• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:19
Bobmeister schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:26:
[...]

Echt niet acceptabel. :') Het papier(/karton) kan aan straat, het plastic in je container en het piepschuim kost je 30 min tijd om weg te brengen. Poe poe.
Besef je wel hoeveel karton? En als papier net is geweest. Ga je het een maand in je schuur bewaren (die je hopelijk hebt).

Lekker troep mee laten nemen. Net als oude apparaten. Zijn ze gewoon verplicht toe.

• drent-tiddo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-07 23:09
Tdv98 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 10:01:
Heeft iemand nog tips voor keuken zaken in noord Nederland? We zullen vrijdag naar Duitsland en willen eigenlijk op de terug weg nog langs een keukenzaak gaan.
Barkmeijer in Kollum. Geeft goede adviezen en is niet te duur .

Keuken bij ons moet nog geplaatst worden maar van meerdere personen hoor ik niets anders dan lof. Ook van aannemers

• Skeef87
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 17-07 14:46
supersnathan94 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:14:
[...]

Wat voor Quooker? Combi, Combi+, met/zonder Cube?
ander ding is ook je voorbereidende werkzaamheden. Waar zit je huidige opstelplaats? kun je makkelijk dingen verleggen, moet je bijvoorbeeld door de vloer voor stroom? dat soort dingetjes kosten je rustig 600-1000 extra als dat nog gedaan moet worden. (want dat moet opgeleverd zijn volgens schema op de dag van bezorgen. Anders gaan ze er niet aan beginnen).
Onze huidige keukenruimte is nu 523cm breed en 283cm diep. We gaan uitbouwen zodat er bijna 3,5 meter bijkomt. Er is rekening gehouden dat er een kabel door de vloer getrokken moet worden. De kraan en vaatwasser blijven aan dezelfde kant staan als in de huidige situatie dus hier hoeft weinig veranderd te worden. Goed dat je het even opnoemt!

De Quooker is een combi + zonder cube.

Goed punt over de hoeveelheid afval. De kastenwand wordt ruim 4 meter breed dus er zal veel afval overblijven. Op zich zijn we niet vies van een klusje, maar het zou wel lekker zijn als alles gelijk opgeruimd is als de keuken eenmaal staat.

• MarcoZoetermeer
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
Skeef87 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:24:
Hoi allemaal,

Ook wij zijn bezig met onze zoektocht naar een nieuwe keuken. De afgelopen week heb ik dit topic veel doorgenomen, maar lang niet alles kunnen doorlezen. Ondertussen zijn we bij twee keukenboeren geweest en hebben we twee offertes ontvangen.

Hebben jullie nog ideeën, adviezen of tips voor ons? We hebben nooit eerder een keuken uitgekozen dus we zijn erg onervaren op dit gebied.

En wat is jullie beoordeling over de prijs?

Keukenboer #1: offerte van € 22k inclusief montage.
Nobilia keuken
Wijnklimaat D26-SV60-PUSH
BORA inductiekookplaat E80NUA11
BOSCH vaatvasser SBV4HU801E
Inventum koel/vries combi KV1786D
Selsiuz Push & Turn 3-in-1 Haaks (zwart)
Inclusief montage. Afval wordt niet door de transporteur of de monteur afgevoerd, hier dient klant zelf zorg voor te dragen. (is dit normaal?)

Keukenblad is composiet premium. Het kookeiland is 270 cm lang en 120 cm breed.
Rechts staat de koel/vries combinatie. Ik twijfel of het handig is om deze in de hoek te zetten ivm de deur die tot 90 graden open kan. Hiernaast staat de apothekerskast.

[Afbeelding]

Keukenboer #2: offerte € 20.900 ex. montage. Dit zal naar verwachting € 1500 tot € 2500 zijn. Nolte keuken
Alle apparatuur is van AEG
NG87IB20TK Afwasautomaat Volledig Integreerbaar EcoLine 8000
NSC6N18ZES L Koel / Vrieskast Combi Bottom 6000, TwinTech, NoFrost,
NCH84B03CZ Kookplaat Inductie met afzuiging EcoLine 6000, 80 cm
NSW8S826GT Wijnklimaatkast Onderbouw 8000, 60 cm, Perfect Shelving, Single zone, MattBlack
QUOOKER zwart

De kleuren op dit plaatje komen niet overeen, maar het gaat om de indeling.
Het kookeiland is 120 cm breed en 230 cm lang. Er is extra ruimte gecreëerd om te kunnen zitten.
De kookplaat is aan de zijkant geplaatst, maar ik vind centraal mooier en handiger.
Koelkast en oven staan nu beide rechts. Links is een kast met uitneembare lades (alternatief apothekerskast) en nog een extra kast.

Qua apparatuur en kwaliteit keuken is offerte 2 beter, maar ik word niet echt warm van de indeling. Het oogt naar mijn mening wat saai. Ook twijfel ik of de bredere handgrepen niet mooier zijn dan de korte.

[Afbeelding]

Ik heb aan chatGPT gevraagd om de tekeningen mooier uit te werken en hij kwam met onderstaande schets wat lijkt op de tekening van offerte 1. De zijpanelen in het grijs zijn hier breder en de plinten worden ook meegenomen in dezelfde kleur. Het ontwerp vind ik wel erg mooi, wat vinden jullie?

En is er zoveel verschil in kwaliteit tussen een Nobilia keuken en een Nolte keuken? Op de offerte zie ik overigens geen 'Nolte' staan maar alleen de codes van de keukenboer zelf. Is dit altijd het geval of staan de kleurcodes van een Nolte keuken normaal gesproken herkenbaar weergegeven in een offerte?

[Afbeelding]
Wat een leuke keuken! Er zitten per tekening en offerte nog wel wat verschillen in de indeling, en dat maakt natuurlijk ook direct verschil voor de prijs.

Wat betreft de merken: Nolte en Nobilia zijn beide prima merken. Nolte heeft over het algemeen wat mooiere details, afhankelijk van de keuzes die je maakt. Nobilia heeft sinds twee jaar echter een nieuw ladesysteem en dat vind ik persoonlijk zelfs mooier dan de lades van Nolte. Qua keukenmerk zit je met beide dus sowieso goed. Wel zou ik aanraden om alles van AEG aan te houden; de apparatuur bij de Nobilia offerte is echt minder.

Het afvoeren van het afval nemen wij standaard mee in de offerte, maar daar zijn wel kosten aan verbonden. We laten de keuze altijd aan de klant: standaard regelen wij het, maar mochten jullie het afval zelf willen wegbrengen, dan scheelt dat € 150,- op de offerte.

Ik zou de kookplaat iets meer richting de zijkant plaatsen. Dan creëer je aan één kant lekker veel ruimte voor het bereiden van het eten. Je moet aan de andere kant natuurlijk wel genoeg ruimte overhouden om lekker te kunnen koken, maar ik ben zelf meer fan van één kant met lekker veel werkruimte, dan aan weerszijden een beetje.

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010

flipkipse

Google it

Streamz schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:22:
[...]

Simpel antwoord: vergeet de Duitse merken, ga op zoek naar Italiaanse merken. En dan bedoel ik natuurkijk niet Barletti....

Maar zoiets: https://www.modulnova.it/en/product/art-2/ of wat voordeliger : https://www.lineaquattro.com/nl/verzamelingen/masterpieces-astra

Comprex heeft ook wat je zoekt denk ik: https://comprex.it/en/
Hoe verhouden de italiaanse merken zich in kosten en kwaliteit tot de duitse? Ik moet toegeven dat de keukens er erg ellegant uitzien.

Ik zie modulnova in de topic start in het duurste segement staan, maar geen idee "hoeveel duurder" dat dan is.

[ Voor 7% gewijzigd door flipkipse op 15-07-2026 13:06 ]

Certified Google Teacher.

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07 08:28
Niks mis met de kwaliteit, maken ook gebruik van Legrabox bijv. Modulnova is buiten jouw budget, de anderen kunnen er binnenvallen. 't Is, net als Duitse merken, maar net hoe gek je het maakt.

• flipkipse

flipkipse

Google it

Streamz schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:49:
Niks mis met de kwaliteit, maken ook gebruik van Legrabox bijv. Modulnova is buiten jouw budget, de anderen kunnen er binnenvallen. 't Is, net als Duitse merken, maar net hoe gek je het maakt.
Wil je delen hoeveel je voor jouw keuken hebt moeten betalen? Vind erg weinig prijs vergelijk van Modulnova in dit topic. Ik vraag mij ook af of mijn budget misschien niet realistisch is voor de keuken die ik wil. Dus twijfel nog of ik het budget verhoog.

Momenteel na wat renderen ben ik tot de conclusie gekomen dat de keuken zo moet gaan worden:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NEZrp04.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GlHDO3l.jpeg Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hz3mKhc.jpeg
  • De afweging voor een afzuiging in de kookplaat ten opzichte van een afzuiging erboven zitten wij nog te overwegen. Lees in dit topic niet zulke goede verhalen over de Siemens uitvoering (van de afzuiging in de kookplaat) t.o.v de Bora qua efficiëntie en lawaai van de afzuiging. Alleen dat de Bora minder presteert op kook gebied (dat de gelijkmatige verdeling van de warmte minder is). En wij vragen ons af of het de kosten van de ruimte in de kookplaat waard is, of dat we niet beter een mooie afzuigkap (Bijv van Franke) boven het eiland kunnen hangen ten behoeve van een grotere kookplaat. 
  • We zijn nog erg aan het twijfelen over het "witte marmer". De huidige vinden we wat druk. We twijfelen nog om hier meer warmte in te stoppen door bijvoorbeeld voor een brasse tegel of afwasbaar behang te gaan. Maar geen inspiratie hier nog.
Nu inmiddels een afspraak bij Ekelhoff en Akzent ingepland om te kijken of zij goed kunnen adviseren en dicht bij dit ontwerp kunnen komen.

Rest van de apparatuur denken wij nu aan:
Koelkast: Siemens IQ500 - ki81radd0
Vriezer: Hier twijfelen we tussen de liebherr SIFNDI 5178-22 of een vergelijkbare Miele. 
Stoomoven: Siemens IQ700 series - cs736g1b1 of HS736G3B1 afhankelijk van wandinrichting)
Heteluchtoven: Siemens IQ700 series - HB976GMB1
Vaatwasser: Siemens IQ700 series - sx87tx02ce 

Tip over de apparatuur of keuken zijn zeker welkom :)

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:01

ChillPascal

In the end...

flipkipse schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 18:57:
[...]

Wil je delen hoeveel je voor jouw keuken hebt moeten betalen? Vind erg weinig prijs vergelijk van Modulnova in dit topic. Ik vraag mij ook af of mijn budget misschien niet realistisch is voor de keuken die ik wil. Dus twijfel nog of ik het budget verhoog.

Momenteel na wat renderen ben ik tot de conclusie gekomen dat de keuken zo moet gaan worden:

[Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding]
  • De afweging voor een afzuiging in de kookplaat ten opzichte van een afzuiging erboven zitten wij nog te overwegen. Lees in dit topic niet zulke goede verhalen over de Siemens uitvoering (van de afzuiging in de kookplaat) t.o.v de Bora qua efficiëntie en lawaai van de afzuiging. Alleen dat de Bora minder presteert op kook gebied (dat de gelijkmatige verdeling van de warmte minder is). En wij vragen ons af of het de kosten van de ruimte in de kookplaat waard is, of dat we niet beter een mooie afzuigkap (Bijv van Franke) boven het eiland kunnen hangen ten behoeve van een grotere kookplaat. 
  • We zijn nog erg aan het twijfelen over het "witte marmer". De huidige vinden we wat druk. We twijfelen nog om hier meer warmte in te stoppen door bijvoorbeeld voor een brasse tegel of afwasbaar behang te gaan. Maar geen inspiratie hier nog.
Nu inmiddels een afspraak bij Ekelhoff en Akzent ingepland om te kijken of zij goed kunnen adviseren en dicht bij dit ontwerp kunnen komen.

Rest van de apparatuur denken wij nu aan:
Koelkast: Siemens IQ500 - ki81radd0
Vriezer: Hier twijfelen we tussen de liebherr SIFNDI 5178-22 of een vergelijkbare Miele. 
Stoomoven: Siemens IQ700 series - cs736g1b1 of HS736G3B1 afhankelijk van wandinrichting)
Heteluchtoven: Siemens IQ700 series - HB976GMB1
Vaatwasser: Siemens IQ700 series - sx87tx02ce 

Tip over de apparatuur of keuken zijn zeker welkom :)
Mooie keuken en erg gave renders! Persoonlijk zou ik de negatieve aspecten van een ingebouwde afzuiging voor lief nemen, omdat dit toch een veel fraaier en meer open beeld geeft. Qua kleuren vind ik het erg mooi, maar zou ik wel voor één kleur blad kiezen. Vooral in de laatste render zie je goed dat je bij de spoelbak een licht blad hebt, terwijl op het eiland een donker blad licht.

Verder zou ik de lage kasten en hoge kasten omwisselen. Dat heeft m.i. enkele voordelen, namelijk 1) de spoelnis waar het vaker rommelig is zit in een nis, 2) ik vind de afwijkende kleur/afwerken erg fraai als je deze goed kunt zien, nu valt die wat weg en 3) de spoelbak (en vaatwasser?) zitten dan dichter bij de kookplaat/bestekla. Deze elementen tegenover elkaar heeft veel praktische voordelen.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:15
flipkipse schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 18:57:
[...]
Los van prestaties/geluid van plaatafzuiging, bedenk ook dat je met plaatafzuiging direct licht op je kookplaat mist. Kan een pluspunt voor de kapafzuiging zijn.
Prachtige keuken overigens!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wij hebben een Siemens plaat en hebben eigenlijk niets te klagen over de afzuiging

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07 08:28
Flipkipse, het heeft weinig zin prijzen te noemen. Ten eerste omdat er bij mij nogal wat maatwerk en dure opties in zitten die op de foto’s niet opvallen en het prijzen van 6 jaar geleden zijn.

En verder ga je naar Duitse keukenzaken met alleen Duitse keukenmerken…

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Streamz schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 15:34:
Flipkipse, het heeft weinig zin prijzen te noemen. Ten eerste omdat er bij mij nogal wat maatwerk en dure opties in zitten die op de foto’s niet opvallen en het prijzen van 6 jaar geleden zijn.

een indicatie dan, is de prijsklasse vergelijkbaar met bijvoorbeeld Siematic, of een Next125, of weer wat anders? ik ben ook wel nieuwsgierig :)

• flipkipse

flipkipse

Google it

Streamz schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 15:34:

Ik ga nu naar Duitse keukenzaken omdat mijn oog nog niet op italiaanse keukens was gevallen en geen van de winkels hier besproken werden. Maar een afspraak maken bij modulnova in Zwolle is zo gedaan.

Ook prijzen van 6 jaar geleden zijn al behulpzaam, want dan kan ik ze met foto's en prijzen van andere keukens van 6 jaar geleden vergelijken.

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:01

HenkS

Da_king alias HenkS

Even benieuwd, met welke tooling / ai maken jullie die keuken renderings? want sommige zien er enorm gaaf uit!

• flipkipse

flipkipse

Google it

HenkS schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 11:03:
Even benieuwd, met welke tooling / ai maken jullie die keuken renderings? want sommige zien er enorm gaaf uit!
Ik deed het in autodesk 3ds max met V-Ray plugin

• WAF1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 02:26
SquareOne schreef op zondag 12 juli 2026 @ 11:50:
[...]

Fan van optie 3. Zeker als je al de kastenwand en nis mooi weg werkt met een ombouw. Wordt dan een mooi geheel met de ruimte.

Indeling zou ik wel nog wat aanpassen. Bijv. Spoelen in de nis en vaatwasser ook daar. Dan heb je geen ‘zooi’ op je eiland staan.

Je schrijft we willen graag een granieten blad terug omdat het goed is bevallen. Maar ik lees wel over keuzes voor Taj Mahal kwartsiet of dekton/keramiek.

Elke type blad heeft zo z’n voor en nadelen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zou ook voor optie 3 gaan als dat binnen het budget ligt. Maar ik zou de kastenwanden misschien wel omdraaien. De langste muur gebruiken voor wasbak, afwasmachine en losse koffiemachine. Vergeet ook de prullenbak niet. De korte kant (ik weet niet of er verschil is) voor de hoge kasten voor o.a. de ovens. In ieder geval is het een hartstikke leuke ruimte om een beetje mee te spelen. .

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.

• Thacacia
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:35
Weet iemand een goed keukenzaak in de omgeving Drachten / Joure waar jullie zelf de keuken hebt gekocht of bekende die dat hebben gedaan.

• bl0kkie87
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:00
Thacacia schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 20:23:
Weet iemand een goed keukenzaak in de omgeving Drachten / Joure waar jullie zelf de keuken hebt gekocht of bekende die dat hebben gedaan.
Wijnand keukens in Leek. Is ook leverancier van Modulnova, maar hebben ook in betaalbaar programma mooie Punto keuken!
Pagina: 1 ... 544 545 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1