Ik kan mij er wel iets bij voorstellen; winstmarges staan onder druk en het zijn nou eenmaal geen villa’s waar men het hier over heeft.
Een afvoertje 50 in een gibo-wandje 70 is ook gewoon ruk om fatsoenlijk te krijgen zowel voor de loodgieter als voor de gibobouwer en vervolgens staan er hier dan weer foto’s dat het pijpje zichtbaar is op het moment dat er nog niet getegeld is waarna men hier weer gaat roepen dat dit een opleverpunt gaat worden.
Afvoeren worden meestal gelijk mee genomen tijdens de ruwbouw in de beton en op zo”n moment is het haast onmogelijk om dit pijpje op de mm nauwkeurig te plaatsen met een vloekende en hakkende loodgieter (geloof me, dit is vaker dan je denkt) als gevolg omdat hij iets naast de wand zit en de uitvoerder weer loopt te zeuren.
Afvoeren voor de toilet en de keuken luisteren meestal iets minder nauw qua maatvoering omdat dit wel vaak opbouw is.
https://www.romijn-bouw.n...tort-Romijn-bouw-BV-3.jpg
Ga op zo’n vloerveld de gibowandjes maar vast maatvoeren.
Ik zal je vertellen hoe dit gaat: de breedplaat of vloerbekisting en onderwapening liggen er al en op dat moment wordt de loodgieter de vloer op gestuurd, hij breekt eerst bijna zijn nek op de losse onder wapening en klerezooi van de timmerlieden en de bovenwapening ligt ook al in de weg, hij vraagt aan de timmerman die daar bezig is met de randkist of de randkist precies buitenkant binnenspouwblad is waarop de Poolse timmerman (die de taal niet machtig is) zijn schouders op haalt en ja knikt, de loodgieter pakt vertwijfeld zijn meetlint na dat hij zijn werkgever niet te pakken kreeg want die is aan het golfen en begint met meten en bind zo goed en zo kwaad als het kan zijn pijpjes vast op de vloer/ onderwapening.
De volgende dag komt Hassan met de zeven rovers om de bovenwapening er op te gooien en duwt met een bouwstaalmat rond 12 tegen dit pijpje aan waarbij hij iets naar rechts verschuift en Hassan haalt zijn schouders op.
De de dag van de stort; er rent een kudde wilde bavianen de vloer op om te gaan storten met de pomp en ze moeten opschieten want ze hebben nog 2 klussen opgekregen van hun baasje en de betonmixer stond in de file, de betonpomp gaat dus volgas open en blaast daarbij de korrels grind en beton tegen dit pijpje aan en is hij alweer een centimeter naar links geschoven waarop de mannen lachen en hun schouders ophalen.
Je denkt vaak dat de bouw met al hun miljarden haast wel een professionele tak van sport moet zijn maar het tegendeel is waar, het is vaak een brok onkunde en desinteresse wat ze naar mijn circus sturen en daar mag ik als circusdirecteur de voorstelling weer mee gaan maken.
Je betaald gewoon om de foutmarge af te dekken.
[
Voor 74% gewijzigd door
D.deJong op 15-05-2022 20:13
]