Hallo tweakers,
Wij - ik en mijn vrouw - hebben een nieuwbouwwoning die naar verwachting volgend jaar in Q2 opgeleverd gaat worden. Deze week een tweede schouwdag gehad. Helaas met een gemengd gevoel terug naar huis gegaan omdat er een aantal punten niet in orde waren:
1. 1e verdieping in de achtergevel (niet dragend) is een kalkzandsteen gebarsten (scheuren van alle vier de zijdes die helemaal doorlopen naar het centrum), gelijmd en teruggeplaatst.
2. De definitieve verdiepingstrappen zijn geplaatst. Er zijn slechts spaanplaatjes op de tredes geplaatst om beschadigingen te voorkomen. De spijlen en de leuningen hierop zijn niet beschermd en zijn dus al beschadigd (deuken/krassen). De trapleuningen aan de muur zijn nog niet geplaatst.
3. De WTW unit gaat een doorn in het oog worden. Deze zou eerst op een andere manier in de technische ruimte geplaatst worden, namelijk op een tussenmuur op een hoek in de technische ruimte. Nu komt deze meer in het zicht (naast een raam en enorme buizen die hier nu langs lopen die assymetrisch via het dak naar buiten gaan). Daarnaast zullen deze buizen deels zweven aangezien de uitsparingen in het dak die al gemaakt zijn verre van strak tegen de muur zijn gemaakt.
Zijn punten 1 en 2 gebruikelijk? Of moet ik hier (nu) direct over zeggen dat dit niet kan?
En voor punt 3: er zijn dus al uitsparingen gemaakt, maar de unit zelf is nog niet geplaatst (wel de buizen die erop aangesloten worden vanaf de 1e verdieping naar de 2e verdieping waar de technische ruimte zich bevindt).
Waarom ik het hier plaats: ik weet niet zo goed wat mijn rechten zijn en de bouwbegeleider natuurlijk partijdig is (voor aannemer). En hoop dus dat iemand hier wat meer ervaring mee heeft waar ik goed aan doe. Als dit is om dit gewoon direct aan de aannemer c.q. bouwbegeleider voor te leggen dan hoor ik dat ook graag!
Ik zal vanavond foto's en een situatietekening plaatsen, maar misschien valt er over bovenstaande al iets zinnigs te zeggen. Alvast bedankt.
foto bij punt 1:
foto bij punt 2, let op dit is dus de definitieve afwerking, vullen lijkt mij lastig om het dan in oorspronkelijke staat terug te brengen:
foto bij punt 3:
:strip_exif()/f/image/XcDd5HQyBEtfpcIQgfanMSp9.jpg?f=fotoalbum_large)
wanduitslag punt 3:
[
Voor 46% gewijzigd door
Vraaggast op 22-12-2023 12:13
. Reden: afbeeldingen toegevoegd ]