Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rob Went
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-05-2023
Vervangen van de originele kleine dure cilinders van de Quooker cube voor een goedkoper alternatief?

Via de website www.azaqua.nl heb ik 2flessen co2 van 2kg en een drukregelaar aangeschaft.
Deze linkjes kun je aanklikken voor de juiste onderdelen.
https://www.azaqua.nl/co2-systemen/co2-drukregelaar
https://www.azaqua.nl/co2...aar#/202-fles_inhoud-2_kg

Het is even zoeken naar de juiste instellingen maar alles werkt naar behoren, je hoeft geen technicus te zijn om dit aan te sluiten. De bubbels kun je nu zelfs regelen. En alles kan zo weer terug naar origineel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dm-ERRoFNBL8f0iF2AsX01GN8_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UkGxF5i6rN4UiqZ3SvNty6St.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3oFn8MvNWkD0VR68nvf8PD8bB3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NTbVTS92Av8Z6jZ6Y197n8B2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:20

Nutral

gamer/hardware freak

Zo te zien zit dat hier wel goed, maar voor de veiligheid. is het belangrijk dat de drukreduceer ook een veiligheid heeft en dat de insteldruk hetzelfde of lager is dan het quooker systeem (omdat deze anders een te hoge druk kan krijgen waar hij niet op ontworpen is.)

Verderis het belangrijk dat zowel de drukreduceer als de CO2 tank een CE certificering hebben (markering of alleen en decleration of conformity). Dit zie ik niet echt op hun website, maar zou op de handleiding die erbij zit moeten zitten.

als het uit een ander land komt is de importeur/verkoper verantwoordelijk voor het CE certificeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kijk met dat soort volume CO2 cilinders ook even of het misschien een goed idee is om er een CO2 melder bij te hangen. Afhankelijk ook van hoe groot en goed geventileerd die ruimte is.

https://www.vanduijnenhor...rgas-kan-gevaarlijk-zijn/

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:34
Er is ook een heel topic over van meerdere mensen die dit hebben gedaan. Gaat over de Sodastream maar een Cube wordt er ook besproken:

Ervaring met andere fles op Sodastream aansluiten.

Ikzelf vul de cilinders van mijn Sodastream zelf bij, lekker goedkoop bruisend water en niet meer slepen met flessen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Orion84 schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:58:
Kijk met dat soort volume CO2 cilinders ook even of het misschien een goed idee is om er een CO2 melder bij te hangen. Afhankelijk ook van hoe groot en goed geventileerd die ruimte is.

https://www.vanduijnenhor...rgas-kan-gevaarlijk-zijn/
Hmm... de omschrijving van het probleem (en de situatieschets) komen niet echt overeen met een keuken (waar TS het overheeft).

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Jester-NL schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:42:
[...]

Hmm... de omschrijving van het probleem (en de situatieschets) komen niet echt overeen met een keuken (waar TS het overheeft).
Het is voor kelders een stuk problematischer dan voor een keuken, maar als je een kleine afgesloten keuken hebt die niet/nauwelijks geventileerd is, dan is het nog steeds een risico. Vandaar ook de formulering in mijn post om er even bij stil te staan.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:27

royke

aan het typen....

Een CO2 overdosis krijgen? Dan moet echt alles tegen zitten. zo.n beetje 80% van wat we inademen is CO2 en CO2 reageert als een dolle met zuurstof om lucht te worden. Dus dan heb je een afgesloten kelder (luchtdicht) zonder enige vorm van ventilatie en dan heb je nog honderden liters nodig.
Ik denk een verwaarloosbaar risico.

Ik heb een setje besteld.
Ik zie dat jij het op 4,5 bar hebt ingesteld. Quooker geeft als max druk aan 4 bar. heb je het met een reden hoger gezet?

[ Voor 1% gewijzigd door royke op 10-02-2021 15:02 . Reden: typo ]

Ik vind van niet......

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
royke schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:01:
Een CO2 overdosis krijgen? Dan moet echt alles tegen zitten. zo.n beetje 80% van wat we inademen is CO2 en CO2 reageert als een dolle met zuurstof om lucht te worden. Dus dan heb je een afgesloten kelder (luchtdicht) zonder enige vorm van ventilatie en dan heb je nog honderden liters nodig.
Ik denk een verwaarloosbaar risico.

Ik heb een setje besteld.
Ik zie dat jij het op 4,5 bar hebt ingesteld. Quooker geeft als max druk aan 4 bar. heb je het met een reden hoger gezet?
Nee. 80% van de lucht is stikstof (N2). CO2 maakt maar 0.03% van de lucht uit. Een percentage van 5% kan al dodelijk zijn.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

Klopt helemaal. Stikstof en Koolstofdioxide door elkaar gehaald. Maar goed. Een fles van 2 liter op 60bar is 120 liter CO2. De keuken moet wel erg klein en ongeventileerd zijn om een dodelijke hoeveelheid te krijgen.

Ik vind van niet......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 19:54

World Citizen

FreeReef.nl

Tof project. Ik ken het vanuit de aquarium hobby., We steken er dan nog een magneet ventiel tussen die in de nacht heel de toevoer van Co2 afsluit... maar dat is een ander doel.

Wel schrijven ze in de aqua hobby vaak over "Co2 voor consumptie". Dit heeft met de zuiverheid van de Co2 te maken. Zo zou Co2 voor lassen niet geschikt zijn voor consumptie.

Let dus even op waar je de fles laat vullen. Co2 bij drankenhandels is geschikt voor consumptie.

Co2 flessen lopen overigens wel eens perrongelijk leeg in de aquarium hobby door verkeerde montage. Ik ken nog geen verhalen over Co2 vergiftiging... maar goed, voorzichtig zijn is nooit slecht natuurlijk.

FreeReef.nl

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:23
Ah kijk, zoiets had ik nou nodig.

We gaan hier sneller door de gratis 300 liter CO2 heen dan verwacht, dus zo'n systeem zou wel handig zijn.

Ik wil de Cube in de garage zetten (deze zit achter de keuken), want dat ding kan wel een herrie maken zeg.
Kan er ook meteen een grotere CO2 cilinder aan en heb ik weer een keukenkast vrij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

Rob Went schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:38:
Vervangen van de originele kleine dure cilinders van de Quooker cube voor een goedkoper alternatief?

Via de website www.azaqua.nl heb ik 2flessen co2 van 2kg en een drukregelaar aangeschaft.

Het is even zoeken naar de juiste instellingen maar alles werkt naar behoren, je hoeft geen technicus te zijn om dit aan te sluiten. De bubbels kun je nu zelfs regelen. En alles kan zo weer terug naar origineel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Dag Rob,
jij hebt de druk op 4,5 bar staan. Quooker geeft als max druk 4 bar aan. Ik neem aan dat je er geen problemen mee hebt. Heb je ook nog een reden om het zo hoog te zetten?

[ Voor 13% gewijzigd door royke op 23-02-2021 15:42 . Reden: Vraag was tussen de quote gekomen. ]

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergizmo99
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-06-2021
Mooie oplossing zo :)

Bedoel je met het 'nu zelfs kunnen regelen van de bubbels' dat er sterker bruisend water uit je Quooker komt dan met de originele cylinders? Daarvan vind ik zelf de druk namelijk wat tegenvallen - het levert eerder sprankelend water op, dan echt bruiswater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fkey
  • Laatst online: 17-03 20:16
Nice!
Welke koppeling heb je gebruikt om deze fles op de cube aan te sluiten?
Heb je daar ook een foto van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

Je gebruikt de bestaande slang. Aan de Cube kant verander je niets. Je vervangt eigenlijk alleen het deel waar je nu de fles opschroeft, dat witte ding.

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fkey
Heb nog geen cube, dus ken die montage nog niet.
Begrijp ik het goed dat de “bestaande slang” normaal aan”dat witte ding” zit.
Die slang haal je dus van “dat witte ding en koppel je aan de nieuwe drukregelaar.
Right?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

That's it.

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 11:35
royke schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:43:
Klopt helemaal. Stikstof en Koolstofdioxide door elkaar gehaald. Maar goed. Een fles van 2 liter op 60bar is 120 liter CO2. De keuken moet wel erg klein en ongeventileerd zijn om een dodelijke hoeveelheid te krijgen.
Een kilo CO2 is ongeveer 500 liter gas op 20 graden Celsius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:50
Ik had even een vraagje over de CO2 fles die je gebruikt, zit namelijk ook aan z'n reduceer set te denken en ik heb al een CO2 fles die ik gebruik om de originele Cube fles te vullen, dit gaat alleen soms wat lastig.
Omdat mijn grote CO2 fles geen sifon heeft niet deze ondersteboven gezet worden om de Cube fles te vullen (vloeistof ipv gas vullen zogezegd) maar met z'n reduceer set kan de CO2 fles gewoon rechtop blijven toch? (Aangezien je gas naar de Cube doorgeeft een heb samengeperste CO2 vloeistof.)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

The-Source schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:26:
Ik had even een vraagje over de CO2 fles die je gebruikt, zit namelijk ook aan z'n reduceer set te denken en ik heb al een CO2 fles die ik gebruik om de originele Cube fles te vullen, dit gaat alleen soms wat lastig.
Omdat mijn grote CO2 fles geen sifon heeft niet deze ondersteboven gezet worden om de Cube fles te vullen (vloeistof ipv gas vullen zogezegd) maar met z'n reduceer set kan de CO2 fles gewoon rechtop blijven toch? (Aangezien je gas naar de Cube doorgeeft een heb samengeperste CO2 vloeistof.)
Ja, gewoon rechtopstaand. Je CUBE cilinders staan toch ook rechtop?
Ik heb het op 3,5 bar staan en dat is prikkelend genoeg. :)

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
royke schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:35:
[...]

Ja, gewoon rechtopstaand. Je CUBE cilinders staan toch ook rechtop?
Ik heb het op 3,5 bar staan en dat is prikkelend genoeg. :)
Ja klopt maar bij grotere flessen heb je varianten met en zonder sifon.
Met sifon komt er rechtopstaand standaard vloeistof uit ipv gas. Vandaar dat ik de vraag als dubbelcheck vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

Ik heb een 3 ltr fles en deze staat rechtop. Ik heb er nooit aan gedacht om deze anders te plaatsen. Maar het werkt.

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fkey
Rob Went schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:38:

Was de koppeling die bij deze set zit de juiste maat voor de quooker slang?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
Ik heb nu zelf de volgende setup:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SA7tOlhEdJexSncwb24tEayQXFw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jMTubE1L3hZLiA2YRnyUwoBR.jpg?f=fotoalbum_medium

Regelaar is Amazon: B01LAW062S
Aansluit nippel amazon: B0041SY7VK ( john guest 1/4 inch x 3/4 inch)
Bij elkaar z'n 56 euro voor kwijt (regelaar uit DE laten komen en nippel uit UK)

Nu nog even kijken hoeveel bar de gewenste bubbel sterkte is. 2.2 lijkt te weinig.

Overigens is mijn CO2 adapter elke ik heb voor het vullen van een Cube co2 fles ook beschikbaar ter overname. DM bij interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

Fkey schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:36:
[...]

Was de koppeling die bij deze set zit de juiste maat voor de quooker slang?
Ja, wat friemelen maar het past.

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

The-Source schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:09:
Ik heb nu zelf de volgende setup:
[Afbeelding]

Regelaar is Amazon: B01LAW062S
Aansluit nippel amazon: B0041SY7VK ( john guest 1/4 inch x 3/4 inch)
Bij elkaar z'n 56 euro voor kwijt (regelaar uit DE laten komen en nippel uit UK)

Nu nog even kijken hoeveel bar de gewenste bubbel sterkte is. 2.2 lijkt te weinig.

Overigens is mijn CO2 adapter elke ik heb voor het vullen van een Cube co2 fles ook beschikbaar ter overname. DM bij interesse.
Ik heb hem op 3,5 staan. Prima bubbels.

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooperDoop
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22-12-2023
Door dit forum geïnspireerd heb ik ook een co2-fles en drukregelaar aangeschaft. Het valt me echter nog niet mee om de bubbels te regelen. Het water blijft best wel ‘plat’ zeg maar.
Ik heb de druk op de manometer gevarieerd tussen de 3 en 4,5 bar, maar merk geen echt verschil.
Herkent iemand van jullie dit? Iemand nog tips wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomlaars
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
SooperDoop schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:14:
Door dit forum geïnspireerd heb ik ook een co2-fles en drukregelaar aangeschaft. Het valt me echter nog niet mee om de bubbels te regelen. Het water blijft best wel ‘plat’ zeg maar.
Ik heb de druk op de manometer gevarieerd tussen de 3 en 4,5 bar, maar merk geen echt verschil.
Same here, niet veel meer bubbels dan bij de originele flessen (4 tot 4.5 bar)

[ Voor 29% gewijzigd door Boomlaars op 20-07-2021 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

SooperDoop schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:14:
Weet je zeker dat hij nergens lekt? k merk geen verschil met de originele aansluiting.
Let ook op sommige drukregelaars zijn gemaximaliseerd, je denkt dat je ze op 3,5 zet maar het is per saldo maar 2.Veel drukregelaars die voor aquariums gebruikt worden zijn 'begrenst'

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomlaars
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
royke schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:31:
[...]

Weet je zeker dat hij nergens lekt? k merk geen verschil met de originele aansluiting.
Let ook op sommige drukregelaars zijn gemaximaliseerd, je denkt dat je ze op 3,5 zet maar het is per saldo maar 2.Veel drukregelaars die voor aquariums gebruikt worden zijn 'begrenst'
Ik merk ook geen verschil maar had wat meer bubbels verwacht tov de originele cilinders. Denk dat de cube dat zelf reguleert / beperkt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

De Cube makt er max 4 bar van. Dus om je kraan op een hoger bar te zetten is risico dat je cube het gaat begeven?

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:57
Vraagje, in zo'n Cube zit een zogenaamd "hollow fiber" filter. Zo'n filter kost 60 euro per jaar. Ik vind dit soort filters eigenlijk een beetje overbodig met ons goede kraanwater in Nederland, maar ik wil wel gekoeld water uit de kraan. Kun je de Quooker Cube ook gebruiken zonder filter?

In de Quooker kokend water reservoirs zit trouwens ook een filter, maar dan een "HiTAC"-filter, dat goedkoper is en vijf jaar meegaat. Weet iemand wat het verschil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

Ik heb geen idee wat het verschil is. maar je kunt het filter gewoon laten zitten en resetten. Zonder werkt het niet.

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
royke schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:30:
Ik heb geen idee wat het verschil is. maar je kunt het filter gewoon laten zitten en resetten. Zonder werkt het niet.
Ja alleen er staat dat je om hygiënische redenen dat filter moet vervangen. Ik weet dat die waterfilterkannen (zoals deze bekende) vol bacteriën kunnen gaan zitten als je het filter niet vervangt, en dus zelfs viezer water leveren na loop van tijd. Maar goed dat zijn koolstoffilters. Geen idee hoe een hollow fiber filter precies werkt...

Keuringsdienst van Waarde had er een leuk stukje over, die waterfilterkannen: https://www.npo3.nl/keuri...rde/08-04-2021/KN_1725006

[ Voor 5% gewijzigd door TimoDimo op 23-07-2021 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

Voor 60 euro ga ik de problemen niet opzoeken.
En ik heb hem al weggegooid. Anders had ik er eens in kunnen kijken.

[ Voor 43% gewijzigd door royke op 23-07-2021 18:57 ]

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
royke schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:56:
Voor 60 euro ga ik de problemen niet opzoeken.
En ik heb hem al weggegooid. Anders had ik er eens in kunnen kijken.
Het gaat mij niet zozeer om die 60 euro, maar om het principe dat zo'n filter eigenlijk helemaal niet nodig is. Gelukkig zie ik dat het filter bij de nieuwe Cube los zit (voor de koudwatertoevoer van de Cube). Mogelijk dat je het filter dan kunt omzeilen. Moet je wel een slang hebben die past.

Hopelijk is hij binnenkort ook in NL aan te schaffen en kunnen we er onze eigen CO2-cilinders aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

Vreemd dat het in België al wel te krijgen is en in NL nog niet?
Als hij weer vervangen moet worden zal ik het eens open halen. Als je het filter eruit kan halen en dan weer waterdicht krijgt heb je het volgens mij ook omzeilt.

Ik vind van niet......

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:54
TimoDimo schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 19:09:
[...]

Het gaat mij niet zozeer om die 60 euro, maar om het principe dat zo'n filter eigenlijk helemaal niet nodig is. Gelukkig zie ik dat het filter bij de nieuwe Cube los zit (voor de koudwatertoevoer van de Cube). Mogelijk dat je het filter dan kunt omzeilen. Moet je wel een slang hebben die past.

Hopelijk is hij binnenkort ook in NL aan te schaffen en kunnen we er onze eigen CO2-cilinders aan hangen.
Helemaal eens. Ik heb hem vorig jaar gereset, maar nu begint ie weer... Ik twijfel dus of ik hem dit keer ga vervangen of weer de reset knop induw. Ik merk in ieder geval geen rare smaakjes. Misschien dat ik het gewoon eens doe en inderdaad de oude uit elkaar haal om te kijken hoe dat er dan uitziet. Schijnbaar houdt het bacteriën tegen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Sjoerd001 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:00:
[...]

Helemaal eens. Ik heb hem vorig jaar gereset, maar nu begint ie weer... Ik twijfel dus of ik hem dit keer ga vervangen of weer de reset knop induw. Ik merk in ieder geval geen rare smaakjes. Misschien dat ik het gewoon eens doe en inderdaad de oude uit elkaar haal om te kijken hoe dat er dan uitziet. Schijnbaar houdt het bacteriën tegen :O
Het lijkt me niet fris om het water maar door te laten lopen door een vies filter. Ik zou Quooker even mailen als ik jou was en vragen of je het filter kunt loskoppelen.

Bij de nieuwe Cube is het filter sowieso los en los te koppelen, zie TimoDimo in "Ervaringen met kokend waterkranen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:03
Zelf ook een in bezit van een Cube. Net als anderen vind ik de hoeveelheid bubbels ook tegenvallen.
Als je alleen water met bubbels hebt, valt het nog wel mee maar zodra je er een smaakje bij doet, wordt het toch wel minder (in ieder geval het mondgevoel).

Daarom zou een ombouwset naar een universele cilinder interessant kunnen zijn. Maar heb daar 2 vragen over.

1.
Hoe het nu met de hoeveelheid bubbels. Uit een aantal reacties hierboven lijkt het er op dat er niet meer bubbels uit komen dan met de flessen van Quooker zelf.

2.
Hoe het zit met het bijvullen van de universele CO2 fles. Waar kan ik dit laten doen in de Regio Zwolle. Dit lijkt helemaal niet zo eenvoudig te zijn. Als ik de fles moet opsturen naar ergens wordt het gestelde prijsvoordeel ook niet zo groot meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazemanKM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-04 23:14
Athome schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:05:

1.
Hoe het nu met de hoeveelheid bubbels. Uit een aantal reacties hierboven lijkt het er op dat er niet meer bubbels uit komen dan met de flessen van Quooker zelf.

2.
Hoe het zit met het bijvullen van de universele CO2 fles. Waar kan ik dit laten doen in de Regio Zwolle. Dit lijkt helemaal niet zo eenvoudig te zijn. Als ik de fles moet opsturen naar ergens wordt het gestelde prijsvoordeel ook niet zo groot meer.
1: https://www.azaqua.nl/co2-systemen/co2-drukregelaar
Op 4 bar, meer bubbels volgens de dames.
2: https://www.azaqua.nl/co2-toebehoren/co2-fles-laten-vullen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YUcoEhkHywus5Dpsop1jZeWmsbI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3oRHBwbiC7mTfNNjY1a10xx0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door BazemanKM op 15-08-2021 14:59 ]

https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torrentus
  • Laatst online: 04-05 13:32
Sinds twee dagen de nieuwe Cube in huis, en ik kan hem van harte aanbevelen. De eerdere goed op marktplaats kunnen verkopen en deze in België gekocht bij een dealer aan de grens.

Het koude water zonder bubbels komt er echt veel sneller uit (dat was voor mij grootste teleurstelling van de vorige) en ik ben van dat vervelende filter af. Bovendien kost hij de helft minder ruimte in het keukenkastje en heeft hij een touchscreen.. Voor dezelfde prijs. Ik betaalde €1050,-.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_uIqgp03Z15k-fsYNECtiSOsfVM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3MnpkqY5DCy4GiPuW0zaLbvk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4D7LaILr-lzcZF8EmeHLgvZE2U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QCToLY5IkkinnLbkZ4LzOgRD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Torrentus op 19-09-2021 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Dat zijn positieve punten.
Heb je met CO2 ook al geprobeerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Athome
Op aanraden van TS heb ik deze https://www.azaqua.nl/co2-systemen/co2-drukregelaar en deze https://www.azaqua.nl/co2...aar#/202-fles_inhoud-2_kg besteld.
Zoals al vaker aangegeven komen er niet meer bubbels uit dan met de originele Quooker flessen.

Daarom heb ik stelmogelijkheid 1 verwijderd en de aansluiting 2 direct in het reduceertoestel gedraaid. Nu komen er merkbaar meer bubbels uit de cube.
Stelmogelijkheid 1 is namelijk ook weer een reduceermogelijkheid met een heel klein gaatje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EwhqWSPQMjha0PRhZdd3_MuyqxM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lXAAHk0lsbMFMqXxQ2OeBb95.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
@Athome bevalt dit nog steeds? Komt er nog iets speciaals kijken bij deze manier van aansluiten of fluitje van een cent?

Ik ben voornemens een Quooker te gaan kopen ter vervanging van onze defecte Daalderop. Maar twijfel nog erg over de Cube. Ik drink nu altijd Spa rood "extra bruisend" en een fles die de nacht gestaan heeft schrijf ik eigenlijk al af.

Ben dus wel gesteld op mijn prik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik vind het moeilijk om een oordeel te geven. Mijn eerste ingeving is: Niet doen in jouw geval.
De losse CO2 Cilinder met de kleine modificatie geeft meer bubbels.
Ik drink de bubbels vooral met Sodastream siropen. Dat is toch anders dan puur water met bubbels. Ik vind wel dat gewoon water meer bubbels heeft (zo ervaar ik dat) dan wanneer er een smaakje door zit. Het lijkt op het niveau te zitten van flessen frisdrank. Of het ook voldoen aan "Extra Bruisend" betwijfel ik.

Toch even een dealer opzoeken. Ik heb de Cube ook mogen ervaren bij een dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
@Athome dank voor de tips, ik zoek een dealer op en ga even proeven!

@Torrentus kan je ook iets zeggen over het geluid? In diverse reviews lees ik over de huidige Cube dat deze behoorlijk veel geluid produceert. Is dat bij de nieuwe minder?

[ Voor 55% gewijzigd door mrnn op 07-11-2021 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-04 16:13
Wellicht welkome info, ik heb deze kant en klare set gekocht (juni), samen met een 2kg flesje. Plug en play.
https://www.kuilnicos.nl/quooker-cube-co2/
Werkt prima, ik heb wat geëxperimenteerd met de druk tusen de 3.5 en 4.5Bar (hoger durf ik niet, staat nu op 4Bar).
Ik merk weinig verschil met de Quooker CO2 flessen, behalve dat de kraan iets meer lijkt te sputteren.
(logisch want de druk is wat hoger)
Ik vind de bubbels prima, maar ik drink bijna nooit spa rood oid. Van anderen hoor ik dat de bubbles net iets minder zijn, maar is moeilijk meetbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:39
wizzmic schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:04:
KNIP
Ik vind de bubbels prima, maar ik drink bijna nooit spa rood oid. Van anderen hoor ik dat de bubbles net iets minder zijn, maar is moeilijk meetbaar.
Als je de bubbels vergelijkt met de originele Quooker flessen, merk je dan ook verschil in de bubbels en dan meer of juist minder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:30
mrnn schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:08:
@Athome bevalt dit nog steeds? Komt er nog iets speciaals kijken bij deze manier van aansluiten of fluitje van een cent?

Ik ben voornemens een Quooker te gaan kopen ter vervanging van onze defecte Daalderop. Maar twijfel nog erg over de Cube. Ik drink nu altijd Spa rood "extra bruisend" en een fles die de nacht gestaan heeft schrijf ik eigenlijk al af.

Ben dus wel gesteld op mijn prik...
Ik zou haast zeggen, vergeet het. In mijn studententijd wel eens onderzoek gedaan. Het is allemaal niet geverifieerd natuurlijk maar wat bleek was dat doordat SPA zo’n ontzettend kleine ‘droogrest’ dus weinig mineralen en vervuiling dat zij daardoor die gigantische bubbels creëren.

Spa groen heeft bevat ook weer meer mineralen dan rood. En jouw kraanwater heeft waarschijnlijk zo veel mineralen als het AH huismerk flessenwater.

Meer mineralen is kleinere bubbeltjes en bubbeltjes minder goed vasthouden.

Always look on the bright side of life.

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-04 16:13
Chimsie78 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 23:43:
[...]
Als je de bubbels vergelijkt met de originele Quooker flessen, merk je dan ook verschil in de bubbels en dan meer of juist minder?
Erg lastig, in ieder geval niet minder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-04 15:58
Zojuist een Quooker inclusief Cube besteld.
Nu heb ik al een biertap en dus altijd co2 op voorraad, enige wat ik nergens kan vinden is de buitendiameter van de slang die achterin de Cube gaat. Een regelaar heb ik al, ik moet alleen even weten welke koppeling ik nodig heb qua diameter slang.
Weet iemand hier dat toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athome
Ik heb mijn schuifmaat eens opgezocht en meet 6.5mm als buitendiameter. De aansluiting is een push-aansluiting. Ik meet 6.5 maar het lijkt dat het als 6mm specificeert is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• geertk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04 23:19
Sjoerd001 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:00:
[...]

ik heb sinds deze week een Quooker met (vorig model) Cube. Daar zit een filter in, daar wil ik vanaf dus even contact gehad met Quooker via een contactformulier. Ze sturen me een bypass op die in de plaats van het filter komt.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:43

franssie

Save the albatross

geertk schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:14:
[...]

ik heb sinds deze week een Quooker met (vorig model) Cube. Daar zit een filter in, daar wil ik vanaf dus even contact gehad met Quooker via een contactformulier. Ze sturen me een bypass op die in de plaats van het filter komt.
Goed om te weten dat die bypass bestaat. Ik heb denk ik het recente model en ik heb liever ook geen filter (niet nodig bij mijn drinkwater dus kan het alleen maar vuil toevoegen ipv verwijderen).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-04 15:58
Athome schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:45:
Ik heb mijn schuifmaat eens opgezocht en meet 6.5mm als buitendiameter. De aansluiting is een push-aansluiting. Ik meet 6.5 maar het lijkt dat het als 6mm specificeert is.
bedankt, het is dan inderdaad 6.5mm, komt omdat het afgeleid is van Amerikaanse maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 18:27

cue

Heeft iemand ervaring met deze set?

https://www.kuilnicos.nl/quooker-cube-co2/

Edit: Aergh... had een post gemist.. deze stond er al in.

[ Voor 27% gewijzigd door cue op 25-12-2021 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:54
[...]

Thnx voor je bericht, heb het service formulier ingevuld en hoop dat ze mij ook zo'n bypass kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
[...]

Heb je daar nog iets speciaals voor moeten vragen, heb zelf geen zin om continu en filter te wisselen en qua hygiëne laten zitten is ook weer zo wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04 23:19
The-Source schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:33:
[...]

Heb je daar nog iets speciaals voor moeten vragen, heb zelf geen zin om continu en filter te wisselen en qua hygiëne laten zitten is ook weer zo wat.
Ik heb gezegd dat ik liever geen filter gebruik en dat ik heb gezien dat ze voortaan ook zonder filter leveren. Gevraagd hoe ik de cube zonder filter kan laten werken. Daarop kreeg ik de reactie dat ze een bypass op zouden sturen. A.d.h.v. het serienummer kunnen ze zien wat je nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08e9oCNfit_9Udq75BNAGhPDKZc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZgyEtCQyOe0PJL6tYJTgY4EM.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag ook de bypass mogen ontvangen. Er komt iets meer water uit maar het scheelt niet veel (10 seconden voor een mok ipv 12) maar prima service, ik had het de volgende werkdag.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

franssie schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:41:
[Afbeelding]

Vandaag ook de bypass mogen ontvangen. Er komt iets meer water uit maar het scheelt niet veel (10 seconden voor een mok ipv 12) maar prima service, ik had het de volgende werkdag.
De oude quooker heeft 2 aansluitingen. Eentje is volgens mij standaard dicht, zou je die ook kunnen bypassen voor 2x zoveel flow?

(Of zijn ze serieel aangesloten en is die andere eenzelfde soort bypass misschien?) Hmmzzzz

[ Voor 6% gewijzigd door Hooglander1 op 19-01-2022 10:53 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

Ik heb hem ook ontvangen. Nog niet aangesloten want er zit pas een nieuw filter in.

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Hooglander1 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:42:
[...]

De oude quooker heeft 2 aansluitingen. Eentje is volgens mij standaard dicht, zou je die ook kunnen bypassen voor 2x zoveel flow?

(Of zijn ze serieel aangesloten en is die andere eenzelfde soort bypass misschien?) Hmmzzzz
Inderdaad, ik heb ook de oude (bij de nieuwe plaats je het filter in de waterleiding aanvoer ipv in de koeler).
Deze bypass is identiek aan de dop die al op de plek van de tweede zit dus ik denk niet dat het zo werkt en neem derhalve aan dat de twee in serie zitten ipv parallel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BazemanKM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-04 23:14
Hooglander1 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:42:
[...]

ik hoor net aan de telefoon van de servicedienst dat de oudere Cube is ontworpen voor twee filters, vandaar dat er twee aansluitingen op zitten.

Ook mij sturen ze een dopje op.

Verdere info: in de oude Cube is ruimte voor 2 liter gekoeld bruisend water. Alleen gekoeld water gaat langs koelelement, dus na 1 a 2 glazen heb je geen gekoeld water meer. In de nieuwe Cube zit ook een reservoir voor gekoeld water.

[ Voor 18% gewijzigd door BazemanKM op 19-01-2022 16:52 ]

https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-05 19:13

Nhz

Deventer

Is de nieuwe cube ook sneller met het vullen van een glas gekoeld niet bruisend water? Dat gaat hier echt behoorlijk langzaam (15sec ongeveer). Vorig jaar oktober nieuw gekocht en sinds december in gebruik.

Groetjes Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dado88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik heb sinds een paar weken ook een Quooker Cube. Wou deze wel universeel hebben.
Kwam bij deze ombouwset uit https://www.kuilnicos.nl/quooker-cube-co2/

Nu een paar dagen in huis, bevalt goed! Was vrij makkelijk te installeren en het is echt heel makkelijk om zelf te kiezen welke cilinders ik wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

dado88 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:58:
Ik heb sinds een paar weken ook een Quooker Cube. Wou deze wel universeel hebben.
Kwam bij deze ombouwset uit https://www.kuilnicos.nl/quooker-cube-co2/

Nu een paar dagen in huis, bevalt goed! Was vrij makkelijk te installeren en het is echt heel makkelijk om zelf te kiezen welke cilinders ik wil gebruiken.
Hoe sluit je deze aan op de Cube? Kan je ook weer terug naar het originele systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

@franssie Als je hem koopt zit er een handleiding bij.
ja je kunt makkelijk terug.
Wat je doet is het witte slangetje wat naar je huidige reduceerventiel loopt (witte ding waar je de koolzuurflessen in draait) dat slangetje kun je loshalen en dat sluit je aan op het nieuwe reduceerventiel.Wil je terug doe je hetzelfde maar dan omgekeerd.

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@royke die koppeling lijkt op John Guest maar ik krijg m niet los. Een reduceer heb ik namelijk wel liggen dus ik had daar al eens naar gekeken...

Mijn idee was om er een langere slang aan te prutsen om zo de fles ergens anders te kunnen plaatsen. Kan er namelijk een vuilnis bakje naast...

[ Voor 33% gewijzigd door franssie op 25-02-2022 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

Ik weet niet wat een John Guest is. Maar met een beetje friemelen had ik hem los. Indrukken vasthouden en trekken.

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

royke schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:07:
Ik weet niet wat een John Guest is. Maar met een beetje friemelen had ik hem los. Indrukken vasthouden en trekken.
Ik maakte twee fouten (het is nu wel gelukt)
1) ik dacht dat het zwarte ringetje mee zou komen maar alleen de slang komt eruit en is inderdaad makkelijk terug te plaatsen.
2) De slang gaat natuurlijk niet los als er nog druk op staat 8)7

Nu eens kijken of ik daar aan de kant van de cube ook iets kan loskoppelen of de slang kan verlengen. Buitenzijde lijkt iets van 6,2 mm te zijn.

https://easy-fitt.nl/john-guest-speedfit/ lijkt dat niet te hebben dus ik zal eens verder zoeken.

Ik had een setje gekocht om vanuit een 10kg CO2 fles de kleine flesjes te vullen maar die werkt niet (lek) dus ga ik denk ik toch voor de fles op de aanwezige reduceer. Alleen past mijn 10KG fles niet onder mijn wasbak ... dus moet er echt een langere slang aan om de fles een verdieping lager te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

En iets anders - ik heb (per/bij ongeluk) de kraan uit een C02 fles van Cube gekregen. (b)Lijkt een 18mm/1,5 fitting te zijn die ook in de soda stream gebruikt wordt (niet dat je er iets aan hebt want je wisselt dat niet onder druk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sickmans
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-07-2023
Hoi,
Ik las dit topic en het verbaast mij dat er niet wordt gesproken over de verschillende soorten CO2 vulling. Die voor aquarium en lassen is niet voor consumptie. Gas van Quooker, Growe en Sodastream uiteraard wel. Die vullingen hebben het E290 keur. Dus let daar goed op!
Ik vul zelf beide soorten flessen, dus vandaar dat ik dit even met jullie wilde delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Die voor lassen is inderdaad niet gekeurd voor consumptie gebruik. De site Azaqua beweert dat hun gas wel geschikt voor is consumptiegebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sickmans
Dat kon ik zo niet vinden op de site.
De meeste aquaria zaken gebruiken namelijk niet de E290 CO2, aangezien die voor aquaria niet nodig is én zo'n 30% duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Op deze pagina:
https://www.azaqua.nl/co2.../200-fles_inhoud-500_gram
CO2 fles gevuld met Koolstofdioxide geschikt voor consumentengebruik. (CO2 type EWG-NR. 204-696-9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sickmans
Dat zie je helaas toch verkeerd (no offense)
Dit is het EG nummer, dat staat voor de stof kooldioxide, dit mag inderdaad gebruikt worden door consumenten. Zelfde als het UN nummer (UN1013)
Het is dus niet E290 (voor voedselmiddelen).
Zonder deze codering kunnen er industriële sporen in de CO2 zitten, zoals benzeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Hier een document voor E290 Koolzuur. In dit document wordt verwezen naar hetzelfde EG -nummer.
https://www.jewagas.com/w...dustrie-NL-nl-05_11-3.pdf

Met andere woorden. Echt duidelijk is het niet.
Ik mag er toch vanuit dat E290 een ander EG-nummer heeft. Dat lijkt dus niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sickmans
Klopt, het EG-nummer staat zoals gezegd voor "de stof kooldioxide".
De sheets voor industriële kooldioxide en de E290 variant is hetzelfde:
https://www.jewagas.com/w...xide-NL-nl-10_03_2020.pdf

Het industriële gas is voor 99,8% zuiver, het E290 is voor 99,99% zuiver. Daarnaast voldoet het aan allemaal EU en HCCP richtlijnen zodat er zo min mogelijk verontreinigingen inzitten zoals olie, water en benzeen.
E290 heeft dus zeker geen ander EG-nummer dan de andere soorten kooldioxide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Sickmans schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:51:
<>Daarnaast voldoet het aan allemaal EU en HCCP richtlijnen zodat er zo min mogelijk verontreinigingen inzitten zoals olie, water en benzeen.
E290 heeft dus zeker geen ander EG-nummer dan de andere soorten kooldioxide.
En 'het' is dan E290 99,9% of bedoel je beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sickmans
E290 heeft een zuiverheid van 99,99% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
4.0?
Dan kan ik dus ook industrieel gas van het ons werk meenemen. Dat is 4.5. 99.995 zuiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Athome schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:33:
4.0?
Dan kan ik dus ook industrieel gas van het ons werk meenemen. Dat is 4.5. 99.995 zuiver
jij drinkt het dus :+
maar als dat gecertificeert 99.991 is zou ik het ook wel aandurven, misschien, Benzeen etc krijg je ook wel binnen op de snelweg .

Maar er is dus een verschil tussen consumenten en consumptie certificering lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sickmans
Athome schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:33:
4.0?
Industrieel gas kan wel zuiver zijn, maar daar zit bijv. een deel Argon in.
Maar goed, ieder moet het voor zichzelf weten. Maar gezondheid is het belangrijkste naar mijn idee :) ik blijf alleen vullen met E290!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HF5236
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:42
Hoe zit dat als je gewoon je tanks laat vullen door iemand met zo een vul apparaat, kan daar ook argon/benzeen in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sickmans
Dat ligt er aan wat diegene inkoopt. Zal het altijd goed navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
[...]

Quooker biedt dit niet standaard aan. Opzich ook wel logisch, aangezien dit een verdienmodel voor hun is om filters erbij te verkopen.

Merk/proef je verschil dat je Cube nu zonder filter (met bypass) wordt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

xileS schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:46:
[...]

><
Merk/proef je verschil dat je Cube nu zonder filter (met bypass) wordt gebruikt?
Ik proef geen verschil, er komt iets meer water per minuut uit maar niets schokkends (dus nog steeds traag).
oordeel is dat er geen kans is op bacteriegroei in het filter dus een veiliger systeem.
De huidige versie van de Cube heeft dan ook geen filter meer, tenzij je dat wil maar dan wordt het apart in de waterleiding opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:22:
[...]

Ik proef geen verschil, er komt iets meer water per minuut uit maar niets schokkends (dus nog steeds traag).
oordeel is dat er geen kans is op bacteriegroei in het filter dus een veiliger systeem.
De huidige versie van de Cube heeft dan ook geen filter meer, tenzij je dat wil maar dan wordt het apart in de waterleiding opgenomen.
franssie in "Quooker cube co2 cilinders"

Maar jij hebt toch de recente versie en dus geen bypass nodig? Of heb je toch eerst de nieuwe CUBE met filter geprobeerd?

Zonder filter zou het nog beter zijn denk je? Mijn eerste reactie van Quooker is iig dat ze het adviseren om het met filter te gebruiken omdat de oude versie ervoor gemaakt is om met filter gebruikt te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

xileS schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:48:
[...]

franssie in "Quooker cube co2 cilinders"

Maar jij hebt toch de recente versie en dus geen bypass nodig? Of heb je toch eerst de nieuwe CUBE met filter geprobeerd?

Zonder filter zou het nog beter zijn denk je? Mijn eerste reactie van Quooker is iig dat ze het adviseren om het met filter te gebruiken omdat de oude versie ervoor gemaakt is om met filter gebruikt te worden.
Ik dacht toen dat ik de recentere versie had maar dat bleek niet zo. Per service verzoek een tweede dop gratis toegezonden gekregen. Oude versie staat zelfs twee filters toe. Eerste is standaard al afgedopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ben benieuwd of ik hem ook nog opgestuurd krijg.

Vraag mij gelijk af of de filters in Amerikaanse koelkasten ook nodig zijn.. Die moeten 2x per jaar vervangen worden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

Met water uit de VS zou ik het wel doen. ;)
Water uit NL is het voor bacteriën en dergelijke niet nodig. Hooguit voor ontkalken.

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ja lees er tegenstrijdige dingen over. Oude Quooker Cube werkt niet zonder filter. Dit zal met Amerikaanse koelkast niet vaak anders zijn denk ik. Om dezelfde filter jaren erin te laten lijkt mij ook ranzig.

Zal zo'n waterfilter in koelkast of quooker veel kalk verwijderen dan? Dat kan wel een voordeel zijn voor levensduur van apparaten. Over bacteriën hoeven wij hier in NL minder zorgen te maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

xileS schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:57:
<>
Vraag mij gelijk af of de filters in Amerikaanse koelkasten ook nodig zijn.. Die moeten 2x per jaar vervangen worden namelijk.
Nee - dat was ook het eerste dat ik uit mijn koelkast verwijderde toen ik mijn woning kocht waar er eentje in stond. Die filters doen meer kwaad dan goed bij het drinkwater in Nederland.

edit:
Ja lees er tegenstrijdige dingen over. Oude Quooker Cube werkt niet zonder filter
Zonder filter of bypass wordt het inderdaad een waterballet. Ik heb nu twee doppen ipv één dop en een filter, draait prima.

[ Voor 28% gewijzigd door franssie op 13-04-2022 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:15:
[...]

Nee - dat was ook het eerste dat ik uit mijn koelkast verwijderde toen ik mijn woning kocht waar er eentje in stond. Die filters doen meer kwaad dan goed bij het drinkwater in Nederland.
Dat zal hopelijk wel meevallen, anders worden we hier wel heel hard belazerd 8)7. 1e hits op Google lees je gewoon dat die dingen noodzakelijk zijn.

Kun je ze uit elke koelkast verwijderen zonder een bypass te plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Waarom zo moeilijk doen? Bij de groothandel (Makro enzo) haal je 2kg voor €25 en 10kg voor €35 🤷

Ik doe een half jaar met 2 kilogram.

Grootste verschil tussen consumptie gecertificeerd is dat de flessen elke vulbeurt gereinigd en omgespoeld worden geloof ik.

Met koopcilinders zit je weer met keurdatums enzo, boel gezeik.

[ Voor 11% gewijzigd door _eLMo_ op 13-04-2022 21:01 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

xileS schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:48:
[...]

Dat zal hopelijk wel meevallen, anders worden we hier wel heel hard belazerd 8)7. 1e hits op Google lees je gewoon dat die dingen noodzakelijk zijn.

Kun je ze uit elke koelkast verwijderen zonder een bypass te plaatsen?
Het gaat wel erg off toqpic en ik weet niet waar je woont. Maar als je niet technisch bent zou ik niet zomaar dingen loshalen als je niet weet hoe je ze weer moet aansluiten en elke 6 maanden een filter kopen. Het lang laten zitten van filters kan groei van micro-organismen.

Maar wellicht moet je dit eens kijken en lezen:
https://www.pwn.nl/over-p...jn-drinkwater-te-zuiveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
xileS schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:00:

Zal zo'n waterfilter in koelkast of quooker veel kalk verwijderen dan?
Het filter verwijderd geen kalk. Dat doet een ontharder. Het zou andere verontreinigingen moeten verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:10:
[...]

Het gaat wel erg off toqpic en ik weet niet waar je woont. Maar als je niet technisch bent zou ik niet zomaar dingen loshalen als je niet weet hoe je ze weer moet aansluiten en elke 6 maanden een filter kopen. Het lang laten zitten van filters kan groei van micro-organismen.

Maar wellicht moet je dit eens kijken en lezen:
https://www.pwn.nl/over-p...jn-drinkwater-te-zuiveren
Misschien begrijp ik je niet goed, maar een filter loshalen en aansluiten hoef je niet technisch te zijn. Dat lukt mij gelukkig nog wel. Het laten zitten van een oude filter ben ik ook niet van plan. Ik vroeg mij enkel af of een filter loshalen de Amerikaanse koelkasten nog wel blijven werken (heb ik nog niet kunnen testen). Zomaar de filter verwijderen werkt bij de CUBE namelijk niet begreep ik.

Dat artikel heb ik gelezen en aan hun onderzoek zitten nog wel wat haken en ogen. Volgens mij ging hun onderzoek over een Brita filter, wat een totaal ander product is.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste