Na een tijdje meelezen, zal ik mij dan toch maar even netjes voorstellen. Wij hebben eind oktober een nieuwbouwwoning gekocht.
Waarom de keuze voor nieuwbouw?
Na een jaren ’20 woning uit de vorige eeuw, was ik het continue onderhoud wel een beetje beu. Daarnaast wil ik graag een duurzamere woning en heb ik geen zin om mijn huidige woning helemaal te verduurzamen. Daarnaast gaan mijn partner en ik samenwonen en is vinden wij het wel fijn alles samen te kiezen.
Wat voor woning wordt het? en waar staat ie dan?
Het wordt een redelijk standaard rijtjeshuis en staat in het zuiden van het land.
Wie is de projectontwikkelaar/aannemer?
Het is een lokale ontwikkelaar.
Hoeveel meerwerk hebben jullie door de aannemer laten uitvoeren?[/b]
We zijn nog bezig met het uitzoeken van het meerwerk. We hebben in ieder geval de achtergevel laten wijzigen (openslaande deuren) en hebben op de tweede verdieping voor extra werkkamer gekozen.
Welke meerwerken hebben jullie door derden laten uitvoeren?
We willen enkele deuren door derde laten plaatsen
Hoe ver gaan jullie met bekabeling en Domotica?
Ik ben mij nog aan het oriënteren op Domotica, maar we hebben geen bijzondere hoge eisen. Ik heb thuis Hue en dat bevalt wel. Wel krijgt elke kamer een utp aansluiting.
Wat gaan jullie zelf nog doen?
Zo weinig mogelijk.,
Grond, V.O.N. prijs, meerwerk binnen het project, meerwerk derden, overige zaken
V.O.N. prijs: 480.000, de rest volgt nog.
Welke afwerkingen hebben jullie gekozen?
Moeten we nog kiezen.
muren : stucen, renovlies, behangen?
Wij denken aan stucen.
Vloeren : Tegels/plavuizen, PVC, parket/laminaat, Gietvloer of nog iets anders?
De woning wordt verwarmd/gekoeld met een WKO installatie, dus wij denken aan PVC.
Hoeveel openstaande punten waren er bij oplevering? En hoe (snel) is dat opgelost? nvt
Hoe lang duurde het voor de gemeente de straat/wijk op orde had? nvt
Heb je verder nog met de gemeente te maken gehad? Waarom dan? En hoe is dat bevallen?nvt
Wat voor tuin gaat er komen en wanneer willen jullie die klaar hebben?
Op dit moment heeft de tuin nog geen prio.
Wat hebben jullie overschat en onderschat? tot nu toe nog niets.
We beginnen net, we zijn nu bij het uitwerken van de optielijst. We hebben dus nog geen top of flop lijstje. Maar ik verwacht in ieder geval één flop. In de woning komen kozijnen met opdekdeuren en de aannemer wil geen stompedeuren plaatsen

.
[
Voor 5% gewijzigd door
Chedara op 06-12-2022 13:00
]