• Wikken
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:54
Toke_gt schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 13:28:
[...]

Artego is een Duits merk, degelijk, modern, geen fratsen. Ik denk dat je daar niet de details kunt verwachten die je zoekt, maar mogelijk is je richtbudget te laag voor een keukenmerk met de details die je in gedachten hebt. Dat verklaart misschien ook waarom het je veel moeite kost om de keuken te vinden voor de prijs die je in gedachten hebt. (Een interieurbouwer die met Artego komt aanzetten lijkt mij overigens geen echte meubelmaker).

Ga eens kijken bij keukens in het hogere segment (Siematic bijv) puur om je een beeld te vormen van je wensen in relatie tot je budget. En bekijk dan welke concessies je wilt doen. Financieel of in design.
Dank voor je reactie. En inderdaad, misschien is ons richtbudget te laag. We zijn trouwens al wat gestegen. Ik zie hier op het forum hele mooie en soms grotere keukens voorbij komen die qua prijs erg meevallen. En als ik die prijzen vergelijk met de offertes die wij hebben ontvangen, dan klopt het voor mijn gevoel vaak niet.

Andere reden waarom we er nog niet uit zijn is dat het meedenken van keuken leveranciers ons wat tegenvalt. Ze tekenen alleen wat je zelf zegt. Nog bijna niet gehoord "zou je dat niet beter zo kunnen doen?"

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:27
@Wikken Ahh duidelijk! Dat heeft onze ikea idd ook.

Klinkt stom, maar je kunt voor €50,- een advies laten maken bij de IKEA.

Bij mij is juist altijd alles andersom. Ik weet van tevoren heel goed wat ik wil, ze moeten juist alleen maar intekenen wat ik wil. Echter na het gesprek bij de IKEA is onze keuken toch compleet anders geworden.

[ Voor 77% gewijzigd door JaMaaT op 08-05-2026 13:51 ]

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:10
Wikken schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 13:48:
[...]

Dank voor je reactie. En inderdaad, misschien is ons richtbudget te laag. We zijn trouwens al wat gestegen. Ik zie hier op het forum hele mooie en soms grotere keukens voorbij komen die qua prijs erg meevallen. En als ik die prijzen vergelijk met de offertes die wij hebben ontvangen, dan klopt het voor mijn gevoel vaak niet.

Andere reden waarom we er nog niet uit zijn is dat het meedenken van keuken leveranciers ons wat tegenvalt. Ze tekenen alleen wat je zelf zegt. Nog bijna niet gehoord "zou je dat niet beter zo kunnen doen?"
Herkenbaar hoor, dat niet meedenken. Kunnen we je hier helpen met wat ideeen? Sorry als dat je dat station al gepasseerd bent.

• Kisajera
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15:38
Haai alllen,

De knoop is doorgehakt en mijn nieuwe keuken wordt een feit. De layout staat daarbij ook vast. Het enige waar ik over twijfel is de plaatsing van de koelkast. Het liefst heb ik de opening van de hoge kasten zoals op foto 1 (ivm de uitlijning van de grepen). dit zou dan wel betekenen als ik de koelkast in de 3e kast van links plaats hij misschien niet de juiste kant op opent. Als ik de openrichtingen hetzelfde hou misschien de koelkast beter naar kast 4 op de hoek verplaatsen? kom er even niet uit..

ps. schetsen zijn niet van de keukenontwerper maar van mezelf dus let niet op sommige foutjes in de details haha:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjyPfxQcWmOvakpSVX9HoFy4Ouw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V1zQ8fKeyIE1LhC7BCS0wHzV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HaKdIty3iSYttcNn-xD0eNCRBVc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jufcG1dfgNvAePEDVGadrMdf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQkd9eEptbJwrQpLD4LRADA5ipk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hqMwGRxjGpoA6ra4oXj7EUiA.png?f=fotoalbum_large

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:10
Kisajera schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 14:07:
. Als ik de openrichtingen hetzelfde hou misschien de koelkast beter naar kast 4 op de hoek verplaatsen? kom er even niet uit..
Ja, op de hoek is qua opening beter dan 2e van rechts met opening draaiend naar links. Vooral ook omdat je weinig ruimte lijkt te hebben tussen openstaande deur en eiland. Dat betekent dat je jezelf altijd in de weg staat. Is het een vriezer, dan is dat minder erg, want die doe je niet vaak open, maar een koelkast wel.

Nog een tip: plaats de spoelbak wat meer naar links of naar rechts. Met de spoelbak op (ongeveer) dezelfde lijn als de kookplaat moet je een halve draai maken als je iets transporteert van kookplaat naar spoelbak (een pan pasta bijv). Door de spoelbak iets te verplaatsen, is het meer een kwartslag en dat maakt de beweging wat vloeiender, wat prettiger werken is. Of het linksom of rechtsom moet zijn is persoonlijk, dus check bij degene die het meest in de keuken staat. (Rechtshandig heeft meestal linksom draaien als voorkeur, dus dan zou spoelbak in jouw schets wat meer naar rechts opschuiven).
Pagina: 1 ... 541 542 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1