Toon posts:

Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:43

Wailing_Banshee

You're Next

@knausfan jouw foto's laten goed zien waarom ik een bloedhekel aan bovenkastjes heb! Die nieuwe keuken nodigt veel meer uit om iets te gaan doen, dan dat donkere hok van de originele keuken.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• knausfan
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-12-2022
Wailing_Banshee schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:06:
@knausfan jouw foto's laten goed zien waarom ik een bloedhekel aan bovenkastjes heb! Die nieuwe keuken nodigt veel meer uit om iets te gaan doen, dan dat donkere hok van de originele keuken.
Daar heb je helemaal gelijk in! Hoe vaak ik mijn hoofd niet heb gestoten aan punt van afzuigkap!!! Nu met dieper blad geen last meer van. En ik kon nooit een vaas met bloemen op aanrecht aansnijden. Dan moest vaas in gootsteen staan, anders knapten de kopjes van de bloem af tegen onderkant van de kasten. En bovenkasten zijn niet eens zo diep, dus zoveel kan je er niet in kwijt en bij de bij bovenste planken kon ik niet eens komen zonder trap, dus daar leg je ook niet veel. In ruimte hebben we nu veel gewonnen door laden. Die gebruik je optimaal, vooral onder gootsteen.

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-03 18:39
Pater schreef op maandag 17 juli 2017 @ 04:29:
Meerdere huisjes, dus meerdere keukens:

Maria
[afbeelding]

[afbeelding]

Dingen waar ik spijt van heb: kleine kookplaat en de tegels tegen de wand.
Waarom heb je spijt van tegels tegen de wand? Wij gaan ook voor metrotegels achter het fornuis.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Sarrr schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:46:
[...]

Waarom heb je spijt van tegels tegen de wand? Wij gaan ook voor metrotegels achter het fornuis.
Wij zijn expres niet voor tegels gegaan, omdat die voegen altijd smerig worden. Een gladde achterwand is veel makkelijker schoon te maken. Helemaal achter het fornuis.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Sarrr
Wailing_Banshee schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:51:
[...]

Wij zijn expres niet voor tegels gegaan, omdat die voegen altijd smerig worden. Een gladde achterwand is veel makkelijker schoon te maken. Helemaal achter het fornuis.
Klopt, dat is ook mijn enige 'concern'. Een achterwand vond ik in ons geval echter niet mooi omdat ons kookgedeelte op de lange wand zit die helemaal doorloopt tot in de woonkamer. Zo'n losse plaat tegen de muur vind ik dan niet zo stylish.

Ik hoop echter voor een zeer kleine voeg te kunnen gaan en het met goed schoonhouden te overleven... Wellicht maakt het ook iets uit als we geen witte voeg maar een zilvergrijze voeg nemen.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sarrr schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:59:
[...]

Klopt, dat is ook mijn enige 'concern'. Een achterwand vond ik in ons geval echter niet mooi omdat ons kookgedeelte op de lange wand zit die helemaal doorloopt tot in de woonkamer. Zo'n losse plaat tegen de muur vind ik dan niet zo stylish.

Ik hoop echter voor een zeer kleine voeg te kunnen gaan en het met goed schoonhouden te overleven... Wellicht maakt het ook iets uit als we geen witte voeg maar een zilvergrijze voeg nemen.
helaas, ook met een zilvergrijze voeg krijg je kleurverschil door viezigheid/opspattend vet. Hebben wij ook "last" van. Even voegenfris om de zoveel jaar lost veel problemen op.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Sarrr
kmf schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:05:
[...]

helaas, ook met een zilvergrijze voeg krijg je kleurverschil door viezigheid/opspattend vet. Hebben wij ook "last" van. Even voegenfris om de zoveel jaar lost veel problemen op.
Als het op te lossen is en jij 'last' tussen haakjes zet, ben ik op zich al tevree. ;) Ik had wel gelezen dat er bij metrotegels verschillende opvattingen bestaan over of je er überhaupt een voeg bij nodig hebt of dat ze echt wel erg strak tegen elkaar geplaatst kunnen worden. Geen voeg lijkt me lastig i.v.m. vocht en vuil maar een minimale voeg is wellicht mogelijk.

Anyway, iets meer ontopic: mijn foto's komen hopelijk eind november, begin december!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sarrr schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:24:
[...]

Als het op te lossen is en jij 'last' tussen haakjes zet, ben ik op zich al tevree. ;) Ik had wel gelezen dat er bij metrotegels verschillende opvattingen bestaan over of je er überhaupt een voeg bij nodig hebt of dat ze echt wel erg strak tegen elkaar geplaatst kunnen worden. Geen voeg lijkt me lastig i.v.m. vocht en vuil maar een minimale voeg is wellicht mogelijk.

Anyway, iets meer ontopic: mijn foto's komen hopelijk eind november, begin december!
"last" wilt meer zeggen hoeveel je er aan gaat ergeren. In principe is de verkleuring egaal. Maar er de voegen bij het kookgedeelte zijn wel duidelijk donkderder dan die boven de spoelbak bv.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 09:59

Pater

Terry Tate

Sarrr schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:46:
[...]

Ik vind ze niet mooi. Ik had liever vlakke tegels tegen de muur gehad. Oh well...

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-03 20:33
robin222 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 18:31:
Onderstaand onze keuken, ik heb hem al eens in het grote keuken topic geplaatst maar hij past hier ook goed :) Vorig jaar laten plaatsen en nog steeds erg blij met het eind resultaat. Het is een schroder keuken waarbij een groot deel van de standaard elementen zijn verbouwd om tot dit ontwerp te komen.
Wat zit er in:
Novy afzuigkap
quooker
Bosch stoomoven
Bosch koelkast
Smeg vaatwasser
Franke Tectonite spoelbak
Atag kookplaat

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Er zijn eigenlijk geen dingen die ik anders had willen doen, afgezien van een losse motor van de afzuigkap boven het plafond voor het geluid maar ik kwam er pas achteraf achter dat hier ruimte voor was. Een zwarte matte keuken is heel mooi maar.... je ziet er echt alles op. Keuken blijft wel mooi schoon omdat je hem goed moet bijhouden. :+ Hier nog wat meer foto's die de keukenwinkel heeft laten maken:link
Erg gave keuken, kan me voorstellen dat je hier trots op bent.

Qua accessoires, ik zie een New Norm peper en zout stel, welke kleur heb je? En van welk merk is het druip rekje? Erg fraai!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 22:05
Robberto schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 10:03:
[...]

Erg gave keuken, kan me voorstellen dat je hier trots op bent.

Qua accessoires, ik zie een New Norm peper en zout stel, welke kleur heb je? En van welk merk is het druip rekje? Erg fraai!
Thanks!!! Yep het is een New Norm setje, het is de zwart/lichtgrijs versie met houten dop. Ik zie nu ook dat er een rvs dop versie van is. Het merk van het pannen/druiprekje weet ik niet.. Kregen we bij de keuken en om heel eerlijk te zijn is deze gelijk een kast in gegaan omdat we hem toch niet gebruiken.

Instagram: Hus_Yn_Harns - Nieuwbouw

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

robin222 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 18:31:
Onderstaand onze keuken, ik heb hem al eens in het grote keuken topic geplaatst maar hij past hier ook goed :) Vorig jaar laten plaatsen en nog steeds erg blij met het eind resultaat. Het is een schroder keuken waarbij een groot deel van de standaard elementen zijn verbouwd om tot dit ontwerp te komen.
Wat zit er in:
Novy afzuigkap
quooker
Bosch stoomoven
Bosch koelkast
Smeg vaatwasser
Atag kookplaat

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Er zijn eigenlijk geen dingen die ik anders had willen doen, afgezien van een losse motor van de afzuigkap boven het plafond voor het geluid maar ik kwam er pas achteraf achter dat hier ruimte voor was. Een zwarte matte keuken is heel mooi maar.... je ziet er echt alles op. Keuken blijft wel mooi schoon omdat je hem goed moet bijhouden. :+ Hier nog wat meer foto's die de keukenwinkel heeft laten maken:link
Complimenten voor de (gewaagde doch prachtige) keuken! Geeft maar aan dat een keuken niet per se wit hoeft te zijn en donker /donker ook heel goed kan.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023

• LxgOne
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-01 03:38
Hierbij ook even onze keuken showen die sinds gisteren is opgeleverd! :9~ *O*

Toestellen zijn allemaal van Siemens, en ik zal vanavond de specs toevoegen van de keuken

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:47
Mooi, die kastenwand over de volledige breedte en hoogte! Is het plafond verlaagd voor de spotjes?

• LxgOne
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-01 03:38
dj_raoul schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:41:
Mooi, die kastenwand over de volledige breedte en hoogte! Is het plafond verlaagd voor de spotjes?
Nee, De muur waar de dampkap aanhangt was de vroegere achtergevel van de woning. We hebben dus 4m bijgezet (plafond is met houten balken en gyproc) waardoor het gemakkelijk was om hier allemaal rekening mee te houden.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:56

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Onze keuken is ook voor 99% klaar. Het is een IKEA keuken (METOD), zelf erin gezet.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 08-06-2020 09:12]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ThinkPadd schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:47:
Onze keuken is ook voor 99% klaar. Het is een IKEA keuken (METOD), zelf erin gezet.

***members only***
Warme keuken, vooral door die achterwand kleur. Ik had zelf denk ik alleen zwarte stopcontacten gekocht (ik vind die combinatie geel/zwart erg mooi, zijn dezelfde kleuren als onze slaapkamer :p) Maar ik denk dat je gaat tegenvallen hoe makkelijk die achermuur schoon te maken is, helemaal achter je fornuis.

En die Quooker, dat is een aanschaf waar wij nog geen seconde spijt van hebben gehad. Die waterkoker neemt ook alleen maar ruimte op het aanrechtblad in beslag :p

• 321610169a
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-03-2018
ThinkPadd schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:47:

***members only***
Onder 8K, of "ver onder 8K"? Want blad + apparatuur telt op tot 3400 euri. Je hebt toch niet 4400 euri gespendeerd aan kastjes?

En die kieren naast de koelkast; is dat de bedoeling :?

Hoe bevalt de 80cm plaat? Ik heb zelf bij 5-pits smaller dan 90 altijd zoiets van "tja.. dit past net niet".

*321610169a kookt op een 60cm Siemens inductieplaat, ingebouwd in een Faktum keuken, 15cm off-center ten opzichte van het 60cm kastje er onder, maar wel midden onder de 90cm (Bosch) afzuigkap.

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:50
321610169a schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:32:
[...]
Ik lees:
Links en rechts van de koelkast komt nog een afdekpaneel en op de zijkant van de vaatwasser moet nog een afdekpaneel.
;)

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:56

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
321610169a schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:32:
[...]

Onder 8K, of "ver onder 8K"? Want blad + apparatuur telt op tot 3400 euri. Je hebt toch niet 4400 euri gespendeerd aan kastjes?

Hoe bevalt de 80cm plaat? Ik heb zelf bij 5-pits smaller dan 90 altijd zoiets van "tja.. dit past net niet".

*321610169a kookt op een 60cm Siemens inductieplaat, ingebouwd in een Faktum keuken, 15cm off-center ten opzichte van het 60cm kastje er onder, maar wel midden onder de 90cm (Bosch) afzuigkap.
Ver onder 8K. Ik heb net even voor je gekeken in de keukenplanner software en het prijslijstje voor kastjes e.d. komt op €2150. Daar zit ook al wat ladeverlichting (€286) e.d. bij. Heb m'n bericht aangepast, denk dat we rond de €6500 zaten voor _alles_. Handig zijn scheelt een hoop geld ;)
Echt helemaal eerlijk is die totaalprijs overigens niet, want er mist een combimagnetron en vriezer in dit verhaal. Die hebben we in de bijkeuken staan, waar we ook nog een (IKEA) kastenwand gaan bouwen en voor die twee apparaten een inbouwvariant gaan kopen.

En de 80cm plaat bevalt ons prima. Misschien dat 90cm nog beter was geweest, maar die had ik fysiek niet kwijt gekund omdat de kast waar hij op ligt 80cm breed is. Dan moest ik al een stuk uit de bovenkant van die kastjes gaan zagen, zou een heel gepuzzel worden. Ook heb je voor een dergelijke plaat waarschijnlijk een 3-fasen aansluiting nodig en die heb ik niet. Valt wel om te laten zetten natuurlijk, maar met de 80cm redden we ons prima.

De kieren zijn inmiddels dicht, op die foto had ik de afdekpanelen nog niet op maat gezaagd ;)

[Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 23-02-2018 08:15]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 17:25

kazz1980

Goh... Ik hier?

Mooie keukentjes hier ;) Zie wel veel witte keukens met zwart blad ... Geen waarde oordeel - het valt me op!
Mijn eigen laatste keuken was dat trouwens ook (inmiddels dik 10 jaar terug). Mooi houtnerf wit strakke lades en zwart granieten blad met zilveren glazen spatwand. Waanzinnig mooie keuken (vond ik dan).
Helaas inmiddels alweer 7 jaar een lelijke keuken in gebroken wit formica met een gelamineerd plastic blad met houtpatroon. Lelijk RVS gas met vier pitjes en apparatuur die allemaal nét niet doet wat het zou moeten doen :( En dat alles op een laminaat vloertje.

Blegh. Ik wil weer een échte keuken... Tot die tijd hou ik het hier in de gaten. Leuke ideetjes voor ooit weer eens :)

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

kazz1980 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:46:
Helaas inmiddels alweer 7 jaar een lelijke keuken in gebroken wit formica met een gelamineerd plastic blad met houtpatroon. Lelijk RVS gas met vier pitjes en apparatuur die allemaal nét niet doet wat het zou moeten doen :( En dat alles op een laminaat vloertje.
Ik was ook blij dat we die oude keuken konden slopen... Maar niets mis met een laminaat vloertje! Als je er maar wat aandacht aan geeft...

* Wailing_Banshee is nog steeds blij met haar laminaat leistenen vloertje

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:19
Crosspost vanuit keuken verkoperstopic deel 2:

Bij deze de keuken die ik 2 maandjes geleden heb laten plaatsen:

Helemaal links zit een koelvriescombi, daarnaast een combi-oven met bergkast boven en onder, dan een ladenblok van een meter met een 60cm gaskookplaat en 90 cm afzuigkap, vervolgens een hoekkast van 120cm met een LeMans systeem, dan een spoelkast en ten slotte de vaatwasser. Keuken is hoogglans wit gelakt met sokkels in "vintage oak". Inbouwapparatuur is allemaal van Siemens. Keuken is aangeschaft bij Akzent in Nordhorn.

Voor de liefhebber, dit zat er in: foto 1, foto 2

Specs:
Siemens KI34VA50 koelvriescombi
Siemens SN65M009EU vaatwasser
Siemens EC645PB90D 4-pits gaskookplaat
Siemens LC97BC532 afzuigkap
Siemens CM633GBS1 combioven
Blanco spoelbak en kraan
Composiet blad, gespoten fronten op lakdraagfolie en kunststof (houtkleur)

Keuken is van het merk Bau-for-mat met 78cm korpus.

Wat ik mis is een grote kookplaat. Maar dat is niet mogelijk gezien de ruimte. Ik heb nu extra kastruimte door de dubbele hoge kast en een vriezer in de keuken (geen bijkeuken). Dat was een afweging die we moesten maken. Verder erg tevreden over de keuken (zit er nu 2,5 jaar in).

De wijzen komen uit het Oosten!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-03 14:30

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Vriendin en ik hebben een huis gekocht en zelf ben ik helemaal verliefd op de keuken die erin zit, maar vriendin is iets minder enthousiast (ze vindt het een beetje koud / klinisch). We gaan dus sowieso die krukken vervangen door onderstaande modellen van Normann Copenhagen, groene Muuto unfold lampen ipv dat zilveren ding en zij wil erg graag zo'n enorme bananenplant in de hoek en wat houten snijplanken en dat soort prullaria. Jullie nog tips voor haar / mij?

http://i65.tinypic.com/2cwld9h.jpg

http://i67.tinypic.com/11c9sap.jpg

http://i65.tinypic.com/14bss2r.jpg

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:14
.

[Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:15]

• N1ckk

N1ckk

Haha dank... denk ik! Nee hoor, ik snap haar ook wel. Beetje warmte kan geen kwaad erin. Ik ben daar alleen niet zo goed in om dat soort specifieke dingen te bedenken.

(Ik moest beetje lachen vanwege die prullenbak)

[Voor 13% gewijzigd door N1ckk op 01-03-2018 17:00]

• Vitruvius
Mooie fruitschaal, wat flessen wijn, een peper en zout stel dat gezien mag worden, tijdschriften, wat verse kruiden en je bent al een heel eind verder. Wellicht in het verlengde van het schiereiland op de muur nog wat aanbrengen aan kunst gerelateerd aan koken/eten.

• N1ckk

N1ckk

Zo die peper- en zoutstellen zijn echt geweldig! Meteen besteld. Heb ook deze nog uit het oude / huidige huis:

http://i63.tinypic.com/9ax1yh.jpg

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 17:25

kazz1980

Goh... Ik hier?

Wailing_Banshee schreef op maandag 26 februari 2018 @ 08:04:
[...]

Ik was ook blij dat we die oude keuken konden slopen... Maar niets mis met een laminaat vloertje! Als je er maar wat aandacht aan geeft...

* Wailing_Banshee is nog steeds blij met haar laminaat leistenen vloertje
Tja. Maar redelijk geprijsd laminaat is niet gemaakt om 10 jaar mee te gaan he... Dus na 7 jaar wordt het her en der toch wat minder... Had ook na 3 jaar willen verhuizen! Maar dat liep even anders! (bedankt Den haag!).

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
N1ckk schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 18:03:
Zo die peper- en zoutstellen zijn echt geweldig! Meteen besteld. Heb ook deze nog uit het oude / huidige huis:

[afbeelding]
Lekker laten hangen in het oude huis, wat mij betreft :P

Kleurtje op de muur misschien een idee? Of een fotobehang van (ik noem maar eens wat) een enorme banaan of zoiets. Iets kleurigs, iets lolligs. Ik vind het allemaal zo klinisch wit en serieus nu.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Haha, hater! Ik ben superblij met dat ding :). Ik ga een foto plaatsen na de vriendin-facelift(vandekeuken).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wijnand1980
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:22
N1ckk schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:27:
Vriendin en ik hebben een huis gekocht en zelf ben ik helemaal verliefd op de keuken die erin zit, maar vriendin is iets minder enthousiast (ze vindt het een beetje koud / klinisch). We gaan dus sowieso die krukken vervangen door onderstaande modellen van Normann Copenhagen, groene Muuto unfold lampen ipv dat zilveren ding en zij wil erg graag zo'n enorme bananenplant in de hoek en wat houten snijplanken en dat soort prullaria. Jullie
Mooie keuken!

Ik ben zelf niet zo'n fan van een plaat tot de afzuigkap in zo'n donkere kleur. Wij hebben een (bredere) aluminiumplaat met opdruk laten plaatsen. Leuke print maakt het speels en het is bovendien makkelijk schoonmaken. Wij hebben 6 jaar geleden besteld bij pimpyourkitchen.nl, ziet er nog steeds goed uit en kostte toen iets van €300 meen ik.

[Voor 7% gewijzigd door Wijnand1980 op 02-03-2018 15:42. Reden: Extra info]

• Vitruvius
Hmm, ik zou die wijnhouder lekker thuis laten. Kijk eens hier, wellicht een gave oplossing om een wandtekening te laten maken: http://www.karlijnvandewier.nl/wandtekening/

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Wijnand1980 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:32:
[...]

Mooie keuken!

Ik ben zelf niet zo'n fan van een plaat tot de afzuigkap in zo'n donkere kleur. Wij hebben een (bredere) aluminiumplaat met opdruk laten plaatsen. Leuke print maakt het speels en het is bovendien makkelijk schoonmaken. Wij hebben 6 jaar geleden besteld bij pimpyourkitchen.nl, ziet er nog steeds goed uit en kostte toen iets van €300 meen ik.
Het hangt ervan af hoe de rest van de keuken eruit ziet. Wij hebben een zwarte plaat (mat), maar ook een zwarte afzuigkap (tot aan het plafond) en een zwart fornuis. Het effect is dan ineens heel anders.

Maar die afdruk is wel geinig!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:03
Members only:

• Deleon78
.

[Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rob-T6
@Deleon78

Het is een Rotpunkt Keuken.
het lage deel is Kashmir gespoten, en het hoge deel is grey real oak?
Het blad is een keramisch blad, Easy Ceramics kerncollectie, type Sol

We wilde na de vorige keuken met extra dik blad en RVS plinten / randen dit keer zo min mogelijk randen ;)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@Rob-T6 je vrouw heeft smaak dat ze geen bovenkastjes wil :p Of ze nou kleiner is of niet! Het geeft veel meer openheid in een keuken, zonder bovenkastjes.

Maar is dat kastje in de hoek (naast het koffie/waterkoker-apparaat) wel een beetje bereiken? En zijn dat de enige twee stopcontacten?? wij hebben een keuken met een beetje dezelfde vorm en hebben op drie plekken stopcontacten zitten (2 contactpunten per punt). Op de plek waar die van jou ook zit, daar waar bij jou dat kleine raam zit en de derde in de hoek waar je Donald Duck staat. En nog hebben we soms te kort!

• Rob-T6
@Wailing_Banshee
Klopt van de stopcontacten. Er zit er een achter het schiereiland op 300 +vl weg gestopt, en 1 achter de plaat van het fornuis.

Helaas hadden we na de oplevering geen tijd op dat moment om een stopcontact te verplaatsen.
Die bij het fornuis zou naast de kookplat zitten, maar kwam toch iets anders uit als gedacht (lang leve de +/- plaatsing van de installateur.)
Alle wanden op de begane grond zijn sausklaar opgeleverd, en dat was ook een punt op dat moment om het niet te doen. (achteraf altijd spijt van, maar dat is niet anders.)

Ik wil er nog een keer een rijtje (2 of 3) bijmaken ter hoogte van de Donald Duck, maar dat zal waarschijnlijk tegelijk zijn met de doorbraak naar de garage, dan moet ik toch al de wand aanpakken, en kan dit gelijk mee.

(ps. ik wilde ook geen bovenkasten ;))

Acties:
  • +4Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:02:
[...]

Warme keuken, vooral door die achterwand kleur. Ik had zelf denk ik alleen zwarte stopcontacten gekocht (ik vind die combinatie geel/zwart erg mooi, zijn dezelfde kleuren als onze slaapkamer :p) Maar ik denk dat je gaat tegenvallen hoe makkelijk die achermuur schoon te maken is, helemaal achter je fornuis.

En die Quooker, dat is een aanschaf waar wij nog geen seconde spijt van hebben gehad. Die waterkoker neemt ook alleen maar ruimte op het aanrechtblad in beslag :p
Zwarte stopcontacten hoorde ik?

Apparatuur is AEG (Vaatwasser, Oven met pyrolise functie & kookplaat, 90cm met flexzone) behalve koelkast (Zanussi) en afzuigkap (ATAG).
Sigma Pearl Clean oid gebruikt, één van de beste 1 component afschrobbare verf, gaat tot nu toe prima & anders tja, dan schilder je het over (maar dat mag de volgende doen, heb het te koop staan)
Keuken is verder ook IKEA, zowel kastjes als blad (laminaat) & spoelbak.

Rechts achter de camera is een 2.5 a 3 meter brede raampartij over de volledige hoogte dus donker is het niet, en savonds met de spots aan al helemaal niet. Ben eigenlijk wel erg tevreden over de keuken, Oranje & Zwart knalt super lekker, indeling is prima (maar heb ook inmiddels wel met veel verschillende indelingen ervaring :+ ).

Staat te koop dus, je krijgt er een appartement in Utrecht bij :+

[Voor 22% gewijzigd door GoldenSample op 12-03-2018 22:05]

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
GoldenSample schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:59:
[...]

Zwarte stopcontacten hoorde ik?
[Afbeelding]
Apparatuur is AEG (Vaatwasser, Oven met pyrolise functie & kookplaat, 90cm met flexzone) behalve koelkast (Zanussi) en afzuigkap (ATAG).
Sigma Pearl Clean oid gebruikt, één van de beste 1 component afschrobbare verf, gaat tot nu toe prima & anders tja, dan schilder je het over (maar dat mag de volgende doen, heb het te koop staan)
Keuken is verder ook IKEA, zowel kastjes als blad (laminaat) & spoelbak.

Rechts achter de camera is een 2.5 a 3 meter brede raampartij over de volledige hoogte dus donker is het niet, en savonds met de spots aan al helemaal niet. Ben eigenlijk wel erg tevreden over de keuken, Oranje & Zwart knalt super lekker, indeling is prima (maar heb ook inmiddels wel met veel verschillende indelingen ervaring :+ ).

Staat te koop dus, je krijgt er een appartement in Utrecht bij :+
Welke lampen zijn dat? En heb je die ook met LED of is het nog halogeen?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Sander schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:53:
[...]

Welke lampen zijn dat? En heb je die ook met LED of is het nog halogeen?
Dat is gewoon LED (uiteraard) :)

Het is eigen productie van m'n broer met mijn hulp, stuur anders even een DM met wat je wilt (zijn wat verschillende modelletjes oa enkele spot IPV dubbele).

• N1ckk

N1ckk

Duurde even, sorry ;). Maar inmiddels wonen we er even en hebben we wat aankleding.

Members only:

• xstarr_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-01-2022
Wauw! Mooie keukens allemaal. Wij hebben een nieuwbouw gekocht waarin we van plan zijn om zelf de keuken te plaatsen. Dus genoeg inspiratie hier. Op welke hoogte hebben jullie de stopcontacten boven het aanrecht. De aannemer heeft het geplaatst op 1,2 vanaf de vloer.. Beetje hoog?

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-03 21:43
N1ckk schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:43:
Duurde even, sorry ;). Maar inmiddels wonen we er even en hebben we wat aankleding.

Members only:
Beetje offtopic maar mooie trap heb je daar. Hardhout of vuren?

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

xstarr_ schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:53:
Wauw! Mooie keukens allemaal. Wij hebben een nieuwbouw gekocht waarin we van plan zijn om zelf de keuken te plaatsen. Dus genoeg inspiratie hier. Op welke hoogte hebben jullie de stopcontacten boven het aanrecht. De aannemer heeft het geplaatst op 1,2 vanaf de vloer.. Beetje hoog?
115 of 120 is volgens mij redelijk gangbaar tegenwoordig. Waar vroeger keukens nogal eens (te) laag waren, zijn ze tegenwoordig standaard 95 hoog. De WCD's zitten dan zo'n 20 tot 25cm boven het werkblad.

☀️ 18 Panelen | 🔋 5,8 kWp | ⚡ SolarEdge SE6K

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-03 20:38
Bij ons komt die op 110cm, aanrecht op 93cm ongeveer.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Zelf ontworpen, zelf voorzetwand gemaakt en zelf geplaatst.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:06
Barry schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 23:27:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Wat voor apparatuur zit erin?

Leuke lamp trouwens >:)

• Barry
Miele 7000 serie koffiezetter en combi-oven (greeploos), Miele vaatwasser, Miele koeler 178cm met push to open, miele onderbouw vriezer (onder combi) met push to open.

De lampen (spots) hangen inmiddels.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-03 11:27
Aangezien ik de andere keukentopic al een tijdje volg en er veel info uit heb gehaald hierbij mijn project. Het is bijna klaar alleen de achterwand bij de kookplaat komt ook op de zijkant en het aanrechtblad rand moet nog op de uiteinden op maat gezaagd worden.
En ja ik moet ook nog een echte lamp ophangen maar die wou ik zelf maken dat het spotjes over het hele aanrechtblad worden.

De keuken is in principe van ikea incl de vaatwasser, kookplaat en koelkast de overcombi is van Etna.
De aanrechtblad rand komt via een natuursteenbedrijf en de achterwand van bol.com

hier een foto van toen ik het huis kocht

Een foto van het ikea keukenplan programma

En het eindresultaat de bar heb ik eerst op zolder neergelegd ik vond het zonder wat ruimtelijker en als ik eenmaal de gaten ervoor boor kan ik niet meer terug.

Steam: Deathscythe

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-03 12:40

Booth

¯¯¯¯¯¯

Gaaf! Vooral dat werkblad uit 1 stuk. Wat is dat rechthoekje aan de rechtermuur op het blad?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deleon78
.

[Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 16:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Evert134
Booth schreef op zondag 24 mei 2020 @ 23:28:
Gaaf! Vooral dat werkblad uit 1 stuk. Wat is dat rechthoekje aan de rechtermuur op het blad?
Bedankt er zitten inderdaad 2 naden we zijn best lang bezig geweest bij het plaatsen om ze zo min mogelijk zichtbaar te maken.( op den duur met 2 man bovenop het aanrecht gezeten een één die het vast zette)

De plaat die op het aanrecht ligt is het overgebleven deel van de achterwand achter het kookstel. Ik heb er dopjes onder geplakt en zet daar nu de warme pannen ect. op. Die aan de muur zijn wcd er zitter 3 op het lange stuk en 1 in de hoek naast het kookstel.

[Voor 22% gewijzigd door Evert134 op 25-05-2020 08:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-03 09:39
Je moet echt goed kijken om te naad te zien, heel netjes als je dat zelf voor elkaar hebt gekregen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:26
Evert134 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:20:
Aangezien ik de andere keukentopic al een tijdje volg en er veel info uit heb gehaald hierbij mijn project. Het is bijna klaar alleen de achterwand bij de kookplaat komt ook op de zijkant en het aanrechtblad rand moet nog op de uiteinden op maat gezaagd worden.
En ja ik moet ook nog een echte lamp ophangen maar die wou ik zelf maken dat het spotjes over het hele aanrechtblad worden.

De keuken is in principe van ikea incl de vaatwasser, kookplaat en koelkast de overcombi is van Etna.
De aanrechtblad rand komt via een natuursteenbedrijf en de achterwand van bol.com

hier een foto van toen ik het huis kocht
[Afbeelding]

Een foto van het ikea keukenplan programma

[Afbeelding]

En het eindresultaat de bar heb ik eerst op zolder neergelegd ik vond het zonder wat ruimtelijker en als ik eenmaal de gaten ervoor boor kan ik niet meer terug.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat zijn de afmetingen van jou keuken? :)

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Evert134
Bo0bz schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:51:
[...]

Wat zijn de afmetingen van jou keuken? :)
de diepte is 60 en de hoogte is 98 voor de rest alle buitendiameters.

• Mep75
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi! Mag ik vragen welke frontjes dit zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barry
Dit is de Y-EL 912 Wildeiken Zwart :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PRoeske
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-03 16:14
Wij hebben van de week een 3d-schets van de keuken ontvangen. Erg leuk dat er nog keukenverkopers zijn die de moeite nemen dit hardcopy uit te werken (ontwerp ook allemaal op papier) in plaats van de 13-in-een-dozijn keukentool die vaak nét niet heeft wat je zoekt.

Enfin, een paar plaatjes van de keuken en apparatuur:

Kwa appratuur wordt de keuken voorzien van:
- Siemens IQ500 koel/vriescombinatie
- Siemens IQ300 Vaatwasser
- Siemens IQ500 Oven
- Siemens IQ500 Combimagnetron
- Siemens IQ500 Wandafzuigkap
- Siemens IQ700 Gaskookplaat (‘gas op glas’)
- Quooker Combi+ (7 liter)

Het blad op de foto wordt in 65cm diep en 4cm dik uitgevoerd. Keukenkastjes en achterwand hoogglans wit.

Kwa ontwerp lekker neutraal, maar het blad en apparatuur worden wel een mooie blikvanger.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:04
In het Grote keuken topic al eens voorbijgekomen maar bij deze onze keuken.
(Foto’s zijn wel wat ouder want plinten zitten nog niet op de muren zie ik en de taatsdeur zit er nog niet in richting de hal)

Koof is ook zelf gemaakt.

Kastenwand betreft 5x60 breedt en 235 hoog.
Eiland is 4,65x1,20m

[Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 07-06-2020 12:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-02 12:44
Ziet er supermooi uit! Van mij mag je nog wel meer foto’s plaatsen hoor! Welke Miele-apparatuur heb je en hoe bevalt het?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:04
Kanseleur schreef op maandag 8 juni 2020 @ 00:17:
Ziet er supermooi uit! Van mij mag je nog wel meer foto’s plaatsen hoor! Welke Miele-apparatuur heb je en hoe bevalt het?
Ik heb de volgende apparatuur:

Vaatwasser: Miele G7365 SC Vi XXL
Stoomoven: Miele DGC7845
Oven/Magnetron: Miele H7840BM
Koffieautomaat: CVA7845
Kookplaat: KMDA 7774FL
Koelkast: Liebherr IKB 3560
Vriezer: Liebherr IGN 1664 'nofrost'
Quooker Fusion Square RVS Combi+ 7L

Met alle apparatuur dik tevreden! De kookplaat heeft mijn vrouw nog weleens "ruzie" mee maar ze heeft ook het boekje nog niet gelezen :p .
Grootste ergernis is het automatisch warmhouden van pannen als je ze verplaatst op de plaat, die functie moet ik even uitzetten. Dat bepaald ze liever zelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-02 12:44
Mooi setje! Bij ons komt de koffie en de combi er ook in, net zoals de Liebherrs (alleen andere types). Goed om alvast te weten dat ze ook daadwerkelijk werken 😉. Geniet ervan!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:30

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi die houtstructuur! O+

Welk merk keuken is dit en weet jij misschien ook of deze met een dik blad leverbaar is?

[Voor 6% gewijzigd door Morpheusk op 16-06-2020 20:34]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PRoeske
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-03 16:14
Van de week is onze nieuwe keuken geplaatst. Uiteindelijk voor een redelijk simpel ontwerp gegaan en meer geinvesteerd in goede apparatuur.

Gekocht bij HelloKitchen (Rotterdam Alexandrium), wat een onderdeel is van Mandemakers groep. Goede service in het traject vanaf eerste ontwerp tot aftersales (volgen actief op bij klantenservice voor de opleverpunten) en absoluut niet de ‘verkopen verkopem verkopen’-mentaliteit.

Scheelt mogelijk wel dat ik de verkoper bleek te kennen

Na een paar weken wachten, inmeten, etc. Was het afgelopen dinsdag tijd om te leveren (snel, netjes), woensdag alles geplaatst (snel, netjes) en werd gas/water donderdag aangesloten.

Hier onder het resultaat:

Na de oplevering wel een paar follow-up puntjes, maar ik ken volgens mij geen keuken waar alles ineens goed gaat:
- rechter hoge kast klopt niet, lade moet doorlopen met ladekasten en oven+combi horen netjes op 5mm van elkaar te zitten
- kitnaden zijn rafelig/niet strak (haastwerk)
- kookplaat is aan de onderzijde niet vast gezet
- een ladefrontje is beschadigd
- blad vertoont rare vlekken (vet-achtig, maar gaat er met heet water niet uit).

Al met al heel blij met de keuken en bovenstaande puntjes worden al opgepakt ter reparatie/herstel.

Acties:
  • +14Henk 'm!

• CheesePizza
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-05-2022
oud

Nieuw

De keuken is van IKEA samen met bijna alle inbouwapparatuur (op de oven na). Dit is mijn eerste huis en ik ben redelijk jong dus ik had niet heel veel geld om uit te geven aan de keuken. Toch ben ik na een halfjaar nog steeds trots op mijn keuken en er erg blij mee. Ik heb via de site zelf het ontwerp gemaakt en ben vervolgens naar locatie gegaan om het ontwerp met een van de keukenspecialisten te bespreken, wel fijn dat je voor de aankoop ook nog advies van zo iemand krijgt. Er is niet heel veel in het oorspronkelijke ontwerp veranderd alleen een passtuk. Ik heb alleen een probleem met een van de plinte, die blijft maar niet zitten en ik heb nog geen manier gevonden om die vast te maken op een manier waarbij ik later hem nog makkelijk los kan maken voor toegang tot de stopcontacten.

Ik heb een haat-liefde relatie met mijn werkblad. het is massief hout en vergt het enige onderhoud en oppassen met water (wat best veel voorkomt in de keuken). Ik vind het echter nog steeds erg mooi en zou het waarschijnlijk weer nemen als ik het over kon doen.

Ik heb alleen spijt dat ik geen quooker heb laten plaatsen, hier was niet genoeg geld voor en het was niet echt nodig maar ik mis het wel een beetje (we hebben dat ding op mijn werk en het is toch wel erg handig).

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:34
CheesePizza schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:40:
oud
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Nieuw
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De keuken is van IKEA samen met bijna alle inbouwapparatuur (op de oven na). Dit is mijn eerste huis en ik ben redelijk jong dus ik had niet heel veel geld om uit te geven aan de keuken. Toch ben ik na een halfjaar nog steeds trots op mijn keuken en er erg blij mee. Ik heb via de site zelf het ontwerp gemaakt en ben vervolgens naar locatie gegaan om het ontwerp met een van de keukenspecialisten te bespreken, wel fijn dat je voor de aankoop ook nog advies van zo iemand krijgt. Er is niet heel veel in het oorspronkelijke ontwerp veranderd alleen een passtuk. Ik heb alleen een probleem met een van de plinte, die blijft maar niet zitten en ik heb nog geen manier gevonden om die vast te maken op een manier waarbij ik later hem nog makkelijk los kan maken voor toegang tot de stopcontacten.

Ik heb een haat-liefde relatie met mijn werkblad. het is massief hout en vergt het enige onderhoud en oppassen met water (wat best veel voorkomt in de keuken). Ik vind het echter nog steeds erg mooi en zou het waarschijnlijk weer nemen als ik het over kon doen.

Ik heb alleen spijt dat ik geen quooker heb laten plaatsen, hier was niet genoeg geld voor en het was niet echt nodig maar ik mis het wel een beetje (we hebben dat ding op mijn werk en het is toch wel erg handig).
Ziet er mooi uit, lijkt het zo of komt hoekkast niet tegen de muur of lijkt het maar zo op de foto's

• CheesePizza
ppatrick schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:51:
[...]

Ziet er mooi uit, lijkt het zo of komt hoekkast niet tegen de muur of lijkt het maar zo op de foto's
De hoekkast zit wel tegen de muur hij is alleen erg diep. Gelukkig zit er een carrousel in: https://www.ikea.com/nl/n...l-onderhoekkast-60215291/

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:34
CheesePizza schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:17:
[...]

De hoekkast zit wel tegen de muur hij is alleen erg diep. Gelukkig zit er een carrousel in: https://www.ikea.com/nl/n...l-onderhoekkast-60215291/
Bedoelde bovenkastje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CheesePizza
ah, ja dat klopt. Ik vond dit persoonlijk mooier.

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Evert134 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:00:
[...]

de diepte is 60 en de hoogte is 98 voor de rest alle buitendiameters.

[Afbeelding]
Als ik het goed begrijp is het dus een Ikea keuken, de kasten althans.
Hoe heb je deze op een hoogte van 98cm gekregen?

PSN: Flix20-NL

• Evert134
Flix20 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:34:
[...]

Als ik het goed begrijp is het dus een Ikea keuken, de kasten althans.
Hoe heb je deze op een hoogte van 98cm gekregen?
Standaard hoogte van de kastjes vanaf de grond is dacht it 8cm. Je kan ik hun keukenplanmer kiezen voor verhoogde afwerkplaat onder de kaatjes dan komen ze op 11cm. Het nadeel is alleen dat alle beschrijvingen uitgaan van de standaart hoogte.

Dan is het de muurbeugel hoger ophangen en de pootjes verder uit draaien. Vaatwasser en koelkast moest een plaat onder die pootjes kon ik niet zover uitdraaien.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:25

mark-k

AKA markkNL

Voor je plintje, evt een magneetje verlijmen zodat hij daarmee vast blijft zitten

• Flix20
  • Nu online
Evert134 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 07:24:
[...]

Standaard hoogte van de kastjes vanaf de grond is dacht it 8cm. Je kan ik hun keukenplanmer kiezen voor verhoogde afwerkplaat onder de kaatjes dan komen ze op 11cm. Het nadeel is alleen dat alle beschrijvingen uitgaan van de standaart hoogte.

Dan is het de muurbeugel hoger ophangen en de pootjes verder uit draaien. Vaatwasser en koelkast moest een plaat onder die pootjes kon ik niet zover uitdraaien.
Gaat me met name om de plint gezien deze 11cm hoog is lijkt me?
Heb je dan boven/onder een kier of heb je dit anders opgelost?

• Evert134
Flix20 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:57:
[...]

Gaat me met name om de plint gezien deze 11cm hoog is lijkt me?
Heb je dan boven/onder een kier of heb je dit anders opgelost?
Ja klopt je krijgt een hogere plint. Er zit bij mij aan de bovenkant een kier van 2a3mm. Maar de plint valt vrij ver onder de kastjes dus is dat niet te zien.

• Flix20
  • Nu online
Evert134 schreef op zondag 13 september 2020 @ 03:39:
[...]

Ja klopt je krijgt een hogere plint. Er zit bij mij aan de bovenkant een kier van 2a3mm. Maar de plint valt vrij ver onder de kastjes dus is dat niet te zien.
2 a 3 cm lijkt me?
Maar goed te weten. Wil het zelf ook zo gaan doen.
In ergste geval haal ik nog een bedekkingspaneel erbij en maak daar de plint van

• Ada12
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-06-2022

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtige fronten. Welk materiaal is dit?

• jacco5555
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-03 20:42

Dit was onze oude keuken. Deze was geplaatst in een aanbouw aan het huis van 4 bij 2.5 meter ongeveer. Deze keuken incl aanbouw is gesloopt en hier is een nieuwe aanbouw over de gehele breede van het huis voor terug gekomen met een nieuwe keuken.

We hebben de aanbouw casco laten bouwen en de gehele afwerking/elektra/leidingwerk en plaatsen van de keuken hebben we zelf gedaan. De basis zijn kastjes van de Ikea waar een granito blad op gemaakt is. De frontjes hebben we besteld bij een bedrijf wat allemaal deuren voor Ikea keukens maakt en de schouw is ook zelf gemaakt.

De hele keuken heeft ons minder dan 10000 euro gekost (zonder de aanbouw dan :9 ) wat volgens mij zeker niet slecht is voor het formaat. Er moeten nog wat kleine dingen gedaan worden zoals wat deurtjes afstellen maar we schieten al aardig op :)

Wij zijn er super blij mee!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-03 23:12
Dat heb je leuk gedaan, schouw ook. Ook mijn stijl, landelijk/jaren30-50 look.

Ik had zelf ook nog wel mooi gevonden als er lijsten om je deuren en kasten had gezeten, zodat de frontjes 'er in vallen' zeg maar.

Maar eindelijk eens een tweaker zonder hoogglans witte en greeploze keuken met betonlook blad :)

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:09
jacco5555 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:34:
.....
De hele keuken heeft ons minder dan 10000 euro gekost (zonder de aanbouw dan :9 ) wat volgens mij zeker niet slecht is voor het formaat. Er moeten nog wat kleine dingen gedaan worden zoals wat deurtjes afstellen maar we schieten al aardig op :)

Wij zijn er super blij mee!
Ziet er top uit. Dat AGA fornuis ( _/-\o_ ) en een granito aanrecht zijn volgens mij de grootste kostenposten. Knap dat je het dan nog onder de 10.000 kan houden.

• jacco5555
Bedankt, met de Aga hadden we gelukt. Via marktplaats gekocht bij mensen die net een huis gekocht hadden en waar ze een nieuwe keuken in gingen zetten. Ze wilden de Aga niet hebben maar de volgende dag kwam de nieuwe keuken al en dat zware ding stond in de weg. Dus konde wij hem voor weinig mee nemen.

Het blad was inderdaad de grootste kosten post (3600) maar zeker het geld waard.

• MadeK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-03 17:43
We hebben de aanbouw casco laten bouwen en de gehele afwerking/elektra/leidingwerk en plaatsen van de keuken hebben we zelf gedaan. De basis zijn kastjes van de Ikea waar een granito blad op gemaakt is. De frontjes hebben we besteld bij een bedrijf wat allemaal deuren voor Ikea keukens maakt en de schouw is ook zelf gemaakt.
Ziet er goed uit!
Welk bedrijf maakt die Ikea deuren als ik vragen mag?

• jacco5555
K14.nl hebben wij ze vandaan.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RobertoB
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-05-2021
Na een visie en lang wikken en wegen een verbouwing met keuken gedaan. Nu eindelijk klaar en mag ik showen >:) >:) >:)
Keuken is Nobilia XL magnolia. Fronten ultramat, Dekker composiet keukenblad met de volgende apparaten
- koelkast Etna
- Vriezer AEG
- Combi magnetron Etna
- Vaatvasser Etna
- Elica Nikola Tesla one kookplaat
- Selzius kokend waterkraan.
Uitermate tevreden, dus nu op voor de badkamer

Acties:
  • +11Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Hoe we 't huis hadden gekocht:

En, nu een "paar" maandjes later:

(Foto gemaakt na Valentijnsdag, ik had me uitgesloofd ;))

Oh en die ruimte waar de oorspronkelijke keuken zat is nu de bijkeuken, maar heb ik geen betere foto van. Staat nog steeds vol met klusspul :)

[Voor 22% gewijzigd door N1ckk op 15-03-2021 15:38]

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-03 21:43
N1ckk schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:36:
Hoe we 't huis hadden gekocht:

[Afbeelding]

En, nu een "paar" maandjes later:

(Foto gemaakt na Valentijnsdag, ik had me uitgesloofd ;))

[Afbeelding]

Oh en die ruimte waar de oorspronkelijke keuken zat is nu de bijkeuken, maar heb ik geen betere foto van. Staat nog steeds vol met klusspul :)

[Afbeelding]
Welk blad staat er op de middelste foto, markina black?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Ja, volgens mij heet het zoiets idd :)

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
FreezingPixels schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 18:31:
Wat zit er in:
Novy afzuigkap
quooker
Bosch stoomoven
Bosch koelkast
Smeg vaatwasser
Atag kookplaat

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mag ik iets vragen? Je hebt een schiereiland met een houten afwerking aan de buitenzijde: zitten er in die houten afwerking aan de buitenzijde ook nog lades of deuren?

• FreezingPixels
Guus Leeuwis schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:06:
[...]

Mag ik iets vragen? Je hebt een schiereiland met een houten afwerking aan de buitenzijde: zitten er in die houten afwerking aan de buitenzijde ook nog lades of deuren?
Yep! 4 grote lades met push to open. Super handig met kleine kinderen (not) maar ziet er wel clean uit :+

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
@FreezingPixels maar zijn die lades dan ondiep? Of hoe is het binnenwerk met de andere kant gecombineerd?

• FreezingPixels
Guus Leeuwis schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:54:
@FreezingPixels maar zijn die lades dan ondiep? Of hoe is het binnenwerk met de andere kant gecombineerd?
Ze zijn inderdaad iets ondiep, rond de 40cm, maar wel 100cm breed dus ruimte genoeg.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:30

Don Quijote

El Magnifico

Veel gehad aan het grote Keukens topic hier. Om uiteindelijk op een Italiaanse keuken van Cesar te eindigen. Doordat ik perse alles in verstek wilde hebben op de zijkanten, zodat je geen zijwand “ziet”, waren er maar een paar merken een optie. Waarbij Cesar het uiteindelijk won van Eggersman en Comprex, door de mooiste greep en mooiste hout fineer.

Erg blij met het resultaat!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meekster
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-02-2022
@Don Quijote mooie keuken ! Mag ik vragen waar je wandlampjes vandaan komen ? Die boven je aanrecht zitten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Meekster schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:42:
@Don Quijote mooie keuken ! Mag ik vragen waar je wandlampjes vandaan komen ? Die boven je aanrecht zitten?
Zeker al het licht komt bij Bava vandaan. Link.

De losse lampen boven het spoel deel zijn gewoon standaard in de collectie. Kan hey merk wel even opzoeken. De lamp boven het eiland is op maat gemaakt.

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-12-2022
@Don Quijote prachtige keuken zeg! Is dit een eiken of een notenfineer?

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

@Peacefield78 thanks! Dit is Eikenfineer.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:17
N1ckk schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:36:

[Afbeelding]
Hoe noem je zo'n witte uitstekende gootsteen nou precies?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:03

vhal

ಠ_ಠ

Daan schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:35:
[...]

Hoe noem je zo'n witte uitstekende gootsteen nou precies?
opbouw spoelbak zou ik zeggen

Of een Havsen :+

STRAVA

• Barry
In keukentermen noemt men dat een butlersink.

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het pronken met je geplaatste keuken. Aankoopadvies, renders, inbouw, etc kan hier: Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee