Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:01
Sinny schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 22:47:
[...]

Ligt eraan wanneer de vergunning is verleend, dat is de peildatum. Ik kan mij vaag ergens herinneren dat de voorbereidingen er met de BENG moeten zijn, deze optie zou dan alleen betekenen dat er al een draad doorheen trekken die aangesloten wordt ergens in je meterkast. Maar pin mij ee niet op vast, misschien dat iemand anders hier mijn verhaal kan bevestigen danwel ontkrachten.
Ik leg de vraag even weg bij de kopersbegeleiding! De woning wordt conform BENG-normen gebouwd. Goede tip, dank :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 12:56
Uchiha1911 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 22:49:
[...]

Ik leg de vraag even weg bij de kopersbegeleiding! De woning wordt conform BENG-normen gebouwd. Goede tip, dank :)
Kijk de BENG normen even na (TOjuli, voornamelijk) dan kun je eventueel vragen wat ze tegen oververhitting doen, als dat in jullie geval nodig is op de ZO-kant van jullie woning. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marit-rk
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-02 22:45
Ik en mijn partner hebben een nieuwbouwhuis gekocht. We zijn nu bezig met het indelen van de lichtpunten in onze woning. Nu is het zo dat we 250 euro kunnen besparen door geen plafondlichtpunt in het midden van onze open keuken te hangen. We zitten deze optie serieus te overwegen omdat we al twee lichtpunten hebben in onze keuken; namelijk boven de parallelle kastjes. Een lichtpunt (of eigenlijk twee) komen onder bovenkastjes en het andere lichtpunt komt aan het plafond te hangen. Van muur tot muur is onze keuken 3400 mm breed wat betekent dat de bestaande lichtpunten boven deze kastjes ongeveer 2200 mm uit elkaar hangen. Dus als we ook nog een basisverlichting plafondlichtpunt zouden toevoegen in het midden van onze keuken zou er simpel gezegd 1100 mm tussen de drie lichtpunten zitten.

Voor ons zijn er dus redenen genoeg om het middelste plafondlichtpunt te laten vervallen en hier dan 250 euro mee te verdienen. MAAR ik kan me dus niet zo goed indenken of we het lichtpunt gaan missen. Want zonder dit lichtpunt hebben we dus geen "basisverlichting" in onze keuken. Aan de andere kant is het dus een open keuken en kunnen de lampen boven de kastjes ook als basisverlichting dienen. Wat denken jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:49

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
marit-rk schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:29:
Ik en mijn partner hebben een nieuwbouwhuis gekocht. We zijn nu bezig met het indelen van de lichtpunten in onze woning. Nu is het zo dat we 250 euro kunnen besparen door geen plafondlichtpunt in het midden van onze open keuken te hangen. We zitten deze optie serieus te overwegen omdat we al twee lichtpunten hebben in onze keuken; namelijk boven de parallelle kastjes. Een lichtpunt (of eigenlijk twee) komen onder bovenkastjes en het andere lichtpunt komt aan het plafond te hangen. Van muur tot muur is onze keuken 3400 mm breed wat betekent dat de bestaande lichtpunten boven deze kastjes ongeveer 2200 mm uit elkaar hangen. Dus als we ook nog een basisverlichting plafondlichtpunt zouden toevoegen in het midden van onze keuken zou er simpel gezegd 1100 mm tussen de drie lichtpunten zitten.

Voor ons zijn er dus redenen genoeg om het middelste plafondlichtpunt te laten vervallen en hier dan 250 euro mee te verdienen. MAAR ik kan me dus niet zo goed indenken of we het lichtpunt gaan missen. Want zonder dit lichtpunt hebben we dus geen "basisverlichting" in onze keuken. Aan de andere kant is het dus een open keuken en kunnen de lampen boven de kastjes ook als basisverlichting dienen. Wat denken jullie ervan?
Wij hebben enkel 4 inbouwspots in een open keuken van grofweg 320x300cm. De spots zitten boven het (schier-)eiland en komt een bak licht vanaf.

Wel zit er een plafondhoog raam in de keuken, maar in de avond hebben we nooit een probleem gehad met hoe licht het in de keuken kan worden.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1991
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 13:53
Louwke schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:58:
@Leroy1991
Hier ook van Wanrooij als ontwikkelaar, maar Muller bouw als bouwer. Communicatie met Muller gaat erg fijn. Hebben dus draairichting van deuren aangepast, zolderraam verplaatst en nog meer niet standaard opties. Was allemaal geen enkel probleem. Heb wel het gevoel dat Muller hier in erg goed mee werkt wat dat betreft.
Maar heb ook wel andere verhalen gelezen over van Wanrooij. Dus al met al erg aannemer afhankelijk lijkt me.
Begrijp ik dat jullie dan gedurende de bouw contact gezocht hebben met Muller? Denk dat ik dat ter zijner tijd ook maar ga proberen. Bij de verkoopbegeleidster loop je tegen een muur aan. Zat er ook nog aan te denken om een keer bij de deuren leverancier langs te rijden en te kijken wat zij voor ons kunnen betekenen.

Nu maar hopen op een andere aannemer dan van Wanrooij zelf :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:46

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Leroy1991 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:30:
[...]
Zat er ook nog aan te denken om een keer bij de deuren leverancier langs te rijden en te kijken wat zij voor ons kunnen betekenen.
Die zullen niet zoveel kunnen/willen doen ben ik bang. Ze willen niet het risico lopen om straks gezeur te hebben met hún klant: Jou aannemer, die levert namelijk geld voor ze op en jij niet.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:10
Leroy1991 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:30:
[...]

Begrijp ik dat jullie dan gedurende de bouw contact gezocht hebben met Muller? Denk dat ik dat ter zijner tijd ook maar ga proberen. Bij de verkoopbegeleidster loop je tegen een muur aan. Zat er ook nog aan te denken om een keer bij de deuren leverancier langs te rijden en te kijken wat zij voor ons kunnen betekenen.

Nu maar hopen op een andere aannemer dan van Wanrooij zelf :X
Al ons contact gaat via Muller dus in dit geval en niet via van Wanrooij. Zij hebben de bouw daar aan uitbesteedt. Zo hebben we dus ook een kopersbegeleiding vanuit Muller en niet van van Wanrooij. Daar hebben we dus weinig contact mee. Alleen op het begin.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:12
Houtenklaas schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:25:
[...]

Die 45 graden hoeken zouden me elke minuut van de dag irriteren. Dat komt letterlijk nergens terug, alles is recht of haaks. En nu je het zegt, zie ik dat de tegel anders is inderdaad, maar dat valt mij als kleurenblinde wat minder op. Maar die 45 graden hoeken? Daar zou ik niet mee kunnen leven, maar dat zal ook wel met het weglopen van het water te maken hebben. Maar mooi is anders, daar zou ik echt een andere oplossing voor willen, wat dat dan ook mag zijn.
Dan accepteer je dus hoogteverschil in de tegels rond de put. Want dat moet dan, een tegel kan je niet buigen.. dus krijg je scherpe randjes van t hoogteverschil in de tegels...

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-02 22:39
Hi guys,

Ik vroeg me af of iemand van jullie heeft gekozen voor een uitbouw tijdens de bouw? Was je tevreden met het resultaat en hoeveel kostte het?

Wij twijfelen of we het moeten nemen. Ik weet niet of het t waard is om te doen en op Google zie ik niet echt mooie resultaten.. (ligt aan mij waarschijnlijk)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:39
Olivertwist278 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:26:
Hi guys,

Ik vroeg me af of iemand van jullie heeft gekozen voor een uitbouw tijdens de bouw? Was je tevreden met het resultaat en hoeveel kostte het?

Wij twijfelen of we het moeten nemen. Ik weet niet of het t waard is om te doen en op Google zie ik niet echt mooie resultaten.. (ligt aan mij waarschijnlijk)
Gebruik de search even in dit sub topic.
Dit is iets wat elke paar weken wel terug komt.
In het kort: veelal hangt het van het formaat van je tuin af en beschikbare budget.

Een uitbouw direct vanaf de bouw is altijd het mooiste. Je woonkamer of keuken loopt 1 op 1 door zonder onderbrekingen en je vloer, isolatie en vloerverwarming zijn gelijk aan de rest van je ruimte.

Een uitbouw achteraf betekend vaak duurder en een spouwmuur die meestal naar binnen komt. Aanlengen van vloeren en plafonds is lastig en/of zichtbaar achteraf.

Als je met uitbouw een tuin over houdt die minimaal 8-10 meter diep is en je hebt het budget zou ik er persoonlijk altijd voor kiezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 06:18
mentalozzie schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:51:
Update mijn kant nieuwbouwhuis:

- Badkamer uitgekozen!
* Geen badkamermeubel. Kon ook standaard weglaten! Scheelt weer... (Plieger wat ben je duur)
* Geen verwarmde spiegel (Plieger duuuuur)
* Geen kranen (Plieger is duur, wist je dat?)

Lijkt wel of ze geen korting MOGEN geven? Echt apart. Vrouw baalde wel toen ik vertelde dat we voor iemand anders hadden gekozen.. maja als het een paar duizend euro scheelt.. praten niet over tientjes.
Plieger is niet duur. Plieger hanteert advies verkoopprijzen naar particulieren want het is een groothandel, de aannemer/loodgieter van het project heeft een bepaalde inkoop conditie, hij krijgt dus de netto inkoop en bruto offerte. Hij bepaald de korting, niet Plieger.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Plieger is in mijn ervaring juist een goedkoop bouwmarkt merk van matige kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 15:30
Hi guys,

Wel voor gekozen ivm badkamer op de begane grond (dus ruimte nodig in de huiskamer. Resultaat geen idee, de eerste paal gaat over een maand de grond in hopelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 22:04
Hi guys,

Ik neem aan dat je die uitbouw optie ook vast wel in de verkoop brochure/tekening van de woning hebt staan, waarom zou je op Google gaan zoeken hoe dat er uit ziet :?

Qua prijs, tja dat verschilt vaak enorm per bouwer/regio en prijzen van 1 of 1,5 jaar terug zijn waarschijnlijk nu ook niet echt representatief meer.

Binnenmaat 5,715m en 1m uitbouw was bij ons €17.250 en 2m was €22.450.
Huidige woon m2 prijs volgens Funda is 4k, dus dikke winst O-)

[ Voor 19% gewijzigd door Rouske op 09-05-2022 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:13
Hi guys,

Niet voor gekozen, woonkamer/huis was al groot zat en geld hebben we ergens anders ingestoken (of lagere hypotheek, beetje hoe je het bekijkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Navi schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:33:
Plieger is in mijn ervaring juist een goedkoop bouwmarkt merk van matige kwaliteit.
Plieger is leverancier, groothandel en heeft z’n eigen private label. Zo is Plieger ook dé leverancier van Uponor in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Hi guys,

Hier 2.5m uitbouw voor net geen 20k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:44
Hi guys,

Hier een uitbouw van 2.4m voor €21.900. Ik kan mij niet voorstellen dat het achteraf netter en goedkoper zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Hi guys,

Hier 2.4m bij 5.5m voor om en nabij de €20K (aankoop was wel ca 1,5 jaar geleden). Wij twijfelden in het begin ook of we het wel echt nodig hadden. Nu ik er naar kijk ben ik heel blij dat we het wel hebben gedaan. Hebben we het nodig? Nee, niet persé, maar de extra ruimte is wel heeeel fijn. Ik denk nu waarom hebben we er ooit aan kunnen twijfelen.. En achteraf alsnog doen is altijd veel duurder en meestal minder mooi. Altijd doen als je budget het toe laat zou ik zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door k7of9 op 09-05-2022 09:16 ]

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSuper
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-04-2023
Mag je het opstookprotocol voor de vloer volgen (in 11 dagen opwarmen naar 35 graden en terug naar 20 graden) terwijl de stuck van muur en plafond nog moet drogen?

Heb eigenlijk de tijd van 11 dagen niet, dus overweeg het ook om in 7 dagen te doen ipv 11 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:02
Hi guys,

Wij hebben er wel voor gekozen (1.20 x 7 meter a 22k), om de volgende redenen:
- hierdoor grotere keuken met ruimte voor een deur van garage naar keuken en een fatsoenlijk eiland
- slimme investering qua prijs vs m2 (2500 kosten per m2, huizen gaan voor 5000 per m2)
- tuin bleef ondanks aanbouw groot genoeg met 140 m2

Ik denk dat de resultaten die je op google tegenkomt allemaal uitbouwen zijn die achteraf zijn gerealiseerd. Uitbouw vanuit de aannemer zie je nergens wat van. Dak, muren en vloer lopen volledig gelijk met de rest vh huis

[ Voor 6% gewijzigd door Blik1984 op 09-05-2022 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-09 23:26
Even een vraagje mbt de omgevingsvergunning van een nieuwbouw wijk. Ik hoop dat dit het goede topic hiervoor is:

De omgevingsvergunning was 23 maart gepubliceerd. Op 4 mei zou deze onherroepelijk zijn geweest. Nu blijkt dat er een bezwaar is ingediend. Weet iemand hoe dit normaal gesproken verder gaat? Hoeveel tijd gaat er gemiddeld overheen om het bezwaar af te wijzen? Kan er daarna nog beroep worden ingediend tegen de afwijzing?

Ons hypotheekaanbod is geldig tot 20 juli en begin wel in de stress te raken met de huidige hypotheekrentes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
Angriebirdie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:20:
Even een vraagje mbt de omgevingsvergunning van een nieuwbouw wijk. Ik hoop dat dit het goede topic hiervoor is:

De omgevingsvergunning was 23 maart gepubliceerd. Op 4 mei zou deze onherroepelijk zijn geweest. Nu blijkt dat er een bezwaar is ingediend. Weet iemand hoe dit normaal gesproken verder gaat? Hoeveel tijd gaat er gemiddeld overheen om het bezwaar af te wijzen? Kan er daarna nog beroep worden ingediend tegen de afwijzing?

Ons hypotheekaanbod is geldig tot 20 juli en begin wel in de stress te raken met de huidige hypotheekrentes.
Je kunt niet verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
Deleon78 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:34:
[...]

Je kunt niet verlengen?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

Het kan lang duren, hangt er ook vanaf hoe er gebruik wordt gemaakt van de bezwaartermijnen etc.

Onze vergunning was in dec '20 gepubliceerd, daar is bezwaar op gemaakt, behandeld, afgewezen (naar ik meen in mrt '20), toen is er uiteindelijk beroep aangetekend in apr '21. Deze persoon wachtte dus ook telkens tot het einde van de betreffende termijnen.

Uiteindelijk is dit beroep toen ingetrokken na overleg tussen ontwikkelaar en betrokken partij, vermoedelijk afgekocht. We konden toen in mei '21 naar de notaris. Maar als het beroep niet ingetrokken was dan had het nog veel langer kunnen duren. Dan zit je in de periode van 6-12 mnd na de eerste publicatie dat er pas duidelijkheid gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
Greebs schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:57:
[...]

Het kan lang duren, hangt er ook vanaf hoe er gebruik wordt gemaakt van de bezwaartermijnen etc.

Onze vergunning was in dec '20 gepubliceerd, daar is bezwaar op gemaakt, behandeld, afgewezen (naar ik meen in mrt '20), toen is er uiteindelijk beroep aangetekend in apr '21. Deze persoon wachtte dus ook telkens tot het einde van de betreffende termijnen.

Uiteindelijk is dit beroep toen ingetrokken na overleg tussen ontwikkelaar en betrokken partij, vermoedelijk afgekocht. We konden toen in mei '21 naar de notaris. Maar als het beroep niet ingetrokken was dan had het nog veel langer kunnen duren. Dan zit je in de periode van 6-12 mnd na de eerste publicatie dat er pas duidelijkheid gaat zijn.
Oke dat klinkt niet best.. ik begrijp er ook weinig van dat er bezwaar is ingediend. Dit deel is onderdeel van een heel groot project en tot nu toe waren er nooit bezwaren. Het is ook aan de rand van het project waar verder niemand last zou hebben van de bouw van een paar huizen.
Klinkt in ieder geval alsof wij een groot probleem gaan krijgen.

Is er nog hoop dat als het een onzin bezwaar is dat het dan snel afgehandeld kan zijn? Of gelden dan dezelfde procedures? Bijvoorbeeld als iemand bezwaar indiende die niet eens in de buurt woont, of als er bezwaar is ingediend omdat er vogels in bomen zitten die niet een beschermde status hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online

De gemeente organiseert meestal eerst een zitting van een onafhankelijke bezwaarcommissie waar de bezwaarmaker en de gemeente (als verlener van de vergunning) door de commissie gehoord worden. Vervolgens formuleert de bezwaarcommissie haar advies. Dat advies gaat in de meeste gemeentes naar het college van B&W die een besluit nemen. In verreweg de meeste gevallen wordt het advies van de bezwaarcommissie overgenomen door het college.

Ik ga er voor nu van uit dat het college de vergunning in stand houdt en het bezwaar ongegrond verklaard. Dan heeft de bezwaarmakende partij vervolgens 6 weken om een beroep bij de rechtbank in te stellen en is van belang of er een voorlopige voorziening aangevraagd wordt. Als er beroep ingediend wordt, ben je afhankelijk van doorlooptijd bij de rechtbank en die kan fors zijn. Bij een voorlopige voorziening krijg je sneller een (tussen)uitspraak.
Maar het wordt nog leuker: tegen het vonnis van de rechtbank kun je nogmaals in hoger beroep gaan bij de afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State (en die hebben ook forse achterstanden).

In verreweg de meeste gevallen komt het niet zo ver en blijft het bij een bezwaarprocedure en/of wordt er geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Angriebirdie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:17:
[...]

Oke dat klinkt niet best.. ik begrijp er ook weinig van dat er bezwaar is ingediend. Dit deel is onderdeel van een heel groot project en tot nu toe waren er nooit bezwaren. Het is ook aan de rand van het project waar verder niemand last zou hebben van de bouw van een paar huizen.

Is er nog hoop dat als het een onzin bezwaar is dat het dan snel afgehandeld kan zijn? Of gelden dan dezelfde procedures? Bijvoorbeeld als iemand bezwaar indiende die niet eens in de buurt woont, of als er bezwaar is ingediend omdat er vogels in bomen zitten die niet een beschermde status hebben?
Als er geen goede gronden zijn, is de kans groot dat het bezwaar afgewezen wordt. Dat moet echter wel de procedure door (behalve als het bezwaar niet ontvankelijk is). Het loont wel de moeite om te proberen te achterhalen tegen welke aspecten van het plan bezwaar gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Angriebirdie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:17:
[...]

Kan ook anders hoor. Bij ons was er ook een bezwaar op de omgevingsvergunning, maar die is in 6 weken tijd behandeld en ongegrond verklaard en daarmee werd de omgevingsvergunning onherroepelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Blik1984 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:27:
[...]

Kan ook anders hoor. Bij ons was er ook een bezwaar op de omgevingsvergunning, maar die is in 6 weken tijd behandeld en ongegrond verklaard en daarmee werd de omgevingsvergunning onherroepelijk.
Dit is onjuist, er is altijd nog 6 weken beroepstermijn voordat de vergunning onherroepelijk kan worden na een uitspraak over een bezwaar tegen een omgevingsvergunning. Dat is in de AWB geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Afas schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:29:
[...]

Dit is onjuist, er is altijd nog 6 weken beroepstermijn voordat de vergunning onherroepelijk kan worden na een uitspraak over een bezwaar tegen een omgevingsvergunning. Dat is in de AWB geregeld.
Ok, misschien was het in mijn beleving 6 weken en was de complete looptijd uiteindelijk 12-14 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Bij ons was het bezwaar soort van niet-ontvankelijk verklaard, de partij was geen directe belanghebbende etc., maar toen was er alsnog de mogelijkheid om beroep aan te tekenen.

Latere fases bij ons hebben ook met bezwaren te maken gekregen, en uiteindelijk is daar bepaald dat ze misbruik van dit recht maakten. In elk geval voor één omgevingsvergunning, maar dat schijnt nog niet veel voor te komen. (https://www.my.stibbe.com...van-recht-kan-dat-zo-maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
GeeMoney schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:38:
[...]

Gebruik de search even in dit sub topic.
Dit is iets wat elke paar weken wel terug komt.
In het kort: veelal hangt het van het formaat van je tuin af en beschikbare budget.

Een uitbouw direct vanaf de bouw is altijd het mooiste. Je woonkamer of keuken loopt 1 op 1 door zonder onderbrekingen en je vloer, isolatie en vloerverwarming zijn gelijk aan de rest van je ruimte.

Een uitbouw achteraf betekend vaak duurder en een spouwmuur die meestal naar binnen komt. Aanlengen van vloeren en plafonds is lastig en/of zichtbaar achteraf.

Als je met uitbouw een tuin over houdt die minimaal 8-10 meter diep is en je hebt het budget zou ik er persoonlijk altijd voor kiezen.
Ah excuses, je hebt gelijk! Was genoeg over te vinden!

Wat ik me nog wel afvraag (en ik niet kan vinden): voor de mensen die besloten het niet te doen, zag je woning of tuin er niet raar uit als je buren het wel deden? Bijvoorbeeld door schaduw wat misschien op jou tuin valt nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-09 14:08

In mijn project heeft dit één jaar geduurd. Van besluit - bezwaar - beroep - Raad van State - nieuw besluit - geen bezwaren en onherroepelijk (omwonende uitgekocht). De verkoop van de woning vond plaats in de 6 weken tussen besluit en bezwaar. Er werd ons bij de aanschaf al verteld dat dit, gezien pfas/stikstof/natura2000/lastige omwonende(n), wel een langer traject kon worden en we idealiter een hypotheek met een lange offerte moesten uitzoeken. Dat gedaan, 12 maanden bij Rabo, en geen moment spijt van. Onze financieel adviseur gaf ook aan een langere looptijd te kiezen, zeker gezien de huidige stand met nieuwbouw en plotselingen vertragingen door milieuzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
Rouske schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:59:
[...]

Ik neem aan dat je die uitbouw optie ook vast wel in de verkoop brochure/tekening van de woning hebt staan, waarom zou je op Google gaan zoeken hoe dat er uit ziet :?

Qua prijs, tja dat verschilt vaak enorm per bouwer/regio en prijzen van 1 of 1,5 jaar terug zijn waarschijnlijk nu ook niet echt representatief meer.

Binnenmaat 5,715m en 1m uitbouw was bij ons €17.250 en 2m was €22.450.
Huidige woon m2 prijs volgens Funda is 4k, dus dikke winst O-)
Zou je denken ja, maar er staat in de brochure geen afbeelding van hoe het eruit komt te zien.. alleen een plattegrond van wat het met je woning doet. Nagevraagd bij de makelaar, maar zij wijzen een beetje naar de andere partij en die partij wijst weer naar hun. Korte samenvatting: mocht je de uitbouw nemen, moet het een beetje op gevoel.

Maar als ik het goed begrijp is een uitbouw altijd wel een goede investering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
Blik1984 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:47:
[...]

Wij hebben er wel voor gekozen (1.20 x 7 meter a 22k), om de volgende redenen:
- hierdoor grotere keuken met ruimte voor een deur van garage naar keuken en een fatsoenlijk eiland
- slimme investering qua prijs vs m2 (2500 kosten per m2, huizen gaan voor 5000 per m2)
- tuin bleef ondanks aanbouw groot genoeg met 140 m2

Ik denk dat de resultaten die je op google tegenkomt allemaal uitbouwen zijn die achteraf zijn gerealiseerd. Uitbouw vanuit de aannemer zie je nergens wat van. Dak, muren en vloer lopen volledig gelijk met de rest vh huis
Klopt, ik vind nergens een uitbouw van de aannemer.. en omdat in onze brochure geen voorbeeld staat van de uitbouw moeten we het een beetje op gevoel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:41
@Olivertwist278 maar wat wil je precies weten hoe het er uit ziet? Ook hier stonden geen visuals in de brochure hoe de uitbouw eruit zag maar dat zal gewoon in de stijl van het huis gedaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Olivertwist278 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:31:
[...]

Klopt, ik vind nergens een uitbouw van de aannemer.. en omdat in onze brochure geen voorbeeld staat van de uitbouw moeten we het een beetje op gevoel doen.
Je moet gewoon bedenken dat het eruitziet als een normale ruimte, alleen dan 1-2 meter dieper over de breedte vh huis. Zonder gekke hoeken maar gewoon volledig geïntegreerd in je woning.
Plafond, wanden en vloer wordt gelijkwaardig opgeleverd als de rest vh huis.

De beste investering die je bij ons huis kon doen was overigens de garage opdelen naar een berging/speelruimte. Kostte nog geen 10k, maar krijgt er wel 9m2 woonruimte bij. Dit hebben we overigens niet gedaan, ik kan de 20 m2 bergruimte van de garage goed gebruiken

[ Voor 5% gewijzigd door Blik1984 op 09-05-2022 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
Afas schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:26:
[...]

Als er geen goede gronden zijn, is de kans groot dat het bezwaar afgewezen wordt. Dat moet echter wel de procedure door (behalve als het bezwaar niet ontvankelijk is). Het loont wel de moeite om te proberen te achterhalen tegen welke aspecten van het plan bezwaar gemaakt wordt.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Wat kan een bezwaar niet ontvankelijk maken? Als iemand bezwaar heeft ingediend die het fijn vond om daar altijd zn hondje uit te laten maar niet een directe omwonende is?

Ik probeer er nu achter te komen wat de reden is van bezwaar. Maar ik begreep dat dit niet in alle gevallen bekend gemaakt hoeft te worden, is dat correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:23
Angriebirdie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:41:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Wat kan een bezwaar niet ontvankelijk maken? Als iemand bezwaar heeft ingediend die het fijn vond om daar altijd zn hondje uit te laten maar niet een directe omwonende is?

Ik probeer er nu achter te komen wat de reden is van bezwaar. Maar ik begreep dat dit niet in alle gevallen bekend gemaakt hoeft te worden, is dat correct?
Ander punt wat gunstig kan zijn voor jou; bezwaar is gratis. Beroep gaat al snel geld kosten en is het voor veel mensen niet waard. Zeker als er geen direct belang is. Die route (griffierecht etc) ga je veelal enkel op als je een direct negatieve effect hebt door de bouw.

Zijn er altijd bij die bezwaar maken om bezwaar te maken en afdruipen na ongelijk in de bezwaarprocedure.

[ Voor 6% gewijzigd door Source90 op 09-05-2022 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
Source90 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:44:
[...]
Ander punt wat gunstig kan zijn voor jou; bezwaar is gratis. Beroep gaat al snel geld kosten en is het voor veel mensen niet waard. Zeker als er geen direct belang is. Die route (griffierecht etc) ga je veelal enkel op als je een direct negatieve effect hebt door de bouw.

Zijn er alledrie bij die bezwaar maken om bezwaar te maken en afdruipen na ongelijk in de bezwaarprocedure.
Daar hoop ik nog op. Maar dan gaan er nu eerst nog een paar weken voorbij voordat het bezwaar ongegrond is verklaard en dan nog 6 weken wachten of er een beroep komt? Dan word het wel heel spannend.. nog 10 weken en 2 dagen geldigheid op het aanbod. Waarom dienen mensen een bezwaar is als ze vervolgens toch niet gemotiveerd genoeg zijn om door te zetren en al op voorhand weten dat ze gaan verliezen. Leuk dat iemand gratis zonder al te veel motivatie zoveel kan verpesten voor anderen.

[ Voor 8% gewijzigd door Angriebirdie op 09-05-2022 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Angriebirdie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:41:
[...]

Niet ontvankelijkheid heeft met procedurele gronden te maken. Meest voorkomende voorbeeld is dat een bezwaar ruim na afloop van de termijn binnen komt.

Dat lijkt me niet correct, een omgevingsvergunning is een openbaar besluit van de gemeente en zowel de bezwaarprocedure als de beroepsprocedure zijn voor zover ik weet gewoon toegankelijk voor toehoorders. Daar komt bij dat jij belanghebbend bent als een van de kopers. Het kan wel zijn dat de gemeente persoonsgegevens verwijdert. Bel met de gemeente en vraag of je het bezwaarschrift digitaal mag ontvangen? En anders via de projectontwikkelaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Angriebirdie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:49:
[...]

Daar hoop ik nog op. Maar dan gaan er nu eerst nog een paar weken voorbij voordat het bezwaar ongegrond is verklaard en dan nog 6 weken wachten of er een beroep komt? Dan word het wel heel spannend.. nog 10 weken en 2 dagen geldigheid op het aanbod. Waarom dienen mensen een bezwaar is als ze vervolgens toch niet gemotiveerd genoeg zijn om door te zetren en al op voorhand weten dat ze gaan verliezen. Leuk dat iemand gratis zonder al te veel motivatie zoveel kan verpesten voor anderen.
De instelling tegenwoordig is helaas; kleine kans op winnen bezwaar -> hopen op schikking/afkoop.

Zie ik steeds vaker in andere werkgebieden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
[...]

Ik wil je niet nog zenuwachtiger maken maar een paar weken voor de afhandeling van een bezwaar tegen een omgevingsvergunning is een erg positief scenario. De praktijk is dat nadat het bezwaarschrift binnen komt, de gemeente een verweerschrift op stelt. Die beide documenten worden dan op zitting door de commissie behandeld. Afhankelijk van de grootte van de gemeente zijn deze zittingen vaker of minder vaak. Houdt er rekening mee dat er snel een paar weken overheen gaan voordat je op de agenda staat. Vervolgens heeft de commissie tijd nodig om het advies te schrijven en moet er door de gemeente een besluit op dat advies genomen worden. Meestal duurt het hele proces (veel) langer dan een paar weken. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

[...]

Er is inderdaad sowieso weer een termijn van 6 weken waarin beroep aangetekend kan worden als het bezwaar afgewezen wordt. Pas na deze termijn, indien geen beroep, zal de vergunning onherroepelijk zijn.

Dan houd je dus nog 4 weken over waarin de gemeente het bezwaar moet behandelen en weer moet publiceren (en waarin je technisch gezien ook naar de notaris moet gaan). Dus niet om slecht nieuws te brengen, maar ik denk dat er een gerede kans is dat je het, ook bij uitblijven beroep, niet meer gaat redden.

Ik zou eerst even wat meer informatie in proberen te winnen bij gemeente/ontwikkelaar, misschien dat zij nog verwachtingen hebben. En dan met die informatie op zak bij je hypotheekadviseur je verhaal gaan doen.

Wij hebben het dus ook meegemaakt, en het liep net met een sisser af, maar het was inderdaad een zeer frustrerende tijd. Achteraf gezien hadden we voor onze gemoedsrust waarschijnlijk een verlengbare/lang geldige offerte genomen ;( Ook al was deze offerte technisch gezien lang genoeg geldig (i.v.m. deadline vervallen opschortende voorwaarden).

Edit: wij hadden overigens wel veel aan het feit dat er een vrij grote/actieve groep toekomstige bewoners op een Facebookgroep zat. Daar kwam toch van alle kanten meer informatie over het bezwaar/beroep etc. naar voren dan je zelf makkelijk kon vinden. Misschien een idee om te bekijken of dat er voor jouw project/fase ook is, of anders op te zetten?

[ Voor 9% gewijzigd door Greebs op 09-05-2022 14:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 14:02
Nu we het toch over zienswijzen en beroepen hebben:

Interessante ontwikkeling in de casus Weespersluis waar een nieuwbouwproject kwam stil te liggen nadat een stichting beroep had ingesteld tegen een omgevingsvergunning, omdat de bouwplannen ten koste zouden gaan van de ontwikkeling van groenvoorzieningen.

De kortgedingrechter heeft de stichting een procedeerverbod opgelegd, op basis van vier overwegingen:
  • De stichting zou nooit het beoogde doel hebben bereikt, zelfs als de beroepsprocedure gunstig zou uitpakken. Het beroep zorgt alleen voor een vertraging van de bouw, niet voor het versnellen van de aanleg van groen.
  • De stichting had ook voor andere manieren kunnen kiezen om het belang te behartigen, zoals een handhavingsverzoek als het project af is. De stichting had de keuze om toch voor een beroepsprocedure te kiezen niet goed uitgelegd.
  • De kopers ondervinden een groot (financieel) nadeel. Dit zwaarwegende belang en het feit dat de stichting weigerden om om tafel te gaan om tot een oplossing te komen, wordt de stichting aangerekend door de voorzieningenrechter.
  • De stichting had geen beroep ingesteld tegen eerdere omgevingsvergunningen voor hetzelfde project en dus mochten de kopers erop vertrouwen dat de stichting dat nu ook niet zou doen.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
Heb je al eens met de hypotheekverstrekker contact gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
Olivertwist278 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:25:
[...]

Ah excuses, je hebt gelijk! Was genoeg over te vinden!

Wat ik me nog wel afvraag (en ik niet kan vinden): voor de mensen die besloten het niet te doen, zag je woning of tuin er niet raar uit als je buren het wel deden? Bijvoorbeeld door schaduw wat misschien op jou tuin valt nu?
Dit ligt natuurlijk aan wat je buren doen en de stand van de zon. Als je nu al weet dat beide buren het wel doen zou ik het zeker doen. Bij ons aan de overkant zit een buurman een groot gedeelte van de dag in schaduw en is het waarschijnlijk ook een nadeel als hij wil verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Lauryn schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:29:
[...]

Dit ligt natuurlijk aan wat je buren doen en de stand van de zon. Als je nu al weet dat beide buren het wel doen zou ik het zeker doen. Bij ons aan de overkant zit een buurman een groot gedeelte van de dag in schaduw en is het waarschijnlijk ook een nadeel als hij wil verkopen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hier aan de overkant ook.. Vind dit vooral een enorme tekortkoming van de projectbegeleider. Er is bij ons nul komma niks gecommuniceerd over opties van buren.
Snap het ook niet, is toch een makkelijke manier om snel geld te verdienen? "Uw buren nemen allebei een uitbouw, wilt u dit niet opnieuw overwegen"..

Zelfde voor onderheid terras. Ik moet nu achteraf alles onderheien. Als projectbegeleider maar één woord over gerept had, had ik het zo afgenomen vanuit de bouw. Hoor je pas achteraf via de groepsapp dat het wegzakt waar je bij staat -> die pas opgezet/gedeeld mocht worden na alle opties definitief waren.
Zulke info vind je niet snel online.

[ Voor 26% gewijzigd door Source90 op 09-05-2022 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Onafhankelijk van de zon lijkt het mij best wel irritant als je tussen 2 buren zit die een uitbouw hebben van 2.40 die jij niet hebt. Krijg je toch een beetje een opgesloten gevoel van

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:13
Blik1984 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:51:
Onafhankelijk van de zon lijkt het mij best wel irritant als je tussen 2 buren zit die een uitbouw hebben van 2.40 die jij niet hebt. Krijg je toch een beetje een opgesloten gevoel van
Bij het merendeel van de nieuwbouwwoningen zie ik hoge schuttingen staan. Of je nu tegen de schutting aankijkt of tegen de uitbouw van de buren lijkt me niet zoveel verschil te maken. Is hooguit iets hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
SquareOne schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:37:
@Olivertwist278 maar wat wil je precies weten hoe het er uit ziet? Ook hier stonden geen visuals in de brochure hoe de uitbouw eruit zag maar dat zal gewoon in de stijl van het huis gedaan worden?
Nja gewoon of mensen er blij mee waren. Maar ook of de mensen die het niet hebben gedaan we achteraf van vonden. Ik kan me voorstellen dat het er best raar uitziet als je beiden buren het hebben en jij niet? Ook ivm schaduw in je tuin misschien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bteq
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-09 21:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2bHu73Cx067dbjC243vIrs849_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YN8xLJhPamVNNxiORWLPUUxY.jpg?f=fotoalbum_large

Wij hebben de middelste van de 3 linkse (foto is van een jaar geleden haha). Achteraf heel blij dat we gelijk de uitbouw hebben gedaan (19,5k voor 2 meter 40) en mooi tussen de andere 2 inzitten met gelijke lengte. Daarnaast zijn de mensen zonder uitbouw wat oudere mensen die waarde hechten aan hun tuin en een mooie overkapping en tuin hebben! Ieder zijn wensen dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Bteq op 09-05-2022 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

deejeebv schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:55:
[...]

Bij het merendeel van de nieuwbouwwoningen zie ik hoge schuttingen staan. Of je nu tegen de schutting aankijkt of tegen de uitbouw van de buren lijkt me niet zoveel verschil te maken. Is hooguit iets hoger.
Ben het met je eens dat het niet het einde van de wereld hoeft te zijn, ieder zo zijn prioriteiten en voorkeuren. Maar er zit toch wel een aardig verschil tussen een schutting van 2 meter en een uitbouw van 3 meter hoog ;) Dat is toch wel echt een andere beleving qua 'insluitingsgevoel' noem ik het maar even, zeker bij een smalle tuin.

[ Voor 9% gewijzigd door Greebs op 09-05-2022 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
Bteq schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:21:
[Afbeelding]

Wij hebben de middelste van de 3 linkse (foto is van een jaar geleden haha). Achteraf heel blij dat we gelijk de uitbouw hebben gedaan (19,5k voor 2 meter 40) en mooi tussen de andere 2 inzitten met gelijke lengte. Daarnaast zijn de mensen zonder uitbouw wat oudere mensen die waarde hechten aan hun tuin en een mooie overkapping en tuin hebben! Ieder zijn wensen dus.
Ah ja helder! Heb je zelf nog wel genoeg diepte in je tuin over?

Ik kan me voorstellen dat als je bijvoorbeeld de middelste van de 3 linker bent en geen uitbouw neemt, je tuin misschien kleiner of compacter zou ogen. Maar 19k is een goede prijs die je hebt gehad denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:49
Greebs schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:39:
[...]

Ben het met je eens dat het niet het einde van de wereld hoeft te zijn, ieder zo zijn prioriteiten en voorkeuren. Maar er zit toch wel een aardig verschil tussen een schutting van 2 meter en een uitbouw van 3 meter hoog ;) Dat is toch wel echt een andere beleving qua 'insluitingsgevoel' noem ik het maar even, zeker bij een smalle tuin.
Je weet dan wel zeker dat de uitbouw in dezelfde stijl en van dezelfde kwaliteit is als je woning. Vrienden kregen na oplevering aan beide zijdes een kunststof serre die ver boven de schutting uitstak.

Zelf hebben wij vanwege de flinke prijs van de uitbouw er vanaf gezien, wel eerst geïnformeerd wat de buren gaan doen.

Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubenos
Hi guys,

Mooi hoe iedereen meedenkt. Ik mis wel belangrijke zaken die je niet noemt: zijn de kosten van de uitbouw iets wat je kan missen (in je bouwdepot), vind je het een redelijk bedrag, over hoe diep denk je na, hoe diep of breed is je tuin? Etc.

Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
Ik heb het bezwaar gevonden:

"Hierbij dien ik bezwaar in die in samenhang gezien dient te worden met de zienswijze.

In het voorafgaande proces heeft uw voornemen tot dit besluit mij niet bereikt en hebben wij daarvan geen kennis mogen/kunnen nemen.

Belanghebbende stelt dat hem redelijkerwijs niet kan worden verweten dat hij bij het voornemen van dit besluit ter zake geen bedenkingen(zienswijze) heeft kunnen indienen.

Ik maak bezwaar op uw besluit vanwege het feit dat u mij het gebruik van mijn perceel bollengrond beperkt en het telen van bollen ontneemt, immers spreekt u van het realiseren van een spuitvrije zone deze teeltvrije zone mag men ook niet gebruiken voor het telen van een gewas. ,mede heeft u geen rekening gehouden van de milieuzonering waardoor de woningen te dicht op het perceel gebouwd zullen worden.

Daardoor wordt mij het exploiteren van bollenteelt op dit perceel ontnomen en maak ik bezwaar tegen uw besluit.
"

Ben benieuwd wat jullie nu denken hoe het proces qua tijdsbestek kan gaan lopen. Het lijkt niet een bezwaar voor de grap oid.

[ Voor 32% gewijzigd door Angriebirdie op 09-05-2022 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miljanair
  • Laatst online: 21:40
Angriebirdie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:08:

"Hierbij dien ik bezwaar in die in samenhang gezien dient te worden met de zienswijze.

In het voorafgaande proces heeft uw voornemen tot dit besluit mij niet bereikt en hebben wij daarvan geen kennis mogen/kunnen nemen.

Belanghebbende stelt dat hem redelijkerwijs niet kan worden verweten dat hij bij het voornemen van dit besluit ter zake geen bedenkingen(zienswijze) heeft kunnen indienen.

Ik maak bezwaar op uw besluit vanwege het feit dat u mij het gebruik van mijn perceel bollengrond beperkt en het telen van bollen ontneemt, immers spreekt u van het realiseren van een spuitvrije zone deze teeltvrije zone mag men ook niet gebruiken voor het telen van een gewas. ,mede heeft u geen rekening gehouden van de milieuzonering waardoor de woningen te dicht op het perceel gebouwd zullen worden.

Daardoor wordt mij het exploiteren van bollenteelt op dit perceel ontnomen en maak ik bezwaar tegen uw besluit.
"

Ben benieuwd wat jullie nu denken hoe het proces qua tijdsbestek kan gaan lopen. Het lijkt niet een bezwaar voor de grap oid.

Nu het volgende dilemma: 20 juli verloopt dus ons rente aanbod en we kunnen niet verlengen. Toch nog afwachten in de hoop dat we voor die datum kunnen tekenen met als risico dat het niet lukt en de rente nog veel hoger is (en misschien zelfs niet eens de hypotheek kunnen krijgen). Of kijken of we nu al het huidige rente aanbod kunnen stop zetten en per direct een nieuwe kunnen krijgen van 9 maanden geldigheid (de rente is wel al 2% hoger)? Maar dan is ook de vraag of het binnen 9 maanden van nu opgelost kan zijn..

30 augustus zijn 9 maanden voorbij sinds het tekenen van de koopovereenkomst en zouden wij zonder boete het contract kunnen laten ontbinden (wat anders 10% boete is). Maar dan zijn we wel ons droomhuis kwijt, wat we liever niet willen.

Wat zouden jullie doen? Daarnaast staat ons huis ook nog is in de verkoop en is waarschijnlijk volgende week verkocht. Wat een sh*tshow :(
Je kan ook nog bij een andere hypotheekverstrekker een tweede offerte opvragen. Dan maak je wel wat kosten maar dan loopt of de andere af (en dan heb je iig nog een huis) of de goedkope (huidige) gaat door en koop je de nieuwe duurdere offerte af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Olivertwist278 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:28:
[...]

Zou je denken ja, maar er staat in de brochure geen afbeelding van hoe het eruit komt te zien.. alleen een plattegrond van wat het met je woning doet. Nagevraagd bij de makelaar, maar zij wijzen een beetje naar de andere partij en die partij wijst weer naar hun. Korte samenvatting: mocht je de uitbouw nemen, moet het een beetje op gevoel.

Maar als ik het goed begrijp is een uitbouw altijd wel een goede investering
Een nieuwbouwhuis koop je natuurlijk altijd wel van een tekening. Maar wel een tekortkoming dat ze er niet een 3D illustratie van maken om je er beter beeld bij te geven inderdaad. Maar de meeste uitbouwen zijn simpelweg verplaatsing van de achtergevel en een stukje muur ertussen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenos
Angriebirdie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:08:Of kijken of we nu al het huidige rente aanbod kunnen stop zetten en per direct een nieuwe kunnen krijgen van 9 maanden geldigheid (de rente is wel al 2% hoger)? Maar dan is ook de vraag of het binnen 9 maanden van nu opgelost kan zijn..

30 augustus zijn 9 maanden voorbij sinds het tekenen van de koopovereenkomst en zouden wij zonder boete het contract kunnen laten ontbinden (wat anders 10% boete is). Maar dan zijn we wel ons droomhuis kwijt, wat we liever niet willen.

Wat zouden jullie doen? Daarnaast staat ons huis ook nog is in de verkoop en is waarschijnlijk volgende week verkocht. Wat een sh*tshow :(
Stel dat het bezwaar te lang doorloopt (hoop oprecht voor je dat het niet gebeurd). Maar mocht een nieuwe offerte nodig zijn:

Verwacht je een goede verkoop? Misschien beter dan je als taxatie voor overbrugging had? Misschien kan je dan meer geld inbrengen dan je met overbrugging deed en val je in een veel lagere risicoklasse. Daar zitten nog wel flinke renteverschillen tussen. (Misschien zit je al in een lage klasse, weet uiteraard niet wat je nu vast hebt staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Wij hadden 27 april de oplevering. Een van de meerwerk opties die we hebben genomen was het aanleggen van een Tuinverlichtings-kabel (€370,). Deze lag keurig klaar, zie foto.

Een paar dagen geleden werden de tuinen afgegraven om zand en aarde te storten. Na deze werkzaamheden was de kabel ineens verdwenen. Wij dachten, dat is misschien weggehaald zodat ze het niet kunnen beschadigen o.i.d.

De afgraver wist echter van niets en zou het met de aannemer opnemen. Niks gehoord, dus zelf maar achteraan gegaan. Vertelt onze "koopbegeleider" doodleuk ja wij weten van niets. We kunnen het wel weer komen aanleggen, maar daar zijn wel kosten aan verbonden...

Kortom, wij hebben blijkbaar gewoon pech omdat niemand weet wat ermee is gebeurd. Weet iemand hoe dit (juridisch) zit? Als we uit moeten gaan van diefstal, is de aannemer niet (deels) verantwoordelijk? Er wordt namelijk nog gebouwd naast ons.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nq6VQePFEoTonKbbFlTpQVXhmRc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7G7a2oQktIjH3qJsgcSUk3KO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door k7of9 op 09-05-2022 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Source90 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:37:
[...]

***members only***

Hier aan de overkant ook.. Vind dit vooral een enorme tekortkoming van de projectbegeleider. Er is bij ons nul komma niks gecommuniceerd over opties van buren.
Snap het ook niet, is toch een makkelijke manier om snel geld te verdienen? "Uw buren nemen allebei een uitbouw, wilt u dit niet opnieuw overwegen"..

Zelfde voor onderheid terras. Ik moet nu achteraf alles onderheien. Als projectbegeleider maar één woord over gerept had, had ik het zo afgenomen vanuit de bouw. Hoor je pas achteraf via de groepsapp dat het wegzakt waar je bij staat -> die pas opgezet/gedeeld mocht worden na alle opties definitief waren.
Zulke info vind je niet snel online.
Begrijp me niet verkeerd, maar wat stond je in de weg om het te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
k7of9 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:20:
Wij hadden 27 april de oplevering. Een van de meerwerk opties die we hebben genomen was het aanleggen van een Tuinverlichtings-kabel (€370,). Deze lag keurig klaar, zie foto.

Een paar dagen geleden werden de tuinen afgegraven om zand en aarde te storten. Na deze werkzaamheden was de kabel ineens verdwenen. Wij dachten, dat is misschien weggehaald zodat ze het niet kunnen beschadigen o.i.d.

De afgraver wist echter van niets en zou het met de aannemer opnemen. Niks gehoord, dus zelf maar achteraan gegaan. Vertelt onze "koopbegeleider" doodleuk ja wij weten van niets. We kunnen het wel weer komen aanleggen, maar daar zijn wel kosten aan verbonden...

Kortom, wij hebben blijkbaar gewoon pech omdat niemand weet wat ermee is gebeurd. Weet iemand hoe dit (juridisch) zit? Als we uit moeten gaan van diefstal, is de aannemer niet (deels) verantwoordelijk? Er wordt namelijk nog gebouwd naast ons.[Afbeelding]
Juridisch gezien is het jouw kavel, jouw huis en hij lag er tijdens de oplevering dus lijkt me jouw probleem. En waarom zou de aannemer deels verantwoordelijk zijn? Omdat er nog gebouwd wordt?

Wat als de woning naast jouw ook opgeleverd zou zijn en dit gebeurt, wil je dan ook je buren aansprakelijk stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Toppe schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:22:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, maar wat stond je in de weg om het te vragen?
Aan wie? Huidige woning heb ik ook geen onderheid terras. Grond is wel anders.
Mijns inziens is dit een tekortkoming in voorlichting vanuit de makelaar (KAO opties) of Kopersbegeleiding.
Optie die ze niet benoemen/aanbieden als standaard en ik in mijn vorige woning ook niet heb, is niet iets waar ik standaard naar ga zoeken in de al beperkte tijd die je hebt voor de KAO opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:22

Kortom, wij hebben blijkbaar gewoon pech omdat niemand weet wat ermee is gebeurd. Weet iemand hoe dit (juridisch) zit? Als we uit moeten gaan van diefstal, is de aannemer niet (deels) verantwoordelijk? Er wordt namelijk nog gebouwd naast ons.[Afbeelding]
Zo'n kabel wordt niet zomaar gestolen lijkt me. Hij zit ook vast. Ik vermoed dat de afgraver hem per ongeluk kapot heeft gemaakt zonder het te weten (of doet alsof). Ik denk dat er ergens een afgebroken stuk kabel in de grond ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Source90 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:30:
[...]

Aan wie? Huidige woning heb ik ook geen onderheid terras. Grond is wel anders.
Mijns inziens is dit een tekortkoming in voorlichting vanuit de makelaar (KAO opties) of Kopersbegeleiding.
Optie die ze niet benoemen/aanbieden als standaard en ik in mijn vorige woning ook niet heb, is niet iets waar ik standaard naar ga zoeken in de al beperkte tijd die je hebt voor de KAO opties.
Ik zie dat m'n kwoot niet lekker is gegaan, ik doelde meer op het eerste stukje wat betreft uitbouw en opties van buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Toppe schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:31:
[...]

Ik zie dat m'n kwoot niet lekker is gegaan, ik doelde meer op het eerste stukje wat betreft uitbouw en opties van buren.
Ah, daar geen idee van. Niet mijn woning.
Al moet ik zeggen dat de kopersbegeleiding erg gematigd was met het doorgeven van opties van buren. Geen idee of dit gedeeld werd (mag hopen van wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Jouw huis jouw verantwoordelijkheid toch. De afgraver zal hem wel over het hoofd hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
MarcoC schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:30:
[...]
Zo'n kabel wordt niet zomaar gestolen lijkt me. Hij zit ook vast. Ik vermoed dat de afgraver hem per ongeluk kapot heeft gemaakt zonder het te weten (of doet alsof). Ik denk dat er ergens een afgebroken stuk kabel in de grond ligt.
Hier verderop is 3x2.5mm gewoon kapot geknipt, geloof 4 rollen. Zelfs de kabels die vanuit de verdeelkast van de aannemer naar verschillende woningen liepen zijn kapot geknipt en meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Source90 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:32:
[...]

Ah, daar geen idee van. Niet mijn woning.
Al moet ik zeggen dat de kopersbegeleiding erg gematigd was met het doorgeven van opties van buren. Geen idee of dit gedeeld werd (mag hopen van wel).
Wij hebben een gezamenlijke tekening met de buren dus dat maakt het al wat makkelijker. Verder kan ik me voorstellen dat ze niet met ieder gesprek de complete wijk mee nemen qua informatie, hebben ze een steekwagen nodig :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:48
Wolly schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:33:
[...]

De afgraver zal hem wel "over het hoofd hebben gezien".
FTFY (mind the quotes). Geen idee of het echt zo is, maar of het nu per ongeluk is of niet ga je niet achter komen. Ik zou even een schep pakken en kijken of je ergens kunt zien waar die kabel naar buiten komt of had moeten komen. Mogelijk ligt 'ie nog onder de grond, mogelijk is 'ie met bruut geweld er af getrokken door de machine...

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Angriebirdie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:08:

"

Nu het volgende dilemma: 20 juli verloopt dus ons rente aanbod en we kunnen niet verlengen. Toch nog afwachten in de hoop dat we voor die datum kunnen tekenen met als risico dat het niet lukt en de rente nog veel hoger is (en misschien zelfs niet eens de hypotheek kunnen krijgen). Of kijken of we nu al het huidige rente aanbod kunnen stop zetten en per direct een nieuwe kunnen krijgen van 9 maanden geldigheid (de rente is wel al 2% hoger)? Maar dan is ook de vraag of het binnen 9 maanden van nu opgelost kan zijn..

Dat is inhoudelijk lastig te beoordelen zonder het plan te kennen. Over het algemeen lijkt het vooral om planoligische aspecten te gaan en minder om de activiteit bouwen. Als er sprake is van een reguliere omgevingsvergunning , dan zouden die aspecten al in het bestemmingsplan aan de orde moeten zijn gekomen. Als er sprake is van een uitgebreide omgevingsvergunning ligt dat anders en moet de ruimtelijke inpasbaarheid van het plan ook uitgebreider beoordeeld worden. Ik vermoed overigens dat er gebruik is gemaakt van het figuur van de uitgebreide omgevingsvergunning vanwege de eerste twee alinea's van het bezwaarschrift, bij een reguliere vergunning kunnen namelijk geen zienswijzen ingediend worden voordat een besluit genomen wordt.

Voor wat betreft de milieuzonering, dat wordt normaal in het bestemmingsplan geregeld en als er sprake zou zijn van een milieuzone of geurcirkel waardoor je niet mag bouwen, dan heeft de gemeente daar bij de beoordeling van de vergunningsaanvraag op getoetst en was de vergunning niet afgegeven. Het bezwaarschrift maakt ook niet erg specifiek waarom bezwaarmaker van mening is dat het in de milieuzone valt. Dit is overigens best ingewikkelde materie en de omvang van de milieuzone hangt van meerdere factoren af dus het kan best zo zijn dat bezwaarmaker daar een verkeerde aanname gedaan heeft.
De bruikbaarheid van zijn percelen als landbouwgrond is lastig iets van te zeggen, maar dat is ook weer vooral een planologische beoordeling en heeft minder met de activiteit bouwen te maken.

Hoewel het lastig te beoordleen is vanaf grote afstand tot het project, zou ik me meer zorgen maken over de vertraging dan dat de omgevingsvergunning op basis hiervan vernietigd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Toppe schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:29:
[...]

Juridisch gezien is het jouw kavel, jouw huis en hij lag er tijdens de oplevering dus lijkt me jouw probleem. En waarom zou de aannemer deels verantwoordelijk zijn? Omdat er nog gebouwd wordt?

Wat als de woning naast jouw ook opgeleverd zou zijn en dit gebeurt, wil je dan ook je buren aansprakelijk stellen?
Nee, dat is ook wel zo inderdaad. De aannemer heeft er alleen geen problemen mee om de afgraver in te schakelen voor klusjes die zij eigenlijk zouden/hadden moeten doen (erfgrens bepalen bijv.) maar nu het hier om gaat vertikt de aannemer het om ook maar bij de afgravers te informeren. We hebben nogal een voorgeschiedenis wat betreft communicatie met onze "koopbegeleider".
MarcoC schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:30:
[...]
Dat vermoeden wij dus ook idd. We hebben al verder gegraven, maar het ding is gewoon echt weg. Een lege PVC buis is wat resteert.

[ Voor 22% gewijzigd door k7of9 op 09-05-2022 16:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
deejeebv schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:55:
[...]

Op zich met je eens dat het niet het einde van de wereld is, maar een schutting is wel echt een pak lager dan een uitbouw die pak em beet 3 meter hoog is. En een bakstenen muur is wel iets massiever qua gevoel.

Daarnaast is het vaak zo dat een uitbouw van de buren zonder dat je zelf een uitbouw hebt gekozen ten kostte gaat van je ruimte, een gedeelte van de muur komt op je erf te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
k7of9 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:37:
[...]

Nee, dat is ook wel zo inderdaad. De aannemer heeft er alleen geen problemen mee om de afgraver in te schakelen voor klusjes die zij eigenlijk zouden/hadden moeten doen (erfgrens bepalen bijv.) maar nu het hier om gaat vertikt de aannemer het om ook maar bij de afgravers te informeren. We hebben nogal een voorgeschiedenis wat betreft communicatie met onze "koopbegeleider".

[...]

Dat vermoeden wij dus ook idd. We hebben al verder gegraven, maar het ding is gewoon echt weg. Een lege PVC buis is wat resteert.
2 vragen:

1. Waar is de andere kant van de kabel gebleven? Hebben ze hem niet afgemonteerd?
2. De buis is leeg, waarom zou de aannemer dan alsnog de vraag bij de grondwerker moeten stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
Afas schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:36:
[...]

Dat is inhoudelijk lastig te beoordelen zonder het plan te kennen. Over het algemeen lijkt het vooral om planoligische aspecten te gaan en minder om de activiteit bouwen. Als er sprake is van een reguliere omgevingsvergunning , dan zouden die aspecten al in het bestemmingsplan aan de orde moeten zijn gekomen. Als er sprake is van een uitgebreide omgevingsvergunning ligt dat anders en moet de ruimtelijke inpasbaarheid van het plan ook uitgebreider beoordeeld worden. Ik vermoed overigens dat er gebruik is gemaakt van het figuur van de uitgebreide omgevingsvergunning vanwege de eerste twee alinea's van het bezwaarschrift, bij een reguliere vergunning kunnen namelijk geen zienswijzen ingediend worden voordat een besluit genomen wordt.

Voor wat betreft de milieuzonering, dat wordt normaal in het bestemmingsplan geregeld en als er sprake zou zijn van een milieuzone of geurcirkel waardoor je niet mag bouwen, dan heeft de gemeente daar bij de beoordeling van de vergunningsaanvraag op getoetst en was de vergunning niet afgegeven. Het bezwaarschrift maakt ook niet erg specifiek waarom bezwaarmaker van mening is dat het in de milieuzone valt. Dit is overigens best ingewikkelde materie en de omvang van de milieuzone hangt van meerdere factoren af dus het kan best zo zijn dat bezwaarmaker daar een verkeerde aanname gedaan heeft.
De bruikbaarheid van zijn percelen als landbouwgrond is lastig iets van te zeggen, maar dat is ook weer vooral een planologische beoordeling en heeft minder met de activiteit bouwen te maken.

Hoewel het lastig te beoordleen is vanaf grote afstand tot het project, zou ik me meer zorgen maken over de vertraging dan dat de omgevingsvergunning op basis hiervan vernietigd wordt.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Mocht hij inderdaad een verkeerde aanname hebben gedaan; wanneer dit word opgehelderd en de bezwaarmaker akkoord is, komt er dan nog steeds een commissie en beroepsperiode van 6 weken? Of kan de bezwaarmaker zijn bezwaar intrekken waardoor de vergunning direct onherroepelijk is?
Miljanair schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:10:
[...]

Je kan ook nog bij een andere hypotheekverstrekker een tweede offerte opvragen. Dan maak je wel wat kosten maar dan loopt of de andere af (en dan heb je iig nog een huis) of de goedkope (huidige) gaat door en koop je de nieuwe duurdere offerte af.
Is inderdaad wel een idee. Kost waarschijnlijk wel 1% van de hypotheek som dus is een redelijke boete maar wel behapbaar..
rubenos schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:18:
[...]

Stel dat het bezwaar te lang doorloopt (hoop oprecht voor je dat het niet gebeurd). Maar mocht een nieuwe offerte nodig zijn:

Verwacht je een goede verkoop? Misschien beter dan je als taxatie voor overbrugging had? Misschien kan je dan meer geld inbrengen dan je met overbrugging deed en val je in een veel lagere risicoklasse. Daar zitten nog wel flinke renteverschillen tussen. (Misschien zit je al in een lage klasse, weet uiteraard niet wat je nu vast hebt staan)
We verwachten wel een wat betere opbrengst dan de taxatie dus kunnen dat geld inderdaad gebruiken. Maar dan moeten we de verkoop nu inderdaad wel doorzetten. Met als risico dat als alles niet doorgaat, we met legen handen staan. Dus wel een lastig dilemma. Ik ga even bij de makelaar horen of we een opschortende voorwaarde kunnen toevoegen dat als onze aankoop niet doorgaat, dat de verkoop niet doorgaat van ons huidige huis. Al denk ik dat veel kopers dat niet zien zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:07
k7of9 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:37:

[...]

Dan is het toch verzekeringswerk? Je hebt een foto als bewijs :)

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
kw_nl schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:49:
[...]

Dan is het toch verzekeringswerk? Je hebt een foto als bewijs :)
☝️
Of opleverpunt "ik kan de kabel niet vinden " 🤡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Source90 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:51:
[...]

☝️
Of opleverpunt "ik kan de kabel niet vinden " 🤡
Hij schrijft dat zijn huis in april al is opgeleverd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Angriebirdie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:49:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Mocht hij inderdaad een verkeerde aanname hebben gedaan; wanneer dit word opgehelderd en de bezwaarmaker akkoord is, komt er dan nog steeds een commissie en beroepsperiode van 6 weken? Of kan de bezwaarmaker zijn bezwaar intrekken waardoor de vergunning direct onherroepelijk is?
Alles kan, mijn ervaring is dat bezwaarmakers zich zelden nog inhoudelijk laten overtuigen als ze bezwaar hebben ingediend. Deze bollenkweker wordt - tenminste in zijn ogen - direct in zijn belang getroffen.
Wat wel regelmatig voor komt is dat er een (financiele) schikking getroffen wordt tussen de bezwaarmaker en de ontwikkelaar waarna het bezwaar ingetrokken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
  • Laatst online: 19-09 21:00
Olivertwist278 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:03:
[...]

Ah ja helder! Heb je zelf nog wel genoeg diepte in je tuin over?

Ik kan me voorstellen dat als je bijvoorbeeld de middelste van de 3 linker bent en geen uitbouw neemt, je tuin misschien kleiner of compacter zou ogen. Maar 19k is een goede prijs die je hebt gehad denk ik!
Jawel voor een postzegel wel haha. De prijs was inderdaad prima vind ik als ik de bedragen hier zo hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door Bteq op 09-05-2022 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Vraagje over het opbergen van binnendeuren tijdens het stucen. We zijn in discussie met de aannemer omdat we vlak na oplevering (maar tijdens/na het stucen) achter kwamen dat er aftekening te zien was in bepaalde deuren. Het gaat om Svedex opdekdeuren, je ziet en voelt duidelijk het frame aan de buitenkant (hoogte verschil tussen frame en honingraat). Vergeleken met andere deuren is het echt heel duidelijk.

Aannemer gooit het erop dat de deuren in huis stonden tijdens het stucen en omdat er dan heel veel vocht in huis is kan dat dit soort dingen veroorzaken. Hij adviseerde even te wachten, maar half jaar later is het nog steeds hetzelfde. Echter komt hij met precies hetzelfde antwoord, we hadden de deuren niet in huis moeten opslaan tijdens stucen.

In hoeverre is dat laatste common knowledge? Wij wisten van niks, bij het vorige huis ook gewoon in huis gelaten (wel rechtop zetten). In de opleverpapieren staat er ook niks specifieks over gemeld. Volgens mij is het gewoon een productiefout, maar blijkbaar willen ze hier niet mee verder. Of had ik de deuren echt ergens anders moeten opslaan of moeten inpakken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
kepler schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:57:
Vraagje over het opbergen van binnendeuren tijdens het stucen. We zijn in discussie met de aannemer omdat we vlak na oplevering (maar tijdens/na het stucen) achter kwamen dat er aftekening te zien was in bepaalde deuren. Het gaat om Svedex opdekdeuren, je ziet en voelt duidelijk het frame aan de buitenkant (hoogte verschil tussen frame en honingraat). Vergeleken met andere deuren is het echt heel duidelijk.

Aannemer gooit het erop dat de deuren in huis stonden tijdens het stucen en omdat er dan heel veel vocht in huis is kan dat dit soort dingen veroorzaken. Hij adviseerde even te wachten, maar half jaar later is het nog steeds hetzelfde. Echter komt hij met precies hetzelfde antwoord, we hadden de deuren niet in huis moeten opslaan tijdens stucen.

In hoeverre is dat laatste common knowledge? Wij wisten van niks, bij het vorige huis ook gewoon in huis gelaten (wel rechtop zetten). In de opleverpapieren staat er ook niks specifieks over gemeld. Volgens mij is het gewoon een productiefout, maar blijkbaar willen ze hier niet mee verder. Of had ik de deuren echt ergens anders moeten opslaan of moeten inpakken ofzo?
Kans dat het een productie fout is zal behoorlijk klein zijn, de maatvoering wordt namelijk op verschillende plekken tijdens en na fabricage gemeten.

Om hoeveel deuren gaat het? Mogelijk is er, bijvoorbeeld tijdens transport, iets zwaars op die deuren gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Toppe schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:16:
[...]

Kans dat het een productie fout is zal behoorlijk klein zijn, de maatvoering wordt namelijk op verschillende plekken tijdens en na fabricage gemeten.

Om hoeveel deuren gaat het? Mogelijk is er, bijvoorbeeld tijdens transport, iets zwaars op die deuren gezet.
Ik betwijfel of ze dit echt meten of visueel checken (lijkt me behoorlijk prijzig voor een deurtje van 200 euro :D). Op mijn werk doen we dat, maar dat zijn panelen van vele duizenden euro's :D Het is misschien max 2 of 3 tiende, maar wel duidelijk zichtbaar en ook voelbaar. Ik heb een hoop andere deuren bekeken sindsdien, maar die zijn allemaal echt vlak.

Het zijn 3 deuren. De vraag is of ik de deuren anders op had moeten slaan en of vocht tijdens stucen dit kan veroorzaken. Als dat ja is, dan heb ik pech en volgende keer inpakken ofzo. Zo nee, dan ga ik het nog 1x proberen bij de aannemer, of ze niet contact kunnen opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door kepler op 09-05-2022 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
kepler schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:37:
[...]
Ik betwijfel of ze dit echt meten of visueel checken (lijkt me behoorlijk prijzig voor een deurtje van 200 euro :D). Op mijn werk doen we dat, maar dat zijn panelen van vele duizenden euro's :D Het is misschien max 2 of 3 tiende, maar wel duidelijk zichtbaar en ook voelbaar. Ik heb een hoop andere deuren bekeken sindsdien, maar die zijn allemaal echt vlak.

Het zijn 3 deuren. De vraag is of ik de deuren anders op had moeten slaan en of vocht tijdens stucen dit kan veroorzaken. Als dat ja is, dan heb ik pech en volgende keer inpakken ofzo. Zo nee, dan ga ik het nog 1x proberen bij de aannemer, of ze niet contact kunnen opnemen
Op de zelfde productie lijn worden ook deuren van €1000+ geproduceerd.

Deuren zet je recht op weg, bij voorkeur zonder beslag (meer om beslag te beschermen) en zolang je ze niet in een afgesloten net gestucte ruimte zet moet ‘t gewoon kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Toppe schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:43:
[...]

Op de zelfde productie lijn worden ook deuren van €1000+ geproduceerd.

Deuren zet je recht op weg, bij voorkeur zonder beslag (meer om beslag te beschermen) en zolang je ze niet in een afgesloten net gestucte ruimte zet moet ‘t gewoon kunnen.
Het zou zonde zijn om dure (handmatige) inspectie toe te passen om een deurtje van 200 euro te checken. Iets met lean enzo ;)

Maar dat hadden we gedaan (beslag alleen laten zitten) en alle deuren waren er uit dus geen afgesloten ruimtes. Ik ga nog een keertje mailen/bellen dan. Anders misschien wat deuren ooit omruilen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
kepler schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:46:
[...]

Het zou zonde zijn om dure (handmatige) inspectie toe te passen om een deurtje van 200 euro te checken. Iets met lean enzo ;)

Maar dat hadden we gedaan (beslag alleen laten zitten) en alle deuren waren er uit dus geen afgesloten ruimtes. Ik ga nog een keertje mailen/bellen dan. Anders misschien wat deuren ooit omruilen :D
Handmatig controleren ze niets. Machinaal wel. Vergeet niet dat ze elke dag iets van 3000 deuren produceren, zodra er een fout in zit kan je die hele batch weg gooien. Controle is echt wel noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Toppe schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:51:
[...]

Handmatig controleren ze niets. Machinaal wel. Vergeet niet dat ze elke dag iets van 3000 deuren produceren, zodra er een fout in zit kan je die hele batch weg gooien. Controle is echt wel noodzakelijk.
Dat klopt, maar er zijn ook andere methodes om je proces onder controle te houden. Waarschijnlijk houden ze gewoon steekproeven om een deur helemaal te controleren. Daarnaast/daardoor zullen er altijd foute deuren door heen komen, dat is gewoon niet te voorkomen (en/of te betalen). Dat kan alleen met 100 procent controle, en dat is alleen te doen voor de ruimtevaart. En zelfs daar glipt er wel eens iets door heen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MemeMaster
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-06 19:54
k7of9 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:13:
[...]

Een nieuwbouwhuis koop je natuurlijk altijd wel van een tekening. Maar wel een tekortkoming dat ze er niet een 3D illustratie van maken om je er beter beeld bij te geven inderdaad. Maar de meeste uitbouwen zijn simpelweg verplaatsing van de achtergevel en een stukje muur ertussen :P
Bij ons kregen alle buren wel een tekening van de achtergevel zodat je kon zien hoe het er allemaal uitging zien als je wel of geen uitbouw neemt en of de buren naast je het wel hebben genomen. Ik heb de 2,4m uitbouw genomen en erg blij mee. Ons huis voelt heerlijk ruim vergeleken met die van de buren. Maar ik ben dan ook geen tuin persoon, dus prima dat er 2,4m van onze tuin af is door de uitbouw. We hebben in de uitbouw ook een lichtstraat en dat geeft ook veel lichtinval en een "buitengevoel".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bopWodfZv4raotJ015QACJmzh3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNZ5VwsjAmVRwsh5jFMYAF62.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:51
@Source90 Tegelzetter Steevens heeft hier ook in een goede drie uur de begane grond gelegd, morgen voegen en dan is het klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7LJpZvkAoQlg4f9epjh2tDqXxs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MuKMLPyctq7kEnwja7l3wSYe.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
wortelsoft schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:32:
@Source90 Tegelzetter Steevens heeft hier ook in een goede drie uur de begane grond gelegd, morgen voegen en dan is het klaar.

[Afbeelding]
Ziet er weer strak uit! In mijn ogen heeft hij goede vakmensen in dienst. In paar uur die tegels erin en voegen was ook in no-time klaar.
Prijs viel ook mee vond ik.

Hier komen ze over een maand of twee nog 22 m² doen voor de veranda. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenos
MemeMaster schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:19:
[...]

Bij ons kregen alle buren wel een tekening van de achtergevel zodat je kon zien hoe het er allemaal uitging zien als je wel of geen uitbouw neemt en of de buren naast je het wel hebben genomen. Ik heb de 2,4m uitbouw genomen en erg blij mee. Ons huis voelt heerlijk ruim vergeleken met die van de buren. Maar ik ben dan ook geen tuin persoon, dus prima dat er 2,4m van onze tuin af is door de uitbouw. We hebben in de uitbouw ook een lichtstraat en dat geeft ook veel lichtinval en een "buitengevoel".

[Afbeelding]
Een lichtstraat is wel geweldig. Dan is het niet alleen een diepere woonkamer. Kon jij dat via het project doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeMaster
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-06 19:54
rubenos schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:51:
[...]

Een lichtstraat is wel geweldig. Dan is het niet alleen een diepere woonkamer. Kon jij dat via het project doen?
Ja via het project gedaan. Lichtstraat was geen standaard meerwerkoptie. In eerste instantie wilde de aannemer het niet doen. Maar uiteindelijk is het gelukt na heel veel aandringen en letterlijk smeken🙄.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:52
Wij gaan eind mei/begin juni shoppen voor een vloer (keramisch visgraat parket). We hebben 2 afspraken staan, bij Regge Tegels en bij Tegelfloor.

Hebben jullie ervaringen met bovenstaande zaken? Welk vloer hebben jullie er gekocht en door de zaak laten leggen of zelf iemand gevonden?

Andere tips zijn ook van harte welkom!

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
c-nan schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:00:
Wij gaan eind mei/begin juni shoppen voor een vloer (keramisch visgraat parket). We hebben 2 afspraken staan, bij Regge Tegels en bij Tegelfloor.

Hebben jullie ervaringen met bovenstaande zaken? Welk vloer hebben jullie er gekocht en door de zaak laten leggen of zelf iemand gevonden?

Andere tips zijn ook van harte welkom!
Hier via Regge. Wel eigen tegelzetter gekozen.

Ragno Woodtale Quercia, afm. 30x120
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B8XgqYciaG_ReQKKDwQsX44XhWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ddpz6RY18VhvZHrEbxAttIhH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:44
wortelsoft schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:32:

[Afbeelding]
Mooie stoel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Source90 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:50:
[...]

Ziet er weer strak uit! In mijn ogen heeft hij goede vakmensen in dienst. In paar uur die tegels erin en voegen was ook in no-time klaar.
Prijs viel ook mee vond ik.

Hier komen ze over een maand of twee nog 22 m² doen voor de veranda. :*)
Mag ik vragen hoeveel je kwijt was? Ik krijg vooralsnog alleen offertes voor rond de €60 per m2 voor leggen. Zit waarschijnlijk een randstad-premium prijs overheen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Blik1984 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:36:
[...]

Mag ik vragen hoeveel je kwijt was? Ik krijg vooralsnog alleen offertes voor rond de €60 per m2 voor leggen. Zit waarschijnlijk een randstad-premium prijs overheen...
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

@Blik1984 , zie edit. Even begroting nagekeken, was paar euro duurder dan ik dacht. Bovenstaande is correcte prijs.

@SquareOne , als Wortelsoft hetzelfde heeft betaald, zie hierboven.

[ Voor 26% gewijzigd door Source90 op 10-05-2022 12:41 ]

Pagina: 1 ... 117 ... 359 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.