Dit is wel een hele open vraag. Je kan wel 16 opstellingen bedenken in die ruimteTdv98 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:29:
Wij zullen binnenkort naar de 2e keukenboer, wij hebben zelf iets in ons hoofd hoe we de keuken graag willen. Alleen ik weet niet of dit de beste keuze is voor ons. Graag heb ik wat meer input betreft de indeling van de keuken. Hoe zouden jullie het gaan aanpakken met de ruimte die er is? Hoogte is 2,47m.
Gehele ruimte mag gebruikt worden.[Afbeelding]
Wat vind je belangrijk?
Een kookeiland? Dan dat als basis en bedenken waar je de kasten wilt. Bar er bij om naar buiten te kunnen kijken? Dan niet de kasten achter de bar maar langs een van de andere muren.
Hecht je waarde aan een logische looproute? Dan geen kookeiland, die komt wel echt in het midden van die ruimte en in de doorloop naar de eetkamer.
Is de ruimte onderaan de plattegrond de woonkamer? Als je de woonkamer en keuken bij elkaar wilt betrekken dan een lange kastenwand langs die muur. Als je juist niets van de keuken wilt zien vanuit de woonkamer, dan alles om de hoek. Iets van een hoekopstelling.
Met de aanname dat aan de andere kant van de keuken de woonkamer zit: ik zou zelf de keuken nooit in het midden willen tussen woon en eetkamer, dus eetkamer zou bij mij keuken worden.
Al het bovenstaande is afhankelijk van het uitzicht etc en de overige looproutes in je huis. Dus even een goed ontwerp op basis van deze weinige info vind ik ingewikkeld.