Via onze projectontwikkelaar (van de Klok-wonen) hebben we een zogenaamde 'wooncoach' (via LIV wonen in Nijmegen). Buiten dat we ontzettend traag reactie krijgen van haar (2 weken gemiddeld) loopt ze ook nog eens ontzettend te pushen. We kunnen geen loze leidingen kiezen dus we moeten voor netwerkaansluitingen kiezen voor hun oplossing met COAX/CAT6. Ik heb al gevraagd waarom er in een nieuwbouwwoning uberhaupt nog COAX wordt aangelegd, maar daar had ze geen antwoord op. Buiten de standaard 2 COAX/CAT6 (optiecode EL-36) aansluitingen wil ik natuurlijk in elke ruimte een netwerkaansluiting met kabels die ik zelf trek (want kwaliteit, er moet namelijk ook POE overheen). In eerste instantie kregen we al de reactie van haar dat het kan gebeuren wanneer we zelf kabels gaan trekken dat de leidingen verstopt raken. Maar afgelopen week heb ik haar onderstaande vragen gestuurd, nadat ik die al 3x eerder had gesteld.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ter informatie. De opties zijn als volgt:
EL-31 - Extra voorbedrade elektra leiding met einddoos - €155
EL-36 - Extra voorbedrade televisie CAOX + internet CAT6 leiding met einddoos - €395
EL-38 - Extra afgemonteerde televisie COAX + internet CAT6 aansluiting - €535
Nou krijgen we (eindelijk) een reactie van haar met dit er in:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ben ik nou gek of loopt ze heel erg te pushen op die EL-36/EL-38? Ik krijg namelijk geen antwoord op mijn vraag over hoe breed de buis is en of er 25mm buizen gebruikt kunnen worden. Daarnaast krijg ik ook geen antwoord op mijn vraag hoe EL-31 in de meterkast binnenkomt, of er 25mm buizen gebruikt kunnen worden en wat de standaard diepte is van de inbouwdozen, Dit is namelijk de standaard maat (ja, welke maat is dat dan?)
Ik ben van plan om vandaag naar de projectontwikkelaar te bellen, ook al wordt dit niet op prijs gesteld. Iemand ervaringen hier mee en tips om hier mee om te gaan?