Quooker cube co2 cilinders

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
GerhardBurger schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:09:
[...]

Weer leverbaar, heb hem vandaag besteld, wordt morgen geleverd.

EDIT: en staat weer op "Tijdelijk niet beschikbaar" :+
En weer beschikbaar! Net eentje besteld met (veel te dure) 5 meter slang.

Voor mensen in regio Groningen heb ik een koolzuurcilinder adres gevonden die ook aan particulieren levert (enkel afhalen aan Techniekweg 4 in Hoogezand). Ik ga er volgende week even een gevulde 6kg cilinder ophalen voor €135. Navulling kost €15. Ze hebben ook 2kg en 10kg flessen, daar weet ik de prijzen nog niet van. Ik verwacht dat ik wel minimaal 1 jaar met 6kg kan doen.

Voor het loshalen van de slang aan cube zijde hoef je alleen de blauwe borgring te verwijderen?

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 19-07-2024 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45

franssie

Save the albatross

stin00 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:32:
[...]
<>
Voor het loshalen van de slang aan cube zijde hoef je alleen de blauwe borgring te verwijderen?
1) Borgring eruit
2) Druk van de slang halen (koolzuur tappen zonder fles)
3) ring indrukken (dat kan nu want de borgring zit daar niet)

Nieuweslang:
4) Ring indrukken en slang invoeren
5) borgring plaatsen
6) Kraan opendraaien en druk instellen (3 bar is initieel een goede)

Het kan even duren voor het systeem weer lekker op gang is dus even een paar liter koolzuurwater tappen kan helpen.

succes

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:09
Jeroen-h schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:35:
[...]

Uiteindelijk Quooker langs laten komen. Er zijn wat interne onderdelen voor de zekerheid vervangen, maar vooral de water inlet bleek een probleem te geven.
Hier komt op het moment ook geen water meer uit de Cube. E28 error, pakt geen co2 meer.

Maar heb je bij het langskomen van de monteur de CO2 fles weg gehaald? Of gewoon laten staan?

[ Voor 6% gewijzigd door sjoerdvd op 20-07-2024 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:08:
[...]

1) Borgring eruit
2) Druk van de slang halen (koolzuur tappen zonder fles)
3) ring indrukken (dat kan nu want de borgring zit daar niet)

Nieuweslang:
4) Ring indrukken en slang invoeren
5) borgring plaatsen
6) Kraan opendraaien en druk instellen (3 bar is initieel een goede)

Het kan even duren voor het systeem weer lekker op gang is dus even een paar liter koolzuurwater tappen kan helpen.

succes
Bedankt voor de tips nog, het is gelukt! Uiteindelijk gegaan voor:

- Reduceerventiel: https://www.kuilnicos.nl/quooker-cube-co2/
- 5 meter: https://www.kuilnicos.nl/slangen-lage-druk/lei44pblank/
- 5kg koolzuur tank via https://www.holthausen.nl/gassen/introductie-particulier (Hoogezand)

De 5kg koolzuur tank was ongeveer 135 euro volledig gevuld (wordt eigendom). Opnieuw laten vullen kost daar €2,89 per kg, dus voor 5 kg zal dit iets minder dan €15 worden. Prima prijs.

Het was af en toe wat priegelen. Kreeg de slang op de Cube wat lastig los, maar dat lukte uiteindelijk. Ik heb achter de keuken behoorlijk wat ruimte dus daar staat de koolzuur tank nu op zo'n 2 meter afstand van de Cube. Hij paste niet onder m'n 80cm gootsteen omdat zo'n 5kg fles echt fors is. Ik heb hem uiteindelijk op 4 bar gezet omdat ik spa rood level sodastream gewend ben :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-MU2eQMLyxyIVMdIdKy6Lvshzck=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bFFaoR5jbOkDkCE9jRXL7UPZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nEbT7xEKcw2r6aoPpKT3joxVL4M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FmAKo8dLNvjqA9a6Z5I8I7Br.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik hoop hier 700 liter bruisend water uit te halen, dan kan ik er met 2 liter per dag een jaar tegen aan 8)

Hebben mensen hier ook gezocht naar eventuele co2 lekken? Ik heb het aangesloten en het werkt perfect, maar wellicht moet ik nog even met zeepwater opzoek naar eventuele lekkages.. verder twijfel ik nog even over de huidige plek, zo'n 5 cm naar rechts begint de achterkant van de oven die mogelijk warme lucht uit blaast.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 24-07-2024 16:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stemis
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-06 18:24
stin00 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:03:
[...]

Hebben mensen hier ook gezocht naar eventuele co2 lekken? Ik heb het aangesloten en het werkt perfect, maar wellicht moet ik nog even met zeepwater opzoek naar eventuele lekkages.. verder twijfel ik nog even over de huidige plek, zo'n 5 cm naar rechts begint de achterkant van de oven die mogelijk warme lucht uit blaast.
Dit kan je ook testen door je gasfles dicht te draaien. paar uur te wachten en te kijken of je reduceerventiel nog dezelfde waardes aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazemanKM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:53
Wij gebruiken ook een eigen fles in combinatie met Waterdrop <knip> spam en referrals zijn niet toegestaan. maken we lekker drinken. Als vervend cola drinker is hun cola best goed.

[ Voor 19% gewijzigd door Ardana op 28-07-2024 20:11 ]

https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le1337
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-06 15:55
Zo'n adapter van azaqua gekocht met een 2 kg koolzuur fles, deze gaat echter verschrikkelijk snel leeg.
Iemand enig idee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lql2SYKfuqSWBQjX6_0-f51EV38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RVAJygIIBlC0zwxCMLZxMYLy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

le1337 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:54:
Zo'n adapter van azaqua gekocht met een 2 kg koolzuur fles, deze gaat echter verschrikkelijk snel leeg.
Iemand enig idee?
[Afbeelding]
Ik doe minimaal een half jaar met twee kilo dus je hebt lekkage. Heb je de ring tussen fles en regulator geplaatst? En de koppelingen van het slangetje willen het slangetje echt perfect recht ingevoerd hebben.

EDIT: raar, je hebt 2,x bar leiding druk en geen flesdruk. Haal je fles eens los, zoek het TARE gewicht op (dat is het leeggewict van de fles zonder vulling) en weeg je fles, de enige echte manier om te meten hoeveel gas er nog in zit. Kan zijn dat je regulator gek doet.

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 13-08-2024 15:09 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazemanKM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:53
le1337 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:54:
Iemand enig idee?
[Afbeelding]
Heb je de fles open? Lijkt op de foto dicht.

https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le1337
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-06 15:55
BazemanKM schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:24:
[...]

Heb je de fles open? Lijkt op de foto dicht.
Ja, er komt ook gewoon nog koolzuur uit, maar gaat snel omlaag de inhoud.
De fles is nu al half leeg en gisteren bijgevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

le1337 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:01:
[...]

Ja, er komt ook gewoon nog koolzuur uit, maar gaat snel omlaag de inhoud.
Wat was het gewicht na vullen, en nu, en wat is het TARE gewicht? Of heb je geen weegschaal? Vul je zelf? Zie ook mijn eerdere post aan je.

Edit en staat je goed nu dicht en er komt wel koolzuur uit de kraan? Dat kan even want de Cube maakt een voorraadje aan.

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 13-08-2024 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemis
le1337 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:01:
[...]
Dan heb je een flink groot lek als je 1 KG Co2 erdoorheen heb gejaagd in 24h. Hoe weet je dat die half leeg is? Heb je hem gewogen?

Check op een lek: Draai je kraan open. Dan meteen weer dicht en kijk of hij druk houdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kogel
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 18:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yaRarJB1DLbAc5is1XOT6H_hB9Y=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/2tGsAChILawQzvCiPkojsB2K.gif?f=fotoalbum_large

Nice dat ik dit topic gevonden heb. De set bij Azaqua besteld. En geïnstalleerd. Top werkt erg goed. Vullen ga ik laten doen bij de gassen meneer hier in Eemnes. Die vult ook CO2 voor biertap etc. Blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemis
Kogel schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:59:
[Afbeelding]

Nice dat ik dit topic gevonden heb. De set bij Azaqua besteld. En geïnstalleerd. Top werkt erg goed. Vullen ga ik laten doen bij de gassen meneer hier in Eemnes. Die vult ook CO2 voor biertap etc. Blij mee.
Ziet er goed uit!! Gefeliciteerd met de set!
Hoe is de bubbel?

• oliveroms
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-05 20:24
Hey allen,

ik heb bij Kuil Nico's zo'n ombouw 'set' gekocht, ofwel een manometer afgeregeld op 4 bar. Zat echter verder niets anders bij, geen slangetje (maar kon gewoon de bestaande pakken) maar ook geen ringetje oid. Daar kwam ik achter nadat ik zag dat ie natuurlijk keihard lekte.

Heb nu bij hornbach wat ringetjes gehaald, maar geen idee of het de goeie zijn. 1/2" als maat lijkt wel te kloppen, maar ze hadden fiberring en gummi-ring. Nu lees ik dat CO2 best goed door rubber gaat, dus dat zal vast ook enorm lekken, dus blijft de fiberring als optie over, maar vind het zo ongeloofwaardig da deze lucht (CO2) dicht zal zijn? Wa hoort daar nu eigenlijk tussen?

En waar kan ik zo'n sleutel makkelijk hale? Ik gebruik nu een bako, maar zag dat er van die 'speciale' (e.g. veel goedkopere) sleutels zijn, maar de verzendkosten zijn natuurlijk net zoveel als dat dat ding zelf kost. Zou sligro/makro/hanos dat hebben?

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:46
@oliveroms Als eerste waar je zo'n sleutel kunt kopen.
https://www.azaqua.nl/co2...tel-voor-co2-drukregelaar
Bij mij hangt hij aan de beugel van de fles met een mucatonhhaak aan de beugel.

En zo'n ring zou toch gewoon bij je druk regelaar moeten zitten maar vervang ringen zijn volgens mij ook hier wel te koop.
https://www.azaqua.nl/tec...ing-voor-co2-drukregelaar

Succes met het afdichten.

Homey, HA, Sessy, Starlink, Ubiquti

• oliveroms
psdata schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:59:
@oliveroms Als eerste waar je zo'n sleutel kunt kopen.
https://www.azaqua.nl/co2...tel-voor-co2-drukregelaar
Bij mij hangt hij aan de beugel van de fles met een mucatonhhaak aan de beugel.

En zo'n ring zou toch gewoon bij je druk regelaar moeten zitten maar vervang ringen zijn volgens mij ook hier wel te koop.
https://www.azaqua.nl/tec...ing-voor-co2-drukregelaar

Succes met het afdichten.
Thanks! maar dan zit ik weer met die verzendkosten die hoger zijn dan het product :(

Zie net ook op het plaatje dat ie 30mm is, waar mijn bako maar tot 25 gaat :(

Die ring is een teflon ring, interessant, want er zat wel idd een witte ring bij, maar dan had ik hem dus niet strak genoeg aangedraaid denk ik?

Dacht dat zo'n ring een consumable was, die je elke X keer vervangt. Ik had hem met een waterpomptang geprobeerd vast te draaien, maar blijkbaar niet vast genoeg dan ...

edit: had de drukregelaar verkeerd om dicht gedraaid, dus hij 'lekte' uit het overdrukventiel! Wil nog wel een sleutel, want das beter dan een waterpomp tang :)

[ Voor 7% gewijzigd door oliveroms op 11-09-2024 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@oliveroms die witte ring heb je nodig, eerst handvast draaien, laatste stukje met de regulator meedraaien., ca 90 graden. Dan zou ie al redelijk dicht moeten zitten. En een grote verstelbare sleutel is altijd handig, maar waterpomp tang kan ook wel voor een keertje.

• oliveroms
franssie schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:49:
@oliveroms die witte ring heb je nodig, eerst handvast draaien, laatste stukje met de regulator meedraaien., ca 90 graden. Dan zou ie al redelijk dicht moeten zitten. En een grote verstelbare sleutel is altijd handig, maar waterpomp tang kan ook wel voor een keertje.
Ik heb een history van over-tightening, dus das wel een probleem, maar handvast en dan 90 graden is niet zo heel veel. dat het dan al dicht genoeg zit. Hopelijk is het ringetje nog niet gesloopt :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat ringetje is iets van nylon oid, dat sloop je niet zo snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:31
(jarig!)
GerhardBurger schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:02:
[...]

Wat betaal je voor de fles en voor het vullen?
Ben zelf ook op zoek naar iets in Zuid-Holland
€12,50 voor het vullen van de flessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hier een aantal jaren een Cube (oud model) in gebruik, waar een enigszins merkwaardig probleem steeds terugkomt.

Na +/- 1.5 jaar merken we dat na het tappen van bruiswater de kraan nog wel enige tijd (10seconden) blijft nadruppelen. Tevens, gekoeld water zonder bruis, loopt heel langzaam. Sowieso ongeveer 5 seconden voordat er iets uitkomt, en dan is het meer druppels dan een ononderbroken straal(tje). Een 0.3CL glas vullen duurt meer dan een minuut.

Afin, dacht dat het probleem in de kraan zat, Quooker gebeld (garantie), monteur over de vloer gehad. Met de kraan zou niets mis zijn, lag aan de Cube, dus deze is in zijn geheel vervangen voor een nieuwe.
En inderdaad, alles was weer in orde, na tappen bruiswater geen nadruppelen en sneller gekoeld water zonder bruis.

Ongeveer 1.5 jaar later, weer exact hetzelfde probleem. En het zelfde riedeltje, Quooker komt langs, vervangt uiteindelijk de gehele Cube en alles is opgelost.

En, ja hoor, 1.5 jaar hierna, dejavu, dezelfde klachten, en weer een nieuwe (nog steeds oud model) Cube.

Dus, intussen hebben we hier een 4e Cube in gebruik, alle lof voor Quooker dat ze hem steeds komen vervangen en de garantie termijn weer terug op 2 jaar zetten.

Maar dit is eigenlijk niet zoals het hoort lijkt mij. Er komt wellicht een moment dat dezelfde issues terugkomen, en dan is de garantie wel afgelopen.

Nu vraag ik me af, zou de oorzaak misschien kunnen liggen vanwege het zelf vullen van de CO2 flessen ?

De flessen vul ik volgens een bepaalde methode wat ik ooit van (volgens mij) YouTube heb geleerd.

-Lege fles van druk halen door pin indrukken.
-Fles in een oven op 60 graden, na een poosje, ook weer indrukken om druk weg te halen.
-Oven op 110 graden zetten, na enige tijd weer pin indrukken (geeft nog een heel klein sisje) zodat het laatste restje druk en eventuele vocht als waterdamp kan ontsnappen.
-Fles in de vriezer.

Vervolgens vullen met Amazon vul adapter aan een 10KG horeca fles van Sligro, ondersteboven (geen stijgpijp) kraan langzaam open draaien, nadat het geluid gestopt is, dicht draaien. Gevulde flessen wegen dan zon 1270~1290 gram, nagenoeg hetzelfde als ze nieuw van Quooker komen.

Toch vraag ik me af of deze defecten gewoon pure toeval en pech zijn, of toch met zelf vullen te maken kan hebben. Dat laatste vermoed ik zelf overigens van niet, de grootste impact is het ontzettend langzaam lopen en gekoeld bruisloos water, dat heeft dus niets met CO2 te maken.

Wellicht meer mensen met deze ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• casper81
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 04-02 19:57
Kogel schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:59:
[Afbeelding]

zo lang al dit topic :9 maarrrr, ik ben geneigd om bij dezelfde te bestellen. Echter, ook erg benieuwd naar de hoeveelheid bubbels en wat jouw huidige instelling is. overal lees ik max 4 bar. en mensen die om de 1,5 jaar een nieuw systeem nodig hebben..... daar heb ik geen zin in.

ik heb een stahoogte kelder onder mn hele huis, dus ik wil de fles doorvoeren naar "onder " de keuken.
is dat echt alleen puur dat slangetje dat dan langer moet? ik / wij hebben al zo weinig ruimte in de kastjes.dat lijkt me dan wel prettig _/-\o_

vullen kan ik bij Braber, dat zit om de hoek van mn werk! Bonusss 8) misschien hebben deze wel ook setjes. ik gaat ff informeráhh .

met
haagse Groet!

Latorrrssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@casper81 is inderdaad gewoon slangetje maar beneden brengen en dan kan je gewoon 10. Kg kwijt. Ik heb dat ook overwogen maar in mijn sous zit ook een logeerkamer en dan is tien kilogram teveel om zonder CO2 melder te werken, mijn eigen norm overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kogel
  • Laatst online: 31-05 18:00
casper81 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 16:42:
[...]

zo lang al dit topic :9 maarrrr, ik ben geneigd om bij dezelfde te bestellen. Echter, ook erg benieuwd naar de hoeveelheid bubbels en wat jouw huidige instelling is. overal lees ik max 4 bar. en mensen die om de 1,5 jaar een nieuw systeem nodig hebben..... daar heb ik geen zin in.

Latorrrssss
Bubbels zijn prima. Iets meer dan bij de originele flessen. Druk bij mij is 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Werkt bij mij al drie jaar foutloos, 3,5 Bar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunky
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-06 21:51
Wie heeft er een tip wat ik verkeerd doe?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NcsiKohjDLYyqR7FiOW0UFMl0Xk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a3ivYg0OLOLcxHxDS8bTJY1K.jpg?f=fotoalbum_large
Ventiel van kuil gekocht. En een slang erbij.
Slang vervangen. Nieuwe ventiel erop gedraaid. Gaskraan open, maar krijg geen druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Does is wel vol? Vreemd dat het stel wiel voor de instelling van de druk lijkt te missen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrfunky
Ik vraag me nu ook af of de fles vol is. Als ik hem open draai zonder iets erop dan moet je toch gas horen weglopen? Hoor nu niks.
Stel wiel is aanwezig
Heb net de seal van de fles gehaald. Het is een 6 kg fles en hij weegt nu 12,8kg
Ik denk dat ik een lege fles heb gekregen. De tare is toch het lege gewicht van de fles? Er staat op de fles tare 12,8.

Wel vreemd dat ik een lege fles meegekregen heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6EeAaxl-iMgRzjXu1zk3do84Wpk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nW3n0QS8wF4BshxTakFLg9C8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door mrfunky op 07-12-2024 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@mrfunky TARE is inderdaad leeggewicht, dus je hebt een lege fles gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
Wat jullie all zegen lege fles.
Als weer verder gaat met volle fles.
Draai kraan naar qupe dicht.
Daai kraan op fles open (je ziet nu linker manometer op komen 40-60 bar)
Draai nu met sleuteltje (midden) dat op rechter manomater ongeveer 3,5-3,8 bar staat
Draai kraan naar cube open
Tap bruis water en pas de druk nog wat aan (tot 4bar)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunky
Inmiddels een gevulde fles. Het lag aan de kraan op de fles. Die gaat vervangen worden.

Handleiding van kuil gevolgd.
Apparaten uitgezet
Slang op gasfles en cube aangesloten.
Kraan van gas fles open. Rode hendel naar beneden.Hij loopt nu via het overdrukventiel leeg en bouwt geen druk op.

@psdata jij had het nog over kraan naar de cube dicht draaien. Welke kraan is dat?

Enig idee wat ik nu verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

mrfunky schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 18:43:
Inmiddels een gevulde fles. Het lag aan de kraan op de fles. Die gaat vervangen worden.

Handleiding van kuil gevolgd.
Apparaten uitgezet
Slang op gasfles en cube aangesloten.
Kraan van gas fles open. Rode hendel naar beneden.Hij loopt nu via het overdrukventiel leeg en bouwt geen druk op.

@psdata jij had het nog over kraan naar de cube dicht draaien. Welke kraan is dat?

Enig idee wat ik nu verkeerd doe?
Dus overdruk ventiel gaat pas afblazen NADAT je de rode hendel richting cube open zet?

Dat is opmerkelijk.

edit: welke drukken lees je af met de cube kraan dicht maar de fleskraan open?

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 13-12-2024 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunky
De rode kraan open of dicht maakt niet zo veel uit. Zwabbert heen en weer rond de 3,5 / 4 bar met de gasfleskraan open
Staat de rode kraan dicht en zet ik de gaskraan dicht dan blijft de druk op 3,5 bar.
Zet de rode kraan open en de gasfleskraan dicht dan loopt hij langzaam naar nul.

Het gas ontsnapt uit het overdrukventiel met de rode zegel er door

[ Voor 82% gewijzigd door mrfunky op 13-12-2024 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

mrfunky schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 19:58:
Als de kraan naar de cube de rode kraan is op het ventiel van kuil, dan bouwt hij wel druk op als hij dicht staat maar ook dan ontsnapt er continu gas.
Waar ontsnapt het gas dan? Misschien heb je een slang niet diep genoeg of slecht ingevoerd, of is er iets mis met de regulator (zou kunnen gebeurd zijn bij het transport omdat ookd e kraan van de fles al kaduuk was).
Ik zou de Fa. Kuil eens bellen, dit zou redelijk simpel moeten werken maar jij lijkt een maandag set te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
Kuik levert er ook een handleiding bij, heb je die gevolgt.
En ja wat @franssie ook al vraagt, waar lekt het (als ik jou zo hoor lekt het bij 1 van de aansluitingen van je slang naar de cube met die pu)
Kun je testen door een puch fittingen) etje water met zeep in een spuitbusje te doen (plantespuit) of met een kwastje (kopje zeepwater) en de aansluitingen even spuiten of kwasten op de twee aansluitingen.
de puch fittingen moetje wel diep genoeg indrukken.
Maar dat zal ook wel in de handleiding hebben gestaan

De kraan die je die je dicht en open zou moeten draaien is die rode (richting de slag naar de cube)

[ Voor 12% gewijzigd door psdata op 13-12-2024 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunky
Het lekt echt uit het overdruk ventiel.
Dat staafje gaat heel hard op en neer. Zeer duidelijk dat het daar uitloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psdata
mrfunky schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 21:23:
Het lekt echt uit het overdruk ventiel.
Dat staafje gaat heel hard op en neer. Zeer duidelijk dat het daar uitloopt.
Ik zou met je hele setje (fles +reduseer set) terug gaan naar je leverancier en laat hem daar testen zoals je hem nu ook hebt.
Rode kraan dicht ect.. dan moeten zei hem op die 4 bar kunnen regelen.

Maar toch nog effe de vraag hoe staat de druk i gesteld (schroef sleuteltje achter schiltje) in het midden. Helemaal open of dicht of er tussen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat was mijn vraag ook aan @mrfunky maar soit, als die niet wil antwoorden dan houdt het bij mij ook op. zonder informatie blijft het gokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrfunky
Ik heb net wat lopen spelen met die schroef.
Ik dacht dat ik hem in het midden had gezet. Maar heb hem nu flink eruit gedraaid en hij lijkt nu wel goed zijn druk te houden.

Dus bedankt voor de tips. Blijkbaar door hem helemaal dicht te draaien bouwde hij te veel druk op. Ik dacht in de uitgebreide handleiding van het ventiel( dus niet het a4tje van kuil) stond dat je moest beginnen met een dicht gedraaide stand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrfunky
Vanochtend weer verder gegaan.
Op 3,5 bar gaat het goed en daarboven ontsnapt er gas uit het overdrukventiel.
Op de handleiding van kuil staat dat hij op 4 bar ingesteld moet worden.
Maandag toch maar even bellen.
Ik houd ook echt van flink wat bubbels.

Zeepsoptest gedaan bij de slangaansluitingen en daar zit het goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrfunky
Kleine update. Terug gestuurd naar kuil en een vervangend exemplaar gekregen. Deze werkt wel goed.
Ik moet wel zeggen dat ik vroeger bij sodastream veel meer bubbels had dan nu bij mijn quooker. Ook boven de 4 bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemis
mrfunky schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 09:17:
Vanochtend weer verder gegaan.
Op 3,5 bar gaat het goed en daarboven ontsnapt er gas uit het overdrukventiel.
Op de handleiding van kuil staat dat hij op 4 bar ingesteld moet worden.
Ik heb precies dit. Boven de 3.5 bar ontsnapt er lucht. Dit was niet toen ik hem nieuw had.
Houd het even goed in de gaten, dat je niet met een lege fles zit, dat had ik op een gegeven moment omdat er heel zachtjes wat ontsnapte voor een paar maanden omdat die boven 3.5 stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:47
mrfunky schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:05:
Ik moet wel zeggen dat ik vroeger bij sodastream veel meer bubbels had dan nu bij mijn quooker. Ook boven de 4 bar.
Het is totaal niet te vergelijken nee. Heb hem ook op 4 bar staan, maar zie ternauwernood wat bubbeltjes. Soms is er een glas waar je het wat beter in ziet, maar vind het eerlijk gezegd wel tegenvallen.

Heb de originele fles er niet langer dan een dag op gehad, dus kan ook niet vergelijken (is 4 bar misschien te hoog?), maar matig bubbelgevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Toen ik nog een Sodastream gebruikte deed ik inderdaad 2 keer een flinke 'pomp' koolzuur in een fles van 1 liter. Dan bruist het echt a la een nieuwe fles spa rood. De cilinders vliegen er dan wel doorheen.

Nu met grote tank op 4.0 bar vind ik de bubbels echter nog steeds sterk genoeg. Je moet niet direct je glas eronder houden en ook op tijd eronder weg trekken: vooral de laatste plens water is vrijwel koolzuurloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:21

MJV

stin00 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:12:
Toen ik nog een Sodastream gebruikte deed ik inderdaad 2 keer een flinke 'pomp' koolzuur in een fles van 1 liter. Dan bruist het echt a la een nieuwe fles spa rood. De cilinders vliegen er dan wel doorheen.

Nu met grote tank op 4.0 bar vind ik de bubbels echter nog steeds sterk genoeg. Je moet niet direct je glas eronder houden en ook op tijd eronder weg trekken: vooral de laatste plens water is vrijwel koolzuurloos.
Er staat in de handleiding dat het laatste stuk inderdaad "naloop" is om het laatste koolzuurwater uit het systeem te spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 08:21
Heb eerder in dit topic (ruim een jaar geleden) eens gelezen dat de soda stream en Quooker ook een andere manier hebben van co2 toevoegen waardoor de quooker nooit zal “overproduceren” zoals je bij de soda wel gemakkelijk kan doen (extra shots toevoegen zeg maar).
Ik ben zelf tevreden met het bruis niveau, het blijft een klein ‘wonder’ dat er altijd koud bruisend water uit de kraan komt. Geen gedoe met flessen of een extra apparaat en handeling om het zelf te regelen, voor dit gemak heb ik accepteer ik iets minder scherpe bubbels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazekerXX
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-05 15:02
maar ondanks dat er minder bubbels zichtbaar zijn vind ik er wel een sterke bruis smaak aan het water zit.
ik heb zelfs de druk naar 3 bar verlaagd en vind de bruis smaak nog steeds behoorlijk aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ook heb ik het idee dat het water uit de cube de bruis langer vasthoudt dan de soda stream. Sowieso hou ik niet van een hele sterke bruis dus heeft de cube mijn voorkeur. Bij de soda stream helpt het bij mij wel overigens om de CO2 even in te laten trekken, dus ik laat de fles er altijd even twee minuten in staan na het injecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazekerXX
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-05 15:02
franssie schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:22:
Ook heb ik het idee dat het water uit de cube de bruis langer vasthoudt dan de soda stream. Sowieso hou ik niet van een hele sterke bruis dus heeft de cube mijn voorkeur. Bij de soda stream helpt het bij mij wel overigens om de CO2 even in te laten trekken, dus ik laat de fles er altijd even twee minuten in staan na het injecteren.
volgens mij werkt het zo ook in de cube. zodra je wat taps vult het aan met nieuw water en co2 en dan trekt het een soort van in het water voor de volgende tap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15:26
Athome schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:02:
Op aanraden van TS heb ik deze https://www.azaqua.nl/co2-systemen/co2-drukregelaar en deze https://www.azaqua.nl/co2...aar#/202-fles_inhoud-2_kg besteld.
Zoals al vaker aangegeven komen er niet meer bubbels uit dan met de originele Quooker flessen.

Daarom heb ik stelmogelijkheid 1 verwijderd en de aansluiting 2 direct in het reduceertoestel gedraaid. Nu komen er merkbaar meer bubbels uit de cube.
Stelmogelijkheid 1 is namelijk ook weer een reduceermogelijkheid met een heel klein gaatje

[Afbeelding]
Een reactie op een hele oude post maar ben benieuwd of dit nog steeds goed werkt en of je geen problemen heb gehad doordat de druk wellicht hoger dan gewenst was of iets dergelijks. Want ik vind de prik eigenlijk erg tegenvallen en wil dit proberen om zo meer bubbels te krijgen. Of zijn er andere dingen die je hiervoor kunt doen.

En ik vind de cube (eerste generatie) best veel geluid malen. Alsof er een oude computer in de keukenkast bitcoins aan het minen is. Iemand daar nog tips voor? Zit te denken aan noppenfoam aan de binnenkant van de kast te plaatsen maar weet niet of dat helpt en echt mooi is het ook niet natuurlijk

[ Voor 11% gewijzigd door appelflap1992 op 15-01-2025 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:48
appelflap1992 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:46:
[...]
En ik vind de cube (eerste generatie) best veel geluid malen. Alsof er een oude computer in de keukenkast bitcoins aan het minen is. Iemand daar nog tips voor? Zit te denken aan noppenfoam aan de binnenkant van de kast te plaatsen maar weet niet of dat helpt en echt mooi is het ook niet natuurlijk
Bedoel je het pomp geluid? Dat kan komen doordat de plastic leiding ergens tegenaan tikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15:26
Nee dat is het niet denk ik. Het is die zoem nadat je hem gebruikt hebt. Blijft dan ook best lang aan en in het kastje wordt het dan ook warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:19
appelflap1992 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:46:
[...]

Een reactie op een hele oude post maar ben benieuwd of dit nog steeds goed werkt en of je geen problemen heb gehad doordat de druk wellicht hoger dan gewenst was of iets dergelijks. Want ik vind de prik eigenlijk erg tegenvallen en wil dit proberen om zo meer bubbels te krijgen. Of zijn er andere dingen die je hiervoor kunt doen.

De set doet het nog steeds naar behoren. De hoeveelheid bubbels is inderdaad minder maar dat vind ik niet zo'n probleem.
Ik hoor de cube normaal gesproken niet. Alleen als je water getapt hebt, hoor je een soort borrelend geluid uit de Cube komen. Verder geen bijgeluiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-05 13:36
MJV schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 18:12:
[...]

Er staat in de handleiding dat het laatste stuk inderdaad "naloop" is om het laatste koolzuurwater uit het systeem te spoelen.
De eerste seconden bevatten ook nauwelijks koolzuur deze laat ik ook lopen en dan heb ik echt wel een prima glas bruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Laatst online: 19:33
Ik stap over van sodastream naar quooker cube. In de garage heb ik een 10kg fles koolzuur staan met stijgbuis en adapter waarmee ik momenteel de sodastreamcilinders bijvul.

Voor de quooker cube zie ik 3 mogelijkheden:
  1. Quookercilinders bijvullen met de 10kg fles. Kosten 45 euro voor nieuwe adapter + 50 euro voor 2 extra cilinders (voor voorraad) = 95 euro. Voordelen: niet duur en makelijk vervangbaar. Cilinders kunnen in de vriezer voor het bijvullen. Nadelen: vaak bijvullen en vervangen.
  2. 2kg fles kopen + adapter quooker + bijvulslang. 80 + 100 + 35 = 215 euro. Hiermee kan ik de 2kg fles vullen met de 10kg fles. Voordelen: gemak, weinig bijvullen. Nadelen: past niet in vriezer dus fles gaat niet tot 2kg bijgevuld worden, dure investering.
  3. Hetzelfde als optie 2, zonder 10kg fles en vulslang. Wellicht met 2e 2kg fles. Ongeveer even duur als optie 2. Voordelen: nooit meer zelf bijvullen. Nadelen, vaker nieuwe CO2 halen bij gasleverancier.
Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psdata
Optie 4
Een reduceer ventiel/kraan set kopen en x meter slang.
Laat 10 kg fles in garage of berging staan en leg de slang tussen de 10kg fles en je Quooker.
Eens in de paar jaar je fles laten vullen.
Ik doe hier ongeveer 3a4kg p/jaar.
Mijn fles staat in de trapkast en 6 meter slang.

aanvulling : moet stijg buis er wel uit of fles vervangen bij inruil/vullen

[ Voor 12% gewijzigd door psdata op 07-04-2025 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stemis
Update betreft error E4.
Ik heb een 2 jaar oude cube en deze bleef constant error e4 geven. Ik heb toen de achterkant open geschroefd en daar zit een condens bakje en die zat helemaal vol. Deze geleegd, quooker gereset, maar een uur later zat het bakje weer vol. Ook de straal uit de kraan was minimaal. Het water bleek uit een zwart koppelingetje van de co2 slang intern te komen.

Quooker monteur laten komen en wat blijkt, de oudere quooker cubes hebben een foute sensor waardoor de quooker zichzelf te koud maakt en dus bevriest. Er ontstaat dus een ijsbonk waardoor je cube eigenlijk niks meer doet. Bij mij is de sensor, de printplaat en de co2 slang intern vervangen. Blijkt een zeer bekend probleem en zelfs buiten de garantie lossen ze dit op ivm met deze kinderziektes. Mocht je dit probleem dus hebben, laat quooker komen om de boel te vervangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gompie23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 05:51
Top bedankt voor het delen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:18

ITsEZ

parttime all-rounder

Vraagje aan de mensen die de originele flessen bijvullen, ik heb nu sinds ~2 jaar deze adapter voor de quooker flessen https://www.co2-adapter.d...apter-pro-2-plus-quooker/

Vandaag heb ik weer wat flessen bijgevuld die uit de vriezer komen echter lijkt het “ventiel” van sommige flessen niet helemaal goed af te sluiten en lijkt er na het vullen nog gas uit sommige flessen te komen. Gaat er te veel gas in omdat de flessen in de vriezer liggen en komt er dan te veel druk op de flessen?

Weet iemand hier de oorzaak en oplossing voor?

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timonator
  • Laatst online: 19:06
Ik was eerst wel geïnteresseerd in zelf sodastream flessen bij te vullen, maar toen kwam ik de Quooker setup tegen op tweakers en heb ik op marktplaats een Quooker combi en oude cube op de kop kunnen tikken. Een 10kg co2 gekocht bij de drankenhandel. €57 + €80 leeggoed. En de Kuil druk reduceer op 4bar. Ik was in het begin zeer teleurgesteld in de hoeveelheid bubbels, maar je moet het wat tijd geven. Nu komt er prima bruiswater uit de kraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-06 21:55
Timonator schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:25:
Ik was eerst wel geïnteresseerd in zelf sodastream flessen bij te vullen, maar toen kwam ik de Quooker setup tegen op tweakers en heb ik op marktplaats een Quooker combi en oude cube op de kop kunnen tikken. Een 10kg co2 gekocht bij de drankenhandel. €57 + €80 leeggoed. En de Kuil druk reduceer op 4bar. Ik was in het begin zeer teleurgesteld in de hoeveelheid bubbels, maar je moet het wat tijd geven. Nu komt er prima bruiswater uit de kraan.
Bevalt het een beetje? komt het net zo eruit als een sodastream, of minder sterk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timonator
  • Laatst online: 19:06
Ik ben er blij mee, natuurlijk kun je met een sodastream precies kiezen hoeveel prik er in je fles zit. Maar met 4bar en mijn kraanwater zou ik zeggen zeker van Spa rood niveau. Ik zelf woon aan de Maas in Belgisch Limburg en heb zo goed als geen kalk in het kraanwater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje44magnum
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:42
Djarune schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:08:
Ik stap over van sodastream naar quooker cube. In de garage heb ik een 10kg fles koolzuur staan met stijgbuis en adapter waarmee ik momenteel de sodastreamcilinders bijvul.

Voor de quooker cube zie ik 3 mogelijkheden:
  1. Quookercilinders bijvullen met de 10kg fles. Kosten 45 euro voor nieuwe adapter + 50 euro voor 2 extra cilinders (voor voorraad) = 95 euro. Voordelen: niet duur en makelijk vervangbaar. Cilinders kunnen in de vriezer voor het bijvullen. Nadelen: vaak bijvullen en vervangen.
  2. 2kg fles kopen + adapter quooker + bijvulslang. 80 + 100 + 35 = 215 euro. Hiermee kan ik de 2kg fles vullen met de 10kg fles. Voordelen: gemak, weinig bijvullen. Nadelen: past niet in vriezer dus fles gaat niet tot 2kg bijgevuld worden, dure investering.
  3. Hetzelfde als optie 2, zonder 10kg fles en vulslang. Wellicht met 2e 2kg fles. Ongeveer even duur als optie 2. Voordelen: nooit meer zelf bijvullen. Nadelen, vaker nieuwe CO2 halen bij gasleverancier.
Iemand tips?
Mijn tip is ik heb mijn 2.7 liter cilinder in Bergen op Zoom gehaald bij iemand die zelf CO2 afvult deze cilinder krijg je gratis in bruikleen mee maar je moet natuurlijk wel naar Bergen op Zoom toe ik dacht plusminus €35 voor 2,7 liter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Laatst online: 19:33
Edje44magnum schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:41:
[...]

Mijn tip is ik heb mijn 2.7 liter cilinder in Bergen op Zoom gehaald bij iemand die zelf CO2 afvult deze cilinder krijg je gratis in bruikleen mee maar je moet natuurlijk wel naar Bergen op Zoom toe ik dacht plusminus €35 voor 2,7 liter
Dat vind ik teveel gedoe. Ik ben voor de allergoedkoopste optie gegaan die ik nog niet had vermeld.

Voor nog geen 10 euro een simpele Tr21-4 naar Tr21-3 adapter gekocht op ali. Zo kan ik alle sodastream cilinders die ik al had blijven gebruiken op de Cube. Eens in de zoveel tijd vul ik ze allemaal. Die cilinders passen ook mooi in de vriezer voor het vullen. Met grotere cilinders is thuis vullen heel lastig. De gasbedrijven doen dat met droogijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpel_800
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20:26

timpel_800

Amber 65

Ik heb ook een drukregelaar bij azaqua besteld en gemonteerd. CO2 fles van 2kg bij een lokale drankenhandel gehaald met statiegeld. Vullen is 30 euro. Best prijzig maar versturen/retouren is al snel duurder.

Als tip zou ik wel zeggen bestel een CO2 slang mee, van die originele van Quooker is sowieso erg kort, en je krijgt hem niet zonder speciaal gereedschap van dat reduceer ventiel af.

Wat ik mij wel afvraag: hoe koud wordt jullie water van de Cube? Ik vind het namelijk niet echt koud (zeker niet zo koud als mijn koelkast 4graden C). Al met al vind ik dat hele cube concept best tegenvallen: niet echt koud en de bubbels.... Maar goed. Happy wife Happy life :)

Amber 65 voor VVW. Atlantic Explorer SWW. PV 19.2kWp -> Noord: SMA SB1.5 - SMA ZW: SMA STP 3.0- Zuid: SMA STP 4.0 - ZZO: SMA STP6.0TL, Kia Niro EV. Zappi Laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Laatst online: 14:00
@timpel_800 ik vind het hier best koud. Je moet hem wel eerst even laten lopen, want het eerste stuk van de kraan is opgewarmd water.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Heeft iemand hier ooit problemen gehad met z'n CO2 drukregelaar? Ik kom net thuis en hoor een sissend geluid in de keuken.. ik dacht direct shit dat moet de CO2 tank wel zijn waar een drukregelaar op zit.

Tank meteen dicht gedraaid en direct ramen/deuren open. De 5KG tank staat nu op 25 bar, volgens mij hoort dit 50 á 60 te zijn? Hij is 2 maand geleden bijgevuld, er is een goede 4.5KG CO2 uit ontsnapt lijkt het.

De tank zelf is zo goed als nieuw en de Kuil Nicos drukregelaar is nog geen jaar oud. Alles is keurig lekvrij geinstalleerd met goed materiaal. Ik heb geen idee hoe dit kan.. zal eens contact opnemen met ze :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stemis
stin00 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:14:
Heeft iemand hier ooit problemen gehad met z'n CO2 drukregelaar? Ik kom net thuis en hoor een sissend geluid in de keuken.. ik dacht direct shit dat moet de CO2 tank wel zijn waar een drukregelaar op zit.

Tank meteen dicht gedraaid en direct ramen/deuren open. De 5KG tank staat nu op 25 bar, volgens mij hoort dit 50 á 60 te zijn? Hij is 2 maand geleden bijgevuld, er is een goede 4.5KG CO2 uit ontsnapt lijkt het.

De tank zelf is zo goed als nieuw en de Kuil Nicos drukregelaar is nog geen jaar oud. Alles is keurig lekvrij geinstalleerd met goed materiaal. Ik heb geen idee hoe dit kan.. zal eens contact opnemen met ze :-(
Ja precies hetzelfde gehad.
Bij mij was de tank leeg. Ook contact gehad met KN; die zeiden oplossing is terugschroeven naar 3-3.5 bar. Tja…
Bij mij begon het sissen vanaf 3.5; dat is het overdrukventiel. Teruggeschroefd naar 3.4 en geen problemen meer gehad.

Ik denk eerlijk gezegd dat het Micromatic ventiel die 4 bar helemaal niet aankan.

Ps als je gaat terugschroeven; altijd eerst naar beneden schroeven en eindigen met omhoog schroeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Stemis op 30-05-2025 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Stemis schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:22:
[...]

Ja precies hetzelfde gehad.
Bij mij was de tank leeg. Ook contact gehad met KN; die zeiden oplossing is terugschroeven naar 3-3.5 bar. Tja…
Bij mij begon het sissen vanaf 3.5; dat is het overdrukventiel. Teruggeschroefd naar 3.4 en geen problemen meer gehad.

Ps als je gaat terugschroeven; altijd eerst naar beneden schroeven en eindigen met omhoog schroeven.
Hij stond hier op 3.9 bar het afgelopen jaar en dat heb ik nooit aangepast, werkte perfect. Nu ineens de hele tank leeg met een toch wel gevaarlijk CO2 lek. Ik dacht met een wat duurdere Kuil Nicos kwaliteit in huis te halen, maar dit is wel teleurstellend dan :-(

Edit: net maar weer laten bijvullen, er was inderdaad zo'n 4.5 kg CO2 uit... voor €17 nu weer een volle tank. @Stemis Kuilnicos zegt net per mail dat ik 3.9 a 4.0 bar moet terugschroeven naar 3.7/3.8 en dan is het probleem opgelost. Ik had juist deze gekozen omdat hij tot 4.0 bar betrouwbaar zou moeten werken..

[ Voor 17% gewijzigd door stin00 op 30-05-2025 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:19
CO (koolmonoxide) gas is gevaarlijk. CO2 absoluut niet. Je drinkt het immers ook op en het zit gewoon in de lucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psdata
Athome schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 11:00:
CO (koolmonoxide) gas is gevaarlijk. CO2 absoluut niet. Je drinkt het immers ook op en het zit gewoon in de lucht.
Maar te grote concentratie is echt wel slecht. Het verdrukt de zuurstof in de lucht. Zie de co2 blusser.
Niet voor niets bij "grote" co2 installatie (cafe's) dat men er een co2 melder bij plaatst.
Het is goed dat bovenstaande zijn kastje ventileerde en de ruimte er bij.
Maar je hebt gelijk in kleine hoeveelheden beheersbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemis
stin00 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:24:
[...]

Hij stond hier op 3.9 bar het afgelopen jaar en dat heb ik nooit aangepast, werkte perfect. Nu ineens de hele tank leeg met een toch wel gevaarlijk CO2 lek. Ik dacht met een wat duurdere Kuil Nicos kwaliteit in huis te halen, maar dit is wel teleurstellend dan :-(

Edit: net maar weer laten bijvullen, er was inderdaad zo'n 4.5 kg CO2 uit... voor €17 nu weer een volle tank. @Stemis Kuilnicos zegt net per mail dat ik 3.9 a 4.0 bar moet terugschroeven naar 3.7/3.8 en dan is het probleem opgelost. Ik had juist deze gekozen omdat hij tot 4.0 bar betrouwbaar zou moeten werken..
Het problem schijnt te zijn dat het diafragma vies is. Als je dit schoonmaakt moet het opgelost zijn. Ik heb echter het ventiel zelf niet open gekregen omdat ik er geen grip op kreeg en niet de juiste tools heb. Je kan dit wel proberen. Lees op meerdere fora’s dat dit het moet verhelpen
Pagina: 1 2 3 4 Laatste