Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Theflying schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:07:
[...]

Denk dat hij Eco-modus bedoelt (Rij-modus Eco, Normaal, Sport)
Wat ik weet is dat in Eco de climaat regeling minder hard werkt om energie te besparen. Resultaat is minder goede koeling en/of verwarming.
Ok, want er is ook nog een eco setting ergens in de instellingen voor de climate control. Wellicht forceert die dan de Eco stand in alle rijmodi. Daar staat ie bij mij in ieder geval op, en hij koelt voor mijn vrouw nog te hard dus zelfs met zijn tweeën in de auto en de temperatuur op 24 graden staat ie op driver only _O-

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 20-06-2022 08:21 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frank3523
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 16:38
Kom net terug van een vakantie naar zuid Duitsland 600Km. Het was daar bloedje heet maar de airco deed het prima. Ik merkte wel dat als het meer naar het hoogseizoen gaat het soms een probleem kan worden met laden. Ik kon nog steeds terecht maar de laadpalen waren wel steeds continu bezet. Ik heb veel bij Ionity palen geladen. Gaat wel lekker snel haal steeds meer dan 200Kw met laden. Heb zelfs een keer een Tesla laadpaal geprobeerd en dat ging ook nog redelijk rap. Duitsers met hun tesla stonden wel vreemd te kijken toen ik met mijn Kia aan kwam. Wel een V2 paal. Vind wel dat Kia Charge erg laat is met het tonen van de laadsessies die je gedaan hebt. Ik zie ze nu nog steeds niet.

[ Voor 9% gewijzigd door frank3523 op 20-06-2022 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karjapje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-09 11:49
Wiliyama schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:43:
[...]

Had je misschien per ongeluk de 'eco' knop ingedrukt?
Drive mode op standje Normal maar ook op Eco zou de airco m.i. gewoon moeten werken.

Krijg verder niet veel bijval op mijn post. Zal dus wel aan mijn EV6 liggen. Ga maar een belletje naar de garage doen. Wellicht loop ik nog wat updates achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyDriver
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 29-08 11:52
frank3523 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:42:. Ik merkte wel dat als het meer naar het hoogseizoen gaat het soms een probleem kan worden met laden. Ik kon nog steeds terecht maar de laadpalen waren wel steeds continu bezet. Ik heb veel bij Ionity palen geladen. Gaat wel lekker snel haal steeds meer dan 200Kw met laden. Heb zelfs een keer een Tesla laadpaal geprobeerd en dat ging ook nog redelijk rap. Duitsers met hun tesla stonden wel vreemd te kijken toen ik met mijn Kia aan kwam. Wel een V2 paal. Vind wel dat Kia Charge erg laat is met het tonen van de laadsessies die je gedaan hebt. Ik zie ze nu nog steeds niet.
Anders dan de laadsessie in NL, zijn de buitenlandse laadsessies bij mij ook niet getoond in de KIA charge app. Deze zie je pas na einde van de maand in het factuuroverzicht.

Kun je inmiddels in Duitsland ook terecht bij de Tesla laders? Ik dacht dat dit vooralsnog beperkt was to NL, België, Noorwegen en Frankrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

[...]

Wat ik weet is dat in Eco de climaat regeling minder hard werkt om energie te besparen. Resultaat is minder goede koeling en/of verwarming.
Er is een instelling dat de airco in de ecomodus rijstand ook in een ecomodus gaat. Kan je dus uit- of aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:44
frank3523 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:42:
Kom net terug van een vakantie naar zuid Duitsland 600Km. Het was daar bloedje heet maar de airco deed het prima. Ik merkte wel dat als het meer naar het hoogseizoen gaat het soms een probleem kan worden met laden. Ik kon nog steeds terecht maar de laadpalen waren wel steeds continu bezet. Ik heb veel bij Ionity palen geladen. Gaat wel lekker snel haal steeds meer dan 200Kw met laden. Heb zelfs een keer een Tesla laadpaal geprobeerd en dat ging ook nog redelijk rap. Duitsers met hun tesla stonden wel vreemd te kijken toen ik met mijn Kia aan kwam. Wel een V2 paal. Vind wel dat Kia Charge erg laat is met het tonen van de laadsessies die je gedaan hebt. Ik zie ze nu nog steeds niet.
Je merkt het ook al hier in NL...soms al wachtrij bij de Fastned lader... en met beetje pech krijg je net een lader vrij die voor onze EV6 'omgekeerd' is...(plek bedoeld voor linksvoor laden...dus auto keren)

Wij gaan het proberen...1400 km naar Italië...met een caravan.
Met het rijden geen reden tot bezorgdheid, om de 2 uur stoppen en laden komt ook wel goed (volgens ABRP).
Maar de grootste uitdaging wordt drukte bij laadstations en (on)mogelijkheid caravan gekoppeld te houden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
EricEB schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:29:
[...]

Je merkt het ook al hier in NL...soms al wachtrij bij de Fastned lader... en met beetje pech krijg je net een lader vrij die voor onze EV6 'omgekeerd' is...(plek bedoeld voor linksvoor laden...dus auto keren)

Met het rijden geen reden tot bezorgdheid, om de 2 uur stoppen en laden komt ook wel goed (volgens ABRP).
Maar de grootste uitdaging wordt drukte bij laadstations en (on)mogelijkheid caravan gekoppeld te houden...
Ben erg benieuwd naar alle ervaringen op jullie lange reis.
Het schijnt dat je op de Brennerpas aan het einde gratis snel kan laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyDriver
HappyDriver schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:27:
[...]

Kun je inmiddels in Duitsland ook terecht bij de Tesla laders? Ik dacht dat dit vooralsnog beperkt was to NL, België, Noorwegen en Frankrijk.
Het rijtje landen waar je als niet-Tesla rijder gebruik van kan maken blijkt idd fors te zijn uitgebreid (onder meer Duitsland, Spanje, Zwitserland, Oostenrijk etc). Liever Ionity (snelheid en prijs) maar wellicht een fijn alternatief tijdens de topdrukte in het het hoogseizoen.

https://www.tesla.com/nl_NL/support/non-tesla-supercharging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:59
HappyDriver schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:00:
[...]

Het rijtje landen waar je als niet-Tesla rijder gebruik van kan maken blijkt idd fors te zijn uitgebreid (onder meer Duitsland, Spanje, Zwitserland, Oostenrijk etc). Liever Ionity (snelheid en prijs) maar wellicht een fijn alternatief tijdens de topdrukte in het het hoogseizoen.

https://www.tesla.com/nl_NL/support/non-tesla-supercharging
Let op dat in een aantal landen zoals Frankrijk, Spanje, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk vooralsnog maar een beperkt aantal Superchargers is opengesteld voor niet-Tesla's.

Je kunt ze filteren op de website https://www.tesla.com/nl_nl/findus en in hun app, en A Better Routeplanner houdt er al rekening mee als je je EV-model geconfigureerd hebt.

Als het niet specifiek over de Kia EV6 gaat dan past deze discussie overigens beter in het speciaal daarvoor bedoelde topic: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Aanvulling: Zoals al eerder hier gemeld is, de Kia EV6 en Hyundai Ioniq 5 kunnen (vooralsnog) niet laden bij de Tesla v3 Superchargers, die kun je in de omschrijving van de Superchargers herkennen aan de 'tot 250 kW' specificatie. De v2 Superchargers (tot 150 kW) lijken wel te werken. Heeft waarschijnlijk te maken met de 800v technologie.

[ Voor 13% gewijzigd door Wesco op 20-06-2022 12:27 . Reden: Aanvulling ]

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

Zijn er enkelen met de ev6 naar Bretagne geweest? Hoe waren de laad mogelijkheden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wesco
jefjef schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:27:
Zijn er enkelen met de ev6 naar Bretagne geweest? Hoe waren de laad mogelijkheden?
==> [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

De EV6 is (op het genoemde probleem met de Tesla v3 Superchargers na) niet afwijkend van de meeste andere EV's. Het lijkt me daarom niet zinvol in dit topic voor alle vakantiebestemmingen te gaan discussiëren over de laadmogelijkheden.

Een zoekopdracht in het bovenstaande topic met 'Bretagne', 'Frankrijk' of andere vakantiebestemming naar keuze levert al een schat aan laadervaringen op (let wel even op de datum, laadmogelijkheden veranderen/verbeteren vrij snel), en kan daar eventueel verder besproken worden.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Wesco schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:35:
[...]

==> [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

De EV6 is (op het genoemde probleem met de Tesla v3 Superchargers na) niet afwijkend van de meeste andere EV's. Het lijkt me daarom niet zinvol in dit topic voor alle vakantiebestemmingen te gaan discussiëren over de laadmogelijkheden.

Een zoekopdracht in het bovenstaande topic met 'Bretagne', 'Frankrijk' of andere vakantiebestemming naar keuze levert al een schat aan laadervaringen op (let wel even op de datum, laadmogelijkheden veranderen/verbeteren vrij snel), en kan daar eventueel verder besproken worden.
Deels mee eens...

Voor het "gewone" ev rijden kan je vrijwel in heel europa redelijk/goed terecht.

Echter combi, caravan achter EV(6) en , in mijn geval, door de bergen (Zwtserland of Oostenrijk) naar Italië maakt het toch nog een beetje pionieren..ofwel, delen van info is zeer welkom !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wesco
EricEB schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:44:
[...]
...
Echter combi, caravan achter EV(6) en , in mijn geval, door de bergen (Zwtserland of Oostenrijk) naar Italië maakt het toch nog een beetje pionieren..ofwel, delen van info is zeer welkom !
Ja en nee. Vragen over de specifieke combinatie van EV6 met caravan kunnen prima in dit topic, bv. montage van de trekhaak, aansluiten van de stekker, welke caravan kan wel/niet achter de EV6 etc.

Het rijden met een EV6 met caravan door de bergen van Zwitserland en Oostenrijk is niet veel anders dan met andere EV's die caravans kunnen trekken, zoals de Ioniq 5 (trekauto van het jaar volgens de ANWB), Volvo XC40 en anderen.

Al die andere EV-rijders met ervaring met een caravan lezen waarschijnlijk niet mee in dit EV6-specifieke topic, en die bereik je hier dus ook niet. Dus dat soort vragen passen beter in het generieke Elektrische auto's - deel 5 topic, of misschien is het wel tijd om een specifiek 'Het grote caravan trekken met een EV-topic' te starten?

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 15:56
EricEB schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:29:
[...]

Bij de ionity laders moet je met je EV6 bijna altijd achteruit inparkeren. Je zal dan moeten afkoppelen.
Ionity op de Brennerpas zit in een parkeergarage. Niet erg handig en wou met mijn EV6 niet koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:35
Wesco schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:43:
[...]

Aanvulling: Zoals al eerder hier gemeld is, de Kia EV6 en Hyundai Ioniq 5 kunnen (vooralsnog) niet laden bij de Tesla v3 Superchargers, die kun je in de omschrijving van de Superchargers herkennen aan de 'tot 250 kW' specificatie. De v2 Superchargers (tot 150 kW) lijken wel te werken. Heeft waarschijnlijk te maken met de 800v technologie.
Ik probeer te zoeken naar nieuws, status-updates of aankondigingen hierover, maar ik kan helaas niks vinden. Is Tesla of Kia hier iets mee aan het doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joer
JanKoen schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:56:
[...]

Bij de ionity laders moet je met je EV6 bijna altijd achteruit inparkeren. Je zal dan moeten afkoppelen.
Ionity op de Brennerpas zit in een parkeergarage. Niet erg handig en wou met mijn EV6 niet koppelen.
Net over de Brennerpas aan de Italiaanse kant kan je gratis laden. Is wel een hoogte beperking van 2,50 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6WP9tIExqgWz6GKwQkqntT4dbc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FQJpOOGG5LfX4rQhn9vGrSN4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MtQT3oJafxZkNkLrMmhuGmZ9IY4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pm7FJTJGiRWUx01zlsJRsy9I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:39
frank3523 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:42:
Ik merkte wel dat als het meer naar het hoogseizoen gaat het soms een probleem kan worden met laden. Ik kon nog steeds terecht maar de laadpalen waren wel steeds continu bezet.
Ik denk dat ik dan toch kies om in de rij te staan voor een laadpaal dan in de rij te staan op Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Anunnaki schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:04:
[...]

Ik denk dat ik dan toch kies om in de rij te staan voor een laadpaal dan in de rij te staan op Schiphol.
Of als je een trekhaak hebt neem je een generator meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 15-09 23:06
[...]

Ja..... De 'eco' stand ingeschakeld bedoelde ' hij'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 26-07 15:09
JanKoen schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:56:
[...]

Hoeft niet. Je kunt ook gewoon langs parkeren. De rest wacht wel...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Vragen/antwoorden over openbare laadpalen, laadpassen en providers horen thuis in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2. Ik heb de topicwaarschuwing daar ook mee uitgebreid. Specifieke EV6 laadvragen kunnen in dit EV6 topic, maar op het moment dat het niet alleen op de EV6 van toepassing is (laadlocaties, etc.) dan hoort dit in het openbare laadpaaltopic.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyDriver
Eerste offerte binnen om de lak te herstellen (correcties, polijsten etc) en in de dubbele glascoating te zetten. Totaal ca 1800 ex btw (waarvan ca 1100 voor herstel, 700 voor de coating). Levensduur is ongeveer 6 jaar of 90.000km. Gebruikte product Labcosmetica.

Ik wil bij dealer/KIA NL nog wel lakbeoordeling en klacht neerleggen maar verwacht daar eerlijk gezegd weinig van. Iemand daar ervaring mee of tips?

[ Voor 22% gewijzigd door HappyDriver op 20-06-2022 22:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basofiel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-12-2024
EricEB schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:17:
[...]

Had ze alle 5 gezien...vermakelijke video's.

Wat Andrew niet verteld, en wel belangrijk is, zijn de instellingen waarmee hij rijdt met caravan. Ben benieuwd welke drive mode hij rijdt...eco, normal of sport. Ook regeneratie met wel of geen Auto stand...bepaalt rijgedrag en verbruik aanzienlijk.
Na de 6de video van Andrew Ditton met mooie beelden van Schotland en berekening dat de EV bijna 4x goedkoper is dan verbrandingsmotor, maar gewoon gevraagd. Dit is zijn antwoord: I use 'normal' setting when towing, and regen level 3. My car will not allow me to select i-Pedal when it's in trailer mode. The trick is to not allow the caravan brakes to come on when slowing down gradually, so as to gain the most regeneration. If I need to overtake quickly, I'll flick it into Sport mode. I do this anyway even without the caravan (where I drive on Eco).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
HappyDriver schreef op maandag 20 juni 2022 @ 22:36:
Eerste offerte binnen om de lak te herstellen (correcties, polijsten etc) en in de dubbele glascoating te zetten. Totaal ca 1800 ex btw (waarvan ca 1100 voor herstel, 700 voor de coating). Levensduur is ongeveer 6 jaar of 90.000km. Gebruikte product Labcosmetica.

Ik wil bij dealer/KIA NL nog wel lakbeoordeling en klacht neerleggen maar verwacht daar eerlijk gezegd weinig van. Iemand daar ervaring mee of tips?
Hoe zit het dan met de lak garantie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopeMasta
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 20:34
jefjef schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:27:
Nog niet maar gaat straks wel gebeuren eind juli, ik ben zelf ook benieuwd helemaal gezien ik de auto een week ervoor krijg 🙈. Dus meteen testen 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 16:56
DopeMasta schreef op maandag 20 juni 2022 @ 23:38:
[...]

Nog niet maar gaat straks wel gebeuren eind juli, ik ben zelf ook benieuwd helemaal gezien ik de auto een week ervoor krijg 🙈. Dus meteen testen 🤞
Eerste 2000 km niets trekken, dus als caravan mee moet, word je de 1e week nog druk.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:47
HappyDriver schreef op maandag 20 juni 2022 @ 22:36:

Ik heb de auto nog niet maar wil wel als hij er is meteen een glascoating doen. Mag ik de naam en het adres van het bedrijf waar je de glascoating laat zetten? Dank je !

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

HansAuutB schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 00:41:
[...]

Eerste 2000 km niets trekken, dus als caravan mee moet, word je de 1e week nog druk.
Is het nou bekend dat dit echt geldt voor de EV6? Of is dit een simpele copy paste van de benzine motor handleiding?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffen83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-09 13:50
Atlas schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 07:21:
[...]

Is het nou bekend dat dit echt geldt voor de EV6? Of is dit een simpele copy paste van de benzine motor handleiding?
Lijkt me inderdaad complete onzin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
[...]

Ja dat is helemaal bekend, zoals ev6 in de link al aangeeft, en geen copy/past
https://ev6.synology.me/en/topics/chapter6_34_6.html

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Griffen83 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:20:
[...]

Lijkt me inderdaad complete onzin...
Gelukkig staat er geen straf op het niet volgen van een handleiding en mag je dat helemaal zelf bepalen. ;)
(alleen heb ik het vermoeden dat de auto meer gegevens vastlegd als dat wij denken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Solarman schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:12:
[...]

Ja dat is helemaal bekend, zoals ev6 in de link al aangeeft, en geen copy/past
https://ev6.synology.me/en/topics/chapter6_34_6.html
Dit lijkt me bij uitstek een copy paste van 1 van de benzine modellen. Er wordt sowieso maar gesproken over 1 motor en over gears. Tja laat een EV6 dat nou net niet hebben :)
Ik ga de dealer er wel even mee lastig vallen als ik de auto heb :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17-09 12:51
Atlas schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:29:
[...]

Dit lijkt me bij uitstek een copy paste van 1 van de benzine modellen. Er wordt sowieso maar gesproken over 1 motor en over gears. Tja laat een EV6 dat nou net niet hebben :)
Het woord "gears" kan ook gewone set tandwielen (overbrenging) betekenen, en dat heeft elke EV ook. Hoeft niet per se een versnellingsbak te zijn.
Dus, wie weet?

[ Voor 4% gewijzigd door Canby op 21-06-2022 09:43 ]

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51
[...]

Ik dacht dat ik daar ooit iets over gelezen had. Iets ivm de batterijen. Batterijen worden zwaarder belast door een zware last te trekken en die periode zou dan kunnen genomen worden om de batterijen een soort van "in te lopen". Hetzelfde telt eigenlijk ook voor de rest van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
basofiel schreef op maandag 20 juni 2022 @ 22:55:
[...]

Na de 6de video van Andrew Ditton met mooie beelden van Schotland en berekening dat de EV bijna 4x goedkoper is dan verbrandingsmotor, maar gewoon gevraagd. Dit is zijn antwoord: I use 'normal' setting when towing, and regen level 3. My car will not allow me to select i-Pedal when it's in trailer mode. The trick is to not allow the caravan brakes to come on when slowing down gradually, so as to gain the most regeneration. If I need to overtake quickly, I'll flick it into Sport mode. I do this anyway even without the caravan (where I drive on Eco).
Yep. zie filmpje nr 5 onder commments. Het is zijn antwoord op mijn eigen vraag.... en heb daar nog op gereageerd ;)

Edit; ik zie dat jij soortgelijke vraag gesteld hebt onder filmpje 6... ( ik herkende deels antwoord op mijn vraag.. 8)7 )

[ Voor 7% gewijzigd door EricEB op 21-06-2022 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyDriver
marc4547 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 07:03:
[...]

Ik heb de auto nog niet maar wil wel als hij er is meteen een glascoating doen. Mag ik de naam en het adres van het bedrijf waar je de glascoating laat zetten? Dank je !
Ik stuur je een PM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 16:56
Atlas schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:29:
[...]

Verkopers weten van niets, is me wel gebleken in de loop der jaren.
Vraag het dan hoofd werkplaats.

Er is op dit forum ook nog een (ander) deel uit de handleiding van de EV6 zelf geplaatst, waarin dit attentiepunt nog op een nadere wijze wordt beschreven.

Maar zoals al gezegd, je beslist natuurlijk zelf.
Gelukkig kan ik inrijden voordat de caravan er voor de 1e keer achter moet.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 18:41
Als ik me goed herinner was jij op zoek naar een detailer die glass coating doet rondom regio Rotterdam. Ik woon namelijk ook in Rotterdam en was ook op zoek naar iets dergelijk.
Mijn auto komt alleen Q1 2023 (GT-line AWD), dus als ik ben alvast wat info aan het verzamelen.

Wat ik me ook afvraag, iedereen coat te buitenkant van de auto, maar wat ik hier en daar zie, is de touchescreen heel gevoelig voor vingerafdrukken/krassen. Laten jullie dat ook coaten bij een detailer met iets?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
Heeft iemand deze al ergens anders gevonden dan eBay (vrij duur met shipping en import):

Vilt covers voor de deuren (die enorm snel krassen als je er met je voeten langs gaat door de "open en zachte" structuur van de kunststof.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4vG6pUUJbPLMpx8hSL_8buN2g8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kZImu1tg7qiCmZhqLscsasLf.png?f=user_large

https://www.ebay.com/itm/334331531642

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 23:01
Voor degenen die een my23 krijgen...

Dit zijn de wijzigingen ten opzichte van de my22:
1) Pre-conditioning (hopelijk komt dat ook naar de my22).
2) Ramen achter werken hetzelfde als voor. Dus anti-klem beveiliging en in 1 keer omhoog/omlaag (zouden ze dan ook alle vier open gaan bij gebruik van de afstandsbediening, Is nu in Azië al het geval).
3) Bekleding in het vak onder de middenarmsteun voor betere geluidsisolatie.
4) Beter gevulde zijkanten van de zitting van de voorstoelen.
5) In Nederland niet van toepassing.
6) Changing the name of V2L to V2D (big whoop)

Bron en verdere omschrijving (in het Duits): https://www.kiaevforums.c...-changes.3304/#post-46544

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
asennamm schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:25:

2) Ramen achter werken hetzelfde als voor. Dus anti-klem beveiliging en in 1 keer omhoog/omlaag (zouden ze dan ook alle vier open gaan bij gebruik van de afstandsbediening, Is nu in Azië al het geval).

Bron en verdere omschrijving (in het Duits): https://www.kiaevforums.c...-changes.3304/#post-46544
Punt 4... :/
Ik mis nu echt ondersteuning aan de zijkanten.

Punt 1 hoop ik inderdaad dat we ook gaan krijgen, dat is wel een flinke waardevermindering van je auto bij verkoop over een paar jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister_XE
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-03 06:11
Mad_Master schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:30:
[...]

Wat ik me ook afvraag, iedereen coat te buitenkant van de auto, maar wat ik hier en daar zie, is de touchescreen heel gevoelig voor vingerafdrukken/krassen. Laten jullie dat ook coaten bij een detailer met iets?
Ikzelf laat het display en de glanzende delen in het interieur van mijn GT voorzien van XPEL:
Zie ook:

https://www.xpel.nl/lakbe...ks/2022/Kia/EV6/GT_Line_S

En dan onderdeel P2833AD-U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ondertussen is Hyundai/KIA een paar weken later nog steeds "about to upload the whole Data on the navigation updater program"

:z :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:11
Phusebox schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:06:
Heeft iemand deze al ergens anders gevonden dan eBay (vrij duur met shipping en import):

Vilt covers voor de deuren (die enorm snel krassen als je er met je voeten langs gaat door de "open en zachte" structuur van de kunststof.

[Afbeelding]

Dat zoek ik ook nog, bij mij ook al vegen daarop, stap soms wat lomp uit..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:34
Phusebox schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:32:
Ondertussen is Hyundai/KIA een paar weken later nog steeds "about to upload the whole Data on the navigation updater program"

Het bericht is ook aangepast, "early June" is nu "June" geworden en waarschijnlijk wordt dat ook nog July :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
ThatGuy2303 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:38:
[...]

Dat zoek ik ook nog, bij mij ook al vegen daarop, stap soms wat lomp uit..... :+
Herkenbaar, lastig schoon te krijgen ook, ik ga hier ook eens naar kijken.
Hier trouwens ook het probleem dat de verloopstekker van de trekhaak niet past, bij mij moet de aansluiting ook gedraaid worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Mister_XE schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:28:
[...]

Ikzelf laat het display en de glanzende delen in het interieur van mijn GT voorzien van XPEL:
Zie ook:

https://www.xpel.nl/lakbe...ks/2022/Kia/EV6/GT_Line_S

En dan onderdeel P2833AD-U
Wil je een foto delen van het eindresultaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki

Dealer heeft bevestigd dat dit ook naar de MY22 modellen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 11:59

Wat zou het verschil zijn tussen V2L en V2D. Want van V2D op Wikipedia wordt ik niet wijzer.

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
bitwizz schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:01:
[...]

Wat zou het verschil zijn tussen V2L en V2D. Want van V2D op Wikipedia wordt ik niet wijzer.
Helemaal niets, alleen de naam.
"With model year 2023, the designation of the "Vehicle-to-Load" (V2L) function changes to "Vehicle-to-Device" (V2D). This does not affect the function."

[ Voor 25% gewijzigd door Solarman op 21-06-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:32:

Via welke link heb je deze info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:58

[Afbeelding]

Die vind ik dus ook best mooi lijken, valt redelijk in lijn met de matten vind ik.
Helaas wel aan de prijzige kant inderdaad.

Heb zelf ook al erg veel strepen op de deuren, ik wil er nog een keer met een natte doek overheen om te zien wat er daadwerkelijk in het plastic zit gekrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 18:38
bitwizz schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:01:
[...]

Grofweg zijn er maar twee soorten:
  1. V2G Vehicle to Grid. Hierbij lever je terug aan het stroomnet. De auto moet dan rekening gaan houden met de spanning en op het net en dat synchroniseren. Dat is de lastigste en die is nog niet te gebruiken met de CCS stekker omdat er simpelweg nog geen software voor is. De autofabrikant moet dit maken, de laadpaal moet het ondersteunen en de netbeheerder moet ermee overweg kunnen.
  2. V2[iets] - dit is een stopcontact en zie maar wat je erop aansluit. Of dat nou een waterkoker is of een groep in je huis die verder los is gekoppeld van het stroomnet.
Vehicle to Device is een wat sprekendere naam omdat je er een apparaat op aan sluit. Bij vehicle 2 load zouden mensen kunnen denken dat er alleen een auto mee geladen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm

[Afbeelding]

Deze had ik hier al eens gepost.
Ze hebben een hele hoop van dat vilt spul om kwetsbare plekken te beschermen.

https://www.ebayshopkorea...ch+cover+ev6&listingType=

Die voor de kofferbak en de achterkant van de voorstoelen lijken mij wel wat.

Even afwachten tot onze Chinese vrienden van Ali dit gaan maken.

[ Voor 6% gewijzigd door asennamm op 21-06-2022 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
asennamm schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:20:
[...]

Deze had ik hier al eens gepost.
Ze hebben een hele hoop van dat vilt spul om kwetsbare plekken te beschermen.

https://www.ebayshopkorea...ch+cover+ev6&listingType=

Die voor de kofferbak en de achterkant van de voorstoelen lijken mij wel wat.

Die in de kofferbak heeft wel heel veel naden en met dit redelijk dik vilt, zo te zien, krijg je dat volgens mij nooit weggewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Solarman schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:03:
[...]

Via welke link heb je deze info?
Waarschijnlijk via de online chat maar die roepen iedere keer wat anders... voorlopig nog even afwachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
Phusebox schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:29:
[...]

Die in de kofferbak heeft wel heel veel naden en met dit redelijk dik vilt, zo te zien, krijg je dat volgens mij nooit weggewerkt.
Ja klopt, op plekken ziet het er een beetje rommelig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
asennamm schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:20:
[...]

Ik kan een hoop redenen bedenken waarom ik daar echt niet op zit te wachten. Maar dit is daarvoor niet de plek.
Ik vind het eigenlijk wel een leuk en mooi idee, wist niet dat het bestond. Zijn er meer (betrouwbare fatsoenlijke) partijen die dit soort zaken leveren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:57
Phusebox schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:29:
[...]

En met b.v. honden in een bench waar altijd wel wat haren vanaf komen lijkt het me lastig schoon zuigen. Wat dat betreft zijn de kale/niet van tapijt voorziene kunststof zijkanten van de kofferbak fijn. :)

Dat vilt voor de zijkant van de deuren lijkt me wel mooi tegen de vegen bij uitstappen. Prijs valt me best mee, al komt er relatief veel bezorgkosten bij. Is misschien te verminderen door 1 bestelling met een aantal te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:14:
[...]

En met b.v. honden in een bench waar altijd wel wat haren vanaf komen lijkt het me lastig schoon zuigen. Wat dat betreft zijn de kale/niet van tapijt voorziene kunststof zijkanten van de kofferbak fijn. :)

Dat vilt voor de zijkant van de deuren lijkt me wel mooi tegen de vegen bij uitstappen. Prijs valt me best mee, al komt er relatief veel bezorgkosten bij. Is misschien te verminderen door 1 bestelling met een aantal te doen?
Alleen moet je ook nog invoerrecht en BTW rekenen, maar als de shipping dan niet bij 4 stuks, 4x zo hoog wordt is het wellicht te doen (plus dan nog ophalen/verzenden binnen Nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 20:35
Anunnaki schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:59:
[...]

Dealer heeft bevestigd dat dit ook naar de MY22 modellen komt.
OK, met andere woorden: is nog hoogst onzeker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
marcel3 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:29:
[...]

En waarschijnlijk nergens op gebaseerd behalve een bepaalde dikke vinger. :+

(van de dealer he, niet van @Anunnaki)

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 21-06-2022 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:57
Phusebox schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:21:
[...]

Alleen moet je ook nog invoerrecht en BTW rekenen, maar als de shipping dan niet bij 4 stuks, 4x zo hoog wordt is het wellicht te doen (plus dan nog ophalen/verzenden binnen Nederland).
Oh ja, BTW zal er bij komen. Dat was ik ff vergeten.
Invoerrechten wellicht niet: hangt er vanaf in welke categorie het ingedeeld wordt: stoffering is misschien invoerrechten vrij?. Auto onderdelen is max 4,5% lees ik.

Hoe dan ook: het is wellicht te overwegen en uit te zoeken als er meerdere geïnteresseerden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Phusebox schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:30:
[...]

Laten we het op een natte vinger houden, dat klinkt wat vriendelijker ;)

De reden dat ik zelf sceptisch blijf hierover is dat onze EV6'en alleen een PTC heater voor de batterij hebben. Dat werkt prima als ondersteuning tijdens het snelladen, maar onder het rijden vormt dat een flinke aanslag op de accucapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
marcel3 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:37:
[...]

Laten we het op een natte vinger houden, dat klinkt wat vriendelijker ;)

De reden dat ik zelf sceptisch blijf hierover is dat onze EV6'en alleen een PTC heater voor de batterij hebben. Dat werkt prima als ondersteuning tijdens het snelladen, maar onder het rijden vormt dat een flinke aanslag op de accucapaciteit.
Ik dacht dat de warmtepomp ook gebruikt werd voor de accu? Hmmz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
marcel3 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:29:
[...]

Phusebox schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:30:
[...]

Klopt, met de dealers weet je het maar nooit.

En om het nog mooier te maken. Dit zag ik bij de IONIQ, ergens in USA.

Of dit waar is……?? Who knows
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cr3VyDy8ihFVTDCy-XHL4Wawd7s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OnjYBU8Mho574NmHRrhrcUC2.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Phusebox schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:42:
[...]

Ik dacht dat de warmtepomp ook gebruikt werd voor de accu? Hmmz
Het zal ervan afhangen of de hardware (koelcircuit) van de huidige modellen dat mogelijk maakt. Ik kan daar niet echt wijs uit worden. Wat het ook lastig maakt is dat voor bijna alles geldt dat wat voor de IONIQ geldt, ook voor de EV6 geldt, maar gek genoeg lijkt KIA een andere benadering te hebben gekozen dan Hyundai hierin. Wij hebben maar 1 koelcircuit en de IONIQS hebben er twee. We zullen het af moeten wachten. Alhoewel, die van mij heeft geen warmtepomp, dus ik weet al vrij zeker dat ik hier niks aan ga hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:01
Gloeispiraal! Ioniq 5 CRDi.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Hele vreemde keus van Kia, ik denk dat we als MY22 eigenaren gewoon pech hebben... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Voor mij geen enorme issue. Ga in de winter nooit op vakantie en voor de rest laad ik 99% thuis.

Zou wel jammer zijn, maar wie weet worden we nog positief verrast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexzel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:14
Ik kon deze post vinden op reddit over MY23:

https://www.reddit.com/r/...tarts_in_july_2022_first/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
Anunnaki schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:52:
[...]

[...]

Klopt, met de dealers weet je het maar nooit.

En om het nog mooier te maken. Dit zag ik bij de IONIQ, ergens in USA.

Of dit waar is……?? Who knows
[Afbeelding]
Die had ik ook gezien.
Maar volgens mij hangt die aan de lader. Indien nodig schakelt aan de lader nu bij de ev6 toch ook de batterijverwarming in. Dus ik dacht niets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blairdj
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:11
Als ik de lijst van de my23 goed bekijk, ontbreekt het lounge pack voor de earth ( in België).
Ik heb net mijn earth met de 3 packs besteld, maar als ik dus een my23 krijg, ga ik geen verwarmde achterbank meer hebben, die staat nu precies enkel nog maar bij de GT line…
Mijn achterbank zitters gaan niet blij zijn… dat wordt al een discussie bij het ophalen van de auto… ergens volgend jaar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:47
Franciesco schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:14:
[...]

Wat betreft hond achterin ben ik nog op zoek naar een stevige bootliner.
Goede ervaringen heb ik met die van rhinoukbootlinersltd. Voor 2 auto's een perfect passende bootliner daar besteld in het verleden.
Handig met uitklapflappen naar zijkanten, achterkant en ook over je bumper voor in/uit springen.

Maar ja, besteld toen UK nog heel gewoon EU was....

Iemand al ervaringen met een goed alternatief?

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:58
Blairdj schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:13:
Als ik de lijst van de my23 goed bekijk, ontbreekt het lounge pack voor de earth ( in België).
Ik heb net mijn earth met de 3 packs besteld, maar als ik dus een my23 krijg, ga ik geen verwarmde achterbank meer hebben, die staat nu precies enkel nog maar bij de GT line…
Mijn achterbank zitters gaan niet blij zijn… dat wordt al een discussie bij het ophalen van de auto… ergens volgend jaar…
Dan regelen de achterbank zitters toch fijn eigen vervoer? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 14-09 18:34
ThatGuy2303 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:38:
[...]

Idem hier. Maatje 48 en lompe voeten in een smalle garage... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 22:55
Ze hebben vandaag m’n accu’s een reset gegeven zit nu op de 470km op 94% terwijl ik normaal op 430km zat op 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harm289
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 17:40
Heeft iemand deze "mat" in de kofferbak liggen? Vraag me af of de ruimte onder de dubbele bodem nog goed bereikbaar is als deze mat in de kofferbak ligt, iemand die daar iets over kan zeggen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AhQi3_5W6ubXzmoDGKBztum2Y8A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DNhsx09klCzzL6Z0NGVJSFaq.png?f=user_large

Alternatief is onderstaande, maar die is wat lastiger schoon te maken denk ik. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0JNhVXKztyj9hnCCbRq4ru3pcI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7lOIB24WnMlMlRCA0WQUx0Y8.png?f=user_large

[ Voor 31% gewijzigd door harm289 op 21-06-2022 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
stoutski schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:59:
Ze hebben vandaag m’n accu’s een reset gegeven zit nu op de 470km op 94% terwijl ik normaal op 430km zat op 100%
Kan je dit verder toelichten? Ik kom ook amper boven de 400km op 100%. Wat heb je aangegeven bij de dealer? Hoe welwillend waren ze om hieraan mee te werken? Eind deze week staat mijn EV6 bij de dealer dus deze dan ook maar meteen laten meenemen indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Dit klinkt eerlijk gezegd alsof alleen de verbruiksmeter gereset is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 22:55
r0el schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:08:
[...]

Kan je dit verder toelichten? Ik kom ook amper boven de 400km op 100%. Wat heb je aangegeven bij de dealer? Hoe welwillend waren ze om hieraan mee te werken? Eind deze week staat mijn EV6 bij de dealer dus deze dan ook maar meteen laten meenemen indien mogelijk.
Gezegd dat ik niet boven de 430km uit kwam en volgens de baliemedewerker hadden ze de accu’s een reset geven maar kan ook zomaar het verbruik zijn.

De rest van de problemen ga ik via de leasemaatschappij horen. Lak problemen en zo van de week ook iemand fijn ze deur tegen m’n auto aangedaan er is gelijk een stuk lak weg 😭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 15-09 23:06
harm289 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:02:
Heeft iemand deze "mat" in de kofferbak liggen? Vraag me af of de ruimte onder de dubbele bodem nog goed bereikbaar is als deze mat in de kofferbak ligt, iemand die daar iets over kan zeggen?[Afbeelding]

Alternatief is onderstaande, maar die is wat lastiger schoon te maken denk ik. [Afbeelding]
Ja, ik. Geen probleem met het optillen van de deksel. De kunststof is flexibel en stinkt niet. De hele dubbele bodem verwijderen bedoel je toch niet neem ik aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Wiliyama schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:19:
[...]

Ja, ik. Geen probleem met het optillen van de deksel. De kunststof is flexibel en stinkt niet. De hele dubbele bodem verwijderen bedoel je toch niet neem ik aan.
Hier ook, eerste stuk optillen gaat prima. Het achterste stuk bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harm289
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 17:40
Wiliyama schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:19:
[...]

Bedankt, ik bedoel alleen het optillen van het deksel zodat je iets in de dubbele bodem kan leggen of nog een vakje dieper. (Ik heb geen sub). Dan gaat het de eerste optie worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
harm289 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:02:
Heeft iemand deze "mat" in de kofferbak liggen? Vraag me af of de ruimte onder de dubbele bodem nog goed bereikbaar is als deze mat in de kofferbak ligt, iemand die daar iets over kan zeggen?[Afbeelding]

Alternatief is onderstaande, maar die is wat lastiger schoon te maken denk ik. [Afbeelding]
Is prima bereikbaar hoor, ook makkelijk schoon te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corola10
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
Blairdj schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:13:
https://viewer.ipaper.io/...celist/kiaev6benl/?page=2
earth my23 komt standaard met lounge pack zei mijn dealer,
hoewel ik het ook niet in de lijst zie staan van achter verwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

[Afbeelding]

Ja die zijn helemaal kak. Heb er ook last van. Goede oplossing! Zou dit dr ook zijn voor de middenconsole uitsparingen aflegvakken?
Anders zelf iers van vilt maken.

Ik ga kijken of ik de krassen kan verwijderen met een hittepistool. Heel voorzichtig kijken of het eilt herstellen. Net als die lelijke rubberen lappen in de middenconsole ziet dat er niet uit. Premium onwaardig.

Verder heb ik besloten dat de logo’s terugkomen, maar op een manier dat niemand deze heeft. Nog even geduld. Het interieur wordt nog op detailniveau gewrapt, net als de spoiler en dakranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman53
  • Laatst online: 16-02 14:35
king_dude schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:24:
[...]

Ja die zijn helemaal kak. Heb er ook last van. Goede oplossing! Zou dit dr ook zijn voor de middenconsole uitsparingen aflegvakken?

Ik ga kijken of ik de krassen kan verwijderen met een hittepistool. Heel voorzichtig kijken of het eilt herstellen. Net als die lelijke rubberen lappen in de middenconsole ziet dat er niet uit. Premium onwaardig.

Verder heb ik besloten dat de logo’s terugkomen, maar op een manier dat niemand deze heeft. Nog even geduld. Het interieur wordt nog op detailniveau gewrapt, net als de spoiler en dakranden.
Ik gok logo’s met rode accenten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Waterman53 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:34:
[...]

Ik gok logo’s met rode accenten?
Warm 😊, maar nope!
Oja en de inleg voor knipperlicht (donkere gt versie) is nog in opvraag. Ik kom snel bij je kijken, maar durf de wrap niet goed aan ivm structuur

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fabian-69
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-10-2023
Vandaag na 2 weken met de AIR 58kwu naar de Deense grens gereden. De Ionity pas geactiveerd en laden ging fantastisch. Voor de zekerheid om de 200 km even geladen. (Kwam ook zo uit ivm de Ionity laadstations langs de route) Bij 1 station naar bijna max 173 kwu laadsnelheid (De AIR kan niet 250 kwu laden) bij de anderen stations 140 en 100) natuurlijk boven de 80% rond de 50kwu.
In NL gemiddeld verbruik 15kwu bij 100 gemiddeld en 19kwu bij 120 gemiddeld in Duitsland. Hij rijd echt fantastisch en bij slecht asfalt heel rustig. Ook geen stuurtrillingen of andere problemen. Een feestje 🎉 om in te rijden, helaas vind mijn vrouw dit ook en moest paar keer het stuur overdragen. Zeer blij mee! 😀👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Heb het gelezen en wat daaronder staat op de retweette praten ze toch over dat TomTom de navigatie gaat worden. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZSDUE9PAIoC5ZEdGtJd56KEzak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LCp6I1a4gSTdMw2YM2uzdNJk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 09:38
Zou dat met een software update gaan of alles bij nieuwe auto's ingebouwd worden denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dedominee schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 07:18:
Zou dat met een software update gaan of alles bij nieuwe auto's ingebouwd worden denken jullie?
Waarschijnlijk gaan ze over naar het nVidia drive systeem dan volgend jaar. Dat zou wel een major upgrade zijn, en waarschijnlijk diegene waar ik het meeste spijt van zou hebben. Misschien mijn huidige maar inruilen dan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 16:28
PrimaBB schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:33:
[...]

Wat betreft hond achterin ben ik nog op zoek naar een stevige bootliner.
Goede ervaringen heb ik met die van rhinoukbootlinersltd. Voor 2 auto's een perfect passende bootliner daar besteld in het verleden.
Handig met uitklapflappen naar zijkanten, achterkant en ook over je bumper voor in/uit springen.

Maar ja, besteld toen UK nog heel gewoon EU was....

Iemand al ervaringen met een goed alternatief?
Ja, ik. :)
DaLass in "Het grote KIA EV6 topic"
Misschien niet helemaal het formaat wat je zoekt, want de flap over de bumper is erg kort in deze, maar ik ben er blij mee (en de hond ook. ;) )

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
king_dude schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:24:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJyq-d1ESwZHixldJiCRIlRo3Jo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SqMLCohFkcxMdbWvLHiNSv8h.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door asennamm op 22-06-2022 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Helaas hier, naast de steenslag ook al de eerste parkeerschade (paar puntjes lak af). :( Zuur. Herstellen zal wel een duur grapje worden (moeten waarschijnlijk de hele zijkant spuiten). Dus maar mee leren leven vrees ik.

Zelf zo voorzichtig en dan... Vier jaar lang geen enkele schade gehad met de vorige auto. Deze lak springt er gewoon af als je er naar kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
Phusebox schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:13:
Helaas hier, naast de steenslag ook al de eerste parkeerschade (paar puntjes lak af). :( Zuur. Herstellen zal wel een duur grapje worden (moeten waarschijnlijk de hele zijkant spuiten). Dus maar mee leren leven vrees ik.

Zelf zo voorzichtig en dan... Vier jaar lang geen enkele schade gehad met de vorige auto. Deze lak springt er gewoon af als je er naar kijkt.
Het hele 'lak-verhaal' ....vreemd hoor. Ik herken het helemaal niet. Wel jammer voor je..

Heb er nu 25K km op zitten, slechts een klein puntje van steenslag in de bumper.
De schade na aanrijding was ook alleen maar deuken, geen lakschade...

[ Voor 13% gewijzigd door EricEB op 22-06-2022 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

EricEB schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:29:
[...]

Het hele 'lak-verhaal' ....vreemd hoor. Ik herken het helemaal niet. Wel jammer voor je..

Heb er nu 25K km op zitten, slechts een klein puntje van steenslag in de bumper.
Ik herken het helaas wel.
Overal swirls (zelfs zonder enkele wasbeurt!!) en steenslagschade.
Gemeld bij de dealer, nog geen resultaat... :|

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
EricEB schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:29:
[...]

Welke kleur heb je?

Pagina: 1 ... 166 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic