Mr. Stom schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:42:
[...]
Ja. Maar bij mij ging het om de woonkamer. Die vloer lag doorgelegd in de gang, keuken etc. Daardoor was directe een hele verdieping (en dus de entree) onbruikbaar. Eettafel, banken, TV, TV-meubel, salontafels: alles was spiksplinternieuw en moest eruit. Dan is je woning ook vrij onbruikbaar.
In jouw geval, wanneer het inderdaad gaat om een doorgelegde vloer over de hele verdieping die er geheel uit moet kijk je tegen hetzelfde probleem aan. Zelf contact houden met jouw vloerenlegger is aan te raden, anders krijg je (mogelijk) handjeklap tussen de vloerenlegger en je aannemer zonder dat jij daar inspraak in hebt.
Jij wilt namelijk een mooie vloer die geheel gelijk is, de aannemer wilt liever slechts een deel vervangen. Als je vloerenboer aangeeft dat laatstgenoemde kan dan is dat natuurlijk fijn, maar je zit er niet op te wachten dat er een halve oplossing komt.
Je hebt pas een advocaat nodig als je aannemer niet met je meewerkt en er strijd komt. Ik zou aan hem aangeven dat je dit in goed onderling overleg wilt doen, maar zodra hij moeilijk doet aangeven dat er dan escalatie naar rechtsbijstand nodig is. Tot die tijd: met overleg kom je het meest ver. Mijn aannemer gaf aan het heel fijn te vinden dat ik zo meewerkte zonder direct keihard juridisch te brullen, het leek ook dat hij daardoor een stapje extra deed om dit goed te laten verlopen.
Ten aanzien van elders slapen hangt het vooral af van de ingreep: ik heb in samenspraak met de aannemer een plan van aanpak gemaakt, waarbij al snel de conclusie kwam: hier kun je een week niet in wonen. In jouw geval kan dat ook het geval zijn indien (i) je hele verdiepingsvloer weer opnieuw moet of (ii) indien er tekort slaapruimte overblijft voor een langere periode. Geef gewoon aan dat je niet in de rommel wilt slapen met kleine kinderen, dus dat je genoodzaakt bent een slaapplek elders te regelen - op kosten van de aannemer (maar kies dan geen 5 sterren uit, dan kun je er op rekenen dat je strijd krijgt

)
Hoi allen,
Zoals in mijn vorige post vertelde, bij ons huis was er in een kamer de vloerverwarming niet geïnstalleerd, dus nu moeten we de afwerkvloeren verwijderen en afvoeren, vloerverwarming installeren en daarna nog nieuwe afwerkvloeren leggen.
Er is nu wel een plan van de aannemer gekomen. Ivm de kleurverschil in de afwerkvloeren gaat het inderdaad over de gehele verdieping en niet maar in een kamer.
Wat beetje opvallend in het plan is dat er geen tijd nodig is om de dekvloer te laten drogen.
Dus,
dag 1 verwijderen en afvoeren van de huidige afwerkvloeren, dan frezen en koppelen van de verwarmingsbuizen, daarna de sleuven weer dichtsmeren
dag 2 nieuwe afwerkvloeren leggen
Weet iemand of dit toch normaal is? De dekvloer is anhydriet.
Dank! 🙏