Acties:
  • +1 Henk 'm!

• picaxew
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 21:27
Hoi allen,

In de zomer hebben we de sleutel van ons nieuw huis gekregen.

Na 3 maanden hebben we ontdekt dat er veel problemen zijn met de vloerverwarming. We hebben problemen en ook de buren. Helaas bij ons was het de meest ongelofelijk: in 1 kamer was er geen vloerverwarming pijp geïnstalleerd.

De aannemer gaat met ons overleggen om een plan te hebben. Ze hebben ook de contact gegevens van ons vloer installateur gevraagd omdat de vloer moeten we weghalen om de pijp te installeren, en daarna nog keer de vloer installeren.

Kunnen jullie me helpen, wat soort van vragen moet ik stellen tijdens de overleg?
Wat moet ik opletten?

Ik heb een advocaat van VHE wel besproken. Ze vinden het belangrijk dat de aannemer alles netjes fixen zonder extra kost van ons, maar heeft me ook vertelde dat voor hoge kans gaan we geen extra schadevergoeding krijgen.

Vind ik enorm vervelend en teleurstellend.

Dank jullie hulp alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:50
twu schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:03:
[...]

Hoe ziet zo'n dubbele Twin UTP kabel eruit,
Het is letterlijk het product onder degene die je post..

https://www.sandervunderi...abel-cat-6-per-meter.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
picaxew schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:31:
Hoi allen,

Na 3 maanden hebben we ontdekt dat er veel problemen zijn met de vloerverwarming. We hebben problemen en ook de buren. Helaas bij ons was het de meest ongelofelijk: in 1 kamer was er geen vloerverwarming pijp geïnstalleerd.

De aannemer gaat met ons overleggen om een plan te hebben. Ze hebben ook de contact gegevens van ons vloer installateur gevraagd omdat de vloer moeten we weghalen om de pijp te installeren, en daarna nog keer de vloer installeren.

Kunnen jullie me helpen, wat soort van vragen moet ik stellen tijdens de overleg?
Wat moet ik opletten?

Ik heb een advocaat van VHE wel besproken. Ze vinden het belangrijk dat de aannemer alles netjes fixen zonder extra kost van ons, maar heeft me ook vertelde dat voor hoge kans gaan we geen extra schadevergoeding krijgen.

Dank jullie hulp alvast!
Heb je ook rechtsbijstand/consumenten?

Persoonlijk vond ik de advocaat/juridisch advies van de VEH erg soft.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-08 18:07
Blurk62 schreef op maandag 6 november 2023 @ 23:57:
[...]

De klep van onze xl vaatwasser steekt 65cm uit (alleen) als hij helemaal open staat dus komt in jouw geval idd voor de spoelbak uit. Niet heel handig maar je ruimte is nu eenmaal beperkt.
Is die 80-80-80 bespreekbaar? Heb je aan die kant niet meer ruimte langs de muur? Kan de Bora sowieso wel in een 80cm kast? (edit: ja dat past, inbouwmaat is 74cm) Anders misschien links beginnen met 60, Bora in 90/80, VW 60 en nog een klein kastje van 30/40. Dan sta je een beetje klem tussen klep en spoelbak maar misschien gaat dat net.
Leidingwerk en afvoer moet dan natuurlijk ook weer worden versleept.
Nee de 80-80-80 vinden we juist mooi zo, dan zet ik liever de koelkast en vriezer bij elkaar en de oven er naast in de hoge kast. Volgens de keukenzaak past de Bora in de 80 kast dus ik hoop dat ik daar van uit mag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Miezie schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:35:
[...]

Als je nou die verbindings kast met die hoge kast (op diezelfde wand) weg laat…. Die hoge kast naar de rand van de wand plaatst (paar cm naar rechts) kan die vaatwasser in de rechter hoek tov de wastafel en waarschijnlijk open doordat die hoge kast wat opschuift.

Dan geef je 1 kastje op, maar je bespaard je een dure onhandige hoek kast. Het oogt ook netjes (wij hadden dit ook in onze vorige woning). En qua ruimte: als je op de lange kant tegenover met lades werkt heb je echt heel veel ruimte… en je zal nooit vallen over de geopende vaatwasser…

Wil je geen tweede apparaat boven de oven? Je hebt nu de kans.
Thanks voor het meedenken! We willen toch graag die hoek behouden omdat we daar onze koffiehoek hebben bedacht voor onze (3 :$ ) koffiezetapparaten. En in de hoekkast passen allerlei dingen die we niet steeds nodig hebben.
Nee geen 2e apparaat. Zijn geen grote hobbykoks dus aan een 45cm combi hebben we voldoende (nu ook al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picaxew
Source90 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:51:
[...]
Heb je ook rechtsbijstand/consumenten?

Persoonlijk vond ik de advocaat/juridisch advies van de VEH erg soft.’
Nee rechtsbijstand heb ik niet, Ik ga probeer meningen van een andere advocaat even vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Blurk62 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:28:
[...]

@PrixV Bovenstaand is helemaal een top idee. Niets zo onhandig als hoekkasten, dus weg met dat ding. In een vorig leven had ik zelf tussen de spoelbak en de vaatwasser een ladekast van 30cm met hier bovenin 2 hangende vuilnisbakjes. Was enorm handig en zou bij jou ook passen. Als je de 3 hoge kasten 10/15 cm naar rechts verschuift kan de vaatwasser royaal open. Aan de zijkant van de hoge kast kan je je hand/theedoeken uit het zicht en voor het grijpen kwijt. Je verliest (bespaart!) een stukje werkblad maar de nutteloze hoek wordt zo wel een bruikbaar stuk aanrecht. Het aan-/afvoer en stopcontactprobleem is een non-issue geworden. Win-win-win :)
Blijft de vraag, wie heeft het oorspronkelijke plan bedacht met die vaatwasserklep voor de spoelbak? DMG keukenboer?
edit: hmm, Keukenloods schreef je eerder. Niet veel negatiefs over gelezen eigenlijk maar dit valt tegen.
Hahaha mooi dat enthousiasme. Toch willen we die hoek aanrecht juist graag behouden. Een kast met 2 afvalbakjes hebben we ook maar die zitten bij ons onder de gootsteen straks.

Zal je nog sterker vertellen dat het originele plan bedacht is door Aswa. Keukenloods heeft het enkel gematcht voor een lagere prijs. Zie in her keuken topic vaker deze opzet voorbij komen. Bij mijn beste vriendin hebben ze het ook zo ontworpen bij de partner van van Wanrooij. Die is er nu helemaal niet zo blij mee ivm de routing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:24

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

PrixV schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:16:
[...]

Thanks voor het meedenken! We willen toch graag die hoek behouden omdat we daar onze koffiehoek hebben bedacht voor onze (3 :$ ) koffiezetapparaten. En in de hoekkast passen allerlei dingen die we niet steeds nodig hebben.
Nee geen 2e apparaat. Zijn geen grote hobbykoks dus aan een 45cm combi hebben we voldoende (nu ook al).
Als je koffieliefde hebt stop je dat toch niet weg in een hoek?

Zo’n hoek is daar inderdaad wel handig voor. Je wasbak kan misschien ook wat naar links. En dan de koffiehoek niet in de hoek maar gewoon op het uiteinde. Wij hadden daar de jura ook staan en aan de hoge kast plankjes geschroefd om alle koffie spullen weg te zetten. Erg harmonieus en stiekem fijner dan zo’n ontzettend onhandige hoekkast ;).

Die vaatwasser gaat anders wel je ergernis worden schat ik in…

Maarruh wat is er eigenlijk prettig aan barista spelen in een hoekje met een hoge kast waar je je aan stoot?

Ps. Een te grote keuken, matige routing, irritant gepositioneerde apparatuur is op de lange termijn vervelender dan een koffiehoek… als het wat gewend is, ga je misschien ook wel minderen in apparaten of wijzigt de hobby en tik je enkel die espresso nog weg… choose wisely, een keuken moet praktisch zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Miezie op 07-11-2023 19:29 ]

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

picaxew schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:20:
[...]

Nee rechtsbijstand heb ik niet, Ik ga probeer meningen van een andere advocaat even vragen.
Je mag verwachten dat je nul euro hoeft te betalen en alles wordt zoals het was. En jij keurt het goed, niet de aannemer.
Schadevergoeding of genoegdoening lukt ook wel zonder advocaat als je een grote mond hebt.

Maar meestal doen ze echt wel hun best om het netjes te doen…

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Miezie schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:23:
[...]

Als je koffieliefde hebt stop je dat toch niet weg in een hoek?

Zo’n hoek is daar inderdaad wel handig voor. Je wasbak kan misschien ook wat naar links. En dan de koffiehoek niet in de hoek maar gewoon op het uiteinde. Wij hadden daar de jura ook staan en aan de hoge kast plankjes geschroefd om alle koffie spullen weg te zetten. Erg harmonieus en stiekem fijner dan zo’n ontzettend onhandige hoekkast ;).

Die vaatwasser gaat anders wel je ergernis worden schat ik in…

Maarruh wat is er eigenlijk prettig aan barista spelen in een hoekje met een hoge kast waar je je aan stoot?

Ps. Een te grote keuken, matige routing, irritant gepositioneerde apparatuur is op de lange termijn vervelender dan een koffiehoek… als het wat gewend is, ga je misschien ook wel minderen in apparaten of wijzigt de hobby en tik je enkel die espresso nog weg… choose wisely, een keuken moet praktisch zijn.
Hahaha nou het is meer perongeluk dat we 3 automaten hebben dan dat we bewust gekozen hebben. Ik had er al 2 en mijn vriend nam een bonenmachine mee welke we ook nog gebruiken. We houden allebei van een rustige aanblik dus voor ons is de hoek juist handig omdat je er dan vanuit de woonkamer niet naar kijkt en alle spulletjes juist uit het zicht zijn. Kopjes enzo komen ook in de kast ivm poetsen.

De keuken an sich gaan we niet meer wijzigen. Kijken erg uit naar de hoekkeuken incl alle opbergruimte (ook ervaren bij een vriendin). Enkel de vaatwasser was een twijfel punt maar gezien alle input over de ergernis sterkt dat ons gevoel dat we de hoge kasten moeten omwisselen en dat voor ons de op een na beste optie is qua look.

De plint van 9cm blijft ook een twijfel maar ik denk dat dat wel kan. Eens zien wat de hoge kasten extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:44
picaxew schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:31:
Hoi allen,

Wat moet ik opletten?

Dank jullie hulp alvast!
Geen vloerverwarmingspijp, bedoel je daarmee dat er geen vloerverwarmingsbuizen gelegd zijn in één hele trekruimte?

Wat je m.i. mag verwachten: Het juist en netjes verwerken van de vloerverwarming in die ruimte waar het ontbreekt. Vervolgens ook een schadevergoeding om de afwerkvloer opnieuw te plaatsen. Dit is een grove fout van de aannemer.

Zijn de 3 maanden al voorbij of heb je nog geld bij de notaris staan? Ik zou een schriftelijke brief opstellen met de werkzaamheden m.b.t. de afwerkvloer die je vergoed wilt zien of de aannemer zelf in de gelegenheid te stellen de afwerkvloer te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picaxew
Draakje5 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:47:
[...]

Geen vloerverwarmingspijp, bedoel je daarmee dat er geen vloerverwarmingsbuizen gelegd zijn in één hele trekruimte?

Wat je m.i. mag verwachten: Het juist en netjes verwerken van de vloerverwarming in die ruimte waar het ontbreekt. Vervolgens ook een schadevergoeding om de afwerkvloer opnieuw te plaatsen. Dit is een grove fout van de aannemer.

Zijn de 3 maanden al voorbij of heb je nog geld bij de notaris staan? Ik zou een schriftelijke brief opstellen met de werkzaamheden m.b.t. de afwerkvloer die je vergoed wilt zien of de aannemer zelf in de gelegenheid te stellen de afwerkvloer te repareren.
Heel veel dank!

Klopt dat er geen vloerverwarmingsbuizen gelegd zijn in een hele slaapkamer.

Helaas is de 3 maanden al voorbij.

Ik heb wel nog wat vertrouwen dat het gaat opgelost worden, maar gezien dat we hier al wonen, is het heel vervelend, dus ik zit hier ook te denken om extra schadevergoeding te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picaxew
Miezie schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:25:
[...]

Je mag verwachten dat je nul euro hoeft te betalen en alles wordt zoals het was. En jij keurt het goed, niet de aannemer.
Schadevergoeding of genoegdoening lukt ook wel zonder advocaat als je een grote mond hebt.

Maar meestal doen ze echt wel hun best om het netjes te doen…
Bedankt!

Onze vloer installateur hadden we echt goed ervaring mee dus met hun heb ik wel wat vertrouwen.

De aannemer…… just nooit never deze aannemer again 😓😭

En ja ik ga zeker schadevergoeding proberen te eisen, nothing to lose om gewoon te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
picaxew schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:00:
[...]

Heel veel dank!

Klopt dat er geen vloerverwarmingsbuizen gelegd zijn in een hele slaapkamer.

Helaas is de 3 maanden al voorbij.

Ik heb wel nog wat vertrouwen dat het gaat opgelost worden, maar gezien dat we hier al wonen, is het heel vervelend, dus ik zit hier ook te denken om extra schadevergoeding te vragen.
Voor de aannemer is het waarschijnlijk net zo vervelend. Waarom zou je recht hebben op een 'extra' schadevergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picaxew
Draakje5 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:27:
[...]

Voor de aannemer is het waarschijnlijk net zo vervelend. Waarom zou je recht hebben op een 'extra' schadevergoeding?
Afwerkvloer van de hele slaapkamer moeten we nu eerste weghalen en dan opnieuw geïnstalleerd worden. Het kan ook over niet alleen maar een kamer maar hele verdieping gaat, we moeten dit nog zeker weten.

Wij wonen hier al met kinderen. We kunnen dus niet in de slaapkamer slapen voor waarschijnlijk paar dagen. Dat is vervelend en levert wel schade op naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 11:40
picaxew schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:34:
[...]

Afwerkvloer van de hele slaapkamer moeten we nu eerste weghalen en dan opnieuw geïnstalleerd worden. Het kan ook over niet alleen maar een kamer maar hele verdieping gaat, we moeten dit nog zeker weten.

Wij wonen hier al met kinderen. We kunnen dus niet in de slaapkamer slapen voor waarschijnlijk paar dagen. Dat is vervelend en levert wel schade op naar mijn mening.
Je hebt natuurlijk het sloopwerk en het terugbrengen van de huidige en nieuwe afwerking. Daarnaast eventuele schades aanhelen. En natuurlijk de overlast/opslag spullen elders/mogelijk elders overnachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

picaxew schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:34:
[...]

Tip: vraag om hotelvergoeding tijdens de werkzaamheden en ga op vakantie. Alles tot aan de verdeler moet er uit en als ze het verklooien nog meer.

Dit kan je gewoon vragen.

Genoegdoening is wat lastiger, dat kennen we in Nederland niet echt. Maar je kan wel eisen dat je schoon kan leven en tijdelijk elders bent… kan de aannemer ook doorpakken en de dekvloeren rustig drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:17
Miezie schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:17:
[...]

Niks, check de verleende vergunning even en bijgeleverde BENG en EPC calculatie. Daar staan de berekende (en vergunde!!) labels ook op. Als dat niet overeenkomt, bouwpunt opnemen. Het label wordt na bouw vastgesteld met rapportage over het eindresultaat...

Als het klopt heeft de aannemer wat uit te leggen, maken of te verrekenen.

(En wil hij niet meebewegen, roep dan handhaving even in bij de gemeente)
Check. Goeie. Jammer onze gemeente lijkt de verleende vergunningen niet online te hebben staan. Morgen maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:40

twu

Snap ik, maar heb dus geen idee hoe dat eruit komt als je uiteindelijk twee losse kabels nodig hebt voor in bijvoorbeeld een keystone of patchpaneel. Zijn het dan twee losstaande kabels die je los van elkaar kan trekken of moet je ze dan allebei afstrippen o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picaxew
Miezie schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:22:
[...]

Tip: vraag om hotelvergoeding tijdens de werkzaamheden en ga op vakantie. Alles tot aan de verdeler moet er uit en als ze het verklooien nog meer.

Dit kan je gewoon vragen.

Genoegdoening is wat lastiger, dat kennen we in Nederland niet echt. Maar je kan wel eisen dat je schoon kan leven en tijdelijk elders bent… kan de aannemer ook doorpakken en de dekvloeren rustig drogen.
Heel veel bedankt!
Ik snap helemaal wat je zegt, en eigenlijk ben ik met je mee eens, lekker op vakantie en laten de aannemer hun werk doen.

Helaas denk ik dat het te moeilijk is nu om op naar vakantie te gaan, we zijn namelijk nu met een pasgeboren, ik wil gewoon niet om in een hotel blijven, daarom zit ik hier om schadevergoeding te denken.

Anyways.. dank allemaal voor jullie input, thanks nogmaals!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
twu schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 23:37:
[...]

Snap ik, maar heb dus geen idee hoe dat eruit komt als je uiteindelijk twee losse kabels nodig hebt voor in bijvoorbeeld een keystone of patchpaneel. Zijn het dan twee losstaande kabels die je los van elkaar kan trekken of moet je ze dan allebei afstrippen o.i.d.?
Inderdaad hetzelfde als een tweelingsnoer, je kan de kabels net zover uit elkaar trekken als je wilt.
Mocht je maar op één punt een dubbel snoer nodig hebben, zou ik zelf een doos van 100 meter normal utp6 kopen en twee keer een losse kabel trekken door dezelfde buis.
Als je een beetje handig afrolt, kan je beide uiteinde gebruiken en in een keer trekken.

[ Voor 21% gewijzigd door Source90 op 08-11-2023 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46
Ik twijfel bij mijn keramisch pakket over de voeg breedte. 1 mm lijkt mij het mooiste, kleiner is mooier.

Iemand ervaring met 1 mm, ik kan daar vrij weinig over terugvinden.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanofKings
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12-09 22:18
Op bezoek geweest een tijdje terug bij onze eerste keuken leverancier.

Bij de eerste grote keuken leverancier werden we heel goed geholpen warm gemaakt voor de nieuwe keuken. Ze wisten dat we voor het eerst kwamen en ik had jammer weinig voor onderzoek gedaan.

Hierop hadden we uiteindelijk wat uitgetekend en kwam de manager er nog eens bij kijken voor "speciale" kortingen.

Keuken zou 25k euro kosten indien wij zouden tekenen en hun zouden ons een laagste prijs garantie geven indien we dat deden. Klonk heel mooi en het voelde wat onder druk gezet werd. Dus we tekenden.

Toen we verder bij andere keuken leveranciers gingen checken was de prijs altijd wel rond de 23/25k. Gezien de laagste prijs garantie die ons belooft werd hebben wij de andere gecancelled. Toen kwamen ze terug met een last offer die half van de prijs is!!!

Sinds we dit op papier nu hadden hebben we bij elk andere keuken leverancier alleen nog prijzen in de 12k categorie gekregen. Voor alle zelfde opties.

Ik heb jammer genoeg te weinig zwart op wit laten zetten door de mooie babbeltjes en trucjes van de verkoper. Maar heb wel erg veel spijt. Ik vraag me uberhaupt af of ik het kan veroorloven.

De keuken moet pas volgend jaar december geleverd worden ivm de oplevering van het huis. Er is nog niet eens gewerkt aan de keuken sinds het huis er niet eens staat. Maar volgens de terms en services van de keuken leverancier zou cancellatie wel 30/50% van de aankopprijs moeten zijn.

Mijn enige hoop is nu dat de keuken leverancier akkoord gaat met de nieuwe prijzen voor een laagste prijs garantie, maar anders weet ik niet goed wat ik hier aan kan doen.

Het is een shot in the dark, maar heeft iemand hier ervaring mee of iemand de me de juiste kant kan gaan opwijzen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kneepie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:40
twu schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:03:
[...]

Hoe ziet zo'n dubbele Twin UTP kabel eruit, is het gewoon twee losstaande kabels aan elkaar 'geplakt'? Ik overwoog namelijk om deze te kopen UTP-kabel Belden Cat.6 grijs 7965E (van hetzelfde merk, maar dan enkel). Weet iemand of er nog een kwaliteitsverschil in zit met de dubbele variant?
Te vlug, zie net dat Source90 het beantwoord had :)

[ Voor 11% gewijzigd door Kneepie op 08-11-2023 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 13:48
SultanofKings schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:35:

Bij de eerste grote keuken leverancier werden we heel goed geholpen warm gemaakt voor de nieuwe keuken. Ze wisten dat we voor het eerst kwamen en ik had jammer weinig voor onderzoek gedaan.

Hierop hadden we uiteindelijk wat uitgetekend en kwam de manager er nog eens bij kijken voor "speciale" kortingen.

Keuken zou 25k euro kosten indien wij zouden tekenen en hun zouden ons een laagste prijs garantie geven indien we dat deden. Klonk heel mooi en het voelde wat onder druk gezet werd. Dus we tekenden.

Toen we verder bij andere keuken leveranciers gingen checken was de prijs altijd wel rond de 23/25k. Gezien de laagste prijs garantie die ons belooft werd hebben wij de andere gecancelled. Toen kwamen ze terug met een last offer die half van de prijs is!!!

Sinds we dit op papier nu hadden hebben we bij elk andere keuken leverancier alleen nog prijzen in de 12k categorie gekregen. Voor alle zelfde opties.

Ik heb jammer genoeg te weinig zwart op wit laten zetten door de mooie babbeltjes en trucjes van de verkoper. Maar heb wel erg veel spijt. Ik vraag me uberhaupt af of ik het kan veroorloven.

De keuken moet pas volgend jaar december geleverd worden ivm de oplevering van het huis. Er is nog niet eens gewerkt aan de keuken sinds het huis er niet eens staat. Maar volgens de terms en services van de keuken leverancier zou cancellatie wel 30/50% van de aankopprijs moeten zijn.

Mijn enige hoop is nu dat de keuken leverancier akkoord gaat met de nieuwe prijzen voor een laagste prijs garantie, maar anders weet ik niet goed wat ik hier aan kan doen.

Het is een shot in the dark, maar heeft iemand hier ervaring mee of iemand de me de juiste kant kan gaan opwijzen?
Ik zou in het keukentopic advies vragen, heb daar veel advies gekregen voor mijn keuken.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1704607/0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:07

Tja zie het als een levensles... ik ben er helaas ook wat gevoelig voor maar mijn vrouw gelukkig totaal niet.
Bij ons was het ook een "bizare" korting als we nu direct gingen tekenen.. ik zat alweer van hmm doen? Maar mijn vrouw gelukkig niet.

Het is geen pakje boter wat je koopt... paar nachten over slapen is altijd goed.

Voor nu? Wellicht kan je transparant zijn naar de keukenboer en dat je teveel heb uitgegeven en het budget simpelweg niet heb. Heb je ze in iedergeval een optie gegeven om mee te denken...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

De eerste keukenleverancier waar je de bestelling hebt geplaatst heeft de prijs nu toch gehalveerd? Dan zit je op 12k, net als de andere leveranciers?

Wat is het probleem dan precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
mentalozzie schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:00:
[...]

Tja zie het als een levensles... ik ben er helaas ook wat gevoelig voor maar mijn vrouw gelukkig totaal niet.
Bij ons was het ook een "bizare" korting als we nu direct gingen tekenen.. ik zat alweer van hmm doen? Maar mijn vrouw gelukkig niet.
Hoe agressiever de verkoper, hoe slechter het aanbod. Een goede aanbieding heeft geen tijdsdruk nodig, enkel als de actie buiten de handen van de verkoper ligt (BTW acties, gratis xyz). Echter ook dan zal het niet direct bepaald hoeven worden en lopen dat soort acties wel meerdere dagen of weken.

De enige reden om niet direct te tekenen is de commissie van de verkoper, waarschijnlijk komt daar ook een groot deel van die afkoopsom vandaan. Je kan niet zo maar commissie terug gaan halen. Dit soort verkopers gaan namelijk ook nooit akkoord met bonusregelingen die weer ingetrokken kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kneepie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:40
Ergens vind ik het maar boevenpraktijken, keukenboeren mogen best een mooie marge pakken maar als er de helft van de verkoopprijs af gaat voel ik mij bij voorbaat al genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
lizard87 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:09:
[...]

Ik had niet iemand van VEH, maar van Keuringshuis. Die gaf bij aanvang aan dat hij, in tegenstelling tot bij VEH, de uitvoerder het woord liet doen, zodat hij voornamelijk op kon letten. Dat beviel heel erg goed. De uitvoerder zelf vond het wat minder want die moest nu 2.5 uur volpraten, maar dat was geen probleem want die kerel kon sowieso al niet stoppen met praten als hij eenmaal begon - klagen dat hij nergens tijd voor had, maar nadat ik 1 klein puntje had wat gecheckt moest worden kende ik zijn hele levensverhaal inclusief carriereverloop :P

VEH schijnt dus veel van de uitvoerder over te nemen qua uitleg. Dat wist ik vooraf niet, maar achteraf was ik dus wel blij met iemand die zich niet op praten focuste maar die ik steeds zag wegduiken en met een zaklampje alles aan het controleren was.
Weet je toevallig nog wie je had die dag? Ik probeerde een keuring bij Huiskeur.nl in te plannen maar na 3 weken trekken om een bevestiging krijg ik nu te horen dat de adviseur vanwege persoonlijke omstandigheden de hele maand december niet kan... Als tip raden ze Keuringshuis aan.

In m'n vorige huis VEH gehad, maar die kwam niet verder dan wat cosmetische puntjes dus wil graag nu een scherpere blik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:19
picaxew schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 23:58:
[...]

Heel veel bedankt!
Ik snap helemaal wat je zegt, en eigenlijk ben ik met je mee eens, lekker op vakantie en laten de aannemer hun werk doen.

Helaas denk ik dat het te moeilijk is nu om op naar vakantie te gaan, we zijn namelijk nu met een pasgeboren, ik wil gewoon niet om in een hotel blijven, daarom zit ik hier om schadevergoeding te denken.

Anyways.. dank allemaal voor jullie input, thanks nogmaals!
Ik heb hier hetzelfde probleem gehad, maar dan met een verstopte lus (bleek kapot gegaan bij het leggen van de dekvloer, zat daardoor vol met beton).

Ik had hier geen advocaat voor nodig. Voor de aannemer was dit ook deels verzekeringswerk. Wat ik wel nodig had was een specificatie van de schade.

Wat ik heb gedaan is het volgende:

- aangegeven bij de aannemer dat ik niks verhuis. Ik heb alles nieuw gekocht en laten leveren, ofwel laten verhuizen door een verhuisbedrijf;
- alles komt terug in dezelfde staat; en
- ik slaap niet in rommel, dus ik moet het huis uit.

Dat heb ik vervolgens onderbouwd met offertes:
- verhuisbedrijf + opslag
- offerte vloerenlegger, waarbij hij is uitgegaan van een volledig nieuwe vloer ivm. kleurverschil tussen batches;
- kosten vakantiehuisje op een park dichtbij;
- 250 euro bijdrage voor algemene kosten (vaker heen en weer rijden, klein grut, tijd).

Daarbij ook aangegeven: als hij posten niet wilt betalen, ook goed. Maar dan moet hij m'n uurtarief aftikken omdat ik daar dan zelf voor aan de slag moet.

Uiteindelijk is zonder morren alles betaald en ligt de woonkamer er weer spik en span bij.

Toevoeging:
Bijna vergeten, maar ik had ook nog een stelpost 'schoonmaakkosten', dit mocht de aannemer ook zelf regelen en indien de woning niet brandschoon werd opgeleverd zou ik een externe schoonmaker laten komen. Uiteindelijk niet nodig, aannemer heeft zelf een schoonmaker ingezet.

En vergeet je plinten/wandafwerking niet. Bij mij bleek dit uiteindelijk geen probleem, maar vergeet niet dat een vloer+plinten vervangen ook gevolgen kan hebben voor je muur - dat kost dan ook weer geld.

Lang verhaal kort: verzamel wat offertes, dan is de schade objectief bepaald en heb je weinig discussie. Rijk zul je er echter niet van worden :>

[ Voor 15% gewijzigd door Mr. Stom op 08-11-2023 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-09 15:16
Kneepie schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:02:
[...]

Ik heb overal duo gedaan, wel 19mm leidingen en duo kabels in een keer er doorheen getrokken met kabelglijmiddel, werkt als een trein. Ik heb mij laten vertellen dat het beter is keystones aan stugge kabels te bevestigen dan direct een RJ45 connector. Zelf ook unifi accespoints aan de plafonds hangen eerste verdieping en zolder, overal volle WIFI. Maar goed ik ben een leek en geen groot gebruiker maar alles werkt super stabiel en snel.
Klinkt leuk, totdat je er achter komt dat een of andere halve zool van een elektricien overal 19 mm buis heeft gebruikt, maar de laatste 50 cm aan bochtjes met 16mm flex heeft afgewerkt. Dan kun je een twin cat6 kabel gewoon vergeten.

Helaas is dit geen fictie. In mijn eigen huis zaten alle leidingen er al in en heb ik de aannemer erop gewezen dat ik betaald had voor 19mm buis. Alle buizen zijn toen vervangen voordat de boel dichtgestort werd, maar nog steeds zijn er buizen waar ik niet doorheen kom met een dikkere ader. Met als klap op de vuurpeil een 70mm loze buis die dichtgeduwd zit omdat er een betondeel op ligt. De aannemer heeft me hiervoor gecompenseerd, maar daar heb je weinig aan, want alle leidingplannen konden omgegooid worden.

Bij het huis van een vriend van me heb ik er bij de kijkdag op gewezen. De aannemer vond het geen punt, want 16mm flex is ook ongeveer 19 mm. Hij was niet te vermurwen: de buis is over het grootste deel van het traject 19mm, dus dan is het goed.

Daar is het dus uiteindelijk simpelweg niet gelukt om 2xCat5e door een van de buizen te krijgen omdat de flex dichtgedrukt zit in de hoeken. 1xCat5e is gelukt.

Ik snap werkelijk niet waarom men überhaupt nog 16mm buis gebruikt en dat flex al helemaal niet.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
PrixV schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:23:
Heb onderstaande in het Keuken topic gepost maar helaas nog zonder input. Misschien kunnen jullie mij helpen met de laatste puntjes op de i.

Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht waar we (hopelijk) in juni 2024 de sleutel van krijgen. Juni 2022 zijn we al voor een keuken op pad geweest en deze uitgekozen. Nu zijn we inmiddels een jaar (inclusief vele blz op Tweakers) verder en zitten we te twijfelen om nog wat aanpassingen te doen aan de keuken. Volgens de man van Keukenloods hebben we 4/5 maanden van te voren een afroepgesprek en kunnen we daar nog zaken wijzigen. Ook heb ik nog wat vragen en ben benieuwd wat jullie daar van vinden.

***members only***
My 2 cents: Maak je hoge kasten veel compacter. Heb je echt zo enorm veel ruimte nodig voor koelen/vriezen? Dit wordt enorm massief en de keuken is al niet heel groot.

Ik zou kiezen voor een L opstelling tegen de wand en onder het raam. Onder het raam krijg je de vaatwasser en spoelbak met in de hoek een kast met deur, of eventueel een kast met afvalsysteem.

Tegen de muur, krijg je dan het kookgedeelte met opbergkasten.

Daar tegenover zet je twee halfhoge kasten, met in de ene kast een koelkast en in de andere kast een diepvries met combi-oven er bovenop. Die kasten staan verder niet verbonden met de rest van je keuken. het zijn dus volledig vrijstaande kasten. Dat kun je afwerken met een stolpwand, of een frame als je dat mooi vindt. Belangrijk is dat die kaste niet tot het plafond doorlopen, dan houd je een ruimtelijk geheel over.

Boven je fornuis doe je horizontale bovenkasten (klepkasten) met daarin ook een afzuigunit (recirculatie).

Een snelle schets in de IKEA planner geeft zoiets (waarbij de kastunits heel beperkt zijn, dus je moet echt even door het ruwe heen kijken)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwZt6WyoVWAuGx7hb8KrXowhunY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0Dq2F00uErJIxtqcAzV8nC3M.png?f=fotoalbum_large

De keukenboer heeft het liefst dat jij zoveel mogelijk, zo groot mogelijke kasten koopt. Die kasten zit namelijk de marge op. Die kosten relatief weinig, maar omdat ze zo groot zijn lijkt het snel veel geld waard. Daar moet je doorheen proberen te prikken.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• picaxew
Mr. Stom schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:39:
[...]

Ik heb hier hetzelfde probleem gehad, maar dan met een verstopte lus (bleek kapot gegaan bij het leggen van de dekvloer, zat daardoor vol met beton).

Ik had hier geen advocaat voor nodig. Voor de aannemer was dit ook deels verzekeringswerk. Wat ik wel nodig had was een specificatie van de schade.

Wat ik heb gedaan is het volgende:

- aangegeven bij de aannemer dat ik niks verhuis. Ik heb alles nieuw gekocht en laten leveren, ofwel laten verhuizen door een verhuisbedrijf;
- alles komt terug in dezelfde staat; en
- ik slaap niet in rommel, dus ik moet het huis uit.

Dat heb ik vervolgens onderbouwd met offertes:
- verhuisbedrijf + opslag
- offerte vloerenlegger, waarbij hij is uitgegaan van een volledig nieuwe vloer ivm. kleurverschil tussen batches;
- kosten vakantiehuisje op een park dichtbij;
- 250 euro bijdrage voor algemene kosten (vaker heen en weer rijden, klein grut, tijd).

Daarbij ook aangegeven: als hij posten niet wilt betalen, ook goed. Maar dan moet hij m'n uurtarief aftikken omdat ik daar dan zelf voor aan de slag moet.

Uiteindelijk is zonder morren alles betaald en ligt de woonkamer er weer spik en span bij.

Toevoeging:
Bijna vergeten, maar ik had ook nog een stelpost 'schoonmaakkosten', dit mocht de aannemer ook zelf regelen en indien de woning niet brandschoon werd opgeleverd zou ik een externe schoonmaker laten komen. Uiteindelijk niet nodig, aannemer heeft zelf een schoonmaker ingezet.

En vergeet je plinten/wandafwerking niet. Bij mij bleek dit uiteindelijk geen probleem, maar vergeet niet dat een vloer+plinten vervangen ook gevolgen kan hebben voor je muur - dat kost dan ook weer geld.

Lang verhaal kort: verzamel wat offertes, dan is de schade objectief bepaald en heb je weinig discussie. Rijk zul je er echter niet van worden :>
Heel veel bedankt!

Een smal vraag, dus je had inderdaad naar een vakantiewoning tijdelijk te wonen, toch? Daarna betaalde de aannemer de kost dus.
Dank! 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:19
picaxew schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:04:
[...]

Heel veel bedankt!

Een smal vraag, dus je had inderdaad naar een vakantiewoning tijdelijk te wonen, toch? Daarna betaalde de aannemer de kost dus.
Dank! 👍
Ja. Maar bij mij ging het om de woonkamer. Die vloer lag doorgelegd in de gang, keuken etc. Daardoor was directe een hele verdieping (en dus de entree) onbruikbaar. Eettafel, banken, TV, TV-meubel, salontafels: alles was spiksplinternieuw en moest eruit. Dan is je woning ook vrij onbruikbaar.

In jouw geval, wanneer het inderdaad gaat om een doorgelegde vloer over de hele verdieping die er geheel uit moet kijk je tegen hetzelfde probleem aan. Zelf contact houden met jouw vloerenlegger is aan te raden, anders krijg je (mogelijk) handjeklap tussen de vloerenlegger en je aannemer zonder dat jij daar inspraak in hebt.

Jij wilt namelijk een mooie vloer die geheel gelijk is, de aannemer wilt liever slechts een deel vervangen. Als je vloerenboer aangeeft dat laatstgenoemde kan dan is dat natuurlijk fijn, maar je zit er niet op te wachten dat er een halve oplossing komt.

Je hebt pas een advocaat nodig als je aannemer niet met je meewerkt en er strijd komt. Ik zou aan hem aangeven dat je dit in goed onderling overleg wilt doen, maar zodra hij moeilijk doet aangeven dat er dan escalatie naar rechtsbijstand nodig is. Tot die tijd: met overleg kom je het meest ver. Mijn aannemer gaf aan het heel fijn te vinden dat ik zo meewerkte zonder direct keihard juridisch te brullen, het leek ook dat hij daardoor een stapje extra deed om dit goed te laten verlopen.

Ten aanzien van elders slapen hangt het vooral af van de ingreep: ik heb in samenspraak met de aannemer een plan van aanpak gemaakt, waarbij al snel de conclusie kwam: hier kun je een week niet in wonen. In jouw geval kan dat ook het geval zijn indien (i) je hele verdiepingsvloer weer opnieuw moet of (ii) indien er tekort slaapruimte overblijft voor een langere periode. Geef gewoon aan dat je niet in de rommel wilt slapen met kleine kinderen, dus dat je genoodzaakt bent een slaapplek elders te regelen - op kosten van de aannemer (maar kies dan geen 5 sterren uit, dan kun je er op rekenen dat je strijd krijgt >:) )

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Stom op 08-11-2023 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ken Wood
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 11:37
Blihi schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:19:
[...]

My 2 cents: Maak je hoge kasten veel compacter. Heb je echt zo enorm veel ruimte nodig voor koelen/vriezen? Dit wordt enorm massief en de keuken is al niet heel groot.

Ik zou kiezen voor een L opstelling tegen de wand en onder het raam. Onder het raam krijg je de vaatwasser en spoelbak met in de hoek een kast met deur, of eventueel een kast met afvalsysteem.

Daar tegenover zet je twee halfhoge kasten, met in de ene kast een koelkast en in de andere kast een diepvries met combi-oven er bovenop. Die kasten staan verder niet verbonden met de rest van je keuken. het zijn dus volledig vrijstaande kasten. Dat kun je afwerken met een stolpwand, of een frame als je dat mooi vindt. Belangrijk is dat die kaste niet tot het plafond doorlopen, dan houd je een ruimtelijk geheel over.

Boven je fornuis doe je horizontale bovenkasten (klepkasten) met daarin ook een afzuigunit (recirculatie).

Een snelle schets in de IKEA planner geeft zoiets (waarbij de kastunits heel beperkt zijn, dus je moet echt even door het ruwe heen kijken)

[Afbeelding]

De keukenboer heeft het liefst dat jij zoveel mogelijk, zo groot mogelijke kasten koopt. Die kasten zit namelijk de marge op. Die kosten relatief weinig, maar omdat ze zo groot zijn lijkt het snel veel geld waard. Daar moet je doorheen proberen te prikken.
De vriezer en koelkast worden zo wel klein. Ik ben heel blij dat ik mijn keuken een grote koelkast (178 cm hoog) en grote vriezer (122 cm hoog) heb gekozen. Zeker met een gezin zijn die zo gevuld, maar ook toen we nog met zijn tweeën waren stoorde ik me enorm aan de standaard koel- vriescombinatie in mijn vorige woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picaxew
Mr. Stom schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:42:
[...]

Ja. Maar bij mij ging het om de woonkamer. Die vloer lag doorgelegd in de gang, keuken etc. Daardoor was directe een hele verdieping (en dus de entree) onbruikbaar. Eettafel, banken, TV, TV-meubel, salontafels: alles was spiksplinternieuw en moest eruit. Dan is je woning ook vrij onbruikbaar.

In jouw geval, wanneer het inderdaad gaat om een doorgelegde vloer over de hele verdieping die er geheel uit moet kijk je tegen hetzelfde probleem aan. Zelf contact houden met jouw vloerenlegger is aan te raden, anders krijg je (mogelijk) handjeklap tussen de vloerenlegger en je aannemer zonder dat jij daar inspraak in hebt.

Jij wilt namelijk een mooie vloer die geheel gelijk is, de aannemer wilt liever slechts een deel vervangen. Als je vloerenboer aangeeft dat laatstgenoemde kan dan is dat natuurlijk fijn, maar je zit er niet op te wachten dat er een halve oplossing komt.

Je hebt pas een advocaat nodig als je aannemer niet met je meewerkt en er strijd komt. Ik zou aan hem aangeven dat je dit in goed onderling overleg wilt doen, maar zodra hij moeilijk doet aangeven dat er dan escalatie naar rechtsbijstand nodig is. Tot die tijd: met overleg kom je het meest ver. Mijn aannemer gaf aan het heel fijn te vinden dat ik zo meewerkte zonder direct keihard juridisch te brullen, het leek ook dat hij daardoor een stapje extra deed om dit goed te laten verlopen.

Ten aanzien van elders slapen hangt het vooral af van de ingreep: ik heb in samenspraak met de aannemer een plan van aanpak gemaakt, waarbij al snel de conclusie kwam: hier kun je een week niet in wonen. In jouw geval kan dat ook het geval zijn indien (i) je hele verdiepingsvloer weer opnieuw moet of (ii) indien er tekort slaapruimte overblijft voor een langere periode. Geef gewoon aan dat je niet in de rommel wilt slapen met kleine kinderen, dus dat je genoodzaakt bent een slaapplek elders te regelen - op kosten van de aannemer (maar kies dan geen 5 sterren uit, dan kun je er op rekenen dat je strijd krijgt >:) )
Super dank!

Ja ik moet inderdaad eerste met de aannemer om te kijken wat precies het plan is om netjes te maken, en wat betekent dat voor ons.
De relatie tussen ons is helaas al heel slecht. Het duurt heel lange tijd totdat de aannemer iets wilt kijken wat het probleem met de vloerverwarming is (en dan blijkbaar niet geïnstalleerd!), voor al de lange tijd, blijft de aannemer zeggen dat alles moet kloppen en dat we moeten zelf de vloerverwarming meer testen omdat het “gewoon moet kloppen”, na vele mails en telefoontjes kwam eindelijk iemand om te kijken, dus mentaal ben ik al wat kaput, heel zwaar.
Ik snap dat hier geen VS is en nee, ik wil niet rijk worden van dit, maar mijn ervaring met de aannemer tot nu toe is gewoon te slecht.
Maar goed, nogmaals dank en ik kan nu nog verder, zeker.
Zelf contact houden met jouw vloerenlegger is aan te raden, anders krijg je (mogelijk) handjeklap tussen de vloerenlegger en je aannemer zonder dat jij daar inspraak in hebt.
Dit is echt een prima tip; ga ik zeker doen; thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Ken Wood schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:02:
[...]

De vriezer en koelkast worden zo wel klein. Ik ben heel blij dat ik mijn keuken een grote koelkast (178 cm hoog) en grote vriezer (122 cm hoog) heb gekozen. Zeker met een gezin zijn die zo gevuld, maar ook toen we nog met zijn tweeën waren stoorde ik me enorm aan de standaard koel- vriescombinatie in mijn vorige woning.
Dat is zeker een afweging. In onze keuken hebben we het design echt voorrang gegeven en concessies gedaan op de grootte van de apparatuur. In de bijkeuken hebben we daarom een losse vriezer en koelvriescombi. Maar daar moet je wel ruimte voor hebben natuurlijk.

De koelkast zit links naast de oven, nog boven de lade.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mqxqrj4YlLyXQEyb_JH4OuTrldU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C0uYmTMurADfK2P3Koj8KQI3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ken Wood
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 11:37
Blihi schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:38:
[...]

Dat is zeker een afweging. In onze keuken hebben we het design echt voorrang gegeven en concessies gedaan op de grootte van de apparatuur. In de bijkeuken hebben we daarom een losse vriezer en koelvriescombi. Maar daar moet je wel ruimte voor hebben natuurlijk.

De koelkast zit links naast de oven, nog boven de lade.

[Afbeelding]
Dus dan heb je totaal drie vriezers? Of heb je geen vriezer in de keuken? Ieder zijn afweging, maar voor een keuken komt het praktisch gebruik voor mij op de eerste plaats en daarna pas design. Vaak gaan die twee goed samen trouwens. Wij hebben ook overwogen om een aparte vriezer in de berging te plaatsen, maar afgezien van de ruimte kost dit ook weer extra stroom en extra heen en weer lopen. Vaak plaatsen mensen dan ook nog een 15 jaar oude tweede koelkast of vriezer in de bijkeuken die helemaal veel energie vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Blihi schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:19:
[...]

[Afbeelding]

Wij hebben helaas geen garage dus kunnen nergens een ander apparaat kwijt. Kijken enorm uit naar een grote koelkast en vriezer dus die laten we zo. Voor ons is het design perfect zoals het nu getekend is en second best met de vriezer en oven omgedraaid. Dus daar wint de praktische kant het.
En bovenkasten willen we echt absoluut niet, vind dat zo vreselijk. We hebben nu hetzelfde huis en een keuken waar we het vergelijk mee kunnen maken in combinatie met de keuze bij vrienden. We vinden het niet te massaal en met deze keuzes kunnen we de keuken helemaal naar onze zin maken. De ruimte is ruim genoeg wat ons betreft. Het ontwerp is ook niet enkel bepaald door de keukenzaak maar deels door ons zelf. We hebben nu een L keuken maar we hebben nog een extra hoge kast tegen de lange wand voor spullen + spullen in de trapkast welke we liever in de keuken zouden hebben.

Thanks overigens voor de input en het meedenken. Voor ons zit er echter geen ruimte in het wijzigen van de opzet want hier zijn we erg blij mee. Voor ons zitten de aanpassingen in de details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Ken Wood schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:02:
[...]

Dit geldt voor ons ook. Mijn grootste ergernis in de keuken nu is het tetris spelen in de koelkast en vriezer. Zijn nu nog met zijn tweeën maar gezinsuitbreiding zit wrss wel in de planning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Hier ook dezelfde afweging en uitgekomen op 178 koelkast én 178cm vriezer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miezziej
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-01 17:01
Wij ook een 178 cm koelkast en 178 cm vriezer :9

Wij hebben 20 november de eerste kijkdag! Het dak zit er een week op, ben benieuwd hoe het er van binnen uitziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:53
Vooroplevering gehad :)F
Oplevering uitgesteld waarschijnlijk ;w :F
De installateur heeft personele problemen waardoor de warmtepomp nog niet geinstalleerd is. Hij staat er inmiddels wel (was ook erg vertraagd). Hopelijk valt het uitstel mee en hoeven we niet weer de complete planning op te schuiven.

Moet daarnaast nog wel wat (relatief) kleine dingen gebeuren voor oplevering. Fonteintje beneden WC, in de badkamer de douche + douchewanden + badmeubel nog.

edit: wel voor mij onbekende merken. Uponor thermostaat en Orcon WTW. Iemand ervaring mee?

[ Voor 9% gewijzigd door vuurtjih op 08-11-2023 17:47 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
vuurtjih schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:45:
De installateur heeft personele problemen waardoor de warmtepomp nog niet geinstalleerd is. Hij staat er inmiddels wel (was ook erg vertraagd). Hopelijk valt het uitstel mee en hoeven we niet weer de complete planning op te schuiven.

Moet daarnaast nog wel wat (relatief) kleine dingen gebeuren voor oplevering. Fonteintje beneden WC, in de badkamer de douche + douchewanden + badmeubel nog.

edit: wel voor mij onbekende merken. Uponor thermostaat en Orcon WTW. Iemand ervaring mee?
Beide prima a-merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
vuurtjih schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:45:

Uponor komt waarschijnlijk via Nathan, die doen de grondboring en dan heb je vast een Alpha Innotec warmtepomp. Is een totaaloplossing. Draait hier ook en ben er eigenlijk wel blij mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
LordBusiness schreef op woensdag 8 november 2023 @ 18:10:
[...]
Uponor komt waarschijnlijk via Nathan, die doen de grondboring en dan heb je vast een Alpha Innotec warmtepomp. Is een totaaloplossing. Draait hier ook en ben er eigenlijk wel blij mee. :)
Lucht/water hier en een Daikin WP :+

Maar goed om te horen dat het (n=2) prima merken zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

picaxew schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:33:
[...]

Super dank!

Ja ik moet inderdaad eerste met de aannemer om te kijken wat precies het plan is om netjes te maken, en wat betekent dat voor ons.
De relatie tussen ons is helaas al heel slecht. Het duurt heel lange tijd totdat de aannemer iets wilt kijken wat het probleem met de vloerverwarming is (en dan blijkbaar niet geïnstalleerd!), voor al de lange tijd, blijft de aannemer zeggen dat alles moet kloppen en dat we moeten zelf de vloerverwarming meer testen omdat het “gewoon moet kloppen”, na vele mails en telefoontjes kwam eindelijk iemand om te kijken, dus mentaal ben ik al wat kaput, heel zwaar.
Ik snap dat hier geen VS is en nee, ik wil niet rijk worden van dit, maar mijn ervaring met de aannemer tot nu toe is gewoon te slecht.
Maar goed, nogmaals dank en ik kan nu nog verder, zeker.

[...]

Dit is echt een prima tip; ga ik zeker doen; thanks!
Het is in dit land helaas zo: wie eist bewijst… dat is erg pittig. Als je het goed doet kun je een conflict echt netjes uitwerken zonder dat je bij de uitvoer nog reden tot wantrouwen hebt.

Maar dat vergt heel veel van je. Succes! Moet vast goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 19:39
Afgelopen dinsdag oplevering van onze twee-onder-een-kapwoning gehad. Voor de oplevering had ik iemand van WoningKeur ingehuurd. Deze man zag erg veel dingen waar ik zelf niet op had gelet. Geen moment spijt gehad dat ik hem had ingehuurd. Aan het einde van de dag kreeg ik netjes een rapportage opgestuurd. Al met al een erg goede ervaring met WoningKeur.

Bij de voorschouw was weinig op te merken. Ik miste een stopcontact in een slaapkamer en een loze leiding in de huiskamer. Deze zijn toch nog geplaatst voor de oplevering. Helaas waren er toch wel puntjes die ik eerder niet opgemerkt had:
  • Waterschade spuitwerk plafond woonkamer
  • Meerdere krassen op deurkozijnen
  • Afwerkingskapjes bovenkant deurkozijnen missen
  • Missende deurbuffers
  • Voegmiddel in douchedrain en missende haarzeef
  • Voeg bij drain gescheurd
  • Badkamermeubel bovenblad is krom en mist handgreep van lade
  • Ledlamp in spiegel is gedeeltelijk defect
  • Zwarte streep in spouw van ruit
  • Zwarte rommel op dakgoot (volgens mij resten beschermfolie
  • PV Sticker mist in meterkast
  • Uitstekende spijkers bij afwerking dakvenster
  • Witte strepen op voorgevel
  • Verwarming werkt niet (SWW wel)
  • 2 stopcontacten defect huiskamer
  • Plafondplaat op zolder zit niet lekker vast
De doorgestreepte items zijn direct dezelfde dag opgelost. Tot nu toe erg goed contact gehad met het personeel van onze aannemer Ballast Nedam.

Ik heb gisteren meteen een sleuf in de wand van de woonkamer laten frezen zodat ik mijn kabels naar de TV kan wegwerken. Nu had ik van tevoren bij de aannemer gevraagd hoe dik de wand was. Volgens de aannemer 15cm tot de buren. Dus ik vroeg de freesmeneer om 8cm diep te gaan. Nu blijkt de betonnen wand ook maar 8-9cm dik te zijn en kijk ik nu naar de muur van de buurman. Is verder geen probleem voor mij, kan ik m'n pijpje goed kwijt :P. Maar hoort in die spouw geen isolatie te zitten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-eECuIBvzt2--Gw6x3yfgmiF6Fg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4dYHJXbmYOmFfNNrvxnl4lti.jpg?f=fotoalbum_large

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
sMoKeFiSh schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:08:
Afgelopen dinsdag oplevering van onze twee-onder-een-kapwoning gehad. Voor de oplevering had ik iemand van WoningKeur ingehuurd. Deze man zag erg veel dingen waar ik zelf niet op had gelet. Geen moment spijt gehad dat ik hem had ingehuurd. Aan het einde van de dag kreeg ik netjes een rapportage opgestuurd. Al met al een erg goede ervaring met WoningKeur.

Bij de voorschouw was weinig op te merken. Ik miste een stopcontact in een slaapkamer en een loze leiding in de huiskamer. Deze zijn toch nog geplaatst voor de oplevering. Helaas waren er toch wel puntjes die ik eerder niet opgemerkt had:
  • Missende deurbuffers
De doorgestreepte items zijn direct dezelfde dag opgelost. Tot nu toe erg goed contact gehad met het personeel van onze aannemer Ballast Nedam.

Ik heb gisteren meteen een sleuf in de wand van de woonkamer laten frezen zodat ik mijn kabels naar de TV kan wegwerken. Nu had ik van tevoren bij de aannemer gevraagd hoe dik de wand was. Volgens de aannemer 15cm tot de buren. Dus ik vroeg de freesmeneer om 8cm diep te gaan. Nu blijkt de betonnen wand ook maar 8-9cm dik te zijn en kijk ik nu naar de muur van de buurman. Is verder geen probleem voor mij, kan ik m'n pijpje goed kwijt :P. Maar hoort in die spouw geen isolatie te zitten?

[Afbeelding]
Isolatie tussen de woningen in heeft weinig nut, aan beide zijden is het immers bijna even warm.

Ik zou mij wel zorgen maken om de open verbinding met de spouw. Ik denk hierbij aan vocht, geur of ongedierte wat naar binnen kan dringen via dat gat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online

[...]

[Afbeelding]
Bedankt voor het delen van je ervaring met woningkeur. Ik neem hem even mee in het lijstje van keurmeesters. :)

Wat betreft die sleuf moet je even 2x nadenken wat je nu gaat doen. Je hebt een gat gemaakt in de brandwerende scheiding. Meestal moet deze 60 minuten brandwerend zijn. "De bouwconstructie is brandwerend m.b.t. bezwijken volgens bouwbesluit afdeling 2.2. Brandveiligheidsvoorzieningen volgens opgave rapport adviseur brandveiligheid."

Tussen de muren zit vaak geen isolatie, bewust niet omdat deze ruimte ook het geluid niet doorgeeft aan je buren. Nu er een gat zit zal het geluid sneller bij de buren te horen zijn. "Geluidwering tussen verblijfsruimten van dezelfde gebruiksfunctie volgens bouwbesluit afdeling 3.4 Luchtgeluid Dn, T, A, k >= 32dB en contactgeluid Ln, T, A <= 79dB."

Al met al is het vreemd dat de muur afwijkend is van wat de aannemer zegt, wat staat er op de (vergunnings)tekening? Voldoet de muur dan wel?

[ Voor 3% gewijzigd door LordBusiness op 09-11-2023 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 19:39
LordBusiness schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:32:
[...]
Bedankt voor het delen van je ervaring met woningkeur. Ik neem hem even mee in het lijstje van keurmeesters. :)

Wat betreft die sleuf moet je even 2x nadenken wat je nu gaat doen. Je hebt een gat gemaakt in de brandwerende scheiding. Meestal moet deze 60 minuten brandwerend zijn. "De bouwconstructie is brandwerend m.b.t. bezwijken volgens bouwbesluit afdeling 2.2. Brandveiligheidsvoorzieningen volgens opgave rapport adviseur brandveiligheid."

Tussen de muren zit vaak geen isolatie, bewust niet omdat deze ruimte ook het geluid niet doorgeeft aan je buren. Nu er een gat zit zal het geluid sneller bij de buren te horen zijn. "Geluidwering tussen verblijfsruimten van dezelfde gebruiksfunctie volgens bouwbesluit afdeling 3.4 Luchtgeluid Dn, T, A, k >= 32dB en contactgeluid Ln, T, A <= 79dB."

Al met al is het vreemd dat de muur afwijkend is van wat de aannemer zegt, wat staat er op de (vergunnings)tekening? Voldoet de muur dan wel?
Bedankt voor de tip!

Ik heb de aannemer laten langskomen. Die wist ook niet wat hij moest zeggen over de dikte van deze muur. Hij wist idd wel te vertellen dat er geen isolatie tussen moest. Hij ging er in ieder geval voor zorgen dat er wat steenwol en een plaatje tussen komt om het aan de achterkant af te sluiten. Dan plaats ik m'n pijp en kan ik de boel dichtsmeren. Ik zal voor de zekerheid even vragen of de plaat die hij gaat plaatsen brandwerend is.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:03
miezziej schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:28:
Wij ook een 178 cm koelkast en 178 cm vriezer :9

Wij hebben 20 november de eerste kijkdag! Het dak zit er een week op, ben benieuwd hoe het er van binnen uitziet!
Hier ook 2x 178cm koelkast en vriezer. Maandag geplaatst. Had het niet anders willen doen.

Sowieso intens gelukkig met de keuken. Misschien wel het onderdeel waar we ons het meest op verheugd hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TtKzvvgWPnIUMibJJJhVE2hScLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zX0ohFzLmFZGVn1TVPDfHzH5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnZzrhrz9MktJqfH22Ao4DX2JeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wiDH6xlWSNKVqRcEqC6NjqL8.jpg?f=fotoalbum_large

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:35
kw_nl schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:18:
[...]

Hier ook 2x 178cm koelkast en vriezer. Maandag geplaatst. Had het niet anders willen doen.

Sowieso intens gelukkig met de keuken. Misschien wel het onderdeel waar we ons het meest op verheugd hebben.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zijn die hoogste kasten in de kastenwand niet veel te hoog om normaal bij te kunnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kw_nl
TRD07 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:30:
[...]

Zijn die hoogste kasten in de kastenwand niet veel te hoog om normaal bij te kunnen?
Ja, daar gaat de zooi in die we 1 keer per jaar nodig hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58

• Missende deurbuffers

[Afbeelding]
En ook geen geluidsisolatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
sMoKeFiSh schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:05:
[...]

Bedankt voor de tip!

Ik heb de aannemer laten langskomen. Die wist ook niet wat hij moest zeggen over de dikte van deze muur. Hij wist idd wel te vertellen dat er geen isolatie tussen moest. Hij ging er in ieder geval voor zorgen dat er wat steenwol en een plaatje tussen komt om het aan de achterkant af te sluiten. Dan plaats ik m'n pijp en kan ik de boel dichtsmeren. Ik zal voor de zekerheid even vragen of de plaat die hij gaat plaatsen brandwerend is.
Ik zou in ieder geval even je tekeningen er op na slaan om er zeker van te zijn dat het ook als 8-9cm dikke wand uitgevoerd moet zijn. 12cm is inderdaad eerder normaal (bij kalkzandsteen in ieder geval). Maar wellicht heb jij prefab muren en was het daar 8 of 9 cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:58

vliegnerd

Nintendo fan.

[Afbeelding]
Ik denk dat die een ankervrije spouwmuur is. Dat wil zeggen dat jouw huis helemaal niet verbonden is (mag zijn) met het huis van de buren, zodat er zo min mogelijk contactgeluid(soverdracht) is. Alleen de fundering en het metselwerk aan de buitenkant zit aan elkaar vast.

Er zit dan bewust geen isolatie tussen. Of eigenlijk bewust geen ankers. Isolatie kan wel, maar hoeft niet en dat gebeurt dus ook niet, want goedkoper. Als je toch een gat hebt, dan kun je gelijk met een spiegel/scoop kijken of er echt geen resten troep tussen zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door vliegnerd op 09-11-2023 11:39 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
vliegnerd schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:37:
[...]

Ik denk dat die een ankervrije spouwmuur is. Dat wil zeggen dat jouw huis helemaal niet verbonden is (mag zijn) met het huis van de buren, zodat er zo min mogelijk contactgeluid(soverdracht) is. Alleen de fundering en het metselwerk aan de buitenkant zit aan elkaar vast.

Er zit dan bewust geen isolatie tussen. Of eigenlijk bewust geen ankers. Isolatie kan wel, maar hoeft niet en dat gebeurt dus ook niet, want goedkoper. Als je toch een gat hebt, dan kun je gelijk met een spiegel/scoop kijken of er echt geen resten troep tussen zitten.
Een beetje steenwol maakt op zich niet zo veel uit, dat geeft weinig tot geen geluidsoverdracht.

Vaak / tegenwoordig, worden er luchtzakken met minerale wol tussen de kanaaalplaten geplaatst in de woningscheidende wanden, om luchtdicht te bouwen. Dus dat er isolatie tussen de woningscheidende wand zit is geen uitzondering.

Ik heb daar ooit eerder in dit topic ook een post over gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L1bnaozG2X-n9C0vpwuYnuwP3G0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xy4LT0RrACKSzYmQIPBuObDy.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit

• Missende deurbuffers

[Afbeelding]
in nederland niet, in belgie wel. in nederland dichten we alleen de bovenkant van de woningscheidende spouw af tegen warmte verlies volgens een schoorsteen effect. Tussen buren zien we (nederland) niet als warmtelek omdat er in theorie een net zo warm huis naast staat. In belgie zien ze het wel als warmtelek en daar zijn woningscheidende muren dan ook geisoleerd. qua geluid maakt isolatie eigenlijk geen verschil
de opbouw: Massa (jouw muur) Veer(luchtspouw) Massa (muur van de buren) is immers al nagnoeg ideaal. dat is uiteraard totdat je er aan jouw kant een enorm gat in maakt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
LordBusiness schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:28:
[...]
Inmiddels hier ook de creditnota binnen voor de BTW-teruggave PV panelen. Heb 12st 430Wp panelen liggen + omvormer. Volgens het document van PWC mag je alle kosten die bij de aanleg betrokken zijn verrekenen. De aannemer geeft aan dat ze er zo'n 5000 euro incl. btw voor betaalt te hebben. Daarvan krijg ik dan 21% terug. (y)

Is dat een beetje reeel bedrag of heeft de aannemer enkel de aanschaf gerekend en niet de arbeid? Heb zelf 't gevoel dat het voor dit bedrag best uitbesteed kan zijn, maar dacht check het even.
Kwam via Instagram een advertentie tegen van https://www.groothandelsolar.com/doe-het-zelf-zonnepanelen-pakket-samenstellen, heb m'n systeem hier even grof nagemaakt, kom op 3500 euro inkoop, dus dan zou 5000 euro prima kunnen met wat projectinkoopvoordeel en montage. Mocht je twijfelen kun je het zo snel inschatten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:55
kw_nl schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:33:
[...]

Ja, daar gaat de zooi in die we 1 keer per jaar nodig hebben...
Die zooi gaat bij ons in de trapkast, scheelt weer dure kastjes in de keuken ;)

Maar zeker een mooie keuken! Zo'n hoge kast op die lokatie kan prima, bij ons staan de 'hoge' kasten los tegen een lange muur. Dus die hebben we iets van 180 hoog gemaakt, dan houden we het ruimtelijk effect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJueS1BlniaLeoQt5ejzYl2WpYc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2pi6WahhMhxAeSPAW1BvANef.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
kepler schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:25:
[...]

Die zooi gaat bij ons in de trapkast, scheelt weer dure kastjes in de keuken ;)

Maar zeker een mooie keuken! Zo'n hoge kast op die lokatie kan prima, bij ons staan de 'hoge' kasten los tegen een lange muur. Dus die hebben we iets van 180 hoog gemaakt, dan houden we het ruimtelijk effect.

[Afbeelding]
Mooi gebruik gemaakt van verschillende kleuren zonder het druk te maken!

Onze kastenwand is met standbouw eromheen, geen stof erop en loopt door in de koffienis. Verder ook een vrij donker hoekje en zo lijkt de wand minder massief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vt_wYlRXVHx0xcesK6sJSwVdI8M=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6qbSF6CRyw7HYtB7CL3HmKSZ.jpg?f=fotoalbum_medium
Inmiddels wat verder aangekleed, maar wacht al 4 maanden op de eettafel van hetzelfde formaat als het aanrecht voor een compleet plaatje :9

De meeste kastjes zijn overigens leeg gezien we ook een bijkeuken (met vliering) hebben met Amerikaanse koelkast en nog een eettafelbank van 4.60 waarin we spullen kunnen opslaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Deveon op 09-11-2023 16:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:35
LordBusiness schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:32:
[...]

Benieuwd welk lijstje met keurmeesters je al hebt, aangezien dat bij ons binnenkort ook nodig gaat zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:24
TRD07 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:30:
[...]

Valt wel mee hoor. Ik ben 185 en ik kan prima bij de kasten die evenhoog zitten als bij hem. Natuurlijk kan ik niet helemaal achterin in het kastje. Maar daar staat de rijstkoker, grillplaat, tostiijzer, blender etc. Dus spullen die je niet dagleijks nodig hebt. (behalve rijstkoker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:46
t14wo schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:21:
[...]

Valt wel mee hoor. Ik ben 185 en ik kan prima bij de kasten die evenhoog zitten als bij hem. Natuurlijk kan ik niet helemaal achterin in het kastje. Maar daar staat de rijstkoker, grillplaat, tostiijzer, blender etc. Dus spullen die je niet dagleijks nodig hebt. (behalve rijstkoker)
Rijstkoker elke dag? Whut? 😱
Net moeten googlen wat het überhaupt is 😜

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
SquareOne schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:47:
[...]

hebben ze onder je steen wel stromend water of is dat ook een verrassing? :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• vqm
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-07 21:04

vqm

twain4me schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:05:
[...]

hebben ze onder je steen wel stromend water of is dat ook een verrassing? :+
Stromend water? Net moeten googlen wat het uberhaupt is...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
vqm schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:07:
[...]

Wacht,,, Jullie hebben google?, heb net een postduif verstuurd om er achter te komen wat dat is.. :+

Zullen we maar weer huisjes bouwen ? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
SquareOne schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:47:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/7wlmk6.jpg

Wij hebben er trouwens geen, maar schijnt wel een enorm verschil te maken. Ik ben alleen niet zo van single purpose apparaten ondanks dat we plek zat hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Deveon op 09-11-2023 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
vqm schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:07:
[...]

Hey je eerste post. Welkom. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:24
Ja, eerlijk. Een rijstkoker is een fantastisch apparaat. Je hebt geen omkijken naar het koken van rijst. Dat is gewoon heel lekker. Altijd perfect gemaakte rijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Vandaag inmeetdag gehad. Leuk om het huis te zien, jammer dat alles zo afgeplakt was voor het spacken dat er niks in te meten viel 😂

Verder zoals bij de vorige kijkdag is alles erg netjes. Behalve een flink overhangend inbouwbad. dat komt zeker een centimeter of twee over de al betegelde ombouw heen. Het zal nog gekit moeten worden, maar ik zag zelf zo 1-2-3 geen ruimte om dit te herstellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GGT5XlHS1CY5oFvN9lEGFY5gDrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4axAMEDtvxkzfLrCOwIBey5I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:37

vizion88

Modereer deze reactie

TRD07 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:34:
[...]

Benieuwd welk lijstje met keurmeesters je al hebt, aangezien dat bij ons binnenkort ook nodig gaat zijn :)
Ik ben ook wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
twi schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:13:
Vandaag inmeetdag gehad. Leuk om het huis te zien, jammer dat alles zo afgeplakt was voor het spacken dat er niks in te meten viel 😂

Verder zoals bij de vorige kijkdag is alles erg netjes. Behalve een flink overhangend inbouwbad. dat komt zeker een centimeter of twee over de al betegelde ombouw heen. Het zal nog gekit moeten worden, maar ik zag zelf zo 1-2-3 geen ruimte om dit te herstellen.

[Afbeelding]
Dat kan de tegelaar wel oplossen, desnoods een Wedi bouwplaatje om het op te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:35
Weet iemand welke kleur(code?) tegels dit zijn? Vind ze heel mooi en zou ze in de toekomst willen gebruiken.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 15:30
kw_nl schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:18:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
welke rails heb jij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:55
oinkoink12 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 01:34:
[...]

Ziet er uit als lucide track.

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:47
Alcides schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 00:44:
Weet iemand welke kleur(code?) tegels dit zijn? Vind ze heel mooi en zou ze in de toekomst willen gebruiken.

***members only***
De witte kleur op de bakstenen komt door het keimwerk. De grijze daaronder verkopen ze vgm als mangaan.

Edit: verkeerd gekeken, dacht dat ze helemaal wit waren. (warm licht filter op de telefoon aan :+)

[ Voor 11% gewijzigd door ThePsycho op 10-11-2023 08:54 ]

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
oinkoink12 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 01:34:
[...]

Van Qub :)
overtones schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 05:56:
[...]

Ziet er uit als lucide track.
Zou best kunnen dat Qub een rebrand is daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Laatst online: 04-04 18:56
LordBusiness schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:30:
[...]
Heb m'n systeem hier even grof nagemaakt, kom op 3500 euro inkoop, dus dan zou 5000 euro prima kunnen met wat projectinkoopvoordeel en montage.
Goed om te weten, we weten pas recent dat het 12 panelen worden. Vraag staat uit, of we een deel terug krijgen. Lijkt me wel aangezien we in 2022 hebben getekend.

Ik vroeg me wel af hoe ze daar nu mee omgaan. Staat er dan x voor de zonnepanelen, en y voor de rest? Waarbij voor de eerste geen btw wordt gerekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 23:36
Alcides schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 00:44:

***members only***
De bakstenen lijken hard op de onze, zijnde nelissen maranello

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
Diablow schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 07:38:
[...]

Goed om te weten, we weten pas recent dat het 12 panelen worden. Vraag staat uit, of we een deel terug krijgen. Lijkt me wel aangezien we in 2022 hebben getekend.

Ik vroeg me wel af hoe ze daar nu mee omgaan. Staat er dan x voor de zonnepanelen, en y voor de rest? Waarbij voor de eerste geen btw wordt gerekend?
Nee, ik kreeg gewoon een creditnota die we op de volgende verkoopfactuur mogen minderen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
Ik weet dat Toppe hier goede ervaring had met Huiskeur. Niet te verwarren met Woningkeur die eerder genoemd is. Met dhr. Cor, die werkt daar echter niet meer.
Huiskeur lijkt gelinkt te zijn aan Prosperos met vestiging in Nijmegen en Utrecht.

Zelf ervaring met een keurder (Jelle) via https://www.nrbi.nl/onze-bouwkundig-inspecteurs
Hierbij niet ontevreden, maar ook niet super enthousiast voor het magere rapport dat opgeleverd was (eigenlijk een kopie van de bouwkundige gebreken die ik zelf al gezien had). En een andere Tweaker hier had zelfs helemaal geen rapport gekregen via een andere keurder bij het nrbi.

En dan heb je altijd nog Vereniging eigen Huis. Prima, doorsnee, lekker flexibel, verwacht vooral niet te veel. Je weet ook niet wie je woning komt keuren.

Als je geen zorgen hebt, dan zou ik lekker voor VEH gaan. Heb je wel zorgen of lastigere vraagstukken, zou ik eerst even contact opnemen met een partij die wat meer persoonlijk contact biedt.

Edit: wellicht ten overvloedde, maar als je alleen laat keuren tijdens de oplevering houd er rekening mee dat het puur een visuele controle is. Een issue met kookgroepen, zoals in de OP genoemd, wordt zeker door een VEH keurder niet beoordeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Draakje5 op 10-11-2023 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:55
LordBusiness schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:17:
[...]
Nee, ik kreeg gewoon een creditnota die we op de volgende verkoopfactuur mogen minderen. :)
Dat is fijn, onze panelen zijn indaks en verzorgen dus ook een stuk dakbedekking. Dan moet je wel btw betalen maar mag je het wel terugvragen. Echter maar 30% van de btw omdat de panelen dus meerdere functies hebben. En dat proces bij de belastingdienst is een hel, je moet je registreren als kleine ondernemer en zo de btw terugvragen...

Kortom een heel gedoe voor een klein bedrag.

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vuurtjih
Oplevering 30-11 *O*

Alleen wel een week later dan de planning... Nu past het niet qua opstookprotocol. Het droogstookprotocol wordt wel uitgevoerd, door de aannemer bij ingebruik name warmtepomp. Twijfels of we nu de boel moeten verzetten of het zo maar laten...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 16:59
Bij ons zijn ze ein-de-lijk begonnen met de bekisting voor de fundering. Eind Juni de palen erin en sindsdien niks gebeurd.. voorste stuk van het project is al volledig gemetseld en dak zit erop... Verwachting is nog wel steeds Juni.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• keeperson
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:43
Vanmiddag hier even op de bouw gaan kijken. Schiet al aardig op!
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Ken Wood schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:41:
[...]

Dus dan heb je totaal drie vriezers? Of heb je geen vriezer in de keuken? Ieder zijn afweging, maar voor een keuken komt het praktisch gebruik voor mij op de eerste plaats en daarna pas design. Vaak gaan die twee goed samen trouwens. Wij hebben ook overwogen om een aparte vriezer in de berging te plaatsen, maar afgezien van de ruimte kost dit ook weer extra stroom en extra heen en weer lopen. Vaak plaatsen mensen dan ook nog een 15 jaar oude tweede koelkast of vriezer in de bijkeuken die helemaal veel energie vreet.
Geen vriezer in de keuken, dus alleen in de bijkeuken en dat is geen stokoude :)

De bijkeuken is 2 stappen vanuit de keuken, dus ver lopen is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:57
Heeft iemand nog een goede tip voor goede, makkelijk te monteren, plafonniere waar een Philips Hue E27 (warm wit) in past? Liefst 1 design voor de slaapkamer en een andere voor overloop/garage etc?

Lees veel negatieve feedback op bv. de goedkope Gamma Phoenix welke lastig te monteren is en geen Hue E27 in past..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Haodeyoude schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 07:08:
Heeft iemand nog een goede tip voor goede, makkelijk te monteren, plafonniere waar een Philips Hue E27 (warm wit) in past? Liefst 1 design voor de slaapkamer en een andere voor overloop/garage etc?

Lees veel negatieve feedback op bv. de goedkope Gamma Phoenix welke lastig te monteren is en geen Hue E27 in past..
Moet er perse e27 in of kan GU10 ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:57
Draakje5 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 07:41:
[...]

Moet er perse e27 in of kan GU10 ook?
Mag ook GU10 zijn indd maar wel graag een strak model wat tegen het plafond zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Haodeyoude schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 07:08:

Een Hue model geen optie/buiten budget?
Wij hebben deze op de overloop hangen:
https://www.coolblue.nl/p...white-ambiance-zwart.html

Te krijgen in wit/zwart en s/m/l of vierkant.
Denk dat je met een beetje goed los model en een gu10 hue lamp redelijk richting deze prijs gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:41
Vanochtend even rondje om de nieuwbouw gelopen. Voor het eerst in de mist.
Eerder deze week een nieuwsbrief ontvangen met daarin gemeld dat de vermoedelijke opleverdatum toch iets later zal zijn dan verwacht. Verwachting was medio januari, echter door de hoeveelheid regen van de afgelopen weken, hebben ze nog geen begin kunnen maken met het aanleggen van de weg/lantaarnpalen etc. Dat is nu drie weken vertraagd. Onduidelijk is nu nog of er tijdens de komende feestdagen wordt gewerkt of niet. Wij houden nu rekening met februari.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6TUZswV1IK8K8Lt5wW_hyrUlwRs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/klNTEfywgLIGHsimFya0WqPF.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Brains Bush schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:49:
Vanochtend even rondje om de nieuwbouw gelopen. Voor het eerst in de mist.
Eerder deze week een nieuwsbrief ontvangen met daarin gemeld dat de vermoedelijke opleverdatum toch iets later zal zijn dan verwacht. Verwachting was medio januari, echter door de hoeveelheid regen van de afgelopen weken, hebben ze nog geen begin kunnen maken met het aanleggen van de weg/lantaarnpalen etc. Dat is nu drie weken vertraagd. Onduidelijk is nu nog of er tijdens de komende feestdagen wordt gewerkt of niet. Wij houden nu rekening met februari.

[Afbeelding]
Tijdens de feestdagen zijn ze net als scholen met verlof. Althans dat was bij ons vorig jaar.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:41
CycloneX schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:33:
[...]

Tijdens de feestdagen zijn ze net als scholen met verlof. Althans dat was bij ons vorig jaar.
Dat zou bij ons vorig jaar ook het geval zijn, echter waren er best veel werknemers uit het buitenland en die wilden graag doorwerken. Dus werd er doorgebouwd vanuit de aannemer.

Nu denk ik dat het inderdaad stil ligt met de feestdagen omdat de wegaanleg/openbare voorzieningen vanuit de gemeente wordt uitgevoerd.

We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:12
Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.

De houtskeletbouwpanelen worden aan de binnenzijde afgewerkt met gipsplaten zoals hieronder te zien. De grote naden en schroefgaten worden nog gevuld en gladgestreken. Echter zullen er geen hoekprofielen worden geplaatst en wordt het niet veel strakker dan dit.

Onze behanger vindt dit niet behangklaar (want onmogelijk om die hoeken netjes te doen) en moet al deze wanden eigenlijk voorbereiden om netjes te kunnen behangen. Dit kost allemaal extra tijd en geld…

Ik wil het daarom met de aannemer bespreken bij de vooroplevering. Ik wil voorkomen dat het een welles-nietes discussie wordt over wat behangklaar is en wat niet. Iemand nog tips die ik kan gebruiken om mijn verhaal sterker te maken of ben ik gek en is dit gewoon behangklaar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUm5HMrtkSlQX18C0zuGUte6pSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D70Va4C59V5jkdWZGbtrFQYz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
Even terug gekeken naar hoe dit bij mij destijds is opgelost. Geen hoekprofielen maar is gewoon dichtgesmeerd/kit. Tot op heden zit het renovlies hier nog strak omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43
vuurtjih schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:25:
Oplevering 30-11 *O*

Alleen wel een week later dan de planning... Nu past het niet qua opstookprotocol. Het droogstookprotocol wordt wel uitgevoerd, door de aannemer bij ingebruik name warmtepomp. Twijfels of we nu de boel moeten verzetten of het zo maar laten...
Nieuwbouw met vloerverwarming en warmtepomp is per definitie ZLTV. Hooguit 28 graden vloertemperatuur. Wat wil je daar aan opstoken?

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Pagina: 1 ... 258 ... 359 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.