• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:59
UltraInstinct schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 15:12:
[...]

Omdat ze extreem veel marge pakken en als ze de offerte meegeven en je ergens anders gaat dan gaat de ander 100% zakken om toch je een keuken te verkopen. Dat willen ze niet.

Ik ben zo blij dat ik zelf bij verschillende keukenverkopers ben geweest. Bij verkoper 2 kwamen ze uit op 25.000 euro en wou die zakken naar 15.000 (zelfde als verkoper 1) als ik vandaag ging tekenen.

Trieste figuren. Ik snap dat je winst wilt maken maar als ik ja had gezegd op 25.000 dan hadden ze me gewoon opgelicht
Jah, ze gaan opeens van 33000 naar 21000 en dan moet die het even aan de leidinggevende vragen die zegt dat als je direct ondertekent, je het mag meenemen voor 19k terwijl we geen gekke apparatuur of werkblad hebben gevraagd 8)7 Ik hield de topic al langere tijd bij, maar was toch verbaasd toen ik het meemaakte.
DonMetal schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 16:01:
[...]

Bij wat voor zaken ben je geweest?

Bij Kvik en Keukenloods kregen we alles zo mee. Bij Tolkamp (Winterswijk) na de 2e afspraak ook.
3 zaken in omgeving Rdam, volgens mij keukenconcurrent en de andere was keukenhart. Vooral keukenhart was op het einde minder fijn, de verkoper belde uiteindelijk nog wel na maar vriendelijk bedankt.

We hebben wel een globaal idee over de indeling van de keuken, maar we zijn er nog niet over uit, dus de tekening verandert ook telkens ook wel.
-elw00d schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 19:55:
[...]

Als ze niet transparant willen zijn en de gespecificeerde offerte niet willen aanleveren, dan ben je snel klaar toch? Ik snap wel dat sommige zaken het niet uit hunzelf doen na de 1e afspraak, maar als je er specifiek om vraagt, kun je het mijn inziens niet weigeren.

Overigens is het nog best een kunst om keukenoffertes op detail niveau te kunnen vergelijken. Soms kun je beter naar de totaalprijs kijken.
We zijn het vooral ook op de totaalprijs aan het vergelijken, maar dan weten we wat voor appratuur etc. Merk wel dat sommige verkopers random apparatuur erin proberen te zetten, terwijl je iets anders wilt. Of de duurste apparatuur direct pakken en dan die erdoorheen proberen te drukken

NS FC: SW 2742 0448 8213

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16:24
Musta schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:48:
[...]

Jah, ze gaan opeens van 33000 naar 21000 en dan moet die het even aan de leidinggevende vragen die zegt dat als je direct ondertekent, je het mag meenemen voor 19k terwijl we geen gekke apparatuur of werkblad hebben gevraagd 8)7 Ik hield de topic al langere tijd bij, maar was toch verbaasd toen ik het meemaakte.

[...]

3 zaken in omgeving Rdam, volgens mij keukenconcurrent en de andere was keukenhart. Vooral keukenhart was op het einde minder fijn, de verkoper belde uiteindelijk nog wel na maar vriendelijk bedankt.

We hebben wel een globaal idee over de indeling van de keuken, maar we zijn er nog niet over uit, dus de tekening verandert ook telkens ook wel.

[...]

We zijn het vooral ook op de totaalprijs aan het vergelijken, maar dan weten we wat voor appratuur etc. Merk wel dat sommige verkopers random apparatuur erin proberen te zetten, terwijl je iets anders wilt. Of de duurste apparatuur direct pakken en dan die erdoorheen proberen te drukken
Ga naar Eigen Huis Keukens in Capelle. Had daar goeie ervaringen mee. Sprak met Marcel
Pagina: 1 ... 542 543 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1