Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22-07 12:38
Wolly schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:25:
[...]

Dus alleen het bedraden kost 280 euro :?

Ik heb wel respect voor de verkoper die dat met droge ogen zonder te huilen van het lachen weet over te brengen.
Ja echt bizar. Op elke verdieping een accespoint (vier stuks dus, want vier verdiepingen) en je bent ruim 1000 euro lichter. Dan trek ik hetzelf wel. Laadpaal van 5500 euro is ook absurd.

En een boilervat van 300 ipv 200 liter is dat echt noodzakelijk of onzin? We gaan heel soms in bad, douchen 6 minuten per persoon, dus niks bijzonders qua watergebruik. 200 klinkt als weinig of zit ik ernaast?

[ Voor 18% gewijzigd door josefine op 29-07-2024 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkeding
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:33
Hangt er van af, heb je kinderen? En bedenk dat het water in het vat op ~50 graden zit, als daar koud water bij gemengd wordt voor het douchen van een graad of 10 om water van 38 graden te maken kun je best lang douchen met 200L wanneer je douchekop 9L per minuut spuit :) Wij komen hier met z'n tweeën goed uit door het vat zelfs op 47 graden te laten, tenzij mijn vriendin erg lang doucht. Dan moet ik even een kwartiertje wachten tot de warmtepomp warm water begint te maken, dat doet ie zo snel dat je tegelijk kan douchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
josefine schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:08:
Absurde prijzen van de bouwer voor opties. Dit dwingt je het door anderen
te laten doen. Loze leidingen moeten maar voor deze hoofdprijs, rest zoveel mogeljjk elders laten doen. En UTP cat 6 kan niet, alleen cat 5, dan moeten we het maar zelf doen en gelet op de prijs scheelt het ook nog geld. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***
Een groter boilervat is vaak trouwens verplicht bij een bepaalde hoeveelheid slaapkamers, dat betekent dus dat je daar niet voor hoeft te betalen.

Zoek maar even in deze topicreeks, is vaker ter sprake gekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:44
360 euro voor (alleen) een buitenlamp dan, door de architect gekozen 8)7
En dan blijft het nog een verrassing wat je krijgt voor dat geld.

[ Voor 31% gewijzigd door Draakje5 op 29-07-2024 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
Draakje5 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:27:
360 euro voor (alleen) een buitenlamp dan, door de architect gekozen 8)7
En dan blijft het nog een verrassing wat je krijgt voor dat geld.
Bij de vorige bouwer was het een lamp van de praxis in de aanbieding voor 2 tientjes zat toen wel bij de prijs in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josefine
Wolly schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:15:
[...]

Een groter boilervat is vaak trouwens verplicht bij een bepaalde hoeveelheid slaapkamers, dat betekent dus dat je daar niet voor hoeft te betalen.

Thanks doorgestuurd naar de kopersbegeleider.. Omdat we 4 verdiepingen hebben zijn er veel slaapkamers en idd dan kom je boven de 200 liter zie tabel p 5

https://www.woningborg.nl...e-en-waarborgregeling.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door josefine op 29-07-2024 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:40

twu

Over loze leidingen gesproken, wij hebben ook een hoop laten leggen door de bouwer. Nu probeer ik er één zelf te bedraden met elektra+utp naar de tuin/overkapping. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze aardlekautomaat kan aansluiten op de meterkast? Ik wil deze rechts naast de aardlekschakelaar plaatsen.

Bovenkant aansluiten met fase en nul draad, maar hoe sluit ik de onderkant aan (op de hoofdschakelaar?). Of is dit dermate lastig dat ik beter een vakman voor moet inschakelen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXHCI4qGdSP1iwAGGCMAqRXkha0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vSye8rge9QKI7Zavx24jMFbJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
twu schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:12:
Over loze leidingen gesproken, wij hebben ook een hoop laten leggen door de bouwer. Nu probeer ik er één zelf te bedraden met elektra+utp naar de tuin/overkapping. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze aardlekautomaat kan aansluiten op de meterkast? Ik wil deze rechts naast de aardlekschakelaar plaatsen.

Bovenkant aansluiten met fase en nul draad, maar hoe sluit ik de onderkant aan (op de hoofdschakelaar?). Of is dit dermate lastig dat ik beter een vakman voor moet inschakelen?

[Afbeelding]
Electra + UTP?.. wel in 2 buisjes hoop ik en niet in 1 buisje?

Lastig is dit klusje niet, maar gezien je vraag niet lullig bedoeld mannetje er bij halen half uurtje werk voor de beste man :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:50
twu schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:12:

[Afbeelding]
- Je vraag kan beter hier gesteld worden: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2
- Als je niet weet wat je doet (en/of de juiste spullen in huis hebt), kan je dit beter uitbesteden.
- UTP en elektra zou ik gescheiden houden.

Kort antwoord op je vraag:
Afhankelijk van de fase waar je hem op wilt krijgen, kan je hem op de Aardlek ernaast aansluiten. Dit is een 4pin aardlek, waar de eerste zwarte draad van links fase 1 is, tweede fase 2, etc.
Eventueel zou je dit setje kunnen aanschaffen voor de draden, zodat je geen krimptang hoeft te kopen.
Uiteraard de hoofdschakelaar uitzetten/stroomloos werken, maar als dat nog niet duidelijk was, zou ik het zeker uitbesteden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACLDG5Xy-TGsjuyrURqN6NtwRho=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ihoguSvCBWjDnLTMunNbfzfK.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 20% gewijzigd door Source90 op 29-07-2024 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:33
Draakje5 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 08:58:
[...]

Ik neig er naar om de oude maar weer op te hangen en de kant die op de vloer hangt te stomen met de hoop dat ze iets krimpen. Maar eerst maar weer eens Veneta aanschrijven wat ze er van vinden. Op het hoogste punt hangen de nieuwe nu 3.5cm van de vloer af...
Hoe lang hangen die gordijnen links op de foto al? Dit ziet er uit als in-betweens van redelijk open stof. Wij hebben die ook en die gaan nog uithangen onder hun eigen gewicht.

Bij ons waren ze ook te lang, maar in overleg met de gordijnwinkel (niet Veneta) hebben we ze eerst een paar maanden laten hangen. Daarna heeft Van Wiefferen ze opgehaald en korter gemaakt en nu hangen ze perfect.

Die te korte gordijnen zouden zomaar over een paar maanden dezelfde lengte kunnen hebben als de langere (maar sowieso checken bij Veneta, je betaalt genoeg voor een paar m2 hangend stof)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
dixet schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:42:
[...]

Hoe lang hangen die gordijnen links op de foto al? Dit ziet er uit als in-betweens van redelijk open stof. Wij hebben die ook en die gaan nog uithangen onder hun eigen gewicht.

Bij ons waren ze ook te lang, maar in overleg met de gordijnwinkel (niet Veneta) hebben we ze eerst een paar maanden laten hangen. Daarna heeft Van Wiefferen ze opgehaald en korter gemaakt en nu hangen ze perfect.

Die te korte gordijnen zouden zomaar over een paar maanden dezelfde lengte kunnen hebben als de langere (maar sowieso checken bij Veneta, je betaalt genoeg voor een paar m2 hangend stof)
Een week of 5 denk ik. Maar ze zijn niet veel gaan uithangen hoor. De andere kant van de oude gordijnen hingen in het begin al op de grond. Stof is deels linnen.

Boven hebben we ook gordijnen hangen, van iemand anders, en daar hangt ook ergens 1 deel op de grond. Die komt ze inderdaad netjes ophalen en inkorten bij het atelier..
Dan was het probleem bij veneta ook zo opgelost, alleen zij hebben blijkbaar geen atelier die gordijnen kan inkorten, dus de enige optie is hele nieuwe gordijnen sturen (lekker duurzaam).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Draakje5 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:05:
[...]

Een week of 5 denk ik. Maar ze zijn niet veel gaan uithangen hoor. De andere kant van de oude gordijnen hingen in het begin al op de grond. Stof is deels linnen.

Boven hebben we ook gordijnen hangen, van iemand anders, en daar hangt ook ergens 1 deel op de grond. Die komt ze inderdaad netjes ophalen en inkorten bij het atelier..
Dan was het probleem bij veneta ook zo opgelost, alleen zij hebben blijkbaar geen atelier die gordijnen kan inkorten, dus de enige optie is hele nieuwe gordijnen sturen (lekker duurzaam).
Mogelijk een optie om voor te stellen dat je ze laat inkorten bij een atelier en de bon naar Veneta opstuurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-08 18:07
PrixV schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 19:47:
[...]

Gisteravond een plastic deksel eronder gelegd en de hoofdkraan dichtgedraaid. Vandaag gecheckt en deksel volledig droog. Daarna de hoofdkraan weer open gedraaid en paar uur later weer gecheckt en deksel stond helemaal vol met water, liep bijna over. Opnieuw hoofdkraan dicht en nu (weer paar uur later) deksel nog droog.
Lijkt dus niet in het vat zelf te zitten maar in leidingen er naar toe. Druppels komen wel via het vat op de grond. Hopelijk geeft dit ze maandag wat aanknopingspunten.
De man die er vanmorgen was had nergens verstand van, sprak zichzelf voortdurend tegen en bij confrontatie daarmee lachte hij het weg. Kwam met filmpjes op de website van de installateur aanzetten en riep als klap op de vuurpijl dat het geen lek was (omdat er op dat moment geen water liep) en of het geen condens was. Op de vragen over de verwarming kregen we ook tegenstrijdige antwoorden en uiteindelijk begon hij tegen mijn partner te praten omdat ik boos werd en deed hij alsof ik "het hysterische vrouwtje" was. Die prutser komt er echt niet meer in.

Paar uur later volgende de situatie. Lijkt dus het overdrukventiel. Dus maar weer met spoed aangemeld. ;( Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u1Uick6ZdKjIWMFY_8UCAQDZ8g4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xq1yFvHefQiumal5oDlgqZUF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MLbzFAJmpMqURtzvDxX1yMd-4Uk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kaCeOQpVQlwoMbdcvRFn9p17.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxreGMaeG81hOFCH1JLHA2GTZD4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ya0K6wSsKLmCfRbVfwwgwRB3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
[...]

Kopersbegeleider ontkent dit keihard. Ongelofelijk en zal tot verbeterpunt bij oplevering gaan leiden. Nu nog de andere kopers wakker schudden, bouwer zit echt niet te wachten op klachten bij Raad van Arbitrage. Er zit geen douche wtw in dus geldt tabel niet. Onzin zie eerste tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
PrixV schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:29:
[...]

De man die er vanmorgen was had nergens verstand van, sprak zichzelf voortdurend tegen en bij confrontatie daarmee lachte hij het weg. Kwam met filmpjes op de website van de installateur aanzetten en riep als klap op de vuurpijl dat het geen lek was (omdat er op dat moment geen water liep) en of het geen condens was. Op de vragen over de verwarming kregen we ook tegenstrijdige antwoorden en uiteindelijk begon hij tegen mijn partner te praten omdat ik boos werd en deed hij alsof ik "het hysterische vrouwtje" was. Die prutser komt er echt niet meer in.

Paar uur later volgende de situatie. Lijkt dus het overdrukventiel. Dus maar weer met spoed aangemeld. ;( [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als het echt alleen dat ventiel is, kan je dan niet even langs de bouwmarkt voor een slang en een emmer?
Dan zou daarna je lekkage ook weg moeten zijn of het zit hem toch ergens anders stiekum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
vormulier schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:51:
[...]

Als het echt alleen dat ventiel is, kan je dan niet even langs de bouwmarkt voor een slang en een emmer?
Dan zou daarna je lekkage ook weg moeten zijn of het zit hem toch ergens anders stiekum
Ik heb geen idee. We zien daar water lopen maar met een slang en een emmer is dan toch niet het ventiel gefixt? We hebben nu een trechter plus slang en emmer eronder in de hoop dat daar het water uit komt en we daarmee kunnen voorkomen dat het water weer de grond in loopt. Hopelijk komen ze snel terug. Maar als het weer die vent van vanmorgen is dan heb ik er weinig hoop op dat het gefixt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Paar uur later volgende de situatie. Lijkt dus het overdrukventiel. Dus maar weer met spoed aangemeld. ;( [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik begrijp die foto met dat rode ding niet.

Daarnaast zou het overstortventiel (is dit je buffervat voor verwarming?) natuurlijk wel aangesloten moeten zijn op de afvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
PrixV schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:00:
[...]

Ik heb geen idee. We zien daar water lopen maar met een slang en een emmer is dan toch niet het ventiel gefixt? We hebben nu een trechter plus slang en emmer eronder in de hoop dat daar het water uit komt en we daarmee kunnen voorkomen dat het water weer de grond in loopt. Hopelijk komen ze snel terug. Maar als het weer die vent van vanmorgen is dan heb ik er weinig hoop op dat het gefixt wordt.
Het ventiel zal waarschijnlijk ook niet kapot zijn, op de fotos lijkt het er gewoon eerder op alsof ze de afvoer van dat ventiel gewoon niet hebben aangesloten.

Niets wat 30 euro bij de bouwmarkt niet kan oplossen, Maar goed, het is maar net in hoeverre je tijd en energie wilt steken in prutsers die steeds langs moeten komen (ook al hoort de installateur dit gewoon op te lossen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_BE
  • Laatst online: 21-08-2024
josefine schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:56:
hebben we toch ongeveer 10 stopcontacten nodig. En dan is 2650 wel echt absurd, ik was er zelf nog geen 15 minuten mee bezig, maar was wel aangesloten al natuurlijk.
Beetje onnozele vergelijking dan vindt je zelf ook niet? Zeker als je zelf al aangeeft dat je geen idee hebt waarover je het hebt m.b.t. de verdere aansluiting.

Zo'n bijzondere prijs vindt ik het niet, gewoon standaard. En het is inclusief schakelmateriaal en de aansluiting in je meterkast. In vergelijking tot een loze leiding eigenlijk een koopje :-).

[ Voor 32% gewijzigd door Tweaker_BE op 29-07-2024 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Wolly schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:03:
[...]

Ik begrijp die foto met dat rode ding niet.

Daarnaast zou het overstortventiel (is dit je buffervat voor verwarming?) natuurlijk wel aangesloten moeten zijn op de afvoer.
Rode ding is onder het boilervat. Het vat is voor douchen en bad, bovenop het geïntegreerde vat van 165 liter is dit nog 300 liter los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
vormulier schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:04:
[...]

Het ventiel zal waarschijnlijk ook niet kapot zijn, op de fotos lijkt het er gewoon eerder op alsof ze de afvoer van dat ventiel gewoon niet hebben aangesloten.

Niets wat 30 euro bij de bouwmarkt niet kan oplossen, Maar goed, het is maar net in hoeverre je tijd en energie wilt steken in prutsers die steeds langs moeten komen (ook al hoort de installateur dit gewoon op te lossen)
Nee dit wil ik zeker niet perse door hun laten oplossen maar het is toch triest dat jullie er meer verstand van hebben dan iemand die dit als zijn werk heeft. Verklaart dat dan ook waarom hij niet lekt als de hoofdkraan uit staat?

Ik wil best naar de bouwmarkt maar het probleem is dat ik zelf niet goed begrijp wat er mis is en hoe we dat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Laatst online: 21-09 02:58
Wolly schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:25:
[...]

Dus alleen het bedraden kost 280 euro :?

Ik heb wel respect voor de verkoper die dat met droge ogen zonder te huilen van het lachen weet over te brengen.
Ach, de badkamerboeven van UHUW vroegen bijvoorbeeld 50 euro voor het monteren van een handdoekhaakje. Per haakje welteverstaan en exclusief het haakje. Dat kostte dan de adviesverkoopprijs van de fabrikant plus alvast 5% inflatiecorrectie voor 2025. Ongeveer 3x de normale winkelprijs.
Wij hangen zelf wel een haakje op, of twee..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
PrixV schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:47:
[...]

Nee dit wil ik zeker niet perse door hun laten oplossen maar het is toch triest dat jullie er meer verstand van hebben dan iemand die dit als zijn werk heeft. Verklaart dat dan ook waarom hij niet lekt als de hoofdkraan uit staat?

Ik wil best naar de bouwmarkt maar het probleem is dat ik zelf niet goed begrijp wat er mis is en hoe we dat oplossen.
correct, Het zal niet lekken als de hoofd kraan uit is

Het lekt als het goed is alleen als de WP warm water aan het maken is. Als het ook lekt als de WP uit is en de hoofdkraan open is dan zou allicht het ventiel ook eens kapot kunnen zijn.

Wat je halen moet van de bouwmarkt is even afhankelijk van wat je in huis hebt / precies de situatie is.

Maar in iedergeval:
- water pomp tang
- teflon tape
- 1/2 inch koperen verloop naar XXXX (koperen buis. tuinslang, het is maar net hoe of wat)

dit moet naar de dichts bijzijnde afvoer want die moet daar ook wel in de buurt zijn zou je verwachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Er bestaat trouwens dit:

https://www.sanitairwinke...inslang-g1-2-naar-gardena

Dan kan je daarna gewoon hup de tuinslang in de afvoer stoppen (die lijkt achter het boiler vat ergens uit te komen als ik kijk op je vorige foto's)

Mooi is anders maar het haalt dan potentieel wel je lekkage weg kan je er altijd nog voor kiezen om er later een mooie koperen buis voor op te hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
  • Laatst online: 21-09 02:58
[...]

Paar uur later volgende de situatie. Lijkt dus het overdrukventiel. Dus maar weer met spoed aangemeld. ;(
[Afbeelding]
Op de derde foto zie ik inderdaad een overdrukventiel zonder afvoer. Dat is natuurlijk hartstikke fout. Bij het opwarmen van het boilervat zal dit gaan druppelen. In dat ventiel zit een veer, je kunt de zwarte dop met enige kracht een stukje opendraaien, dan zal er water uitlopen. Zou ik ook zeker eens per jaar doen om de werking ervan te controleren. Is er geen afvoer voorzien voor dit lekwater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:46

Eix

PrixV schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:47:
[...]

Nee dit wil ik zeker niet perse door hun laten oplossen

[…]

Ondanks dat het zelf oplossen in deze situatie misschien wel praktischer is zou ik daar ook even goed over nadenken. Voor je van de regen in de drup komt omdat de installateur zijn handen ervan aftrekt onder de noemer ‘geen garantie bij zelf aangebrachte wijzigingen’. Waarna je ermee blijft zitten.

Als je er niet rechtstreeks uitkomt met de installateur zou ik vooral de hoofdaannemer (contractspartij koop/aanneemovereenkomst) schriftelijk benaderen. Eea conform de garantieprocedure.
Verder, allicht een idee om hier een apart topic voor te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Eix schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:41:
[...]

Ondanks dat het zelf oplossen in deze situatie misschien wel praktischer is zou ik daar ook even goed over nadenken. Voor je van de regen in de drup komt omdat de installateur zijn handen ervan aftrekt onder de noemer ‘geen garantie bij zelf aangebrachte wijzigingen’. Waarna je ermee blijft zitten.

Als je er niet rechtstreeks uitkomt met de installateur zou ik vooral de hoofdaannemer (contractspartij koop/aanneemovereenkomst) schriftelijk benaderen. Eea conform de garantieprocedure.
Verder, allicht een idee om hier een apart topic voor te maken?
Dan haal je de tuinslang er maar weer af als de monteur komt.. mag hij bewijzen dat die daar gezeten heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
@PrixV Hoe is het afgelopen met je badkamer tegels en het CAP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
vormulier schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:03:
[...]

Dan haal je de tuinslang er maar weer af als de monteur komt.. mag hij bewijzen dat die daar gezeten heeft...
We hebben het nu even zo opgelost en het lekt nu niet omdat we er geen water pakken. Wil verder inderdaad graag dat de bouwer/installateur het fixt ivm aansprakelijkheid. Heb vanmiddag weer gebeld en ben niet terug gebeld. Tot zover spoed. Heb daarbij ook gezegd dat ik die kwiep van vanmorgen niet meer terug wil zien en ze een andere mogen sturen. Maar zij hebben bouwvak dus ik vraag me af of er een andere is. Ik bel morgen gewoon weer als we niks gehoord hebben (heb helaas nachtdienst vannacht).
Verwarming doet het ook nog steeds niet dus daar had hij ook 0,0 verstand van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQeIOQ9HdRC0LGjDyE_cfS08C4I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dbjd9pm62HZ1DNl3NgwBDvGp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Wolly schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:05:
@PrixV Hoe is het afgelopen met je badkamer tegels en het CAP?
Ook de badkamer ligt stil vanwege de bouwvak. Volgens de loodgieter is het geen probleem dat de CAP achter het inbouwreservoir zit. Nu weet ik natuurlijk wel beter. Als het goed is hebben we het nooit nodig en ik heb zijn antwoord zwart op wit. Mocht het ooit tot problemen leiden dan stel ik hen gewoon aansprakelijk ipv nu ook dit weer te laten herstellen. Helaas zijn er nog genoeg dingen die na de bouwvak opgelost moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
.

[ Voor 99% gewijzigd door PrixV op 29-07-2024 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Blurk62 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:16:
[...]

Op de derde foto zie ik inderdaad een overdrukventiel zonder afvoer. Dat is natuurlijk hartstikke fout. Bij het opwarmen van het boilervat zal dit gaan druppelen. In dat ventiel zit een veer, je kunt de zwarte dop met enige kracht een stukje opendraaien, dan zal er water uitlopen. Zou ik ook zeker eens per jaar doen om de werking ervan te controleren. Is er geen afvoer voorzien voor dit lekwater?
Heb ze dit, in combinatie met het antwoord van vormulier, ook telefonisch gemeld en gezegd dat ik niet hoop dat dat het is en de afvoer ontbreekt omdat het anders nog slechter is dat 3 mensen dit niet gezien hebben. Wij zien zelf nergens een afvoer waar dit op voorzien is maar het blijft voor ons vrij technisch. Jullie helpen al mega goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
PrixV schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:12:
[...]

Heb ze dit, in combinatie met het antwoord van vormulier, ook telefonisch gemeld en gezegd dat ik niet hoop dat dat het is en de afvoer ontbreekt omdat het anders nog slechter is dat 3 mensen dit niet gezien hebben. Wij zien zelf nergens een afvoer waar dit op voorzien is maar het blijft voor ons vrij technisch. Jullie helpen al mega goed!
Dit lijkt mij toch een afvoer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfrj0qa7u309CTO6P9rsrk4zQFI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Acc7HQ8rDB3MJR6ouiM0gv4i.png?f=user_large

Maar goed, achter het vat zal nog steeds sifon moeten zijn. Daar heb je ons geen foto van gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:01
PrixV schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:55:
[...]
We hebben het nu even zo opgelost en het lekt nu niet omdat we er geen water pakken. Wil verder inderdaad graag dat de bouwer/installateur het fixt ivm aansprakelijkheid. Heb vanmiddag weer gebeld en ben niet terug gebeld. Tot zover spoed. Heb daarbij ook gezegd dat ik die kwiep van vanmorgen niet meer terug wil zien en ze een andere mogen sturen. Maar zij hebben bouwvak dus ik vraag me af of er een andere is. Ik bel morgen gewoon weer als we niks gehoord hebben (heb helaas nachtdienst vannacht).
Verwarming doet het ook nog steeds niet dus daar had hij ook 0,0 verstand van.

[Afbeelding]
Hebben anderen in de wijk ook deze opstelling en hoe zit het daar dan?
Aangezien je eerder al zei dat er meerdere last van lekkages hebben...

Op je laatste foto, rechts van de verticale zwarte buis zie je een horizontale koperen buis en er onder een licht grijze buis. Die licht grijze is afvoer, waar gaat die heen? Foto vanuit een andere hoek?

[ Voor 8% gewijzigd door Rouske op 29-07-2024 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
vormulier schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:17:
[...]

Dit lijkt mij toch een afvoer:
[Afbeelding]

Maar goed, achter het vat zal nog steeds sifon moeten zijn. Daar heb je ons geen foto van gegeven :)
Klopt, is voor de wasmachine.
Hmm achter het vat geen idee, zal van de week eens kijken of ik er een foto van kan maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Rouske schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:58:
[...]

Hebben anderen in de wijk ook deze opstelling en hoe zit het daar dan?
Aangezien je eerder al zei dat er meerdere last van lekkages hebben...

Op je laatste foto, rechts van de verticale zwarte buis zie je een horizontale koperen buis en er onder een licht grijze buis. Die licht grijze is afvoer, waar gaat die heen? Foto vanuit een andere hoek?
Ja een deel heeft hetzelfde. Hebben vandaag bij de buren direct naast ons binnen gekeken maar die hebben ook geen afvoer aangesloten op waar het bij ons lekt. Dus of ze zijn het bij hun ook vergeten en anders weet ik het ook niet.

Rechts lopen ook afvoerbuizen maar die zijn van de warmtepomp zelf en volgens mij van de WTW. Foto's van de andere kant heb ik helaas niet. Die maak ik nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
PrixV schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:57:
[...]

Ook de badkamer ligt stil vanwege de bouwvak. Volgens de loodgieter is het geen probleem dat de CAP achter het inbouwreservoir zit. Nu weet ik natuurlijk wel beter. Als het goed is hebben we het nooit nodig en ik heb zijn antwoord zwart op wit. Mocht het ooit tot problemen leiden dan stel ik hen gewoon aansprakelijk ipv nu ook dit weer te laten herstellen. Helaas zijn er nog genoeg dingen die na de bouwvak opgelost moeten worden.
Maar zo werkt het natuurlijk niet. Je accepteert het nu, dan lijkt het me lastig over 5 jaar te zeggen hey elektricien tegelzetter kom even de tegel losmaken want we moeten bij de CAP.

Ik begrijp je hoor, er komt genoeg op je af en kost allemaal een hoop energie. Maar ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Draakje5 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:55:
[...]

Maar zo werkt het natuurlijk niet. Je accepteert het nu, dan lijkt het me lastig over 5 jaar te zeggen hey elektricien kom even de tegel losmaken want we moeten bij de CAP.

Ik begrijp je hoor, er komt genoeg op je af en kost allemaal een hoop energie. Maar ja..
Naja, Als je nu weet waar het zit, kan je met een beetje geluk gewoon met een paar kleine tegel boortjes er wel achter komen waar het 70 mm gat moet komen voor een afdekplaatje. (Er van uit gaande dat de blauwe doos wel netjes vast zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Draakje5 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:55:
[...]

Maar zo werkt het natuurlijk niet. Je accepteert het nu, dan lijkt het me lastig over 5 jaar te zeggen hey elektricien tegelzetter kom even de tegel losmaken want we moeten bij de CAP.

Ik snap het maar in dit geval is het de aannemer/badkamerman die hen allemaal heeft aangestuurd. En zijn in eigen dienst zijnde loodgieter heeft dit niet goed gedaan. Na de bouwvak moet de aannemer/badkamerman nog terugkomen voor een flink aantal restpunten, ik zal het hem daarna nog eens zeggen. Maar heb zwart op wit geappt met die loodgieter en die zegt dat het geen kwaad kan. Nu ben ik "de domme klant" dus moet ik hem toch op zijn blauwe ogen kunnen geloven? Zonder Tweakers had ik het uberhaupt niet geweten. Mocht ik dus problemen hebben in de toekomst dan ga ik gewoon naar de aannemer/badkamerman toe en verwacht ik van hem actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
PrixV schreef op maandag 29 juli 2024 @ 23:32:
[...]

Ik snap het maar in dit geval is het de aannemer/badkamerman die hen allemaal heeft aangestuurd. En zijn in eigen dienst zijnde loodgieter heeft dit niet goed gedaan. Na de bouwvak moet de aannemer/badkamerman nog terugkomen voor een flink aantal restpunten, ik zal het hem daarna nog eens zeggen. Maar heb zwart op wit geappt met die loodgieter en die zegt dat het geen kwaad kan. Nu ben ik "de domme klant" dus moet ik hem toch op zijn blauwe ogen kunnen geloven? Zonder Tweakers had ik het uberhaupt niet geweten. Mocht ik dus problemen hebben in de toekomst dan ga ik gewoon naar de aannemer/badkamerman toe en verwacht ik van hem actie.
Ik snap dat het allemaal vervelend is maar die loodgieter gaat echt niet over x jaar dit oplossen. Zet dat maar uit je hoofd als je je huis wil verkopen en het keuringsrapport vermeldt dit gebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Wolly schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 00:22:
[...]

Ik snap dat het allemaal vervelend is maar die loodgieter gaat echt niet over x jaar dit oplossen. Zet dat maar uit je hoofd als je je huis wil verkopen en het keuringsrapport vermeldt dit gebrek.
Ik ga het na de bouwvak wel voor zijn voeten gooien. Heb er nu al geen zin in omdat het bovenop de rest van de lijst komt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 13:47
Hoeveel vocht mag er bij oplevering eigenlijk nog in je huis zitten? De mannen die nu aan het dunpleisteren zijn bij ons kunnen de 2e verdieping niet doen omdat ons betonnen kanaalplaat dak nog aan het druppelen is. Wordt ik net gebeld dat het pleisterwerk op de 1e verdieping ook al op een plekje door vocht los heeft gelaten.

Als dit deze week niet ophoudt kan ik 2x verhuizen straks, huur is al opgezegd. :(

/rant

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
We krijgen zoals anderen ook zeggen niks terug als we de badkamer niet doen. Dan maar wel doen, bad wel uitzoeken bij de bouwer zodat je de gratis upgrade van de boiler optimaal meepakt. En vervolgens de wastafel vervangen (wordt geleverd zonder meubel), douche vervangen en deuren plaatsen zodat de badkamer gelijk mooi is. Nu is het wel heel erg een woningbouwvereniging gevoel als je de plaatjes ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
ThePsycho schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 07:22:
Hoeveel vocht mag er bij oplevering eigenlijk nog in je huis zitten? De mannen die nu aan het dunpleisteren zijn bij ons kunnen de 2e verdieping niet doen omdat ons betonnen kanaalplaat dak nog aan het druppelen is. Wordt ik net gebeld dat het pleisterwerk op de 1e verdieping ook al op een plekje door vocht los heeft gelaten.

Als dit deze week niet ophoudt kan ik 2x verhuizen straks, huur is al opgezegd. :(

/rant
Ik weet niet of er regels zijn, maar een druppelende kanaalplaat is natuurlijk niet de bedoeling (na) oplevering. Wellicht heb je sowieso geen spuitwerk op je plafonds? Anders kan dat natuurlijk ook opnieuw.

Aannemer inlichten, die gaat mogelijk een gaatje boren en de plaat leeg laten lopen om vervolgens weer dicht te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josjevv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:29
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als de aansluiting 1/2” binnendraad is (kan niet goed zien) past ipv een trechter ook een koppelstuk:

https://www.warmteservice...laatcombinatie/p/18451380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
Draakje5 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:10:
[...]

Ik weet niet of er regels zijn, maar een druppelende kanaalplaat is natuurlijk niet de bedoeling (na) oplevering. Wellicht heb je sowieso geen spuitwerk op je plafonds? Anders kan dat natuurlijk ook opnieuw.

Aannemer inlichten, die gaat mogelijk een gaatje boren en de plaat leeg laten lopen om vervolgens weer dicht te maken.
Spuitwerk hadden we laten vervallen ja, heb wel bij buren gezien dat er al flinke vergeelde plekken in hun spuitwerk zat, dus dat gaat inderdaad ook niet lekker...

Zitten nu te denken om in het ergste geval maar om dat ene plekje heen te werken, want dan kunnen we tenminste intrekken. Dat stukje apart repareren nemen we dan maar voor lief.

[ Voor 12% gewijzigd door ThePsycho op 30-07-2024 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
ThePsycho schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 07:22:

/rant
Heb je een bouwdroger laten draaien? Vochtmeting gedaan door de mannen? Bij ons heeft 2 weken lang een bouwdroger gedraaid en nog was de vloer op moment van installatie in sommige plekken net iets te vochtig. Wij zijn in ieder geval begonnen met de muren. Hoop voor je dat het goed komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
sheane schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:19:
[...]

Heb je een bouwdroger laten draaien? Vochtmeting gedaan door de mannen? Bij ons heeft 2 weken lang een bouwdroger gedraaid en nog was de vloer op moment van installatie in sommige plekken net iets te vochtig. Wij zijn in ieder geval begonnen met de muren. Hoop voor je dat het goed komt :)
Wel direct begonnen met flink ventileren en een bouwdroger beneden, nu ook boven aangezet.
We gaan het zien, even in de woonkamer slapen is nu toch al onvermijdelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious7e
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-01 22:52
Goedemiddag allemaal,

Mijn partner en ik hebben een nieuwbouwwoning gekocht en hebben vandaag kopersgesprek gehad. Over veel zaken zijn we al uit. Één ding houdt ons nog erg bezig. We willen graag een aanbouw. Via de aannemer kost dit €37.500 voor 1.2 m uitbouw over de volle breedte van 5.7 m. Onze kopersbegeleider gaf zelf aan dat dit prijzig is, maar dat de prijs niet onderhandelbaar is. Geen enkele andere koper in het project van ruim 20 woningen gaat voor deze optie. Toch willen we wel graag aanbouw. We verdiepen ons in de mogelijkheid om dit later (of zelfs direct na oplevering) zelf te laten doen. Ik lees daar op deze website veel bedenkingen over. Aandachtspunten zoals fundering, doortrekken vloerverwarming, bouwen op de erfgrens etc. Is jullie inschatting dat het gezien deze prijs voor aanbouw, de moeite waard is om zelf te laten doen? Of ben je dan uiteindelijk ongeveer net zo veel kwijt. Het gaat om een rijtjeswoning van (prefab) betonconstructie met vloerverwarming. Het was niet mogelijk om alleen fundering aan te laten leggen voor aanbouw. Tips en overpeinzingen zijn welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Furious7e schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:04:
Goedemiddag allemaal,

Mijn partner en ik hebben een nieuwbouwwoning gekocht en hebben vandaag kopersgesprek gehad. Over veel zaken zijn we al uit. Één ding houdt ons nog erg bezig. We willen graag een aanbouw. Via de aannemer kost dit €37.500 voor 1.2 m uitbouw over de volle breedte van 5.7 m. Onze kopersbegeleider gaf zelf aan dat dit prijzig is, maar dat de prijs niet onderhandelbaar is. Geen enkele andere koper in het project van ruim 20 woningen gaat voor deze optie. Toch willen we wel graag aanbouw. We verdiepen ons in de mogelijkheid om dit later (of zelfs direct na oplevering) zelf te laten doen. Ik lees daar op deze website veel bedenkingen over. Aandachtspunten zoals fundering, doortrekken vloerverwarming, bouwen op de erfgrens etc. Is jullie inschatting dat het gezien deze prijs voor aanbouw, de moeite waard is om zelf te laten doen? Of ben je dan uiteindelijk ongeveer net zo veel kwijt. Het gaat om een rijtjeswoning van (prefab) betonconstructie met vloerverwarming. Het was niet mogelijk om alleen fundering aan te laten leggen voor aanbouw. Tips en overpeinzingen zijn welkom!
Mogelijk kan het goedkoper, echter zijn de nadelen al door jezelf benoemd;
- Vloerverwarming doortrekken zal geen leuke kleur worden (indien überhaupt mogelijk), tevens is de aangelegde vloerverwarming/route niet berekend op de extra m². Zal een aparte vloerverwarming worden gok ik.
- Aansluiting met de huidige muren kan zorgen voor een inspringing in de woning, waardoor je ziet waar de uitbouw begint.

Zijn behoorlijke prijzen, dat zeker. Veelal zie ik hier 15-20k langskomen voor 1,2m¹.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Goedemiddag allemaal,

Doen als je geen bevriende aannemer kent. Duidelijk duurder dan gemiddeld wat ik hier lees (randstad?) 1.2m kostte +/- 20k pre corona. Wij hebben er nu 27k voor betaald. Punt is met de prefab constructies zit je niet te klooien met funderingen die verschillen, aansluitingen die niet lekker gaan, etc. etc. En je hoeft niet je net nieuwe huis deels te slopen.

Vergeet niet dat je met een aanbouw waarschijnlijk voor dezelfde stenen gaat. Met dezelfde kleur voeg, etc. Je kan waarschijnlijk je ramen/deuren hergebruiken, maar er komt veel bij kijken.

Vooral vloerverwarming moet je op bedacht zijn. Dit is in veel gevallen niet (makkelijk) op hetzelfde systeem te krijgen.

Vorige huis geen uitbouw gedaan, uiteindelijk prima, maar je mist de ruimte in de gemiddelde woning wel. Hoe lang is je woning nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenie3000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:11
Goedemiddag allemaal,

Houd er in ieder geval rekening mee dat het vaak zo is dat bij een uitbouw door de aannemer de muren vaak doorgetrokken worden (deels op grond van de buren), wanneer je het later zelf laat doen dan moet het op je eigen grond en zal de muur dus verspringen in je woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious7e
sheane schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:13:
[...]

Doen als je geen bevriende aannemer kent. Duidelijk duurder dan gemiddeld wat ik hier lees (randstad?) 1.2m kostte +/- 20k pre corona. Wij hebben er nu 27k voor betaald. Punt is met de prefab constructies zit je niet te klooien met funderingen die verschillen, aansluitingen die niet lekker gaan, etc. etc. En je hoeft niet je net nieuwe huis deels te slopen.

Vergeet niet dat je met een aanbouw waarschijnlijk voor dezelfde stenen gaat. Met dezelfde kleur voeg, etc. Je kan waarschijnlijk je ramen/deuren hergebruiken, maar er komt veel bij kijken.

Vooral vloerverwarming moet je op bedacht zijn. Dit is in veel gevallen niet (makkelijk) op hetzelfde systeem te krijgen.

Vorige huis geen uitbouw gedaan, uiteindelijk prima, maar je mist de ruimte in de gemiddelde woning wel. Hoe lang is je woning nu?
De woning heeft een lengte van ongeveer 9.6 m. De keuken neemt denk een diepte van 4 meter in en de trap staat ook deels in de woonkamer. Ik voeg een afbeelding van de plattegrond toe. We zijn bang dat het zonder aanbouw net iets aan de krappe kant wordt, vooral in de toekomst met eventuele gezinsuitbreiding. Aan de andere kant. Wat je niet hebt kun je ook niet missen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gv6YR0f8tzxi-ZRYv3NuS9t7OgE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/knV7tkIfu34RuokrOc07MhiM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Hierbij nog wat foto's van de achterkant van de warmtepomp en het buffervat. Helaas nog steeds geen opvolging vanuit de installateur, ondanks de opdracht door de bouwer.

Gelukkig droogt de plek wel door de emmer en de trechter aan het overloopventiel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_l-rFvMbqOdMye_7AgH-8t34xM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/52le1nh1MXkwc52bCEfkgZ91.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-d9vQwzh2SNpwKrq6w5P9ZrSmk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ddL1Y83a1rJZoRNsq43iEoG4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xR_9y_sXVKY5BA_P7pYDYEKrhs8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/94AqEzbNRsiJBf5FYJx9fx8G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ouACxv7ad-Xcn6EsW7DYrXN0sL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bvb7QeqppmJ7Nvgnek2GOR7N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcRyeCWqCf5fzdo3SsN5R2XwiEk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eprGzOL0NIaIc3nTd6IsTcJc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j5U5G3AoUamBwO4FZTiiFH_rec8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KsNw9bWUKb0ItS3V4NZzkojn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
@Furious7e als het in jullie budget past zou ik het doen. Soortgelijke woning hier tegenover met uitbouw. Denk dat het verschil is: je kan om een bank heen lopen aan alle kanten vs. je moet hem tegen een muur of raam zetten. Makkelijkste om het te visualiseren is je bank op schaal maken, uitknippen en op je tekening zetten 😅👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
@PrixV
Ik zie een hoop afvoer buis, maar geen afvoer die "over" is.

Hier heb je wel een splitsing zitten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fQ_CryqrUmFzWM1f4jivWXiIpg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PHZ68lEmlkoL4dx9yA8LbRQf.png?f=fotoalbum_large

Maar of die voor je buffervat is (en dus afgedopt ligt te wachten tot hij gebruikt mag worden)?

Een ding is wel zeker, het is makkelijk om daar een extra afvoer bij te plakken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Trouwens ik spot hier ook een overloop ventiel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVeAOpfdNFdmnW6siid5bvRmidU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QVLCLIrYg0srEYBQc0W0Hq8q.png?f=user_large

Vraag me af of ze deze bedacht hadden voor je warme water, en dus die op je boiler vat niet nodig dachten te hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:37
Furious7e schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:21:
[...]

De woning heeft een lengte van ongeveer 9.6 m. De keuken neemt denk een diepte van 4 meter in en de trap staat ook deels in de woonkamer. Ik voeg een afbeelding van de plattegrond toe. We zijn bang dat het zonder aanbouw net iets aan de krappe kant wordt, vooral in de toekomst met eventuele gezinsuitbreiding. Aan de andere kant. Wat je niet hebt kun je ook niet missen.[Afbeelding]
Wij hebben nu een woning van 9.60 en bevalt ons prima. Wij hebben geen uitbouw, was ook niet mogelijk meer destijds.

Nieuwe woning is 8,60 daar doen we wel uitbouw van 1,20 omdat we anders wel kort vinden. En komen dan dus op 9,80 uit.

Wat ook mee speelt is natuurlijk hoeveel tuin je over houd en hoe belangrijk je dat vind.

Bij ons kost de aanbouw 1.2m van beukmaat 6m overigens 18K dus dat is ruim de helft. Niet dat je er iets aan hebt want ze kunnen het vragen. Als je het wil doen zou ik gewoon slikken en doen. Achteraf is gerotzooi maar denk dat je niet echt veel goedkoper uit ben. En extra rotzooi vermijden is ook wat waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
vormulier schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:29:
Trouwens ik spot hier ook een overloop ventiel:
[Afbeelding]

Vraag me af of ze deze bedacht hadden voor je warme water, en dus die op je boiler vat niet nodig dachten te hebben..
Volgens mij schreef @PrixV eerder ergens dat ze 2 buffervaten hebben. De standaard en een extra vat van 300L. Wellicht is deze van het andere vat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
vormulier schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:28:
@PrixV
Ik zie een hoop afvoer buis, maar geen afvoer die "over" is.

Hier heb je wel een splitsing zitten:
[Afbeelding]

Maar of die voor je buffervat is (en dus afgedopt ligt te wachten tot hij gebruikt mag worden)?

Een ding is wel zeker, het is makkelijk om daar een extra afvoer bij te plakken :)
Ja afvoer zit er genoeg inderdaad dus misschien was die inderdaad daarvoor.. Ik kan het op de foto ook niet zien of die los zit. Als ik er morgen aan denk duik ik nog eens die hoek in om te kijken of die vrij ligt.

Maar inderdaad ik had daar op die andere plek ook een overloopventiel gezien. Wie weet dat ze echt die domme redenatie hebben gedaan. Het rare is dat bij onze buren daar bovenop ook geen afvoer zit aan het overloopventiel. Zij hebben alleen nog geen lek. Ben benieuwd of het daar ook nog komt.

To be continued iig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Farmerwood schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:38:
[...]

Volgens mij schreef @PrixV eerder ergens dat ze 2 buffervaten hebben. De standaard en een extra vat van 300L. Wellicht is deze van het andere vat.
Klopt ja, geïntegreerd vat van 165liter en nog 300 liter los er naast (ivm eisen Woningborg).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• josefine
[...]

Dank, inmiddels bericht gehad dat we kosteloos 300 liter krijgen.was wat gedram voor nodig maar is geregeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKPI
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-09 08:36
Ik lees al een tijdje mee en de verplichte boilerinhoud vanuit Woningborg triggered bij mij wel wat vragen. Op dit moment wordt mijn nieuwbouwwoning namelijk ontwikkeld met een standaard boiler van 180 liter, het betreft een woning met 5 slaapkamers en alleen een WTW via ventilatie. Er is verder geen melding van een douche-wtw dus ik neem aan dat hiervan geen sprake is. Standaard wordt de woning met douche geleverd, wij plaatsen zowel een douche als een bad in het meerwerk.

Op basis van deze gegevens zou ik volgens Woningborg om een minimale bruto inhoud van 287 liter komen (Geen douche-WTW, standaard douche). Terwijl er standaard een boiler wordt aangesloten van 180 liter. Is mijn assumptie in dit geval correct dat de aannemer hier dan niet de richtlijn van woningborg volgt? De bruto boilerinhoud vs nuttige inhoud zorgt voor wat verwarring aan mijn kant. Iemand enige idee?

De technische documentatie zegt het volgende:
"In basis voorzien van circa 180 liter van 55 °C warmwater voorraadvat. Omgerekend is dat circa 240 liter van 40 °C."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:08

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
DKPI schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:32:
Ik lees al een tijdje mee en de verplichte boilerinhoud vanuit Woningborg triggered bij mij wel wat vragen. Op dit moment wordt mijn nieuwbouwwoning namelijk ontwikkeld met een standaard boiler van 180 liter, het betreft een woning met 5 slaapkamers en alleen een WTW via ventilatie. Er is verder geen melding van een douche-wtw dus ik neem aan dat hiervan geen sprake is. Standaard wordt de woning met douche geleverd, wij plaatsen zowel een douche als een bad in het meerwerk.

Op basis van deze gegevens zou ik volgens Woningborg om een minimale bruto inhoud van 287 liter komen (Geen douche-WTW, standaard douche). Terwijl er standaard een boiler wordt aangesloten van 180 liter. Is mijn assumptie in dit geval correct dat de aannemer hier dan niet de richtlijn van woningborg volgt? De bruto boilerinhoud vs nuttige inhoud zorgt voor wat verwarring aan mijn kant. Iemand enige idee?

De technische documentatie zegt het volgende:
"In basis voorzien van circa 180 liter van 55 °C warmwater voorraadvat. Omgerekend is dat circa 240 liter van 40 °C."
Je aannemer al eens gevraagd wat ze gaan plaatsen? Heb hier ook gekozen voor een afgewerkte zolder waardoor ik formeel 5 slaapkamers heb.

Ze hebben netjes een grotere WP geplaatst zonder dat ik er een vraag over heb gesteld.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKPI
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-09 08:36
Toppe schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:01:
[...]

Je aannemer al eens gevraagd wat ze gaan plaatsen? Heb hier ook gekozen voor een afgewerkte zolder waardoor ik formeel 5 slaapkamers heb.

Ze hebben netjes een grotere WP geplaatst zonder dat ik er een vraag over heb gesteld.
Ze bieden een extra optie aan als volgt: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZthTy68gxNeNP1eLELiAgJk11ko=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tv3m3L7mcosBBLaxy65Z0mNn.png?f=fotoalbum_large

Verder geen vermelding van enige wijziging op basis van meerwerk. Vraag uitstaan voor na de bouwvak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
DKPI schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:05:
[...]

Ze bieden een extra optie aan als volgt: [Afbeelding]

Verder geen vermelding van enige wijziging op basis van meerwerk. Vraag uitstaan voor na de bouwvak.
Als jij hem aanvinkt scheelt het hun geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Een losse boiler erbij is volgens mij niet echt wat je wilt.. gewoon een grotere capaciteit bij de bestaande boiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Draakje5 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:09:
Een losse boiler erbij is volgens mij niet echt wat je wilt.. gewoon een grotere capaciteit bij de bestaande boiler.
Een elektrische boiler erbij in dit geval, dat is ook niet erg klimaatvriendelijk voor een nieuwbouwhuis.

Ik begrijp ook niet dat een elektrische boiler 2770 euro moet kosten, die kosten in de winkel iets van 400 euro 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
Toch maar even de pen inklimmen, benieuwd wat men hier van vindt en wat mijn rechten zijn.

Ruwbouw sluiting stond gepland voor 06-09. Afbouw sluitingsdatum stond gepland voor 31-10.

30-07 krijgen we van de kopersbegeleiding:
Aannemer heeft besloten dat het tegelwerk voor de badkamer óók bij de ruwbouw komt en dus wordt die sluitingsdatum 2 maanden vooruit gehaald. En trouwens, ik ben vanaf morgen op vakantie. Doei. Dat geldt ook voor aannemer en tegelboer.

Lang verhaal kort; het gaat allemaal erg krap worden. Met de bouwvak erbij kan ik op zijn vroegst 2 weken voor sluitingsdatum pas bij de tegelboer terecht (die moet een tekening hebben van de project badkamer leverancier, anders doen ze niks). De offerte die zij zelf opstellen kan wel 3-4 weken op zich laten wachten.

06-09 moet ik dus OF akkoord gaan met een blanco offerte. Of ik moet Casco kiezen. Daarnaast gaat de vakantie nu mogelijk niet door omdat ik in de geplande vakantie halsoverkop naar de tegelboer moet.

Krijg je ook nog zo n wijsneus bij de kopersbegeleiding aan de telefoon die zegt ‘ja je had ook 4 weken eerder een afspraak kunnen maken’. Ja als ik wist dat ik nog maar een maand had in plaats van 3 had ik dat ook wel gedaan pik.

Kan dit zomaar?

[ Voor 10% gewijzigd door YKla op 01-08-2024 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
YKla schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:24:
Toch maar even de pen inklimmen, benieuwd wat men hier van vindt en wat mijn rechten zijn.

Ruwbouw sluiting stond gepland voor 06-09. Afbouw sluitingsdatum stond gepland voor 31-10.

30-07 krijgen we van de kopersbegeleiding:
Aannemer heeft besloten dat het tegelwerk voor de badkamer óók bij de ruwbouw komt en dus wordt die sluitingsdatum 2 maanden vooruit gehaald. En trouwens, ik ben vanaf morgen op vakantie. Doei. Dat geldt ook voor aannemer en tegelboer.

Lang verhaal kort; het gaat allemaal erg krap worden. Met de bouwvak erbij kan ik op zijn vroegst 2 weken voor sluitingsdatum pas bij de tegelboer terecht (die moet een tekening hebben van de project badkamer leverancier, anders doen ze niks). De offerte die zij zelf opstellen kan wel 3-4 weken op zich laten wachten.

06-09 moet ik dus OF akkoord gaan met een blanco offerte. Of ik moet Casco kiezen. Daarnaast gaat de vakantie nu mogelijk niet door omdat ik in de geplande vakantie halsoverkop naar de tegelboer moet.

Kan dit zomaar?
Als het de project leverancier is hebben ze de tekeningen en zijn ze op de hoogte van de sluitingsdata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
Toppe schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:26:
[...]

Als het de project leverancier is hebben ze de tekeningen en zijn ze op de hoogte van de sluitingsdata
Que? Het probleem is dat men doodleuk besluit om vlak voor de bouwvak de sluitingstijd van een specifiek onderdeel 2 maanden te vervroegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
YKla schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:29:
[...]

Que? Het probleem is dat men doodleuk besluit om vlak voor de bouwvak de sluitingstijd van een specifiek onderdeel 2 maanden te vervroegen.
Tegels is onderdeel van vloer en/of wand. Afbouwfase is je pot, je spiegel en je kastje.

Kan dit dus zomaar? Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik denk dat ik net als een aantal anderen in dit topic in het proces zit van een nieuwbouwwoning. Gisteren bij Nieuwsuur een reportage over wat een bezwaar doet met een bouwproces en hoe vaak het voorkomt. Tot 3 jaar vertraging en dit gebeurt naar verluid bij 1 op de 3 nieuwbouwprojecten met als hoofdreden in 75% v/d gevallen buren die beklacht doen over kwijtraken uitzicht.

Hugo de Jonge heeft het al eens geagendeerd, maar ik ben het wel eens dat de strekking dat een dwarsligger zoveel impact heeft moet worden ingedamd door de hoogleraar in de repro. Je zou maar die (tien)duizenden euro's kosten op je dak krijgen / die maanden, jaren extra wachttijd of misschien zelfs totale annulering.

Ik moet er niet aan denken.

https://eenvandaag.avrotros.nl/embed/546567/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
Toppe schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:52:
[...]

Tegels is onderdeel van vloer en/of wand. Afbouwfase is je pot, je spiegel en je kastje.

Kan dit dus zomaar? Ja.
Waarom spreken ze dan zelf over een verplaatsing en zijn alle partijen in rep en roer? Dat je het leiding werk en eventuele gemetselde muren moet doorgeven snap ik. Maar tegels kan prima daarna. Hoef toch ook niet nu mijn behang al te bepalen en mijn vloeren voor de rest van de woning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
Furious7e schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:21:
[...]

De woning heeft een lengte van ongeveer 9.6 m. De keuken neemt denk een diepte van 4 meter in en de trap staat ook deels in de woonkamer. Ik voeg een afbeelding van de plattegrond toe. We zijn bang dat het zonder aanbouw net iets aan de krappe kant wordt, vooral in de toekomst met eventuele gezinsuitbreiding. Aan de andere kant. Wat je niet hebt kun je ook niet missen.[Afbeelding]
Tolvesum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
YKla schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:36:
[...]

Waarom spreken ze dan zelf over een verplaatsing en zijn alle partijen in rep en roer? Dat je het leiding werk en eventuele gemetselde muren moet doorgeven snap ik. Maar tegels kan prima daarna. Hoef toch ook niet nu mijn behang al te bepalen en mijn vloeren voor de rest van de woning?
Alle partijen?? Volgens mij ben alleen jij in rep en roer? Dit is voor alle andere betrokken partijen prima te regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
N1ckk schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:30:
Ik denk dat ik net als een aantal anderen in dit topic in het proces zit van een nieuwbouwwoning. Gisteren bij Nieuwsuur een reportage over wat een bezwaar doet met een bouwproces en hoe vaak het voorkomt. Tot 3 jaar vertraging en dit gebeurt naar verluid bij 1 op de 3 nieuwbouwprojecten met als hoofdreden in 75% v/d gevallen buren die beklacht doen over kwijtraken uitzicht.

Hugo de Jonge heeft het al eens geagendeerd, maar ik ben het wel eens dat de strekking dat een dwarsligger zoveel impact heeft moet worden ingedamd door de hoogleraar in de repro. Je zou maar die (tien)duizenden euro's kosten op je dak krijgen / die maanden, jaren extra wachttijd of misschien zelfs totale annulering.

Tja, wellicht meer iets voor het wonen topic maar de beste man heeft toch het volste recht om bezwaar te maken als de gemeente verzuimt voldoende parkeerplaatsen aan te leggen voor de nieuw te bouwen woningen? Dat deze particulieren er de dupe van zijn is vervelend, de gemeente zou beter naar bezwaarmakers moeten luisteren dan alleen hun eigen mening willen doordrukken. Participatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
Toppe schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:11:
[...]

Alle partijen?? Volgens mij ben alleen jij in rep en roer? Dit is voor alle andere betrokken partijen prima te regelen.
Met mij nog vele anderen die ook al contact hebben gezocht naar aanleiding van dit bericht zo begrijp ik van de tegelboer. Ook de tegelboer is in overleg met de aannemer of dat niet uitgesteld kan worden; voor hun is het gevolg dat velen uiteindelijk casco zullen kiezen en de tegelboer kan fluiten naar zijn omzet.

Ik vind je houding een beetje vreemd. Alsof dit de normaalste zaak van de wereld is om een deadline even 2 maanden op te schuiven. Als ik een klant ineens mededeel dat ie 2 maanden eerder zijn zaken voor elkaar moet hebben dan afgesproken zonder hoor of wederhoor, en dan ook nog midden in de vakantie, dan heb ik een projectescalatie.

[ Voor 23% gewijzigd door YKla op 01-08-2024 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
YKla schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:31:
[...]

Met mij nog vele anderen die ook al contact hebben gezocht naar aanleiding van dit bericht zo begrijp ik van de tegelboer. Ook de tegelboer is in overleg met de aannemer of dat niet uitgesteld kan worden; voor hun is het gevolg dat velen uiteindelijk casco zullen kiezen en de tegelboer kan fluiten naar zijn omzet.

Ik vind je houding een beetje vreemd. Alsof dit de normaalste zaak van de wereld is om een deadline even 2 maanden op te schuiven. Als ik een klant ineens mededeel dat ie 2 maanden eerder zijn zaken voor elkaar moet hebben dan afgesproken zonder hoor of wederhoor, en dan ook nog midden in de vakantie, dan heb ik een projectescalatie.
Omdat dit soort dingen in de bouw niet uitzonderlijk zijn en ik jaren met dit soort gasten werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
Toppe schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:44:
[...]

Omdat dit soort dingen in de bouw niet uitzonderlijk zijn en ik jaren met dit soort gasten werk ;)
Ander referentiekader dan denk ik. En nu? Bezwaar aantekenen? Een jurist in de arm nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:55
Draakje5 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:18:
[...]

Tja, wellicht meer iets voor het wonen topic maar de beste man heeft toch het volste recht om bezwaar te maken als de gemeente verzuimt voldoende parkeerplaatsen aan te leggen voor de nieuw te bouwen woningen? Dat deze particulieren er de dupe van zijn is vervelend, de gemeente zou beter naar bezwaarmakers moeten luisteren dan alleen hun eigen mening willen doordrukken. Participatie...
Heel toevallig woon ik in deze wijk, en dit is praktisch om de hoek. Maar in dit geval ligt het een stuk genuanceerder en is er onenigheid over de manier van het tellen van de parkeerplaatsen in de hele wijk, en sowieso veel klachten van buurtbewoners over te weinig parkeerplaatsen. Echter, aan het begin van de bouw van de hele wijk was bekend dat er 1.3 plek per huis zou komen, en wat gebeurt er nu? Veel mensen hebben twee autos, en ja dan past het dus niet...

Daarnaast heeft hij 'ruzie' met de gemeente en misbruikt hij in dit geval zijn bezwaar recht. Die paar huizen zijn echt niet de oorzaak van het probleem, en het argument dat er parkeerplaatsen gemaakt kunnen worden slaat ook nergens op. Letterlijk aan de andere kant van de weg ligt een heel stuk grond al jaren braak, kunnen ook prima parkeerplekken gemaakt worden.

En misschien heeft hij wel gelijk en zijn er te weinig plekken, dan komt dat dus echt niet door die huizen waar nu bezwaar op ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furious7e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:58
Toppe schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:01:
[...]

Hoe zit dit nou precies? Wij hebben 3 slaapkamers en 2 “onbenoemde” ruimtes op zolder. Daarnaast laten wij een bad plaatsen via het project. Volgens SWK zou er dan minimaal 197 liter moeten zijn (wij krijgen 200L), maar als je het bad meerekent 247L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
Wij ook ! Dan worden we bijna buren, we zitten aan de overkant aan het water _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
MisterX333 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:45:
[...]

Hoe zit dit nou precies? Wij hebben 3 slaapkamers en 2 “onbenoemde” ruimtes op zolder. Daarnaast laten wij een bad plaatsen via het project. Volgens SWK zou er dan minimaal 197 liter moeten zijn (wij krijgen 200L), maar als je het bad meerekent 247L.
Wij hebben ook 3 slaapkamers en bad, met 300L boiler. Met 200L heb je dus niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
YKla schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:49:
[...]

Ander referentiekader dan denk ik. En nu? Bezwaar aantekenen? Een jurist in de arm nemen?
Bezwaar kan je altijd maken. Een jurist ga je weinig mee bereiken. De klok tikt verder en een jurist moet binnen de wettelijke regels opereren. Al zou je gelijk krijgen dan is het leed al geschied en is die deadline al lang en breed verstreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious7e
josefine schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:51:
[...]

Wij ook ! Dan worden we bijna buren, we zitten aan de overkant aan het water _/-\o_
Ha, leuk zeg! Succes met de keuzes en beslissingen de komende tijd en wellicht tot na de oplevering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miezziej
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-01 17:01
Een vraagje om te kijken of de aannemer mij wat wijs probeert te maken of niet... :+
We hadden opeens vochtplekken op het plafond in 1 van de slaapkamers. Na wat onderzoek bleek het sifon van de afvoer wasmachine niet goed te zijn waardoor er wat water langs liep (geplaatst door hen, is ook gecorrigeerd). Ik heb sindsdien (afgelopen zondag) geen wassen meer gedraaid, maar het blijft vochtig op het plafond van de kamer eronder. Af en toe valt er ook een druppel naar beneden. Volgens aannemer normaal dat het zo lang duurt, want veel bouwvocht in huis en er komt best veel water door de afvoer bij de was.

Is het logisch of zou de plek inmiddels droog moeten zijn?
(Ik heb wel 4 wassen gedraaid zondag dus kan best wat weggelekt zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Laatst online: 04-04 18:56
Vocht kan lang blijven zitten. Afhankelijk van waar het zit, en hoe ver het is gekomen. Ik heb een lek in de verdeler van de radiator gehad, en we hebben een half jaar gewacht tot het vocht eruit was, voor de water schade te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
YKla schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:31:
[...]

Meestal komt het allemaal niet zo nauw. Tegels en sanitair gaan vaak via dezelfde tussenpartij, dus kan prima bij afbouw. Voor de aannemer maakt het echt niets uit, vooral als je ook de tegel/sanitairzaak aan jullie kant hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 09:48
N1ckk schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:30:

Het absurde van EenVandaag is dat ze hier een casus pakken (de eerste in het stuk) die hun verhaal geen kracht bij zet, simpelweg omdat de gemeente zijn eigen beleid niet volgt. Hier hebben gewoon ambtenaren gefaald door het project niet goed te toetsen aan de regels die ze notabene zelf opgesteld hebben. Makkelijk om dan naar een individu te wijzen, terwijl het overheidsapparaat de fout maakt.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

@RobbieB Toegegeven, maar het resultaat voor die mensen is niet heel anders. Zij moeten door een bepaalde situatie flink door het financiële stof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:55
RobbieB schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:43:
[...]

Het absurde van EenVandaag is dat ze hier een casus pakken (de eerste in het stuk) die hun verhaal geen kracht bij zet, simpelweg omdat de gemeente zijn eigen beleid niet volgt. Hier hebben gewoon ambtenaren gefaald door het project niet goed te toetsen aan de regels die ze notabene zelf opgesteld hebben. Makkelijk om dan naar een individu te wijzen, terwijl het overheidsapparaat de fout maakt.
Dat zei ik dus, het gaat erom dat er in de hele wijk te weinig plekken zouden zijn. Er is al veel langer discussie/gedoe en nu wordt dit (sub)project, naar mijn mening, misbruikt om die vete uit te vechten. Terwijl die paar huizen dus misschien wel iets toevoegen aan de (vermeende) parkeerproblemen, maar zeer zeker niet de hoofdoorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
Furious7e schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:25:
[...]

Ha, leuk zeg! Succes met de keuzes en beslissingen de komende tijd en wellicht tot na de oplevering!
Ja jullie ook! Belachelijke prijzen voor het meerwerk. Dus wij kiezen weinig via Jorritsma. En sowieso heel weinig keuzes beschikbaar. We hebben al een klusser geboekt tegen uur tarief extreem veel goedkoper dan Jorritsma. De keuken, de badkamers (wij hebben 4 verdiepingen), betegelen, leidingwerk, zolder aftimmeren, extra slaapkamer maken, extra zonnepanelen etc 45 in het uur. Zet dat af tegen de bouwer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:58
Draakje5 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:10:
[...]

Wij hebben ook 3 slaapkamers en bad, met 300L boiler. Met 200L heb je dus niet voldoende.
Wij hebben zelf een bad als extra gekozen, komt dat dan niet voor onze rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
MisterX333 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:28:
[...]

Wij hebben zelf een bad als extra gekozen, komt dat dan niet voor onze rekening?
Zoek op boiler waarborg garantieregeling. Wij hebben gratis upgrade gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 09:48
N1ckk schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:53:
@RobbieB Toegegeven, maar het resultaat voor die mensen is niet heel anders. Zij moeten door een bepaalde situatie flink door het financiële stof.
En daar zou ik dan weer voor bij de gemeente aankloppen die blijkbaar niet in staat zijn hun eigen beleid uit te voeren. Dan moeten ze ook maar de kosten dragen voor de mensen die de dupe zijn van dat wanbeleid.

Maar goed, ik heb makkelijk praten, zonder in die shit te zitten en niet jaren te hoeven wachten op een uitspraak. Ik snap goed dat dit super kut is voor die mensen, maar de regels zijn er ook niet voor niks. Daarnaast zijn dit zijn ook gewoon de risico’s bij nieuwbouw (en 1 van de redenen waarom ikzelf nooit nieuwbouw zou kopen), daar zouden projectontwikkelaars overigens wel beter over mogen informeren.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietkot
  • Laatst online: 21:47
MisterX333 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:45:
[...]

Volgens mij ligt het aan de temperatuur die ze instellen op de warmtepomp als warm water. Een temperatuur met 60 graden voldoet (volgens mij) een vat van 180L. Een temperatuur van 55 graden voldoet dan weer niet.

Wij hebben ook 3 slaapkamers + bad en een boilervat van 180L gekregen. Ik heb dit tijdens de bouw gecheckt en dit kreeg ik dus als reactie. Als ik de berekening van SWK uitvoer met 60L voldoet het dus (helaas)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Frietkot schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:47:
[...]

Volgens mij ligt het aan de temperatuur die ze instellen op de warmtepomp als warm water. Een temperatuur met 60 graden voldoet (volgens mij) een vat van 180L. Een temperatuur van 55 graden voldoet dan weer niet.

Wij hebben ook 3 slaapkamers + bad en een boilervat van 180L gekregen. Ik heb dit tijdens de bouw gecheckt en dit kreeg ik dus als reactie. Als ik de berekening van SWK uitvoer met 60L voldoet het dus (helaas)....
Dan heb je een hoop extra zonnepanelen om aan beng te voldoen en de boiler op 60gr te houden constant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Frietkot schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:47:
[...]

3 kamers = 4 personen.
Geen douche wtw + bad moet 226 liter zijn

60c ipv 55c = correctiefactor 0,9

Dus dan moet je een boiler hebben van 203 liter.

Bron
Pagina: 1 ... 303 ... 359 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.