Goedemiddag allen,
Wij hebben deze week de koop-/aanneemovereenkomst ondertekend voor onze tussenwoning met muurkapel van 125m2 (+ 12,5m2 aanbouw) die eind 2026 wordt opgeleverd. De woning heeft energielabel A++++ en beschikt over een lucht-water warmtepomp en lage temperatuur vloerverwarming in de gehele woning minus badkamer en zolder. Het sanitair moeten we verplicht bij de aannemer afnemen. Deze zitten er ook al zeer standaard in in het aankoopbedrag. We willen alleen extra gaan betalen voor mooiere tegels en later zelf het badkamermeubel etc. vervangen. De keuken willen we zo ver nu bekend bij de IKEA gaan kopen en laten installeren.
Betreft meerwerk hebben we tot op heden gecalculeerd de uitbouw van 2.4m (23k), dubbele deuren met twee zijlichten(2.4k), de badkamer met 50cm vergroten (1.1k), vloerverwarming in de badkamer(1.2k), buitenkraan en schrobput (1.1k) én een zwikje elektra meerwerk zoals min. 14 loze leidingen en mantelbuis 50mm naar voor en achter (i.v.m. geen toegankelijke kruipruimte) (3.2k).
Ik ga als elektricien zijnde na oplevering zelf meer sleuven maken en elektra trekken. De grote hoeveelheid loze leidingen zijn voor iedere ruimte én een stuk of 6 op zolder voor toekomstige thuisbatterij en andere toekomstplannen. De afwerking van de wanden willen we naderhand zelf doen, sleuven dicht smeren, voorbewerken, glasvliesbehang en schilderen. Ook de beplating op zolder willen we zelf afwerken én in de toekomst misschien een wand plaatsen voor een extra slaapkamer (deze kost bij bouw 5.5k...). Ook de vloer willen we zelf gaan leggen. De vurenhouten trappen zijn fabrieksmatig gegrond dus die willen we zelf gaan lakken. Misschien willen we op de open zoldertrap stootborden laten plaatsen i.v.m. kinderen.
Ik ben ben benieuwd wat voor onvoorziene kosten we nog tegenaan gaan lopen. Zo ver ik nu kan bedenken schieten me alleen nog de deuren te binnen. Dat zijn 'saaie' witte opdek deuren.
Maar al met al, vanaf nu ga ik dit topic nauwlettend in de gaten houden. Ik hou jullie in de gaten!