Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Athome schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:33:
[...]

Het filter verwijderd geen kalk. Dat doet een ontharder. Het zou andere verontreinigingen moeten verwijderen.
Waterfilter van Quooker Cube niet geloof ik idd, maar waterfilters van Amerikaanse koelkasten zie ik op een random filter site staan: Een waterfilter zorgt ervoor dat het leidingwater waar je dan gebruik van maakt vrij blijft van stoffen als chloor, kalk en bacteriën.

Als Cube waterfilter dat niet doet is er nog minder reden om een filter te gebruiken. Bij een Amerikaanse koelkast is dit wellicht nog een voordeel van zo'n filter, mocht die wel kalk filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

xileS schreef op woensdag 13 april 2022 @ 23:03:
[...]

Waterfilter van Quooker Cube niet geloof ik idd, maar waterfilters van Amerikaanse koelkasten zie ik op een random filter site staan: Een waterfilter zorgt ervoor dat het leidingwater waar je dan gebruik van maakt vrij blijft van stoffen als chloor, kalk en bacteriën.

Als Cube waterfilter dat niet doet is er nog minder reden om een filter te gebruiken. Bij een Amerikaanse koelkast is dit wellicht nog een voordeel van zo'n filter, mocht die wel kalk filteren.
Misschien kan je beter je eigen topic starten.

Dit drijft ondertussen echt te ver af van het onderwerp.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

geertk schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:14:
[...]

ik heb sinds deze week een Quooker met (vorig model) Cube. Daar zit een filter in, daar wil ik vanaf dus even contact gehad met Quooker via een contactformulier. Ze sturen me een bypass op die in de plaats van het filter komt.
Dat wilde ik ook. Maar schijnt lastig te zijn tegenwoordig?
Bedankt voor uw service aanvraag en excuses voor het wachten.

Wij adviseren de Cube te gebruiken met een filter, aangezien het gebrek aan filter en mogelijk negatieve impact kan hebben op de Cube.
De Cube is gemaakt voor gebruik met een filter en daarom raden wij het filter aan en een bypass af.

Met vriendelijk groet,

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:08:
[...]

Dat wilde ik ook. Maar schijnt lastig te zijn tegenwoordig?

[...]
Bij mij hebben ze ook (nog) geen bypass voorgesteld, nadat ik gevraagd heb om de mogelijkheden om de oude CUBE zonder filter te gebruiken net als de nieuwe.

Welke negatieve impact zullen ze bedoelen? Ze zeggen namelijk zelf dat bij de nieuwe CUBE geen filter nodig is, maar ik weet niet hoeveel anders de nieuwe versie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 12:27

royke

aan het typen....

Wellicht een negatieve impact op de verkoop van filters? 😜

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
royke schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:24:
Wellicht een negatieve impact op de verkoop van filters? 😜
Daar lijkt het wel op idd. Ik heb al even niks meer gehoord van Quooker.

/edit
* Bij de CUBE A dient een hollow fiber filter gebruikt worden om de microbiologie goed te houden. Doordat het product anders is opgebouwd is de kans mogelijk dat er ongewenste micro organisme ontstaan welke zeer goed onder controle blijven middels het gebruik van dit HF filter.

* De CUBE (nieuwe) is significant anders waarbij de kans op de aangroei van deze organismen minimaal is, dit is de reden dat wij hiervoor GEEN filter nodig achten.

Er is een bypass mogelijk wij kunnen dan de water kwaliteit niet garanderen een bypass kosten 16.05 incl. btw en verzendkosten
Door dit (verkoop)verhaaltje wil ik best €60,- per jaar uitgeven voor een filter. Het is niet zozeer die €60,-, maar ik vraag mij af of het nodig is zo'n filter..

@fsfikke jij denk ik een soort gelijk reactie gehad?

[ Voor 63% gewijzigd door xileS op 23-04-2022 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 22:48
Even een kickje. Heeft iemand op het nieuwe type Cube deze oplossing aangesloten? Zo ja, heb je de huidige slang gebruikt en hoe heb je die losgekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

chrissis schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:32:
Even een kickje. Heeft iemand op het nieuwe type Cube deze oplossing aangesloten? Zo ja, heb je de huidige slang gebruikt en hoe heb je die losgekregen?
Ik neem aan(!) Dat ze dezelfde slang en koppelingen gebruiken. Kan je een foto plaatsen van de koppeling bij het reduceer ventiel waar je de fles in draait?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dado88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-12-2024
franssie schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:40:
[...]

Ik neem aan(!) Dat ze dezelfde slang en koppelingen gebruiken. Kan je een foto plaatsen van de koppeling bij het reduceer ventiel waar je de fles in draait?
Deze ombouwset voor de Cube had ik ook toen aangeschaft, staat nu ook een video bij waar het reduceerventiel te zien is. https://www.kuilnicos.nl/quooker-cube-co2/

[ Voor 9% gewijzigd door dado88 op 03-08-2022 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:07
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het vullen van hun flessen bij Voornegas rotterdam, als ik hun website kan geloven is hun koolzuur geschikt voor de horeca?

Zelf schrijven ze op hun website:
KOOLZUUR (CO2)
Koolzuurflessen in diverse maten.
Onze jarenlange ervaring m.b.t. koolzuurgas, stikstof en menggas garandeert dat wij de expertise bezitten om u het juiste product te leveren tegen de beste condities.

Flessen worden in bruikleen en op basis van statiegeld geleverd. Te gebruiken in de horeca, voor aquaria of te gebruiken voor het bevriezen van leidingen.

• 1ehans
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:32
Ik vul mijn cilinders van mijn quooker ook, maar het lijkt of die na een aantal malen vullen niet meer dicht zijn en er co2 uit lekt? Ik leg ze vooraf in de vriezer om er 450 gram in te krijgen (1200 gr incl. Vulling) maar de rubber afdichting lijkt daar niet tegen te kunnen. Meer mensen die daar last van hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-03 09:37
TimoDimo schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:44:
[...]

Ja alleen er staat dat je om hygiënische redenen dat filter moet vervangen. Ik weet dat die waterfilterkannen (zoals deze bekende) vol bacteriën kunnen gaan zitten als je het filter niet vervangt, en dus zelfs viezer water leveren na loop van tijd. Maar goed dat zijn koolstoffilters. Geen idee hoe een hollow fiber filter precies werkt...

Keuringsdienst van Waarde had er een leuk stukje over, die waterfilterkannen: https://www.npo3.nl/keuri...rde/08-04-2021/KN_1725006
Het is inderdaad overbodig. En dit vindt Quooker zelf ook. En hebben ze het model aangepast waarbij het nu optioneel is.
Maar om het te blijven gebruiken moet je wel gewoon die filter blijven kopen voor de oude modellen. Dus je betaalt eigenlijk voor een filter die niks toevoegt.

Ik snap niet waarom ze geen andere oplossing hiervoor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Hunkaroglu schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 18:54:
[...]

Het is inderdaad overbodig. En dit vindt Quooker zelf ook. En hebben ze het model aangepast waarbij het nu optioneel is.
Maar om het te blijven gebruiken moet je wel gewoon die filter blijven kopen voor de oude modellen. Dus je betaalt eigenlijk voor een filter die niks toevoegt.

Ik snap niet waarom ze geen andere oplossing hiervoor hebben.
Die hadden ze stom genoeg wel. In het oude model zit één dop en één filter. Ik kreeg zo'n tweede dop gratis. Eventueel zou je kunnen kijken of je dat gat met iets anders kan afstoppen.
Zie foto hier franssie in "Quooker cube co2 cilinders"

edit: wellicht dat je de schroefdraad van je oude filter kan gebruiken om een dop te maken, ik heb die van mij weggegooid anders had ik de zag er wel even ingezet.

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 15-08-2022 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazemanKM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:49
franssie schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:14:
[...]

Die hadden ze stom genoeg wel. In het oude model zit één dop en één filter. Ik kreeg zo'n tweede dop gratis. Eventueel zou je kunnen kijken of je dat gat met iets anders kan afstoppen.
Zie foto hier franssie in "Quooker cube co2 cilinders"

edit: wellicht dat je de schroefdraad van je oude filter kan gebruiken om een dop te maken, ik heb die van mij weggegooid anders had ik de zag er wel even ingezet.
Bellen met de helpdesk van Quooker leverde mij ook een gratis dopje op.

https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
BazemanKM schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:05:
[...]

Bellen met de helpdesk van Quooker leverde mij ook een gratis dopje op.
xileS in "Quooker cube co2 cilinders"

€16,05 vroegen ze ervoor bij mij en een hele verhaal dat ze het niet aanraden. Ik had voor dit x maar een filter gekocht, maar of het met de oude Cube echt nou zo nodig is zoals ze beweren, betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-06 12:07
Ik heb ook mijn twijfels of het echt nodig is. Bij de oude Cube ontkom je er niet aan omdat deze zonder het filter gewoon niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Ik vind eerlijk gezegd dat ze een productiefout hebben gemaakt met het oude model.
Klant is nu de dupe hiervan.
Waarom moet je voor een onderdeel betalen wat eigenlijk niks toevoegt in NL, omdat het water hier in NL gewoon uitstekend is. Alleen kwam Quooker daar pas in 2021 achter en besloten ze in het nieuwe model het optioneel te maken.

Ik zou verwachten dat ze voor de klanten met het oude model gewoon of de filter gratis aanbieden of een goede korting te geven voor een nieuw model. Wat ook nog een optie kan zijn is dat ze de oude gaan inruilen met een nieuwe model met eventuele bijbetaling naar gelang de restwaarde van je oude Cube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

Je kunt gewoon een bypas bestellen hoor?
Maar wellicht hebben ze in het 'oude' model een plekje waar evt water stil kan komen staan dus hebben ze dat verbeterd in het nieuwe model.
je reactie is wel een beetje eenzijdig. Ze hadden ook niets kunnen doen?..

Maar volledig off topic.
Het gaat over de Co2 cilinders vervangen.

[ Voor 12% gewijzigd door royke op 16-08-2022 18:35 . Reden: aanvulling ]

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
royke schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:33:
Je kunt gewoon een bypas bestellen hoor?
Maar wellicht hebben ze in het 'oude' model een plekje waar evt water stil kan komen staan dus hebben ze dat verbeterd in het nieuwe model.
je reactie is wel een beetje eenzijdig. Ze hadden ook niets kunnen doen?..

Maar volledig off topic.
Het gaat over de Co2 cilinders vervangen.
Sorry dat het off topic is. Die bypass hebben ze mij niet voorgesteld. Ze zeggen doodleuk dat ik het gewoon moet bestellen elke keer als hij piept.

Daarnaast willen ze dit volgens mij ook niet kenbaar maken overal dat dit mogelijk is. Anders verkopen ze geen filters meer.

Doordat ze bypass voorstellen, geven ze eigenlijk aan dat een filter dus onnodig is.

Ik heb een klacht ingediend over dit issue bij rechtsbijstand. Ben benieuwd hoe zij dit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Het is een beetje het algemeen Cube topic, al enige tijd. Misschien moeten we de topic start eens aanpassen of een nieuw topic maken?

@Rob Went hang jij hier nog rond?

Edit zijn topic start lijkt zijn enige post te zijn?

Nieuw topic dan maar?

Wil ik wel doen, maar dan liefst met een eigenaar van een Cube 2.0 die ook de fles vervangen heeft door een cilinder.

[ Voor 48% gewijzigd door franssie op 16-08-2022 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Hunkaroglu schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:03:
Ik vind eerlijk gezegd dat ze een productiefout hebben gemaakt met het oude model.
Klant is nu de dupe hiervan.
Waarom moet je voor een onderdeel betalen wat eigenlijk niks toevoegt in NL, omdat het water hier in NL gewoon uitstekend is. Alleen kwam Quooker daar pas in 2021 achter en besloten ze in het nieuwe model het optioneel te maken.

Ik zou verwachten dat ze voor de klanten met het oude model gewoon of de filter gratis aanbieden of een goede korting te geven voor een nieuw model. Wat ook nog een optie kan zijn is dat ze de oude gaan inruilen met een nieuwe model met eventuele bijbetaling naar gelang de restwaarde van je oude Cube.
Productiefout? Bij mij werkt de oude Cube prima. Filter zal vast wat toevoegen, maar of het wel nodig is, is de vraag. Ze raden iig niet aan om de bypass te gebruiken bij het oude model, maar je kan het wel (tegen een meerprijs) bij ze bestellen.
Verder een prima verdienmodel als commercieel bedrijf om filters erbij te verkopen. Toen we de Quooker Cube kochten wisten we ook wel vooraf dat een filter verplicht was. Klant beslist zelf om te kopen, dus of we nou echt de dupe van zijn? Apparaat werkt verder zoals beloofd. Als ze aanbieden om ruilen, verdienen ze niks op. Dat zie ik niet gebeuren. Het is al bijzonder dat ze een nieuwe versie uitgebracht hebben waarbij de filter optioneel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Hunkaroglu schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:58:
[...]

Ik heb een klacht ingediend over dit issue bij rechtsbijstand. Ben benieuwd hoe zij dit zien.
Dan kunnen we overal wel over klagen. Cube is echt niet het enige product waarbij een filter "verplicht" is. Als je de filter echt niet wilt gebruiken, dan heb je dus de optie op naar de bypass te vragen. Ze komen dan wel met het verhaal dat het niet aan te raden is. Ik ben er "ingetrapt" en heb voor de 2e jaar een nieuwe filter gekocht. Volgend jaar nog eens overwegen of ik niet liever een bypass neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
xileS schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:35:
[...]

Productiefout? Bij mij werkt de oude Cube prima. Filter zal vast wat toevoegen, maar of het wel nodig is, is de vraag. Ze raden iig niet aan om de bypass te gebruiken bij het oude model, maar je kan het wel (tegen een meerprijs) bij ze bestellen.
Verder een prima verdienmodel als commercieel bedrijf om filters erbij te verkopen. Toen we de Quooker Cube kochten wisten we ook wel vooraf dat een filter verplicht was. Klant beslist zelf om te kopen, dus of we nou echt de dupe van zijn? Apparaat werkt verder zoals beloofd. Als ze aanbieden om ruilen, verdienen ze niks op. Dat zie ik niet gebeuren. Het is al bijzonder dat ze een nieuwe versie uitgebracht hebben waarbij de filter optioneel is.
Vind het een productiefout idd. Als ze achteraf zelf aangeven dat een filter overbodig is, waarom moet ik er dan eentje kopen? Nu moet ik het kopen, omdat anders het product niet werkt, maar eigenlijk dezelfde kwaliteit levert zonder filter, mits je in NL woont. Voor andere landen is een filter wel nodig omdat daar de waterkwaliteit niet zo goed is als in NL.
Je gaat toch ook niet een accessoire erbij kopen als het verder geen nut heeft?
Een oude Cube werkt prima, maar alleen als je een filter erbij koopt. Een bypass is meer een workaround. Mits dat de kwaliteit niet aantast vind ik het prima, maar dat hoor ik dan graag van ze.

[ Voor 4% gewijzigd door Hunkaroglu op 16-08-2022 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Hunkaroglu schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:17:
[...]

Vind het een productiefout idd. Als ze achteraf zelf aangeven dat een filter overbodig is, waarom moet ik er dan eentje kopen? Nu moet ik het kopen, omdat anders het product niet werkt, maar eigenlijk dezelfde kwaliteit levert zonder filter, mits je in NL woont. Voor andere landen is een filter wel nodig omdat daar de waterkwaliteit niet zo goed is als in NL.
Je gaat toch ook niet een accessoire erbij kopen als het verder geen nut heeft?
Een oude Cube werkt prima, maar alleen als je een filter erbij koopt. Een bypass is meer een workaround. Mits dat de kwaliteit niet aantast vind ik het prima, maar dat hoor ik dan graag van ze.
Ze geven volgens mij juist nergens aan dat het overbodig is. Ze geven juist aan dat bij de oude versie wel nodig is omdat er anders ongewenste micro organisme kan ontstaan. Dus deze filter heeft wel een "nut" bij de oude versie.

Bypass raden ze zo ver ik weet niet aan, omdat de oude versie niet gemaakt is om zonder filter te werken. Wellicht zeggen ze dit zodat je alsnog een nieuwe filter koopt, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gompie23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 05:51
Hallo, ik heb na het leze ook gelijk en 2kg fles gekocht en aangesloten en werkt perfect. Nu loopt hij door het warme weer natuurlijk snel leeg (dorst dorst)
Ik had al een vulstation gevonden in drachten maar dat blijkt voor CO2 voor lassen te zijn en niet geschikt voor consumptie.
Waar kan ik mijn fles laten vullen in omgeving drachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:41
gompie23 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:37:
Hallo, ik heb na het leze ook gelijk en 2kg fles gekocht en aangesloten en werkt perfect. Nu loopt hij door het warme weer natuurlijk snel leeg (dorst dorst)
Ik had al een vulstation gevonden in drachten maar dat blijkt voor CO2 voor lassen te zijn en niet geschikt voor consumptie.
Waar kan ik mijn fles laten vullen in omgeving drachten?
Smeding in Leek eens proberen.

• gompie23
buiter schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:35:
[...]

Smeding in Leek eens proberen.
Helaas die kan mij niet helpen

• gompie23
ik heb inmiddels pets place in Leeuwarden gevonden die hem kan vulle maar weet iemand of dat de juiste CO2 is? dus geschikt voor consumptie? zij wisten het zelf niet zeker

• gompie23
deze kreeg ik van een aquarium handel
Goedemiddag Gerben,

Bedankt voor het bericht! Wij gebruiken CO2 van laskwaliteit, niet van menselijke consumptie kwaliteit. Code UN1013.
Dit is 99,9% zuiver CO2 maar ik durf geen garanties te geven m.b.t. menselijke consumptie.

ik ben de weg een beetje kwijt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gompie23
gevonden https://www.onlineaquariumspullen.nl in drachten vult met voedselveilige gas

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GeryD
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08-03-2024
On topic over het gebruik van CO2 op een Quooker Cube.
Sommige web winkels verkopen dus de ombouw paketten, maar die vrij duur vind ik tov de kostprijs van wat je écht nodig hebt. Hier gaat men ook wat gaan profiteren.

Ik bestelde bij Tapclean. Niks te Aquarium prullaria, maar alles food grade, specifiek bedoeld voor tapinstallaties.

Wat heb ik gekocht:
- ontspanner: https://tapclean.nl/co2-e...r-0-6-bar/a-2206-20000107
- koppelstuk/afsluitkraan voor CO2 slang: https://tapclean.nl/co2-e...teek-6-mm/a-2374-10000007
- CO2 slang (lopen meter): https://tapclean.nl/co2-e...ci-0500f-r/a-492-20000061

Montage
- afsluitkraan op de ontspanner vervangen door ander model (vergeet geen teflon!)
- CO2 slang in Quooker en ontspanner steken
- klaar

In mijn nieuwbouw had ik een wachtleiding naar het keuken eiland voorzien (d20 flex) specifiek om dit te kunnen doen. De fles CO2 staat inmiddels in de berging en de CO2 leiding (10m) gaat onder de vloer tot aan mijn Cube.

Foto testopstelling
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LtkoH2m9hNJrHHzZh7XcgAfkiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8SKSskWVR1GzJWLXBIJ0GE5C.jpg?f=fotoalbum_large

Wat de CO2 betreft snap ik de heisa niet van het bijvullen en de aquarium zaken...
Ga gewoon naar (gelijk welke) deftige dranken handel die aan horeca bier op vat verkoopt.

Daar kan je food grade CO2 kopen in flessen en als ze leeg zijn omwisselen voor een volle.

Ik kocht de mijne (37 + 80 euro leeggoed) bij drankenhandel De Kroon (Antwerpen, https://www.bierhandeldekroon.be)

Enjoy unlimited bruiswater aan een fractie van de prijs van quooker cartridges ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-04 11:39
Top idee dit! Ik ben nu ook over.

Drukregelaar: https://www.amazon.nl/gp/product/B07RJK18ZV?th=1
Slangtule vervangen voor: https://zeeaquarium-winke...1-x-1-4-quot-schroefdraad

Bij de Sligro een 2KG fles gehaald, voor €24,99 ex, zit €120 statiegeld op.

• gompie23
Klopt. Maar ik heb al een fles. En die vullen ze niet

• GeryD
  • Laatst online: 08-03-2024
Rubie-The-Sysop schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:11:

lijkt mij duur ivm met wat je bij een brouwer kan krijgen. Ik betaalde €37 euro (btw incl) voor 10kg gas!
En 80 euro waarborg. Dit is de standaard biertap fles die ze in elk café gebruiken. Mogelijk zijn kleinere flessen duurder (minder inhoud even veel werk etc)

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

GeryD schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:28:
[...]

lijkt mij duur ivm met wat je bij een brouwer kan krijgen. Ik betaalde €37 euro (btw incl) voor 10kg gas!
En 80 euro waarborg. Dit is de standaard biertap fles die ze in elk café gebruiken. Mogelijk zijn kleinere flessen duurder (minder inhoud even veel werk etc)
Het verschil in prijs tussen een 2kg en een 10 kg vulling is altijd vrij klein. Het gas is niet zo duur, het vulproces etc wel inderdaad en dan maakt de afmeting van de fles niet zo gek veel uit.

edit: Prijzen excl BTW bij de sligro (niet de goedkoopste, kan zo 20% goedkoper bij een drankgroothandel)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lYF3mDuULSYkdT5rT67TTSEznTA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4aaZByHuwykEiU282Abagtv4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door franssie op 26-08-2022 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
GeryD schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:28:
[...]

Indien iemand nog een adresje heeft in omgeving Harderwijk dan hoor ik het graag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dado88
Ik had mijn kant en klare ombouwset bij Kuil Nicos (https://www.kuilnicos.nl/koolzuurflessen/) gekocht, waar ik verder niks aan hoefde te doen en voor een goede prijs.

Snap ook niet hoe de vulling bij de door jullie aangegeven sites zo duur kan zijn. Ik had een koopcilinder gekocht voor €70,25 exc. BTW. Die ik iedere keer op stuur om te vullen. Ik betaal voor een vulling €8,26 ex BTW. (t/m 4 kg). Enige extra kosten zijn dan de verzendkosten, maar dan ben ik nog minder kwijt dan de bovenstaande prijzen... Meer heb ik ook niet nodig, aangezien een grotere fles niet goed in mijn keuken past..

[ Voor 3% gewijzigd door dado88 op 29-08-2022 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@dado88 Nico rekende eerder 120 voor een regulator met een nippeltje van twee euro. Excl verzendkosten. Dat was mij wat gortig zeg maar. Nu 93 dus dat komt al wat meer in de buurt.
Wat zijn de verzendkosten heen en terug? Een heb je een reserve cilinder voor de dagen dat dat duurt of mag je de lege cilinder pas terugsturen als je de volle al hebt? Dan kan het een goede deal zijn voor het CO2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dado88
franssie schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:01:
@dado88 Nico rekende eerder 120 voor een regulator met een nippeltje van twee euro. Excl verzendkosten. Dat was mij wat gortig zeg maar. Nu 93 dus dat komt al wat meer in de buurt.
Wat zijn de verzendkosten heen en terug? Een heb je een reserve cilinder voor de dagen dat dat duurt of mag je de lege cilinder pas terugsturen als je de volle al hebt? Dan kan het een goede deal zijn voor het CO2
Ik heb 2 2KG cilinders, die wissel ik dus telkens om. Verzendkosten zijn 2x €8,50, mijn eigen verzending en dus de verzending vanuit Kuil Nicos die ik betaal bij het bestellen. Binnen een week heb ik mijn cilinder vaak wel terug.

Af en toe ben ik in de buurt van Enschede, dan neem ik een cilinder mee en laat ik die daar ter plekke vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Rubie-The-Sysop schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:11:

Hoe bevalt deze drukregelaar? Reviews zijn gemengd namelijk..

• Rubie-The-Sysop
dado88 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:57:
[...]

Ik heb 2 2KG cilinders, die wissel ik dus telkens om. Verzendkosten zijn 2x €8,50, mijn eigen verzending en dus de verzending vanuit Kuil Nicos die ik betaal bij het bestellen. Binnen een week heb ik mijn cilinder vaak wel terug.

Af en toe ben ik in de buurt van Enschede, dan neem ik een cilinder mee en laat ik die daar ter plekke vullen.
Maar met verzending kom je toch bijna op hetzelfde bedrag uit als ik wat ik bij de Sligro betaal? Zelf ben ik gestart met een Sligro fles omdat ik nu alsnog de mogelijkheid heb om een fles te kopen en deze weer in te leveren. Maar we komen geregeld bij de Sligro dus kleine moeite om een fles om te ruilen, dus zolang ik nog geen beter alternatief heb gevonden blijf ik hierbij.
chrissis schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:56:
[...]

Hoe bevalt deze drukregelaar? Reviews zijn gemengd namelijk..
Ja voor zover ik het kan beoordelen werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dado88
[quote]Rubie-The-Sysop schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:11:
[...]

Maar met verzending kom je toch bijna op hetzelfde bedrag uit als ik wat ik bij de Sligro betaal? Zelf ben ik gestart met een Sligro fles omdat ik nu alsnog de mogelijkheid heb om een fles te kopen en deze weer in te leveren. Maar we komen geregeld bij de Sligro dus kleine moeite om een fles om te ruilen, dus zolang ik nog geen beter alternatief heb gevonden blijf ik hierbij.

[...]

Dat klopt, maar was meer verbaasd over het prijsverschil zelf, los van de verzending. Zo heeft iedereen z'n eigen manier die werkt, al met al is het een stuk goedkoper dan de cilinders van Quooker zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Laatst online: 11:47
Ik heb sinds een dag een Quooker combi+ & cube. Hiervoor enthousiast sodastream gebruiker.

Nu vind ik t gekoelde water dat uit de Cube komt niet heel erg indrukwekkend koel. En ook de bubbels vallen mij tegen. Er is wel wat in geblazen, maar de bubbels zijn er al erg vlot uit. En qua bubbel ook wel onder spa groen niveau.

Ik kom nu op 3 opties;
1. Ik heb een matig exemplaar
2. Dit is t, wen eraan
3. Een 3rd party CO2 cilinder is de upgrade die nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik ken de sodastream niet maar de bubbels zijn inderdaad niet van het Spa niveau.
Probeer eens via de Air-up fles (als die hebt). Dan zijn de bubbels er wel. Geen reden overigens om de Air-up te kopen.
Met een 3rd party cilinder krijg je een beetje meer bubbels maar nog steeds duidelijk onder het Spa niveau

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Met sodastream kan je echt veel bubbles maken, maar met veel CO2 verlies (de vent gaat open) en veel geduld (het CO2 moet even intrekken in het water).
De trend is overigens naar minder bubbels, zi ook henriëtte van Spa.

Dat gezegd hebbende, ik heb een C02 fles (2kg) met 3,5 bar aan de oude cube hangen en dat werkt prima. Net even meer bubbels dan de standaard regulator, maar nog geen spa rood (vind ik zelf ook niet lekker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost-heijden
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-01-2023
Zojuist alles aangesloten, zoals aangegeven.

De cube co2 reset, zodat deze weer aangeeft dat deze vol is.

Nu pakt mijn quooker geen co2 en geeft het geen druk en dus water.

Wat zie ik over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KEB7Bn_ScnvdtwatIjdnEssPo1g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UfNIfCBtXFM7C5S1pKqDu4CD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

joost-heijden schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:25:
Zojuist alles aangesloten, zoals aangegeven.

De cube co2 reset, zodat deze weer aangeeft dat deze vol is.

Nu pakt mijn quooker geen co2 en geeft het geen druk en dus water.

Wat zie ik over het hoofd?

[Afbeelding]
Je drukinstelling (4,5 bar) is initieel best hoog. Maar je flesdruk is relatief laag (50 bar is echt weinig). Staat de kraan van je fles wel goed open? Is het een nieuwe volle fles? (kan je alleen achter komen door de fles te wegen en het TARE leeggewicht ervan af te trekken, restant gewicht is vulling.
Onderaan zit een kraantje lijkt het naar de CO2 transparante leiding, staat die open?

EDIT: en zitten de snoertjes nog goed? Die schieten makkelijk los als je aan het prutsen bent, maar dan geeft ie dacht ik ook geen kokend water meer. EDIT2: Dus zowel de voeding van de Cube als het signaaldraadje.

EDIT3: de reset is voor je waterfilter, niet voor je CO2 fles.

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 06-12-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
50 bar is niet vreemd voor CO2
Mijn fles is ook 50 bar gevuld. De grote industrieflessen bij ons op het werk zijn ook 50 bar gevuld. Andere gassen zijn wel met meer druk gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Athome schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:08:
50 bar is niet vreemd voor CO2
Mijn fles is ook 50 bar gevuld. De grote industrieflessen bij ons op het werk zijn ook 50 bar gevuld. Andere gassen zijn wel met meer druk gevuld.
Je hebt \gelijk, is was in de war met duikflesssen, 57 bar lijkt standaard te zijn, dus dan blijft wegen over om de vulling te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost-heijden
Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb ondertussen getest wat je hebt aangegeven.

1. De snoertjes zitten goed
2. De fles druk was al opgelost las ik.
3. Ik heb de fles op de weegschaal geplaatst en deze geeft in zijn totaliteit 17kg aan. Ik zie alleen geen mogelijkheid om het TARE leeggewicht ergens af te lezen.

Wél heb ik de linkjes naar het product:
https://www.azaqua.nl/co2-systemen/co2-drukregelaar
https://www.azaqua.nl/co2...aar#/202-fles_inhoud-2_kg

Hopelijk kan iemand daar antwoord op geven.
franssie schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:14:
[...]

Je drukinstelling (4,5 bar) is initieel best hoog. Maar je flesdruk is relatief laag (50 bar is echt weinig). Staat de kraan van je fles wel goed open? Is het een nieuwe volle fles? (kan je alleen achter komen door de fles te wegen en het TARE leeggewicht ervan af te trekken, restant gewicht is vulling.
Onderaan zit een kraantje lijkt het naar de CO2 transparante leiding, staat die open?

EDIT: en zitten de snoertjes nog goed? Die schieten makkelijk los als je aan het prutsen bent, maar dan geeft ie dacht ik ook geen kokend water meer. EDIT2: Dus zowel de voeding van de Cube als het signaaldraadje.

EDIT3: de reset is voor je waterfilter, niet voor je CO2 fles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

Het is een aquarium regelaar. Waarschijnlijk is deze gemaxt op 2,5 bar. Je kunt hem zo hoog zetten als je wil maar de druk komt niet hoger van 2,5 bar. Wellicht dat de Quooker meer nodig heeft?

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost-heijden
Door de tip van het verhogen van de bar, sprong de slag van de cube af en lijkt daar het probleem te zitten.

Kan het zo zijn, dat ik een ringetje mis? Waardoor de slang los springt en de druk niet aan kan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VvfdkgKbagqPebkuxJDt6topW00=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oj5nehVRRMeCweCiFq2fMB0T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OSXGnTNjQDSZyUJ-bh2anS7qLJ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zqK4Ag4xqnpXbIZ6XYnYc3Rs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

Ik heb aan de cube zijde niets gewijzigd. Dus geen idee hoe het er aan die kant uitziet.
Maar als de aansluiting eraf springt bij het verhogen van de druk komt er zeer waarschijnlijk meer dan 2,5 bar doorheen.
Zit er niet een klepje in de cube die niet open gaat, want het lijkt erop dat er wel CO2 gaat tot het moment dat het je cube ingaat.

[ Voor 7% gewijzigd door royke op 07-12-2022 07:47 . Reden: kleine aanvulling ]

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@joost-heijden Ik heb vorige model cube en mijn koolzuurslang bevestiging ziet er anders uit. Maar als je 'm terugduwd en kijk klikt weer vast zou het goed moeten zijn (ik heb de regulator aan de slang van de cube aangesloten dus ook niet aan de kant van de cube verandert).
En als je 'm weer even terug bouwt naar de originele koppeling/regulator, gebeurt er dan wel iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost-heijden
franssie schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:21:
@joost-heijden Ik heb vorige model cube en mijn koolzuurslang bevestiging ziet er anders uit. Maar als je 'm terugduwd en kijk klikt weer vast zou het goed moeten zijn (ik heb de regulator aan de slang van de cube aangesloten dus ook niet aan de kant van de cube verandert).
En als je 'm weer even terug bouwt naar de originele koppeling/regulator, gebeurt er dan wel iets?
@franssie, het lijkt erop dat er een ringetje/plaatshouder is weggeschoten die ik niet meer terug kan vinden. Ik heb geprobeerd om de slang hard in de aansluiting te duwen, maar het blijft er "makkelijk" uit vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

joost-heijden schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:09:
[...]

@franssie, het lijkt erop dat er een ringetje/plaatshouder is weggeschoten die ik niet meer terug kan vinden. Ik heb geprobeerd om de slang hard in de aansluiting te duwen, maar het blijft er "makkelijk" uit vallen.
balen. Helaas heb ik een ander type dus kan ik ook niet voor je uitzoeken hoe het zou moeten zitten en wat je mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

Er is vast wel iemand in dit forum die even een foto van dat deel kan maken. Ik heb ook een ander model dus aan mijn foto heb je niets.
Vraagje aan de meelezers.. FOTO, Danku. _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door royke op 09-12-2022 17:09 ]

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-06 18:15
Sinds februari heb ik ook een cube met aparte co2 cilinder (kuil nicos) en een maandje geleden zag ik dat de ring op de kraan blauw knipperde. 4 knippers, cube gaf code e4. Het reduceerventiel gaf 0 bar aan dus ik dacht even een nieuwe cilinder te plaatsen en dan weer te kunnen bubbelen.

Het internet heeft reset instructies voor code e4 bij bij de reguliere quooker. Dezelfde instructies toegepast op de cube. Dit heeft geholpen, maar na een paar dagen weer e4. Inmiddels helpt het resetten ook niet meer.

Is dit een probleem gerelateerd aan co2 of moet ik het ergens anders zoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Waarom zou de blauwe knippers met de CO2 te maken hebben. Je kan de cube immers ook prima zonder CO2 fles gebruiken

4 rode knippers verwijst naar een vorm van interne lekkage meestal wordt dan het verwarmingsgedeelte vervangen.
Daarom verwacht ik dat 4 keer blauw iets vergelijkbaars is voor de Cube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-06 18:15
Athome schreef op zondag 11 december 2022 @ 11:24:
Waarom zou de blauwe knippers met de CO2 te maken hebben. Je kan de cube immers ook prima zonder CO2 fles gebruiken
Te hoge druk? Maar goed punt, moet ook alleen kunnen koelen.
4 rode knippers verwijst naar een vorm van interne lekkage meestal wordt dan het verwarmingsgedeelte vervangen.
Daarom verwacht ik dat 4 keer blauw iets vergelijkbaars is voor de Cube
Dank. dan ga ik morgen maar bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:40
Afgelopen maand m'n 2 kg fles uit gewisseld bij Azaqua,
Geheel volgens plan ongeveer 3/4 jaar was hij weer leeg
Dat waren anders toch minimaal 2 * 4 = 120 Euro aan Quooker flessen

https://www.azaqua.nl/co2...oud-2_kg/1190-type-omruil
En het omruilen is natuurlijk door de druk automaat toch ook een fluitje van cent.

Voor iedereen een aanrader om de huidige flesjes te vervangen door een complete set.
Ik kocht het toender tijd op Amazone maar boven genoemde heeft ook een leuk setje:
https://www.azaqua.nl/co2-systemen/co2-voor-quooker
Kijk wel even of je er plek voor hebt in je kastje onder het aanrecht, WAF doet hem ook goed

Homey, HA, Sessy, Starlink, Ubiquti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ah die set is inclusief fles/vulling, dan wel goede prijs voor 147 incl. Nico vroeg voor automaat zonder fles bijna evenveel.

[ Voor 20% gewijzigd door franssie op 10-01-2023 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazemanKM
  • Laatst online: 13:49
psdata schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:08:
Afgelopen maand m'n eerste 2 kg fles uit gewisseld bij Azaqua,
Geheel volgens plan ongeveer 3/4 jaar was hij weer leeg
Dat waren anders toch minimaal 2 * 4 = 120 Euro aan Quooker flessen

https://www.azaqua.nl/co2...oud-2_kg/1190-type-omruil
En het omruilen is natuurlijk door de druk automaat toch ook een fluitje van cent.

Voor iedereen een aanrader om de huidige flesjes te vervangen door een complete set.
Ik kocht het toender tijd op Amazone maar boven genoemde heeft ook een leuk setje:
https://www.azaqua.nl/co2-systemen/co2-voor-quooker
Kijk wel even of je er plek voor hebt in je kastje onder het aanrecht, WAF doet hem ook goed
Inmiddels hier de 3e fles van 2KG onderweg. Wij dien er ongeveer een 1/2 jaar mee. De vorige, die nu dus retour is in mei aangesloten.

https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

BazemanKM schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:20:
[...]

Inmiddels hier de 3e fles van 2KG onderweg. Wij dien er ongeveer een 1/2 jaar mee. De vorige, die nu dus retour is in mei aangesloten.
Dat ga ik ook halen deze winter, denk 7 maanden. In de zomer bij heet weer maken we heel veel karaffen water water met gember/citroen/bassilicum etc en dan gaat het wat sneller. Hoe dan ook, op 3,5 bar is net dat extra bubbeltje mij de investering al waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:50
Ga binnenkort ook dit systeem aanschaffen. Ruilen jullie de flessen om? Of hebben jullie 2 flessen gekocht en laat je die bijvullen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psdata
Eerst een set, daarna een gevulde extra fles. En laatst omgeruild ging best gemakelijk.
Maandags op transport en vrijdag was er al een nieuwe fles.
Dus gewoon in stapjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:50
Hier in de buurt hebben we ook een bedrijf wat CO2 kan vullen/omwisselen. Zij geven aan dat ze 'technische koolzuur' hebben. Maar dat dat prima bruikbaar is voor bier/sodastream toepassing.

Bij azaqua staat specifiek 'CO2 geschikt voor consumentengebruik.' Is dat bij de lokale leverancier dan toch anders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psdata
In 2021 schreef:
World Citizen schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 05:49:

Wel schrijven ze in de aqua hobby vaak over "Co2 voor consumptie". Dit heeft met de zuiverheid van de Co2 te maken. Zo zou Co2 voor lassen niet geschikt zijn voor consumptie.

Let dus even op waar je de fles laat vullen. Co2 bij drankenhandels is geschikt voor consumptie.
Dus ja wellicht moet je er wel op letten, technische gas is vaak wat gebruikt word bij (mag) lassen ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
sjoerdvd schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:36:
Ga binnenkort ook dit systeem aanschaffen. Ruilen jullie de flessen om? Of hebben jullie 2 flessen gekocht en laat je die bijvullen?
De 10kg horeca flessen geven de meeste bang-for-buck. Ik ga ongeveer één jaar met een fles en wissel deze gewoon om voor een volle. Je moet er wel de ruimte voor hebben; ik heb zelf de fles zo'n 10 meter slang verderop staan. Slang loopt via de kruipruimte naar een andere kast :*) .

Die flesen van TS (en eigenaar Azaqua?) zijn niet handig omdat ze relatief duur zijn en vrijwel nergens om te ruilen.

[ Voor 12% gewijzigd door Noshi op 25-01-2023 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessvdw
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21-03-2023
Is er iemand op het forum die in de buurt van Oss woont? Of kent iemand een adresje waar ik 1 quooker cilinder kan laten vullen??

Wij hebben een cube overgenomen met 1 lege cilinder. Maar voordat wij vanalles willen aanschaffen zouden we graag eerst met 1 cilinder willen testen of wij de cube wel iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
Jessvdw schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:06:
Is er iemand op het forum die in de buurt van Oss woont? Of kent iemand een adresje waar ik 1 quooker cilinder kan laten vullen??

Wij hebben een cube overgenomen met 1 lege cilinder. Maar voordat wij vanalles willen aanschaffen zouden we graag eerst met 1 cilinder willen testen of wij de cube wel iets vinden.
Gaat dit om een orginele quooker fles? Dan kun je het beste eerst bij quooker een doos met 4 flessen kopen. En in de tussen je inlezen hoe dit aan te vliegen met grotere flessen.
Is het al een grotre fles ga dan op zoek naar een dranken groothandel, maar ook via hanos of sligro zo het kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keniacoen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 11:12
Naar aanleiding van alle goede verhalen wil ik ook graag grote CO2 flessen op de quooker aansluiten. Ik heb het hele setje van Azaqua gekocht, maar krijg de CO2 slang niet los. Het lijkt er echter op alsof ik een nieuwe versie van de quooker heb. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, waar heb je de CO2 slang los gemaakt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lAD8YtPf7FtXfE9fA9_AGlB4tKo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZUxqfCLdIF2c2VAWYK9ZMFWD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QhWOKi-Lz2ZWhgq_VgzfCjJyREA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Im6mLq5RuXYPr42NLSPt0Soy.jpg?f=fotoalbum_large

@joost-heijden: misschien is deze foto ook handig voor jou ter vergelijk?

[ Voor 3% gewijzigd door keniacoen op 03-02-2023 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

Ik neem aan dat dat ding wat je in je hand hebt normaal om de quooker fles gaat? Geen idee, maar met de aansluitingen bij foto2 hoef je niets te doen!

Het wordt of knippen, of even goed peuteren?.

Ik heb de foto vergroot, en het lijkt op een draaikoppeling. dat gekartelde moertje, kun je dat niet draaien met een puntbek tang oid?

[ Voor 25% gewijzigd door royke op 03-02-2023 10:30 . Reden: aanvulling ]

Ik vind van niet......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keniacoen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 11:12
Super bedankt voor je snelle reactie. Ik kwam er net achter dat het blauwe stukje als zekering diende. Die heb ik eruit gehaald en daarna was het een eitje. Nu nog even stoeien met de instellingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

keniacoen schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:35:
Super bedankt voor je snelle reactie. Ik kwam er net achter dat het blauwe stukje als zekering diende. Die heb ik eruit gehaald en daarna was het een eitje. Nu nog even stoeien met de instellingen!
Je vervangt de hele slang dat kan natuurlijk ook, dan pas je het wel aan achter op je quooker... :*)

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 16:03
keniacoen schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:35:
Wat zijn nu je instellingen geworden?
Ik heb hem nu ook aangesloten maar vind de bruis minder dan orgineel.
Met de zwarte heb ik hem op 4 bar gezet en de zilveren heb ik bijna helemaal uitgedraaid, durf eigenlijk niet verder omdat ik begreep dat je die ook los kan draaien. Heb het idee als dat gebeurd je een groot probleem hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@joost-heijden heb je ondertussen je fles al aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 08:21
Binnen een maandje is onze eerste originele cilinder van Quooker leeg. Nu ben ik op dit topic uitgekomen en zie ik verschillende reacties en opties.
Enig idee wat de Verchillen zijn tussen azaqua, kool Nico’s en Amazon druk regelaar +Sligro fles aanschaffen? Iemand hier voor/nadelen gevonden?
Graag zouden wij iets meer prik in het water krijgen maar volgens mij kan dat met al deze oplossingen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athome
Verschillen in de hoeveelheid prik is bij de gebruikte oplossingen zo goed als niet aanwezig. Ook in vergelijking met de originele Quooker cilinder. Je moet het vooral om de prijs doen. De Quooker cilinders zijn per stuk relatief duur.
De oplossingen van azaqua, etc zijn in eerste instantie een stuk duurder. Door de goedkope navullingen wordt het juist goedkoper dan origineel Quooker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
Athome schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:13:
Verschillen in de hoeveelheid prik is bij de gebruikte oplossingen zo goed als niet aanwezig. Ook in vergelijking met de originele Quooker cilinder. Je moet het vooral om de prijs doen. De Quooker cilinders zijn per stuk relatief duur.
De oplossingen van azaqua, etc zijn in eerste instantie een stuk duurder. Door de goedkope navullingen wordt het juist goedkoper dan origineel Quooker.
Dat snap ik. Voor mij blijft het wat onduidelijk wat handig is mbt navullen/statiegeld van die grote cylinders bij de verschillende partijen.
Zou denken dat er in regio Amsterdam toch makkelijk lokaal een fles bijgevuld kan worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psdata
Informeer eens bij deze zaak:

https://dierenhandelexotica.nl/vulstation-co2
Van Woustraat 22,
1073LL Amsterdam
Tel: 020-6794274
info@dierenhandelexotica.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Een andere voordelige co2 optie is het laten vullen van de cilinders. Dit kan voor €5 per stuk (zie marktplaats bijv.). Het voordeel is dat je dan niet hoeft te investeren in een drukregelaar een grote co2 cilinders. Het verschil in kosten qua vulling van bijv een 2 kg cilinder is nog maar heel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
Mijn setje van azaqua ook binnen maar de slang lijkt bij mij los te schieten aan de quooker zijde.
Edit: lijkt erop dat de originele slang iets dikker is inderdaad. Denk toch maar losknippen.
En draaien jullie je gasfles compleet open?
keniacoen schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:13:
Naar aanleiding van alle goede verhalen wil ik ook graag grote CO2 flessen op de quooker aansluiten. Ik heb het hele setje van Azaqua gekocht, maar krijg de CO2 slang niet los. Het lijkt er echter op alsof ik een nieuwe versie van de quooker heb. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, waar heb je de CO2 slang los gemaakt?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

@joost-heijden: misschien is deze foto ook handig voor jou ter vergelijk?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X30ohKdPsExToQyt4UmsnhRhC5o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9qm6Tx2A3JIrvcMucNWUurZA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door jassie256 op 08-05-2023 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@jassie256 maakt niet veel uit, zoveel tap je niet in één maal. edit: maar de kraan mag helemaal open. Van de Fles, niet die van de regulator ...

[ Voor 37% gewijzigd door franssie op 08-05-2023 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
franssie schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:46:
@jassie256 maakt niet veel uit, zoveel tap je niet in één maal. edit: maar de kraan mag helemaal open. Van de Fles, niet die van de regulator ...
Toch gelukt lijkt het me slangetje van azaqa maar de hoeveelheid bubbels is toch echt niet wat het was met het origineel.
- 4 bar op de meter
- regelaar bijna compleet open totdat hij begint te sissen.

Doe ik nog iets mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

jassie256 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:09:
[...]

Toch gelukt lijkt het me slangetje van azaqa maar de hoeveelheid bubbels is toch echt niet wat het was met het origineel.
- 4 bar op de meter
- regelaar bijna compleet open totdat hij begint te sissen.

Doe ik nog iets mis?
Na een fleswissel duurt het even voor het reservoir gevuld is met CO2. mijn tip draai terug naar 3,5, tap daarna minimaal een halve liter en probeer morgen weer. Bekijk dan of je hoger wil. Spa rood zal het nooit worden (maar dat vind ik ook niet te zuipen zoveel CO2) maar een milde wel. De cube lijkt CO2 in te nemen met water, dus het duurt even voordat je verschillende instellingen merkt (de mijne is dacht ik een liter of 3 reserve, druk ophogen of verlagen lijkt niets te doen aan het water wat er al in zit).
Bij een sodatream werkt dat direct, omdat je in de fles spuit zonder regulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justd24-NL
  • Laatst online: 02-06 11:06
Goedemiddag, ik las hier op het forum dat je voor de oude cube bij Quooker een bypass kan bestellen zodat je dit filter niet meer nodig heb. Nu vertelde de meneer aan de telefoon mij dat als de bypass er in zit er geen service meer aan de cube geleverd zal worden en ook het speciale tarief komt te vervallen.

Hebben meerdere dit te horen gekregen toen ze de bypass bestelde? Onze cube is nu 3 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
justd24-NL schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:52:
Goedemiddag, ik las hier op het forum dat je voor de oude cube bij Quooker een bypass kan bestellen zodat je dit filter niet meer nodig heb. Nu vertelde de meneer aan de telefoon mij dat als de bypass er in zit er geen service meer aan de cube geleverd zal worden en ook het speciale tarief komt te vervallen.

Hebben meerdere dit te horen gekregen toen ze de bypass bestelde? Onze cube is nu 3 jaar oud.
* Bij de CUBE A dient een hollow fiber filter gebruikt worden om de microbiologie goed te houden. Doordat het product anders is opgebouwd is de kans mogelijk dat er ongewenste micro organisme ontstaan welke zeer goed onder controle blijven middels het gebruik van dit HF filter.

* De CUBE (nieuwe) is significant anders waarbij de kans op de aangroei van deze organismen minimaal is, dit is de reden dat wij hiervoor GEEN filter nodig achten.

Er is een bypass mogelijk wij kunnen dan de water kwaliteit niet garanderen een bypass kosten 16.05 incl. btw en verzendkosten
Ik kreeg alleen dit te horen, kwam volgens mij op neer dat ze het niet aanraden. Ik heb daarna geen bypass meer besteld. Ik heg geen idee of filter nou ECHT nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

xileS schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:33:
[...]

[...]

Ik kreeg alleen dit te horen, kwam volgens mij op neer dat ze het niet aanraden. Ik heb daarna geen bypass meer besteld. Ik heg geen idee of filter nou ECHT nodig is.
Ruim twee jaar geleden stuurden ze het filter gratis toe. Kan sprake zijn van voortschrijdend inzicht dat ze dat nu niet meer doen en het zelfs afraden.
Nadeel van een filter is (en dat is de reden dat ik er juist vanaf wilde, in mijn vorige Amerikaans Koelkast had ik 'm ook verwijderd) dat er in een filter ook van alles kan gaan groeien dus die moet je echt regelmatig vervangen.
Nu heeft de oude Cube (die ik dus ook heb) twee filter plekken, waarvan er eentje standaard al is afgedopt met een bypass, de doppen zijn identiek. Dus of eventuele infectie via de doppen binnen zou kunnen komen, zou wellicht pleiten voor het plaatsen van twee filters ... Het is jammer dat Quooker niet inhoudelijk reageert.
Het is wel het meest gewaardeerde onderdeel van onze nieuwe keuken, koud bruisend water meer nog dan kokend water (maar vandaar dat er dus ook een CO2 fles aanhangt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:54:
[...]

Ruim twee jaar geleden stuurden ze het filter gratis toe. Kan sprake zijn van voortschrijdend inzicht dat ze dat nu niet meer doen en het zelfs afraden.
Nadeel van een filter is (en dat is de reden dat ik er juist vanaf wilde, in mijn vorige Amerikaans Koelkast had ik 'm ook verwijderd) dat er in een filter ook van alles kan gaan groeien dus die moet je echt regelmatig vervangen.
Nu heeft de oude Cube (die ik dus ook heb) twee filter plekken, waarvan er eentje standaard al is afgedopt met een bypass, de doppen zijn identiek. Dus of eventuele infectie via de doppen binnen zou kunnen komen, zou wellicht pleiten voor het plaatsen van twee filters ... Het is jammer dat Quooker niet inhoudelijk reageert.
Het is wel het meest gewaardeerde onderdeel van onze nieuwe keuken, koud bruisend water meer nog dan kokend water (maar vandaar dat er dus ook een CO2 fles aanhangt).
Idd als je filters gebruikt, moet je echt letten op de vervang filter meldingen. Vaak is dit gewoon elk half jaar en bij de Cube elk jaar en niet eens gebaseerd hoe vaak je het gebruikt. Bij de Cube is dit best duidelijk, Cube begint best hard te piepen, toevallig nu hier ook sinds een paar dagen.

Filters van Amerikaanse koelkasten vergeet men naar mijn idee vaak, zo'n melding is niet altijd even duidelijk. Ook ik heb de filter van onze Amerikaans e koelkast afgelopen jaar verwijderd, maar voor de Cube bestel ik voor de zekerheid toch maar weer een nieuwe filter. Alleen al vanwege het verhaal hierboven van Quooker, dat er kans is dat er ongewenste micro organisme ontstaan. Geen idee of dit ook echt klopt wat Quooker zegt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stemis
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05 16:28
Ik heb op mijn bestaande Quooker Fusion Pro 3, nu ook de CUBE uitbreiding aangesloten. Hieronder mijn ervaringen tot dusver:
Kosten
OnderdeelPrijs
Quooker CUBE€ 799,-
Verzendkosten - Quooker dealer€ 20,-
Kuil Nicos Reduceerventiel€ 96.74
Kuil Nicos 2kg Koop Cilinder
10 jaar TUV-keuring
Gevuld met Protadur E290
€ 85,00
Verzendkosten - Kuil Nicos€ 6.66
Totaal€ 1007.40

Bijvullen - Kuil Nicos
OnderdeelPrijs
Cilinder bijvullen€ 10,-
Verzendkosten€ ?

Installatie
Waterleidingen
Door het boekje te volgen ging de installatie vrij eenvoudig. Echter is het plaatje in het boekje, nooit de actuele situatie. Ik heb een nieuwbouwhuis en hier zat de Quooker al in, echter was er erg weinig ruimte om het water reduceerventiel te plaatsen. Er was niet genoeg ruimte om de steeksleutels ertussen te krijgen dus dat was wat gepriegel. Ik heb eerst onderdelen helemaal in elkaar gezet, en dan pas in de kast gemonteerd. Je ligt dan ondersteboven in de keukenkast om een moer aan te draaien, en dus boven je hoofd te werken, na een paar minuten ben je er wel even klaar mee :)

Quooker CUBE
Het aansluiten van de Cube ging zonder problemen. Het installatie boekje is gewoon goed dus als je alle stappen volgt lukt het. Je moet goed opletten dat je de buizen goed in de push-fittingen drukt. Een nadeel was dat ik een aantal buisjes nog wou verplaatsen, maar het is erg lastig de kabels weer uit de push-fittingen te halen, dat is me nogsteeds niet gelukt.
Ik heb de originele cilinder gebruikt om te kijken hoe de bubbel is, en daarna gewisseld naar de gasfles.

Ombouwen
Toen ik de gasfles binnen had heb ik het reduceerventiel aangesloten. Het ventiel was al ingesteld vanuit Kuil Nico's, dus daar hoef je niet meer aan te zitten. Vervolgens moet je de plastic buis uit het reduceerventiel van de Quooker halen. Dat is bijna niet te doen. Ik heb geprobeerd aan het schroefdraad te draaien, maar dat moet je niet doen. Ik heb hem er uiteindelijk afgekregen door echt met kracht te trekken. Dat lijkt ook de juiste methode, ben alleen bang dat ik hem nooit meer terug krijg erin als het moet :) Een tip is dus om wel nog een losse slang erbij te bestellen, dan kan je het Quooker reduceerventiel met slang en al gewoon intact laten.

Aandachtspunten
  • Zorg dat je steeksleutels hebt met de goede maten. De waterpomptang werkt ook, echter beschadig je daar wel je bouten een klein beetje mee.
  • Let er goed op dat de buisjes er goed inzitten
  • Zorg bij het bijvullen dat je het vult met Protadur E290, dit is zuiver, consumeerbaar CO2.
Ik heb ook nog gekeken naar de oplossing van Azaqua, echter vind ik hun website erg vaag over de CO2 vulling: "CO2 geschikt voor consumentengebruik.". Dat het geschikt is voor consumentengebruik, zegt natuurlijk niks over de zuiverheid en kan prima gaan over dat het te gebruiken is door consumenten in de aquarium hobby, zelfs consumptie wordt hier niet genoemd. Heeft iemand hier meer informatie over?

Mijn ervaringen tot dusver zijn goed. De bubbel is voor mij krachtig genoeg. De truc is wel om de Quooker eerst open te zetten totdat hij echt bruist, je glas eronder te houden en je glas eruit halen op het moment dat je de kraan weer sluit. Zowel aan het begin als aan het eind van het proces stroomt er normaal koud water uit zonder bubbel, als je een klein glas hebt, dan heeft dit wel effect op de bruis in je glas.
Foto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/clV-erH38a6dUi7-gohSN7I77co=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvrL5GygxhzkEWOJJzACAyz1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Laatst online: 01-06 13:51
Als je een grote 2kg of zelfs 10kg CO2-cilinder koopt, mag die dan ook horizontaal onder je keukenkastje liggen?

[ Voor 9% gewijzigd door TimoDimo op 18-06-2023 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

TimoDimo schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:02:
Als je een grote 2kg of zelfs 10kg CO2-cilinder koopt, mag die dan ook horizontaal onder je keukenkastje liggen?
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?topic=31068.0

Wordt afgeraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TimoDimo
Bedankt voor de link. Oké, niet doen dus, omdat er dan CO2-vloeistof i.p.v. gas uitkomt. Of je zou de opening aan de zijkant van de fles moeten hebben, en dan de fles op pootjes zodat hij niet wegrolt, en dan goed waterpas zetten. Misschien bestaat zoiets? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimoDimo
@franssie Bij nader inzien, als je ergens anders in de keuken nog ruimte hebt waar hij rechtop kan staan dan kun je natuurlijk ook gewoon een wat langere CO2-slang nemen:

https://www.kuilnicos.nl/slangen-lage-druk/lei44pblank/

Dat is ook de buis die Stemis in "Quooker cube co2 cilinders" adviseert denk ik. Dat is nog een veel simpelere optie volgens mij. Is er een maximale lengte voor die leiding?

Ik denk dat ik hem in een klein stukje loze ruimte in een hoekkast (met Lemans uitdraaiplanken) kan plaatsen, waar hij volgens mij net moet passen. Dat is ongeveer anderhalve meter van de Cube of iets meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimoDimo
Ah, laat maar. GeryD in "Quooker cube co2 cilinders" heeft zelfs een slang van tien meter. Komt goed dus. Kan ik misschien zelfs een 10 kg fles kwijt met een lange leiding naar m'n berging. :)

Overigens bij die winkel in die post maar € 0,97 per meter i.p.v. € 3,63 ;)
https://tapclean.nl/co2-e...ci-0500f-r/a-492-20000061

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik heb thuis zo'n 15 meter aan slang via de kruipruimte tussen Quooker en 10kg fles. Gaat prima:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Nog wat vragen...

Zit er officieel een soort houdbaarheidsdatum op CO2? En kun je een hervulbare fles maar een beperkt aantal keer vullen? Of is dat praktisch allemaal oneindig? (Ik denk het wel, want CO2 ontsnapt gewoon dus de fles kan elke keer zo wat 100% leeg, dus geen verontreiniging e.d.?)

En wat is nou het verschil tussen de oude vs. de nieuwe Cube? Volgens mij dit:
  • De oude Cube: heeft een reservoir met bruisend water, waar hij CO2 aan toevoegt indien nodig. Als je alleen gekoeld water tapt dan komt dat uit een slang die om het reservoir gewikkeld is om het water te koelen.
  • Die nieuwe Cube: heeft een reservoir dat alleen gekoeld water bevat, niet bruisend. Hij gebruikt alleen CO2 als je tapt, door het tijdens het tappen aan het gekoelde water toe te voegen.
Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Noshi schreef op zondag 18 juni 2023 @ 19:47:
Ik heb thuis zo'n 15 meter aan slang via de kruipruimte tussen Quooker en 10kg fles. Gaat prima:)
Ik ga dat denk ik ook doen. Heb nu 2 kg flessen en een 10 kg fles ga ik meer dab een jaar mee doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stemis
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05 16:28
TimoDimo schreef op zondag 18 juni 2023 @ 20:11:
Nog wat vragen...

En kun je een hervulbare fles maar een beperkt aantal keer vullen? Of is dat praktisch allemaal oneindig? (Ik denk het wel, want CO2 ontsnapt gewoon dus de fles kan elke keer zo wat 100% leeg, dus geen verontreiniging e.d.?)
Voordat een bedrijf het bijvult wordt er wel naar de certificering gekeken. Als de certificering verstreken is dan zullen ze de fles niet meer bijvullen. Je fles moet dan herkeurd worden en deze datum wordt dan in de fles gestanst.
Bijvoorbeeld: de fles die ik gekocht hebt komt met een keuring van de TUV van 10 jaar. Na 10 jaar moet ik de fles laten herkeuren, anders zal geen enkel bedrijf hem bijvullen.

Mocht je een fles in bruikleen hebben, dan hoef je hier vaak geen rekening mee te houden, omdat bij het omwisselen je altijd weer een andere fles krijgt die gekeurd is voor een bepaald termijn. Het bedrijf dat de bruikleen service aanbiedt neemt dit dan op zich.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste