Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HerrJP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:01
Afbeeldingslocatie: http://www.hdmiscartadapter.nl/tweakers.jpg
Welkom in de Tweakers keukenshowroom!

Kopje koffie? Die zul je zelf even moeten pakken uit je eigen keuken maar daarna kun je wel ongestoord en heel relaxed door de Tweakers keukenshownroom klikken! Geen opdringerige verkopers, oneindig vierkante meters, 24/7 open en geen parkeerkosten :). Ga je uiteindelijk over tot aanschaf? Dan raden we je aan om even door te lopen naar Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Foto's van jouw keuken!.
  • Eventueel de specs van de keuken. (Merk van de keuken, opsomming van de apparatuur, welke materialen zijn er gebruikt, enz.)
  • Een keuken is vaak onderdeel van bijvoorbeeld de woonkamer. Een overzichtsfoto met daarop wat meer dan alleen de keuken geeft een goede impressie van het geheel.
  • Waar ben je ontzettend blij mee in je keuken? / Wat maakt jouw keuken zo handig? / Wat raad je iedereen aan als zij een keuken gaan aanschaffen?
  • Van welke keuze heb je een beetje spijt? / Wat zou je bij een volgende keuken anders doen?
  • Vragen en antwoorden met betrekking tot gemaakte keuzes, gebruikte materialen en apparatuur.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic, we willen een rustige en schone showroom. Let hier even op.
  • Ieder huis is anders, ieder mens is anders en gelukkig verschillen smaken nou eenmaal. Als je een keuken niet mooi vindt dan staat het je geheel vrij om door te lopen naar de volgende. Natuurlijk mag je, goed onderbouwd, vraagtekens hebben maar dit zal niet uitmonden in een oeverloze discussie..
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-thread; start zo'n discussie dan ook niet hier. Ga eerst zelf op onderzoek uit, bezoek keukenzaken, haal magazines, en stel hier eventueel een vraag n.a.v. een getoonde keuken. Aankoopadvies hoort hier sowieso niet. Bezoek dan het Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3 of start een nieuw topic.
  • Liever ook geen merken-discussies. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van een bepaald merk is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteedt. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een keuken van een andere klasse. De ene persoon heeft een handgemaakte keuken met de complete brochure high-end apparatuur, de ander een zeer eenvoudige. Ga elkaar niet uitlachen. Eenieder kiest uiteindelijk bewust voor een bepaalde keuken dus respecteer dat.
  • Word je keuken verbouwd dan is het natuurlijk leuk om te laten zien hoe je oude keuken eruit zag. Ga echter geen bouwverslag bij houden in dit topic.
Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider.

Er is ook de mogelijkheid om je foto's door Tweakers te laten hosten. Dit kan door het Tweakers.net Fotoalbum aan te schaffen. Dit aanschaffen gebeurt door het inleveren van Karma. Meer over karma en de karmastore is hier te lezen: De Karma F.A.Q.. Meer uitleg over het fotoalbum staat dan weer hier: De Karma F.A.Q. / Fotoalbum

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://www.tinypic.com

ImageShack gebruikt sinds een tijdje popups, in een mate van aggressiviteit die bijna niet te blokkeren is. Hosten op een niet-IS-site verdient dus de voorkeur. Ook op GoT zullen je foto's dus niet direct zichbaar zijn maar verstopt achter een link.

De benodigde 'tags'
De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes :>

Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

code:
1
[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]

Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

code:
1
[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]

Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding of mobiele gebruikers is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic).

Mochten er toch te grote foto's worden gepost dan zullen deze door een admin of moderator aan worden gepast naar directe links. Je post zal wel open blijven zodat je deze nog wel aan kan passen zodra je kleinere foto's hebt.

Deze code dien je dan te gebruiken:

code:
1
2
[url=http://www.domein.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]

Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).
En verder
Binnen Wonen&Verbouwen hebben we ook een topic helemaal bedoeld voor de aanschaf van keukens en wel Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3. Discussies met betrekking tot dit onderwerp mogen daar dus plaatsvinden :)

Deze TS is vast nog niet af. Mis je iets, klopt er iets niet of heb je andere feedback? Let me know!

Hou je tijdens het posten aan het Wonen & Verbouwen Beleid en maak er wat moois van!

Enjoy!

**TS deels schaamteloos gejat van Post hier foto's en specs van je home cinema! dus kudo's voor FeaR.

-o-o-0-o-o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJP
Ik zou natuurlijk heel graag willen aftrappen met het showen van mijn eigen keuken maar die is pas in Maart 2018 klaar...

Wie trapt af? :)

-o-o-0-o-o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 21:49
Leuk, ik ga sbel foto's maken van onze net nieuwe keuken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Super de topicstart! Wat ik stiekem nog wel mis is een lijstje van de grootste/goedkoopste/beste keukenboeren in Nederland.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HerrJP
3x3 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 17:42:
Super de topicstart! Wat ik stiekem nog wel mis is een lijstje van de grootste/goedkoopste/beste keukenboeren in Nederland.
Thanks! Voor dat lijstje verwijs ik je graag door naar onze buren ;)
Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3

-o-o-0-o-o-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:57

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
28/29 juni wordt onze nieuwe keuken geplaatst, hoop dan ook een foto te kunnen plaatsen. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-04 14:00

garriej

Ik las ondertieten.

De keuken wordt 7 augustus geplaatst, daarna zal in jullie voorzien van fotos.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Edwin88
Joepie, ik mag de eerste zijn die dit topic leven inblaast met foto's!

In December vorig jaar ons eerste huis gekocht. Er viel veel te klussen, onder andere een nieuwe keuken. De oude keuken zag er namelijk zo uit:

Oud 2

Oud 1

Na het nodige sloopwerk was de keuken klaar om opnieuw ingedeeld te worden:

Veel werk

Before..

Na een aantal keukenwinkels langs geweest te zijn en ongeveer 7 verschillende ontwerpen te hebben gemaakt en afgekeurd te hebben, kwamen we uiteindelijk de Keukenloods terecht waar de verkoper ons perfect kon helpen.

Ontwerp keukenboer

Dit ontwerp heb ik uiteraard ook even in SketchUp gemaakt omdat het kan:

Ontwerp Sketchup

En hij was besteld! We hadden afgesproken zelf de aansluitingen te doen om geld te besparen, dus dat moest ook nog even gebeuren (meterkast ook maar even vernieuwd in het proces en 5 compleet nieuwe groepen aangesloten voor de keuken).

Aansluitingen

Uiteindelijk is de keuken in 2 dagen geïnstalleerd en bevalt het tot nu toe goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9WZCAm1guc4gpWjOWgu21rhR/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GEZXur8b568VxeEJGr5AbEVI/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O7napS39kVxdRz3WhlWq4pSs/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zEdgi5lDgQoYhQyJJNhEMPsG/medium.jpg

Extra info:

Gekocht bij: Keukenloods Zaandam
Kosten: € 10.000 precies incl montage
Materiaal blad: Kunststof blad op multiplex, 4cm
Materiaal kastjes: Kunststof folie op hout

Apparatuur:
- Smeg oven, koelkast, vaatwasser en afzuigkap
- Boretti kraan
- Itho Daalderop close in boiler (zat in oude keuken)
- Nespresso & Waterkoker

Electra verdeling:
Zoals op de foto te zien zijn er 2 x 4 WCD's, beide een aparte groep.
Boiler op eigen groep
Oven op eigen groep
Vaatwasser op eigen groep
Koelkast op eigen groep, word eventueel nog gesplitst naar andere delen in huis

Tijdens de verbouwing moest er behoorlijk wat gesleuteld worden aan de electra en afvoer, hiervoor aantal dagen in de kruipruimte doorgebracht. Hoop nieuwe kabels getrokken vanuit de meterkast, plafond verwijderd om electra te vernieuwen en afzuigkap te plaatsen, nieuwe aansluiting op riool gemaakt, waterleiding opnieuw getrokken met Uponor. Veel werk!

Waar ben je ontzettend blij mee in je keuken? / Wat maakt jouw keuken zo handig? / Wat raad je iedereen aan als zij een keuken gaan aanschaffen?
Onze keuken is groot, maar de verschillende stukken aanrecht zorgen er voor dat je gemakkelijk met 2 of 3 kan werken. De 'driehoeksopstelling' zorgt er voor dat je wel overal snel en makkelijk bij kunt.
Belangrijkste voordeel is dat de vaatwasser links van de koelkast zit, en dus grotendeels uit het zicht van de kamer is. Vieze glazen, flesjes en andere rommel staat dus mooi uit het zicht.
Ook is de verlichting door mij zelf aangelegd, waar ik tot nu toe erg blij mee ben. De spotjes geven veel fijn werklicht. Wel moet ik nog wat extra verlichting aanleggen.

Qua indeling van de kastjes is het nog wat aftasten. Wel is de indeling zo dat je vanuit de vaatwasser makkelijk de glazen en borden weg kan zetten, wat goed bevalt. Ook kunnen de pannen mooi toegankelijk op de Le Mans hoekkast. Verder passen de handgrepen mooi bij het RVS kookstel.

De oplettende Tweaker ziet dat de achtergevel behoorlijk is aangepast. Dit is het grootste pluspunt; er is heel veel licht in de keuken.

Van welke keuze heb je een beetje spijt? / Wat zou je bij een volgende keuken anders doen?
Wegens kosten hebben we de wasbak niet in laten freezen in het aanrechtblad. Ook is dit blad van kunststof, wederom om de kosten wat te drukken. Ik ben benieuwd hoe lang dit mooi blijft. Aan de andere kant is een houten blad veel lastiger mooi te houden.
De stopcontacten links zijn niet helemaal recht. Dit moet ik nog eens opnieuw doen als de rest van het huis een beetje af begint te raken 8)7 .

Ben benieuwd naar andere keukens!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SD2bQdhRxRJp3dyxRRGZlg6U/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Be0DCbgl0ZgbUlRlsu13deZI/full.jpg

geplaatst eind 2016
koelkast: KI24RV52
kookplaat: EH875MP17E
bakoven / magnetron: CM836GPS1
bakoven / stoomoven: CS856GPS1
vaatwasser: IDSN69M034NL
afzuiging: LD97AA670

Verder nog een franke kokend water kraan met 10 liter boiler en filtersysteem

Keuken zelf is een Rotpunkt keuken met durapal bekleding in kleur stone hoogglans geheel greeploos met rvs greeplijsten en een rvs strip aan onder en bovenzijde panelen. Blad is een 20mm dik arte sile-stone in gris expo-suede.

gekocht bij Bruggink keukens in Heelweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-04 21:59
@kaasplank , Zelf ben ik helemaal niet van de hoogglans maar chapeau zelfs ik vind dit mooi!

Eind september gaan wij verbouwen.(2.5m aanbouw, vloerverwarming hele benedenvloer en nieuwe keuken) en dan zal ik de foto's plaatsen. Ik kan kijken of ik thuis de sketches van de keukenboer kan bijvoegen voor een eerste impressie.

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-04 19:06
Edwin88 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:47:

Van welke keuze heb je een beetje spijt? / Wat zou je bij een volgende keuken anders doen?
Wegens kosten hebben we de wasbak niet in laten freezen in het aanrechtblad. Ook is dit blad van kunststof, wederom om de kosten wat te drukken. Ik ben benieuwd hoe lang dit mooi blijft. Aan de andere kant is een houten blad veel lastiger mooi te houden.
Hoeveel meer moest dat infrezen kosten dan?

Een houten blad onderhouden is overigens niet lastig, maar je zal het wel moeten doen (en dat is vaak wel lastig :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJP
Edwin88 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:47:
Joepie, ik mag de eerste zijn die dit topic leven inblaast met foto's!

In December vorig jaar ons eerste huis gekocht. Er viel veel te klussen, onder andere een nieuwe keuken. De oude keuken zag er namelijk zo uit:

[afbeelding]

[afbeelding]

Na het nodige sloopwerk was de keuken klaar om opnieuw ingedeeld te worden:

[afbeelding]

[afbeelding]

Na een aantal keukenwinkels langs geweest te zijn en ongeveer 7 verschillende ontwerpen te hebben gemaakt en afgekeurd te hebben, kwamen we uiteindelijk de Keukenloods terecht waar de verkoper ons perfect kon helpen.

[afbeelding]

Dit ontwerp heb ik uiteraard ook even in SketchUp gemaakt omdat het kan:

[afbeelding]

En hij was besteld! We hadden afgesproken zelf de aansluitingen te doen om geld te besparen, dus dat moest ook nog even gebeuren (meterkast ook maar even vernieuwd in het proces en 5 compleet nieuwe groepen aangesloten voor de keuken).

[afbeelding]

Uiteindelijk is de keuken in 2 dagen geïnstalleerd en bevalt het tot nu toe goed.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Extra info:

Gekocht bij: Keukenloods Zaandam
Kosten: € 10.000 precies incl montage
Materiaal blad: Kunststof blad op multiplex, 4cm
Materiaal kastjes: Kunststof folie op hout

Apparatuur:
- Smeg oven, koelkast, vaatwasser en afzuigkap
- Boretti kraan
- Itho Daalderop close in boiler (zat in oude keuken)
- Nespresso & Waterkoker

Electra verdeling:
Zoals op de foto te zien zijn er 2 x 4 WCD's, beide een aparte groep.
Boiler op eigen groep
Oven op eigen groep
Vaatwasser op eigen groep
Koelkast op eigen groep, word eventueel nog gesplitst naar andere delen in huis

Tijdens de verbouwing moest er behoorlijk wat gesleuteld worden aan de electra en afvoer, hiervoor aantal dagen in de kruipruimte doorgebracht. Hoop nieuwe kabels getrokken vanuit de meterkast, plafond verwijderd om electra te vernieuwen en afzuigkap te plaatsen, nieuwe aansluiting op riool gemaakt, waterleiding opnieuw getrokken met Uponor. Veel werk!

Waar ben je ontzettend blij mee in je keuken? / Wat maakt jouw keuken zo handig? / Wat raad je iedereen aan als zij een keuken gaan aanschaffen?
Onze keuken is groot, maar de verschillende stukken aanrecht zorgen er voor dat je gemakkelijk met 2 of 3 kan werken. De 'driehoeksopstelling' zorgt er voor dat je wel overal snel en makkelijk bij kunt.
Belangrijkste voordeel is dat de vaatwasser links van de koelkast zit, en dus grotendeels uit het zicht van de kamer is. Vieze glazen, flesjes en andere rommel staat dus mooi uit het zicht.
Ook is de verlichting door mij zelf aangelegd, waar ik tot nu toe erg blij mee ben. De spotjes geven veel fijn werklicht. Wel moet ik nog wat extra verlichting aanleggen.

Qua indeling van de kastjes is het nog wat aftasten. Wel is de indeling zo dat je vanuit de vaatwasser makkelijk de glazen en borden weg kan zetten, wat goed bevalt. Ook kunnen de pannen mooi toegankelijk op de Le Mans hoekkast. Verder passen de handgrepen mooi bij het RVS kookstel.

De oplettende Tweaker ziet dat de achtergevel behoorlijk is aangepast. Dit is het grootste pluspunt; er is heel veel licht in de keuken.

De stopcontacten links zijn niet helemaal recht. Dit moet ik nog eens opnieuw doen als de rest van het huis een beetje af begint te raken 8)7 .

Ben benieuwd naar andere keukens!
Finke verbouwing en nette keuken! Ideaal die Le Mans kast, lijkt me veel fijner dan een carrousel. Ik denk dat ik de linkerkant van de keuken ook had ingesloten met een muurtje (halfhoog) zodat het meer een geheel wordt :)
Kaasplank schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:20:
[afbeelding]

[afbeelding]

geplaatst eind 2016

Verder nog een franke kokend water kraan met 10 liter boiler en filtersysteem

Keuken zelf is een Rotpunkt keuken met durapal bekleding in kleur stone hoogglans geheel greeploos met rvs greeplijsten en een rvs strip aan onder en bovenzijde panelen. Blad is een 20mm dik arte sile-stone in gris expo-suede.

gekocht bij Bruggink keukens in Heelweg
Mooie keuken! Wij zijn op dit moment bezig met een vergelijkbare opstelling in dezelfde stijl. Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoeveel je er ongeveer aan kwijt was? (kan me voorstellen dat niet iedereen dat wil, DM is ook een optie)

-o-o-0-o-o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
leecher schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:38:
[...]

Hoeveel meer moest dat infrezen kosten dan?

Een houten blad onderhouden is overigens niet lastig, maar je zal het wel moeten doen (en dat is vaak wel lastig :+ )
Het probleem was meer dat bij infrezen je een ander bladsoort nodig hebt die een stuk duurder is, waardoor het geheel zo'n 400 meer zou worden. De keukenman raadde ons dat af omdat het weinig extra voordeel oplevert.

Het loont in ieder geval de moeite om bij de keukenboer goed te informeren naar alle opties, vaak is er heel veel mogelijk maar moet je er alleen even naar vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 21:30

PcDealer

HP ftw \o/

Kaasplank schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:20:

geplaatst eind 2016
Merk apparatuur en totale kosten?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
PcDealer schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:00:
[...]

Merk apparatuur en totale kosten?
alle apparatuur is van Siemens. Aanschafprijs van de totale keuken ga ik niet online zetten maar kosten van apparatuur zitten op zo'n 5K excl. btw maar inclusief korting vanwege 6 siemens apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerCy
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02 21:27
Hierbij ook een aantal foto's van onze keuken die wij vorig jaar hebben laten plaatsen, aantal foto's zijn van toen en een aantal recent.

Gekocht bij: Kuchen Direct

Apparatuur:
Vaatwasser Siemens SN63D002EU
Koel-/vrieskast Siemens KI34VX20
Magnetron Siemens BF634LGS1
Kookplaat Siemens EP916SC91N
Oven Siemens HB632GBS1
Downdraft Franke FDW 908 IB XS

Het werkblad is 3cm massief graniet in de uitvoering star galaxy
Onderbouwspoelbak is ook van graniet 1x 20cm 1x 50cm

De onderkasten en schiereiland is hoogglans wit
De hoge kasten is de kleur grijs eiken

Overview van de keuken
overview keuken

Hoge kasten
hoge kasten

Aanrecht
aanrecht

Schiereiland
schiereiland
downdraft

Waar we erg blij mee zijn:
De gehele keuken natuurlijk.
- De kast onder de oven dat we die 60cm hebben genomen anders zouden we moeten bukken en op deze manier kan deze gemakkelijk open en dicht.
- De downdraft
- Het schiereiland om daar gezellig aan te zitten.

Wat we missen:
-Een klein beetje extra kastruimte, maar we zijn nog van plan om boven het aanrecht in de linker er rechterhoek wat planken te plaatsen voor kopjes e.d.

Wat vinden jullie van onze keuken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:48

Atmoz

Techno!!

Hierbij ook mijn keuken.

Wat foto's betreft niet helemaal handig, want er zijn durende 2 of 3 jaar wat wijzigingen geweest.

Zo was het nadat de keuken er 4 jaar geleden in geplaatst werd:

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/Atmoz/HT-Forum/keuken_klaar.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/Atmoz/HT-Forum/keuken_klaar2.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/Atmoz/HT-Forum/keuken_klaar3.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/Atmoz/HT-Forum/keuken_klaar4.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/Atmoz/HT-Forum/keuken_klaar5.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/Atmoz/HT-Forum/keuken_lekkereten.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/Atmoz/HT-Forum/Nieuwe_lampen1.JPG

Uiteindelijk heb ik de warm-houten afwerking vervagen door antracietgrijs, en is er een kastje bij gekomen:

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Keuken_kastje1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Keuken_kastje2.jpg

De spotjes, ledstrip in koof, muziek en rolgordijn zijn allemaal te bedienen met m'n zelfgemaakte App:

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/Atmoz/HT-Forum/Android_App_home-control.JPG

Combi-oven, gas-op-glas kookplaat en afzuiging heb ik van Boretti, koelkast, diepvries en vaatwasser van Siemens. Spoelbak van Franke en kraan van Kludi. Voor muziek heb ik er een SONOS amp staan, en 2x B&W plafondspeakers. De tv is een (witte) 26" Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
HerrJP schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:54:
[...]

Mooie keuken! Wij zijn op dit moment bezig met een vergelijkbare opstelling in dezelfde stijl.
Zo klinkt het ineens als een verkapte 'ik heb nog geen idee wat ik wil dus ik vraag maar' topic
Misschien is op Google kijken dan toch beter ;)

Ik ben zelf nog een keuken aan het uitzoeken, maar wil eigenlijk niet meer dan 3500 euro ervoor uitgeven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerrJP
MerCy schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:14:
Hierbij ook een aantal foto's van onze keuken die wij vorig jaar hebben laten plaatsen, aantal foto's zijn van toen en een aantal recent.

Gekocht bij: Kuchen Direct

Apparatuur:
Vaatwasser Siemens SN63D002EU
Koel-/vrieskast Siemens KI34VX20
Magnetron Siemens BF634LGS1
Kookplaat Siemens EP916SC91N
Oven Siemens HB632GBS1
Downdraft Franke FDW 908 IB XS

Het werkblad is 3cm massief graniet in de uitvoering star galaxy
Onderbouwspoelbak is ook van graniet 1x 20cm 1x 50cm

De onderkasten en schiereiland is hoogglans wit
De hoge kasten is de kleur grijs eiken

Overview van de keuken
[afbeelding]

Hoge kasten
[afbeelding]

Aanrecht
[afbeelding]

Schiereiland
[afbeelding]
[afbeelding]

Waar we erg blij mee zijn:
De gehele keuken natuurlijk.
- De kast onder de oven dat we die 60cm hebben genomen anders zouden we moeten bukken en op deze manier kan deze gemakkelijk open en dicht.
- De downdraft
- Het schiereiland om daar gezellig aan te zitten.

Wat we missen:
-Een klein beetje extra kastruimte, maar we zijn nog van plan om boven het aanrecht in de linker er rechterhoek wat planken te plaatsen voor kopjes e.d.

Wat vinden jullie van onze keuken?
Mooie keuken en goede kleurkeuze, zeker wat betreft de hoge kasten! Gaaf! Ons wordt een downdraft steeds afgeraden maar jij hebt hem bij de pluspunten staan. Heb je een recirculatie variant of voer je af naar buiten?
Atmoz schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:05:
Hierbij ook mijn keuken.

Wat foto's betreft niet helemaal handig, want er zijn durende 2 of 3 jaar wat wijzigingen geweest.

Zo was het nadat de keuken er 4 jaar geleden in geplaatst werd:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Uiteindelijk heb ik de warm-houten afwerking vervagen door antracietgrijs, en is er een kastje bij gekomen:

[afbeelding]

[afbeelding]

De spotjes, ledstrip in koof, muziek en rolgordijn zijn allemaal te bedienen met m'n zelfgemaakte App:

[afbeelding]

Combi-oven, gas-op-glas kookplaat en afzuiging heb ik van Boretti, koelkast, diepvries en vaatwasser van Siemens. Spoelbak van Franke en kraan van Kludi. Voor muziek heb ik er een SONOS amp staan, en 2x B&W plafondspeakers. De tv is een (witte) 26" Samsung.
Dat plafond, verlichting en speakers :D _/-\o_ Gaaf! Wat voor soort blad heb je? Op de meeste foto's lijkt het grijs maar op 1 foto meer op houtlook :)

-o-o-0-o-o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJP
Haha mijn keuken staat al voor 99% vast en is al getekend hoor :) Maar ik snap je punt, probeer op een subtiele manier leven in het topic te krijgen :P

Overigens is dit topic echt bedoeld voor het kijken naar andere keukens en het stellen van vragen n.a.v. het getoonde!

HerrJP moet zich iets rustiger houden en vertrouwen hebben dat de showroom zichzelf vult :D
FabianGTI schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:09:
[...]

Zo klinkt het ineens als een verkapte 'ik heb nog geen idee wat ik wil dus ik vraag maar' topic
Misschien is op Google kijken dan toch beter ;)

Ik ben zelf nog een keuken aan het uitzoeken, maar wil eigenlijk niet meer dan 3500 euro ervoor uitgeven :P

-o-o-0-o-o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerCy
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02 21:27
HerrJP schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:16:
[...]

Mooie keuken en goede kleurkeuze, zeker wat betreft de hoge kasten! Gaaf! Ons wordt een downdraft steeds afgeraden maar jij hebt hem bij de pluspunten staan. Heb je een recirculatie variant of voer je af naar buiten?
Dank. Wij hebben voor recirculatie gekozen. Niets mis mee, alleen een beetje schone lucht wat door de kastjes weer eruit komt.
Misschien achteraf een kleine afvoer via het schiereiland naar buiten kunnen maken, maar het is prima zo en doet zijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 21:30

PcDealer

HP ftw \o/

Dat zijn twee speakers in het plafond?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Haha als Atmoz gaat posten kunnen we wel stoppen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:48

Atmoz

Techno!!

HerrJP schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:16:

Dat plafond, verlichting en speakers :D _/-\o_ Gaaf!
Thanks! :)
Wat voor soort blad heb je? Op de meeste foto's lijkt het grijs maar op 1 foto meer op houtlook :)
Het is inderdaad grijzig, met een beetje bruin erin. Ik zal straks eens een detailfoto proberen te maken. In het begin c.q. de eerste paar dagen vond ik 't niet mooi, maar daar ben ik helemaal van terug gekomen. Het is volgens mij ook maar een goedkoop blad, dus mocht ik het ooit anders willen dan is dat zo gepiept.
PcDealer schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:08:

Dat zijn twee speakers in het plafond?
Ja. Ik ben blij dat ik dat toen gedaan heb. Zeer veel plezier van: staat letterlijk altijd aan, behalve tussen 22u en 7u want dan slapen we ;)
Reinier schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:15:
Haha als Atmoz gaat posten kunnen we wel stoppen :D
Nou, zo super speciaal vind ik m'n keuken ook niet hoor. Ik ben er blij mee/hij is wel relax, maar ik weet zeker dat er nog vele mooiere (en grotere) voorbij komen straks _/-\o_ Maareh, thanks voor 't compliment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ja nu je het zegt, jammer dat je oven niet via voice control uit het plafond komt. Heb je eigenlijk nog plannen om je keuken meer te ver-Atmoz'en?

Edit:
Mijn vorige keuken. Gekocht in 2010, foto's zijn van een half jaar terug vlak voordat ik het huis opleverde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6AYnYwGCSq2QsffuVBymNn3w/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pVmmvCenK5Gp4wZyqULt4rlg/full.jpg

We wilden best veel in een kleine ruimte stoppen: barretje voor minimaal twee barkrukken, twee ovens (met magnetron en met stoom) en zo veel mogelijk werkblad en kastruimte. Op zich goed gelukt al kon je elkaar behoorlijk in de weg lopen. Het was een Ballerina met Resopal fronten in magnolia. Blad van 2 cm Silestone, behalve omkadering en bar (houtlook/laminaat?).
Alles van Siemens behalve de koelkast en vriezer, die waren AEG. Koelkast kon erg veel herrie maken.
Deze keuken was na 6,5 jaar nog als nieuw eigenlijk. Dat kun je van de brakke bende waar ik het nu mee moet doen niet zeggen (granted, die is 10 jaar oud) :)
Composiet blad beviel goed dus dat wil ik volgende keer weer. Siemens ook. Greeploos vind ik niet optimaal, je verliest kastruimte en je ziet meer vieze vingers ;)

[ Voor 78% gewijzigd door Reinier op 13-06-2017 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:05
Hoe bevalt de downdraft afzuiging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
karazz schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:50:
[...]

Hoe bevalt de downdraft afzuiging?
Zonder gelijk de hele downdraft vs afzuiging van boven discussie weer op te willen starten voor ons gebruik prima. Je moet wel een beetje opletten welke pannen je waar zet want dichtbij zuigt hij inderdaad beter dan vooraan de kookplaat maar ik heb nooit het idee dat het stinkt in huis omdat er gekookt is. We kozen bewust voor deze oplossing omdat we geen koof aan het plafond willen en zo'n kookplaat met een gat er in ons juist niets leek qua afzuiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:41

Wailing_Banshee

You're Next

Leuk topic!

De oorspronkelijke keuken, gepropt in het kleinste hoekje van de keuken:
Oorspronkelijke keuken

Wij hebben hem verplaatst naar deze hoek:
Locatie voor nieuwe keuken

Een andere hoek (met rechts nog net een stukje van de oude keuken zichtbaar)
Locatie voor nieuwe keuken

Dit is hem uiteindelijk geworden
Fornuis

Uitzicht keuken

En de eethoek is verplaatst naar waar eerst de keuken stond:
Eethoek

Eethoek is af!

Er moet alleen nog een andere tafel komen, maar de bank is net af, dus nu kunnen we kijken wat erbij past.

We moeten alleen nog iets van gordijnen hebben, want die zon schijnt aan het eind van de dag wel hard naar binnen (en vooral bij de tafel zie je dan niets meer :p)

We hebben ook de bijkeuken gedaan:

van
Bijkeuken

en

Apparatuur in de bijkeuken

naar

Nu echt een keuken!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Wat voor soort achterwand zit er nu in je keuken? Ik bedoel niet die hele zwarte achter het fornuis maar de rest, lijkt een beetje op blauw staal ofzo?
Het witten van de muren maakt het geheel ook gelijk een stuk frisser zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Tehh schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:46:
[...]

Wat voor soort achterwand zit er nu in je keuken? Ik bedoel niet die hele zwarte achter het fornuis maar de rest, lijkt een beetje op blauw staal ofzo?
Het witten van de muren maakt het geheel ook gelijk een stuk frisser zeg!
De muur in de keuken is grijs/blauw en dat donkere stuk is een betonlook (antraciet). Dat is makkelijker schoon te maken dan een latex muur :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-04 11:19
Wailing_Banshee schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 07:49:
[...]

De muur in de keuken is grijs/blauw en dat donkere stuk is een betonlook (antraciet). Dat is makkelijker schoon te maken dan een latex muur :p
En wat voor materiaal is dat betonlook antraciet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

miles schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:23:
[...]

Gecomprimeerde steenkool blijkbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Leuk topic! Over vier maandjes kan ik de nieuwe keuken posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

miles schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:23:
[...]

Het is een betonstuc,veel meer dan dat zou ik moeten gaan graven in de rekeningen van de aannemer....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sajuuk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-04 21:53
Wat een leuk topic!

Vorig jaar zomer hebben wij de sleutel van onze nieuwbouw woning gekregen en ik zal even laten zien wat wij voor een keuken hebben uitgezocht:

keuken 1

keuken 2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LKcp9OwkEj17DeOwZyouOQGr/medium.jpg

kamer

koelkast, kookplaat, afzuigkap en vaatwasser van Bosch. Exacte nummer zal ik later nog wel opzoeken bij interesse.
Vriezer (linker hoge kast): Whirlpool
De over en combimagnetron/stoomoven zijn van Bauknecht.

We hebben gekozen voor een hoge koelkast en een hoge vriezer (links en rechts naast de ovens) omdat we geen bijkeuken hebben waar we een extra koelkast/vriezer neer kunnen zetten.

Waar ik heel blij mee ben is het aanrechtblad, deze is van keramiek. Hiervoor hebben we gekozen omdat deze niet zo glimmend is als natuursteen en toch heel sterk, je kan er een hete pan op zetten en als snijplank gebruiken zonder dat je er iets van ziet.

Verder ben ik heel erg te spreken over de Le Mans kastjes in de hoeken, dit werk veel beter dan de ouderwetse draai carrousel.

Totale kosten inclusief installatie waren ongeveer 14k

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:06
Onderstaand onze keuken, ik heb hem al eens in het grote keuken topic geplaatst maar hij past hier ook goed :) Vorig jaar laten plaatsen en nog steeds erg blij met het eind resultaat. Het is een schroder keuken waarbij een groot deel van de standaard elementen zijn verbouwd om tot dit ontwerp te komen.
Wat zit er in:
Novy afzuigkap
quooker
Bosch stoomoven
Bosch koelkast
Smeg vaatwasser
Franke Tectonite spoelbak
Atag kookplaat

Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/Huis3/Keuken-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/Huis3/Keuken-10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/Huis3/Keuken-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/Huis3/Keuken-5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/Huis3/Keuken-8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/Huis3/Keuken-9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/Huis3/Keuken-11.jpg

Er zijn eigenlijk geen dingen die ik anders had willen doen, afgezien van een losse motor van de afzuigkap boven het plafond voor het geluid maar ik kwam er pas achteraf achter dat hier ruimte voor was. Een zwarte matte keuken is heel mooi maar.... je ziet er echt alles op. Keuken blijft wel mooi schoon omdat je hem goed moet bijhouden. :+ Hier nog wat meer foto's die de keukenwinkel heeft laten maken:link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 21:25
Wouw! Errug gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-03 19:30

Pater

Terry Tate

Meerdere huisjes, dus meerdere keukens:

Maria
Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/www.downtownrotterdam.nl/images/204.jpg?w=800

Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/www.downtownrotterdam.nl/images/205.jpg?w=800

Dingen waar ik spijt van heb: kleine kookplaat en de tegels tegen de wand.

Karel 33
Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/www.downtownrotterdam.nl/images/007.jpeg?w=800

Redelijk standaard Ikea keuken die er al in zat toen ik het huis kocht. Aangepast is de wand tegen de keuken en de vloer.

Karel 95
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.downtownrotterdam.nl/images/103.jpeg?w=800

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/www.downtownrotterdam.nl/images/102.jpeg?w=800

Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/www.downtownrotterdam.nl/images/105.jpeg?w=800

Hier ben ik erg trots op, heb de keuken volledig verplaatst en een keukeneiland van gemaakt. Met een fijne bar eraan.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Heb je niet het gevoel werkruimte tekort te komen? Je hebt effectief alleen het stukje tussen kookplaat en wasbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-04 09:34
Señor Sjon schreef op maandag 17 juli 2017 @ 08:59:
Heb je niet het gevoel werkruimte tekort te komen? Je hebt effectief alleen het stukje tussen kookplaat en wasbak.
Niet iedereen heeft de aspiraties om een 5 sterren diner te maken of uitgebreide baksel te bouwen.
Voor je dagelijkse A/V/G-combo's is dit toch ruim voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Señor Sjon schreef op maandag 17 juli 2017 @ 08:59:
Vergeet de diepte niet. Je kan de spullen waarmee je kook ook verder van je afzetten (blad is 90 cm diep (tov de standaard 60 cm). Het werkt eigenlijk behoorlijk makkelijk!

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Lensent schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:02:
[...]

Niet iedereen heeft de aspiraties om een 5 sterren diner te maken of uitgebreide baksel te bouwen.
Juist de niet-sterrenchefs hebben vaak wat meer ruimte nodig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Jab7sEzfivQmwYz4G8JMWbU4/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IhDKFpT25r9WYThv3WbIVWDC/medium.jpg

Wat je niet ziet is nog een kastwand van 150 breed bij 230 hoog van achter de eerste foto (en de niet afgewerkte luchtafvoer van de afzuigkap). Ondanks dat we het betonnen aanrecht erg mooi vinden, valt het erg tegen hoe gevoelig het is voor vetvlekken. Eventueel een epoxy afwerking zal dit verbeteren, maar willen geen glanzend aanrecht.
Señor Sjon schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:20:
[...]

Juist de niet-sterrenchefs hebben vaak wat meer ruimte nodig. :P
Een echte kok (in gesloten keuken) maakt er een zooitje van, die heeft namelijk een assistent die alles opruimt ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Deveon op 17-07-2017 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Bij gebrek aan foto (zal later wel aanvullen) 1'tje uit een review gepakt. Je ziet dus een Accespoint op het aanrecht staan :+.
Allemaal Smeg en een Quooker.
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1CSNCU3iCh1yaKK.jpeg
Daarnaast een inbouwkoelkast en een Amerikaanse met ijsblokjes en tapwater.

Verder wat keukenmachine's, Hue verlichting bovenin de keuken en moet eigenlijk nog een keer een inbouw cappuccino apparaat hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Kecin op 17-07-2017 09:32 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Lensent schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:02:
[...]

Het eist wel dat je altijd alles gelijk in de afwasmachine zet...
Ik zou in ieder geval ruimtegebrek hebben! Ik zou minimaal de dubbele ruimte nodig hebben (één plek om dingen werkelijk te bereiden, en één plek om iets even neer te kunnen zetten, het fornuis en de wasbak zijn daar niet voor geschikt want dan kun je die niet meer gebruiken)

(en A/V/G combo? Audio/Video/Games?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-04 11:10
Aardappels, vlees en groenten denk ik...

Dit is mijn keuken in mijn appartement (wat net verkocht is)

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/081/357/957_2160.jpg

En heb hier altijd prima kunnen werken met 2 vrije vlakken. Omdat zo'n eiland wat dieper is kan ik me best voorstellen dat dat prima werkt, aangezien je gebruikte spul en voorraad prima 'achteraan' het eiland kan wegzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Dreadramon schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:45:
Aardappels, vlees en groenten denk ik...
Oh ja, kun je zien waar mijn voorkeur naar uit gaat :p
Dit is mijn keuken in mijn appartement (wat net verkocht is)

[afbeelding]

En heb hier altijd prima kunnen werken met 2 vrije vlakken. Omdat zo'n eiland wat dieper is kan ik me best voorstellen dat dat prima werkt, aangezien je gebruikte spul en voorraad prima 'achteraan' het eiland kan wegzetten.
Juist met aardappels/groente/vlees zou ik twee vlakken willen hebben. Waar laat je de pan met aardappels als je bezig bent om het vlees en/of groente voor te bereiden?

Ik stel me bij dat soort keukens altijd iemand voor die wel een keuken nodig heeft voor het ontbijt maar de rest altijd laat bezorgen :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Keuken voor een jaartje - vandaar ook gewoon goedkoop gegaan (wel nieuw). Omdat in Duitsland het gewoon heel normaal is dat een huurappartement geen keuken heeft, want die neem je zelf wel mee....
  • "Alina-Weißlack" 220cm Küchenblock Einbauküche (NEU 260 EUR) - bouwpakket
  • AMICA SHE 11555 W 50cm Standherd Kochfeld mit 4 Platten und Backofen (NEU 209 EUR)
  • PKM UBH5000X Dunstabzugshaube Breite 60cm (NEU 38 EUR)
  • Spüle und Armatur (Omnires Yukon YK3350) (NEU 75 EUR)
Dus totaal net onder de 600 euro voor een volle keuken. En na een jaartje verkocht voor 350 euro, waarbij de koper langs kwam met familie en alles netjes heeft gedemonteerd (nou ja tot kastje niveau) en meegenomen. De koelkast staat niet op de foto, en is gewoon mee genomen, de waterkoker staat wel op de foto en is ook meegenomen ;)

Perfecte keuken, nee zeker niet. Maar wel goed in gebruik, en zeker kijkend naar een Ikea alternatief een stuk goedkoper (de samenstelling bij Ikea was wel een stuk luxer dan bovenstaande maar dan zat je ook op een prijs van 2500 euro, dat is gewoon jammer voor een jaartje). Keukens hoeven niet duur te zijn om functioneel te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zxIRDocgYMSMoTI0JZtkXIWp/medium.jpg

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:54

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Sajuuk schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:49:
Wat een leuk topic!

Vorig jaar zomer hebben wij de sleutel van onze nieuwbouw woning gekregen en ik zal even laten zien wat wij voor een keuken hebben uitgezocht:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

koelkast, kookplaat, afzuigkap en vaatwasser van Bosch. Exacte nummer zal ik later nog wel opzoeken bij interesse.
Vriezer (linker hoge kast): Whirlpool
De over en combimagnetron/stoomoven zijn van Bauknecht.

We hebben gekozen voor een hoge koelkast en een hoge vriezer (links en rechts naast de ovens) omdat we geen bijkeuken hebben waar we een extra koelkast/vriezer neer kunnen zetten.

Waar ik heel blij mee ben is het aanrechtblad, deze is van keramiek. Hiervoor hebben we gekozen omdat deze niet zo glimmend is als natuursteen en toch heel sterk, je kan er een hete pan op zetten en als snijplank gebruiken zonder dat je er iets van ziet.

Verder ben ik heel erg te spreken over de Le Mans kastjes in de hoeken, dit werk veel beter dan de ouderwetse draai carrousel.

Totale kosten inclusief installatie waren ongeveer 14k
Wat zijn de afmetingen van de keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sajuuk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-04 21:53
Crazymonkey schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:52:
[...]

Wat zijn de afmetingen van de keuken?
De linker kant met kasten in 3m lang (5x60cm), onder het raam is de maat tussen de muren 2,7m en het gedeelte met kookplaat is 3,3m (4x60cm +90cm)

Het blad is 65cm diep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

lonkhuijzen

100% ADH

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8QBRc1lvBjAK8cDHVSkKp1tS/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mWkvD4OSSUm14j3h6m4ZU4ne/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RdOkjOZHKHEoxlJupzuen5HA/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SQ2BQQNfWQYnl1XvBB3VZhA1/full.jpg

Hoogglans wit gelakte greeploze keuken. Geplaatst februari 2017, gekocht bij superkeukens in Capelle maar zonder de apparatuur, die konden ze niet concurrerend leveren. Deze hebben ze wel geplaatst.

Gaskookplaat: EC9A5SS90N
Afzuigkap: LC98BA572
Oven / magnetron: CM836GPS1
Oven / stoomoven: CS856GPS1
Koelvriescombinatie : KI39FP60
Vaatwasser : SX678X01TN
Kokendwaterkraan: Quooker combi+ (incl. zeeppompje)

Keramisch werkblad 65cm diep bij de spoelbak en 70cm diep bij het koken. Vanwege het diepe werkblad ook extra diepe ladenkasten. In de hoek een le-mans kast.

Waar ik enorm blij mee ben is het keramische blad. Vlekt niet en is enorm makkelijk in onderhoud. En die paar extra cm diep zorgt ook voor veel meer ruimte. Ook de diepe ladekasten zijn ideaal. Je kan er echt veel zooi in kwijt.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

lonkhuijzen schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:18:

Waar ik enorm blij mee ben is het keramische blad. Vlekt niet en is enorm makkelijk in onderhoud. En die paar extra cm diep zorgt ook voor veel meer ruimte. Ook de diepe ladekasten zijn ideaal. Je kan er echt veel zooi in kwijt.
En het feit dat er geen waterkering is? Hoe bevalt dat? Ik ben nu ook sterk aan het twijfelen van werkbladen en waterkering vind/vond ik altijd wel handig.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Nu online

lonkhuijzen

100% ADH

Ik heb hiervoor ook al 5 jaar een keuken gehad zonder waterkering en mis het totaal niet. Maar iets achter het fornuis is wel noodzakelijk. Anders blijf je je sausvlekken wegsausen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377816

lonkhuijzen schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:18:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hoogglans wit gelakte greeploze keuken. Geplaatst februari 2017, gekocht bij superkeukens in Capelle maar zonder de apparatuur, die konden ze niet concurrerend leveren. Deze hebben ze wel geplaatst.

Gaskookplaat: EC9A5SS90N
Afzuigkap: LC98BA572
Oven / magnetron: CM836GPS1
Oven / stoomoven: CS856GPS1
Koelvriescombinatie : KI39FP60
Vaatwasser : SX678X01TN
Kokendwaterkraan: Quooker combi+ (incl. zeeppompje)

Keramisch werkblad 65cm diep bij de spoelbak en 70cm diep bij het koken. Vanwege het diepe werkblad ook extra diepe ladenkasten. In de hoek een le-mans kast.

Mooi. Ik ben voor mijn nieuwbouwhuis op zoek naar iets soortgelijks.
Zou je misschien een kostenindicatie kunnen geven van het hele plaatje? (mag ook per pb)
Verder heb je een verlaagd plafond? Of alleen de keuken verlaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

lonkhuijzen schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:03:
Ik heb hiervoor ook al 5 jaar een keuken gehad zonder waterkering en mis het totaal niet. Maar iets achter het fornuis is wel noodzakelijk. Anders blijf je je sausvlekken wegsausen :)
Dat hebben wij over de gehele muur nodig... heb al een paar keer gehad dat ik blij was dat we die muur donker was. Steek je de blikopener in een blikje tomatenpuree, is het net alsof er net iemand is vermoord in je keuken :p

Ik vind die bladen zonder waterkering wel mooi, ben wel blij dat wij toch voor een waterkering gegaan zijn. Maak er stiekem best vaak gebruik van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Nu online

lonkhuijzen

100% ADH

Anoniem: 377816 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:24:
[...]

Zou je misschien een kostenindicatie kunnen geven van het hele plaatje? (mag ook per pb)
Verder heb je een verlaagd plafond? Of alleen de keuken verlaagd?
Ik was ongeveer 18k kwijt in totaal. Er zat al een verlaagd plafond (schrootjes) in de keuken maar die is netjes afgewerkt en gestuct.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:54
Ik zal ook maar eens een post doen:

De keuken is in september 2016 geplaatst. We hebben de keuken bij Superkeukens gekocht.

We zijn er erg blij mee! Het betreft allemaal AEG apparatuur (Koelkast, vaatwasser, gastoestel, afzuigkap en achterplaat van RVS.)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/rmrjgals0mcru.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/uin6ma89awnbs.jpg

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-04 20:21
Sinds de aanschaf van ons huis in 2012 hadden we al plannen met de landelijke Bruynzeel-keuken en de idioot ingerichte bijkeuken: een oppervlakte van 2x2m waar drie deuren inzaten: de entree, de buitendeur en een deur richting de garage.

Het begon als volgt:
U ziet een landelijke keuken van fa. Bruynzeel, met extragratis slimme spreuk op de schouw, die de kokende partij vooral moet troosten op het moment dat ie weer eens z'n hoofd stoot aan dat apparaat. Daarbij een zalmrose marmeren blad, jeweet.
Afbeeldingslocatie: https://photos-2.dropbox.com/t/2/AABQQeKjbn8RjCDsItkr_ET-AUNmWYPoHQULIr6UYgLqFQ/12/2945090/jpeg/32x32/3/1500318000/0/2/01_Vooraf.jpg/EMyrnwIYifUCIAIoAg/SI4-SYK4yqoAw0njf8WpiiUpLBrYFYyahvHvktBYfX0?dl=0&size=800x600&size_mode=3
Afbeeldingslocatie: https://photos-6.dropbox.com/t/2/AADUVOa4J3VsxIlM5Ru6707WniEGObGTwejHEcRlD0i2xA/12/2945090/jpeg/32x32/3/1500318000/0/2/02_Vooraf.jpg/EMyrnwIYifUCIAIoAg/r745H4TAmWEWR4xgCLwRaseOfoDUQY5JujhXa8YNPiw?dl=0&size=800x600&size_mode=3

Uitzoeken en plannen:
Na een paar jaar sparen de verbouwing en de keukenuitzoekactie opgestart om na veel gluren, turen, plannen, plattegronden en zoekacties uit te komen op een opstelling die we bij 3 keukenzaken hebben laten calculeren, waaronder de keukenzaak waar we in 2009 ook de keuken bij hebben gekocht. Deze schoten zodanig sterk in dat we daar ook hebben gekocht. Het is een Hacker systemat/ART keuken geworden met een composiet-blad, Franke kraan/wasbak en bauknecht-apparatuur. Waarom? Daar later meer over...
Totale prijs incl. montage: 10Keur.

Verbouwing in beeld:
Om dit geheel gerealiseerd te krijgen moest er nog 'wat' verbouwd worden, de bijkeuken werd bij de woning getrokken, plafond verhoogd, deurtje dicht, raampje in de muur, verwarming omleggen, stroomgroepen, the works. De aannemer twijfelde over het werk maar gaf achteraf toe dat dit een 'bang-for-bucks' verbouwing is geweest :*) Daarnaast ook veel zelf uitgevoerd, wat het budget ten goede is gekomen. Enigszins chronologisch in beeld gebracht:
Afbeeldingslocatie: https://photos-3.dropbox.com/t/2/AAB5e7pbCO4-A0lwtc16cjIDPyXWmijis_2v1aGBo6zcEA/12/2945090/jpeg/32x32/3/1500318000/0/2/03_Voorbereiding.jpg/EMyrnwIYovUCIAIoAg/EECsJyvdfyQ5pRE2i1i_GDcu3ugqu2mtdKYbrYKzz-U?dl=0&size=800x600&size_mode=3
Afbeeldingslocatie: https://photos-6.dropbox.com/t/2/AAApg2YB9RHxPTbik1fmk1VlFI5CN1tdK64lmaPQsKzRmQ/12/2945090/jpeg/32x32/3/1500318000/0/2/04_Voorbereiding.jpg/EMyrnwIYovUCIAIoAg/zWogsfQNZLWxmbMiTTNpXOTA3R-wsHU0dIIvmmw8wYM?dl=0&size=800x600&size_mode=3
Afbeeldingslocatie: https://photos-4.dropbox.com/t/2/AAB5-wn4_G2I3rLVj5yRMdrBr7lucz2qG9scRXGDUF3QeA/12/2945090/jpeg/32x32/3/1500318000/0/2/06_Voorbereiding.jpg/EMyrnwIYovUCIAIoAg/DNZH3RE2mX2W57f_NhU6bgU-7UKr2_zEXLxTekhnZSA?dl=0&size=800x600&size_mode=3 Afbeeldingslocatie: https://photos-4.dropbox.com/t/2/AAAU7jgx855QxXOEAn8i5u2lYbZqPlbYi3uOjstPWSz7Lw/12/2945090/jpeg/32x32/3/1500318000/0/2/05_Voorbereiding.jpg/EMyrnwIYovUCIAIoAg/c9WcBWHq0fDDpyssWEKZZIoday7T_NHb4Vbq_zjwhfM?dl=0&size=800x600&size_mode=3

Afbeeldingslocatie: https://photos-6.dropbox.com/t/2/AAAlwlAaT6PW4nluJ4epsON44jG5I7F_mIWuN2LMyBoKGQ/12/2945090/jpeg/32x32/3/1500318000/0/2/07_Voorbereiding.jpg/EMyrnwIYovUCIAIoAg/meivgvIs4vhCFFdJaQG_fK52_zt8NfOfr6GhahtpPGc?dl=0&size=800x600&size_mode=3
Afbeeldingslocatie: https://photos-3.dropbox.com/t/2/AACMmQ7ZZoy6hjovbzWvtrEzowdt0gRcLMA4HGOB3KP59A/12/2945090/jpeg/32x32/3/1500318000/0/2/08_Voorbereiding.jpg/EMyrnwIYovUCIAIoAg/7tCFA4bZK1yUCrNsGcmh6H5RRUyMZtm9Grnuxq2h82w?dl=0&size=800x600&size_mode=3
Afbeeldingslocatie: https://photos-6.dropbox.com/t/2/AACcJlS3pEYhLTk1JJaIlhuKTl8sI1aNScbGo4lrZd1w0A/12/2945090/jpeg/32x32/3/1500318000/0/2/09_Voorbereiding.jpg/EMyrnwIYovUCIAIoAg/2iGOBfddc7o4N9bA06bYLzlFvGr2BdSniqLmZ_2vLbE?dl=0&size=800x600&size_mode=3
Afbeeldingslocatie: https://photos-4.dropbox.com/t/2/AACnV1m-mglC-rc1zF9QvYP5FkKVVwJTvs4EHxWgXgbjpg/12/2945090/jpeg/32x32/3/1500318000/0/2/10_Voorbereiding.jpg/EMyrnwIYovUCIAIoAg/aTsOHQEZgaHioskXRmQiInU2wOplahvip2H47Xlsqls?dl=0&size=800x600&size_mode=3
Afbeeldingslocatie: https://photos-4.dropbox.com/t/2/AACBuqF_OD_H1OgjErKjZcyq8yCOS6woTO65iU8Fjhwu2Q/12/2945090/jpeg/32x32/3/1500318000/0/2/11_Voorbereiding.jpg/EMyrnwIYovUCIAIoAg/2tn5O5JEmPl7VIZMkzMc_vai6OuVEuqoqEpysvIcPtA?dl=0&size=800x600&size_mode=3

Met als volgend resultaat:
Helaas, ik ben een foto-n00b. Hopelijk brengt dit wat beeld:
Afbeeldingslocatie: https://photos-2.dropbox.com/t/2/AACEyOxUybE-Oq5PLh_0105-F4xf2A_yCotHFaKNR9xz-A/12/2945090/jpeg/32x32/3/1500318000/0/2/12_Resultaat.jpg/EMyrnwIYovUCIAIoAg/9hZTgdDhkErUZhWUVXTITTvSuQeX3VIWXStf1UdyD0Y?dl=0&size=800x600&size_mode=3
Afbeeldingslocatie: https://photos-3.dropbox.com/t/2/AAB2YnXgrFkgDVQtyu84t_g1O_K0M6E_b0npbN_qVaRQkg/12/2945090/jpeg/32x32/3/1500318000/0/2/13_Resultaat.jpg/EMyrnwIYovUCIAIoAg/6V2obiD8PS3cfsJVk1Ke2bmJi1X3CMZ40e7ufj-UPmk?dl=0&size=800x600&size_mode=3
Afbeeldingslocatie: https://photos-3.dropbox.com/t/2/AAAVzUbjSwcyiNiPjOaG9xyHimINGZAkFQirRe8wuoq6fA/12/2945090/jpeg/32x32/3/1500318000/0/2/14_Resultaat.jpg/EMyrnwIYovUCIAIoAg/BRKwd7Ce4zLAycR_S94xDmAgcpz8usMoG_RxJ_gFAhQ?dl=0&size=800x600&size_mode=3
Afbeeldingslocatie: https://photos-6.dropbox.com/t/2/AACtSl4SuUIv7GhVVRyEyfog3ieDRCuCMlUR2crnLhjeew/12/2945090/jpeg/32x32/3/1500318000/0/2/15_Resultaat.jpg/EMyrnwIYovUCIAIoAg/G0-AEgHCZ0Rbn4m48AcmPJI6gweBiEvSH6NQQYU4ilE?dl=0&size=800x600&size_mode=3
Afbeeldingslocatie: https://photos-1.dropbox.com/t/2/AACZY0WlLE7sZ2y_ZWmopFAfGBuog8ec7Ho_yTsS6kx3hQ/12/2945090/jpeg/32x32/3/1500318000/0/2/16_Resultaat.jpg/EMyrnwIYovUCIAIoAg/2HKkzn3nKQ1s-Sgdogawd1U8aVM7vk-baUnY15AgnJw?dl=0&size=800x600&size_mode=3
Afbeeldingslocatie: https://photos-5.dropbox.com/t/2/AAA18gfdtSIU7hX2oPOEhECqmxZ2zNXr32pEwq08GztpqQ/12/2945090/jpeg/32x32/3/1500318000/0/2/17_Resultaat.jpg/EMyrnwIYovUCIAIoAg/uia4B7ISSYC7qvlpfcHcHanWB8UG0cxayKPm7-RLMy8?dl=0&size=800x600&size_mode=3
Afbeeldingslocatie: https://photos-4.dropbox.com/t/2/AAAmE5JWwE7D_RCypqKEOB3Uxf5qJyWh3NGYqblJzYz1yQ/12/2945090/jpeg/32x32/3/1500318000/0/2/18_Resultaat.jpg/EMyrnwIYovUCIAIoAg/mSodpy478m1YeUaa28RGZGOirArMtbDikv9q-MZ46Sc?dl=0&size=800x600&size_mode=3
Afbeeldingslocatie: https://photos-3.dropbox.com/t/2/AADk9VDmTpoBobfJgF8wFFOne9up003ghhLg8sASI_Pf-A/12/2945090/jpeg/32x32/3/1500318000/0/2/19_Resultaat.jpg/EMyrnwIYovUCIAIoAg/2Uk3FcqEfXwko8-Xx7_hzE5lKa-7KDhymgj340gucis?dl=0&size=800x600&size_mode=3
Afbeeldingslocatie: https://photos-5.dropbox.com/t/2/AADIiFlGnRod23s0F8ZidL-qLPxBH1Z-ZQsPUA1N8rlZdA/12/2945090/jpeg/32x32/3/1500318000/0/2/20_Resultaat.jpeg/EMyrnwIYifUCIAIoAg/S28Cm0WU38A-2IXXJWuG189S8wEyUWZzdRVsz9QYNEY?dl=0&size=800x600&size_mode=3

De specs van de keuken. (Merk van de keuken, opsomming van de apparatuur, welke materialen zijn er gebruikt, enz.)
De oplettende lezer heeft twee verschillende typen ovens gezien. Helaas was de eerste (RVS-kleurige bauknecht) DOA en dus omruilen voor een nieuwe model (incl. Crisp & Steam functie 8) ).
Alle apparatuur (vaatwasser/koelkast) is van Bauknecht/Whirlpool. Prima apparatuur en aangezien de wasmachine, van Bauknecht, sinds 2009 zijn ding alweer doet, ga ik hier niet lang over jengelen of Siemens/Bosch beter was geweest. Het paste binnen ons budget van max. 10Keur, incl. montage, en dus hebben we daarvoor gekozen. Het blad is van Reyn Composite Design, en 2cm dik. De keuken zelf is type Hacker Systemat/ART, de vloer een Meister. De BORA is de BIA-variant, dus met uitlaat naar buiten incl. magnetische luchtkleppen ter isolatie en terugslag. Voor de rest Franke kraan/spoelbak.

1. Praktisch! Eindelijk beide ruimtes gezamenlijk nuttig ingericht. De beste opstelling tov. de beschikbare ruimte, en ook logisch ingedeeld.
  2. De Bora O+ . Fantastisch fijn, mooi open zicht en een fantastische zuigkracht. 8) Inductiekoken is ook echt een genot en de looks in de keuken passen imho. perfect.
  3. Het wit composiet werkblad. Het werkje erin is fantastisch en tov. een zalmrose marmeren blad zie je in ieder geval wanneer het vuil is.
  • Voor de BORA diende er een 3-fasen kabel getrokken te worden. Hij ligt er, maar vraag niet hoe. De volgende keer gewoon een sleuf erbij (we hebben geen kruipruimte, huis staat op grindbed).
  • Vanwege de CV-werkzaamheden is de vloer op een klein deel iets oneffen, en dat voel je toch heel licht als je eroverheen loopt. Storend, zit misschien meer tussen mijn oren.
  • Last, but not least: de kraan staat iets uit het lood tov. de muur waardoor het raam net niet lekker is uitgelijnd waardoor het raam net de kraan raakt bij openen. We hebben hem al laten richten, moet de kraan nog los schroeven om te kijken of het dan wel lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Flinke verbouwing en een fraaie keuken! Häcker O+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@dnhelle ik kan geen enkele foto zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lonkhuijzen schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:07:
[...]

Ik was ongeveer 18k kwijt in totaal. Er zat al een verlaagd plafond (schrootjes) in de keuken maar die is netjes afgewerkt en gestuct.
Oke netjes hoor. Vind het bedrag wel pittig.
Possible schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:15:
Ik zal ook maar eens een post doen:

De keuken is in september 2016 geplaatst. We hebben de keuken bij Superkeukens gekocht.

We zijn er erg blij mee! Het betreft allemaal AEG apparatuur (Koelkast, vaatwasser, gastoestel, afzuigkap en achterplaat van RVS.)

[afbeelding]

[afbeelding]
Is dit de Sorrento Plus?
Mag ik vragen wat je ongeveer kwijt was voor het totale plaatje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 22-04 18:23

RUFFNECK

Poentje

Zelfde hier...maar op mobiel zie ik ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Vervelend! Dropbox-public links werken toch niet meer zo goed?
https://www.dropbox.com/s...xY5EplLfYTY21N33qQna?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@dnhelle dat is wel een verschil! Ik mis eigenlijk wel een overzicht foto, maar volgens mij heb je behoorlijk wat werkruimte erbij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Leuk om alle reacties te lezen. :)
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:05:
@dnhelle dat is wel een verschil! Ik mis eigenlijk wel een overzicht foto, maar volgens mij heb je behoorlijk wat werkruimte erbij gekregen.
Eigenlijk valt dat qua vloeroppervlakte wel mee. Zie ook de onderstaande plattegrond. Wand A & B waren voorheen 'de bijkeuken' en waar de kookplaat is afgebeeld was een buitendeur. Het is nu vooral A. logischer ingericht en B. lichter geworden door plaatsing van het raam bij Wand A. Ten aanzien van bladoppervlakte zijn we wel vooruit gegaan inderdaad!

Afbeeldingslocatie: https://photos-1.dropbox.com/t/2/AACHkrxMk_k9X9_7qufbTEgb_UShJnqSKbb2354Dqchtbw/12/2945090/jpeg/32x32/3/1500386400/0/2/Plattegrond.jpg/ENvb49EFGBUgAigC/8aldab4tuOQiZbP7uOtH3cmPcQvTXwmVmrkKjdyomo0?dl=0&size=800x600&size_mode=3

Qua kastindeling ook tevreden. Aan de onderzijde van wand B (dat stukje tussen 25 en 50) is nog ruimte voor twee smalle/diepe/hoge laden die echt veel opbergruimte bieden. Leuke/coole feature 8)
Die is trouwens wel nodig aangezien de BORA-unit ruimte opslokt in de bovenlades. De spoelkast aan wand-A loopt mooi door tot in de hoek en geeft mooi opslagruimte voor dingen die we niet zo vaak nodig hebben, zoals een koffiezet-apparaat en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 13:54
Anoniem: 377816 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:52:
[...]

Oke netjes hoor. Vind het bedrag wel pittig.

[...]

Is dit de Sorrento Plus?
Mag ik vragen wat je ongeveer kwijt was voor het totale plaatje ?
het type durf ik niet te zeggen (moet ik opzoeken).

De keuken heeft met plaatsen 6100 euro gekost.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-04 15:30

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Hier ook maar eens onze trots online gooien. Nu al twee jaar onze keuken. Aangeschaft bij de keukenloods na behoorlijk wat offertes te hebben opgevraagd.

1 CP8890A+ Airo plafondunit/90x60cm/800m3/INCL.EXT.MOTOR RVS 0.00
1 AGN71200F0 AEG vriezer/122****ltr
1 SKS51200S1 AEG koeler
1 F55330VI0 AEG volgeintegreerde vaatwasser
1 KM4400001M AEG combimagnetron/1000Watt/43ltr/klepdeur RVS 0.00
1 KS8400501M AEG stoomoven/klepdeur RVS 0.00
HK874400FB AEG inductiekookplaat/78cm/4p/slider
1 Franke 3-in-1 kraan/ronde uitloop
1 Franke Close-in plintboiler/tbv kokend water/5ltr 0.00

Totale kosten 11.450 Euro (twee jaar terug) Keuken hebben we zelf geplaatst.

Keuken2

Keuken1

Dit is het uiteindelijke resultaat.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Possible schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:59:
[...]

het type durf ik niet te zeggen (moet ik opzoeken).

De keuken heeft met plaatsen 6100 euro gekost.
6100 euro incl. apparatuur ? Dat is zeer netjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 377816 op 20-07-2017 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:37

Wokker

De avond wokkel

robin222 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 18:31:
Onderstaand onze keuken, ik heb hem al eens in het grote keuken topic geplaatst maar hij past hier ook goed :) Vorig jaar laten plaatsen en nog steeds erg blij met het eind resultaat. Het is een schroder keuken waarbij een groot deel van de standaard elementen zijn verbouwd om tot dit ontwerp te komen.
[....]
Wat een prachtige keuken. Weet niet of ik het mag vragen maar wat was je hier ongeveer voor kwijt?

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Wokker schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 22:17:
[...]

Wat een prachtige keuken. Weet niet of ik het mag vragen maar wat was je hier ongeveer voor kwijt?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• knausfan
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11-2023
In het grote keukentopic had ik al wat foto's laten zien, maar vandaag is de keuken definitief af. Het deurtje met verkeerde handgreep is vervangen en alle kasten en lades zijn weer nagelopen.

Wij waren in het bezit van een keuken uit 2000/2001 die er al inzat toen wij de woning kochten. Wij hebben de keuken uitgebouwd, zodat er een L vormige keuken is ontstaan. Wij vonden het jammer dat vorige bewoners niet de hele keukenwand hadden gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oB6RtSvm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hFZkIsJm.jpg

Na 1,5 jaar denken en tekenen en veel zaken bezoeken waren we er uit wat we wilden:
2 hoge witte kasten (donkerste hoek van keuken)en 5 x ladeblok 60-90-90-90-60.
Aanrecht 70cm diep graniet ipv 60 cm.
Alles onder aanrecht in 3 laden. Behalve onderspoelkast (2 laden) en onder 90 cm oven 1 lade.
Ladeblok met afgeronde greep over hele breedte, houtstructuur ivm veel minder poetsen
Lekkere brede 90 cm oven.
Siemens 80cm inductie plaat en Siemens afzuigkap en Blanco 1,5 spoelbak met Blanco kraan en quooker (overgebouwd)
1 lage hangkast boven spoelgedeelte 120cm breed

In hoge kasten:
Viva by Siemens koelvries combinatie met daarboven klepkast
Verhoogd ingbouwde Siemens vaatwasser (is overgebouwd want die was nog geen 2 jaar oud), met daarboven Siemens combi oven, daarboven kastje en eronder lade.
Verder de pootjes naar achter gezet, zodat de plint doorloopt en je een zwevend effekt krijgt en je met je voeten ruim onder het aanrecht kan staan.

Zaken in Nederland bezocht maar we kwamen er niet uit met prijs binnen ons budget. Toen de grens over naar Kuchenhaus Ekelhoff (centrum) en daar zijn we geslaagd.

De oude keuken op marktplaats gezet en die is begin mei netjes voor koper met eigen monteur gedemonteerd

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q71aF3ym.jpg

Na het demonteren zijn we begonnen met leidingen aanleggen, een koof maken en stuccen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1mms5frm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aNj1fZGm.jpg

Eind mei werd de keuken geplaatst. Dit is keurig gebeurd, de vloer werd afgedekt en maandag werd er geleverd. Dinsdag tussen de middag begonnen en woensdag halverwege middag klaar. Helaas was de brede 90 cm oven er nog niet, die werd een week later geleverd en geplaatst. Ook jammer dat voor deurtje boven de combi een verkeerde handgreep was gemonteerd. Die is vandaag omgewisseld.
De combi die we in eerst instantie hadden, wilde niet goed open. Dit was gevaarlijk ivm verbranden armen. Hier baalden we erg van en hebben contact opgenomen met Ekelhoff. Ze wilden hem wel terugnemen, maar we moesten een idioot bedrag bijbetalen. Hier zijn we niet mee akkoord gegaan, we vonden dit een fout in de voorlichting van verkoper. Die heeft dit erkent en vroeg waar we wel tevreden mee waren. We hebben voorgesteld dat ze de oven voor dezelfde prijs zouden terugnemen en we zelf een nieuwe zouden aanschaffen die wel goed open gaat. het is de Siemens cm633gbs1 geworden. We hadden keurig binnen 3 dagen het geld al op de bank bijgeschreven gekregen en de oven er uit gehaald, deze is vandaag door ekelhoff mee teruggenomen. Vandaag zijn ook alle laden en deurtje nagelopen, monteur gaf aan dat er verschil kan komen door lades die zwaar beladen zijn ( bordenlade) of licht (plastic bakjes). Ze willen over een half jaar nog eens komen om alles na te lopen, zodat het perfect sluit. Hier zijn we erg tevreden over.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EQcF4bvm.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0FEAd6tm.jpg

De keuken vanaf de eethoek gezien. De ene kant is de schuifpui naar de tuin, de andere wand de schuifdeuren naar de kamer. De plek waar de foto is genomen is de deur naar de garage. Links en rechts van keuken wand deuren naar bijkeuken/kantoor en andere kant de deuren naar kamer en deur naar de gang. We waren met keukenindeling dus aan al deze looproutes gebonden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cQ4wdsQm.jpg
Hier is dus de verkeerde handgreep nog te zien en de vorige siemens combi

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kyb0sygm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MDp6vtOm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x3QfW6im.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GfcOO6pm.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@knausfan jouw foto's laten goed zien waarom ik een bloedhekel aan bovenkastjes heb! Die nieuwe keuken nodigt veel meer uit om iets te gaan doen, dan dat donkere hok van de originele keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11-2023
Wailing_Banshee schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:06:
@knausfan jouw foto's laten goed zien waarom ik een bloedhekel aan bovenkastjes heb! Die nieuwe keuken nodigt veel meer uit om iets te gaan doen, dan dat donkere hok van de originele keuken.
Daar heb je helemaal gelijk in! Hoe vaak ik mijn hoofd niet heb gestoten aan punt van afzuigkap!!! Nu met dieper blad geen last meer van. En ik kon nooit een vaas met bloemen op aanrecht aansnijden. Dan moest vaas in gootsteen staan, anders knapten de kopjes van de bloem af tegen onderkant van de kasten. En bovenkasten zijn niet eens zo diep, dus zoveel kan je er niet in kwijt en bij de bij bovenste planken kon ik niet eens komen zonder trap, dus daar leg je ook niet veel. In ruimte hebben we nu veel gewonnen door laden. Die gebruik je optimaal, vooral onder gootsteen.

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-04 11:27
Pater schreef op maandag 17 juli 2017 @ 04:29:
Meerdere huisjes, dus meerdere keukens:

Maria
[afbeelding]

[afbeelding]

Dingen waar ik spijt van heb: kleine kookplaat en de tegels tegen de wand.
Waarom heb je spijt van tegels tegen de wand? Wij gaan ook voor metrotegels achter het fornuis.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Sarrr schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:46:
[...]

Waarom heb je spijt van tegels tegen de wand? Wij gaan ook voor metrotegels achter het fornuis.
Wij zijn expres niet voor tegels gegaan, omdat die voegen altijd smerig worden. Een gladde achterwand is veel makkelijker schoon te maken. Helemaal achter het fornuis.

• Sarrr
Wailing_Banshee schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:51:
[...]

Wij zijn expres niet voor tegels gegaan, omdat die voegen altijd smerig worden. Een gladde achterwand is veel makkelijker schoon te maken. Helemaal achter het fornuis.
Klopt, dat is ook mijn enige 'concern'. Een achterwand vond ik in ons geval echter niet mooi omdat ons kookgedeelte op de lange wand zit die helemaal doorloopt tot in de woonkamer. Zo'n losse plaat tegen de muur vind ik dan niet zo stylish.

Ik hoop echter voor een zeer kleine voeg te kunnen gaan en het met goed schoonhouden te overleven... Wellicht maakt het ook iets uit als we geen witte voeg maar een zilvergrijze voeg nemen.

• kmf
  • Niet online

kmf

Sarrr schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:59:
[...]

Klopt, dat is ook mijn enige 'concern'. Een achterwand vond ik in ons geval echter niet mooi omdat ons kookgedeelte op de lange wand zit die helemaal doorloopt tot in de woonkamer. Zo'n losse plaat tegen de muur vind ik dan niet zo stylish.

Ik hoop echter voor een zeer kleine voeg te kunnen gaan en het met goed schoonhouden te overleven... Wellicht maakt het ook iets uit als we geen witte voeg maar een zilvergrijze voeg nemen.
helaas, ook met een zilvergrijze voeg krijg je kleurverschil door viezigheid/opspattend vet. Hebben wij ook "last" van. Even voegenfris om de zoveel jaar lost veel problemen op.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Sarrr
kmf schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:05:
[...]

helaas, ook met een zilvergrijze voeg krijg je kleurverschil door viezigheid/opspattend vet. Hebben wij ook "last" van. Even voegenfris om de zoveel jaar lost veel problemen op.
Als het op te lossen is en jij 'last' tussen haakjes zet, ben ik op zich al tevree. ;) Ik had wel gelezen dat er bij metrotegels verschillende opvattingen bestaan over of je er überhaupt een voeg bij nodig hebt of dat ze echt wel erg strak tegen elkaar geplaatst kunnen worden. Geen voeg lijkt me lastig i.v.m. vocht en vuil maar een minimale voeg is wellicht mogelijk.

Anyway, iets meer ontopic: mijn foto's komen hopelijk eind november, begin december!

• kmf
  • Niet online

kmf

Sarrr schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:24:
[...]

Als het op te lossen is en jij 'last' tussen haakjes zet, ben ik op zich al tevree. ;) Ik had wel gelezen dat er bij metrotegels verschillende opvattingen bestaan over of je er überhaupt een voeg bij nodig hebt of dat ze echt wel erg strak tegen elkaar geplaatst kunnen worden. Geen voeg lijkt me lastig i.v.m. vocht en vuil maar een minimale voeg is wellicht mogelijk.

Anyway, iets meer ontopic: mijn foto's komen hopelijk eind november, begin december!
"last" wilt meer zeggen hoeveel je er aan gaat ergeren. In principe is de verkleuring egaal. Maar er de voegen bij het kookgedeelte zijn wel duidelijk donkderder dan die boven de spoelbak bv.

• Pater

Pater

Terry Tate

Sarrr schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:46:
[...]

Ik vind ze niet mooi. Ik had liever vlakke tegels tegen de muur gehad. Oh well...

Battle.net tag

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:16
Wat zit er in:
Novy afzuigkap
quooker
Bosch stoomoven
Bosch koelkast
Smeg vaatwasser
Atag kookplaat

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Er zijn eigenlijk geen dingen die ik anders had willen doen, afgezien van een losse motor van de afzuigkap boven het plafond voor het geluid maar ik kwam er pas achteraf achter dat hier ruimte voor was. Een zwarte matte keuken is heel mooi maar.... je ziet er echt alles op. Keuken blijft wel mooi schoon omdat je hem goed moet bijhouden. :+ Hier nog wat meer foto's die de keukenwinkel heeft laten maken:link
Erg gave keuken, kan me voorstellen dat je hier trots op bent.

Qua accessoires, ik zie een New Norm peper en zout stel, welke kleur heb je? En van welk merk is het druip rekje? Erg fraai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Robberto schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 10:03:
[...]

Erg gave keuken, kan me voorstellen dat je hier trots op bent.

Qua accessoires, ik zie een New Norm peper en zout stel, welke kleur heb je? En van welk merk is het druip rekje? Erg fraai!
Thanks!!! Yep het is een New Norm setje, het is de zwart/lichtgrijs versie met houten dop. Ik zie nu ook dat er een rvs dop versie van is. Het merk van het pannen/druiprekje weet ik niet.. Kregen we bij de keuken en om heel eerlijk te zijn is deze gelijk een kast in gegaan omdat we hem toch niet gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 10:09

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wat zit er in:
Novy afzuigkap
quooker
Bosch stoomoven
Bosch koelkast
Smeg vaatwasser
Atag kookplaat

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Complimenten voor de (gewaagde doch prachtige) keuken! Geeft maar aan dat een keuken niet per se wit hoeft te zijn en donker /donker ook heel goed kan.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LxgOne
  • Laatst online: 16-01 21:24
Hierbij ook even onze keuken showen die sinds gisteren is opgeleverd! :9~ *O*

Toestellen zijn allemaal van Siemens, en ik zal vanavond de specs toevoegen van de keuken

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/hx3ywm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:31
Mooi, die kastenwand over de volledige breedte en hoogte! Is het plafond verlaagd voor de spotjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LxgOne
  • Laatst online: 16-01 21:24
dj_raoul schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:41:
Mooi, die kastenwand over de volledige breedte en hoogte! Is het plafond verlaagd voor de spotjes?
Nee, De muur waar de dampkap aanhangt was de vroegere achtergevel van de woning. We hebben dus 4m bijgezet (plafond is met houten balken en gyproc) waardoor het gemakkelijk was om hier allemaal rekening mee te houden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:53
Onze keuken is ook voor 99% klaar. Het is een IKEA keuken (METOD), zelf erin gezet.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 08-06-2020 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ThinkPadd schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:47:
Onze keuken is ook voor 99% klaar. Het is een IKEA keuken (METOD), zelf erin gezet.

***members only***
Warme keuken, vooral door die achterwand kleur. Ik had zelf denk ik alleen zwarte stopcontacten gekocht (ik vind die combinatie geel/zwart erg mooi, zijn dezelfde kleuren als onze slaapkamer :p) Maar ik denk dat je gaat tegenvallen hoe makkelijk die achermuur schoon te maken is, helemaal achter je fornuis.

En die Quooker, dat is een aanschaf waar wij nog geen seconde spijt van hebben gehad. Die waterkoker neemt ook alleen maar ruimte op het aanrechtblad in beslag :p

Anoniem: 1031655

ThinkPadd schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:47:

***members only***
Onder 8K, of "ver onder 8K"? Want blad + apparatuur telt op tot 3400 euri. Je hebt toch niet 4400 euri gespendeerd aan kastjes?

En die kieren naast de koelkast; is dat de bedoeling :?

Hoe bevalt de 80cm plaat? Ik heb zelf bij 5-pits smaller dan 90 altijd zoiets van "tja.. dit past net niet".

*321610169a kookt op een 60cm Siemens inductieplaat, ingebouwd in een Faktum keuken, 15cm off-center ten opzichte van het 60cm kastje er onder, maar wel midden onder de 90cm (Bosch) afzuigkap.

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 22:21

fmb

Anoniem: 1031655 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:32:
[...]
Ik lees:
Links en rechts van de koelkast komt nog een afdekpaneel en op de zijkant van de vaatwasser moet nog een afdekpaneel.
;)

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:53
Anoniem: 1031655 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:32:
[...]

Onder 8K, of "ver onder 8K"? Want blad + apparatuur telt op tot 3400 euri. Je hebt toch niet 4400 euri gespendeerd aan kastjes?

Hoe bevalt de 80cm plaat? Ik heb zelf bij 5-pits smaller dan 90 altijd zoiets van "tja.. dit past net niet".

*321610169a kookt op een 60cm Siemens inductieplaat, ingebouwd in een Faktum keuken, 15cm off-center ten opzichte van het 60cm kastje er onder, maar wel midden onder de 90cm (Bosch) afzuigkap.
Ver onder 8K. Ik heb net even voor je gekeken in de keukenplanner software en het prijslijstje voor kastjes e.d. komt op €2150. Daar zit ook al wat ladeverlichting (€286) e.d. bij. Heb m'n bericht aangepast, denk dat we rond de €6500 zaten voor _alles_. Handig zijn scheelt een hoop geld ;)
Echt helemaal eerlijk is die totaalprijs overigens niet, want er mist een combimagnetron en vriezer in dit verhaal. Die hebben we in de bijkeuken staan, waar we ook nog een (IKEA) kastenwand gaan bouwen en voor die twee apparaten een inbouwvariant gaan kopen.

En de 80cm plaat bevalt ons prima. Misschien dat 90cm nog beter was geweest, maar die had ik fysiek niet kwijt gekund omdat de kast waar hij op ligt 80cm breed is. Dan moest ik al een stuk uit de bovenkant van die kastjes gaan zagen, zou een heel gepuzzel worden. Ook heb je voor een dergelijke plaat waarschijnlijk een 3-fasen aansluiting nodig en die heb ik niet. Valt wel om te laten zetten natuurlijk, maar met de 80cm redden we ons prima.

De kieren zijn inmiddels dicht, op die foto had ik de afdekpanelen nog niet op maat gezaagd ;)

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 23-02-2018 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Mooie keukentjes hier ;) Zie wel veel witte keukens met zwart blad ... Geen waarde oordeel - het valt me op!
Mijn eigen laatste keuken was dat trouwens ook (inmiddels dik 10 jaar terug). Mooi houtnerf wit strakke lades en zwart granieten blad met zilveren glazen spatwand. Waanzinnig mooie keuken (vond ik dan).
Helaas inmiddels alweer 7 jaar een lelijke keuken in gebroken wit formica met een gelamineerd plastic blad met houtpatroon. Lelijk RVS gas met vier pitjes en apparatuur die allemaal nét niet doet wat het zou moeten doen :( En dat alles op een laminaat vloertje.

Blegh. Ik wil weer een échte keuken... Tot die tijd hou ik het hier in de gaten. Leuke ideetjes voor ooit weer eens :)

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

kazz1980 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:46:
Helaas inmiddels alweer 7 jaar een lelijke keuken in gebroken wit formica met een gelamineerd plastic blad met houtpatroon. Lelijk RVS gas met vier pitjes en apparatuur die allemaal nét niet doet wat het zou moeten doen :( En dat alles op een laminaat vloertje.
Ik was ook blij dat we die oude keuken konden slopen... Maar niets mis met een laminaat vloertje! Als je er maar wat aandacht aan geeft...

* Wailing_Banshee is nog steeds blij met haar laminaat leistenen vloertje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 16:44
Crosspost vanuit keuken verkoperstopic deel 2:

Bij deze de keuken die ik 2 maandjes geleden heb laten plaatsen:

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/Lw3DZTvMPsVULj2TaiLDaMDl/full.jpg

Helemaal links zit een koelvriescombi, daarnaast een combi-oven met bergkast boven en onder, dan een ladenblok van een meter met een 60cm gaskookplaat en 90 cm afzuigkap, vervolgens een hoekkast van 120cm met een LeMans systeem, dan een spoelkast en ten slotte de vaatwasser. Keuken is hoogglans wit gelakt met sokkels in "vintage oak". Inbouwapparatuur is allemaal van Siemens. Keuken is aangeschaft bij Akzent in Nordhorn.

Voor de liefhebber, dit zat er in: foto 1, foto 2

Specs:
Siemens KI34VA50 koelvriescombi
Siemens SN65M009EU vaatwasser
Siemens EC645PB90D 4-pits gaskookplaat
Siemens LC97BC532 afzuigkap
Siemens CM633GBS1 combioven
Blanco spoelbak en kraan
Composiet blad, gespoten fronten op lakdraagfolie en kunststof (houtkleur)

Keuken is van het merk Bau-for-mat met 78cm korpus.

Wat ik mis is een grote kookplaat. Maar dat is niet mogelijk gezien de ruimte. Ik heb nu extra kastruimte door de dubbele hoge kast en een vriezer in de keuken (geen bijkeuken). Dat was een afweging die we moesten maken. Verder erg tevreden over de keuken (zit er nu 2,5 jaar in).

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:06

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Vriendin en ik hebben een huis gekocht en zelf ben ik helemaal verliefd op de keuken die erin zit, maar vriendin is iets minder enthousiast (ze vindt het een beetje koud / klinisch). We gaan dus sowieso die krukken vervangen door onderstaande modellen van Normann Copenhagen, groene Muuto unfold lampen ipv dat zilveren ding en zij wil erg graag zo'n enorme bananenplant in de hoek en wat houten snijplanken en dat soort prullaria. Jullie nog tips voor haar / mij?

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2cwld9h.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/11c9sap.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/14bss2r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
.

[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Haha dank... denk ik! Nee hoor, ik snap haar ook wel. Beetje warmte kan geen kwaad erin. Ik ben daar alleen niet zo goed in om dat soort specifieke dingen te bedenken.

(Ik moest beetje lachen vanwege die prullenbak)

[ Voor 13% gewijzigd door N1ckk op 01-03-2018 17:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:16
Mooie fruitschaal, wat flessen wijn, een peper en zout stel dat gezien mag worden, tijdschriften, wat verse kruiden en je bent al een heel eind verder. Wellicht in het verlengde van het schiereiland op de muur nog wat aanbrengen aan kunst gerelateerd aan koken/eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Zo die peper- en zoutstellen zijn echt geweldig! Meteen besteld. Heb ook deze nog uit het oude / huidige huis:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/9ax1yh.jpg
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het pronken met je geplaatste keuken. Aankoopadvies, renders, inbouw, etc kan hier: Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3