bij sommige bedrijven kun je die huren
als je een Sligropas hebt
kun je voor alleen een borg heel voordelig CO2 gas aanschaffen.
voor de echte tweaker is het niet zo moeilijk waarschijnlijk om een slangetje door te knippen en daar een snapkoppeling op te schuiven
ik heb uitgerekend dat ik per jaar 50 aan CO2 kwijt ben
Dat zijn twee volledige vullingen van mijn fles
en die heeft een inhoud van 2,2 liter
ik weet niet hoeveel gram dit is
:strip_exif()/f/image/E0bvQwdmTUpQ8G89bVwyLtfY.jpg?f=fotoalbum_large)
ik drink veel bruiswater en ik betaal ook veel voor mijn gas maar ik heb dan mijn fles gratis.
Kan ook laten vullen, maar dit is wel erg makkelijk.
Amber 65. Atlantic Explorer. 20.000Wp zonnepanelen. 48kWh/20kW Sigenergy thuisbatterij Kia Niro EV. Zappi Laadpaal. Bakkerij aan huis -> 40kW deckoven
Idealiter bestel je een nieuwe slang erbij zodat je de slang op de originele adapter kunt laten zitten. Zo kan je later eenvoudig de originele adapter weer terug aansluiten door enkel de slang op de koelinstallatie weer aan te sluiten.monsees schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 12:16:
Lieve mensen,
Even een vraag: we willen deze slang losmaken van het koppelstuk van originele co2 cilinder. Echter zit deze goed vast. Hoe valt deze los te krijgen? Of had ik een extra stuk slang moeten halen?
[Afbeelding]
Mocht je toch deze slang willen gebruiken, dan meen ik ergens gelezen te hebben dat die bij heel hard trekken wel los komt. En anders afsnijden van de adapter.
Aansluiten was een fluitje van een cent. Ik had een 90 graden bocht voor de slang over. Geen idee waar die voor bedoeld is, maar geen probleem.
Na het reduceerventiel zit een draaiknopje waar je de flow mee kan stellen. Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk bubbels en ik las hier ergens dat iemand dat tussenstuk er helemaal tussenuit had gehaald om de flow te vergroten. Werkt dat goed t.o.v. het kraantje helemaal open zetten? Overigens begon het gas langs het knopje te lekken als ik hem teveel open zette.
Op de eerste pagina wordt gewaarschuwd om een CO2 melder op te hangen. Wat voor apparaat moet ik hiervoor hebben? Ik vind vooral CO melders en CO2 meters voor het binnenklimaat. Het lijkt me niet dat die een luid alarm maken als de CO2 te hoog wordt. Ben benieuwd wat jullie doen.
Welk ombouwsetje ? Is er een handleiding wellicht voor wat jij hebt gedaan?timpel_800 schreef op zondag 5 april 2026 @ 09:45:
Ik gebruik nu bijna een jaar het ombouwsetje en een fles van 2kg. Die originele quooker fles was echt binnen twee weken leeg en deze 2kg fles doen we nu al bijna een jaar mee. En we gebruiken hem dagelijks. Echt briljant. Dat wilde ik nog even delen.
[ Voor 13% gewijzigd door timpel_800 op 26-05-2026 15:59 ]
Amber 65. Atlantic Explorer. 20.000Wp zonnepanelen. 48kWh/20kW Sigenergy thuisbatterij Kia Niro EV. Zappi Laadpaal. Bakkerij aan huis -> 40kW deckoven
25 euro per vulling van een 2 liter CO2 fles? Waar is dat? Ik betaalde vorig jaar bij een aquariumshop in Hazerswoude 45 euro voor een vulling. De fles werd voor het vullen wel een half uurtje in de vriezer gelegd.Edje44magnum schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 12:35:
Een eigen fles kost zeker geld
bij sommige bedrijven kun je die huren
als je een Sligropas hebt
kun je voor alleen een borg heel voordelig CO2 gas aanschaffen.
voor de echte tweaker is het niet zo moeilijk waarschijnlijk om een slangetje door te knippen en daar een snapkoppeling op te schuiven
ik heb uitgerekend dat ik per jaar 50 aan CO2 kwijt ben
Dat zijn twee volledige vullingen van mijn fles
en die heeft een inhoud van 2,2 liter
ik weet niet hoeveel gram dit is[Afbeelding]
ik drink veel bruiswater en ik betaal ook veel voor mijn gas maar ik heb dan mijn fles gratis.
Dat is wel heel erg prijzig. Vorig jaar betaalde ik bij Holthaus Gassen in Hoogezand €18 voor een 5kg cilinder vullen.daddycewl schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:07:
[...]
25 euro per vulling van een 2 liter CO2 fles? Waar is dat? Ik betaalde vorig jaar bij een aquariumshop in Hazerswoude 45 euro voor een vulling. De fles werd voor het vullen wel een half uurtje in de vriezer gelegd.
Edit: het was vandaag weer exact 1 jaar geleden en de bubbels werden wat zwak, dus heb de 5KG fles weer laten vullen voor €18
[ Voor 19% gewijzigd door stin00 op 27-05-2026 15:20 ]
Roosendaaldaddycewl schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:07:
[...]
25 euro per vulling van een 2 liter CO2 fles? Waar is dat? Ik betaalde vorig jaar bij een aquariumshop in Hazerswoude 45 euro voor een vulling. De fles werd voor het vullen wel een half uurtje in de vriezer gelegd.
Hi @N1ckkN1ckk schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:44:
Iemand nog een goed adresje voor vullen in omgeving Rotterdam?
Zie mijn post wpm in "Quooker cube co2 cilinders"
Bij Habitat kan je online bestellen en bij de comments aangeven dat je het komt ophalen in Ridderkerk (grens van Rotterdam).
Je krijgt na ophalen de verzendkosten terug gestort
[ Voor 25% gewijzigd door wpm op 29-05-2026 10:22 ]
Het is goedkoper om bij Voorne Gas (Rotterdam Europoort) een 2KG fles (borg is was vorige jaar 120 euro) of groter het te halen, het navullen is veel goedkoper daar.https://www.voornegas.nl/gas/koolzuur-2-kg/N1ckk schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 12:38:
Dank @wpm , flinke prijsverschillen zeg. Die in Ridderkerk is 3x duurder dan die in Steenwijk. Maarja, kilometers zijn nog duurder. Pech
en anders (maar zeker niet goedkoper) https://www.habitatsolutions.eu/products/set-van-18-habit-quooker-co2-cilinders
:strip_exif()/f/image/4V4EH4Ue2CdKL7NoNjhupg5O.jpg?f=fotoalbum_large)