Dat wordt alle voegen eruit bikken en ik zou met niks anders akkoord gaan. Ze gaan het oplossen door ze te behandelen met een coating, maar no way dat dat houdt voor de levensduur van je woning 50+ jaar. Zo'n voeg is 1-1,5cm diep. Behandelen met een coating gaat nooit die hele voeg herkleuren.
Bij ons zijn ze ondertussen begonnen met de muren en de verdiepingsvloeren. Zal binnenkort nog een uitgebreide update gaan plaatsen. Echter heb ik nu toch een situatie waarvan ik graag wil weten of ik hier nu melding van moet maken bij de uitvoerder, gezien het nu nog makkelijk kan worden aangepast.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
@Anoniem: 36835 was het bij jou dat ze een deel hebben behandeld?Sand0rf schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:42:
![]()
![]()
![]()
[Afbeelding]
Gister bij ons nieuwbouwhuis wezen kijken, de bouw vordert en de oplevering staat nu voor februari gepland. Alleen lijkt het erop dat ze op de begane grond de verkeerde kleur voeg hebben gebruikt. De kleur zoals op de 1e en 2e verdieping is de kleur zoals in de technische omschrijving staat (Beamix 2774 Antracietgrijs) maar de begane grond is een stuk lichter en ook nog eens een stuk slordiger gedaan.
We hebben het aangegeven bij de bouwer en die hebben het onder hun aandacht. Mocht de kleur niet goed zijn dan zullen ze het voor de oplevering behandelen. Geen idee wat dat inhoudt maar ik heb niet echt behoefte aan een truukje om het er bij oplevering goed uit te laten zien en dat ik dan over een paar jaar kleurverschil heb...
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Anoniem: 36835
Ja een vlek op de gevelstenen, maar dit is wel een erg lompe fout.Toppe schreef op donderdag 22 december 2022 @ 17:25:
[...]
@Anoniem: 36835 was het bij jou dat ze een deel hebben behandeld?
Wij laten de zolder ombouwen tot 2 kamers (standaardoptie) met wat extra wcd en loze leidingen.896gerard schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:46:
[...]
Zijn hier überhaupt mensen met een vanaf de bouw uitgevoerde zolder als 'slaapkamer' met type D ventilatie? (bij ons is de zolder opgeleverd als onbenoemde ruimte).
[...]
Members only:
Inloggen
De twee kamers blijven formeel onbenoemde ruimte, maar worden qua vv wel afgesteld op 22°. En er zijn ook gewoon ventielen in de tekening opgenomen. Dus ik ga ervan uit dat de ventilatie ook aan de minimale vereisten van het bouwbesluit voldoet. Enige probleem zal de lichtinval zijn, dus ik vermoed dat het daarom onbenoemde ruimte blijft.
[ Voor 8% gewijzigd door jvdmeer op 22-12-2022 20:22 . Reden: Tekening met dakraam geplaatst ]
Wes meer om aan te geven dat bijwerken wel kanAnoniem: 36835 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:31:
[...]
Ja een vlek op de gevelstenen, maar dit is wel een erg lompe fout.
Ik zou proberen daar een dakraam in te krijgen zodat je hem formeel als verblijfsruimte kan bestempelen. Mocht je ooit willen verkopen dan scheelt dat serieus.jvdmeer schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:19:
[...]
Wij laten de zolder ombouwen tot 2 kamers (standaardoptie) met wat extra wcd en loze leidingen.
***members only***
De twee kamers blijven formeel onbenoemde ruimte, maar worden qua vv wel afgesteld op 22°. En er zijn ook gewoon ventielen in de tekening opgenomen. Dus ik ga ervan uit dat de ventilatie ook aan de minimale vereisten van het bouwbesluit voldoet. Enige probleem zal de lichtinval zijn, dus ik vermoed dat het daarom onbenoemde ruimte blijft.
Offerte voor het sanitair is binnen
Iemand nog tips om de prijs te drukken?
Is dit aan de dure kant of zijn dit helaas normale prijzen?
Voor de tegels afspraak op 4 januari, dan weten we pas het totaal plaatje.

Members only:
Inloggen
Iemand nog tips om de prijs te drukken?
[ Voor 8% gewijzigd door vuurtjih op 22-12-2022 20:34 ]
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
-edit: knip-
[ Voor 97% gewijzigd door Aubergine op 13-07-2023 21:09 ]
Tegelvloer lag er zelfs al in bij opleveringAubergine schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:43:
[...]
Heb hierbij wel het opstookprotocol goed kunnen uitvoeren? 6 weken lijkt mij krap.
Tot ze je badmeubel laten vallenvuurtjih schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:33:
Offerte voor het sanitair is binnen![]()
***members only***
Iemand nog tips om de prijs te drukken?![]()
[ Voor 96% gewijzigd door Aubergine op 13-07-2023 21:09 ]
Het meubel in eigen beheer doen en gewoon de “standaard” wasbak op laten hangen op de juiste plek.vuurtjih schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:33:
***members only***
Verder weet ik niet of jullie veel aanpassingen hebben gedaan aan de kranen; maar vaak zijn die makkelijk te vervangen en het valt me op dat ze bij ons echt de hoofdprijs rekenen (~2x de online prijzen).
Was even de verkeerde tekening... (heb ik 2 minuten later vervangen) In de huidige zit inderdaad een dakraam aan de achterzijde. De grote kamer aan de voorzijde houdt een klein raam en daar valt weinig aan te doen.Toppe schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:33:
[...]
Ik zou proberen daar een dakraam in te krijgen zodat je hem formeel als verblijfsruimte kan bestempelen. Mocht je ooit willen verkopen dan scheelt dat serieus.
Weet iemand of er er regels zijn (bouwbesluit, woningborg) voor het gebruik van een geisoleerde mantelbuis voor koud water in de woning (onder vloer, in kruipruimte)?
Bijv. leiding van meterkast naar fontein toilet of keuken.
En iemand advies over het onderstaande:
We hebben een buitenkraan die dmv een tap in de meterkast afgesloten moet worden. Nu zie ik bij veel andere woningen dat de leiding van de buitenkraan in de meterkast omhoog komt, die hebben 2 blauwe buizen in de meterkast. Bij ons maar 1, maar wel 1 extra in de koof ernaast. Zouden ze dat nog naar de meterkast trekken voor een stop aftap mogelijkheid? Vind het bijzonder dat er bij ons dus maar 1 uit de meterkast komt.
Bijv. leiding van meterkast naar fontein toilet of keuken.
En iemand advies over het onderstaande:
We hebben een buitenkraan die dmv een tap in de meterkast afgesloten moet worden. Nu zie ik bij veel andere woningen dat de leiding van de buitenkraan in de meterkast omhoog komt, die hebben 2 blauwe buizen in de meterkast. Bij ons maar 1, maar wel 1 extra in de koof ernaast. Zouden ze dat nog naar de meterkast trekken voor een stop aftap mogelijkheid? Vind het bijzonder dat er bij ons dus maar 1 uit de meterkast komt.
:strip_exif()/f/image/BBw8kKcdzEd0FYXp15LcC1Gn.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 65% gewijzigd door Draakje5 op 22-12-2022 21:36 ]
Wij moeten sowieso schuiven i.v.m. het bad.Aubergine schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:46:
[...]
Wij laten alleen tegels doen. Leiding op juiste plek en achteraf zelf meubels/sanitair plaatsen.
Kan hier alleen sanitair i.c.m. tegels volgens mij, dan moeten we alles casco doen.
Meubel is wellicht nog een optie: al moet het sowieso verplaatst worden i.v.m. het bad.siddler schreef op donderdag 22 december 2022 @ 21:02:
[...]
Het meubel in eigen beheer doen en gewoon de “standaard” wasbak op laten hangen op de juiste plek.
Verder weet ik niet of jullie veel aanpassingen hebben gedaan aan de kranen; maar vaak zijn die makkelijk te vervangen en het valt me op dat ze bij ons echt de hoofdprijs rekenen (~2x de online prijzen).
We hebben idd wel een andere kraan op het meubel, i.v.m. een kom met losstaande kraan.
Ah, dan denk ik dat je een verlaagd plafond krijgt boven het overloopje en dan boven de deuren roosters. Omdat er mv boven de deuren staat. Is ook logisch, dan hoeven ze maar 1x omhoog. Die buizen nemen aardig wat ruimte in.jvdmeer schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:19:
[...]
Wij laten de zolder ombouwen tot 2 kamers (standaardoptie) met wat extra wcd en loze leidingen.
***members only***
Kijk eens goed naar wat de spiegel kost, gemiddelde badkamerleverancier schroomt niet om daar 700-800 euro voor te vragen.vuurtjih schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:33:
***members only***
Als je de badkamer casco laat opleveren en het zelf laat doen door een andere installateur wordt het niet echt goedkoper ben ik bang.vuurtjih schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:33:
***members only***
Wij zijn nu ook met de badkamer bezig. We zitten te denken aan een bouwkundige wand met nis. Maar omdat dat via de tegelzetter gaat, is er nog geen prijs beschikbaar. Heb al wel om een indicatie gevraagd, maar misschien iemand een idee waar ik rekening mee kan houden?
Ik vermoed dat dit ook zoiets is wat later een stuk goedkoper kan. Maar het is wel fijn als we de douche gelijk kunnen gebruiken. Vooral ook omdat het nieuwe huis een uur rijden van het huidige huis is.
Ik vermoed dat dit ook zoiets is wat later een stuk goedkoper kan. Maar het is wel fijn als we de douche gelijk kunnen gebruiken. Vooral ook omdat het nieuwe huis een uur rijden van het huidige huis is.
Wij betaalden €1100 voor een wand en een nis. Hier zat een stelpost in van (ik dacht) €40 per vierkante meter voor het tegelwerk.Diablow schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:27:
Wij zijn nu ook met de badkamer bezig. We zitten te denken aan een bouwkundige wand met nis. Maar omdat dat via de tegelzetter gaat, is er nog geen prijs beschikbaar. Heb al wel om een indicatie gevraagd, maar misschien iemand een idee waar ik rekening mee kan houden?
Dit waren voor ons de kosten van de wand met nis:Diablow schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:27:
Bouwkundige scheidingswand maken: 285
Nis sparen: 136
Loooox rvs inbouwnis 600x300: 340
Extra tegels verwerken (standaard lijm en standaard tegels 3m2): 150
Toeslag scheidingswand betegelen: 190
Toeslag nis omtegelen: 183
In totaal met btw er nog bij dus bijna 1550 euro. Dat is dan nog met de standaard tegels, die wij nog vervangen hebben met de onze gekozen tegels.
Zonder nis, maar inclusief verplaatsing douche standaard kosten en montage van de easydrainDiablow schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:27:
:strip_exif()/f/image/mKUIhCIfwQMCRp8RKmVQ6dj6.jpg?f=fotoalbum_large)
Tegels komen er dan nog bij uiteraard. Maar denk niet dat je er heel bang voor moet zijn eerlijk gezegd. Het is toch een behoorlijk essentieel onderdeel van het ontwerp denk ik?
Zonde dat de verkoper bij van Wanrooij de nis jiet eens genoemd heeft, en toen ik ermee kwam het uiteraard te laat was ...

[ Voor 91% gewijzigd door Aubergine op 13-07-2023 21:10 ]
Dat is goedkoop. Bij ons €2800. Edit, opgezocht: €2050.Aubergine schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:34:
Wij krijgen net te horen dat een master-master i.p.v. master-slave 1025 EU kost. Is dat altijd zo goedkoop? Had het veel duurder ingeschat. Is dit ook iets wat je achteraf kan realiseren?
-
Ben een nis ook volledig vergeten, nu al spijt van. In ons tijdelijke huis is het een onhandige rommel zonder iets om wat op te zetten. Iemand stijlvolle oplossingen voor achteraf?
[ Voor 3% gewijzigd door rubenos op 23-12-2022 09:39 ]
Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW
Wij hebben ook Van Wanrooij, nog niet begonnen aan de bouw dus kan nog niets zeggen over de kwaliteit... Een wand met nis excl. tegels kost bij ons 815 euro.
Al met al hebben wij 6500 extra voor de badkamer en 2 wc's betaald. Hiervoor hebben we: andere wandtegels, muurtje met nis, wastafelmeubel, regendouche, andere kranen, vloertegel tegen het bad en vast nog wat andere dingen die ik ben vergeten. We hebben de standaard vloertegels genomen en een upgrade voor de wandtegels. Voor het gesprek hadden we ons budget genoemd en de verkoper heeft toen opties laten zien binnen het budget en daaruit hebben we gekozen.
Verder kregen we gisteren een nieuwsbrief, de planning is nu dat ze in maart gaan starten met het boren van de bronnen. Eerder werd januari gecommuniceerd dus dat is wat jammer
Ook hoopte ik dat ze qua bouwen en opleveren de volgorde van bouwnummers zouden aanhouden (wij hebben nummer 7
), maar dat is omgekeerd dus wij zijn het bijna het laatste blok
Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen
Al met al hebben wij 6500 extra voor de badkamer en 2 wc's betaald. Hiervoor hebben we: andere wandtegels, muurtje met nis, wastafelmeubel, regendouche, andere kranen, vloertegel tegen het bad en vast nog wat andere dingen die ik ben vergeten. We hebben de standaard vloertegels genomen en een upgrade voor de wandtegels. Voor het gesprek hadden we ons budget genoemd en de verkoper heeft toen opties laten zien binnen het budget en daaruit hebben we gekozen.
Verder kregen we gisteren een nieuwsbrief, de planning is nu dat ze in maart gaan starten met het boren van de bronnen. Eerder werd januari gecommuniceerd dus dat is wat jammer
Lijkt net alsof begane grond meer last heeft van compressie.Sand0rf schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:42:
![]()
![]()
![]()
[Afbeelding]
Gister bij ons nieuwbouwhuis wezen kijken, de bouw vordert en de oplevering staat nu voor februari gepland. Alleen lijkt het erop dat ze op de begane grond de verkeerde kleur voeg hebben gebruikt. De kleur zoals op de 1e en 2e verdieping is de kleur zoals in de technische omschrijving staat (Beamix 2774 Antracietgrijs) maar de begane grond is een stuk lichter en ook nog eens een stuk slordiger gedaan.
We hebben het aangegeven bij de bouwer en die hebben het onder hun aandacht. Mocht de kleur niet goed zijn dan zullen ze het voor de oplevering behandelen. Geen idee wat dat inhoudt maar ik heb niet echt behoefte aan een truukje om het er bij oplevering goed uit te laten zien en dat ik dan over een paar jaar kleurverschil heb...
Bij ons was er standaard al een bouwkundige wand ingetekend.. Raab Karcher wist ons te vertellen dat het uitvoeren van een nis in diezelfde bouwkundige wand een slordige € 1.000 zou kosten..
Ook ik houd me dus aanbevolen voor een mooie oplossing achteraf
Ook ik houd me dus aanbevolen voor een mooie oplossing achteraf
Ligt eraan hoe ze het aanleggen. Heb je standaard overal vloerverwarming? Of heb je boven ook radiatoren?Aubergine schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:34:
Wij krijgen net te horen dat een master-master i.p.v. master-slave 1025 EU kost. Is dat altijd zo goedkoop? Had het veel duurder ingeschat. Is dit ook iets wat je achteraf kan realiseren?
In ons project (start bouw 2019, dus ouder bouwbesluit), was de begane grond standaard vloerverwarming en boven radiatoren, per kamer 1. De radiatoren kunnen los open/dicht, zonder beneden te verwarmen, dus was standaard al master/master bij ons.
Wij hebben ervoor gekozen om de eerste en tweede ook te voorzien van vloerverwarming over de hele verdiepingen. Dit kostte uiteraard wel meer, maar daarmee hebben we per kamer een eigen master zone die je dus los van elkaar kan aansturen met een vloerverwarmingsverdeler per verdieping. In de woningen die boven radiatoren hebben, zijn geen (zichtbare) verdelers geplaatst op de bovenverdiepingen.
Als in jouw geval vloerverwarming al standaard is op elke verdieping, is de kans groot dat de verdelers er al zitten, maar dat ze standaard geen aansturing per kamer aanbrengen met een besturing per lus.
Afhankelijk van het merk waarmee ze werken zit je ergens tussen de €250-€750 aan spullen om dit voor bijvoorbeeld 5-6 lussen te regelen. Een grote kamer heeft vaak 2 lussen, kleinere vaak maar 1 lus.
Als die verdelers er al zitten standaard, kan je het wel achteraf doen, echter kan je dan enkel werken met draadloze thermostaten, omdat er uiteraard geen thermostaten per kamer aangelegd zijn inclusief bedrading, maar hier zijn op zich ook genoeg opties in. Ben je wel duurder uit qua spullen. Dus acht de kans klein dat je echt goedkoper uit gaat zijn dan wat zij nu aanbieden, of is hun upgrade ook draadloze aansturing?
[ Voor 99% gewijzigd door Aubergine op 13-07-2023 21:10 ]
Dat ligt dan aan het systeem wat er standaard geplaatst wordt. In ons geval praten de systemen op de verschillende verdiepingen niet met elkaar, omdat we geen ketel hebben die aan/uit hoeft, is dat geen probleem, open = warm water door leidingen, dicht = geen water door de leidingen. Dus aansturing is heel simpel met stadswarmte.Aubergine schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:59:
[...]
We hebben als het goed is vv op elke verdieping en elke ruimte heeft al zijn eigen thermostaat. Volgens deze site https://www.wth.nl/nieuws...rt-lees-hier-de-oplossing zou het blijkbaar ook voor enkele honderden euro's kunnen.
Vraag me af wat ze voor dat bedrag dan precies doen, plaatsen ze daarvoor hele andere thermostaten/elektrisch systeem wat de aansturing doet? Of plaatsen ze enkel een relais dat de warmtepomp aan/uit kan zetten aan de hand van de vraag van een willekeurige thermostaat.
Er zijn meerdere systemen van Honeywell, tado en nog wat andere grote en kleine merken die dit voor je kunnen doen. Maar als je daarvoor achteraf het hele systeem moet vervangen qua elektronische aansturing, omdat ze een of ander 'exotisch' merk gebruiken voor de standaard installatie, zal je niet veel goedkoper uit komen dan met wat zij nu bieden.
Is er iets bekend van de gebruikte merken/types bij de standaard optie en bij de upgrade? Zeker als elke kamer al een thermostaat heeft, is het raar dat ze niet standaard master/master doen. Want de meeste besparing zit juist in niet de thermostaten per ruimte aanleggen...
Wij hebben 400 euro betaald voor een extra muurtje. Weet even niet 100% zeker of de nis zelf inclusief dat bedrag was. Nis is 60x30 bij ons.Diablow schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:27:
[ Voor 98% gewijzigd door Aubergine op 13-07-2023 21:10 ]
Aansturing van warmtepomp zal iets anders zijn, zeker als je ook kan koelen. Maar een thermostaat blijft een systeem dat een klep/motor open/dicht zet en bij master/master dus tegelijkertijd ook de ketel aan/uit/modulerend instelt aan de hand van de vraag van een willekeurige thermostaat.Aubergine schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:16:
[...]
Dank voor je uitgebreide antwoord! Gaan we nog even navragen. Maakt het ook nog een verschil dat wij een warmtepomp hebben ipv stadsverwarming?
Daar heb je specifieke systemen voor nodig die kunnen verwarmen en koelen qua aansturing, maar zijn ook zat merken in die dat kunnen. Thermostaat en regelsysteem hoeven ook niet 1 merk te zijn, zolang ze met dezelfde voltages werken werkt het gewoon, alleen bij draadloze aansturing heb je wel meestal 1 systeem/merk nodig.
Ben niet helemaal mee met de Nederlandse terminologie, maar als ik de discussies hier een beetje volg, dan wil je bij een warmtepomp liever geen aparte thermostaten. Ipv wil je maximale doorstroming zodat je de aanvoertemperatuur zo laag mogelijk kunt zetten (wat veel hogere rendementen oplevert).Aubergine schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:16:
[...]
Dank voor je uitgebreide antwoord! Gaan we nog even navragen. Maakt het ook nog een verschil dat wij een warmtepomp hebben ipv stadsverwarming?
Spiegel zit op iets van 440 ex, dus dat valt in die zin nog mee.tomtom901 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:15:
[...]
Kijk eens goed naar wat de spiegel kost, gemiddelde badkamerleverancier schroomt niet om daar 700-800 euro voor te vragen.Wastafelmeubel kan denk ik ook wel (wat) goedkoper, maar het klinkt nog niet heel gek om eerlijk te zijn.
Ben bang dat het normale prijzen zijn, als ik iedereen hier zo hoor. Thanks voor het meekijken!
Je vergeet waarschijnlijk de 250-300 euro installatiekosten die ze rekenen voor het boren van 2 gaatjes en het aansluiten van een stekkertjevuurtjih schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:41:
[...]
Spiegel zit op iets van 440 ex, dus dat valt in die zin nog mee.
Ben bang dat het normale prijzen zijn, als ik iedereen hier zo hoor. Thanks voor het meekijken!
Wij krijgen ook Master-Master met daarbij Uponor Smatrix thermostaten in de slaapkamers. Deze zijn echter analoog, een upgrade naar digitale via de aannemer is wel een flinke kostenpost.BiG-GuY schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:31:
[...]
Aansturing van warmtepomp zal iets anders zijn, zeker als je ook kan koelen. Maar een thermostaat blijft een systeem dat een klep/motor open/dicht zet en bij master/master dus tegelijkertijd ook de ketel aan/uit/modulerend instelt aan de hand van de vraag van een willekeurige thermostaat.
Daar heb je specifieke systemen voor nodig die kunnen verwarmen en koelen qua aansturing, maar zijn ook zat merken in die dat kunnen. Thermostaat en regelsysteem hoeven ook niet 1 merk te zijn, zolang ze met dezelfde voltages werken werkt het gewoon, alleen bij draadloze aansturing heb je wel meestal 1 systeem/merk nodig.
Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW
Wij hebben een Novellini dubbele planchet aan het glas hangen. Kan aardig wat op staan.rubenos schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:37:
[...]
Dat is goedkoop. Bij ons €2800. Edit, opgezocht: €2050.
-
Ben een nis ook volledig vergeten, nu al spijt van. In ons tijdelijke huis is het een onhandige rommel zonder iets om wat op te zetten. Iemand stijlvolle oplossingen voor achteraf?
Als je een beetje creatief bent, kan je hem ook aan de muur hangen.
[ Voor 5% gewijzigd door Source90 op 23-12-2022 15:34 ]
Cool, maar waarom 250 euro?Source90 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:29:
[...]
Wij hebben een Novellini dubbele planchet aan het glas hangen. Kan aardig wat op staan.
Als je een beetje creatief bent, kan je hem ook aan de muur hangen.
Design +100,- , Inflatie + 10%, Mat zwart +30,- , Laag verkoop volume +20,- dan ben je een heel eind denk ik
psycho-realm schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:02:
https://geldsnor.nl/recir...ken-warmteverlies-kosten/
Deze leek me leuk hier te delen met jullie
Je kan wel merken dat dat blog 1,5 jaar geleden geschreven is.Om de 1.1 miljoen BTU te compenseren heb ik bijgevolg op jaarbasis 34m3 gas nodig. Dit kost ongeveer 26,52 EUR. Ongeveer 4x zo goedkoop als het vervangen van de koolstoffilters.
Maar wel interessant om even een idee te krijgen waar het over gaat.
Als design een argument is voor de prijs, dan mochten ze dat wel beter uitlichten met de fotos. Nu lijkt het een Ikea artikel ter waarde van 20 euro.vormulier schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:17:
[...]
Design +100,- , Inflatie + 10%, Mat zwart +30,- , Laag verkoop volume +20,- dan ben je een heel eind denk ik
[ Voor 5% gewijzigd door ObiTewodros op 23-12-2022 20:12 ]
Hoe durven ze in deze tijd nog analoge te plaatsen… En technisch ja, meeste thermostaten zijn 24V, echter de Nest (EU versie) en ook tado kunnen geen vloerkoeling. Je moet dan een systeem hebben dat meestal een extra relais kan schakelen.rubenos schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:26:
[...]
Wij krijgen ook Master-Master met daarbij Uponor Smatrix thermostaten in de slaapkamers. Deze zijn echter analoog, een upgrade naar digitale via de aannemer is wel een flinke kostenpost.Ben nu toevallig aan het uitvogelen of de thermostaat afhankelijk is van het regelsysteem. We hebben vloerverwarming en vloerkoeling. Het is 24V dus ik ga er vanuit dat bijv Nest thermostaten (ook 24V) hier tezijnertijd ook eenvoudig zelf op geïnstalleerd kunnen worden, of zie ik iets over het hoofd?
De Nest zijn sowieso niet goed voorbereid op multizone systemen met vloerverwarming dan kan je beter kijken naar iets als Honeywell EvoHome, maar als je alles moet vervangen qua elektronische componenten, weet ik niet of je niet goedkoper uit bent met de optie vanuit de bouw. Wat vragen ze voor die aanpassing vanuit de bouw? En is dat dan enkel de thermostaten of passen ze meer aan?
[ Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 23-12-2022 20:16 ]
Anoniem: 36835
Tsja, dit zijn van die dingen die alleen mensen als jij en ik zien. In 99% van de gevallen gebeuren dit soort slordigheden op de bouw en wordt het gewoon weggemoffeld en zal nooit iemand er iets van zien en/of merken.NeonovA schreef op donderdag 22 december 2022 @ 17:00:
Bij ons zijn ze ondertussen begonnen met de muren en de verdiepingsvloeren. Zal binnenkort nog een uitgebreide update gaan plaatsen. Echter heb ik nu toch een situatie waarvan ik graag wil weten of ik hier nu melding van moet maken bij de uitvoerder, gezien het nu nog makkelijk kan worden aangepast.
***members only***
Zonder enige na regeling moet je systeem perfect waterzijdig ingeregeld zijn. Gezien je in Nederland ook vaak bewolking hebt en niet alle ramen aan 1 zijde zitten, heeft de zon ook nog invloed op wanneer in welke kamer warmte nodig is. Dus IMHO is naregeling wel degelijk nuttig. Het klopt dat je zo laag mogelijke aanvoertemperatuur wil, maar dat is niet zozeer omdat het een beter rendement geeft, maar meer om pendelen te voorkomen, wat niet goed is voor de levensduur van de warmtepomp. 25 graden of 30 graden maken zal qua COP niet veel uitmaken. Maar als je met 30 graden elke dag 2x zoveel compressor starts hebt zal dat op lange termijn voor een kortere levensduur zorgen van de compressor.Danferno schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:45:
[...]
Ben niet helemaal mee met de Nederlandse terminologie, maar als ik de discussies hier een beetje volg, dan wil je bij een warmtepomp liever geen aparte thermostaten. Ipv wil je maximale doorstroming zodat je de aanvoertemperatuur zo laag mogelijk kunt zetten (wat veel hogere rendementen oplevert).
Hi all,
Misschien een domme noob vraag dit, maar wij willen in onze toekomstige keuken zouden we een stuk verlaagd plafond boven onze keuken willen hebben. Zo kunnen we spotjes erin doen en onze keuken wat meer leven geven.
Nu vroeg ik me af; hoe noem je dit? Is het gewoon een verlaagd stuk plafond of heeft het een andere naam? (Zie foto)
Het verticale gedeelte zit er vanuit de bouw en kunnen we niet verplaatsen. Hier zit leidingwerk in.
Mocht iemand weten hoeveel het ongeveer kan kosten, zou dat mooi meegenomen zijn
Misschien een domme noob vraag dit, maar wij willen in onze toekomstige keuken zouden we een stuk verlaagd plafond boven onze keuken willen hebben. Zo kunnen we spotjes erin doen en onze keuken wat meer leven geven.
Nu vroeg ik me af; hoe noem je dit? Is het gewoon een verlaagd stuk plafond of heeft het een andere naam? (Zie foto)
Het verticale gedeelte zit er vanuit de bouw en kunnen we niet verplaatsen. Hier zit leidingwerk in.
Mocht iemand weten hoeveel het ongeveer kan kosten, zou dat mooi meegenomen zijn
/f/image/4mNZhfaY56Diwd0spKV7A5M0.png?f=fotoalbum_large)
Ja, tamelijk bizar. En bij het selecteren van de optie nergens benoemd. Ben er vanuit gegaan, net als iedereen binnen het project overigens. Uit de bouw is €160 per thermostaat. We hebben best wat ruimtes, dus een flinke - niet begrootte - kostenpost. Alhoewel ik voor die prijs altijd nog zelf digitale thermostaten passend bij het systeem kan bestellen.BiG-GuY schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 20:14:
[...]
Hoe durven ze in deze tijd nog analoge te plaatsen… En technisch ja, meeste thermostaten zijn 24V, echter de Nest (EU versie) en ook tado kunnen geen vloerkoeling. Je moet dan een systeem hebben dat meestal een extra relais kan schakelen.
De Nest zijn sowieso niet goed voorbereid op multizone systemen met vloerverwarming dan kan je beter kijken naar iets als Honeywell EvoHome, maar als je alles moet vervangen qua elektronische componenten, weet ik niet of je niet goedkoper uit bent met de optie vanuit de bouw. Wat vragen ze voor die aanpassing vanuit de bouw? En is dat dan enkel de thermostaten of passen ze meer aan?
En zo te lezen heeft het meer voeten in de aarde dan ik dacht. Komende weken even flink induiken voor de sluitingsdatum van deze optie dan maar. Dank voor de tips.
(Keuken)Ombouw?Olivertwist278 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 20:44:
Hi all,
[Afbeelding]
Koof?
Prijs hangt ook af van afwerking. bedoeling om het van MDF te maken die je bijv. zelf gaat schilderen? Of laat je het stucen en sauzen?
Wat betreft materiaal is het niet zo duur. Paar vuren balkjes en MDF plaatmateriaal of gipsplaten. De uren en afwerking gaat wat meer geld in zitten. Beetje timmerman zet dit wel in 1 dag in elkaar denk ik zo.
KoofOlivertwist278 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 20:44:
Hi all,
[Afbeelding]
Materiaal niet duur? Onder welke steen heb jij gelegen?SquareOne schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 20:54:
[...]
(Keuken)Ombouw?
Koof?
Prijs hangt ook af van afwerking. bedoeling om het van MDF te maken die je bijv. zelf gaat schilderen? Of laat je het stucen en sauzen?
Wat betreft materiaal is het niet zo duur. Paar vuren balkjes en MDF plaatmateriaal of gipsplaten. De uren en afwerking gaat wat meer geld in zitten. Beetje timmerman zet dit wel in 1 dag in elkaar denk ik zo.
5 grenen gegronde latjes en een tube kit: €100

@Toppe thanks allebei!SquareOne schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 20:54:
[...]
(Keuken)Ombouw?
Koof?
Nu weet ik nog niet hoe we het moeten aanpakken. Ik dacht zelf om het door een timmerman erin te laten zetten voor het huis gestuced en gesaust is om het vervolgens met de rest mee te laten stucen en schilderen door de stukadoor en schilder. Geen idee of dat wijsheid is, maar dat is een kwestie van onderzoek.
Ik ben in ieder geval nu een stapje verder
Hoe handig ben je? Opzich is ‘t niet eens zo gek ingewikkeld. Ik zou zelf voor gips gaan, voordeliger en sneller klaarOlivertwist278 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 21:07:
[...]
@Toppe thanks allebei!
Nu weet ik nog niet hoe we het moeten aanpakken. Ik dacht zelf om het door een timmerman erin te laten zetten voor het huis gestuced en gesaust is om het vervolgens met de rest mee te laten stucen en schilderen door de stukadoor en schilder. Geen idee of dat wijsheid is, maar dat is een kwestie van onderzoek.
Als in; geen duizend euro aan materiaal wat ik zo op het plaatje.Toppe schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 20:55:
[...]
Materiaal niet duur? Onder welke steen heb jij gelegen?
5 grenen gegronde latjes en een tube kit: €100
Prijzen zijn nu behoorlijk hoog, maar sinds vorig jaar pas eigen woning; voor die tijd kwam ik nooit in de bouwhandel, wellicht geen goed referentiekader
Als alles gestuct wordt zou ik inderdaad gips doen en gelijk mee laten nemen door stukadoorOlivertwist278 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 21:07:
[...]
@Toppe thanks allebei!
[ Voor 90% gewijzigd door Aubergine op 13-07-2023 21:10 ]
Hier oktober 2020 besteld voor 2022…Aubergine schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 22:02:
Iemand verklaarde mij vandaag voor gek dat ik nu al een keuken heb besteld voor oplevering Q2 2024.
Ik dacht dat dit vrij gebruikelijk was bij nieuwbouw - hoe kijken anderen hier naar?
En nog niet compleet
[ Voor 96% gewijzigd door Aubergine op 13-07-2023 21:10 ]
Dat ze alvast verkocht hebben. Ruimte innemen doet het niet en prijsstijgingen rekenen de gewoon weer aandeel volgende door.Aubergine schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 22:29:
[...]
Ai...
Wat is eigenlijk het voordeel voor keukenzaken om 2 jaar voor dato alvast een keuken te verkopen? Je weet dat alles duurder wordt dus je levert in op marges? Of zie ik het verkeerd?
De verkoop staat nu al in de boeken.Aubergine schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 22:29:
[...]
Ai...
Wat is eigenlijk het voordeel voor keukenzaken om 2 jaar voor dato alvast een keuken te verkopen? Je weet dat alles duurder wordt dus je levert in op marges? Of zie ik het verkeerd?
Helaas heb ik twee linker handen. Vandaar dat ik hoop dat de prijs zal meevallenToppe schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 21:11:
[...]
Hoe handig ben je? Opzich is ‘t niet eens zo gek ingewikkeld. Ik zou zelf voor gips gaan, voordeliger en sneller klaar

Zal vast ook voor het merk betalen. Anderzijds is dit een heel stuk dikker materiaal dan bijvoorbeeld Grohe. Gepoadercoat in zwart of wit kost ook wat. Ze hebben trouwens ook eigen monteurs in dienst, moeten ook betaald worden
Goedemorgen,
Onze nieuwbouwwoning wordt in januari opgeleverd. Grote kans dat hier dan nog geen zonnepanelen op liggen, wat zijn je rechten als koper in de vorm van een compensatie?
Zonne energie is zeer welkom is met de huidige prijzen en een warmtepomp.
Mensen met een gelijkwaardige casus?!
Onze nieuwbouwwoning wordt in januari opgeleverd. Grote kans dat hier dan nog geen zonnepanelen op liggen, wat zijn je rechten als koper in de vorm van een compensatie?
Ben je een probleem aan het maken / zoeken, of is dit vanuit de bouw aangekondigd?PSP123 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 09:21:
Goedemorgen,
Wij hebben maar 5 panelen standaard die 1800 kw gaan opleveren. Ivm grotere boiler verplicht om in ieder geval 1 paneel erbij te kopen..Aubergine schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:12:
- Wij hebben te horen gekregen dat we geen PV-panelen kunnen bijplaatsen omdat het dak al vol zit. We krijgen 4950 Wp aan panelen op het dak. We hadden gehoopt dat we konden bijleggen. Is dit beetje een normaal aantal Wp?
Kan er nog 4 bijkopen voor 650 euro per stuk, tot zover een Beng-woning 😮💨
oplevering nieuwbouw Q1 2024 keuken besteld in aug van dit jaar.Aubergine schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 22:02:
Iemand verklaarde mij vandaag voor gek dat ik nu al een keuken heb besteld voor oplevering Q2 2024.
Ik dacht dat dit vrij gebruikelijk was bij nieuwbouw - hoe kijken anderen hier naar?
Inderdaad: order is order. ze kunnen 'm maar binnen hebben. De verkoopster wordt op orderintake afgerekend, dus niet de gefactureerde omzet.
Deze order wordt pas daadwerkelijk in gang gezet zo'n 3 maanden voor oplevering tegen de afgesproken prijzen (tenzij lager...yep gaat zeker gebeuren
Heel verhaal...we zien tzt wel. Voorlopig is afgelopen maand de eerste paal de grond ingegaan. Het aftellen kan beginnen.
Idem hier ja, wel nog eerst de prijs wat onder druk gezet met een concurrent. Mailt daarna de aannemer me de verkeerde documenten door, waaronder de handjeklap deal tussen de aannemer en de keukenleverancier met 8% rebate voor de aannemer op alles boven de stelpost.Brains Bush schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 09:29:
[...]
Deze order wordt pas daadwerkelijk in gang gezet zo'n 3 maanden voor oplevering tegen de afgesproken prijzen (tenzij lager...yep gaat zeker gebeuren). ook nog geen aanbetaling oid gedaan. Alleen de orderegistratie en daar kunnen we nog wijzigingen in aan brengen. En de bestelde apparatuur zal tzt ook wel een nieuwe lijn hebben. Alternatief wordt tegen dezelfde prijs geleverd tenzij wij dan een duurder model zouden willen laten plaatsen.
[ Voor 3% gewijzigd door tomtom901 op 24-12-2022 09:32 ]
Wat is er aan de hand? Heb je een woning inclusief zonnepanelen gekocht of niet?PSP123 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 09:21:
Goedemorgen,
Zo ja: wat heeft de bouwer je hierover laten weten?
Zo nee: wat bedoel je dan met je vraag?
Nieuwbouw woning gekocht met 20 zonnepanelen. Bij de vooroplevering van 1 week geleden werd aangegeven dat ze geen zekerheid hebben of de zonnepanelen aangebracht zijn bij de daadwerkelijke oplevering. Dit zal dan dus een opleverpunt zijn.Homer-Simpson schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 09:34:
[...]
Wat is er aan de hand? Heb je een woning inclusief zonnepanelen gekocht of niet?
Zo ja: wat heeft de bouwer je hierover laten weten?
Zo nee: wat bedoel je dan met je vraag?
Nu is mijn vraag, heb je recht op compensatie of wordt het over algemeen door kopers geaccepteerd?
Wij in juni 2022 voor oplevering Q4 2023Aubergine schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 22:02:
Wanneer is de oplevering?PSP123 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 09:41:
[...]
Nieuwbouw woning gekocht met 20 zonnepanelen. Bij de vooroplevering van 1 week geleden werd aangegeven dat ze geen zekerheid hebben of de zonnepanelen aangebracht zijn bij de daadwerkelijke oplevering. Dit zal dan dus een opleverpunt zijn.
Nu is mijn vraag, heb je recht op compensatie of wordt het over algemeen door kopers geaccepteerd?
Je zonnepanelen doen nu tot en met ongeveer April nagenoeg niets namelijk (ongeveer 10%)
Ik heb er 24 op ZZW zonder schaduwval en de maand december heb ik tot nu toe 130kWh opgebracht.
(Ter indicatie in een zomermaand zit op ruim 1200kWh gemiddeld) .
Dus stel dat ze in Maart komen loop je 3 maanden mis, natuurlijk geld maar het gaat niet om duizenden euro's. (Salderen/verrekenen werkt nog op jaarbasis)
[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 24-12-2022 10:14 ]
Zijn de werkbare dagen al verstreken? Zo niet: als je er een punt van maakt, kan de aannemer ook gewoon straffeloos wachten met de oplevering tot de zonnepanelen we wel op zitten. In dat geval is het aan jou de keus: oplevering snel zonder panelen of wachten op de panelen en nog niet de sleutel krijgen. Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk, misschien willen ze graag snel de laatste termijn binnen of het bouwterrein ontruimen.PSP123 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 09:41:
[...]
Nieuwbouw woning gekocht met 20 zonnepanelen. Bij de vooroplevering van 1 week geleden werd aangegeven dat ze geen zekerheid hebben of de zonnepanelen aangebracht zijn bij de daadwerkelijke oplevering. Dit zal dan dus een opleverpunt zijn.
Als de werkbare dagen wel voorbij zijn en ze moeten opleveren, dan kun je wel om compensatie vragen lijkt me.
Als je het makkelijk wilt doen voor ze, stel een bedrag ter compensatie voor dat ze verrekenen met het meerwerk. Daar gaan ze altijd makkelijker mee akkoord dan gewoon geld geven.
[ Voor 98% gewijzigd door Aubergine op 13-07-2023 21:10 ]
Tot en met April doen ze 28%.GeeMoney schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:13:
[...]
Wanneer is de oplevering?
Je zonnepanelen doen nu tot en met ongeveer April nagenoeg niets namelijk (ongeveer 10%).
Ik heb er 24 op ZZW zonder schaduwval en de maand december heb ik tot nu toe 130kWh opgebracht.
(Ter indicatie in een zomermaand zit op ruim 1200kWh gemiddeld) .
Dus stel dat ze in Maart komen loop je 3 maanden mis, natuurlijk geld maar het gaat niet om duizenden euro's. (Salderen/verrekenen werkt nog op jaarbasis)

Bron
@Wolly ik noem ook “in Maart”
. Daarnaast is zo’n tabelletje leuk maar dat is natuurlijk in het meest gunstige geval.
In mijn situatie zou dus 28% ongeveer 360-400kWh betekenen over jan-feb-maart-april. Dan heb je het dus over 400x0,60=€260,- in het uiterst gunstige geval met een flinke kanttekening naar boven.
Edit: Gaat over het percentage tov de totale jaaropbrengst zie ik. Dan zou het in mijn geval om 2200kWh gaan. Dat lijkt mij niet te kloppen.
Edit 2: Zit er toch niet ver naast al was afgelopen jaar wel bijzonder goed. Ik zat de eerste 4 maanden op 2100kWh opbrengst.
Als we daarmee rekenen en rekenen dat je het dus allemaal verbruikt en 60ct per kWh rekent (wat veel is) dan zou dat neerkomen in mijn geval op €1200,- . Dat is dus inclusief April.
Als ik die er uit laat in mijn geval daalt het al naar slechts 1200kWh. Dan praat je dus over €720,- .
In mijn situatie zou dus 28% ongeveer 360-400kWh betekenen over jan-feb-maart-april. Dan heb je het dus over 400x0,60=€260,- in het uiterst gunstige geval met een flinke kanttekening naar boven.
Edit: Gaat over het percentage tov de totale jaaropbrengst zie ik. Dan zou het in mijn geval om 2200kWh gaan. Dat lijkt mij niet te kloppen.
Edit 2: Zit er toch niet ver naast al was afgelopen jaar wel bijzonder goed. Ik zat de eerste 4 maanden op 2100kWh opbrengst.
Als we daarmee rekenen en rekenen dat je het dus allemaal verbruikt en 60ct per kWh rekent (wat veel is) dan zou dat neerkomen in mijn geval op €1200,- . Dat is dus inclusief April.
Als ik die er uit laat in mijn geval daalt het al naar slechts 1200kWh. Dan praat je dus over €720,- .
[ Voor 49% gewijzigd door GeeMoney op 24-12-2022 10:56 ]
Je zei " tot en met ongeveer April"GeeMoney schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:46:
@Wolly ik noem ook “in Maart”. Daarnaast is zo’n tabelletje leuk maar dat is natuurlijk in het meest gunstige geval.
Als we daarmee rekenen en rekenen dat je het dus allemaal verbruikt dan zou dat neerkomen in mijn geval op €1200,- .
En het klopt bij mij wel redelijk hoor, zojuist even gekeken en ik zit met mijn panelen (niet optimaal geplaatst en lage hellingshoek) zelfs op 29% tot en met april.
Ja ok, laatste alinea reken ik met: “stel dat ze in Maart komen”. Dan valt de “schade” te overzien.Wolly schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:53:
[...]
Je zei " tot en met ongeveer April"![]()
En het klopt bij mij wel redelijk hoor, zojuist even gekeken en ik zit met mijn panelen (niet optimaal geplaatst en lage hellingshoek) zelfs op 29% tot en met april.
Hier ook keuken een paar maanden terug besteld, en bouw begint pas volgend jaar maart of april. Het was bij ons iig nodig zodat de aanpassingen aan het leidingwerk tijdig bekend zijn. Verder zien we tzt wel precies wat het dan wordt, want eea zal tegen die tijd wel uit productie zijn.
Wij hebben van de zomer al besteld, oplevering in Q4 2024. Vond de keukenzaak geen probleem. En wij waren blij dat het kon, want dan konden wij gelijk het goede leidingschema aanleveren bij de aannemer. Bijkomend voordeel dat de prijzen ook al vastliggen.
Same here, aankoop keuken Q1 2022 oplevering maart/april 2023.
Voordeel was een goede deal qua prijs net voor de ellende. Daarnaast hebben we in januari nog een laatste gesprek voor de oplevering. Hier kunnen we nog van kleur/ blad wisselen.
Voordeel was een goede deal qua prijs net voor de ellende. Daarnaast hebben we in januari nog een laatste gesprek voor de oplevering. Hier kunnen we nog van kleur/ blad wisselen.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
[ Voor 97% gewijzigd door Aubergine op 13-07-2023 21:19 ]
Dan zit er een gat in de broekzak van de verkoperAubergine schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:15:
[...]
En wat als de prijzen dalen? Dat is wel beetje de prognose begreep ik.
Hou dan wel even rekening met het feit dat de PV panelen vanaf 1 januari btw vrij zijn... dat ze je niet alleen daar een compensatie voor geven die je eigenlijk al behoort te krijgen.millerman_sf schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:15:
[...]
Zijn de werkbare dagen al verstreken? Zo niet: als je er een punt van maakt, kan de aannemer ook gewoon straffeloos wachten met de oplevering tot de zonnepanelen we wel op zitten. In dat geval is het aan jou de keus: oplevering snel zonder panelen of wachten op de panelen en nog niet de sleutel krijgen. Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk, misschien willen ze graag snel de laatste termijn binnen of het bouwterrein ontruimen.
Als de werkbare dagen wel voorbij zijn en ze moeten opleveren, dan kun je wel om compensatie vragen lijkt me.
Als je het makkelijk wilt doen voor ze, stel een bedrag ter compensatie voor dat ze verrekenen met het meerwerk. Daar gaan ze altijd makkelijker mee akkoord dan gewoon geld geven.
Heb dit laatst bij mijn aannemer gevraagd, dit gaat netjes op de laatste meerwerk factuur verrekend worden voor ons.
Members only:
Inloggen
Toppe schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:44:
***members only***
Members only:
Inloggen
[ Voor 4% gewijzigd door mentalozzie op 24-12-2022 20:52 ]
Daar heb ik dus weinig behoefte aan, de vorige keer zijn we al tot de conclusie gekomen dat beide partijen er anders over denken.
Daarom dat ik nu iets simpels op mijn grond wil zetten. Dat kost me zelf wat parkeerruimte maar dan kan tenminste iedereen die op visite komt gewoon parkeren
Wat mij betreft is dit ook de wel van de minste weerstand en die kost me een paar euro maar geen energie
[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 24-12-2022 21:05 ]
Alleen 1 of 2 palen zou genoeg kunnen zijn. Pas op je deuren
Sommige buren zijn nou eenmaal pech!
Paaltje voorop, kunnen wij onze deuren gewoon open doenDeleon78 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:11:
Alleen 1 of 2 palen zou genoeg kunnen zijn. Pas op je deuren![]()
Maar zit meer met het recht van overpad stuk, geld dat voor de hele oprit? Kan me niet voorstellen…
Ik begrijp het niet helemaal, ze gaan over jouw perceel om de weg op te kunnen rijden? Of is de straat zo smal dat je de draai niet kunt maken?
Even goed de koopovereenkomst bekijken, wat hierover is bepaald omtrent recht van overpad. Waarschijnlijk is dat om met fiets, kruiwagen oid achterom te kunnen. Dat zou met jouw plan nog steeds kunnen.
Persoonlijk vind ik een stukje groen tussen beide opritten mooier dan één groot deel in de bestrating.
Even goed de koopovereenkomst bekijken, wat hierover is bepaald omtrent recht van overpad. Waarschijnlijk is dat om met fiets, kruiwagen oid achterom te kunnen. Dat zou met jouw plan nog steeds kunnen.
Persoonlijk vind ik een stukje groen tussen beide opritten mooier dan één groot deel in de bestrating.
Ze rijden over ons perceel om te weg op de kunnen. Niet onder die weg zo smal is maar puur omdat hun tweede auto ook op de oprit moet staan, daar moeten ze dus ‘omheen’.Bas.013 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:18:
Ik begrijp het niet helemaal, ze gaan over jouw perceel om de weg op te kunnen rijden? Of is de straat zo smal dat je de draai niet kunt maken?
Groen, zeker mee eens, maar het wordt voor hun al een nadeel en ik heb geen zin om iets groens volledig op mijn grond te moeten hebben (zeg 30cm breed, wil het overleven) omdat het dan wel weer wat smal wordt.
Members only:
Inloggen
[ Voor 30% gewijzigd door Toppe op 24-12-2022 21:26 ]
Tja, dat zou ik nooit doen zonder overleg vooraf. En andersom zou ik dat ook niet oké vinden. Normaal aanspreken zou toch voldoende moeten zijn, ik neem aan dat jullie buren ook graag een goede relatie belangrijk vinden.Toppe schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:21:
[...]
Ze rijden over ons perceel om te weg op de kunnen. Niet onder die weg zo smal is maar puur omdat hun tweede auto ook op de oprit moet staan, daar moeten ze dus ‘omheen’
***members only***
Ik zou mijn eigen auto’s naast elkaar parkeren. Je kunt ook een carport overwegen, dan heb je de palen ook maar dan in de vorm van staanders voor de overkapping.
Zomaar iets neerzetten nu lijkt me geen goed idee. Pak toch nog een kop koffie eerst.
Misschien moet je de auto’s even intekenen in je plattegrond. Maar als je voortuin 5m diep is dan kan je toch makkelijk 2 auto’s naast elkaar zetten? Auto’s achter elkaar zetten lijkt me sowieso kei onhandig. Zeker als je regelmatig in andere volgordes weg moet.Toppe schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:21:
[...]
Ze rijden over ons perceel om te weg op de kunnen. Niet onder die weg zo smal is maar puur omdat hun tweede auto ook op de oprit moet staan, daar moeten ze dus ‘omheen’.
Groen, zeker mee eens, maar het wordt voor hun al een nadeel en ik heb geen zin om iets groens volledig op mijn grond te moeten hebben (zeg 30cm breed, wil het overleven) omdat het dan wel weer wat smal wordt.
***members only***
Er staat al een carport, die staander staat alleen verder naar achter. Daarom dat mijn auto ook verder naar achter op de carport staat. Die van vrouwlief staat nu bijvoorbeeld twee weken stil aangezien die alleen woon/werk verkeer is.Bas.013 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:29:
[...]
Tja, dat zou ik nooit doen zonder overleg vooraf. En andersom zou ik dat ook niet oké vinden. Normaal aanspreken zou toch voldoende moeten zijn, ik neem aan dat jullie buren ook graag een goede relatie belangrijk vinden.
Ik zou mijn eigen auto’s naast elkaar parkeren. Je kunt ook een carport overwegen, dan heb je de palen ook maar dan in de vorm van staanders voor de overkapping.
Al nieuw tekeningetje er bij gezet.Z___Z schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:30:
[...]
Misschien moet je de auto’s even intekenen in je plattegrond. Maar als je voortuin 5m diep is dan kan je toch makkelijk 2 auto’s naast elkaar zetten? Auto’s achter elkaar zetten lijkt me sowieso kei onhandig. Zeker als je regelmatig in andere volgordes weg moet.
En ja, twee auto’s elkaar is echt niet handig. Altijd die dans moeten doen als de ander weg moet enzo, daarom dat wij gekozen hebben voor een praktische oplossing en niet voor de mooiste oplossing
Hiernaast hebben ze liever een mooie oplossing ipv praktisch vermoed ik

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 24-12-2022 21:33 ]
Aanbellen bij je buren, aangeven dat je er klaar mee bent en er fysieke maatregelen voor wilt treffen - wat niemand wilt - en kijken of je er samen uit kan komen. Beter een goede buur dan....
Zeker bij nieuwbouw woon je er wss nog wel even.
Zeker bij nieuwbouw woon je er wss nog wel even.
Hebben jullie geen openbare parkeerplaatsen in de straat? Als ik bij iemand op bezoek ga parkeer ik vrijwel nooit bij iemand op de opritToppe schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:32:
[...]
Al nieuw tekeningetje er bij gezet.
En ja, twee auto’s elkaar is echt niet handig. Altijd die dans moeten doen als de ander weg moet enzo, daarom dat wij gekozen hebben voor een praktische oplossing en niet voor de mooiste oplossing
En als jij nou gewoon een tijdje je auto niet helemaal achteraan op de oprit zet maar halverwege zodat jullie nog steeds beiden onafhankelijk de oprit op en af kunnen, maar de buren niet via jullie kunnen.Toppe schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:32:
[...]
Al nieuw tekeningetje er bij gezet.
Dan drijf je de boel niet meteen richting ruzie, maar is je punt duidelijk en kun je in gesprek. En bezoek bij jullie kan nog steeds erbij op de oprit.
Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit
To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit
To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.