Voor mijn modeljaar (auto is uit 2022) kost 2x OTA updates van infotainment+kaarten helaas een stuk meer: €89. Voor €29 en dan liftetime zou ik het direct aanschaffen.
Die gedachte had ik dus ook. Eerder stond het ook voor €89 (of €99) in de store maar nu opeens voor €29. Geen idee waarom maar het loont dus om het in de gaten te houden.Franciesco schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:20:
Voor mijn modeljaar (auto is uit 2022) kost 2x OTA updates van infotainment+kaarten helaas een stuk meer: €89. Voor €29 en dan liftetime zou ik het direct aanschaffen.
@Edje040 heb je een facelift of
Pre-facelift? Voorheen zag ik ook andere prijzen. Maar waren niet beschikbaar voor mijn model pre-facelift
Pre-facelift? Voorheen zag ik ook andere prijzen. Maar waren niet beschikbaar voor mijn model pre-facelift
Bij mij (facelift EV6) is ie ook €29, voor updates zolang de gratis Kia Connect loopt (tot 2031 in mijn geval) is dat Lifetime? Of heeft die weer een andere einddatum?
Ik zie het voor mijn facelift ook staan tot 2032 voor 29euro.
Maar wat schiet ik hier nou eigenlijk mee op? Navigatie doe ik 95% van de tijd via Android Auto, en die 3 updates per jaar waar ik nog geen verschil door gemerkt heb kan ik ook wel missen of een keer met USB doen en anders krijgt hij het wel bij een beurt.
Ik heb 20 jaar gereden in autos die geen sw updates ondersteunden en je zou het niet verwachten maar ze bleven het gewoon doen. Kia levert toch geen nieuwe relevante features en serieuze bugs heb ik niet.
29 is niet veel, maar de waarde is me onduidelijk. Of mis ik iets?
Maar wat schiet ik hier nou eigenlijk mee op? Navigatie doe ik 95% van de tijd via Android Auto, en die 3 updates per jaar waar ik nog geen verschil door gemerkt heb kan ik ook wel missen of een keer met USB doen en anders krijgt hij het wel bij een beurt.
Ik heb 20 jaar gereden in autos die geen sw updates ondersteunden en je zou het niet verwachten maar ze bleven het gewoon doen. Kia levert toch geen nieuwe relevante features en serieuze bugs heb ik niet.
29 is niet veel, maar de waarde is me onduidelijk. Of mis ik iets?
[ Voor 21% gewijzigd door oldchap op 13-08-2026 08:24 ]
In dat geval heeft het weinig meerwaarde ja.
Ik zou het zelf vooral doen voor de kaartupdates (ik gebruik de navi van de auto doorgaans) want interessante software updates verwacht ik niet meer voor mijn pre-facelift.
Ik zou het zelf vooral doen voor de kaartupdates (ik gebruik de navi van de auto doorgaans) want interessante software updates verwacht ik niet meer voor mijn pre-facelift.
Gezien we hier een bedrijfswagen hebben met jaarlijks "gratis" onderhoud en updates maakt de prijs niet uit maar de kaartupdates (en trouwens ook de naigatiesoftware) in de EV6 zijn toch ook niet echt je dat.Franciesco schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 08:51:
In dat geval heeft het weinig meerwaarde ja.
Goed voor wat algemene navigatie over grotere wegen maar toch regelmatig dat aanhoudend "geping" dat je tegen de richting in aan het rijden bent (waar dat al vele kaartupdartes eroor niet meer het geval is en soms zelfs nooit zo geweest is) waar je - onlangs nog meegepaakt bij terugkeer uit FR - op sommige plekken van de autosnelweg gestuurd wordt om er vervvolgensterug opgestuurd wordt om de rit erder te zetten, zeer eigenaardige "omwegen" en gestuurd door wel zeer kleine wegen (waar dat echt niet nodig
is).
Het werkt maar er is echt wel betere navigatiesoftware op de markt met meer logische naigatieroutes. En hun kaarten lopen altijd achter op de werkelijkheid.
Conclusie: is zou mijn geld niet geven aan een kaartupdate.
Wonend in Vlaanderen (BE)
Mijn ervaring is tot nu toe dat de navi best goed werkt. Ja, soms doet hij wel eens rare dingen, maar in zijn algemeenheid gaat het toch goed bij mij. Als ik de zaken niet helemaal vertrouw wil ik Google maps nog wel eens er naast gebruiken (niet via carplay, maar "los" op de smartphone).
Vooral tijdens vakanties zijn kaarten die zo goed mogelijk up to date zijn fijn want dan wil ik de on board navi ook gebruiken i.v.m. preconditioneren van de batterij. Maar goed, dit allemaal wel tegen een acceptabele prijs. anders doe ik de updates wel handmatig
Vooral tijdens vakanties zijn kaarten die zo goed mogelijk up to date zijn fijn want dan wil ik de on board navi ook gebruiken i.v.m. preconditioneren van de batterij. Maar goed, dit allemaal wel tegen een acceptabele prijs. anders doe ik de updates wel handmatig
Die optie van €89 zie ik er bij mij niet bij staan. Maar als het puur de infotaiment is, dan krijg ik daar momenteel sowieso OTA updates van, twee weken terug heeft ie het systeem nog geupdate.Patrick80 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 09:36:
Zoals ik het lees is de 29,- alleen voor infotainment update en niet kaartupdates die is wel 89,- voor 2 updates
Wat koop ik precies voor die €29?
De facelift versie van de EV6 heeft sowieso online updates voor de kaarten tijdens de routebepaling, alleen als je geen internet hebt valt ie terug op (oude) offline kaarten.
Zie post 4x4wielenHobbit13 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:59:
[...]
Dat 3D printje heb ik ook geprobeerd, maar ziet er bij mij niet uit. Hoe heb je dat zo mooi shiny gekregen?
Uitdaging aangegaan;
Bestand Kia+EV6+LHD+Capacitive+Button+Cover.stl gedownload (virusvrij).
Bestand opgeladen bij 3D on demand met keuze ABS, vulling 20%.
Binnen 3 dagen geleverd a € 5,65 met € 7,95 leveringskosten !!
Print in "acetondampkamer (100% C₃H₆O) gedurende 50 minuten geplaatst, waarna oppervlak glad en glanzend was*
Bevestigd met 3M dubbelzijdig kleeftape.
Resultaat; visueel zie foto's
Kan nu op de tast met behoud van het zicht op de weg functies in- en uitschakelen.
"Toevallig" functies in- en uitschakelen is verleden tijd.
* Gebruikte RVS rookoventje waarin ik 100 ml 100% C₃H₆O goot en wanden middels magneetjes met keukenpapier bekleedde.
** https://www.rapiddirect.com/nl/blog/abs-acetone-
smoothing/
facelift (april 2025)Patrick80 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 15:53:
@Edje040 heb je een facelift of
Ik had alleen de optie van €29 en dat was ook voor kaartupdates. de auto begon ook gelijk de kaartupdates te downloaden nadat ik het had aangeschaft. De optie van €89 staat er in de store ook niet bij.Patrick80 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 09:36:
Zoals ik het lees is de 29,- alleen voor infotainment update en niet kaartupdates die is wel 89,- voor 2 updates
[Afbeelding]
Ik gebruik inderdaad ook beide. Voor die €29 (die ik ook nog kan declareren) hoefde ik niet lang na te denken.Franciesco schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 11:01:
Mijn ervaring is tot nu toe dat de navi best goed werkt. Ja, soms doet hij wel eens rare dingen, maar in zijn algemeenheid gaat het toch goed bij mij. Als ik de zaken niet helemaal vertrouw wil ik Google maps nog wel eens er naast gebruiken (niet via carplay, maar "los" op de smartphone).
Ik heb deze pas moeten laten vervangen in de garage wegens een terugroepactie van KIA op mijn EV6 GT 2026. Dat was 10 min werk blijkbaar en de auto bleef op de parking staan. Dus ik denk dat die nog simpel te vervangen zijn als je de juiste stukken kan vinden.Hobbit13 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:50:
Erger me een beetje aan de stoel koeling/verwarmingstiptoetsjes. Heb regelmatig onbedoeld de stuurverwarming aan staan. Sommige EV6'en hebben fysieke knoppen ipv de tiptoetsjes.
[Afbeelding: EV6 buttons (93300CV200)]
Weet iemand of die onderdelen uitwisselbaar zijn? En of de pre/facelift versies gelijke knopjes hebben. Zo op het oog lijken ze gelijk, maar kan natuurlijk zijn dat het aangemeld moet worden oid.
Is dit dan ook OTA updates?Edje040 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 11:39:
[...]
Kijk regelmatig in de KIA Connect Store. Met enige regelmaat is het in de aanbieding. Ik heb het vorige week aangeschaft voor €29 (Vehicle Lifetime). Dat is dus incl. navigatie-updates. Nadat ik het aangeschaft heb begon hij gelijk met downloaden (MY25).
[Afbeelding]
"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates
Precies deze dag ook hetzelfde gehad op de terugweg van Frankrijk naar Nederland. Kon nog maar een paar laders langs de route vinden en ondertussen reden we Aire na Aire met laders voorbijElhovo schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 20:55:
Hoi allemaal! Ik wil even iets heel geks delen dat me vandaag overkwam tijdens een rit van Ljubljana naar Brescia.
Bij het plannen van de route in de autonavigatie zocht ik via de live zoekfunctie naar een lader. Die werd zonder problemen gevonden en ik voegde hem toe als eerste stop. Het probleem ontstond daarna: halverwege de rit bleef de navigatie me wel naar de coördinaten sturen, maar herkende het niet meer dat daar een lader stond. Tijdens de rest van de rit kon hij ook bijna geen enkele andere laadpaal in de regio vinden.
Toen ik aankwam en direct naast de lader van de eerste stop parkeerde, bleef de auto beweren dat er daar niets was. Exact hetzelfde gebeurde bij de tweede stop: de live zoekfunctie was de rest van de rit helemaal dood.
Gezien de gang van zaken is de enige logische conclusie dat de online database met laders halverwege de rit is uitgevallen en niet meer opnieuw is verbonden. Het lijkt erop dat de navigatie stilswijgend is overgeschakeld op een super onvolledige lokale database, zonder te waarschuwen dat de verbinding verbroken was.
Heeft iemand anders dit de laatste tijd ook meegemaakt?
Yep. Juist daarom heb ik het aangeschaft. Heb niet zo'n zin in dat gedoe met een USB.
Zou je dit kunnen meiden bij Kia support? Ik ben er mee bezig en de indruk wordt gewekt dat het iets is met het navi systeem en niet met de online DB. Als er meer meldingen komen gaan ze misschien beter hun best doen.kraaknogschaak schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 16:34:
[...]
Precies deze dag ook hetzelfde gehad op de terugweg van Frankrijk naar Nederland. Kon nog maar een paar laders langs de route vinden en ondertussen reden we Aire na Aire met laders voorbij. Nu was het gelukkig rustig genoeg dat je op de bonnefooi kon laden, maar normaal vind ik het wel lekker om ook even goed te kijken naar aantal laders en aantal bezet e..d. .Dat mocht de bijrijder dit keer met apps gaan uitzoeken.
Hoe zit het met de chargers van Kia Charge? Staan die er wel nog op of zijn die eveneens getroffen?kraaknogschaak schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 16:34:
[...]
Precies deze dag ook hetzelfde gehad op de terugweg van Frankrijk naar Nederland. Kon nog maar een paar laders langs de route vinden en ondertussen reden we Aire na Aire met laders voorbij. Nu was het gelukkig rustig genoeg dat je op de bonnefooi kon laden, maar normaal vind ik het wel lekker om ook even goed te kijken naar aantal laders en aantal bezet e..d. .Dat mocht de bijrijder dit keer met apps gaan uitzoeken.
De app vindt de laders wel, maar de navi in de auto niet. Het moet bijna wel iets zijn met een API of dat er bij sommigen onbedoeld een filter in de query zit.Bram_GT schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 21:33:
[...]
Hoe zit het met de chargers van Kia Charge? Staan die er wel nog op of zijn die eveneens getroffen?
Kia chargers? Die heb ik nog nooit gezien. Waar?Bram_GT schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 21:33:
[...]
Hoe zit het met de chargers van Kia Charge? Staan die er wel nog op of zijn die eveneens getroffen?
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Nou, bij mij is de charger-data inmiddels ook (weer?) de weg kwijt. Het gekke is, als je de split screen rechts op chargers hebt staan, dan is de dichtstbijzijnde charger (in het rechter deel van het scherm) helemaal OK zowel qua aantal stalls als qua beschikbaarheid. Druk ik dan op "meer" dan krijg ik een lijst met chargers in de omgeving, en van deze lijst klopt werkelijk helemaal niets. Ook de charger die in het rechter deel van het scherm correct wordt weergegeven, staat in die lijst links met zwaar outdated info. In mijn geval : ionity charger met 6 stalls staat rechts met 6 stalls waarvan 3 beschikbaar (info is 100% correct) en diezelfde charger staat in de lijst na het klikken van "meer" als een locatie met 3 stalls waarvan 2 beschikbaar.Elhovo schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 07:08:
[...]
De rest van de online diensten zoals idd route planning of verkeerssituaties werkt normaal. Ook de app werkt gewoon. Dit is duidelijk een probleem met de online data mbt laadpunten.
Klopt de info voor de dichtstbijzijnde charger in het rechter scherm bij jou ook? Ik vind diverse meldingen hierover online, met ook allerlei oplossingen. So far :
GEEN oplossing (voor mij dan):
- reset pinhole 10 sec
- remove/add vehicle to KIA connect
- reset pinhole tot logo verschijnt
- verander sorteervolgorde lijst van laders
- plan route en zet laders "langs de route" aan ipv nabij locatie
- veeg over kaart totdat je een paar km verderop bent en dan zoeken in omgeving
- update opnieuw uitvoeren
Nog proberen:
- volledige reset infotainment (dit zorgt voor verlies van info zoals home, favorites etc)
Met de juiste zoektermen komen de meeste AI zoekbots met de opmerking dat dit een veel voorkomend issue is na de Juli-update van het navigatiesysteem ( KIA EV6 july update charger list issue).
Iemand de volledige reset van de navigatie al geprobeerd? Zo niet, ga ik het morgen wel gokken. Ik heb toch niet zoveel favorieten etc opgeslagen in de navigatie.
Whatever
Ik ben op vakantie dus heb alleen reset infotainment (via de pin hole) en een setting voor POI in Nav setup. Dat laatste was me geadviseerd door een agent via Kia Support.DigiK-oz schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:58:
[...]
Nou, bij mij is de charger-data inmiddels ook (weer?) de weg kwijt. Het gekke is, als je de split screen rechts op chargers hebt staan, dan is de dichtstbijzijnde charger (in het rechter deel van het scherm) helemaal OK zowel qua aantal stalls als qua beschikbaarheid. Druk ik dan op "meer" dan krijg ik een lijst met chargers in de omgeving, en van deze lijst klopt werkelijk helemaal niets. Ook de charger die in het rechter deel van het scherm correct wordt weergegeven, staat in die lijst links met zwaar outdated info. In mijn geval : ionity charger met 6 stalls staat rechts met 6 stalls waarvan 3 beschikbaar (info is 100% correct) en diezelfde charger staat in de lijst na het klikken van "meer" als een locatie met 3 stalls waarvan 2 beschikbaar.
Klopt de info voor de dichtstbijzijnde charger in het rechter scherm bij jou ook? Ik vind diverse meldingen hierover online, met ook allerlei oplossingen. So far :
GEEN oplossing (voor mij dan):
- reset pinhole 10 sec
- remove/add vehicle to KIA connect
- reset pinhole tot logo verschijnt
- verander sorteervolgorde lijst van laders
- plan route en zet laders "langs de route" aan ipv nabij locatie
- veeg over kaart totdat je een paar km verderop bent en dan zoeken in omgeving
- update opnieuw uitvoeren
Nog proberen:
- volledige reset infotainment (dit zorgt voor verlies van info zoals home, favorites etc)
Met de juiste zoektermen komen de meeste AI zoekbots met de opmerking dat dit een veel voorkomend issue is na de Juli-update van het navigatiesysteem ( KIA EV6 july update charger list issue).
Iemand de volledige reset van de navigatie al geprobeerd? Zo niet, ga ik het morgen wel gokken. Ik heb toch niet zoveel favorieten etc opgeslagen in de navigatie.
IK heb inmiddels een ticket geopend en zou iedereen aanraden dat ook te doen via chat op https://update.kia.com/EU/EN/cs/qna
Ik denk dat je dat eerder moet zien als chargers die door het Kia Charge-netwerk erkend of geregistreerd zijn.HansAuutB schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 00:08:
[...]
Kia chargers? Die heb ik nog nooit gezien. Waar?
Hoewel, bij een van de lokale Kia dealers staan er ook enkele snelladers op de parking maar ik ben eigenlijk nog nooit kijken wat voor sticker daar opzit.
https://kiacharge.com/web/nl/kia-be
Vandaag bij Tesla Badhoevedorp geladen bij 500kW (de 1e in NL) paal als proef.
Gestart bij 56%.
De snelheid was al gauw 196kWh.
Dus korte tijd laden bij Tesla komt er aan. Hopelijk gaat de uitrol nu snel.
Gestart bij 56%.
De snelheid was al gauw 196kWh.
Dus korte tijd laden bij Tesla komt er aan. Hopelijk gaat de uitrol nu snel.
Hallo allemaal. Na de vorige posts over OTA op KIA connect met korting wou ik ook eens kijken. Ik heb de auto sinds januari 26 en heb al enkele OTA updates gehad. Bij mij is die optie op KIA connect grayed out. Er staat gratis tot 2033 voor beide OTA updates. Hebben ze dat verandert?
[ Voor 4% gewijzigd door Bogey555 op 16-08-2026 11:04 ]
Misschien type (GT) gebonden?Bogey555 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 11:03:
Hallo allemaal. Na de vorige posts over OTA op KIA connect met korting wou ik ook eens kijken. Ik heb de auto sinds januari 26 en heb al enkele OTA updates gehad. Bij mij is die optie op KIA connect grayed out. Er staat gratis tot 2033 voor beide OTA updates. Hebben ze dat verandert?
Zou kunnen maar ze hebben daar alleszins niks van gezegd bij aankoop. Leuke verassing dan
Het is bij mij opgelost door een Reconfigure te doen van Kia Connect. Ga naar het Setup scherm (in de auto) > Kia Connect > Reconfigure.kraaknogschaak schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 16:34:
[...]
Schijnbaar wordt dan een API key of zo opnieuw gegenereerd. Het duurde maar een paar seconden. Ik heb daarna enkele bestemmingen aangegeven die ik in de afgelopen weken heb aangedaan en waar de aanwezige chargers niet werden getoond. Na de her-configuratie worden de laadpunten weer keurig weergegeven.
Ik heb twee weken geleden via de leasemaatschappij 4 nieuwe banden laten plaatsen. Keuze in merk en type had ik niet en er zijn banden van Michelin onder gekomen met type e-Primacy. Dit betreft de variant zonder akoestisch dempingsmateriaal omdat dit type band in de maat voor een Kia EV6 niet geproduceerd wordt heb ik mij laten uitleggen.
Het is voor de Kia EV6 de meest ongelukkige keuze die gemaakt kon worden wat mij betreft want er komt mij toch een bak herrie binnen in het interieur. Ben nu al naar twee ritten met oorsuizingen en lichte hoofdpijn uit de auto gestapt vanwege het geluid wat binnenkomt.
Daarnaast is de auto wat bonkiger geworden en ik vermoedt dat dit komt, inclusief de herrie, door het harde rubber wat wellicht zorgt voor minder slijten van de band en meer efficiëntie. Het prettig en comfortabel rijden is helaas geheel verdwenen.
Gisteren de leasemaatschappij een brief gestuurd met verzoek tot oplossing omdat ik nog 80.000 kilometer door moet en dat gaat wat mij betreft niet lukken op deze manier.
Iemand ervaring met soortgelijke verschijnselen en wellicht tips voor banden die stil zijn, zodat ik voorbereid ben op de komende dagen als ze reageren?
Het is voor de Kia EV6 de meest ongelukkige keuze die gemaakt kon worden wat mij betreft want er komt mij toch een bak herrie binnen in het interieur. Ben nu al naar twee ritten met oorsuizingen en lichte hoofdpijn uit de auto gestapt vanwege het geluid wat binnenkomt.
Daarnaast is de auto wat bonkiger geworden en ik vermoedt dat dit komt, inclusief de herrie, door het harde rubber wat wellicht zorgt voor minder slijten van de band en meer efficiëntie. Het prettig en comfortabel rijden is helaas geheel verdwenen.
Gisteren de leasemaatschappij een brief gestuurd met verzoek tot oplossing omdat ik nog 80.000 kilometer door moet en dat gaat wat mij betreft niet lukken op deze manier.
Iemand ervaring met soortgelijke verschijnselen en wellicht tips voor banden die stil zijn, zodat ik voorbereid ben op de komende dagen als ze reageren?
Twee maanden terug mijn 2 Kumho achterbanden laten vervangen door Michelin e-Primacy. Ik vind de auto er juist stiller en comfortabeler van is geworden. Mijn indruk is dat de Kumho voorbanden nu juist het meeste geluid door aan het interieur, zelfs wat een beetje op cupping lijkt. Misschien is de ervaring afhankelijk van de banden die er voorheen op de auto lagen?petertenboer schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 08:49:
Ik heb twee weken geleden via de leasemaatschappij 4 nieuwe banden laten plaatsen. Keuze in merk en type had ik niet en er zijn banden van Michelin onder gekomen met type e-Primacy. Dit betreft de variant zonder akoestisch dempingsmateriaal omdat dit type band in de maat voor een Kia EV6 niet geproduceerd wordt heb ik mij laten uitleggen.
Heb je de bandenspanning al gecheckt? De bandenservice hier gooit alles standaard op 3 bar, mooi verdienmodel en rijdt als karrewielen.petertenboer schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 08:49:
failure is the only option
Dank voor je reactie.Mjas schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 08:59:
[...]
Twee maanden terug mijn 2 Kumho achterbanden laten vervangen door Michelin e-Primacy. Ik vind de auto er juist stiller en comfortabeler van is geworden. Mijn indruk is dat de Kumho voorbanden nu juist het meeste geluid door aan het interieur, zelfs wat een beetje op cupping lijkt. Misschien is de ervaring afhankelijk van de banden die er voorheen op de auto lagen?
Het geluid bij mij komt ook uit de voorkant van de auto. Blij voor je dat het bij jou stiller lijkt geworden 👍🏻
Dank voor je reactie.Phusebox schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 09:15:
[...]
Heb je de bandenspanning al gecheckt? De bandenservice hier gooit alles standaard op 3 bar, mooi verdienmodel en rijdt als karrewielen.
Klopt, die heb ik zelf aangepast naar 2,5 Bar want ze stonden op 2,9 Bar toen ik de auto afhaalde. Dat scheelde al, maar het is wat mij betreft nog steeds drama vergeleken bij de zachte Nexen banden die er onder vandaan kwamen.
Ok ja ik heb zelf ook Kumho in de zomer. In de winter rijdt ik Michelin Crossclimate, en die zijn een stuk "comfortabeler". Denk dat ik daar na over ga het hele jaar als de Kumhos na deze zomer op zijn.petertenboer schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 09:23:
[...]
Dank voor je reactie.
Klopt, die heb ik zelf aangepast naar 2,5 Bar want ze stonden op 2,9 Bar toen ik de auto afhaalde. Dat scheelde al, maar het is wat mij betreft nog steeds drama vergeleken bij de zachte Nexen banden die er onder vandaan kwamen.
Vervelend om te horen. Kun je de leasemaatschappij niet vragen om weer Nexen banden te plaatsen?petertenboer schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 08:49:
Zelf heb ik sinds aflevering van de EV6 Continental AllSeasonContact 2 banden en die bevallen mij erg goed. Let op de 2 in de naam want zonder de 2 is het de eerste versie van die band en die rijdt en klinkt weer anders kan ik uit ervaring zeggen. De dealer had namelijk per ongeluk Continental AllSeasonContact er onder gezet en die zijn later vervangen door Continental AllSeasonContact 2 en dat is al een wereld van verschil in comfort en geluid.
Bevallen inderdaad super (Continental AllSeasonContact 2) de monteurs van de Kwikfit waren ook erg te spreken over deze specifieke banden.Sonicfreak schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 11:45:
[...]
Vervelend om te horen. Kun je de leasemaatschappij niet vragen om weer Nexen banden te plaatsen?
Zelf heb ik sinds aflevering van de EV6 Continental AllSeasonContact 2 banden en die bevallen mij erg goed. Let op de 2 in de naam want zonder de 2 is het de eerste versie van die band en die rijdt en klinkt weer anders kan ik uit ervaring zeggen. De dealer had namelijk per ongeluk Continental AllSeasonContact er onder gezet en die zijn later vervangen door Continental AllSeasonContact 2 en dat is al een wereld van verschil in comfort en geluid.
Diezelfde ervaring had ik ook met de eNiro.petertenboer schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 08:49:
Ik heb nu Continental zomerbanden via de dealer.
Ben nu al in discussie met de LM over de winterbanden, want met Michelin ga ik echt niet rijden.
Maar gezien de historie ga ik die discussie echt wel winnen met de kilometers die ik wekelijks moet rijden 😁
GerkeP
Ik had voorheen Continental AllSeasonContact (voor EV's), en sinds een maand of twee Vredestein Quatrac Pro EV. Beide zijn niet de stilste banden, maar zeker niet wat jij omschrijft. Overigens heeft de privé-Fiat 500e ook Vredestein Quatrac Pro EV, en dat bevalt ook prima voor wat t moet doen.petertenboer schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 08:49:
...
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Heeft iemand de Goodyear Efficient Grip Performance 2 al geprobeerd op de EV6? Ik had deze op de e-Niro en ze bevielen uitstekend. Moet zeggen dat de Kumhos die standaard op de auto geleverd worden me ook wel bevallen maar ik heb het idee dat ze wat slijtgevoeliger zijn dan de GY.
Ik ga zelf waarschijnlijk voor de Hankook iON FlexClimate.
Mijn volgende setje (prive geen lease) wordt waarschijnlijk de "Nokian Seasonproof 2" en dan de versie met foam "silentdrive".
(Ik heb nu Michelin Cross Climates eronder zitten (90000 km) maar die lijken gecupt te zijn dus het is nu wat gehoriger helaas)
(Ik heb nu Michelin Cross Climates eronder zitten (90000 km) maar die lijken gecupt te zijn dus het is nu wat gehoriger helaas)
Wat 90k met all seasons?aprofet schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 18:41:
Mijn volgende setje (prive geen lease) wordt waarschijnlijk de "Nokian Seasonproof 2" en dan de versie met foam "silentdrive".
Die hebben dan weinig all season nut meer denk ik aangezien ze onder de 4mm niet meer geschikt zijn voor winterse omstandigheden en onder 3mm voor natte omstandigheden.
Die van mij zitten na 45k op 5mm.
Heb jij 2WD?Phusebox schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 18:53:
[...]
Wat 90k met all seasons?
Die hebben dan weinig all season nut meer denk ik aangezien ze onder de 4mm niet meer geschikt zijn voor winterse omstandigheden en onder 3mm voor natte omstandigheden.
Ik heb 4WD , wellicht dat dat gelijkmatiger slijt, ze worden in ieder geval voor de winter vervangen, nu op 3,5 mm
Zouden ze eerder nog meer slijten lijkt me. Zijn uiteraard gewisseld en allemaal 5mm rondom.aprofet schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 20:02:
[...]
Heb jij 2WD?
Ik heb 4WD , wellicht dat dat gelijkmatiger slijt, ze worden in ieder geval voor de winter vervangen, nu op 3,5 mm
Heb ik ook Phuse, zitten er nu 15:000 km onder en vind ik een perfecte heel erg stille band!!Phusebox schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 17:08:
Ik ga zelf waarschijnlijk voor de Hankook iON FlexClimate.
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW. Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Zie wel dat ze net zo duur zijn als Michelin en stuk duurder dan Pirelli.marc4547 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 06:32:
[...]
Heb ik ook Phuse, zitten er nu 15:000 km onder en vind ik een perfecte heel erg stille band!!
Garages hier in de buurt zijn helemaal absurd. Vorig jaar een band lek gereden, moest 285 euro betalen voor 1 Michelin band.
Heb deze gisteren besteld, als het goed is komt hij volgende week al binnen.Tomba schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 17:14:
[..]
Ik overweeg nu deze oplossing want om nu alsnog een laadkabel aan te sluiten voelt een beetje knudde ;)
Jammer dat het nog meer glossy plastic toevoegt. Ben benieuwd naar de resultaten.Tomba schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:15:
[...]
Heb deze gisteren besteld, als het goed is komt hij volgende week al binnen.
Ja das inderdaad wel minder. Ik ga kijken of ik het bestaande rubbertje kan re-usen. Heb nu een kabel in de USB-C zitten tbv opladen das ook niet ideaal. Wat wel ideaal is, is dat Carplay nu elke keer werkt.Phusebox schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:20:
[...]
Jammer dat het nog meer glossy plastic toevoegt. Ben benieuwd naar de resultaten.
Deze ga ik echt niet missen, heb de auto echt vervloekt hierom.
Gelukkig is dat een van de issues die ik niet heb. Ik heb de dongle juist weggegooid omdat ik daar gek van werd. Was het dorp al uit voordat Android Auto geladen werd en als ik op de bank zit ging die random connecten met die dongle. (Elke keer als de auto een update op de achtergrond deed, of iemand de deuren open had gedaan, gaat de stroom erop en begon ie weer te verbinden. Aangezien ik daar routines aan gekoppeld heb is dat super irritant).Tomba schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:34:
[...]
Ja das inderdaad wel minder. Ik ga kijken of ik het bestaande rubbertje kan re-usen. Heb nu een kabel in de USB-C zitten tbv opladen das ook niet ideaal. Wat wel ideaal is, is dat Carplay nu elke keer werkt. [Afbeelding] Deze ga ik echt niet missen, heb de auto echt vervloekt hierom.
Dat en het niet opladen.
ik heb de lamtto carplay dongle en ben daar redelijk tevreden over. Ik merkte alleen laatst toen ik een keer met de kabel verbond dat de resolutie anders is. Met kabel 3 widgets, met dongle slechts 2. (niet dat widgets nou zo belangrijk zijn, maar het is een snele manier om te zien of de hogere resolutie beschikbaar is)
Zijn er dongles die de volledige resolutie ondersteunen?
Ik zie met mijn dongle (Tomba in "Het grote Kia EV6 topic" ) geen verschilmediumdry schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:05:
ik heb de lamtto carplay dongle en ben daar redelijk tevreden over. Ik merkte alleen laatst toen ik een keer met de kabel verbond dat de resolutie anders is. Met kabel 3 widgets, met dongle slechts 2. (niet dat widgets nou zo belangrijk zijn, maar het is een snele manier om te zien of de hogere resolutie beschikbaar is)
Ik had hiervoor de Continental All Seasons, na 100K gewoon nog 4,5mm profiel op de achterbanden 😉 Voorbanden hadden nog bijna 6 mmPhusebox schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 18:53:
[...]
Wat 90k met all seasons?
Ligt ook aan je rijstijl natuurlijk.
Maar de afgelopen winter heeft mij toch wel weer geleerd dat All season het net niet zijn.
Zeker niet bij ons in het hoge noorden met al die landweggetjes
GerkeP
Tjeemig, wat een prestatie.GerkeP schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:07:
[...]
Ik had hiervoor de Continental All Seasons, na 100K gewoon nog 4,5mm profiel op de achterbanden 😉 Voorbanden hadden nog bijna 6 mm
Maar de afgelopen winter heeft mij toch wel weer geleerd dat All season het net niet zijn.
Ik heb de fabrieksbanden bij 53k laten vervangen (voor had nog iets verder gekund, maar wilde over naar all-seasons) en was daar al heel blij mee.
Bij m'n ices kwam ik nooit verder dan 35k.
Ik kwam hier in het zuiden goed weg met mijn Michelins, ook toen er begin van het jaar die enorme sneeuwval was.GerkeP schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:07:
[...]
Ik had hiervoor de Continental All Seasons, na 100K gewoon nog 4,5mm profiel op de achterbanden 😉 Voorbanden hadden nog bijna 6 mm
Ik rij super rustig naar mijn idee. Bijna nooit hard optrekken. En Michelins zouden juist langer mee moeten gaan.
Bedenk wel dat draadloos laden, zeker in combinatie met Android Auto/Carplay zorgt voor flinke opbouw van warmte. Mijn telefoons vonden dat stuk voor stuk erg lastig. Ze worden heet, melding dat ze moeten afkoelen tot bijna niet aan te raken.Tomba schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:34:
[...]
Ja das inderdaad wel minder. Ik ga kijken of ik het bestaande rubbertje kan re-usen. Heb nu een kabel in de USB-C zitten tbv opladen das ook niet ideaal. Wat wel ideaal is, is dat Carplay nu elke keer werkt. [Afbeelding] Deze ga ik echt niet missen, heb de auto echt vervloekt hierom.
Daarom dus de QI2 lader aangeschaft met ingebouwde koelingBitaktus19 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:38:
[...]
Bedenk wel dat draadloos laden, zeker in combinatie met Android Auto/Carplay zorgt voor flinke opbouw van warmte. Mijn telefoons vonden dat stuk voor stuk erg lastig. Ze worden heet, melding dat ze moeten afkoelen tot bijna niet aan te raken.
[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 18-08-2026 14:33 ]
Mijn EV6 gekocht met 24k op de teller, en er gelijk nieuwe banden op moeten zetten, achter waren op, en voor bijna (3.5mm). Eerste rit naar huis heel stuk voluit over de 31 net over de grens, en alsnog lager verbruik dan gemiddeld sinds nieuw...HansAuutB schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:13:
[...]
Tjeemig, wat een prestatie.
Ik heb de fabrieksbanden bij 53k laten vervangen (voor had nog iets verder gekund, maar wilde over naar all-seasons) en was daar al heel blij mee.
Bij m'n ices kwam ik nooit verder dan 35k.
Hoop wat langer te doen met de Vredenstein Quatrac die er nu onder liggen. Ze zijn helaas wel duidelijk minder stil dan de Continentals die er op lagen bij de proefrit. Vooral bij slecht wegdek komt er veel meer geluid uit de voortrein.
Vredestein is tegenwoordig ook echt wel een B- of zelfs C-merk geworden helaas.Hobbit13 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:04:
[...]
Mijn EV6 gekocht met 24k op de teller, en er gelijk nieuwe banden op moeten zetten, achter waren op, en voor bijna (3.5mm). Eerste rit naar huis heel stuk voluit over de 31 net over de grens, en alsnog lager verbruik dan gemiddeld sinds nieuw...
Hoop wat langer te doen met de Vredenstein Quatrac die er nu onder liggen. Ze zijn helaas wel duidelijk minder stil dan de Continentals die er op lagen bij de proefrit. Vooral bij slecht wegdek komt er veel meer geluid uit de voortrein.
Is vrij eenvoudig. Een kabeltje met een connector en verder wip je hem er zo uit. Heb die van mij al paar keer eruit gehad om te repareren zelf.Elhovo schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:30:
[...]
Is het lastig qua inbouw? Betere vraag is eigenlijk: hoe krijg je de originele lader eruit?
[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 18-08-2026 21:17 ]
Ik ben altijd vreselijk bang dat ik iets beschadig. Maar dus een schroevendraaier eronder en omhoog wippen?Phusebox schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 21:17:
[...]
Is vrij eenvoudig. Een kabeltje met een connector en verder wip je hem er zo uit. Heb die van mij al paar keer eruit gehad om te repareren zelf.
Ik heb van die kunststof tools er voor maar met een schroevendraaier kan ook als je het voorzichtig doet. Staat ook vast wel een video op YouTube.Elhovo schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 21:22:
[...]
Ik ben altijd vreselijk bang dat ik iets beschadig. Maar dus een schroevendraaier eronder en omhoog wippen?
In de huls waarin je de afneembare trekhaak steekt hoort een plastic kapje (afsluitdop, afdekkap).
Ik ben die kwijt, weet iemand of die nog ergens te bestellen is? Kia heeft hem in ieder geval niet in de webshop staan.
Ik ben die kwijt, weet iemand of die nog ergens te bestellen is? Kia heeft hem in ieder geval niet in de webshop staan.
Geen idee want heb m nog niet maar als je op de 'Click here for installation instruction' link had geklikt had je deze gevonden:Elhovo schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:30:
[...]
Is het lastig qua inbouw? Betere vraag is eigenlijk: hoe krijg je de originele lader eruit?
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0822/0305/0209/files/Installation_Instructions_39989ed6-0130-4d84-89a0-45c55cbd07ad.pdf?v=1777780019
Phuse ik heb voor 4 stuks iets van 670 betaald inclusief balanceren en montage.Phusebox schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 08:38:
[...]
Zie wel dat ze net zo duur zijn als Michelin en stuk duurder dan Pirelli.
Garages hier in de buurt zijn helemaal absurd. Vorig jaar een band lek gereden, moest 285 euro betalen voor 1 Michelin band.
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW. Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Banden zullen net als alles wel duurder zijn geworden.marc4547 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 06:23:
[...]
Phuse ik heb voor 4 stuks iets van 670 betaald inclusief balanceren en montage.
Ik heb 4 jaar geleden om en nabij de 1200 betaald voor de set Michelin CrossClimate 2 plus monteren.
Dat ding zit met tape vast? Waarom hebben ze niet gewoon diezelfde uitsparingen gebruikt als de originele lader.Tomba schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 23:02:
[...]
Geen idee want heb m nog niet maar als je op de 'Click here for installation instruction' link had geklikt had je deze gevonden:
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0822/0305/0209/files/Installation_Instructions_39989ed6-0130-4d84-89a0-45c55cbd07ad.pdf?v=1777780019
Overigens is mijn lader compleet anders dan die in de handleiding.
Mmm, zie dat de bovenkant van hard plastic is. Dat gaat vlgs mij vreselijk rammelen als de telefoon erop ligt.Tomba schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 23:02:
[...]
Geen idee want heb m nog niet maar als je op de 'Click here for installation instruction' link had geklikt had je deze gevonden:
Zou er geen magneet in zitten?Elhovo schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 07:46:
[...]
Mmm, zie dat de bovenkant van hard plastic is. Dat gaat vlgs mij vreselijk rammelen als de telefoon erop ligt.
Ben wel benieuwd of hij nog werkt als je de originele rubberen mat er weer tussen legt.
Misschien even de dealer bellen? Of bij een auto onderdelenshop langs gaan?markruys schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 22:35:
In de huls waarin je de afneembare trekhaak steekt hoort een plastic kapje (afsluitdop, afdekkap).
Op internet zie ik deze afdekdoppen wel te koop staan. Die van Westfalia lijkt er op maar ik weet niet of deze daadwerkelijk past.
Heeft gewoon MagSafe dus dat zal meevallen. Op Reddit is men zeer positief (dat was ook de reden dat ik het aandurfde)Elhovo schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 07:46:
[...]
Mmm, zie dat de bovenkant van hard plastic is. Dat gaat vlgs mij vreselijk rammelen als de telefoon erop ligt.
Die laadcurve van de EV6 blijft toch echt wel heel leuk. Je komt aan, plugt in en bent weer vertrokken terwijl de auto’s die er voor je stonden er nog steeds staan :-)Vraag me soms wel af wat de best behoorlijke temperatuurverschillen (36 min, 52 max, dus delta van 16 graden..) doen met de levensduur van de celllen… maar goed ook dat hoort er bij lijkt het:
Inderdaad, ook anno 2026 hoeft de EV6 zich niet te schamen voor zijn laadsnelheid en laadcurve.
Ik heb de optie om vrijdag een Kia Ev6 Gt line ex lease over te nemen voor 23500 euro. Hij heeft 190k kms op de teller en een Soh Aviloo van 93,6 procent. Als ik het vergelijk met het aanbod op marktplaats en de rest van internet dan is dat volgens mij een goede deal. Zijn er mensen met ervaringen van een tweedehands Ev6 of nog zaken waar ik op moet letten? Hij is dealer onderhouden uiteraard.
Hij heeft redelijk wat km gereden maar zou nog makkelijk veel kms mee moeten kunnen van wat ik begrijp. Ik ben van plan om hem ongeveer een jaar of 6 te gaan gebruiken voor woon werk en privé gebruik.
Hij heeft redelijk wat km gereden maar zou nog makkelijk veel kms mee moeten kunnen van wat ik begrijp. Ik ben van plan om hem ongeveer een jaar of 6 te gaan gebruiken voor woon werk en privé gebruik.
@Thejman1989 Ik heb in april een EV6 Air 58kwh met toen 185000km bij een dealer gekocht (gevonden via autoscout24). Het enige waar ik nu spijt van heb is dat ik niet wat meer heb uitgegeven voor het grotere batterijpakket en stoelventilatie (stoelverwarming en stuurverwarming zitten er wel in, maar ik haat die opties als ze per ongeluk aangezet worden, Vreselijke features.)
Er was 1 issue, een 3-weg klep in het koelsysteem voor het battery-pack. Die is onder garantie vervangen, maar door de hoge km stand betekent dat dat 60% betaald wordt voor het onderdeel. En dat onderdeel (een klein ding, half plastic, half metaal) was dus €1350!
Behalve dat alles perfect. Net vakantie gehad met 3500km gereden door 40 graden. Laden grotendeels probleemloos. Ik heb een aviloo test gedaan en kwam ook op 93%. Inmiddels 195500km op de teller.
Ik heb €18500 betaald. Als de GT line €23500 is voor het grotere batterypack, dan is dat zeker een goede deal. Als je er niet voor gaat, dan heb ik misschien nog wel interesse om in te ruilen als het voor een goede prijs kan
Er was 1 issue, een 3-weg klep in het koelsysteem voor het battery-pack. Die is onder garantie vervangen, maar door de hoge km stand betekent dat dat 60% betaald wordt voor het onderdeel. En dat onderdeel (een klein ding, half plastic, half metaal) was dus €1350!
Behalve dat alles perfect. Net vakantie gehad met 3500km gereden door 40 graden. Laden grotendeels probleemloos. Ik heb een aviloo test gedaan en kwam ook op 93%. Inmiddels 195500km op de teller.
Ik heb €18500 betaald. Als de GT line €23500 is voor het grotere batterypack, dan is dat zeker een goede deal. Als je er niet voor gaat, dan heb ik misschien nog wel interesse om in te ruilen als het voor een goede prijs kan
Om antwoord te geven op mijn eigen vraag: ja, de Variocage double S past in de EV6Franciesco schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 13:39:
Heeft iemand hier de Variocage double S hondenbench?
Volgens de website van Mimsafe moet hij in de EV6 passen. Maar praktijk ervaring is natuurlijk altijd prettig om te lezen.
Wellicht hebben anderen wat aan deze info.
:strip_exif()/f/image/UokBTSGLzx2c317fIfnS9lMU.jpg?f=fotoalbum_large)
(op de foto is de bench nog niet op de voor de EV6 maximaal uitgeschoven diepte ingesteld)
Kia Connect blijft hier in onze regio een drama met Vodafone.
Inmiddels heeft BYD het wel begrepen en heb ik daar de mogelijkheid om een eigen simkaart te plaatsen en alle functionaliteiten te gebruiken.
Kia geeft aan dat ze daar niets mee gaan doen.
Dus nu maar gaan proefrijden in de BYD Seal, eens kijken of dat een mooie vervanger gaat worden voor de EV6.
Jammer dat ze zo koppig zijn bij Kia, ik zeur niet, ik zeik niet, maar 80% van de tijd niet de beschikking hebben over de functionaliteit die ze aanbieden, is gewoon ruk.
Inmiddels heeft BYD het wel begrepen en heb ik daar de mogelijkheid om een eigen simkaart te plaatsen en alle functionaliteiten te gebruiken.
Dus nu maar gaan proefrijden in de BYD Seal, eens kijken of dat een mooie vervanger gaat worden voor de EV6.
Jammer dat ze zo koppig zijn bij Kia, ik zeur niet, ik zeik niet, maar 80% van de tijd niet de beschikking hebben over de functionaliteit die ze aanbieden, is gewoon ruk.
GerkeP
De functionaliteit an sich is al ruk, naar mijn idee, dus dan mis je slechts 80% van ruk functionaliteit. 😅GerkeP schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:25:
Als het werkt is er niets aan de hand en is het ok, dus dat valt wel mee.Phusebox schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:27:
[...]
De functionaliteit an sich is al ruk, naar mijn idee, dus dan mis je slechts 80% van ruk functionaliteit. 😅
Ellende is gewoon dat Vodafone, Orange, KPN en alles wat daar op leunt hier niet of nauwelijks werkt.
Odido is de enige waar we hier wel fatsoenlijk mee kunnen werken.
En ik betaal liever dan een eigen sim met databundel dan dat ik moet betalen voor iets wat niet werkt.
GerkeP
Ik begrijp niet waarom ze niet de mogelijkheid bieden om via wifi te verbinden. Zou de mogelijkheid bieden voor prijs differentiatie ook nog: OTA via 5G kost 40 euro per jaar, via wifi 25.GerkeP schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:29:
[...]
Als het werkt is er niets aan de hand en is het ok, dus dat valt wel mee.
Ellende is gewoon dat Vodafone, Orange, KPN en alles wat daar op leunt hier niet of nauwelijks werkt.
Odido is de enige waar we hier wel fatsoenlijk mee kunnen werken.
En ik betaal liever dan een eigen sim met databundel dan dat ik moet betalen voor iets wat niet werkt.
Kun je niet gewoon zelf de Vodafone simkaart eruit halen en vervangen voor een eigen simkaart? Of werkt het dan allemaal niet meer? Misschien kun je eens googlen of er meer mensen zijn die dit gedaan hebben?GerkeP schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:25:
Het lijkt mij nogal een dure grap om de auto in te ruilen omdat de Kia Connect in jouw regio geen goede verbinding heeft.
Dat werkt dus niet............Sonicfreak schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:00:
[...]
Kun je niet gewoon zelf de Vodafone simkaart eruit halen en vervangen voor een eigen simkaart? Of werkt het dan allemaal niet meer? Misschien kun je eens googlen of er meer mensen zijn die dit gedaan hebben?
Het lijkt mij nogal een dure grap om de auto in te ruilen omdat de Kia Connect in jouw regio geen goede verbinding heeft.
Ik ruil de auto niet in, ik moet deze binnenkort weer inleveren omdat ik aan de kilometers zit.
En met dit soort geneuzel en kortzichtigheid van een importeur ga ik natuurlijk kijken naar iets anders.
Prive hebben we nu een BYD Dolphin Surf, stuk kleiner, maar best bijzonder dat ik met mijn ruim 2 meter daar ook prima in kan zitten. Fijne auto, standaard voorzien van alle luxe en zelfs een warmtepomp. Die BYD heeft met een 17 kW kleiner accupakket een beter rijbereik dan de EV6.
Dus ik ga gewoon kijken naar een BYD Seal of Sealion.
Dat we de BYD Dolphin Surf hebben gekocht was ook niet de bedoeling, we wilden een Kia EV2, maar ook dat was een lastig iets, geen garanties over een levertijd, vaag gediscussieer over de inruil van onze Yaris Hybride en vanwege de levertijden geen vaste inruil willen afspreken.....
Al met al prima tevreden met de EV6, maar niet met de logheid en onduidelijkheden van Kia Nederland 😉
GerkeP
Ik begrijp het. Ik dacht even dat je de auto privé gekocht had, maar het is dus een (private?) leaseauto. Dan is je punt inderdaad logisch.GerkeP schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:17:
[...]
Dat werkt dus niet............
Ik ruil de auto niet in, ik moet deze binnenkort weer inleveren omdat ik aan de kilometers zit.
En met dit soort geneuzel en kortzichtigheid van een importeur ga ik natuurlijk kijken naar iets anders.
Prive hebben we nu een BYD Dolphin Surf, stuk kleiner, maar best bijzonder dat ik met mijn ruim 2 meter daar ook prima in kan zitten. Fijne auto, standaard voorzien van alle luxe en zelfs een warmtepomp. Die BYD heeft met een 17 kW kleiner accupakket een beter rijbereik dan de EV6.
Dat we de BYD Dolphin Surf hebben gekocht was ook niet de bedoeling, we wilden een Kia EV2, maar ook dat was een lastig iets, geen garanties over een levertijd, vaag gediscussieer over de inruil van onze Yaris Hybride en vanwege de levertijden geen vaste inruil willen afspreken.....
Al met al prima tevreden met de EV6, maar niet met de logheid en onduidelijkheden van Kia Nederland 😉
Toevallig zat ik zelf ook naar een Kia EV2 te kijken vanwege V2H, maar dat is nog niet mogelijk helaas. Alleen V2G zal waarschijnlijk binnenkort mogelijk zijn. Er is op dit moment een pilot met een selecte groep EV9 rijders.
Gewoon zakelijke lease, ik rijd 70K per jaar 😉
In oktober is de auto 2 jaar en staat de 140K er ongeveer op
GerkeP
Zo, dan rijd je behoorlijk veel.GerkeP schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:00:
Gewoon zakelijke lease, ik rijd 70K per jaar 😉
Ik rijd meestal de leasetijd van 5 jaar uit voordat ik aan de kilometers zit. Ik heb ook zakelijke lease.
Herkenbaar. Kia Nederland is gewoon een lompe trage stugge organisatie en veel dealers volgen dat voorbeeld. Bij mij is het ook eens Kia maar na deze voorlopig niet meer.GerkeP schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:17:
[...]
Dat werkt dus niet............
Tja, woon-werk is al 400 kilometer totaal, dan nog een keer naar een klant toe in de week, waar ik ook 600 kilometer aantik.Sonicfreak schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:56:
[...]
Zo, dan rijd je behoorlijk veel.
Ik rijd meestal de leasetijd van 5 jaar uit voordat ik aan de kilometers zit. Ik heb ook zakelijke lease.
Privekilometers ook zo'n 400 kilometer per week.
Dan gaat het hard 😁
Maar we wonen natuurlijk fantastisch hier in Friesland, blij dat ik weer vertrokken ben uit de Randstad
[ Voor 11% gewijzigd door GerkeP op 21-08-2026 13:44 ]
GerkeP
@mediumdry bedankt voor je reactie, dat heeft me wel geholpen! Ik heb hem uiteindelijk zelf meegenomen en het rijd echt heerlijk dus wel blij mee tot zover! Wel wat steenslag maar had al gezien dat ze hier niet zo goed tegen beschermd zijn. Uiteindelijk vind ik de ervaring aan de binnenkant ook het belangrijkst.
Ik heb het al eerder hier gemeld, maar sinds een aantal maanden is de GPS positie van mijn auto onbetrouwbaar. Het kan zelfs meer dan een kilometer afwijken van mijn werkelijke positie. De afwijking is ook niet constant, waardoor de navigatie continue aan het herberekenen is. Daardoor is dus de hele navigatie onbruikbaar.
Ook als ik mijn telefoon via CarPlay gebruik, neemt deze de GPS positie over van de auto, waardoor ik dus ook niet via CarPlay kan navigeren. Mijn telefoon los gebruiken kan wel, maar ik heb geen telefoonhouder in de auto (was voorheen niet nodig).
Ik heb gisteren een video gemaakt tijdens de terugreis van vakantie een video gemaakt van het probleem: YouTube: 23 August 2026
Het gekke is dat tijdens de laatste twee uur van dit rit de navigatie zonder problemen heeft gewerkt.
Ik heb ook al eens gegoogled op dit probleem en toen kwam ik een Kia forum topic tegen waarin meer mensen dit probleem hadden en voor hen leek de oplossing om de accu een korte tijd te ontkoppelen. Dat heb ik voor de vakantie ook geprobeerd, maar heeft dus duidelijk het probleem niet opgelost.
ik heb dit probleem voor de vakantie bij de Van Mossel garage gemeld om tijdens een onderhoudsbeurt naar te kijken, maar ze hebben niet meer gedaan dan een infotainment update. Ik vraag me af of het zin heeft om naar een andere garage te gaan?
Herkent iemand dit probleem?
Ook als ik mijn telefoon via CarPlay gebruik, neemt deze de GPS positie over van de auto, waardoor ik dus ook niet via CarPlay kan navigeren. Mijn telefoon los gebruiken kan wel, maar ik heb geen telefoonhouder in de auto (was voorheen niet nodig).
Ik heb gisteren een video gemaakt tijdens de terugreis van vakantie een video gemaakt van het probleem: YouTube: 23 August 2026
Het gekke is dat tijdens de laatste twee uur van dit rit de navigatie zonder problemen heeft gewerkt.
Ik heb ook al eens gegoogled op dit probleem en toen kwam ik een Kia forum topic tegen waarin meer mensen dit probleem hadden en voor hen leek de oplossing om de accu een korte tijd te ontkoppelen. Dat heb ik voor de vakantie ook geprobeerd, maar heeft dus duidelijk het probleem niet opgelost.
ik heb dit probleem voor de vakantie bij de Van Mossel garage gemeld om tijdens een onderhoudsbeurt naar te kijken, maar ze hebben niet meer gedaan dan een infotainment update. Ik vraag me af of het zin heeft om naar een andere garage te gaan?
Herkent iemand dit probleem?
Xbox Live: Chevalric
Hoeveel satellieten ziet ie als de locatie niet klopt? Zou in ‘GPS info’ te zien moeten zijn volgens Google AI.
Ik heb iets vergelijkbaars gehad bij mijn vorige auto, daar had het te maken met matige ontvangst, antenne zat daar in de kofferklep, en de kabel er naar toe kon kennelijk niet zo goed tegen het buigen. (DS5, geen EV6!)
Ik heb iets vergelijkbaars gehad bij mijn vorige auto, daar had het te maken met matige ontvangst, antenne zat daar in de kofferklep, en de kabel er naar toe kon kennelijk niet zo goed tegen het buigen. (DS5, geen EV6!)
Ruim genoeg voor positiebepaling, een stuk of 10-12.Hobbit13 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 21:28:
Hoeveel satellieten ziet ie als de locatie niet klopt? Zou in ‘GPS info’ te zien moeten zijn volgens Google AI.
Xbox Live: Chevalric
Misschien is een software update te doen? Ik weet niet of dit binnen de infotainment update valt (zelf te doen), of dat de KIA garage gewoon ff alle updates moet uitvoeren die er zijn. (Mogen ze sowieso doen 👍)Chevalric schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 22:20:
[...]
Ruim genoeg voor positiebepaling, een stuk of 10-12.
In mijn telefoon kan ik namelijk de A-GPS downloaden, misschien zit die ook ergens in z'n update.
Baat het niet, dan...
[ Voor 5% gewijzigd door cruysen op 24-08-2026 03:13 ]
Kan ook zijn dat de GPS chip een beetje ziek is. Er worden enorm veel berekeningen in zo'n chip uitgevoerd om de positie nauwkeurig te bepalen. Als er ergens een bitje is omgevallen dan betekent dat meteen dat de positie volledig fout wordt bepaald.cruysen schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 03:12:
[...]
Misschien is een software update te doen? Ik weet niet of dit binnen de infotainment update valt (zelf te doen), of dat de KIA garage gewoon ff alle updates moet uitvoeren die er zijn. (Mogen ze sowieso doen 👍)
In mijn telefoon kan ik namelijk de A-GPS downloaden, misschien zit die ook ergens in z'n update.
Baat het niet, dan...
Of idd een fout in de bekabeling. Ook al ziet-ie de satellieten, als er ruis in het signaal zit kan dat ook leiden tot fouten.
Iig moet de dealer dit serieus nemen.
Net weer een berichtje gehad van de garage voor een terugroep actie. Dit keer: 260224 EV6(CV) 3-Way Valve Replacement Work Procedure.
Volgens Google: The Kia EV6 (CV) 3-way water control valve replacement procedure addresses high-voltage battery cooling system voltage deviations (such as DTC U112800) or coolant leaks. Because it involves high-voltage architecture and electronic coolant vacuum bleeding, this procedure must be performed by certified technicians using specialized dealer equipment.
Volgens Google: The Kia EV6 (CV) 3-way water control valve replacement procedure addresses high-voltage battery cooling system voltage deviations (such as DTC U112800) or coolant leaks. Because it involves high-voltage architecture and electronic coolant vacuum bleeding, this procedure must be performed by certified technicians using specialized dealer equipment.
FF op google gezocht, kwam op deze site terecht: https://dot.report/bulletins/11027618Bogey555 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 16:34:
Net weer een berichtje gehad van de garage voor een terugroep actie. Dit keer: 260224 EV6(CV) 3-Way Valve Replacement Work Procedure.
Hier is ook een link naar een pdf met de instructie.
Affected vehicles: 2025 KIA EV6
Related DTCs: U1128
Production Date Range EV6 (CV1a) August 21, 2024, and July 7, 2025
[ Voor 9% gewijzigd door cruysen op 24-08-2026 16:54 ]
het lijkt precies dat onderdeel te zijn dat net bij mijn 2022 EV6 vervangen is... zal wel toeval zijn, maar toch...
Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
/f/image/HO50nbNsgKBfJTCDi4AM9WEC.png?f=fotoalbum_large)