Dj-sannieboy schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 09:01:
Ik ben aan het twijfelen of ik de optie "Leveren en aanbrengen van een grondkabel op rol" (€467) (eventueel op een aparte groep, €544) afneem of niet. Ik denk dat het voornamelijk praktisch zal zijn voor eventuele tuinverlichting.
Lijkt mij alleen aardig aan de prijs?
(Ik heb de vraag uit staat of een mantelbuis vanaf de meterkast naar de berging mogelijk is, aangezien deze niet op de optielijst staat)
Als je alleen en enkel maar tuinverlichting aan gaat sluiten zou ik het niet doen. Maar als je een redelijke tuin hebt en in de toekomst wilt gaan "pimpen" dan zou ik het wel overwegen. Als je een overkapping wilt gaan bouwen met elektrische apparatuur welke wat meer stroom vragen. Of een zwembad welke door een warmtepomp wordt verwarmd. Of extra zonnepanelen op de overkapping.
Ik zit nu met een soortgelijke keuze, maar heb in het verleden die keuze verkeerd gegokt. Ik heb geen buitenkabel gelegd, dus haal nu alles van de schuur af(welke dus op dezelfde groep zit als de woonkamer).
Maar wel een warmtepomp eraan die de hottub verwarmd. Nou is dat niet de grootste, dus het gaat allemaal wel. Maar had toentertijd toch voor een aparte groep moeten kiezen.
Als in de zomer de warmtepomp staat de draaien en mijn vrouw is aan het stofzuigen en mijn dochter zet de waterkoker aan... Het is allemaal maar kortstondig en kan verder weinig kwaad. Liever de betere optie kiezen.
Bij mij is de keuze van de buitenkabel op rol(10 meter) op een aparte groep een whopping 890 euro.
Een andere optie is het aanbrengen van een mantelbuis met diameter van 75mm. Deze optie is 255 euro.
Iemand een idee hoe dat in de praktijk uit pakt? Er staat wel de volgende tekst bij:
Het aanbrengen van een mantelbuis voor een laadvoorziening
t.b.v. een elektrisch voertuig:
- Het aanbrengen van een mantelbuis vanaf de kruipruimte in de nabijheid van
de meterkast naar de toekomstige positie van een laadunit op eigen kavel;
- De mantelbuis wordt in pvc uitgevoerd met een diameter van 75mm;
- In de fundering wordt een sparing aangebracht;
- De meterkastinrichting wordt niet aangepast op de toekomstige voorziening;
- De aanbieding is exclusief voedingskabel en laadunit.
Moet ik dan zelf nog een gat maken in de meterkast naar de kruipruimte? Iemand die dit opgeleverd heeft gekregen?
En ik neem aan dat deze dan aan de oprit kant ergens in de fundering naar buiten komt.
Dus zelf uiteraard nog voorzien van grondkabel en aansluiten in de MK. Dat moet lukken voor het prijsverschil. Kan het uiteraard ook vragen bij de gesprekken voor meerwerk, maar ben graag voorbereid.