Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-05 04:14
Deze persoon heeft daar niet echt een boodschap aan: YouTube: Quooker umrüsten (auf große CO2 Flasche) :P
Dus het kán wel inderdaad al is het niet aan te raden. :)

[ Voor 5% gewijzigd door TimoDimo op 20-07-2023 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-04 10:51

kle

Ideaal topic, ik heb een fles en een ventiel besteld, tnx!

Ik kan niet vinden of ik de cube al wel aan kan sluiten, zonder co2 fles. Ik heb deze cube namelijk meegesmokkeld naar t buitenland en heb de meegeleverde Quooker fles thuis gelaten. Zou al wel graag het gekoelde water tappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gompie23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 05:51
Ik zie geen enkel probleem alleen heb je geen bubbles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-03 15:19
xileS schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:33:
[...]

[...]

Ik kreeg alleen dit te horen, kwam volgens mij op neer dat ze het niet aanraden. Ik heb daarna geen bypass meer besteld. Ik heg geen idee of filter nou ECHT nodig is.
Ik heb Quuoker ook zojuist gemaild voor het verkrijgen van zo'n dopje maar:
Helaas moeten wij u meedelen dat wij dit niet verstrekken, en dit ook ten zeerste afraden. De reden hiervan is dat eerder lekkage kan veroorzaken.

Verder vervalt ook het recht op garantie/coulancetarief.
Nu is hij al 2 jaar oud dus volgens mij heb ik sowieso geen garantie meer. Ik heb het gevoel dat het onzin is ze je gewoon jaarlijks een filter willen aansmeren.
Zijn er mensen die wel zo'n dopje hebben gekregen in het verleden en hebben zij ooit problemen met het apparaat gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:55

franssie

Save the albatross

@edwardmp Ik heb dat dopje twee jaar geleden wel van ze toegestuurd gekregen en nergens last van. Zou het wel gaan lekken dan kan de gevolgschade natuurlijk best fors zijn dus misschien zijn ze na een incident wat voorzichtiger geworden. Maar het gekke is, op de plek voor een tweede filter zit exact hetzelfde dopje ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:37
@edwardmp Ik heb dat dopje ook toegestuurd gekregen 1 jaar geleden. En daarna binnen 2 maanden een lekkage gekregen, een aansluiting was gescheurd. Dat is gefixed en daarna geen problemen meer gehad.

Maar of dat door dat dopje komt, geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazemanKM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:48
Hier ook een dopje gekregen en tot nu toe geen problemen.

https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
sjoerdvd schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:46:
@edwardmp Ik heb dat dopje ook toegestuurd gekregen 1 jaar geleden. En daarna binnen 2 maanden een lekkage gekregen, een aansluiting was gescheurd. Dat is gefixed en daarna geen problemen meer gehad.

Maar of dat door dat dopje komt, geen idee...
Hebben ze dit probleem nog binnen garantie opgelost? Of vervalt dat dan zoals ze stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 12:27

royke

aan het typen....

Dopje hebben ze gratis opgestuurd destijds. Nog geen issue mee gehad.

Ik vind van niet......

• Swazija
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:03
Fabian schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:30:
Sinds februari heb ik ook een cube met aparte co2 cilinder (kuil nicos) en een maandje geleden zag ik dat de ring op de kraan blauw knipperde. 4 knippers, cube gaf code e4. Het reduceerventiel gaf 0 bar aan dus ik dacht even een nieuwe cilinder te plaatsen en dan weer te kunnen bubbelen.

Het internet heeft reset instructies voor code e4 bij bij de reguliere quooker. Dezelfde instructies toegepast op de cube. Dit heeft geholpen, maar na een paar dagen weer e4. Inmiddels helpt het resetten ook niet meer.

Is dit een probleem gerelateerd aan co2 of moet ik het ergens anders zoeken ?
Heb vandaag dezelfde foutmelding gekregen bij een ongeveer lege fles en een reset doet niets. Zou je kunnen vertellen wat er hier aan de hand was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
edwardmp schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:35:
[...]

Hebben ze dit probleem nog binnen garantie opgelost? Of vervalt dat dan zoals ze stellen
Was bij mij buiten de (2 jaar) garantie al. Maar onder coulance is het alsnog opgelost. Ze hebben bij mij ook nooit aangegeven dat zo’n plug de garantie doet vervallen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 19:34
Swazija schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 13:28:
[...]

Heb vandaag dezelfde foutmelding gekregen bij een ongeveer lege fles en een reset doet niets. Zou je kunnen vertellen wat er hier aan de hand was?
Er is een monteur bij geweest. Die meldde dat het mogelijk heeft gelegen aan condenswater in de cube. Nadat de cube een paar dagen uit heeft gestaan deed hij een reset en was het "probleem" verholpen. Advies was om ruimte rondom de cube in het keukenkastje te maken zodat er makkelijker geventileerd kan worden.

Nu een paar maanden later hetzelfde euvel, maar heb nog geen zin gehad om er naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swazija
Fabian schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:06:
[...]

Er is een monteur bij geweest. Die meldde dat het mogelijk heeft gelegen aan condenswater in de cube. Nadat de cube een paar dagen uit heeft gestaan deed hij een reset en was het "probleem" verholpen. Advies was om ruimte rondom de cube in het keukenkastje te maken zodat er makkelijker geventileerd kan worden.

Nu een paar maanden later hetzelfde euvel, maar heb nog geen zin gehad om er naar te kijken.
Bedankt voor het antwoord. Zal eens kijken wat hij bij mij over een aantal dagen doet. Zei de monteur iets over je co2 fles of doen ze daar niet moeilijk over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swazija
Voor de geïnteresseerden: ik heb het uiteindelijk zelf op kunnen lossen. Cube losgekoppeld en even schuin gehouden boven de spoelbak. Kwam redelijk wat water uit. Vervolgens een föhn een tijdje in een lage stand op de achterkant laten blazen en nu doet hij het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian
Toevallig gisteravond iets vergelijkbaars gedaan, maar ik kreeg de wateraanvoerslang niet goed los dus ik dacht dat het water uit de slang kwam in plaats van onder uit het apparaat.

overweeg nu een 2 meter verlengset te bestellen en de cube in een ander kastje te plaatsen in de hoop dat het apparaat daar makkelijker kan ventileren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fabian
Nog geen week later, weer een E4 storing van de Quooker Cube. Dit keer open geschroefd en zag een handig bakje waar het water in opgevangen wordt. Twee draadjes er in die simpelweg in contact komen met het water. Bakje geleegd, storing weer weg. Nu er achter zien te komen waarom daar zoveel water in komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLsa92EsjnHGKdH3Vnv0NH4E4uE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yNxV4U62hmgHRv22CbkYfGA9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
edwardmp schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:06:
[...]

Ik heb Quuoker ook zojuist gemaild voor het verkrijgen van zo'n dopje maar:

[...]

Nu is hij al 2 jaar oud dus volgens mij heb ik sowieso geen garantie meer. Ik heb het gevoel dat het onzin is ze je gewoon jaarlijks een filter willen aansmeren.
Zijn er mensen die wel zo'n dopje hebben gekregen in het verleden en hebben zij ooit problemen met het apparaat gekregen?
Inmiddels hebben ze geantwoord dat ik 'm wel kan bestellen maar dat je garantie vervalt. Vind het nogal een overdreven uiting. De ervaringen op dit topic zijn wisselend, er zijn dus wel mensen die na het plaatsen van het dopje problemen kregen.
Zoals mijn collega ook in haar e-mail heeft aangegeven raden wij het gebruik van de Cube af zonder gebruik te maken van het Filter. De werking van de CUBE is zo gemaakt dat deze het beste zal werken met een filter.

Mocht u deze By-pass voor uw Cube toch wensen te ontvangen zijn wij niet verantwoordelijk voor eventuele problemen/schade die hierdoor eventueel kan ontstaan.
Wilt u de by-pass toch ontvangen kan ik deze opsturen voor € 16,50 Incl. BTW/ Administratie en Verzendkosten.
Ik neig er dan ook maar naar de filter toch maar te bljven gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door edwardmp op 16-10-2023 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swazija
Fabian schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:24:
Nog geen week later, weer een E4 storing van de Quooker Cube. Dit keer open geschroefd en zag een handig bakje waar het water in opgevangen wordt. Twee draadjes er in die simpelweg in contact komen met het water. Bakje geleegd, storing weer weg. Nu er achter zien te komen waarom daar zoveel water in komt.

[Afbeelding]
Hier ondertussen ook een E4. Ben je er al achter waar het probleem vandaan komt? Denk dat ik toch maar een monteur in ga schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian
Swazija schreef op zondag 5 november 2023 @ 20:28:
[...]

Hier ondertussen ook een E4. Ben je er al achter waar het probleem vandaan komt? Denk dat ik toch maar een monteur in ga schakelen.
Het probleem komt van het water ;)
Waar het water vandaan komt ben ik nog niet achter. Ook geen tijd in gestoken. Drink weer spa rood uit de fles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2024
Hi,

Misschien een heel domme vraag maar zou deze slang een alternatief zijn voor een drukregelaar zoals die in de start post genoemd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

Ik zie niet hoe een slang de rol van een drukregelaar overneemt?

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvos
Enig idee waar die wel voor bedoeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemis
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:40
yvos schreef op zondag 12 november 2023 @ 21:27:
Enig idee waar die wel voor bedoeld is?
De drukregelaar?
Zo'n gasfles "duwt" tussen de 60-70 bar door dat slangetje. De Quooker is rated op 3.5-4 bar. Zonder drukregelaar/reduceerventiel kan je meteen weer aan de spa rood. Hij reguleert dus dat er altijd 3-4 bar naar je Quooker gaat(afhankelijk van de instelling). Dat is eigenlijk wat het reduceerventiel van Quooker wat erbij zit ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

Zou je deze slang op het reduceerventiel van de Quooker zetten? Dan begrijp ik het.

Ik vind van niet......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stemis
royke schreef op zondag 12 november 2023 @ 21:43:
Zou je deze slang op het reduceerventiel van de Quooker zetten? Dan begrijp ik het.
Als ik zo de foto's zie, dient het mondstuk als reduceerventiel, dus zou het moeten kunnen inderdaad. Dus direct van de gasfles op de quooker
PS. De reviews zijn wel erg "gemaakt" op die site.

[ Voor 5% gewijzigd door Stemis op 12-11-2023 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

De reviews zijn idd erg nep. Daarmee meteen twijfels over de slang. Maar het zou kunnen werken. Dan sluit je de slang aan op het reduceerventiel van de Quooker.

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvos
Als het werkt wel een interessante oplossing. Onze Quooker komt in december dus ik moet nog een oplossing kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Vaag product, lijkt wel op een verlengslang van fles naar de reduceer die op een fles zit. Ik zie dit niet aangesloten op mijn Cube's aquarium slang.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvos
Dit is wat de leverancier zegt bij navraag. Ik ben wel benieuwd of jullie denken dat het klopt mbt de druk van die grotere flessen.
Zoals ik in mijn vorige bericht al zei, kun je hiermee de Quooker-machine aansluiten op een grotere CO2-cilinder. De machine zal nog steeds op dezelfde manier werken. Het is niet nodig om de druk te regelen, omdat de druk van een grotere CO2-cilinder hetzelfde is als die van de Quooker-cilinder. Het enige verschil is het volume vloeibare CO2, maar de druk is hetzelfde, dus het is niet nodig om deze te regelen.
Overigens las ik wel dat je douanekosten krijgt waardoor de boel duurder wordt. Opletten dus mocht je iets bestellen.

[ Voor 7% gewijzigd door yvos op 21-11-2023 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

Het drukverhaal klopt. Een grotere fles heeft meer volume niet meer druk. Maar het kan niet anders dan dat je de standaard drukregelaar van je huidige Cube gebruikt.

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvos
Klinkt logisch inderdaad. Is er een reden dat de verschillende oplossingen op dit forum een eigen drukregelaar hebben?

Wellicht is het lastig een dergelijk slang te vinden met de juiste koppelingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

Precies dat. De aansluiting. En als je de fles verder weg wil zetten is dit weleens hele dure oplossing als je deze slang in bijvoorbeeld 5meter wil hebben. Maar alles in 1 kastje lijkt mij dit een prima oplossing. Als je het besteld hou ons op ge hoogte van je ervaring.

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeryD
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08-03-2024
yvos schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 22:24:
Klinkt logisch inderdaad. Is er een reden dat de verschillende oplossingen op dit forum een eigen drukregelaar hebben?

Wellicht is het lastig een dergelijk slang te vinden met de juiste koppelingen?
een ontspanner en slang zijn te vinden in elke winkel die biertap benodigdheden verkoopt...
gezien er wel veel café's en horeca zaken zijn die dat nodig hebben zijn dat niet de duurste of moeilijk te vinden zaken :-)

De reden waarom je de ontspanner nodig hebt is omdat standaard cylinders voor een biertap op 50 bar worden afgeleverd, maar een Quooker maar 4bar aankan, net zoals je pintjes tapt op 2,5bar.

Dit is dus nodig om het toestel een correcte gasdruk aan te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesterr
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-07-2024
Hoi allemaal, mijn cube geeft een storing. Nu probeer ik de transparante co2 slang van het koppestuk aan de cilinder los te krijgen. (Push-fit). Maar die zit muurvast. Iemand een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Pesterr schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:36:
Hoi allemaal, mijn cube geeft een storing. Nu probeer ik de transparante co2 slang van het koppestuk aan de cilinder los te krijgen. (Push-fit). Maar die zit muurvast. Iemand een tip?
Die gaat niet los als er nog druk op staat. Dus cilinder dicht of eraf, dan koolzuurwater tappen tot de druk eraf is.
Tenminste, dat werkte bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-05 14:02
Fabian schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:10:
[...]

Het probleem komt van het water ;)
Waar het water vandaan komt ben ik nog niet achter. Ook geen tijd in gestoken. Drink weer spa rood uit de fles
Ik heb het probleem hier ook, bakje leeg gemaakt maar nu een week later is het weer terug.
Hoe gaat het nu bij jou/jullie?

@Fabian @Swazija

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swazija
Bij mij doet hij het alweer een hele tijd goed zonder problemen. Niks speciaals gedaan, lijkt vanzelf over gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-h
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16-05 12:51
Hoi, al een tijdje de Cube omgebouwd. Eerder al een e4 error gehad en toen het bakje geleegd (fluitje van een cent eigenlijk). Gister een nieuwe melding gekregen, maar nu een e3. Er komt bijna geen koudwater meer uit de cube en geen bruiswater. Heeft iemand dit eerder meegemaakt en een goede tip hoe je dit kunt oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 12:18
Hier heb ik inmiddels een E2 storing op de cube. Zie dat jullie veelal E4 storingen hebben meegemaakt. Ook iemand ervaring met een E2? Alles lijkt eigenlijk gewoon te werken..

Edit; handleiding geeft aan onvoldoende koelgas aanwezig of onjuiste locatie thermometer.

Geen idee wat ik hiermee kan

[ Voor 26% gewijzigd door jassie256 op 13-02-2024 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

jassie256 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:01:
Hier heb ik inmiddels een E2 storing op de cube. Zie dat jullie veelal E4 storingen hebben meegemaakt. Ook iemand ervaring met een E2? Alles lijkt eigenlijk gewoon te werken..

Edit; handleiding geeft aan onvoldoende koelgas aanwezig of onjuiste locatie thermometer.

Hij zegt denk ik dat ie het koude spuitwater niet op de juiste temp kan krijgen (onjuiste locatie - wat een vertaling, je vraagt je af wat de originele tekst was).
Kan ie (en de ventilator) de lucht goed kwijt? of is het wellicht erg warm in de kast waar ie is opgesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jassie256
franssie schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:11:
[...]

Hij zegt denk ik dat ie het koude spuitwater niet op de juiste temp kan krijgen (onjuiste locatie - wat een vertaling, je vraagt je af wat de originele tekst was).
Kan ie (en de ventilator) de lucht goed kwijt? of is het wellicht erg warm in de kast waar ie is opgesteld?
Nadat ik een weer restart deed is de E2 in E4 veranderd. Ga maar eens op zoek naar het bakje waar eerder over is gerept.

Hmm daarvoor moet ik wel een torx schroevendraaier vinden

[ Voor 5% gewijzigd door jassie256 op 13-02-2024 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:02
Hier kreeg ik vandaag ook een E4 melding op het display.
Het bakje leeg gemaakt (waar overigens heel weinig water in zat) en het probleem was opgelost.
Voor wat ik zie komt mijn water uit de wateraansluiting naar de kraan (pantserslang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
Hier zat er best wat water in het bakje. Ik kreeg met geen mogelijkheid de onderste slang (afvoer/aanvoer) eraf dus die eraan gehouden en de kap netjes aan de kant gedraaid.

Wat me wel opviel was dat ik een kleine 'sis' hoorde ondanks dat alles uitstond.
Storing is verholpen, echter lijkt nu het bruiswater niet echt fatsoenlijk meer te werken. Ik geef het even tijd om bij te komen.

Heb trouwens al even last van een kleine druppel die soms uit de kraan valt, misschien gebeurd dat intern ook wel in dat bakje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Die CO2 slangetjes houden er niet van als je ze haaks duwt op de connectors, dan kan er wat gas ontsnappen.Ook na het verwisselen van de CO2 fles duurt het bij mij even in tijd en waterafname voordat de bubbel weer lekker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jassie256
@franssie dat herinnerde ik me ook van het aansluiten van de gasfles vorig jaar.

Na een nachtje slapen toch weer E4 code en geen bubbels. Toch maar Quooker contacten aangezien hij hier nog geen jaar staat.

Voor als de monteur komt zet ik tijdelijk de Quooker gascilinder maar weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtafkaj
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 03-04 16:55
yvos schreef op zondag 12 november 2023 @ 21:16:
Hi,

Misschien een heel domme vraag maar zou deze slang een alternatief zijn voor een drukregelaar zoals die in de start post genoemd wordt?
Heb je dit inmiddels geprobeerd? Vanaf het 1e moment dat ik hier meelees heb ik me afgevraagd waarom je de reduceer van de quooker niet gewoon zou gebruiken, en dit leek me dan ook de makkelijkste oplossing.
Ik heb dit jaren geleden bij mijn sodastream net zo gedaan, helaas is dat weer een andere aansluiting.
Ik hoor graag ervaringen, en anders gok ik het er binnenkort zelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-h
jassie256 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:01:

Heb je toevallig ooit die E2 storing nog terug gekregen? Ik heb nu ook een E2, voor de zekerheid maar alweer het bakje gelegd om een E4 te voorkomen, dus even kijken wat er nu gebeurt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jassie256
Jeroen-h schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:40:
[...]

Heb je toevallig ooit die E2 storing nog terug gekregen? Ik heb nu ook een E2, voor de zekerheid maar alweer het bakje gelegd om een E4 te voorkomen, dus even kijken wat er nu gebeurt...
Nee. Nu staat er een E8 storing terwijl ik niets heb veranderd. 21/2 heb ik Quooker gecontact (7pm) en ze zeggen binnen 2-4 dagen te antwoorden. Verwacht morgen antwoord. Lets see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

Gents,
Zijn dit allemaal storingen naar aanleding van het aanpassen van de CO2 cilinders? Anders is het wellicht wat off topic en zou ik als ik jullie was een nieuw onderwer voor aanmaken. dan is het ook beter door anderen te vinden. Just my2ct.

Ik vind van niet......

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jassie256
Voor de geintresseerde:
De storing(en) die ik had zijn verholpen. Het werden er steeds meer. E2/4/5/8/9 heb ik langs zien komen.
Quooker meneer kwam langs en binnen 25 minuten weer weg.
  • Moederboard vervangen
  • Lekbakje vervangen
  • Sensor vervangen (de #31 schijnt slecht te zijn) - heb nu #50.
Monteur gaf aan dat er veel problemen zijn met de CUBE en ze in en ook buiten garantie alles gratis vervangen omdat ze het zien als kinderziektes.
Dus mocht je een E4 code hebben zou ik het lekker laten vervangen.

Vanmiddag ga ik mijn eigen CO2 fles er weer op aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
jassie256 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:35:
Voor de geintresseerde:
De storing(en) die ik had zijn verholpen. Het werden er steeds meer. E2/4/5/8/9 heb ik langs zien komen.
Quooker meneer kwam langs en binnen 25 minuten weer weg.
  • Moederboard vervangen
  • Lekbakje vervangen
  • Sensor vervangen (de #31 schijnt slecht te zijn) - heb nu #50.
Monteur gaf aan dat er veel problemen zijn met de CUBE en ze in en ook buiten garantie alles gratis vervangen omdat ze het zien als kinderziektes.
Dus mocht je een E4 code hebben zou ik het lekker laten vervangen.

Vanmiddag ga ik mijn eigen CO2 fles er weer op aansluiten :)
Fijn om te horen dat Quooker nog goede service geeft buiten de garantieperiode. Weet je of deze kinderziektes met de oude (voor december 2021) of nieuwe Cube (na december 2021) is of beide? Jij hebt denk ik de nieuwe, want ik weet niet eens waar ik errorcodes zal moet zien op mijn oude versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:02
Om welke Cube gaat het dan?
Het oude of het nieuwe model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jassie256
Athome schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:38:
Om welke Cube gaat het dan?
Het oude of het nieuwe model?
xileS schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:33:
[...]

Fijn om te horen dat Quooker nog goede service geeft buiten de garantieperiode. Weet je of deze kinderziektes met de oude (voor december 2021) of nieuwe Cube (na december 2021) is of beide? Jij hebt denk ik de nieuwe, want ik weet niet eens waar ik errorcodes zal moet zien op mijn oude versie.
Gaat hier om nieuwe model (vorig jaar maart geplaatst).
Maar ze hebben dus een nieuw moederboardje waar andere condensatoren op zitten die moeten zorgen voor minder snel storingen.
Ook is de sensor dus vernieuwd die in het lekbakje zit en kreeg ik ook een nieuw lekbakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
jassie256 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:40:
[...]

[...]

Gaat hier om nieuwe model (vorig jaar maart geplaatst).
Maar ze hebben dus een nieuw moederboardje waar andere condensatoren op zitten die moeten zorgen voor minder snel storingen.
Ook is de sensor dus vernieuwd die in het lekbakje zit en kreeg ik ook een nieuw lekbakje.
Dus dan is de extra garantie en de kinderziektes denk ik alleen met het nieuwe model. Ik heb na meer dan 2 jaar gelukkig geen problemen met ons oude Cube (wel vervang ik jaarlijks de filter voor de zekerheid). Hopelijk blijft dat zo :) .

[ Voor 4% gewijzigd door xileS op 12-03-2024 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvos
dtafkaj schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:12:
[...]

Heb je dit inmiddels geprobeerd? Vanaf het 1e moment dat ik hier meelees heb ik me afgevraagd waarom je de reduceer van de quooker niet gewoon zou gebruiken, en dit leek me dan ook de makkelijkste oplossing.
Ik heb dit jaren geleden bij mijn sodastream net zo gedaan, helaas is dat weer een andere aansluiting.
Ik hoor graag ervaringen, en anders gok ik het er binnenkort zelf op.
Hi nee niet geprobeerd. Ik las erg slechte verhalen over de verzending en extra belasting je die erbij zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:05
Voordeel van een losse reduceer is dat je goedkope standaard leiding en connectoren naar de Quooker kunt gebruiken. Vooral handig als de CO2 fles niet op dezelfde plek als de Quooker staat. Er zit bij mij >10 meter tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dtafkaj
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 03-04 16:55
yvos schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:01:
[...]

Hi nee niet geprobeerd. Ik las erg slechte verhalen over de verzending en extra belasting je die erbij zou komen.
Ok, ik had weinig geduld dus na 2 dagen zonder reactie op mijn berichtje heb ik die slang besteld.
Verzending uit de UK gebeurde dezelfde dag nog, 2 dagen later kreeg ik bericht van postnl dat ik 19,50 belasting en inklaringskosten moest betalen.
Meteen betaald, maar daarna had de post nog een ruime week nodig om hem thuis te bezorgen.

Ik heb hem net aangesloten en een glas of 5 getapt, so far so good. Hij gedraagt zich precies zoals toen de quooker fles er nog op zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:30
GeryD schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:10:
On topic over het gebruik van CO2 op een Quooker Cube.
Sommige web winkels verkopen dus de ombouw paketten, maar die vrij duur vind ik tov de kostprijs van wat je écht nodig hebt. Hier gaat men ook wat gaan profiteren.

Ik bestelde bij Tapclean. Niks te Aquarium prullaria, maar alles food grade, specifiek bedoeld voor tapinstallaties.

Wat heb ik gekocht:
- ontspanner: https://tapclean.nl/co2-e...r-0-6-bar/a-2206-20000107
- koppelstuk/afsluitkraan voor CO2 slang: https://tapclean.nl/co2-e...teek-6-mm/a-2374-10000007
- CO2 slang (lopen meter): https://tapclean.nl/co2-e...ci-0500f-r/a-492-20000061

Montage
- afsluitkraan op de ontspanner vervangen door ander model (vergeet geen teflon!)
- CO2 slang in Quooker en ontspanner steken
- klaar

In mijn nieuwbouw had ik een wachtleiding naar het keuken eiland voorzien (d20 flex) specifiek om dit te kunnen doen. De fles CO2 staat inmiddels in de berging en de CO2 leiding (10m) gaat onder de vloer tot aan mijn Cube.

Foto testopstelling
[Afbeelding]

Wat de CO2 betreft snap ik de heisa niet van het bijvullen en de aquarium zaken...
Ga gewoon naar (gelijk welke) deftige dranken handel die aan horeca bier op vat verkoopt.

Daar kan je food grade CO2 kopen in flessen en als ze leeg zijn omwisselen voor een volle.

Ik kocht de mijne (37 + 80 euro leeggoed) bij drankenhandel De Kroon (Antwerpen, https://www.bierhandeldekroon.be)

Enjoy unlimited bruiswater aan een fractie van de prijs van quooker cartridges ;-)
Heb je, na een half jaartje deze opstelling in gebruik te hebben, nog zaken die je achteraf wellicht anders had willen doen? Anders lift ik mooi mee op je boodschappenlijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooGLaNDeR
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 19:42

HooGLaNDeR

- = I am immortal =-

Niek_ schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:41:
[...]

Heb je, na een half jaartje deze opstelling in gebruik te hebben, nog zaken die je achteraf wellicht anders had willen doen? Anders lift ik mooi mee op je boodschappenlijstje :)
Ja, ik ben ook wel nieuwsgierig.

Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:01
Hallo,@Niek_ en @HooGLaNDeR

Ik heb al reeds +2 jaar een setup als @GeryD ingebruik.
Na de eerste fles nog in het keuken kastje te hebben staan, heb dat na de wisselling van een vulling van een fles vervangen door een langere slang (7 meter) door de kruip ruimte naar de trapkast, waar dan nu de fles met reduceer-ventiel staat opgesteld.
Dit gaf toch wat meer ruimte in het keukenkastjes voor andere dingen (WAF is belangrijk)
Binnen kort m'n 4de fles er aan (derde keer vulling)
Al met al een goed project en heeft z'n besparing reeds opgeleverd
Ik heb toen der tijd m'n spullen elders op amazone gekocht, maar mijn refill's laat ik doen bij https://www.azaqua.nl/
Zag dat men er op dit moment er zelfs een bestel pagina voor heeft.
https://www.azaqua.nl/co2-systemen/co2-voor-quooker
PS ik werk er niet.

Homey, Sessy, Starlink, Ubiquti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin veldhuis
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20-04 12:42
Hallo allemaal misschien is het hier al besproken en zie ik het over het hoofd. Ik heb een reduceerventiel gekocht bij kuilnicos met ongeveer 8 meter slang tussen de cube en de fles. Reduceer staat op 4 bar maar elke keer als ik water tap komt er een fluitend geluid uit het reduceer ventiel. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Groeten Robin Veldhuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Robin veldhuis schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 22:16:
Hallo allemaal misschien is het hier al besproken en zie ik het over het hoofd. Ik heb een reduceerventiel gekocht bij kuilnicos met ongeveer 8 meter slang tussen de cube en de fles. Reduceer staat op 4 bar maar elke keer als ik water tap komt er een fluitend geluid uit het reduceer ventiel. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Groeten Robin Veldhuis
Je fles staat open? Verder, hoort niet, contact opnemen met Nicos voor advies of vervanging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stemis
Robin veldhuis schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 22:16:
Hi Robin,

Ik heb hier na een tijd ook last van gehad. Dit is het overdruk ventiel die zichzelf "balanceert". Ik raad je aan de reduceer op 3.5 bar te zetten. Daar verminder/voorkom je dit effect mee.
Met het aanpassen van de druk van een reduceerventiel, moet je altijd klokslag eindigen, dus: kapje openen, eerst terug naar 3 bar, dan omhoog naar 3.5 bar.

Sluit ook even de uitgang op je reduceerventiel en de gasfles, en kijk of hij de bar vasthoud. Bijv, zet hem op 3.8 bar, sluit het uitgangskraantje aan de onderkant en de gasfles. Wacht een uur, en kijk of het ventiel nogsteeds op 3.8 bar staat, dan is ie goed. Ik had hier zelf problemen mee op 4 bar, waarbij het overdrukventiel "lekte" en na een halfuur op 3.6 bar stond. Ben er nog niet achter wat dit is.

Op het Micromatic forum hebben ze het over dat het diaphragm schoongemaakt moet worden, maar ik ben er nog niet achter hoe je de reduceer open krijgt zonder schade...

[ Voor 33% gewijzigd door Stemis op 21-04-2024 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazekerXX
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:28
Stemis schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:17:
[...]

Hi Robin,

Ik heb hier na een tijd ook last van gehad. Dit is het overdruk ventiel die zichzelf "balanceert". Ik raad je aan de reduceer op 3.5 bar te zetten. Daar verminder/voorkom je dit effect mee.
Met het aanpassen van de druk van een reduceerventiel, moet je altijd klokslag eindigen, dus: kapje openen, eerst terug naar 3 bar, dan omhoog naar 3.5 bar.

Sluit ook even de uitgang op je reduceerventiel en de gasfles, en kijk of hij de bar vasthoud. Bijv, zet hem op 3.8 bar, sluit het uitgangskraantje aan de onderkant en de gasfles. Wacht een uur, en kijk of het ventiel nogsteeds op 3.8 bar staat, dan is ie goed. Ik had hier zelf problemen mee op 4 bar, waarbij het overdrukventiel "lekte" en na een halfuur op 3.6 bar stond. Ben er nog niet achter wat dit is.

Op het Micromatic forum hebben ze het over dat het diaphragm schoongemaakt moet worden, maar ik ben er nog niet achter hoe je de reduceer open krijgt zonder schade...
als ik dit zo aanhoor lijkt het mij dat de overdrukventiel geactiveerd wordt en dat je daarom gefluit hoort.
als dat zo is verlies je wel co2 en dus druk door dat ventiel. is er een mogelijkheid om dat ventiel op een hogere druk af te stellen of anders te overbruggen? ik had ergens gelezen dat voor een bier tap de druk een stuk lager is. en dat is waar deze reduceer ventielen volgens mij normaliter voor gebruikt worden. dus dan klinkt het wel plausibel dat de overdrukventiel geactiveerd wordt..

ps. ik ben me ook aan het oriënteren voor zo'n setje, dus nog geen ervaring hiermee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeetersJan
  • Laatst online: 28-06-2024
JazekerXX schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:45:
[...]

als ik dit zo aanhoor lijkt het mij dat de overdrukventiel geactiveerd wordt en dat je daarom gefluit hoort.
als dat zo is verlies je wel co2 en dus druk door dat ventiel. is er een mogelijkheid om dat ventiel op een hogere druk af te stellen of anders te overbruggen? ik had ergens gelezen dat voor een bier tap de druk een stuk lager is. en dat is waar deze reduceer ventielen volgens mij normaliter voor gebruikt worden. dus dan klinkt het wel plausibel dat de overdrukventiel geactiveerd wordt..

ps. ik ben me ook aan het oriënteren voor zo'n setje, dus nog geen ervaring hiermee..
Mij lijkt het dan weer onwaarschijnlijk dat het "overdrukventiel geactiveerd wordt" en dat de oplossing daarvoor het "ventiel op een hogere druk af te stellen". Indien "voor een bier tap de druk een stuk lager is", begrijp ik niet waarom "de overdrukventiel geactiveerd wordt" . Bovenstaande lijkt mij allemaal redelijk tegenstrijdig?

Tenzij je doelt op een overdrukventiel geïntegreerd in de ontspanner? Maar een overdruk(-ventiel) die lager zou liggen dan de ingestelde werkdruk, dat begrijp ik ook niet?

[ Voor 13% gewijzigd door PeetersJan op 23-04-2024 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazekerXX
PeetersJan schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 01:56:
[...]

Mij lijkt het dan weer onwaarschijnlijk dat het "overdrukventiel geactiveerd wordt" en dat de oplossing daarvoor het "ventiel op een hogere druk af te stellen". Indien "voor een bier tap de druk een stuk lager is", begrijp ik niet waarom "de overdrukventiel geactiveerd wordt" . Bovenstaande lijkt mij allemaal redelijk tegenstrijdig?

Tenzij je doelt op een overdrukventiel geïntegreerd in de ontspanner? Maar een overdruk(-ventiel) die lager zou liggen dan de ingestelde werkdruk, dat begrijp ik ook niet?
precies dat tweede deel van je verhaal.

deze reduceerventielen zijn gemaakt voor een biertap installatie, en die werken op een druk van 1,5-2,5 bar. het overdruk ventiel wat geïntegreerd zit in het reduceer ventiel zal rond de 3 bar geactiveerd worden. dus als je er 4 bar op zet is dat te hoog en opent het overdruk ventiel een beetje en dat is denk ik het geluid wat je hoort. dus als het mogelijk zou zijn het overdrukventiel op een hogere druk af te stellen, zeg 5 bar. dan zou het opgelost zijn.

maar goed dat is wat ik denk dat het is. ik heb het spul niet dus het is speculatie aan de hand van de verhalen die ik hier gelezen heb...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JazekerXX
ik heb ondertussen het reduceer ventiel van kuil nicos in gebruik, en wat me meteen opviel was dat het rode streepje bij mij op 4 bar staat. wat volgens mij dan aanduid dat het overdrukventiel op 4 bar of net daar boven afgesteld staat. ik hoor dan ook geen geluiden wanneer er bruiswater getapt wordt.

wat de bubbels betreft:
je ziet niet heel veel bubbels maar je proeft wel echt de bruis smaak. op 4 bar vond ik de bruis smaak erg sterk, en veel sterker dan bijv. spa rood. dus ik heb hem terug gedraaid naar 3 bar wat nog steeds een redelijk stevige bruis smaak geeft.

de CO² cilinder heb ik bij de lokale tap benodigdheden groothandel gehaald. ik heb een 10kg cilinder gekozen en deze met 5 meter slang in de gangkast geplaatst. er zit wel €120,- statiegeld op de fles en een nieuwe hervulling kost €50,- een stuk goedkoper dan die Quooker CO² flesjes dus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwF6mHIwOx5OK6mhmt9q8H1ebNA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uDDOgDlGZgnGnkXN6DOYB9vf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stemis
Zo! Dat is een flinke fles! Netjes met pvc pijpje weggewerkt ook. Gefeliciteerd met je set.

Dat rode streepje is de max die het reduceercentiel aankan. Ze zijn gemaakt tot max 4 bar.
Wat ik ervan begrijp, stel je met de schroef je overdrukventiel ook in. Dit merk je ook als je hem terug schroeft, je overdruk ventiel wordt dan geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-05 09:01

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik weet dat we op Tweakers zitten en ik waardeer enorm de kwaliteit van Quooker en het aanbod van hun producten.... maar! Is een abonnementje via Amazon/Appie/Picnic op 6 flessen per week koolzuurwater niet goedkoper / makkelijker / lekkerder(?) als je total cost of ownership (kosten installatie / product + koolzuurpatronen) meeneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:41
N1ckk schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:49:
Ik weet dat we op Tweakers zitten en ik waardeer enorm de kwaliteit van Quooker en het aanbod van hun producten.... maar! Is een abonnementje via Amazon/Appie/Picnic op 6 flessen per week koolzuurwater niet goedkoper / makkelijker / lekkerder(?) als je total cost of ownership (kosten installatie / product + koolzuurpatronen) meeneemt?
Misschien wel. Ligt aan je verbruik + we zitten op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-05 09:01

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ja, mijn handen jeuken ook - maar misschien ben ik net niet Tweaker genoeg en moet ik mij nog ontwikkelen B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb een Cube om twee redenen, niet tillen met water en voornamelijk, het neemt geen ruimte in in de koelkast.
Als derde scheelt het transport van water en flessen. Maar financieel is huismerk flessenwater denk ik wel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
https://www.quooker.nl/la...nder-grotecilinder-1.html

Ik weet niet of het al gemeld was, maar viel mij op dat quooker nu ook grotere cilinders verkoopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JazekerXX
xileS schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:29:
https://www.quooker.nl/la...nder-grotecilinder-1.html

Ik weet niet of het al gemeld was, maar viel mij op dat quooker nu ook grotere cilinders verkoopt.
en wat voor prijzen ook!!!
€250 voor het ombouwpakket met 1x 3kg cilinder en daarna €190 voor 2x 3kg navulling...

met het reduceer ventiel van kuil nico €100 en een 10kg cilinder van de lokale tab benodigdheden groothandel €120 statiegeld en €50 voor een 10kg vulling.
dus dat is €270 voor het ombouwpakket, maar dan heb je wel 10kg ipv 3kg. en daarna is het €50 per bijvulling van 10kg ipv €190 voor 6kg.

en daarnaast kun je met het reduceerventiel van kuil nico ook zelf de druk regelen en het naar smaak afstellen..
dus niet zo'n moeilijke keuze denk ik :)

ps. als je het omrekent dan kost de nieuwe Quooker set hervulling (€190) ook maar €20 minder dan de oude (€211,76)

[ Voor 6% gewijzigd door JazekerXX op 27-05-2024 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buster_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-04 19:57
Precies hetzelfde als andere gebruiker, de E3 melding, komt niets uit de CUBR sinds vandaag, jij enig idee? CO2 zit er nog een week op. Alle kabels goed aangesloten, reset heeft geen nut...

[ Voor 18% gewijzigd door Buster_NL op 02-06-2024 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buster_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-04 19:57
Jeroen-h schreef op maandag 5 februari 2024 @ 17:55:
Hoi, al een tijdje de Cube omgebouwd. Eerder al een e4 error gehad en toen het bakje geleegd (fluitje van een cent eigenlijk). Gister een nieuwe melding gekregen, maar nu een e3. Er komt bijna geen koudwater meer uit de cube en geen bruiswater. Heeft iemand dit eerder meegemaakt en een goede tip hoe je dit kunt oplossen?
Precies hetzelfde. Weet jij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-h
Buster_NL schreef op zondag 2 juni 2024 @ 16:38:
Precies hetzelfde als andere gebruiker, de E3 melding, komt niets uit de CUBR sinds vandaag, jij enig idee? CO2 zit er nog een week op. Alle kabels goed aangesloten, reset heeft geen nut...
Uiteindelijk Quooker langs laten komen. Er zijn wat interne onderdelen voor de zekerheid vervangen, maar vooral de water inlet bleek een probleem te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:28
Heeft iemand hier ervaring met het zo stil mogelijk krijgen van een Cube?

Ik heb er een geplaatst, maar komt toch nog wel wat hoorbaar geluid uit mijn kast af en toe.
Omdat ik hem nog maar kort heb ben ik nog niet achter het gedrag van de fan, gaat die full aan elke keer of afhankelijk van hoe sterk hij moet koelen?

Is de fan te vervangen voor een stiller exemplaar of heeft diepere plaatsing in de hoekkast nog positief effect?

Dank alvast voor eventuele tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:02
Ik denk niet dat het een fan is. Volgens mij gewoon het koelsysteem net als die van je koelkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazekerXX
Is het ook warm in je kastje?
Dan is wat ventilatie openingen aan te raden. rooster onder in de plint, en ergens aan de zijkant of iig bovenin ergens nog een rooster is het beste, zodat er dus een luchtstroom kan onstaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
JazekerXX schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:21:
Is het ook warm in je kastje?
Dan is wat ventilatie openingen aan te raden. rooster onder in de plint, en ergens aan de zijkant of iig bovenin ergens nog een rooster is het beste, zodat er dus een luchtstroom kan onstaan..
Niet bijzonder volgens mij. Ik ga van de week even rustig er verder naar kijken of ik iets kan optimaliseren…

Tijdens het eten wat geluid gehoord,omdat de cube gebruikt is. Daarna de hele avond volgens mij niet gehoord vanuit de zithoek. Wellicht dat bij maar minimaal bijkoelt met ditto geluid als je m verder niet meer gebruikt…

Bedankt voor het meedenken.

Edit: glaasje water tappen en compressor/fan gaat aan. Daarna gaat compressor weer uit maar fan blijft nadraaien, wat volgens mij het meeste geluid maakt.

[ Voor 29% gewijzigd door klootwyk op 11-06-2024 07:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DexterDee
  • Laatst online: 23:52

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb vandaag m’n Quooker Cube omgebouwd. De set die ik heb gebruikt heb ik hier nog niet voorbij zien komen. Op Amazon te verkrijgen onder de Duitse merknaam Sodaduck.

Een voordeel van dit reduceerventiel is dat deze een iets grotere range heeft dan de standaard sets die normaal voor biertaps gebruikt worden. Hierdoor is een ingestelde 4 bar ook echt 4 bar. Ook de CO2 slang kan zonder verloopnippel direct vastgemaakt worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OhJHNpGJE1CckcuEkZiqdNvTmyY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zYBguwSE3RW7sQkpBGNiEpR4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7AzYklTJoWI1gOUEwyIQnmipc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zSUGnjMSwz7c9npKwHoyRZEz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXeJ_2QfLsb4cl348IoJ3kOHI74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lctvwkPOF3BVZWV14gy3pMJ9.jpg?f=fotoalbum_large

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:30
Waar halen jullie die co2 flessen en vullen ze. Ik hoor mensen die zeggen paintbal bedrijven, las bedrijven (niet hier maar online) maar dan denk ik wel van, uhhh maar dit gaat toch je lichaam in; zou ik dat vertrouwen?

Weet iemand hier meer vanaf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

ilaurensnl schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:52:
Waar halen jullie die co2 flessen en vullen ze. Ik hoor mensen die zeggen paintbal bedrijven, las bedrijven (niet hier maar online) maar dan denk ik wel van, uhhh maar dit gaat toch je lichaam in; zou ik dat vertrouwen?

Mijn CO2 fles heb ik gekocht op Amazon:
https://www.amazon.nl/dp/B07HB2X2TR

Vullen kan bijvoorbeeld hier:
https://www.devisvoerwebw...-vullen.html?id=246070566

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psdata
ilaurensnl schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:52:

Ik haal m'n fles vulling bij Azaqua in Steenwijk.
https://www.azaqua.nl/co2...oud-2_kg/1190-type-omruil

Maar ook voor een complete set voor je quooker.
https://www.azaqua.nl/co2-systemen/co2-voor-quooker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerdvd
Ik wissel de fles bij Hanos. (Kan alleen als je kvk hebt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
Ik laat ze vullen bij Voornegas Europoort-Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:05
Drankenhandelaars die ook biertaps verhuren hebben het ook liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:37
Ik laat mijn 2KG fles altijd bij Kuipers gassen Eemnes vullen. Weet niet wat nu de prijs is maar laatste keer was het 18 euro. (grootste deel is eigenlijk vul kosten ipv het gas)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazekerXX
Let wel op met het bijvullen dat het voedsel veilig co2 gas is. Volgens mij heet dat e290 of zo iets. Maar haal het daarom voor de zekerheid bij de horeca groothandel, drankhandel of idd waar ze bier tap verhuren oid. Dan weet je zeker dat het veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeetersJan
  • Laatst online: 28-06-2024
JazekerXX schreef op maandag 20 mei 2024 @ 15:23:
ik heb ondertussen het reduceer ventiel van kuil nicos in gebruik, en wat me meteen opviel was dat het rode streepje bij mij op 4 bar staat. wat volgens mij dan aanduid dat het overdrukventiel op 4 bar of net daar boven afgesteld staat. ik hoor dan ook geen geluiden wanneer er bruiswater getapt wordt.

wat de bubbels betreft:
je ziet niet heel veel bubbels maar je proeft wel echt de bruis smaak. op 4 bar vond ik de bruis smaak erg sterk, en veel sterker dan bijv. spa rood. dus ik heb hem terug gedraaid naar 3 bar wat nog steeds een redelijk stevige bruis smaak geeft.

de CO² cilinder heb ik bij de lokale tap benodigdheden groothandel gehaald. ik heb een 10kg cilinder gekozen en deze met 5 meter slang in de gangkast geplaatst. er zit wel €120,- statiegeld op de fles en een nieuwe hervulling kost €50,- een stuk goedkoper dan die Quooker CO² flesjes dus

[Afbeelding]
"Momenteel niet verkrijgbaar."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Kijk ook eens naar deze zoals ik hierboven heb uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
(Probleem opgelost)

[ Voor 94% gewijzigd door klootwyk op 06-07-2024 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerhardBurger
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 09:06
Chimsie78 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 06:34:
Ik laat ze vullen bij Voornegas Europoort-Rotterdam.
Wat betaal je voor de fles en voor het vullen?
Ben zelf ook op zoek naar iets in Zuid-Holland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
GerhardBurger schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:02:
[...]

Wat betaal je voor de fles en voor het vullen?
Ben zelf ook op zoek naar iets in Zuid-Holland
He Gerard,
Effe de zoek funktie gebruiken of gewoon effe 1 a 2 pagina hier boven bladeren.
Firma's met linkjes staan er genoeg.

Prijzen globaal:
Aansluit set 65 - 85 euro
Fles2kg 70 - 90 euro
Complete set 2kg 135 - 160
Vullen per kg 7 - 9 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerhardBurger
Heb het topic van begin tot eind gelezen, maar wilde specifiek de prijzen van Voornegas weten.

Mijn lokale aquariumboer vraagt 8 euro per 500 gram, en dan is het nog onduidelijk wat er precies in gaat :)

[ Voor 67% gewijzigd door GerhardBurger op 07-07-2024 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klootwyk
GerhardBurger schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:21:
Heb het topic van begin tot eind gelezen, maar wilde specifiek de prijzen van Voornegas weten.

Mijn lokale aquariumboer vraagt 8 euro per 500 gram, en dan is het nog onduidelijk wat er precies in gaat :)
Ik heb recent daar 10kg gehaald, 69cm hoog, past net in keukenkast; prijzen vulling en borg, is een ruilfles zonder omkijken:

10kg co2 €35.00 €120.00
2kg co2 €12.50 €120.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerhardBurger
Ah kijk, dat zijn nette prijzen, dat is de moeite van het omrijden nog wel waard, dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klootwyk
Ja, zeker bij 10kg is de prijswinst enorm en ik vermoed dat je zo 2 jaar nergens meer naar hoeft te kijken. Tijd zal het leren hier.

Zou wel van te voren bellen of ze op voorraad hebben, ik moest naar de andere vestiging uiteindelijk rijden.

[ Voor 30% gewijzigd door klootwyk op 07-07-2024 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerhardBurger
PeetersJan schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 19:02:
[...]

"Momenteel niet verkrijgbaar."
Weer leverbaar, heb hem vandaag besteld, wordt morgen geleverd.

EDIT: en staat weer op "Tijdelijk niet beschikbaar" :+

[ Voor 11% gewijzigd door GerhardBurger op 18-07-2024 08:46 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste