rubenos schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:58:
[...]
Zelfde keukenleverancier, zelfde vraag. Ik heb toen een conceptplanning gemaakt in sheets waar ik de opleverdatum kan aanpassen en alles verschuift. Het werd week 7. Ik heb er aardig wat lucht ingehouden met het idee dat als het echt sneller gaat en ik al wil verhuizen, een week zonder keuken niet ideaal, maar wel te overleven is. Als de muren en gietvloer gedaan zijn, ga ik zelf verven en met name kamers van de kinderen wil ik echt af hebben, ook met bijv. nieuwe kledingkasten, voor we verhuizen.
[Afbeelding]
Misschien heb je er wat aan. Of zie ik iets cruciaals over het hoofd en zijn er ervaringstips hier :-)
Edit: ik moet dus ook nog verhuizen. Q1 hoop ik

Ik heb destijds in 4 weken vanaf oplevering alles 'geregeld': het was nog wel heel even spannend of het stucwerk op tijd droog was, maar dat was gelukt.
Hierbij heb ik de volgende zaken gedaan:
Vrijdag oplevering
zaterdag boren gaten gashaard
maandag plaatsen gashaard
dinsdag stuccen (hele woning ex plafonds)
1,5 week laten drogen
zaterdag schilderen wanden
maandag tot vrijdag vloerbedekking gehele woning (bg: plak pvc, 1e tapijt 2e vinyl, trappen tapijt)
maandag en dinsdag keuken plaatsen
woensdag wandmeubel rondom gashaard plaatsen
donderdag betoncire op het meubel rond gashaard dit is in een later stadium 'afgelakt' maar dat geeft geen bende
Vrijdag verhuizen
Dus het kan snel gaan, en ik had een stucadoor die in 1 dag het hele huis deed (clubje mensen), dat scheelt gewoon echt want die droogtijd tikt gewoon door.
En key is hierbij een zekere mate van flexibiliteit, en echt kunnen rekenen op mensen: ik ben die uitvoerder die om 8 uur belt waar blijft iedereen. Maar conclusie is wel dat ik een maand dubbele lasten heb bespaard.
En ook iedereen doordringen van je strakke planning: vloerenboer is eerst begonnen bij de pvc vloer voor de keuken, zodat de keukenboer er altijd in kon, en is daarna pas naar boven gegaan. Was hij daar een dagje uitgelopen was dit geen probleem geweest.
Nu had ik ook nooit 2 bedrijven over de vloer, dan heb je nooit ruzie over wie wat gesloopt heeft.
En ik was zelf veel aanwezig, want ik heb de wanden van de slaapkamer zelf behangen, ideaal, want als er dan een vraag is van de stucadoor, of de gashaardboer of de keukenboer ben je altijd in de buurt.
[
Voor 4% gewijzigd door
Sammy_tukker op 07-11-2023 11:00
]