• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:19
seadogg schreef op zondag 15 februari 2026 @ 14:02:
Wat raden jullie aan voor apparatuur in de keuken? We hebben een offerte gekregen met onderstaand apparatuur. Echter kan ik weinig tot geen product informatie / reviews vinden dus ik twijfel ook het goed materiaal is.
Wellicht dat hier iemand tips heeft?
[Afbeelding]
De AEG kookplaat heeft wat maar weinigen hebben, namelijk directe instelling van de kookzones. We hadden eerst ook een AEG, en na verhuizing een Bosch die dat niet heeft, waardoor je iedere keer als je een pit hoger/lager wil instellen eerst de pit moet kiezen en daarna hoe hoog. M'n vrouw vloekt daar regelmatig over. Dus yes voor de AEG. Electrolux is dacht ik wel goed spul.

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

seadogg schreef op zondag 15 februari 2026 @ 14:02:
Wat raden jullie aan voor apparatuur in de keuken? We hebben een offerte gekregen met onderstaand apparatuur. Echter kan ik weinig tot geen product informatie / reviews vinden dus ik twijfel ook het goed materiaal is.
Wellicht dat hier iemand tips heeft?
[Afbeelding]
Zonder prijs/budget is dat toch lastig zeggen?

Als voorbeeld de koelkast, die zie ik met 3 sec googlen voor 500 euro, dan kunnen we je wel een Liebherr koel/vries aanraden die 1800 euro kost, maar heeft dat ook zin?
Zou wel mijn aanrader zijn O-)
Sowieso zou ik NoFrost kiezen ipv LowFrost, dat niet hoeven ontdooien is gewoon fijn.

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:59
Hey allemaal,

wij hebben een nieuwbouwwoning aangeschaft, waarbij we stoeien met de keuken. We krijgen van 3 keukenzaken allemaal dezelfde oplossingen. 1 lage opzet tegen de muur, en een 'eiland' geknuffeld om de hoek heen.
Maar geen hoge opstellingen, dus de oven moet dan laag..

De deur naar de garage zit 50cm vanaf de achtermuur, daar kunnen dus geen hogekasten.

Wie o wie heeft er nog een geniaal idee? :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmVyx3ldNG6MpjIq7u9QBl7sbLI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qaVcUckypnOeBUlgIqvreUYH.jpg?f=fotoalbum_large

Bekijk mijn site: Remko.me

• Maatjewerkt
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 11:40
Ik ben het! schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 16:47:
[...]

De woonkamer is L vormig (dat hebben we niet aangegeven op de tekening), dus dit is de opstelling die past.

Afstand tussen spoelbak en kookplaat is inderdaad wat groot. We waren al bezig met een alternatief, waarbij we ook nog een heel smalle spoelbak toevoegen aan het eiland. Dat hebben we op mijn werk ook en dat is grappig genoeg heel praktisch.

[Afbeelding]

We komen dan op onderstaande uitwerking. Bedankt voor de suggesties.

[Afbeelding]
Waarom geen warm water naar je Quooker? Als je de Combi+ neemt kan je onbeperkt warm water tappen en anders moet je wachten tot je tank weer opgewarmd is. Kan me voorstellen dat met veel mensen in huis de tank sneller leeg raakt.

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ook wij zijn aan het kijken naar een nieuwe keuken. De huidige was al op toen we erin kwamen maar we zijn alweer 10 jaar verder en het begint wel echt op zijn einde te lopen (oven, vaatwasser al vervangen, de combioven er al uitgehaald (hallo gat in de kasten). Quooker geinstalleerd.

Eerst bij een lokale zaak geweest. Die kon voor 90% leveren wat we wilde, maar de prijs van 33K vonden we echt teveel. Na wat gemail tot 28K gekomen. Maar nog steeds teveel.

3 afspraken bij Brugman gehad (orientatie, puntjes op de i, offerte) totaal 6 uur gezeten. Prima advies etc. Maar het is gewoon net niet wat weik wil (mijn vrouw is het nu al zat en vind het prima om akkoord te gaan). De verkeerde kleur op de frontjes, blad wat we willen hebben ze niet en de prijs eigenlijk net te hoog.
Dat zou betekenen dat we deuren naar een spuiterij brengen om de juiste kleur te krijgen. Het blad ergens anders na installatie laten plaatsen. Maar of ze hierin mee gaan betwijfel ik.
Anders issue vind ik is dat ik de offerte onder de arm mee kreeg. In de avond eens alle apparatuur ging opzoeken en toch wel een 1000,- eraf kon halen en dan ook nog eens duurdere opties kon krijgen. Dat stelt met niet heel gerust.
Ook het blad... via 123werkbladen een offerte en die was goedkoper als het mindere blad van Brugman keukens. (tot wel 3000,- goedkoper dan de lokale keukenboer. Dus die is helemaal afgeschreven)

Nu vraag ik me wel af of ik niet beter apparatuur zelf kan kopen online. Werkblad via een dedicated bedrijf laat installeren en de kasten weer ergens anders. Maar waar? Het is een Nolte keukens, misschien Budgetplan eens mailen hierover?
Punt is wel dat het idee dat 1 partij alles doet ook wel fijn is. Nu gaat het langer duren. Maar een maandsalaris is snel terugverdiend op deze manier.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:08

orf

Xavier schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:33:
Ook wij zijn aan het kijken naar een nieuwe keuken. De huidige was al op toen we erin kwamen maar we zijn alweer 10 jaar verder en het begint wel echt op zijn einde te lopen (oven, vaatwasser al vervangen, de combioven er al uitgehaald (hallo gat in de kasten). Quooker geinstalleerd.

Eerst bij een lokale zaak geweest. Die kon voor 90% leveren wat we wilde, maar de prijs van 33K vonden we echt teveel. Na wat gemail tot 28K gekomen. Maar nog steeds teveel.

3 afspraken bij Brugman gehad (orientatie, puntjes op de i, offerte) totaal 6 uur gezeten. Prima advies etc. Maar het is gewoon net niet wat we willen. De verkeerde kleur op de frontjes, blad wat we willen hebben ze niet en de prijs eigenlijk net te hoog.
Dat zou betekenen dat we deuren naar een spuiterij brengen om de juiste kleur te krijgen. Het blad ergens anders na installatie laten plaatsen. Maar of ze hierin mee gaan betwijfel ik.
Anders issue vind ik is dat ik de offerte onder de arm mee kreeg. In de avond eens alle apparatuur ging opzoeken en toch wel een 1000,- eraf kon halen en dan ook nog eens duurdere opties kon krijgen. Dat stelt met niet heel gerust.
Ook het blad... via 123werkbladen een offerte en die was goedkoper als het mindere blad van Brugman keukens. (tot wel 3000,- goedkoper dan de lokale keukenboer. Dus die is helemaal afgeschreven)

Nu vraag ik me wel af of ik niet beter apparatuur zelf kan kopen online. Werkblad via een dedicated bedrijf laat installeren en de kasten weer ergens anders. Maar waar? Het is een Nolte keukens, misschien Budgetplan eens mailen hierover?
Punt is wel dat het idee dat 1 partij alles doet ook wel fijn is. Nu gaat het langer duren. Maar een maandsalaris is snel terugverdiend op deze manier.
Heb je al naar keukenkastenfabriek gekeken? Dat concept is precies wat je beschrijft. Ik heb apparatuur online gekocht en het blad laten inmeten en plaatsen door de keukenbladenfabriek.

• kuruya
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-02 15:31
Remko.me schreef op maandag 16 februari 2026 @ 09:48:
Hey allemaal,

wij hebben een nieuwbouwwoning aangeschaft, waarbij we stoeien met de keuken. We krijgen van 3 keukenzaken allemaal dezelfde oplossingen. 1 lage opzet tegen de muur, en een 'eiland' geknuffeld om de hoek heen.

De deur naar de garage zit 50cm vanaf de achtermuur, daar kunnen dus geen hogekasten.

[Afbeelding]
Is een uitbouw nog een optie? :+ Wij hebben toevallig dezelfde soort woning en kwamen wij na een aantal bezoeken op deze indeling uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SrfZhi-4y0TYIg1lB5WNpa-a-5g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q5PtDNRrulkoKNuvH4gcKNZK.png?f=fotoalbum_large

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:43
Hey allemaal,

[Afbeelding]
Zover ik het kan inschatten is de achtermuur in de keuken wel >1,80 meter.

Dan kun je een 40 cm diepe, 60 brede keukenblok (bij de deur) (hoog of laag) en dan 2 keer 60x60 plaatsen.

Dat zou best wel goed passen. Ik neem aan dat de derur de garage in draait.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Remko.me
kuruya schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:51:
[...]

Is een uitbouw nog een optie? :+ Wij hebben toevallig dezelfde soort woning en kwamen wij na een aantal bezoeken op deze indeling uit.

[Afbeelding]
Goed idee, uitbouw kan nog wel maar deadline is vandaag.. 30k voor 1,2meter!
We vinden het niet nodig, maar voor de keuken wel gunstig. En hoop geld die we liever elders in stoppen.
Loft schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:06:
[...]

Zover ik het kan inschatten is de achtermuur in de keuken wel >1,80 meter.

Dan kun je een 40 cm diepe, 60 brede keukenblok (bij de deur) (hoog of laag) en dan 2 keer 60x60 plaatsen.

Dat zou best wel goed passen. Ik neem aan dat de derur de garage in draait.
Helaas niet:

Het aanbrengen van een buitendeurkozijn zonder bovenlicht met een dichte vlakke buitendeur in de wand tussen de woning en de berging. Het buitendeurkozijn en de deur worden in hout uitgevoerd. De deurbreedte is 93cm. Het garnituur is overeenkomstig met het garnituur van de buitenkozijnen en is voorzien van een driepunt sluiting. Het dag- en nacht slot wordt voorzien van een cilinder, gelijksluitend met de rest van de woning. De deur wordt circa 50cm vanuit de achtergevel geplaatst en draait vanuit de berging de woning in. Deze deur kan niet verplaatst worden.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Remko.me schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:41:
[...]

We vinden het niet nodig, maar voor de keuken wel gunstig. En hoop geld die we liever elders in stoppen.

[...]

Helaas niet:

Het aanbrengen van een buitendeurkozijn zonder bovenlicht met een dichte vlakke buitendeur in de wand tussen de woning en de berging. Het buitendeurkozijn en de deur worden in hout uitgevoerd. De deurbreedte is 93cm. Het garnituur is overeenkomstig met het garnituur van de buitenkozijnen en is voorzien van een driepunt sluiting. Het dag- en nacht slot wordt voorzien van een cilinder, gelijksluitend met de rest van de woning. De deur wordt circa 50cm vanuit de achtergevel geplaatst en draait vanuit de berging de woning in. Deze deur kan niet verplaatst worden.
30k voor 6,5m2 is "maar" 4600 per m2, dat levert het ook wel weer op, dus weggegooid geld is het zeker niet.

Ik snap niet zo goed waarom je een deur van binnen naar de garage wilt, waarom doe je die niet buiten, dan heb je een mooie muur voor de keuken.
Als ie niet weg kan vanuit de bouwer (waarom niet???), metsel je hem zelf dicht oOo

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 16-02-2026 14:49 ]

• Remko.me
mitsumark schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:48:
[...]

30k voor 6,5m2 is "maar" 4600 per m2, dat levert het ook wel weer op, dus weggegooid geld is het zeker niet.

Ik snap niet zo goed waarom je een deur van binnen naar de garage wilt, waarom doe je die niet buiten, dan heb je een mooie muur voor de keuken.
Als ie niet weg kan vanuit de bouwer (waarom niet???), metsel je hem zelf dicht oOo
Deur kiezen we zelf voor.
Omdat we vrij vaak nu in de berging/garage moeten en dat buiten om vinden we dus mega irritant.
Jij hebt een andere ervaring dus? :P

• mitsumark
  • Nu online
Remko.me schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:59:
[...]

Deur kiezen we zelf voor.
Omdat we vrij vaak nu in de berging/garage moeten en dat buiten om vinden we dus mega irritant.
Jij hebt een andere ervaring dus? :P
Ik heb in de garage geen voorraadkast of extra koelkast ofzo, dus de oversteken zijn erg beperkt. Wat ga je daar allemaal doen?
Ik heb een overkapping bij de voordeur, en met een deur in deur principe (heb ik niet maar zou ik nu kiezen) zou je in ieder geval makkelijk en droog over moeten kunnen.
Achterkant garage ook gewoon een deur voor tuinwerk etc.

• Remko.me
mitsumark schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:07:
[...]

Ik heb in de garage geen voorraadkast of extra koelkast ofzo, dus de oversteken zijn erg beperkt. Wat ga je daar allemaal doen?
Ik heb een overkapping bij de voordeur, en met een deur in deur principe (heb ik niet maar zou ik nu kiezen) zou je in ieder geval makkelijk en droog over moeten kunnen.
Achterkant garage ook gewoon een deur voor tuinwerk etc.
Ah ja snap ik !

Wij hebben honden, die gaan we via de garage dan even afspoelen, Kinderen komen ook via garage binnen, laarzen etc daar, vaak ook kleding direct in de wasmachine die in de berging staat..
dan moet je nu steeds buitenom.

edit:
We hebben de uitbouw nu toegevoegd van 1,2 meter. Dat is de oplossing begrijpen we ook omdat we doorgang kiezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Remko.me op 16-02-2026 15:53 ]

• mitsumark
  • Nu online
Remko.me schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:34:
[...]

Ah ja snap ik !

Wij hebben honden, die gaan we via de garage dan even afspoelen, Kinderen komen ook via garage binnen, laarzen etc daar, vaak ook kleding direct in de wasmachine die in de berging staat..
Oh, je gebruikt het niet als garage/fietsenhok, maar als bijkeuken, dan snap ik de deur wel :P

Je kunt wel de deur een soort van integreren in de kastenwand (voorbeelden in dit topic), kun je boven de deur 1 hoge kast kwijt en eronder ook 2, eventueel 1 of 2 in een iets afwijkende maat.

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 16-02-2026 15:59 ]

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:59
JustRob schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 10:37:
[...]

Ik vind de afstand tussen je spoelbak en kookplaat wel erg groot. Dan moet je 2 meter lopen als je je pannen af wil gieten. Idealiter is dat gewoon 1 stap of even omdraaien ofzo. Voor zo’n ruime keuken vind ik die indeling dus niet erg praktisch. Waarom geen vrijstaand eiland parallel aan de kastenwand?

[...]

Je vraagt je af hoe we ooit zonder hebben gedaan… haha, maar met zo’n ruime keuken snap ik het. ;)
Of je nou 1 m of 5 m moet lopen met een pan om af te gieten... Ik snap dat probleem nooit zo. Ja, je moet ze niet onnodig heel ver uit elkaar gaan plaatsen, maar ik zie hier geen negatief iets in hoor.

Bij ons zitten in het nieuwe ontwerp de spoelbak en Bora in één laag deel met ca 3 m ertussen. Ik vind dat juist heerlijk (3 m vrije werkruimte) en vind dat echt een vooruitgang t.o.v. onze huidige situatie (ca 80 cm werkblad tussen spoelen en koken)... Ieder z'n ding ;)

• BBBrt
Hey allemaal,

[Afbeelding]
Dat glas naast de tuindeur, zijn dat ramen tot aan de grond? Anders zou je daar prima lage keukendelen nog voor kunnen zetten.

En anders 4 hoge kasten tegen de muur met de gang en een vrij kookeiland in het midden. Of de keuken écht groot maken en de rechtermuur er ook bij betrekken.

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01:24
Remko.me schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:34:
[...]

Ah ja snap ik !

edit:
We hebben de uitbouw nu toegevoegd van 1,2 meter. Dat is de oplossing begrijpen we ook omdat we doorgang kiezen.
Hoge kasten tegen die muur van de toilet. En een eiland in de breedte van het huis past nu misschien nu je een uitbouw neemt (verstandig ;) )

• Loft
  • Laatst online: 08:43
Remko.me schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:41:
[...]

[...]

Helaas niet:

De deur hoeft niet verplaatste te worden :)
Alleen de draairichting omdraaien. Of mag/kan dat niet?

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Questerio
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:36
Tweak_ers schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 21:11:
[...]

Berg & Smidt doet zeker ook normale frontjes en wij waren bij hen een stuk minder kwijt dan eiken fineer in de keukenzaken.
Mijn zwager heeft een keuken bij hen besteld met kunststof frontjes.

Klopt, geen website. Doen alles van mond tot mond reclame hebben en zitten daarmee helemaal vol (hadden destijds 9 man in dienst).

Dat zei de na eigenlijk wel genoeg. En het hielp wel mee dat we hun werk al bij vrienden hadden gezien.

Je kunt bij hem prima over budgetten hebben, het zijn echt geen keukenverkopers die jou uitknijpen.
Gewoon vakmensen met passie voor hun werk!
Mede dankzij jouw eerdere posts hebben wij ook gekozen voor Berg & Smidt. Dit jaar gaan zij onze keuken plaatsen.

Helemaal eens qua ervaring. Verwacht geen fancy showroom, het zijn vaklui en je moet het doen met een klein kantoor.

Daartegenover kan alles op maat, alles in goed materiaal, zeer goede scharnieren, materiaalkeuze van kunststof tot volledig hout, kost relatief weinig extra, prijzen voor een uitgebreide keuken met chic blad, topapparatuur, vergelijkbaar met een premium keuken zonder opsmuk (Siematic).

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:13

Wuursj

want worst is al bezet

Xavier schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:33:

Nu vraag ik me wel af of ik niet beter apparatuur zelf kan kopen online. Werkblad via een dedicated bedrijf laat installeren en de kasten weer ergens anders. Maar waar?
Keukenkastenfabriek of thuiskeukens werken volgens dat concept: zij leveren alleen de kastjes. De rest regel je zelf. Scheelt veel geld maar toch goede kwaliteit. Maar natuurlijk wel meer gedoe met verschillende partijen te moeten werken.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:40
JustRob schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 17:02:
[...]

Goeie oplossing. Ik zou dan wel ook de Quooker bij die kleine wasbak doen ipv die andere. Hier wordt hij gebruikt voor 2 zaken: thee en water om in te koken. En je wil nou net niet met een pan met kokend water heen en weer gaan wandelen. En voor thee maakt het niet uit waar hij zit. Je zou dan kunnen overwegen de schone glazen in de la onder het fornuis (of ernaast) te zetten.
Daarom heb ik twee quookers opgenomen in onze keuken :*) Dan hou je ook dezelfde kranen

• JustRob
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:02
bb1969 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:29:
[...]

Daarom heb ik twee quookers opgenomen in onze keuken :*) Dan hou je ook dezelfde kranen
Dat kan ook. Maar los dat je dan veel betaald voor redundancy, heb je ook meteen een gegarandeerd stroom verbruik van 1000kWh (ipv 500 met 1 Quooker)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:29
JustRob schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 20:10:
[...]

Dat kan ook. Maar los dat je dan veel betaald voor redundancy, heb je ook meteen een gegarandeerd stroom verbruik van 1000kWh (ipv 500 met 1 Quooker)
Het enige dat verdubbeld is het stilstand verlies. Een liter water die je uit de ene quooker haalt, haal je niet meer uit de andere.

It's time to play the music, it's time to light the lights

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 23:54
Shadow_Zero schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 17:26:
Hierbij!
(volledigheidshalve, onze vloer heeft een andere kleur);

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bijzonderheden:
- We stappen over van alleen mechanische ventilatie in de keuken naar echte ventilatie via een gat naar buiten;
- Koelkast is een extra breed model (71cm) met een Flexishelf. AEG bleek de enige die dat had bij de extra brede koelkasten (zit nu ook in onze LG standalone koelkast, vinden we wel erg handig!);
- AEG vaatwasser was 2-3 jaar geleden nog vervangen en gaat mee;
- Ik wilde graag een aanrechtblad met waterkering (hebben we nu ook). Hadden ze alleen nergens in de showroom, ook niet bij de fabrikant, dus ik hoop dat het er uit komt te zien zoals ik verwacht ; )
- Maxiline; lagere plint, iets hoger aanrecht, extra kastruimte ('helaas' schelen mijn ega en ik 25cm)
- radiator in de keuken verdwijnt. Verwarmen doen we via airco in de woonkamer.

Het was toen een actie van 30% korting en gratis installatie, maar volgens mij was dat vooral een lokkertje. Wel nog gratis verwijdering bedongen.

Voor overige plaatjes zie https://imgur.com/a/i2xHeuq

EDIT:
En ook nog de montageopdracht:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar ik eigenlijk net achter kom is dat de koof in de nieuwe keuken een gipsplaat wordt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Pbx8Savl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Oy4X2bFl.jpg

En de huidige keuken is het hout in dezelfde stijl als het aanrecht en de achterwand:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qXNYMo3l.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mL20je7l.jpg

Hoe noemt men de constructie van onze huidige keuken? Want de keukenleverancier leek me wat verward aan te kijken toen ik het probeerde uit te leggen.

Ze konden wel een ombouw maken met hetzelfde materiaal als het aanrechtblad, maar dat kostte weer 290 euro extra en het voelde voor mij een beetje als onnodig extra materiaal (met in gedachte ook hoe het in de huidige keuken nu is).

Nadeel voelt wel weer ergens dat je zo'n gipsplaat moet open breken mocht je er onverhoopt toch een keer bij moeten (toegegeven, is in mijn leven nog nooit nodig geweest, *afkloppen*). In de huidige keuken schuif ik de 'kap' er zo af.

Zouden jullie die gipsplaat oplossing gewoon aanhouden, of toch een alternatief overwegen?

• JustRob
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:02
Shadow_Zero schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 22:34:
[...]

Waar ik eigenlijk net achter kom is dat de koof in de nieuwe keuken een gipsplaat wordt:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

En de huidige keuken is het hout in dezelfde stijl als het aanrecht en de achterwand:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoe noemt men de constructie van onze huidige keuken? Want de keukenleverancier leek me wat verward aan te kijken toen ik het probeerde uit te leggen.

Ze konden wel een ombouw maken met hetzelfde materiaal als het aanrechtblad, maar dat kostte weer 290 euro extra en het voelde voor mij een beetje als onnodig extra materiaal (met in gedachte ook hoe het in de huidige keuken nu is).

Nadeel voelt wel weer ergens dat je zo'n gipsplaat moet open breken mocht je er onverhoopt toch een keer bij moeten (toegegeven, is in mijn leven nog nooit nodig geweest, *afkloppen*). In de huidige keuken schuif ik de 'kap' er zo af.

Zouden jullie die gipsplaat oplossing gewoon aanhouden, of toch een alternatief overwegen?
Ik zou de gipsplaat houden maar over de hele breedte doortrekken. Nu ziet het er een beetje stom uit dat je halverwege zo’n koof hebt.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• MikaX
JustRob schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 22:46:
[...]

Ik zou de gipsplaat houden maar over de hele breedte doortrekken. Nu ziet het er een beetje stom uit dat je halverwege zo’n koof hebt.
Mee eens. Doortrekken tot boven de ovens en evt ook zo breed maken. En ik zou de spoelbak in het midden doen ipv links.

• Wimbr70
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18:35
Zit je wasbak niet op een erg vreemde plek?

• Tweak_ers
  • Laatst online: 26-02 11:51
Questerio schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:17:
[...]

Mede dankzij jouw eerdere posts hebben wij ook gekozen voor Berg & Smidt. Dit jaar gaan zij onze keuken plaatsen.

Helemaal eens qua ervaring. Verwacht geen fancy showroom, het zijn vaklui en je moet het doen met een klein kantoor.

Daartegenover kan alles op maat, alles in goed materiaal, zeer goede scharnieren, materiaalkeuze van kunststof tot volledig hout, kost relatief weinig extra, prijzen voor een uitgebreide keuken met chic blad, topapparatuur, vergelijkbaar met een premium keuken zonder opsmuk (Siematic).
Gefeliciteerd!
Echt een verademing tegenover keukenzaken hè?

Nog steeds zo blij met onze keuken.

En gewoon de hele instelling van die gasten, alles doen omdat het mooier is. Iet overal een meerprijs uit slaan.

Zoals infrezen kookplaat.
Maar ook gewoon alle afvoeren en kraantjes. Dat hadden we allemaal al geregeld, maar had de loodgieter aan de muur vastgemaakt.

Kwam de monteur, ik wil liever geen groot gat in onze kast zagen, dat wordt niet mooi. Vind je het erg als ik het afzaag en met onze spullen opnieuw opbouw, dat wordt veel mooier.

Die instelling -zonder meerprijs- was echt een ervaring op zich in de keukenwereld waar we bij iedere zaak meerprijzen voorgeschoteld kregen voor infrezen kookplaat, of een stukje extra hier of daar.

Ze hebben daardoor bij mij ook echt de gun factor.
Nog los van het meedenken om zo diep mogelijke lades te krijgen. Bij die kookplaat was het bij die keukenzaken zo’n gedoe.

Nee bij merk A hoort deze diepte lade.
Dan moet je voor merk B gaan die heeft diepere lades bij de kookplaat, maar dan krijg je witte of grijze binnenkastjes.

Huh?! Nee, ik wil gewoon diepe lades en zwarte kastjes. Dat kan niet meneer.

Doordat het toch maatwerk is nu, hebben we gewoon de rand opgezocht, dus 66cm werkblad en dat was een “sweetspot” met de lades.
1cm extra werkblad maakte een stap mogelijk van 5cm diepere lades.

Op dit niveau meedenken was ook compleet nieuw voor ons. Al die keukenzaken ging het voor ons gevoel alleen maar om marges en verkopen.

Bij B&S nooit onder druk gezet. Gewoon leuke gesprekken. Geen verkoop gesprekken. Echt vakmannen, bezig met hun vak en de monteurs die achteraf ook een foto van hun werk maakten. Gewoon omdat ze er trots op zijn.

• Tweak_ers
  • Laatst online: 26-02 11:51
SX-Superfly schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 20:17:
We zijn bij drie keukenzaken geweest en ze zeggen allemaal dat het niet mogelijk is kasten vanaf de vloerplint tot plafond te plaatsen. Enerzijds vanwege ventilatie en anderzijds omdat er simpelweg geen kasten zijn met een lengte van vloer tot plafond.

We ontkomen dus niet aan een bovenste rij klepkasten.

Zijn er keukenmerken waar dit anders kan?

[Afbeelding]
Interieurbouwer, bijkomend voordeel, je plinten kunnen gewoon op 10cm (of iedere hoogte die jij wenst) blijven als je werkblad iets omhoog komt.

• Shadow_Zero
MikaX schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 03:12:
[...]

Mee eens. Doortrekken tot boven de ovens en evt ook zo breed maken. En ik zou de spoelbak in het midden doen ipv links.
We moeten ook nog een vaatwasser kwijt he? ; )
En er is verschil in breedte tussen de reguliere kasten en de kastjes boven de kookplaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Shadow_Zero op 19-02-2026 09:52 ]

• MikaX
Shadow_Zero schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:51:
[...]

We moeten ook nog een vaatwasser kwijt he? ; )
op de plek waar nu die gootsteen is.

• Shadow_Zero
MikaX schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:52:
[...]

op de plek waar nu die gootsteen is.
Dan moet de hele keuken omgegooid worden, want dan kan je die hoekkast niet meer kwijt en moet je ook weer wat verzinnen voor de andere hoek. Dat gaat nu allemaal niet meer gebeuren ; )

Voordeel nu is dat je extra licht bij je wastafel hebt, hoewel het daar verder niet specifiek om te doen was. Het was vooral puzzelen om alles (praktisch) kwijt te kunnen en beide kanten van het aanrecht bereikbaar te hebben als de vaatwasser open is.

• Mark K
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 25-02 20:11
orf schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:41:
[...]

Heb je al naar keukenkastenfabriek gekeken? Dat concept is precies wat je beschrijft. Ik heb apparatuur online gekocht en het blad laten inmeten en plaatsen door de keukenbladenfabriek.
Ik ben erg benieuwd.

Hoe was jouw ervaring?
Heb je zelf de keuken opgehaald of laten leveren?
Heb je zelf de installatie geregeld of uitbesteed? Was het lastig om iemand te vinden die de keuken kon installeren?
Viel het hele proces mee of tegen?

Ik neem aan dat er op het gebied van het werkblad weinig spannend aan is aangezien de werkblad leverancier zelf het blad komt inmeten en enkele dagen later komt installeren?

• Remko.me
We hebben gekozen om de keuken via Studio Fredde te doen, maatwerk dus.

Overal zit 1,1 meter tussen, behalve bij het eiland rechts, daar zit 90cm ruimte. We zouden hem wel iets meer naar links kunnen doen, maar links langs het kookeiland blijft er 1,5 meter over, daar loop je het meeste en is ook richting de tuin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tEu4kz3nw_rr6JYimgP45_80ds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBlXmiF5byEplTTxgW5zqeFe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qskFWdm5_fcW3WZvKk5r-r4rKCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/USrj16WNk2nhBdCpBBkRHqTC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Ee5ji5QTgMA2L6FM8xLvSW4nqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iPzgZhul1OVI5hAwlxGOwPMa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_YcMzikVtETtk4WIPGeJ8KqgxbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YtlpYiaM0HmuxSTLR4MaRWmW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85W91Hy36jcnvyhCs1nMyRnn4Wo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qVbOXo1DtsHN7wkgfvaU4djz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0uAsWpGfrSkSx16209a7DdZTXek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qCLZZdSmnEbxJG3JTfSJI16Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PStquXvSMQKeqrrVvlgyPRlVFsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HKxjH3BbJWFy3sYMpKQeZkbw.jpg?f=fotoalbum_large

Basis keuken wordt van IKEA Metod:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rq5fEH7yu_dDzRFErSjs6AFon2s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uHUJ2OZbvihvP5XYUAy4PTtt.png?f=fotoalbum_large

Apparatuur van Miele en kookplaat is Makus Terra Pink.
Quooker
Blad is composiet.

Blad wordt geplaatst, keuken gaan we zelf plaatsen of in ieder geval samen met handige Harrie. :-)

In totaal komt hij op 28k
Daar komt nog 2k bij voor aanpassingen in de bouw mbt aansluitingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Remko.me op 20-02-2026 23:24 ]

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:08

orf

Mark K schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 23:03:
[...]

Ik ben erg benieuwd.

Hoe was jouw ervaring?
Heb je zelf de keuken opgehaald of laten leveren?
Heb je zelf de installatie geregeld of uitbesteed? Was het lastig om iemand te vinden die de keuken kon installeren?
Viel het hele proces mee of tegen?

Ik neem aan dat er op het gebied van het werkblad weinig spannend aan is aangezien de werkblad leverancier zelf het blad komt inmeten en enkele dagen later komt installeren?
Ik doe aan houtbewerking als hobby en heb daar een werkplaats voor. De kasten heb ik grotendeels zelf gemaakt, de greeplijsten heb ik laten poederdoaten en zelf ingefreesd in de corpussen. De fronten heb ik laten maken in Fenix (door keukenfronten.com). Installatie heb ik zelf gedaan, alleen de bladen met stollen zijn geplaatst door de keukenbladenfabriek. Dus dat is niet helemaal de standaard situatie.

Als je bij Keukenkastenfabriek bestelt, krijg je de kasten in elkaar gezet geleverd. Als je handig bent is installeren niet super moeilijk.

• Verif
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:24
Na te hebben rond gespeurd binnen dit topic en een aantal keuken zaken te zijn binnengelopen heb ik vandaag een eerste afspraak gehad bij Superkeukens. Ben benieuwd wat jullie van de offerte vinden en of er nog dingen zijn die ik wellicht over het hoofd zie in de opstelling van de keuken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mAPNvxfKlaCH-dA_GYKde_pHnwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8SyEPtW7shorK0KZeNkXKjWm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fc6lbvJ2Z889UOJ5TrM74xvK380=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3bhpJuQnMVVeLThfWK8dKFNk.jpg?f=fotoalbum_large

TOTAALPRIJS
Keuken: €17.392
Montage: €2.592
Totaal incl. btw: €19.984

OPSTELLING
- parallel-opstelling
- Hoge kastenwand + lage wand met werkblad en bovenkasten
- Werkbladhoogte: 960 mm
- Plinthoogte: 150 mm

MERK / TYPE
- Leverancier: Superkeukens
- Model: Super+ LIO Ligeti
- Fabriek: Nobilia (denk ik? staat er niet bij verder) Schüller (bedankt voor de correctie @IamBait)

FRONTEN & AFWERKING
- Frontkleur: Rillenoptiek donker eiken imitatie (K779)
- Korpus: Kunststof, kleur Lavazwart (K190)
- Grepen: Beugelgreep bronskleur donker
- Profielkleur: Onyxzwart
- Ladesysteem: Volledig uittrekbaar met glasbox (CGL)

WERKBLAD & ACHTERWAND
- Werkblad: TopLaminaat GPR32 Greengridz Easy (kunststof)
- Kleur: DE 2397 Raval
- Dikte: 32 mm
- Randafwerking: ABS
- Achterwand: TopLaminaat MDF in dezelfde kleur
- Spoelbak: RVS vlakinbouw 540 x 440

APPARATUUR

Kookplaat:
- AEG OIO84A00FB inductie (4 zones, booster)

Afzuigkap:
- AEG GDE689HB (integreerbaar, 750 m3/h, recirculatie met koolstoffilter)

Vaatwasser:
- AEG NG82IB20SK
- Volledig geïntegreerd
- 14 couverts
- Energieklasse B

Koelkast:
- AEG NSK6D181EC
- 177,5 cm
- Energieklasse E

Vrieskast:
- AEG NAB7N181EC
- NoFrost
- Energieklasse E

Oven:
- AEG BP7200B
- Pyrolyse
- Energieklasse A++

Combi-magnetron:
- AEG CM7310B

Kraan:
- Quooker Flex RVS
- Reservoir: PRO3

Overig:
- LED verlichting (Dekker)

KASTENCONFIGURATIE (globaal)
- 4 onderkasten met lades
- Spoelkast
- Kookplaatkast
- 5+ bovenkasten
- 2 hoge kasten (koelkast + vrieskast)
- 1 hoge kast oven/magnetron
- Wandplank
- Passtukken + zijpanelen

MONTAGE
- Volledige montage inbegrepen
- Aansluiten apparatuur
- Aansluiten Quooker
- Inmeten inbegrepen
- Afvalafvoer inbegrepen

EXTRA INFO
- Recirculatie afzuiging (koolstoffilter) (helaas geen andere mogelijkheden door woningtype)
- Geen stenen werkblad (kunststof) (i.v.m. flinke meerprijs)

Thoughts?

[ Voor 0% gewijzigd door Verif op 22-02-2026 22:24 . Reden: Corrigeren informatie ]

• Crazy D
  • Laatst online: 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Krijg je de zwevende koffiekopjes er bij? :+

Kun je kookplaat en water niet beter omdraaien? Nu moet je altijd "voorbij" de kookplaat, minder handig als iemand staat te koken en de ander water moet pakken.

Exact expert nodig?

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:52

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Remko.me schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 23:14:
We hebben gekozen om de keuken via Studio Fredde te doen, maatwerk dus.

Overal zit 1,1 meter tussen, behalve bij het eiland rechts, daar zit 90cm ruimte. We zouden hem wel iets meer naar links kunnen doen, maar links langs het kookeiland blijft er 1,5 meter over, daar loop je het meeste en is ook richting de tuin.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Basis keuken wordt van IKEA Metod:

[Afbeelding]

Apparatuur van Miele en kookplaat is Makus Terra Pink.
Quooker
Blad is composiet.

Blad wordt geplaatst, keuken gaan we zelf plaatsen of in ieder geval samen met handige Harrie. :-)

In totaal komt hij op 28k
Daar komt nog 2k bij voor aanpassingen in de bouw mbt aansluitingen.
Wij hebben bijna dezelfde indeling en maten volgens mij. In huidige woningen is mijn doorloop afstand een stukje kleiner, kleinste is 80cm langs de zijkant - maar ik moet zeggen dat me dit niet stoort. Meer is beter, sure, maar zou me er niet druk om maken

• QuizzNL
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:33
Voor ons nieuwe huis zijn ook wij op zoek naar een nieuwe keuken. Inmiddels komen de eerste offertes binnen en was benieuwd wat anderen ervan vinden.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• MikaX
QuizzNL schreef op zondag 22 februari 2026 @ 09:17:
Voor ons nieuwe huis zijn ook wij op zoek naar een nieuwe keuken. Inmiddels komen de eerste offertes binnen en was benieuwd wat anderen ervan vinden.

***members only***
Ik zou ook hier de kookplaat en gootsteen omwisselen. En het aanrecht iets verdiepen.
Denk ook even na over hoe netjes je de koffiehoek kunt houden, die is erg in het zicht vanuit de woonkamer.

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:24
Verif schreef op zondag 22 februari 2026 @ 00:15:

Koelkast:
- AEG NSK6D181EC
- 177,5 cm
- Energieklasse E

Vrieskast:
- AEG NAB7N181EC
- NoFrost
- Energieklasse E

Thoughts?
Ik zie twee keer een vrij laag energielabel voor apparaten die 24/7 aanstaan. Als het budget er is, is daar misschien wat verbetering mogelijk.

***members only***
Ik vind zo'n losse, uitstekende afzuigkap niet zo mooi. Dat hebben we nu ook in de keuken en ik stoot regelmatig m'n hoofd ertegen. En die dingen zijn nog vrij scherp ook. Voor onze nieuwe keuken hebben we daarom gekozen voor een inbouwafzuigkap (Novy 28062) waar dus een kastje omheen zit. Wij hebben wel een koof boven de kastjes en afvoer naar buiten zodat dat mooi weggewerkt is. Maar met recirculatie moet er ook wel een mooie oplossing te bedenken zijn.

• Traavago
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 26-02 22:34
Hopelijk kunnen jullie mij advies geven, ik heb een klein budget en een nieuwe oven nodig.

Nu kan ik de volgende oven (Siemens CM676G0S1) overnemen van kennissen. De oven is 3 jaar oud, heeft pyrolyse en telescopische rails. Er is altijd netjes met de oven omgegaan. Normaal ben ik geen groot fan van tweedehands elektrische producten, maar omdat hij pyrolyse heeft (en dus weer heel schoon kan worden) overweeg ik het. Qua afmetingen zou hij precies passen in onze kast.

Zouden jullie dit overwegen, waarom wel of niet?

• MikaX
Traavago schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:00:
Hopelijk kunnen jullie mij advies geven, ik heb een klein budget en een nieuwe oven nodig.

Nu kan ik de volgende oven (Siemens CM676G0S1) overnemen van kennissen. De oven is 3 jaar oud, heeft pyrolyse en telescopische rails. Er is altijd netjes met de oven omgegaan. Normaal ben ik geen groot fan van tweedehands elektrische producten, maar omdat hij pyrolyse heeft (en dus weer heel schoon kan worden) overweeg ik het. Qua afmetingen zou hij precies passen in onze kast.

Zouden jullie dit overwegen, waarom wel of niet?
Zeker wel met een klein budget.Ik zou kijken wat een vergelijkbare nieuw zou kosten en dan afwegen wat ik er maximaal voor kwijt zou willen zijn. En het vervangen is ook heel makkelijk.

• leogeran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:20
O88088 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 11:58:
[...]

Ik vind zo'n losse, uitstekende afzuigkap niet zo mooi. Dat hebben we nu ook in de keuken en ik stoot regelmatig m'n hoofd ertegen. En die dingen zijn nog vrij scherp ook. Voor onze nieuwe keuken hebben we daarom gekozen voor een inbouwafzuigkap (Novy 28062) waar dus een kastje omheen zit. Wij hebben wel een koof boven de kastjes en afvoer naar buiten zodat dat mooi weggewerkt is. Maar met recirculatie moet er ook wel een mooie oplossing te bedenken zijn.
of een schuine afzuigkap? https://www.bemmelenkroon.nl/merken/siemens/lc85kdk60-siem/?gad_source=1&gad_campaignid=215085475&gbraid=0AAAAADtnj81phV2dG8DScoYTA1z-mvJ4S&gclid=EAIaIQobChMIwdTd1Z3tkgMV4KqDBx2sgDEXEAQYCiABEgKxRfD_BwE

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:54
Verif schreef op zondag 22 februari 2026 @ 00:15:
Na te hebben rond gespeurd binnen dit topic en een aantal keuken zaken te zijn binnengelopen heb ik vandaag een eerste afspraak gehad bij Superkeukens. Ben benieuwd wat jullie van de offerte vinden en of er nog dingen zijn die ik wellicht over het hoofd zie in de opstelling van de keuken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

TOTAALPRIJS
Keuken: €17.392
Montage: €2.592
Totaal incl. btw: €19.984

OPSTELLING
- parallel-opstelling
- Hoge kastenwand + lage wand met werkblad en bovenkasten
- Werkbladhoogte: 960 mm
- Plinthoogte: 150 mm

MERK / TYPE
- Leverancier: Superkeukens
- Model: Super+ LIO Ligeti
- Fabriek: Nobilia (denk ik? staat er niet bij verder)

FRONTEN & AFWERKING
- Frontkleur: Rillenoptiek donker eiken imitatie (K779)
- Korpus: Kunststof, kleur Lavazwart (K190)
- Grepen: Beugelgreep bronskleur donker
- Profielkleur: Onyxzwart
- Ladesysteem: Volledig uittrekbaar met glasbox (CGL)

WERKBLAD & ACHTERWAND
- Werkblad: TopLaminaat GPR32 Greengridz Easy (kunststof)
- Kleur: DE 2397 Raval
- Dikte: 32 mm
- Randafwerking: ABS
- Achterwand: TopLaminaat MDF in dezelfde kleur
- Spoelbak: RVS vlakinbouw 540 x 440

APPARATUUR

Kookplaat:
- AEG OIO84A00FB inductie (4 zones, booster)

Afzuigkap:
- AEG GDE689HB (integreerbaar, 750 m3/h, recirculatie met koolstoffilter)

Vaatwasser:
- AEG NG82IB20SK
- Volledig geïntegreerd
- 14 couverts
- Energieklasse B

Koelkast:
- AEG NSK6D181EC
- 177,5 cm
- Energieklasse E

Vrieskast:
- AEG NAB7N181EC
- NoFrost
- Energieklasse E

Oven:
- AEG BP7200B
- Pyrolyse
- Energieklasse A++

Combi-magnetron:
- AEG CM7310B

Kraan:
- Quooker Flex RVS
- Reservoir: PRO3

Overig:
- LED verlichting (Dekker)

KASTENCONFIGURATIE (globaal)
- 4 onderkasten met lades
- Spoelkast
- Kookplaatkast
- 5+ bovenkasten
- 2 hoge kasten (koelkast + vrieskast)
- 1 hoge kast oven/magnetron
- Wandplank
- Passtukken + zijpanelen

MONTAGE
- Volledige montage inbegrepen
- Aansluiten apparatuur
- Aansluiten Quooker
- Inmeten inbegrepen
- Afvalafvoer inbegrepen

EXTRA INFO
- Recirculatie afzuiging (koolstoffilter) (helaas geen andere mogelijkheden door woningtype)
- Geen stenen werkblad (kunststof) (i.v.m. flinke meerprijs)

Thoughts?
Ik vind het geen gekke keuken gezien de ruimte die je hebt. Wel zou ik nog eens goed kijken naar de hoogte van je bovenste oven. Tenzij je zeker 1.90m bent, zou ik dit veel te hoog vinden.

Wij zijn zelf niet groot, wij hebben dus een 30cm lade onder de ovens zitten. De keukenleverancier heeft per abuis een 40 cm lade geleverd gekregen en die hebben we nu tijdelijk even in gebruik . En we ervaren nu dat met een hete bovenste oven dit echte hoog is om over de deur te reiken.

Ik zou het even in een showroom proberen, voordat je beslist.

• Buuh89
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 20:12
Hoi allemaal,

We zijn bezig met het ontwerp van onze nieuwe keuken en ik ben benieuwd of jullie nog verbeterpunten, praktische tips of kritische opmerkingen zien voordat we definitief akkoord geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/trzczs-vViAGK_AFyvw_VxWURd0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GpkkRVRW70jTE41Ln5rWv15g.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0EIKfKk9MOdihSo1IMFQfrxpkc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ID2VRcYHGHOIJgYMCwbze7kl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Om6iXNyOUSYUUmb59_07hwArLBc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ds8lRjCQvQqkTXHSL0efHIq2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RdCS5gD_E6qWR2n4D0gIUWCHEO0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jTiTlLI63eL12BDMsqQaZCmN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gnnlueq1-mFHZozOMiY6weMwg4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GL7lqM1YSAy4K6cL3AdZQ2Cz.png?f=fotoalbum_large

Zien jullie praktische missers?
Zou je iets anders indelen?
Ervaringen met vergelijkbare opstellingen?

Dit is de prijs zonder apparatuur, die willen we zelf halen. Heeft iemand hier nog tips voor om dit handig aan te pakken.

Alle feedback is welkom, ook als het puur smaak-gerelateerd is 🙂

Alvast bedankt!

• anuita
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19:31
Hallo allemaal,

Meer dan een jaar geleden dachten wij binnen een jaar wel een keuken aan te hebben geschaft, maar zo snel zijn we dus niet :)
We zijn wel al een stuk concreter met de plannen en weten hoe de indeling gaat worden. Waar mijn man voorheen per se Nolte wilde, zijn we daar na nog een gesprek (ander filiaal als een jaar eerder) volledig op afgeknapt. Mooie keukens, maar de verkoper kwam met een ontwerp waar een aantal grote dingen die we besproken hadden anders waren en geen prijs. Voor ons reden om niet nog eens 2+ uur te spenderen bij hen. Toen zijn we bij Bruynzeel geweest, een totaal andere ervaring. Hele prettige verkoper, geen gepush of poppekast. Nette prijs vonden wij, maar voor mij toch iets beperkter, minder flexibel qua indeling. Ook leveren zij geen kwartsiet werkbladen, maar dat is geen deal breaker, die kunnen we elders aanschaffen.
Omdat het voor mij nog geen duidelijke ja was, zijn we bij Marquardt aanbeland. Ook een prettige verkoper overigens. Daar hebben we nu twee afspraken erop zitten en hebben we een prijs gekregen die begon op 44k en in 1 minuut naar 40k zakte. Alle elementgroepen werden afzonderlijk genoemd, maar we hebben (nog) geen gespecificeerde offerte ontvangen. En dat stoort mij wel een beetje eerlijk gezegd, wij houden van transparantie. En willen weten wat we kopen voordat we een handtekening zetten. Verder was de prijs van hun blad 2 keer zo duur als bij keukebladenfabriek.nl (ik weet dat transport en installatie daar nog bij op komt, maar dat lijkt me geen 10k te kosten).

Nu is mijn oog gevallen op thuiskeukens.nl en dan alles maar apart aan te schaffen en een goede installateur te zoeken. Zijn er mensen die hier vervelende ervaringen mee hebben? Of juist hele goede uiteraard :)

En zijn er andere bedrijven die echt aan te raden zijn? Die ook kwartsiet leveren (waarbij je zelf de plaat kiest in de fabriek) en die geen prijzenpoppenkast opvoeren? Gewoon een eerlijke transparante prijs, offerte mee in de hand en ook nog eens mooie kwaliteit spullen leveren? Het hoeft echt niet het onderste uit de kan te zijn, maar ik wil ook niet onnodig meer betalen voor hetzelfde product.

De prijzen die we hebben van beide partijen zijn als volgt opgebouwd:

onze indeling wordt:
aan de muur:
2 hoge kasten (220 cm) een met grote koelkast en 1 met siemens stoomoven met vaste wateraansluiting
4 x 60 cm lage kasten 1, met spoelbak en 1 vaatwasser en daarboven
2 x 120 cm (78cm hoog) kasten met elektrische vouwkleppen

eiland:
270 x 95 cm
ene zijde
30 - 90 - 120 met lades en kookplaat (30 cm overhang tbv L-barzitplaatsen)
andere zijde
120 - 150 ondiepe kasten met deuren

apparaten:
Siemens koelkast 178cm hoog
Siemens stoomoven met vaste watertoevoer
Bora x puxu kookplaat
siemens vaatwasser met zeoliet droog functie

Bruynzeel:
kasten: 13k
apparaten: 6,7k
installatie: 1,9k
overige: 850

Marquardt:
kasten: 18k (in hun ontwerp wel 3x 50 ipv 2x 60 op de ondiepe zijde van het eiland en een hoge kast extra die om een koof wordt gebouwd, bruynzeel kon dat laatste niet)
apparaten: 9k
installatie 3,8k
blad: 16k
(hoe dit 44k werd weet ik niet, maar dat noemde hij)
van de 40k kon waarschijnlijk nog wel wat af, maar we moesten niet op 5k rekenen ofzo.

• anuita
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19:31
Zien jullie praktische missers?
Zou je iets anders indelen?
Ervaringen met vergelijkbare opstellingen?

Dit is de prijs zonder apparatuur, die willen we zelf halen. Heeft iemand hier nog tips voor om dit handig aan te pakken.

Alle feedback is welkom, ook als het puur smaak-gerelateerd is 🙂

Alvast bedankt!
Mooie keuken! Mag ik vragen waar je deze offerte vandaan hebt? Wij zijn bezig met een soortgelijke opstelling en komen tot nu toe op hele andere prijzen uit :)

Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om het spoelgedeelte aan de muurkant te plaatsen. Bij ons is dat een verzamelplaats voor troep en nattigheid en die wil ik liever niet prominent op het eiland hebben staan.
En dan de kookplaat waar nu de spoelbak is, dan spettert het niet zo voor de mensen die aan het zitje zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door anuita op 22-02-2026 16:28 ]

• Verif
Crazy D schreef op zondag 22 februari 2026 @ 08:03:
[...]

Krijg je de zwevende koffiekopjes er bij? :+

Kun je kookplaat en water niet beter omdraaien? Nu moet je altijd "voorbij" de kookplaat, minder handig als iemand staat te koken en de ander water moet pakken.
Haha, ja dat zwevende kopje was mij ook al opgevallen _O-

Fair point over de positie van water en kookplaat - het "probleem" is dat de leidingen al liggen (lang verhaal, niet onze keuze geweest) en het verleggen van leidingen dus ook weer extra kosten met zich meebrengt.

Ik heb de offerte ook even bij Bemmel en Kroon laten checken, zij kunnen niet een lagere prijs bieden, maar wel Schüller i.p.v. Nobilia voor vrijwel dezelfde prijs. Weet niet of dat kwalitatief een heel grote stap is en het de moeite waard is om dit project naar Bemmel en Kroon te brengen. Hun vestigingen zijn voor ons ook een stuk minder makkelijk bereikbaar.

• IamBait
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:50
Verif schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:23:
[...]

Haha, ja dat zwevende kopje was mij ook al opgevallen _O-

Fair point over de positie van water en kookplaat - het "probleem" is dat de leidingen al liggen (lang verhaal, niet onze keuze geweest) en het verleggen van leidingen dus ook weer extra kosten met zich meebrengt.

Ik heb de offerte ook even bij Bemmel en Kroon laten checken, zij kunnen niet een lagere prijs bieden, maar wel Schüller i.p.v. Nobilia voor vrijwel dezelfde prijs. Weet niet of dat kwalitatief een heel grote stap is en het de moeite waard is om dit project naar Bemmel en Kroon te brengen. Hun vestigingen zijn voor ons ook een stuk minder makkelijk bereikbaar.
Je offerte van SK is ook met Schüller.
Zijn wel zaken die het scherper kunnen bieden.

• Verif
IamBait schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:15:
[...]

Je offerte van SK is ook met Schüller.
Zijn wel zaken die het scherper kunnen bieden.
Thanks, goed om te weten. Ik snap er zelf niet zo veel van (ik doe mijn best!) en kon het er zelf niet helemaal uit opmaken. Maar je hebt helemaal gelijk.

Welke zaken denk je dat een scherpere prijs kunnen bieden?

[ Voor 3% gewijzigd door Verif op 22-02-2026 22:25 ]

• IamBait
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:50
Verif schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:19:
[...]

Thanks, goed om te weten. Ik snap er zelf niet zo veel van (ik doe mijn best!) en kon het er zelf niet helemaal uit opmaken. Maar je hebt helemaal gelijk.

Welke zaken denk je dat een scherpere prijs kunnen bieden?
pb

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:42
[...]

Dat verleggen van die leidingen is echt niet meer dan 15 minuten werk, als je ze al moet verleggen..

• Crazy D
  • Laatst online: 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Die paar euro tov het totaalbedrag zou ik me dan niet heel druk om maken. Wel om het feit dat je het meest gebruikte stukje keuken achterin de keuken wegstopt :)

Exact expert nodig?

• Wuursj

Wuursj

want worst is al bezet

O88088 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 11:58:
[...]

Ik zie twee keer een vrij laag energielabel voor apparaten die 24/7 aanstaan. Als het budget er is, is daar misschien wat verbetering mogelijk.
In het geval van een koelkast, valt dat in absolute besparing wel mee. Wat nu label E is, was een paar jaar geleden nog A++.
Een energieklasse B is dan wel bijna 2x zo zuinig als een een energieklasse E maar in Kwh scheelt dat zo'n 55 kwh per jaar. Pak hem beet 15 euro als je geen PV hebt. Of dat veel is, moet ieder zelf maar bepalen maar het economisch terug verdienen is niet vanzelfsprekend.

Ik ben enorm gericht op het energie zuinig maken van ons huis (ons huis heb ik omgeturnd van Label G naar A+++) maar bij de koelkast is de meerwaarde beperkt en heb ik mijn klasse E behouden.

[ Voor 9% gewijzigd door Wuursj op 23-02-2026 09:16 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• Verif
Bobmeister schreef op zondag 22 februari 2026 @ 23:20:
[...]

Dat verleggen van die leidingen is echt niet meer dan 15 minuten werk, als je ze al moet verleggen..
Oh, de verkoopmedewerker had het over dat het verleggen van leidingen (en elektriciteitswerk) niet bij de montage in zit en dat ik daar zelf een loodgieter voor zou moeten inhuren, en zij dacht dat zoiets al snel prijzig zou worden. Dus ik ben daar een beetje blind op af gegaan.

Toch iets om even verder te onderzoeken dan, bedankt voor het meedenken!

• Verif
Crazy D schreef op maandag 23 februari 2026 @ 08:08:
[...]

Die paar euro tov het totaalbedrag zou ik me dan niet heel druk om maken. Wel om het feit dat je het meest gebruikte stukje keuken achterin de keuken wegstopt :)
Ja, als het niet zo veel kosten met zich meebrengt is het zeker het overwegen waard. Zoals ik net ook al tegen Bobmeister zei - de verkoopmedewerker had het over dat het verleggen van leidingen (en elektriciteitswerk) niet bij de montage in zit en dat ik daar zelf een loodgieter voor zou moeten inhuren, en zij dacht dat zoiets al snel prijzig zou worden. Dus ik ben daar een beetje blind op af gegaan.

• Bobmeister
  • Laatst online: 20:42
Verif schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:25:
[...]

Oh, de verkoopmedewerker had het over dat het verleggen van leidingen (en elektriciteitswerk) niet bij de montage in zit en dat ik daar zelf een loodgieter voor zou moeten inhuren, en zij dacht dat zoiets al snel prijzig zou worden. Dus ik ben daar een beetje blind op af gegaan.

Het is natuurlijk afhankelijk van wat er precies verlegd moet worden en hoe het er nu uit ziet, maar voor 100 euro aan materiaalkosten kun je het zelf doen (2 meter afvoerbuis, 2 meter elektra, 4 meter water plus wat koppelstukken voor pvc en water. Een loodgieter zal er 2-3 uur voor rekenen a 50-70 euro per uur plus wat marge op het materiaal. E.e.a. kan dan ingefreesd worden of onder je kasten door gelegd worden (of een combi van).

• Borduif81
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
wij hebben een aantal bezoekjes gebracht aan keukenzaken maar daar worden wij tot nu toe niet heel blij van.
Misschien toch eens kijken naar interieurbouw. In dit topic zie ik namen van goede voorbijkomen maar die zitten allemaal in het zuiden of midden van het land. Heeft iemand een goede tip voor een goede (liefst betaalbare) interieurbouwer in regio Friesland? eventueel in PB mag natuurlijk ook.

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:43

ViezeVis

Sample Text

Ik weet niet of ik hier in het goede topic zit maar probeer het even. Wij hebben nu een Whirlpool oven uit het jaar 2009. Hij doet het nog, maar is van binnen oud en vettig. Deze zit erin sinds de bouw denk ik. We vinden het eigenlijk geen fijne oven meer.

Nu zoeken we een vervangende oven die voor de komende tijd weer even meegaat. Heeft er iemand ervaring met Ikea ovens? Ik zag deze nieuwe oven staan en is best wel compleet voor het geld:

https://www.ikea.com/nl/nl/p/spjutbo-heteluchtoven-combi-stoomfunctie-airfry-functie-zwart-ikea-700-80600277/

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• Novartis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:23
Er zijn een aantal zaken in de topicstart die niet kloppen of heel erg negatief uitgedrukt worden of juist wat aanvulling kunnen gebruiken.
Members only:

• Fimke
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:28
We gebruiken regelmatig met koken een wok en 2 koekepannen, of 3 koekepannen. Dat past op onze huidige kookplaat niet lekker. Voor de nieuwe keuken zou het fijn als dit allemaal wat beter zou passen is er een kookplaat die jullie zouden aanraden? (wok 34cm, koekepan 28 cm, koekepan 25 cm en kookpan 22 cm)

Oh ja er moet ook lekker power inzitten. Onze eerste inductieplaat van bosch of neff had meer power dan die we nu hebben, deze lijkt wat op en neer te gaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Fimke op 25-02-2026 09:08 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:42

franssie

Save the albatross

Fimke schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 18:14:
We gebruiken regelmatig met koken een wok en 2 koekepannen, of 3 koekepannen. Dat past op onze huidige kookplaat niet lekker. Voor de nieuwe keuken zou het fijn als dit allemaal wat beter zou passen is er een kookplaat die jullie zouden aanraden?

Oh ja er moet ook lekker power inzitten. Onze eerste inductieplaat van bosch of neff had meer power dan die we nu hebben, deze lijkt wat op en neer te gaan.
Welke pannen heb je (diameter) en welke kookplaat heb je nu? Anders blijft het een beetje raden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• ramrodwillem
  • Nu online
Ik wil rond de zomer mijn keukenblad en achterwand (hout met kunststof toplaag) verwijderen en vervangen door natuursteen of een afgeleide daarvan.

Heeft iemand nog een tip waar te gaan kijken , liefst Rotterdam omgeving maar als dat niet lukt mag verder weg ook.

• pascalcartigny
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13:28
ramrodwillem schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 18:42:
Ik wil rond de zomer mijn keukenblad en achterwand (hout met kunststof toplaag) verwijderen en vervangen door natuursteen of een afgeleide daarvan.

Heeft iemand nog een tip waar te gaan kijken , liefst Rotterdam omgeving maar als dat niet lukt mag verder weg ook.
https://www.dekkerzevenhuizen.nl/ ligt bij jou om de hoek. Zijn volgens mij best wel wat keukenzaken die hiermee werken. Ik weet in ieder geval dat ons blad van SuperKeukens bij hen vandaan komt.

• BBBrt
Fimke schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 18:14:
We gebruiken regelmatig met koken een wok en 2 koekepannen, of 3 koekepannen. Dat past op onze huidige kookplaat niet lekker. Voor de nieuwe keuken zou het fijn als dit allemaal wat beter zou passen is er een kookplaat die jullie zouden aanraden?

Als je alle vrijheid hebt, dan is het makkelijk: een 90 cm brede plaat op 3fasen 11000+ W van een van de grote merken. Dan heb je de maximale grootte met maximale power :)

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:54
pascalcartigny schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:32:
[...]

https://www.dekkerzevenhuizen.nl/ ligt bij jou om de hoek. Zijn volgens mij best wel wat keukenzaken die hiermee werken. Ik weet in ieder geval dat ons blad van SuperKeukens bij hen vandaan komt.
Dekker verkoopt niet direct aan particulieren, maar altijd via een keukenzaak.

Een bezoekje is het zeker wel waard (afspraak maken) want zij hebben veel bladen op groot formaat daar. Dat geeft een veel beter beeld dan de kleine samples die de keukenzaken hebben.

• Wimbr70
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18:35

https://www.dekeukenbladenfabriek.nl in Alblasserdam. Veel keus en je kunt ook in de fabriek kijken tussen al hun voorraad.

• Fimke
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:28
franssie schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 18:23:
[...]

Welke pannen heb je (diameter) en welke kookplaat heb je nu? Anders blijft het een beetje raden.
wok 34cm, koekepan 28 cm, koekepan 25 cm en kookpan 22 cm

• ramrodwillem
  • Nu online
Wimbr70 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 08:56:
[...]

https://www.dekeukenbladenfabriek.nl in Alblasserdam. Veel keus en je kunt ook in de fabriek kijken tussen al hun voorraad.
Thx

• HakanT
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11:22

Ik heb wat werkbladenleveranciers benaderd en 123werkbladen was tot nu toe de voordeligste, tevens valt daar ook te onderhandelen. Doe aan de telefoon of mail dat je het over een maand nodig heb, dan proberen ze je te verleiden om alvast nu te tekenen.

Zeg je van: als ik nu teken wat gaat er dan van af ? En dan zo beetje onderhandelen.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Omdat we voor onze nieuwbouwwoning nog niet helemaal uit de keukenleverancier zijn, hebben we nu extern een leiding schema laten maken.

Nu viel mij op dat ze de afvoer op 10cm uit de achterkant van het kastje (in een kookeiland) hebben getekend.

Zou dit niet op 5cm of zelfs op de 0 lijn (achterkant kastje) moeten zijn?

No signature required.

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:45
M3rcury schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 08:28:
Omdat we voor onze nieuwbouwwoning nog niet helemaal uit de keukenleverancier zijn, hebben we nu extern een leiding schema laten maken.

Nu viel mij op dat ze de afvoer op 10cm uit de achterkant van het kastje (in een kookeiland) hebben getekend.

Zou dit niet op 5cm of zelfs op de 0 lijn (achterkant kastje) moeten zijn?
Het hangt er natuurlijk een beetje van af wat de doorsnede van je kastjes wordt, maar een afvoer met het hart op 5cm van de achterkant van de kast zit behoorlijk strak tegen de achterwand, dat is "niet ideaal" qua montage. Met het hart op 0cm komt hij midden onder de rugwand van je kast, dan moet er bij montage een behoorlijk stuk uit je kastjes gezaagd worden...

Wat voor bezwaar zou je hebben tegen de afvoer op 10cm? Minder ruimte over in je kastje omdat de afvoer er doorheen steekt?

• Xavier
  • Niet online
ViezeVis schreef op maandag 23 februari 2026 @ 23:37:
Ik weet niet of ik hier in het goede topic zit maar probeer het even. Wij hebben nu een Whirlpool oven uit het jaar 2009. Hij doet het nog, maar is van binnen oud en vettig. Deze zit erin sinds de bouw denk ik. We vinden het eigenlijk geen fijne oven meer.

Nu zoeken we een vervangende oven die voor de komende tijd weer even meegaat. Heeft er iemand ervaring met Ikea ovens? Ik zag deze nieuwe oven staan en is best wel compleet voor het geld:

https://www.ikea.com/nl/nl/p/spjutbo-heteluchtoven-combi-stoomfunctie-airfry-functie-zwart-ikea-700-80600277/
Wij hebben hier de voorganger van en echt prima oven. In onze nieuwe keuken die over enkele weken komt (van Ikea) komt precies deze oven die je linkt. Ook komt de combioven variant ervan.
Warmt snel op +/- 8min op hete lucht en de schoonmaakfunctie is fantastisch, nu na 5 jaar ziet hij er nog heel netjes uit (en over enkele weken te koop op MP...).

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

dunedanh schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 09:05:
[...]

Het hangt er natuurlijk een beetje van af wat de doorsnede van je kastjes wordt, maar een afvoer met het hart op 5cm van de achterkant van de kast zit behoorlijk strak tegen de achterwand, dat is "niet ideaal" qua montage. Met het hart op 0cm komt hij midden onder de rugwand van je kast, dan moet er bij montage een behoorlijk stuk uit je kastjes gezaagd worden...

Wat voor bezwaar zou je hebben tegen de afvoer op 10cm? Minder ruimte over in je kastje omdat de afvoer er doorheen steekt?
Voor mij heeft het geen bezwaar, mijn verwachting was echter dat hij op 0 of 5cm zou komen, omdat ik had aangenomen dat je hem zo ver mogelijk achter in de kast willen hebben om geen aanpassingen te hoeven doen. Als 10cm vanuit de achterkant van het kastje de standaard is, dan laat ik hem zo staan.

No signature required.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:05

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Na ongeveer 5 jaar is het koolstoffilter van onze afzuigkap (AEG DBE5961HG) wel echt verzadigd. Saillant detail is dat de afzuigkap op de buitenmuur hangt en door een prachtige buis van < 1 meter zijn lucht naar buiten blaast. :X

Vond al dat hij steeds wat luider leek te worden en wat vaker bakgeuren in huis achterbleven. 8)7

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:29
Beekforel schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 09:29:
Na ongeveer 5 jaar is het koolstoffilter van onze afzuigkap (AEG DBE5961HG) wel echt verzadigd. Saillant detail is dat de afzuigkap op de buitenmuur hangt en door een prachtige buis van < 1 meter zijn lucht naar buiten blaast. :X

Vond al dat hij steeds wat luider leek te worden en wat vaker bakgeuren in huis achterbleven. 8)7
Waarom pas je een koolstoffilter toe op een afzuigkap die naar buiten blaast?

It's time to play the music, it's time to light the lights

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:05

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

big bang schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 09:34:
[...]

Waarom pas je een koolstoffilter toe op een afzuigkap die naar buiten blaast?
Ja dat is een hele goede vraag voor de keukenmonteur van destijds. En misschien had ik er zelf ook eens naar kunnen kijken.

Handleiding opgezocht, staat ook wel redelijk duidelijk in dat het filter alleen voor recirculatie dient.

• Yuzu
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 16:51
Hoi allemaal,

Na al maanden het forum te hebben gevolgd, moeten ook wij een beslissing gaan maken over onze keuken. Door de hoeveelheid aan keuze hadden wij besloten een keukenzaak te nemen waar kennissen positieve ervaringen hadden. Bij aanvang enorm fijn gesprek en ook een leuke keuken opgesteld. Helaas toch mijn twijfels na het doornemen van de offerte en de communicatiestijl van verkoper.

Het is duidelijk dat we binnenkort moeten bevestigen en anders verliezen we deze prijs. Onderhandelen is niet meer mogelijk. Lang verhaal kort: wat vinden jullie van de prijs?
Members only:
Ik heb eerder contact gehad met een andere keukenboer en die bood dezelfde opstelling met dekton (+ staander, + achterwand), IQ700 siemens kookplaat en -koelkast en hoge kwaliteit voor de overige apparatuur voor 24.3K incl montage. Wel korpushoogte 78cm ipv 84cm. Denken jullie dat dit naar 20K kan gaan bij verandering van het blad (composiet, geen staander) en IQ300-500 ipv 700?

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening over de offerte en of ons budget nou echt zo klein is voor een keuken van dit formaat.

[ Voor 36% gewijzigd door Yuzu op 27-02-2026 11:54 ]

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14:51
Yuzu schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:36:
Hoi allemaal,

Na al maanden het forum te hebben gevolgd, moeten ook wij een beslissing gaan maken over onze keuken. Wij hebben zoals velen een nieuwbouw appartement gekocht waar een keuken in moet. Elke termijn is verstreken dus de leidingen en de vloerverwarming liggen er al. De leidingen gaan we iets verschuiven zodat we de kraan beter kunnen positioneren en blijkbaar krijgen we geen garantie op apparatuur wat boven een vloerverwarming geplaatst is (?).

We willen het liefst een kleurrijke, greeploze, open keuken waarbij functie belangrijker is dan trend (zeg ik terwijl ik alles volgens een trend omschrijf 8)7 ). Dit betekent dat we een afwijkende maat hebben van ons keukeneiland zodat er voldoende loopruimte is, lades een must zijn en het liefst alles zo hoog mogelijk. Composiet en kunststoffronten ivm stoot/krasbestendigheid.

Door de hoeveelheid aan keuze hadden wij besloten een keukenzaak te nemen waar kennissen positieve ervaringen hadden. Bij aanvang enorm fijn gesprek en ook een leuke keuken opgesteld. Helaas toch mijn twijfels.

***members only***

Nu zit ik met een dilemma:
We hebben een afspraak staan om langs te gaan en te bevestigen (of niet). Dit is 2u van ons vandaan en het is duidelijk gemaakt dat er geen deal meer is als we dan niet tekenen. Ik wil niet gaan: De keuken voelt als een concessie en er speelt een verkeerde dynamiek. Mijn partner twijfelt: wat als dit is wat we kunnen krijgen voor ons budget?

Ik heb eerder contact gehad met een andere keukenboer en die bood dezelfde opstelling met dekton (+ staander, + achterwand), IQ700 siemens kookplaat en -koelkast (beetje onnodig) en de oorspronkelijke merken die we wilden voor de andere apparatuur voor 24.3K incl montage. Wel korpushoogte 78cm ipv 84cm. Persoonlijk klinkt het alsof ik daar dezelfde prijs kan krijgen met betere apparatuur.

Bruynzeel gaat waarschijnlijk met een offerte komen van 20-21k en 10% korting (18k), dus ik vind zelfs dat beter klinken.

Ik kan wel doen alsof ik na wat maanden lezen expert ben, maar uiteindelijk weet ik nog steeds te weinig van keukens om zulke inschattingen te durven maken. Wat vinden jullie?
Ik snap je dilemma niet. Als je je ergens niet goed bij voelt, dan ga je toch naar een andere zaak? Je hebt al andere offertes gekregen die je wel aanstaan. Prijsverschillen zullen niet groot zijn als de wensen hetzelfde zijn. Doe vooral waar je je goed bij voelt. Ga dus niet in zee met die zaak waar je niet meer heen wil gaan.
Super simpel eigenlijk ;)

• ramrodwillem
  • Nu online
Wimbr70 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 08:56:
[...]

Net langs geweest, erg prettig geholpen, niet zo,n gladde verkoper maar lekker nuchter type, goede keuze mogelijkheden en de prijs is ook ok vergeleken bij een andere "marmerboer" .

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Wij zijn inmiddels bij een aantal zaken geweest en de nieuwe Atag 8-serie ovens blijven mij trekken. Heerlijke bediening met een draai/drukknop en eventueel het touch screen. Als alternatief kijk ik naar Neff, maar dan zit je met de afneembare knop die volgens mij alleen maar kwijt kan raken. Full touch lijkt me niks met natte of vette vingers.

Iemand die voor dezelfde keus staat of heeft gestaan? Ik ben benieuwd naar je afwegingen.

• OnionNebula
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09:25
Ojjorz schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 19:07:
Wij zijn inmiddels bij een aantal zaken geweest en de nieuwe Atag 8-serie ovens blijven mij trekken. Heerlijke bediening met een draai/drukknop en eventueel het touch screen. Als alternatief kijk ik naar Neff, maar dan zit je met de afneembare knop die volgens mij alleen maar kwijt kan raken. Full touch lijkt me niks met natte of vette vingers.

Iemand die voor dezelfde keus staat of heeft gestaan? Ik ben benieuwd naar je afwegingen.
Wij hebben nog geen definitieve keuzes gemaakt wat betreft apparatuur, maar vonden de bediening van de nieuwe Atag ovens in de showroom ook echt heerlijk. Iets boven het budget wat we zouden willen, maar ik denk dat we er uiteindelijk toch voor kiezen. Ik vind al die touch screen bende helemaal niets maar ben ook lang niet te spreken over hoe veel van de knoppen voelen op ovens die ze nog wel hebben. Dus de Atag ovens waren voor ons een aangename verassing.

Heb die Neff ovens niet kunnen testen dus daar kan ik verder weinig over zeggen.

• NuEffeNiet
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:53
Ojjorz schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 19:07:

Ik spoel als ik vieze vingers heb eerst mijn handen af en droog ze voordat ik de oven gebruik, dan wordt het ovenfront ook niet zo vies :) , maar ik heb makkelijk praten, want ik heb nog een siemens oven en magnetron met draaiknop en grotendeels fysieke knoppen.

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

OnionNebula schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 19:16:
[...]

Wij hebben nog geen definitieve keuzes gemaakt wat betreft apparatuur, maar vonden de bediening van de nieuwe Atag ovens in de showroom ook echt heerlijk. Iets boven het budget wat we zouden willen, maar ik denk dat we er uiteindelijk toch voor kiezen. Ik vind al die touch screen bende helemaal niets maar ben ook lang niet te spreken over hoe veel van de knoppen voelen op ovens die ze nog wel hebben. Dus de Atag ovens waren voor ons een aangename verassing.

Heb die Neff ovens niet kunnen testen dus daar kan ik verder weinig over zeggen.
Mooie feature van die Neff's blijft de Slide&Hide deur die onder het apparaat verdwijnt. Dan kan je gewoon beter in de oven kijken en reiken.

Maar bediening is toch wel iets waar je nog veel vaker plezier of last van hebt.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ojjorz schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 19:51:
[...]

Mooie feature van die Neff's blijft de Slide&Hide deur die onder het apparaat verdwijnt. Dan kan je gewoon beter in de oven kijken en reiken.

Maar bediening is toch wel iets waar je nog veel vaker plezier of last van hebt.
krijg je met zo'n hide & slide niet allemaal roet en rommel in die sleuf waar de deur in verdwijnt? hoe werkt dat?

• QuizzNL
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:33

***members only***
Uiteindelijk hebben we getekend voor
Members only:
.

Hier viel vast nog wel wat af te krijgen, maar het is geen prijs waar we ontevreden mee zijn.
Op advies hier heb ik de offertecheck laten doen bij
Members only:
, vooral omdat ze ook pronorm keukens leveren.

Deze kwam uit op
Members only:
, een bedrag wat alleen mondeling toe werd gezegd.
Ook bleken er, na opvragen van de specificatie op papier ook wat kleine verschillen te zijn:
- Het blad was iets ondieper (niet over grepen heenstekend)
- Het blad was geen caesarstone (5144 rossa nova), welke ze niet konden leveren, maar lionstone. Ze hebben wel andere bladen van caesarstone, dus mogelijk zit er meer marge op lionstone.
- Het blad had een andere randaftwerking (waterkering ipv verstek).
- Er ontbrak een LED-driver voor verlichting aan een kant

Dus hoewel de offertecheck nooit kwaad kan is het wel verstandig om heel goed te controleren of je echt hetzelfde krijgt.

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Frieda schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 19:58:
[...]

krijg je met zo'n hide & slide niet allemaal roet en rommel in die sleuf waar de deur in verdwijnt? hoe werkt dat?
Geen idee eigenlijk, goed punt. Vond het wat brutaal om mn croissantjes te gaan afbakken in de winkel ;) Maar denk dat het wel meevalt want aan een deur blijft niet vaak vuil hangen.

• Frieda
  • Niet online
Ojjorz schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 21:28:
[...]

Geen idee eigenlijk, goed punt. Vond het wat brutaal om mn croissantjes te gaan afbakken in de winkel ;) Maar denk dat het wel meevalt want aan een deur blijft niet vaak vuil hangen.
Haha ja kan ik me voorstellen :D Nu ik er zo over nadenk komt er natuurlijk ook niks op de ovendeur terecht als je een keer een ovenschaal scheef houdt, dat valt dan gewoon op de grond. Misschien valt het inderdaad wel mee!

• Wuursj

Wuursj

want worst is al bezet

Ojjorz schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 21:28:
[...]
Vond het wat brutaal om mn croissantjes te gaan afbakken in de winkel ;)
In het Siemens / Neff / Bosch expierence center kan dat wel >:)

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Wuursj schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 21:46:
[...]

In het Siemens / Neff / Bosch expierence center kan dat wel >:)
Hahaha, dat wist ik niet. De gevulde koeken die bij DB Artic uit de Siemens oven kwamen waren iig prima. Maar verder voldoen denk ik alle moderne ovens aan mijn standaard.

• hoog6753
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 15:50
Dag allemaal,

Binnenkort willen we een keuken bestellen bij IKEA en deze zelf plaatsen. We kiezen voor IKEA-kastjes, maar willen de apparatuur waarschijnlijk elders kopen.

In onze huidige keuken moet ook het nodige gebeuren: schrootjes eruit, vloer opnieuw tegelen, muur tegelen en leidingen afdoppen. Een frisse start dus – maar daardoor ook veel keuzes om te maken 😉

Onze keuken is klein en behoorlijk scheef (jaren 50-flat), dus daar moet in het ontwerp rekening mee worden gehouden. Het kozijn naar het balkon is van kunststof. De afzuigkap moet aan de muurkant zitten (zoals in het ontwerp), omdat daar het centrale luchtkanaal van de flat zit. Aan de raamkant kunnen we geen nieuw gat meer maken in het kozijn.

We willen zoveel mogelijk opbergruimte. Alle onderkasten zijn daarom ladekasten. Het is wel smal bij ons, maar dan moeten we bij in- en uitruimen maar even opzij stappen.

Graag jullie advies/ mening over het onderstaande IKEA-ontwerp. De kleurenstalen van links onder zijn van de ikea kastjes en van tegels die al liggen in mijn woning (badkamer en wc).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hT36aCsxX5MYOnjjGLe9g8Q0src=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Bke9Wc61mSUR4uBYDBI7f6W.jpg?f=fotoalbum_large

Specifieke vragen:
- Is dit ontwerp logisch qua workflow (koelkast – spoelbak – kookplaat)?
- Is er genoeg werkruimte?
- Wat vinden jullie van de kleurencombinatie? De tegels zijn ook in de badkamer gebruikt, dat geeft samenhang, maar past het bij deze kastjes?
- Zouden jullie bovenkasten doen tot het plafond (extra bergruimte, zoals nu in het ontwerp) of juist niet? Wel of niet een plint erboven? Helaas blokkeren deze bovenkastjes een deel van het raam nu.
- Is het in een smalle keuken handig om overal lades te doen, of toch ergens draaideuren?
- Wat voor andere afvalbak-opties onder de gootsteen zijn er?
Ik wil graag 2 grote afvalbakken, maar bij een bredere IKEA-spoelkast krijg je meteen zo’n systeem met 4-5 kleine bakjes. Voor mij hoeft dat niet. Heeft iemand ervaring met andere geïntegreerde afvalsystemen in een IKEA-keuken? (in een la met een breedte van 80cm)
- De hoogte van het werkblad is nu 83cm, kan ik een hoger werkblad krijgen? Dit lijkt me nml vrij laag...?

Bedankt! :)

• Y-k
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14:44

Y-k

Wij zijn op zoek naar een keuken en hebben inmiddels een gesprek gehad bij Superkeukens en by Sensa keukens. Is dit een redelijke offerte voor een op maat gemaakte keuken? Ze maken ook een taatsdeur met hetzelfde materiaal als de kasten, zodat de achterwand een geheel blijft. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-Au5uch4EhvMatguKlLnYRJVCY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/t5zxrDtQg9dn5T6PoXkxwQWK.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zln3IFNONrJmsdaZYMxcIoSsP8M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/aX8Ff8I3uyCnANeXA6RkbVNx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6CohCyWkqYDmoBKdLMC4DcfUyQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0RrCRaGNWnG2cNYS4sRJbh1X.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vIf7lumeLaIXoIitzlQeSXNjM6I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xq3Qv5PysrOnKIH9tQAQ1WIY.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DjAC8xyeA4GU97SWObZMdJhAu1Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/p91uNQDy5jUQy58hkDIXlerq.png?f=user_large

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:13
@Y-k die prijs voor de Doeco Pix lijkt me wel 5x over de kop...
https://www.elektramat.nl...2meter-zwart-wit-926-001/

Ik vraag me dan altijd wel af hoe het zit met de andere apparatuur....

nvrm... 4 stuks

[ Voor 6% gewijzigd door Chris12 op 27-02-2026 13:18 ]

Mijn PVOutput

• Frieda
  • Niet online
@hoog6753 ik denk dat je zeker genoeg werkruimte hebt, maar het wordt wel krap zo. ik weet niet of je nu ook zo'n situatie hebt en hoe dat bevalt? ik zou zeker zoveel mogelijk kastruimte doen door hogere bovenkasten te nemen. Het is wel zo dat als je een donkerdere kleur deurtje neemt dat ook weer licht uit de keuken wegvangt. En even opletten dat als je de vaatwasser open hebt, dat je dan nog ergens kunt staan en dat dan ook tegelijk de lades en kastjes open kunnen waar je de vaatwasser in wil gaan uitruimen. Anders zet je jezelf klem (of je moet heel lange armen hebben). Als je een afspraak maakt bij Ikea om het ontwerp door te nemen kunnen die mensen je helpen om de puntjes op de i te zetten wat betreft de juiste afwerking. Ikea heeft ook ondiepe onderkasten in het assortiment, misschien kun je daar nog iets mee :)

• Xavier
  • Niet online
hoog6753 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 12:28:
Dag allemaal,

Binnenkort willen we een keuken bestellen bij IKEA en deze zelf plaatsen. We kiezen voor IKEA-kastjes, maar willen de apparatuur waarschijnlijk elders kopen.

In onze huidige keuken moet ook het nodige gebeuren: schrootjes eruit, vloer opnieuw tegelen, muur tegelen en leidingen afdoppen. Een frisse start dus – maar daardoor ook veel keuzes om te maken 😉

Onze keuken is klein en behoorlijk scheef (jaren 50-flat), dus daar moet in het ontwerp rekening mee worden gehouden. Het kozijn naar het balkon is van kunststof. De afzuigkap moet aan de muurkant zitten (zoals in het ontwerp), omdat daar het centrale luchtkanaal van de flat zit. Aan de raamkant kunnen we geen nieuw gat meer maken in het kozijn.

We willen zoveel mogelijk opbergruimte. Alle onderkasten zijn daarom ladekasten. Het is wel smal bij ons, maar dan moeten we bij in- en uitruimen maar even opzij stappen.

Graag jullie advies/ mening over het onderstaande IKEA-ontwerp. De kleurenstalen van links onder zijn van de ikea kastjes en van tegels die al liggen in mijn woning (badkamer en wc).
[Afbeelding]

Specifieke vragen:
- Wat vinden jullie van de kleurencombinatie? De tegels zijn ook in de badkamer gebruikt, dat geeft samenhang, maar past het bij deze kastjes?
- Zouden jullie bovenkasten doen tot het plafond (extra bergruimte, zoals nu in het ontwerp) of juist niet? Wel of niet een plint erboven? Helaas blokkeren deze bovenkastjes een deel van het raam nu.
- Is het in een smalle keuken handig om overal lades te doen, of toch ergens draaideuren?
Ik wil graag 2 grote afvalbakken, maar bij een bredere IKEA-spoelkast krijg je meteen zo’n systeem met 4-5 kleine bakjes. Voor mij hoeft dat niet. Heeft iemand ervaring met andere geïntegreerde afvalsystemen in een IKEA-keuken? (in een la met een breedte van 80cm)
- De hoogte van het werkblad is nu 83cm, kan ik een hoger werkblad krijgen? Dit lijkt me nml vrij laag...?

Persoonlijk ben ik ook naar Ikea aan het kijken en moet zeggen de 50,- kostende afspraak met Ikea is het dubbel en dwars waard. Echt iemand die meedenkt in oplossingen.
Een plint van 11 cm en aanrechtblad van 2cm dik brengt je op 93cm hoog. IMHO nog steeds wat laag, maar veel hoger gaat niet lukken bij Ikea (ben ik nu ook achter)

• NuEffeNiet
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:53
Xavier schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:22:
[...]

Persoonlijk ben ik ook naar Ikea aan het kijken en moet zeggen de 50,- kostende afspraak met Ikea is het dubbel en dwars waard. Echt iemand die meedenkt in oplossingen.
Een plint van 11 cm en aanrechtblad van 2cm dik brengt je op 93cm hoog. IMHO nog steeds wat laag, maar veel hoger gaat niet lukken bij Ikea (ben ik nu ook achter)
Valt wel mee die hoogte, je kunt de plint hoger maken als je wat meer zelf doet en poten bij bijv. https://www.meubelbeslagonline.nl/stelpoten/2 bestelt (zien er bovendien een stuk steviger uit dan de poten die Ikea standaard levert). Dan heb je geen kant en klare plinten op hoogte, maar daar kun je bedekkingspanelen voor gebruiken die je zelf op maat zaagt.

Mogelijk dat dat dan weer niet standaard in het 'meedenkpakket' van Ikea zit, maar mogelijk als je er zelf mee komt, dat ze dat meenemen in de bestellijst.

Ook is het mogelijk om een hoger aanrechtblad te nemen bij een andere leverancier zoals 123werkbladen en anderen. Dat is zelfs vaak goedkoper met meer keuze.

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Y-k schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:05:
Wij zijn op zoek naar een keuken en hebben inmiddels een gesprek gehad bij Superkeukens en by Sensa keukens. Is dit een redelijke offerte voor een op maat gemaakte keuken? Ze maken ook een taatsdeur met hetzelfde materiaal als de kasten, zodat de achterwand een geheel blijft. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De prijs is niet supergek, maar ik zie veel standaardmaten voor 'maatwerk'. Kan je geen vergelijkbare optie vinden binnen de normale merken? Je kastwerk is nu echt super prijzig (niet per se duur).

En verder zie ik geen vriezer. Voor zo'n grote keuken een bijzondere keuze? Ga je daar geen spijt van krijgen?

• BBBrt
hoog6753 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 12:28:
Dag allemaal,

[Afbeelding]

Specifieke vragen:

Ik zie geen significante optimalisatie qua hoeveelheid werkruimte. Je hebt 3 deuren waar je omheen moet werken. En 99% van de mensen willen een hoge koelkast, dus je krijgt minimaal één hoge component. Je zou wel kunnen overwegen om een kookplaat met interne afzuiging en recirculatie te nemen. Dan vervalt de afzuigkap en zou je die hele muur ook nog van bovenkasten kunnen voorzien.

Qua workflow: denk goed na over hoe je jouw keuken nú gebruikt. Doen jullie nog veel handwas, of gaat alles direct de vaatwasser in? In het eerste geval is een centrale plaatsing van spoeleenheid logisch, maar anders is een plaatsing meer naar de rand misschien fijner. Dan creëer je aan één zijde functionele werkruimte...

Qua kleur: het voelt voor mij niet logisch om tegels in een keuken of te stemmen op dit van de badkamer. Het zijn twee verschillende ruimtes met totaal andere functies. Je kleurkeuze is natuurlijk geheel je eigen smaak. In kan wel zeggen dat ik het allemaal wat lichter zou doen, maar jij moet er straks mee leven ;)

• Niels87
  • Registratie: Augustus 2024
  • Nu online
Y-k schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:05:
Wij zijn op zoek naar een keuken en hebben inmiddels een gesprek gehad bij Superkeukens en by Sensa keukens. Is dit een redelijke offerte voor een op maat gemaakte keuken? Ze maken ook een taatsdeur met hetzelfde materiaal als de kasten, zodat de achterwand een geheel blijft. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben in de markt voor een zeer vergelijkbare keuken en heb vier offertes waarvan een maatwerk. Prijzen voor apparatuur en werkblad van Sensa lijken me vrij scherp. Mijn offerte voor maatwerk komt op een vergelijkbaar bedrag. Ik ga uiteindelijk voor standaardmaten want heb eigenlijk te weinig voordeel van maatwerk. Dat scheelt zo'n 10k op de kasten in mijn geval (11k vs 21k).

Sta op het punt de knoop door te hakken over het merk. Het gaat Pronorm, Rotpunkt of Leicht worden. Kunststof fronten met houtprint. Heb de hele topic doorgespit maar kom er nog niet uit. Iemand nog goede redenen om de keuze te vergemakkelijken? Klopt het dat van de drie alleen Leicht de nerf laat doorlopen over bijvoorbeeld twee lades?
Pagina: 1 ... 536 537 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1