagelijks en na pyrolyse ziet de binnenkant er weer super uit.
[ Voor 3% gewijzigd door MizzMontana op 18-03-2026 10:51 ]
Is iemand bekend met DMDK (Doppenberg Keukens)? Bij hen vind ik de toestellen die ik wens aan de laagste prijzen, maar er is zeer weinig over DMDK terug te vinden op Google. Ook staan er een aantal overduidelijke taalfouten op hun website o.a. bij het keuzemenu voor de landen.
Wil vermijden dat dit eventueel frauduleus is.
Ik ga de handleiding eens even opzoekenFlix20 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 08:39:
[...]
Dan zou ik toch de handleiding er nog op raadplegen.
Net een bezoekje gebracht aan SuperKeukens. Heet bij hen Morelli, maar de typenummers en namen van de staaltjes zijn identiek aan die van Schuller. Dus idd hetzelfde.MikaX schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 21:59:
[...]
Wat een verschillen zeg dat Seal Oak, het is echt heel erg afhankelijk van het licht. In mijn eigen link vind ik het mooi, die andere met die spots erboven toch minder.
Ik dacht dat Superkeukens ook Schüller verkocht? Ondanks dat we onze huidige keuken ergens anders gekocht hadden zijn we 2 jaar terug nog eens binnen gelopen met een kleurstaal verf om bij het frontje te houden. Dus die Bergamo van hen, is dat niet gewoon het Schüller front?
Ze hadden zowel de Bergamo Noten als Rillenoptiek Donker (Lineo) als showroommodel staan, dus als je ze in het echt wilt bekijken zou ik naar SuperKeukens gaan.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Je bent eruit, ik ben heel benieuwd naar het resultaat.Yellowneck schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 09:08:
[...]
Ja klopt, het zijn uiteindelijk allemaal ook kleine nuances. De kogel is door de kerk in ieder geval, ik ga voor de Bergamo Noten en daarmee wordt het dus een Schuller keuken.
Die prijzen voor LED-verlichting zijn overigens ook echt absurd. Simpele opbouwspots onder de bovenkastjes kosten 220 euro voor twee stuks (opbouw!). Een Inbouw LED greeplijst koste maar liefst 900 euro....
Zag overigens dat Nobilia een samenwerking met Hue is aangegaan. Die hebben een 'speciale' uitvoering van de Hue Linear Gradient Lightbar (opbouw) wat ik er best wel geslaagd vond uitzien[Afbeelding].
[YouTube: nobilia | Installation | Philips Hue Teil 1]
431 euro voor een basisset van 60 cm en 156 euro voor iedere uitbreiding van 60 cm.
Waarschijnlijk maar even zelf wat knutselen met een LED profiel zoals meerdere al hebben gedaan hier...
Wij hebben bij onze huidige Schüller keuken van die ronde spotjes onder de kastjes. En er zijn ook bovenkastjes met een led lichtstrip erin aan de onderkant, daar heb ik ook kastjes mee. Ik kan me niet voorstellen dat die 900 euro waren. Het is een alternatief bovenkastje, je hebt zover ik me herinner met en zonder lichtstrip ingebouwd.
Dank voor de tip, binnenkort maar eens langs dan.Yellowneck schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:50:
[...]
Net een bezoekje gebracht aan SuperKeukens. Heet bij hen Morelli, maar de typenummers en namen van de staaltjes zijn identiek aan die van Schuller. Dus idd hetzelfde.
Ze hadden zowel de Bergamo Noten als Rillenoptiek Donker (Lineo) als showroommodel staan, dus als je ze in het echt wilt bekijken zou ik naar SuperKeukens gaan.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Valt me wel op dat hier de Bergamo gedraaid is, de strepen lopen horizontaal.
Ik vind Lineo toch ook echt wel leuk.
Ik heb ook nog een oven vraag. Wij hebben nu een Miele hogedruk stoomoven (DGD7035) maar die is meeverkocht met ons huidige huis.
Nou zijn deze ovens nieuw niet meer te krijgen en overwegen we een tweedehands aan te schaffen of om toch voor een “gewone” stoomoven te gaan. We gebruiken hem toch regelmatig.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze overgang? Zo ja, worden de gerechten in een gewone stoomoven net zo lekker als in een hogedruk? Hoeveel langer duurt het bereiden in zo’n gewone oven? Kan je wennen aan zo’n nieuw apparaat of mis je eigenlijk altijd die hogedruk stoomoven?
Van onze huidige combi-oven gebruiken we de stoomfunctie nooit omdat we die hogedruk oven hebben. Verder vind ik het maar gedoe met dat bakje water vullen enzo.
Nou zijn deze ovens nieuw niet meer te krijgen en overwegen we een tweedehands aan te schaffen of om toch voor een “gewone” stoomoven te gaan. We gebruiken hem toch regelmatig.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze overgang? Zo ja, worden de gerechten in een gewone stoomoven net zo lekker als in een hogedruk? Hoeveel langer duurt het bereiden in zo’n gewone oven? Kan je wennen aan zo’n nieuw apparaat of mis je eigenlijk altijd die hogedruk stoomoven?
Van onze huidige combi-oven gebruiken we de stoomfunctie nooit omdat we die hogedruk oven hebben. Verder vind ik het maar gedoe met dat bakje water vullen enzo.
Ik heb een paar jaar geleden een koelkast en een afwasmachine bij hun besteld omdat bij hun de prijs lager was dan bij de concurrentie. Na gebeld te hebben kon er toen zelfs nog wat af van de prijs. Goede prijzen, service en levering!FairyTailed schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:14:
Is iemand bekend met DMDK (Doppenberg Keukens)? Bij hen vind ik de toestellen die ik wens aan de laagste prijzen, maar er is zeer weinig over DMDK terug te vinden op Google. Ook staan er een aantal overduidelijke taalfouten op hun website o.a. bij het keuzemenu voor de landen.
Bedankt, zal ze eens met een bezoek verblijden.Stielenburg schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 07:24:
[...]
Van Leeuwen Keukens in Wassenaar ben ik zeer tevreden over. Misschien niet de allergoedkoopste, maar wel betrouwbaar en met eigen monteurs.
--
Bedankt!aex351 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 23:34:
[...]
Volgens mij komt nagenoeg elke winkel wel zelf bij je langs om het e.e.a. op te meten. Ik lees dat je keramiek wilt. Dus dan zit je in de categorie waarop flink wat marge wordt verdient. Langskomen zullen ze dan zeker doen, aangezien ze het dan vaak ook zelf installeren. Ik heb hier verder zelf geen ervaring mee zeg ik erbij.
Bedoel je met hogedruk dat de temperatuur hoger is? Want dat is dan het gewenste effect, sneller gaar. Als je naar de specs van stoomovens kijkt, zijn de meeste rond 100 graden en soms 120. Bijvoorbeeld de nieuwe stoomlade van Siemens/Bosch doet alleen 100 graden. En is dus langzaam.MizzMontana schreef op woensdag 18 maart 2026 jr@ 11:59:
Ik heb ook nog een oven vraag. Wij hebben nu een Miele hogedruk stoomoven (DGD7035) maar die is meeverkocht met ons huidige huis.
Ter referentie: wij gebruiken een Philips Aircooker, je kunt die instellen op 160 graden fullsteam. Helaas worden die niet meer gemaakt. Ik zocht deze stoomtemperatuur in een combi oven maar niet gevonden. Hoe hoog is de temperatuur in die Miele hogedrukstoomoven?
Onder het thema 'durven vragen'
Mijn situatie:
Dit forum heeft me zelf heel goed geholpen in mijn zoektocht naar onze keuken. Vervolgens ook voor mijn zus en een vriend. Honderden uren op dit forum en uiteindelijk 15+ keukenboeren verder. Ik kijk nog vaker op dit forum. En merk dat het meedenken/meehelpen ook een hobby is geworden. Maar ik heb ook vooral genoten van de onderhandelingen.
Ik zie hier nog steeds aardig wat offertes langskomen waarbij ik echt denk: dit kan een stuk goedkoper met wat meer persoonlijke begeleiding. En dan heb ik het niet over inleveren op kwaliteit, merk en dergelijke, maar gewoon min of meer dezelfde keuken voor een lagere prijs.
Vraag
Ik heb daarom een open vraag aan de lezers van dit forum: Wat zou je weerhouden om te kiezen voor een een keuken aankoopmakelaar? Wat zou je verwachten van een keuken aankoopmakelaar indien je het zou overwegen?
P.S. Ik ga me niet voordoen alsof ik plotseling een expert ben geworden. Er zijn heel veel experts op dit forum waar ik niet aan zou kunnen tippen. Ik denk echter dat het gros van de mensen die hier kijkt over het algemeen een redelijk simpele keuken heeft, waarbij de offertes toch nog ruimte hebben voor onderhandeling qua prijs.
Mijn situatie:
Dit forum heeft me zelf heel goed geholpen in mijn zoektocht naar onze keuken. Vervolgens ook voor mijn zus en een vriend. Honderden uren op dit forum en uiteindelijk 15+ keukenboeren verder. Ik kijk nog vaker op dit forum. En merk dat het meedenken/meehelpen ook een hobby is geworden. Maar ik heb ook vooral genoten van de onderhandelingen.
Ik zie hier nog steeds aardig wat offertes langskomen waarbij ik echt denk: dit kan een stuk goedkoper met wat meer persoonlijke begeleiding. En dan heb ik het niet over inleveren op kwaliteit, merk en dergelijke, maar gewoon min of meer dezelfde keuken voor een lagere prijs.
Vraag
Ik heb daarom een open vraag aan de lezers van dit forum: Wat zou je weerhouden om te kiezen voor een een keuken aankoopmakelaar? Wat zou je verwachten van een keuken aankoopmakelaar indien je het zou overwegen?
P.S. Ik ga me niet voordoen alsof ik plotseling een expert ben geworden. Er zijn heel veel experts op dit forum waar ik niet aan zou kunnen tippen. Ik denk echter dat het gros van de mensen die hier kijkt over het algemeen een redelijk simpele keuken heeft, waarbij de offertes toch nog ruimte hebben voor onderhandeling qua prijs.
Omdat het "Chinees is geworden"? Of zijn er ook praktijkvoorbeelden van? Wij wilden namelijk binnenkort ter voorbereiding op dd keukenboeren naar de Experience Center in Duiven gaan om de ATAG apparatuur te bekijkencaspervc schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:40:
[...]
Ik heb vandaag begrepen dat ATAG onder het Chinese HiSense valt, net als ETNA, Pelgrim ed. Ze zijn niet meer het goede ATAG van echt vroeger. Wij hadden ook een keuken getekend met ATAG, maar neigen nu naar Siemens.
Ik denk dat je observatie klopt maar denk dat weinig mensen bereid zijn te betalen voor zo’n dienst.geenflauwidee91 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 23:53:
Mijn situatie:
Vraag
Daarnaast denk ik dat het lastig is voor een aankoopmakelaar om een boterham te verdienen in het ‘normale’ segment.
iemand die een goede aannemer voor me kan vinden voor het sloop- en voorwerk van de keuken wil ik wel degelijk betalen, keuken uitzoeken vind ik zelf nog wel leuk. een paar uitzonderingen daargelaten, in sommige keukenzaken ronduit onbeschoft behandeld.
Met hoge druk bedoel ik de ovens met cilinder vorm aan de binnenkant. Ik heb me laten vertellen dat door deze vorm de druk sneller/hoger opbouwt en daarmee het eten sneller klaar is. Wij kiezen vaak voor 120 graden, dan is bloemkool bijvoorbeeld in 2 minuten klaar. De temperatuur kan ingesteld worden van 40 tot 120. Met de 120 zijn heel veel dingen super snel klaar, dus hoger is niet echt nodig bij deze oven.mv_ak schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 23:06:
[...]
Bedoel je met hogedruk dat de temperatuur hoger is? Want dat is dan het gewenste effect, sneller gaar. Als je naar de specs van stoomovens kijkt, zijn de meeste rond 100 graden en soms 120. Bijvoorbeeld de nieuwe stoomlade van Siemens/Bosch doet alleen 100 graden. En is dus langzaam.
Ter referentie: wij gebruiken een Philips Aircooker, je kunt die instellen op 160 graden fullsteam. Helaas worden die niet meer gemaakt. Ik zocht deze stoomtemperatuur in een combi oven maar niet gevonden. Hoe hoog is de temperatuur in die Miele hogedrukstoomoven?
Ik heb het even in de lijst opgezocht en 100 graden bloemkool adviseren ze 7 minuten voor.
Je profiel laat in totaal 16 reacties zien.geenflauwidee91 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 23:53:
Mijn situatie:
En dat kun je op basis van die 16 reacties stellen?Ik zie hier nog steeds aardig wat offertes langskomen waarbij ik echt denk: dit kan een stuk goedkoper met wat meer persoonlijke begeleiding. En dan heb ik het niet over inleveren op kwaliteit, merk en dergelijke, maar gewoon min of meer dezelfde keuken voor een lagere prijs.
Een aankoopmakelaar is typisch iemand die veel te veel geld vraagt voor het werk wat hij/zij levert. Dat geldt voor huizen vaak ook: Door zelf over de prijs te onderhandelen zul je iets meer betalen, maar alsnog goedkoper uit zijn dan wanneer je de rekening van de makelaar meetelt.Vraag
Ik zou de mensen hier willen adviseren om offertes gewoon te blijven posten en hier feedback te vragen. Dat is gratis.P.S. Ik ga me niet voordoen alsof ik plotseling een expert ben geworden. Er zijn heel veel experts op dit forum waar ik niet aan zou kunnen tippen. Ik denk echter dat het gros van de mensen die hier kijkt over het algemeen een redelijk simpele keuken heeft, waarbij de offertes toch nog ruimte hebben voor onderhandeling qua prijs.
WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 3 strings, totaal 12600 Wp, 15 kWh thuisaccu
Daarnaast zit je hier toch écht wel op een unieke demografie die doorgaans toch wel heel veel verschillen met de doorsnede klant.
Hier is men over het algemeen een stuk kritischer en veel meer onderzoek tot het pietluttige aan toe.
De gemiddelde keukenconsument stapt een keukenzaak binnen, zegt ik wil een (instert huidige mode/TV-wonen trent) en tekent onderaan de streep.
Anders zouden zaken als Keuken- Kampioen/concurent geen bestaansrecht meer hebben.
Hier is men over het algemeen een stuk kritischer en veel meer onderzoek tot het pietluttige aan toe.
De gemiddelde keukenconsument stapt een keukenzaak binnen, zegt ik wil een (instert huidige mode/TV-wonen trent) en tekent onderaan de streep.
Anders zouden zaken als Keuken- Kampioen/concurent geen bestaansrecht meer hebben.
Bij de meeste stoomovens werken met atmosferische stoom, ofwel water wordt tot kookpunt gebracht en dat wordt de stoomcabine ingeblazen. Daarnaast kan je de temp dmv hetelucht naar een hogere temp brengen met behoud van stoom.mv_ak schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 23:06:
[...]
Bedoel je met hogedruk dat de temperatuur hoger is? Want dat is dan het gewenste effect, sneller gaar. Als je naar de specs van stoomovens kijkt, zijn de meeste rond 100 graden en soms 120. Bijvoorbeeld de nieuwe stoomlade van Siemens/Bosch doet alleen 100 graden. En is dus langzaam.
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
:strip_exif()/f/image/k0KlGClqZFtxgaH0l2QckBbs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nEqlTCcL0SvP1v7JEcdhVJNO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9AyUSpsKLrSorjgRhb7UFFLV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LWDpoz8cSldleAt0ivWls03B.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/alTBWCkaLPVd3QNGc2fg2Tyq.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/4I0uhaCl0oqRPZAQW3XXIKfM.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/dZEue55pjD1RPzBcuXTYxiF4.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/n8kLdrUlp9q5zxqID5f4JsvH.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/hY7mONQYE7fbaa4nJFoYNZQs.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/mMA5Cyt7561btlXHzyiUNNIe.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/uPgYMNXHV2cektt8aATB6Lm1.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/qU0VIghxYSgXZSgVrSPN4n9t.jpg?f=fotoalbum_tile)