Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
MisterX333 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:28:
[...]

Wij hebben zelf een bad als extra gekozen, komt dat dan niet voor onze rekening?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietkot
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-09 22:11
Draakje5 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 23:06:
[...]

Dan heb je een hoop extra zonnepanelen om aan beng te voldoen en de boiler op 60gr te houden constant?
Warmtepomp zit bij ons op een aparte meter waardoor ik het verbruik van mijn warmtepomp met mijn 2 (!) zonnepanelen niet kan verrekenen. Welkom bij Eteck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietkot
Wolly schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 23:06:
[...]

3 kamers = 4 personen.
Geen douche wtw + bad moet 226 liter zijn

60c ipv 55c = correctiefactor 0,9

Dus dan moet je een boiler hebben van 203 liter.

Bron
Ah ik wist niet dat er geen wtw in dit geval was. Met wtw douchepijp zou die 180L volgens mij wel voldoende zijn (maar ik heb deze berekening al een tijdje geleden gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Frietkot schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 08:55:
[...]

Warmtepomp zit bij ons op een aparte meter waardoor ik het verbruik van mijn warmtepomp met mijn 2 (!) zonnepanelen niet kan verrekenen. Welkom bij Eteck.
Kan via energieleverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16:08
Wij willen de tuin verlichting gaan leggen en dat kunnen we van twee punten halen zo te zien.

Kan iemand uitleggen wat deze twee symbolen zijn ? Want ik weet niet wat het handigst is om de kabels bij aan te sluiten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQqnhf1OZ-HhuBiX8o9x-1wB074=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCJU38rNjMZdBbv4lBfJzxEx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:23
Die cirkel is een verlichtingspunt deze zit waarschijnlijk hoog op de gevel dus lijkt mij niet handig voor tuinverlichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
Dat is de complex bepaling, mogelijk haal ik consument en zakelijk door elkaar hoor. Leuke vraag voor een energie draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16:08
perspectivebass schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:22:
Die cirkel is een verlichtingspunt deze zit waarschijnlijk hoog op de gevel dus lijkt mij niet handig voor tuinverlichting
Er zijn twee punten op de gevel. Hoog en laag. Als de cirkel met kruis een verlichtingspunt is, wat is het andere symbool?

Is het een combinatie van symbolen? Want ik
Zie het niet in de Arei legenda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Vendetta_X schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:27:
[...]

Dat is de complex bepaling, mogelijk haal ik consument en zakelijk door elkaar hoor. Leuke vraag voor een energie draadje.
Sorry, dat begrijp ik niet. Jij geeft aan dat je met een Eteck meter de opbrengst van zonnepanelen kan verrekenen.

Zou je willen uitleggen hoe dat werkt? Er zijn meer mensen met Eteck in dit draadje dus het past hier uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vahaan1
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20-09 22:38
Patox schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:55:
Vraagje hier. Bij ons blijkt naar voren te komen dat het de buitenzijde van dubbel glas bij enkele ramen geen veiligheids glas is. Dit is niet conform NEN 3569 voor de ramen/deuren die tot de grond doorlopen.

De bouwer zegt dat ze zich niet aan NEN normeringen hoeven te houden maar aan het bouwbesluit. Klopt dat? Kan ik mij niet voorstellen

https://www.rijksoverheid...elgeving/bouwbesluit-2012
In mijn contract (nieuwbouwproject in Nuenen) staat:
BEGLAZING
De navolgende beglazing wordt toegepast: Isolerend HR++ (Hoog Rendement) glas wordt toegepast in de ramen en deuren van:
- De buitenramen en -deuren van de gehele woning.
- Veiligheidsbeglazing, op begane grond en verdieping conform NEN 3569.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frietkot
Wolly schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:01:
[...]

Sorry, dat begrijp ik niet. Jij geeft aan dat je met een Eteck meter de opbrengst van zonnepanelen kan verrekenen.

Zou je willen uitleggen hoe dat werkt? Er zijn meer mensen met Eteck in dit draadje dus het past hier uitstekend.
Wat ik mij heb laten vertellen kan dit niet. Eteck heeft een aparte meter en heeft daar zelf een energiecontract op lopen. Vervolgens betaal je via je maandbedrag de energiekosten die Eteck betaalt weer aan ze terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Frietkot schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:39:
[...]

Wat ik mij heb laten vertellen kan dit niet. Eteck heeft een aparte meter en heeft daar zelf een energiecontract op lopen. Vervolgens betaal je via je maandbedrag de energiekosten die Eteck betaalt weer aan ze terug.
En dat zal heus geen 30 cent per kwh zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frietkot
Draakje5 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:42:
[...]

En dat zal heus geen 30 cent per kwh zijn?
Dat maken ze niet bekend, de boeven... Je betaalt het maximaal toegestane tarief volgens de ACM bij Eteck per Gj (daar zit de elektra in verwerkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09:03
Smartbikers schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:13:
Wij willen de tuin verlichting gaan leggen en dat kunnen we van twee punten halen zo te zien.

Kan iemand uitleggen wat deze twee symbolen zijn ? Want ik weet niet wat het handigst is om de kabels bij aan te sluiten

[Afbeelding]
Bij ons staat er zonwering bij dat symbool. Dus dat zit ook hoog dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vahaan1
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20-09 22:38
Furious7e schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:04:
Goedemiddag allemaal,

Mijn partner en ik hebben een nieuwbouwwoning gekocht en hebben vandaag kopersgesprek gehad. Over veel zaken zijn we al uit. Één ding houdt ons nog erg bezig. We willen graag een aanbouw. Via de aannemer kost dit €37.500 voor 1.2 m uitbouw over de volle breedte van 5.7 m. Onze kopersbegeleider gaf zelf aan dat dit prijzig is, maar dat de prijs niet onderhandelbaar is. Geen enkele andere koper in het project van ruim 20 woningen gaat voor deze optie. Toch willen we wel graag aanbouw. We verdiepen ons in de mogelijkheid om dit later (of zelfs direct na oplevering) zelf te laten doen. Ik lees daar op deze website veel bedenkingen over. Aandachtspunten zoals fundering, doortrekken vloerverwarming, bouwen op de erfgrens etc. Is jullie inschatting dat het gezien deze prijs voor aanbouw, de moeite waard is om zelf te laten doen? Of ben je dan uiteindelijk ongeveer net zo veel kwijt. Het gaat om een rijtjeswoning van (prefab) betonconstructie met vloerverwarming. Het was niet mogelijk om alleen fundering aan te laten leggen voor aanbouw. Tips en overpeinzingen zijn welkom!
Bij ons kost de aanbouw 1.2m van beukmaat 6. 53m overigens 23.5K (Nuenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoVer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-09 21:00
vahaan1 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:12:
[...]

Vind ik nog vrij duur, maar Nuenen gok ik. Bij ons 2.4m over 5.50m was 21.9K en dat is dan aan de andere kant van de snelweg (Heeze). Maar dat was een prijs van 1 jaar geleden toen we kochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Smartbikers schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:34:
[...]

Er zijn twee punten op de gevel. Hoog en laag. Als de cirkel met kruis een verlichtingspunt is, wat is het andere symbool?

Is het een combinatie van symbolen? Want ik
Zie het niet in de Arei legenda
Cirkel is voor je lamp. Het andere symbool is een aansluitpunt elektra bedraad (In dit geval met 1 fase).
Deze zal hoogstwaarschijnlijk voor je buitenlamp zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
Frietkot schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:49:
[...]

Dat maken ze niet bekend, de boeven... Je betaalt het maximaal toegestane tarief volgens de ACM bij Eteck per Gj (daar zit de elektra in verwerkt).
In dat tarief zitten ook alle vaste kosten naast de pure levering en dat zonder teruggave eb, ik neem aan dat die op de andere aansluiting zit.

@Wolly ik ken gelukkig deze constructie niet. Het voelt heel vreemd, een externe partij die voor jou een extra meetpunt aanvraagt op jouw aansluiting. Als ik @Frietkot goed begrijp wil je dus ook niet salderen op dat meetpunt omdat het geen invloed heeft op je kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:46
vahaan1 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:12:
[...]

Wat leuk nog een (toekomstig) Nuenen west bewoner!
remcoVer schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 21:45:
[...]

Vind ik nog vrij duur, maar Nuenen gok ik. Bij ons 2.4m over 5.50m was 21.9K en dat is dan aan de andere kant van de snelweg (Heeze). Maar dat was een prijs van 1 jaar geleden toen we kochten.
bij ons was die aanbouw (van 1,80 binnenmaat 5,65 breed) iets meer als 20K, die prijs stond al wel vast in 2022 dus inmiddels zal alles wel (veel) duurder geworden zijn. het is een beetje afhankelijk van het type woning, de bouwer en de regio. maar ik vind 2K per vierkante meter best mee vallen, als ik kijk naar de m2 prijs in de wijk koop ik voor dat zelfde geld die m2 niet in een ander huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:14
Zijn er hier mensen met ervaring met een Ducobox Silent? Dit wordt waarschijnlijk de ventilatiebox die in onze nieuwbouwwoning wordt geplaatst als ik kijk naar woningen die eerder zijn opgeleverd in eerdere fases van het project.

Op basis van de plattegrond vind ik dat hij niet handig is geplaatst op zolder. Ik had hem liever dichter bij de trap gehad in verband met de realisaties van kamers op zolder.

Zo is de plaatsing op zolder, met ongeveer 2.4m tussen de trap en de ventilatiebox:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7eGX9ozL6GwXE97WJ9Z3S8qWPPI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/a0eVAvQqTdQ21ipa0hbbMkA5.png?f=fotoalbum_large

Maar zo ziet hij er uit in een opgeleverde woning van hetzelfde type in een eerdere fase. Dat lijkt mij toch een stuk kleinere afstand dan 2.4m tot de trap maar wellicht dat dat optisch bedrog is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQ2QYifzzXcwNLPKdnEESgQEG_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c7hxl80aLR5EFI3LZNMz8ICD.jpg?f=fotoalbum_large

Nou mijn vragen:
1) Doet zo'n Ducobox Silent een beetje zijn naam eer aan en is hij inderdaad stil in gebruik?

2) Mocht de Ducobox nu toch ongelukkig geplaatst zijn - ver van de trap af - én de bouwer wil dit niet als meerwerk meenemen om hem dichter naar de trap toe te plaatsen, is het verplaatsen dan iets wat na oplevering nog gemakkelijk te realiseren is? De moeilijkheid zal hem dan wel zitten in het verplaatsen van die afvoerpijp die op een bepaalde plek door het dak komt, gok ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:40
Als het opgeleverd wordt, zoals op de foto. dan zou ik het lekker zo laten. Je hebt enige ruimte nodig bij de trap om naar beneden te gaan en daar fatsoenlijk te kunnen bewegen.

Ik zou navragen waar dat ding exact geplaatst wordt. Op de foto lijkt deze 1 meter van de trap af te staan. Dat lijkt mij netjes gezien de grootte van de ruimte.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Ik zou 'm persoonlijk liever verder van de trap hebben staan zodat het in een aparte ruimte gezet kan worden ivm geluid van de MV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweaker_BE
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
Hij lijkt gewoon recht onder je dakdoorvoer te zitten, die 2,4m kan best kloppen.

Stil zijn die dingen nooit, een kast of andere ruimte eromheen werkt altijd beter. Zeker als ik dit prutswerk met de dempers zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Lupadi schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:36:
bij ons was die aanbouw (van 1,80 binnenmaat 5,65 breed) iets meer als 20K, die prijs stond al wel vast in 2022 dus inmiddels zal alles wel (veel) duurder geworden zijn. het is een beetje afhankelijk van het type woning, de bouwer en de regio. maar ik vind 2K per vierkante meter best mee vallen, als ik kijk naar de m2 prijs in de wijk koop ik voor dat zelfde geld die m2 niet in een ander huis :)
Iets verderop in Helmond Brandevoort waren dit de opties bij Hazenwinkel in 2023 voor huizen met 5,4 of 5,7 meter breedte (binnenmaat):

optie 3 Uitbouw begane grond 1,2 meter (twee-onder-een-kapwoning 5400) € 20.000
optie 4 Uitbouw begane grond 2,4 meter (twee-onder-een-kapwoning 5400) € 26.500
optie 5 Uitbouw begane grond 1,2 meter (twee-onder-een-kapwoning 5700) € 21.000
optie 6 Uitbouw begane grond 2,4 meter (twee-onder-een-kapwoning 5700) € 27.000
optie 7 Uitbouw begane grond tot achterzijde gemetselde berging
(twee-onder-een-kapwoning 5400, l= 2840) € 28.500

Uitgerekend per m2 die je extra krijgt is de grootste uitbouw veruit het goedkoopste en de 1,2m het duurste. En de prijs per m2 bij huizen die hier in de regio te koop staan is nog veel hoger, dus een goede investering als je het geld kunt investeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

mkrmr schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:37:
[...]

Iets verderop in Helmond Brandevoort waren dit de opties bij Hazenwinkel in 2023 voor huizen met 5,4 of 5,7 meter breedte (binnenmaat):

optie 3 Uitbouw begane grond 1,2 meter (twee-onder-een-kapwoning 5400) € 20.000
optie 4 Uitbouw begane grond 2,4 meter (twee-onder-een-kapwoning 5400) € 26.500
optie 5 Uitbouw begane grond 1,2 meter (twee-onder-een-kapwoning 5700) € 21.000
optie 6 Uitbouw begane grond 2,4 meter (twee-onder-een-kapwoning 5700) € 27.000
optie 7 Uitbouw begane grond tot achterzijde gemetselde berging
(twee-onder-een-kapwoning 5400, l= 2840) € 28.500

Uitgerekend per m2 die je extra krijgt is de grootste uitbouw veruit het goedkoopste en de 1,2m het duurste. En de prijs per m2 bij huizen die hier in de regio te koop staan is nog veel hoger, dus een goede investering als je het geld kunt investeren...
Bij ons vragen ze voor een uitbouw van 1,2m €20.400 en voor 2,4m €29.600. Gaat om een 2-onder-1-kap woning van 5,3m breed. Wij gaan voor 2,4m extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying35
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:54
Hier zelfs nog een stuk duurder. 1,2m voor 29.790 en 2,4m voor 44.370. 5,8m breed. Niet ver van Helmond vandaan. We schrokken wel van de prijzen toen we de de eerste keer zagen. Maar zijn uiteindelijk wel voor 1,2m gegaan. Het geeft gewoon heel veel meer opties in de woning en achteraf het zelf uitvoeren zien we niet zo zitten ivm de vele nadelen die daar mee samen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Hier mijn uitbouw info + prijs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMd-_7dXuybVXbLXazc7cPvLDAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H0pLtnHKYZkFONnHCDGWAGBw.jpg?f=fotoalbum_large

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Hoeveel jaar terug :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leeri003
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:34
Hier dit jaar uitbouw van 1,4 mtr bij nieuwbouw €11.650 over een breedte van 5,46 mtr viel ons best mee en was een nobrainer om niet te doen.
Wat dan wel weer jammer is dat de kopersbegeleiding niets zegt dat de buren een uitbouw van 1,5 mtr deden, dan hadden we daarin mee kunnen gaan nu zit er net een klein verschil in de twee onder één kap.

[ Voor 41% gewijzigd door leeri003 op 05-08-2024 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-08 18:07
Bij ons uitbouw van 1,80 (breedte huis binnenmaat 5,13) € 24.290. In 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19:14
Hier €22.500 voor 1,8m over een breedte van grofweg 5 meter (binnenmaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:14
Tweaker_BE schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 19:14:
Hij lijkt gewoon recht onder je dakdoorvoer te zitten, die 2,4m kan best kloppen.

Stil zijn die dingen nooit, een kast of andere ruimte eromheen werkt altijd beter. Zeker als ik dit prutswerk met de dempers zie.
Bedankt (ook @Loft en @Draakje5). Ik heb hier geen verstand van, kan je toelichten wat er voor prutswerk is aan de dempers?

Ik kan nog niet aan de bouwer vragen waar de MV exact wordt geplaatst. We zitten nog heel vroeg in het proces, de KAO is net getekend dus nog niet eens een kopersbegeleider en het is bouwvak. Klinkt als een goed idee om om de MV heen een kleine aparte ruimte of kast te maken, maar we willen al wel een beetje bedenken met wat wel/niet mogelijk is op zolder qua indeling. Hoe groter zo'n ruimte/kast, hoe minder er overblijft voor andere kamers. Als de MV inderdaad 2.4meter van de trap af zit, dan houd ik maar zo'n 3.3 meter over van de MV tot aan de muur korte zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tiuri schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 22:30:
[...]

Bedankt (ook @Loft en @Draakje5). Ik heb hier geen verstand van, kan je toelichten wat er voor prutswerk is aan de dempers?

Ik kan nog niet aan de bouwer vragen waar de MV exact wordt geplaatst. We zitten nog heel vroeg in het proces, de KAO is net getekend dus nog niet eens een kopersbegeleider en het is bouwvak. Klinkt als een goed idee om om de MV heen een kleine aparte ruimte of kast te maken, maar we willen al wel een beetje bedenken met wat wel/niet mogelijk is op zolder qua indeling. Hoe groter zo'n ruimte/kast, hoe minder er overblijft voor andere kamers. Als de MV inderdaad 2.4meter van de trap af zit, dan houd ik maar zo'n 3.3 meter over van de MV tot aan de muur korte zijde.
Wij willen op zolder 2 kamers realiseren, maar helaas is het bij ons niet mogelijk de MV-box op zolder te verplaatsen. De wasmachine aansluiting (aanvoer/afvoer) gelukkig wel.

Voor de MV-box gaan we dan maar voor een geluidsdempende ombouw/kast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:50
leeri003 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:33:
Hier dit jaar uitbouw van 1,4 mtr bij nieuwbouw €11.650 over een breedte van 5,46 mtr viel ons best mee en was een nobrainer om niet te doen.
Wat dan wel weer jammer is dat de kopersbegeleiding niets zegt dat de buren een uitbouw van 1,5 mtr deden, dan hadden we daarin mee kunnen gaan nu zit er net een klein verschil in de twee onder één kap.
Baas boven baas :+ (beukmaat 6,2m)
Wel 2021, voor 2024 is die 11,6k bij jou heel netjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Z1MK48vIkWpbnPFVmS1UEvEnPQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N7t4ff3Esv13zaEDUwSGglYM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:42
Hier in het westland bij een beukmaat van 4,5m €19.000 voor de 1,2m uitbouw en €29.000 voor de 2,4m. (2023) Aardig aan de prijs maar we zijn toch voor de 1,2m gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
2.40 meter 2022 voor 25k. Geen moment spijt grote woonkamer is echt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
@Tiuri perfecte plek om lekker een kast omheen te bouwen. Met een beetje handigheid krijg je er nog wat extra opbergruimte bij. Verplaatsen loont niet in dit geval. Zit lekker dicht bij de trap voor maximaal vloeroppervlak. Dat het geluid gast geven is sowieso iets. Ik merk (ander merk wel) dat de WTW op stand 3 storend is, maar al het andere is echt beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Kan het niet laten :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_eiTk7VIONE_AegYNTG-tLFpVlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RtboX8xhyk8TSspY7udgWPCt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Draakje5 op 06-08-2024 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• auditor86
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 19-09 18:26
Bij ons kost de uitbouw van 1,2 m €17.220,- voor een breedte van 5,50m.

Voor 2,4m vragen ze €27.210,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-02 22:39
Onze oplevering komt steeds dichterbij (spannend). Momenteel zitten we in een woning uit 2012 en wat kan het enorm warm zijn hier. Afgelopen nachten was het gewoon 26.8 graden in de slaapkamers. In de middag is het ook bijna niet te doen. Zelfs als het buiten is afgekoeld blijft het binnen een tijdje warm.

In onze nieuwe woning hebben we vloer verkoeling. Ik vroeg me af of dit goed werkt? Zit er namelijk nu al over na te denken airco’s te nemen in de nieuwe woning..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
@Olivertwist278 als je vloerkoeling hebt zou ik eerder investeren in goede externe zonwering dan AC nemen. Sowieso is het verstandig om eerst te kijken hoe je de warmte buiten kan houden en daarna pas hoe je actief kan koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Olivertwist278 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:57:
Onze oplevering komt steeds dichterbij (spannend). Momenteel zitten we in een woning uit 2012 en wat kan het enorm warm zijn hier. Afgelopen nachten was het gewoon 26.8 graden in de slaapkamers. In de middag is het ook bijna niet te doen. Zelfs als het buiten is afgekoeld blijft het binnen een tijdje warm.

In onze nieuwe woning hebben we vloer verkoeling. Ik vroeg me af of dit goed werkt? Zit er namelijk nu al over na te denken airco’s te nemen in de nieuwe woning..
Onze ervaringen zijn deze zomer super goed. Wij hebben alleen op de zolder waar we geen vloerverwarming/verkoeling hebben een airco laten plaatsen. Zelfs met volle zon tegen de ramen merk ik echt heel weinig. Klein beetje in het kantoor met dubbele raampartij aan 2 zijdes. Maar met de deur open koelt dat snel genoeg.

Wel moeten we de hele tijd sokken aan _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20-09 20:26
Olivertwist278 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:57:

Hier is de temperatuur op alle 3 verdiepingen nog niet hoger geweest dan 22 graden. Zonder enige vorm van zonwering en tuin op zuidoosten.

Wellicht kan het nog koeler als ik de temperatuur op de thermostaat lager instel, maar nog niet geprobeerd omdat dit prima is voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• media-richard
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 13:04
sheane schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:09:
[...]

Onze ervaringen zijn deze zomer super goed. Wij hebben alleen op de zolder waar we geen vloerverwarming/verkoeling hebben een airco laten plaatsen. Zelfs met volle zon tegen de ramen merk ik echt heel weinig. Klein beetje in het kantoor met dubbele raampartij aan 2 zijdes. Maar met de deur open koelt dat snel genoeg.

Wel moeten we de hele tijd sokken aan _O-
Toch benieuwd hoe je dat doet. Bij ons huis opgeleverd juni dit jaar koelt het naar mijn idee nauwelijks af. De vloer voelt wel lekker koel, maar snachts is het op de slaapkamer nog steeds 24 graden. Nu moet ik wel zeggen dat we alleen pas jaloezieen hebben hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
media-richard schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:16:
[...]

Toch benieuwd hoe je dat doet. Bij ons huis opgeleverd juni dit jaar koelt het naar mijn idee nauwelijks af. De vloer voelt wel lekker koel, maar snachts is het op de slaapkamer nog steeds 24 graden. Nu moet ik wel zeggen dat we alleen pas jaloezieen hebben hangen.
Draait je WTW mee? Hoe zit het met de verse lucht toevoer? Wij hebben vensterbank ramen, dus dat kan misschien schelen? Het zijn geen peilkozijnen. Daarnaast PVC lijm vloer. Dus zeer beperkte laag tussen dekvloer en de werkelijke vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• media-richard
  • Laatst online: 19-09 13:04
sheane schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:32:
[...]

Draait je WTW mee? Hoe zit het met de verse lucht toevoer? Wij hebben vensterbank ramen, dus dat kan misschien schelen? Het zijn geen peilkozijnen. Daarnaast PVC lijm vloer. Dus zeer beperkte laag tussen dekvloer en de werkelijke vloer.
WTW systeem draait mee. Verse lucht toevoer loopt ook via dat systeem en staat standaard op stand 2 (van de 3 bij ons).

Hebben ook een pvc lijm vloer. En vensterbank ramen.

Verbruik van de warmtepomp is met verkoeling deze dagen zo hoog, dat als we dit tegen de winter gaan afstrepen toch nog redelijk hoge verbruikskosten gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
media-richard schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:40:
[...]

Verbruik van de warmtepomp is met verkoeling deze dagen zo hoog, dat als we dit tegen de winter gaan afstrepen toch nog redelijk hoge verbruikskosten gaan hebben.
Je zal dan toch zachter moeten gaan koelen, ik kan hem hier op 100% zetten maar dat maakt niks uit.
Hij pruttelt hier lekker op 10/20 procent in blokken van een paar uur.

Verbruikt nauwlijks iets. En in de avond raampjes open frisse lucht en in de nacht de WTW een stand hoger met ventilatoren. Het wil wel op een laag pitje, het kost je wel wat moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
media-richard schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:40:
[...]

Heb je externe zonwering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Alleen op het oosten aan de binnen kant van de ramen boven en beneden een knikarm zonnescherm boven de schuifpui.

Op het westen hebben we geen zonnewering op noord/zuid hebben we buren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20-09 22:33
Onze ITHO W/W warmtepomp koelt ook perfect. Bijna te goed, beneden is het nu 21.0 graden (daar staat het ook op ingesteld) en 22.0 op eerste verdieping en zolder. We hadden voorbereiding genomen voor zonwering op zuid-oost, maar tot nu toe niet nodig.

Wij hebben geen dakramen genomen op het zuid-oost (wel 2 op noord-west). Dat scheelt denk ik ook wel flink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:11

IkWilbert

Het is mij!

Hier ook lekker aangenaam binnen. 21 graden beneden en boven. We hebben een airco op zolder omdat daar geen vloer koeling of verwarming aanwezig is. Qua raambekleding hebben we overal houten jaloezieën.

Volgende week eens afwachten als het een paar dagen boven de 30 graden wordt.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
  • Laatst online: 10-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aiFJnHsQ0TwJdEsaCXsXa1-qYUQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pq2oU1tXHD9tqun9fJZ1ylPE.jpg?f=fotoalbum_large

Even benieuwd wat jullie met de UTP enz zouden doen;

Links van slaapkamer komt een maatwerk kast. Die utp en elektra aansluiting hebben op die plek dus geen enkele toegevoegde waarde. Eigenlijk wil ik ze in een muurtje van 1,5m hebben die ongeveer rechts van de plafondlamp komt op ongeveer 2m van de linkerwand.

Interieurbouwer wil liever geen muurtje maar stelt voor er iets anders tegenaan te schroeven zodat je geen wandje van 10cm maar van enkele centimeters hebt.

Kan ik utp en elektra later gewoon onder de vloer doortrekken of is het dan handig om die hoger te doen dat ik ze bijvoorbeeld langs het spanplafond trekt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
YKla schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:41:
[Afbeelding]

Links van slaapkamer komt een maatwerk kast. Die utp en elektra aansluiting hebben op die plek dus geen enkele toegevoegde waarde. Eigenlijk wil ik ze in een muurtje van 1,5m hebben die ongeveer rechts van de plafondlamp komt op ongeveer 2m van de linkerwand.

Interieurbouwer wil liever geen muurtje maar stelt voor er iets anders tegenaan te schroeven zodat je geen wandje van 10cm maar van enkele centimeters hebt.

Kan ik utp en elektra later gewoon onder de vloer doortrekken of is het dan handig om die hoger te doen dat ik ze bijvoorbeeld langs het spanplafond trekt oid?
Als je weet waar het wandje gaat komen, waarom laat je ze dan niet gewoon uit de vloer komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
@YKla hangt ook beetje af waar je muurtje komt. Mocht die "op" de aansluiting komen kan je heel makkelijk de kabels er doorheen laten lopen. Anders gewoon de bittere pil doorbijten en betalen om het te verplaatsen voordat het erin komt als dat nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:40

twu

Ben even benieuwd hoe jullie het hier doen met de garages, meestal worden deze opgeleverd met een zandcement o.i.d. die dan nog afgewerkt moet worden met een epoxylaag of vloercoating. Nu ben ik van het weekend bezig geweest om deze te coaten met de alabastine garagevloercoating. Werd mij verteld dat hier geen primer voor nodig was en dat deze al erin was verwerkt. Het ziet er naar mijn mening niet echt gecoat uit, met hier en daar oneffenheden. Iemand hier ervaring mee? Is het misschien verstandig om een tweede pot te kopen voor een tweede laag?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NtVDM9WAdJY1o1ta3Bl0WWEQoOE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/82EivdCxmR6cXXVKblT5fIo5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UBmjJMWPRCrLjZ-gjxKq5xkd0dQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/af7PzrFwIYm3hJDWlnjFw8Gw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJvTDe-3ItuxA0sIkUbEja7sf3E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cb80rYz16zaOC1Wdvo3qUFPr.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
sheane schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:18:
@YKla hangt ook beetje af waar je muurtje komt. Mocht die "op" de aansluiting komen kan je heel makkelijk de kabels er doorheen laten lopen. Anders gewoon de bittere pil doorbijten en betalen om het te verplaatsen voordat het erin komt als dat nog kan.
Bitter,, ach valt wel mee toch 160 euro op 400k. Maar ja gewoon verzetten die handel naar een andere plek :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
twu schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:34:
Ben even benieuwd hoe jullie het hier doen met de garages, meestal worden deze opgeleverd met een zandcement o.i.d. die dan nog afgewerkt moet worden met een epoxylaag of vloercoating. Nu ben ik van het weekend bezig geweest om deze te coaten met de alabastine garagevloercoating. Werd mij verteld dat hier geen primer voor nodig was en dat deze al erin was verwerkt. Het ziet er naar mijn mening niet echt gecoat uit, met hier en daar oneffenheden. Iemand hier ervaring mee? Is het misschien verstandig om een tweede pot te kopen voor een tweede laag?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Lijkt me ook dat je je vloer eerst moet egaliseren? Nu zitten alle putjes van de dekvloer erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
Lupadi schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:59:
[...]

Als je weet waar het wandje gaat komen, waarom laat je ze dan niet gewoon uit de vloer komen?
Ja dat was ook mijn eerste gedachte maar dacht dat dat niet kon bij kanaalplaten? Zit ook vloerverwarming over de hele verdieping in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Ligt er ook aan wat je verwachtingen zijn van een garagevloer. Dit lijkt mij persoonlijk prima voor een ruimte met als doel om zooi/fietsen/wellicht motor op te slaan en wellicht 10 minuten per week in aanwezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
YKla schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:35:
[...]

Ja dat was ook mijn eerste gedachte maar dacht dat dat niet kon bij kanaalplaten? Zit ook vloerverwarming over de hele verdieping in.
Ik zou het even aan de kopersbegeleiding vragen, vaak kunnen ze wel wat met kabels onder de vloerverwarming leggen. (Of ze het ook doen/willen is natuurlijk een 2e)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:05
YKla schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:41:
[Afbeelding]

Wij hebben de utp juist in de maatwerkkast laten uitkomen. Hierop is een unifi-wifipunt aangesloten die bovenin aan de binnenkant van de kast is gemonteerd. Die dekt voor ons de tweede etage helemaal af en is daardoor helemaal uit het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Laatst online: 04-04 18:56
Vergelijkbaar met gerages, iemand ervaring met de vloer van een berging. Vaak wordt het erg snel stoffig, dus zat te denken aan voorstrijk en dan verven? Putjes zijn daar niet erg. Maar eerst nog de laatste kamer, de overlopen, de trapkast en het trappenhuis binnen schuren, voorstrijken en verven. We ons een beetje verkeken op wat we zelf kunnen doen in een bepaalde tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

auditor86 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:52:
Bij ons kost de uitbouw van 1,2 m €17.220,- voor een breedte van 5,50m.

Voor 2,4m vragen ze €27.210,-
Hier ook zoiets 2,4 was origineel 24k zonder extra wcd's en dergelijke.
De uitbouw tot 1,2m zat echter al in de prijs omdat er een dip in verkopen zat rond november/december dus nu is de uitbouw van 1,2m naar 2,4m €12k.

De rest is nog steeds schofterig duur. Zoals het isoleren van de schuur voor €18k 8)7 .

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Draakje5 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:15:
[...]

Lijkt me ook dat je je vloer eerst moet egaliseren? Nu zitten alle putjes van de dekvloer erin.
En daarna hoef je niets meer te doen. je kunt iets toevoegen aan de egaline dat het echt waterdicht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
icecreamfarmer schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:19:
[...]

Hier ook zoiets 2,4 was origineel 24k zonder extra wcd's en dergelijke.
De uitbouw tot 1,2m zat echter al in de prijs omdat er een dip in verkopen zat rond november/december dus nu is de uitbouw van 1,2m naar 2,4m €12k.

De rest is nog steeds schofterig duur. Zoals het isoleren van de schuur voor €18k 8)7 .
'schuur'? :+

Bij ons was het isoleren van de aangebouwde enkelsteens garage 24K.
Van de 30 woningen met garage, zijn er 3, waaronder wij, die deze optie genomen hebben.

Ik ben toch altijd een beetje huiverig om zoiets zelf te isoleren met gevolgen van dien.
Achteraf isoleren gaat ook altijd anders dan als je het al in de ruwbouw laat doen. Zo hebben wij een bredere fundering want metselwerk staat op fundering + gewicht kalkzandsteen en isolatie aan de binnenmuur, i.p.v. bij de normale garages waar het metselwerk dichter bij de vloerplaten zit.

Maar ik kan ook niet anders zeggen dan dat 24K om een 3x6 garage te isoleren schofterig duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Draakje5 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:38:
[...]

Van de 30 woningen met garage, zijn er 3, waaronder wij, die deze optie genomen hebben.

Ik ben toch altijd een beetje huiverig om zoiets zelf te isoleren met gevolgen van dien.
Achteraf isoleren gaat ook altijd anders dan als je het al in de ruwbouw laat doen. Zo hebben wij een bredere fundering want metselwerk staat op fundering + gewicht kalkzandsteen en isolatie aan de binnenmuur, i.p.v. bij de normale garages waar het metselwerk dichter bij de vloerplaten zit.

Maar ik kan ook niet anders zeggen dan dat 24K om een 3x6 garage te isoleren schofterig duur is.
Het is een schuur maar wel een van ca. 7,5 bij 3 meter. Niettemin de binnenkant bekleden en een lichte houtconstructie aanbrengen. Het lastigste is de vloer maar voor €18k kan ik het slopen en hoogwaardiger terug metselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Draakje5 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:38:
[...]

[...]

Die uitbouw van je was dan redelijk goedkoop (Ik betaalde in 2019 18k voor 2.4m uitbouw op beukmaat 5.7m), maar onze berging van 7x3m isoleren incl kanaalplaten als dak i.p.v houten platen en 2 houten deuren i.p.v sectionaal deur kostte me slechts 10.5k.

Was het meer dan waard. Een buurman heeft recent alleen de deuren laten vervangen en was al 7k verder. En die kanaalplaten leg je er zelf natuurlijk ook nooit meer op. Kan nu met gerust hart het dak vol plempen met sedum en/of zonnepanelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zC6265Etnnm-EJe_XN2PLI-wUo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ez4hfPpSK1KkeUNRjWMEe5f.jpg?f=fotoalbum_large

Maandenlang afvragen waarom de koeling maar in 1 ruimte werkt. Stond alleen daar het vinkje aan :+ |:(

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Source90 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 22:41:
[...]

Baas boven baas :+ (beukmaat 6,2m)
Wel 2021, voor 2024 is die 11,6k bij jou heel netjes.

[Afbeelding]
Maar wat kostte de uitbouw van 1.20m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
twi schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:55:
[...]

Maar wat kostte de uitbouw van 1.20m?
Ons bouwnummer had standaard een uitbouw van 1,2m. Zat in de VON prijs. Kon ook niet zonder uitbouw afgenomen worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-08 18:07
Nou de lekkage is eindelijk gefixt. Hij zei dat er normaal geen afvoer hoeft op een boilervat maar ik was er gelukkig zelf niet bij maar mijn partner. Sinds dat we de tijdelijke emmer met trechter eraan hadden aangesloten werd het al niet meer nat onder het buffervat.
De verwarming doet het nog steeds niet. Komen ze als het goed is maandag of dinsdag voor terug want de verwarming slaat aan maar vervolgens gebeurt er niks en verwarmt hij niet. To be continued.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/julSL6AfLo3HTbEqd5BJkMJfB04=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UjUaFew1spPiBb5kdALMccHt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:37

ScreamGT

joejoe

Vraag mbt stucwerk. Men heeft bij ons thuis gestuct, dikte is ongeveer 2mm. Dien ik na het vooorstrijken hiervoor nog alles wit te moeten verven? Of kan ik er overheen sausen met de kleur die wij graag willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
ScreamGT schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:24:
Vraag mbt stucwerk. Men heeft bij ons thuis gestuct, dikte is ongeveer 2mm. Dien ik na het vooorstrijken hiervoor nog alles wit te moeten verven? Of kan ik er overheen sausen met de kleur die wij graag willen.
Voorstrijken. Dan 2x sausen in gewenste kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
twu schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:34:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Wat ben ik blij dat ik er gewoon tegels in heb laten leggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:40

twu

Toppe schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:25:
[...]

Wat ben ik blij dat ik er gewoon tegels in heb laten leggen :+
Groot gelijk. Wat voor tegels heb je erop gelegd? Misschien moet ik dat nu ook maar doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeri003
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:34
Ik denk aan pvc tegels in de garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
twu schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:06:
[...]

Groot gelijk. Wat voor tegels heb je erop gelegd? Misschien moet ik dat nu ook maar doen 8)7
45x45. Zelfde als in de badkamer/toilet. Hoogste anti slip waarde.

Wij hebben ook een apart hok voor de kattenbak, toen die tegelzetter dat hoorde heeft hij zelfs nog plinten van de tegels gezaagd zodat de muur niet vies word 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwbouw
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-09 14:29
Is het echt nodig om de vloer van de garage verder af te werken? Voor een klusruimte annex opslag leek mij de betonvloer wel volstaan, maar misschien mis ik iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
Nieuwbouw schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:37:
Is het echt nodig om de vloer van de garage verder af te werken? Voor een klusruimte annex opslag leek mij de betonvloer wel volstaan, maar misschien mis ik iets.
Als je er meer dan een garage van maakt wel. Hoewel dat ook gewoon een kwestie van smaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
jvdmeer schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 23:20:
[...]

Wij hebben de utp juist in de maatwerkkast laten uitkomen. Hierop is een unifi-wifipunt aangesloten die bovenin aan de binnenkant van de kast is gemonteerd. Die dekt voor ons de tweede etage helemaal af en is daardoor helemaal uit het zicht.
Ben je dan boven/onder/of langs zij gegaan? Ik kan me inderdaad ook nog voorstellen dat we m aan de kant van de boudoir laten uitkomen onder de kaptafel en dan de aansluiting dwars door de meubelplaat boren die het geheel afwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
YKla schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:45:
[...]

Ben je dan boven/onder/of langs zij gegaan? Ik kan me inderdaad ook nog voorstellen dat we m aan de kant van de boudoir laten uitkomen onder de kaptafel en dan de aansluiting dwars door de meubelplaat boren die het geheel afwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Nodig? Nee. Maar wij gebruiken het echt als verleng stuk van de woning en komen er zeker 25 keer per dag. Dan moet het wel een beetje ok er uit zien.

Heb bijvoorbeeld de wand achter de wastrog voorzien van PVC :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:05
YKla schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:45:
[...]

Onze maatwerkkast heeft geen achterzijde. Dus de kabel loopt achter de planken langs omhoog tot boven in en daar dus een wifi-punt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBJU-TNKvBbdRF_0x4TUIn4_Bu4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/i1wOx0km1oLK4OM4tE97KYxQ.png?f=user_large
Gaat om deze kast op zolder. Rechts naast de kast is de muur naar het trapgat en die nis vonden we alleen maar handig voor een kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Hier goedkoop zeil gekozen. Rest partij. Perfect om te vegen en makkelijk schoon te maken. Kan heel erg uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Laatst online: 14:07
Ik heb het zo gelaten, vond het wel prima zo, het is een schuur/garage.

Van onze straat (5 woningen) ben ik de enige het zo heeft. De overige schuren/garages zijn echt mooier afgewerkt maar of het praktisch is. Natte fietsen die binnen staan met als gevolg dat de stenen vloer goor is en schoongemaakt moet worden.

Bedenk goed waar je de schuur/garage voor gaat gebruiken, succes met de keuze.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
De zandcement dekvloer is naar mijn mening niet geschikt als vloer. Ik zou hier altijd een laag van iets overheen doen. Zandcement is relatief kwetsbaar en erg stoffig/korrelig.

Anhydriet heb ik geen ervaring mee. Maar goed, ook daar zou ik een toplaag op doen. Bij een beetje pech zit je gelijk in een utility.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravertal
Bravertal schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:23:
[...]

Ik heb het zo gelaten, vond het wel prima zo, het is een schuur/garage.

Van onze straat (5 woningen) ben ik de enige het zo heeft. De overige schuren/garages zijn echt mooier afgewerkt maar of het praktisch is. Natte fietsen die binnen staan met als gevolg dat de stenen vloer goor is en schoongemaakt moet worden.

Bedenk goed waar je de schuur/garage voor gaat gebruiken, succes met de keuze.
Hieronder onze (onbehandelde vloer, heb effe geen betere foto)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODebOe1LZ-pHQvg-Uc61A84243E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zJoLu7V8UIoTO2M8eqzUTNqM.jpg?f=fotoalbum_large

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Bravertal schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:43:
[...]

Hieronder onze (onbehandelde vloer, heb effe geen betere foto)

[Afbeelding]
Dit bedoel ik, waarom ik voor isoleren van de garage vanuit de bouw heb gekozen.
Volgens mij ga je een hoop koudebruggen krijgen als ik zie op de manier waarop dit geisoleerd / afgetimmerd is. Ik zie in het midden gewoon je metselwerk er nog uit steken en bij je deur het leidingwerk. Ik zie ook geen ventilatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Draakje5 op 08-08-2024 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwen.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-09 23:25
Deleon78 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:30:
De zandcement dekvloer is naar mijn mening niet geschikt als vloer. Ik zou hier altijd een laag van iets overheen doen. Zandcement is relatief kwetsbaar en erg stoffig/korrelig.

Anhydriet heb ik geen ervaring mee. Maar goed, ook daar zou ik een toplaag op doen. Bij een beetje pech zit je gelijk in een utility.
Precies dit. Bij ons had ik 2 pakken epoxy garagevloer coating er overheen gesmeerd. Kleine oneffenheden zie je wel, maar voor ons echt prima. De vloer beschadigd niet snel als er iets op valt, vlekken zie je ook niet zo snel (er zitten van die chips in) en niet stoffig.

[ Voor 10% gewijzigd door Arwen. op 08-08-2024 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Arwen. schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:59:
[...]

Precies dit. Bij ons had ik 2 pakken epoxy garagevloer coating er overheen gesmeerd. Kleine oneffenheden zie je wel, maar voor ons echt prima.
Hier ook egaline eroverheen en oneffenheden zie je nog. Voor ons prima. Zoals ik vorige pagina ook schreef:
Source90 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:36:
Ligt er ook aan wat je verwachtingen zijn van een garagevloer. Dit lijkt mij persoonlijk prima voor een ruimte met als doel om zooi/fietsen/wellicht motor op te slaan en wellicht 10 minuten per week in aanwezig te zijn.
Ligt eraan waarvoor je de garage wilt gebruiken. Ik ga mijn motor erin zetten. Met warme bandjes wil ik dan niet op een goedkoop stukje vinyl rijden. Zit nog genoeg profiel op de band, waardoor ik geen extra laagje nodig heb de volgende rit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Draakje5 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:48:
[...]

Dit bedoel ik, waarom ik voor isoleren van de garage vanuit de bouw heb gekozen.
Volgens mij ga je een hoop koudebruggen krijgen als ik zie op de manier waarop dit geisoleerd / afgetimmerd is. Ik zie in het midden gewoon je metselwerk er nog uit steken en bij je deur het leidingwerk. Ik zie ook geen ventilatie.
Valt allemaal wel mee. Zo te zien is dat een kolom voor de dakconstructie. Als de garage daarnaast ook nog tegen de woning (die geïsoleerd is) aanstaat, zal het met die koudebrug wel meevallen.

Hier geïsoleerd met Miofol op een frame, hiertussen isolatiemateriaal en daartegen afgetimmerd. Was voor circa €1000 klaar, waarbij de Miofol het duurste was.

Hier trouwens express al het leidingwerk boven de aftimmering geplaatst. Ik wil er makkelijk bij kunnen en een aftakking maken wanneer nodig. Vorige week nog binnen kwartiertje twee extra stopcontacten gemaakt. Stroom eraf, pijpje inkorten, lasdoosje ertussen, stopcontacten monteren en klaar. Succes als dat achter het timmerwerk zit.
Voor ons is het niet voor niets een berging waar fietsen, motoren en wat BBQ/tuinspul opgeslagen staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-09 14:08
[...]

Ik snap dat het beter/mooier kan als je met een budget van €20k+ de garage hebt laten isoleren. Ik vind het ook heel mooi bij de buren die dit hebben gedaan.

Maar hier was die optie ook €25k. Het doel van de garage hier is vorstvrij houden zodat ik er gereedschappen, spullen en een koelkast in kwijt kan. De garage hoeft geen 21 graden te zijn, als deze 's winters 10 graden is en blijft dan is dat ook oké.

Daarom heb ik het ook zelf achteraf gedaan. buitenmuur>dampopen folie>regelwerk>steenwol>dampdicht>OSB>witte muurverf. Een WTW wandventilator door de muur heen (via werkspot voor 50 euro iemand met een grote diamantboor laten komen), open kliktegels voor wat lucht onder de spullen en klaar is kees. En daarmee was ik voor €3k en twee dagen schroeven klaar. Alles staat nu vorstvrij, vochtvrij en ik heb twee jaar later nog geen vocht-, schimmel- of condensplekken gezien.

Natuurlijk kan het allemaal mooier, maar voor het doel waar wij de garage voor gebruiken is het ruim voldoende en had ik ruim 20k elders te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
Source90 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:17:
[...]

Valt allemaal wel mee. Zo te zien is dat een kolom voor de dakconstructie. Als de garage daarnaast ook nog tegen de woning (die geïsoleerd is) aanstaat, zal het met die koudebrug wel meevallen.

Hier geïsoleerd met Miofol op een frame, hiertussen isolatiemateriaal en daartegen afgetimmerd. Was voor circa €1000 klaar, waarbij de Miofol het duurste was.

Hier trouwens express al het leidingwerk boven de aftimmering geplaatst. Ik wil er makkelijk bij kunnen en een aftakking maken wanneer nodig. Vorige week nog binnen kwartiertje twee extra stopcontacten gemaakt. Stroom eraf, pijpje inkorten, lasdoosje ertussen, stopcontacten monteren en klaar. Succes als dat achter het timmerwerk zit.
Voor ons is het niet voor niets een berging waar fietsen, motoren en wat BBQ/tuinspul opgeslagen staat.
Had ik daar maar niet zo moeilijk over gedaan. Hier alles ingebouwd en overal tocht op de stopcontacten 8)7

Respect trouwens als je zo'n isolatie klus in een paar dagen kunt uitvoeren. Denk dat mijn raggelwerk al zoveel dagen was (uiteraard geen muur die recht was). Buitenmuur (enkel steens) < raggelwerk > pir + hout > verf :)
Hoe is bij jullie de temperatuur dit soort dagen? Ondanks de isolatie warmt het hier heel snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Vendetta_X schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:03:
[...]

Had ik daar maar niet zo moeilijk over gedaan. Hier alles ingebouwd en overal tocht op de stopcontacten 8)7

Respect trouwens als je zo'n isolatie klus in een paar dagen kunt uitvoeren. Denk dat mijn raggelwerk al zoveel dagen was (uiteraard geen muur die recht was). Buitenmuur (enkel steens) < raggelwerk > pir + hout > verf :)
Hoe is bij jullie de temperatuur dit soort dagen? Ondanks de isolatie warmt het hier heel snel op.
Hier dezelfde opbouw, met Miofol ertussen.
Voor mij moet het functioneel zijn, stoor mij totaal niet aan leidingwerk op de muren.

De ruimtes worden inderdaad vrij warm.
De grote berging (wij noemen het garage, maar is slechts 14m² :+) is nu 21°c met 57% luchtvochtigheid. Heb al een ventilator liggen die ik nog moet plaatsen. Hier heb ik Bitumen op laten branden en is het dak geïsoleerd. Sectionaaldeur aan één zijde en standaard buitendeur aan andere zijde. Stootvoegen met bijenbekjes zijn wel al geplaatst. Vloer is gestort beton en daarna egaline (laten doen).

De berging-berging (6m²) heb ik al wel een ventilator geplaatst, heeft echter geen dakisolatie (hout met folie en daarop EPDM). Muren zijn wel geïsoleerd en met Miofol. Vloer is betegeld met restant tegels uit woning (keramisch). 23°c met luchtvochtigheid van 51%.

Wil voornamelijk dat de luchtvochtigheid in de winter niet zo hoog wordt. Vorige jaar winter (voor isoleren) tikte hij regelmatig 90% luchtvochtigheid aan met schimmel tot gevolg.

Heb ook nog 5L impregneer staan voor de bakstenen. Nu het een tijdje droog en warm is geweest, daar maar eens aan beginnen. Vocht is nu wel grotendeels uit de stenen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:10
leeri003 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:18:
Ik denk aan pvc tegels in de garage
Hou er dan wel rekening mee dat de weekmakers reageren op rubber zoals fietsbanden. ;)
Je kan dan vlekken in je PVC krijgen die er simpelweg niet meer uit kan krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bravertal
[...]

Koudebruggen heb ik geen last van. Garage zit aan de woning vast. Leidingwerk zat ook tegen de stenen muur aan. Ventilatie zit in het dak.

Ik vind het perfect. Het is een garage, hoeft allemaal niet perfect. Ik heb een gezin met 3 kids. 5 fietsen, een werkbank, beetje voorraad en een grote kapstok en de schuur is vol.

Op deze wijze heb ik het geïsoleerd:

Garage isoleren

Kosten waren nog geen €1.600.
±10 uur werk was het.

[ Voor 3% gewijzigd door Bravertal op 08-08-2024 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
Ik zag eerder voorbijkomen dat het verzwaren van een warmtepomp mogelijk voor kosten aannemer is bij een bad? Omdat het hun verantwoordelijkheid is om aan de bengnorm te voldoen. Werkt dat hetzelfde met een uitbouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:23
Bij ons werd er beng berekening gemaakt waarna eventuele aanvullende (verplichte) maatregelen voor eigen kosten kwamen.

Dit princiepen wordt bij ons ook toegepast op de meterkast. Als er een extra aardlek nodig is is dat voor kosten van de koper.
Pagina: 1 ... 304 ... 359 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.