Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
svenie3000 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:28:
[...]

Mijn gok is 85x85, links is net geen hele tegel en doordat er 2x een halve tegel gebruikt is gok ik dat die kant ook 85cm is.
Denk ook 80x85. Een slanke mensendouche :+

Verder vind ik grotere tegels mooier, 15x15 is in mijn ogen echt een formaat wat gekozen wordt voor de goedkoopste uitvoering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sharonh
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-07 15:15
svenie3000 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:28:
[...]

Mijn gok is 85x85, links is net geen hele tegel en doordat er 2x een halve tegel gebruikt is gok ik dat die kant ook 85cm is.
Klopt. Niet heel groot. Maar ben al blij dat ik als starter op de woningmarkt een nieuwbouwhuis kon kopen.

Iedereen dank voor input :) Dan mail ik dat we akkoord zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Sharonh op 15-07-2024 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-08 18:07
Source90 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:02:
Hoe dan ook, @PrixV , zou kijken of ze de stopcontacten kunnen vervangen voor een klep, voorkomt toch weer ongewenst gespetter op plekken waar je dat niet wilt hebben.

[Afbeelding]
Heb ik inderdaad over nagedacht alleen dan weet ik niet of ze nog bruikbaar zijn ivm de positie van de kranen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Source90 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:33:
[...]

Geen idee of dit ook eigen initiatief van bouwer was of keuze van Prixv, hebt nu ook kans dat apparaten met een grote stekker of een blok niet passen.
Had wellicht beter op de zijkant van het toiletreservoir gekund of in het midden van de twee kranen.
Het zal alleen zijn om onze tandenborstel op te laden dus dat zal meevallen maar achteraf had ik ze liever op een andere plek gehad. Helaas een van de dingen waar ik niet bij stil heb gestaan.

Het kinderding zal ik eens onderzoeken. Kan dat gewoon over het bestaande stopcontact heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Wolly schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:36:
[...]

Nog een vraag @PrixV, is er wel een Centraal Aardpunt (CAP) aanwezig in de badkamer? Deze zit normaliter achter de spiegel of kast en moet bereikbaar zijn.
Ik heb geen idee. Moet ik dit even navragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrixV
Diablow schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:02:
[...]

Volgens mij geldt een beetje dat als je het echt goed wil hebben, je het zelf moet doen. Hier de vloeren schoon gemaakt en van alles is erop gemorst. Maar dat zag je bij de oplevering bijna niet door een laag stof. Het is er ook zo weer af. En af en toe wat verf op de kozijnen. Het helpt me ergens ook van mijn eigen perfectie af.
Herkenbaar. Hebben net een gesprek gehad en sommige dingen zijn op te lossen, sommige dingen niet en sommige dingen zijn al opgelost. Het is dat ik fysiek dat allemaal niet kan maar had het graag zelf gedaan :P mijn perfectionisme zit me ook weleens in de weg hoor. Dat weet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Krijgertje1979 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:11:
[...]

Denk niet dat je te kritisch bent hoor. De afwerking is toch wel erg benedenmaats. Het stroken van vloer en wandtegels is toch echt wel iets wat tegenwoordig standaard is. Als het verschillende formaten tegels waren zou ik het nog kunnen begrijpen.

Die tegel zo hoog laten uitkomen bij het raam is toch echt gewoon luiheid om de tegel op maat te zagen.

De afwerking rond de afvoer lijkt me toch ook een behoorlijk stuk netter gekund.

Ik zou hier ook behoorlijk ongelukkig van worden en krijg niet het idee dat hier een vakman aan het werk is die tot een zo'n perfect mogelijk resultaat probeert te komen.
Dat idee had ik ook. Het schijnt een vakman te zijn maar doordat zijn planning in de knoei kwam moest hij dit onder druk tegen heug en meug. Ik denk dat dat is wat je ziet.

Dat de tegels niet gelijk lopen kon niet anders ivm de muur VS de vloer van de douche. Daarvan dachten we nou vooruit. Maar dat strookje vind ik gewoon echt klote

Afwerking afvoer dacht ik ook maar heb er geen verstand van. De tegelzetter had ook een "val mij niet lastig" air. En lastig vonden ze me al omdat ik op veel details wel gelet heb.

En de tegel bij het raam zei de aannemer net van dat ze normaal over hrt kozijn heel tegelen maar ik dit niet wilde. Nou dat heb ik nog nooit ergens gezien en heb het de avond aangegeven dat er nog iets aan te doen viel maar idd denk ik uit luiheid niks aan gedaan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Draakje5 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:35:
Ik vind de WCD wel onhandig geplaatst direct achter je kraantje, mooier was m.i. geweest in het midden. Of, gezien de beperkte ruimte op je wasmeubel een spiegelkast genomen met stopcontact. Je moet toch ergens je tandenborstel opladen, haren fohnen enz.

Ik hoop voor je @PrixV dat ze je lekkage kunnen oplossen zonder al te veel te breken/slopen.

Over de afwerking bij je drain , los van de lijmresten, heb ik mijn twijfels. Dat ziet er een beetje vreemd uit op de foto.
Hahaha ik haat een spiegelkast maar inderdaad in het midden was beter geweest! Haren föhnen doen we niet maar vind het ook niet zo handig.

Wat is er mis met de drain dan? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Mr. Stom schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:01:
[...]

@PrixV

Eens dat hier geen vakman aan het werk is geweest. Die tegels hadden veel beter uitgelijnd kunnen worden, in elk geval zodat er niet zo'n klein lullig randje overbleef.

Maar strokend tegelen (het gelijk lopen van de voeg op de muur met de voeg op de vloer) is absoluut niet standaard. Het is waar dat dit een relatieve standaard keuze is, maar komt vrijwel altijd als een optie - en dito meerprijs. Ik begrijp althans dat @PrixV alleen tegels maar géén legpatroon heeft besteld.

Als er geen afspraken zijn gemaakt over het legpatroon dan ben je overgeleverd aan de 'mercy' van de tegelzetter. En als je dan een lapzwans treft... dan krijg je dus dit. Dat hebben we in dit forum maar ook in het badkamerforum al veelvuldig gezien.

Dat randje bij het raam slaat daarentegen nergens op, daar is gewoon niet gezaagd en dat moet wel worden gedaan.

Ik hoop dat ze er wat aan doen en dat je ergens afspraken/tekeningen hebt, maar anders zitten de tegels er in theorie volgens afspraak/bestelling in. En dan wordt het moeilijk iets anders af te dwingen :X

Er lijkt gewoon vluchtig en zonder enig oog voor detail ontworpen bij de badkamerzaak. Wandcontactdoos achter de kraan, geen legpatroon, binnenmaat als buitenmaat opgeschreven, die kommen zo dicht bij elkaar ;w

Maar ook deze randen richting de drain: dat gaat nooit mooi worden. Die tegels die zo schuin aflopen aan beide kanten? Hier had een dorpel tussen gemoeten/gekund.
[Afbeelding]
Ja zoals ik aangaf had vooral de tegelzetter er geen zin meer in en zegde in eerste instantie af. Het vreemde is dat bij bepaalde dingen juist wel overleg heeft gevoerd. Juist over de vloer VS de muur maar dus niet over die strook. Ook die hoge tegel heb ik tijdig aangegeven en is niet opgelost zoals ik wilde terwijl wel in die tegel geslepen was dus het was geen hele tegel. Het rare is dat deze tegelzetter kennelijk wel bekend staat als vakman, dat maakt het nog zuurder.

Binnen en buitenmaat schijnt fout van de meubelmaker te zijn. Stopcontacten idd super onhandig gedaan achteraf. Kommen kunnen denk ik niet veel verder uit elkaar toch?

Het stukje over de drain baart me wel weer nieuwe zorgen.. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
PrixV schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:20:
[...]

Het kinderding zal ik eens onderzoeken. Kan dat gewoon over het bestaande stopcontact heen?
Je plakt ze in het stopcontact, en ja kan gewoon in je bestaande WCD's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:45
PrixV schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:30:
[...]

Hahaha ik haat een spiegelkast maar inderdaad in het midden was beter geweest! Haren föhnen doen we niet maar vind het ook niet zo handig.

Paar dingen vallen mij in ieder geval op:
- Extreem brede kier tussen de vloertegel van douche en vloertegel er naast. Wordt dat één dikke kitrand? Is dat waterdicht?
- Zijkant van de tegel naast je douche, normaliter werkt men dit af met een tegelprofiel/strip, nu kijk je tegen de zijkant aan van je tegel. Komt er gewoon een dikke kitrand tegen aan?
- Stukje tegel naast de drain leg je normaliter volgens mij vlak met de drain, nu loopt die schuin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-CU1RIJeoFIu8JG1IKY3pjwqjug=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HTdKmH66LNckfqzj8u29lRde.png?f=fotoalbum_large

Ik zeg niet dat de onze perfect is, maar dan heb je een idee:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 17% gewijzigd door Draakje5 op 15-07-2024 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
PrixV schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:30:
[...]

De drain ligt op bepaalde plekken vast en erg strak naast je tegels. Die lijm moet je er tussen uit slijpen/bikken. Rondom hoort een mooi gelijkmatige strook te zitten van zeg 5mm zodat het metaal kan werken met de kit en niet je lijm / tegels :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Draakje5 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:38:
[...]

- Extreem brede kier tussen de vloertegel van douche en vloertegel er naast. Wordt dat één dikke kitrand? Is dat waterdicht?
- Zijkant van de tegel naast je douche, normaliter werkt men dit af met een tegelprofiel/strip, nu kijk je tegen de zijkant aan van je tegel. Komt er gewoon een dikke kitrand tegen aan?
- Stukje tegel naast de drain leg je normaliter volgens mij vlak met de drain, nu loopt die schuin.

[Afbeelding]

vormulier schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:41:
[...]

De drain ligt op bepaalde plekken vast en erg strak naast je tegels. Die lijm moet je er tussen uit slijpen/bikken. Rondom hoort een mooi gelijkmatige strook te zitten van zeg 5mm zodat het metaal kan werken met de kit en niet je lijm / tegels :(
Heb het nagevraagd bij onze aannemer ;(

Members only:

[ Voor 13% gewijzigd door PrixV op 15-07-2024 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
PrixV schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:21:
[...]

Ik heb geen idee. Moet ik dit even navragen?
Ja. Je zal er nooit iets mee doen maar het is verplicht om te hebben. Als je het niet hebt en ooit je huis gaat verkopen komt het bij een bouwkundige keuring boven water, zou toch zonde zijn als je het kan voorkomen.

Mocht het er niet zijn dan weet je ook gelijk met wat voor professional te maken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:12:
[...]

Ja. Je zal er nooit iets mee doen maar het is verplicht om te hebben. Als je het niet hebt en ooit je huis gaat verkopen komt het bij een bouwkundige keuring boven water, zou toch zonde zijn als je het kan voorkomen.

Mocht het er niet zijn dan weet je ook gelijk met wat voor professional te maken hebt.
Maar dit zal de aannemer gedaan moeten hebben, en niet je tegelzetter.. Die kan hem allen verborgen hebben met een tegel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 13:27
Deleon78 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:19:
[...]

90x100cm? 3*30 en 3*30 + een beetje.
Volgens @PrixV is de vloertegel 30x30, de wandtegel is minder breed, dus ik neem aan 25cm.
Aan de raamzijde lijkt me dat ongeveer 80 cm en aan de kraanzijde lijkt dat hetzelfde.

Dus dan lijkt het 80x80cm, weet niet of dat bewust is, maar lijkt mij aan de krappe kant als er ook een douchewand/deur moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Krijgertje1979 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:37:
[...]

Volgens @PrixV is de vloertegel 30x30, de wandtegel is minder breed, dus ik neem aan 25cm.
Aan de raamzijde lijkt me dat ongeveer 80 cm en aan de kraanzijde lijkt dat hetzelfde.

Dus dan lijkt het 80x80cm, weet niet of dat bewust is, maar lijkt mij aan de krappe kant als er ook een douchewand/deur moet komen.
Had even gemist dat dit tegen mij was. Onze douche is 90x90 plus een draaibaar deel van 40. Dus 90x130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Draakje5 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:38:
[...]

[Afbeelding]

***members only***
Heb even gekeken maar dat kleine stukje tegel ernaast ligt recht maar de drain ligt zelf een beetje schuin aflopend naar de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
vormulier schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:29:
[...]

Maar dit zal de aannemer gedaan moeten hebben, en niet je tegelzetter.. Die kan hem allen verborgen hebben met een tegel..
Klopt, tegelzetters tegelen er wel eens overheen. Scheelt meten en snijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
PrixV schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:01:
[...]

Heb even gekeken maar dat kleine stukje tegel ernaast ligt recht maar de drain ligt zelf een beetje schuin aflopend naar de muur.
Dan moet die ook opnieuw, want volgens mij hoort een drain toch echt waterpas te liggen:

https://www.easydrain.nl/...leren-van-een-douchegoot/
4. Plaats het inbouwdeel
Met de meegeleverde stelvoeten kan de drain eenvoudig op hoogte worden gesteld en vastgezet. Zorg er altijd voor dat de douchegoot waterpas staat.

[ Voor 18% gewijzigd door Draakje5 op 15-07-2024 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Draakje5 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:21:
[...]

Dan moet die ook opnieuw, want volgens mij hoort een drain toch echt waterpas te liggen:

https://www.easydrain.nl/...leren-van-een-douchegoot/

[...]
Ik heb het gevraagd en hij zegt dat de CAP achter het inbouwreservoir zit? Is dit een probleem? Dit klinkt niet bepaald toegankelijk.

En dit is zijn antwoord over de drain die niet recht zit: Drain is gewoon in de cement gelegd en kan niks mee gebeuren.

Ik ben er zo klaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Ben hier nu en hebben ze de douchewand niet goed aangesloten. Die komt nu deels uit de muur. Met 1 schroef vast bovenaan!! Want de tegels zijn zo hard. Mijn goede god.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXFpAYyqBJu_8tj17wG2YOMjpG0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ai6KIKhVUGHPEvecwx9bIEUc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1bM5nM_Q0cy7sw2AyAzDXYIISYQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KDgnPL5WunjzP1LcH2zVGhXe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
PrixV schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:31:
[...]

Ik heb het gevraagd en hij zegt dat de CAP achter het inbouwreservoir zit? Is dit een probleem? Dit klinkt niet bepaald toegankelijk.
Ja. Het moet blijvend bereikbaar zijn, hoe verzint iemand het om dit achter het inbouwreservoir te plaatsen???

Zie https://groepenkast-meter...ds/Aarding%20badkamer.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Wolly schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:43:
[...]

Ja. Het moet blijvend bereikbaar zijn, hoe verzint iemand het om dit achter het inbouwreservoir te plaatsen???

Zie https://groepenkast-meter...ds/Aarding%20badkamer.pdf
Dat heeft de bouwer gedaan want de wc hebben we niet verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
PrixV schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:44:
[...]

Dat heeft de bouwer gedaan want de wc hebben we niet verplaatst.
Of je tegelzetter liegt de boel bij elkaar en heeft er wel overheen getegeld. Ik kan niet begrijpen dat hij anders niet even heeft gezegd dat dit zo niet kan.

Check het even bij je aannemer en vraag hoe hij het gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Wolly schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:56:
[...]

Of je tegelzetter liegt de boel bij elkaar en heeft er wel overheen getegeld. Ik kan niet begrijpen dat hij anders niet even heeft gezegd dat dit zo niet kan.

Check het even bij je aannemer en vraag hoe hij het gaat oplossen.
Kan jij hier iets aan zien?
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Nee helaas.

Vraag ook even aan je tegelzetter hoe hij die drain heeft geaard als de CAP achter het reservoir zit en het reservoir al was gebouwd voordat hij kwam.

Check ook even het topic Badkamer aannemer is aardmat vergeten, wat nu?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

@PrixV Zoiets als onderstaande zoek je als het goed is. Bij mij is deze uiteindelijk achter het wastafelmeubel gekomen, laatje eruit, plaatje eraf en ik kan erbij.

Op andere foto's die ik heb zie ik links en rechts de draden op de vloer bij bijvoorbeeld waar de drain moest komen.

Heb je geen kans gehad van de aannemer om al het leidingwerk op de foto te zetten? Mijn aannemer toendertijd stuurde een bericht als een huis klaar was wat betreft de leidingen zodat je het op de foto kon zetten voordat het dicht gesmeerd of gestort werd. Erg handig soms.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ayHNfTca0Br4pLrkjcMPwVE_wY4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VZfbU3g5CESGmpEGAzbJAJC1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Bastien op 15-07-2024 19:34 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter243
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-08 20:13
Onder de wasbak achter het wastafelmeubel niet zichtbaar wel toegankelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrqEAxJ-nSpBLgRVYOSxGdAk-hM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9VP2ijFZT3c1lJkK8G2tCKW1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door peter243 op 15-07-2024 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
@PrixV Dan zou er achter de witte bak van je inbouwreservoir een inbouwdoos moeten zitten met de CAP ( ijzere draad met blokje ) die je net niet kan zien op de foto.

Maar het is verplicht dat deze toegankelijk is, dat is die nu niet. Dus je zou ook terug naar de aannemer kunnen gaan en vragen hoe hij het gaat oplossen zodat deze wel conform is en toegankelijk. Zal wel een lastige kwestie worden, want de aannemer gaat jou niet betalen voor het slopen van je tegelwerk ( a la dan had je het met de oplevering maar moeten melden ).

Ik zou sowieso de aannemer even vragen te bevestigen of je CAP achter je inbouwreservoir zit, om uit te sluiten dat je tegelzetter de boel bij elkaar jokt en het ding dus nergens zit.

Voor die douchewand natuurlijk gewoon nog een 2e gat laten boren, zoiets hang je niet vast aan 1 schroef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrixV
Bastien schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:31:
@PrixV Zoiets als onderstaande zoek je als het goed is. Bij mij is deze uiteindelijk achter het wastafelmeubel gekomen, laatje eruit, plaatje eraf en ik kan erbij.

Op andere foto's die ik heb zie ik links en rechts de draden op de vloer bij bijvoorbeeld waar de drain moest komen.

Heb je geen kans gehad van de aannemer om al het leidingwerk op de foto te zetten? Mijn aannemer toendertijd stuurde een bericht als een huis klaar was wat betreft de leidingen zodat je het op de foto kon zetten voordat het dicht gesmeerd of gestort werd. Erg handig soms.

[Afbeelding]
Jawel hoor.. ik heb allerlei foto's gemaakt maar ben zelf niet technisch en had hier dus ook nog nooit van gehoord dus heb geen idee gehad dat ik daar naar op zoek had gemoeten. Ik lees ook al 2 jr op Tweakers maar helaas was dit volledig nieuw voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Draakje5 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:11:
@PrixV Dan zou er achter de witte bak van je inbouwreservoir een inbouwdoos moeten zitten met de CAP ( ijzere draad met blokje ) die je net niet kan zien op de foto.

Maar het is verplicht dat deze toegankelijk is, dat is die nu niet. Dus je zou ook terug naar de aannemer kunnen gaan en vragen hoe hij het gaat oplossen zodat deze wel conform is en toegankelijk. Zal wel een lastige kwestie worden, want de aannemer gaat jou niet betalen voor het slopen van je tegelwerk ( a la dan had je het met de oplevering maar moeten melden ).

Ik zou sowieso de aannemer even vragen te bevestigen of je CAP achter je inbouwreservoir zit, om uit te sluiten dat je tegelzetter de boel bij elkaar jokt en het ding dus nergens zit.

Voor die douchewand natuurlijk gewoon nog een 2e gat laten boren, zoiets hang je niet vast aan 1 schroef.
Nee hoe die douchewand is aangesloten is absoluut absurd.. De badkamerman was ook echt he-le-maal niet blij. Heeft kennelijk zijn personeel bedacht dat dat goed was. Ik vind het beyond amateuristisch.
Hij komt morgen om 8 uur het fixen. Hopelijk is dat echt het laatste..

Ik heb de tegelzetter nog gesproken over diverse zaken.
- Afschot douche is vanaf 1 meter en daar is hij met een hele tegel begonnen omdat hij dan vanaf de voeg afschot kon laten lopen ipv daar een tegel snijden. Daarom kwam hij richting het raam uit op die 5 a 10 cm tegel.
- Hij heeft geen afschotprofiel gebruikt omdat hij dan de tegel moest afslijpen ofzoiets en dat werd een kartelrandje, dat is niet mooi zei hij.
- Hij zegt dat de drain niet meer werkt dus dat die goed ligt zo in het cement.

Nogmaals, ik heb er geen verstand van allemaal maar word er wel knettergek van dat ik overal verstand van moet hebben. En ze vinden mij al bloedlastig.

Morgen begint ook de renovliezer. Hopelijk gaat dat een stuk soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:40
PrixV schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:10:
[...]

Nee hoe die douchewand is aangesloten is absoluut absurd.. De badkamerman was ook echt he-le-maal niet blij. Heeft kennelijk zijn personeel bedacht dat dat goed was. Ik vind het beyond amateuristisch.
Hij komt morgen om 8 uur het fixen. Hopelijk is dat echt het laatste..

Ik heb de tegelzetter nog gesproken over diverse zaken.
- Afschot douche is vanaf 1 meter en daar is hij met een hele tegel begonnen omdat hij dan vanaf de voeg afschot kon laten lopen ipv daar een tegel snijden. Daarom kwam hij richting het raam uit op die 5 a 10 cm tegel.
- Hij heeft geen afschotprofiel gebruikt omdat hij dan de tegel moest afslijpen ofzoiets en dat werd een kartelrandje, dat is niet mooi zei hij.
- Hij zegt dat de drain niet meer werkt dus dat die goed ligt zo in het cement.

Nogmaals, ik heb er geen verstand van allemaal maar word er wel knettergek van dat ik overal verstand van moet hebben. En ze vinden mij al bloedlastig.

Morgen begint ook de renovliezer. Hopelijk gaat dat een stuk soepeler.
De badkamerman is vanuit project of een daadwerkelijke badkamer-winkel die monteur stuurt?
Mogelijk kan je bij hem nog een balletje opgooien (als second-opinion) over de punten die je hebt over de drain/afschot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Bastien schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:31:

[Afbeelding]
Is dit het dan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjT6mGbe3JjpeWiM9xEVP5XMNds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5gge4lqewyOjGTN5iNPqp399.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Dat moet hem zijn ja :) mooi grijs is niet lelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Source90 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:13:
[...]

De badkamerman is vanuit project of een daadwerkelijke badkamer-winkel die monteur stuurt?
Mogelijk kan je bij hem nog een balletje opgooien (als second-opinion) over de punten die je hebt over de drain/afschot.
Dat is een aannemersbedrijf. Hij staat los van de bouwer en hij stuurt idd eigen personeel en inhuurkrachten aan die de badkamer maken.
Ik heb hem gevraagd over dat afschot maar hij heeft haast me de kitter. Toen zei ik: Dan bespreek ik het iig met de tegelzetter (die kwam vanavond nog iets afmaken) en die vertelde me al die antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
vormulier schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:14:
[...]

Dat moet hem zijn ja :) mooi grijs is niet lelijk
Okee dit is hoe de bouwer hem had gemaakt.. Ik heb nu net aan de loodgieter (die voor de aannemer werkt die de badkamer maakt) gevraagd waar hij hem geplaatst heeft en hij zegt dit:
"Die had ik in de zijkant muurtje inbouwreservoir gemaakt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Dit is niet jouw badkamer toch? Je had 2 WCD's boven je wastafel?
Daar zit inderdaad onderaan de aardedraad. En dus niet achter je inbouwreservoir, wat je tegelzetter zei? Ik ben de draad even kwijt.

Edit: oh dit was vanuit de aannemer en je badkamerboer heeft het verplaatst in je inbouwreservoir? Wat een prutser 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Draakje5 op 15-07-2024 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Draakje5 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:17:
[...]

Dit is niet jouw badkamer toch? Je had 2 WCD's boven je wastafel?
Daar zit inderdaad onderaan de aardedraad. En dus niet achter je inbouwreservoir, wat je tegelzetter zei? Ik ben de draad even kwijt.
Dit was hoe het opgeleverd is maar al het leidingwerk is veranderd omdat heel de indeling anders moest..
Loodgieter zegt ook zojuist nog dit: "2x kraan meubel, drain, en aardnet zit daarop"

Nou de plek waar hij eerst zat volgens de aannemer daar was ook origineel de plek voor de wastafel maar nu zit de wastafel helemaal aan de andere kant van de badkamer.

Hij stuurt me net ook een foto:
Members only:

Hopelijk is dit zo in orde. Hij is enkel niet vrij toegankelijk dan maar via de zijkant van het wc reservoir.

[ Voor 40% gewijzigd door PrixV op 15-07-2024 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
PrixV schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:10:
[...]

Ok, ik weet niet wat de rest daar van vindt, maar ik zou hier toch een afschotprofiel mooier vinden.
Zonder profiel kun je die kopse kant van de tegel toch helemaal niet afwerken? Alleen met een extreem dikke kitrand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcoVer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:21
PrixV schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:40:
Ben hier nu en hebben ze de douchewand niet goed aangesloten. Die komt nu deels uit de muur. Met 1 schroef vast bovenaan!! Want de tegels zijn zo hard. Mijn goede god.

[...]
Echt, begin langzaam aan al een beetje bang te worden voor onze badkamer straks. Ze vragen een Godsvermogen voor alles, maar een beetje precies installeren/bouwen/leggen is te veel gevraagd?!?
It's your 'bleep-bleep' job.

[ Voor 0% gewijzigd door remcoVer op 15-07-2024 21:44 . Reden: lysdexie typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 20:48

twu

Is het niet handiger om de (vervelende) situatie van @PrixV in een eigen topic te plaatsen? Nu hebben we 4 pagina's vol hierover 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
twu schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:49:
Is het niet handiger om de (vervelende) situatie van @PrixV in een eigen topic te plaatsen? Nu hebben we 4 pagina's vol hierover 8)7
Hahah ja sorry ik had dit ook niet verwacht.. Dit loopt wel op zijn einde denk ik dus ik gok dat dit het is :-) Sorry voor alle spam en dank voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
PrixV schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:19:
[...]

Dit was hoe het opgeleverd is maar al het leidingwerk is veranderd omdat heel de indeling anders moest..
Loodgieter zegt ook zojuist nog dit: "2x kraan meubel, drain, en aardnet zit daarop"

Nou de plek waar hij eerst zat volgens de aannemer daar was ook origineel de plek voor de wastafel maar nu zit de wastafel helemaal aan de andere kant van de badkamer.

Hij stuurt me net ook een foto:

***members only***

Hopelijk is dit zo in orde. Hij is enkel niet vrij toegankelijk dan maar via de zijkant van het wc reservoir.
Je bedoelt het rood omcirkelde doosje?
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qv2PQQZC/screenshot-379.png

Nee dat lijkt mij niet OK want niet vrij toegankelijk. Sterker nog, op die plek is het totaal niet bereikbaar. Ik persoonlijk zou dit niet accepteren, je moet maar aannemen dat het klopt wat hij zegt terwijl hij duidelijk wat aanprutst met deze doos.

Heb je geen opleverkeuring gehad met iemand die er verstand van had aan jouw zijde?

En hoe kan een tegelzetter nu een CAP zo vernaggelen, dat is iets wat hij in elke badkamer tegenkomt 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
twu schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:49:
Fantastisch om te zien toch dat veel mensen proberen te helpen? Denk dat er ook veel leerpunten in staan voor toekomstige badkamer kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Wolly schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:55:
[...]

[Afbeelding]

Nee dat lijkt mij niet OK want niet vrij toegankelijk. Sterker nog, op die plek is het totaal niet bereikbaar. Ik persoonlijk zou dit niet accepteren, je moet maar aannemen dat het klopt wat hij zegt terwijl hij duidelijk wat aanprutst met deze doos.

Heb je geen opleverkeuring gehad met iemand die er verstand van had aan jouw zijde?

En hoe kan een tegelzetter nu een CAP zo vernaggelen, dat is iets wat hij in elke badkamer tegenkomt 8)7
Opleveringskeuring was van VEH maar badkamer was casco dus zo goed als overgeslagen. Dit heeft de loodgieter van de aannemer (badkamerman) gemaakt. Tegelzetter is hier niet bij betrokken geweest.

Ik begrijp dat het niet handig is allemaal maar of dit nou zo ernstig is dat ik de wc moet laten afbreken weet ik niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Wolly schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:57:
[...]

Fantastisch om te zien toch dat veel mensen proberen te helpen? Denk dat er ook veel leerpunten in staan voor toekomstige badkamer kopers.
Absoluut! Ben echt enorm dankbaar voor alle hulp! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
PrixV schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:57:
[...]

Opleveringskeuring was van VEH maar badkamer was casco dus zo goed als overgeslagen. Dit heeft de loodgieter van de aannemer (badkamerman) gemaakt. Tegelzetter is hier niet bij betrokken geweest.

Ik begrijp dat het niet handig is allemaal maar of dit nou zo ernstig is dat ik de wc moet laten afbreken weet ik niet :?
Als hij echt in het zijmuurtje zit dan is het een kwestie van één tegel eraf halen en met juiste uitsparing terugplaatsen. Helemaal afbreken hoeft hopelijk niet.

Daarnaast, je betaalt voor een goed product toch? Waarom zou je accepteren dat je iets opgeleverd krijgt wat niet aan de norm voldoet? Kan je alleen maar gedoe opleveren in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Wolly schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:55:
[...]

[Afbeelding]

Ik vind het ook vrij bijzonder dat die cap niet zichtbaar is op de andere foto van prix.
Duidelijk bij de foto van de installateur zie je 2 gele pvc buizen lopen waarvan 1 met de cap, bij de eerdere foto van Prix lag die er dus nog niet. Maar dan moet die later dus nog wel doorgetrokken zijn naar de kranen enz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Wolly schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:00:
[...]

Als hij echt in het zijmuurtje zit dan is het een kwestie van één tegel eraf halen en met juiste uitsparing terugplaatsen. Helemaal afbreken hoeft hopelijk niet.

Daarnaast, je betaalt voor een goed product toch? Waarom zou je accepteren dat je iets opgeleverd krijgt wat niet aan de norm voldoet? Kan je alleen maar gedoe opleveren in de toekomst.
Maar met de juiste uitsparing kan niet zonder dat je hem in het zicht blijft zien. Dat is natuurlijk ook geen gezicht.. dus dan zou hij weer richting het badkamermeubel moeten en dan moet voor dat tussenstuk de tegel er ook af en ingefreesd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
PrixV schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:07:
[...]

Maar met de juiste uitsparing kan niet zonder dat je hem in het zicht blijft zien. Dat is natuurlijk ook geen gezicht.. dus dan zou hij weer richting het badkamermeubel moeten en dan moet voor dat tussenstuk de tegel er ook af en ingefreesd ofzo?
Dat zit dan op de plek met het rode rondje, niemand die daar kijkt hoor. Plastic kapje eroverheen en klaar.

Ik denk dat de loodgieter het ook zo bedoeld heeft maar dat de tegelzetter er overheen heeft getegeld. Waarom zou de loodgieter anders het punt verplaatsen...
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/yxr87KM5/screenshot-380.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Wolly schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:17:
[...]

Dat zit dan op de plek met het rode rondje, niemand die daar kijkt hoor. Plastic kapje eroverheen en klaar.

Ik denk dat de loodgieter het ook zo bedoeld heeft maar dat de tegelzetter er overheen heeft getegeld. Waarom zou de loodgieter anders het punt verplaatsen...
[Afbeelding]
Ik zal het eens navragen! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 13:27
@PrixV Ben je vreemd gegaan met de vrouw van die tegelzetter of heb je zijn hond doodgereden ofzo? Hoop dat alles nog een beetje rechtgezet gaat worden, maar tot nu toe heb je iemand te pakken die steeds de makkelijke weg kiest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrixV
Krijgertje1979 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 23:52:
@PrixV Ben je vreemd gegaan met de vrouw van die tegelzetter of heb je zijn hond doodgereden ofzo? Hoop dat alles nog een beetje rechtgezet gaat worden, maar tot nu toe heb je iemand te pakken die steeds de makkelijke weg kiest.
Hahahaha ik ben een dame dus nee niet vreemd gegaan met zijn vrouw _O-
Hij denkt er zelf anders over.. dat hij toch het beste resultaat levert.
Dit hele verbouwen heeft echt een hoog automonteur gehalte. Allemaal zeggen ze wat anders en klagen ze over elkaar en als consument/klant heb je geen flauw idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danferno
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 13:04
PrixV schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 01:18:
[...]

Hahahaha ik ben een dame dus nee niet vreemd gegaan met zijn vrouw _O-
Hij denkt er zelf anders over.. dat hij toch het beste resultaat levert.
Dit hele verbouwen heeft echt een hoog automonteur gehalte. Allemaal zeggen ze wat anders en klagen ze over elkaar en als consument/klant heb je geen flauw idee.
Weet niet of het in NL hetzelfde is, maar heb hier bij ons project gemerkt dat quasi alle mensen van de bouw die hier langs zijn geweest echt nul respect voor vrouwen hadden. Was eens een week op zakenreis en als ik dan hoorde hoe die constant mijn vriendin hebben zitten afwimpelen en alles in twijfel trokken wat ze zei werd ik daar echt een beetje misselijk van. Terwijl als ik dan bij terugkomst exact hetzelfde zei dan werd ik ineens wel geluisterd |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:08
Tja in de bouw heb je net zoals in de IT genoeg prutsers lopen...
Reviews zijn gewoon mega belangrijk.. en ga voor een leverancier met eigen monteurs, geen mensen die ze inhuren.

Voor de rest is de hoofdaannemer verantwoordelijk. Ga de discussie niet aan met de tegelzetter of loodgieter maar met de winkel waar je het gehaald heb of de hoofdaannemer. Van een tegelzetter ga je het toch niet winnen. Als die het zo laks heeft gezet gaat die dat echt niet toegeven.

En hou altijd een bedrag achter, betaal nooit 100%... dan heb je totaal geen leverage meer...

[ Voor 9% gewijzigd door mentalozzie op 16-07-2024 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Danferno schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:43:
[...]

Weet niet of het in NL hetzelfde is, maar heb hier bij ons project gemerkt dat quasi alle mensen van de bouw die hier langs zijn geweest echt nul respect voor vrouwen hadden. Was eens een week op zakenreis en als ik dan hoorde hoe die constant mijn vriendin hebben zitten afwimpelen en alles in twijfel trokken wat ze zei werd ik daar echt een beetje misselijk van. Terwijl als ik dan bij terugkomst exact hetzelfde zei dan werd ik ineens wel geluisterd |:(
Dat geloof ik gelijk. Al heb ik wel t idee dat ze ontzag voor me hebben inmiddels. Alleen vrouwen vinden ze snel paniekerig of hysterisch. Ookal zou ik hetzelfde zeggen als mijn partner. Maar mijn partner is mega chaotisch en hier echt niet in thuis dus de rollen switchen is lastig. Hij ondersteunt mij wel volledig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrixV
mentalozzie schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:51:
Tja in de bouw heb je net zoals in de IT genoeg prutsers lopen...
Reviews zijn gewoon mega belangrijk.. en ga voor een leverancier met eigen monteurs, geen mensen die ze inhuren.

Voor de rest is de hoofdaannemer verantwoordelijk. Ga de discussie niet aan met de tegelzetter of loodgieter maar met de winkel waar je het gehaald heb of de hoofdaannemer. Van een tegelzetter ga je het toch niet winnen. Als die het zo laks heeft gezet gaat die dat echt niet toegeven.

En hou altijd een bedrag achter, betaal nooit 100%... dan heb je totaal geen leverage meer...
Klopt, helemaal eens. Heb sowieso niet alles betaald en dat verwacht hij ook niet. Ik heb ook steeds te maken met de aannemer (badkamerman) maar hij wordt volgens ook moe van mij.

Douchewand zit weer vast maar de domheid hier van is echt stuitend. Ze wisten niet dat de binnenmuren geen prefab waren. Dat ziet iedere blinde gek. Zo dom. Hopelijk is het nu echt opgelost.

Reviews van deze zaak zijn gewoon goed en een vriend van mijn partner werkt al 40 jaar in de bouw en werkt voor dit bedrijf. Maar je weet pas hoe het loopt als het eenmaal zover is. Dat blijft achteraf pas echt duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
We zijn er bijna! *O* Nog maar 2 opleverpunten over, waarvan er 1tje nu is beslecht door ons en de aannemer.

Wat een gedoe zeg. Het CAT6 debacle is een leuke les geweest, jammer dat ik het niet op korte termijn opnieuw ga doen :') . Tip voor de volgende: Maak duidelijke afspraken of en hoe ze eventuele loze leidingen/voorbedrade leidingen gaan neerleggen en afmonteren. Of nog beter: Specificeren hoe breed de gebruikte loze leiding moet worden zodat je zelf maar kabels kan trekken. Wij kregen verkocht dubbele CAT6 aansluitingen, opgeleverd enkele, en door gebruik van voorbedrade flex buis gaat het niet opgelost worden. Nu wordt als het goed is de optie terugbetaald met een kleine schadevergoeding. Jammer genoeg betekent dat voor ons dat we niet zonder hoog risico het ooit kunnen aanpassen. Een dubbele kabel door voorbedrade flexbuis trekken -O-

Het laatste punt is een nieuwe badkamer kraan of binnenwerk van de kraan. Waarschijnlijk een mechanisme wat niet lekker loopt. Nou dit is niet vreselijk dramatisch, maar het lekt wel water.

Al met al wel tevreden over de afwerking en oplostijd van de issues (eind april sleutel ontvangen). Jammer dat je als Tweaker natuurlijk juist je techniek belangrijk vind ;)

Oh en als iemand nog een goed idee heeft voor een alternatief voor een extra afstandsbediening voor een WTW hoor ik het graag. Wil er graag een extra, maar 90e is best wat voor wat gemak/luxe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
sheane schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:58:
Oh en als iemand nog een goed idee heeft voor een alternatief voor een extra afstandsbediening voor een WTW hoor ik het graag. Wil er graag een extra, maar 90e is best wat voor wat gemak/luxe.
Hangt wel af van je merk en type WTW, Handig als je dat even vermeld. Zonder die gegevens zal marktplaats allicht je vriend zijn. (Home automation zal wss kunnen maar dan heb je meer info nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
vormulier schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:32:
[...]

Hangt wel af van je merk en type WTW, Handig als je dat even vermeld. Zonder die gegevens zal marktplaats allicht je vriend zijn. (Home automation zal wss kunnen maar dan heb je meer info nodig)
Goed idee, gaat om een Itho Daalderop DemandFlow/Quality Flow systeem. Heb nu 1 draadloze RFT bedieningsschakelaar. Een 2e is 90+ euro. Zal es op marktplaats kijken! Goede tip niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:26
Sterker nog, het is op die plek niet eens toegestaan. dit is 100% een opleverpunt.
PrixV schreef op maandag 15 juli 2024 @ 00:42:
[...]

Haha hebben er al voor gestaan en dat gaat echt makkelijk. Bad heeft een afgeronde hoek dus dan je zelfs nog langs elkaar af lopen als een iemand voor zijn deel staat.

Hmmm dat baart me zorgen van het stopcontact. Alleen zie niet in hoe dit nog te wijzigen valt? of moet ik afdekplaatjes vragen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:42
d_marf schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 17:18:
Sterker nog, het is op die plek niet eens toegestaan. dit is 100% een opleverpunt.

[...]
Nee hoor, was al langs gekomen. Stopcontacten bij een wastafel mogen gewoon. De brochures van bouwmarkten kloppen meestal niet.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleaDay
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22-10-2024
Kan iemand mij vertellen of het verstandig/nodig is om het spuitwerk op het plafond te laten vervallen als ik het plafond uiteindelijk wil laten stucen i.v.m. de v-naden? Of kan stucen ook prima over het standaard spuitwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:36
AppleaDay schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:05:
Kan iemand mij vertellen of het verstandig/nodig is om het spuitwerk op het plafond te laten vervallen als ik het plafond uiteindelijk wil laten stucen i.v.m. de v-naden? Of kan stucen ook prima over het standaard spuitwerk?
Als je het zeker weet kun je het beste laten vervallen. Maar het maakte onze stucadoor niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:37
Ik hebben laten vervallen; met name omdat de Stuccer destijds aangaf dat het óf een enorme dikke stuklaag zou moeten worden, of alsnog die spac laag eraf bikken (wat een k-klus is).

Komt overigens bij dat op een ‘glad’ betonplaat plafond er een soort krimpstuk over die V-naden gaat (meen ik me te herinneren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-07 15:15
Had vorige week toevallig dezelfde vraag. Maakte mijn stucadoor inderdaad ook niet zoveel uit. Als vervallen geld oplevert dan zou ik dus dat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:26
Dat het al was langs gekomen, ha dik gezien, maar dat maakt het niet perse direct waarheid.

Uiteraard n=1, maar bij ons was er een gelijke situatie en de keurder van VEH gaf bij ons toch echt aan dat het op deze manier niet is toegestaan en dat de bouwer e.e.a. toch echt diende aan te passen (Wat ook netjes is gebeurd overigens)
Blihi schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:27:
[...]

Nee hoor, was al langs gekomen. Stopcontacten bij een wastafel mogen gewoon. De brochures van bouwmarkten kloppen meestal niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:23

Cordon

Lievelings jankert

Morgen hebben we de 2e kijkdag en tevens de inmeetdag. *O* Spannend. Na vrijdag gaat de bouw een maand dicht en daarna gaan ze alles klaar maken voor oplevering. De onze is over ongeveer 3 tot 3,5e maand.

Nu is dit het moment, naast natuurlijk lekker kijken en inmeten, om alvast wat details te gaan bekijken. De buren hebben allemaal al de kijkdag gehad en dus weten we al het e.e.a. wat niet in orde kan zijn, maar misschien hebben jullie tips om ook te bekijken.

Ik weet dat er tijdens de voorschouw nog veel meer aan gaat komen (we nemen zo'n mannetje mee), maar alles wat al eerder opgelost kan worden, scheelt natuurlijk al weer :P

Lijst die we morgen gaan langslopen:
  • Controleren of de kozijnen allemaal in orde zijn (Buren hadden veel kapotte/gedeukte kozijnen)
  • Controleren of de ruiten geen krassen hebben (Veelvoorkomende klacht)
  • Glazenwand rond de vide controleren (Ook veel gedoe mee)
  • Trappen controleren op schade
  • Stopcontacten, leidingen e.d. controleren of deze juist zijn
  • Tegelwerk badkamer + toilet controleren
  • Vierkante meters controleren of dit is zoals verkocht
Iemand nog aanvullingen? :9

Echt wel spannend dit, tussen de kijkdag van de buren en morgen zit ongeveer 3 weken. Toen de buren keken zat de warmtepomp, wtw en alles er al in. Alleen het sanitair, de binnendeuren en de voordeur miste. Ondertussen is de voordeur ook geplaatst en zitten we vol spanning of niet gewoon de hele binnenkant al klaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
@Cordon

Veel heb je wel al te pakken, maar maak gewoon ook veel fotos / videos.
(meterkast/tr/ruimtes etc.)
Dat is hier echt al een aantal keer cruciaal gebleken.

Verder natuurlijk al je opties even nalopen en je niet laten opjagen door de bouwer.

Digitale meetlint met laser/zaklamp/permanente marker is prettig om bij te hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchmilan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:42
Maak vooral heel veel foto’s. Wellicht kan je nu nog zien hoe de leidingen door de muren lopen. Bleek bij mij na een half jaar nog nuttig te zijn. Is daarnaast ook leuk om op terug te kijken als je hele huis af en bewoond is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Draakje5
Onze kookgroep verzwaard (eindelijk, 5 maanden na oplevering) dankzij de helden in dit topic. _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qXvhXUZIvoSY8zNmNzQ4xxbB9jg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wdvxniYaO2fXlS0mCSprSVPx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
Draakje5 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:14:
[...]

Garage opdelen wand+ deur 1000 euro?
Wat krijg je dan? Waaibomen houten scheidingswand?
Ik was hier al rond de 800 euro kwijt alleen voor een hardhouten kozijn + kalkzandsteen. Excl deur.
Heeft even geduurd maar we hebben antwoord;

In de berging een ytong wand met een deur uit het deurenpakket (berkvens, aluminium).
Op zolder een metalstud wand tot aan het plafond
met een deur uit het deurenpakket (berkvens, aluminium).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philonie
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07-09 17:39
Cordon schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:50:
Morgen hebben we de 2e kijkdag en tevens de inmeetdag. *O* Spannend. Na vrijdag gaat de bouw een maand dicht en daarna gaan ze alles klaar maken voor oplevering. De onze is over ongeveer 3 tot 3,5e maand.

Nu is dit het moment, naast natuurlijk lekker kijken en inmeten, om alvast wat details te gaan bekijken. De buren hebben allemaal al de kijkdag gehad en dus weten we al het e.e.a. wat niet in orde kan zijn, maar misschien hebben jullie tips om ook te bekijken.

Ik weet dat er tijdens de voorschouw nog veel meer aan gaat komen (we nemen zo'n mannetje mee), maar alles wat al eerder opgelost kan worden, scheelt natuurlijk al weer :P

Lijst die we morgen gaan langslopen:
  • Controleren of de kozijnen allemaal in orde zijn (Buren hadden veel kapotte/gedeukte kozijnen)
  • Controleren of de ruiten geen krassen hebben (Veelvoorkomende klacht)
  • Glazenwand rond de vide controleren (Ook veel gedoe mee)
  • Trappen controleren op schade
  • Stopcontacten, leidingen e.d. controleren of deze juist zijn
  • Tegelwerk badkamer + toilet controleren
  • Vierkante meters controleren of dit is zoals verkocht
Iemand nog aanvullingen? :9

Echt wel spannend dit, tussen de kijkdag van de buren en morgen zit ongeveer 3 weken. Toen de buren keken zat de warmtepomp, wtw en alles er al in. Alleen het sanitair, de binnendeuren en de voordeur miste. Ondertussen is de voordeur ook geplaatst en zitten we vol spanning of niet gewoon de hele binnenkant al klaar is.
Wat gebeurt er eigenlijk als het aantal m2 niet blijkt te kloppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Philonie schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:52:
[...]

Tot een bepaalde afwijking is contractueel afgedekt.

Is het meer dan moet je aan de slag :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:23

Cordon

Lievelings jankert

[...]

Een bekende van ons had een aantal m2 minder dan origineel overeengekomen. Deze zijn toen vergoed. :P
dutchmilan schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:56:
[...]

Maak vooral heel veel foto’s. Wellicht kan je nu nog zien hoe de leidingen door de muren lopen. Bleek bij mij na een half jaar nog nuttig te zijn. Is daarnaast ook leuk om op terug te kijken als je hele huis af en bewoond is.
Ah goeie! Volgens mij zit alles al dicht, maar de vorige kijkdag is er een video gemaakt en toen lag alles nog open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:37
[...]

Dan geven ze je een meetlint van hen en mag je het opnieuw meten. Als het dan nog niet klopt: afbreken en opnieuw beginnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Terug komend op zachte water en warmtepompen. Ik lees bij onze Aquarea van Panasonic: (welliswaar andere generatie model, kan geen fact sheet van de onze vinden)
Correct uitgevoerde CV-installatie (gebruikers van centrale verwarming/sanitair warm water)
• De waterkwaliteit dient te voldoen aan de minimale eisen:
Waarde (pH) 7÷9
Chloride ) 150 mg/l
Andere stoffen ) 1 mg/l
Waterhardheid in de installatie 3,5 ÷ 8,40
dH
Geleidingsvermogen tot 250
C )500 μS/cm.
Verzacht het water niet tot een waarde van minder dan 3,50
dH. Te zacht water beschadigt de installatie. Als aan deze voorwaarden niet kan worden
voldaan, wordt het aanbevolen om het water te behandelen. Het behandelen van het water in de installatie vermindert corrosie, kalkaanslag en
vervuiling. Bij reiniging van de installatie die niet overeenkomt met de voorschriften, of bij gebruik van water van slechte kwaliteit, is de garantie
niet geldig. Het gebruikt van een magneetfilter en een microbellen ontluchter wordt geadviseerd.
Toch maar eens informeren nog bij de leverancier wat zij er over zeggen. Zou iedereen dan toch risico lopen die zijn water naar 0dg brengt?

[ Voor 9% gewijzigd door Draakje5 op 19-07-2024 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Draakje5 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:10:
Terug komend op zachte water en warmtepompen. Ik lees bij onze Aquarea van Panasonic: (welliswaar andere generatie model, kan geen fact sheet van de onze vinden)

[...]

Toch maar eens informeren nog bij de leverancier wat zij er over zeggen. Zou iedereen dan toch risico lopen die zijn water naar 0dg brengt?
@CurlyMo heeft het al eens uitgezocht: CurlyMo in "Warmtepompboiler topic (WPB) deel 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.M.H
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-08 10:10
Draakje5 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:10:

[...]

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Dus uit zowel de geciteerde post in een ander topic van @Wolly als wat @A.M.H aangeeft, is het de PH waarde die belangrijk is. En dus voor de warmtepomp ook PH neutraal moet zijn (tussen 7-9) idealiter.

Dus als de ontharder hier negatieve invloed op heeft is het even oppassen of minder ontharden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34
Draakje5 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:24:
Dus uit zowel de geciteerde post in een ander topic van @Wolly als wat @A.M.H aangeeft, is het de PH waarde die belangrijk is. En dus voor de warmtepomp ook PH neutraal moet zijn (tussen 7-9) idealiter.

Dus als de ontharder hier negatieve invloed op heeft is het even oppassen of minder ontharden.
En dat spreken ze hier dan weer tegen:
https://waterontharderkie...20verwaarloosbaar%20klein.

Ik geloof het allemaal wel, ik heb nog nergens hard (lol) bewijs gezien van kapotte boilers of warmtepompen door “zacht” water. Ook geen enkele monteur die hier geweest is de afgelopen 5 jaar is er over begonnen en er is hier toch een periode veel gedaan met de bodemwarmtepomp want ik heb hem eraf laten halen en opnieuw laten plaatsen.

Ook is het tegenwoordig bijna normaal dat er vanuit nieuwbouw al een waterontharder meegenomen kan worden in de opties naast de aanwezigheid van een warmtepomp. Consumenten kunnen zich daar dan dus ook gewoon op gaan beroepen straks mochten er toch problemen ontstaan die ik tot nu toe in ieder geval nog nergens heb gezien.

[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 21-07-2024 08:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MajorThom
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-09 15:20
Gisteren officieel de handtekening onder de koop- en aanneemovereenkomst gezet voor ons huis (*O*) dus ik meld me hier ook even met een vraag. In de optielijst wordt krimpwapening genoemd als optie. Gezien wij nog nadenken over wat voor vloer we willen (we neigen naar keramisch parket op in elk geval de BG en wellicht ook 1e verdieping) vroegen we ons af wat jullie tips hiervoor zijn. Op de BG en 1e verdieping komt vloerverwarming, de zolder niet.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
Wordt vloerverwarming niet altijd al gelegd op een krimpnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Draakje5 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:19:
Wordt vloerverwarming niet altijd al gelegd op een krimpnet?
Nee niet altijd, hier ligt het vast geniet op piepschuim waarop een 5*5cm patroon is getekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
We willen in ons nieuwe huis het opstookprotocol doen en hebben eigenlijk geen idee wat we doen. Nu hebben we ergens iets gevonden over lage temperatuur verwarming opstookprotocol en dat je dat zou kunnen doen door de thermostaat steeds op te voeren. Nu zijn we daar gister mee begonnen maar volgens mij wordt de woning überhaupt niet warmer. Wat gaat er niet goed? Moeten we de installateur laten langskomen? Het lijkt namelijk dat onze verwarming het helemaal niet doet. Stooklijn bewust zo hoog gezet zodat hij nu niet afslaat ivm buitentemperatuur.

Iemand advies?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egO5siIUlqyOez8W0fz64uff65U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G8BuwbUx20zPAMVntTj3uxIa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/se5ujFv6mKY0uQF_85M8Uh1fCHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xO15zxR1Cu7Vnzg2WhcRutpt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCe8JU8SGGcOsZNAgF2KSo00YY0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bGSoxtVGGcfLtj9CbjuZanJT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCYBe_xHZp_HeQynG_h5TFlMCmk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5b3Mh48mUK06eTJ2XKAJhZpe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ao1ePMsXY_1FavVXtXtze9ZvQcU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nX2WYOrTgmJtbSYt4DubZOeR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
@PrixV Er zal verschil zitten in je verwarming aan zetten en je opstook protocol aanzetten.
Dit zou in de handleiding moeten zitten van je warmtepomp.

Allicht heeft je installateur ook ergens opstook instructies meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
@PrixV Je aanvoer temperatuur lijkt inderdaad niet veel warmer dan 20 graden te zijn. Hoe lang staat het al aan?

Wat je duidelijk ziet bij de eerste 3 knoppen van je foto'de grijze, dat ze uit staan. Deze horen er uit te schuiven op het moment dat je warmte vraagt op die groepen.
Zoiets dus ( vaak blauw wat je dan tevoorschijn ziet komen )
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/shopping?q=tbn:ANd9GcTOLTIQ70mjEcjcGBWqdPX_GW5NYDMJQVfkhGVePxMWyEBA1Ftzj0QQTxaT43KzlgRpmSf2LnXBd6j4EL21PCz5Tev97Mav&usqp=CAc

[ Voor 79% gewijzigd door Draakje5 op 24-07-2024 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
@PrixV Branden hier wel lampjes in dit ding?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ooMr-Mer9hXoIzQtntLbLQi1_Uk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8MMpqH1RGPID70pYb1zKrWQE.png?f=fotoalbum_large

Op het eerste gezicht lijkt hij verkeerd aangesloten...
Hier hangt hij er zo bij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21wIkI9wzwDOj0bvgPFr1wMZzuA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R2AvdKxSIggjukvp9sZdx0Ku.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:08
Bij ons deed de warmtepomp het ook niet bij oplevering. Gaf een bepaalde error aan.
Wou er zelf niet teveel aanzitten ivm garantie en omdat ik ook geen idee had hoe en wat en nog 1000 andere zaken moest regelen.

Melding gemaakt bij de aannemer en zelf laten oplossen. Was wel vervelend want moest er elke twee weken voor bellen en op een gegeven moment de specialist uit een huis getrokken van ik heb koek en koffie please help want de vloer komt bijna.

Specialist moest er ook 3-4x voor komen... of te weinig kennis of te ingewikkeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
vormulier schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 07:15:
@PrixV Er zal verschil zitten in je verwarming aan zetten en je opstook protocol aanzetten.
Dit zou in de handleiding moeten zitten van je warmtepomp.

Allicht heeft je installateur ook ergens opstook instructies meegeleverd?
Helaas hebben we daar niks voor gekregen. Is het slim om dat op te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Draakje5 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:10:
@PrixV Je aanvoer temperatuur lijkt inderdaad niet veel warmer dan 20 graden te zijn. Hoe lang staat het al aan?

Wat je duidelijk ziet bij de eerste 3 knoppen van je foto'de grijze, dat ze uit staan. Deze horen er uit te schuiven op het moment dat je warmte vraagt op die groepen.
Zoiets dus ( vaak blauw wat je dan tevoorschijn ziet komen )
[Afbeelding]
We hebben hem maandagavond aangezet dus het vermoeden is dus inderdaad dat hij niks doet. Terwijl ik volgens mij alle instellingen goed heb staan.

De witte knoppen zal ik straks nog eens naar kijken, dat is voor boven. Maar de blauwe knoppen kan ik enkel eraf draaien en verder niets aan veranderen.

Moet ik hiervoor de installateur benaderen? Beneden doet hij namelijk ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
vormulier schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:27:
@PrixV Branden hier wel lampjes in dit ding?

[Afbeelding]

Op het eerste gezicht lijkt hij verkeerd aangesloten...
Hier hangt hij er zo bij:

[Afbeelding]
Nee daar brandt nog niks. Dat ding is "dood" en er hangt een kabel uit. Waar moet die op aangesloten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
mentalozzie schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:39:
Bij ons deed de warmtepomp het ook niet bij oplevering. Gaf een bepaalde error aan.
Wou er zelf niet teveel aanzitten ivm garantie en omdat ik ook geen idee had hoe en wat en nog 1000 andere zaken moest regelen.

Melding gemaakt bij de aannemer en zelf laten oplossen. Was wel vervelend want moest er elke twee weken voor bellen en op een gegeven moment de specialist uit een huis getrokken van ik heb koek en koffie please help want de vloer komt bijna.

Specialist moest er ook 3-4x voor komen... of te weinig kennis of te ingewikkeld..
Same here. Ik baal er gewoon van dat het niet gewoon werkt zoals net een cv. Thermostaat omhoog en hij gaat aan, Thermostaat omlaag en hij gaat uit. Ik heb nu al genoeg van dat ding. Waarom moet het zo ingewikkeld.
Ik ga wel een melding maken. Misschien kunnen zij helpen. En vragen naar een opstookprotocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
PrixV schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:20:
[...]

Nee daar brandt nog niks. Dat ding is "dood" en er hangt een kabel uit. Waar moet die op aangesloten zitten?
Probeer de kabel er eens in te stoppen, wellicht doet het dan iets.
Een losse stekker/kabel lijkt me niet zo handig als die naar je verdeler gaat.

De lampjes horen inderdaad te branden, ook als hij 'uit staat'.

[ Voor 19% gewijzigd door Draakje5 op 24-07-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:40
PrixV schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 23:19:
We willen in ons nieuwe huis het opstookprotocol doen en hebben eigenlijk geen idee wat we doen. Nu hebben we ergens iets gevonden over lage temperatuur verwarming opstookprotocol en dat je dat zou kunnen doen door de thermostaat steeds op te voeren. Nu zijn we daar gister mee begonnen maar volgens mij wordt de woning überhaupt niet warmer. Wat gaat er niet goed? Moeten we de installateur laten langskomen? Het lijkt namelijk dat onze verwarming het helemaal niet doet. Stooklijn bewust zo hoog gezet zodat hij nu niet afslaat ivm buitentemperatuur.

Iemand advies?
[Afbeelding]
Stekker van de verdeler is eruit inderdaad, dan zal hij niets open/dicht zetten..

Zit er wel een WCD in de buurt? Of is de elektricien dit vergeten en hangt de stekker er daarom zo bij (met ergens in de bouwkeet een geeltje dat de elektra ontbreekt.)?

[ Voor 7% gewijzigd door Source90 op 24-07-2024 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
PrixV schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:14:
[...]

Helaas hebben we daar niks voor gekregen. Is het slim om dat op te vragen?
Kan in iedergeval geen kwaad. In het ergste geval helpen ze je met het aanzetten van het protocol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Source90 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:38:
[...]

Zit er wel een WCD in de buurt? Of is de elektricien dit vergeten en hangt de stekker er daarom zo bij (met ergens in de bouwkeet een geeltje dat de elektra ontbreekt.)?
En het huis al opgeleverd.. Word een mooi item om op te lossen als dat zo is... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Source90 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:38:
[...]

Stekker van de verdeler is eruit inderdaad, dan zal hij niets open/dicht zetten..

Stekker hebben we ingestoken. Er branden nog steeds geen lampjes maar de blauwe dingen zijn wel omhoog gekomen bij de witte knoppen. Die knoppen voelen nu ook warm. Beneden zie/voel ik nog geen verschil.

Die rechter kabels hangen wel nog los.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9IFtEJMvZl2pHYss8Ak6qGrbdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aa4NlqXW4Jp9qsKpmRMe7gv4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
PrixV schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:35:
[...]

Stekker hebben we ingestoken. Er branden nog steeds geen lampjes maar de blauwe dingen zijn wel omhoog gekomen bij de witte knoppen. Die knoppen voelen nu ook warm. Beneden zie/voel ik nog geen verschil.

Die rechter kabels hangen wel nog los.

[Afbeelding]
Dat zijn lasklemmen die daar los hangen. Zitten die verbonden naar een andere kabel?
Hoeven dus niet 'los' of 'niet aangesloten' te zijn. Maar dit lijkt me toch niet een juiste manier van installeren, losse lasklemmen ?

Goed om te zien dat de groepen nu wel aan gaan. Beetje raar dat de stekker er uit lag.
Pagina: 1 ... 301 ... 359 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.