Dag allemaal, dit is een lange post maar zag geen andere mogelijkheid om het goed uit te leggen.
Ik lees al een tijdje dagelijks mee in dit forum, ook al eerder wat vragen gesteld over een nieuwbouwproject waar we voor zijn ingeloot. Nog bedankt voor de input daarop! Inmiddels de KAO getekend en wij dienen 18-07 uiterlijk de ruw- en afbouwopties door te geven. Ik zal mezelf na deze post nog even introduceren cf. beginpost😊.
Concreet de volgende vragen: hebben jullie nog inzichten in hoe de zolderverdieping (anders) ingedeeld kan worden en zouden jullie gaan voor de ‘all-in’ optie of losse onderdelen voor het creëren van een extra kamer met de tekortkomingen die ermee gemoeid zijn?
Hieronder aanvullende info, hoe de ruimte te gebruiken en financiële zaken ter overweging:
Standaard oplevering zolder cf. project => tekening 1:
- plat dak
- zolderindeling: technische ruimte + slaapkamer inclusief radiator, raam, ventilatie mechanisme, WCD’s + overloop
- raam voorzijde kan niet open ivm geluidsisolatie (snelweg)
- raam bij de slaapkamer gaat wel gewoon open draai-/ kiep vermoed ik
Wens voor aangepaste oplevering zolder na oplevering => tekening 2:
- 1 logeerkamer waar een tweepersoonsbed in moet passen
- 1 werkkamer (voor mij) waar ik ook op termijn een film hoek kan maken (bank 2,5 pers/ tv/ PS5 etc). Dit wordt dus de grootste kamer op zolder
- kastruimte voor opslag
Financiële zaken ter overweging:
- in de optielijst kan je kiezen voor voor het creëren van een extra slaapkamer met naar mijn begrip vrije keuze van plaatsing muur, prijs
€6.850 Dit wordt dus geclassificeerd als woonbare ruimte en bevat: scheidingswand met deur + raam + radiator + ventilatie + 1 dubbele WCD + 1 lichtpunt met schakelaar
- de genoemde opties zijn ook los te kiezen met als enige uitzondering de ventilatie en deur van de scheidingswand. Door ontbreken van ventilatietoevoer kan het dus niet worden bestempeld als ‘woonbare ruimte’ zei de verkoopbegeleider. Totaal van de losse opties komt uit op
~ €3.670: scheidingswand met deur ~€ 800? + raam €1.995 + radiator 80cmX50cm €515 (tekst optielijst: De radiator voldoet niet aan de eisen die gelden voor een verblijfsruimte) + ventilatie € n.v.t. + 1 dubbele WCD €170 + lichtpunt met schakelaar €190
Hieronder 2 tekeningen, waarbij degene zonder blauwe lijnen (tekening 1) dus bij standaardoplevering is en degene mét blauwe lijnen onze zelfgemaakte indeling betreftt. Ik hoop dat jullie mee willen / kunnen denken wat handig(er) is of zaken om rekening mee te houden
Wij zitten morgenochtend met de verkoopbegeleider om de indeling van de zolder door te nemen waarbij ik onze huidige indeling alvast ga bespreken. Maar het moet definitief zijn op de 18e van juli dus aanpassen is nog mogelijk.
Alvast bedankt!