Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:53
hesselbeertje schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:27:
[...]

Nieuwbouw met vloerverwarming en warmtepomp is per definitie ZLTV. Hooguit 28 graden vloertemperatuur. Wat wil je daar aan opstoken?
Watertemperatuur naar een graad of 40/45 voor zover ik weet. Vloertemperatuur =/= watertemperatuur

edit: het zou scheurvorming moeten voorkomen in elk geval. better safe than sorry denk ik dan maar.

[ Voor 12% gewijzigd door vuurtjih op 13-11-2023 22:52 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:24

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Safaci schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:57:
Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.

De houtskeletbouwpanelen worden aan de binnenzijde afgewerkt met gipsplaten zoals hieronder te zien. De grote naden en schroefgaten worden nog gevuld en gladgestreken. Echter zullen er geen hoekprofielen worden geplaatst en wordt het niet veel strakker dan dit.

Onze behanger vindt dit niet behangklaar (want onmogelijk om die hoeken netjes te doen) en moet al deze wanden eigenlijk voorbereiden om netjes te kunnen behangen. Dit kost allemaal extra tijd en geld…

Ik wil het daarom met de aannemer bespreken bij de vooroplevering. Ik wil voorkomen dat het een welles-nietes discussie wordt over wat behangklaar is en wat niet. Iemand nog tips die ik kan gebruiken om mijn verhaal sterker te maken of ben ik gek en is dit gewoon behangklaar?

[Afbeelding]
De definitie behangklaar weet ik niet… maar dat er bij ons nog een slag overheen gaat staat vast… en de behanger neemt dan ook dit soort moeilijke hoekjes wel mee.
Ik zou dit dan weer “wel prima” vinden en de kosten voor de behanger accepteren.

Woningborg:
Behang- en sausklaar; wat we hieronder verstaan
Een wand die behangklaar wordt opgeleverd dient zonder bouwkundige voorbewerking te kunnen worden behangen, dus na controle van de wand en het wegschuren van lichte lijmresten en dergelijke. Kleine putjes tot een diameter van 1 cm zijn toelaatbaar.

Een sausklare wand dient geschikt te zijn om als eindafwerking saus te kunnen aanbrengen, eveneens zonder noodzakelijke bouwkundige voorbewerking.

Ik zou het op de echte oplevering laten beoordelen door jouw bouwkundige.

[ Voor 16% gewijzigd door Miezie op 13-11-2023 23:00 ]

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 15:50
Of kijken of de behanger een gaatje in zijn agenda heeft en mee kan (indien lokaal) en hem zelf de discussie laten voeren (naast/met bouwkundige, niet in plaats van uiteraard). Tenslotte weet een behanger welke extra werkzaamheden hierbij komen en de extra kosten.

Mijn behanger is ook wezen kijken toentertijd. Wel een lokaal bedrijfje. Was een stuk/overgang bij de vensterbank wat dankzij zijn input opnieuw is gedaan. Had dat zelf nooit gezien (en vraag mij af of de VEH het gemeld had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:11
vuurtjih schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:49:
[...]

Watertemperatuur naar een graad of 40/45 voor zover ik weet. Vloertemperatuur =/= watertemperatuur

edit: het zou scheurvorming moeten voorkomen in elk geval. better safe than sorry denk ik dan maar.
Sanitair water is geen cv water.
Die vloer krijg je met een bodem warmtepomp onmogelijk boven de 30 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eierkoekie
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Miezie schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:57:
[...]

De definitie behangklaar weet ik niet… maar dat er bij ons nog een slag overheen gaat staat vast… en de behanger neemt dan ook dit soort moeilijke hoekjes wel mee.
Ik zou dit dan weer “wel prima” vinden en de kosten voor de behanger accepteren.

Woningborg:
Een wand die behangklaar wordt opgeleverd dient zonder bouwkundige voorbewerking te kunnen worden behangen, dus na controle van de wand en het wegschuren van lichte lijmresten en dergelijke. Kleine putjes tot een diameter van 1 cm zijn toelaatbaar.

Een sausklare wand dient geschikt te zijn om als eindafwerking saus te kunnen aanbrengen, eveneens zonder noodzakelijke bouwkundige voorbewerking.

Ik denk dat behangklaar en sausklaar niet in een definitie kan. Even los daar van. Behangklaar was bij ons niet behangklaar op sommige stukken. Uiteindelijk waren we het zat en hadden we maar zelf wat dunpleister laten smeren.

Denk ook goed na wat je in het opleverrapport laat opnemen. Alles erna is veel lastiger (bij ons dan).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eierkoekie
  • Niet online
Miezie schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:57:
[...]

Woningborg:

Overigens vind ik de naden bij jou volgens mij prima. Dat was bij ons vergelijkbaar. Al was het wel wat dikker opgesmeerd. Hoekprofielen zou ik wel verwachten bij alle uitwendige hoeken. Anders is het gewoon niet af imo

[ Voor 3% gewijzigd door Eierkoekie op 14-11-2023 07:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Eierkoekie schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:28:
[...]

Ik denk dat behangklaar en sausklaar niet in een definitie kan. Even los daar van. Behangklaar was bij ons niet behangklaar op sommige stukken. Uiteindelijk waren we het zat en hadden we maar zelf wat dunpleister laten smeren.

Denk ook goed na wat je in het opleverrapport laat opnemen. Alles erna is veel lastiger (bij ons dan).

***members only***
Het is we hilarisch elke keer met aannemers: behangklaar is behangklaar zou je denken… en de hele wereld gaat vervolgens nog z’n huis behangklaar maken…

Eigenlijk moeten ze gewoon volledig gestuukt of gepleisterd opleveren…. Maar ja…

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eierkoekie
  • Niet online
Miezie schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:46:
[...]

Het is we hilarisch elke keer met aannemers: behangklaar is behangklaar zou je denken… en de hele wereld gaat vervolgens nog z’n huis behangklaar maken…

Eigenlijk moeten ze gewoon volledig gestuukt of gepleisterd opleveren…. Maar ja…
Beste is Voorschouw al punten opnemen en laten blijken dat je niet tevree/oneens bent. Tijdens oplevering al die punten laten noteren door jouw bouwkundige en controleer of de aannemer ze ook noteert. Op dat moment doen ze vaak ook snelle reparaties, want ze willen gewoon je handtekening en de sleutel overhandigen. Bij ons hadden ze nog een muurtje nog even snel ge(dun)pleistert (achteraf ook gewoon slecht gedaan overigens :') ). Maar de grootste reparatie pogingen zitten in die eerste cruciale momenten en vlak erna. Een weekje later en het wordt steeds lastiger om de aandacht te trekken mocht het een groot project zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:53
GeeMoney schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 02:30:
[...]

Heb hier een lucht/waterpomp, maakt dat nog wat uit?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roltor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:06
GeeMoney schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 02:30:
[...]

vuurtjih schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:16:
[...]

Heb hier een lucht/waterpomp, maakt dat nog wat uit?
Ik heb ook een warmtepomp met vloerverwarming en destijds opstookprotocol tot 40 graden gedaan. In de praktijk is het water nooit warmer dan 25 graden geweest, maar better safe than sorry denk ik dan maar.
De vloerlegger had het ook als voorwaarde voor dat ze gingen leggen (pvc), dus dan kan ik moeilijk gaan doen dat het niet nodig is, maar dat is meer gedoe dan gewoon het automatische programma aanzetten terwijl de stucadoor en keukeninstallateur bezig waren.

Bij ons haalt de vloer makkelijk 30 graden, bij buren van ons was de stooklijn verkeerd ingesteld en hadden ze water van 40 graden door de vloer.
Maar het is inderdaad niet nodig om het water zo warm door de vloer te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:12
Source90 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 01:17:
Of kijken of de behanger een gaatje in zijn agenda heeft en mee kan (indien lokaal) en hem zelf de discussie laten voeren (naast/met bouwkundige, niet in plaats van uiteraard). Tenslotte weet een behanger welke extra werkzaamheden hierbij komen en de extra kosten.

Mijn behanger is ook wezen kijken toentertijd. Wel een lokaal bedrijfje. Was een stuk/overgang bij de vensterbank wat dankzij zijn input opnieuw is gedaan. Had dat zelf nooit gezien (en vraag mij af of de VEH het gemeld had)
De behanger is bij een van de kijkdagen komen kijken en heeft dit toen geconstateerd. Ik zal dit in ieder geval met de bouwkundige tijdens de oplevering bespreken. Ik zal het zelf aankaarten bij de bouwer tijdens de vooroplevering.
Eierkoekie schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:36:
[...]

Overigens vind ik de naden bij jou volgens mij prima. Dat was bij ons vergelijkbaar. Al was het wel wat dikker opgesmeerd. Hoekprofielen zou ik wel verwachten bij alle uitwendige hoeken. Anders is het gewoon niet af imo
Ik gok dat je hier naar mijn situatie refereert? Over de naden maak ik mij geen zorgen. Het zijn de ontbrekende hoekprofielen die hier voor het extra werk zorgen. De randen van de gipsplaten zijn niet kaarsrecht, maar korrelig / afgebroken / rond (kun je zien als je inzoomt op de afbeelding). Onmogelijk om die hoeken netjes met behang af te werken.

Nu is de vraag: ontbrekende hoekprofielen, is dat behangklaar of niet? :+ Mijn inziens niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:44
Safaci schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:46:
Nu is de vraag: ontbrekende hoekprofielen, is dat behangklaar of niet? :+ Mijn inziens niet.
Ik zou zeggen, vraag woningborg of de waarborgende instantie even. Die kun je bellen en dan heb je mogelijk direct een antwoord. En anders even Vereniging eigen huis bellen.

Behangen zonder hoekprofielen is wel een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:12
Ik heb even met VEH gebeld en er is inderdaad geen vastomlijnde en afgebakende definitie van wat behangklaar is, maar dat wisten wij stiekem al.

Er werd wel geadviseerd om de discussie bij de vooroplevering en oplevering in ieder geval aan te gaan (wat betreft de ontbrekende hoekprofielen). ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Safaci op 14-11-2023 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
-edit: knip-

[ Voor 112% gewijzigd door Aubergine op 26-01-2024 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
Aardig aan de prijs als je het mij vraagt.

Edit: na de edit dat er ook sausen bij zit ander verhaal natuurlijk ;-)

[ Voor 17% gewijzigd door Draakje5 op 14-11-2023 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 15:30
ik heb voor 450m2 stucwerk en schilderwerk 10k betaald. Dus je zit er aardig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
-edit: knip-

[ Voor 95% gewijzigd door Aubergine op 26-01-2024 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
In onze akte van de notaris wordt verwezen naar een leiding voor de afvoer van grond/hemelwater.
Dit is een soort kokosleiding. Niet te verwarren met de leiding van het hemelwaterafvoer van dak. In de akte staat dat wij geen bomen mogen planten binnen 2 meter van de leiding en de leiding in stand moeten houden/repareren indien nodig.

Maar jullie raden het al. Niemand (notaris/ontwikkelaar/aannemer) heeft een tekening van waar die leiding ligt. :*) 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Draakje5 op 14-11-2023 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twlr1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-08 18:08
Iemand nog een kwalitatief goed bedrijf dat dunpleisterwerk doet voor de wanden en plafonds tegen een aantrekkelijk tarief? Ik ben nu aan het zoeken en kom vooral op +- 25 euro per m2 aan stuc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:36
Draakje5 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:02:
In onze akte van de notaris wordt verwezen naar een leiding voor de afvoer van grond/hemelwater.
Dit is een soort kokosleiding. Niet te verwarren met de leiding van het hemelwaterafvoer van dak. In de akte staat dat wij geen bomen mogen planten binnen 2 meter van de leiding en de leiding in stand moeten houden/repareren indien nodig.

Maar jullie raden het al. Niemand (notaris/ontwikkelaar/aannemer) heeft een tekening van waar die leiding ligt. :*) 8)7
Lekker handig weer. Zit er een boete-clausule op? Want dan kun je feitelijk nergens een boom planten.
Maar het klinkt als een drianage voorziening, is die misschien bij het bouwrijp maken door de gemeente aangelegd?

Doet me denken aan wat een vriend had. Rijtje woningbouw woningen wat verkocht word met de beperking dat de kozijnen in de originele (vies groene) kleur moesten blijven. Totdat hij vroeg om het RAL nummer (of een andere kleurcodering) want dan wist ie tenminste zeker dat ie de goede verf zou hebben. Soms is het handig om kleurenblind te zijn :) . Alle aktes zijn toen aangepast en moesten de kozijnen bij alle woningen in dezelfde kleur blijven, zonder de kleur te noemen.

Binnen 2 dagen waren alle kopers het eens over de nieuwe kleur _/-\o_
Daar stond de verkopende partij wel even van te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-09 15:40

twu

Tegenwoordig is het heel erg in om een toilet te stucen (inspiratie van verschillende TV programma's). Heeft er hier iemand ervaring mee? Moet er nog een speciale coating op of is er een specifieke verf hiervoor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 08:22
Ons toilet beneden is gestuct en daarna gewoon met dezelfde Sigma Pearl Clean Matt geschilderd als de rest van het huis. Dat gaat prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:00
twu schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:54:
Tegenwoordig is het heel erg in om een toilet te stucen (inspiratie van verschillende TV programma's). Heeft er hier iemand ervaring mee? Moet er nog een speciale coating op of is er een specifieke verf hiervoor nodig?
Gewoon https://www.verfwinkel.nl/sigmapearl-clean-mat.html die verf gebruiken. Kun je de muren ook nog schoonmaken. Wij hebben de toilet inderdaad ook laten stucen omdat dit iets ruimer lijkt dan alleen maar tegels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Bij ons gaat in het toilet ook dezelfde verf op de muren in het toilet. Ik geloof dat ze in de badkamer wel iets anders aanraden vanwege het vocht.

De schilder start bij ons volgende week als het stucwerk goed gedroogd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:55
twlr1 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:22:
Iemand nog een kwalitatief goed bedrijf dat dunpleisterwerk doet voor de wanden en plafonds tegen een aantrekkelijk tarief? Ik ben nu aan het zoeken en kom vooral op +- 25 euro per m2 aan stuc...
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar in welke regio zit je? als stuc tegenwoordig 25 per meter kost voor wanden moet ik mijn begroting wat aan gaan passen vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
De koopbegeleiding is toch gewoon in dienst bij de aannemer met wie je de koop/aanneemovereenkomst hebt gesloten?

Als je die antwoorden vast hebt liggen, heb je mijns inziens gewoon een geldige overeenkomst en moeten ze dat nakomen danwel compenseren. Maar IANAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
millerman_sf schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:13:
De koopbegeleiding is toch gewoon in dienst bij de aannemer met wie je de koop/aanneemovereenkomst hebt gesloten?

Als je die antwoorden vast hebt liggen, heb je mijns inziens gewoon een geldige overeenkomst en moeten ze dat nakomen danwel compenseren. Maar IANAL.
Nee, koopbegeleiding is door een extern bureau gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik had een vergelijkbare situatie waarin ik van de verkoopbegeleider te horen kreeg dat de buitenkabel altijd op een eigen groep en aardlek in de meterkast komt toen ik dat expliciet wilde laten opnemen.
Je raadt het al... De buitenkabel zat op dezelfde groep als de keuken, berging, badkamer en 1 slaapkamer...

En ik had geen poot om op te staan, want de verkoopbegeleider had geen actieve herinneringen aan dat gesprek van 1.5 jaar ervoor en er stond niks in de papieren en er is geen eis, maar slechts een advies om buitengroepen op een eigen aardlek te zetten.

Dus als het opgeleverde aan het Bouwbesluit voldoet heb je pech vrees ik.
In mijn geval kon ik gelukkig zelf een nieuwe buitenkabel trekken vanaf de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
Farmerwood schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:14:
[...]

Ik had een vergelijkbare situatie waarin ik van de verkoopbegeleider te horen kreeg dat de buitenkabel altijd op een eigen groep en aardlek in de meterkast komt toen ik dat expliciet wilde laten opnemen.
Je raadt het al... De buitenkabel zat op dezelfde groep als de keuken, berging, badkamer en 1 slaapkamer...

En ik had geen poot om op te staan, want de verkoopbegeleider had geen actieve herinneringen aan dat gesprek van 1.5 jaar ervoor en er stond niks in de papieren en er is geen eis, maar slechts een advies om buitengroepen op een eigen aardlek te zetten.

Dus als het opgeleverde aan het Bouwbesluit voldoet heb je pech vrees ik.
In mijn geval kon ik gelukkig zelf een nieuwe buitenkabel trekken vanaf de meterkast.
Bij ons is de vraag wel via de volgjewoning portal gegaan en staat het antwoord dus wel ergens genoteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Agostino schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:16:
[...]

Bij ons is de vraag wel via de volgjewoning portal gegaan en staat het antwoord dus wel ergens genoteerd.
Wellicht ook de vraag, wat als het antwoord nee was geweest. Je had de woning toch al gekocht. Was er dan een optie vanuit de aannemer om dit anders te regelen tegen meerprijs?

Ik verbaasde mij er ook over dat we geen master-master thermostaten hebben in onze nieuwe woning. Terwijl we dit wel hadden in onze oude (bj 2016) woning op iedere slaapkamer en vertrek. Blijkbaar is master-master eerder uitzondering dan regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
Draakje5 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:25:
[...]

Wellicht ook de vraag, wat als het antwoord nee was geweest. Je had de woning toch al gekocht. Was er dan een optie vanuit de aannemer om dit anders te regelen tegen meerprijs?

Ik verbaasde mij er ook over dat we geen master-master thermostaten hebben in onze nieuwe woning. Terwijl we dit wel hadden in onze oude (bj 2016) woning op iedere slaapkamer en vertrek. Blijkbaar is master-master eerder uitzondering dan regel.
Nee, de optie heeft ook nooit op de meerkwerkoptielijst gestaan. Daarnaast ging ik er na het antwoord vanuit dat ik een master/ master zou krijgen dus heb dit daarna losgelaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Draakje5 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:25:
[...]

Afhankelijk van het merk WP die je krijgt wil je master-master niet eens hebben..
Hier hebben we het wel en het is een drama de WP loopt voor geen meter.

En dan hangt over al een thermostaat waar je niks mee kan want het is het goedkope model..
(geen tijdschemas, nachtverlaging, hysterese etc)

Ik heb er nu een punt voor open staan bij de bouwer, want ik wil een beter systeem want met dat constante aan en uit geknipper en te lage flow voor alleen de badkamer iedere 5 min kan ook niet goed zijn voor dat apparaat.

Ben nu zo ver aan het knutsellen dat om dit enigsins recht te trekken.. maar zonder er een master-slave van te maken word het nooit wat dus dat ben ik ook langzaam aan maar vanplan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 13:47
vormulier schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:48:
[...]

Afhankelijk van het merk WP die je krijgt wil je master-master niet eens hebben..
Hier hebben we het wel en het is een drama de WP loopt voor geen meter.

En dan hangt over al een thermostaat waar je niks mee kan want het is het goedkope model..
(geen tijdschemas, nachtverlaging, hysterese etc)

Ik heb er nu een punt voor open staan bij de bouwer, want ik wil een beter systeem want met dat constante aan en uit geknipper en te lage flow voor alleen de badkamer iedere 5 min kan ook niet goed zijn voor dat apparaat.

Ben nu zo ver aan het knutsellen dat om dit enigsins recht te trekken.. maar zonder er een master-slave van te maken word het nooit wat dus dat ben ik ook langzaam aan maar vanplan..
Ik heb inderdaad na het lezen van het L/W topic en Mitsubishi edocan topic ook heel snel mijn optie op master/master regeling laten vervallen. De enige naregeling die blijft is de slaapkamer uitzetten bij verwarmen en de badkamer uit bij koelen. Wat je bij master/slave overigens nog steeds moet doen is zorgen voor genoeg afgifte om het minimale vermogen kwijt te kunnen. Als je alle nageregelde groepen dicht zet gaat de WP alsnog niet blij worden.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twlr1
Lupadi schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:03:
[...]

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar in welke regio zit je? als stuc tegenwoordig 25 per meter kost voor wanden moet ik mijn begroting wat aan gaan passen vrees ik...
Dit is regio Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twlr1
oinkoink12 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:14:
[...]

ik heb voor 450m2 stucwerk en schilderwerk 10k betaald. Dus je zit er aardig op.
Mag ik je vragen waar je dit gedaan hebt? Via DM is uiteraard prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46
Heeft er iemand tips voor een compacte bouwstofzuiger?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:39
Strider schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:37:
Ik heb een Karcher WD3 gekocht, kostte 80 euro. Werkt prima en was er erg blij mee gedurende alle verbouwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
[...]

Als het vastligt op het systeem en met de mensen die de aannemer voor jou aangesteld heeft hiervoor, lijkt me dat ook gewoon geldig eigenlijk. Jij hebt een overeenkomst met de aannemer en als die onderaannemers inhuurt voor de uitvoer van subtaken, is hij zelf nog steeds verantwoordelijk voor het eindresultaat. Idem voor het gepruts van een ingehuurde loodgieter bijvoorbeeld. Ik zie niet waarom dit anders zou zijn.

Daar zou ik gewoon op drukken: je hebt afspraken gemaakt en die zijn niet nagekomen nu. Als de aannemer het niet eens is met de kopersbegeleider, moet ie het maar op diegene verhalen. Maar dat is niet jouw probleem. Dan had de aannemer zelf de communicatie maar moeten doen en niet moeten uitbesteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
[...]
Je zou het eens kunnen voorleggen aan een Jurist van VEH of je rechtsbijstandverzekering, maar het klinkt voor mij wel alsof je dan wel mag eisen dat ze hun belofte nakomen.
Zie ook bovenstaande reactie van @millerman_sf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
@Farmerwood Daarover gesproken, misschien goed om in de startpost helemaal aan het begin toe te voegen dat bij de aankoop en bouw van een nieuwbouwwoning het erg verstandig is om te zorgen dat je juridische bijstand hebt op voorhand. Omdat er veel mis kan gaan terwijl je al een hoop stress en gedoe hebt, dan is extra gezeur niet fijn. Gelukkig gaat er een hele hoop goed, maar het is mijns inziens de rust in je kop wel waard. En als het echt mis gaat, scheelt het je ook potentieel een hoop kosten.

Zonde als je dat te laat regelt, waardoor het je problemen niet meer dekt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:41
Strider schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:37:
Voor deze (éénmalige) nieuwbouw klus heb ik deze Parkside bij Lidl gekocht voor €50 (was een actie, nu €60).
Na de klus ga ik er wel iemand anders in de familie blij mee maken.

https://www.lidl.nl/p/par...EdYuURpY-gCBoCB-EQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Blik1984 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:47:
[...]

Ik heb een Karcher WD3 gekocht, kostte 80 euro. Werkt prima en was er erg blij mee gedurende alle verbouwingen.
Met de oplevering in aantocht ook naar deze aan het kijken. Wil ook nog wat leidingen frezen dus een aansluiting naar gereedschap zou prettig zijn. Die is ook los te koop bij Karcher, weet niet of dat bij Lidl ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 15:50
LordBusiness schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:55:
[...]
Met de oplevering in aantocht ook naar deze aan het kijken. Wil ook nog wat leidingen frezen dus een aansluiting naar gereedschap zou prettig zijn. Die is ook los te koop bij Karcher, weet niet of dat bij Lidl ook zo is.
Heb de Bosch AdvancedVac 20 hier en kan ik met bijna al mijn gereedschap gebruiken. Gebruik hem nu nog steeds regelmatig met boren of houtbewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22:35
Lupadi schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:03:
[...]

Hier komen ze ook aan met 25 excl btw. Uiteraard altijd onderhandelingsruimte maar veel goedkoper zie ik het niet. Den Bosch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:55
Smartbikers schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:29:
[...]

Hier komen ze ook aan met 25 excl btw. Uiteraard altijd onderhandelingsruimte maar veel goedkoper zie ik het niet. Den Bosch
Dan ga ik mijn begroting aanpassen ik was nu uit gegaan voor 20 voor wanden en 25 voor plafonds (en dan nog 15/20 voor sauzen). En binnenkort eens offertes opvragen voor over 1,5 jaar, die paar duizend euro meer had ik liever aan iets anders uit gegeven maar het is niet anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Laatst online: 21-09 02:58
Stond hier niets over in de technische omschrijving van je woning? Bij ons wordt dit expliciet genoemd:

De woning is voorzien van een Master-Master regeling. Per vertrek kan de temperatuur onafhankelijk van elkaar geregeld worden, met uitzondering van de toilet-, bad- en verkeersruimte(s). In de woonkamer, slaapkamers en op zolder wordt een kamerthermostaat aangebracht.

Wat dan wel weer apart is dat op de verkooptekening alleen op de begane grond een thermostaat staat getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Blurk62 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:09:
[...]

Stond hier niets over in de technische omschrijving van je woning? Bij ons wordt dit expliciet genoemd:

De woning is voorzien van een Master-Master regeling. Per vertrek kan de temperatuur onafhankelijk van elkaar geregeld worden, met uitzondering van de toilet-, bad- en verkeersruimte(s). In de woonkamer, slaapkamers en op zolder wordt een kamerthermostaat aangebracht.
Houd er rekening mee dat als je kleine slaap kamers hebt dat je hal / wc waarschijnlijk met 1 van de X slaapkamers mee draait. Dit kan er dan voor zorgen dat je te weinig flow krijgt als je andere slaapkamers alleen om warmte gaan vragen (hier heb ik dat opgelost met diodes op de vloerverwarming verdeler)
Blurk62 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:09:
[...]
Wat dan wel weer apart is dat op de verkooptekening alleen op de begane grond een thermostaat staat getekend.
Allicht zijn ze tijdens het ontwerpen van de woning van gedachten veranderd door de installateur.
Zou dat eens navragen wellicht krijg je geupdate tekeningen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breud
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-09 13:18
[...]

stucen is inderdaad dure aangelegenheid. Wij laten ons hele huis stucen voor bijna 28.000 euro. Het zijn dan ook heel wat M2 :X

WP: ZCR-140Y-300D / RST30C-VM2ED + PUHZ-SHW140 YHA PV: 4350 WP

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03:18

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Breud schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:03:
[...]

stucen is inderdaad dure aangelegenheid. Wij laten ons hele huis stucen voor bijna 28.000 euro. Het zijn dan ook heel wat M2 :X
Heb je het dan over een huis of over het paleis op de dam?

ik denk dat er nu ergens een stucadoor de ballen uit zijn broek aan het lachen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breud
twain4me schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:08:
[...]

Heb je het dan over een huis of over het paleis op de dam?

ik denk dat er nu ergens een stucadoor de ballen uit zijn broek aan het lachen is.
Ik denk het niet, het zijn meer dan 1000m2 om te stucen....huis wordt volledig gestucd, muren en plafonds. Kelder, begane grond, garage, 1e verdieping en zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Breud schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:37:
[...]

Ik denk het niet, het zijn meer dan 1000m2 om te stucen....huis wordt volledig gestucd, muren en plafonds. Kelder, begane grond, garage, 1e verdieping en zolder.
Heb jij een projectmatige nieuwbouw woning MET een kelder? Dat was hier echt onbespreekbaar en zie het ook eigenlijk nooit bij huidige projecten. (Was ook niet geheel onverwacht aangezien het grondwater hier op 2-3 meter zit bij hoog water. Dus een hoop risico's als je een kelder gaat realiseren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breud
Farmerwood schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:45:
[...]

Heb jij een projectmatige nieuwbouw woning MET een kelder? Dat was hier echt onbespreekbaar en zie het ook eigenlijk nooit bij huidige projecten. (Was ook niet geheel onverwacht aangezien het grondwater hier op 2-3 meter zit bij hoog water. Dus een hoop risico's als je een kelder gaat realiseren.)
ja, wij bouwen project matig met kelder. Omringende bestaande huizen hebben ook nagenoeg ook allemaal een kelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46
Blik1984 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:47:
[...]

En daarna verkocht?
Toevallig ook gekeken naar de Karcher WD2? Die is een stuk minder hoog. Aan de andere kant, als de verbouwing eenmaal klaar is denk ik niet dat ik nog ooit een bouwstofzuiger ga gebruiken.
[...]

Best een mooie prijs.
Ik heb thuis nog een offerte liggen voor alleen het latex spuitwerk, 2 kleuren, 7k...
Oppervlakte is vergelijkbaar. Valt mij ook op dat sommige bedrijven gewoon direct de latex op de muren spuiten en andere bedrijven weer een gekleurde voorstrijk.

[ Voor 49% gewijzigd door Strider op 15-11-2023 14:54 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Breud schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:37:
[...]

dan is het gemiddeld 28 euro per m2 dat is zelfs in de huidige markt duur en betaal je juist extra voor de vele vierkante meters inplaats dat je korting krijgt. ergo hij lacht de ballen uit zijn broek.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

twain4me schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:00:
[...]

dan is het gemiddeld 28 euro per m2 dat is zelfs in de huidige markt duur en betaal je juist extra voor de vele vierkante meters inplaats dat je korting krijgt. ergo hij lacht de ballen uit zijn broek.
Hou toch eens op met dit onnozele commentaar…. Je kent de details helemaal niet, niemand zit op dit soort opmerkingen te wachten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:07:
[...]

Hou toch eens op met dit onnozele commentaar…. Je kent de details helemaal niet, niemand zit op dit soort opmerkingen te wachten.
"ik" geef opdracht voor 15000 - 30000 m2 stucwerk(renovatie) per jaar in een voor stucwerk dure regio van filmen tot highend renovatie (waar bv eerst een paar cm moet worden uitgevuld) en 28 euro per m2 gemiddeld is gewoon duur zelfs voor renovatie, laat staan nieuwbouw. en dat is mijn inziens best informatie waar mensen iets aan hebben. maargoed, wellicht kan ik het anders verwoorden :+

[ Voor 20% gewijzigd door twain4me op 15-11-2023 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breud
twain4me schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:39:
[...]

"ik" geef opdracht voor 15000 - 30000 m2 stucwerk(renovatie) per jaar in een voor stucwerk dure regio van filmen tot highend renovatie (waar bv eerst een paar cm moet worden uitgevuld) en 28 euro per m2 gemiddeld is gewoon duur zelfs voor renovatie, laat staan nieuwbouw. en dat is mijn inziens best informatie waar mensen iets aan hebben. maargoed, wellicht kan ik het anders verwoorden :+
wat is jouw mening dan over een gangbare prijs per m2 sausklaar stucadoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breud
en hebben jullie het over normale stuc of dunpleister?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik zit op 23 voor wanden en 25 voor plafonds. Wel via een aannemer die de volledige afbouw + coördinatie doet dus die doet er ook nog wel wat bovenop.

[ Voor 54% gewijzigd door Alic3 op 15-11-2023 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breud
Alic3 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:51:
Ik zit op 23 voor wanden en 25 voor plafonds. Wel via een aannemer die de volledige afbouw + coördinatie doet dus die doet er ook nog wel wat bovenop.
Dat is een nette prijs. Onze aannemer oplichter vroeg 48€ de m2 🫣

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 22:27
Hopelijk kunnen jij mij helpen met het volgende.

Ik ben momenteel een nieuwe keuken aan het bestellen voor mijn nieuwbouw appartement. Begin vorig jaar al mijn keuze gemaakt voor ruwbouw, dus leiding schema staat al vast.

Echter zit ik last minute te overwegen om mijn combi oven te verplaatsen naar een andere plek. Aanvankelijk zou de combi oven geplaatst worden rechts bovenin boven de koelkast bij aansluitpunt E12 (zie afbeelding hieronder).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0XUC3li8mz2mQdpeToRzX8gtH2c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MwCvZioHjQbOpr7iYoepvAqw.png?f=fotoalbum_large

Mijn idee is om het te plaatsen naar het midden van de keuken, waar "combi" bij staat. Zowel mijn aannemer als de keukenleverancier wil geen garantie afgeven dat dit gaat lukken, maar het is toch simpelweg een verlengsnoer leggen? Of kan ik tegen andere punten aanlopen? Want dan kan ik E12 gebruiken voor de Quooker (ong 2,5 meter van aansluitpunt), en E15 voor de combi (max 1,5 meter van aansluitpunt). Beide aansluitpunten zitten op een aparte groep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a1A5WAMzYVBuR6RyZz3JoAgxxXk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6VHvu8mI8fIWad7klOePhmO3.png?f=fotoalbum_large

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 15:30
Strider schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:51:
[...]

En daarna verkocht?
Toevallig ook gekeken naar de Karcher WD2? Die is een stuk minder hoog. Aan de andere kant, als de verbouwing eenmaal klaar is denk ik niet dat ik nog ooit een bouwstofzuiger ga gebruiken.

[...]

Best een mooie prijs.
Ik heb thuis nog een offerte liggen voor alleen het latex spuitwerk, 2 kleuren, 7k...
Oppervlakte is vergelijkbaar. Valt mij ook op dat sommige bedrijven gewoon direct de latex op de muren spuiten en andere bedrijven weer een gekleurde voorstrijk.
Het is hier grotendeels gespoten (alles wat ral9016 was, dat was zo'n 300m2 al, verder 2 andere kleuren gebruikt 75m2 per kleur. Spuiten was 3700 euro. Gast is 3 dagen bezig geweest waarvan 1 volle dag met afplakken.

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
deimos schreef op donderdag 16 november 2023 @ 00:29:

Ik ben momenteel een nieuwe keuken aan het bestellen voor mijn nieuwbouw appartement. Begin vorig jaar al mijn keuze gemaakt voor ruwbouw, dus leiding schema staat al vast.

Echter zit ik last minute te overwegen om mijn combi oven te verplaatsen naar een andere plek. Aanvankelijk zou de combi oven geplaatst worden rechts bovenin boven de koelkast bij aansluitpunt E12 (zie afbeelding hieronder).

[Afbeelding]

Mijn idee is om het te plaatsen naar het midden van de keuken, waar "combi" bij staat. Zowel mijn aannemer als de keukenleverancier wil geen garantie afgeven dat dit gaat lukken, maar het is toch simpelweg een verlengsnoer leggen? Of kan ik tegen andere punten aanlopen? Want dan kan ik E12 gebruiken voor de Quooker (ong 2,5 meter van aansluitpunt), en E15 voor de combi (max 1,5 meter van aansluitpunt). Beide aansluitpunten zitten op een aparte groep.

[Afbeelding]
Verlengsnoeren zou ik zelf niet aanraden in een vaste opstelling, het zal echter best werken. Je kan ook eens kijken bij de accessoires van je oven merk. Voor heel wat oplossingen zijn ook langere stekkers beschikbaar, zeker bij ovens van de BSH groep. Houd er wel rekening mee dat je achter een vaatwasser langs moet, hier kan meestal niks onder/achter door. Ik zie dat deze nu 45cm is trouwens, waarom geen 60 en een kleinere spoelkast? Er is trouwens ook een apart keukentopic mocht je meer willen uitzoeken. :)

• Momoo
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11-12-2023
In de technische omschrijving stond bij ons: geen kruipruimte aanwezig, kruipluik wordt dichtgetimmerd opgeleverd.

We hadden geen optie tot het aanleggen van loze leidingen. We moesten dus direct bepalen waar welke aansluiting zou moeten komen. Om die reden hebben we bijvoorbeeld gekozen voor 2x een waterkraan en alle mogelijke groepen voor in de voortuin, achtertuin en de berging: later aanleggen zou namelijk geen optie zijn, of het zou heel lastig worden, gezien er geen (degelijke) kruipruimte zou komen.

Na sluitingsdatum van dit soort meerwerk hebben ze, zonder mededeling, de technische omschrijving aangepast: woning wordt opgeleverd met kruipruimte.
We kunnen dus gemakkelijk zelf een leiding trekken naar de voor- en achtertuin. Nu zijn wij behoorlijk blue wat betreft elektra, maar ik heb het idee dat ze dit gedaan hebben om meer meerwerk los te peuteren van toekomstige bewoners.

Weet niet zo goed wat ik hiermee moet. TO mag je toch niet zonder mededeling aanpassen?

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-09 15:43

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat mij betreft kan dat prima maar KL doet bij mij ook moeilijk over dat soort dingen. Je kunt toch prima een kabel verlengen met een lasdoos, KL zegt van niet.......... 8)7. Ze willen gewoon dat jij het plug&play, 100% haaks en recht oplevert. Snap ik hoor, dan is het gewoon kastjes ophangen en aansluiten... en factureren :+

[ Voor 4% gewijzigd door ColeJ op 16-11-2023 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
Wel één advies van mij, laat keukenloods even langskomen tijdens een kijk/inmeetdag. Ik krijg kriebels van een zinnetje als 'maatvoering is voor risico klant'.

Na oplevering de leidingen zelf (laten) verleggen. Voor 2 WCD's moet dat niet al te veel werk zijn. Vaak heeft een keukenleverancier hier ook gewoon zijn mannetjes voor.

Wat @LordBusiness zegt, ik zou ook nog overwegen een 'normale' maat vaatwasser te plaatsen, eventueel ten koste van ruimte onder je spoelbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Momoo schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:28:
Weet niet zo goed wat ik hiermee moet. TO mag je toch niet zonder mededeling aanpassen?
In dit geval is de aanpassing in het voordeel van de klant, dus juridisch zal dat vast mogen.

Maar ik deel je gevoel over de meerwerkopties. Je kan het eens aan VEH/rechtsbijstand voorleggen of je nog onder die extra opties uit zou kunnen komen.

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Farmerwood schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:48:
[...]

In dit geval is de aanpassing in het voordeel van de klant, dus juridisch zal dat vast mogen.

Maar ik deel je gevoel over de meerwerkopties. Je kan het eens aan VEH/rechtsbijstand voorleggen of je nog onder die extra opties uit zou kunnen komen.
We hebben een beetje korting gekregen om van de bovenverdieping kamers te maken, inclusief wtw, licht, deuren. Toen op de bovenste verdieping standaard ook ventilatie kwam. Mogelijk zou zoiets kunnen. Ligt er ook aan hoever ze zijn, mogelijk kun je de opties nog anuleren?

• Draakje5
In de technische omschrijving stond bij ons: geen kruipruimte aanwezig, kruipluik wordt dichtgetimmerd opgeleverd.

We hadden geen optie tot het aanleggen van loze leidingen. We moesten dus direct bepalen waar welke aansluiting zou moeten komen. Om die reden hebben we bijvoorbeeld gekozen voor 2x een waterkraan en alle mogelijke groepen voor in de voortuin, achtertuin en de berging: later aanleggen zou namelijk geen optie zijn, of het zou heel lastig worden, gezien er geen (degelijke) kruipruimte zou komen.

Na sluitingsdatum van dit soort meerwerk hebben ze, zonder mededeling, de technische omschrijving aangepast: woning wordt opgeleverd met kruipruimte.
We kunnen dus gemakkelijk zelf een leiding trekken naar de voor- en achtertuin. Nu zijn wij behoorlijk blue wat betreft elektra, maar ik heb het idee dat ze dit gedaan hebben om meer meerwerk los te peuteren van toekomstige bewoners.

Een woning opleveren met een dichtgetimmerd kruipluik is wat mij betreft een beetje bizar Je kan gewoon prefab platen ontwerpen zonder uitsparing voor een kruipluik, dan hoef je ook niks dicht te timmeren. Lijkt me nog goedkoper ook.

Een aanpassing in de TO in (jouw) voordeel is alleen maar prima toch. Als je het er niet mee eens bent, dan heb je denk ik het volste recht om je kruipluik alsnog dicht te laten timmeren. Tja :+

• Momoo
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11-12-2023
Draakje5 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:58:
[...]

Een woning opleveren met een dichtgetimmerd kruipluik is wat mij betreft een beetje bizar Je kan gewoon prefab platen ontwerpen zonder uitsparing voor een kruipluik, dan hoef je ook niks dicht te timmeren. Lijkt me nog goedkoper ook.

Een aanpassing in de TO in (jouw) voordeel is alleen maar prima toch. Als je het er niet mee eens bent, dan heb je denk ik het volste recht om je kruipluik alsnog dicht te laten timmeren. Tja :+
Nouja, in mijn voordeel is het niet, ik had aardig wat kunnen besparen. Buren die niet voor die aansluitingen hebben gekozen zullen wel blij zijn.
Ook de kopersbegeleiding gaf aan: geen kruipruimte.
Ik vind het een lullige actie, maarja: pick your battles

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-09 15:16
Ik vrees dat je geen poot hebt om op te staan.

Projectje van een maat van me: Optie voor koelen door de WP werd aangeboden voor 4k meerwerkprijs. Nu blijkt bij alle woningen dezelfde WP opgeleverd te zijn en de optie "koelen" is door middel van een simpele menu-aanpassing aan te zetten.... De kopers die daar 4k voor hebben betaald balen goed, maar ook zij hebben geen poot om op te staan.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubenos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:49
Draakje5 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:47:

Na oplevering de leidingen zelf (laten) verleggen. Voor 2 WCD's moet dat niet al te veel werk zijn. Vaak heeft een keukenleverancier hier ook gewoon zijn mannetjes voor.
Bij nieuwbouw gaan keukenzaken gelijk doen alsof er na de ruwbouw deadline niks meer kan, terwijl ze bij bestaande bouw niet anders doen. Alsof alles bij die bestaande woningen precies op de juiste plek ligt als mensen een nieuwe keuken komen kopen.

Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW

• Blihi

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je hebt twee opties:

Ofwel, je laat na de oplevering even twee nieuwe buizen frezen en nieuwe draden trekken. Iedere elektricien (of handige buurman) kan dat voor je doen en dat is echt niet ingewikkeld, zeker omdat het geen zichtwerk is.

Ofwel, je gebruikt de huidige gaten en je gebruikt verlengkabels. Als je kabels gebruikt die geschikt zijn voor 3600 Watt is dat echt geen enkel probleem. Achter en onder de kasten heb je ruimte genoeg om die neer te leggen. Let wel goed op de aansluitwaarde van de kabels en gebruik het liefst kabels met 3x2.5 mm2. Nadeel is wel dat je alle stopcontacten bereikbaar moet houden.

Het wisselen van de functie van een wandcontactdoos mag gewoon, dus van vaatwasser oven maken en andersom is geen enkel punt.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 14:03

Hou er wel rekening mee dat niet iedere kruipruimte makkelijk te gebruiken is.

Dit is de mijne, succes met een leiding trekken naar de andere kant van het huis…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0giRX0UtJOA8rpcQvt2j4noqSek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VANAeswmOod5L5uAFRMfqMOo.jpg?f=fotoalbum_large

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• Takkeding
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 15:33
Blihi schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:27:
Ik vrees dat je geen poot hebt om op te staan.

Projectje van een maat van me: Optie voor koelen door de WP werd aangeboden voor 4k meerwerkprijs. Nu blijkt bij alle woningen dezelfde WP opgeleverd te zijn en de optie "koelen" is door middel van een simpele menu-aanpassing aan te zetten.... De kopers die daar 4k voor hebben betaald balen goed, maar ook zij hebben geen poot om op te staan.
Dat koelen verhaal speelt hier ook, identieke WP overal, alleen er zit toch onderscheid doordat de verdeler van de vloerverwarming niet tegen de warmtepomp praat bij de mensen die het niet afgenomen hebben waardoor de sensoren nooit op koelen springen en dus dicht blijven. Ook moeten de thermostaten op de verdieping vervangen worden bij hen. Nu kost het vervangen en aanbrengen van die communicatie vast minder dan de optie, maar je zit ook gelijk met garantie als er iets niet klopt.

• deimos
LordBusiness schreef op donderdag 16 november 2023 @ 07:31:
[...]
Verlengsnoeren zou ik zelf niet aanraden in een vaste opstelling, het zal echter best werken. Je kan ook eens kijken bij de accessoires van je oven merk. Voor heel wat oplossingen zijn ook langere stekkers beschikbaar, zeker bij ovens van de BSH groep. Houd er wel rekening mee dat je achter een vaatwasser langs moet, hier kan meestal niks onder/achter door. Ik zie dat deze nu 45cm is trouwens, waarom geen 60 en een kleinere spoelkast? Er is trouwens ook een apart keukentopic mocht je meer willen uitzoeken. :)
Thanks voor het advies! Gezien ik 0 advies kreeg van zowel de aannemer als KK heb ik het hier geprobeerd :) heel dankbaar voor _/-\o_.

Reden waarom ik voor 45cm ga is omdat het een twee persoons huishouden is. Met 60cm komt de vaat amper vol en gaat het na een paar dagen stinken (merkte ik in mijn vorige woning). Daarnaast hou ik hiermee meer ruimte beneden over. Zijn er nog andere beweegredenen waarom 60cm is aan te raden ipv 45?
ColeJ schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:43:
[...]

Wat mij betreft kan dat prima maar KL doet bij mij ook moeilijk over dat soort dingen. Je kunt toch prima een kabel verlengen met een lasdoos, KL zegt van niet.......... 8)7. Ze willen gewoon dat jij het plug&play, 100% haaks en recht oplevert. Snap ik hoor, dan is het gewoon kastjes ophangen en aansluiten... en factureren :+
Dat dus, snap niet helemaal dat ze hier geen advies kunnen/mogen geven zonder dat het bindend is. Ze zouden dit zelfs in de mail kunnen vastleggen dat ik er geen rechten aan kan ontlenen oid.
Draakje5 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:47:
Wel één advies van mij, laat keukenloods even langskomen tijdens een kijk/inmeetdag. Ik krijg kriebels van een zinnetje als 'maatvoering is voor risico klant'.

Wat @LordBusiness zegt, ik zou ook nog overwegen een 'normale' maat vaatwasser te plaatsen, eventueel ten koste van ruimte onder je spoelbak.
Zeker! Inmeet dag staat ook al gepland met KK :) Dank allen, ga de verschillende opties bekijken.

• Farmerwood
  • Niet online
deimos schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:55:
[...]
Zijn er nog andere beweegredenen waarom 60cm is aan te raden ipv 45?
Toekomstige gezinsuitbreiding?
Onze 60 cm vaatwasser draait minimaal 1x per dag en dan zit hij ook echt wel vol (gezin met 2 kleine kinderen)

• Blihi
Takkeding schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:38:
[...]

Dat koelen verhaal speelt hier ook, identieke WP overal, alleen er zit toch onderscheid doordat de verdeler van de vloerverwarming niet tegen de warmtepomp praat bij de mensen die het niet afgenomen hebben waardoor de sensoren nooit op koelen springen en dus dicht blijven. Ook moeten de thermostaten op de verdieping vervangen worden bij hen. Nu kost het vervangen en aanbrengen van die communicatie vast minder dan de optie, maar je zit ook gelijk met garantie als er iets niet klopt.
Zeker, maar het verschil is geen 4k. Er moet inderdaad een extra draadje tussen de zoneregelaar en de WP en soms moeten de thermostaten vervangen worden (maar soms doen de thermostaten het gewoon, geven ze het alleen niet netjes op het scherm aan.) Dat kun je vaak zelfs uit laten voeren door dezelfde partij die de WP geïnstalleerd heeft en dan nog ben je veel goedkoper uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Blihi op 16-11-2023 12:20 ]

• deimos
Farmerwood schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:08:
[...]

Toekomstige gezinsuitbreiding?
Onze 60 cm vaatwasser draait minimaal 1x per dag en dan zit hij ook echt wel vol (gezin met 2 kleine kinderen)
Haha, heb geen kinderwensen en mocht dit ooit het geval zijn zullen we moeten verhuizen, appartement is daar veel te klein voor. En denk dat je met 2 kleine kinderen al snel meer vaat hebt dan bijvoorbeeld met 4 volwassen.

[ Voor 10% gewijzigd door deimos op 16-11-2023 12:24 ]

• Smartbikers
Wij hebben de Renovlies laten doen. Nu zie ik dat er soms een gaatje zit in het renovlies maar laat ook de afwerking te wensen over. Soms voel en zie je een bobbel op de muur van 3mm wat klaarblijkelijk niet is weggeschuurd.

Wat vinden jullie van deze afwerking en kan je vragen het opnieuw te doen ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRG4xdXLcH9oMKQyI2C3Ynz3Fo0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LTg9XBnuBrZBL4iRpwxZE40l.jpg?f=fotoalbum_large

• Blik1984
Smartbikers schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:42:
Wij hebben de Renovlies laten doen. Nu zie ik dat er soms een gaatje zit in het renovlies maar laat ook de afwerking te wensen over. Soms voel en zie je een bobbel op de muur van 3mm wat klaarblijkelijk niet is weggeschuurd.

Wat vinden jullie van deze afwerking en kan je vragen het opnieuw te doen ?

[Afbeelding]
Is dat nou een scheur in het renovlies daar bij de thermostaat, en een stukje dat dubbelgevouwen zit?

Heel slordig, zou ze zeker terug laten komen.

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 13:48
Farmerwood schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:48:
[...]

Mijn woning heeft ook een kruipruimte waar naar gerefereerd wordt in de TO, echter er is geen kruipluik, dus wellicht gaat het gewoon om een semantische aanpassing. Ik neem aan dat als er een kruipluik geplaatst wordt, dat dan de bouwtekening ook wordt aangepast om aan te geven waar die komt.

• DeGallier
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-06-2024
Wij:(2 volwassen, 2 tieners) zijn optanten voor een kleinschalig nieuwbouwproject (inbouw) BENG/NOM.

Nu lopen wij tegen het volgende aan. De beoogde WTW van 300m3u leek ons wat krap. Na wat onderzoek en navraag bij bouwer werd ons medegedeeld dat het bouwbesluit aangehouden wordt en dat we niet kunnen kiezen voor extra toevoerpunten/hoger debiet/zonering.

Het bouwbesluit stelt een debiet per m2 met een minimum van 25 m3/u per ruimte.

Het zou dan uitkomen op maximaal (in hoogstand):

Woonkamer: 3x50 m3, dus totaal 150 m3
Slaapkamer 1: 64 m3/u
Slaapkamer 2: 43 m3/u
Slaapkamer 3: 33 m3/u
Open zolder: 40 m3/u

En als we dat nu zo graag willen kunnen we dan voor 1.2K extra een 400m3/u krijgen ipv een 300m3/u.... (niet vraaggestuurd en zonder zonering).

Echter ik heb altijd begrepen dat men per volwassen persoon in rust zo'n 25 m3/u nodig hebt en tot het dubbele wanneer men actief bezig is. Dan zijn per definitie de zolder en slaapkamer 2 en 3 ongschikt voor meer dan 1 persoon. Echter zouden wij zelf graag in slaapkamer 2 slapen en de kids hebben ook welleens iemand te slapen (hetgeen in de toekomst ook wel vaker zal gaan gebeuren).

Ik heb zoiets dat als de bouwer niet wil meedenken hierover en de dimensionering van leidingwerk en ventielen aan kan passen het niet toekomstbestendig is en niet voor ons.

Sowieso vind ik niet vraaggestuurde, niet gezoneerde WTW een gemiste kans.
Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen/meningen, doe ik te moeilijk? Is dat bouwbesluit niet afdoende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roltor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:06
DeGallier schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:16:
Wij:(2 volwassen, 2 tieners) zijn optanten voor een kleinschalig nieuwbouwproject (inbouw) BENG/NOM.

Nu lopen wij tegen het volgende aan. De beoogde WTW van 300m3u leek ons wat krap. Na wat onderzoek en navraag bij bouwer werd ons medegedeeld dat het bouwbesluit aangehouden wordt en dat we niet kunnen kiezen voor extra toevoerpunten/hoger debiet/zonering.

En als we dat nu zo graag willen kunnen we dan voor 1.2K extra een 400m3/u krijgen ipv een 300m3/u.... (niet vraaggestuurd en zonder zonering).

Echter ik heb altijd begrepen dat men per volwassen persoon in rust zo'n 25 m3/u nodig hebt en tot het dubbele wanneer men actief bezig is. Dan zijn per definitie de zolder en slaapkamer 2 en 3 ongschikt voor meer dan 1 persoon. Echter zouden wij zelf graag in slaapkamer 2 slapen en de kids hebben ook welleens iemand te slapen (hetgeen in de toekomst ook wel vaker zal gaan gebeuren).

Ik heb zoiets dat als de bouwer niet wil meedenken hierover en de dimensionering van leidingwerk en ventielen aan kan passen het niet toekomstbestendig is en niet voor ons.

Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen/meningen, doe ik te moeilijk? Is dat bouwbesluit niet afdoende?
Ik heb een standaard rijtjeswoning, waarbij ze in iedere slaapkamer 1 ventiel 125mm hebben geplaatst. Voor 2 personen had ik liever 2 gewild inderdaad. Maarja, daar doen ze natuurlijk niet aan in projectbouw. Los van dat ik dat toen niet wist.
Qua vraaggestuurd en zones, dat is al snel overkill. Bij ons gaat het 99% van de tijd prima op stand 2 (gebruikt dan onvgeeer 30 a 40W), mits je het goed inregelt. Dus dan kun je meerdere duizenden euro's uitgeven, zodat je unit niet 40 maar 20W verbruikt voor een gedeelte van de dag, van mij hoeft dat niet hoor.

De bouwer bouwt gewoon alle huizen in de buurt hetzelfde bij de meeste nieuwbouwprojecten, en zal vaak niet meer doen dan vanuit het bouwbesluit vereist. Als je dat niet wilt, moet je kijken naar individuele bouw, waarbij je dit soort keuzes wel kunt maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

DeGallier schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:16:

Ik had bij een installatie conform bouwbesluit van een wtw net aan geen gezondheidsklachten. Je kan op de debieten krap onder de 1000ppm ventileren en dan gaat hij waarschijnlijk vol gas in de slaapkamers. Mits je daar sensoren hebt…

Ik vind je zorgen terecht. Meer ventielen zijn de moeite waard… maar dan moet je ook kijken naar hoe die in een plenum zitten, wat de stroomsnelheid in de kanalen is etc.

Vraaggestuurd in alle ruimtes is zeer sterk aan te raden. Ook je badkamer… daar heeft een WTW gewoon 2 a 3 uur voor nodig na lekker douchen om het weer schimmelsafe te krijgen.

• Smartbikers
Blik1984 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:48:
[...]

Is dat nou een scheur in het renovlies daar bij de thermostaat, en een stukje dat dubbelgevouwen zit?

Heel slordig, zou ze zeker terug laten komen.
Het zijn twee delen. Lijkt ingeknipt om het er zo over heen te plakken.

Daarnaast ook meerdere bobbels die je door het behang ziet komen. Dan vraag ik me toch af, wat het schuren heeft ingehouden. Als je toch voelt dat er een flinke bobbel is van 2/3 mm dan haal je dat toch even weg of verwacht ik teveel ?

• Blik1984
Smartbikers schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:07:
[...]

Het zijn twee delen. Lijkt ingeknipt om het er zo over heen te plakken.

Daarnaast ook meerdere bobbels die je door het behang ziet komen. Dan vraag ik me toch af, wat het schuren heeft ingehouden. Als je toch voelt dat er een flinke bobbel is van 2/3 mm dan haal je dat toch even weg of verwacht ik teveel ?
Nee, vind ik niet. Ik vind los van de geknipte gedeeltes ook dat je de naad tussen de renovlies nog supergoed kan zien zitten. Als ik dat vergelijk met hoe mijn renovlies eruitziet, dat is echt een wereld van verschil

• Draakje5
Iemand idee of er richtlijnen zijn voor afwerking van neuslatten buiten?
We hebben een kozijn waar een afwijkende neuslat in zit. Bij de rest zitten allemaal aluminium profielen. Maar hier zij schroeven zichtbaar aan de buitenkant. Dat oogt niet echt fraai. Is dit juist en hoort dat bijv. Niet dichtgeplamuurd te worden en afgelakt?

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Draakje5 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:45:
We hebben een kozijn waar een afwijkende neuslat in zit. Bij de rest zitten allemaal aluminium profielen. Maar hier zij schroeven zichtbaar aan de buitenkant. Dat oogt niet echt fraai. Is dit juist en hoort dat bijv. Niet dichtgeplamuurd te worden en afgelakt?

***members only***
De schilder komt een week voor de oplevering waarschijnlijk alles netjes aflakken :)
Verder geen idee of er richtlijnen voor mijn maar deze schroeven verdwijnen nog wel onder het plamuur en verf

• Draakje5
vormulier schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:50:
[...]

De schilder komt een week voor de oplevering waarschijnlijk alles netjes aflakken :)
Verder geen idee of er richtlijnen voor mijn maar deze schroeven verdwijnen nog wel onder het plamuur en verf
Nee, vandaar mijn vraag. De aannemer heeft bevestigd dat de schroeven zichtbaar blijven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Vandaag oplevering gehad.

Overall was het schilderwerk niet op orde. Rondom veel punten.

4 punten onder protest… (regeling vvw oa)

In totaal 15 punten.

Wel absoluut blij aan het worden. Ik ben nogal vierkant in formele momenten en dat werd vandaag weer sterk aangewakkerd. Het beeld van aannemers zou ik zo graag wijzigen, maar verdorie wanneer gaan ze nou eens klantgericht aan de gang?

Enfin, aan de klus nu!

• vormulier
  • Niet online
Draakje5 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:56:
[...]

Nee, vandaar mijn vraag. De aannemer heeft bevestigd dat de schroeven zichtbaar blijven.
Spijtig weer dit.. zo veel moeite is het niet zou je zeggen.. maar goed je hebt al zo veel gezeur met je bouwer dit kan er ook nog wel bij 8)7

• picaxew
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 21:27
Mr. Stom schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:42:
[...]

Ja. Maar bij mij ging het om de woonkamer. Die vloer lag doorgelegd in de gang, keuken etc. Daardoor was directe een hele verdieping (en dus de entree) onbruikbaar. Eettafel, banken, TV, TV-meubel, salontafels: alles was spiksplinternieuw en moest eruit. Dan is je woning ook vrij onbruikbaar.

In jouw geval, wanneer het inderdaad gaat om een doorgelegde vloer over de hele verdieping die er geheel uit moet kijk je tegen hetzelfde probleem aan. Zelf contact houden met jouw vloerenlegger is aan te raden, anders krijg je (mogelijk) handjeklap tussen de vloerenlegger en je aannemer zonder dat jij daar inspraak in hebt.

Jij wilt namelijk een mooie vloer die geheel gelijk is, de aannemer wilt liever slechts een deel vervangen. Als je vloerenboer aangeeft dat laatstgenoemde kan dan is dat natuurlijk fijn, maar je zit er niet op te wachten dat er een halve oplossing komt.

Je hebt pas een advocaat nodig als je aannemer niet met je meewerkt en er strijd komt. Ik zou aan hem aangeven dat je dit in goed onderling overleg wilt doen, maar zodra hij moeilijk doet aangeven dat er dan escalatie naar rechtsbijstand nodig is. Tot die tijd: met overleg kom je het meest ver. Mijn aannemer gaf aan het heel fijn te vinden dat ik zo meewerkte zonder direct keihard juridisch te brullen, het leek ook dat hij daardoor een stapje extra deed om dit goed te laten verlopen.

Ten aanzien van elders slapen hangt het vooral af van de ingreep: ik heb in samenspraak met de aannemer een plan van aanpak gemaakt, waarbij al snel de conclusie kwam: hier kun je een week niet in wonen. In jouw geval kan dat ook het geval zijn indien (i) je hele verdiepingsvloer weer opnieuw moet of (ii) indien er tekort slaapruimte overblijft voor een langere periode. Geef gewoon aan dat je niet in de rommel wilt slapen met kleine kinderen, dus dat je genoodzaakt bent een slaapplek elders te regelen - op kosten van de aannemer (maar kies dan geen 5 sterren uit, dan kun je er op rekenen dat je strijd krijgt >:) )
Hoi allen,

Zoals in mijn vorige post vertelde, bij ons huis was er in een kamer de vloerverwarming niet geïnstalleerd, dus nu moeten we de afwerkvloeren verwijderen en afvoeren, vloerverwarming installeren en daarna nog nieuwe afwerkvloeren leggen.

Er is nu wel een plan van de aannemer gekomen. Ivm de kleurverschil in de afwerkvloeren gaat het inderdaad over de gehele verdieping en niet maar in een kamer.

Wat beetje opvallend in het plan is dat er geen tijd nodig is om de dekvloer te laten drogen.
Dus,
dag 1 verwijderen en afvoeren van de huidige afwerkvloeren, dan frezen en koppelen van de verwarmingsbuizen, daarna de sleuven weer dichtsmeren
dag 2 nieuwe afwerkvloeren leggen

Weet iemand of dit toch normaal is? De dekvloer is anhydriet.

Dank! 🙏

• Smartbikers
Blik1984 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:13:
[...]

Nee, vind ik niet. Ik vind los van de geknipte gedeeltes ook dat je de naad tussen de renovlies nog supergoed kan zien zitten. Als ik dat vergelijk met hoe mijn renovlies eruitziet, dat is echt een wereld van verschil
Thanks! Dit zijn de overige punten. Gedeelte van het huis is echt netjes maar ik vind op sommige punten de afwerking echt matig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WEFjdKJpEy-9Hjb2PT9LWjJuxQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1iCVBRRnm4F9nb2aahXQUX42.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/atrRKaPkowq05nmziz8GM8lv5bY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cfy1AdU0hQ3eL9cXDXRj2ubP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTHibll8Vy5cLTPYm7I3Z5fOb08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mypdwzxDiLVvbaSKXnd1yfgh.jpg?f=fotoalbum_large

• vormulier
  • Niet online
Smartbikers schreef op donderdag 16 november 2023 @ 22:19:
[...]

Thanks! Dit zijn de overige punten. Gedeelte van het huis is echt netjes maar ik vind op sommige punten de afwerking echt matig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bizar dat je thermostaten allemaal een snijnaad naar de dichtstbijzijnde kozijn/naad hebben.. geen idee hoe ze dat hier gedaan hebben want de thermostaat is nooit van de muur geweest maar daar hebben wij dus nergens een snij naad zitten op onze renovleis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Draakje5 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:45:

***members only***
opzich kan dit bouwkundig op deze manier. Er is zo te zien gekozen voor een rvs schroef met een bolvormige kop en die schroef je juist niet verdiept het hout in. op deze manier dekt het het gat goed af tegen inwateren en is er veder geen probleem. het is alleen minder mooi dan de oplossing die jij zou wensen. bij de eerste schilderbeurt uiteraard wel zelf aan te passen.

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:16
vormulier schreef op donderdag 16 november 2023 @ 22:35:
[...]

Bizar dat je thermostaten allemaal een snijnaad naar de dichtstbijzijnde kozijn/naad hebben.. geen idee hoe ze dat hier gedaan hebben want de thermostaat is nooit van de muur geweest maar daar hebben wij dus nergens een snij naad zitten op onze renovleis.
Ik snap wel, tijd is geld enzo… maar het kost je nog geen minuut werk om zo’n thermostaat even van de muur te schroeven. Zo jammer hè. Ongelofelijk hoe makkelijk sommigen zich er vanaf maken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
maussert schreef op donderdag 16 november 2023 @ 23:56:
[...]

Ik snap wel, tijd is geld enzo… maar het kost je nog geen minuut werk om zo’n thermostaat even van de muur te schroeven. Zo jammer hè. Ongelofelijk hoe makkelijk sommigen zich er vanaf maken..
Voorwaarde van mijn schilder/vriezer is gewoon dat ik alles van de muur had gehaald. Dus ook voor jou als klant is het een kleine moeite.

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• millerman_sf
Hier ook, zelf alles er af gehaald en de bedrading in de muur gevouwen. Hij heeft overal strak overheen behangen en achteraf op alle deze plekken een snee gemaakt, waarna ik zelf het behang makkelijk kon afsnijden rondom de WCD's.

Ook daarvoor geldt dat ik liever zelf alles er af en weer op doe, dan dat iemand anders dat afraffelt. Nu hangen alle stopcontacten netjes recht met een waterpas.
Pagina: 1 ... 259 ... 359 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.