BFmango schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:43:
[...]
Ik moet ook echt een klussenbedrijf beginnen. We vinden dus tegenwoordig 30k niet meer gek voor een overkapping. Jij bent inderdaad niet de enige die dat vindt, want hoor die bedragen vaker. Totaal gekkenhuis. Daar moet je dus met een modaal salaris jaren voor sparen hé.
Ik heb vorige zomer een superstrakke op maat gemaakte overkapping van ca 4 x 6 laten plaatsen. Helemaal netjes van goed hout, geïsoleerd, afgelakt, lichtstraat met veiligheidsglas, hardhouten staanders, hardhouten accenten, sierlijstjes, zinkwerk, spotjes er in. Nog geen 15k kwijt.
Ik heb dezelfde overkapping bij verschillende partijen opgevraagd. De prijzen varieerden enorm; sommige lachten je gewoon uit waar je bij staat en offreren inderdaad vrolijk 25k. Die denken "fuck it, ik heb het kei druk, maar als die idioot hapt koop ik volgend jaar weer een nieuwe BMW".
Deze zomer ga ik er glaswanden in zetten. Doe ik wel lekker zelf dan ben ik voor € 3000,- klaar. Bespaar ik € 2000,- euro montage voor iets wat in een dag met een maatje wel lukt. Sommige installateurs vragen zelfs € 250,- per glaspaneel
Je wordt gewoon in elk gaatje genaaid met de huidige markt. Voor 30k sla ik wel over en wacht ik wel tot de markt een keer niet zo overspannen is.
Ik bedoelde de totaalprijs van Toppe, sinds dat inclusief overkapping is

Wij zijn zeker aan het kijken naar alternatieven. Helaas is de markt zo kapot dat dit de "bodemprijs" is die gevraagd wordt. Voor mij tien andere die een veranda willen, schijnt..
In eerste opzet zijn wel naar heel iets anders opzoek dan hout, dit idee, aan de woning vast:
Waarvan 6 meter overkapt met schuifpui (geïsoleerd voor voor-/najaar) en 3,5 meter breed als overkapping voor de buitenkeuken en droog van garage naar binnen lopen (via achterom). De garage loopdeur komt uit onder die geplande overkapping. Volledige 9,5 meter overdekt met veiligheidsglas.
Aan de ene kant vind ik het zeker belachelijk veel geld, aan de andere kant; dit wordt ook gevraagd voor een uitbouw in ons project. Die uitbouw is dan 2,40 diep en slechts woningbreed (6.5 meter buitenmaat).
Dit is dan kavelbreedte en komt op hetzelfde uit qua bedrag.¹
In de prijs van 30k zit dan wel weer een onderdak zonnescherm met ritsgeleiding en elektrisch aangedreven.
Als ik het omreken naar de m² prijs (De gemiddelde prijs per vierkante meter is EUR 2.600/m2 waar wij kopen), valt het weer mee (bijna 30m²)¹.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Hierdoor gekozen voor een tuinkamer, gelijk zonwering sinds de tuin op het zuiden komt. Geïsoleerd zodat we in lente/herfst ook lekker semi-buiten kunnen zitten zonder kou te leien.
-----------
Was getriggerd door het topic van GeeMoney, echter ben ik nog aan het kijken of hout aan de woning vast het gewenste resultaat/looks heeft.
Weet bijna zeker dat ik een dergelijke aluminium constructie niet zelf in elkaar kan toveren. Hout zou nog kunnen, zeker met een handige pa. Voor aluminium ben ik overgeleverd aan de grillen en prijzen van de overspanning iedereen-spendeert-vakantiegeld-aan-klussen-markt, gok ik zo.
¹Uiteraard snap ik dat dit niet 1op1 te vergelijken is met een gemetselde uitbouw, ter vergelijking.
[
Voor 41% gewijzigd door
Source90 op 06-07-2021 23:07
]