Wij twijfelen tussen twee layouts voor onze keuken.
Optie 1: Twee hoge kasten aan een kant en dan 4 lage ernaast.
Optie 2: Aan elke kant een hoge kast en dan de 4 ertussen.
Aan de linkerkant zit een een grote pui met ongeveer 35-40 cm ernaast. Hier komen in betweens te hangen. Er is ongeveer 380 cm ruimte voor de kastenwand. Bij alle kasten 60 cm (wat we het mooiste vinden) blijft er aan elke kant 20 cm over. Hiervoor kunnen we twee opvulstukken van 10 cm gebruiken.
Zou de 10 cm genoeg zijn om geen last te hebben van de in betweens? Die komen daar dan voor, of eigenlijk meer tegenaan, te hangen. Als ik google kom ik steeds grote puien tegen zonder gordijnen of iets dergelijk (niemand wil privé zitten blijkbaar), dus ik vind het lastig inschatten. Voor de duidelijkheid: Hier komen dus in betweens, geen plissé-gordijnen of zoiets.
Ik dacht eraan om bij optie 1 misschien een heel smalle kast (15) aan de puikant te doen. Met een deurtje, eigenlijk voor spullen die je zelden gebruikt (denk aan grote houten planken die ik alleen tevoorschijn haal om op een verjaardag hapjes te serveren of een pizzasteen). Door dat extra kastje kunnen we het blad doortrekken van 2.40 naar 2.55 m. Is toch een beetje extra werkblad en het kastje fungeert als een opvulstuk.
Is dat wat? Of hebben jullie andere suggesties?
Ook nog een vraag over de hoogte van de keuken. Bij de zaken waar we zijn geweest waren de kasten inclusief plinten van 15 cm hoog (wat ik best hoog vind) steeds 2.30 m hoog. De ramen en deuren zijn allemaal 2.40 m hoog. Dezelfde hoogte keuken zou ik daarom mooier vinden. Zijn er merken die keukenkasten hebben die inclusief plint op 2.40 m uitkomen?

Optie 1: Twee hoge kasten aan een kant en dan 4 lage ernaast.
Optie 2: Aan elke kant een hoge kast en dan de 4 ertussen.
Aan de linkerkant zit een een grote pui met ongeveer 35-40 cm ernaast. Hier komen in betweens te hangen. Er is ongeveer 380 cm ruimte voor de kastenwand. Bij alle kasten 60 cm (wat we het mooiste vinden) blijft er aan elke kant 20 cm over. Hiervoor kunnen we twee opvulstukken van 10 cm gebruiken.
Zou de 10 cm genoeg zijn om geen last te hebben van de in betweens? Die komen daar dan voor, of eigenlijk meer tegenaan, te hangen. Als ik google kom ik steeds grote puien tegen zonder gordijnen of iets dergelijk (niemand wil privé zitten blijkbaar), dus ik vind het lastig inschatten. Voor de duidelijkheid: Hier komen dus in betweens, geen plissé-gordijnen of zoiets.
Ik dacht eraan om bij optie 1 misschien een heel smalle kast (15) aan de puikant te doen. Met een deurtje, eigenlijk voor spullen die je zelden gebruikt (denk aan grote houten planken die ik alleen tevoorschijn haal om op een verjaardag hapjes te serveren of een pizzasteen). Door dat extra kastje kunnen we het blad doortrekken van 2.40 naar 2.55 m. Is toch een beetje extra werkblad en het kastje fungeert als een opvulstuk.
Is dat wat? Of hebben jullie andere suggesties?
Ook nog een vraag over de hoogte van de keuken. Bij de zaken waar we zijn geweest waren de kasten inclusief plinten van 15 cm hoog (wat ik best hoog vind) steeds 2.30 m hoog. De ramen en deuren zijn allemaal 2.40 m hoog. Dezelfde hoogte keuken zou ik daarom mooier vinden. Zijn er merken die keukenkasten hebben die inclusief plint op 2.40 m uitkomen?

:strip_exif()/f/image/EMGJP4ZvBEkBJmtEgMEjswge.jpg?f=fotoalbum_large)

/f/image/EVlZH2CGgzwfgfzHObLI8imC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SpUpofYZvDTf862K9fXGpoKJ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/V539YcOn0tecYsMLX9DUMUAh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hRbgWA6fmSAUgUcxWnyBobD1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pjUMojYqfPSYtgL8KkDBghpn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hX6LSj6IL37zbEmvwiidGOtE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1p13kG0cWjaLO6QB0qocPMwh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/O4Q2DLgIQkHMpW6n2vhvf6u9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pkIYwCQc0p8FhV7hnzxio6KZ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CkckcUbGk1yTmeAAeti98VDF.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/ltwTOd3r3mbYOCVEyqVwaPYo.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/Il4JM4CvZqcDWT9CjXqkKHKC.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/yRgwUahpogyKMAXZcpGK1J3I.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/OZhsr2BGOQOF3kKjZkcxEkRH.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/6Np0mRW98sUpv3QpCHO37jid.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/zwpKZzJWBuyAASHrCY7q3FMn.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/YbU48O7C5MIJCkOhbXgnCo2l.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/nXIKLz6pV5vo0NxVS9AgnuwO.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Hai1dMkV0YDZKuQdsjyiuWqS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VDxVu2RBrOXDqx5pxcra571o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nVheeKi1YHuRUzYHjDUh1Zzh.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/lux8pOJeuYnLHysST6tnYGV9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/t76XQBAzT4bGtZL1mhYoEgDc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZFWfkPadRtcf78r0RWefxJYv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hSM876AdpHdD7oy2BpBt4OjL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rIa3B0Ps9aroYJygYhxUZZL0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ODmUULBzFmdU0tTxScdAb3X2.png?f=fotoalbum_large)