Er staat in de handleiding dat het laatste stuk inderdaad "naloop" is om het laatste koolzuurwater uit het systeem te spoelen.stin00 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:12:
Toen ik nog een Sodastream gebruikte deed ik inderdaad 2 keer een flinke 'pomp' koolzuur in een fles van 1 liter. Dan bruist het echt a la een nieuwe fles spa rood. De cilinders vliegen er dan wel doorheen.
Nu met grote tank op 4.0 bar vind ik de bubbels echter nog steeds sterk genoeg. Je moet niet direct je glas eronder houden en ook op tijd eronder weg trekken: vooral de laatste plens water is vrijwel koolzuurloos.
Heb eerder in dit topic (ruim een jaar geleden) eens gelezen dat de soda stream en Quooker ook een andere manier hebben van co2 toevoegen waardoor de quooker nooit zal “overproduceren” zoals je bij de soda wel gemakkelijk kan doen (extra shots toevoegen zeg maar).
Ik ben zelf tevreden met het bruis niveau, het blijft een klein ‘wonder’ dat er altijd koud bruisend water uit de kraan komt. Geen gedoe met flessen of een extra apparaat en handeling om het zelf te regelen, voor dit gemak heb ik accepteer ik iets minder scherpe bubbels
Ik ben zelf tevreden met het bruis niveau, het blijft een klein ‘wonder’ dat er altijd koud bruisend water uit de kraan komt. Geen gedoe met flessen of een extra apparaat en handeling om het zelf te regelen, voor dit gemak heb ik accepteer ik iets minder scherpe bubbels
maar ondanks dat er minder bubbels zichtbaar zijn vind ik er wel een sterke bruis smaak aan het water zit.
ik heb zelfs de druk naar 3 bar verlaagd en vind de bruis smaak nog steeds behoorlijk aanwezig.
ik heb zelfs de druk naar 3 bar verlaagd en vind de bruis smaak nog steeds behoorlijk aanwezig.
Ook heb ik het idee dat het water uit de cube de bruis langer vasthoudt dan de soda stream. Sowieso hou ik niet van een hele sterke bruis dus heeft de cube mijn voorkeur. Bij de soda stream helpt het bij mij wel overigens om de CO2 even in te laten trekken, dus ik laat de fles er altijd even twee minuten in staan na het injecteren.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
volgens mij werkt het zo ook in de cube. zodra je wat taps vult het aan met nieuw water en co2 en dan trekt het een soort van in het water voor de volgende tap..franssie schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:22:
Ook heb ik het idee dat het water uit de cube de bruis langer vasthoudt dan de soda stream. Sowieso hou ik niet van een hele sterke bruis dus heeft de cube mijn voorkeur. Bij de soda stream helpt het bij mij wel overigens om de CO2 even in te laten trekken, dus ik laat de fles er altijd even twee minuten in staan na het injecteren.
Een reactie op een hele oude post maar ben benieuwd of dit nog steeds goed werkt en of je geen problemen heb gehad doordat de druk wellicht hoger dan gewenst was of iets dergelijks. Want ik vind de prik eigenlijk erg tegenvallen en wil dit proberen om zo meer bubbels te krijgen. Of zijn er andere dingen die je hiervoor kunt doen.Athome schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:02:
Op aanraden van TS heb ik deze https://www.azaqua.nl/co2-systemen/co2-drukregelaar en deze https://www.azaqua.nl/co2...aar#/202-fles_inhoud-2_kg besteld.
Zoals al vaker aangegeven komen er niet meer bubbels uit dan met de originele Quooker flessen.
Daarom heb ik stelmogelijkheid 1 verwijderd en de aansluiting 2 direct in het reduceertoestel gedraaid. Nu komen er merkbaar meer bubbels uit de cube.
Stelmogelijkheid 1 is namelijk ook weer een reduceermogelijkheid met een heel klein gaatje
[Afbeelding]
En ik vind de cube (eerste generatie) best veel geluid malen. Alsof er een oude computer in de keukenkast bitcoins aan het minen is. Iemand daar nog tips voor? Zit te denken aan noppenfoam aan de binnenkant van de kast te plaatsen maar weet niet of dat helpt en echt mooi is het ook niet natuurlijk
[ Voor 11% gewijzigd door appelflap1992 op 15-01-2025 16:17 ]
Bedoel je het pomp geluid? Dat kan komen doordat de plastic leiding ergens tegenaan tikt.appelflap1992 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:46:
[...]
En ik vind de cube (eerste generatie) best veel geluid malen. Alsof er een oude computer in de keukenkast bitcoins aan het minen is. Iemand daar nog tips voor? Zit te denken aan noppenfoam aan de binnenkant van de kast te plaatsen maar weet niet of dat helpt en echt mooi is het ook niet natuurlijk
Nee dat is het niet denk ik. Het is die zoem nadat je hem gebruikt hebt. Blijft dan ook best lang aan en in het kastje wordt het dan ook warm.
De set doet het nog steeds naar behoren. De hoeveelheid bubbels is inderdaad minder maar dat vind ik niet zo'n probleem.appelflap1992 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:46:
[...]
Een reactie op een hele oude post maar ben benieuwd of dit nog steeds goed werkt en of je geen problemen heb gehad doordat de druk wellicht hoger dan gewenst was of iets dergelijks. Want ik vind de prik eigenlijk erg tegenvallen en wil dit proberen om zo meer bubbels te krijgen. Of zijn er andere dingen die je hiervoor kunt doen.
Ik hoor de cube normaal gesproken niet. Alleen als je water getapt hebt, hoor je een soort borrelend geluid uit de Cube komen. Verder geen bijgeluiden.
De eerste seconden bevatten ook nauwelijks koolzuur deze laat ik ook lopen en dan heb ik echt wel een prima glas bruis.MJV schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 18:12:
[...]
Er staat in de handleiding dat het laatste stuk inderdaad "naloop" is om het laatste koolzuurwater uit het systeem te spoelen.
Ik stap over van sodastream naar quooker cube. In de garage heb ik een 10kg fles koolzuur staan met stijgbuis en adapter waarmee ik momenteel de sodastreamcilinders bijvul.
Voor de quooker cube zie ik 3 mogelijkheden:
Voor de quooker cube zie ik 3 mogelijkheden:
- Quookercilinders bijvullen met de 10kg fles. Kosten 45 euro voor nieuwe adapter + 50 euro voor 2 extra cilinders (voor voorraad) = 95 euro. Voordelen: niet duur en makelijk vervangbaar. Cilinders kunnen in de vriezer voor het bijvullen. Nadelen: vaak bijvullen en vervangen.
- 2kg fles kopen + adapter quooker + bijvulslang. 80 + 100 + 35 = 215 euro. Hiermee kan ik de 2kg fles vullen met de 10kg fles. Voordelen: gemak, weinig bijvullen. Nadelen: past niet in vriezer dus fles gaat niet tot 2kg bijgevuld worden, dure investering.
- Hetzelfde als optie 2, zonder 10kg fles en vulslang. Wellicht met 2e 2kg fles. Ongeveer even duur als optie 2. Voordelen: nooit meer zelf bijvullen. Nadelen, vaker nieuwe CO2 halen bij gasleverancier.
Optie 4
Een reduceer ventiel/kraan set kopen en x meter slang.
Laat 10 kg fles in garage of berging staan en leg de slang tussen de 10kg fles en je Quooker.
Eens in de paar jaar je fles laten vullen.
Ik doe hier ongeveer 3a4kg p/jaar.
Mijn fles staat in de trapkast en 6 meter slang.
aanvulling : moet stijg buis er wel uit of fles vervangen bij inruil/vullen
Een reduceer ventiel/kraan set kopen en x meter slang.
Laat 10 kg fles in garage of berging staan en leg de slang tussen de 10kg fles en je Quooker.
Eens in de paar jaar je fles laten vullen.
Ik doe hier ongeveer 3a4kg p/jaar.
Mijn fles staat in de trapkast en 6 meter slang.
aanvulling : moet stijg buis er wel uit of fles vervangen bij inruil/vullen
[ Voor 12% gewijzigd door psdata op 07-04-2025 16:40 ]
Homey, HA, Sessy, Starlink, Sat_IoT, Ubiquti
Update betreft error E4.
Ik heb een 2 jaar oude cube en deze bleef constant error e4 geven. Ik heb toen de achterkant open geschroefd en daar zit een condens bakje en die zat helemaal vol. Deze geleegd, quooker gereset, maar een uur later zat het bakje weer vol. Ook de straal uit de kraan was minimaal. Het water bleek uit een zwart koppelingetje van de co2 slang intern te komen.
Quooker monteur laten komen en wat blijkt, de oudere quooker cubes hebben een foute sensor waardoor de quooker zichzelf te koud maakt en dus bevriest. Er ontstaat dus een ijsbonk waardoor je cube eigenlijk niks meer doet. Bij mij is de sensor, de printplaat en de co2 slang intern vervangen. Blijkt een zeer bekend probleem en zelfs buiten de garantie lossen ze dit op ivm met deze kinderziektes. Mocht je dit probleem dus hebben, laat quooker komen om de boel te vervangen!
Ik heb een 2 jaar oude cube en deze bleef constant error e4 geven. Ik heb toen de achterkant open geschroefd en daar zit een condens bakje en die zat helemaal vol. Deze geleegd, quooker gereset, maar een uur later zat het bakje weer vol. Ook de straal uit de kraan was minimaal. Het water bleek uit een zwart koppelingetje van de co2 slang intern te komen.
Quooker monteur laten komen en wat blijkt, de oudere quooker cubes hebben een foute sensor waardoor de quooker zichzelf te koud maakt en dus bevriest. Er ontstaat dus een ijsbonk waardoor je cube eigenlijk niks meer doet. Bij mij is de sensor, de printplaat en de co2 slang intern vervangen. Blijkt een zeer bekend probleem en zelfs buiten de garantie lossen ze dit op ivm met deze kinderziektes. Mocht je dit probleem dus hebben, laat quooker komen om de boel te vervangen!
Vraagje aan de mensen die de originele flessen bijvullen, ik heb nu sinds ~2 jaar deze adapter voor de quooker flessen https://www.co2-adapter.d...apter-pro-2-plus-quooker/
Vandaag heb ik weer wat flessen bijgevuld die uit de vriezer komen echter lijkt het “ventiel” van sommige flessen niet helemaal goed af te sluiten en lijkt er na het vullen nog gas uit sommige flessen te komen. Gaat er te veel gas in omdat de flessen in de vriezer liggen en komt er dan te veel druk op de flessen?
Weet iemand hier de oorzaak en oplossing voor?
Vandaag heb ik weer wat flessen bijgevuld die uit de vriezer komen echter lijkt het “ventiel” van sommige flessen niet helemaal goed af te sluiten en lijkt er na het vullen nog gas uit sommige flessen te komen. Gaat er te veel gas in omdat de flessen in de vriezer liggen en komt er dan te veel druk op de flessen?
Weet iemand hier de oorzaak en oplossing voor?
What you see is always what you get.
Ik was eerst wel geïnteresseerd in zelf sodastream flessen bij te vullen, maar toen kwam ik de Quooker setup tegen op tweakers en heb ik op marktplaats een Quooker combi en oude cube op de kop kunnen tikken. Een 10kg co2 gekocht bij de drankenhandel. €57 + €80 leeggoed. En de Kuil druk reduceer op 4bar. Ik was in het begin zeer teleurgesteld in de hoeveelheid bubbels, maar je moet het wat tijd geven. Nu komt er prima bruiswater uit de kraan.
Bevalt het een beetje? komt het net zo eruit als een sodastream, of minder sterk?Timonator schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:25:
Ik was eerst wel geïnteresseerd in zelf sodastream flessen bij te vullen, maar toen kwam ik de Quooker setup tegen op tweakers en heb ik op marktplaats een Quooker combi en oude cube op de kop kunnen tikken. Een 10kg co2 gekocht bij de drankenhandel. €57 + €80 leeggoed. En de Kuil druk reduceer op 4bar. Ik was in het begin zeer teleurgesteld in de hoeveelheid bubbels, maar je moet het wat tijd geven. Nu komt er prima bruiswater uit de kraan.
Ik ben er blij mee, natuurlijk kun je met een sodastream precies kiezen hoeveel prik er in je fles zit. Maar met 4bar en mijn kraanwater zou ik zeggen zeker van Spa rood niveau. Ik zelf woon aan de Maas in Belgisch Limburg en heb zo goed als geen kalk in het kraanwater.
Mijn tip is ik heb mijn 2.7 liter cilinder in Bergen op Zoom gehaald bij iemand die zelf CO2 afvult deze cilinder krijg je gratis in bruikleen mee maar je moet natuurlijk wel naar Bergen op Zoom toe ik dacht plusminus €35 voor 2,7 literDjarune schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:08:
Ik stap over van sodastream naar quooker cube. In de garage heb ik een 10kg fles koolzuur staan met stijgbuis en adapter waarmee ik momenteel de sodastreamcilinders bijvul.
Voor de quooker cube zie ik 3 mogelijkheden:Iemand tips?
- Quookercilinders bijvullen met de 10kg fles. Kosten 45 euro voor nieuwe adapter + 50 euro voor 2 extra cilinders (voor voorraad) = 95 euro. Voordelen: niet duur en makelijk vervangbaar. Cilinders kunnen in de vriezer voor het bijvullen. Nadelen: vaak bijvullen en vervangen.
- 2kg fles kopen + adapter quooker + bijvulslang. 80 + 100 + 35 = 215 euro. Hiermee kan ik de 2kg fles vullen met de 10kg fles. Voordelen: gemak, weinig bijvullen. Nadelen: past niet in vriezer dus fles gaat niet tot 2kg bijgevuld worden, dure investering.
- Hetzelfde als optie 2, zonder 10kg fles en vulslang. Wellicht met 2e 2kg fles. Ongeveer even duur als optie 2. Voordelen: nooit meer zelf bijvullen. Nadelen, vaker nieuwe CO2 halen bij gasleverancier.
Dat vind ik teveel gedoe. Ik ben voor de allergoedkoopste optie gegaan die ik nog niet had vermeld.Edje44magnum schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:41:
[...]
Mijn tip is ik heb mijn 2.7 liter cilinder in Bergen op Zoom gehaald bij iemand die zelf CO2 afvult deze cilinder krijg je gratis in bruikleen mee maar je moet natuurlijk wel naar Bergen op Zoom toe ik dacht plusminus €35 voor 2,7 liter
Voor nog geen 10 euro een simpele Tr21-4 naar Tr21-3 adapter gekocht op ali. Zo kan ik alle sodastream cilinders die ik al had blijven gebruiken op de Cube. Eens in de zoveel tijd vul ik ze allemaal. Die cilinders passen ook mooi in de vriezer voor het vullen. Met grotere cilinders is thuis vullen heel lastig. De gasbedrijven doen dat met droogijs.
Ik heb ook een drukregelaar bij azaqua besteld en gemonteerd. CO2 fles van 2kg bij een lokale drankenhandel gehaald met statiegeld. Vullen is 30 euro. Best prijzig maar versturen/retouren is al snel duurder.
Als tip zou ik wel zeggen bestel een CO2 slang mee, van die originele van Quooker is sowieso erg kort, en je krijgt hem niet zonder speciaal gereedschap van dat reduceer ventiel af.
Wat ik mij wel afvraag: hoe koud wordt jullie water van de Cube? Ik vind het namelijk niet echt koud (zeker niet zo koud als mijn koelkast 4graden C). Al met al vind ik dat hele cube concept best tegenvallen: niet echt koud en de bubbels.... Maar goed. Happy wife Happy life
Als tip zou ik wel zeggen bestel een CO2 slang mee, van die originele van Quooker is sowieso erg kort, en je krijgt hem niet zonder speciaal gereedschap van dat reduceer ventiel af.
Wat ik mij wel afvraag: hoe koud wordt jullie water van de Cube? Ik vind het namelijk niet echt koud (zeker niet zo koud als mijn koelkast 4graden C). Al met al vind ik dat hele cube concept best tegenvallen: niet echt koud en de bubbels.... Maar goed. Happy wife Happy life
Amber 65 voor VVW. Atlantic Explorer SWW. 48kWh/20kW Sigenergy thuisbatterij Kia Niro EV. Zappi Laadpaal
@timpel_800 ik vind het hier best koud. Je moet hem wel eerst even laten lopen, want het eerste stuk van de kraan is opgewarmd water.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Heeft iemand hier ooit problemen gehad met z'n CO2 drukregelaar? Ik kom net thuis en hoor een sissend geluid in de keuken.. ik dacht direct shit dat moet de CO2 tank wel zijn waar een drukregelaar op zit.
Tank meteen dicht gedraaid en direct ramen/deuren open. De 5KG tank staat nu op 25 bar, volgens mij hoort dit 50 á 60 te zijn? Hij is 2 maand geleden bijgevuld, er is een goede 4.5KG CO2 uit ontsnapt lijkt het.
De tank zelf is zo goed als nieuw en de Kuil Nicos drukregelaar is nog geen jaar oud. Alles is keurig lekvrij geinstalleerd met goed materiaal. Ik heb geen idee hoe dit kan.. zal eens contact opnemen met ze
Tank meteen dicht gedraaid en direct ramen/deuren open. De 5KG tank staat nu op 25 bar, volgens mij hoort dit 50 á 60 te zijn? Hij is 2 maand geleden bijgevuld, er is een goede 4.5KG CO2 uit ontsnapt lijkt het.
De tank zelf is zo goed als nieuw en de Kuil Nicos drukregelaar is nog geen jaar oud. Alles is keurig lekvrij geinstalleerd met goed materiaal. Ik heb geen idee hoe dit kan.. zal eens contact opnemen met ze
Ja precies hetzelfde gehad.stin00 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:14:
Heeft iemand hier ooit problemen gehad met z'n CO2 drukregelaar? Ik kom net thuis en hoor een sissend geluid in de keuken.. ik dacht direct shit dat moet de CO2 tank wel zijn waar een drukregelaar op zit.
Bij mij was de tank leeg. Ook contact gehad met KN; die zeiden oplossing is terugschroeven naar 3-3.5 bar. Tja…
Bij mij begon het sissen vanaf 3.5; dat is het overdrukventiel. Teruggeschroefd naar 3.4 en geen problemen meer gehad.
Ik denk eerlijk gezegd dat het Micromatic ventiel die 4 bar helemaal niet aankan.
Ps als je gaat terugschroeven; altijd eerst naar beneden schroeven en eindigen met omhoog schroeven.
[ Voor 3% gewijzigd door Stemis op 30-05-2025 15:25 ]
Hij stond hier op 3.9 bar het afgelopen jaar en dat heb ik nooit aangepast, werkte perfect. Nu ineens de hele tank leeg met een toch wel gevaarlijk CO2 lek. Ik dacht met een wat duurdere Kuil Nicos kwaliteit in huis te halen, maar dit is wel teleurstellend danStemis schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:22:
[...]
Ja precies hetzelfde gehad.
Bij mij was de tank leeg. Ook contact gehad met KN; die zeiden oplossing is terugschroeven naar 3-3.5 bar. Tja…
Bij mij begon het sissen vanaf 3.5; dat is het overdrukventiel. Teruggeschroefd naar 3.4 en geen problemen meer gehad.
Ps als je gaat terugschroeven; altijd eerst naar beneden schroeven en eindigen met omhoog schroeven.
Edit: net maar weer laten bijvullen, er was inderdaad zo'n 4.5 kg CO2 uit... voor €17 nu weer een volle tank. @Stemis Kuilnicos zegt net per mail dat ik 3.9 a 4.0 bar moet terugschroeven naar 3.7/3.8 en dan is het probleem opgelost. Ik had juist deze gekozen omdat hij tot 4.0 bar betrouwbaar zou moeten werken..
[ Voor 17% gewijzigd door stin00 op 30-05-2025 16:32 ]
CO (koolmonoxide) gas is gevaarlijk. CO2 absoluut niet. Je drinkt het immers ook op en het zit gewoon in de lucht.
Maar te grote concentratie is echt wel slecht. Het verdrukt de zuurstof in de lucht. Zie de co2 blusser.Athome schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 11:00:
CO (koolmonoxide) gas is gevaarlijk. CO2 absoluut niet. Je drinkt het immers ook op en het zit gewoon in de lucht.
Niet voor niets bij "grote" co2 installatie (cafe's) dat men er een co2 melder bij plaatst.
Het is goed dat bovenstaande zijn kastje ventileerde en de ruimte er bij.
Maar je hebt gelijk in kleine hoeveelheden beheersbaar.
Het problem schijnt te zijn dat het diafragma vies is. Als je dit schoonmaakt moet het opgelost zijn. Ik heb echter het ventiel zelf niet open gekregen omdat ik er geen grip op kreeg en niet de juiste tools heb. Je kan dit wel proberen. Lees op meerdere fora’s dat dit het moet verhelpenstin00 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:24:
[...]
Hij stond hier op 3.9 bar het afgelopen jaar en dat heb ik nooit aangepast, werkte perfect. Nu ineens de hele tank leeg met een toch wel gevaarlijk CO2 lek. Ik dacht met een wat duurdere Kuil Nicos kwaliteit in huis te halen, maar dit is wel teleurstellend dan
Edit: net maar weer laten bijvullen, er was inderdaad zo'n 4.5 kg CO2 uit... voor €17 nu weer een volle tank. @Stemis Kuilnicos zegt net per mail dat ik 3.9 a 4.0 bar moet terugschroeven naar 3.7/3.8 en dan is het probleem opgelost. Ik had juist deze gekozen omdat hij tot 4.0 bar betrouwbaar zou moeten werken..
Welke heb jij gekocht? Ik zie er meerdere, maar ook mensen met ervaring dat hij net niet goed sluit.Djarune schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 13:01:
[...]
Dat vind ik teveel gedoe. Ik ben voor de allergoedkoopste optie gegaan die ik nog niet had vermeld.
Voor nog geen 10 euro een simpele Tr21-4 naar Tr21-3 adapter gekocht op ali. Zo kan ik alle sodastream cilinders die ik al had blijven gebruiken op de Cube. Eens in de zoveel tijd vul ik ze allemaal. Die cilinders passen ook mooi in de vriezer voor het vullen. Met grotere cilinders is thuis vullen heel lastig. De gasbedrijven doen dat met droogijs.
Morgen komt onze Cube binnen en ik heb geen zin om nieuwe cilinders voor de Cube te kopen, want ik heb er 3 voor de sodastream.
Ik moet ook nog een navulsysteem voor de sodastream cilinders kopen, tot op heden nooit gedaan en altijd geld weggegooid door ze bij de AH om te ruilen, dus mocht iemand weten waar je in de omgeving Hilversum een 5 of 10 kg cilinder kan kopen en het navulsysteem, hoor ik dat graag!
PSN: Redrafted
Ik had dit onderwerp eerder moeten ontdekken, dan had ik ook een slang naar de opslag laten lopen.
In de keukenkast heb ik wel genoeg ruimte voor een grotere CO2 fles.
Wat is het verschil tussen de Azaqua CO2 Drukregelaar en de Kuil Nicos CO2 ombouwset voor Quooker Cube?
Ik zie namelijk gemengde ervaringen.
Zelf heb ik ook deze gevonden: Beverage Dispense Systems.nl
Groeten
In de keukenkast heb ik wel genoeg ruimte voor een grotere CO2 fles.
Wat is het verschil tussen de Azaqua CO2 Drukregelaar en de Kuil Nicos CO2 ombouwset voor Quooker Cube?
Ik zie namelijk gemengde ervaringen.
Zelf heb ik ook deze gevonden: Beverage Dispense Systems.nl
Groeten
[ Voor 15% gewijzigd door wpm op 08-07-2025 09:36 ]
Al jaren tevreden met de Azaqua oplossing en vullingen.
https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/
Bij die aquaza lijkt nog wel een nippel voor de slang te missen?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Wellicht dat onderstaande tabel kan helpen voor ander Mede tweakers:
Bedrijf | Ombouw los | All In (Slang, CO2, etc) |
Habitat | € 86,39 | n/a |
Azaqua | € 79,50 | € 161,40 |
Voorne Gas | n/a | n/a |
Kuilnicos | € 99,15 | € 196,79 |
Beverage | € 92,11 | € 143,86 |
Bedrijf (losse 2KG cilinder) | Nieuw 2KG | Borg | Navulling | Waar | Opmerking |
Habitat | € 91,96 | € 48,35 | Ridderkerk + Online & Partners | Alleen Habitat of Partner. Bied ook eigen 425 gram cilinders aan met adapter | |
Azaqua | € 81,90 | € 17,90 | Steenwijk + Online | Prijzen excl. verzendkosten | |
Voorne Gas | € 120 | € 15,00 | Rotterdam | ||
Kuilnicos | € 85,00 | € 10,00 | Online + verzendkosten | Verzendkosten € 9,50, navullen op locatie | |
Beverage | € 83,51 | n/a | Online + verzendkosten | Geen navulling | |
CO2-4U | € 95,70 | € 20,70 | Online + verzendkosten | Verzendkosten € 9,50 |
[ Voor 5% gewijzigd door wpm op 09-07-2025 14:21 ]
Altijd handig zo'n lijstje.wpm schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:15:
Bedrijf Ombouw los All In (Slang, CO2, etc) Habitat € 86,39 n/a Azaqua € 79,50 € 161,40 Voorne Gas n/a n/a Kuilnicos € 99,15 € 196,79 Beverage € 92,11 € 143,86
Bedrijf (losse 2KG cilinder) Nieuw 2KG Borg Navulling Waar Opmerking Habitat € 91,96 € 48,35 Ridderkerk + Online & Partners Alleen Habitat of Partner. Bied ook eigen 425 gram cilinders aan met adapter Azaqua € 81,90 € 17,90 Steenwijk + Online Prijzen excl. verzendkosten Voorne Gas € 120 € 15,00 Rotterdam Kuilnicos € 85,00 € 10,00 Online + verzendkosten Verzendkosten onbekend Beverage € 83,51 n/a Online + verzendkosten Geen navulling
Dan weet ik ook nog wel een adres:
https://www.co2-4u.eu/nl/...ling-compleet_met_vulling
Op dit moment 180 euro voor 10Kg fles + vulling
Voor de noorderlingen onder ons: bij Holthausen in Hoogezand kost 10Kg bijvullen op dit moment 28,95
Hier inderdaad goede ervaringen met Holthausen Recreatiegassen (voor particulieren) in Hoogezand. Ik heb daar vorig jaar een 5kg fles + vulling gekocht voor €135. Onlangs weer laten bijvullen voor +- €18. We doen ongeveer 1 jaar met 5kg vulling. Echt een verademing tov de kleine sodastream/quooker cilinders. Al is zo'n lompe fles verslepen en veilig wegwerken wel wat gedoe.buiter schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:35:
[...]
Voor de noorderlingen onder ons: bij Holthausen in Hoogezand kost 10Kg bijvullen op dit moment 28,95
[ Voor 10% gewijzigd door stin00 op 09-07-2025 15:00 ]
Overigens is mijn Cube 1 defect geraakt, bleef continue koelen met een verbruik van 70 Watt waardoor het halve keukenblok warm werd.
Nu heb voor weinig een nieuwe Cube 2 mogen aanschaffen bij Quooker uit een soort coulance regeling (schijnt vaker voor te komen en ding was geen 4 jaar oud).
Dus de oude gaat naar de recycling.
Nu heb ik dus twee filterdoppen over (de ene die er standaard al in zit, en een tweede die Quooker me destijds kosteloos heeft toegezonden).
Als iemand er eentje wil (tegen verzendkosten) stuur maar een DM.
Nu heb voor weinig een nieuwe Cube 2 mogen aanschaffen bij Quooker uit een soort coulance regeling (schijnt vaker voor te komen en ding was geen 4 jaar oud).
Nu heb ik dus twee filterdoppen over (de ene die er standaard al in zit, en een tweede die Quooker me destijds kosteloos heeft toegezonden).
Verkopen op Marktplaatsfranssie schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:17:
Overigens is mijn Cube 1 defect geraakt, bleef continue koelen met een verbruik van 70 Watt waardoor het halve keukenblok warm werd.
Nah, ik weet dat er een paar tweakers zijn die de plug niet meer opgestuurd kregen en wellicht wel belangstelling hebben om niet.
Anders flikker ik ze gewoon weg maar liggen nog niet in de weg.
Gebruikte je die 2e om de Cube zonder filter te kunnen gebruiken? Ging dat goed?franssie schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:36:
[...]
Nah, ik weet dat er een paar tweakers zijn die de plug niet meer opgestuurd kregen en wellicht wel belangstelling hebben om niet.
Ik heb ook een 2e dop liggen, maar gebruik deze (nog) niet.
Ja ging goed tot de koeling defect raakte, lijkt mij niet dat dat met de dop te maken heeft, kreeg ik immers van Quooker zelf maar later zijn ze daar wel mee gestopt. De nieuwe heeft geen filter.Noshi schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:57:
[...]
Gebruikte je die 2e om de Cube zonder filter te kunnen gebruiken? Ging dat goed?
Ik heb ook een 2e dop liggen, maar gebruik deze (nog) niet.
Wat bedoel je met de"plug"franssie schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:36:
[...]
Cube 1 had ruimte voor twee filters. Die kan je afdoppen met een plug, of dop. Er zat er eentje standaard bij.
Dankjewel ik heb mijn Quooker een helemaalfranssie schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 20:23:
[...]
Cube 1 had ruimte voor twee filters. Die kan je afdoppen met een plug, of dop. Er zat er eentje standaard bij.
:strip_exif()/f/image/HoIWFpiDpa63Pp3iL1wQOrpW.jpg?f=fotoalbum_large)
Omdat mijn cube zo typ ingebouwd zit is hij moeilijk te bereiken ik was bang dat hij in storing zal vallen door hun verzadigde filter en zeer moeilijk bij de reset knop kan vandaar deze oplossing
Weten jullie of Voorne Gas ook CO2 vult voor andere merken cilinders?
Ik heb een e-mail gestuurd maar het antwoord was op een andere vraag ;-) en erna niets meer gehoord.
mvg,
Ik heb een e-mail gestuurd maar het antwoord was op een andere vraag ;-) en erna niets meer gehoord.
mvg,
[ Voor 4% gewijzigd door wpm op 14-07-2025 09:09 ]
Ik heb sinds afgelopen week een 10kg cilinder (E290) bij DS-events gehaald en deze navuladapter bij Aliexpress. Ik weet niet of de donorcilinder een stijgbuis heeft, dus het volgende proces zowel rechtop als ondersteboven geprobeerd.
Zojuist geprobeerd mijn cilinders na te vullen, maar weet niet helemaal waar het fout gaat. Cilinders van tevoren ± een uur in de vriezer
Navuladapter aangesloten op de donorfles, cilinder erin. Donorfles open, Sodastream navuller beetje bij beetje openen totdat deze vulde. Niet verder draaien, omdat ik lees dat er een navulblokkade kan zitten. Na weet ik veel hoeveel tijd gestopt: 193gr in de ene en 281gr in de andere cilinder kunnen krijgen.
Ook hetzelfde met een Quooker cilinder gedaan, maar daar kreeg ik maar iets meer dan 150gr in...
De manometer gaf ±55 bar aan. Hoort dit, of moet dit echt rond de 200 bar liggen? (Of denk ik hier gewoon aan omdat ik ook aan duiken doe?
Oke, na wat lezen zie ik dat biertapcilinders inderdaad op ±50 bar moeten staan...)
Nu is het navullen redelijk snel gebeurd en kan ik dit wel vaker doen als er maar 200gr in komt, maar het is wel vervelend als ik lees dat er normaal wel 400gr in moet komen.
Edit: schijnbaar werkt mijn adapter niet op een cilinder met RPV (restdrukventiel), dus heb een andere moeten nemen. Er stond niets in de omschrijving hierover, dus kwam er nu pas achter dat dit een ding is...
Heb nu een nieuwe adapter besteld en ga die zsm testen, maar de ervaringen hier op het forum zijn gelijk aan die van mij (helaas). Daar gaat weer een bedrag aan adapters, maar gelukkig eenmalig...
Zojuist geprobeerd mijn cilinders na te vullen, maar weet niet helemaal waar het fout gaat. Cilinders van tevoren ± een uur in de vriezer
Navuladapter aangesloten op de donorfles, cilinder erin. Donorfles open, Sodastream navuller beetje bij beetje openen totdat deze vulde. Niet verder draaien, omdat ik lees dat er een navulblokkade kan zitten. Na weet ik veel hoeveel tijd gestopt: 193gr in de ene en 281gr in de andere cilinder kunnen krijgen.
Ook hetzelfde met een Quooker cilinder gedaan, maar daar kreeg ik maar iets meer dan 150gr in...
De manometer gaf ±55 bar aan. Hoort dit, of moet dit echt rond de 200 bar liggen? (Of denk ik hier gewoon aan omdat ik ook aan duiken doe?
Nu is het navullen redelijk snel gebeurd en kan ik dit wel vaker doen als er maar 200gr in komt, maar het is wel vervelend als ik lees dat er normaal wel 400gr in moet komen.
Edit: schijnbaar werkt mijn adapter niet op een cilinder met RPV (restdrukventiel), dus heb een andere moeten nemen. Er stond niets in de omschrijving hierover, dus kwam er nu pas achter dat dit een ding is...
Heb nu een nieuwe adapter besteld en ga die zsm testen, maar de ervaringen hier op het forum zijn gelijk aan die van mij (helaas). Daar gaat weer een bedrag aan adapters, maar gelukkig eenmalig...
[ Voor 18% gewijzigd door Xerox op 18-07-2025 23:27 ]
Van de week had ik een probleem met mijn Quookerkraan en moest de knop vervangen worden. Daar is vorige week een monteur voor langs geweest. Die heb ik gevraagd hoe veel bar er nou op de Cube staat.
Deze persoon had het over 2 tot 2.5 bar. Weet niet of dat al ergens hier in de thread staat, maar wilde deze informatie voor iedereen even waarborgen.
Deze persoon had het over 2 tot 2.5 bar. Weet niet of dat al ergens hier in de thread staat, maar wilde deze informatie voor iedereen even waarborgen.
[ Voor 3% gewijzigd door Cybey op 24-07-2025 10:42 ]
Als je alle post's hier voor leest zie dat een gemiddelde druk ongeveer 3,5 a 4 bar is (ik zag bij een 4,5 bar)Cybey schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 10:41:
Van de week had ik een probleem met mijn Quookerkraan en moest de knop vervangen worden. Daar is vorige week een monteur voor langs geweest. Die heb ik gevraagd hoe veel bar er nou op de Cube staat.
Dit stond voor heen ook op een product pagina van quooker zelf
Zelf heb ik van het begin al op die 4 bar staan (dit geeft een smakelijke bruis)
Je zou lager kunnen beginnen, en omhoog gaan tot dat je voor je zelf een redelijk bruis hebt. en stop dan en hou die max van 4,5 aan.
Ligt natuurlijk ook aan hoe goed die druk meter's zijn...
[ Voor 13% gewijzigd door psdata op 24-07-2025 11:20 ]
Ik hoor wat je zegt en gebruik ook al een tijd op 4bar zo'n systeem. Maar was toch benieuwd wat zo'n monteur zou zeggen. Die 4bar op een productpagina is ondertussen ook al ouder en kan natuurlijk met nieuwe iteraties van het product veranderd zijn. Ik heb zelf een Cube 2.0 Duo.psdata schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:17:
[...]
Als je alle post's hier voor leest zie dat een gemiddelde druk ongeveer 3,5 a 4 bar is (ik zag bij een 4,5 bar)
Dit stond voor heen ook op een product pagina van quooker zelf
Zelf heb ik van het begin al op die 4 bar staan (dit geeft een smakelijke bruis)
Je zou lager kunnen beginnen, en omhoog gaan tot dat je voor je zelf een redelijk bruis hebt. en stop dan en hou die max van 4,5 aan.
Ligt natuurlijk ook aan hoe goed die druk meter's zijn...
Doe met de info wat je wil.
[ Voor 4% gewijzigd door Cybey op 24-07-2025 11:27 ]
Was nog niet bekend met het Duo model. Hoe is deze anders dan de normale Quooker Cube?
Kan er niks over vinden online
Bijna half zo smal (dus je houdt meer ruimte over in je kast).Stemis schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:19:
[...]
Was nog niet bekend met het Duo model. Hoe is deze anders dan de normale Quooker Cube?
Kan er niks over vinden online
Nu met display, je kan bubbels instellen op 100% en 50% Iets andere flessenhouder (magnetisch) maar nog met dezelfde slang waar je je eigen fles aan kan hangen.
Geen idee of de drukregelaar die er nu bijzit een andere werkdruk heeft dan die van v1. Wel geeft deze meer bruiswater dus glas is sneller vol.
Dit is dan toch gewoon de Cube v2?franssie schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:23:
[...]
Bijna half zo smal (dus je houdt meer ruimte over in je kast).
Nu met display, je kan bubbels instellen op 100% en 50% Iets andere flessenhouder (magnetisch) maar nog met dezelfde slang waar je je eigen fles aan kan hangen.
Geen idee of de drukregelaar die er nu bijzit een andere werkdruk heeft dan die van v1. Wel geeft deze meer bruiswater dus glas is sneller vol.
Wat houdt dat 'duo' in? Dat je 'm combineert met een kokendwaterboiler? (Wat standaard is..?)
Ja V2, heb ik sinds een maand omdat V1 kapot ging.Xerox schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 21:26:
[...]
Dit is dan toch gewoon de Cube v2?
Wat houdt dat 'duo' in? Dat je 'm combineert met een kokendwaterboiler? (Wat standaard is..?)
Duo heb ik ook nog nooit van gehoord bij een cube, was dus in de veronderstelling dat @Cybey daar op doelde.
Versie één en twee kunnen beide koud water en bruisend water maken, maar dat nu Duo te noemen.
Zo wordt dat apparaat genoemd in m'n Quooker account. Maar zal inderdaad gewoon de V2 zijn.franssie schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 21:32:
[...]
Ja V2, heb ik sinds een maand omdat V1 kapot ging.
Duo heb ik ook nog nooit van gehoord bij een cube, was dus in de veronderstelling dat @Cybey daar op doelde.
Versie één en twee kunnen beide koud water en bruisend water maken, maar dat nu Duo te noemen.
:strip_exif()/f/image/uSJLSpREiIE9RGVixPQF8sGp.png?f=user_large)
Ik laat daar mijn Azaqua 2kg flessen vullen,wpm schreef op maandag 14 juli 2025 @ 09:08:
Weten jullie of Voorne Gas ook CO2 vult voor andere merken cilinders?
mvg,
Zelf geven ze wel zelf de voorkeur aan hun voorgevulde flessen die je dan komt omruilen, nu moeten ze elke keer de machine helemaal opstarten etc als ik kom.
O wat een fijn topic weer! Helemaal waar ik naar op zoek was! Net eigenaar van een nieuw huis met nieuwe keuken en natuurlijk een Quooker Cube en nu op zoek naar goedkopere alternatieven voor die CO2 cylinders.
Ik zie een aantal mogelijkheden en ik schat in dat er kwalitatief onderling geen verschillen zijn? Zijn er Tweakers met persoonlijke voor- of afkeur?
Nu twijfel ik over de maat fles die ik zal aanschaffen. Twee kilogram fles om mee te beginnen want die past zeker en ik kan niet goed terugvinden hoe groot die 5 kilo flessen zijn. Mijn keukenkast is 63cm hoog.
:strip_exif()/f/image/wsNMe2GvCxYQV8QjhXI65oG5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zgzZVCh1a6U8Qo4pRqSZJF4M.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie een aantal mogelijkheden en ik schat in dat er kwalitatief onderling geen verschillen zijn? Zijn er Tweakers met persoonlijke voor- of afkeur?
Nu twijfel ik over de maat fles die ik zal aanschaffen. Twee kilogram fles om mee te beginnen want die past zeker en ik kan niet goed terugvinden hoe groot die 5 kilo flessen zijn. Mijn keukenkast is 63cm hoog.
:strip_exif()/f/image/wsNMe2GvCxYQV8QjhXI65oG5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zgzZVCh1a6U8Qo4pRqSZJF4M.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gYAL6kc0ZWZFemss0PrIKZEA.jpg?f=fotoalbum_large)
@daddycewl 2kg is het makkelijkste verkrijgbaar en neemt de minste ruimte in. Vergeet niet dat de regulator ook nog boven de fles uitsteekt.
Ja, daarom, dankjewel!franssie schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:25:
@daddycewl 2kg is het makkelijkste verkrijgbaar en neemt de minste ruimte in. Vergeet niet dat de regulator ook nog boven de fles uitsteekt.
En met twee kilo doe ik een jaar tot een half jaar. Een wij tappen thermoskannen water bij dit weer, met citroen en munt bijvoorbeeld. Heerlijk buiten fris water met een bubbel en smaakje. Of een beetje gember siroop. Dus dat gaat best hard.
Er was altijd een actie dat je vier Quooker flessen gratis nagestuurd kreeg bij registratie, altijd handig om even over te stappen als de grote fles leeg is, of je neemt twee grote flessen natuurlijk.
Die van mij staat achter een keukenkastje, maar ik heb daar ook wel erg veel extra ruimte: stin00 in "Quooker cube co2 cilinders"daddycewl schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:09:
O wat een fijn topic weer! Helemaal waar ik naar op zoek was! Net eigenaar van een nieuw huis met nieuwe keuken en natuurlijk een Quooker Cube en nu op zoek naar goedkopere alternatieven voor die CO2 cylinders.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben direct voor een 5kg fles gedaan omdat we daar exact 1 jaar mee doen. Dan hoef ik hem maar 1x per jaar te laten vullen. Ik heb net even voor je gemeten:
Diameter fles = ~15cm
Hoogte incl zwarte kap & regulator = ~70cm
Breedste punt (dus fles + regulator) = ~25cm
Maar je kan de fles mogelijk ook elders stallen? Die van mij staat 4 meter bij de quooker vandaan, de slang is 5 meter.
Dank voor het nameten en alle goede tips! Heel blij mee!stin00 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:37:
[...]
Die van mij staat achter een keukenkastje, maar ik heb daar ook wel erg veel extra ruimte: stin00 in "Quooker cube co2 cilinders"
Ik ben direct voor een 5kg fles gedaan omdat we daar exact 1 jaar mee doen. Dan hoef ik hem maar 1x per jaar te laten vullen. Ik heb net even voor je gemeten:
Diameter fles = ~15cm
Hoogte incl zwarte kap & regulator = ~70cm
Breedste punt (dus fles + regulator) = ~25cm
Maar je kan de fles mogelijk ook elders stallen? Die van mij staat 4 meter bij de quooker vandaan, de slang is 5 meter.
Oh en dit zijn de onderdelen die ik heb:daddycewl schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:38:
[...]
Dank voor het nameten en alle goede tips! Heel blij mee!
https://www.kuilnicos.nl/quooker-cube-co2/
https://www.kuilnicos.nl/slangen-lage-druk/lei44pblank/
Verder niks extra's nodig. Zowel cubezijde als regulatorzijde hebben een pushfitting voor de slang. Volgens mij had de Cube ook nog een borgringetje, maar dat weet ik niet zeker meer. Ik vond het loshalen van de slang bij de Cubezijde wel wat stroef gaan, kostte nogal wat kracht
Mocht je in het Noorden wonen dan heb ik wel een goed adres voor particuliere CO2 flessen + bijvullen, Holthausen in Hoogezand. Volgens mij was ik ~€130 kwijt voor een gevulde 5kg fles (wordt eigendom, geen borg constructie). Bijvullen kost iets van €3,50/kg.
[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 15-08-2025 13:46 ]
Slang wil inderdaad niet los als er druk op staat, zo is de koppeling ontworpen.
Dus Quooker fles eraf (los draaien), bruiswater tappen tot de druk wegvalt. Dan trek je het slangetje er zo uit, wel eerst het borg clipje verwijderen.
edit: en de ring van/op de koppeling wat indrukken bij het uithalen en invoeren van de slang helpt ook om het makkelijk te maken.
Dus Quooker fles eraf (los draaien), bruiswater tappen tot de druk wegvalt. Dan trek je het slangetje er zo uit, wel eerst het borg clipje verwijderen.
edit: en de ring van/op de koppeling wat indrukken bij het uithalen en invoeren van de slang helpt ook om het makkelijk te maken.
[ Voor 28% gewijzigd door franssie op 15-08-2025 13:59 ]
Voor de mensen in Overijssel, Hinnengas https://www.hinnengas.nl/assortiment/koolzuur-co2/ in Almelo:wpm schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:15:
Bedrijf Ombouw los All In (Slang, CO2, etc) Habitat € 86,39 n/a Azaqua € 79,50 € 161,40 Voorne Gas n/a n/a Kuilnicos € 99,15 € 196,79 Beverage € 92,11 € 143,86
Bedrijf (losse 2KG cilinder) Nieuw 2KG Borg Navulling Waar Opmerking Habitat € 91,96 € 48,35 Ridderkerk + Online & Partners Alleen Habitat of Partner. Bied ook eigen 425 gram cilinders aan met adapter Azaqua € 81,90 € 17,90 Steenwijk + Online Prijzen excl. verzendkosten Voorne Gas € 120 € 15,00 Rotterdam Kuilnicos € 85,00 € 10,00 Online + verzendkosten Verzendkosten € 9,50, navullen op locatie Beverage € 83,51 n/a Online + verzendkosten Geen navulling CO2-4U € 95,70 € 20,70 Online + verzendkosten Verzendkosten € 9,50
2kg fles €86, vulling (€16,00) en waarborg (€70,00).
6kg fles €94, vulling (€24) en waarborg (€70,00).
10kg fles €100, vulling (€30,00) en waarborg (€70,00).
Snelle en nette communicatie; het productinformatieblad (Protadur E290) werd per mail toegestuurd.
De zogenaamde Ring die aan de koppeling zit die je moet indrukken voor de slang los te maken is onder druk ook makkelijk in te drukken met een steeksleutel 6 deze over de slang te schuiven en de ring indrukken komt de slang vanzelf los de diameter van de slang is 6.35 mm heb je geen steeksleutel pak dan een kleine bacofranssie schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:48:
Slang wil inderdaad niet los als er druk op staat, zo is de koppeling ontworpen.
Alleen bij Quooker zit er tussen de koppeling en de ring een soort u-clip die voorkomt dat je de ring kunt indrukken deze dus eerst wegtrekken
Je kan ook links achterin het keukenkastje een gat zagen van de diameter van de CO2 fles staat hij ook gelijk makkelijk vast en heb je ook geen last van de drukregeling die er nog opgeschroefd zitdaddycewl schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:09:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er goed uit. En kan je de fles ook door hun weer laten vullen?daddycewl schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:33:
Via Beverage binnen een paar dagen een mooie set ontvangen! Ik ben er blij mee, nu nog "even" aansluiten ;-)
Dank voor alle tips and tricks mede-Tweakers!
[Afbeelding]
Ik snap alleen de volgende tekst niet op hun site:
Onze drukregelaar is compatibel met alle QUOOKER apparaten die het QUOOKER CUBE element gebruiken, inclusief de QUOOKER CUBE (1e generatie) en de QUOOKER CUBE "Next Generation" (2e generatie / vanaf eind 2021). De ombouw is eenvoudig, want er hoeft maar één slang opnieuw te worden aangesloten dankzij de push-in connector van John Guest. Voor de QUOOKER CUBE (2e generatie / vanaf eind 2021) heb je een optionele CO2-drukslang nodig om je CUBE om te bouwen.
Moet je nu voor de Cube gen2 een "optionele" co2-drukslang erbij bestellen?
Ik heb mijn cube 1 vervangen door een 2, een gebruik gewoon de slang van de 2 in de regulator.Morpheusk schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:10:
[...]
Dus geen idee waar die extra slang voor nodig zou zijn. Wel kan het handig zijn om een langere slang te hebben als dat de plaatsing van de cilinder makkelijker maakt, maar het hoeft dus niet.
Geen idee wat dat betekent. Ik heb een 1,5 jaar oude Quooker met nieuwste generatie Cube. Ik heb vorig jaar alleen een drukregelaar + 5 meter slang gekocht, had verder niks nodig. De geleverde slang van @daddycewl heeft ook 2 opzetstukken, dat heb ik niet. Het lijkt erop dat zijn slang ook zo direct op de CO2 tank geschroefd kan worden, maar dat moet je niet proberen met de CubeMorpheusk schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:10:
[...]
Ziet er goed uit. En kan je de fles ook door hun weer laten vullen?
Ik snap alleen de volgende tekst niet op hun site:
Onze drukregelaar is compatibel met alle QUOOKER apparaten die het QUOOKER CUBE element gebruiken, inclusief de QUOOKER CUBE (1e generatie) en de QUOOKER CUBE "Next Generation" (2e generatie / vanaf eind 2021). De ombouw is eenvoudig, want er hoeft maar één slang opnieuw te worden aangesloten dankzij de push-in connector van John Guest. Voor de QUOOKER CUBE (2e generatie / vanaf eind 2021) heb je een optionele CO2-drukslang nodig om je CUBE om te bouwen.
Ik ken de laatste generatie niet.Morpheusk schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:10:
[...]
Wellicht dat de handleiding van Quooker wat duidelijkheid geeft.
Ik gok dat de aansluiting anders is (geen pushfit), waardoor er een soort verloopkabel tussen moet.
Hallo iedereen
Ik heb enkele weken geleden een 6 kg co2 fles aangesloten op m’n quooker.
Het gewenste effect is er jammer genoeg nog niet.
- eerst en vooral is er heel weinig prik in het water
- anderzijds was deze al na 3 weken leeg waardoor ik deze opnieuw heb moeten laten vullen. Er moet dus ergens een lek zijn.
Hieronder zien jullie een filmpje van de zopas gevulde fles.
Wederom is er weinig prik in het water.
Ik heb de dreft test uitgevoerd (op alle kritische plaatsen water met dreft ‘gesmeerd’ en nergens zie ik blaasjes vormen).
https://we.tl/t-EUeoTYffnO
Iemand tips aub…?
- anderzijds was deze al na 3 weken leeg waardoor ik deze opnieuw heb moeten laten vullen. Er moet dus ergens een lek zijn.
Ik heb de dreft test uitgevoerd (op alle kritische plaatsen water met dreft ‘gesmeerd’ en nergens zie ik blaasjes vormen).
Iemand tips aub…?
Volgens mij is weinig prik niet je grootste probleem.. er komt nauwelijks water uit je Quooker joh, dat is echt niet normaalMatteC schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:21:
Hallo iedereen
Iemand tips aub…?
Op hoeveel uitgaande bar staat de drukregelaar? Dus hoeveel bar gaat er richting de Cube? Ik kan het in je filmpje niet aflezen want ik zie niet eens een pijltje staan op de drukregelaar?
Met een 6kg fles doe ik 1 jaar, dus je moet wel ergens een lek hebben. Je zwarte CO2 slang is ook volledig lekdicht?
Iemand een idee welke adapter ik nodig heb om de Quickconnect roze flessen van sodastream? Mijn vrouw vindt de bubbels niet sterk genoeg en houdt ook de Sodastream aan en ik wil dus het liefst de flessen van het gebruiken, nog altijd goedkoper dan die van Quooker zelf en sneller te wisselen bij de AH bv.
Heb in dit topic gezocht, en online, maar kom er niet goed uit welke betrouwbaar is.
Heb in dit topic gezocht, en online, maar kom er niet goed uit welke betrouwbaar is.
@austin_77 dat is een ander topic over, ik dacht deze Ervaring met andere fles op Sodastream aansluiten.
Oeps, mijn vraag is niet duidelijk genoeg. Ik wil sodastreamfles aansluiten op mijn Quooker. Mijn vrouw wil losse sodastreamapparaat soeiwso aanhouden want quooker niet genoeg bubbels.franssie schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:47:
@austin_77 dat is een ander topic over, ik dacht deze Ervaring met andere fles op Sodastream aansluiten.
Excuus voor topicvervuiling.
[ Voor 28% gewijzigd door austin_77 op 27-08-2025 08:50 ]
Lijkt inderdaad meer op watertoevoer probleem. Via het menu op de Quooker Cube kun je het spoel programma uitvoeren, dan moet er een normale waterstraal uit de kraan komen. Eventueel krijg je een foutmelding E9 mocht er een probleem met de watertoevoer zijn. Is de watertoevoer kraan volledig geopend?stin00 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:34:
[...]
Volgens mij is weinig prik niet je grootste probleem.. er komt nauwelijks water uit je Quooker joh, dat is echt niet normaalDing spuwt wat losse flodders water uit. Heb je dat ook als je de gewone co2 cilinder van Quooker zelf aansluit? Of heb je dan wel een normale waterstraal?
Dit lees je vaker: niet genoeg bubbels en/of niet koud genoeg.austin_77 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:48:
[...]
Oeps, mijn vraag is niet duidelijk genoeg. Ik wil sodastreamfles aansluiten op mijn Quooker. Mijn vrouw wil losse sodastreamapparaat soeiwso aanhouden want quooker niet genoeg bubbels.
Excuus voor topicvervuiling.
Onze cube geeft met externe fles en geeft heel veel bubbels (ingesteld op net geen 4 bar).
Misschien net iets minder prik dan van de winkel maar ik kan me het niet voorstellen dat het onvoldoende is.
Ook de temperatuur van het water is koelkast koud bij ons. (daar begon jij overigens niet over)
We hebben wel een nieuw moederbord, ventilator en sensor gekregen na meerdere keren een E1 error.
Als het gaat om de waterdoorvoer:MatteC schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:21:
Hallo iedereen
Iemand tips aub…?
Hoe hard stroomt gekoeld water uit de Quooker? (dus zonder bubbels).
[ Voor 32% gewijzigd door buiter op 27-08-2025 17:26 ]
Kan iemand even samenvatten of het met de laatste generatie CUBE wél mogelijk is om de bubbels aanzienlijk te verhogen door met hogere druk te leveren? Ik heb net een CUBE geinstalleerd. Werkt op zich prima, maar het niveau bubbels is nèt niet wat ik wil. Ik lees in dit topic een mix van ervaringen dus ik weet niet welk antwoord ik mag concluderen.
Dit topic gaat vooral over een grote CO2 fles van bijvoorbeeld 5kg aansluiten op een Cube. Ik gok dat jij gewoon de originele Quooker CO2 cilinder gebruikt? Daarmee zou je juist een hele sterke bubbel moeten hebben.Cilph schreef op maandag 1 september 2025 @ 01:34:
Kan iemand even samenvatten of het met de laatste generatie CUBE wél mogelijk is om de bubbels aanzienlijk te verhogen door met hogere druk te leveren? Ik heb net een CUBE geinstalleerd. Werkt op zich prima, maar het niveau bubbels is nèt niet wat ik wil. Ik lees in dit topic een mix van ervaringen dus ik weet niet welk antwoord ik mag concluderen.
Heb je via het Cube display de bubbel intensiteit wel op 100% gezet?
Ik begrijp dat men in de basis met een grote CO2 cylinder dezelfde intensiteit behaalt als met een officiele cylinder. Mijn vraag is dus of ik als ik met (ook een grote co2 cylinder, dat leek me vanzelfsprekend) de druk speel, ik meer bubbels kan krijgen dan de officiele setup waar het, zoals velen aangeven, verre van Spa Rood niveau is. Overigens, ja hij staat op 100% en lijkt me gewoon te werken zoals het hoort.stin00 schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:55:
[...]
Dit topic gaat vooral over een grote CO2 fles van bijvoorbeeld 5kg aansluiten op een Cube. Ik gok dat jij gewoon de originele Quooker CO2 cilinder gebruikt? Daarmee zou je juist een hele sterke bubbel moeten hebben.
Heb je via het Cube display de bubbel intensiteit wel op 100% gezet?
[ Voor 4% gewijzigd door Cilph op 01-09-2025 09:13 ]
Ik merk juist met 4 bar + grote fles een iéts minder sterk bubbel dan met de officiële setup op 100%. Dus als je nu al niet genoeg bubbels hebt zal je het met een grote fles zeker niet krijgen is mijn ervaring. Volgens mij is er ook niemand die meer dan 4 bar richting de Cube weet te krijgen, want dat zou niet goed zijn voor de Cube.Cilph schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:09:
[...]
Ik begrijp dat men in de basis met een grote CO2 cylinder dezelfde intensiteit behaalt als met een officiele cylinder. Mijn vraag is dus of ik als ik met (ook een grote co2 cylinder, dat leek me vanzelfsprekend) de druk speel, ik meer bubbels kan krijgen dan de officiele setup waar het, zoals velen aangeven, verre van Spa Rood niveau is. Overigens, ja hij staat op 100% en lijkt me gewoon te werken zoals het hoort.
[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 01-09-2025 09:18 ]
Je gaat ook sowieso nooit Spa Rood of Sodastream bubbels niveau krijgen. Zo werkt dit systeem helaas niet. Je kan wel als je de kraan opent het eerste beetje laten lopen, dat is amper bubbels maar na 1-2 seconde. Dat is wat je maximaal krijgt.Cilph schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:09:
[...]
Ik begrijp dat men in de basis met een grote CO2 cylinder dezelfde intensiteit behaalt als met een officiele cylinder. Mijn vraag is dus of ik als ik met (ook een grote co2 cylinder, dat leek me vanzelfsprekend) de druk speel, ik meer bubbels kan krijgen dan de officiele setup waar het, zoals velen aangeven, verre van Spa Rood niveau is. Overigens, ja hij staat op 100% en lijkt me gewoon te werken zoals het hoort.
Zijn er hier ook mensen die zelf de quooker flessen bijvullen?
Ik heb nu sinds ~2 jaar deze adapter voor de quooker flessen https://www.co2-adapter.d...apter-pro-2-plus-quooker/
Onlangs heb ik wat flessen bijgevuld die uit de vriezer komen echter lijkt het “ventiel” van sommige flessen niet helemaal goed af te sluiten en maakt de quooker fles nog een sissend geluid na het vullen (lijkt dus gas uit te komen). Kan dit kwaad, is het ventiel defect? Iemand enig idee?
Ik heb nu sinds ~2 jaar deze adapter voor de quooker flessen https://www.co2-adapter.d...apter-pro-2-plus-quooker/
Onlangs heb ik wat flessen bijgevuld die uit de vriezer komen echter lijkt het “ventiel” van sommige flessen niet helemaal goed af te sluiten en maakt de quooker fles nog een sissend geluid na het vullen (lijkt dus gas uit te komen). Kan dit kwaad, is het ventiel defect? Iemand enig idee?
@ITsEZ je link is kapot
Excuses, fixed

Voor wie niet al te moeilijk wil doen, ik gebruik tegenwoordig gewoon dit https://www.co2refill.nl/
Toch iets goedkoper dan origineel en lekker simpel.
Dat zou voor mij een hele dure hobby gaan wordenJeffoz schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 21:52:
Voor wie niet al te moeilijk wil doen, ik gebruik tegenwoordig gewoon dit https://www.co2refill.nl/

Drink je zoveel weg? 😁stin00 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 21:56:
[...]
Dat zou voor mij een hele dure hobby gaan worden
Hier word het incidenteel gebruik dus ik doe vrij lang met een cilinder, maar als je dagelijks flink wat weg drinkt natuurlijk gewoon de grote flessen kopen!
Pas bij je derde bestelling wordt het iets goedkoper.Jeffoz schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 21:52:
Maar we een mooie insteek van dat bedrijf.
Zou pas mooi zijn als je ook je orginele flessen kon inruilen/wisselen.
Niet geschikt voor de Cube helaasJeffoz schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 21:52:
Heb je wel even op de site door gebladerd:
https://www.co2refill.nl/...ube-cilinder-incl-ruilbox
Wat ik al zei pas bij je derde bestelling van 4 wordt het goedkoper dan orginele cube flessen.
Blijf toch maar bij mijn 2kg fles.
Zal aan mij liggen maar bij Quooker betaal ik 60 euro voor 4 flessen. Bij co2refill 86 euro, mis ik iets?psdata schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:24:
[...]
Wat ik al zei pas bij je derde bestelling van 4 wordt het goedkoper dan orginele cube flessen.
Ja je mist iets. Na meerdere keren hervullen wordt het goedkoper: https://www.co2refill.nl/...-voor-4-quooker-cilindersMorpheusk schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:42:
[...]
Zal aan mij liggen maar bij Quooker betaal ik 60 euro voor 4 flessen. Bij co2refill 86 euro, mis ik iets?
Waar laat jij deze fles vullen? Ik kan niks over omruilen vinden bij https://beverage-dispense-systems.nl.daddycewl schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:33:
Via Beverage binnen een paar dagen een mooie set ontvangen! Ik ben er blij mee, nu nog "even" aansluiten ;-)
Dank voor alle tips and tricks mede-Tweakers!
[Afbeelding]
Ja, ik drink alleen niet super veel bruis water, dus dan is het niet zo duur uiteindelijk. Ik denk dat ik een jaar doe met 4 cilinders ofzopsdata schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:24:
[...]
Ik zit te kijken naar de CO₂-oplossingen met een grote cilinder voor mijn Quooker Cube en ben na een berekening toch wat sceptisch over het grote voordeel. Als voorbeeld de Habit-cilinders en een 2 kg cilinder van Azaqua.
Ik heb de kosten (om en nabij) op een rij gezet, maar vraag me af of ik iets over het hoofd zie.
Quooker verbruik:
425 g CO₂ ≈ 60 L bruiswater.
Habit (4×0,425 kg)
Aanschaf gevuld (1,7 kg, ±240 L): €69
Hervullen: €40 (±240 L) → €0,167/L
Azaqua (2 kg cilinder + drukregelaar en toebehoren)
Aanschaf gevuld (2 kg, ±282 L): €155
Hervullen: €25,15 (±282 L) → €0,089/L
Vergelijking (incl. aanschaf)
Tot ±1300 L is Habit goedkoper.
Break-even ligt rond 1300 L (bij ±1 L/dag → 3,5 jaar).
Daarna is Azaqua bijna de helft goedkoper per liter. De prijzen zijn inclusief verzendkosten.
Mis ik nog een factor oid in deze berekening. 1L per dag lijkt mij een redelijke variabele om mee te rekenen en break-even van 3,5 jaar lijkt dan wel erg ver weg?
Ik heb de kosten (om en nabij) op een rij gezet, maar vraag me af of ik iets over het hoofd zie.
Quooker verbruik:
Habit (4×0,425 kg)
Daarna is Azaqua bijna de helft goedkoper per liter. De prijzen zijn inclusief verzendkosten.
Mis ik nog een factor oid in deze berekening. 1L per dag lijkt mij een redelijke variabele om mee te rekenen en break-even van 3,5 jaar lijkt dan wel erg ver weg?
Ik denk dat je gelijk hebt dat de winst bij kleine cilinders niet zo groot is. Het vullen van de grotere cilinders is vaak ongeveer net zo duur.
Wij zijn grootverbruiker en gaan zo'n 12 tot 15 maanden met een 10kg cilinder. Die installatie had ik er binnen een half jaar uit.
Een vulling kost zo'n €30. Verder €120 borg en €100 voor een drukregelaar en wat extra slang/koppelingen uitgegeven.
Daardoor betalen we nu zo'n €1,50 voor de equivalente vulling van een €15 Quooker cilinder.
Wij zijn grootverbruiker en gaan zo'n 12 tot 15 maanden met een 10kg cilinder. Die installatie had ik er binnen een half jaar uit.
Een vulling kost zo'n €30. Verder €120 borg en €100 voor een drukregelaar en wat extra slang/koppelingen uitgegeven.
Daardoor betalen we nu zo'n €1,50 voor de equivalente vulling van een €15 Quooker cilinder.
[ Voor 10% gewijzigd door Noshi op 11-09-2025 09:36 ]
Wat je kennelijk mist is een goed adres voor een grote CO2 fles en hervullen. Mijn aanschaf was als volgt:Bart_VM schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:28:
Ik zit te kijken naar de CO₂-oplossingen met een grote cilinder voor mijn Quooker Cube en ben na een berekening toch wat sceptisch over het grote voordeel. Als voorbeeld de Habit-cilinders en een 2 kg cilinder van Azaqua.
Quooker verbruik:
Habit (4×0,425 kg)
5KG CO2 cilinder (gevuld + eigendom): €135
Drukregelaar + 5m slang: €122
5KG CO2 bijvullen: €18
5kg cilinder
Jaar 1: €257 kwijt voor 5KG CO2, daar doe ik precies 1 jaar mee (705L / jaar).
Jaar 2: €18 kosten voor 1 jaar à 705 liter.
Kleine Habit cilinders
Jaar 1: €69 (4 volle) + €80 (8 hervullingen) = €149.
Jaar 2: 12 hervullingen = €120.
Na ~2 jaar zit ik op break-even. Vanaf jaar 3 wordt er winst gedraaid én ik hoef maar 1x per jaar de grote fles te laten bijvullen, dat is qua gebruiksgemak ook wel fijn.
Een aantal dingen blijven dan wel buiten beschouwing: restwaarde kleine cilinders / CO2 fles / drukregelaar bij verkoop. Daarnaast heeft een grote CO2 fles ook niet het eeuwige leven. Ten slotte haal ik geen 60L bruisend water uit 425g CO2. De terugverdientijd van een grote tank wordt daardoor sneller.
[ Voor 9% gewijzigd door stin00 op 11-09-2025 09:58 ]