Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:44
Voor degene die het in kaart wil brengen welke kleur/lak gevoelig is of niet:
Ik heb Glacier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Phusebox schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:13:
Helaas hier, naast de steenslag ook al de eerste parkeerschade (paar puntjes lak af). :( Zuur. Herstellen zal wel een duur grapje worden (moeten waarschijnlijk de hele zijkant spuiten). Dus maar mee leren leven vrees ik.

Zelf zo voorzichtig en dan... Vier jaar lang geen enkele schade gehad met de vorige auto. Deze lak springt er gewoon af als je er naar kijkt.
Jij hebt toch ook een keramische coating laten doen? Niet dat het dan onmogelijk is dat er wat met de lak gebeurd. Maar zou toch iets moeilijker moeten zijn...toch :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
EricEB schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:45:
[...]

Ik heb Glacier
Was meer nieuwschierig aangezien de witte kleuren minder gevoelig lijken dan de andere!
Misschien een item voor @Anunnaki om te kijken of er wat mogelijk is in een lijst om aan te geven of en welke problemen er met welke kleur (naam) lak zijn.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:11
[...]

Ik heb Glacier
Hier deep forrest green. Al meerdere keren door de wasstraat, nog niks te zien van krasjes of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
alwinus schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:45:
[...]

Jij hebt toch ook een keramische coating laten doen? Niet dat het dan onmogelijk is dat er wat met de lak gebeurd. Maar zou toch iets moeilijker moeten zijn...toch :?
Helpt niet tegen steenslag of deuren die tegen je auto aan komen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

[...]

Ik heb Glacier
Hier Aurora Black Pearl

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
EricEB schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:29:
[...]

Het hele 'lak-verhaal' ....vreemd hoor. Ik herken het helemaal niet. Wel jammer voor je..

Heb er nu 25K km op zitten, slechts een klein puntje van steenslag in de bumper.
De schade na aanrijding was ook alleen maar deuken, geen lakschade...
Vreem ja. Hier al meerdere punten van steenslag, na ruim 3000km. En overal is de lak eraf, met keramische coating. De witte onderlaag is zichtbaar. Dat valt op wit natuurlijk niet zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Phusebox schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:56:
[...]

Helpt niet tegen steenslag of deuren die tegen je auto aan komen.
Nee snap ik, maar zou verwachten dat het wel iets helpt.

Maar dan is zo'n deur toch wel flink tegen je auto aangekomen. Misschien zure mensen die jaloers zijn op zo'n mooie auto :/

Ik ben ook wel eens met een deur tegen een andere auto aangekomen. Maar nog nooit enige schade kunnen zien aan andere auto's. Maar misschien komt dat omdat ik mijn deur niet opengooi als ik naast een andere auto sta ;)

Ik heb zelf de mat grijze. Nog geen schade kunnen ontdekken na 4500km. Of het is minder snel zichtbaar of ik heb gewoon geluk...

[ Voor 9% gewijzigd door alwinus op 22-06-2022 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-09 12:48
ThatGuy2303 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:55:
[...]

Hier deep forrest green. Al meerdere keren door de wasstraat, nog niks te zien van krasjes of zo.
Hier ook deep forrest green met Gyeon Coating, 17000km meerdere handwassen. Geen krasjes te zien (enkel op de boven kant van de deurklinken 8)7 )

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Theflying schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:08:
[...]

Hier ook deep forrest green met Gyeon Coating, 17000km meerdere handwassen. Geen krasjes te zien (enkel op de boven kant van de deurklinken 8)7 )
Mijn deurklinken zijn enorm beschadigt...en dan niet het gedeelte waar je tegenaan kijkt als het ware, maar als je erboven op kijkt als ze uitgeklapt zijn.
Dat is dus geen wasschade of parkeerschade, maar alleen maar door in en uitklappen...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
alwinus schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:02:
[...]

Nee snap ik, maar zou verwachten dat het wel iets helpt.

Maar dan is zo'n deur toch wel flink tegen je auto aangekomen. Misschien zure mensen die jaloers zijn op zo'n mooie auto :/

Ik ben ook wel eens met een deur tegen een andere auto aangekomen. Maar nog nooit enige schade kunnen zien aan andere auto's. Maar misschien komt dat omdat ik mijn deur niet opengooi als ik naast een andere auto sta ;)

Ik heb zelf de mat grijze. Nog geen schade kunnen ontdekken na 4500km. Of het is minder snel zichtbaar of ik heb gewoon geluk...
Ik dacht pak steel grey, daar zie je schades minder snel op. Niets is minder waar helaas.

Baal er echt van. Ik heb echt al een jaar of 6 geen enkele schade gehad en nu al twee keer op een maand tijd. Dat ze aamgeven hiervoor de hele zijkant te moeten spuiten is ook iets wat ik niet had verwacht. Dat is de reden dat ik de matte kleur niet heb genomen, maar blijkbaar moet het bij deze kleur ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 22-06-2022 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 22:55
Hier ook de Aurora Black Pearl lak weg door een deur opening swirls en krassen en een sinaasappelhuidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theflying
--HOOLIE-- schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:10:
[...]

Mijn deurklinken zijn enorm beschadigt...en dan niet het gedeelte waar je tegenaan kijkt als het ware, maar als je erboven op kijkt als ze uitgeklapt zijn.
Dat is dus geen wasschade of parkeerschade, maar alleen maar door in en uitklappen...
Dat heb ik dus ook. Auto staat nu bij de dealer voor 2 updates (terugroepactie parkeerrem en update voor de versterker/bass speaker ofzoiets)
Gaan gelijk kijken hoe ze de deurklinken kunnen maken en ook waarom de auto geen vrachtwagens herkent in de dode hoek sensor op de snelweg.

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:11
Theflying schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:12:
[...]

Dat heb ik dus ook. Auto staat nu bij de dealer voor 2 updates (terugroepactie parkeerrem en update voor de versterker/bass speaker ofzoiets)
Gaan gelijk kijken hoe ze de deurklinken kunnen maken en ook waarom de auto geen vrachtwagens herkent in de dode hoek sensor op de snelweg.
Bij mij is het soms wel, soms niet dat (vracht)auto's worden herkend door de dode hoek sensor. Ik heb soms het idee dat het te maken heeft met hoe snel je passeert.

Waar ie wel reageert: je moet linksaf bij een verkeerslicht, staat in de rechter baan, ook auto's in de linkerbaan, en de waarschuwing gaat piepen zodra je richting aan geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Theflying schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:12:
[...]

Dat laatste heb ik ook, dacht dat het normaal was.

Gisteren zag ie wel meermaals een spook, nergens iemand te bekennen, op een eenbaansweg, en toch was er een waarschuwing.

Ook al gehad dat ie tegenstuurt bij invoegen op de snelweg, drie banen, meest linkerbaan rijdt een auto en ik ga invoegen op de meest rechter baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theflying
Phusebox schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:16:
[...]

Dat laatste heb ik ook, dacht dat het normaal was.

Gisteren zag ie wel meermaals een spook, nergens iemand te bekennen, op een eenbaansweg, en toch was er een waarschuwing.

Ook al gehad dat ie tegenstuurt bij invoegen op de snelweg, drie banen, meest linkerbaan rijdt een auto en ik ga invoegen op de meest rechter baan.
Dat laatste doet die van mij ook, gelukkig niet heel heftig. Maar hij begint wel te piepen dat er een auto rijdt op de linkerbaan terwijl ik invoeg.

Over "spook" verschijningen heb ik nog geen last gehad.
ThatGuy2303 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:15:
[...]

Bij mij is het soms wel, soms niet dat (vracht)auto's worden herkend door de dode hoek sensor. Ik heb soms het idee dat het te maken heeft met hoe snel je passeert.

Waar ie wel reageert: je moet linksaf bij een verkeerslicht, staat in de rechter baan, ook auto's in de linkerbaan, en de waarschuwing gaat piepen zodra je richting aan geeft.
Snelheid is het ook niet echt want auto's die achter vrachtwagens rijden ziet hij wel. Ook heb ik er last van bij grote busjes en auto's (vooral SUV) met paardentrailers of caravans.

Ze gaan er in ieder geval melding van maken.

Theflying

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
Ik ben team red, auto is al vaak door de wasstraat geweest en nog geen krasje te zien. Wel een deukje op het achterportier, maar daar zit de de lak er ook gewoon nog op. Deurgrepen zijn inderdaad wel bekrast aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 19:42
Lijkt niet herkennen met de lengte/hoogte te maken te hebben?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:58
Phusebox schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:16:
[...]
Had je het knipperlicht wel aan?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:35
Loei123 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:38:
[...]

Hij had hiervoor een BMW, dus gok van niet. :+

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:38:
[...]

Jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:25
--HOOLIE-- schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:10:
[...]

Heb ik ook.
Zijn andere deurklinken besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:46
ThatGuy2303 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:15:
[...]

Bij mij worden mn vrachtwagens rechts ook niet altijd aangegeven. Nou vind ik dat niet zo'n punt, want je bent er net zelf langsgereden. Snellere voertuigen links worden al heel snel opgepikt. Voertuigen een baan verder gelukkig niet.

Van het weekend kreeg ik ook een waarschuwing op de achteruitrijcamera voor een kruisende auto. Vond ik wel gaaf, wist niet dat dat erop zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
marcel3 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:14:
[...]
Van het weekend kreeg ik ook een waarschuwing op de achteruitrijcamera voor een kruisende auto. Vond ik wel gaaf, wist niet dat dat erop zat.
Krijg ik bijna dagelijks als ik thuis wegrijd, soms is het wel fijn maar ook wel irritant (maar goed, voor de veiligheid is het prima). Verder zit er ook een waarschuwing op als je de deur open wil doen en er verkeer nadert.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 22-06-2022 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
Phusebox schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:15:
[...]

Krijg ik bijna dagelijks als ik thuis wegrijd, soms is het wel fijn maar ook wel irritant (maar goed, voor de veiligheid is het prima). Verder zit er ook een waarschuwing op als je de deur open wil doen en er verkeer nadert.
Ik parkeer thuis achterwaarts in, dus had in de praktijk nog niet gemerkt. Het is idd met al die waarschuwingen wel zo dat je er voor een nieuwe auto wat gevoel voor moet krijgen om te weten hoe 'urgent' het is. In mijn Astra krijg ik eens in de zoveel tijd ook een loze waarschuwing voor een dreigende aanrijding en dat gaat er nog een stuk minder subtiel aan toe. Toch heeft me dat ook al wel een keer gered met een remingreep op een weefstrook. Toen was ik er weer erg dankbaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 16:28

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 23:01
DaLass schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:45:
[...]

Dat ziet er wel vet uit! :)
Ja, ziet er leuk uit.
Is een Oostenrijker die het logo met carbonfolie heeft gewrapped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 09:38
Phusebox schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 07:47:
[...]

Waarschijnlijk gaan ze over naar het nVidia drive systeem dan volgend jaar. Dat zou wel een major upgrade zijn, en waarschijnlijk diegene waar ik het meeste spijt van zou hebben. Misschien mijn huidige maar inruilen dan :+
Hmm, thanks. Misschien toch nog maar even wachten met bestellen dan. Wil niet deze hardware update mislopen en dan geen TomTom kunnen draaien straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
dedominee schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:07:
[...]

Hmm, thanks. Misschien toch nog maar even wachten met bestellen dan. Wil niet deze hardware update mislopen en dan geen TomTom kunnen draaien straks.
Misschien beter dan meteen wachten op de update daarna zodat de auto volledig zelfstandig kan rijden.

Of je accepteert de stand van vandaag en gaat vast in een geweldige wagen rijden. Jouw keuze :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
stoutski schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:59:
Ze hebben vandaag m’n accu’s een reset gegeven zit nu op de 470km op 94% terwijl ik normaal op 430km zat op 100%
Was dit bij een AWD of RWD?
en welke accu heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Wat is nVidia drive??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
effe googlen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Dacht leuk interactie. Dan kun je bijna alles wat hier gevraagd word wel googlen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Joer schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:06:
[...]

Dacht leuk interactie. Dan kun je bijna alles wat hier gevraagd word wel googlen
Maar ja... ik kan het googlen en je vertellen wat er staat.
Maar enige zelf zoek werk lijkt mij logisch toch.
Mocht je dan nog inhoudelijke vragen hebben (is het beter, wat kan het meer dan het huidige), tja die kan je dan hier vragen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
Mini-me schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:45:
[...]

Misschien beter dan meteen wachten op de update daarna zodat de auto volledig zelfstandig kan rijden.

Of je accepteert de stand van vandaag en gaat vast in een geweldige wagen rijden. Jouw keuze :-)
Mwoah, het ontbreken van wireless Android Auto vind ik het grootste minpunt aan deze auto tov mijn andere optie, de Tesla. Dus lijkt me nogal een relevante update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
dedominee schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:23:
[...]

Mwoah, het ontbreken van wireless Android Auto vind ik het grootste minpunt aan deze auto tov mijn andere optie, de Tesla. Dus lijkt me nogal een relevante update.
Ik heb een dongle gekocht daarvoor en ben weer teruggegaan naar een kabel. Uiteraard zal het native beter werken dan via een dongle, maar een Android telefoon is zo leeg en wordt gloeiend heet met Android Auto. Dus die wil ik dan sowieso opladen en niet in mijn broekzak hebben.

Dus wireless is voor mij totaal overbodig daardoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
O-oh… we zitten intussen op pagina 666 😈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SwEEp3R schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:28:
Nee hoor, dat kan voor iedereen anders zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0zMBe2ILZnk8Al0XtYftseqje8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EyjIXP2ecqGTJmzUFzEc6hvu.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
[...]

Ik heb een dongle Carsifi, dat werkt over het algemeen erg goed. Soms heb ik wel eens periodes dat hij soms niet meer verbonden is en opnieuw verbinding moet maken.

In mijn vorige auto's had ik altijd met kabel verbinding, maar daar had ik nog veel vaker dat de verbinding verbrak. Ik had mijn telefoon dan ook in een houder en blijkbaar bleef de verbinding via kabel dan niet stabiel.

Maar native in de auto zou nog een stuk prettiger zijn ja. Blijft ook maf dat het er niet in zit. In de meeste goedkope/simpele nieuwe auto's zit het tegenwoordig al.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:47
Phusebox schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:25:
[...]

Ik heb een dongle gekocht daarvoor en ben weer teruggegaan naar een kabel. Uiteraard zal het native beter werken dan via een dongle, maar een Android telefoon is zo leeg en wordt gloeiend heet met Android Auto. Dus die wil ik dan sowieso opladen en niet in mijn broekzak hebben.

Dus wireless is voor mij totaal overbodig daardoor.
kabel is prima eigenlijk. Nog nooit gehad dat de verbinding verbreekt en de telefoon laadt snel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
MrBlueEyes schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:29:
[...]

Ik heb een dongle Carsifi, dat werkt over het algemeen erg goed. Soms heb ik wel eens periodes dat hij soms niet meer verbonden is en opnieuw verbinding moet maken.

In mijn vorige auto's had ik altijd met kabel verbinding, maar daar had ik nog veel vaker dat de verbinding verbrak. Ik had mijn telefoon dan ook in een houder en blijkbaar bleef de verbinding via kabel dan niet stabiel.

Maar native in de auto zou nog een stuk prettiger zijn ja. Blijft ook maf dat het er niet in zit. In de meeste goedkope/simpele nieuwe auto's zit het tegenwoordig al.
Heb een carsifi en een Ottocast 2in1.

Vind de ottocast over het algemeen wat beter werken met android auto.
Alleen de iphone van mijn vrouw heeft er last van, aangezien ze niet kan bellen als deze ingeplugt is (en niet aan haar telefoon verbonden is).
Dus dat is wel een nadeel.

Carsifi werkt opzich wel aardig, maar is naar mijn gevoel soms wat trager.
Tevens ben ik bij ottocast gewend dat het fullscreen is en dat heeft carsifi (nog) niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
Phusebox schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:29:
[...]

Nee hoor, dat kan voor iedereen anders zijn:
[Afbeelding]
Die 333 van jou maakt het dan weer extra ‘Twilight Zoney’… anyway, back on topic 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
[...]

Huh? Tesla heeft toch helemaal geen AA of Carplay, maar zijn eigen apps.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
stimpyrulez schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:18:
[...]

Maar ja... ik kan het googlen en je vertellen wat er staat.
Maar enige zelf zoek werk lijkt mij logisch toch.
Mocht je dan nog inhoudelijke vragen hebben (is het beter, wat kan het meer dan het huidige), tja die kan je dan hier vragen lijkt mij.
Z'n karmastatus zegt het al. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
[...]

Een update van de draadloze interface lijkt me geen duizenden euros en jaren vertraging waard.
Ik hintte meer op de nVidia hardware/software. Zelfs als de Hyundai groep zou besluiten om andere hardware in te bouwen, kan dat nog jaren doen. En geen idee wat dat ons netto gaat opleveren. TomTom navigatie is al enkele keren genoemd maar (voor zover ik weet) gaat het puur om een gerucht. Dus waarom zo lang gaan wachten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Loei123 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:07:
[...]

Z'n karmastatus zegt het al. :*)
Laten we het niet op de persoon spelen en on-topic blijven aub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Mini-me schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:09:
[...]

Laten we het niet op de persoon spelen en on-topic blijven aub.
Ik doelde meer op het feit dat er een aantal personen op GoT zitten enkel voor dit topic.
En er wordt hier toch wel wat eigen onderzoek verwacht alvorens een vraag gesteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theflying
Mini-me schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:08:
[...]

Een update van de draadloze interface lijkt me geen duizenden euros en jaren vertraging waard.
Ik hintte meer op de nVidia hardware/software. Zelfs als de Hyundai groep zou besluiten om andere hardware in te bouwen, kan dat nog jaren doen. En geen idee wat dat ons netto gaat opleveren. TomTom navigatie is al enkele keren genoemd maar (voor zover ik weet) gaat het puur om een gerucht. Dus waarom zo lang gaan wachten?
Heb ooit eens na vraag gedaan bij Kia update service hoe het nou precies zit en dit was hun antwoord:
TomTom kaarten worden al gebruikt. Here wordt gebruikt voor de POI en Navigatie.

Dit leek mij allemaal erg onlogisch maar vooruit.

Verder is er voor de Genesis GV60 al de Gen6 (Kia EV6 heeft Gen5W). Deze is op basis van Nvidia chipset.
https://inf.news/en/auto/...abd1c323ac50b3106208.html

Theflying

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedominee
Mini-me schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:08:
[...]

Omdat ik geen haast heb en alleen een auto wil gaan rijden als die aan mijn wensen voldoet? Goed werkende ingebouwde navigatie (zoals bij Tesla) is daarbij een heel belangrijk punt. Een (net aan) acceptabel alternatief zou Android Auto zijn met Google Maps, maar dat is al een achteruitgang want geen accu percentage noch automatisch geplande laadstops bij lange tips.

Maar om nou met een draad door de cabine te gaan rijden... nee. Dat is 5 jaar achteruit voor mij (Skoda Octavia destijds).
DaMenaz schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:54:
[...]

Huh? Tesla heeft toch helemaal geen AA of Carplay, maar zijn eigen apps.
Klopt. Maar de ingebouwde navigatie is prima, inclusief accu percentages weergave en automatisch geplande laadstops bij lange trips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 22:55
stimpyrulez schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:46:
[...]

Was dit bij een AWD of RWD?
en welke accu heb je?
RWD GT-line 77.4kWH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Ik heb via de rechtsbijstand een expert ingeschakeld om de lak te beoordelen. Met als resultaat is normaal met uw kleur meneer ( yacht blue). Toevallig was er op dat moment ook de expert van Kia aanwezig..... dus in hoeverre is die beoordeling niet beïnvloed geweest. Aan de telefoon vertelde ik ook dat de pianolak aan de buitenkant in de xpell stond. En daar had de expert van de rechtsbijstand ook al krassen op gezien.... terwijl xpell de eigenschap heeft om bij hitte terug te helen.

Dus ja weet ook nie in hoeverre ik alles moet geloven....

Ik heb het zo gelaten en op aanraden een coating laten zetten. Dit werkt wel redelijk goed. Alleen heeft kia mijn ev6 laten polieren door een extern bedrijf die op 1 dag klaar waren met wassen, polieren en coating zetten en pas gestart na 9u, 1 persoon. Andere cardetail bedrijven doen hier 2 tot 3 dagen over ....
Dus stel ik mij ook vragen bij de kwaliteit van de detailing want niet alles was weg. Ik heb dit dan ook maar laten vastleggen door de dealer op foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

JT900 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:47:
Ik heb via de rechtsbijstand een expert ingeschakeld om de lak te beoordelen. Met als resultaat is normaal met uw kleur meneer ( yacht blue). Toevallig was er op dat moment ook de expert van Kia aanwezig..... dus in hoeverre is die beoordeling niet beïnvloed geweest. Aan de telefoon vertelde ik ook dat de pianolak aan de buitenkant in de xpell stond. En daar had de expert van de rechtsbijstand ook al krassen op gezien.... terwijl xpell de eigenschap heeft om bij hitte terug te helen.

Ik heb het zo gelaten en op aanraden een coating laten zetten. Dit werkt wel redelijk goed. Alleen heeft kia mijn ev6 laten polieren door een extern bedrijf die op 1 dag klaar waren met wassen, polieren en coating zetten en pas gestart na 9u, 1 persoon. Andere cardetail bedrijven doen hier 2 tot 3 dagen over ....
Dus stel ik mij ook vragen bij de kwaliteit van de detailing want niet alles was weg. Ik heb dit dan ook maar laten vastleggen door de dealer op foto.
WOW, beetje wij van WC-Eend verhaal...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
dedominee schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:41:
[...]

Omdat ik geen haast heb en alleen een auto wil gaan rijden als die aan mijn wensen voldoet? Goed werkende ingebouwde navigatie (zoals bij Tesla) is daarbij een heel belangrijk punt. Een (net aan) acceptabel alternatief zou Android Auto zijn met Google Maps, maar dat is al een achteruitgang want geen accu percentage noch automatisch geplande laadstops bij lange tips.

Maar om nou met een draad door de cabine te gaan rijden... nee. Dat is 5 jaar achteruit voor mij (Skoda Octavia destijds).

[...]

Klopt. Maar de ingebouwde navigatie is prima, inclusief accu percentages weergave en automatisch geplande laadstops bij lange trips.
Ieder heeft zo zijn wensen en prioriteiten. Ik snap je argumentatie.
Uiteindelijk is er geen enkel voertuig exact wat je wilt. Tesla heeft al jarenlang problemen met de betrouwbaarheid - Model Y staat zelfs #1 op de lijst van meest onbetrouwbare voertuigen. Maar als het entertainment systeem belangrit is, kies je misschien juist voor zo'n voertuig.

Ik hoor al jarenlang mensen mopperen dat hun auto van vroeger beter was of betrouwbaarder was, en toch zijn de auto's van tegenwoordig veiliger, stiller, luxer en comfortabeler dan ooit. Dat is toch ook iets waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyDriver
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 29-08 11:52

Was dit op aanraden van KIA? En heb je het dus ook via hen laten doen? Ben wel benieuwd wat het je nu heeft gekost en of je tevreden bent met het resultaat.

Voor de offerte die ik nu heb liggen, ben ik de auto bijna een week kwijt en kost het met ca EUR 1800 (ex BTW). Met de 'garantie' dat het 6 jaar /90.000 km blijft zitten.....en dat ik de volgende nieuwe auto direct naar hem breng _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:55
Solarman schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:54:
[...]

Was meer nieuwschierig aangezien de witte kleuren minder gevoelig lijken dan de andere!
Misschien een item voor @Anunnaki om te kijken of er wat mogelijk is in een lijst om aan te geven of en welke problemen er met welke kleur (naam) lak zijn.
Er is al een lijst met problemen online. Maar die zal door de meeste niet aangevuld zijn met de lak problemen. Die kan zeker hier ook voor worden gebruikt. Goed idee.

De link staat ook in de TS:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JlIxGT6JtHqlpqlqRQVZQ_Sd5f8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ee2XAOy1ndiAnQVsqTwApox.jpg?f=fotoalbum_large

Kia EV6 - problemen
Formulier
Overzicht

Opgelost

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dIrWfZnKMDP6mfTdI3e2doGjhyU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vlw0KE2k6F01Huvqki8gfhUf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

1 dag? Met polijsten??? Ik was mijn auto 3 dagen kwijt (ma ochtend/ woensdag einde middag) voor alleen de keramische coating. En is normaal met uw kleur...wat een kul argument

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:29
dedominee schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:41:
[...]

[...]

Tesla en updates. Praat me er niet van.

Zodra je een Tesla koopt is ie al 'verouderd'.

Sneller hardware updates doorvoeren dan bij Tesla kan volgens mij geen enkel automerk.
Kampioen iteratief ontwikkelen in auto industrie.
Dat maakt dat ze die enorme ontwikkeling hebben kunnen doormaken.

Veel belangrijker is dat een autobouwer anticipeert op toekomstige 'software' ontwikkelingen met uitgeleverde hardware.

Dit ging bv ook bijna mis bij Tesla toen HW2 auto's plotsklaps niet goed meer meekwamen (software wise) toen HW3 uitkwam. Tesla heeft enorme vooruitgang geboekt met hun AP toen.
Gelukkig werd al snel de mogelijkheid geboden om hardware te upgraden naar HW3 waardoor je 2 jaar oude auto weer volledig up-to-date was en mee kon met nieuwste software releases.

Maar ook 'kleinere' onderdelen worden gewoon vervangen/doorontwikkeld in hetzelfde model hoor.
Alleen maar goed denk ik.

Je kunt blijven wachten, maar auto ontwikkeling staat nooit stil. En het perfecte model bestaat volgens mij niet en gaat nooit komen ;)

PS: Ik kom van een Tesla en ga EV6 rijden vanaf komend weekend :) Zin in.

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-04-2023
SwEEp3R schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:28:
Dat is grappig want wij noemen onze ev6 dus Eefje 666 en hebben dat duiveltje als icoon als gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
HappyDriver schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:40:
[...]

Was dit op aanraden van KIA? En heb je het dus ook via hen laten doen? Ben wel benieuwd wat het je nu heeft gekost en of je tevreden bent met het resultaat.

Voor de offerte die ik nu heb liggen, ben ik de auto bijna een week kwijt en kost het met ca EUR 1800 (ex BTW). Met de 'garantie' dat het 6 jaar /90.000 km blijft zitten.....en dat ik de volgende nieuwe auto direct naar hem breng _/-\o_
Ik heb het laten doen op aanraden van die expert en ook door mijn eigen detailer. Ik heb het wel laten doen door die detailer van Kia. Het wassen , polieren was op kosten van Kia , de coating voor mijn rekening.
Ben ik tevreden ? Half en half. Is het beter dat wel , maar ik had het beter door mijn eigen detailer laten doen. Dat was ook mijn voorstel, kom tussen in de offerte van mijn detailer , maar dat wilden ze niet. Kost hun nu evenveel denk ik , want ze hadden beloofd een stukje op nieuw te doen. Maar helaas na 2 maanden blijft het stil aan de kant van Kia.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joer
Voor de geïnteresseerde, is 2 uur geleden geplaatst

YouTube: Kia EV6 Regenerative Braking Levels Explained and Tested

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waterman53
  • Laatst online: 16-02 14:35
Er is weer een mooie aanbieding voor de tolbadge voor Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië. Zonder activatiekosten a 15 euro en zonder leveringskosten a 10 euro. Gratis dus….

https://www.mango-mobilit...espagne-portugal-italie-0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:30
Mini-me schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:04:
[...]

Ieder heeft zo zijn wensen en prioriteiten. Ik snap je argumentatie.
Uiteindelijk is er geen enkel voertuig exact wat je wilt. Tesla heeft al jarenlang problemen met de betrouwbaarheid - Model Y staat zelfs #1 op de lijst van meest onbetrouwbare voertuigen. Maar als het entertainment systeem belangrit is, kies je misschien juist voor zo'n voertuig.

Ik hoor al jarenlang mensen mopperen dat hun auto van vroeger beter was of betrouwbaarder was, en toch zijn de auto's van tegenwoordig veiliger, stiller, luxer en comfortabeler dan ooit. Dat is toch ook iets waard..
Welke lijst is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Het artikel waar ik dit las, vind ik zo 123 niet. Maar o.a. een paar andere referenties:
https://www.autoweek.nl/a...automerk-tesla-het-minst/
https://carsa2z.nl/is-tesla-een-betrouwbare-auto/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnix
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-05-2023
Vandaag aantal updates en beurtje gehad
Vraag mij alleen af of dit al de nav update is waar al eerder over gesproken is?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7gEMZ35AwCLWEgMHv9S4A2FqP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xccys5ySN7761kfj0ZZ3B8yu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRNJ3LqKJTfVNSwQEYDOELyob-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nafvihkYGuleL4I8DOG2AgoX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xEcyY9QD2IFGfKqrKcpsUi_lxlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pDqhQhVyNgGm19gIzQAYSU1V.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 82% gewijzigd door Marnix op 22-06-2022 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Marnix schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:56:
Vandaag aantal updates en beurtje gehad
Vraag mij alleen af of dit al de nav update is waar al eerder over gesproken is?[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nee, dit zijn nog steeds versies van januari en februari.

Bijvoorbeeld 220211 is 11 februari 2022.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
@Waterman53 en @asennamm nee ik krijg een nieuwe set van Kia (want toplaag was eraf). Ik ga deze aan de bovenkant dezelfde kleur (interstellar grey) laten spuiten als de lak. Omdat de zijkanten metaalkleur zijn (en een lichte facet hebben) gaat dit mooi zweven. Ze komen terug voor én achter op dezelfde plek.

Over de steenslag: dat voorkom je niet met een coating. Kijk even in een eerdere post van mij wat dit doet. Wel is het advies om deze te plaatsen, en je auto tot dat moment niet te wassen. Vraag ook aan de dealer om dat niet te doen, en waar mogelijk de folies te laten zitten tot de auto geweest is.

Mijn dealer kijkt met enige regelmaat mee (heb goed contact), en hebben het dan ook over de issue’s. Ik kan je verzekeren dat wat écht belangrijk is, ik aanstip - of al opgemerkt is.
Ze koppelen het actief terug via hun kanalen, en gebruiken mijn en jullie tips voor nieuwe klanten.

Zo weten ze ook dat ik voornemens ben om een klacht over de lak in te dienen, en heb 3 weken geleden aangegeven dit mogelijk collectief te doen, en waar het kan de schade te verhalen.

Het is goed om dit gezamenlijk te doen, echter moeten we dan aan dossiervorming doen.
Wie heeft tijd en kan de middelen laagdrempelig maken om dossiers op te bouwen?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Anunnaki
Ik heb maanden gezocht naar een iPhone houder die in de cupholder van de EV6 past. Zodat ik gemakkelijk bedraad CarPlay kan gebruiken zonder de losse kabel. En voor korte ritten zonder CarPlay leg ik hem op de draadloze lader.

Heb nu dit in 3D laten printen. Nog geen foto met iPhone erin want die had ik nodig voor het maken van de foto’s. Gleuf achter zou ik de kabel omhoog kunnen halen, maar kabel gaat nu de ander kant op. Werkt beter voor nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NN5VXOFvFdwXYMj9KTX6_ahme18=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vp9CoE7iCvJdCussJBF3G6Lg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_f2kuye2hfGLK4B2x4hm8n8JSng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VOePgIzJCka1fK51246dreTJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZNSpMdkf4FzZUt8P2ivFSabx1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VRGV6SoCtMhwbbVDyHqO8OuI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Anunnaki schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:56:
Ik heb maanden gezocht naar een iPhone houder die in de cupholder van de EV6 past. Zodat ik gemakkelijk bedraad CarPlay kan gebruiken zonder de losse kabel. En voor korte ritten zonder CarPlay leg ik hem op de draadloze lader.

Heb nu dit in 3D laten printen. Nog geen foto met iPhone erin want die had ik nodig voor het maken van de foto’s. Gleuf achter zou ik de kabel omhoog kunnen halen, maar kabel gaat nu de ander kant op. Werkt beter voor nu.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er super goed uit, welke iPhone type past daarin. Zelf heb ik 12 pro Max.

Misschien is het een idee om meer van die dingen te printen en hier te verkopen. Heb er misschien oren naar.

Zal eerst zelf te denken als ik geen draadloze oplader laat plaatsten om de kabel onder het tapijt door naar het midden consol te doen en dan via het opberg vak onder de arm leuning omhoog dan dan de draad zo plaatsen dat je je telefoon aan kan sluiten maar wel kan liggen waar normaal de draadloze oplader zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Joer schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:05:
[...]

Ziet er super goed uit, welke iPhone type past daarin. Zelf heb ik 12 pro Max.

Misschien is het een idee om meer van die dingen te printen en hier te verkopen. Heb er misschien oren naar.

Zal eerst zelf te denken als ik geen draadloze oplader laat plaatsten om de kabel onder het tapijt door naar het midden consol te doen en dan via het opberg vak onder de arm leuning omhoog dan dan de draad zo plaatsen dat je je telefoon aan kan sluiten maar wel kan liggen waar normaal de draadloze oplader zit.
Lijkt me een prima idee. De kabel kan vervangen worden voor een usb-c of welke aansluiting je ook hebt. Een haakse kabel gebruik ik.

Ik heb een iPhone 12. Als de iPhone nu zo in de cupholder van de EV6 past dan past hij ook in de houder.

Ik denk dat ik nog wel een Cupholder V2.0 laat maken om wat finetuning te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnix
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-05-2023
Phusebox schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:03:
[...]

Nee, dit zijn nog steeds versies van januari en februari.

Bijvoorbeeld 220211 is 11 februari 2022.
Helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Anunnaki schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:56:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je bent bekend met het feit, dat je je telefoon ook op dat rubberen matje kan leggen en dat deze dan niet door de cabine slingert. En als het goed is kan zo'n apple dan ook nog goed laden.
Tenminste bij mijn Android telefoon werkt dat prima. En laad zelfs heel snel tov mijn vorige optima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JPoers83 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 06:26:
[...]

Je bent bekend met het feit, dat je je telefoon ook op dat rubberen matje kan leggen en dat deze dan niet door de cabine slingert. En als het goed is kan zo'n apple dan ook nog goed laden.
Tenminste bij mijn Android telefoon werkt dat prima. En laad zelfs heel snel tov mijn vorige optima.
Als je een Android, of althans Samsung, telefoon bekabeld aansluit en dan op het matje legt verbreekt hij de verbinding omdat er dan overgeschakeld wordt naar draadloos opladen.

Niet alleen het laden via de kabel stopt, ook Android Auto. Wellicht is dit bij iPhones ook zo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 26-07 15:09
Ik ben jaloers op Amerika
Waarom duurt het zo lang dat die update nu eens komt naar EU???

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eB3C2ZJAIZz2dXR68VcsaVkvYsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wqOgMy67f6tduUNu7hL4uZ0A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:40
Phusebox schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 06:32:
[...]

Als je een Android, of althans Samsung, telefoon bekabeld aansluit en dan op het matje legt verbreekt hij de verbinding omdat er dan overgeschakeld wordt naar draadloos opladen.

Niet alleen het laden via de kabel stopt, ook Android Auto. Wellicht is dit bij iPhones ook zo?
Ik wilde eerst redelijk teleurgesteld reageren, maar nu ik mij bedenk dat ik hem toch via kabel wil aansluiten (meer betrouwbare verbinding en betere kwaliteit van geluid als ik het goed begrijp), maakt het me eigenlijk geen donder uit dat hij dan niet kan laden in de draadloze lader, want hij laadt ook op via de kabel (toch?). Dus dan boeit het mij ook niet echt.

Oudere iPhones doen nog niet aan draadloos laden toch? Dus in dat geval heeft mijn vrouw er sowieso niets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
sn0x0r schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:03:
[...]

Ik wilde eerst redelijk teleurgesteld reageren, maar nu ik mij bedenk dat ik hem toch via kabel wil aansluiten (meer betrouwbare verbinding en betere kwaliteit van geluid als ik het goed begrijp), maakt het me eigenlijk geen donder uit dat hij dan niet kan laden in de draadloze lader, want hij laadt ook op via de kabel (toch?). Dus dan boeit het mij ook niet echt.

Oudere iPhones doen nog niet aan draadloos laden toch? Dus in dat geval heeft mijn vrouw er sowieso niets aan.
Uiteraard laad hij via de kabel ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:40
De Ideale Man schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 06:37:
Ik ben jaloers op Amerika
Waarom duurt het zo lang dat die update nu eens komt naar EU???

[Afbeelding]
Wat zie ik hier dat de Europeanen nog niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
sn0x0r schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:11:
[...]

Android Auto Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
sn0x0r schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:11:
[...]

Gisteren nog effe met hun op de chat gezeten. Maar zou 1 deze dagen moeten komen.
Maar ja...

in het begin stond er 'begin juni' en dat is al aangepast naar 'in juni'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marcel3
Ik merk dat ik in de EV6 Android Auto nauwelijks nog gebruik. De standaard navigatie voldoet voor dagelijks gebruik. Spotify via bluetooth in de split screen ernaast met zelfs de album art (wist niet eens dat dat kon 8)7 ) en meer heb ik eigenlijk niet nodig. Oja foon ligt dan op de (zelf ingebouwde) laadpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
marcel3 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:27:
Ik merk dat ik in de EV6 Android Auto nauwelijks nog gebruik. De standaard navigatie voldoet voor dagelijks gebruik. Spotify via bluetooth in de split screen ernaast met zelfs de album art (wist niet eens dat dat kon 8)7 ) en meer heb ik eigenlijk niet nodig. Oja foon ligt dan op de (zelf ingebouwde) laadpad.
Ik heb de ingebouwde navigatie nog nooit gebruikt. Radio laatst voor het eerst een keer aangehad. Na de eerste dag instellingen doen heb ik de schermen van de auto zelfs amper nog gezien, zit alleen maar in Android Auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15:16
KingOfNorway schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:23:
Ik ben team red, auto is al vaak door de wasstraat geweest en nog geen krasje te zien. Wel een deukje op het achterportier, maar daar zit de de lak er ook gewoon nog op. Deurgrepen zijn inderdaad wel bekrast aan de bovenkant.
Same! Behalve dat deukje, die heb ik niet. Ik heb wel een kras op mijn wielkuip rand van een parkeer vandaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:29
Kan heel moeilijk harde cijfers achterhalen hier.

Die JD Power study spreekt over:
Initial Quality Study is based on responses from 87,282 purchasers and lessees of new 2020 model-year vehicles who were surveyed after 90 days of ownership.

Tja, geen idee waar die mensen vandaan gekomen zijn bij dat onderzoek.

Wat bouwkwaliteit betreft + issues bij aflevering is er zeker wat op aan te merken bij Tesla. Zeker voor de oudere modeljaren.
Zelf weinig problemen gehad overigens, maar mijn ervaring was dat Tesla bij problemen het altijd goed heeft opgelost.

Er is/wordt veel afgegeven op Tesla, soms vast wel terecht ook, maar de rijeigenschappen, batterijtechnologie en software zijn echt super.

Ben heel erg benieuwd hoe de EV6 gaat bevallen.

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
JPoers83 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 06:26:
[...]

Staat in mijn vorige post die je quote.
En voor korte ritten zonder CarPlay leg ik hem op de draadloze lader.
Rubberen matje is niet voor CarPlay, maar alleen voor het laden. Dit is een oplossing om snel en gemakkelijk bedraad CarPlay te gebruiken zonder te lopen rommelen met een losse kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
marcel3 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:27:
Ik gebruik dit ook wel eens inderdaad. Standaard Nav en Bluetooth audio, en dat is meer omdat ik te lui ben om de losse kabel erin te stoppen.

Maar ik vind persoonlijk de interface van CarPlay vele male mooier, met kabel beter geluid dan via Bluetooth, Apple Music mooiere Album Art en TomTom...tja. Toch fijner dan de standaard Nav. Maar dat is een persoonlijke smaak.

Ook de CarPlay splitscreen met de verschillende apps op 1 scherm vind ik erg handig. Navigatie, agenda, het weer en Apple Music op 1 scherm bijvoorbeeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTwCUuTVRyKk-_bXhs-6_7q_f6Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AOfcyQcvojutgduqIRk5t6dD.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
[...]

Nee bij iPhone werkt CarpPlay gewoon nog en het laden gaat ook gewoon door. Wordt wel warm maar niets stopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:47
Anunnaki schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:58:
[...]

Ook de CarPlay splitscreen met de verschillende apps op 1 scherm vind ik erg handig. Navigatie, agenda, het weer en Apple Music op 1 scherm bijvoorbeeld.
De fonts, de ronde hoeken van de buitenkant van het scherm zijn mooier. De apps zijn sneller, de geluidskwaliteit is beter en de navigatie van google maps weet wat ik eerder op de telefoon heb opgezocht.

Ik heb de ingebouwde navigatie nog nooit opgestart zelfs, na 6000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:01:
[...]

Nee bij iPhone werkt CarpPlay gewoon nog en het laden gaat ook gewoon door. Wordt wel warm maar niets stopt.
Wil ook alleen voor CarPlay overstappen op iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
[...]

Ik gebruik dit ook wel eens inderdaad. Standaard Nav en Bluetooth audio, en dat is meer omdat ik te lui ben om de losse kabel erin te stoppen.

Maar ik vind persoonlijk de interface van CarPlay vele male mooier, met kabel beter geluid dan via Bluetooth, Apple Music mooiere Album Art en TomTom...tja. Toch fijner dan de standaard Nav. Maar dat is een persoonlijke smaak.

[Afbeelding]
Oh en vergat nog te melden, met CarPlay bedraad en niet op de draadloze lader wordt de iPhone niet heet. Wordt nauwelijks warm. Iets in mij zegt dat dit beter is voor de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
[...]

[Afbeelding]
Ja moet wel toegeven dat ook Google Maps icm AA echt nog beter is als het erop aan komt. Mn de manier waarop alternatieve routes worden aangekondigd bij drukte. En de simpele mogelijkheid om alleen bij bijzonderheden een verbale melding te krijgen, die heb ik in de Kia infotainment helaas ook niet kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Phusebox schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:04:
[...]

Wil ook alleen voor CarPlay overstappen op iPhone.
Niet doen, anders ben je gehookt aan de iPhone en Apple en wil je nooit meer terug naar Android. :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
marcel3 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:08:
[...]

Ja moet wel toegeven dat ook Google Maps icm AA echt nog beter is als het erop aan komt. Mn de manier waarop alternatieve routes worden aangekondigd bij drukte. En de simpele mogelijkheid om alleen bij bijzonderheden een verbale melding te krijgen, die heb ik in de Kia infotainment helaas ook niet kunnen vinden.
Inderdaad heb ook heel lang Google Maps gebruikt, 1 van de betere Nav apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:10:
[...]

Niet doen, anders ben je gehookt aan de iPhone en Apple en wil je nooit meer terug naar Android. :+ :+
Heb ooit al twee jaar een iPhone gehad (jaar of 5 geleden) en toch daarna weer overgestapt. Alsmede een Macbook Pro, welke ik nauwelijks gebruikt heb en nu weer alles in Windows.

Maar dat geheel terzijde.

Heb er een hard hoofd in dat die EV6 update nog deze maand gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Anunnaki schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:10:
[...]

Mijn werkgever heeft me 4 jaar lang geprobeerd te 'hervormen', maar na die periode ging hier de vlag uit dat ik eindelijk van dat gruwelijke IOS was verlost :+ Maar goed, let's not go there in dit forum

On topic en iets heel anders :P : mijn achterruit zit scheef in de klep gemonteerd. Hebben meer mensen daar last van? Het viel me op toen ik de auto voor het eerst waste. Eerst dacht ik dat de hele klep scheef zat, maar helaas is het de verlijmde ruit zelf. Echt een hele cm wel uit het midden. De kier tov de pianolak sierlijst links is daardoor minimaal en rechts heel ruim. Mijn vrouw is nu met de auto weg, zal er nog een foto van maken, maar vroeg me af of meer mensen dit hebben.
Ik twijfel nog of ik er een punt bij de dealer van ga maken, vind het niet een heel aantrekkelijke gedachte dat ze de achterruit gaan loshalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 13:44
marcel3 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:16:
[...]

Mijn werkgever heeft me 4 jaar lang geprobeerd te 'hervormen', maar na die periode ging hier de vlag uit dat ik eindelijk van dat gruwelijke IOS was verlost :+ Maar goed, let's not go there in dit forum

On topic en iets heel anders :P : mijn achterruit zit scheef in de klep gemonteerd. Hebben meer mensen daar last van? Het viel me op toen ik de auto voor het eerst waste. Eerst dacht ik dat de hele klep scheef zat, maar helaas is het de verlijmde ruit zelf. Echt een hele cm wel uit het midden. De kier tov de pianolak sierlijst links is daardoor minimaal en rechts heel ruim. Mijn vrouw is nu met de auto weg, zal er nog een foto van maken, maar vroeg me af of meer mensen dit hebben.
Ik twijfel nog of ik er een punt bij de dealer van ga maken, vind het niet een heel aantrekkelijke gedachte dat ze de achterruit gaan loshalen.
Dat is wel heel bijzonder....
dit wordt normaliter toch met robots ingelegd? Dan is er nauwelijks ruimte voor foutmarges.
Maar dan is deze ook nog eens door een controle geglipt...zowel in fabriek als bij dealer... 8)7

Ik zou er direkt mee terug gaan en niet accepteren, wat doet dit met waterdichtheid oa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
EricEB schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:30:
[...]

Dat is wel heel bijzonder....
dit wordt normaliter toch met robots ingelegd? Dan is er nauwelijks ruimte voor foutmarges.
Maar dan is deze ook nog eens door een controle geglipt...zowel in fabriek als bij dealer... 8)7

Ik zou er direkt mee terug gaan en niet accepteren, wat doet dit met waterdichtheid oa
Ja het verbaast mij ook wel. Ik snap ook niet hoe zoiets door de kwaliteitscontrole kan glippen. Alle andere panel gaps zijn uitstekend. Maar deze... de ruit raakt de linker sierkap nog net niet zeg maar.

8 juli heb ik een afspraak staan bij de dealer om de wielen te balanceren en een interieurdeel dat beschadigd was bij aflevering te vervangen, zal er dan eens naar laten kijken.

Oja, en voor wat betreft die kwaliteitscontrole bij de dealer: ik kom nog steeds stukken beschermfolie in het interieur tegen en ik vermoed dat ze het kapje boven de startknop dat nu vervangen gaat worden zelf beschadigd hebben, dus vandaar mijn aarzeling om hier iets aan de ruit te laten doen. Het is nu waterdicht en het raakt de koets dus net niet. Volgens mij valt het verder ook niemand op, maar het is wel zo'n gevalletje van 'what has been seen can't be unseen' :|

[ Voor 34% gewijzigd door marcel3 op 23-06-2022 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:57
[...]

Je kunt de telefoon op zijn kop (met scherm naar beneden) op het matje leggen: dat laadt hij niet op en zou je dus ook geen problemen moeten hebben met het verbreken van de verbinding. Zelf doe ik dit niet vanwege het door jou beschreven probleem, maar omdat ik het niet nodig vind om de telefoon (iPhone) iedere keer bij te laden als ik in de auto zit.

Overigens kun je (bij de GT-line) het draadloos laden ook uitschakelen in het infotainment systeem, maar dat zal misschien niet kunnen bij achteraf montage op een Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
sn0x0r schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:03:
[...]
Weet niet hoe oud die iPhone is, maar vanaf de iPhone 8 is draadloos laden al mogelijk.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:20:
[...]

Je kunt de telefoon op zijn kop (met scherm naar beneden) op het matje leggen: dat laadt hij niet op en zou je dus ook geen problemen moeten hebben met het verbreken van de verbinding. Zelf doe ik dit niet vanwege het door jou beschreven probleem, maar omdat ik het niet nodig vind om de telefoon (iPhone) iedere keer bij te laden als ik in de auto zit.

Overigens kun je (bij de GT-line) het draadloos laden ook uitschakelen in het infotainment systeem, maar dat zal misschien niet kunnen bij achteraf montage op een Plus.
Niet nodig vind om bij te laden? Een kwartiertje rijden met Spotify en Android Auto kost me al snel 20% accu. Denk dat Android Auto op mijn telefoon (Note 10+) gewoon niet lekker werkt, telefoon te oud waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:57
@Phusebox ik gebruik geen Carplay want standaard navi bevalt tot nu toe goed, dus kost het me ook geen batterij. Zeker voor korte ritten (in bekend gebied) van een kwartier zou ik ook niet weten waarom Carplay nodig is. Ik hoef ook echt niet elke rit de muziek (of radio) aan. Maar goed, dat kan voor iedereen anders zijn.

Het hoofdzakelijke punt van mijn post was het op de kop leggen van de telefoon om bij een bedraad aangesloten telefoon geen issues te hebben met het plaatsen van de telefoon op de draadloze lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:02:
@Phusebox ik gebruik geen Carplay want standaard navi bevalt tot nu toe goed, dus kost het me ook geen batterij. Zeker voor korte ritten (in bekend gebied) van een kwartier zou ik ook niet weten waarom Carplay nodig is. Ik hoef ook echt niet elke rit de muziek (of radio) aan. Maar goed, dat kan voor iedereen anders zijn.

Het hoofdzakelijke punt van mijn post was het op de kop leggen van de telefoon om bij een bedraad aangesloten telefoon geen issues te hebben met het plaatsen van de telefoon op de draadloze lader.
Sorry klopt, ja dat deed ik zelf ook al, maar dan wordt ie vrij warm. Ik leg hem nu maar ergens neer waar er van alle kanten lucht bij kan.

Pagina: 1 ... 167 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic