ik ben ook bezig met mijn keuken.
Inmiddels heb ik een ontwerp gemaakt en een eerste gesprek gehad met Grando.
Mijn ontwerp:
(Dit is een appartement, de lange open zijde ( B ) grenst aan de woonkamer.)
De spoelbak wordt een anderhalve spoelbak, helaas laat het tekenprogramma dat niet toe. Net zoals ik de stoomlade niet in kon tekenen. maar die komt onder de combimagnetron.
De vaatwasser komt in het kastje naast de spoelbak (nummer 8 ).
Nu kwam Grando met een lijstje apparatuur, waar ik niet helemaal happy mee ben:
Stoomlade (persoonlijke wens): Siemens
BD911C1B0
Inductiekookplaat: Siemens
ED87BHWC1E
Combimagnetron: Siemens
HM936GCB1
Koelvries combinatie: Siemens
KI86VVSE0
Vaatwasser: Siemens
SN65Z802BE
Wandschouwkap: Siemens
LC81KANB5
Quooker: Combi+, Flex kraan (geen Cube, wil ik niet)
Nu had ik voorgesteld om de combimagnetron te vervangen door de Siemens
HM736G1B1: kan nagenoeg hetzelfde, maar omdat het geen Studioline is scheelt dat 1000 euro op de adviesprijs.
Voor de koelkast had ik een NoFrost-model voorgesteld, de Siemens
KI86NVSE0
En als inductiekookplaat de AEG
TII84B10FZ SaphirMatt: die is mooier en een stuk goedkoper (als je tenminste naar de adviesprijzen kijkt).
En als vaatwasser de Siemens
SN85E803BE. Iets duurder, geen Zeolith, maar spreekt mij meer aan.
Word ik gebeld met de mededeling dat daardoor de apparatuur zeker 1500 tot 2000 euro duurder uit gaat vallen. Wat ik nogal verbazingwekkend vind gezien het feit dat ik goedkopere apparatuur uitgezocht heb, maar ik kreeg het standaard inkoop-verhaal.
Ik heb nog geen offerte, maar aan de telefoon wist ze te vertellen dat de kasten rond de 10.000 euro uit zouden komen, de apparatuur zeker op 10.000 euro, met mijn aanpassingen 12, en daar komt het blad nog bij.
Ik heb dus voorgesteld dat ze 2 offertes maakt: 1 met en 1 zonder apparatuur. Want voor 10.000 euro kan ik dit lijstje apparatuur makkelijk zelf bestellen bij een Keukenloods, 123keukens of een andere dozenschuiver natuurlijk
Ik twijfel nog een beetje over de hangende kasten en kast nummer 18: die laat ik misschien wel vervallen.
Vrijdag heb ik een gesprek met Bruynzeel, en hopelijk zaterdag bij Ekelhof. Hoewel ik twijfel of ik niet beter naar Gerwens toe kan gaan.
Iemand nog goede ideeën mbt deze keuken? Input is welkom