Deze persoon heeft daar niet echt een boodschap aan: YouTube: Quooker umrüsten (auf große CO2 Flasche)
Dus het kán wel inderdaad al is het niet aan te raden.
[ Voor 5% gewijzigd door TimoDimo op 20-07-2023 12:37 ]
Deze persoon heeft daar niet echt een boodschap aan: YouTube: Quooker umrüsten (auf große CO2 Flasche)
[ Voor 5% gewijzigd door TimoDimo op 20-07-2023 12:37 ]
Ik heb Quuoker ook zojuist gemaild voor het verkrijgen van zo'n dopje maar:xileS schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:33:
[...]
[...]
Ik kreeg alleen dit te horen, kwam volgens mij op neer dat ze het niet aanraden. Ik heb daarna geen bypass meer besteld. Ik heg geen idee of filter nou ECHT nodig is.
Nu is hij al 2 jaar oud dus volgens mij heb ik sowieso geen garantie meer. Ik heb het gevoel dat het onzin is ze je gewoon jaarlijks een filter willen aansmeren.Helaas moeten wij u meedelen dat wij dit niet verstrekken, en dit ook ten zeerste afraden. De reden hiervan is dat eerder lekkage kan veroorzaken.
Verder vervalt ook het recht op garantie/coulancetarief.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/
Hebben ze dit probleem nog binnen garantie opgelost? Of vervalt dat dan zoals ze stellensjoerdvd schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:46:
@edwardmp Ik heb dat dopje ook toegestuurd gekregen 1 jaar geleden. En daarna binnen 2 maanden een lekkage gekregen, een aansluiting was gescheurd. Dat is gefixed en daarna geen problemen meer gehad.
Maar of dat door dat dopje komt, geen idee...
Ik vind van niet......
Heb vandaag dezelfde foutmelding gekregen bij een ongeveer lege fles en een reset doet niets. Zou je kunnen vertellen wat er hier aan de hand was?Fabian schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:30:
Sinds februari heb ik ook een cube met aparte co2 cilinder (kuil nicos) en een maandje geleden zag ik dat de ring op de kraan blauw knipperde. 4 knippers, cube gaf code e4. Het reduceerventiel gaf 0 bar aan dus ik dacht even een nieuwe cilinder te plaatsen en dan weer te kunnen bubbelen.
Het internet heeft reset instructies voor code e4 bij bij de reguliere quooker. Dezelfde instructies toegepast op de cube. Dit heeft geholpen, maar na een paar dagen weer e4. Inmiddels helpt het resetten ook niet meer.
Is dit een probleem gerelateerd aan co2 of moet ik het ergens anders zoeken ?
Was bij mij buiten de (2 jaar) garantie al. Maar onder coulance is het alsnog opgelost. Ze hebben bij mij ook nooit aangegeven dat zo’n plug de garantie doet vervallen…edwardmp schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:35:
[...]
Hebben ze dit probleem nog binnen garantie opgelost? Of vervalt dat dan zoals ze stellen
Er is een monteur bij geweest. Die meldde dat het mogelijk heeft gelegen aan condenswater in de cube. Nadat de cube een paar dagen uit heeft gestaan deed hij een reset en was het "probleem" verholpen. Advies was om ruimte rondom de cube in het keukenkastje te maken zodat er makkelijker geventileerd kan worden.Swazija schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 13:28:
[...]
Heb vandaag dezelfde foutmelding gekregen bij een ongeveer lege fles en een reset doet niets. Zou je kunnen vertellen wat er hier aan de hand was?
Bedankt voor het antwoord. Zal eens kijken wat hij bij mij over een aantal dagen doet. Zei de monteur iets over je co2 fles of doen ze daar niet moeilijk over?Fabian schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:06:
[...]
Er is een monteur bij geweest. Die meldde dat het mogelijk heeft gelegen aan condenswater in de cube. Nadat de cube een paar dagen uit heeft gestaan deed hij een reset en was het "probleem" verholpen. Advies was om ruimte rondom de cube in het keukenkastje te maken zodat er makkelijker geventileerd kan worden.
Nu een paar maanden later hetzelfde euvel, maar heb nog geen zin gehad om er naar te kijken.
Inmiddels hebben ze geantwoord dat ik 'm wel kan bestellen maar dat je garantie vervalt. Vind het nogal een overdreven uiting. De ervaringen op dit topic zijn wisselend, er zijn dus wel mensen die na het plaatsen van het dopje problemen kregen.edwardmp schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:06:
[...]
Ik heb Quuoker ook zojuist gemaild voor het verkrijgen van zo'n dopje maar:
[...]
Nu is hij al 2 jaar oud dus volgens mij heb ik sowieso geen garantie meer. Ik heb het gevoel dat het onzin is ze je gewoon jaarlijks een filter willen aansmeren.
Zijn er mensen die wel zo'n dopje hebben gekregen in het verleden en hebben zij ooit problemen met het apparaat gekregen?
Ik neig er dan ook maar naar de filter toch maar te bljven gebruiken.Zoals mijn collega ook in haar e-mail heeft aangegeven raden wij het gebruik van de Cube af zonder gebruik te maken van het Filter. De werking van de CUBE is zo gemaakt dat deze het beste zal werken met een filter.
Mocht u deze By-pass voor uw Cube toch wensen te ontvangen zijn wij niet verantwoordelijk voor eventuele problemen/schade die hierdoor eventueel kan ontstaan.
Wilt u de by-pass toch ontvangen kan ik deze opsturen voor € 16,50 Incl. BTW/ Administratie en Verzendkosten.
[ Voor 8% gewijzigd door edwardmp op 16-10-2023 23:17 ]
Hier ondertussen ook een E4. Ben je er al achter waar het probleem vandaan komt? Denk dat ik toch maar een monteur in ga schakelen.Fabian schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:24:
Nog geen week later, weer een E4 storing van de Quooker Cube. Dit keer open geschroefd en zag een handig bakje waar het water in opgevangen wordt. Twee draadjes er in die simpelweg in contact komen met het water. Bakje geleegd, storing weer weg. Nu er achter zien te komen waarom daar zoveel water in komt.
[Afbeelding]
Het probleem komt van het waterSwazija schreef op zondag 5 november 2023 @ 20:28:
[...]
Hier ondertussen ook een E4. Ben je er al achter waar het probleem vandaan komt? Denk dat ik toch maar een monteur in ga schakelen.
Ik vind van niet......
De drukregelaar?yvos schreef op zondag 12 november 2023 @ 21:27:
Enig idee waar die wel voor bedoeld is?
Ik vind van niet......
Als ik zo de foto's zie, dient het mondstuk als reduceerventiel, dus zou het moeten kunnen inderdaad. Dus direct van de gasfles op de quookerroyke schreef op zondag 12 november 2023 @ 21:43:
Zou je deze slang op het reduceerventiel van de Quooker zetten? Dan begrijp ik het.
[ Voor 5% gewijzigd door Stemis op 12-11-2023 21:48 ]
Ik vind van niet......
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Overigens las ik wel dat je douanekosten krijgt waardoor de boel duurder wordt. Opletten dus mocht je iets bestellen.Zoals ik in mijn vorige bericht al zei, kun je hiermee de Quooker-machine aansluiten op een grotere CO2-cilinder. De machine zal nog steeds op dezelfde manier werken. Het is niet nodig om de druk te regelen, omdat de druk van een grotere CO2-cilinder hetzelfde is als die van de Quooker-cilinder. Het enige verschil is het volume vloeibare CO2, maar de druk is hetzelfde, dus het is niet nodig om deze te regelen.
[ Voor 7% gewijzigd door yvos op 21-11-2023 14:40 ]
Ik vind van niet......
Ik vind van niet......
een ontspanner en slang zijn te vinden in elke winkel die biertap benodigdheden verkoopt...yvos schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 22:24:
Klinkt logisch inderdaad. Is er een reden dat de verschillende oplossingen op dit forum een eigen drukregelaar hebben?
Wellicht is het lastig een dergelijk slang te vinden met de juiste koppelingen?
Die gaat niet los als er nog druk op staat. Dus cilinder dicht of eraf, dan koolzuurwater tappen tot de druk eraf is.Pesterr schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:36:
Hoi allemaal, mijn cube geeft een storing. Nu probeer ik de transparante co2 slang van het koppestuk aan de cilinder los te krijgen. (Push-fit). Maar die zit muurvast. Iemand een tip?
Ik heb het probleem hier ook, bakje leeg gemaakt maar nu een week later is het weer terug.Fabian schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:10:
[...]
Het probleem komt van het water
Waar het water vandaan komt ben ik nog niet achter. Ook geen tijd in gestoken. Drink weer spa rood uit de fles
[ Voor 26% gewijzigd door jassie256 op 13-02-2024 19:06 ]
Hij zegt denk ik dat ie het koude spuitwater niet op de juiste temp kan krijgen (onjuiste locatie - wat een vertaling, je vraagt je af wat de originele tekst was).jassie256 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:01:
Hier heb ik inmiddels een E2 storing op de cube. Zie dat jullie veelal E4 storingen hebben meegemaakt. Ook iemand ervaring met een E2? Alles lijkt eigenlijk gewoon te werken..
Edit; handleiding geeft aan onvoldoende koelgas aanwezig of onjuiste locatie thermometer.
Geen idee wat ik hiermee kan
Nadat ik een weer restart deed is de E2 in E4 veranderd. Ga maar eens op zoek naar het bakje waar eerder over is gerept.franssie schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:11:
[...]
Hij zegt denk ik dat ie het koude spuitwater niet op de juiste temp kan krijgen (onjuiste locatie - wat een vertaling, je vraagt je af wat de originele tekst was).
Kan ie (en de ventilator) de lucht goed kwijt? of is het wellicht erg warm in de kast waar ie is opgesteld?
[ Voor 5% gewijzigd door jassie256 op 13-02-2024 19:48 ]
Heb je dit inmiddels geprobeerd? Vanaf het 1e moment dat ik hier meelees heb ik me afgevraagd waarom je de reduceer van de quooker niet gewoon zou gebruiken, en dit leek me dan ook de makkelijkste oplossing.yvos schreef op zondag 12 november 2023 @ 21:16:
Hi,
Misschien een heel domme vraag maar zou deze slang een alternatief zijn voor een drukregelaar zoals die in de start post genoemd wordt?
Heb je toevallig ooit die E2 storing nog terug gekregen? Ik heb nu ook een E2, voor de zekerheid maar alweer het bakje gelegd om een E4 te voorkomen, dus even kijken wat er nu gebeurt...jassie256 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:01:
Hier heb ik inmiddels een E2 storing op de cube. Zie dat jullie veelal E4 storingen hebben meegemaakt. Ook iemand ervaring met een E2? Alles lijkt eigenlijk gewoon te werken..
Edit; handleiding geeft aan onvoldoende koelgas aanwezig of onjuiste locatie thermometer.
Geen idee wat ik hiermee kan
Nee. Nu staat er een E8 storing terwijl ik niets heb veranderd. 21/2 heb ik Quooker gecontact (7pm) en ze zeggen binnen 2-4 dagen te antwoorden. Verwacht morgen antwoord. Lets see.Jeroen-h schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:40:
[...]
Heb je toevallig ooit die E2 storing nog terug gekregen? Ik heb nu ook een E2, voor de zekerheid maar alweer het bakje gelegd om een E4 te voorkomen, dus even kijken wat er nu gebeurt...
Ik vind van niet......
Fijn om te horen dat Quooker nog goede service geeft buiten de garantieperiode. Weet je of deze kinderziektes met de oude (voor december 2021) of nieuwe Cube (na december 2021) is of beide? Jij hebt denk ik de nieuwe, want ik weet niet eens waar ik errorcodes zal moet zien op mijn oude versie.jassie256 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:35:
Voor de geintresseerde:
De storing(en) die ik had zijn verholpen. Het werden er steeds meer. E2/4/5/8/9 heb ik langs zien komen.
Quooker meneer kwam langs en binnen 25 minuten weer weg.Monteur gaf aan dat er veel problemen zijn met de CUBE en ze in en ook buiten garantie alles gratis vervangen omdat ze het zien als kinderziektes.
- Moederboard vervangen
- Lekbakje vervangen
- Sensor vervangen (de #31 schijnt slecht te zijn) - heb nu #50.
Dus mocht je een E4 code hebben zou ik het lekker laten vervangen.
Vanmiddag ga ik mijn eigen CO2 fles er weer op aansluiten
Athome schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:38:
Om welke Cube gaat het dan?
Het oude of het nieuwe model?
Gaat hier om nieuwe model (vorig jaar maart geplaatst).xileS schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:33:
[...]
Fijn om te horen dat Quooker nog goede service geeft buiten de garantieperiode. Weet je of deze kinderziektes met de oude (voor december 2021) of nieuwe Cube (na december 2021) is of beide? Jij hebt denk ik de nieuwe, want ik weet niet eens waar ik errorcodes zal moet zien op mijn oude versie.
Dus dan is de extra garantie en de kinderziektes denk ik alleen met het nieuwe model. Ik heb na meer dan 2 jaar gelukkig geen problemen met ons oude Cube (wel vervang ik jaarlijks de filter voor de zekerheid). Hopelijk blijft dat zojassie256 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:40:
[...]
[...]
Gaat hier om nieuwe model (vorig jaar maart geplaatst).
Maar ze hebben dus een nieuw moederboardje waar andere condensatoren op zitten die moeten zorgen voor minder snel storingen.
Ook is de sensor dus vernieuwd die in het lekbakje zit en kreeg ik ook een nieuw lekbakje.
[ Voor 4% gewijzigd door xileS op 12-03-2024 19:13 ]
Hi nee niet geprobeerd. Ik las erg slechte verhalen over de verzending en extra belasting je die erbij zou komen.dtafkaj schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:12:
[...]
Heb je dit inmiddels geprobeerd? Vanaf het 1e moment dat ik hier meelees heb ik me afgevraagd waarom je de reduceer van de quooker niet gewoon zou gebruiken, en dit leek me dan ook de makkelijkste oplossing.
Ik heb dit jaren geleden bij mijn sodastream net zo gedaan, helaas is dat weer een andere aansluiting.
Ik hoor graag ervaringen, en anders gok ik het er binnenkort zelf op.
Ok, ik had weinig geduld dus na 2 dagen zonder reactie op mijn berichtje heb ik die slang besteld.yvos schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:01:
[...]
Hi nee niet geprobeerd. Ik las erg slechte verhalen over de verzending en extra belasting je die erbij zou komen.
Heb je, na een half jaartje deze opstelling in gebruik te hebben, nog zaken die je achteraf wellicht anders had willen doen? Anders lift ik mooi mee op je boodschappenlijstjeGeryD schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:10:
On topic over het gebruik van CO2 op een Quooker Cube.
Sommige web winkels verkopen dus de ombouw paketten, maar die vrij duur vind ik tov de kostprijs van wat je écht nodig hebt. Hier gaat men ook wat gaan profiteren.
Ik bestelde bij Tapclean. Niks te Aquarium prullaria, maar alles food grade, specifiek bedoeld voor tapinstallaties.
Wat heb ik gekocht:
- ontspanner: https://tapclean.nl/co2-e...r-0-6-bar/a-2206-20000107
- koppelstuk/afsluitkraan voor CO2 slang: https://tapclean.nl/co2-e...teek-6-mm/a-2374-10000007
- CO2 slang (lopen meter): https://tapclean.nl/co2-e...ci-0500f-r/a-492-20000061
Montage
- afsluitkraan op de ontspanner vervangen door ander model (vergeet geen teflon!)
- CO2 slang in Quooker en ontspanner steken
- klaar
In mijn nieuwbouw had ik een wachtleiding naar het keuken eiland voorzien (d20 flex) specifiek om dit te kunnen doen. De fles CO2 staat inmiddels in de berging en de CO2 leiding (10m) gaat onder de vloer tot aan mijn Cube.
Foto testopstelling
[Afbeelding]
Wat de CO2 betreft snap ik de heisa niet van het bijvullen en de aquarium zaken...
Ga gewoon naar (gelijk welke) deftige dranken handel die aan horeca bier op vat verkoopt.
Daar kan je food grade CO2 kopen in flessen en als ze leeg zijn omwisselen voor een volle.
Ik kocht de mijne (37 + 80 euro leeggoed) bij drankenhandel De Kroon (Antwerpen, https://www.bierhandeldekroon.be)
Enjoy unlimited bruiswater aan een fractie van de prijs van quooker cartridges ;-)
Ja, ik ben ook wel nieuwsgierig.Niek_ schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:41:
[...]
Heb je, na een half jaartje deze opstelling in gebruik te hebben, nog zaken die je achteraf wellicht anders had willen doen? Anders lift ik mooi mee op je boodschappenlijstje
Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!
Homey, Sessy, Starlink, Ubiquti
Je fles staat open? Verder, hoort niet, contact opnemen met Nicos voor advies of vervanging.Robin veldhuis schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 22:16:
Hallo allemaal misschien is het hier al besproken en zie ik het over het hoofd. Ik heb een reduceerventiel gekocht bij kuilnicos met ongeveer 8 meter slang tussen de cube en de fles. Reduceer staat op 4 bar maar elke keer als ik water tap komt er een fluitend geluid uit het reduceer ventiel. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Groeten Robin Veldhuis
Hi Robin,Robin veldhuis schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 22:16:
Hallo allemaal misschien is het hier al besproken en zie ik het over het hoofd. Ik heb een reduceerventiel gekocht bij kuilnicos met ongeveer 8 meter slang tussen de cube en de fles. Reduceer staat op 4 bar maar elke keer als ik water tap komt er een fluitend geluid uit het reduceer ventiel. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
[ Voor 33% gewijzigd door Stemis op 21-04-2024 16:24 ]
als ik dit zo aanhoor lijkt het mij dat de overdrukventiel geactiveerd wordt en dat je daarom gefluit hoort.Stemis schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:17:
[...]
Hi Robin,
Ik heb hier na een tijd ook last van gehad. Dit is het overdruk ventiel die zichzelf "balanceert". Ik raad je aan de reduceer op 3.5 bar te zetten. Daar verminder/voorkom je dit effect mee.
Met het aanpassen van de druk van een reduceerventiel, moet je altijd klokslag eindigen, dus: kapje openen, eerst terug naar 3 bar, dan omhoog naar 3.5 bar.
Sluit ook even de uitgang op je reduceerventiel en de gasfles, en kijk of hij de bar vasthoud. Bijv, zet hem op 3.8 bar, sluit het uitgangskraantje aan de onderkant en de gasfles. Wacht een uur, en kijk of het ventiel nogsteeds op 3.8 bar staat, dan is ie goed. Ik had hier zelf problemen mee op 4 bar, waarbij het overdrukventiel "lekte" en na een halfuur op 3.6 bar stond. Ben er nog niet achter wat dit is.
Op het Micromatic forum hebben ze het over dat het diaphragm schoongemaakt moet worden, maar ik ben er nog niet achter hoe je de reduceer open krijgt zonder schade...
Mij lijkt het dan weer onwaarschijnlijk dat het "overdrukventiel geactiveerd wordt" en dat de oplossing daarvoor het "ventiel op een hogere druk af te stellen". Indien "voor een bier tap de druk een stuk lager is", begrijp ik niet waarom "de overdrukventiel geactiveerd wordt" . Bovenstaande lijkt mij allemaal redelijk tegenstrijdig?JazekerXX schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:45:
[...]
als ik dit zo aanhoor lijkt het mij dat de overdrukventiel geactiveerd wordt en dat je daarom gefluit hoort.
als dat zo is verlies je wel co2 en dus druk door dat ventiel. is er een mogelijkheid om dat ventiel op een hogere druk af te stellen of anders te overbruggen? ik had ergens gelezen dat voor een bier tap de druk een stuk lager is. en dat is waar deze reduceer ventielen volgens mij normaliter voor gebruikt worden. dus dan klinkt het wel plausibel dat de overdrukventiel geactiveerd wordt..
ps. ik ben me ook aan het oriënteren voor zo'n setje, dus nog geen ervaring hiermee..
[ Voor 13% gewijzigd door PeetersJan op 23-04-2024 02:02 ]
precies dat tweede deel van je verhaal.PeetersJan schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 01:56:
[...]
Mij lijkt het dan weer onwaarschijnlijk dat het "overdrukventiel geactiveerd wordt" en dat de oplossing daarvoor het "ventiel op een hogere druk af te stellen". Indien "voor een bier tap de druk een stuk lager is", begrijp ik niet waarom "de overdrukventiel geactiveerd wordt" . Bovenstaande lijkt mij allemaal redelijk tegenstrijdig?
Tenzij je doelt op een overdrukventiel geïntegreerd in de ontspanner? Maar een overdruk(-ventiel) die lager zou liggen dan de ingestelde werkdruk, dat begrijp ik ook niet?
Misschien wel. Ligt aan je verbruik + we zitten op tweakers.N1ckk schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:49:
Ik weet dat we op Tweakers zitten en ik waardeer enorm de kwaliteit van Quooker en het aanbod van hun producten.... maar! Is een abonnementje via Amazon/Appie/Picnic op 6 flessen per week koolzuurwater niet goedkoper / makkelijker / lekkerder(?) als je total cost of ownership (kosten installatie / product + koolzuurpatronen) meeneemt?
en wat voor prijzen ook!!!xileS schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:29:
https://www.quooker.nl/la...nder-grotecilinder-1.html
Ik weet niet of het al gemeld was, maar viel mij op dat quooker nu ook grotere cilinders verkoopt.
[ Voor 6% gewijzigd door JazekerXX op 27-05-2024 23:02 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Buster_NL op 02-06-2024 16:39 ]
Precies hetzelfde. Weet jij het?Jeroen-h schreef op maandag 5 februari 2024 @ 17:55:
Hoi, al een tijdje de Cube omgebouwd. Eerder al een e4 error gehad en toen het bakje geleegd (fluitje van een cent eigenlijk). Gister een nieuwe melding gekregen, maar nu een e3. Er komt bijna geen koudwater meer uit de cube en geen bruiswater. Heeft iemand dit eerder meegemaakt en een goede tip hoe je dit kunt oplossen?
Uiteindelijk Quooker langs laten komen. Er zijn wat interne onderdelen voor de zekerheid vervangen, maar vooral de water inlet bleek een probleem te geven.Buster_NL schreef op zondag 2 juni 2024 @ 16:38:
Precies hetzelfde als andere gebruiker, de E3 melding, komt niets uit de CUBR sinds vandaag, jij enig idee? CO2 zit er nog een week op. Alle kabels goed aangesloten, reset heeft geen nut...
Niet bijzonder volgens mij. Ik ga van de week even rustig er verder naar kijken of ik iets kan optimaliseren…JazekerXX schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:21:
Is het ook warm in je kastje?
Dan is wat ventilatie openingen aan te raden. rooster onder in de plint, en ergens aan de zijkant of iig bovenin ergens nog een rooster is het beste, zodat er dus een luchtstroom kan onstaan..
[ Voor 29% gewijzigd door klootwyk op 11-06-2024 07:56 ]
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Mijn CO2 fles heb ik gekocht op Amazon:ilaurensnl schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:52:
Waar halen jullie die co2 flessen en vullen ze. Ik hoor mensen die zeggen paintbal bedrijven, las bedrijven (niet hier maar online) maar dan denk ik wel van, uhhh maar dit gaat toch je lichaam in; zou ik dat vertrouwen?
Weet iemand hier meer vanaf?
Ik haal m'n fles vulling bij Azaqua in Steenwijk.ilaurensnl schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:52:
Waar halen jullie die co2 flessen en vullen ze. Ik hoor mensen die zeggen paintbal bedrijven, las bedrijven (niet hier maar online) maar dan denk ik wel van, uhhh maar dit gaat toch je lichaam in; zou ik dat vertrouwen?
Weet iemand hier meer vanaf?
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
"Momenteel niet verkrijgbaar."JazekerXX schreef op maandag 20 mei 2024 @ 15:23:
ik heb ondertussen het reduceer ventiel van kuil nicos in gebruik, en wat me meteen opviel was dat het rode streepje bij mij op 4 bar staat. wat volgens mij dan aanduid dat het overdrukventiel op 4 bar of net daar boven afgesteld staat. ik hoor dan ook geen geluiden wanneer er bruiswater getapt wordt.
wat de bubbels betreft:
je ziet niet heel veel bubbels maar je proeft wel echt de bruis smaak. op 4 bar vond ik de bruis smaak erg sterk, en veel sterker dan bijv. spa rood. dus ik heb hem terug gedraaid naar 3 bar wat nog steeds een redelijk stevige bruis smaak geeft.
de CO² cilinder heb ik bij de lokale tap benodigdheden groothandel gehaald. ik heb een 10kg cilinder gekozen en deze met 5 meter slang in de gangkast geplaatst. er zit wel €120,- statiegeld op de fles en een nieuwe hervulling kost €50,- een stuk goedkoper dan die Quooker CO² flesjes dus
[Afbeelding]
Kijk ook eens naar deze zoals ik hierboven heb uitgelegd.PeetersJan schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 19:02:
"Momenteel niet verkrijgbaar."
[ Voor 94% gewijzigd door klootwyk op 06-07-2024 14:56 ]
Wat betaal je voor de fles en voor het vullen?Chimsie78 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 06:34:
Ik laat ze vullen bij Voornegas Europoort-Rotterdam.
He Gerard,GerhardBurger schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:02:
[...]
Wat betaal je voor de fles en voor het vullen?
Ben zelf ook op zoek naar iets in Zuid-Holland
[ Voor 67% gewijzigd door GerhardBurger op 07-07-2024 10:28 ]
Ik heb recent daar 10kg gehaald, 69cm hoog, past net in keukenkast; prijzen vulling en borg, is een ruilfles zonder omkijken:GerhardBurger schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:21:
Heb het topic van begin tot eind gelezen, maar wilde specifiek de prijzen van Voornegas weten.
Mijn lokale aquariumboer vraagt 8 euro per 500 gram, en dan is het nog onduidelijk wat er precies in gaat
[ Voor 30% gewijzigd door klootwyk op 07-07-2024 10:48 ]
Weer leverbaar, heb hem vandaag besteld, wordt morgen geleverd.
[ Voor 11% gewijzigd door GerhardBurger op 18-07-2024 08:46 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq