Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WAF1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 01:01
hello654 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 20:17:
Hebben mensen een afval systeem in een keukenlade van 90 cm? Hebben mensen voorbeelden?
Ik zelf heb geen ervaring maar dit lijkt mij een mooi systeem.

https://naber.com/nl/Cox-...ntraciet-H-235-mm/8013386

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:39
WAF1 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 17:52:
[...]

Ik kreeg bij Rijksen, naar mijn indruk een vrij grote bouwer, dus gewoon spaanplaat aangeboden. Dit had ik eigenlijk niet verwacht omdat iemand het hier op het forum over watervast MDF had. Alleen de deurtjes bleken in de offertte van MDF. Maar de kasten van de houtlook, waren ook van spaanplaat gemaakt. Maar ik begreep ook dat spaanplaat niet automatisch slecht hoeft te zijn maar deze is natuurlijk niet watervast. In mijn huidige keuken is zijn de planken18 mm dik en behoorlijk stevig. De keuken staat er dan ook al 32 jaar. Het liefst zou ik weer een stevige keuken willen (duurzaam) maar de prijzen tegenwoordig liegen er niet om. Ik vraag mij dus ondertussen af, welke kwaliteit kan ik mij veroorloven? Ik moet wel zeggen dat keukens in de loop van de tijd veel luxer zijn geworden.
Spaanplaat is inderdaad niet per definitie een "slecht" materiaal. De spaanplaat zelf is inderdaad slecht bestand tegen vocht, echter de toplaag is wel 100% vochtbestendig. Dat betekent dat zolang de kopse kanten op een degelijke manier afgewerkt worden, je panelen in principe gewoon nat/vochtig mogen worden. En daarnaast, hoe vaak worden de binnenkanten van je keukenkasten écht nat?

Bij ons (interieurbouwer die alleen voor de zakelijke markt levert) werken wij standaard met rompen van 18mm spaanplaat, en gebruiken alleen voor de deuren/ladefronten een sterker materiaal (die krijgen het meest te verduren). Alleen in echt natte omgevingen gebruiken we andere materialen (bijvoorbeeld winkels waar na sluitingstijd letterlijk de brandslang door de zaak gaat, zoals slagers en viswinkels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unravelation
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 07:35
UltraInstinct schreef op woensdag 16 april 2025 @ 21:44:
[...]

Welk apparatuur, merk kastjes etc heb je nu allemaal? Wellicht kunnen we schatten. Ik heb gewoon een offerte van keukenloods gekregen.
Projectleverancier:
Keller melamine kastjes

- Bora Puru
- combimagnetron AEG CM7310B
- Stoomoven AEG BS7900B
- Vaatwasser AEG FSK64907Z
- Vriezer AEG 212 liter, NAB7N181ES
- Koelkast AEG 208 liter, NSK5O121ES
- Quooker flex kraan
- Quooker Pro3

Keukenloods:
Hacker concept130 kastjes

- Bora Puru
- combi oven Siemens IQ700 CM724G1B2
- stoomoven Siemens IQ700 HS736G1B2
- Vaatwasser Siemens IQ300 SN63HX01CN
- vriezer Siemens IQ500 211 liter GI81NSCE0
- Koelkast Siemens IQ300 204 liter KI41RSFE0
- Quooker flex kraan
- Quooker Pro3

De projectleverancier gaf aan AEG het meest voordelig te kunnen leveren, maar ik vind de ovens van Siemens persoonlijk een stuk mooier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJ uit Brabant
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 23-04 19:27
WAF1 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 17:52:
[...]
Maar ik begreep ook dat spaanplaat niet automatisch slecht hoeft te zijn maar deze is natuurlijk niet watervast.
Tenzij je waterwetende spaanplaat neemt. Ooit een stuk meegekregen en thuis buiten in een emmer water gegooid. Weken later was die nog steeds hard. Wel een ietsje dikker geworden maar dat was hooguit een halve millimeter. Kwaliteit van de spaanplaat hangt wel erg af van hoe hard die geperst is. Deze was erg stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:56
Unravelation schreef op woensdag 16 april 2025 @ 22:43:
[...]

Projectleverancier:
Keller melamine kastjes

- Bora Puru
- Stoomoven AEG BS7900B
- Quooker flex kraan
- Quooker Pro3

Keukenloods:

- Bora Puru
- Quooker flex kraan
- Quooker Pro3

De projectleverancier gaf aan AEG het meest voordelig te kunnen leveren, maar ik vind de ovens van Siemens persoonlijk een stuk mooier.
Ik zou die van keukenloods nemen, apparatuur is beter. Ze zeggen dat Jetstone beter is dan Lionstone. Verder is de hacker concept kastjes ook goed, zelfde als de keller. Bij keukenloods ben je 6 k goedkoper uit dus een no brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAF1
dunedanh schreef op woensdag 16 april 2025 @ 22:10:
[...]

Spaanplaat is inderdaad niet per definitie een "slecht" materiaal. De spaanplaat zelf is inderdaad slecht bestand tegen vocht, echter de toplaag is wel 100% vochtbestendig. Dat betekent dat zolang de kopse kanten op een degelijke manier afgewerkt worden, je panelen in principe gewoon nat/vochtig mogen worden. En daarnaast, hoe vaak worden de binnenkanten van je keukenkasten écht nat?

Bij ons (interieurbouwer die alleen voor de zakelijke markt levert) werken wij standaard met rompen van 18mm spaanplaat, en gebruiken alleen voor de deuren/ladefronten een sterker materiaal (die krijgen het meest te verduren). Alleen in echt natte omgevingen gebruiken we andere materialen (bijvoorbeeld winkels waar na sluitingstijd letterlijk de brandslang door de zaak gaat, zoals slagers en viswinkels).
Fijn dit antwoord. Inderdaad worden keukenkastjes van binnen niet snel nat. Maar je zal net zien, nieuwe keuken en dan lekkage. Helaas jaren geleden ernstige lekkage in de badkamer gehad en ik weet wat waterschade kan doen. Maar vanwege het budget zal ik mogenlijk toch concessies op de kwaliteit moeten doen. Maar eerst vandaag een aantal kasten geschrapt om beter in het inmiddels gestelde budget te komen.

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:14
Zo, even showen, afgelopen weekend is onze keuken geplaatst. Nog niet helemaal af, maar wel zo goed als. Nisje moet nog betegeld worden en stroompunt in de hoek voor de Sage Oracle Jet :) Hier even 2 sfeerfoto’s.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHxgwlHo-zR4wyucqftD8Vt_twI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/16fUVrtAo4t5XHFoVyC65lCb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zaGRBAL0d0QB7JkpPQ6ocs8KFA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IJXMgqr4UMmvIktRlyUWbI5i.jpg?f=fotoalbum_large

Nolte keuken, Sahara Feel 968 + Manhattan 48T natuureiken edelmat (@eelco74). Blad is keramiek van Kemie, ceramistone Diamond Cream Silk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06:24
UltraInstinct schreef op woensdag 16 april 2025 @ 22:47:
[...]

Ik zou die van keukenloods nemen, apparatuur is beter. Ze zeggen dat Jetstone beter is dan Lionstone. Verder is de hacker concept kastjes ook goed, zelfde als de keller. Bij keukenloods ben je 6 k goedkoper uit dus een no brainer.
Wie zeggen dat?
WAF1 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:18:
[...]

@Tweak_ers Ik blijf gewoon nieuwgierig naar jouw ervaringen maar Berg&Smidt is bij mij relatief ver weg en daarom niet meteen mijn eerste keus, maar sluit het nog niet uit. Op dit moment ben in gesprek met een kleine interieuwbouwer in mijn directe omgeving. We zijn ook bij het grotere Rijksen op gesprek geweest. Op dit moment reageert deze laatste niet op mijn mail en dat ervaar ik niet als positief. Ook hebben ze pas tijd om in november te plaatsen, dus daarom kijk ik ook naar andere altenatieven. Van elke ontmoeting leer ik maar het kost wel meer tijd dan ik dacht.

Ook mijn ervaring is dat maatwerk niet per se veel duurder hoeft te zijn dan een goede standaard keuken, maar ook tussen interieurbouwers zitten verschillen. De een werkt standaard met watervast MDF terwijl bij de ander een spaanplaat corpus op de offerte zet. De een monteert die Quooker gebruiksklaar en de ander weer niet. Soms zitten er verschillen in het gebruikte ladensystemen. Dus ook bij een interieurbouwer moet je goed opletten welke kwaliteit je voor welk geld krijgt.

Mijn vraag is aan jou is, waarvan is jouw corpus gemaakt?
Oké zo ver ben ik niet gegaan, hij heeft de werkplaats laten zien en ze verlijmen het frontmateriaal zelf op MDF. Maar ik ben daar niet op doorgegaan of dat buiten de fronten ook gebruikt wordt.

Montage doen ze gewoon volledig. Ook de quooker, Bora etc.
Hij zei tegen mij: stel even een lijstje op met typenummers van alle apparatuur die je wil, zoek daar even de goedkoopste internetprijs bij. Dan neem ik die prijs over in de offerte. Ze kopen allemaal bij dezelfde winkel in, in Nederland. Ik had o.a. Bemmel en Keukenloods een offerte-aanvraag gedaan. Bemmel kwam uit op €8200 en Keukenloods op €7400 voor Siemens apparatuur en een Bora.
Dus offerte van Keukenloods doorgestuurd en werd meegenomen.

De leidingen heeft hij zelfs helemaal opnieuw opgebouwd, omdat hij een gat in zijn kast maken geen mooi gezicht vond. Denk dat iedere keukenboer dat niet had gedaan, of in ieder geval niet zonder meerkosten.

Met levertijd hadden wij geluk. Ze hadden meerdere grotere projecten. Dan nemen ze een week lang met een team een hele villa onder handen. Dus hij zei toen: keuken doen we wel even tussendoor. 1 maand zat er tussen bestellen en plaatsen. Inmiddels begreep ik van mijn zwager dat het drukker is, hij is toevallig vorige week voor een keuken wezen kijken daar en kreeg terug: na de zomer tijd voor montage.

Maar B&S heeft ook geen website, veel mensen schrikt dat af. Hij geeft aan: ik heb er gewoon geen tijd voor, inmiddels bestaat het bedrijf ui 9 werknemers en als zo’n bedrijf zou hebben, zou ik wel een website regelen.

De enige reden dat we het aandurfde, waren vrienden van ons. Die wonen in een villa van meerdere miljoenen die is ingericht door een bekende architect van TV. Dus ik dacht eigenlijk, als het voor dat type mensen goede kwaliteit en betrouwbaar is, dan moet het voor ons en ons rijtjeshuis zeker voldoen 🤣
Wij waren meer bang voor de prijs, dat dit ver boven ons budget zou liggen.

Maar goed, B&S is niet de enige interieirbouwer. Ik zou er gewoon een aantal aanschrijven die bij je in de buurt zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• betonron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-04 15:23
Unravelation schreef op woensdag 16 april 2025 @ 22:43:
[...]

Projectleverancier:
Keller melamine kastjes

- Bora Puru
- Stoomoven AEG BS7900B
- Quooker flex kraan
- Quooker Pro3

Keukenloods:

- Bora Puru
- Quooker flex kraan
- Quooker Pro3

Ik denk dat het tegenwoordig bijna onmogelijk is om onder de 20k te zitten. Wij hebben bijna dezelfde opstelling (zie voorgaande posts van mij). Qua apparatuur zit je al rond de 11k met siemens als je het zelf via keukenloods of andere partijen inkoopt. Type blad kan ook groot verschil zijn, het lijkt op composiet/keramiek? Dan zit je daar ook al richting de 4-5k. Dan heb je ook nog de kasten zelf.. Dus rond de 24-25k zou wel relatief gemiddeld zijn voor zo een keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Unravelation schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:35:
Hoi allen,

Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe keuken voor mijn nieuwbouwwoning. Ik ben bij de projectleverancier geweest waar ze deze rendering hebben gemaakt:
[Afbeelding]

De kastjes zijn Keller, met een composiet blad. De volgende apparatuur:
- Koelkast 1.20 m
- Vriezer 1.80 m
- Stoomoven
- Combimagnetron
- Vaatwasser
- Quooker
- Bora Puru inductie

Alle apparatuur van AEG. Ze komen uit op 27k€.

Daarna ben ik naar Keukenloods geweest die uitkomt op 21,5 k€, maar nog zonder de bovenkasten, maar met Siemens apparatuur op de Quooker en Bora na.

Ik wil graag onder de 20 uit gaan komen. Wat denken jullie van deze prijzen? De rechterwand wordt zo'n 4.30 meter lang, dus dat is best veel blad. Ik zat te denken om nog naar Nolte te gaan, maar na een aantal verhalen te lezen hier lijken die ook best aan de prijs. Wat adviseren jullie qua prijs/kwaliteit?
Projectleverancier vind ik veel te duur klinken, ook nog eens met AEG VS Siemens.

Maar aan de andere kant: Je heb 3 hoge kasten.
Ik vind de 21,5 wel meevallen.

Wat zijn de frontjes precies?

Wij hebben denk ik ongeveer dezelfde oppervlakte, ietsjes korter, maar een volledige L. Maar dan is onze hoge kast 2x60 breed.

21k voor écht eikenfineer. Dit is inmiddels wel ruim 1,5 jaar terug geoffreerd en dus bij de interieurbouwer.

Wij hebben ook Siemens apparatuur, quooker en Bora Puru.
Ovens zijn IQ700
Vaatwasser IQ500 XL
Koelkast is IQ300 met softclose, dat klinkt niet heel boeiend maar geeft wel een heel luxe gevoel. Je gebruikt de koelkast echt zo vaak op een dag en je hoeft hem niet dicht te gooien. Laatste 30-40cm gaat hij heel langzaam vanzelf dicht.

Verder ben ik bang dat wij nooit meer bij de normale keukenboeren kunnen slagen ivm de hoge kast tot het plafond. Het geeft een ruimtelijker gevoel, ik vind het mooier staan en ik snap werkelijk niet dat keukenboeren dit weigeren te doen, op een paar na dan. Voor mijn gevoel was dit nou ook het werk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
betonron schreef op donderdag 17 april 2025 @ 08:18:
[...]

Ik denk dat het tegenwoordig bijna onmogelijk is om onder de 20k te zitten. Wij hebben bijna dezelfde opstelling (zie voorgaande posts van mij). Qua apparatuur zit je al rond de 11k met siemens als je het zelf via keukenloods of andere partijen inkoopt. Type blad kan ook groot verschil zijn, het lijkt op composiet/keramiek? Dan zit je daar ook al richting de 4-5k. Dan heb je ook nog de kasten zelf.. Dus rond de 24-25k zou wel relatief gemiddeld zijn voor zo een keuken.
Blad is veel goedkoper! 4-5k pakken de keukenboeren meer dan de helft marge op.

Bij 123 werkbladen kun je een offerte voor de meeste bekende merken opvragen. Maar hier wordt ook dik marge op gepakt natuurlijk. De keukenboer bestelt het bij de importeur, 123 werkbladen ook.

Ik kreeg van 123 werkbladen een offerte van €2700 voor een blad waar de keukenboer €7k voor vroeg en écht niet kon zakken. Nergens deed een keukenboer het voor minder dan €5k.

Ook bij 123werkbladen zit er een bedrijf achter en moet er minimaal 30-40% marge op zitten.

[ Voor 25% gewijzigd door Tweak_ers op 17-04-2025 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-04 20:31
Tweak_ers schreef op donderdag 17 april 2025 @ 08:23:
[...]

Projectleverancier vind ik veel te duur klinken, ook nog eens met AEG VS Siemens.

Wij hebben denk ik ongeveer dezelfde oppervlakte, ietsjes korter, maar een volledige L. Maar dan is onze hoge kast 2x60 breed.

21k voor écht eikenfineer. Dit is inmiddels wel ruim 1,5 jaar terug geoffreerd en dus bij de interieurbouwer.

Ovens zijn IQ700
Vaatwasser IQ500 XL
Koelkast is IQ300 met softclose, dat klinkt niet heel boeiend maar geeft wel een heel luxe gevoel. Je gebruikt de koelkast echt zo vaak op een dag en je hoeft hem niet dicht te gooien. Laatste 30-40cm gaat hij heel langzaam vanzelf dicht.

Verder ben ik bang dat wij nooit meer bij de normale keukenboeren kunnen slagen ivm de hoge kast tot het plafond. Het geeft een ruimtelijker gevoel, ik vind het mooier staan en ik snap werkelijk niet dat keukenboeren dit weigeren te doen, op een paar na dan. Voor mijn gevoel was dit nou ook het werk niet.
'echt' eiken fineer moet ik altijd wel om gniffelen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Flix20 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:13:
[...]

'echt' eiken fineer moet ik altijd wel om gniffelen.
Het is een dun laagje écht eiken.
Niet te verwarren met kunststof.

Dus er wordt een dun laagje eiken verlijmd op MDF, geborsteld geschuurd en geolied/gelakt.

Hetzelfde bij een eiken vloer, dat zijn ook geen massief eiken planken, maar een dun laagje eiken als toplaag en die kun je schuren, oliën en lakken.

Buiten de prijs is het voordeel dat het minder snel kromtrekt, uitzet en krimpt.

[ Voor 7% gewijzigd door Tweak_ers op 17-04-2025 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unravelation
UltraInstinct schreef op woensdag 16 april 2025 @ 22:47:
[...]

Dank je wel voor je reactie! Ik twijfel gewoon nog heel erg om ook nog bij een andere zaak te gaan kijken. Maar vind het heel lastig om daar een keuze in te maken, er zijn zoveel zaken en goede/slechte ervaringen! Denk inderdaad dat ik er met de projectleverancier niet uit ga komen qua prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unravelation
Tweak_ers schreef op donderdag 17 april 2025 @ 08:23:
[...]

Ovens zijn IQ700
Vaatwasser IQ500 XL

Bijzonder dat keukenboeren dat niet willen doen tot aan het plafond! Voor mij hoeft het niet echt, dan heb ik altijd een trap nodig om erbij te kunnen komen, maar het is wel mooi.

Voor de frontjes had ik Keller Bolton metaal zwart en bij Keukenloods Häcker Concept 130 Comet

Misschien moet ik mijn verwachtingen en budget wel iets omhoog bijschroeven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamBait
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23-04 06:35
Unravelation schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:35:
Hoi allen,

Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe keuken voor mijn nieuwbouwwoning. Ik ben bij de projectleverancier geweest waar ze deze rendering hebben gemaakt:
[Afbeelding]

De kastjes zijn Keller, met een composiet blad. De volgende apparatuur:
- Koelkast 1.20 m
- Vriezer 1.80 m
- Stoomoven
- Combimagnetron
- Vaatwasser
- Quooker
- Bora Puru inductie

Alle apparatuur van AEG. Ze komen uit op 27k€.

Daarna ben ik naar Keukenloods geweest die uitkomt op 21,5 k€, maar nog zonder de bovenkasten, maar met Siemens apparatuur op de Quooker en Bora na.

Ik wil graag onder de 20 uit gaan komen. Wat denken jullie van deze prijzen? De rechterwand wordt zo'n 4.30 meter lang, dus dat is best veel blad. Ik zat te denken om nog naar Nolte te gaan, maar na een aantal verhalen te lezen hier lijken die ook best aan de prijs. Wat adviseren jullie qua prijs/kwaliteit?
Keuken loods lijkt me een heel redelijke prijs. Waarschijnlijk qua blad een Molino serie als het van lion stone is.

Maar vraagje je zegt in het overzicht een stoom oven en combi.

Waar zit de combi in je ontwerp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unravelation
IamBait schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:18:
[...]

Keuken loods lijkt me een heel redelijke prijs. Waarschijnlijk qua blad een Molino serie als het van lion stone is.

Maar vraagje je zegt in het overzicht een stoom oven en combi.

Waar zit de combi in je ontwerp ?
Dank je wel voor de feedback!

Die zat nog niet ingetekend. De verkoper dacht eerst een 3-1 systeem te kunnen leveren met stoomoven en magetronfunctie, maar dat bleek niet mogelijk geloof ik. dus moet er boven de oven nog een magnetron komen.

Het was inderdaad een Molino serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:08
Vandaag wezen praten met de Lange Keukens in Ommen (vooral gespecialiseerd in landelijke keukens).
Fijne zaak als je van die stijl houdt (van wat bij DB's of Ekelhoff staat spreekt slechts een enkele showroom keuken ons aan, dus dat brainstormt al veel minder makkelijk).

Ook strooien ze niet met kortingen of 'extra voor de snelle beslissers' en 'even overleggen met mijn manager' of 'speciaal voor jou' gereutel, ze berekenen een prijs die ze netjes vinden.

We willen graag een landelijk/industrieel ogende keuken, iets wat aansluit bij de rest van ons interieur (eet/game tafel en salon/game tafel zijn handgemaakt van rustiek/opgeschuurd eiken).
Ik wil al jaren een klassiek fornuis met meerdere ovens en vrouwlief vind de uitstraling van een schouw geweldig.

Massief houten fronten zou te duur worden, maar de Split Line van Rotpunkt komt aardig in de buurt. Andere dessins met noesten en scheuren vinden we meer lijken op plakplaatjes, zonder noesten en scheuren vinden we het snel weer te strak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xqUr0lJsKluwY4xrJXhAcnjbf_o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MtpaDnHWHov2mUg74aJMVXG5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k69twYxpmax54JwMHRyf9kiDLbY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ee3eqChliezOaTK1PCyULjdX.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uLJnkkL76Ze7cHN5hmz1fV2DxOk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bb56sBISfv9lipARs1xTKGCd.png?f=fotoalbum_large

Rotpunkt - Split Line New Forest Oak
Natuursteen blad (Grey Steel) met leather touch 4cm
Werkhoogte: 95cm
Korpushoogte: 78cm

Fornuis: Stoves Richmond 90 Ei DX RTY (inductie)
Koelkast: SIEMENS KI81RADE0
Vaatwasser: SX63EX04TE
Inbouwafzuigkap: NOVY Crystal (op offerte staat de 26050 (60 versie), maar zou dus 90cm versie (26080) moeten zijn)

Schouw met geïntegreerde kruidenkastjes en aan beide zijden legplanken met verlichting

Prijs offerte: 29k incl montage

offerte is nog zonder tegeltjes, achter het fornuis en in de rest tot bovenkast hoogte willen we tegeltjes (Grunge Aqua 7,5x30cm), maar hadden geen geschikt voorbeeld in het design programma

Aanvankelijk wilde ik een Falcon Classic Deluxe, maar ivm ontbreken van bridge-functie en toch net wat handigere breedte van de rechter oven bij de Stoves voor de laatste gekozen (natuurlijk ook wat goedkoper)
Verder was mijn insteek een Siemens koelkast en Siemens vaatwasser, maar ik had van te voren niet een specifiek model in mijn hoofd.
De geoffreerde koelkast is een model waar ze een partij van hebben ingekocht en daardoor voordeliger kunnen aanbieden, ik zag dat nieuwe modellen 20kWh per jaar minder verbruiken en vaak een 0 graden zone hebben, maar bij keukenloods zijn die ook snel 1,5 keer zo duur.

Vaatwasser is beetje random een middensegment Siemens gekozen.
Novy afzuigkap kopen ze vaker grotere voorraden van in.

Qua prijs is 29k wel boven het budget wat we aanvankelijk in ons hoofd hadden (20-25k), maar lijkt me ook weer niet buitensporig hoog

Een Tristar (MadeByDas) keuken met iets hogere korpus en massief houten frontjes zou ws boven 40k uit zijn gekomen

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:41
Metaalhoofd schreef op donderdag 17 april 2025 @ 17:20:
Vandaag wezen praten met de Lange Keukens in Ommen (vooral gespecialiseerd in landelijke keukens).
Fijne zaak als je van die stijl houdt (van wat bij DB's of Ekelhoff staat spreekt slechts een enkele showroom keuken ons aan, dus dat brainstormt al veel minder makkelijk).

Een Tristar (MadeByDas) keuken met iets hogere korpus en massief houten frontjes zou ws boven 40k uit zijn gekomen
Heb je ook nagedacht om de rechter hoge kast toe te voegen aan de linker hoge kast, zodat je alleen lage kasten rechts houdt, en zo meer openheid creëert in de keuken? Opstelling is wel mooi hoor en lekker veel werktruimte.

Voor massief houten frontjes kan je eens een offerte vragen bij Houtcousine, in ons traject was deze partij duidelijk goedkoper dan andere partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Plint schreef op donderdag 17 april 2025 @ 17:50:
[...]

Heb je ook nagedacht om de rechter hoge kast toe te voegen aan de linker hoge kast, zodat je alleen lage kasten rechts houdt, en zo meer openheid creëert in de keuken? Opstelling is wel mooi hoor en lekker veel werktruimte.

Voor massief houten frontjes kan je eens een offerte vragen bij Houtcousine, in ons traject was deze partij duidelijk goedkoper dan andere partijen.
Rechter hoge kast is dan de koelkast, het creërt op deze manier wel een hoekje waar we de koffiezetapparaat een beetje uit direct blikveld kunnen zetten

Van te voren had ik wel gedacht aan meer hogere kasten links, maar dan moet wasbak zo'n beetje in de hoek, als wasbak dichtbij vaatwasser moet blijven.

Wasbak hebben we liefst ook in het linker deel, zodat we niet vanuit woonkamer (eettafel) tegen de vuile vaat aankijken, maar tegen fornuis/schouw

Alternatief om koelkast in de linker hoge kast te doen, zodat het rechts laag kan blijven, kan, maar we denken dan kastruimte te kort te komen (momenteel hebben we een L keuken die zo'n beetje eindigt na het fornuis en daar staat nu een hoge lundia kast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _kilian_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:59
@Metaalhoofd als je voor een Rotpunkt keuken gaat, zou je ook eens bij Akzent in Nordhorn, Duitsland kunnen informeren. Waren bij mij de goedkoopste voor een Rotpunkt keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IamBait
Unravelation schreef op donderdag 17 april 2025 @ 14:46:
[...]

Dank je wel voor de feedback!

Die zat nog niet ingetekend. De verkoper dacht eerst een 3-1 systeem te kunnen leveren met stoomoven en magetronfunctie, maar dat bleek niet mogelijk geloof ik. dus moet er boven de oven nog een magnetron komen.

Het was inderdaad een Molino serie.
Wel zou ik nog even kijken naar de indeling van de kasten, wellicht een vooroordeel maar type keuken loods is nog wel van de ouderwetse manier van lange halen snel thuis variant kasten. Dus daar zou ook nog wat verschil in kunnen zitten

De tekening die je hebt geupload lijkt die van je project leverancier ?

Links in de hoek lijkt een lade, zou je een kast met binnenlades kunnen pakken kast 120 voor het spoelen met 2 deuren. 1 kant je boiler van Quooker ( zou wel voor combi gaan ) andere deur iets voor je afval want dat wil je niet in de keuken los hebben.

Je kastenwand als die klopt zou ook de vriezer op hoogte komen met bovenzijde rond de 230 niet handig met lades. Dus beter de vriezer en koeler laagm

Let op als je voor hacker gaat dat je titaan corpus pakt buiten en binnenkant bij de comet. En zou voor de box variant lades gaan.

En zou wel bovenkasten pakken voor wat glaswerk e.d. eventueel 2 x 90 klepkasten centreren vanuit je spoelbak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IamBait
Metaalhoofd schreef op donderdag 17 april 2025 @ 17:20:

Ook strooien ze niet met kortingen of 'extra voor de snelle beslissers' en 'even overleggen met mijn manager' of 'speciaal voor jou' gereutel, ze berekenen een prijs die ze netjes vinden.

We willen graag een landelijk/industrieel ogende keuken, iets wat aansluit bij de rest van ons interieur (eet/game tafel en salon/game tafel zijn handgemaakt van rustiek/opgeschuurd eiken).
Ik wil al jaren een klassiek fornuis met meerdere ovens en vrouwlief vind de uitstraling van een schouw geweldig.

Massief houten fronten zou te duur worden, maar de Split Line van Rotpunkt komt aardig in de buurt. Andere dessins met noesten en scheuren vinden we meer lijken op plakplaatjes, zonder noesten en scheuren vinden we het snel weer te strak.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Rotpunkt - Split Line New Forest Oak
Natuursteen blad (Grey Steel) met leather touch 4cm
Werkhoogte: 95cm
Korpushoogte: 78cm

Fornuis: Stoves Richmond 90 Ei DX RTY (inductie)
Koelkast: SIEMENS KI81RADE0
Vaatwasser: SX63EX04TE
Inbouwafzuigkap: NOVY Crystal (op offerte staat de 26050 (60 versie), maar zou dus 90cm versie (26080) moeten zijn)

Schouw met geïntegreerde kruidenkastjes en aan beide zijden legplanken met verlichting

Prijs offerte: 29k incl montage

offerte is nog zonder tegeltjes, achter het fornuis en in de rest tot bovenkast hoogte willen we tegeltjes (Grunge Aqua 7,5x30cm), maar hadden geen geschikt voorbeeld in het design programma

Aanvankelijk wilde ik een Falcon Classic Deluxe, maar ivm ontbreken van bridge-functie en toch net wat handigere breedte van de rechter oven bij de Stoves voor de laatste gekozen (natuurlijk ook wat goedkoper)
Verder was mijn insteek een Siemens koelkast en Siemens vaatwasser, maar ik had van te voren niet een specifiek model in mijn hoofd.
De geoffreerde koelkast is een model waar ze een partij van hebben ingekocht en daardoor voordeliger kunnen aanbieden, ik zag dat nieuwe modellen 20kWh per jaar minder verbruiken en vaak een 0 graden zone hebben, maar bij keukenloods zijn die ook snel 1,5 keer zo duur.

Vaatwasser is beetje random een middensegment Siemens gekozen.
Novy afzuigkap kopen ze vaker grotere voorraden van in.

Qua prijs is 29k wel boven het budget wat we aanvankelijk in ons hoofd hadden (20-25k), maar lijkt me ook weer niet buitensporig hoog

Ik had dit topic nooit moeten vinden maar raak hier wel enthousiast van mensen te helpen hiermee.

Ten eerste een U keuken met 2 vaste hoeken ga je geen enkele.mpnteur blij mee maken want dat gaat geheid gezeur opleveren.

De 2 lade naart het fornuis zijn nu ontzettend smal en in de diepe hoek wil je geen pannen setten

Maak de kasten naast je fornuis 80 cm beide zijden. Stollen alle minimaal 2.5 cm als je landelijk wil.

Maak er normale hoekkasten van met deuren van 30 1 kant met legplanken.

Daarnaast laat je niet lijden door de showroom want iedere leverancier heeft dit type deur. Denk aan de balie zomer eiken van hacker is nagenoeg hetzelfde

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMgphr0-fXsw-gOcoYbuBd95rCc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UfaqBAtTmaVpj6Fcc7eSDKu9.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-04 16:53
Allicht een wat gekke vraag. Maar wij willen in onze woning de keuken verplaatsen. De muur waar de keuken voor een groot deel tegen aankomt verspringt zo'n 15cm. Dit komt doordat een gedeelte uitbouw is en de buitenmuur volledig op eigen grond staat.

Stel je hebt op 3,5 meter wand een keuken en na 2,5 meter komt de muur 15cm naar voren.
Zouden jullie de keuken dan wel optimaal tegen de muur aanzetten en kijken of hij dan na 2,5 meter iets minder diep wordt (bv met kastjes), of kunnen we misschien beter heel de keuken 15cm naar voren halen en die achterkant ''opvullen''.

[ Voor 12% gewijzigd door Workingtitle op 17-04-2025 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:20
Workingtitle schreef op donderdag 17 april 2025 @ 23:10:
Allicht een wat gekke vraag. Maar wij willen in onze woning de keuken verplaatsen. De muur waar de keuken voor een groot deel tegen aankomt verspringt zo'n 15cm. Dit komt doordat een gedeelte uitbouw is en de buitenmuur volledig op eigen grond staat.

Stel je hebt op 3,5 meter wand een keuken en na 2,5 meter komt de muur 15cm naar voren.
Zouden jullie de keuken dan wel optimaal tegen de muur aanzetten en kijken of hij dan na 2,5 meter iets minder diep wordt (bv met kastjes), of kunnen we misschien beter heel de keuken 15cm naar voren halen en die achterkant ''opvullen''.
Dus je hebt over ca 1 meter een wanddeel dat 15 cm minder diep is? Ik zou daar minder diepe kasten maken. Je blad wordt anders op het andere deel 75 cm diep, dat is wel heel veel. In kasten van 40/45 diep kun je goed je serviesgoed en voorraad kwijt. Of kom je dan niet uit met wat je aan werkruimte overhoudt? Plattegrondje voor de overige ruimte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yesiladam
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-04 00:33
wij hebben gekozen voor een pronorm keuken voor onze nieuwbouw. Pronorm heeft dit jaar nieuwe ''japandi'' stijl grepen gelanceerd. ook hebben wij een kwartsiet cristallo solaris blad. het is ons eerste keuken, erg spannend al die mogelijkheden.

met de volgende apparatuur:
- Siemens stoom oven HS958GCB1
- Siemens koelkast KI81RSDD0
- Siemens vaatwasser SX63E804BE
- Bora Puru kookplaat
- Quooker kraan en zeeppomp

Wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QrMd-QSHSdOma44u2HJ2ejDy9do=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0B6mMIhty03zwtQD19MY6GEX.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKkzEThFx7Y3NqXjEOWPzM1qSU8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kLoj6Z5WSW2kOcqVYueN93wB.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gF2rBSQEFdUGtyRLeQKiosKoTho=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uatQOcvlY0Mqf5FulPbfKNcV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-04 19:47
Xmoo schreef op woensdag 16 april 2025 @ 18:33:
Mijn hornbach/bouwformat keuken wordt eind april geleverd. 4 weken te vroeg.

Jammer dat ik nu wel moet wachten tot het blad binnen komt, 3e week mei.

Katjes Hornbach, apparatuur Keukenloods en kwartsiete blad via Classic Stone.
Ben je op de hoogte dat er voor de inbouwapparatuur laagste prijsgarantie is bij Hornbach? Zo niet, wellicht ff avondje tijd besteden aan zoeken op internet. Heeft ons ruim 900 euro bespaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:14

Gaat het hier om een laag of hoog deel van de keuken wat in die 2.5 meter komt?

Qua ‘ondiepe’ keukenkasten heb je vaak 3 maten, 40-50-60 diep. Ik zou dan overwegen om het deel van 2.5 meter op 65 diep te doen (stukje loze ruimte door uitstekend werkblad), heb je meteen meer werkruimte. En dan kun je in het ‘ondiepe’ deel gaan voor 50cm kastjes, wat je aanzienlijk meer bergruimte geeft dan de 40 diep kastjes (effectief vaak maar iets meer dan 32cm legplank).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04 11:43
Phoolie schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 08:46:
[...]

Ben je op de hoogte dat er voor de inbouwapparatuur laagste prijsgarantie is bij Hornbach? Zo niet, wellicht ff avondje tijd besteden aan zoeken op internet. Heeft ons ruim 900 euro bespaard.
Yes alleen levert Hornbach geen Siemens, Qooker en Bora. Dus vandaar dat we naar Keukenloos zijn gegaan. Hornbach had enkel AEG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
IamBait schreef op donderdag 17 april 2025 @ 22:44:
[...]

Ik had dit topic nooit moeten vinden maar raak hier wel enthousiast van mensen te helpen hiermee.

Ten eerste een U keuken met 2 vaste hoeken ga je geen enkele.mpnteur blij mee maken want dat gaat geheid gezeur opleveren.
Omdat ze mogelijk dan net niet uitkomen? Door het gebruik van een fornuis, heb je dan niet als het ware 2 L blokken waar je het fornuis tussen schuift?
Jij zou opteren voor minimaal 1 dode hoek?
De 2 lade naart het fornuis zijn nu ontzettend smal en in de diepe hoek wil je geen pannen setten
Onze huidige (en vorige keuken) had kastjes en lades van 50 breed, ik heb dat nooit als ontzettend smal ervaren en ook in meerdere woningen geleefd met pannen in een hoekkast, heb dat nooit als een groot probleem ervaren, de ene keer dat je die snelkookpan of extra grote pan nodig hebt, dan moet je eea er eerst uit halen, sobeit.

Waarschijnlijk vind je de lades te smal, omdat je zelf pannen in die lades zou willen zetten? Ja, dan snap ik wel dat je bredere lades wil.
Maak de kasten naast je fornuis 80 cm beide zijden. Stollen alle minimaal 2.5 cm als je landelijk wil.
eerste opzet van de keukenboer was idd ook met lades van 80cm en 2 dode hoeken, maar met 2 dode hoeken verliezen we juist ontzettend veel opslag ruimte in de keuken tov huidige opstelling (L keuken van 2,8mx2,5m (incl bovenkastjes) met daarnaast een losse kast).

Qua stollen, ik snap wat je bedoeld, maar verschil tussen 1,9 en 2,5 is marginaal, denk dat je dan op z'n minst naar 4 cm wil, wil het verschil met huidig ontwerp echt opvallen, maar ik vraag me af of die breedte gaat werken met de deur naar de bijkeuken, er blijft dan zo'n 6cm over tussen kozijn en koelkast
Of een combinatie van verschillende stolbreedtes (bijv wel dik aan buitenkanten, maar niet perse tussen hoge kast en lage kast of naast fornuis)

Of we moeten het idee van 2 hoge kasten opgeven en de kast rechts laag houden en de koelkast dan links (wel verder van fornuis verwijderd), maar van deze opzet vonden we het ook een voordeel dat koffiezet apparaat in de nis naast de koelkast niet direct in zicht staat.
Maak er normale hoekkasten van met deuren van 30 1 kant met legplanken.
Tot dusver heb ik geen hoekkasten met blinde hoek gezien met deurtjes van maar 30cm (kleinste wat ik heb gezien was met deuren van 45cm). Dat lijkt me ook niet praktisch, want 30cm is nauwelijks genoeg ruimte om iets uit de blinde hoek te pakken
Daarnaast laat je niet lijden door de showroom want iedere leverancier heeft dit type deur. Denk aan de balie zomer eiken van hacker is nagenoeg hetzelfde

[Afbeelding]
Elke keuken boer kan uiteindelijk elke keuken wel samenstellen, maar als een showroom alleen vol staat met keukens die totaal niet mijn smaak zijn, krijg ik niet het idee dat de keukenboer snapt wat ik mooi vind en dan ook niet met me mee kan denken, dan moeten alle esthetische ideeën van mij komen

En als je rond dezelfde prijs (of duurder) uitkomt, dan is dat ook minder relevant. Als het aannemelijk is dat je elders een vergelijkbare keuken kan laten samenstellen voor pak n beet 5k minder, dan is het wel de moeite.

Overigens vind ik bali zomer eiken van hacker op de foto er een stuk minder rustiek uit zien (minder noesten en geen scheuren) al zal de kleur wel vergelijkbaar zijn. Het lijkt me dan meer vergelijkbaar met de Oak Line van Rotpunkt ipv de Split Line

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
Xmoo schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 09:17:
[...]

Yes alleen levert Hornbach geen Siemens, Qooker en Bora. Dus vandaar dat we naar Keukenloos zijn gegaan. Hornbach had enkel AEG.
Die optie hebben wij ook nog overwogen. Maar het budget van de verbouwing ging al behoorlijk hard, dus uiteindelijk maar gekozen voor Whirlpool en bedacht, als die dan wat minder lang mee gaan vervangen we die tegen die tijd wel weer voor Bosch of Siemens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005

aex351

I am the one

Yesiladam schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 01:39:
wij hebben gekozen voor een pronorm keuken voor onze nieuwbouw. Pronorm heeft dit jaar nieuwe ''japandi'' stijl grepen gelanceerd. ook hebben wij een kwartsiet cristallo solaris blad. het is ons eerste keuken, erg spannend al die mogelijkheden.

- Bora Puru kookplaat

Wat vinden jullie ervan?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat is de prijs / specificaties?

Over de ingebouwde zeeppomp (welke waarschijnlijk niet goedkoop verkocht wordt). Persoonlijk vind ik een elektrische zeeppomp (batterij aangedreven) in gebruik fijner.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
Phoolie schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 09:38:
[...]

Die optie hebben wij ook nog overwogen. Maar het budget van de verbouwing ging al behoorlijk hard, dus uiteindelijk maar gekozen voor Whirlpool en bedacht, als die dan wat minder lang mee gaan vervangen we die tegen die tijd wel weer voor Bosch of Siemens
Begrijp ik helemaal. Voor ons wat het ook een grote zoektocht ongeveer 20 keuken boeren (ook in Duitsland)

Nu is het dus dit geworden: https://imgur.com/a/fGjJy0j

Donkere eiken kastjes met kwartsietblad Taj Mahal.
Siemens Studio line Koelkast, Oven Stoom combi 60CM, Magnetron combi 60cm, Vaatwasser en Wijnklimaatkast. Quooker Cube 7l met flex kraan en zeeppompje en de Bora X Pure 2. Dit allemaal voor 17.5k (ex montage).

Ditzelfe keuken zonder wijnklimaatkast, Bora Pure, zonder Quooker zeeppompje, met composite blad, zaten we bij meeste keukenboeren boven de 25K. Dan heb ik het over kastjes van Hacker, Schuller en Systemat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _dizzy_
  • Laatst online: 22:03
Xmoo schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:51:
[...]

Begrijp ik helemaal. Voor ons wat het ook een grote zoektocht ongeveer 20 keuken boeren (ook in Duitsland)

Nu is het dus dit geworden: https://imgur.com/a/fGjJy0j

Donkere eiken kastjes met kwartsietblad Taj Mahal.
Siemens Studio line Koelkast, Oven Stoom combi 60CM, Magnetron combi 60cm, Vaatwasser en Wijnklimaatkast. Quooker Cube 7l met flex kraan en zeeppompje en de Bora X Pure 2. Dit allemaal voor 17.5k (ex montage).

Ditzelfe keuken zonder wijnklimaatkast, Bora Pure, zonder Quooker zeeppompje, met composite blad, zaten we bij meeste keukenboeren boven de 25K. Dan heb ik het over kastjes van Hacker, Schuller en Systemat.
Komt bij de Hornbach vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus43
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 24-04 18:47
Weet iemand zo of je bij de keukenkasten fabriek ook andere kasten kan configureren dan die op de website staan? We willen bv een onderkast met 3 laden: een lage bestekla, een middelste la een en hoge onderla (we willen voor de bestekla bewust geen binnenla). In die online configurator zie ik alleen de mogelijkheid om 3 laden te nemen die alledrie even hoog zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
_dizzy_ schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 11:10:
[...]

Dat is wel wat hij zei inderdaad.

In deze reactie heb ik ook plaatjes van onze keuken gezet, die komt ook bij Hornbach vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
_dizzy_ schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 11:10:
[...]

Correct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WAF1
el flaco schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:49:
[...]

Misschien ben ik wel ouderwets,maar ik vind 30.000 waanzinnig veel geld voor een keuken. Ik reken dat nog om naar guldens 8)7

De keukenmarkt is idd heel ontransparant. Heel vaak werkt het toch zo dat de klant een budget geeft en ze komen precies op dat budget uit. Dat geeft mij toch het gevoel dat ik dan teveel heb betaald. En ik vind dat ook geen eerlijke handel, gelet op de informatieachterstand die ik heb vergeleken met een professional.

Ik snap heus dat de prijzen enorm gestegen zijn, geldt voor auto's ook. Je kunt tegenwoordig een cliotje kopen voor boven de 30k. Een kleine auto voor ruim 30k het is m.i. absurd.

Wat hier vaak wordt gezegd (kasten online bekijken bij keukenkastenfabriek/thuiskeukens) blad opvragen bij steenproject en apparatuur online bij 123werkapparatuur of veldkamp plus montagekosten = bodemprijs. Dat is de enige manier om enige houvast te hebben.
Ik las even terug. €30.000 is inderdaad belachelijk. Maar inmiddels ben ik bang dat ik daar wel in de buurt van ga komen. Wel voorlopig voor Fenix gekozen en composiet. Ondertussen het ontwerp al aangepast. Opnieuw dit weekend nieuwe ontwerp vergelijken met de bodemprijs. Wat een geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAF1
maximus43 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 14:15:
Weet iemand zo of je bij de keukenkasten fabriek ook andere kasten kan configureren dan die op de website staan? We willen bv een onderkast met 3 laden: een lage bestekla, een middelste la een en hoge onderla (we willen voor de bestekla bewust geen binnenla). In die online configurator zie ik alleen de mogelijkheid om 3 laden te nemen die alledrie even hoog zijn.
Op werkdagen zitten ze gewoon op de chat en kan je ze het vragen. Enig maatwerk is soms wel mogenlijk. Of dit kan dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
WAF1 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 17:46:
[...]

Ik las even terug. €30.000 is inderdaad belachelijk. Maar inmiddels ben ik bang dat ik daar wel in de buurt van ga komen. Wel voorlopig voor Fenix gekozen en composiet. Ondertussen het ontwerp al aangepast. Opnieuw dit weekend nieuwe ontwerp vergelijken met de bodemprijs. Wat een geld.
Blijft een hoop geld, maar ik kan me nog goed herinneren dat mijn moeder 20 jaar geleden een Symatic U-keuken kocht met dik granieten blad en daarvoor een extra hypotheek van 25k had afgesloten.
Dat voor een huis dat destijds misschien 250k waard was en nu richting 600k gaat.
Dan lijkt me 25k nu voor een keuken van een lagere categorie niet vreemd.

Ik weet nog dat toen ik 18 was ik een meter bier kocht voor 15-20 piek, nu kost dat gewoon het viervoudige en dat mijn zwager in zijn nopjes was over een nieuwe baan dat 3500 gulden per maand betaalde (wat nu zelfs minder dan minimum loon is)

Dingen zijn nou eenmaal duurder, maar onze lonen zijn sinds gulden tijd ook enorm gestegen

Als ik mijn keukenopstelling van onze huidige offerte bij elkaar klik bijde keukenkast fabriek (wat ook mindere frontjes heeft), kom ik op 11,5k uit qua kastjes + 7k apparatuur (bij keukenloods) + ca 3k voor werkblad bij genoemde website + ca 2k voor schouw zit ik al bijna op 24k zonder montage (en dan vind ik de 29k uit de offerte zo gek nog niet).

Kost een hoop geld allemaal bij keukenkastfabriek.
Frontje voor vaatwasser, hoppa € 300,-
Zij panelen van 19mm dik (stollen) voor hoge kast richting € 900 per stuk

Dan is het niet vreemd dat het ook gewoon duur wordt bij een keukenboer.
Ikea lijkt dan opeens belachelijk goedkoop

[ Voor 24% gewijzigd door Metaalhoofd op 19-04-2025 00:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WAF1
Metaalhoofd schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 23:37:
[...]

Blijft een hoop geld, maar ik kan me nog goed herinneren dat mijn moeder 20 jaar geleden een Symatic U-keuken kocht met dik granieten blad en daarvoor een extra hypotheek van 25k had afgesloten.
Dat voor een huis dat destijds misschien 250k waard was en nu richting 600k gaat.

Ik weet nog dat toen ik 18 was ik een meter bier kocht voor 15-20 piek, nu kost dat gewoon het viervoudige en dat mijn zwager in zijn nopjes was over een nieuwe baan dat 3500 gulden per maand betaalde (wat nu zelfs minder dan minimum loon is)

Dingen zijn nou eenmaal duurder, maar onze lonen zijn sinds gulden tijd ook enorm gestegen

Als ik mijn keukenopstelling van onze huidige offerte bij elkaar klik bijde keukenkast fabriek (wat ook mindere frontjes heeft), kom ik op 11,5k uit qua kastjes + 7k apparatuur (bij keukenloods) + ca 3k voor werkblad bij genoemde website + ca 2k voor schouw zit ik al bijna op 24k zonder montage (en dan vind ik de 29k uit de offerte zo gek nog niet).

https://www.metronieuws.n...on-per-1-juli-geld-erbij/

Het bruto referentie minimumloon ligt veel lager dan jij schetst en ligt in de buurt van €2300 bruto. En dat is een van de redenen dat ook sommige werkenden moeilijk rond kunnen komen. Het is dezelfde reden waarom sommige tweeverdieners moeite hebben om een huis te kopen, ook al hebben ze een redelijk salaris. En ondanks dat wij een van de gelukkigen zijn met een koophuis, in de goede tijd gekocht, komt hier maar een 1,5 modaal inkomen binnen. En natuurlijk heeft het geen zin om in het verleden te blijven hangen maar €30.000 is gewoon veel geld. Helemaal als je beseft (woorden makelaar) dat het nauwelijks waarde toevoegt aan mijn huis. Het betekent dat ik kritisch moet kijken heb ik deze keuken nodig, is dit mij dit geld waard. Maar omdat we de hele benedenverdieping moeten renoveren is het natuurlijk wel handig om ook die 32 jaar oude keuken nu mee te nemen. En dan wil ik niet voor de goedkoopste keuken gaan maar een keuken die duurzaam is. Bovendien een beetje levensloopbestendig (o.a. laden) zodat je de dingen makkelijker uit een kastje kan pakken en dat heeft een prijs. Maar qua kosten is er ook een groot verschil tussen een 60 cm gaskookplaat van destijds of een 80 cm inductieplaat met afzuiging en flexzones. Bij elkaar maakt dat het veel duurder en de onderlinge verschillen/marges tussen bedrijven is groot. En die Keukenkastenfabriek pakt ook gewoon zijn marge, dus dan is €5000 extra, excl. montage a' €2000, zoals jij dat beschrijft, is best veel. Maar ik zou er ook niet wakker van liggen als ik genoeg zou verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezemveger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:04

- Bora Puru kookplaat

Wat vinden jullie ervan?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi ontwerp! Benieuwd naar de prijs.

Mis je geen normale oven trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:59
WAF1 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 12:19:
[...]

Het bruto referentie minimumloon ligt veel lager dan jij schetst en ligt in de buurt van €2300 bruto.
Hij zei 3500 gulden, niet euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
Bezemveger schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 12:38:
[...]

Mooi ontwerp! Benieuwd naar de prijs.

Mis je geen normale oven trouwens?
Stoomoven is ook normale oven. Ik zou een combi oven/magnetron missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unravelation
IamBait schreef op donderdag 17 april 2025 @ 21:40:
[...]

Wel zou ik nog even kijken naar de indeling van de kasten, wellicht een vooroordeel maar type keuken loods is nog wel van de ouderwetse manier van lange halen snel thuis variant kasten. Dus daar zou ook nog wat verschil in kunnen zitten

De tekening die je hebt geupload lijkt die van je project leverancier ?

Links in de hoek lijkt een lade, zou je een kast met binnenlades kunnen pakken kast 120 voor het spoelen met 2 deuren. 1 kant je boiler van Quooker ( zou wel voor combi gaan ) andere deur iets voor je afval want dat wil je niet in de keuken los hebben.

Je kastenwand als die klopt zou ook de vriezer op hoogte komen met bovenzijde rond de 230 niet handig met lades. Dus beter de vriezer en koeler laagm

Let op als je voor hacker gaat dat je titaan corpus pakt buiten en binnenkant bij de comet. En zou voor de box variant lades gaan.

En zou wel bovenkasten pakken voor wat glaswerk e.d. eventueel 2 x 90 klepkasten centreren vanuit je spoelbak
Dank je wel voor je input! De tekening is inderdaad van de project leverancier. Ben vandaag weer langs geweest bij het bedrijf. Het linker stuk aangepast naar een kastje. Je hebt gelijk over de hoogte van de vriezer en de koelkast, dat is niet handig.

Ik wist niet van die opties af bij Häcker, fijn dat je mij daar even op wijst! Ik ging er eigenlijk van uit dat de kleuren gelijk zouden zijn aan de frontjes..

Ik zie best goedkope keukens met goede apparatuur voorbijkomen van Kwakkenbos, heeft iemand daar ervaring mee? Dat zijn Nolte keukens geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-04 15:28

- Bora Puru kookplaat

Wat vinden jullie ervan?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Redelijk strak. Op de eerste tekening matchen de lades niet bij de overige kasten. alles is vertivaal georienteerd, behalve de lades. Ik zou dat veranderen naar de 2 deuren, matchend met de kasten erboven.

Het blad trekt alle aandacht, dan zou ik de rest zo rustig mogelijk houden

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aaron89d
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-04 16:35
Uiteindelijk na nog een paar verschillende keukenboeren bezocht te hebben komen we toch bij Superkeukens uit. Voor een Schuller-keuken zitten ze daar naar mijn mening toch op de beste prijs.

We waren nog naar Bemmel en Kroon geweest. Zij kwamen voor een vergelijkbare opstelling op 26k voor een Pronorm. Een meer lokale keukenboer kwam met een Madebydas op 27k en bij Schuller komen we nu op 21,8k uit. Allemaal ex montage overigens en met een composiet blad. Waarschijnlijk gaan de hoge kasten in de standaardmaten net niet passen met ons plafond. De bovenkastjes moeten dan op maat gemaakt worden. Dat kost helaas wel 700 eu bij Schuller. Verder was het volgens de verkoper voordeliger om zelf even te kijken naar een afvalsysteem.

Apparatuur is allemaal AEG, behalve de vriezer. Die is vanwege blokkorting een Juno. De inductieplaat is de Saphirmatt en de stoomoven is ook de matte variant van 70l. Geen Quooker. We zijn wel tevreden zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHFlUTt14PUI2oSvh3AJa_1an6w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LeuhCqeeWXRcLULsHtIbaaAu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Aaron89d op 19-04-2025 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whipcheck
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:40
Onze keuken (4 hoge kasten, lage kasten met koffienis en eiland) is net geïnstalleerd, spullen van 4 verschillende partijen en externe installateur.

1. Kvik
2. 123 apparatuur
3. Budgetplan
4. Natuursteen leverancier

Lokale timmerman om te installeren.

Na installatie vinden we dat er nog redelijk wat ruimte over is. Dus we gaan nog 5 lage kasten zetten met hetzelfde blad (taj Mahal). Ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met een koelkast met glazen deur. Deze wil ik voor de dranken gaan gebruiken.

Wijn klimaat kast hebben we al, zou er nog een kunnen plaatsen maar vind nog zo’n kast overkill (duur) voor blikjes fris en bier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
WAF1 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 12:19:
[...]

Het bruto referentie minimumloon ligt veel lager dan jij schetst en ligt in de buurt van €2300 bruto.
Je las niet goed, ik had het over een zwager die in zijn nopjes was over 3500 GULDEN per maand, terwijl dat nu dus minder dan minimum loon is (want 2300 euro is al meer dan 5000 gulden per maand)

Keuken voegt idd weinig waarde toe aan een woning, en kost een hoop, maar een keuken gebruik je meerdere keren per dag, kijk je voortdurend naar als je beneden bent (of waar je keuken dan ook is) en gaat vrij lang mee, terwijl een auto bijv vaak duurder is in de aanschaf (en dan heb je ook nog onderhoud), veel minder gebruikt wordt en veel minder lang mee gaat, maar vaak hebben mensen er minder problemen mee om 5 cijferige bedragen uit te geven aan een auto dan aan een keuken.

Ons lukt het ook niet om zo even een keuken bij elkaar te sparen. Dat het nu wel kan, is omdat we geld uit een erfenis krijgen en ervoor kiezen om nog langer door te rijden met ons 11 jaar oude auto.
Maar we zijn nog wel van plan 20 jaar in dit huis te wonen, dus dan vinden wij het waard om er ook een mooie keuken neer te zetten nu de huidige 21 jaar oude Bruynzeel keuken van ellende uit elkaar valt en C-merk apparaten kuren beginnen te vertonen.

Hadden we de erfenis niet gekregen, dan had ik ws zelf een IKEA keuken met IKEA frontjes, blad en apparatuur erin gezet (met 3rd party houten frontjes, natuurstenen blad en A-merk apparatuur kom ik met mn berekeningen ook rond 22-24k uit, terwijl een ik bij een 100% IKEA keuken ws wel onder 10k zou blijven)

[ Voor 54% gewijzigd door Metaalhoofd op 19-04-2025 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _dizzy_
  • Laatst online: 22:03
whipcheck schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 20:24:
Onze keuken (4 hoge kasten, lage kasten met koffienis en eiland) is net geïnstalleerd, spullen van 4 verschillende partijen en externe installateur.

1. Kvik
2. 123 apparatuur
3. Budgetplan
4. Natuursteen leverancier

Lokale timmerman om te installeren.

Na installatie vinden we dat er nog redelijk wat ruimte over is. Dus we gaan nog 5 lage kasten zetten met hetzelfde blad (taj Mahal). Ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met een koelkast met glazen deur. Deze wil ik voor de dranken gaan gebruiken.

Wijn klimaat kast hebben we al, zou er nog een kunnen plaatsen maar vind nog zo’n kast overkill (duur) voor blikjes fris en bier.
Wat was je kwijt voor je opzet zo, met alles los? Had je ook offertes van keukenboeren? Zat er veel verschil in?
Wij denken over een zelfde constructie, maar vind het dan alsnog aan de prijs (23k) Twijfelen dus om het toch ook nog een keer te proberen bij de keukenzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:36
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

In 2019 was het verschil tussen IKEA keuken met IKEA apparatuur en composiet werkblad en nobilia, Siemens budget line en composiet werkblad 1000 euro. Dat verschil is nu veel groter geworden zonder goede reden. Als ikea slim is gaan ze dit uitventen, foto van het wagenpark van Mandemakers erbij en dan zeggen u betaalt veel te veel. Plus 20k verschil voor een keuken, bij ons wel 25 jaar garantie (garantie bij keukenconcurrent en brugman is heel slecht zie Google review en zie ervaringen Barry in dit topic). Dat soort ‘gedupeerden’ aan het woord laten en je bent een end..

Een extra hypotheek van 25k voor een keuken, komt ook nog 1500 tot 3000 advieskosten bij, enorm dure lening dus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
el flaco schreef op zondag 20 april 2025 @ 05:34:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

In 2019 was het verschil tussen IKEA keuken met IKEA apparatuur en composiet werkblad en nobilia, Siemens budget line en composiet werkblad 1000 euro. Dat verschil is nu veel groter geworden zonder goede reden. Als ikea slim is gaan ze dit uitventen, foto van het wagenpark van Mandemakers erbij en dan zeggen u betaalt veel te veel. Plus 20k verschil voor een keuken, bij ons wel 25 jaar garantie (garantie bij keukenconcurrent en brugman is heel slecht zie Google review en zie ervaringen Barry in dit topic). Dat soort ‘gedupeerden’ aan het woord laten en je bent een end..

Een extra hypotheek van 25k voor een keuken, komt ook nog 1500 tot 3000 advieskosten bij, enorm dure lening dus _/-\o_
Tja, geld lenen voor iets is van alle tijden. Vroeger (dat ging dus over mijn moeder, die nog steeds die keuken heeft (en er overigens nog prima uit ziet)) nam men een extra hypotheek voor een keuken. Tegenwoordig doen banken daar niet zo snel aan, omdat ze het het te weinig waarde vinden toevoegen.
Rente van een extra hypotheek zal allicht lager zijn geweest dan die van een gewone consumptieve lening en afh van het renteverschil en geleend bedrag kan het best zijn dat een extra hypotheek dan goedkoper was dan een gewone consumptieve lening. Kan ook zijn dat ze wel een extra hypotheek kon krijgen ivm overwaarde, maar geen consumptieve lening van 25k, omdat bij die laatste geen onderpand tegenover staat en zij het ook moest hebben van een weduwe uitkering.

Overigens is haar huis inmiddels volledig afbetaald, dus denk dat dit een luxe uitgave was die ze destijds wel kon permitteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers

Ik zou het eens een intetieurbouwer voorleggen, anders gaat het je veel loze ruimte achter de kastjes opleveren. 65/50 lijkt mij wel een mooie verhouding. Al zie je tegenwoordig ook regelmatig 70cm, 70/55 zou dan ook een optie zijn?

Wij hebben ook ongelijke delen, klein verschil, maar het kon bij ons allemaal. We hebben een L met de ene kant 66 en de andere kant 60cm. Bij ons ging het om optimale ruimte in lades en kastjes.

15cm naar voren halen is toch zonde? Daarnaast is op een stuk 75cm diep, niet te diep? Misschien valt het mee, maar voor mijn gevoel kun je ze beter middelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avs88
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 22-04 08:43
Hi allemaal,

Dit jaar gaan wij groot verbouwen, waaronder de keuken. Voor het eerst, want zowel mijn vriend als ik hebben hier weinig verstand van en zijn de afgelopen maanden dus ontzettend aan het inlezen. Zo ook hier.

Met de kennis die we nu hebben, willen we offertes gaan maken. Maar het duizelt me toch een beetje bij welke zaken. Een beetje onderhandelen is prima, maar we hebben geen zin in een heel toneelstuk. Hebben jullie daarom tips voor zaken omgeving Rotterdam/Dordrecht? Evt richting Den Haag kan ook.

We zoeken naar een middenklasse keuken. Dachten aan Superkeukens, daar hebben vrienden een goede ervaring. Iemand anders had het over Bemmel & Kroon, maar ik hoor dat dat toch ook nog veel onderhandelen is.

En heeft er verder iemand ervaring met de Keukenaankoopmakelaar? Die onderhandelt bijv verder over jouw offerte (als je niet meer verder komt) en betaal je 25% van het afgedongen bedrag. Klinkt goed, maar zie ik misschien iets over het hoofd?
https://www.keukenaankoopmakelaar.nl/

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:36
Avs88 schreef op zondag 20 april 2025 @ 08:16:
Hi allemaal,

Dit jaar gaan wij groot verbouwen, waaronder de keuken. Voor het eerst, want zowel mijn vriend als ik hebben hier weinig verstand van en zijn de afgelopen maanden dus ontzettend aan het inlezen. Zo ook hier.

Met de kennis die we nu hebben, willen we offertes gaan maken. Maar het duizelt me toch een beetje bij welke zaken. Een beetje onderhandelen is prima, maar we hebben geen zin in een heel toneelstuk. Hebben jullie daarom tips voor zaken omgeving Rotterdam/Dordrecht? Evt richting Den Haag kan ook.

We zoeken naar een middenklasse keuken. Dachten aan Superkeukens, daar hebben vrienden een goede ervaring. Iemand anders had het over Bemmel & Kroon, maar ik hoor dat dat toch ook nog veel onderhandelen is.

En heeft er verder iemand ervaring met de Keukenaankoopmakelaar? Die onderhandelt bijv verder over jouw offerte (als je niet meer verder komt) en betaal je 25% van het afgedongen bedrag. Klinkt goed, maar zie ik misschien iets over het hoofd?

Alvast bedankt!
Ga gewoon langs bij keukenkastenfabriek (kan ook online, maar kleuren wil je zien) in Dordrecht, apparatuur online, werkblad bij vasto, heb je gelijk de bodemprijs te pakken en dan kun je ook veel beter onderhandelen en weet je ook wat echt reeel is. Zo’n makelaar moet aan jou verdienen, bovengenoemde is sowieso goedkoper dan 1 zaak met makelaarskosten erbij. Je kunt dan ook heel makkelijk zeggen als ik het zelf los koop ben ik veel goedkoper uit, terwijl jullie veel groter inkopen, dat kan toch niet? Je gaat dan met veel meer zelfvertrouwen de onderhandelingen in en je hebt een alternatief en dat is les 1 bij onderhandelingen, zorg dat je een alternatief hebt. Superkeukens gaat duurder zijn dan bovenstaande, het is aan jou om te bepalen wat je over hebt voor ontzorgd worden. Tel er nog wat montagekosten bovenop, bijvoorbeeld 1500-2000.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bube
  • Laatst online: 21-04 15:29
Wat een geweldig forum!
Nu heb ik de laatste 60 pagina’s gelezen dus we kunnen eens bij wat keukenboeren langsgaan 🤣. Gewapend en wel …!

Tzt kom ik zeker terug voor advies 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 24-04 21:49
Apparatuur is zo goed als rond.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dit moet t gaan worden. Totaalprijs 9k inclusief installatie. Iemand nog opmerkingen / verbetersuggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-04 19:08
MagniArtistique schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:26:
Apparatuur is zo goed als rond.

***members only***

Dit moet t gaan worden. Totaalprijs 9k inclusief installatie. Iemand nog opmerkingen / verbetersuggesties?
Waarom kies je voor een 3 liter boiler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
MisterX333 schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:37:
[...]

Waarom kies je voor een 3 liter boiler?
Is enkel voor thee. Stoomoven neemt de koken op water functie weg. (Denk ik). Dan vind ik 7 overkill.

[ Voor 4% gewijzigd door MagniArtistique op 20-04-2025 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
MagniArtistique schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:44:
[...]
Is enkel voor thee. Stoomoven neemt de koken op water functie weg. (Denk ik). Dan vind ik 7 overkill.
Als je een theeliefhebber bent, kun je dan niet beter een waterkoker met temperatuurregelaar kopen? Ik zie (op het werk) mensen groene thee maken met water uit de quooker, maar kokend water op die thee maakt de thee erg bitter.
Beste temperatuur voor beste smaak (er ging een wereld voor me open):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bwrBkLblqxPCS3Kjjp6cEWXis8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OLWskCaGiKWBtZRg3anX2O40.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
Toke_gt schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:13:
[...]

Als je een theeliefhebber bent, kun je dan niet beter een waterkoker met temperatuurregelaar kopen? Ik zie (op het werk) mensen groene thee maken met water uit de quooker, maar kokend water op die thee maakt de thee erg bitter.
Beste temperatuur voor beste smaak (er ging een wereld voor me open):
[Afbeelding]
Zulke sommeliers zijn we nou ook weer niet. Zodra het uit de quooker komt is het al geen 100 graden meer. Er gaan gewoon zakjes clipper in. Voordat dat zakje erin zit (en door de temperatuur van het zakje ook de thee iets doet afkoelen) ben je een graad of 5-10 verder. Dus mooi overzicht, maar ik geloof t wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:21
En vergeet niet dat een relatief koud kopje ook direct je water laat afkoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avann
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 24-04 16:41
*knip* wat meer eigen inzet is wel verwacht, wat heb je bv zelf al gevonden, heb je de TS al gelezen, waar twijfel je tussen en waarom etc.

[ Voor 70% gewijzigd door twain4me op 20-04-2025 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Twee vragen:

1) Hebben jullie suggesties voor mooie (luxe) besteklades? Ik heb de oude overgezet van mijn vorige keuken maar deze zijn te klein en de kwaliteit doet afbreuk aan de nieuwe keuken.

Afbeeldingslocatie: https://upload.bmwaddict.nl/images/2025/04/21/WhatsApp-Image-2025-04-21-at-08.16.17-Groot.md.jpg
Afbeeldingslocatie: https://upload.bmwaddict.nl/images/2025/04/21/WhatsApp-Image-2025-04-21-at-08.16.17-1-Groot.md.jpg

Afmetingen zijn +-75 breed en 56 diep. Zijn binnenlades van blum meen ik. Mijn verwachting is dat ze er niet bijgeleverd zijn door de keukenbouwer door de afwijkende maten.

2) Bora plaat is hoger dan het blad zelf (Durasein). Hoort dit zo? Ik wil hem eigenlijk er ingefreesd hebben? Lijkt mij veel mooier en nu kan er eventueel ook stof/eten etc tussenkomen?

Afbeeldingslocatie: https://upload.bmwaddict.nl/images/2025/04/21/WhatsApp-Image-2025-04-21-at-08.23.37-1-Groot.md.jpg
Afbeeldingslocatie: https://upload.bmwaddict.nl/images/2025/04/21/WhatsApp-Image-2025-04-21-at-08.23.37-Groot.md.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 21-04-2025 08:28 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rover12345
Workaholic schreef op maandag 21 april 2025 @ 08:26:
Twee vragen:

1) Hebben jullie suggesties voor mooie (luxe) besteklades? Ik heb de oude overgezet van mijn vorige keuken maar deze zijn te klein en de kwaliteit doet afbreuk aan de nieuwe keuken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8MNc47qQd_ghqX_JA7o8C2Nm1Ro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P93MfXBpW9ZSOFSmd2PTrg81.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.orgalux.com/w...8/COL_LEGR_NL_2021WEB.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:55
Twee vragen:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Afmetingen zijn +-75 breed en 56 diep. Zijn binnenlades van blum meen ik. Mijn verwachting is dat ze er niet bijgeleverd zijn door de keukenbouwer door de afwijkende maten.

2) Bora plaat is hoger dan het blad zelf (Durasein). Hoort dit zo? Ik wil hem eigenlijk er ingefreesd hebben? Lijkt mij veel mooier en nu kan er eventueel ook stof/eten etc tussenkomen?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je de keuken zelf gemonteerd of stond deze al in de woning?
Dit zijn eigenlijk vragen die je voor de montage had moeten stellen.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:41
Kapitein Merijn schreef op maandag 21 april 2025 @ 08:51:
[...]

Heb je de keuken zelf gemonteerd of stond deze al in de woning?
Dit zijn eigenlijk vragen die je voor de montage had moeten stellen.
Je?
Als je een keuken of werkblad besteld zijn dit juist de vragen die zij moeten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-04 20:42

Mip

Avs88 schreef op zondag 20 april 2025 @ 08:16:
Hi allemaal,

Alvast bedankt!
wij hebben goede ervaring met Aswa in Dordrecht. Zochten overigens bewust naar een Siematic keuken, maar ze hebben ook een huismerk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Twee vragen:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Je zou hier wat inspiratie kunnen opdoen, maar je zou ook bij leverancier kunnen informeren (of op factuur kijken) of het klopt dat ze niet zijn meegeleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mark K
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09:01
Ik ben begonnen met orienteren voor een nieuwe keuken en ik heb het idee dat er op het gebied van apparatuur best grote prijsverschillen zijn. Ik mag graag de website idealo.de en geizhals.eu bezoeken, deze websites vergelijken de beste prijzen van producten in Duitsland en daarnaast kan je links onderin ook kijken wat dit product in andere landen in Europa kosten. Zo keek ik net naar een "aanbieding" van Keukenloods voor een Siemens vaatwasser. Bij Keukenloods kost deze €699 (zogenaamd van €1169) en via Idealo is deze te koop vanaf €479. Een flink verschil. Daarnaast kan je links-onderin ook zien dat dit product in Duitsland vooralsnog het goedkoopst is:
https://www.idealo.de/pre..._-sn63hx01ae-siemens.html. Op deze manier kan je een idee krijgen of een product echt goedkoop is of niet. Het probleem met deze methode is dat sommige merken veel verschillende modelnummers hanteren specifiek voor bepaalde landen waardoor je soms niet veel resultaten kan vinden maar probeer dan een vergelijkbaar product te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:55
Plint schreef op maandag 21 april 2025 @ 08:53:
[...]

Je?
Als je een keuken of werkblad besteld zijn dit juist de vragen die zij moeten stellen.
Ik heb sterk het vermoeden dat deze keuken niet in een speciaalzaak is gekocht vandaar dat ik het even voorzichtig vraag 😉

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 21-04-2025 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValorKoen
  • Laatst online: 08:00
Hoi allemaal. Dit is mijn eerste keer op überhaupt een Tweakers forum, dus op voorhand excuses voor gebrek aan kennis of iets dergelijks.

We zijn bezig met een keuken uit te zoeken voor ons nieuwbouw huis. We hebben een offerte van een niet-DMG partij.

We waren benieuwd of de prijs en wat we er voor krijgen een beetje normaal/verwacht/in verhouding is.

De grove lijnen, bedragen afgerond ivm leesbaarheid:

Meubelen: 8000
Apparatuur: 4000
Werkbladen: 3000
Montage: 3000
Totaal: 18000

Het aanbod wat we hebben gekregen is 16500.

Meubelen zijn Häcker Concept130 COMET (melamine). Apparatuur allemaal Bosch (koelkast, oven, vaatwasser) behalve de kookplaat met afzuiging Bora. Werkblad is Dekker GPR60 Greengridz 58mm hoog (kunststof).

Alle kastjes zijn met planken behalve een kant van het schiereiland, dat is met lades.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Deze partij is enigzins verbonden met het project, dat wil zeggen dat ze wat meer mogelijkheden hebben mbt inmeten en actief controleren wanneer de aansluitingen worden geplaatst.

Zie hier de formatie van de keuken, het is helaas een foto van een print.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_WGM0G3yyHIEUVM5XDCGxQNQ88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SklcS8rWwCUHBLleLK72yiSI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:57
ValorKoen schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:08:
Hoi allemaal. Dit is mijn eerste keer op überhaupt een Tweakers forum, dus op voorhand excuses voor gebrek aan kennis of iets dergelijks.

We zijn bezig met een keuken uit te zoeken voor ons nieuwbouw huis. We hebben een offerte van een niet-DMG partij.

We waren benieuwd of de prijs en wat we er voor krijgen een beetje normaal/verwacht/in verhouding is.

Meubelen zijn Häcker Concept130 COMET (melamine). Apparatuur allemaal Bosch (koelkast, oven, vaatwasser) behalve de kookplaat met afzuiging Bora. Werkblad is Dekker GPR60 Greengridz 58mm hoog (kunststof).

Alle kastjes zijn met planken behalve een kant van het schiereiland, dat is met lades.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Deze partij is enigzins verbonden met het project, dat wil zeggen dat ze wat meer mogelijkheden hebben mbt inmeten en actief controleren wanneer de aansluitingen worden geplaatst.

[Afbeelding]
Montage is erg prijzig, zeker gezien het via het project gaat.
Werkblad is veel te duur voor een kunststof blad.
Apparatuur is erg goedkoop, maar hangt nogal van de types af, vermoed dat dit de goedkoopste Bosch modellen zijn?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleison667
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 17:39

Eleison667

from other space

Ik ben op zoek naar semi professionele afzuiging in mijn nieuwe keuken. Zoals hier al eerder genoemd heeft recirculatie significante beperkingen - zoals dat je niet van de luchtvochtigheid afkomt, dat vet verwarmen boven het smoke point niet goed gefilterd kan worden en dat bijv. capsaïcine ook door het koolstoffilter komt.

Dus ik heb een paar belangrijke criteria:
RVS inbouw in 90cm kast zonder schuivende componenten
Stil - hierom zat ik te denken aan een dakventilator.
Zeer goed vetfilter. Ik heb nu een berbel unseen en dat vetfilter is fantastisch en kan in de vaatwasser want is helemaal rvs. Helaas is de afzuiging van de unseen onvoldoende.

Novy en Wave bieden motorloze opties met een externe platdakmotor. Maar beide werken met aluminium vetfilters wat natuurlijk niet zo lekker in de vaatwasser gaat. Bij Novy kan ook enkel de plafond unit op de externe motor. Maargoed aangezien de motorloze kappen net zo duur zijn zou je er alsnog voor kunnen kiezen die motor eruit te schroeven. De uitdaging die dan overblijft is de knopjes van de kap een betekenisvol signaal naar de motor te laten sturen. Maar als ik dat al zelf aan het bouwen ben dan is een 3rd party dakventilator misschien ook een optie zoals een Ruck die 1200 kuub per uur verplaatst en met 0-10v aangestuurd kan worden. Dus een zigbee dimmer zou voor de aansturing gebruikt kunnen worden.

Wat zijn de ervaringen hier met de aluminium vetfilters? Maak ik mij daar teveel zorgen om?

Idealiter heb ik een kap met rvs labyrinth filter zoals ook in de horeca gebruikelijk is, maar dat is geen eenvoudige zoekterm (en ChatGPT snapt het ook niet) - dus wie weet er een list?

am i paranoid,do you think i am paranoid? you think i am paranoid dont you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Wat is de gouden tip om matte anti finger print frontjes toch goed schoon te maken? Lauw water of milde schoonmaakmiddelen zijn het in ieder geval nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAF1
Metaalhoofd schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 20:40:
[...]

Je las niet goed, ik had het over een zwager die in zijn nopjes was over 3500 GULDEN per maand, terwijl dat nu dus minder dan minimum loon is (want 2300 euro is al meer dan 5000 gulden per maand)

Keuken voegt idd weinig waarde toe aan een woning, en kost een hoop, maar een keuken gebruik je meerdere keren per dag, kijk je voortdurend naar als je beneden bent (of waar je keuken dan ook is) en gaat vrij lang mee, terwijl een auto bijv vaak duurder is in de aanschaf (en dan heb je ook nog onderhoud), veel minder gebruikt wordt en veel minder lang mee gaat, maar vaak hebben mensen er minder problemen mee om 5 cijferige bedragen uit te geven aan een auto dan aan een keuken.

Ons lukt het ook niet om zo even een keuken bij elkaar te sparen. Dat het nu wel kan, is omdat we geld uit een erfenis krijgen en ervoor kiezen om nog langer door te rijden met ons 11 jaar oude auto.
Maar we zijn nog wel van plan 20 jaar in dit huis te wonen, dus dan vinden wij het waard om er ook een mooie keuken neer te zetten nu de huidige 21 jaar oude Bruynzeel keuken van ellende uit elkaar valt en C-merk apparaten kuren beginnen te vertonen.

Hadden we de erfenis niet gekregen, dan had ik ws zelf een IKEA keuken met IKEA frontjes, blad en apparatuur erin gezet (met 3rd party houten frontjes, natuurstenen blad en A-merk apparatuur kom ik met mn berekeningen ook rond 22-24k uit, terwijl een ik bij een 100% IKEA keuken ws wel onder 10k zou blijven)
Ik had inderdaad niet goed gelezen en jouw boodschap niet goed begrepen. Maar ik denk inderdaad dat keukens vaker over kop zijn gegaan dan het salaris van Jantje Modaal in de loop der jaren. Mijn keuken van destijds (32 jaar geleden) koste Fl. 12000 dus de kosten van de keuken van je moeder, twintig jaar geleden, vind ik absurd hoog en niet representatief voor de prijzen uit die tijd. Bij mij moet een verbouwing enigzins in verhouding zijn tot de waarde van het huis en ik kijk ook naar de tijd die ik denk (nog) in de woning te zullen wonen. Ik ben denk ik wel enigzins pragmatisch ingesteld.

Ik ben gisteren toevallig naar Ikea geweest om de keukens te bekijken. Om eerlijk te zijn is het gewoon niet wat ik van een keuken verwacht, terwijl er tegelijkertijd er duizenden mensen tevreden mee zijn. Ik ben dan ook verwend met mijn stevige Hacker Systemat keuken van 32 jaar oud. Misschien omdat de keuken nog niet volledig op instorten staat, we zijn op de fronten ook nog niet uitgekeken, maakt het de keuze om deze voor veel geld te vervangen, juist lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:48
Bij ontwerpen van de keuken hebben we de keuze om te kiezen kookeiland van 360cm en 120cm breed met opening tussen hoge kasten en eiland van 100cm ofwel een eiland van 100cm met als doorgang 120cm of keuze 3 110cm doorgang en kookeiland van 110.

Persoonlijk neig ik meer naar optie 2/3 voor meer bewegingsruimte wat praktischer is dan (10/20cm meer kastruimte) maar een smallere doorgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Philtjens schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:10:
Bij ontwerpen van de keuken hebben we de keuze om te kiezen kookeiland van 360cm en 120cm breed met opening tussen hoge kasten en eiland van 100cm ofwel een eiland van 100cm met als doorgang 120cm of keuze 3 110cm doorgang en kookeiland van 110.

Persoonlijk neig ik meer naar optie 2/3 voor meer bewegingsruimte wat praktischer is dan (10/20cm meer kastruimte) maar een smallere doorgang.
Een eiland van 360 bij 120 is echt een enorm blok. Doorgangen van 100 lijken daarbij extra smal en dat doet de totale aanblik waarschijnlijk geen recht, om over praktisch ongemak maar te zwijgen.
360x100 heb je aan een zijde 60 en aan de andere zijde 40, wat doorgaans ruim genoeg is voor het opbergen van bijv serviesgoed. 60 is lang niet altijd nodig en ik zou een bredere doorloop fijner vinden, ook om het wat luchtiger te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Eleison667 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:46:
Ik ben op zoek naar semi professionele afzuiging in mijn nieuwe keuken. Zoals hier al eerder genoemd heeft recirculatie significante beperkingen - zoals dat je niet van de luchtvochtigheid afkomt, dat vet verwarmen boven het smoke point niet goed gefilterd kan worden en dat bijv. capsaïcine ook door het koolstoffilter komt.

Dus ik heb een paar belangrijke criteria:
RVS inbouw in 90cm kast zonder schuivende componenten
Stil - hierom zat ik te denken aan een dakventilator.
Zeer goed vetfilter. Ik heb nu een berbel unseen en dat vetfilter is fantastisch en kan in de vaatwasser want is helemaal rvs. Helaas is de afzuiging van de unseen onvoldoende.

Novy en Wave bieden motorloze opties met een externe platdakmotor. Maar beide werken met aluminium vetfilters wat natuurlijk niet zo lekker in de vaatwasser gaat. Bij Novy kan ook enkel de plafond unit op de externe motor. Maargoed aangezien de motorloze kappen net zo duur zijn zou je er alsnog voor kunnen kiezen die motor eruit te schroeven. De uitdaging die dan overblijft is de knopjes van de kap een betekenisvol signaal naar de motor te laten sturen. Maar als ik dat al zelf aan het bouwen ben dan is een 3rd party dakventilator misschien ook een optie zoals een Ruck die 1200 kuub per uur verplaatst en met 0-10v aangestuurd kan worden. Dus een zigbee dimmer zou voor de aansturing gebruikt kunnen worden.

Wat zijn de ervaringen hier met de aluminium vetfilters? Maak ik mij daar teveel zorgen om?

Idealiter heb ik een kap met rvs labyrinth filter zoals ook in de horeca gebruikelijk is, maar dat is geen eenvoudige zoekterm (en ChatGPT snapt het ook niet) - dus wie weet er een list?
Wij hebben (iets meer dan 10 jaar geleden) gekozen om zelf een schouw te maken (en laten spuiten in de kleur van de keukens bij een auto spuiter) en een Itho afzuiger genomen. Die is echt veel stiller dan wat we eerst hadden (gewoon een herrie bak). Je betaalt er wel behoorlijk voor. Het filter gaat gewoon de vaatwasser in. De afstandbediening die bij de afzuigkap zit, is nog nooit gebruikt.

Itho lijkt nu Novy te zijn, maar weet niet of ons filter alumunium is c.q. met de naamswissel een ander type filter is gekomen. Ideaal, geen aparte filters meer. Hoe vaak het filter afgewassen wordt, dat weet de vrouw des huizes wel (en ik niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:48
Toke_gt schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 19:11:
[...]

Een eiland van 360 bij 120 is echt een enorm blok. Doorgangen van 100 lijken daarbij extra smal en dat doet de totale aanblik waarschijnlijk geen recht, om over praktisch ongemak maar te zwijgen.
360x100 heb je aan een zijde 60 en aan de andere zijde 40, wat doorgaans ruim genoeg is voor het opbergen van bijv serviesgoed. 60 is lang niet altijd nodig en ik zou een bredere doorloop fijner vinden, ook om het wat luchtiger te houden.
Dit was mijn eerste idee ook.

Keukenverkoper gaf ook aan bij een eiland van 120 wat voor sommige mensen een nadeel kon zijn dat het blad niet volledig opgekuist kan worden langs 1 kant.

Zelf neig ik ook meer naar 110 of 120 cm doorgang keuze zal op 1 van de twee vallen.

Misschien neig ik zelf meer naar 110.

Dan heb ik eiland van 110 breed en 2 doorgangen aan beide kanten van 110 breed.

Nog eens een nachtje over slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValorKoen
RobbieB schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:35:
[...]

Montage is erg prijzig, zeker gezien het via het project gaat.
Werkblad is veel te duur voor een kunststof blad.
Apparatuur is erg goedkoop, maar hangt nogal van de types af, vermoed dat dit de goedkoopste Bosch modellen zijn?
Bedankt voor je reactie. Ze zijn soort van aangesloten bij het project, maar wel ‘minimaal’ als ik het goed begrijp. Apparatuur is inderdaad allemaal vrij basic.

Bijgevoegd foto’s van de apparatuur en de kosten van de werkbladen. Helaas zijn de kosten niet verder gespecificeerd. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fcc1G6if5_MfK1S9K3htn_q-CTo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IzaTaPYSF7Rm0pZI1DNRUl1N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YarFHM-sPYHRWC5SvPaH0DmlkmA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hVxrnqCAHeganBitb1heOWHv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rws8wmyjSgdr-9aq0jXGOV2amhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZIMpKV3zxd5NOW2IMaqsstEx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
ValorKoen schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 21:34:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ze zijn soort van aangesloten bij het project, maar wel ‘minimaal’ als ik het goed begrijp. Apparatuur is inderdaad allemaal vrij basic.

Bijgevoegd foto’s van de apparatuur en de kosten van de werkbladen. Helaas zijn de kosten niet verder gespecificeerd. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Stuur die type nummers eens op naar veldkamp keukens of keukenloods met de vraag om hun scherpste offerte. Dan weet je hoeveel marge er in ieder geval vanaf kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-04 21:30
TRD07 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:18:
Wat is de gouden tip om matte anti finger print frontjes toch goed schoon te maken? Lauw water of milde schoonmaakmiddelen zijn het in ieder geval nog niet.
Melamine sponsje. ("Wondersponsjes")

Enkel met wat water,
Of, druppeltje Dreft in het water erbij.
Droogvegen met hydrofiele doeken ("hydrofiele luiers")

Bedankt me later :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09:10
@WAF1 @Metaalhoofd Keukens zijn duur, maar eigenlijk helemaal niet zoveel duurder geworden dan alles om ons heen. Ook vroeger koste een design-keuken zoveel als een auto en dat is nog steeds zo.

Het probleem is meer dat de mensen een beetje verwend geraakt zijn. Keukens worden gezien ale meubelstukken waarvoor het bijna noodzaak is dat die vervangen worden bij aanschaf van een woning. Zeker in de tijd dat het geld bij de hypotheekverstrekkers tegen de plinten omhoog klotste leende iedereen maximaal bij om maar een keuken (en badkamer) te vervangen.

Makelaars zeiden het letterlijk: "De staat van de keuken of badkamer maakt niet uit. Al zijn ze gloednieuw, ze gaan er gewoon uit."

Die tijden zijn voorbij. Nu moeten mensen weer, zoals het eigenlijk hoort, sparen voordat ze grote uitgaven doen. Alleen moet je dan dus even leren tevreden te zijn met wat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
ValorKoen schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:08:

[Afbeelding]
3000 euro montage kosten? wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
ValorKoen schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 21:34:
[...]

Bijgevoegd foto’s van de apparatuur en de kosten van de werkbladen. Helaas zijn de kosten niet verder gespecificeerd. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eigen Huis Keuken,

daar zitr ik ook bij.

Bij montage betaal je geld aan de projectontwikkelaar als ik zo kijk. Ik heb ook complete keuken etc en dat is bij mij 1900-2000 euro. Dus jij betaald 1000 euro aan je projectontwikkelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bailey2005
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23:33
fender89 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 07:02:
[...]

Melamine sponsje. ("Wondersponsjes")

Enkel met wat water,
Of, druppeltje Dreft in het water erbij.
Droogvegen met hydrofiele doeken ("hydrofiele luiers")

Bedankt me later :*)
Dat krast toch? Net als microvezel doekjes, die werden ons ook afgeraden om de frontjes schoon te maken. Ons is geadviseerd een gewoon badstof vaatdoekje te gebruiken. Beetje verdund afwasmiddel en afnemen met water, dan nadrogen met een droge doek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValorKoen
UltraInstinct schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:56:
[...]

3000 euro montage kosten? wtf
Dat was ook mijn reactie toen ik dat zag. Andere partijen die we gesproken hadden zaten inderdaad tussen de 1-2K. Als ik de voorwaarden goed gelezen en begrepen heb doen zij, de keukenboer, niet aannemer, de installatie na montage. Maar ik ga het wel navragen.

Het aanbod wat ze hebben gedaan is ong 1.5K lager dan offerte. Vermoed dat er nog wel wat vanaf kan en dat die marge wellicht o.a. in montage, en kijkend naar andere reacties, in het werkblad zit.

Heb vandaag een offerte van een andere partij voor ong 14k (wel minder kasten door andere opstelling), ook inclusief montage etc. Maar die offerte geeft alleen een eindbedrag.. Die mogen ze lekker opnieuw doen _met_ bedragen. Minimaal zoals die wat ik gepost heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValorKoen
MagniArtistique schreef op woensdag 23 april 2025 @ 06:45:
[...]

Stuur die type nummers eens op naar veldkamp keukens of keukenloods met de vraag om hun scherpste offerte. Dan weet je hoeveel marge er in ieder geval vanaf kan.
Dat is wel een goede tip. Ga ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
ValorKoen schreef op woensdag 23 april 2025 @ 23:19:
[...]

Dat was ook mijn reactie toen ik dat zag. Andere partijen die we gesproken hadden zaten inderdaad tussen de 1-2K. Als ik de voorwaarden goed gelezen en begrepen heb doen zij, de keukenboer, niet aannemer, de installatie na montage. Maar ik ga het wel navragen.

Het aanbod wat ze hebben gedaan is ong 1.5K lager dan offerte. Vermoed dat er nog wel wat vanaf kan en dat die marge wellicht o.a. in montage, en kijkend naar andere reacties, in het werkblad zit.

Heb vandaag een offerte van een andere partij voor ong 14k (wel minder kasten door andere opstelling), ook inclusief montage etc. Maar die offerte geeft alleen een eindbedrag.. Die mogen ze lekker opnieuw doen _met_ bedragen. Minimaal zoals die wat ik gepost heb.
Vraag hoeveel 'projectkeuken na oplevering' boven montage kost. Want 3 K is abnormaal veel geld. Ik zit zelf 1 k minder bij dezelfde keukenleverancier. En ze geven max 11% korting, meer niet.

Ik ben in totaal bij 4 keukenleveranciers geweest en het was echt een drama, EHK kwam het beste eruit vanwege de professionaliteit. Btw mocht je naar Mandemakers groep gaan, verwacht wel dat ze heel veel druk op je gaan zetten om dezelfde dag te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValorKoen
UltraInstinct schreef op woensdag 23 april 2025 @ 23:42:
[...]

Vraag hoeveel 'projectkeuken na oplevering' boven montage kost. Want 3 K is abnormaal veel geld. Ik zit zelf 1 k minder bij dezelfde keukenleverancier. En ze geven max 11% korting, meer niet.

Ik ben in totaal bij 4 keukenleveranciers geweest en het was echt een drama, EHK kwam het beste eruit vanwege de professionaliteit. Btw mocht je naar Mandemakers groep gaan, verwacht wel dat ze heel veel druk op je gaan zetten om dezelfde dag te tekenen.
Sorry, ik ben echt een leek op dit gebied, maar met
Vraag hoeveel 'projectkeuken na oplevering' boven montage kost.
wat vraag ik dan precies?

We blijven inderdaad uit de buurt van de Mandemakers groep. Lokale partij waar we gisteren waren heb ik niet zo’n goed gevoel over, die met de 18K=>16.5K wel, maar die zitten op vlakken nog wel duur naar mijn mening, die van gisteren zat daar weer goed onder, maar dat is dan Brigitte keuken met Pelgrim apparatuur ipv Hacker met Bosch+Bora apparatuur.

Het is erg lastig om appels met peren te vergelijken, maar vind weinig goeds over Pelgrim en weinig over Brigitte keukens. Hacker staat in ieder geval nog in de lijst bij de eerste post op dit forum. Had na het gesprek van gisteren het gevoel dat die kerel heel goed doorhad dat de eindprijs voor ons belangrijk was, dus die heeft daar op gefocust om ons te verrassen met een goede prijs.. En vervolgens krijgen we een offerte zonder prijzen bij onderdelen. Lekker handig, kunnen we ook niks vergelijken. Doet ie wel slim.

Ook zat ie dingen te vertellen als “je hebt tegenwoordig geen keuken meer voor 20K”. Komt vervolgens met 14K aanzetten.. uhh..

[ Voor 6% gewijzigd door ValorKoen op 24-04-2025 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValorKoen
UltraInstinct schreef op woensdag 23 april 2025 @ 23:42:
[...]

Ik weet niet of jullie ook nieuwbouw hadden maar voor ons is prijsgarantie ook wel belangrijk. Anders is nu afdingen zonde van de tijd, gezien de echte prijs pas dan wordt bepaald. Partij van gisteren kon 2 jaar garantie geven. Partij uit Duitsland (hebben we geen offerte van) gaf maar 6m sinds 2022 (toen zijn prijzen flink gestegen gok ik?) Hoe kun je dan 2j garantie geven? Of je weet dat je nu al teveel vraagt voor de keuken en al rekening houd met inflatie etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValorKoen
UltraInstinct schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:59:
[...]

Eigen Huis Keuken,

daar zitr ik ook bij.

Bij montage betaal je geld aan de projectontwikkelaar als ik zo kijk. Ik heb ook complete keuken etc en dat is bij mij 1900-2000 euro. Dus jij betaald 1000 euro aan je projectontwikkelaar?
Sorry voor de vele reacties. Bij deze partij betaal je geen kosten voor het aanpassen van leiding werk etc. Ik vermoed dat ze dat weer terugverdienen door de rest van de keuken en/of montage duurder te maken. Wij NLers zijn natuurlijk gevoelig voor “gratis” spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-04 21:30
Bailey2005 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:43:
[...]

Dat krast toch? Net als microvezel doekjes, die werden ons ook afgeraden om de frontjes schoon te maken. Ons is geadviseerd een gewoon badstof vaatdoekje te gebruiken. Beetje verdund afwasmiddel en afnemen met water, dan nadrogen met een droge doek.
Nee hoor, krast niet. Bij ons niet in ieder geval. Melamine sponsje werd zelfs door keukenleverancier meegeleverd tijdens oplevering.

Mat-zwarte keuken sinds 05-2021 en doorstaat prima deze poets handelingen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAF1
Blihi schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:07:
@WAF1 @Metaalhoofd Keukens zijn duur, maar eigenlijk helemaal niet zoveel duurder geworden dan alles om ons heen. Ook vroeger koste een design-keuken zoveel als een auto en dat is nog steeds zo.

Het probleem is meer dat de mensen een beetje verwend geraakt zijn. Keukens worden gezien ale meubelstukken waarvoor het bijna noodzaak is dat die vervangen worden bij aanschaf van een woning. Zeker in de tijd dat het geld bij de hypotheekverstrekkers tegen de plinten omhoog klotste leende iedereen maximaal bij om maar een keuken (en badkamer) te vervangen.

Makelaars zeiden het letterlijk: "De staat van de keuken of badkamer maakt niet uit. Al zijn ze gloednieuw, ze gaan er gewoon uit."

Die tijden zijn voorbij. Nu moeten mensen weer, zoals het eigenlijk hoort, sparen voordat ze grote uitgaven doen. Alleen moet je dan dus even leren tevreden te zijn met wat je hebt.
Die toekomstige keuken betaal ik juist door een stukje van de overwaarde op te nemen en dat zullen dus wel meer mensen doen. Eigenlijk zie ik niet wat er nu "ineens" veranderd is, omdat zeer veel mensen met een eigen huis ruime overwaarde hebben. Inderdaad zal je als je je eerste huis koopt niet zomaar extra geld kunnen opnemen voor keuken of badkamer maar dat kon in de tijd dat wij ons eerste huis kochten ook niet. Sterker we konden destijds maar 90% van het huis v.o.n. financiëren en hebben ook onze keuken van ons eigen geld gekocht. Maar na 32 jaar willen we wel verduurzamen en moderniseren want op die manier hou je de waarde van je huis op peil en de energierekening laag. Het budget is dan ook niet meteen het probleem maar omdat we nog meer dingen willen doen, is het wel verstandig om daar toch bewust mee om te gaan. Ik ben niet zozeer verwend maar wel pragmatisch, maar het blijven natuurlijk first world problems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:42
Iemand een idee waarom je bij Ikea geen keukenbladen los kan bestellen? Ik wil mijn keukenbladen vervangen van mijn Ikea keuken maar bij Ikea staat dat dit alleen kan worden aangeschaft bij de aanschaf van een keuken. Wat houdt dit in? Wanneer is iets een keuken? Als ik 3 keukenkastjes bestel?

Ik had ook een offerte gekregen van 123 voor de werkbladen maar die vind ik verrassend hoog. Eenzelfde offerte bij Steenproject was 1000€ goedkoper. Ikea scheelt ook enorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09:10
Viavia28 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 08:55:
Iemand een idee waarom je bij Ikea geen keukenbladen los kan bestellen? Ik wil mijn keukenbladen vervangen van mijn Ikea keuken maar bij Ikea staat dat dit alleen kan worden aangeschaft bij de aanschaf van een keuken. Wat houdt dit in? Wanneer is iets een keuken? Als ik 3 keukenkastjes bestel?

Ik had ook een offerte gekregen van 123 voor de werkbladen maar die vind ik verrassend hoog. Eenzelfde offerte bij Steenproject was 1000€ goedkoper. Ikea scheelt ook enorm.
Ik zou die vraag vooral even bij Ikea zelf stellen. Helemaal omdat je toch altijd alles wat je niet gebruikt terug kunt brengen. Je kunt dus altijd een keuken kopen met werkblad en alles behalve het werkblad terugbrengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Viavia28 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 08:55:
Iemand een idee waarom je bij Ikea geen keukenbladen los kan bestellen? Ik wil mijn keukenbladen vervangen van mijn Ikea keuken maar bij Ikea staat dat dit alleen kan worden aangeschaft bij de aanschaf van een keuken.
Heeft hiermee te maken, denk ik?
Ikea website:
Montage
Je werkblad moet perfect passen! Daarom kan je een stenen werkblad alleen bestellen met inmeten, levering en montage door onze externe specialist. Zo weet je zeker dat alles klopt!
Misschien te vaak verkeerd gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:42
Toke_gt schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:19:
[...]

Heeft hiermee te maken, denk ik?
Ikea website:

[...]

Misschien te vaak verkeerd gegaan?
Bij de werkbladplanner staat in de laatste stap dit:

**Werkbladen van kwartscomposiet en keramiek worden enkel verkocht bij een complete keuken en in combinatie met de keukeninstallatieservice.

Dus de installatieservice snap ik. Maar ze willen dat je tevens een complete keuken neemt.
Pagina: 1 ... 510 511 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1