Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MemeMaster
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-06 19:54
Pingu007 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 09:41:
Offerte voor Renovlies+Sauzen binnen, € 19,- per m2. Is dat een beetje marktconform op het moment?

Is het sauzen eigenlijk wel nodig?
Eigenlijk kunnen we pas de kleuren van de muren in de woonkamer goed bepalen als we er een tijdje wonen en een beter beeld hebben van ons nieuwe interieur etc.
Ik heb het 4 maanden geleden laten doen voor €11 p m2. Renovlies + sausen en muren vooraf schuren. Regio Amsterdam/Haarlem.

We hebben alles in eerste instantie wit laten verven. Je kunt later altijd overheen verven als je een keuze hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:46

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Source90 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 15:09:
[...]

Regge heeft ook gewoon een showroom en was goedkoper dan de online dozenschuivers.

Volgens mij zit er bizarre marge op die tegels.
Zolang je het met massa doet wel. 1 Pallet of 24 pallets maakt qua transport kosten vrijwel niets uit ;)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter

[ Voor 100% gewijzigd door Toppe op 14-05-2022 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Wij hebben een Daikin Altherma 3 mét vloerkoeling. Nu staat hij bedrijfsmodus ‘Automatisch’ en dan bepaald hij afhankelijk van de buiten temperatuur of hij koelt of verwarmt, maar ik kan nergens zien welke temperatuur dit dan is. Iemand hier ervaring mee?

Meer mensen die vloerkoeling hebben en bij welke temperatuur dit gaat gelden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99ZJ341gcAIZT1jPZVza43ybkX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XGbq9XAfOEo9PmeRZaUh3Gec.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Toppe op 14-05-2022 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 12:29
Bteq schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:47:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Stalen gepoedercoate trapleuningen eindelijk binnen en gemonteerd. Urban taupe lijkt zo wel wat roze op deze foto's.... Sorry voor de slechte foto's, maar ben trots op de leuningen haha. Zo komt het zwart mooi overal terug en wit komt ook op veel plekken in huis terug, dus we hebben die schuine wand bewust wit gelaten. Trapbekleding (denk ik dat we doen) doen we echt als laatste.
Waar heb je die trapleuningen gekocht als ik vragen mag?

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bteq
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-09 21:00
aGraPusher schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 20:13:
[...]

Waar heb je die trapleuningen gekocht als ik vragen mag?
Cadeau gekregen! Ik pm je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
JackBol schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:24:
Als we hier trapleuningen gaan showen, doe ik daar ook aan mee ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hi, heb je de rubbers gedaan? Geplakt of gefreesd?
En hoe heb je dat gedaan? Naar tevredenheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 00:38
Hovenier heeft gisteren tegels gelegd.

Het gaat om 3cm keramische tegels. Hij heeft ze op een standaard zandbed gelegd (wel eerst getrild natuurlijk). De tegels zijn niet vervolgens niet gevoegd.

Ik lees nu verschillende verhalen. De een zegt dat ook onder een 3cm tegel een verstevigd zandbed (met cement) moet liggen. De ander zegt dat dit niet nodig is.

Verder lees ik wel overal dat het gevoegd moet worden. Wat dus niet gedaan is.

Hebben meer mensen vergelijkbare tegels? Hoe is dat bij jullie gegaan?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
Wij hebben ook 3cm. Hovenier gevraagd wat hij zou doen: was een no-brainer, moest met cement. Fabrikant zegt wel dat het zonder kan, maar neemt geen verantwoordelijkheid. Onze hovenier had op enkele plekken herstelwerk moeten doen waar mensen enkel voor het zandbed hadden gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treepata
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 10:04
Pingu007 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 09:41:
Offerte voor Renovlies+Sauzen binnen, € 19,- per m2. Is dat een beetje marktconform op het moment?

Is het sauzen eigenlijk wel nodig?
Eigenlijk kunnen we pas de kleuren van de muren in de woonkamer goed bepalen als we er een tijdje wonen en een beter beeld hebben van ons nieuwe interieur etc.
Dat lijkt me een prima prijs, als je het met onze prijs vergelijkt. Voor ons project betaal je via de projectontwikkelaaar 31,50 per m2 voor renovliesbehang en een keer sauzen ral 9010.

Ik had toen navraag gedaan bij een vriend die zijn eigen schildersbedrijf had. 31,50 was vrij veel vond hij, maar nog niet eens zo heel onaardig. Zeker niet als het verder gewoon kwalitatief goed werk was.

Dus 19 euro lijkt me dan prima...

Modern technology owes nature an apology.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Treepata schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 21:29:
[...]

Dat lijkt me een prima prijs, als je het met onze prijs vergelijkt. Voor ons project betaal je via de projectontwikkelaaar 31,50 per m2 voor renovliesbehang en een keer sauzen ral 9010.

Ik had toen navraag gedaan bij een vriend die zijn eigen schildersbedrijf had. 31,50 was vrij veel vond hij, maar nog niet eens zo heel onaardig. Zeker niet als het verder gewoon kwalitatief goed werk was.

Dus 19 euro lijkt me dan prima...
€31,50 niet onaardig qua prijs? Die prijs is niet echt markt conform op dit moment. Meeste zitten toch wel rond de €20/€22 de meter, max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Muta schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 20:44:
[...]

Hi, heb je de rubbers gedaan? Geplakt of gefreesd?
En hoe heb je dat gedaan? Naar tevredenheid?
Gefreesd. Super tevreden.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treepata
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 10:04
Toppe schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 21:33:
[...]

€31,50 niet onaardig qua prijs? Die prijs is niet echt markt conform op dit moment. Meeste zitten toch wel rond de €20/€22 de meter, max
Tja dat besef ik me nu ook. Maar dat is dan toch ook het mooie van dit forum - uitwisselen van info.

Ik hecht nog steeds waarde aan de adviezen van die vriend, maar op basis van voorgaande posts gaan we toch maar even nog wat offertes opvragen. Dank daarvoor :-)

Modern technology owes nature an apology.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Safaci schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 15:22:
Ik ben momenteel bezig met de meerwerklijst. Iemand een idee wat dit betekent?
code:
1
Fonteinafvoer uitvoeren met muurbuis (chroom), weggewerkt in zachte muur

Met Google word ik er ook niet wijzer van. Het betreft de toiletruimte.
Dat dit nog bestaat :o en dan wel als meerwerk willen leveren, moet niet gekker worden.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:28
Vendetta_X schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 23:49:
[...]

Dat dit nog bestaat :o en dan wel als meerwerk willen leveren, moet niet gekker worden.
Ik kan mij er wel iets bij voorstellen; winstmarges staan onder druk en het zijn nou eenmaal geen villa’s waar men het hier over heeft.
Een afvoertje 50 in een gibo-wandje 70 is ook gewoon ruk om fatsoenlijk te krijgen zowel voor de loodgieter als voor de gibobouwer en vervolgens staan er hier dan weer foto’s dat het pijpje zichtbaar is op het moment dat er nog niet getegeld is waarna men hier weer gaat roepen dat dit een opleverpunt gaat worden.
Afvoeren worden meestal gelijk mee genomen tijdens de ruwbouw in de beton en op zo”n moment is het haast onmogelijk om dit pijpje op de mm nauwkeurig te plaatsen met een vloekende en hakkende loodgieter (geloof me, dit is vaker dan je denkt) als gevolg omdat hij iets naast de wand zit en de uitvoerder weer loopt te zeuren.
Afvoeren voor de toilet en de keuken luisteren meestal iets minder nauw qua maatvoering omdat dit wel vaak opbouw is.

https://www.romijn-bouw.n...tort-Romijn-bouw-BV-3.jpg
Ga op zo’n vloerveld de gibowandjes maar vast maatvoeren.

Ik zal je vertellen hoe dit gaat: de breedplaat of vloerbekisting en onderwapening liggen er al en op dat moment wordt de loodgieter de vloer op gestuurd, hij breekt eerst bijna zijn nek op de losse onder wapening en klerezooi van de timmerlieden en de bovenwapening ligt ook al in de weg, hij vraagt aan de timmerman die daar bezig is met de randkist of de randkist precies buitenkant binnenspouwblad is waarop de Poolse timmerman (die de taal niet machtig is) zijn schouders op haalt en ja knikt, de loodgieter pakt vertwijfeld zijn meetlint na dat hij zijn werkgever niet te pakken kreeg want die is aan het golfen en begint met meten en bind zo goed en zo kwaad als het kan zijn pijpjes vast op de vloer/ onderwapening.
De volgende dag komt Hassan met de zeven rovers om de bovenwapening er op te gooien en duwt met een bouwstaalmat rond 12 tegen dit pijpje aan waarbij hij iets naar rechts verschuift en Hassan haalt zijn schouders op.
De de dag van de stort; er rent een kudde wilde bavianen de vloer op om te gaan storten met de pomp en ze moeten opschieten want ze hebben nog 2 klussen opgekregen van hun baasje en de betonmixer stond in de file, de betonpomp gaat dus volgas open en blaast daarbij de korrels grind en beton tegen dit pijpje aan en is hij alweer een centimeter naar links geschoven waarop de mannen lachen en hun schouders ophalen.

Je denkt vaak dat de bouw met al hun miljarden haast wel een professionele tak van sport moet zijn maar het tegendeel is waar, het is vaak een brok onkunde en desinteresse wat ze naar mijn circus sturen en daar mag ik als circusdirecteur de voorstelling weer mee gaan maken.

Je betaald gewoon om de foutmarge af te dekken.

[ Voor 74% gewijzigd door D.deJong op 15-05-2022 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:36
Nu goede topic:

Hebben mensen hier ervaring met een projectmatig huis en daar voor verplichte "schaam" panelen uit te bereiden?
Het lijkt er op dat ze om BENG norm te halen een stuk of 5 panelen willen leggen. Deze zijn als optie wel uit te bereiden maar dan erg oude spec en hoge prijs (560euro per extra 320Wp paneel).
Wil er ruim 30 panelen op plaatsen.
Wel eens gelukt om direct door een derde partij gelijk alles goed te doen?
Slim om de "verplichte" panelen te plaatsen op het platte dak?
Panelen er af laten halen en "inruilen" bij de installateur?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3UTCzEuBK39EGH_1XF39o-g1RHc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8qqrW9VPjBuCibV7v3s7Tdcq.png?f=fotoalbum_large

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:13
Toppe schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 19:31:
Wij hebben een Daikin Altherma 3 mét vloerkoeling. Nu staat hij bedrijfsmodus ‘Automatisch’ en dan bepaald hij afhankelijk van de buiten temperatuur of hij koelt of verwarmt, maar ik kan nergens zien welke temperatuur dit dan is. Iemand hier ervaring mee?

Meer mensen die vloerkoeling hebben en bij welke temperatuur dit gaat gelden?
[Afbeelding]
Ik heb hem zelf gewoon op koelen gezet, verwacht geen verwarming meer nodig te hebben komende maanden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:01
In onze badkamer gaan we een bouwkundige wand plaatsen (95cm diep) om een doucheruimte te creëren (binnenmaat 92cm).

Kunnen we met een "standaard" glazen nisdeur werken als we het afschot richting de douchegoot ook op 95cm diep laten beginnen (ter hoogte van einde bouwkundige wand)? Ik begrijp dat we de deur in dat geval niet op de vloer bevestigen, maar dat deze zweeft en je aan de onderkant werkt met een strip. Is dit gangbaar? Of kunnen we het afschot beter starten op bijv. 90cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:23
bartpl1 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 21:00:
[...]

Wij hebben onze vloer bij Tegelhuis Montfoort besteld. In de showroom staan gewoon de merken en series benoemd bij de panelen. Weinig gemerkt dat ze niet transparant zouden zijn. Misschien doen ze dat bij de tegelseries die niet prominent staan opgesteld. Wij hebben voor Kronos Woodside tegels gekozen voor de woonkamer en keuken. Prachtige parket beleving. Gaat in visgraat gelegd worden.
Excuus, zie nu dat ik bij Middag Leerdam ben geweest, ook een M als label 🤡
Daar werken ze met eigen nummers en zijn ze niet transparant in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
kepler schreef op zondag 15 mei 2022 @ 09:02:
[...]

Ik heb hem zelf gewoon op koelen gezet, verwacht geen verwarming meer nodig te hebben komende maanden :D
Ja dat kan, alleen werd er tijdens de oplevering gewaarschuwd dat je op moet passen voor condensvorming. Nu zal dat op dit moment wel mee vallen maar geen zin om straks met een verrote vloer te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:18
Vendetta_X schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 23:49:
[...]

Ja, absurd hé! Dit gaat mij dus €500 extra kosten (toilet + badkamer).
D.deJong schreef op zondag 15 mei 2022 @ 07:21:
[...]

Ik kan mij er wel iets bij voorstellen; winstmarges staan onder druk en het zijn nou eenmaal geen villa’s waar men het hier over heeft. […]
Het gaat hier inderdaad niet om villa’s, maar in een woning van bijna 8 ton verwachtte ik dit niet. Zelfs mijn huidig appartement heeft dit netjes weggewerkt zonder meerwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
Safaci schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:53:
[...]

[...]

Het gaat hier inderdaad niet om villa’s, maar in een woning van bijna 8 ton verwachtte ik dit niet. Zelfs mijn huidig appartement heeft dit netjes weggewerkt zonder meerwerk.
Ik geef je alleen maar de uitleg hoe iets ontstaat, dat het elders “gratis” is betekent gewoon dat het ergens anders in verrekend zit.
8 ton is bij ons tegenwoordig een kale 2 onder 1 kapper en verre van een villa, bizar eigenlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door D.deJong op 15-05-2022 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Codeoranje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 20:15
Safaci schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:53:
[...]

[...]

Vaak worden de uitgangspunten voor het afwerkingsnivo door de ontwikkelaar bepaald. De aannemer geeft zijn prijs voor uitvoering. Als de ontwikkelaar bepaald hebt dat de afvoeren niet in de muur zitten krijg je dat (zal ook in je to staan ) en dit is doorgaans ook bekend als ie kiest om de woning te kopen. Als ie dan een luxere afwerking is dan wordt dat meerwerk. Ik zie bijna nooit mensen woningen vergelijken op afwerkingsnivo maar slechts op ligging en indeling (en prijs) daarna hoor ik wel veel gemopper over de gebruikte materialen en het afwerkingsnivo.

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:01
Uchiha1911 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:21:
"3-fase perilex aansluiting (keuken) (47)

Het aanpassen van de standaard 2-fase perilex aansluiting t.b.v. de kookplaat in de keuken naar een 3-fase perilex aansluiting. Een 3-fase perilex aansluiting is benodigd voor een kookplaat met een aansluitwaarde vanaf 7,4 kW tot 11kW."

Is bovenstaande optie zinnig als we kiezen voor een 2-fase kookplaat (vier pitten)? Als we hiervoor kiezen, is dit dan puur "future proofing"?
Een laatste korte check: loop ik risico dat een 2-fase kookplaat om welke reden dan ook niet aan te sluiten is op een 3-fase perilex?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Uchiha1911 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 15:09:
[...]

Een laatste korte check: loop ik risico dat een 2-fase kookplaat om welke reden dan ook niet aan te sluiten is op een 3-fase perilex?
Deze vraag heb je inmiddels 3x gesteld.
Je kookplaat wordt aangesloten op 1 fase (met brug) of 3 fase.
2 fase bestaat niet. Dat is in de meterkast een kookgroep. Aan de kookplaat kant is dat gewoon 1 fase met brug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MemeMaster
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-06 19:54
kepler schreef op zondag 15 mei 2022 @ 09:02:
[...]

Ik ben ook zeer benieuwd hoeveel verkoeling onze vloerkoeling gaat geven. We gaan het dit jaar voor het eerst meemaken. Ik vind het wel lastig om te bepalen of ik de thermostaat nu al op enkel koelen moet zetten of op automatisch zelf bepalen. Het hangt er ook vanaf of het koelen net zo langzaam is als verwarmen. Dan duurt het wel een tijdje voordat de gewenste temperatuur is bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Toppe schreef op zondag 15 mei 2022 @ 12:15:
[...]

Ja dat kan, alleen werd er tijdens de oplevering gewaarschuwd dat je op moet passen voor condensvorming. Nu zal dat op dit moment wel mee vallen maar geen zin om straks met een verrote vloer te zitten.
Goed punt, is bij ons niks over gezegd. Woensdag komt de installateur langs, gelijk eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prodat
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17-09 09:10
Iemand ervaring om na oplevering één of meerdere wanden af te werken met betoncire / betonstuc, en dit zelf heeft gedaan of laten doen ?

Dus geen stuc, , behang of renovlies o.i.d. op een wand, maar direct betoncire / betonstuc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
kepler schreef op zondag 15 mei 2022 @ 17:29:
[...]

Goed punt, is bij ons niks over gezegd. Woensdag komt de installateur langs, gelijk eens vragen.
Sowieso nooit onder de 18 graden gaan en de temperatuur binnen mee regelen met temperatuur buiten. Of wel: buiten 40? Binnen niet instellen op 18 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Prodat schreef op zondag 15 mei 2022 @ 17:41:
Iemand ervaring om na oplevering één of meerdere wanden af te werken met betoncire / betonstuc, en dit zelf heeft gedaan of laten doen ?

Dus geen stuc, , behang of renovlies o.i.d. op een wand, maar direct betoncire / betonstuc
Mijn buurman, meteen betonstuc over de gipsplaat in de badkamer. Ziet er erg chic uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 13:48
Heeft iemand goede ervaringen met goede betaalbare stucadoors in de regio Zuid-Oost Brabant. Heb een aantal offertes al binnen, maar of de prijs is hoog, maar kunnen wel referenties in de buurt overleggen of de prijs is laag, maar kunnen niet direct referenties geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:17
ice-T106 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 08:57:
Nu goede topic:

Hebben mensen hier ervaring met een projectmatig huis en daar voor verplichte "schaam" panelen uit te bereiden?
Het lijkt er op dat ze om BENG norm te halen een stuk of 5 panelen willen leggen. Deze zijn als optie wel uit te bereiden maar dan erg oude spec en hoge prijs (560euro per extra 320Wp paneel).
Wil er ruim 30 panelen op plaatsen.
Wel eens gelukt om direct door een derde partij gelijk alles goed te doen?
Slim om de "verplichte" panelen te plaatsen op het platte dak?
Panelen er af laten halen en "inruilen" bij de installateur?[Afbeelding]
Ik had bij aankoop van de woning 4 van die panelen met wit raster, die heb ik opgenomen in mijn nieuwe installatie. Ik heb nu 20 nieuwe panelen laten plaatsen, waarvan 14 zwarte op het schuine dak en de rest (met wit raster) op het plattedak van de uitbouw en de garage. De oude panelen liggen op de plek met de meeste schaduw. De oude omvormer heb ik op Marktplaats gezet. Prijs van de panelen (excl. installatie en excl. nieuwe omvormer) lager dan 1 euro per Wattpiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:38
Krijgertje1979 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 18:55:
Heeft iemand goede ervaringen met goede betaalbare stucadoors in de regio Zuid-Oost Brabant. Heb een aantal offertes al binnen, maar of de prijs is hoog, maar kunnen wel referenties in de buurt overleggen of de prijs is laag, maar kunnen niet direct referenties geven.
Ik had een paar jaar terug een goede ervaring met deze stucadoor. Geen idee hoe zijn prijzen (nu) zijn, hij adverteerde destijds in een goede verfwinkel met 'speciaal' stucwerk in kleur. Hij leverde goed werk, liet alles netjes achter en had ook een goede service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Krijgertje1979 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 18:55:
Wat betaal je per m2 bij de offertes die je binnen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 13:48
Ferra schreef op zondag 15 mei 2022 @ 19:50:
[...]

Wat betaal je per m2 bij de offertes die je binnen hebt?
De prijzen tot dusver varieren van iets minder dan 20 EUR p/m2 tot 32 EUR p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Toppe schreef op zondag 15 mei 2022 @ 17:55:
[...]

Sowieso nooit onder de 18 graden gaan en de temperatuur binnen mee regelen met temperatuur buiten. Of wel: buiten 40? Binnen niet instellen op 18 :)
Thermostaat staat standaard op 19 hier, dan zou ik dus actief de thermostaat in de gaten moeten houden en aanpassen in de (warme) zomer? Wordt dat dan niet automatisch geregeld in de automatische modus?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bteq
kepler schreef op zondag 15 mei 2022 @ 21:41:
[...]

Thermostaat staat standaard op 19 hier, dan zou ik dus actief de thermostaat in de gaten moeten houden en aanpassen in de (warme) zomer? Wordt dat dan niet automatisch geregeld in de automatische modus?
Hier een aardwarmtepomp Alpha Innotec V-line (nom woning maart 2022) met vloerkoeling. De buitensensor zorgt ervoor dat onze aardwarmtepomp nu al enkele dagen automatisch op koelmodus staat. We hebben boven op 18 staan en beneden op 20. Het huis voelt echt lekker koel en ook op blote voeten/sokken aangenaam met de 80cm en 120cm tegels.

Overmorgen komt dan eindelijk de keuken woehoe. Helaas is er wel vertraging van 1 combi-oven. Eerst was die op voorraad, maar nadat we vandeweek betaald hadden, toch vertraging. Beetje achterdochtig word ik er van..

Terrasstuk van de tuin af (jaja, er komt ook genoeg groen/waterafvoer) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XcMkJy-fKfd6z0is_PN73QkmDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kV20Twa0Y4TF9hn0evTyZGPA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 95% gewijzigd door Bteq op 15-05-2022 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Bteq schreef op zondag 15 mei 2022 @ 22:52:
[...]

Overmorgen komt dan eindelijk de keuken woehoe. Helaas is er wel vertraging van 1 combi-oven. Eerst was die op voorraad, maar nadat we vandeweek betaald hadden, toch vertraging. Beetje achterdochtig word ik er van..
Geen idee waar je die keuken gekocht hebt en hoe ze exact werken maar vrijwel de meeste werken het zelfde:

- Apparatuur en kasten worden besteld
- Fabrikant van de apparatuur geeft leverwerk af
- Fabrikant geeft aantal weken voor levering aan wat er geleverd gaat worden
- Keuken leverancier communiceert dat naar jou
- Week voor levering ontvangt transporteur de apparaten
- Bij verschillen wordt je normaal gesproken ingelicht.

Sowieso heeft Siemens er blijkbaar een handje van om aan te geven dat alles geleverd gaat worden om dat vervolgens niet te doen.

[ Voor 40% gewijzigd door Toppe op 16-05-2022 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Krijgertje1979 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 20:10:
[...]

De prijzen tot dusver varieren van iets minder dan 20 EUR p/m2 tot 32 EUR p/m.
Jeetje en dan te weten dat m'n zusje 4 jaar terug 11 euro de m2 betaalde... wat een prijzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:19
Toppe schreef op maandag 16 mei 2022 @ 07:19:
[...]

Sowieso heeft Siemens er blijkbaar een handje van om aan te geven dat alles geleverd gaat worden om dat vervolgens niet te doen.
Inderdaad, onze keukenleverancier kon alleen een levertermijn geven voor niet-siemens apparatuur, omdat siemens zich totaal niet aan leverafspraken zou (kunnen) houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeperson
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:20
Uitnodiging gekregen om volgende week met de architect te gaan babbelen over het voorontwerp van de woning. Het lijkt erop dat ik zelf mag gaan bepalen hoe de tweekapper eruit komt te zien (lees: ik heb (nog) geen buren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
keeperson schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:42:
Uitnodiging gekregen om volgende week met de architect te gaan babbelen over het voorontwerp van de woning. Het lijkt erop dat ik zelf mag gaan bepalen hoe de tweekapper eruit komt te zien (lees: ik heb (nog) geen buren).
Dan mag je naar Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 2 :D ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:19
Iemand nog tips of ervaringen met het uitzoeken van een energieleverancier voor een huis met zonnepanelen?

Nieuw terrein voor mij :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
jessy100 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:32:
Iemand nog tips of ervaringen met het uitzoeken van een energieleverancier voor een huis met zonnepanelen?

Ik gebruik altijd Gaslicht.com maar ondertussen zijn ze allemaal beperkter geworden omdat veel leveranciers geen vaste contracten willen afsluiten.

Anders kan je deze lijst gebruiken, moet je alleen wel zelf kijken naar de tarieven: https://www.moneywise.nl/energie/energieleveranciers/

Ikzelf zit bij Coolblue Energie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zelf heb ik gemerkt dat via Gaslicht.com je lang niet meer de beste aanbiedingen kan vinden. Gelukkig ben ik dankzij GoT uitgekomen bij Zondergas.nu, echter bieden zijn inmiddels ook geen vaste contracten meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keeperson
Het is met mijn project een beetje lastig om dat te bepalen af en toe. Past in verschillende fases in verschillende topics heb ik al gemerkt. :9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kw_nl
  • Laatst online: 20-09 19:07
keeperson schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:42:
Dan heb je geluk :)

Ik deed vroeger IT beheer bij een makelaar. Daar kwamen twee kopers die elkaars buren werden. Ook een twee-onder-een-kap waarbij de kopers het uiterlijk van het huis konden bepalen met een architect. Maar dat ging helemaal mis. Ze waren het over niks eens, dakbedekking, soort steen, kleur steen, etc. En beide weigerde ook maar een iets toe te geven. De architect was er klaar mee, dus de makelaar mocht gaan bemiddelen.

Ik zie ze nog binnen komen, als blikken konden doden _O-

Die moesten nog naast elkaar gaan wonen. >:)

Als je nu zelf kan kiezen, heb je in elk geval dat gezeur niet :*)

[ Voor 3% gewijzigd door kw_nl op 16-05-2022 12:26 ]

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Binnen ons project zijn ook kavel verkocht voor twee-onder-een-kappers in zelfbouw. Bij samen inschrijven had je voorrang maar persoonlijk vond ik zelfbouw al stressvol genoeg.

Onze nieuwe woning is wel projectbouw gezien we niet uitgeloot waren voor een vrijstaande kavel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keeperson
kw_nl schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:26:
[...]

Dan heb je geluk :)

Ik deed vroeger IT beheer bij een makelaar. Daar kwamen twee kopers die elkaars buren werden. Ook een twee-onder-een-kap waarbij de kopers het uiterlijk van het huis konden bepalen met een architect. Maar dat ging helemaal mis. Ze waren het over niks eens, dakbedekking, soort steen, kleur steen, etc. En beide weigerde ook maar een iets toe te geven. De architect was er klaar mee, dus de makelaar mocht gaan bemiddelen.

Ik zie ze nog binnen komen, als blikken konden doden _O-

Die moesten nog naast elkaar gaan wonen. >:)

Als je nu zelf kan kiezen, heb je in elk geval dat gezeur niet :*)
Het project is in Zuidoost-brabant en ik denk dat iedereen elkaar hier wel via-via kent. Je reputatie staat ook een beetje op het spel als je je zo gaat gedragen. Heb ook gemerkt dat de houding van mensen heel anders is dan in de randstad, maar je hebt er altijd wat mindere mensen tussen zitten. ;) De buurt moet er ongeveer hetzelfde uit komen te zien, dus als iedereen donkere stenen wil en ik lichte stenen, dan zal ik water bij de wijn moeten doen of iets moeten kiezen wat niet vloekt.

Hoe is het verder afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 10:44

TiMMieJ

PSN: Orixez

Prodat schreef op zondag 15 mei 2022 @ 17:41:

Ons huis is vorige week opgeleverd en wij gaan metalstuc (op basis van betoncire) laten plaatsen op een gipsblokken wand. Zij gaven wel aan dat dit niet direct kan omdat je dan de lijm van de gipsblokken gaat zien in je stucwerk. Wij hebben deze muur dan ook eerst van een laagje gips laten voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marit-rk
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-02 22:45
Blijkt er toch nog een tegeldingetje te zijn in de badkamer waar we over kunnen peinzen haha! Het zit namelijk zo: onze badkamerleverancier raadt onze voegkleur af. De tegels die we hebben gekozen zijn de Mosa 225 V (bijgevoegd een foto van de tegel want als je de tegel online opzoekt klopt die kleur voor geen meter). Volgens Mosa zouden we hier de voegkleur "Manhattan grijs" bij moeten gebruiken. Hier waren we zelf ook van overtuigd totdat onze badkamerleverancier zegt dat hij in principe geen manhattan grijs op vloeren gebruikt. Reden: in nieuwbouw huizen worden tijdens het bouwen van het huis de voegen snel vies. In plaats daarvan moeten we van hem "grijs" als voegen gebruiken. Deze voegkleur is een stuk donkerder. En nu weten we dus niet welk advies we op moeten volgen. Want een lichte tegel met een te donkere tegelvoeg vinden we heel lelijk omdat het er dan ook "viezig" uitziet. Bovendien schrijft Mosa zelf die kleur Manhattan grijs voor, dus het voelt ook raar om daar tegenin te gaan. Echter, aan de andere kant voelt het ook weer heel risicovol om tegen het advies van de badkamerleverancier in te gaan. Bovendien zetten zij nu in onze offerte dat het "eigen risico" is als de voegen bij oplevering niet meer mooi licht zijn zoals het zou moeten.

Welk advies zouden jullie aannemen? Die van de tegelontwerper/fabrikant of die van de badkamerleverancier?

Onderstaand de foto van de tegel + de 2 voegkleuren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQf5FZqq9rjhrumKvCh1ocULxrU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pGm16gCVHrNwwa0AJmbdaUcB.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eqlWIAKJyuysdeJc6WuyncY6wAQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/n5Q2xlPjaIB6NwMJlDNXB20u.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mNBYek3k_KBo18_dYjwz7LiWdk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Xt6TDOAb6UnyWB9Ckty1qJQZ.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bteq
jessy100 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:32:

Ik zit zelf bij Engie vanwege een (vind ik) mooi teruglevertarief (16 zonnepanelen, nom woning, 5200wp). Zeker in de eerste maanden (contract van maart tot maart) tot nu toe een prima keuze. Iedere situatie is anders, dus kijk vooral hoeveel je verwacht op/terug te leveren en hoe zuinig je huis en eigen manier van leven wel of niet is? Heb op meerdere vergelijkingssites gekeken, voordat ik de keuze gemaakt had.

[ Voor 9% gewijzigd door Bteq op 16-05-2022 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
keeperson schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:45:
[...]

Hoe is het verder afgelopen?
Geen idee, ik deed er periodiek beheer. Ik kreeg het verhaal mee van de makelaar omdat ze er erg veel zin in hadden >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
marit-rk schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:58:
Blijkt er toch nog een tegeldingetje te zijn in de badkamer waar we over kunnen peinzen haha! Het zit namelijk zo: onze badkamerleverancier raadt onze voegkleur af. De tegels die we hebben gekozen zijn de Mosa 225 V (bijgevoegd een foto van de tegel want als je de tegel online opzoekt klopt die kleur voor geen meter). Volgens Mosa zouden we hier de voegkleur "Manhattan grijs" bij moeten gebruiken. Hier waren we zelf ook van overtuigd totdat onze badkamerleverancier zegt dat hij in principe geen manhattan grijs op vloeren gebruikt. Reden: in nieuwbouw huizen worden tijdens het bouwen van het huis de voegen snel vies. In plaats daarvan moeten we van hem "grijs" als voegen gebruiken. Deze voegkleur is een stuk donkerder. En nu weten we dus niet welk advies we op moeten volgen. Want een lichte tegel met een te donkere tegelvoeg vinden we heel lelijk omdat het er dan ook "viezig" uitziet. Bovendien schrijft Mosa zelf die kleur Manhattan grijs voor, dus het voelt ook raar om daar tegenin te gaan. Echter, aan de andere kant voelt het ook weer heel risicovol om tegen het advies van de badkamerleverancier in te gaan. Bovendien zetten zij nu in onze offerte dat het "eigen risico" is als de voegen bij oplevering niet meer mooi licht zijn zoals het zou moeten.

Welk advies zouden jullie aannemen? Die van de tegelontwerper/fabrikant of die van de badkamerleverancier?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Manhattan wordt vanzelf grijs hoe goed je ook je best doet met dweilen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 16:48

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vreemd. Wij hebben ook Manhattan als voeg (en kit) kleur en deze is volgensmij nog niet verkleurd terwijl wij er al meer dan 2 jaar wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
D.deJong schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:20:
[...]

Manhattan wordt vanzelf grijs hoe goed je ook je best doet met dweilen
Dweilen is sowieso een ramp voor je voegen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bouw stof is droog en zal je voegen niet doen verkleuren. Als het nat wordt zal ‘t pas kunnen gaan verkleuren. Stoomreiniger er over en door :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miezziej
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-01 17:01
Hi allen,

Na geruime tijd meelezen op Tweakers, heb ik ook een account aangemaakt om mee te posten :) Na vele malen niet zijn ingeloot, is het uiteindelijk toch gelukt om ingeloot te worden bij een project! We gaan deze week de KAO tekenen :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Heb meteen een vraag... We kunnen de zolder op verschillende manieren indelen. Ik twijfel om 2 aparte "onbenoemde ruimtes" + technische ruimte, of 1 aparte onbenoemde ruimte en het vergroten van de technische ruimte. In de vergrote technische ruimte zou ik dan een werkplek willen maken (ik werk nu ook op zolder), maar ik weet niet hoeveel lawaai een warmtepomp en wtw-unit maakt. Ons huidige huis komt uit 2016 en heeft dus nog een CV-ketel en MV, dat vind ik prima te doen als achtergrondgeluid.

Members only:

Bedoeling is dus een logeer/slaapkamer op zolder + een werkruimte. Kosten voor beide opties zijn nagenoeg hetzelfde. Wat zouden jullie doen?

Zodra e.e.a. wat duidelijker is qua opties en dergelijke zal ik het vragenlijstje uit de OP ook invullen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 15:09
Ik zou er een aparte ruimte van maken. Naast geluid van de apparatuur, heb je ook vocht van was. Als je dan in de zomer op een warme dag ook nog in een vochtige ruimte zit te werken...

Daarnaast kan ik je aanraden al een keer bij Van Wanrooij Warenhuys langs te gaan in Waardenburg om te kijken naar diverse opties, keukens en badkamers. De deadlines zijn doorgaans ernstig snel bij Van Wanrooij. Hoe meer je op voorhand je huiswerk doet, hoe minder je gedwongen wordt om in korte tijd keuzes te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23:58
miezziej schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:07:
Hi allen,

Na geruime tijd meelezen op Tweakers, heb ik ook een account aangemaakt om mee te posten :) Na vele malen niet zijn ingeloot, is het uiteindelijk toch gelukt om ingeloot te worden bij een project! We gaan deze week de KAO tekenen :)

***members only***

Heb meteen een vraag... We kunnen de zolder op verschillende manieren indelen. Ik twijfel om 2 aparte "onbenoemde ruimtes" + technische ruimte, of 1 aparte onbenoemde ruimte en het vergroten van de technische ruimte. In de vergrote technische ruimte zou ik dan een werkplek willen maken (ik werk nu ook op zolder), maar ik weet niet hoeveel lawaai een warmtepomp en wtw-unit maakt. Ons huidige huis komt uit 2016 en heeft dus nog een CV-ketel en MV, dat vind ik prima te doen als achtergrondgeluid.

***members only***

Bedoeling is dus een logeer/slaapkamer op zolder + een werkruimte. Kosten voor beide opties zijn nagenoeg hetzelfde. Wat zouden jullie doen?

Zodra e.e.a. wat duidelijker is qua opties en dergelijke zal ik het vragenlijstje uit de OP ook invullen!
Momenteel woon ik nu zelf een half jaar in een nieuwbouwhuis met warmtepomp.
Members only:

Als je de deur van de technische ruimte dicht houdt, is het geluid prima te doen. Er zitten Ytong wanden omheen. Bedenk wel dat een warmtepomp een compressor is en dus inherent meer geluid maakt dan een CV ketel. De WTW die er bij ons in de technische ruimte naast staat kan in de hoogste stand flink loeien. Daar kan je echt niet een hele dag naast gaan zitten.

Laatste ding: een warmtepomp is een ding dat warmte maakt. Hij heeft een efficiëntie. Die nooit 100% is. Dat betekent dat resterende warmte aan de ruimte wordt afgegeven waar de warmtepomp staat. De technische ruimte is dus - op koude dagen- makkelijk twee graden warmer dan de rest van het huis. Wij hebben er was hangen en dat droogt zo snel dat handdoeken 'hard opdrogen'.

Door de warmtepomp krijg je dus een ruimte die, net als een ouderwetse machinekamer, warm is, vol van geluiden is en dus niet zomaar te gebruiken is als leefruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miezziej
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-01 17:01
Bedankt voor jullie reacties! Wordt dus de linkeroptie :+

Standaard krijgen we trouwens geen zonnepanelen, die kun je wel als meerwerk laten doen: 4.000 voor de eerste 3, daarna 800 per paneel extra. Dat laten we dus maar achteraf doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:02
millerman_sf schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:57:
Ik zou er een aparte ruimte van maken. Naast geluid van de apparatuur, heb je ook vocht van was. Als je dan in de zomer op een warme dag ook nog in een vochtige ruimte zit te werken...

Daarnaast kan ik je aanraden al een keer bij Van Wanrooij Warenhuys langs te gaan in Waardenburg om te kijken naar diverse opties, keukens en badkamers. De deadlines zijn doorgaans ernstig snel bij Van Wanrooij. Hoe meer je op voorhand je huiswerk doet, hoe minder je gedwongen wordt om in korte tijd keuzes te maken.
Ik vond de doorlooptijden erg meevallen. Zeker 3-4 maanden de tijd om alles te regelen. Wij zijn door omstandigheden pas later ingeloot en kregen 1 maand extra de tijd bovenop de oorspronkelijke deadline.

Ik vond het allemaal zeer schappelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
miezziej schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:10:
Bedankt voor jullie reacties! Wordt dus de linkeroptie :+

Standaard krijgen we trouwens geen zonnepanelen, die kun je wel als meerwerk laten doen: 4.000 voor de eerste 3, daarna 800 per paneel extra. Dat laten we dus maar achteraf doen :9
Kansloze prijzen inderdaad. Regel wel in het meerwerk alvast de voorbereiding voor de zonnepanelen qua loze leidingen. Je zal niet de eerste zijn die dit vergeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij hadden ook gedoe met voegen. Wellicht heb je hier iets aan.
We wilden graag witte voegen op de muren en zwarte voegen tussen de zwarte tegels. Met tegenzin hebben ze wel wit toegepast maar de zwarte/donkere voegen zijn door de installateur antracietgrijs gemaakt. Dat werd een opleverpunt en nu kwam de tegelzaak met een voegcoating als oplossing.
Deze zit er nu een halve week op en onze voegen zijn flink donkerder. Volgens mij kan je met de voegcoating naast je voeg beschermen ook lichter kleuren. Dit spul is er bij ons opgekomen:
https://tegelvast.nl/tegelvast-voegcoating-7710/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Stealth2000 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:12:
[...]

Wij hadden ook gedoe met voegen. Wellicht heb je hier iets aan.
We wilden graag witte voegen op de muren en zwarte voegen tussen de zwarte tegels. Met tegenzin hebben ze wel wit toegepast maar de zwarte/donkere voegen zijn door de installateur antracietgrijs gemaakt. Dat werd een opleverpunt en nu kwam de tegelzaak met een voegcoating als oplossing.
Deze zit er nu een halve week op en onze voegen zijn flink donkerder. Volgens mij kan je met de voegcoating naast je voeg beschermen ook lichter kleuren. Dit spul is er bij ons opgekomen:
https://tegelvast.nl/tegelvast-voegcoating-7710/
Voegcoating echt niet accepteren. Dat kan even mooi zijn, maar blijft gewoon prutsen. Het is de fout van de bouwer, dus gewoon laten oplossen zoals het hoort: voegen eruit en met de juiste kleur voegen.

[ Voor 6% gewijzigd door Pepppie op 17-05-2022 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misa
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 27-02-2023
Goedemiddag allen,

na geruime tijd met veel plezier meegelezen te hebben, ben ik heel benieuwd naar jullie visie op de volgende kwestie.

In september 2020 hebben mijn vriendin en ik de KAO getekend voor onze nieuwbouwwoning. Het is eindelijk zover dat de oplevering in zicht komt. Wij kregen gisteren een datum in juli voorgesteld. Echter, we kregen ook medegedeeld dat er leveringsproblemen zijn met de warmtepomp. Deze zijn, zo stelt de aannemer, reeds een jaar geleden besteld, maar nog niet geleverd. Zicht op levering ontbreekt eveneens.

We zijn dan ook voor de keuze gesteld voor de opleverdatum in juli te gaan (dus hoogstwaarschijnlijk zonder warmtepomp), of met de oplevering te wachten op de levering en installatie van de warmtepomp (en dus geen idee te hebben wanneer dit zal zijn).

Wat zijn jullie gedachten hierbij? Op zich is het ontbreken van warm water en verwarming natuurlijk niet heel dramatisch, maar ik vraag me vooral af wat de gevolgen zijn voor het afwerken van de woning. Ik denk aan het doorlopen van het opstookprotocol van de vloerverwarming alvorens de vloer te laten leggen, bijvoorbeeld. En wellicht zijn er andere implicaties die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:52
Misa schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:40:
Goedemiddag allen,

na geruime tijd met veel plezier meegelezen te hebben, ben ik heel benieuwd naar jullie visie op de volgende kwestie.

In september 2020 hebben mijn vriendin en ik de KAO getekend voor onze nieuwbouwwoning. Het is eindelijk zover dat de oplevering in zicht komt. Wij kregen gisteren een datum in juli voorgesteld. Echter, we kregen ook medegedeeld dat er leveringsproblemen zijn met de warmtepomp. Deze zijn, zo stelt de aannemer, reeds een jaar geleden besteld, maar nog niet geleverd. Zicht op levering ontbreekt eveneens.

We zijn dan ook voor de keuze gesteld voor de opleverdatum in juli te gaan (dus hoogstwaarschijnlijk zonder warmtepomp), of met de oplevering te wachten op de levering en installatie van de warmtepomp (en dus geen idee te hebben wanneer dit zal zijn).

Wat zijn jullie gedachten hierbij? Op zich is het ontbreken van warm water en verwarming natuurlijk niet heel dramatisch, maar ik vraag me vooral af wat de gevolgen zijn voor het afwerken van de woning. Ik denk aan het doorlopen van het opstookprotocol van de vloerverwarming alvorens de vloer te laten leggen, bijvoorbeeld. En wellicht zijn er andere implicaties die ik over het hoofd zie?
Waarom zou je het niet alvast laten opleveren? Je kan het best laten opleveren maar nog niet verhuizen en niet direct de vloer laten leggen. Of zie ik iets over het hoofd :)

Je kan bijvoorbeeld wel al met de wanden starten, daar heb je geen warm water of verwarming voor nodig lijkt mij. Ook kan je een begin maken aan je tuin en/of keuken bijvoorbeeld.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Goedemiddag allen,

Als er helemaal geen zicht is op de leveringstermijn van die warmtepomp zou ik hier wel grote twijfels bij hebben... Het klinkt mij in de oren alsof ze dit voorstellen om niet in de knel te komen met het aantal werkbare werkdagen en maar gewoon opgeleverd willen hebben.

In principe zou ik het zelf nooit accepteren, want het is echt een fundamenteel onderdeel van je huis en je kunt op veel vlakken niet vooruit. Ik zou het ook zeker niet kunnen voorzien wat er allemaal nog meer bij komt kijken, maar mocht er bijv. iets mis zijn met het leidingwerk dan moeten vloeren/muren opengebroken worden bijvoorbeeld.

Het is wat anders als ze zeggen: we leveren op en verwachten binnen een maand de pomp wel.

(ook vraag ik me af waarom ze niet een ander model hebben besteld... bij ons is er ook tijdens de bouw geswitcht naar een ander/beter model vanwege leverproblemen)

Mocht je het accepteren dan natuurlijk sowieso een deel van de 5% vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Goedemiddag allen,

Zou even bij Woningborg/SKW navragen of dit überhaupt wel kan/mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeperson
Allereerst van harte gefeliciteerd! Ik ga zelf ook voor een aparte technische ruimte. Een vriend van me heeft een nieuwbouwwoning met een ventilatieunit van Zehnder. Die maakt op de zachtste stand niet heel veel geluid (vergelijkbaar met een airco in de auto op de zachtste stand), maar ze kunnen behoorlijk loeien als ze volop draaien (de motoren lijken qua design heel erg op turbo's in auto's). Kleine zeur: de warmtewisselaar (of enthalpiewisselaar) is een passief element, dus die maakt geen geluid. :P

Wat betreft de zonnepanelen heb ik een vuistregel voor. Als je het een en ander zelf kan doen zou het rond de €1/Wp moeten zijn. 1 Wp levert 1 kWh/jaar op in Nederland. Ik schat dat ik rond de 4000 kWh ga verbruiken in mijn nieuwe woning, dus probeer ik te mikken op 4000 Wp wat ik op mijn dak wil leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-09 15:16
Zo. Pa had de eerste kijkdag nu dat het hoogste punt van het appartementencomplex bereikt is. Mijn broertje ging mee en stuurde foto's van alle leidingen. Hebben ze gvd overal flexbuizen gebruikt. Wat een ellende.

Maar verder leuk om de foto's te zien.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-02 22:39
Hi Tweakers,

Ik heb even een noob vraag over zonnepanelen. Is er een nadeel als je achteraf zonnepanelen laat plaatsen door een ander bedrijf? Ik zie dat in onze meerwerk lijst het 750 per pv paneel kost. Een collega vertelde dat dit goedkoper kan, maar ik weet dus niet of dat slim is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Olivertwist278 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:17:
Hi Tweakers,

Ik heb even een noob vraag over zonnepanelen. Is er een nadeel als je achteraf zonnepanelen laat plaatsen door een ander bedrijf? Ik zie dat in onze meerwerk lijst het 750 per pv paneel kost. Een collega vertelde dat dit goedkoper kan, maar ik weet dus niet of dat slim is
Dat doet waarschijnlijk 90% van de mensen in dit topic.
Zo ook hier.

Bij zelf kopen:
- Veel lagere/courantere prijs
- Weet je wat je koopt (merk/type/WP) voor zowel omvormer als panelen
- Zelf inmenging in de ligging/plaatsing
- Waarschijnlijk betere garantie afspraken dan met een bouwer.
- BTW terugvragen na plaatsen

Met 10 panelen ben je met bovenstaande prijs €7500 kwijt. Ik heb 7,5k betaald voor 19 A+ merk (LG 380WP all black half-cell) panelen met een A-merk omvormer (Solaredge) en optimizers. Inclusief plaatsen.
Dat ga je niet krijgen vanuit de bouw (voor die prijs).

[ Voor 17% gewijzigd door Source90 op 17-05-2022 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-02 22:39
Source90 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:20:
[...]

Dat doet waarschijnlijk 90% van de mensen in dit topic.
Zo ook hier.

Bij zelf kopen:
- Veel lagere/courantere prijs
- Weet je wat je koopt (merk/type/WP) voor zowel omvormer als panelen
- Zelf inmenging in de ligging/plaatsing
- Waarschijnlijk betere garantie afspraken dan met een bouwer.

Met 10 panelen ben je met bovenstaande prijs €750 kwijt. Ik heb 7,5k betaald voor 19 A+ merk panelen met een A-merk omvormer en optimizers. Inclusief plaatsen.
Bedankt voor je heldere uitleg. Zal ik er wel voor moeten zorgen dat de aannemer het huis pv klaar maakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Olivertwist278 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:23:
[...]

Bedankt voor je heldere uitleg. Zal ik er wel voor moeten zorgen dat de aannemer het huis pv klaar maakt?
Ik zou altijd een loze leiding (bij voorkeur 25mm, als ze dat aanbieden) naar zolder trekken voor de omvormer -> meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 23:41
Olivertwist278 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:23:
[...]

Zorg dat er minimaal 1 loze leiding beschikbaar is vanuit zolder direct naar de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvR1601
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20-09 18:27
Bij ons is het huis zo goed als af, helaas op Bevrijdingsdag een belletje van de koopbegeleider; WTW installaties worden definitief niet voor de bouwvak geleverd dus uitstel oplevering na de bouwvak (geen specifieke week). Eerst was het begin mei, toen begin juni (door WTW vertraging met de verwachting dat ze wel geleverd zouden worden) en nu dus ‘na de bouwvak’. We mogen niks in en rondom het huis doen. Extra frustrerend is dat de koopbegeleider vertelde dat de boxen opgeslagen waren bij Plieger, en dus al in bezit, maar dat Plieger ze door heeft doorverkocht met de gedachte dat ze snel leverbaar waren. Wat er van waar is de vraag. Communicatie is sowieso al waardeloos. Het is dat we het zelf vragen wat de status is anders komt er vrij weinig vanuit de bouwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fethoz69
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17-09 21:42
HvR1601 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:26:
Bij ons is het huis zo goed als af, helaas op Bevrijdingsdag een belletje van de koopbegeleider; WTW installaties worden definitief niet voor de bouwvak geleverd dus uitstel oplevering na de bouwvak (geen specifieke week). Eerst was het begin mei, toen begin juni (door WTW vertraging met de verwachting dat ze wel geleverd zouden worden) en nu dus ‘na de bouwvak’. We mogen niks in en rondom het huis doen. Extra frustrerend is dat de koopbegeleider vertelde dat de boxen opgeslagen waren bij Plieger, en dus al in bezit, maar dat Plieger ze door heeft doorverkocht met de gedachte dat ze snel leverbaar waren. Wat er van waar is de vraag. Communicatie is sowieso al waardeloos. Het is dat we het zelf vragen wat de status is anders komt er vrij weinig vanuit de bouwer.
Jeetje, wat ontzettend vervelend zeg. Je hoort nu echt overal levering problemen.
Hier was het wachten op de kalkzandstenen, duurde gelukkig maar twee weken, nu zijn de dakramen niet leverbaar (nog niet nodig) en ook de wamtepomp is niet leverbaar.
Fingers crossed.

Hoop voor je dat ze snel geleverd worden! Is je hele woning klaar... is het wachten op een WTW |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Zuur, hoeveel speling heb je met je huidige huis? Dat is een beetje mijn doom scenario...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HvR1601
kw_nl schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:42:
[...]

Zuur, hoeveel speling heb je met je huidige huis? Dat is een beetje mijn doom scenario...
Wij hebben ons huis in november 2020 verkocht en huren nu in de vrije sector. We kregen zo’n mooie prijs (en advies makelaar natuurlijk) dat we een jaar een 3 kamer appartement wel wilde huren met 2 kinderen. De 3e is er inmiddels ook en het wordt wel druk nu…. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Fethoz69 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:40:
[...]
Hoop voor je dat ze snel geleverd worden! Is je hele woning klaar... is het wachten op een WTW |:(
Was bij ons ook zo ja. Ze kregen maar 1 of 2 WTW-units per maand geleverd. En dan vaak net voor de verkeerde kant van het dak (je hebt ze met kanalen links en rechts blijkbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
HvR1601 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:06:
[...]

Wij hebben ons huis in november 2020 verkocht en huren nu in de vrije sector. We kregen zo’n mooie prijs (en advies makelaar natuurlijk) dat we een jaar een 3 kamer appartement wel wilde huren met 2 kinderen. De 3e is er inmiddels ook en het wordt wel druk nu…. :'(
Sterkte... Dat was ook onze nachtmerrie, alleen hadden we besloten dat we niet tussendoor wilden verhuizen. Door vertraging met de Nuts (en opleverdatum oude huis) hebben we het echt maar net gered... Een maand later oplevering en we hadden ergens tijdelijk moeten gaan zitten, met drie kinderen onder de 5 jaar :') :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 18:49

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Bij de Duco Energy Comfort die ze bij ons geleverd hebben is de aansturing softwarematig om te draaien. Waardoor ze voor de meeste woningen één type konden gebruiken.

Alleen de woningen met uitbouw zijn door het extra oppervlak naar een grotere Duco moeten gaan, waar weer wel een 'linker of rechter' versie van bestaat.

Wel zuur als alleen daardoor de hele oplevering opgeschoven wordt. Nu zou je nog zonder WtW kunnen voor een periode, zonder warmtepomp wordt wel lastig...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-08 17:56
Source90 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:20:
[...]

Bij zelf kopen:
[...]
Dat kan ook als je ze tijdens de bouw laat plaatsen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:38

Ik zie wat reacties over het geluid van de warmtepomp en een over vocht van de was. Die laatste is mogelijk wel een ding ja. Ook de warmte, zeker als je een warmtepomp-droger hebt of neemt.

Maar hier maakt de (lucht-water) warmtepomp zeker niet meer geluid als een CV-installatie, waarschijnlijk minder. Maar ik heb geen goed vergelijk, vorige woning had stadsverwarming en die maakte geen geluid.
De binnen-unit van mijn Daikin Altherma heb ik eigenlijk ook nog niet zo gehoord. Met de deur naar het hok dicht al helemaal niet.
Ook de buiten-unit is zo stil dat de buren dachten dat ie nog niet in bedrijf was (unit staat op een meter of 8 van hun terras en blaast ook die kant uit).

Of jouw installatie dus veel geluid gaat maken is moeilijk te zeggen . . . weet je al welk merk/type het wordt? Dan komt een antwoord al wat dichterbij. Maar een aparte ruimte voor al je installaties + wassen en drogen is altijd een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Wij hebben drie laags glas met roedes er tussen. Deze zit aan 1 kant van de lucht spouw.

Nu zitten ze bij ons allemaal aan de ‘buitenkant’ van het glas maar in de garage aan de binnenkant. Heb even zitten spieken bij de buren maar daar is het ook willekeurig geplaatst.

Aangezien er niets in het glas zit en de sticker er al af is komt nu de vraag naar boven of de ruit niet verkeerd om gemonteerd is.

Iemand een tip hoe je daar achter komt? Er zou kleur verschil in kunnen zitten maar ben kleurenblind dus zie dat toch niet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Kiwi70 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:29:
[...]

Dat kan ook als je ze tijdens de bouw laat plaatsen hoor.
Heb hier al meerdere berichten langs zien komen dat de bouwer/aannemer dit al doet (en in eigen zak steekt) en er niets terug te vragen valt omdat er geen separate factuur wordt verstrekt.
Indien dit onjuist is, kan dat punt geschrapt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Toppe schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:49:
Wij hebben drie laags glas met roedes er tussen. Deze zit aan 1 kant van de lucht spouw.

Nu zitten ze bij ons allemaal aan de ‘buitenkant’ van het glas maar in de garage aan de binnenkant. Heb even zitten spieken bij de buren maar daar is het ook willekeurig geplaatst.

Aangezien er niets in het glas zit en de sticker er al af is komt nu de vraag naar boven of de ruit niet verkeerd om gemonteerd is.

Iemand een tip hoe je daar achter komt? Er zou kleur verschil in kunnen zitten maar ben kleurenblind dus zie dat toch niet :')
Is mevrouw Toppe ook kleurenblind? :9

Anders "gewoon" bij de bouw melden dat er een raam verkeerd om zit. Mogen zij aangeven dat dit niet zo is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Source90 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 18:03:
[...]
Is mevrouw Toppe ook kleurenblind? :9

Anders "gewoon" bij de bouw melden dat er een raam verkeerd om zit. Mogen zij aangeven dat dit niet zo is?
Nee dat niet, maar toen ik vroeg of ze eens wou kijken was het meteen ‘de ramen zijn vies, eerst wassen’ vervolgd door een ‘waar maak je je druk om’ }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Source90 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 18:01:
[...]

Heb hier al meerdere berichten langs zien komen dat de bouwer/aannemer dit al doet (en in eigen zak steekt) en er niets terug te vragen valt omdat er geen separate factuur wordt verstrekt.
Indien dit onjuist is, kan dat punt geschrapt worden.
Volgens mij kan de aannemer dit niet zonder toestemming voor je doen hoor, maar het is natuurlijk wel extra werk om het punt apart te benoemen op een factuur. Eerlijk gezegd is dat met 3-6 we excuus paneetjes ook amper de moeite. Ons huis wordt zeer waarschijnlijk pas in 2023 opgeleverd maar wil het wel tegen het juiste BTW tarief gerekend (0% vanaf 01-01-2023).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:18
Hoeveel spotjes kun je aansluiten om één lichtpunt? Is er een maximum? O-) Ik was van plan een extra lichtpunt te laten plaatsen via het meerwerk, maar ik twijfel of dat nu echt nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Safaci schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:35:
Hoeveel spotjes kun je aansluiten om één lichtpunt? Is er een maximum? O-) Ik was van plan een extra lichtpunt te laten plaatsen via het meerwerk, maar ik twijfel of dat nu echt nodig is.
Dat hangt van het wattage van je lamp af. Maar met led verlichting ongeveer oneindig op een 220 volt punt.

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Deveon schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 18:06:
[...]

Volgens mij kan de aannemer dit niet zonder toestemming voor je doen hoor, maar het is natuurlijk wel extra werk om het punt apart te benoemen op een factuur. Eerlijk gezegd is dat met 3-6 we excuus paneetjes ook amper de moeite. Ons huis wordt zeer waarschijnlijk pas in 2023 opgeleverd maar wil het wel tegen het juiste BTW tarief gerekend (0% vanaf 01-01-2023).
Dat is een goede, in principe moet de prijs omlaag gaan hierdoor. In KAO staat dat wijzigingen in de BTW worden doorberekend, ik neem aan dan ook ter faveure van de koper zoals in dit geval. Toevallig al gecheckt bij de aannemer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
BiG-GuY schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:18:
Bij de Duco Energy Comfort die ze bij ons geleverd hebben is de aansturing softwarematig om te draaien. Waardoor ze voor de meeste woningen één type konden gebruiken.

Alleen de woningen met uitbouw zijn door het extra oppervlak naar een grotere Duco moeten gaan, waar weer wel een 'linker of rechter' versie van bestaat.

Wel zuur als alleen daardoor de hele oplevering opgeschoven wordt. Nu zou je nog zonder WtW kunnen voor een periode, zonder warmtepomp wordt wel lastig...
Ja wij moesten dus wat langer wachten op een Ducobox Energy Premium 400 (links model). Er stond eigenlijk een 325 ingetekend voor de vergunning (dat is de Comfort denk ik) maar ik geloof dat ze vanwege onze uitbouw een unit moesten plaatsen met meer capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 18:49

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
finsdefis schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:17:
[...]

Ja wij moesten dus wat langer wachten op een Ducobox Energy Premium 400 (links model). Er stond eigenlijk een 325 ingetekend voor de vergunning (dat is de Comfort denk ik) maar ik geloof dat ze vanwege onze uitbouw een unit moesten plaatsen met meer capaciteit.
Jup, in ons project hebben iets van 15/20 huizen de Energy Comfort (325) de andere hebben de Energy Premium (400) vanwege de extra inhoud door de uitbouw. Van de Premium bestaat ook een 325 versie overigens.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:32
Dit klinkt precies als bij ons? De stegen fase 2? Indien ja, hallo buurman. Wij kregen overigens te horen dat we moesten rekenen op minstens half september, maar meer waarschijnlijk oktober of november qua oplevering! Gezien mijn partner dan net-wel net-niet bevallen is, gaan wij dus pas in december verhuizen.

[ Voor 12% gewijzigd door MoiZie op 18-05-2022 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvR1601
MoiZie schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 07:55:
[...]

Dit klinkt precies als bij ons? De stegen fase 2? Indien ja, hallo buurman. Wij kregen overigens te horen dat we moesten rekenen op minstens half september, maar meer waarschijnlijk oktober of november qua oplevering! Gezien mijn partner dan net-wel net-niet bevallen is, gaan wij dus pas in december verhuizen.
Klopt buurman! Wij hopen ook op half september, maar verwachten helemaal niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Als je een wat grotere aannemer hebt dan zullen ze contracten hebben met Plieger. Als ze op de orderbevestiging staan dan heeft Plieger ze gewoon gehad, als ze dan alsnog doorverkocht zijn dan moet de aannemer hiervoor toestemming hebben gegeven.

Mocht Plieger ze verkocht hebben zonder toestemming van je aannemer dan is Plieger daarvoor verantwoordelijk met alle gevolgen van dien.

Plieger is duur en lomp naar hun klanten toe maar hun administratieve proces is op orde ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
Is dan nu het moment aangebroken dat we blij moeten zijn met stadsverwarming? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-09 15:16
Toppe schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:49:

Een vlammetje bij het raam houden en dan naar de kleuren van de vlam kijken. Dan zie je heel duidelijk kleurverschillen in de vlammen.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Pagina: 1 ... 119 ... 359 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.