Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:41
wortelsoft schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:32:
@Source90 Tegelzetter Steevens heeft hier ook in een goede drie uur de begane grond gelegd, morgen voegen en dan is het klaar.

[Afbeelding]
Wauw, in 3 uurtjes?! Om hoeveel m2 gaat het?
Heb je een m2 prijs afgesproken of betaal je per uur.

Volgens mij is gangbare prijs tussen de 40 en 50 euro leggen per m2. Maar als die dit in 3 uur heeft gedaan ben je zelf met een tarief van 100 euro per uur goedkoop uit :o

Edit: hierboven wordt een prijs van 37,5 p/m2 genoemd. Maar dan nog.

Hier is de vloer in visgraat gelegd en we betalen ca. 42 euro incl. btw, excl materialen (lijm, voegmiddel, etc).
Hij heeft wel 6 lange dagen nodig gehad om zo'n 90m2 te leggen.

[ Voor 14% gewijzigd door SquareOne op 10-05-2022 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:02
Source90 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:37:
[...]

***members only***

@Blik1984 , zie edit. Even begroting nagekeken, was paar euro duurder dan ik dacht. Bovenstaande is correcte prijs.

@SquareOne , als Wortelsoft hetzelfde heeft betaald, zie hierboven.
Ik heb meteen een mail naar ze gestuurd, ik zit eigenlijk buiten hun werkgebied maar kan me voorstellen dat ze voor een iets grotere klus wel een halfuurtje extra willen rijden. Er moet zo'n 180 m2 gedaan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:46

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
c-nan schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:00:
Wij gaan eind mei/begin juni shoppen voor een vloer (keramisch visgraat parket). We hebben 2 afspraken staan, bij Regge Tegels en bij Tegelfloor.

Hebben jullie ervaringen met bovenstaande zaken? Welk vloer hebben jullie er gekocht en door de zaak laten leggen of zelf iemand gevonden?

Andere tips zijn ook van harte welkom!
Deze vraag komt met regelmaat terug...

Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 3

[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 10-05-2022 13:03 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:52
Source90 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:37:
[...]

***members only***

@Blik1984 , zie edit. Even begroting nagekeken, was paar euro duurder dan ik dacht. Bovenstaande is correcte prijs.

@SquareOne , als Wortelsoft hetzelfde heeft betaald, zie hierboven.
Voor visgraat vragen ze het dubbele :) Dat is duurder dan de tegels zelf :o

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:51
Ja dat tuinstel is rijp voor het stort. Daar kunnen de werklui niks meer aan verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
wortelsoft schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:09:
[...]

Ja dat tuinstel is rijp voor het stort. Daar kunnen de werklui niks meer aan verpesten.
Mag ik hem overnemen? Krijgt m'nn schoonmoeder een eigen stoel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
c-nan schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:04:
[...]

Voor visgraat vragen ze het dubbele :) Dat is duurder dan de tegels zelf :o
Ouch! :X

Nu twijfelen we wel of we visgraat willen nemen. We hebben namelijk een schuinlopende muur in onze woonkamer, en door de schuine wand kan de visgraat dus eigenlijk niet lekker doorgelegd worden zonder het enorm te accentueren + krijg je extra veel snijverlies. Slaapkamers wilden we sowieso al niet doen omdat het wat ons betreft te weinig toevoegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
SquareOne schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:37:
[...]

Wauw, in 3 uurtjes?! Om hoeveel m2 gaat het?
Heb je een m2 prijs afgesproken of betaal je per uur.

Volgens mij is gangbare prijs tussen de 40 en 50 euro leggen per m2. Maar als die dit in 3 uur heeft gedaan ben je zelf met een tarief van 100 euro per uur goedkoop uit :o

Edit: hierboven wordt een prijs van 37,5 p/m2 genoemd. Maar dan nog.

Hier is de vloer in visgraat gelegd en we betalen ca. 42 euro incl. btw, excl materialen (lijm, voegmiddel, etc).
Hij heeft wel 6 lange dagen nodig gehad om zo'n 90m2 te leggen.
Ongeveer 38m2 niet heel veel meters dus en die prijs klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-designz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:22
Kan iemand mij vertellen welke tegel ik heb uitgekozen bij Regge-tegels als ik op mijn offerte

"Keramisch parket Matera Wood Oak Naturel afm. 20x120 1ste keus A-kwaliteit"

heb staan?

Ik probeer de tegel online te vinden om te zien wat een gangbare prijs is maar krijg het nergens gevonden.. Gezien hier best veel over keramisch parket en ook over regge-tegels gepraat word :), dacht ik.. ik probeer het hier even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:23
m-designz schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:50:
Kan iemand mij vertellen welke tegel ik heb uitgekozen bij Regge-tegels als ik op mijn offerte

"Keramisch parket Matera Wood Oak Naturel afm. 20x120 1ste keus A-kwaliteit"

heb staan?

Ik probeer de tegel online te vinden om te zien wat een gangbare prijs is maar krijg het nergens gevonden.. Gezien hier best veel over keramisch parket en ook over regge-tegels gepraat word :), dacht ik.. ik probeer het hier even.
Heb je het al aan Regge gevraagd? Zij kunnen volgens mij zo het merk en type (niet eigen benaming) uit het systeem toveren.

Volgens mij is voornamelijk Tegelhuis Montfoort behoorlijk mysterieus over het betreffende merk, Regge niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Krijg post van een bedrijf waar ik nog nooit van gehoord heb, maar dikke prima:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bo_HJdYKxTBpHyBZnzTEWvnu8pg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UhdJ5HXJAsRhrPbSIeAWQJAt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Toppe schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:05:
Krijg post van een bedrijf waar ik nog nooit van gehoord heb, maar dikke prima:
[Afbeelding]
Is toch niets geks aan zowel de brief als dat jij het bedrijf niet kent?

Kennelijk gaat er iemand in jouw directe omgeving heien/bouwen en wordt er een momentopname gemaakt van jouw woning (met name muren), om achteraf vast te stellen dat de schade (Indien van toepassing) nieuw is of al aanwezig was..

Hier onlangs ook gebeurd voor de kavel die bebouwd gaat worden. Dikke betonnen palen baan 15 meter werden de grond in gedreund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Source90 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:22:
[...]

Is toch niets geks aan zowel de brief als dat jij het bedrijf niet kent?

Kennelijk gaat er iemand in jouw directe omgeving heien/bouwen en wordt er een momentopname gemaakt van jouw woning (met name muren), om achteraf vast te stellen dat de schade (Indien van toepassing) nieuw is of al aanwezig was..

Hier onlangs ook gebeurd voor de kavel die bebouwd gaat worden. Dikke betonnen palen baan 15 meter werden de grond in gedreund.
Nee, ik zeg toch ook dikke prima d:)b ben blij dat ze dit doen, voorkomt een hoop ellende en bij schade mogen ze herstellen :+

Je hoort/leest ook wel een anders, vandaar

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 10-05-2022 14:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90
Toppe schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:24:
[...]

Nee, ik zeg toch ook dikke prima d:)b ben blij dat ze dit doen, voorkomt een hoop ellende en bij schade mogen ze herstellen :+

Je hoort/leest ook wel een anders, vandaar
Las het bericht meer als "weet niet wie wat het is, maar zal wel ". :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-designz
Source90 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:54:
[...]

Heb je het al aan Regge gevraagd? Zij kunnen volgens mij zo het merk en type (niet eigen benaming) uit het systeem toveren.

Volgens mij is voornamelijk Tegelhuis Montfoort behoorlijk mysterieus over het betreffende merk, Regge niet.
Goede tip haha, ik dacht gezien ervaringen met andere winkels dat ze daar wel moeilijk over gingen doen. maar het is dus de "Marazzi oltre naturel".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Laatst online: 21:52
m-designz schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:49:
[...]

Goede tip haha, ik dacht gezien ervaringen met andere winkels dat ze daar wel moeilijk over gingen doen. maar het is dus de "Marazzi oltre naturel".
En nu de hamvraag: Betaal je teveel of gewoon "oke"? Nu moet jij ons dus vertellen hoeveel je betaalt hebt :P

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
c-nan schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:00:
Wij gaan eind mei/begin juni shoppen voor een vloer (keramisch visgraat parket). We hebben 2 afspraken staan, bij Regge Tegels en bij Tegelfloor.

Hebben jullie ervaringen met bovenstaande zaken? Welk vloer hebben jullie er gekocht en door de zaak laten leggen of zelf iemand gevonden?

Andere tips zijn ook van harte welkom!
Ik was eerst bij tegelfloor aan het kijken, voordeel daar vind ik is dat ze redelijk grote stukken met voorbeeld aan de muur/op de vloer hebben. Dat kijkt toch wat makkelijker. Alleen toen ik definitief een keuze wilde gaan maken waren ze op vakantie. Toen besloten naar de meubelboulevard te rijden en op weg daarnaartoe kwam ik langs morefloors en daar mijn vloeren uitgezocht (keramisch parket en pvc). De richtprijs voor leggen van tegels vond ik wat hoog dus zelf een tegelzetter opgezocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-designz
c-nan schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:52:
[...]

En nu de hamvraag: Betaal je teveel of gewoon "oke"? Nu moet jij ons dus vertellen hoeveel je betaalt hebt :P
Oh daar heb ik geen probleem mee hoor, ik vraag dit soort dingen sowieso voordat ik teken ipv erna :D. ik heb dus (nog) niks gekocht.

De prijs is overigens wel ok vergeleken met de rest van de prijzen online overigens, ik hoef ook niet voor een dubbeltje op de eerste rand te zitten, ik vind het belangrijker dat straks mijn vloer goed ligt.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
wortelsoft schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:32:
@Source90 Tegelzetter Steevens heeft hier ook in een goede drie uur de begane grond gelegd, morgen voegen en dan is het klaar.

[Afbeelding]
Als ze dat er in 3 uur hebben ingelegd, dan hebben ze een hoog uurloon :-). Ik vroeg mij destijds ook wel af wat het uurloon was van mijn tegelman. Hard werken, maar die had de vloer er ook in een goede dag (=10 uur) in. Daarna de dag erna nog de voegen gedaan. Waren 60x60 tegels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
mierenfokker schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:48:
[...]

Als ze dat er in 3 uur hebben ingelegd, dan hebben ze een hoog uurloon :-). Ik vroeg mij destijds ook wel af wat het uurloon was van mijn tegelman. Hard werken, maar die had de vloer er ook in een goede dag (=10 uur) in. Daarna de dag erna nog de voegen gedaan. Waren 60x60 tegels
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 23:41
Ik las het als 'meneer Steevens' heeft hier de hele vloer in 3 uur gelegd. Dat vond ik redelijk indrukwekkend. Als het met een heel team is, nog steeds snel, maar wellicht iets minder indrukwekkend.

Onze tegelzetter is uiteindelijk bijna 2 dagen langer bezig geweest dan hij zelf had bedacht - of eigenlijk bedacht door de firma die hem had ingehuurd. Gelukkig had ik een prijsafspraak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
SquareOne schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:10:
[...]

Ik las het als 'meneer Steevens' heeft hier de hele vloer in 3 uur gelegd. Dat vond ik redelijk indrukwekkend. Als het met een heel team is, nog steeds snel, maar wellicht iets minder indrukwekkend.

Onze tegelzetter is uiteindelijk bijna 2 dagen langer bezig geweest dan hij zelf had bedacht - of eigenlijk bedacht door de firma die hem had ingehuurd. Gelukkig had ik een prijsafspraak...
Wellicht bij bovenstaande oppervlakte minder mensen.
Enfin, maakt mij ook niet uit met hoeveel ze komen, prijs is vast / afgesproken. Enige wat veranderd, is zijn verdeelsleutel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
SquareOne schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:10:
[...]

Ze waren met zijn tweeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Ik zoek jullie advies over het volgende; in de verkoop tekening van mijn woning stonden 4 ventilatie ventielen ingetekend op de begane grond - 2 afzuiging in de keuken en 2 toevoer in de woonkamer. In de TO staat "De plaats van de afzuigventielen is niet te wijzigen."

Nu heb ik de keuken niet bij de project leverancier afgenomen en krijg daardoor het leidingwerk volgens de "0 tekening" = L vorm keuken. Nu krijg ik net mijn "definitieve" afbouw tekening toegestuurd en hierbij lijkt men de aanvoer ventielen in de keuken te hebben aangepast volgens deze L vorm. Ik ben echter voornemens om (via een andere leverancier) een U keuken te kopen. Andere kopers in hetzelfde project hebben hun tekening gestuurd en hierbij lijkt de plaats van de ventielen volgens de (project leverancier) keuken indeling te zijn geplaatst.

Wat zou jullie advies zijn? Verkoopbegeleiding vragen het conform de originele tekening te plaatsen of doet het er niet zoveel toe? Eigenlijk zou dit de laatste revisie zijn maar in voorgaande versies stonden deze ventielen niet ingetekend.

Originele verkooptekening:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bW-zppVY2Nbt1sFazUFcajao4uM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mq9FeNZIoskEhvd1MUOUez9E.png?f=fotoalbum_large
Afbouw tekening:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9M2Tq3XhYKUrUuio0LiQcCNWZ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9l1XABDg8i8susYAoafxIWXs.jpg?f=fotoalbum_large
Gewenste keuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTM6uxTC3eJZ1p0QfLumPh8wGxE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/V2HdVYqmvjlTtHfJJSTgONHy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Haodeyoude schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 06:08:
Ik zoek jullie advies over het volgende; in de verkoop tekening van mijn woning stonden 4 ventilatie ventielen ingetekend op de begane grond - 2 afzuiging in de keuken en 2 toevoer in de woonkamer. In de TO staat "De plaats van de afzuigventielen is niet te wijzigen."

Nu heb ik de keuken niet bij de project leverancier afgenomen en krijg daardoor het leidingwerk volgens de "0 tekening" = L vorm keuken. Nu krijg ik net mijn "definitieve" afbouw tekening toegestuurd en hierbij lijkt men de aanvoer ventielen in de keuken te hebben aangepast volgens deze L vorm. Ik ben echter voornemens om (via een andere leverancier) een U keuken te kopen. Andere kopers in hetzelfde project hebben hun tekening gestuurd en hierbij lijkt de plaats van de ventielen volgens de (project leverancier) keuken indeling te zijn geplaatst.

Wat zou jullie advies zijn? Verkoopbegeleiding vragen het conform de originele tekening te plaatsen of doet het er niet zoveel toe? Eigenlijk zou dit de laatste revisie zijn maar in voorgaande versies stonden deze ventielen niet ingetekend.

Originele verkooptekening:
[Afbeelding]
Afbouw tekening:
[Afbeelding]
Gewenste keuken:
[Afbeelding]
Los van de ventielen kan ik niet opmaken of je een technische tekening hebt gemaakt en ingestuurd? Ofwel; ga je al het leidingwerk achteraf zelf doen, of wordt dit verlegd voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Nu online
Source90 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:54:
[...]

Los van de ventielen kan ik niet opmaken of je een technische tekening hebt gemaakt en ingestuurd? Ofwel; ga je al het leidingwerk achteraf zelf doen, of wordt dit verlegd voor je?
Voor de keuken kon dit niet, ze accepteerden alleen een technische tekening van hun project leverancier (klinkt erg als koppelverkoop imho). Ik ga dus achteraf zelf het leidingwerk aanpassen conform mijn keuken layout.
Je kon echter wel bijbetalen om b.v. de vloerverwarming aan te passen conform een bepaalde layout dus er was een klein beetje ruimte zou je kunnen stellen (ik heb dit zelf overigens niet gedaan omdat ik de hele insteek belachelijk vond).

[ Voor 5% gewijzigd door Haodeyoude op 11-05-2022 08:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

@Haodeyoude het doet er niet toe. Het gaat om ventilatie, geen daadwerkelijke afzuiging voor je keuken of iets dergelijks. Zolang de luchtstromen in huis maar in grote lijnen kloppen. Op de tekeningen bij ons staan de posities van de ventielen geeneens, alleen per ruimte of daar afzuiging of inblaas komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Nu online
Greebs schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:27:
@Haodeyoude het doet er niet toe. Het gaat om ventilatie, geen daadwerkelijke afzuiging voor je keuken of iets dergelijks. Zolang de luchtstromen in huis maar in grote lijnen kloppen. Op de tekeningen bij ons staan de posities van de ventielen geeneens, alleen per ruimte of daar afzuiging of inblaas komt.
Oke, wel bijzonder dat ze het aanpassen aan de keuken layout bij hetzelfde woning type in het project dan.
Ik snap dat ik een aparte recirculatie afzuiging moet hebben voor de kookplaat btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

Wellicht dat daar nog wat esthetische overwegingen achter zitten (maar die ventielen zie je na een tijd toch niet meer). Of ze houden rekening met bijvoorbeeld een ombouw/koof in de keuken, het is niet handig als die ventielen daar in de weg zitten natuurlijk. Voor zover ik jouw keukenplan zie zal daar geen koof komen.

Als het je wel dwars zit kan je er altijd naar vragen natuurlijk. Ik zou er zelf niet minder om slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Haodeyoude schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:30:
[...]

Oke, wel bijzonder dat ze het aanpassen aan de keuken layout bij hetzelfde woning type in het project dan.
Ik snap dat ik een aparte recirculatie afzuiging moet hebben voor de kookplaat btw.
Heb je al nagevraagd bij de koopbegeleiding of de punten terug naar standaard kunnen? Je hebt nu wel 3 punten en voorheen 2 per ruimte.

Zijn de andere woningen ook aangepast naar 6?

[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 11-05-2022 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
MemeMaster schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:19:
[...]

Bij ons kregen alle buren wel een tekening van de achtergevel zodat je kon zien hoe het er allemaal uitging zien als je wel of geen uitbouw neemt en of de buren naast je het wel hebben genomen. Ik heb de 2,4m uitbouw genomen en erg blij mee. Ons huis voelt heerlijk ruim vergeleken met die van de buren. Maar ik ben dan ook geen tuin persoon, dus prima dat er 2,4m van onze tuin af is door de uitbouw. We hebben in de uitbouw ook een lichtstraat en dat geeft ook veel lichtinval en een "buitengevoel".

[Afbeelding]
Dat is wel mooi dat ze zulke tekeningen verstrekken idd. Bij ons project was uit de concept tekeningen al aardig af te leiden hoe het eruit zou komen te zien maar we wisten niet de keuzes van de buren. Al snel na start van de bouw weet je het alsnog natuurlijk. Uiteindelijk bleek de overgrote meerderheid van de buren ook voor de uitbouw te zijn gegaan. De twee in ons blok die geen uitbouw hebben zitten gelukkig wel naast elkaar :P

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:49

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Haodeyoude schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:16:
[...]

Voor de keuken kon dit niet, ze accepteerden alleen een technische tekening van hun project leverancier (klinkt erg als koppelverkoop imho). Ik ga dus achteraf zelf het leidingwerk aanpassen conform mijn keuken layout.
Je kon echter wel bijbetalen om b.v. de vloerverwarming aan te passen conform een bepaalde layout dus er was een klein beetje ruimte zou je kunnen stellen (ik heb dit zelf overigens niet gedaan omdat ik de hele insteek belachelijk vond).
Wel rekening mee gehouden dat je ook niet makkelijk door de vloer heen leidingen kan leggen als er vloerverwarming ligt? Dan zal je via de muur moeten uitbreken en naar beneden werken, voor zover dat haalbaar is achteraf.

Advies is normaal om onder keukenkastjes geen vloerverwarming te leggen, ook omdat de kasten en wat erin zit daardoor warm kan worden.

Ook gecheckt of je volwaardige kruipruimte krijgt? Bij ons is er wel een kruipruimte, maar met het luik kom je enkel onder hal/meterkast uit, de keuken en woonkamer komen we niet bij vanuit de kruipruimte. Dit was pas duidelijk te zien toen de fundering gestort werd, er lopen constructieve muren die doorgang blokkeren, tijdens de bouw hebben ze alles onderin aangelegd voor de begane grond vloer gestort werd.

Qua ventilatie gaten, zou het niet echt uitmaken, enkel als je hoge kasten hebt die plafondhoog zouden zijn en zo een ventilatie gat kunnen bedekken, maar kijkende naar beide tekeningen zou dat niet moeten plaatsvinden.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
BiG-GuY schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:04:
[...]
Ook gecheckt of je volwaardige kruipruimte krijgt? Bij ons is er wel een kruipruimte, maar met het luik kom je enkel onder hal/meterkast uit, de keuken en woonkamer komen we niet bij vanuit de kruipruimte. Dit was pas duidelijk te zien toen de fundering gestort werd, er lopen constructieve muren die doorgang blokkeren, tijdens de bouw hebben ze alles onderin aangelegd voor de begane grond vloer gestort werd.
Hier zijn de woning en berging qua fundering van elkaar gescheiden. Had dat zelf van te voren al duidelijk en heb ik de berging ook een luik laten maken.
Voor wie dat niet gedaan heeft bleek het niet onoverkomelijk. Je kan vrij makkelijk een (tijdelijk) tunneltje graven onder de funderingsbalk door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Nu online
[...]

Wel rekening mee gehouden dat je ook niet makkelijk door de vloer heen leidingen kan leggen als er vloerverwarming ligt? Dan zal je via de muur moeten uitbreken en naar beneden werken, voor zover dat haalbaar is achteraf.

Advies is normaal om onder keukenkastjes geen vloerverwarming te leggen, ook omdat de kasten en wat erin zit daardoor warm kan worden.

Qua ventilatie gaten, zou het niet echt uitmaken, enkel als je hoge kasten hebt die plafondhoog zouden zijn en zo een ventilatie gat kunnen bedekken, maar kijkende naar beide tekeningen zou dat niet moeten plaatsvinden.
Ik heb indd 2 loze leidingen erbij aan laten leggen die - als het goed is - onder de plint uit de muur komen voor de nieuwe locatie van de kookplaat en extra groep voor de Quooker. De rest schuift een klein beetje op vergeleken met de "0 tekening" dus dan verleg ik in de muur wel.

Vloerverwarming lag er al niet voor de L keuken, wel over nagedacht om het voor de gehele U te laten vervallen maar vond het een beetje oplichterij om voor iets "te laten vervallen" extra geld te moeten betalen. Ik zie bij nieuwbouw (warmtepomp temperatuur) het probleem niet zo of je nou (in de winter) een beetje extra warmte onder een paar opslag kastjes hebt. Ik had het in mijn vorige keuken ook (1962/CV gestookt) en nooit echt iets van gemerkt.

Thanks voor de tips voor de ventilatie, zal de verkoopbegeleiding proberen te bellen en kijken wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Farmerwood schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:32:
[...]

Hier zijn de woning en berging qua fundering van elkaar gescheiden. Had dat zelf van te voren al duidelijk en heb ik de berging ook een luik laten maken.
Voor wie dat niet gedaan heeft bleek het niet onoverkomelijk. Je kan vrij makkelijk een (tijdelijk) tunneltje graven onder de funderingsbalk door.
Bij mij is dat ook gescheiden en heb daarom ook een kruipluik in de garage laten aanleggen. Ook met het oog op dat ik in de toekomst mogelijk van de stadsverwarming afwil en daarvoor een warmtepomp + boiler in de garage wil laten plaatsen met het benodigde leidingwerk onder de garage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-09 15:16
[...]

Op de muur, net boven de vloer. Daar is altijd ruimte om leidingen te leggen.
Dat is echt geen enkel probleem meer hoor. Zeker niet met de lage temperatuurverwarming van tegenwoordig.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 13:48
Farmerwood schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:32:
[...]

Hoe lastig zou het zijn om achteraf een luik naar de kruipruimte te (laten) maken? Tijdens het plaatsen van de begane grond vloer bedacht ik me pas dat dat eigenlijk best handig zou zijn 8)7 ivm plaatsen bijkeuken, laadpaal etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 13:48
Heeft iemand ervaringen met een offerte te verkrijgen voor zonnepanelen voor het huis er definitief staat? Probeer een offerte te krijgen, maar worden documenten gevraagd die ik niet heb en de aannemer zegt niet te hebben en dus niet kan aanleveren. zoals de ligging van het huis ten opzichte van de buurt en hoe het huis er uit komt te zien. De standaard bouwtekeningen zijn blijkbaar niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Krijgertje1979 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:02:
Heeft iemand ervaringen met een offerte te verkrijgen voor zonnepanelen voor het huis er definitief staat? Probeer een offerte te krijgen, maar worden documenten gevraagd die ik niet heb en de aannemer zegt niet te hebben en dus niet kan aanleveren. zoals de ligging van het huis ten opzichte van de buurt en hoe het huis er uit komt te zien. De standaard bouwtekeningen zijn blijkbaar niet voldoende.
Bijzonder. Ik heb zelf op basis van mijn bouwtekening/tekeningen waar het dak op stond meerdere offertes ontvangen. Enige wat nog niet definitief bekend was, was de hellingshoek van het dak. Aantal panelen kon achteraf ook een rij meer, dat was alleen maar gunstig.

Is dit de eerste projectfase? Staan er niet soortgelijke woningen in eerdere fase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Krijgertje1979 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:59:
[...]

Hoe lastig zou het zijn om achteraf een luik naar de kruipruimte te (laten) maken? Tijdens het plaatsen van de begane grond vloer bedacht ik me pas dat dat eigenlijk best handig zou zijn 8)7 ivm plaatsen bijkeuken, laadpaal etc..
Als je een broodjes vloer hebt kan het prima, zolang je maar uitkomt qua vloerbalken en er geen vloerverwarming ligt. Daarbij geeft het best wat troep maar das kwestie van stofzuiger er overheen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 15:58
Bij de aannemer heb ik een offerte opgevraagd voor voorbereiding van een waterontharder in de trapkast.
Voor 560 euro krijg ik het volgende:
Het plaatsen van een voorbereiding van een waterontharder. Hierbij
plaatsen wij een afgedopte afvoer aan in de trapkast. De
waterleiding zal vanuit de meterkast met de voeding naar de
trapkast lopen, waar een lus boven de vloer wordt gemaakt en loopt
de waterleiding weer terug naar de meterkast om op de
binneninstallatie aan te sluiten. Na oplevering kan de bovenzijde
van de lus afgeknipt worden om de waterontharder tussen de
waterleiding te monteren.
Ik neem aan dat de loodgieter er wel verstand van heeft maar even voor de zekerheid... +) dit is toch voldoende voor een ontharder? Of zien hun (en ik) iets over het hoofd? Installatie van de ontharder zelf doe ik waarschijnlijk zelf, gaat er mij meer om dat ik de benodige afvoer, etc. heb waar die ontharder moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Laatst online: 20:17
Krijgertje1979 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:02:
Aanzicht van de woning, dakhelling, hoogte etc. is deel van de omgevingsvergunning. Dus de ontwikkelaar moet die kunnen overleggen als de vergunning is aangevraagd. Je kunt terugvinden of dit er al is op https://www.overheid.nl/berichten-over-uw-buurt. En anders kun je het proberen via de gemeente. Daar kun je waarschijnlijk ook info vinden over de buurt. Een andere handige site is ruimtelijkeplannen.nl Daar staat het bestemmingsplan en dat geeft info over de oriëntatie, de (mogelijke) plekken van andere woningen, maximale bouwhoogtes, toegestane dakhellingen etc. Dat geeft een idee van mogelijke schaduwwerking op jouw dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:13
Facerafter schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:28:
Bij de aannemer heb ik een offerte opgevraagd voor voorbereiding van een waterontharder in de trapkast.
Voor 560 euro krijg ik het volgende:

[...]

Ik neem aan dat de loodgieter er wel verstand van heeft maar even voor de zekerheid... +) dit is toch voldoende voor een ontharder? Of zien hun (en ik) iets over het hoofd? Installatie van de ontharder zelf doe ik waarschijnlijk zelf, gaat er mij meer om dat ik de benodige afvoer, etc. heb waar die ontharder moet komen.
De vol automatische ontharders hebben veelal ook een stroompunt nodig. Als je die er nog bij kan frommelen dan ben je compleet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
GeeMoney schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:50:
[...]

De vol automatische ontharders hebben ook een stroompunt nodig. Als je die er nog bij kan frommelen dan ben je compleet inderdaad.
Aquacell heeft geen stroom nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:13
Deleon78 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:51:
[...]

Aquacell heeft geen stroom nodig.
Dat is naar mijn weten de enige maar die heeft weer geen app of remote mogelijkheden dacht ik en aparte zoutblokken nodig en duur(der) in aanschaf :).
Aangepast naar “veelal” ;).

[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 12-05-2022 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Vele Duplex waterontharders (die op zelfde manier werken als AquaCell) hebben geen stroom nodig, wel een afvoer dus dat is wel handig om te laten doen als je een zout gebaseerde ontharder wilt.

En de 'passieve' ontkalk systemen zoals de HappyDrops hebben zelfs geen afvoer nodig, omdat deze simpelweg op de aanvoer leiding geplaatst worden en puur door waterdruk werken.

Gallery V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

GeeMoney schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:50:
[...]

De vol automatische ontharders hebben veelal ook een stroompunt nodig. Als je die er nog bij kan frommelen dan ben je compleet inderdaad.
Je wil sowieso een stroom punt hebben in je trapkast. Voor de draadloze stofzuiger of batterij van je e-bike, etc.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
JackBol schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:07:
[...]

Je wil sowieso een stroom punt hebben in je trapkast. Voor de draadloze stofzuiger of batterij van je e-bike, etc.
Ik heb er zelfs 4 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Blihi schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:17:
[...]
Dat is echt geen enkel probleem meer hoor. Zeker niet met de lage temperatuurverwarming van tegenwoordig.
[...]
Zal met een BENG woning met warmtepomp inderdaad niet zo een vaart lopen, bij andere warmtebronnen kan het wel aardig warm worden, als je 40C door je vloer pompt.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-09 15:16
Ja, maar dat is al jaren niet meer nodig. Ook bij een recente epc woning hoeft er zelden 40 graden de vloer in.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

We zijn nog aan het zoeken naar een partij die custom maat deuren/kozijnen kan maken. We waren eerst aan het kijken naar staal/aluminium, maar denken er nu aan om hardhouten deuren/kozijnen te laten maken voor binnen, zodat we de deuren in eenzelfde soort kleur als de nieuwe trap kunnen krijgen.

Een nadeel waar we bij vele met stalen kozijn/deur tegenaan lopen is dat ze of hele dunne/strakke kozijnen hebben, waardoor het niet netjes i.p.v. de bestaande opdekkozijnen is te plaatsen of een hele lelijke constructie die in het opdekkozijn past.

Heeft iemand hier een partij waar ze goede ervaringen mee hebben die dit soort deuren/kozijnen op maat kan maken/leveren? Probleem waar we ook vaak tegenaan lopen is de hoogte, op de begane grond zullen de deuren 280cm hoog moeten worden, op de 1e en 2e 260cm.
Blihi schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:20:
Ja, maar dat is al jaren niet meer nodig. Ook bij een recente epc woning hoeft er zelden 40 graden de vloer in.
Ligt er ook aan op welke temperatuur je je woning wilt verwarmen natuurlijk. Maar ook bij onze label A woning is 30C genoeg om de winter door te komen met thermostaat op 21C. Dus achter kans klein dat iemand nog 40C gebruikt in een recente woning (tenzij ze het zo standaard ingesteld hebben :+ ).

[ Voor 24% gewijzigd door BiG-GuY op 12-05-2022 17:40 ]

Gallery V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 15:09
@BiG-GuY Onze deuren/kozijnen komen van MKK in Veldhoven. Nog niet geplaatst, maar diverse goede referenties gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bteq
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-09 21:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FG7FB697MnOnNPyY1FvXyBBxA6c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T8jLYZOoc6YDAZpTTfICZiFB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E8WHy_aNUpfpnba_T6dWon_4U7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HJ0tHks9Fb623SsEFDgQ5XIw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFKhydhAUlTLWAvzGKFfMJ_QaxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ctvcBEZSKnelD8HVKgLAL5pr.jpg?f=fotoalbum_large

Stalen gepoedercoate trapleuningen eindelijk binnen en gemonteerd. Urban taupe lijkt zo wel wat roze op deze foto's.... Sorry voor de slechte foto's, maar ben trots op de leuningen haha. Zo komt het zwart mooi overal terug en wit komt ook op veel plekken in huis terug, dus we hebben die schuine wand bewust wit gelaten. Trapbekleding (denk ik dat we doen) doen we echt als laatste.

[ Voor 25% gewijzigd door Bteq op 12-05-2022 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Bteq schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:47:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Trapleuningen eindelijk binnen en gemonteerd. Urban taupe lijkt zo wel wat roze op deze foto's.... Sorry voor de slechte foto's, maar ben trots op de leuningen haha. Zo komt het zwart mooi overal terug. Trapbekleding (denk ik dat we doen) doen we echt als laatste.
Ik neem aan dat het buren hout is? In dat geval moet je echt ruime tijd wachten, dat hout werkt als de malle :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:53:
[...]

Ik neem aan dat het buren hout is? In dat geval moet je echt ruime tijd wachten, dat hout werkt als de malle :+
Nou inderdaad zeg, zelfs in onze woning uit 2015 blijft het nog werken (zie je aan de kit).

In ons nieuwe huis ga ik 'm eind dit jaar alleen een kleurtje geven dat matcht met de lange muur in de woonkamer en komt de kit over een paar jaar wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Trapleuningen eindelijk binnen en gemonteerd. Urban taupe lijkt zo wel wat roze op deze foto's.... Sorry voor de slechte foto's, maar ben trots op de leuningen haha. Zo komt het zwart mooi overal terug en wit komt ook op veel plekken in huis terug. Trapbekleding (denk ik dat we doen) doen we echt als laatste.
Mooie leuningen!
Hier met steigerbuis aan de slag geweest:
(muren lijken nu geel door filament lamp)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0NTZitNqqG0RfOUNrCrzpR28f_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/71Dm9vzL2lbDDA6Wp4xLho4m.jpg?f=fotoalbum_large

En ook hier een likje verf met halve maantjes tot het enigszins uitgewerkt is.
Kitten van de stootborden voor het verfen heeft wel enorm geholpen tegen het kraken by the way.

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 12-05-2022 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
Source90 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 23:33:
[...]

Mooie leuningen!
Hier met steigerbuis aan de slag geweest:
(muren lijken nu geel door filament lamp)

[Afbeelding]
Dank! Ook nice! Ik heb de originele ronde trapleuningen nog liggen, mocht iemand er iets mee kunnen. Planning: Dit weekend de tuin en volgende week de keuken. Daarna eindelijk oververhuizen.

@Source90 Mijn trap kraakt best wel erg, zouden maantjes en kitten dan al helpen ja? De bouwer heeft wel zwart op wit netjes vastgelegd dat ze na het volgende stookseizoen een controle doen van de trap.

[ Voor 18% gewijzigd door Bteq op 12-05-2022 23:43 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Stalen gepoedercoate trapleuningen eindelijk binnen en gemonteerd. Urban taupe lijkt zo wel wat roze op deze foto's.... Sorry voor de slechte foto's, maar ben trots op de leuningen haha. Zo komt het zwart mooi overal terug en wit komt ook op veel plekken in huis terug, dus we hebben die schuine wand bewust wit gelaten. Trapbekleding (denk ik dat we doen) doen we echt als laatste.
Heb je de leuningen zelf achteraf besteld of via het project?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Als we hier trapleuningen gaan showen, doe ik daar ook aan mee ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6nsH3T8pzkWSmB21HoFktZNfbYE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AVm3Iyn2hqPvRBUV5kGab4ZV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_YO1p4kKEWLyKeHXZg49-dEnq8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gQQCaaze06LhMBd7KcHEEgbi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 85% gewijzigd door JackBol op 13-05-2022 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
Blik1984 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:05:
[...]

Heb je de leuningen zelf achteraf besteld of via het project?
Zelf via een handige man die dit als hobby doet. Hij maakt voor ons ook een visgraat salontafeltje die bij onze visgraat eettafel past:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W26O2dMS7P05oodble_bYbaJzZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SpFIfHMA59YQQuHTiQsWVhe4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
JackBol schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:24:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel mooi! Beetje hetzelfde....maar toch anders haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6nSyqdEScTuRZAkzD_KlHohagw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iPIDO3ygura91ibHdLi8VYHb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Bteq op 13-05-2022 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Bteq schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:27:
[...]

Zelf via een handige man die dit als hobby doet. Hij maakt voor ons ook een visgraat salontafeltje die bij onze visgraat eettafel past:

[Afbeelding]
Uit interesse, hoeveel betaal je voor de trapleuningen?

Zit zelf nog in dubio of ik de standaard trapleuning zelf ga upgraden of nieuwe ga kopen na oplevering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
JackBol schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:24:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat voor materiaal is het?

Wij hebben trouwens gekozen voor een sleutelgat profiel, houdt fijner vast!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/deNnQbgcr7NOBQW2y1NURuYSLwM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/txtOOBlnM1mln7maPmMUOmqf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Blik1984 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:48:
[...]

Zit zelf nog in dubio of ik de standaard trapleuning zelf ga upgraden of nieuwe ga kopen na oplevering
1800 voor 6 leuningen.
4x 1,5m en 2x 2,5m
Iedere buiging kostte ook 100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Toppe schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:00:
[...]

Wat voor materiaal is het?
Gepoedercoat staal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
Wij hebben vanuit de bouw 200 euro per verdieping betaald voor aangepaste leuningen. Wordt in de grondverf opgeleverd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Toppe schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:00:
[...]
Wij hebben trouwens gekozen voor een sleutelgat profiel, houdt fijner vast!
[Afbeelding]
Wil jij nou beweren dat je trapleuningen ook echt vast houdt als je naar boven loopt?
Hier doen alleen de kinderen dat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
Blik1984 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:48:
[...]

Cadeau gekregen! Maar reken op minstens €1000,-. Het is gepoedercoat staal. Ben nu trouwens 3 kuub zand in de tuin scheppen, zodat we morgen aan de slag kunnen :(.

[ Voor 6% gewijzigd door Bteq op 13-05-2022 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Farmerwood schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:26:
[...]

Wil jij nou beweren dat je trapleuningen ook echt vast houdt als je naar boven loopt?
Hier doen alleen de kinderen dat. :+
Naar boven valt mee, maar als ik naar beneden ga sla ik altijd een trede of 6 over, dan zij leuningen ideaal 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Bteq schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:31:
[...]

Ben nu trouwens 3 kuub zand in de tuin scheppen, zodat we morgen aan de slag kunnen :(.
3 kuub maar? Valt toch wel mee :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03:31
Farmerwood schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 00:04:
Members only:
Sluit hem af al voor je de KO tekent, dat voorkomt discussies met je rechtsbijstandsverzekering of dit wel of niet onder de dekking valt. Betreffende die buren; ik zou toch wat gaan bluffen of een paar knikkers betalen aan jullie advocaat zodat hun naam ook op de brief komt (als ik hun was).

[ Voor 13% gewijzigd door big bang op 13-05-2022 11:09 ]

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
big bang schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:05:
[...]
Sluit hem af al voor je de KO tekent, dat voorkomt discussies met je rechtsbijstandsverzekering of dit wel of niet onder de dekking valt. Betreffende die buren; ik zou toch wat gaan bluffen of een paar knikkers betalen aan jullie advocaat zodat hun naam ook op de brief komt (als ik hun was).
Er zijn er idd al een paar die willen informeren wat het kost om hun naam erbij te laten zetten zonder verder meteen in hun dossier te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marit-rk
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-02 22:45
Bij het betegelen van de badkamer zitten wij nog met één puntje van twijfel. We zouden namelijk het bad kunnen mee-betegelen met de vloer óf met de muur. De vloer wordt mat licht grijs 60x60 cm en de muur wit glanzend 50x20 cm. Ons bad bevindt zich aan het einde van onze kleine badkamer. Dus we willen graag de illusie wekken dat hij minder klein is ;) Wat is dan de beste keuze? Bijgevoegd nog twee afbeeldingen van de twee opties. Let wel: de grijze tegels zullen in tegenstelling tot zoals ze op de afbeelding te zien zijn precies samenvallen met de vloertegels (dus de voegen lopen gewoon door).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RfKKCU4WqDE2MNQIfUy9-aKBHHE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YIyNFXxIHG3fyWqG80ntAKza.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJMf4M6zQ6Hkrjmf26ZuLje7JmE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uxX1HYiQCgFzXNjgHSOY0eDf.jpg?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door marit-rk op 13-05-2022 12:55 . Reden: verplaatsen tekstregel ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
marit-rk schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:54:
Bij het betegelen van de badkamer zitten wij nog met één puntje van twijfel. We zouden namelijk het bad kunnen mee-betegelen met de vloer óf met de muur. De vloer wordt mat licht grijs 60x60 cm en de muur wit glanzend 50x20 cm. Ons bad bevindt zich aan het einde van onze kleine badkamer. Dus we willen graag de illusie wekken dat hij minder klein is ;) Wat is dan de beste keuze? Bijgevoegd nog twee afbeeldingen van de twee opties. Let wel: de grijze tegels zullen in tegenstelling tot zoals ze op de afbeelding te zien zijn precies samenvallen met de vloertegels (dus de voegen lopen gewoon door).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Altijd een persoonlijk dingetje maar ik zou hem laten doorlopen met de vloertegel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:40
Hier ook met de vloertegel door laten leggen. Volgens de badkamerboer was dat het gebruikelijkst, en lijkt het alsof de badkamer dieper is (ofzo).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Source90
Ondanks dat de vloertegel grijs is, is het een veel grotere maat. Hierdoor lijkt het net zo goed optisch groter.

+1 voor de vloertegel

[ Voor 11% gewijzigd door Source90 op 13-05-2022 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

marit-rk schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:54:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zolang de badkamerleverancier kan garanderen dat bij het door tegelen ook daadwerkelijk de voeg/tegel even groot is, moet dat het netste zijn ja.

Helaas zie je dat bij twee maten tegels, ook als ze van 1 merk zijn, dat ze weleens afwijken qua maten. Dus 50x20 en 50x50 is niet exact die maat, kleine afwijkingen zijn mogelijk. Zo kan de ene tegel 49,5cm breed zijn en de andere 50,5cm breed. Een nette tegellegger houdt hier rekening mee met het leggen, maar heb weleens foto's gezien waar er net een afwijking in zit, die je alleen ziet als er doorgelegd wordt.

Vloertegel doorleggen op muur zou dus verstandigst zijn.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
BiG-GuY schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:12:
[...]

Zolang de badkamerleverancier kan garanderen dat bij het door tegelen ook daadwerkelijk de voeg/tegel even groot is, moet dat het netste zijn ja.

Helaas zie je dat bij twee maten tegels, ook als ze van 1 merk zijn, dat ze weleens afwijken qua maten. Dus 50x20 en 50x50 is niet exact die maat, kleine afwijkingen zijn mogelijk. Zo kan de ene tegel 49,5cm breed zijn en de andere 50,5cm breed. Een nette tegellegger houdt hier rekening mee met het leggen, maar heb weleens foto's gezien waar er net een afwijking in zit, die je alleen ziet als er doorgelegd wordt.

Vloertegel doorleggen op muur zou dus verstandigst zijn.
Gerectificeerde tegels nemen. Heb je dat probleem niet.

En 5mm maat verschil is vrijwel onmogelijk, hoe goed je tegelzetter ook is, dat maat verschil blijf je zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 13-05-2022 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Toppe schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:22:
[...]

Gerectificeerde tegels nemen. Heb je dat probleem niet.

En 5mm maat verschil is vrijwel onmogelijk, hoe goed je tegelzetter ook is, dat maat verschil blijf je zien.
Bij ons werd specifiek afgeraden om de vloer en muur tegels door te leggen als het om twee soorten tegels ging, omdat de muur tegels 60x20cm (Undefasa Bremen Ceniza/Blanco) zijn en de vloertegels 60x60cm (Undefasa Ottawa Titan). Wij hebben er dus voor gekozen om het niet door te leggen maar juist grofweg 'halfverband' aan te houden, en dat ziet er netjes uit, omdat de eventuele maatverschillen dan niet opvallen.

Als je dus de vloertegel doorlegt, is er in principe niks aan de hand.

Meerdere disclaimers in onze koopovereenkomst van de badkamer:
  • Tegels van diverse fabrikanten kunnen qua maten afwijken ten opzichte van elkaar ondanks dat de verkoopmaat hetzelfe is. Horizontaal strokende voegen zijn derhalve niet mogelijk.
  • Wand- en vloertegels worden afzonderlijk van elkaar betegeld. Strokende vloer en wandtegels zijn dus niet van toepassing tenzij dit uitdrukkelijk is vermeld op de ondertekende tekening en/of order.
  • Niet gerectificeerde tegels hebben een maattolerantie van ca. 0,5%. Deze maatafwijkingen dienen in de voegen te worden opgevangen en is geen reden tot reclamatie.

[ Voor 8% gewijzigd door BiG-GuY op 13-05-2022 13:47 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
BiG-GuY schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:43:
[...]

Bij ons werd specifiek afgeraden om de vloer en muur tegels door te leggen als het om twee soorten tegels ging, omdat de muur tegels 60x20cm (Undefasa Bremen Ceniza/Blanco) zijn en de vloertegels 60x60cm (Undefasa Ottawa Titan). Wij hebben er dus voor gekozen om het niet door te leggen maar juist grofweg 'halfverband' aan te houden, en dat ziet er netjes uit, omdat de eventuele maatverschillen dan niet opvallen.

Als je dus de vloertegel doorlegt, is er in principe niks aan de hand.

Meerdere disclaimers in onze koopovereenkomst van de badkamer:
  • Tegels van diverse fabrikanten kunnen qua maten afwijken ten opzichte van elkaar ondanks dat de verkoopmaat hetzelfe is. Horizontaal strokende voegen zijn derhalve niet mogelijk.
  • Wand- en vloertegels worden afzonderlijk van elkaar betegeld. Strokende vloer en wandtegels zijn dus niet van toepassing tenzij dit uitdrukkelijk is vermeld op de ondertekende tekening en/of order.
  • Niet gerectificeerde tegels hebben een maattolerantie van ca. 0,5%. Deze maatafwijkingen dienen in de voegen te worden opgevangen en is geen reden tot reclamatie.
Wat @Toppe hierboven aangeeft.
Die Ottowas 60x60 is niet gesneden: https://www.undefasa.com/product/ottawa/
Voor de Bremen idem dito: https://www.undefasa.com/product/bremen/

Onze badkamer tegels (Merazzi) zijn dat wel en zijn nagenoeg maatvast.
De Hexagons heb ik hier opgestapeld gehad, was één rechte lijn naar beneden en geen grotere maat ertussen die uitstak.

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 13-05-2022 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Source90 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:52:
[...]
Wat @Toppe hierboven aangeeft.
Die Ottowas 60x60 is niet gesneden: https://www.undefasa.com/product/ottawa/
Voor de Bremen idem dito: https://www.undefasa.com/product/bremen/

Onze badkamer tegels (Merazzi) zijn dat wel en zijn nagenoeg maatvast.
De Hexagons heb ik hier opgestapeld gehad, was één rechte lijn naar beneden en geen grotere maat ertussen die uitstak.
Aha, dat zal een van de redenen zijn dat de tegels een stuk goedkoper waren dan de eerdere optie die we gekozen hadden. Het ziet er nog steeds netjes uit zo bij ons en we zijn er tevreden mee.

Dan is het dus wel verstandig voor @marit-rk om te controleren of er gerectificeerde tegels gebruikt worden.

[ Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 13-05-2022 13:59 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
BiG-GuY schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:56:
[...]

Aha, dat zal een van de redenen zijn dat de tegels een stuk goedkoper waren dan de eerdere optie die we gekozen hadden. Het ziet er nog steeds netjes uit zo bij ons en we zijn er tevreden mee.
Gerectificeerde tegels zijn inderdaad een stukje duurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marit-rk
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-02 22:45
Bedankt allen! We hebben de knoop doorgehakt en we leggen de vloertegels tegen het bad aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartpl1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:35
Source90 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:54:
[...]

Wij hebben onze vloer bij Tegelhuis Montfoort besteld. In de showroom staan gewoon de merken en series benoemd bij de panelen. Weinig gemerkt dat ze niet transparant zouden zijn. Misschien doen ze dat bij de tegelseries die niet prominent staan opgesteld. Wij hebben voor Kronos Woodside tegels gekozen voor de woonkamer en keuken. Prachtige parket beleving. Gaat in visgraat gelegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
bartpl1 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 21:00:
[...]

Wij hebben onze vloer bij Tegelhuis Montfoort besteld. In de showroom staan gewoon de merken en series benoemd bij de panelen. Weinig gemerkt dat ze niet transparant zouden zijn. Misschien doen ze dat bij de tegelseries die niet prominent staan opgesteld. Wij hebben voor Kronos Woodside tegels gekozen voor de woonkamer en keuken. Prachtige parket beleving. Gaat in visgraat gelegd worden.
Mogelijk hebben ze beleid aangepast dan. Hier nog een foto van mei-2021:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T2Xam19CbMR1i0To-FEL3g8vFro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9sld7Z7YVzElYNVRIzSOkBi.jpg?f=fotoalbum_large

(zoom rechts bovenin)
Artikelnummer - Afmetingen - Prijs/m²

Zo stond het er en er kwam een ontwijkend antwoord op meerdere vragen over het merk. "De collectie wisselde zo vaak, dat het geen doen was om overal merkjes en types op te plakken" .. Nee, maar wel eigen nummers? 8)7

Blij dat ze nu normaal vermelden wat je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 11:34
Offerte voor Renovlies+Sauzen binnen, € 19,- per m2. Is dat een beetje marktconform op het moment?

Is het sauzen eigenlijk wel nodig?
Eigenlijk kunnen we pas de kleuren van de muren in de woonkamer goed bepalen als we er een tijdje wonen en een beter beeld hebben van ons nieuwe interieur etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:19
Pingu007 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 09:41:
Offerte voor Renovlies+Sauzen binnen, € 19,- per m2. Is dat een beetje marktconform op het moment?

Eigenlijk kunnen we pas de kleuren van de muren in de woonkamer goed bepalen als we er een tijdje wonen en een beter beeld hebben van ons nieuwe interieur etc.
ik betaal 18 euro/m2 voor:

Glasvliesbehang 200 gram/m2
(Incl. materialen, schuren, behangen, kitten, afplakken en
sauzen)

19 lijkt me redelijk normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:07

Ja redelijk. Ik was 20 euro per m2 (incl btw) kwijt. Zat wel schuren van de muren bij.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 11:34
45,00 m² PF subliem ondervloer á 7,95 € 357,75
45,00 m² quickstep laminaat classic moonlight eik á 23,95 € 1.077,75
45,00 m² leggen incl ondervloer á 14,95 € 672,75
24,00 m² witte plint 70 mm hoog incl montage á 13,50 € 324,00

Ook toevallig offerte voor laminaat op 1 verdieping, iemand hier verstand van toevallig?
Geen idee of bv. de ondervloer wel goed is of wellicht een goedkoper ook prima is?

Thanks again!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:19
Pingu007 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 10:12:

Ook toevallig offerte voor laminaat op 1 verdieping, iemand hier verstand van toevallig?
Geen idee of bv. de ondervloer wel goed is of wellicht een goedkoper ook prima is?

Thanks again!!
Vooral goed opletten dan deze ondervloer + type laminaat goed samen gaat me je vloerverwarming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter

Sauzen hangt van je renovlies af. Als je de behandelde versie hebt dan is deze al voorzien van een ‘grondlaag’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Pingu007 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 10:12:

Thanks again!!
Om te bepalen of het goed is zou het fijn zijn als je zelf iets meer onderzoek doet en informatie verschaft. Heb je vloerverwarming, wat is de ondergrond, wat voor kwaliteit zou je willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Laatst online: 22:13
Source90 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 00:13:
[...]

Mogelijk hebben ze beleid aangepast dan. Hier nog een foto van mei-2021:
[Afbeelding]

(zoom rechts bovenin)
Artikelnummer - Afmetingen - Prijs/m²

Zo stond het er en er kwam een ontwijkend antwoord op meerdere vragen over het merk. "De collectie wisselde zo vaak, dat het geen doen was om overal merkjes en types op te plakken" .. Nee, maar wel eigen nummers? 8)7

Blij dat ze nu normaal vermelden wat je koopt.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat ze het niet doen. Mensen komen dan in de showroom een tegel uitzoeken en zoeken dan op internet waar ze hem het goedkoopst kunnen bestellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
deejeebv schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 12:56:
[...]

Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat ze het niet doen. Mensen komen dan in de showroom een tegel uitzoeken en zoeken dan op internet waar ze hem het goedkoopst kunnen bestellen.
Dan moet je er voor zorgen dat mensen niet online willen kopen door fatsoenlijke informatie, transparantie en service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:45

twain4me

deejeebv schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 12:56:
[...]

of ze zoeken er 1 online uit bij de goedkoopste dozen schuiver zonder showroom en komen alleen even in het echt kijken. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
twain4me schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 14:30:
[...]

of ze zoeken er 1 online uit bij de goedkoopste dozen schuiver zonder showroom en komen alleen even in het echt kijken. ;)
Regge heeft ook gewoon een showroom en was goedkoper dan de online dozenschuivers.

Volgens mij zit er bizarre marge op die tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:45

twain4me

Source90 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 15:09:

Volgens mij zit er bizarre marge op die tegels.
Dat klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:18
Ik ben momenteel bezig met de meerwerklijst. Iemand een idee wat dit betekent?
code:
1
Fonteinafvoer uitvoeren met muurbuis (chroom), weggewerkt in zachte muur

Met Google word ik er ook niet wijzer van. Het betreft de toiletruimte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Safaci schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 15:22:
Ik ben momenteel bezig met de meerwerklijst. Iemand een idee wat dit betekent?
code:
1
Fonteinafvoer uitvoeren met muurbuis (chroom), weggewerkt in zachte muur

Met Google word ik er ook niet wijzer van. Het betreft de toiletruimte.
Dat de afvoer onder de bak de muur in gaat ipv een afvoerbuis langs de muur naar/door de vloer.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Pagina: 1 ... 118 ... 359 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.